Nou nou, niet zo laatdunkend over de gemiddelde Wilders-stemmer, he?quote:Op zaterdag 24 maart 2007 21:47 schreef PJORourke het volgende:
En wat hebben we aan grote groepen onopgeleide, onopgevoede, haatdragende mensen in de zogenaamde kenniseconomie?
Dat zal allemaal best, maar je kunt altijd nog weglopen van de onderhandelingstafel of het kabinet laten vallen.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 21:43 schreef jaoka het volgende:
Ja natuurlijk. Minder belastingen. Waar heb ik dat eerder gehoord?
Oh ja, andere oppositiepartijen voordat ze de kans hadden om aan de macht te komen. Met de nadruk op 'voordat'.
![]()
Nou, de beste dingen om te doen wanneer je aan de macht bent. Zo nuttig ook voor het landquote:Op zaterdag 24 maart 2007 21:49 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat zal allemaal best, maar je kunt altijd nog weglopen van de onderhandelingstafel of het kabinet laten vallen.
Dit is toch geen regeerakkoord? Dit zijn punten die hij wil nastreven en dat lijken me goeie punten. Er zijn maar weinig extra uitgaven:quote:Op zaterdag 24 maart 2007 21:49 schreef Mr_Memory het volgende:
Beste PJORourke kijk nou eens goed naar zijn belasting program:
16 miljard belastingverlaging voor burgers en ondernemers (fors lagere tarieven inkomstenbelasting en dus hogere koopkracht voor iedereen, te financieren uit bezuinigingen op ambtenaren, Europa, subsidies, ontwikkelingshulp)
Miljard extra voor AOW'ers
Extra geld voor meer agenten op straat, meer docenten voor de klas en meer verplegend personeel in het verpleeghuis door:
- wegsnijden bureaucratie en overhead, en:
- benutting van een deel mogelijk begrotingsoverschot aan deze drie sectoren
Lagere benzineprijzen door terugdraaien ‘kwartje van Kok'
Onverkort handhaven hypotheekrenteaftrek
Minder ministeries, minder ambtenaren
Geen stijging gemeentelijke lasten
Het klinkt allemaal perfect, maar waar haalt hij al het geld vandaan?
Miljarden extra hier, miljarden extra daar, dat is een heleboel geld, waar in God's naam moet hij dat vandaan halen?
Dit is op zijn zachts gezegd toch niet realistisch.
waar niemand problemen mee heeft, denk ik. Die sanering en belastingverlaging, die zijn het moeilijkste.quote:Miljard extra voor AOW'ers
Extra geld voor meer agenten op straat, meer docenten voor de klas en meer verplegend personeel in het verpleeghuis
Goed onderhandelen en een paar concrete punten binnenslepen op het gebied van belastingverlaging, migratie, uitzetting en multikul. Dan zijn en heleboel mensen best tevreden hoor.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 21:51 schreef jaoka het volgende:
Nou, de beste dingen om te doen wanneer je aan de macht bent. Zo nuttig ook voor het land![]()
Denk alleen niet dat Wilders hoog zal inzetten op belastingverlaging. Zodra hij bijvoorbeeld uitzettingen zal moeten bekostigen, zal hij waarschijnlijk zonder erom te rouwen zijn standpuntje over belastingverlagingen aan de kant schuiven.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 21:55 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Goed onderhandelen en een paar concrete punten binnenslepen op het gebied van belastingverlaging, migratie, uitzetting en multikul. Dan zijn en heleboel mensen best tevreden hoor.
Is dat niet haalbaar, dan moet je weglopen. Hoe dan ook, je niet laten verVVD'en in de regering.
De SP wilde uit de Navo en 't koningshuis afschaffen. Lijken mij ook goede puntenquote:Op zaterdag 24 maart 2007 21:53 schreef PJORourke het volgende:
Dit is toch geen regeerakkoord? Dit zijn punten die hij wil nastreven en dat lijken me goeie punten. Er zijn maar weinig extra uitgaven:
Dat lijkt me onzin. Zoals al eerder betoogd is, als die 400 miljoen van Vogelaar nou besteed worden aan uitzettingen in plaats van PvdA-nonsens, hoeft dat helemaal niet.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 21:58 schreef jaoka het volgende:
Denk alleen niet dat Wilders hoog zal inzetten op belastingverlaging. Zodra hij bijvoorbeeld uitzettingen zal moeten bekostigen, zal hij waarschijnlijk zonder erom te rouwen zijn standpuntje over belastingverlagingen aan de kant schuiven.
