Bronquote:Wilders: critici creëren klimaat voor moord
(Novum) - van PVV-leider Geert Wilders creëren volgens hem het klimaat voor een politieke moord. De politicus is woedend over het beeld dat zijn criticasters van hem neerzetten. Zij zouden hem massaal in de 'fascistische hoek' drukken. De leider van de Partij voor de Vrijheid (PVV) voelt zich opgejaagd, zegt hij vrijdag in een interview met de GPD dagbladen. Wilders wordt sinds tweeënhalf jaar beveiligd na aanhoudende bedreigingen aan zijn adres.
"Als nu een gek een steen tegenkomt, denkt hij: het mag toch?", stelt de PVV-leider in de krant. "Er is een sfeer ontstaan van haat en agressie. In dit klimaat kan iemand denken dat buitenwettelijke middelen geoorloofd zijn om mij en mijn mensen af te stoppen. Ik zeg het hard: mijn critici zijn er medeverantwoordelijk voor als er iets verschrikkelijks gebeurt."
Woensdag werd bekend dat Amsterdamse PvdA-leden een website opzetten om tegenspraak te bieden aan Wilders. De initiatiefnemers stellen dat Wilders niet moet worden doodgezwegen. Zijn gedachtegoed moet volgens hen 'glashelder' worden tegengesproken. Wilders komt vooral in het nieuws vanwege zijn ongezouten kritiek op de islam.
De PVV-leider denkt dat een complot tegen hem wordt gesmeed. "Columnisten als Paul Scheffer, Marcel van Dam en Bart Tromp, allemaal afkomstig uit hetzelfde linkse nest, zetten mij neer als een racist, als iemand die buiten de wet staat, als de aanvoerder van een fascistische partij, die a-democratisch zou zijn en overeenkomsten vertoont met de nazi's. Ze hebben domweg geen argumenten meer."
Links ligt volgens Wilders met zichzelf overhoop. "Ze zijn bang en in paniek. Ze zien dat ook hun achterban naar ons overloopt." De 'politiek-correcte intellectuelen' van links zouden bewust hebben besloten om Wilders te 'demoniseren'. "Maar wij worden er alleen maar populairder door."
Dan moet je de OP eens goed lezenquote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:42 schreef Yildiz het volgende:
Hij is er zo te lezen aan de OP van de TS al behoorlijk in het slagen om zijn achterban te laten geloven dat hij Pim v2.0 is. Ik noem dat over lijken gaan. Walgelijk.
Wilders gaat *zo* teleurgesteld zijn als-ie niet wordt vermoord...quote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:40 schreef Martijn_77 het volgende:
Wilders : critici_creeren_klimaat_voor_moord]Bron[/url]
Nou, de OPquote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:49 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dan moet je de OP eens goed lezen![]()
Ik heb het er over dat het demoniseren dezelfde vormen aanbegint te nemen als bij Pim ik leg nergens het verband dat Wilders Pim V2.0 is.
Want dat is ie namelijk totaal niet daarvoor verschillen ze veel te veel van elkaar.
Nee, totaal niet vergelijkbaar. Fortuyn dacht nog na. Wilders kiest zijn woorden absoluut niet.quote:demoniseren van hem begint nu vormen aan te nemen die je met Fortuijn ook zag
Hoe vaak heeft Wilders al geen kamervragen gesteld over een nog-lang-niet-bevestigd en achteraf verzonnen krantenartikel? Vrouwtje met rolstoel, en deze week met die vlindergasten bijvoorbeeld?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:53 schreef gronk het volgende:
[..]
Wilders gaat *zo* teleurgesteld zijn als-ie niet wordt vermoord...
Onzin,quote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:40 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Ik denk dat Wilders hiermee wel een punt heeft. Want het demoniseren van hem begint nu vormen aan te nemen die je met Fortuijn ook zag en we weten allemaal hoe het daarmee is afgelopen.![]()
Dat met die vlindergasten is volgens mij gewoon waar...quote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:57 schreef Yildiz het volgende:
Hoe vaak heeft Wilders al geen kamervragen gesteld over een nog-lang-niet-bevestigd en achteraf verzonnen krantenartikel? Vrouwtje met rolstoel, en deze week met die vlindergasten bijvoorbeeld?
Geen idee. Het probleem is dat als je 't bij gaat houden je aan het demonizeren bent.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:57 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Hoe vaak heeft Wilders al geen kamervragen gesteld over een nog-lang-niet-bevestigd en achteraf verzonnen krantenartikel? Vrouwtje met rolstoel, en deze week met die vlindergasten bijvoorbeeld?
Ohja, de Illuminatie zitten erachter: Telegraaf berichtte verkeerd over reis hangjongerenquote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:03 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat met die vlindergasten is volgens mij gewoon waar...
Wie weet is dat z'n alias wel.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:06 schreef retteketet het volgende:
Goh, Wilders lijkt John Dope wel.
Nah, JohnDope is een veels te serieuze user om ook maar iets op Wilders te lijken.quote:
Hij heeft zeker een punt, de man moet al 2 jaar beveiligd worden.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:40 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Ik denk dat Wilders hiermee wel een punt heeft. Want het demoniseren van hem begint nu vormen aan te nemen die je met Fortuijn ook zag en we weten allemaal hoe het daarmee is afgelopen.![]()
Hoe kijken jullie hier tegen aan? Graag jullie mening over dit punt (voor inhoudelijke discussies over het beleid van Wilders verwijs ik jullie naar ander topics)
En jij gelooft dat soort praatjes van de welzijnsmaffia?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:07 schreef Yildiz het volgende:
Ohja, de Illuminatie zitten erachter: Telegraaf berichtte verkeerd over reis hangjongeren
complot!
Nee, ik ontken het bestaan van wat dan ook. Een iets-o-cide.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:14 schreef PJORourke het volgende:
[..]
En jij gelooft dat soort praatjes van de welzijnsmaffia?
Als het maar geen armenocide is.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:16 schreef Yildiz het volgende:
Nee, ik ontken het bestaan van wat dan ook. Een iets-o-cide.
quote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:14 schreef PJORourke het volgende:
[..]
En jij gelooft dat soort praatjes van de welzijnsmaffia?
quote:Het zou gaan om jongeren zonder strafblad die zich inspannen voor het welzijn in hun wijk, en niet om hangjongeren. In een reportage in Nova werd dit woensdag door gemeentemedewerkers verteld.
quote:Leefbaar Rotterdam en de Tweede Kamerfractie van de PVV spreken van ‘misbruik van gemeenschapsgeld’. PVV-voorman Geert Wilders vindt de reizen, waaraan de jongeren zelf 100 euro bijdragen, bovendien te duur.
Xplore, organisator van de reis, hekelt de felle kritiek. ,,Deze jongeren zetten zich keihard in. Dat moet juist aangemoedigd worden. Ze bereiken na afloop honderden anderen door presentaties over de reizen. Dat weegt op tegen de kosten. En dat zij allen in aanraking zijn geweest met justitie is gewoon niet waar. Eén van hen is in afwachting van zijn straf voor een bedrijfsinbraak en hij zat vóór de reis niet vast,’’ luidt de boodschap bitter.
Ik ontken het bestaan van Armenen, of Turkije, geloof jij die linkse atlasmakers?quote:
Gelukkig zijn satellieten rechts.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:18 schreef Yildiz het volgende:
Ik ontken het bestaan van Armenen, of Turkije, geloof jij die linkse atlasmakers?
Ja, maar die zijn gemaakt met steun van de overheid, diezelfde overheid die dit soort reisjes betaalt.quote:
Daar komt nog bij dat de Tunesie-reis van vorig jaar expliciet voor tuig bedoeld was.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:17 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Als het nu vertegnwoordigers van justitie waren, ja dan, maar nu....![]()
Zo proberen ze de subsidie binnen te houden. Hoe dan ook, crimineel of niet, het blijft gemeenschapsgeld en dus schandelijk. Een non-argument dus van Nova.![]()
En er was een verband tussen de wijze van berichtgeving in de media en de daad van Volkert?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:40 schreef Martijn_77 het volgende:
Nou ja zeg, het wordt daadwerkelijk onder het tapijt geveegd.quote:
jij denkt dat de gedachte van Pim alleen van hem was en er geen echte medestanders waren?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:42 schreef Yildiz het volgende:
Hij is er zo te lezen aan de OP van de TS al behoorlijk in het slagen om zijn achterban te laten geloven dat hij Pim v2.0 is. Ik noem dat over lijken gaan. Walgelijk.
offtopic: coole username heb jij!quote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:27 schreef __________ het volgende:
[..]
jij denkt dat de gedachte van Pim alleen van hem was en er geen echte medestanders waren?
Dat is ook vreemd vind ik dan weer. Pim Fortuijn had een legioen volgelingen die bij zijn dood ineens maar SP moesten stemmen ofzo? Kom het niet in je op dat er een van hun de ideologie voortzet? (of het goed is is een tweede, niet voor dit topic)
De ideologie van Pim lijkt totaal niet op die van Wilders. En Wilders weet dat, dus probeert hij de situaties die in de verre verte ergens op elkaar lijken te benadrukken.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:27 schreef __________ het volgende:
[..]
jij denkt dat de gedachte van Pim alleen van hem was en er geen echte medestanders waren?
Dat is ook vreemd vind ik dan weer. Pim Fortuijn had een legioen volgelingen die bij zijn dood ineens maar SP moesten stemmen ofzo? Kom het niet in je op dat er een van hun de ideologie voortzet? (of het goed is is een tweede, niet voor dit topic)
Onder het tapijt van de verzorgingshuizen waar verwaarloosde oudjes een pyjamadag hebben omdat iedereen wassen wel een paar euro's per persoon per dag kost?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:25 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nou ja zeg, het wordt daadwerkelijk onder het tapijt geveegd.![]()
![]()
![]()
Die oudjes gun ik het juist, niet een stel opgeschoten rotjongeren die te lui zijn om de krant of zo te bezorgen.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:30 schreef Masterix het volgende:
[..]
Onder het tapijt van de verzorgingshuizen waar verwaarloosde oudjes een pyjamadag hebben omdat iedereen wassen wel een paar euro's per persoon per dag kost?
Dat gezeur over die paar duizend euro per jongere voor een vakantie: ik weet zeker dat de verzorgingstehuisbewoners het die jongeren zeker gunnen.
Mensen kosten geld, dat begrijpen die oudjes prima hoor.
![]()
Waarom zou de politiek investeren in oudjes?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:32 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Die oudjes gun ik het juist, niet een stel opgeschoten rotjongeren die te lui zijn om de krant of zo te bezorgen.
Oh, okay. Ik snap je.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:34 schreef Masterix het volgende:
[..]
Waarom zou de politiek investeren in oudjes?
Gewoon lekker in de broek laten pissen. De Marokkaanse jongeren, dat is de toekomst van Nederland, daar moet je in investeren.
![]()
Erm.... drie keer raden wie straks de kont van die oudjes mag afvegen?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:34 schreef Masterix het volgende:
Waarom zou de politiek investeren in oudjes?
Gewoon lekker in de broek laten pissen. De Marokkaanse jongeren, dat is de toekomst van Nederland, daar moet je in investeren.
De situatie rondom Fortuyn lijkt totáál niet op die van Wilders, dat wíl hij alleen maar.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:38 schreef sanni het volgende:
Weet je ik denk dat Wilders geen ongelijk heeft. Ik proef nu - en net zo als ten tijde van Fortuyn -
dat zaken worden weggepraat en gebagataliseerd door velen in de Tweede Kamer. En als er
straks wat met Wilders gebeurt dan krijgen weer die hypocrieten die spreken van " ik ben er
kapot van " of nog beter " hoe kan dat nou gebeuren hier in Nederland " en meer van dat
soort onzin. Ik hoop dat mijn en Wilders zijn zorgen heel erg ongegrond blijken want de linkse
Kerk is weer druk bezig hun propagandacultuur in Nederland te verspreiden. [afbeelding]
Ik niet.quote:
Goede vraag, want de groep waar jij op doelt zit of in de bak of trekt uitkering.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:38 schreef gronk het volgende:
Erm.... drie keer raden wie straks de kont van die oudjes mag afvegen?
Right. Dan kunnen we nu maar beter zorgen dat ze een beetje manieren hebben.
Nee, dat denk ik niet.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:38 schreef sanni het volgende:
Weet je ik denk dat Wilders geen ongelijk heeft. Ik proef nu - en net zo als ten tijde van Fortuyn -
dat zaken worden weggepraat en gebagataliseerd door velen in de Tweede Kamer. En als er
straks wat met Wilders gebeurt dan krijgen weer die hypocrieten die spreken van " ik ben er
kapot van " of nog beter " hoe kan dat nou gebeuren hier in Nederland "
Overigens hebben zowel VVD als CDA maar wat graag meegeholpen aan dat systeemquote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:41 schreef Masterix het volgende:
toen Nederland opgebouwd was, kwamen die gastarbeiders pas, werden wegens overbodigheid door de medische maffia in goede samenwerking tussen de werkgevers, werknemers en de vakbonden massaal de WAO ingeflikkerd zodat ze hun verdere leven zinloos maar comfortabel konden slijten in welvarend Nederland, nu slopen de kinderen van die zinloos gemaakten deze samenleving en weer kunnen de opbouwers van Nederland ervoor boeten.
Word ik soms een beetje boos over. PvdA![]()
![]()
)
LOL!!!!!quote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:38 schreef gronk het volgende:
[..]
Erm.... drie keer raden wie straks de kont van die oudjes mag afvegen?
Right. Dan kunnen we nu maar beter zorgen dat ze een beetje manieren hebben.
13.000 gedetineerden (die lang niet allemaal marokkaans zijn, maar ook nederlandsquote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:44 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Goede vraag, want de groep waar jij op doelt zit of in de bak of trekt uitkering.
De kloof zal dan echt groot zijn geworden als dat gebeurt. De PvdA zakte ook toen flink in de peiling (en verkiezingen). Ik denk dat de PvdA slimmer aan doet om te matigen met hun toontje, anders krijgen zij de boomerang.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:48 schreef gronk het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik niet.
Ik denk dat er zat mensen zullen zijn die blij zullen zijn dat die gek opgeruimd is. Niks goedpraten, bagateliseren en al dat; als het vervelende buurjongetje eens een goed pak rammel krijgt dan heb je mensen die meteen over 'de rechtsstaat' () beginnen, maar ook mensen die zeggen, 'mooi, eindelijk, dat was z'n verdiende loon.'.
Waarom? Als het aan het wilders-pleps ligt wordt iedere politicus en ambtenaar tegen de muur gezet. Ik zie niet in hoe die kloof 'nog veel groter' kan worden.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:50 schreef Aaahikwordgek het volgende:
De kloof zal dan echt groot zijn geworden als dat gebeurt
quote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:48 schreef gronk het volgende:
[..]
Overigens hebben zowel VVD als CDA maar wat graag meegeholpen aan dat systeem
Een paar tienduizend uitkeringstrekkers? Waar haal je dat vandaan?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:50 schreef gronk het volgende:
13.000 gedetineerden (die lang niet allemaal marokkaans zijn, maar ook nederlands)en een paar tienduizend uitkeringstrekkers. Op weetikhoeveel marokkanen.
Loop eens een verzorgingstehuis binnen.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:48 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
LOL!!!!!
Eigenlijk best wel triest, kun je zo een film van maken.
Aan de ene kant een groep kutmarokkanen en aan de andere kant ouwe mensjes die hulp moeten hebben.![]()
Vorig jaar deed ik vrijwilligerswerk bij instellingen voor verstandelijk gehandicapten: veel moslims daar van het platteland (nee, trouwen met je neef kan risicovol zijn). Alleen erbij cliënten overigens.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 21:01 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Loop eens een verzorgingstehuis binnen.
Maar, álles om de moslims de schuld te geven natuurlijk. Simpel hoor.
CBSquote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:59 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Een paar tienduizend uitkeringstrekkers? Waar haal je dat vandaan?![]()
Ik heb het over de vergrijzing enerzijds en aantal geboren marokkanen t.o.v. westerse blanke autochtoontjes anderzijds..quote:Op vrijdag 23 maart 2007 21:01 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Loop eens een verzorgingstehuis binnen.
Maar, álles om de moslims de schuld te geven natuurlijk. Simpel hoor.
Ruim oververtegenwoordigd dus.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 21:09 schreef gronk het volgende:
CBS
http://statline.cbs.nl/StatWeb/table.asp?LYR=G1:0,G2:0,G3:0&LA=nl&DM=SLNL&PA=37470abu&D1=0,7-10&D2=a&D3=1&D5=38,51,64,(l-22)-l&HDR=T&STB=G4
In 2003: 56.5-duizend uitkeringen aan marokkanen (1e en 2e generatie). Met alleen de 2e generatie marokkanen kom je uit op 4.4 duizend uitkeringen.
Precies. Die nederlandse mokkels moeten meer neuken!quote:Op vrijdag 23 maart 2007 21:12 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik heb het over de vergrijzing enerzijds en aantal geboren marokkanen t.o.v. westerse blanke autochtoontjes anderzijds..
Maar dan wel met de goede man.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 21:13 schreef gronk het volgende:
[..]
Precies. Die nederlandse mokkels moeten meer neuken!![]()
Precies, genoeg om het slachtoffer de schuld te geven.quote:
Dikke kenkar, dit is niet normaal meer.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 21:13 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ruim oververtegenwoordigd dus.
[afbeelding]
En wat staat er op de %-as, hrm?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 21:13 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ruim oververtegenwoordigd dus.
[afbeelding]
Gokje: het %?quote:
Percentage van totale bevolkingsgroep boven de 18.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 21:18 schreef Masterix het volgende:
Gokje: het %?
Jah, van wat? Het aantal mensen dat moslim is? Het aantal mensen dat wel eens bij de dokter op bezoek gaat? Etc.quote:
Dat "goeie punt"staat al weet-ik-hoe-lang op de agenda van vele politieke partijen, waaronder de PvdA.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:02 schreef whosvegas het volgende:
Een paar wekne gelden, had Wilders een goed punt, wat betreft de dubbele nationaliteit van bewindslieden.
Ik vond het ronduit schandalig, hoe Wilders de mond werd gesnoerd in de 2de kamer. En later was Bos op tv en Bos lulde gewoon om de hele kwestie heen.
Volgens mij heeft iet zoiets als dit wel eerder beweerd ook.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:32 schreef gronk het volgende:
Maar even terug naar de TT: wilders claimt dus eigenlijk dat-ie binnen nu en een paar maanden vermoord gaat worden. Nou, we zullen zien.
Beseft wilders eigenlijk wel dat als iemand de daad bij 't woord voegt, dat-ie dan helemaal niet meer kan genieten van alle aandacht die hij dan krijgt?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:52 schreef Yildiz het volgende:
Volgens mij heeft iet zoiets als dit wel eerder beweerd ook.
Stel je voor dat de hindu's gelijk hebben...quote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:57 schreef gronk het volgende:
[..]
Beseft wilders eigenlijk wel dat als iemand de daad bij 't woord voegt, dat-ie dan helemaal niet meer kan genieten van alle aandacht die hij dan krijgt?
Tsja dat heb je eenmaal als autochtonen zich te goed vinden om de kont van hun voorouders schoon te vegen. Ik ben idd benieuwd wie dat zal doen, sinds NL al moelijk doet over import kansloze allochtonen, het zal wel de Polen zijn.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:44 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Goede vraag, want de groep waar jij op doelt zit of in de bak of trekt uitkering.
Ik ben benieuwd of de Hongaarse vrouw van Wilders ook een dubbele paspoort heeft, en waarom kaart Wilders de dubbele nationaliteit van Maxima niet aan?! Lang leve de hetze tegen moslims. Het blijft een hypocriete land, met een hypocriete volk.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:02 schreef whosvegas het volgende:
Een paar wekne gelden, had Wilders een goed punt, wat betreft de dubbele nationaliteit van bewindslieden.
Ik vond het ronduit schandalig, hoe Wilders de mond werd gesnoerd in de 2de kamer. En later was Bos op tv en Bos lulde gewoon om de hele kwestie heen.
Dat is wel een mooie idd.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:48 schreef Mirage het volgende:
ik vind de sprongen die WIlders de laatste tijd heeft gemaakt hilarisch... ik kan sta niet alleen niet achter de zaken die hij aankaart... hij maakt mij ook erg aan het lachen (daarvoor had hij op enkele of wat meerpunten gewoon een ander emenign dan dat ik heb, en dat mag).
Ondanks bovenstaande mening ben ik het eens met dat de manier waarop op hem gereageerd wordt ook vage vormen aan begint te nemen. De beste (in mijn ogen niet zo beste ;') ) man krijgt veeeeel te veel aandacht.
Toch denk ik dat degene die uiteindelijk (want ja ook ik denk dat het daarop uitdraait) Wilders om zeep helpt zelf verantwoordelijk is en blijft. Latgen we dat voroal zo houden en niet de schuld afschuiven op de critici.
Dat zou de uiteindelijke moordenaar er te makkelijk vanaf maken.
"druk van buitenaf, er was ruimte voro deze daad gecreeerd, opgehitst".. nee laten we de persoon lekker zelf verantwoordelijk houden zodat we hem hopenlijk lang op kunnen bergen.
Iemand die Wilders om zeep denkt te mogen helpen om zijn ideeen vind ik eng.
Daar gaat het helemaal niet om.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 23:46 schreef Stratos het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of de Hongaarse vrouw van Wilders ook een dubbele paspoort heeft, en waarom kaart Wilders de dubbele nationaliteit van Maxima niet aan?! Lang leve de hetze tegen moslims. Het blijft een hypocriete land, met een hypocriete volk.
Op de agenda van politieke partijenquote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:09 schreef Masterix het volgende:
[..]
Dat "goeie punt"staat al weet-ik-hoe-lang op de agenda van vele politieke partijen, waaronder de PvdA.
Wilders speelde het op de man Aboutaleb en de vrouw Albayrak, dus werd de man Wilders effe aangepak.
Omdat sommige problemen wat ingewikkelder zijn als dat Wilders wil doen geloven?quote:Op zaterdag 24 maart 2007 08:04 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Op de agenda van politieke partijen
Waarom is de PVDA dan met 2 bewindslieden aan komen zetten met een dubbele nationaliteit? En waarom wordt daarbij een lulverhaal gehouden, dat dat goed is voor de integratie?
Wilders is een huiliequote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:40 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Hoe kijken jullie hier tegen aan? Graag jullie mening over dit punt (voor inhoudelijke discussies over het beleid van Wilders verwijs ik jullie naar ander topics)
Beetje onzinargument. Een staatssecretaris of minister is per definitie niet onafhankelijk. Dat Albayrak wellicht in Turkije vervolgd gaat worden is een leuke publiciteitsstunt, maar je denkt toch niet dat dat tot iets serieus gaat leiden? Ik ben er van overtuigd dat Turkijke inmiddels duidelijk te horen heeft gekregen dat een vervolging van een bewindspersoon in Nederland er zomaar toe zou kunnen leiden dat de onderhandelingen over toetreding tot de EU stil komen te liggen of iets dergelijks.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 08:00 schreef whosvegas het volgende:
Als je als staatsecretaris ben of een minister en je moet vrezen voor vervolging dan kun je toch niet meer onafhankelijk zijn.
Helemaal gelijk, wat er ook gebeurd, die man zal het altijd naar zijn eigen straatje draaien.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 10:17 schreef teamlead het volgende:
[..]
Wilders is een huilie.:Y. Gisteren was ik het verdorie zelfs eens met Femke halsedinges. Als hij het debat scherp neerzet (en dat is nu eenmaal de taktiek die hij gekozen heeft), moet hij niet vreemd opkijken als er hard gereageerd wordt. Dat gaat hij vervolgens demoniseren noemen, maar als er niet op hem gereageerd wordt blaat hij dat er een cordon sanitair tegen hem in stand wordt gehouden.
wie kaatst moet de bal verwachten.
Dat ben ik met je eens, al mag ik van harte hopen dat de kogels niet gebruikt worden want dan zou het wel eens op een burgeroorlog kunnen uitdraaien....quote:Op zaterdag 24 maart 2007 10:50 schreef Chadi het volgende:
Wilders loopt zelf te schoppen en nu trappen mensen terug en gaat ie een potje janken. Hij heeft het milieu gecreerd waarin we nu zitten en niet de andere politici . Dus als ie voor zijn flikker wordt geschoten heeft ie het meer aan zichzelf te danken dan aan andere politici.
Volgens mij heeft het radicaliseren van moslims het klimaat gecreëerd maar goed.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 10:50 schreef Chadi het volgende:
Wilders loopt zelf te schoppen en nu trappen mensen terug en gaat ie een potje janken. Hij heeft het milieu gecreerd waarin we nu zitten en niet de andere politici . Dus als ie voor zijn flikker wordt geschoten heeft ie het meer aan zichzelf te danken dan aan andere politici.
Grootspraak van de wildersaanhangersquote:Op zaterdag 24 maart 2007 10:53 schreef TheVulture het volgende:
Dat ben ik met je eens, al mag ik van harte hopen dat de kogels niet gebruikt worden want dan zou het wel eens op een burgeroorlog kunnen uitdraaien....
mwah.. de eerste reactie van een heel groot deel van Nederland na de moord op Fortuyn was toch "laat het in godsnaam geen Marokaan geweest zijn". De spanningen die opliepen waren toch redelijk bedreigend. Als Wilders voor zijn flikker wordt geschoten door een losgeslagen mongool van niet-westerse komaf, kon het wel eens gruwelijk uit de hand gaan lopen en daar zit niemand op te wachten lijkt me.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 10:54 schreef gronk het volgende:
[..]
Grootspraak van de wildersaanhangers
Precies...quote:
Het grote verschil tussen wilders en fortuyn was dat-ie ook nog op gedoogsteun kon rekenen. Ja, Fortuyn was een enfant terrible, en je wist dat 'n kabinet met hem als MP geen lang leven beschoren was,maar ik had 't best willen zien. Wilders daarentegen wordt alleen gesteund door paupers en kampers. Als die gaan rellen moet je daar de ME of 't leger op afsturen. En dan wordt er maar met scherp geschoten. Keiharde aanpak, da's 't enige wat dat tuig wil, en waar ze naar luisteren.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 10:56 schreef teamlead het volgende:
mwah.. de eerste reactie van een heel groot deel van Nederland na de moord op Fortuyn was toch "laat het in godsnaam geen Marokaan geweest zijn". De spanningen die opliepen waren toch redelijk bedreigend. Als Wilders voor zijn flikker wordt geschoten door een losgeslagen mongool van niet-westerse komaf, kon het wel eens gruwelijk uit de hand gaan lopen en daar zit niemand op te wachten lijkt me.
Ik denk dat hij zelf de hoofdverantwoordelijk is voor het huidige klimaat rond zijn persoon. Hij slaat zoveel kwetsende onzin uit, het is niet meer bij te houden.quote:"Er is een sfeer ontstaan van haat en agressie. In dit klimaat kan iemand denken dat buitenwettelijke middelen geoorloofd zijn om mij en mijn mensen af te stoppen. Ik zeg het hard: mijn critici zijn er medeverantwoordelijk voor als er iets verschrikkelijks gebeurt."
quote:Op zaterdag 24 maart 2007 11:01 schreef gronk het volgende:
[..]
Het grote verschil tussen wilders en fortuyn was dat-ie ook nog op gedoogsteun kon rekenen. Ja, Fortuyn was een enfant terrible, en je wist dat 'n kabinet met hem als MP geen lang leven beschoren was,maar ik had 't best willen zien. Wilders daarentegen wordt alleen gesteund door paupers en kampers. Als die gaan rellen moet je daar de ME of 't leger op afsturen. En dan wordt er maar met scherp geschoten. Keiharde aanpak, da's 't enige wat dat tuig wil, en waar ze naar luisteren.
Ik denk niet dat er een burger oorlog komt maar het zou verdomd onprettig zijn als politici of wie dan ook vanwege zijn of haar mening bedreigd wordt. Wilders mag zeggen wat ie wil maar hij moet er ook rekening mee houden dat hij zelf een gespannen klimaat creert. Je moet dan andere mensen niet beschuldigen.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 10:53 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, al mag ik van harte hopen dat de kogels niet gebruikt worden want dan zou het wel eens op een burgeroorlog kunnen uitdraaien....
ik denk dat de sociale onderklasse die adolaat van hem is niet naar argumenten zal luisteren, gelukkig is die onderklasse beperktquote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:44 schreef Chadi het volgende:
Hij mijdt ook TV debat en dergelijke omdat ie weet dat ie in een directe confrontatie geen argumenten heeft. Op een gegeven moment breekt dat hem af. Ook bij zijn aanhang nu.
Precies. Ik zie de wildersen in dit verband net als die asocialen die het koper uit bovenleidingen roven, of 'n beeld van 'n miljoen kapotzagen voor 200 euro koper: plat voor het eigen gewin gaan, en dat je daar jezelf en heel veel anderen mee benadeeld, nou, da's dan jammer, maar da's de wil van het volk, 'en dat heb je te respecteren'.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:49 schreef Re het volgende:
[..]
ik denk dat de sociale onderklasse die adolaat van hem is niet naar argumenten zal luisteren, gelukkig is die onderklasse beperkt
Je gaat voorbij aan de punten die terecht worden aangestipt. Dat lijkt met dit soort discussies ondergesneeuwd te raken. Zelfs de "anti-haat" zaaiende partij van de arbeid weet dat veel moslims niet integreren.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:58 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Als ik constant haatpropaganda uit over bijvoorbeeld joden en er zijn mensen die daar kritiek op hebben, wie creeert dan het klimaat voor een moord? Ik of de critici?
Je verschuift de discussie weer eens. Zoals zo vaak. Gewoon de vraag beantwoorden, dat kun je best.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 13:02 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Je gaat voorbij aan de punten die terecht worden aangestipt. Dat lijkt met dit soort discussies ondergesneeuwd te raken. Zelfs de "anti-haat" zaaiende partij van de arbeid weet dat veel moslims niet integreren.
Dat is geen reden om volken tegen elkaar op te zetten en haat te verspreiden. Daar ga jij aan voorbij, wat niet geheel onlogisch is gezien jouw mening over moslims.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 13:02 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Je gaat voorbij aan de punten die terecht worden aangestipt. Dat lijkt met dit soort discussies ondergesneeuwd te raken. Zelfs de "anti-haat" zaaiende partij van de arbeid weet dat veel moslims niet integreren.
Je zakt af Aaah, eerst was het nog alle moslims. En nee, ik doe niet aan bronnen in deze post.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 13:02 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
In het eerste ga ik met je mee, maar Wilders komt er niet zomaar mee. De andere reakties laat ik voor wat het is, het siert jou dat je nog met een discussieerbaar antwoord komt.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 13:08 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dat is geen reden om volken tegen elkaar op te zetten en haat te verspreiden. Daar ga jij aan voorbij, wat niet geheel onlogisch is gezien jouw mening over moslims.
Moet je tolerant zijn tegen mensen die oproepen tot intolerantie?quote:Op zaterdag 24 maart 2007 13:18 schreef damian5700 het volgende:
Ik denk dat wanneer je stelselmatig bezig bent bepaalde opvattingen te ridiculiseren en de personen achter die opvattingen te ontmenselijkingen (als fascistische fanaticus wegzetten of in de radicaal extreem-rechtse hoek wegduwen) dat dit weinig tot niets te maken heeft met begrippen zoals polderen en tolerantie.
Het zal aan mijn reet roesten, je bent geen Fortuyn met interessante columns.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 13:20 schreef Yildiz het volgende:
En ohja, Aaah, ik weet het, ik zou een topic starten over Wilders, maar ik heb geen zin om mn tijd eraan te verdoen, nu. Misschien later.
Dat heeft er alles mee te maken.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 13:21 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Het zal aan mijn reet roesten, je bent geen Fortuyn met interessante columns.
Ik denk dat wanneer men vanuit een bepaald moralistisch ideaal uitlatingen of ideeën wil hekelen daarbij niet meteen de eigen principes overboord moet gooien om dat doel te bereiken.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 13:19 schreef gronk het volgende:
[..]
Moet je tolerant zijn tegen mensen die oproepen tot intolerantie?
Verklaar je nader...?quote:Op zaterdag 24 maart 2007 13:23 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik denk dat wanneer men vanuit een bepaald moralistisch ideaal uitlatingen of ideeën wil hekelen daarbij niet meteen de eigen principes overboord moet gooien om dat doel te bereiken.
Nou, je refereert nogal vaak aan Fortuyn als je Wilders bekritiseert.quote:
Een voorbeeld dan.quote:
quote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:49 schreef Re het volgende:
[..]
ik denk dat de sociale onderklasse die adolaat van hem is niet naar argumenten zal luisteren, gelukkig is die onderklasse beperkt
Het is aan Sistani te danken, niet de Verenigde Staten, dat er zo snel verkiezingen kwamen.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 13:30 schreef damian5700 het volgende:
dat de Verenigde Staten in Irak democratie en de idealen van de democratie komen verspreiden
Dat betreft de implementatie van een onderdeel van het democratisch geheel, maar ik had het over het verspreiden van idealen.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 14:00 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het is aan Sistani te danken, niet de Verenigde Staten, dat er zo snel verkiezingen kwamen.
als dat zo is, waarom gaat wilders dan volledig voorbij aan het punt van het selecte groepje en praat hij maar meteen over alle moslims. ntoa bene op een manier waarin zijn argumenten door hemzelf worden ondergesneeuwd door argumentloos gebash op de hele groep moslims? ik ben heter mee eens dat er in de moslimgemeenschap rotte appels zitten en figuren die niet willen integreren, maar ik weet bijna zeker dat de manier van aanpak van wilders volledig voorbij gaat aan deze groep en juist ervoor zorgt dat er verkeerde gevoelens, ideeen en gedachten ontstaan, waarbij mensen worden betrokken die geen reet te maken hebben met het hele concept van rotte appels. als hij daarbij zich ook nog eens totaal niet uitspreekt over de rotte appels in de autochtone bevolking, dan streef je naar mijn mening niet due punten aan die je zegt voor ogen te hebben, maar ben je doelbewust bezig met propageren van radicale maar argumentloze ideeen.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 13:19 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
In het eerste ga ik met je mee, maar Wilders komt er niet zomaar mee. De andere reakties laat ik voor wat het is, het siert jou dat je nog met een discussieerbaar antwoord komt.
Mijn mening gaat over de moslims die koste wat kost willen vasthouden aan hun eigen gewoontes, maar gelijkertijd ook willen profiteren van de vrijheid in het westen.
Goed om te zien dat je het met me eens bent en inziet dat WIlders niets te maken heeft met Pim Fortuyn.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 13:26 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nou, je refereert nogal vaak aan Fortuyn als je Wilders bekritiseert.![]()
Hier ben ik het helemaal mee eensquote:Op zaterdag 24 maart 2007 14:07 schreef Jerruh het volgende:
[..]
als dat zo is, waarom gaat wilders dan volledig voorbij aan het punt van het selecte groepje en praat hij maar meteen over alle moslims. ntoa bene op een manier waarin zijn argumenten door hemzelf worden ondergesneeuwd door argumentloos gebash op de hele groep moslims? ik ben heter mee eens dat er in de moslimgemeenschap rotte appels zitten en figuren die niet willen integreren, maar ik weet bijna zeker dat de manier van aanpak van wilders volledig voorbij gaat aan deze groep en juist ervoor zorgt dat er verkeerde gevoelens, ideeen en gedachten ontstaan, waarbij mensen worden betrokken die geen reet te maken hebben met het hele concept van rotte appels. als hij daarbij zich ook nog eens totaal niet uitspreekt over de rotte appels in de autochtone bevolking, dan streef je naar mijn mening niet due punten aan die je zegt voor ogen te hebben, maar ben je doelbewust bezig met propageren van radicale maar argumentloze ideeen.
Dus moet de wet zo worden dat mensen met een dubbel paspoort geen minister of staatsecretaris mogen worden.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 09:18 schreef Masterix het volgende:
[..]
De andere politieke partijen zijn niet zo briljant, die proberen van alles, overleg hier, onderzoek daar, maar het lukt bv de PvdA maar niet even de Marokkaanse wet te veranderen. Of de opvattingen van Turkijke over Armenië.
Hier heb je wel een beetje gelijk in, daarom heb ik ook niet op Wilders gestemd afgelopen verkiezingenquote:Op zaterdag 24 maart 2007 09:39 schreef TheVulture het volgende:
Als Wilders eens op normale, genuanceerde wijze dingen aan de kaak stelt heeft ie de helft van zijn beveiliging niet eens nodig. Wilders speelt het hard en generaliserend richting de moslims maar als ie daar op dezelfde (of vaak nog minder) harde wijze op aangesproken wordt, dan wordt ie gedemoniseerd en dergelijke... zielige attention whore
kan iemand[ nu eens uitleggen wat het probleem is van zo'n dubbel paspoort voor een minister of staatssecretaris? Belangenverstrengeling is een nonsens reden, want als Aboutaleb de Marokkaanse koning wil dienen, doet hij dat ook wel als hij maar 1 paspoort heeft...quote:Op zaterdag 24 maart 2007 16:20 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Dus moet de wet zo worden dat mensen met een dubbel paspoort geen minister of staatsecretaris mogen worden.
De zachte aanpak van links op dit gebied werkt niet. dus dan moet het maar hard
Ik noem maar een voorbeeld.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 10:21 schreef teamlead het volgende:
[..]
Beetje onzinargument. Een staatssecretaris of minister is per definitie niet onafhankelijk. Dat Albayrak wellicht in Turkije vervolgd gaat worden is een leuke publiciteitsstunt, maar je denkt toch niet dat dat tot iets serieus gaat leiden? Ik ben er van overtuigd dat Turkijke inmiddels duidelijk te horen heeft gekregen dat een vervolging van een bewindspersoon in Nederland er zomaar toe zou kunnen leiden dat de onderhandelingen over toetreding tot de EU stil komen te liggen of iets dergelijks.
Bovendien: als ik nu roep dat de Armeense kwestie een genocide was en iemand in Istanbul doet aangifte tegen mij, kan men besluiten mij te vervolgen. Toch heb ik echt maar 1 paspoort. Ben ik nu ook niet meer onafhankelijk volgens jouw redenatie?
Dat zie je verkeerd, de linkse politiek kijk de andere kant op, vinden het maar best.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 10:50 schreef Chadi het volgende:
quote:Op zaterdag 24 maart 2007 16:29 schreef whosvegas het volgende:
Als er dan iemand komt die de problemen bij hun naam noemt,
en als ze haar paspoort opgeeft, is die dubbele loyaliteit spontaan verdwenen? Of is dat weer een staaltje symboolpolitiek waar we in dit land zo vreselijk goed in geworden zijn. Een volstrekt loos gebaar, vergezeld met een leuke soundbyte die we dan vervolgens bij Hart van Nederland/4 in het land/Barend & van DorpPauw en Witteman en het jaaroverzicht terug zien komen?quote:Op zaterdag 24 maart 2007 16:25 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Ik noem maar een voorbeeld.
Ik denk dat iemand als Albayrak een dubbele loyaliteit heeft, waarom geeft ze haar Turkse paspoort dan niet op? Als bewindspersoon kan dat niet, vind ik
Neu, want dan gaat de heer McCarthy, pardon, Wilders. op zoek naar nieuwe 'bewijzen' die moeten aantonen dat de desbetreffende politici 'fout' zijn.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 16:36 schreef teamlead het volgende:
[..]
en als ze haar paspoort opgeeft, is die dubbele loyaliteit spontaan verdwenen? Of is dat weer een staaltje symboolpolitiek waar we in dit land zo vreselijk goed in geworden zijn. Een volstrekt loos gebaar, vergezeld met een leuke soundbyte die we dan vervolgens bij Hart van Nederland/4 in het land/Barend & van DorpPauw en Witteman en het jaaroverzicht terug zien komen?
Dat klinkt dan wel weer verschrikkelijk bekendquote:Op zaterdag 24 maart 2007 16:40 schreef Dr.Nikita het volgende:
1e graads allochtonen gewoon geen bestuurlijke funcies. Opgelost.
Godwin?quote:Op zaterdag 24 maart 2007 16:41 schreef gronk het volgende:
[..]
Dat klinkt dan wel weer verschrikkelijk bekend
Duurde nog best lang voor een wilderstopicquote:
gefeliciteerd dan bij dezequote:Op zaterdag 24 maart 2007 16:45 schreef gronk het volgende:
[..]
Duurde nog best lang voor een wilderstopic
Ere wie ere toekomt: het was jouw suggestie.quote:
quote:Op zaterdag 24 maart 2007 16:40 schreef Dr.Nikita het volgende:
1e graads allochtonen gewoon geen bestuurlijke functies. Opgelost.
God ja...quote:Op zaterdag 24 maart 2007 16:23 schreef OldJeller het volgende:
Misschien moeten we dan toch overwegen op hem te stemmen uit sympathie..
Als je hem negeert begint ie te janken over een Cordon Sanitairquote:Op zaterdag 24 maart 2007 19:57 schreef X. het volgende:
Ik denk dat Wilders niet zo moet zeiken. Hij heeft zelf ook de mond vol over de 'linksen'.
Hij duwt zichzelf weer lekker in een slachtofferrol.
Eigenlijk zouden we Wilders gewoon dood moeten zwijgen. Maar ja, dat zijn weer dingen waar ik ook weer niet zo voor ben... Hij doet gewoon uitspraken waar sommige media het heerlijk vinden om over te berichten en die paupers heerlijk vinden om over te lezen. Helaas.
De man is slim.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 21:31 schreef TheVulture het volgende:
Als je hem negeert begint ie te janken over een Cordon Sanitair
Die man is onverbeterlijk
In het spelen van de slachtofferrol wel... ik denk dat de enige manier om Wilders te ontmaskeren is om hem te laten regeren, dan is het zo uit met de pret want dan kan ie zich nergens meer achter verschuilenquote:
Hij zal nooit alleen regeren, dus die vlieger gaat ook niet op.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 21:34 schreef TheVulture het volgende:
In het spelen van de slachtofferrol wel... ik denk dat de enige manier om Wilders te ontmaskeren is om hem te laten regeren, dan is het zo uit met de pret want dan kan ie zich nergens meer achter verschuilen
regeren is regeren, je hebt een regeerakkoord en als je dat niet waarmaakt is dat ook de schuld van Geert...quote:Op zaterdag 24 maart 2007 21:37 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Hij zal nooit alleen regeren, dus die vlieger gaat ook niet op.
Maar als regeren betekent lagere belastingen, meer uitzettingen en afschaffing van de multikul dan ben ik voor.
Ja natuurlijk. Minder belastingen. Waar heb ik dat eerder gehoord?quote:Op zaterdag 24 maart 2007 21:37 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Maar als regeren betekent lagere belastingen, meer uitzettingen en afschaffing van de multikul dan ben ik voor.
Zo lang je je punten maar binnensleept is het best. En als dat niet kan door sabotage uit de bekende links-ambtelijke hoek, dan zal Wilders dat haarfijn gaan uitleggen.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 21:40 schreef TheVulture het volgende:
regeren is regeren, je hebt een regeerakkoord en als je dat niet waarmaakt is dat ook de schuld van Geert...
Ja, als we onze oren laten hangen naar ambtenaren die vinden dat niks kan wel ja. Maar dan zijn we geen democratie maar een nomenclatura-staat.quote:en die punten van jou doen het leuk in populariteitspolls maar dan zul je pas merken dat ze onrealistisch zijn
Prima, we hebben toch te veel mensen in dit land. Oorzaak van alle ellende. En wat hebben we aan grote groepen onopgeleide, onopgevoede, haatdragende mensen in de zogenaamde kenniseconomie?quote:en desastreus voor de toekomst... zonder buitenlanders zal bijvoorbeeld het geboortencijfer verder dalen
Die vergrijzing neemt niet harder toe hoor, want naar mijn weten importeren we geen grote aantallen bejaarden. Al zou het me niet eens verbazen, de pc-hoek is er gek genoeg voor.quote:, de vergrijzing extra hard toenemen
Zullen we op andere dingen moeten bezuinigen: ontwikkelingshulp, snoepreisjes voor achterbuurttuig, kunsten, de WAO, ambtenarij etc en prioriteiten moeten stellen. Zo simpel is dat.quote:en de begroting zal met lagere belastingen al helemaal onder druk komen te staan....
Beste PJORourke kijk nou eens goed naar zijn belasting program:quote:Op zaterdag 24 maart 2007 21:37 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nou nou, niet zo laatdunkend over de gemiddelde Wilders-stemmer, he?quote:Op zaterdag 24 maart 2007 21:47 schreef PJORourke het volgende:
En wat hebben we aan grote groepen onopgeleide, onopgevoede, haatdragende mensen in de zogenaamde kenniseconomie?
Dat zal allemaal best, maar je kunt altijd nog weglopen van de onderhandelingstafel of het kabinet laten vallen.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 21:43 schreef jaoka het volgende:
Ja natuurlijk. Minder belastingen. Waar heb ik dat eerder gehoord?
Oh ja, andere oppositiepartijen voordat ze de kans hadden om aan de macht te komen. Met de nadruk op 'voordat'.
![]()
Nou, de beste dingen om te doen wanneer je aan de macht bent. Zo nuttig ook voor het landquote:Op zaterdag 24 maart 2007 21:49 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat zal allemaal best, maar je kunt altijd nog weglopen van de onderhandelingstafel of het kabinet laten vallen.
Dit is toch geen regeerakkoord? Dit zijn punten die hij wil nastreven en dat lijken me goeie punten. Er zijn maar weinig extra uitgaven:quote:Op zaterdag 24 maart 2007 21:49 schreef Mr_Memory het volgende:
Beste PJORourke kijk nou eens goed naar zijn belasting program:
16 miljard belastingverlaging voor burgers en ondernemers (fors lagere tarieven inkomstenbelasting en dus hogere koopkracht voor iedereen, te financieren uit bezuinigingen op ambtenaren, Europa, subsidies, ontwikkelingshulp)
Miljard extra voor AOW'ers
Extra geld voor meer agenten op straat, meer docenten voor de klas en meer verplegend personeel in het verpleeghuis door:
- wegsnijden bureaucratie en overhead, en:
- benutting van een deel mogelijk begrotingsoverschot aan deze drie sectoren
Lagere benzineprijzen door terugdraaien ‘kwartje van Kok'
Onverkort handhaven hypotheekrenteaftrek
Minder ministeries, minder ambtenaren
Geen stijging gemeentelijke lasten
Het klinkt allemaal perfect, maar waar haalt hij al het geld vandaan?
Miljarden extra hier, miljarden extra daar, dat is een heleboel geld, waar in God's naam moet hij dat vandaan halen?
Dit is op zijn zachts gezegd toch niet realistisch.
waar niemand problemen mee heeft, denk ik. Die sanering en belastingverlaging, die zijn het moeilijkste.quote:Miljard extra voor AOW'ers
Extra geld voor meer agenten op straat, meer docenten voor de klas en meer verplegend personeel in het verpleeghuis
Goed onderhandelen en een paar concrete punten binnenslepen op het gebied van belastingverlaging, migratie, uitzetting en multikul. Dan zijn en heleboel mensen best tevreden hoor.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 21:51 schreef jaoka het volgende:
Nou, de beste dingen om te doen wanneer je aan de macht bent. Zo nuttig ook voor het land![]()
Denk alleen niet dat Wilders hoog zal inzetten op belastingverlaging. Zodra hij bijvoorbeeld uitzettingen zal moeten bekostigen, zal hij waarschijnlijk zonder erom te rouwen zijn standpuntje over belastingverlagingen aan de kant schuiven.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 21:55 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Goed onderhandelen en een paar concrete punten binnenslepen op het gebied van belastingverlaging, migratie, uitzetting en multikul. Dan zijn en heleboel mensen best tevreden hoor.
Is dat niet haalbaar, dan moet je weglopen. Hoe dan ook, je niet laten verVVD'en in de regering.
De SP wilde uit de Navo en 't koningshuis afschaffen. Lijken mij ook goede puntenquote:Op zaterdag 24 maart 2007 21:53 schreef PJORourke het volgende:
Dit is toch geen regeerakkoord? Dit zijn punten die hij wil nastreven en dat lijken me goeie punten. Er zijn maar weinig extra uitgaven:
Dat lijkt me onzin. Zoals al eerder betoogd is, als die 400 miljoen van Vogelaar nou besteed worden aan uitzettingen in plaats van PvdA-nonsens, hoeft dat helemaal niet.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 21:58 schreef jaoka het volgende:
Denk alleen niet dat Wilders hoog zal inzetten op belastingverlaging. Zodra hij bijvoorbeeld uitzettingen zal moeten bekostigen, zal hij waarschijnlijk zonder erom te rouwen zijn standpuntje over belastingverlagingen aan de kant schuiven.
Het koningshuis afschaffen lijkt me prima en zonder Navo kun je prima overleven, al lijkt het me niet onverstandig daar lid van te zijn.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 22:32 schreef gronk het volgende:
De SP wilde uit de Navo en 't koningshuis afschaffen. Lijken mij ook goede punten
Nee natuurlijk is het geen regeerakkoord, maar als je een partijprogramma opstelt moet het wel degelijk onderbouwd zijn, lijkt me.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 21:53 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dit is toch geen regeerakkoord? Dit zijn punten die hij wil nastreven en dat lijken me goeie punten. Er zijn maar weinig extra uitgaven:
[..]
waar niemand problemen mee heeft, denk ik. Die sanering en belastingverlaging, die zijn het moeilijkste.
Hoe kun je een setje wensen nou onderbouwen? Als je uit de navo wilt. dan kun je hooguit zeggen dat je die club een enge club vindt, en dat ze teveel geld kosten. Maar dat zijn argumenten die je overal wel bij kunt slepen. In dat opzicht vind ik de eeuwige roep om 'onderbouwing' nogal overbodig.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 23:38 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Nee natuurlijk is het geen regeerakkoord, maar als je een partijprogramma opstelt moet het wel degelijk onderbouwd zijn, lijkt me.![]()
Het zijn toch geen wensen?quote:Op zaterdag 24 maart 2007 23:47 schreef gronk het volgende:
[..]
Hoe kun je een setje wensen nou onderbouwen? Als je uit de navo wilt. dan kun je hooguit zeggen dat je die club een enge club vindt, en dat ze teveel geld kosten. Maar dat zijn argumenten die je overal wel bij kunt slepen. In dat opzicht vind ik de eeuwige roep om 'onderbouwing' nogal overbodig.
Afgezien van het feit -bewezen uit de praktijk- dat het onhaalbaar is, heeft niemand er problemen mee nee.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 21:53 schreef PJORourke het volgende:
[..]
[..]
waar niemand problemen mee heeft, denk ik. Die sanering en belastingverlaging, die zijn het moeilijkste.
Dat je een financiele onderbouwing wilt kan ik begrijpen. Maar ik bedoelde 't meer over 'zachte' wensen als 'alle moslims het land uit' of 'nederland uit de navo'. Voorzover daar geen financieel prijskaartje aan hangt, kun je dat soort standpunten niet onderbouwen, omdat het uiteindelijk toch op 'ethiek' uitkomt. De CU heeft ook zoiets met abortus en euthanasie. Je kunt voor dat soort standpunten wel heel veel argumenten op tafel gooien (Freakonomics-- Roe vs Wade), maar daar wordt toch niet naar geluisterd, en uiteindelijk komt het toch neer 'op wat iemand vind'.quote:Op zondag 25 maart 2007 12:02 schreef Mr_Memory het volgende:
Het zijn toch geen wensen?![]()
Het zijn standpunten die je zoveel mogenlijk moet gaan uitvoeren als je gaat regeren, anders is het toch puur kiezers bedrog.
Als hij zoveel miljarden extra wil uitgeven plus het kwartje van kok wil afschaffen en ook nog eens forse belastingverlaging wil doorvoeren, vraag ik me af waar hij al die miljarden vandaan wil halen. Dat is toch niet zo raar![]()
Shit dat bericht had ik niet gelezen. Stom van me om te vertrouwen op de Telegraaf! Zo zie je maar weer, als er een vals bericht wordt geplaatst is het heel moeilijk om het te rectificeren.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:07 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ohja, de Illuminatie zitten erachter: Telegraaf berichtte verkeerd over reis hangjongeren
complot!
En nu vertrouw je op de frontpage, nova en gemeentemedewerkers?quote:Op zondag 25 maart 2007 12:54 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
Shit dat bericht had ik niet gelezen. Stom van me om te vertrouwen op de Telegraaf! Zo zie je maar weer, als er een vals bericht wordt geplaatst is het heel moeilijk om het te rectificeren.
Neuh alleen op indymediaquote:Op zondag 25 maart 2007 12:56 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
En nu vertrouw je op de frontpage, nova en gemeentemedewerkers?![]()
Okay, dan is het goed.quote:
Inderdaad. Vind hem wel erg huilie geworden de laatste tijd hoorquote:Op zondag 25 maart 2007 14:06 schreef nonzz het volgende:
Als Wilders mensen verbaal stevig aanpakt is het vrijheid van meningsuiting.
Als mensen Wilders verbaal stevig aanpakken is het demonisering.
Volgens mij is het in beide gevallen vrijheid van meningsuiting. Als je zo'n stoere jongen bent dat je vind dat je alles moet kunnen zeggen, kun je verwachten dat ze ook alles over jou zeggen. Dan moet je ook niet gaan zeiken als ze je (terecht of onterecht) een racist noemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |