abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47624406
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 21:47 schreef PJORourke het volgende:
En wat hebben we aan grote groepen onopgeleide, onopgevoede, haatdragende mensen in de zogenaamde kenniseconomie?
Nou nou, niet zo laatdunkend over de gemiddelde Wilders-stemmer, he?
  zaterdag 24 maart 2007 @ 21:49:58 #152
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47624412
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 21:43 schreef jaoka het volgende:
Ja natuurlijk. Minder belastingen. Waar heb ik dat eerder gehoord?

Oh ja, andere oppositiepartijen voordat ze de kans hadden om aan de macht te komen. Met de nadruk op 'voordat'.
Dat zal allemaal best, maar je kunt altijd nog weglopen van de onderhandelingstafel of het kabinet laten vallen.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_47624474
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 21:49 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat zal allemaal best, maar je kunt altijd nog weglopen van de onderhandelingstafel of het kabinet laten vallen.
Nou, de beste dingen om te doen wanneer je aan de macht bent. Zo nuttig ook voor het land
  zaterdag 24 maart 2007 @ 21:53:24 #154
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47624529
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 21:49 schreef Mr_Memory het volgende:
Beste PJORourke kijk nou eens goed naar zijn belasting program:

16 miljard belastingverlaging voor burgers en ondernemers (fors lagere tarieven inkomstenbelasting en dus hogere koopkracht voor iedereen, te financieren uit bezuinigingen op ambtenaren, Europa, subsidies, ontwikkelingshulp)
Miljard extra voor AOW'ers
Extra geld voor meer agenten op straat, meer docenten voor de klas en meer verplegend personeel in het verpleeghuis door:
- wegsnijden bureaucratie en overhead, en:
- benutting van een deel mogelijk begrotingsoverschot aan deze drie sectoren
Lagere benzineprijzen door terugdraaien ‘kwartje van Kok'
Onverkort handhaven hypotheekrenteaftrek
Minder ministeries, minder ambtenaren
Geen stijging gemeentelijke lasten

Het klinkt allemaal perfect, maar waar haalt hij al het geld vandaan?
Miljarden extra hier, miljarden extra daar, dat is een heleboel geld, waar in God's naam moet hij dat vandaan halen?
Dit is op zijn zachts gezegd toch niet realistisch.
Dit is toch geen regeerakkoord? Dit zijn punten die hij wil nastreven en dat lijken me goeie punten. Er zijn maar weinig extra uitgaven:
quote:
Miljard extra voor AOW'ers
Extra geld voor meer agenten op straat, meer docenten voor de klas en meer verplegend personeel in het verpleeghuis
waar niemand problemen mee heeft, denk ik. Die sanering en belastingverlaging, die zijn het moeilijkste.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 21:55:02 #155
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47624590
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 21:51 schreef jaoka het volgende:
Nou, de beste dingen om te doen wanneer je aan de macht bent. Zo nuttig ook voor het land
Goed onderhandelen en een paar concrete punten binnenslepen op het gebied van belastingverlaging, migratie, uitzetting en multikul. Dan zijn en heleboel mensen best tevreden hoor.

Is dat niet haalbaar, dan moet je weglopen. Hoe dan ook, je niet laten verVVD'en in de regering.
pi_47624725
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 21:55 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Goed onderhandelen en een paar concrete punten binnenslepen op het gebied van belastingverlaging, migratie, uitzetting en multikul. Dan zijn en heleboel mensen best tevreden hoor.

Is dat niet haalbaar, dan moet je weglopen. Hoe dan ook, je niet laten verVVD'en in de regering.
Denk alleen niet dat Wilders hoog zal inzetten op belastingverlaging. Zodra hij bijvoorbeeld uitzettingen zal moeten bekostigen, zal hij waarschijnlijk zonder erom te rouwen zijn standpuntje over belastingverlagingen aan de kant schuiven.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 22:32:26 #157
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_47625945
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 21:53 schreef PJORourke het volgende:

Dit is toch geen regeerakkoord? Dit zijn punten die hij wil nastreven en dat lijken me goeie punten. Er zijn maar weinig extra uitgaven:
De SP wilde uit de Navo en 't koningshuis afschaffen. Lijken mij ook goede punten
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 22:48:46 #158
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47626541
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 21:58 schreef jaoka het volgende:
Denk alleen niet dat Wilders hoog zal inzetten op belastingverlaging. Zodra hij bijvoorbeeld uitzettingen zal moeten bekostigen, zal hij waarschijnlijk zonder erom te rouwen zijn standpuntje over belastingverlagingen aan de kant schuiven.
Dat lijkt me onzin. Zoals al eerder betoogd is, als die 400 miljoen van Vogelaar nou besteed worden aan uitzettingen in plaats van PvdA-nonsens, hoeft dat helemaal niet.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 22:49:45 #159
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47626579
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 22:32 schreef gronk het volgende:
De SP wilde uit de Navo en 't koningshuis afschaffen. Lijken mij ook goede punten
Het koningshuis afschaffen lijkt me prima en zonder Navo kun je prima overleven, al lijkt het me niet onverstandig daar lid van te zijn.
pi_47628076
quote:

[..]

[..]

waar niemand problemen mee heeft, denk ik. Die sanering en belastingverlaging, die zijn het moeilijkste.
Nee natuurlijk is het geen regeerakkoord, maar als je een partijprogramma opstelt moet het wel degelijk onderbouwd zijn, lijkt me.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 23:47:22 #161
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_47628352
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 23:38 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Nee natuurlijk is het geen regeerakkoord, maar als je een partijprogramma opstelt moet het wel degelijk onderbouwd zijn, lijkt me.
Hoe kun je een setje wensen nou onderbouwen? Als je uit de navo wilt. dan kun je hooguit zeggen dat je die club een enge club vindt, en dat ze teveel geld kosten. Maar dat zijn argumenten die je overal wel bij kunt slepen. In dat opzicht vind ik de eeuwige roep om 'onderbouwing' nogal overbodig.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_47635304
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 23:47 schreef gronk het volgende:

[..]

Hoe kun je een setje wensen nou onderbouwen? Als je uit de navo wilt. dan kun je hooguit zeggen dat je die club een enge club vindt, en dat ze teveel geld kosten. Maar dat zijn argumenten die je overal wel bij kunt slepen. In dat opzicht vind ik de eeuwige roep om 'onderbouwing' nogal overbodig.
Het zijn toch geen wensen?
Het zijn standpunten die je zoveel mogenlijk moet gaan uitvoeren als je gaat regeren, anders is het toch puur kiezers bedrog.

Als hij zoveel miljarden extra wil uitgeven plus het kwartje van kok wil afschaffen en ook nog eens forse belastingverlaging wil doorvoeren, vraag ik me af waar hij al die miljarden vandaan wil halen. Dat is toch niet zo raar
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  zondag 25 maart 2007 @ 12:06:39 #163
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_47635429
quote:

[..]

[..]

Afgezien van het feit -bewezen uit de praktijk- dat het onhaalbaar is, heeft niemand er problemen mee nee.
Vooral omdat het onhaalbaar is, gok ik.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zondag 25 maart 2007 @ 12:20:35 #164
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_47635761
quote:
Op zondag 25 maart 2007 12:02 schreef Mr_Memory het volgende:
Het zijn toch geen wensen?
Het zijn standpunten die je zoveel mogenlijk moet gaan uitvoeren als je gaat regeren, anders is het toch puur kiezers bedrog.

Als hij zoveel miljarden extra wil uitgeven plus het kwartje van kok wil afschaffen en ook nog eens forse belastingverlaging wil doorvoeren, vraag ik me af waar hij al die miljarden vandaan wil halen. Dat is toch niet zo raar
Dat je een financiele onderbouwing wilt kan ik begrijpen. Maar ik bedoelde 't meer over 'zachte' wensen als 'alle moslims het land uit' of 'nederland uit de navo'. Voorzover daar geen financieel prijskaartje aan hangt, kun je dat soort standpunten niet onderbouwen, omdat het uiteindelijk toch op 'ethiek' uitkomt. De CU heeft ook zoiets met abortus en euthanasie. Je kunt voor dat soort standpunten wel heel veel argumenten op tafel gooien (Freakonomics-- Roe vs Wade), maar daar wordt toch niet naar geluisterd, en uiteindelijk komt het toch neer 'op wat iemand vind'.
  zondag 25 maart 2007 @ 12:54:29 #165
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_47636584
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 20:07 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ohja, de Illuminatie zitten erachter: Telegraaf berichtte verkeerd over reis hangjongeren
complot!
Shit dat bericht had ik niet gelezen. Stom van me om te vertrouwen op de Telegraaf! Zo zie je maar weer, als er een vals bericht wordt geplaatst is het heel moeilijk om het te rectificeren.
  † In Memoriam † zondag 25 maart 2007 @ 12:56:42 #166
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47636660
quote:
Op zondag 25 maart 2007 12:54 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Shit dat bericht had ik niet gelezen. Stom van me om te vertrouwen op de Telegraaf! Zo zie je maar weer, als er een vals bericht wordt geplaatst is het heel moeilijk om het te rectificeren.
En nu vertrouw je op de frontpage, nova en gemeentemedewerkers?
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  zondag 25 maart 2007 @ 12:59:12 #167
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_47636724
quote:
Op zondag 25 maart 2007 12:56 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

En nu vertrouw je op de frontpage, nova en gemeentemedewerkers?
Neuh alleen op indymedia
  † In Memoriam † zondag 25 maart 2007 @ 12:59:57 #168
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47636748
quote:
Op zondag 25 maart 2007 12:59 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Neuh alleen op indymedia
Okay, dan is het goed.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  zondag 25 maart 2007 @ 14:06:36 #169
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_47638713
Als Wilders mensen verbaal stevig aanpakt is het vrijheid van meningsuiting.
Als mensen Wilders verbaal stevig aanpakken is het demonisering.

Volgens mij is het in beide gevallen vrijheid van meningsuiting. Als je zo'n stoere jongen bent dat je vind dat je alles moet kunnen zeggen, kun je verwachten dat ze ook alles over jou zeggen. Dan moet je ook niet gaan zeiken als ze je (terecht of onterecht) een racist noemen.
lege ton
  zondag 25 maart 2007 @ 15:06:33 #170
99433 Tup
Tupperwaar
pi_47640338
GW heeft goed gezien hoe KvdL en PF de demoniseringstactiek hanteerden. De underdog zijn werkt altijd. Een martelaar voor het volk ook.En wat zijn dan de wapenfeiten?
Wasserwunderland
pi_47640967
quote:
Op zondag 25 maart 2007 14:06 schreef nonzz het volgende:
Als Wilders mensen verbaal stevig aanpakt is het vrijheid van meningsuiting.
Als mensen Wilders verbaal stevig aanpakken is het demonisering.

Volgens mij is het in beide gevallen vrijheid van meningsuiting. Als je zo'n stoere jongen bent dat je vind dat je alles moet kunnen zeggen, kun je verwachten dat ze ook alles over jou zeggen. Dan moet je ook niet gaan zeiken als ze je (terecht of onterecht) een racist noemen.
Inderdaad. Vind hem wel erg huilie geworden de laatste tijd hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')