Het koningshuis afschaffen lijkt me prima en zonder Navo kun je prima overleven, al lijkt het me niet onverstandig daar lid van te zijn.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 22:32 schreef gronk het volgende:
De SP wilde uit de Navo en 't koningshuis afschaffen. Lijken mij ook goede punten
Nee natuurlijk is het geen regeerakkoord, maar als je een partijprogramma opstelt moet het wel degelijk onderbouwd zijn, lijkt me.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 21:53 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dit is toch geen regeerakkoord? Dit zijn punten die hij wil nastreven en dat lijken me goeie punten. Er zijn maar weinig extra uitgaven:
[..]
waar niemand problemen mee heeft, denk ik. Die sanering en belastingverlaging, die zijn het moeilijkste.
Hoe kun je een setje wensen nou onderbouwen? Als je uit de navo wilt. dan kun je hooguit zeggen dat je die club een enge club vindt, en dat ze teveel geld kosten. Maar dat zijn argumenten die je overal wel bij kunt slepen. In dat opzicht vind ik de eeuwige roep om 'onderbouwing' nogal overbodig.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 23:38 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Nee natuurlijk is het geen regeerakkoord, maar als je een partijprogramma opstelt moet het wel degelijk onderbouwd zijn, lijkt me.![]()
Het zijn toch geen wensen?quote:Op zaterdag 24 maart 2007 23:47 schreef gronk het volgende:
[..]
Hoe kun je een setje wensen nou onderbouwen? Als je uit de navo wilt. dan kun je hooguit zeggen dat je die club een enge club vindt, en dat ze teveel geld kosten. Maar dat zijn argumenten die je overal wel bij kunt slepen. In dat opzicht vind ik de eeuwige roep om 'onderbouwing' nogal overbodig.
Afgezien van het feit -bewezen uit de praktijk- dat het onhaalbaar is, heeft niemand er problemen mee nee.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 21:53 schreef PJORourke het volgende:
[..]
[..]
waar niemand problemen mee heeft, denk ik. Die sanering en belastingverlaging, die zijn het moeilijkste.
Dat je een financiele onderbouwing wilt kan ik begrijpen. Maar ik bedoelde 't meer over 'zachte' wensen als 'alle moslims het land uit' of 'nederland uit de navo'. Voorzover daar geen financieel prijskaartje aan hangt, kun je dat soort standpunten niet onderbouwen, omdat het uiteindelijk toch op 'ethiek' uitkomt. De CU heeft ook zoiets met abortus en euthanasie. Je kunt voor dat soort standpunten wel heel veel argumenten op tafel gooien (Freakonomics-- Roe vs Wade), maar daar wordt toch niet naar geluisterd, en uiteindelijk komt het toch neer 'op wat iemand vind'.quote:Op zondag 25 maart 2007 12:02 schreef Mr_Memory het volgende:
Het zijn toch geen wensen?![]()
Het zijn standpunten die je zoveel mogenlijk moet gaan uitvoeren als je gaat regeren, anders is het toch puur kiezers bedrog.
Als hij zoveel miljarden extra wil uitgeven plus het kwartje van kok wil afschaffen en ook nog eens forse belastingverlaging wil doorvoeren, vraag ik me af waar hij al die miljarden vandaan wil halen. Dat is toch niet zo raar![]()
Shit dat bericht had ik niet gelezen. Stom van me om te vertrouwen op de Telegraaf! Zo zie je maar weer, als er een vals bericht wordt geplaatst is het heel moeilijk om het te rectificeren.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:07 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ohja, de Illuminatie zitten erachter: Telegraaf berichtte verkeerd over reis hangjongeren
complot!
En nu vertrouw je op de frontpage, nova en gemeentemedewerkers?quote:Op zondag 25 maart 2007 12:54 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
Shit dat bericht had ik niet gelezen. Stom van me om te vertrouwen op de Telegraaf! Zo zie je maar weer, als er een vals bericht wordt geplaatst is het heel moeilijk om het te rectificeren.
Neuh alleen op indymediaquote:Op zondag 25 maart 2007 12:56 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
En nu vertrouw je op de frontpage, nova en gemeentemedewerkers?![]()
Okay, dan is het goed.quote:
Inderdaad. Vind hem wel erg huilie geworden de laatste tijd hoorquote:Op zondag 25 maart 2007 14:06 schreef nonzz het volgende:
Als Wilders mensen verbaal stevig aanpakt is het vrijheid van meningsuiting.
Als mensen Wilders verbaal stevig aanpakken is het demonisering.
Volgens mij is het in beide gevallen vrijheid van meningsuiting. Als je zo'n stoere jongen bent dat je vind dat je alles moet kunnen zeggen, kun je verwachten dat ze ook alles over jou zeggen. Dan moet je ook niet gaan zeiken als ze je (terecht of onterecht) een racist noemen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |