Hier wil ik toch even wat over zeggen. Een ieder is vrij om zich aan te melden op het dieet-web forum. Er is daar inderdaad een besloten forum, waar enkel geregistreerde mensen kunnen posten. Het is dus ZEKER niet het geval dat jullie daar geweerd worden of wat dan ook, laat dat even voorop staan. Het heet dus een besloten forum opdat dan niet iedereen zomaar mee kan lezen, maar dat je je eerst moet registreren (pas na de registratie krijg je toegang tot dat subforum). Dit omdat er mensen zijn die wel degelijk over bepaalde dingen willen praten, maar dit niet willen zodat het direct door compleet google geindexeerd wordt. Juist daarom vind ik het erg kwalijk dat er uit dit forum gelekt werd.quote:Op donderdag 22 maart 2007 16:23 schreef conleche het volgende:
[..]
Jeetje, ben nu wel heel benieuwd wat daar allemaal is gezegd! Ik persoonlijk vind het wel jammer dat het daar dan zo besloten gebeurd. Dan kan er door ons niet op worden gereageerd en dingen gaan hun hele eigen leven leiden. Maar goed laten we er maar over ophouden want hier heeft niemand wat aan.
O, maar ik ben geregistreerd denk ik want ik sta in het afvallijstje, of is dat weer iets anders? En ik zag ook wel een forum, maar dacht dat er misschien ook een besloten subforum zou zijn, omdat ik zo gauw helemaal niets kon vinden over slank de lente in (of intussen de zomer).quote:Op donderdag 22 maart 2007 16:37 schreef Troel het volgende:
[..]
Hier wil ik toch even wat over zeggen. Een ieder is vrij om zich aan te melden op het dieet-web forum. Er is daar inderdaad een besloten forum, waar enkel geregistreerde mensen kunnen posten. Het is dus ZEKER niet het geval dat jullie daar geweerd worden of wat dan ook, laat dat even voorop staan. Het heet dus een besloten forum opdat dan niet iedereen zomaar mee kan lezen, maar dat je je eerst moet registreren (pas na de registratie krijg je toegang tot dat subforum). Dit omdat er mensen zijn die wel degelijk over bepaalde dingen willen praten, maar dit niet willen zodat het direct door compleet google geindexeerd wordt. Juist daarom vind ik het erg kwalijk dat er uit dit forum gelekt werd.
Het forum is juist opgezet met toegang voor een ieder, met recepten voor iedereen en voor iedereen een plek om zijn ei kwijt te kunnen.
Nee, voor het forum moet je je apart registeren.quote:Op donderdag 22 maart 2007 16:41 schreef conleche het volgende:
[..]
O, maar ik ben geregistreerd denk ik want ik sta in het afvallijstje, of is dat weer iets anders? En ik zag ook wel een forum, maar dacht dat er misschien ook een besloten subforum zou zijn, omdat ik zo gauw helemaal niets kon vinden over slank de lente in (of intussen de zomer).
Dat kan, maar ik geloof niet dat je daarmee de onderlinge haat en nijd, want daarvan is nu wel degelijk sprake, oplost. Het moet wel ff uitgepraat worden anders los je het niet op. Mijn beeld van de Dieetclub is er in elk geval niet positiever op geworden...quote:Op donderdag 22 maart 2007 16:44 schreef Alcarin het volgende:
Kunnen we het in dit topic niet gewoon hebben over hoe we die kilo's eraf krijgen en slank gaan worden, in plaats van wat Pietje zei dat Jantje had gezegd en wat Klaas daar weer van vindt?
Oke dan. Maar ik blijf toch wel een beetje nieuwsgierig, zit in m'n aard denk ik. Maar goed, knop om en weer verder.quote:Op donderdag 22 maart 2007 16:44 schreef Alcarin het volgende:
Kunnen we het in dit topic niet gewoon hebben over hoe we die kilo's eraf krijgen en slank gaan worden, in plaats van wat Pietje zei dat Jantje had gezegd en wat Klaas daar weer van vindt?
OK, laat ik dan voorstellen om de discussie te verplaatsen. We worden er niet vrolijk van als we in deze topics verder gaan wauwelen, dus ik stel voor om op dieetweb verder te praten. Misschien dat we voor eens en altijd daar onze ongenoegens duidelijk kunnen maken?quote:Op donderdag 22 maart 2007 16:49 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Dat kan, maar ik geloof niet dat je daarmee de onderlinge haat en nijd, want daarvan is nu wel degelijk sprake, oplost. Het moet wel ff uitgepraat worden anders los je het niet op. Mijn beeld van de Dieetclub is er in elk geval niet positiever op geworden...
Ga je morgen nog naar A'dam? Jammer dat ik nu net in Belgie ben, anders hadden we thee kunnen leuten in de galerie!quote:
We zouden ook op Fok een nieuw topic kunnen openen, iets van "dieetclub vs slankclub" en daar dan de discussie voortzetten, want dan hoeft niet iedereen zich te registreren op dieetweb. Vind je dat wat?quote:Op donderdag 22 maart 2007 16:52 schreef Troel het volgende:
[..]
OK, laat ik dan voorstellen om de discussie te verplaatsen. We worden er niet vrolijk van als we in deze topics verder gaan wauwelen, dus ik stel voor om op dieetweb verder te praten. Misschien dat we voor eens en altijd daar onze ongenoegens duidelijk kunnen maken?
Misschien is het toch maar beter als we erover ophouden. Ik heb persoonlijk geen ongenoegens over jullie, mijn opmerking in het vorige topic was niet negatief bedoeld, alleen een constatering. Wel nogal flauw dat er dan op een besloten forum achterom wordt gekletst. Toch jammer dat ik de post van Miss_s niet heb kunnen lezen.quote:Op donderdag 22 maart 2007 16:52 schreef Troel het volgende:
[..]
OK, laat ik dan voorstellen om de discussie te verplaatsen. We worden er niet vrolijk van als we in deze topics verder gaan wauwelen, dus ik stel voor om op dieetweb verder te praten. Misschien dat we voor eens en altijd daar onze ongenoegens duidelijk kunnen maken?
ja, ga naar A'dam, jaquote:Op donderdag 22 maart 2007 16:54 schreef conleche het volgende:
[..]
Ga je morgen nog naar A'dam? Jammer dat ik nu net in Belgie ben, anders hadden we thee kunnen leuten in de galerie!
idd, slecht idee.quote:Op donderdag 22 maart 2007 17:04 schreef teigan het volgende:
Wat je dan krijgt conleche, is dat mensen die er verder niets mee te maken hebben zich ermee gaan bemoeien, dat gaat op fok zo..
ben je ziek ofzo?quote:Op donderdag 22 maart 2007 17:54 schreef Miss_S het volgende:
ik heb net een beetje soep op maar dat was ook niet echt geweldig dus probeer nu maar paprika
ja denk griep ofzoquote:Op donderdag 22 maart 2007 18:02 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ben je ziek ofzo?
(aangezien je enorm weinig eet).
Ik was ook te laat met eten dus ik ga morgen maar naar de fitness, irritant is dat.quote:Op donderdag 22 maart 2007 21:11 schreef Spacehamster het volgende:
Oeps...ik ben vandaag bezweken voor een extra boterhammetje....de zalmpate was veeeeeeeeel te lekker, en niet op de klok gelet... Tegen de tijd dat ik naar fitness zou gaan zat ik dus nog helemaal vol. Tja met gewichten sjouwen op volle maag is vragen om kotserij...
Dus toen ben ik maar een stukje gaan lopen.
Mijn arme voeten...
Balans van is weer meer verbrand dan ingenomen.
zo zie je maar dat rustig aan ook goed werktquote:Op donderdag 22 maart 2007 22:15 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Ik was ook te laat met eten dus ik ga morgen maar naar de fitness, irritant is dat.
Verder heb ik wel de magische grens van -5 kg bereikt!Het heeft me een maand of tien gekost, dus ben er superblij mee, kan ook al m'n broeken weer aan
En nu maar zien of ik er nog 5 kilo af kan krijgen (al ben ik bang dat het toch wel over is na een kilo of 3).
quote:Op donderdag 22 maart 2007 22:15 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Verder heb ik wel de magische grens van -5 kg bereikt!Het heeft me een maand of tien gekost, dus ben er superblij mee, kan ook al m'n broeken weer aan
En nu maar zien of ik er nog 5 kilo af kan krijgen (al ben ik bang dat het toch wel over is na een kilo of 3).
quote:Op donderdag 22 maart 2007 22:28 schreef Thrilled het volgende:
maar er zat wel een leuk meisje dus daar even mee gepraat, toen ging ze weg en kwam er een ander leuk meisje , dus daar weer mee gepraat
hahaha nee inderdaadquote:Op donderdag 22 maart 2007 22:46 schreef Alcarin het volgende:
[..]
![]()
Leuk toch, zo is het niet zo erg om naar de sportschool te gaan![]()
Gefeliciteerd!!!quote:Op donderdag 22 maart 2007 22:15 schreef _Boo_ het volgende:
Waarom zou het niet lukken? Je bent al zover gekomen als dat je bent en je zult toch moeten wennen aan een matigere eetstijl dan voorheen.quote:En nu maar zien of ik er nog 5 kilo af kan krijgen (al ben ik bang dat het toch wel over is na een kilo of 3).
Als ik om 5 uur nog niets gegeten had, zou ik niet bepaald zeggen dat het goed gaat, maar okee.quote:Op donderdag 22 maart 2007 16:56 schreef Miss_S het volgende:
lijnen gaat goed vandaag, heb nog niets gegeten ik ga zometeen maar soep proberen
quote:Op vrijdag 23 maart 2007 06:51 schreef tis_wat het volgende:
eet gewoon dat wat je nodig hebt
alleen voedsel wat God ons gegeven heeft op de wereld
snaai en andere shit is niet nodig, kan je toch niet zonder? neem dan alleen in het weekend iets lekkers
tis allemaal zo simpel
niet alleen slank de zomer in , maar blijvend slank![]()
als ik eens in het halfjaar naar de mac ga, ga ik een big mac eten en geen smerige saladequote:Op vrijdag 23 maart 2007 07:34 schreef tis_wat het volgende:
nieuws kun je vinden in het nieuws topic forum![]()
salade hebben ze ook bij de mac![]()
want je nieuwe weegschaal heeft het laatste woord?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 07:57 schreef Plukie86 het volgende:
Miss_S beterschap he?
Toch nog ff snel op FOK voordat ik weg moet, ik heb me namelijk gewogen en er is weer 0,2 af in een paar dagen! Jeeee ff snel updaten!![]()
Ik realiseer me ook dat mijn nieuwe weegschaal die ik nu een paar weken heb zwaarder weegt dan die bij mijn ouders. Dus eigenlijk was ik nog zwaarder dan ik dacht! Het scheelt wel een kilo. Dus ga ik vanavond ook lekker op die van mijn ouders staan, ben ik lekker 65 kilo. Bedenk me eigenlijk dat ik mijn streefgewicht met een kilo omhoog moet schroeven omdat dat op de 'lichte' weegschaal is gebaseerd. Maar ik ga me niet meer op een streefgewicht concentreren, maar meer op de spekrichel op mijn buik. En die is al een stukje kleiner gworden, kreeg al een compliment van vriendje (helemaal uit zichzelf![]()
)
Ik houd echt niet van salades, dus de kans is klein dat ik die van Mac wel lekker vindquote:Op vrijdag 23 maart 2007 08:01 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik vind de salades van de mac anders héél lekker hoor Renske!
Gisteren was ik op een verjaardag, dus 2 glazen cola, 4 paaseitjes en 2 Celebrations gehad. Maar daarna wel te voet naar het station gegaan (lekker uitgewaaid) in plaats van met de bus!
Nee, mijn nieuwe weegschaal is vaker in mijn buurt. Die van mijn ouders kan ik alleen in het weekend op, terwijl ik op mijn eigen 1000x per dag kan staan als ik dat zou willen. Ik weeg me zo'n 2-3 keer per week. Ook is die van mijn ouders analoog, en mijn eigen digitaal, waarop ik 2 ons verschil dus wel zie en bij mijn ouders dus niet. Ik houd mijn eigen nu gewoon aan als standaard, want dat is het makkelijkst.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 08:06 schreef Viking84 het volgende:
[..]
want je nieuwe weegschaal heeft het laatste woord?. Je hoeft niet meteen van het zwaarste gewicht uit te gaan, hoor
. Wel kun je je het beste maar op 1 weegschaal wegen. Misschien dat ik bij de diëtist ook wel zwaarder zou zijn dan 79,2. Maar ik val in ieder geval af, dat is het belangrijkste
.
Die chicken mythic heb ik 1x gehad, dat was meer saus dan iets anders. Wat een vieze troep zegquote:Op vrijdag 23 maart 2007 08:08 schreef Guppyfriend het volgende:
dan lekker een Big Mac (vind ik ook heel lekker) maar die nieuwe Chicken Mythic is ook lekker :S wat een gedoe daar![]()
nee, bij mij zat er niet zoveel saus open, ik proefde meer de kipquote:Op vrijdag 23 maart 2007 08:22 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Die chicken mythic heb ik 1x gehad, dat was meer saus dan iets anders. Wat een vieze troep zeg![]()
Maar misschien hadden ze 'm niet helemaal goed samengesteld ofzo..
Mooi liedje!!quote:Op vrijdag 23 maart 2007 08:20 schreef Alcarin het volgende:
![]()
Zwemmen is geweldig!
Ik kan jullie allemaal aanraden om om 7 uur te gaan zwemmen![]()
Mijn moeder zei al: 'eindelijk terug bij je oude liefde' (zwemmen dus)![]()
* Alcarin zingt: 'ik voel me keigoed, ik voel me keigoed, en jullie kunnen mij niets maken, ik voel me keigoed, ik voel me keigoed, schreeuw het van de daken!'
Het zwembad zelf is gelukkig redelijk warmquote:Op vrijdag 23 maart 2007 10:20 schreef conleche het volgende:
Mooi liedje!!Nee ff serieus: dat vind ik ongelofelijk moedig om met dit koude weer om 7 uur 's ochtends in een koud zwembad te gaan liggen. Brrrrrrrr.
Vanmiddag gaan we op onze mini-vakantie, daar heb ik erg zin in!![]()
Ja, we hebben een lang weekend de "barok"suite in een hotel in Middelburg! Lekker uitwaaien op het strand en een visje eten! Zondag schijnt echt heel mooi weer te worden. Dus zal ik een bikini meenemen, misschien achter glas???quote:Op vrijdag 23 maart 2007 10:25 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Het zwembad zelf is gelukkig redelijk warm![]()
Veel plezier op minivakantie! Weekendje?![]()
Wow, tof! Ik wil ookquote:Op vrijdag 23 maart 2007 11:02 schreef conleche het volgende:
Ja, we hebben een lang weekend de "barok"suite in een hotel in Middelburg! Lekker uitwaaien op het strand en een visje eten! Zondag schijnt echt heel mooi weer te worden. Dus zal ik een bikini meenemen, misschien achter glas???
kom ik je mss nog wel tegen op het strand:P daar ben ik zondag mss ook:Pquote:Op vrijdag 23 maart 2007 11:02 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja, we hebben een lang weekend de "barok"suite in een hotel in Middelburg! Lekker uitwaaien op het strand en een visje eten! Zondag schijnt echt heel mooi weer te worden. Dus zal ik een bikini meenemen, misschien achter glas???
nope, mag helemaal niks, zelfs niet alleen buikspieroefeningen ofzoquote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:27 schreef Miss_S het volgende:
dat is inderdaad echt kut sylvana (weet ook geen beter woord sorry)
zijn er niet iets van andere oefeningen die je kan bedenken om te doen.....
Ehm, mag ik vragen hoe je dat overkomen is??quote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:17 schreef Sylvana het volgende:
Ik weet niet of Kevin het al gepost had, maar ik heb van de week mn hamstring in mn rechterbeen gescheurd![]()
![]()
aan het eind van de training een verkeerde beweging maken bij het afstappen van de fietsquote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:52 schreef Twin1983 het volgende:
[..]
Ehm, mag ik vragen hoe je dat overkomen is??
Desalniettemin erg vervelend natuurlijk.![]()
je zal zien dat het altijd door zoiets lulligs gebeurtquote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:55 schreef Sylvana het volgende:
[..]
aan het eind van de training een verkeerde beweging maken bij het afstappen van de fiets
tja, ik baal er ook flink van, was net zo lekker bezig, en de hele dag stil moeten zitten is echt niks danquote:Op vrijdag 23 maart 2007 17:23 schreef Miss_S het volgende:
[..]
je zal zien dat het altijd door zoiets lulligs gebeurt
ik vind het nu al erg dat ik 2 dagen niet kan sporten, kan me niet voorstellen hoe 2 maanden moet zijn
zoiets kan altijd gebeurenquote:Op vrijdag 23 maart 2007 18:16 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
huh 2 maanden niet sporten omdat je verkeerd van je fiets stapt?
deed je echt iets raars of kan je lichaam gewoon weinig hebben
er stond gewoon veel spanning op die spier omdat het het eind van de training was, en als je dan een verkeerde beweging maakt kan hij natuurlijk zo scheuren...quote:Op vrijdag 23 maart 2007 18:16 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
huh 2 maanden niet sporten omdat je verkeerd van je fiets stapt?
deed je echt iets raars of kan je lichaam gewoon weinig hebben
hm hm okeequote:Op vrijdag 23 maart 2007 18:42 schreef Sylvana het volgende:
[..]
er stond gewoon veel spanning op die spier omdat het het eind van de training was, en als je dan een verkeerde beweging maakt kan hij natuurlijk zo scheuren...
nou, niet zo overdrijven, hoor.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 18:59 schreef Miss_S het volgende:
ik ben echt blij dat ik al die junkfood gewoon niet lekker vind
waarom?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:26 schreef Viking84 het volgende:
[..]
nou, niet zo overdrijven, hoor.
Je schiet een beetje door, vind ik.
nee, maar jij denkt echt van:quote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:32 schreef Miss_S het volgende:
[..]
waarom?
als je iets wat ongezond is niet lekker vind dan is het toch gewoon een stuk makkelijker?
natuurlijk is het een keer niet slecht dat bedoelde ik ook niet
Ok, dan is het goedquote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:52 schreef Miss_S het volgende:
nee zo denk ik niet renske
maar zo is mijn smaak nu eenmaal
'vroeger' vond ik friet en dat soort dingen ook nooit lekker
dat heeft niets mee te maken dat het ongezond is
en zo weinig eet ik normaal niet kom toch vaak boven de 1300kcal uit
behalve nu ik ziek ben dan niet
ja ik weet dat jij op 1 boterham de dag door komtquote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:46 schreef Miss_S het volgende:
helemaal niet uitgehongerd zal je bedoelen
4 van de 7 dagen wel maar dan eet ik savonds nog crackersquote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:55 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ok, dan is het goed. Ik dacht echt dat je elke dag alleen maar yoghurt met cruesli, een appel en een avondmaaltijd at
.
en pindakaas en hagelslag en fristiquote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:56 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
ja ik weet dat jij op 1 boterham de dag door komt
maar ik probeer gezond af te vallen
en dus minstens 4 boterhammen te eten..
moet je vooral pindakaas en hagelslag op je brood doenquote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:56 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
ja ik weet dat jij op 1 boterham de dag door komt
maar ik probeer gezond af te vallen
en dus minstens 4 boterhammen te eten..
uh van een boterham met pindakaas/hagelslag en een glas fristi kom je echt niet opeens aan hoorquote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:58 schreef Miss_S het volgende:
[..]
en pindakaas en hagelslag en fristi
dat is wel het tegenovergestelde van mij ja
zoals ik al zei.. daar kom je echt niet gelijk 5 kg van aanquote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:58 schreef Viking84 het volgende:
[..]
moet je vooral pindakaas en hagelslag op je brood doen.
Maar ik heb geen zin in deze speldenprikjes steeds. Als het gezeur over en weer niet ophoudt, blijf ik hier maar weg, hoor.
Het valt mij ook op hoe weinig kCal je eigenlijk eet als je niet snoept en snackt. Ik eet gewoon 5 boterhammen per dag, sultana of fruit tussendoor, en een goede avondmaaltijd (met toetje). Dan kom echt niet in de buurt van de 2000kCal, terwijl dat aanbevolen is. Ik ben natuurlijk maar klein, maar ik kan 2000kCal gewoon niet op volgens mij...quote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:52 schreef Miss_S het volgende:
nee zo denk ik niet renske
maar zo is mijn smaak nu eenmaal
'vroeger' vond ik friet en dat soort dingen ook nooit lekker
dat heeft niets mee te maken dat het ongezond is
en zo weinig eet ik normaal niet kom toch vaak boven de 1300kcal uit
behalve nu ik ziek ben dan niet
oke dan nietquote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:59 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
uh van een boterham met pindakaas/hagelslag en een glas fristi kom je echt niet opeens aan hoor![]()
ja maar als ik het uitreken kom ik altijd rond de 1300kcal uitquote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:00 schreef Unihoc_ACE het volgende:
[..]
Het valt mij ook op hoe weinig kCal je eigenlijk eet als je niet snoept en snackt. Ik eet gewoon 5 boterhammen per dag, sultana of fruit tussendoor, en een goede avondmaaltijd (met toetje). Dan kom echt niet in de buurt van de 2000kCal, terwijl dat aanbevolen is. Ik ben natuurlijk maar klein, maar ik kan 2000kCal gewoon niet op volgens mij...
wat zijn jullie voor gezondheidsgestapo damnquote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:00 schreef Miss_S het volgende:
[..]
oke dan niet
ik heb hier inderdaad ook weinig zin in
dus ga alleen nog maar op de mensen in die serieus bezig zijn hier
nee niet alleen de pindakaasquote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:02 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
wat zijn jullie voor gezondheidsgestapo damn
als het woord pindakaas hier valt begint hier gelijk een hele hetze tegen mij
ik snap die dieetclub nu wel met dat doordraven![]()
ja en als ik gezond ga eten of afvallen ga ik niet leven op 1 boterhamquote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:03 schreef Miss_S het volgende:
[..]
nee niet alleen de pindakaas
maar gewoon alles
ook de hagelslag en de fristi er nog bij dat is gewoon niet gezond
die dingen heb je niet nodig en ga je ook niet eten als je wilt afvallen of gezond leven
als je er vanaf valt tja dan zal het wel goed zijnquote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:05 schreef Viking84 het volgende:
als KKWK er van afvalt, dan is dat alleen maar heel fijn voor hem. Ik weet niet of ik nog zou afvallen als ik hagelslag op m'n brood zou doen en ik hoef het ook niet zo nodig te proberen. Ben tevreden met m'n kaas en kipfilet. Ik vind echter wel: je kunt teveel eten, maar ook te weinig. En dan kun je wel zeggen dat het 'tijdelijk' is, maar denk je niet dat je flink gaat aankomen als je je lichaam de hele tijd uithongert en dan ineens weer wél 3 boterhammen / crackers per dag gaat eten? Ik eet veel meer dan jij en ik kom ergens tussen de 1200 en 1500 uit. Dan kan ik me niet voorstellen dat jij ook op 1500 kcal uit komt.
En waarom ben je niet serieus bezig als je hagelslag op je brood doet? Als je er vanaf valt, dan is er toch niks aan de hand?.
Wel vraag ik me af wat KKWK precies aan zijn eetpatroon heeft veranderd als het niet de boterhammen met hagelslag en pindakaas zijn.
Verder: het is goed om het hier over te hebben, maar dan wel op een normale manier en niet door elkaar een beetje te gaan afzeiken. Dan vind ik het hier niet leuk meer.
ok dan is het goed tochquote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:05 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
ja en als ik gezond ga eten of afvallen ga ik niet leven op 1 boterham
ik snap je punt niet, iedereen is anders (zoals jij heel vaak aangeeft)
en hiermee val ik prima af.
preciesquote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:05 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
ja en als ik gezond ga eten of afvallen ga ik niet leven op 1 boterham
ik snap je punt niet, iedereen is anders (zoals jij heel vaak aangeeft)
en hiermee val ik prima af.
Bedankt voor deze reactie ik dacht dat jij mij ook bekritiseerde om het eten van pindakaasquote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:05 schreef Viking84 het volgende:
als KKWK er van afvalt, dan is dat alleen maar heel fijn voor hem. Ik weet niet of ik nog zou afvallen als ik hagelslag op m'n brood zou doen en ik hoef het ook niet zo nodig te proberen. Ben tevreden met m'n kaas en kipfilet. Ik vind echter wel: je kunt teveel eten, maar ook te weinig. En dan kun je wel zeggen dat het 'tijdelijk' is, maar denk je niet dat je flink gaat aankomen als je je lichaam de hele tijd uithongert en dan ineens weer wél 3 boterhammen / crackers per dag gaat eten? Ik eet veel meer dan jij en ik kom ergens tussen de 1200 en 1500 uit. Dan kan ik me niet voorstellen dat jij ook op 1500 kcal uit komt.
En waarom ben je niet serieus bezig als je hagelslag op je brood doet? Als je er vanaf valt, dan is er toch niks aan de hand?.
Wel vraag ik me af wat KKWK precies aan zijn eetpatroon heeft veranderd als het niet de boterhammen met hagelslag en pindakaas zijn.
Verder: het is goed om het hier over te hebben, maar dan wel op een normale manier en niet door elkaar een beetje te gaan afzeiken. Dan vind ik het hier niet leuk meer.
nou, het gaat niet eens zozeer om uithongeren. Lijkt me niet dat je het 5 jaar volhoudt om jezelf uit te hongeren, maar ook om de vraag: krijg je wel alles binnen wat je nodig hebt? (en dan bedoel ik: wat je nodig hebt volgens de voedingswijzer). Je kunt ook overdreven sceptisch zijn tegenover bepaalde voedingsmiddelen (bijv cola (light), niet-biologische groente en fruit etc) en dan bestaat het risico dat je doordraaft.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:07 schreef Miss_S het volgende:
[..]
als je er vanaf valt tja dan zal het wel goed zijn
maar ik vind het gewoon niet gezond
en ik vind het niet leuk dat er steeds word gezegt dat ik mezelf uithonger want dat doe ik niet, als ik dat zou doen dan zou ik wel zorgen dat ik het goed doe en onder de 1000kcal zou zitten want honger krijg ik toch niet
ik leef zo al 5 jaar en het gaat goed
ja ik begrijp niet waar we cola light voor nodig hebben (ookal heb ik daar nooit iets over gezegt hier hetzelfde over die groente en fruit dus vraag ik me af waar je dat vandaan haalt)quote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:11 schreef Viking84 het volgende:
[..]
nou, het gaat niet eens zozeer om uithongeren. Lijkt me niet dat je het 5 jaar volhoudt om jezelf uit te hongeren, maar ook om de vraag: krijg je wel alles binnen wat je nodig hebt? (en dan bedoel ik: wat je nodig hebt volgens de voedingswijzer). Je kunt ook overdreven sceptisch zijn tegenover bepaalde voedingsmiddelen (bijv cola (light), niet-biologische groente en fruit etc) en dan bestaat het risico dat je doordraaft.
In het begin praatte ik een beetje met iedereen hier meequote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:09 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
Bedankt voor deze reactie ik dacht dat jij mij ook bekritiseerde om het eten van pindakaas![]()
Eerst at ik elke dag een zak chips leeg/zak spekjes/2repen chocolade/pak koekjes of een combinatie. en dan ook nog een pak fristi of een pak chocomel.
En door niet 2/3 van mn calorien uit dat soort eten te halen maar gewoon 4-6 boterhammen + avond te eten val ik af![]()
'je' in de zin van 'men' (slaat dus niet persé op jouquote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:12 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja ik begrijp niet waar we cola light voor nodig hebben (ookal heb ik daar nooit iets over gezegt hier hetzelfde over die groente en fruit dus vraag ik me af waar je dat vandaan haalt)
maar verder zorg ik wel dat ik alles binnen krijg ook vetten enzo
nou, zoals je dus kunt lezen, ben ik nogal een grote fan van het voedingscentrum. Bepaalde mensen hier zijn sceptisch jegens het voedingscentrum, maar ik zie daar geen reden voor. Als je jouw eetpatroon naast de adviezen van het voedingscentrum legt, zul je zien dat je bepaalde dingen die je (volgens het voedingscentrum dan) nodig hebt, niet binnen krijgt, omdat je te weinig eet. Krijg je wel genoeg vezels binnen? Krijg je genoeg fruit binnen? Je eet alleen 's morgens, 's middags en 's avonds, maar dan houd je je verbranding niet op gang. Je kunt het allerbeste 's morgens het meeste eten en dan afbouwen naar de avond. En vooral je verbranding op gang houden dmv tussendoortjes. Zoals Plukie (geloof ik) ook al zei heb je overdag de meeste energie nodig (tenzij je 's avonds nog gaat sporten, dan is het logisch dat je daarna nog wat eet).quote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:18 schreef Miss_S het volgende:
maar renske waarom denk je dat ik het moeilijk heb?
denk je echt als ik het moeilijk vond dat ik het zou blijven doen?
als ik honger zou hebben zou ik wel meer eten
ik ben niet gek
ik heb weinig zin in hulp zolang het goed gaatquote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:24 schreef Viking84 het volgende:
[..]
nou, zoals je dus kunt lezen, ben ik nogal een grote fan van het voedingscentrum. Bepaalde mensen hier zijn sceptisch jegens het voedingscentrum, maar ik zie daar geen reden voor. Als je jouw eetpatroon naast de adviezen van het voedingscentrum legt, zul je zien dat je bepaalde dingen die je (volgens het voedingscentrum dan) nodig hebt, niet binnen krijgt, omdat je te weinig eet. Krijg je wel genoeg vezels binnen? Krijg je genoeg fruit binnen? Je eet alleen 's morgens, 's middags en 's avonds, maar dan houd je je verbranding niet op gang. Je kunt het allerbeste 's morgens het meeste eten en dan afbouwen naar de avond. En vooral je verbranding op gang houden dmv tussendoortjes. Zoals Plukie (geloof ik) ook al zei heb je overdag de meeste energie nodig (tenzij je 's avonds nog gaat sporten, dan is het logisch dat je daarna nog wat eet).
Maar goed, ik geloof wel dat je je niet uithongert, hoor. Ik mag hopen dat je zo verstandig bent. Ik hoop alleen ook dat je niet nog eens geconfronteerd wordt met de gevolgen van je schamele voedselinname. Kun je niet beter naar een diëtist gaan en met behulp van hem / haar proberen je inname weer wat op te vijzelen?
ja maar ja, iedere diëtist zal beamen dat wat jij eet beslist niet genoeg is. Ik zou niet wachten tot het noodlot (misschien wat overdreven geformuleerd) aan de deur staat en je meer móet eten maar niet kán, omdat je lichaam zo aan de 'concentratiekamp'-stand gewend is, om het maar eens luguber te formuleren.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:26 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik heb weinig zin in hulp zolang het goed gaat
en fruit krijg ik zeker genoeg en vezels zou ik inderdaad misschien iets meer binnen moeten krijgen
Zo groot waren die bonbons gelukkig niet en gelukkig heb ik er niet heel veel van genomen. Alleen 1 van iedere soort die lekker leek.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:42 schreef Miss_S het volgende:
je weet wel dat je veel moet bewegen om dat te verbranden he
voor een bonbon ongeveer een half uur crosstrainer
zeker verbrand je met het huishouden ook veelquote:Op vrijdag 23 maart 2007 21:05 schreef Spacehamster het volgende:
[..]
Zo groot waren die bonbons gelukkig niet en gelukkig heb ik er niet heel veel van genomen. Alleen 1 van iedere soort die lekker leek.
Ook scheelt het dat er meer activiteiten zijn waarmee men meer calorieen kan verbranden dan met zitten. Zo is het huis weer een stuk netter.
En toch...gaat het me vandaag waarschijnlijk niet lukken alles te verbranden.
Suiker is slecht slecht slecht....![]()
Zo had ik ooit een buuv die dacht dat naar de winkel om de hoek lopen en daar een magnum kopen en opeten een totaal van 0kcal zou opleveren.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 21:07 schreef Miss_S het volgende:
zeker verbrand je met het huishouden ook veel
maar velen denken dat je snoep enzo wel ´even´ verbrand maar dat is jammer genoeg niet zo
BAD FOOD ALERT! BAD FOOD ALERT!quote:Op vrijdag 23 maart 2007 21:11 schreef Sylvana het volgende:
aangezien ik toch niet kan sporten dan mn eetpatroon maar
half 11: 1 plak ontbijtkoek en een appel
12 uur: 2 sneen bruin brood met 20+ smeerkaas
14 uur: 1 rode paprika
16 uur: 1 appel
18 uur: 2 kommen soep met 2 witte bolletjes
20 uur: 1 rijstwafel en 1 plak ontbijtkoek
In een plak ontbijtkoek zit 60 calorieen en in een rijstwafel 2, dus ik volg je niet helemaalquote:Op vrijdag 23 maart 2007 21:17 schreef Spacehamster het volgende:
[..]
BAD FOOD ALERT! BAD FOOD ALERT!
CALORIE-NAZIES UNITE!
ontbijtkoek: Foei!![]()
Witte bolletjes: Foei!![]()
Rijstwafel: Foei!![]()
Zo, ik ben weer een brave calorie-nazi geweest.![]()
Het zijn lege calorien en dus slecht.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 21:26 schreef Sylvana het volgende:
In een plak ontbijtkoek zit 60 calorieen en in een rijstwafel 2, dus ik volg je niet helemaal
wtf zijn nou weer lege calorieenquote:Op vrijdag 23 maart 2007 21:30 schreef Spacehamster het volgende:
[..]
Het zijn lege calorien en dus slecht.
Nou in de hoek gaan staan!![]()
dan zouden boterhammen ook lege calorieen zijnquote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:07 schreef Spacehamster het volgende:
Lege calorieen = calorieen uit voedsel dat geen voedingswaarde heeft. Geen vitamines, geen vezels, geen mineralen, geen eiwitten. Voedsel dat dus echt niets anders dan calorieen bevat. Kortom volkomen nutteloos voedsel.
Probeer je jezelf nou voor de gek te houden?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:10 schreef Spacehamster het volgende:
Bonbons bevatten een piepklein beetje eiwitten en mineralen die in cacao zitten. Dus zijn ze nuttiger dan een wit bolletje.
Dat bedoel ik dus, 1300kCal vind ik wel weinig. Ik zit denk ik iets hoger, maar toch niet aan de 2000kCal. Met extra "gezonde snacks" (brood, fruit etc.) kom je ook niet eens veel verder.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:01 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja maar als ik het uitreken kom ik altijd rond de 1300kcal uit
ik vind 1300kcal meer als genoegquote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:17 schreef Unihoc_ACE het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus, 1300kCal vind ik wel weinig. Ik zit denk ik iets hoger, maar toch niet aan de 2000kCal. Met extra "gezonde snacks" (brood, fruit etc.) kom je ook niet eens veel verder.
Precies, ik zou 2000 kcal ook nooit op kunnen, zeker nu ik rust moet houden, hoef ik ook niet zoveel te eten. Anders dan kom ik alleen maar heel veel aan omdat ik verder niks verbrand. Als je tussen de 1000-15000 zit vind ik het niet uithongeren, zeker niet als je klein bent.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:18 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik vind 1300kcal meer als genoeg
ik ben niet zo groot
Ik vind 1300 te weinig. Ik kom zo rond de 1600 uit (5-6 boterhammen per dag). Ik ben 10 cm kleiner dan jijquote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:18 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik vind 1300kcal meer als genoeg
ik ben niet zo groot
ja dat is zeker per persoon andersquote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:29 schreef Unihoc_ACE het volgende:
[..]
Ik vind 1300 te weinig. Ik kom zo rond de 1600 uit (5-6 boterhammen per dag). Ik ben 10 cm kleiner dan jij![]()
Zo zie je maar dat iedereen andere energiebehoeftes heeft. Afvallen is gewoon een kwestie van minderen, niet per se onder een bepaalde grens.
Dat is idd per persoon anders, ligt er ook aan hoeveel je beweegt, als je heel actief bent op een dag heb je meer nodig dan wanneer je de hele dag stilzit. Dus jij kunt het voor jezelf wel weinig vinden, voor Saskia kan het wel voldoende zijnquote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:29 schreef Unihoc_ACE het volgende:
[..]
Ik vind 1300 te weinig. Ik kom zo rond de 1600 uit (5-6 boterhammen per dag). Ik ben 10 cm kleiner dan jij![]()
Zo zie je maar dat iedereen andere energiebehoeftes heeft. Afvallen is gewoon een kwestie van minderen, niet per se onder een bepaalde grens.
Hoezo? Dit zijn pure feiten.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:16 schreef _Boo_ het volgende:
Probeer je jezelf nou voor de gek te houden?
Het is een beetje de omgekeerde wereld. Een wit bolletje kan natuurlijk veel minder kwaad dan bonbons, ookal heeft het geen "nut".quote:Op vrijdag 23 maart 2007 23:38 schreef Spacehamster het volgende:
[..]
Hoezo? Dit zijn pure feiten.
Wat jij kennelijk leest is dat ik zou beweren dat een bonbon dus gezond is, maar dat staat er dus niet. Lees goed, lees alleen wat er staat, niet wat jij er bij denkt.
Ook staat er dus niet dat het okay is om bonbons te eten. Het zijn en blijven vet en suikerbommen.
Lezen is een kunst he.
Dat hangt dan van de hoeveelheden af.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 00:00 schreef _Boo_ het volgende:
Het is een beetje de omgekeerde wereld. Een wit bolletje kan natuurlijk veel minder kwaad dan bonbons, ookal heeft het geen "nut".
Kom op zeg. Alsof het leven niet al moeilijk genoeg is met alleen erop letten dat je niet teveel calorieën, maar voldoende vitamine c, ijzer, vezels etc binnenkrijgt. Als je dan ook al niets meer mag eten waar lege calorieën in zitten, dan ga je in de richting van een obsessie met eten. Bovendien: ik check net mijn ontbijtkoek en er zitten vezels in, dus wat nou: lege calorieën.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 21:30 schreef Spacehamster het volgende:
[..]
Het zijn lege calorien en dus slecht.
Nou in de hoek gaan staan!![]()
Oh de drama!!!quote:Op zaterdag 24 maart 2007 07:22 schreef Viking84 het volgende:
Ik zit er serieus over te denken om hier weg te blijven, danwel een stuk minder te posten. Ik vind dat een aantal van jullie hier echt doorslaan en ik voel me hier niet langer op m'n gemak. Jammer, want het begon zo leuk.
Als ik eieren eet, dan gooi ik de schalen bij de compost.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 11:16 schreef Sylvana het volgende:
bijvoorbeeld die reactie van Spacehamster gister op wat ik had gegeten, daar viel ik toch wel een beetje van achterover
het gaat niet om die ene post, maar je hele postgedrag hier die erg obsessief overkomtquote:Op zaterdag 24 maart 2007 11:32 schreef Spacehamster het volgende:
[..]
Oh de drama!!!
Welk deel vansnap jij niet???
Die smiley bestaat niet voor niets hoor.
Mopperdemopper...mag hier niet eens meer grapjes maken...mopperdemopper...![]()
Mag ik je een tip geven? Zo niet, dan toch; je hebt hoofdpijn, kan daardoor niet slapen, ik zou als ik jou was eens gewoon lekker in mijn bed blijven liggen en niet achter een beeldscherm kruipen. Je post hier best veel (en nu doe ik een aanname) en ik neem aan dat je niet alleen dit topic bekijkt maar ook andere dingen achter je pc doet. Kruip lekker eens een dag in bed, neem een asperine en rust uit.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 11:10 schreef Miss_S het volgende:
ik heb vannacht weer helemaal niet kunnen slapen door de hoofdpijn
en heb vandaag ook nog niet gegeten ga zo maar yoghurt proberen
geloof me ik heb de afgelopen dagen alleen in bed gelegen en afentoe alleen hier gepostquote:Op zaterdag 24 maart 2007 11:45 schreef Susie het volgende:
[..]
Mag ik je een tip geven? Zo niet, dan toch; je hebt hoofdpijn, kan daardoor niet slapen, ik zou als ik jou was eens gewoon lekker in mijn bed blijven liggen en niet achter een beeldscherm kruipen. Je post hier best veel (en nu doe ik een aanname) en ik neem aan dat je niet alleen dit topic bekijkt maar ook andere dingen achter je pc doet. Kruip lekker eens een dag in bed, neem een asperine en rust uit.
Hoofdpijn is het vervelendste wat er is en bij mij helpt het altijd om lekker in bed te gaan liggen en te slapen.....
daar heb je gelijk in maar ik kan gewoon niet 24 uur lang niets doenquote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:01 schreef Susie het volgende:
Wat ik bedoel te zeggen is dat het kijken naar een beeldscherm niet zo goed is voor de hoofdpijn....
dat vind ik eigenlijk iets te overdrevenquote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:01 schreef Viking84 het volgende:
Misschien is het een idee om voor de gezondheidsfreaks (want dat zijn jullie gewoon) een apart topic op te richten?(er staat een
, maar het is best serieus bedoeld). Heel gezond leven is weliswaar gerelateerd aan afvallen, maar je geeft nieuwe mensen hier wel het idee dat ze niet zullen afvallen, zolang ze zich niet exact aan die maatregelen zullen houden en als je niets van afvallen weet en je komt hier en je leest dat over lege calorieën, eiwitten, het effect van cola light etc etc, dan kan ik me voorstellen dat je denkt: Help! Hoe moet ik hier ooit m'n weg in vinden? en dat je dan maar weer terug kruipt in je schulp en je erbij neerlegt dat je nooit zult afvallen, omdat het allemaal nodeloos ingewikkeld wordt gemaakt. Dat had ik vorig jaar tenminste bij de dieetclub. Nu niet meer, omdat ik weet dat je ook zonder door te slaan gewoon kunt afvallen. Ben tenslotte al ruim 7 kilo kwijt op die manier
.
*zucht*, ik houd erover op. Ga lekker wat anders doen nuquote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:13 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dat vind ik eigenlijk iets te overdreven
daarmee wil je zeggen dat jou manier de enige manier is de rest maar naar een ander topic moeten omdat ze anders dan jou denken
vraag me af waar ik achter moet komen maar goedquote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:28 schreef Viking84 het volgende:
[..]
*zucht*, ik houd erover op. Ga lekker wat anders doen nu.
Je komt er zelf wel achter, of niet natuurlijk.
dat is zeker wel nodig jaquote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:32 schreef Sylvana het volgende:
* strooit wat gezelligheid in dit topic*
[afbeelding]
dat je echt te weinig eet dusquote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:29 schreef Miss_S het volgende:
[..]
vraag me af waar ik achter moet komen maar goed
maar wie zegt dat ik te weinig eetquote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:35 schreef Viking84 het volgende:
[..]
dat je echt te weinig eet dus.
Maar goed, we gaan weer even gezellig doen tegen elkaar, ja? Het was zo leuk hier.
*pikt overal de vruchtjes af* hmmm, dan zijn ze best oke hoorquote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:36 schreef Viking84 het volgende:
ik heb ook wat voor guppyfriend:
[afbeelding]
kies d'r maar één uit.
ze lijken me trouwens niet te vreten![]()
Iew idd, doe mij maar gewoon een stukje appeltaartquote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:36 schreef Viking84 het volgende:
ik heb ook wat voor guppyfriend:
[afbeelding]
kies d'r maar één uit.
ze lijken me trouwens niet te vreten![]()
kheb appelkruimelquote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:38 schreef Sylvana het volgende:
[..]
iew idd, doe mij maar gewoon een stukje appeltaart
nee hoor, ik ben niet de enige die het zo doet. En ja, je kunt op allerlei manieren afvallen, uiteraard is mijn manier niet de enige manier.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:36 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar wie zegt dat ik te weinig eet
behalve jij en je voedingscentrum
en het was best gezellig totdat jij jou manier als de enige manier begon te zien
behalve dat ik dit ook op langere termijn vol houdquote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
nee hoor, ik ben niet de enige die het zo doet. En ja, je kunt op allerlei manieren afvallen, uiteraard is mijn manier niet de enige manier.
Maar om het op de langere termijn vol te kunnen houden, moet je zorgen dat je alles binnen krijgt wat je nodig hebt en dat lijkt me erg sterk in jouw geval, met één bakje yoghurt met cruesli, een appel en een avondmaaltijd.
En dan nog: afvallen is wel leuk, maar je wilt natuurlijk niet dat het er meteen weer aan zit. Dus je kunt gewoon beter zorgen dat je binnen krijgt wat je nodig hebt, alleen dan in iets minder mate. Dat is ook vol te houden voor de rest van je leven. Ik heb ook geen honger als ik alleen maar een appel eet en 's avonds een avondmaaltijd (ik spreek uit ervaring). Maar ik weet dat 1) ik daar niet of weinig van afval (tenzij ik het heel lang vol weet te houden) en 2) dat dat ontzettend slecht is voor mijn lichaam.
Dus ja: er zijn een heleboel manieren om af te vallen, variërend van Atkins, Heller, Sonja Bakker, Montignac, Slimfast tot Voedingswijzer en dan een beetje minder, maar als je tevens wilt zorgen dat je voldoende binnen krijgt, alles binnen krijgt wat je nodig hebt en dat dit ook op de langere termijn het geval is, dan blijft er weinig over.
Ik vind het zo logisch klinken als het maar kan. Snap niet wat het probleem is.
dat heb ik dus ook al eerder in dit topic gezegtquote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:45 schreef Sylvana het volgende:
Viking84, ik kom ook totaal niet aan de waardes van het voedingscentrum hoor. Dat is voor mij ook gewoon veel te veel. Bijvoorbeeld brood, daar eet ik met moeite 2 sneeen van op op een dag, terwijl aanbevolen wordt er 5-7 te eten, maar dat ga ik nooit van mn leven redden. Maar dat wil niet gelijk zeggen dat ik mezelf dan uithonger, voor MIJ is het genoeg wat ik eet, heb nergens last van, heb niet het idee dat ik mezelf uithonger. Maar ik heb gewoon een stuk minder nodig dan een normaal volwassen persoon, omdat ik klein voor mn leeftijd ben en niet actief ben op een dag.
Saskia: lees je de toevoeging op mijn vorige post ook nog even?quote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:45 schreef Sylvana het volgende:
Viking84, ik kom ook totaal niet aan de waardes van het voedingscentrum hoor. Dat is voor mij ook gewoon veel te veel. Bijvoorbeeld brood, daar eet ik met moeite 2 sneeen van op op een dag, terwijl aanbevolen wordt er 5-7 te eten, maar dat ga ik nooit van mn leven redden. Maar dat wil niet gelijk zeggen dat ik mezelf dan uithonger, voor MIJ is het genoeg wat ik eet, heb nergens last van, heb niet het idee dat ik mezelf uithonger. Maar ik heb gewoon een stuk minder nodig dan een normaal volwassen persoon, omdat ik klein voor mn leeftijd ben en niet actief ben op een dag. En dan kan het volgens jou en het voedingscentrum wel te weinig zijn, ik ben geen gemiddeld mens, en daar moet ook gewoon rekening mee gehouden worden
Je moet niet lijnen. Als je een tijdje minder eet en daarna weer meer kom je geheid weer aan.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:48 schreef _Boo_ het volgende:
In het lijstje staan mensen die 80 kilo wegen en mensen die 55 kilo wegen, die kunnen niet allemaal op dezelfde manier afvallen. Bovendien gaan die eerste kilo's er veel makkelijker af dan die laatste. Op een gegeven moment moet je gewoon wat strenger gaan lijnen als je nog meer kwijt wil.
ja maar zo gaat dat niet altijdquote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Je moet niet lijnen. Als je een tijdje minder eet en daarna weer meer kom je geheid weer aan.
En je kunt ook proberen om wat geduldiger te zijn. Als je lichaam die kilo's kwijt wil, dumpt het die vanzelf wel.
ik heb vaak genoeg gezegt dat ik meer eet maar op andere tijdstippenquote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:51 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Saskia eet maar een paar keer per week brood en alleen een appel voor de lunch... Waar haal je je vezels uit (behalve groente en fruit) en waar blijft je zuivel?
Oke "je levensstijl veranderen dan", ik vind dat zo'n jeukterm dat ik altijd gewoon lijnen zeg, waar ik overigens hetzelfde mee bedoel. Als je geen overgewicht hebt, maar toch wat slanker wil zijn dumpt je lichaam echt niet meer vanzelf die kilo's.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Je moet niet lijnen. Als je een tijdje minder eet en daarna weer meer kom je geheid weer aan.
En je kunt ook proberen om wat geduldiger te zijn. Als je lichaam die kilo's kwijt wil, dumpt het die vanzelf wel.
ja het zal wel anders zijn als je wel of niet overgewicht hebt.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:57 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Oke "je levensstijl veranderen dan", ik vind dat zo'n jeukterm dat ik altijd gewoon lijnen zeg, waar ik overigens hetzelfde mee bedoel. Als je geen overgewicht hebt, maar toch wat slanker wil zijn dumpt je lichaam echt niet meer vanzelf die kilo's.
Ja je hebt geljik over dat sportenquote:Op zaterdag 24 maart 2007 13:36 schreef Sylvana het volgende:
Gaat goed shiNing_staRMaar waarom niet gewoon gelijk al langzaam opbouwen met sporten, dat kan toch best ernaast?
En eet je 's avonds na het eten helemaal niks meer
Of ga je vroeg naar bed?
Hehe oke, wat voor sport wil je gaan doen dan? En ook wel echt op 1 april beginnen he, en geen grapjequote:Op zaterdag 24 maart 2007 13:40 schreef shiNinG_staR het volgende:
[..]
Ja je hebt geljik over dat sporten. Ik ben daarmee altijd een uitsteller, is niet goed.. dus heb ik voor mezelf maar een datum gesteld wanneer ik moet beginnen, en dat is 1 april
. Ik ga ongeveer tien uur/half elf mn bed in elke dag (doordeweeks), want mn wekker gaat weer om half zeven. Dus meestal eet ik niks meer na m'n avondeten, soms nog een appel ofzo als ik trek heb.
Sportschool vind ik te duur en dat ga ik toch niet volhouden als ik het zo druk heb, thuis heb ik een crosstrainer en een stepper. Vorig jaar ben ik ook 8 kilo afgevallen op deze manier, en van die 8 is er weer zo'n 4 bijgekomen in de winter, en toen is het ook goed gegaan met crosstrainen en mn eetpatroon toen. Heb op zich wel dat patroon aangehouden s winters, maar koos vaker voor bijvoorbeeld slechter beleg als pindakaas en volvette kaas en vollere yoghurt. En dat zet best wel aan als je dat bijna elke dag eet.. Dus eigenlijk eet ik nu hetzelfde, maar dan de gezonde variant, 30 plus kaas en af en toe een vitalinea yoghurtjequote:Op zaterdag 24 maart 2007 13:41 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Hehe oke, wat voor sport wil je gaan doen dan? En ook wel echt op 1 april beginnen he, en geen grapjeEn als je om 19 uur eet en dan om 22 uur naar bed ga kan ik me voorstellen dat je dan 's avonds niks meer eet
Crosstrainerquote:Op zaterdag 24 maart 2007 13:46 schreef shiNinG_staR het volgende:
[..]
Sportschool vind ik te duur en dat ga ik toch niet volhouden als ik het zo druk heb, thuis heb ik een crosstrainer en een stepper. Vorig jaar ben ik ook 8 kilo afgevallen op deze manier, en van die 8 is er weer zo'n 4 bijgekomen in de winter, en toen is het ook goed gegaan met crosstrainen en mn eetpatroon toen. Heb op zich wel dat patroon aangehouden s winters, maar koos vaker voor bijvoorbeeld slechter beleg als pindakaas en volvette kaas en vollere yoghurt. En dat zet best wel aan als je dat bijna elke dag eet.. Dus eigenlijk eet ik nu hetzelfde, maar dan de gezonde variant, 30 plus kaas en af en toe een vitalinea yoghurtje. Ik lul trouwens wel veel hier merk ik, maar moet het even van me afschrijven hoor
.
tuurlijk kan dat best, gewoon 8 zakken halen en gewoon lekker appeltaart ofzo maken, en appelbeignets, en appelbollen ( heerlijk, bladerdeeg met appels en dan in de ovenquote:Op zaterdag 24 maart 2007 13:55 schreef Viking84 het volgende:
Ik spaar voor Suske en Wiske mokken met Jonagold appels. Goh, je kunt tegenwoordig ook eens voor iets leuks sparen met gezonde dingen. Moet alleen tot eind april nog 8 zakken halen
. Gaat vast niet lukken
.
De appels hoeven niet in de blender, je moet ze koken.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 14:05 schreef Viking84 het volgende:
appelmoes lijkt me wel wat. Hoe doe ik dat? Gewoon in een blender en dan in een pot?
appels zijn van zichzelf al zoet genoeg.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 14:35 schreef Tangarine het volgende:
en ipv suiker kun je natuurlijk een andere zoetstof gebruiken
Ik wist niet dat je een muis wasquote:Op zaterdag 24 maart 2007 14:40 schreef Thrilled het volgende:
pffft net hele tijd staan jumpen.. vette muziek en vette dans, maar o zo vermoeiend
vind ik wel een goeie want dit is slank de zomer in deel 60quote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:01 schreef Viking84 het volgende:
Exact, Sylvana. Spacehamster, ik heb het ook niet over een bepaalde post van jou, maar over je postgedrag in het algemeen. Daar heb je vanuit de dieetclub ook al kritiek op gehad.
Ik vind de mensen in de dieetclub over het algemeen te laks en niet gemotiveerd genoeg (vandaar dat velen al jaren daar posten, maar niet afvallen), maar een paar mensen hier zijn weer doorgeschoten naar de andere kant.
Misschien is het een idee om voor de gezondheidsfreaks (want dat zijn jullie gewoon) een apart topic op te richten?(er staat een
, maar het is best serieus bedoeld). Heel gezond leven is weliswaar gerelateerd aan afvallen, maar je geeft nieuwe mensen hier wel het idee dat ze niet zullen afvallen, zolang ze zich niet exact aan die maatregelen zullen houden en als je niets van afvallen weet en je komt hier en je leest dat over lege calorieën, eiwitten, het effect van cola light etc etc, dan kan ik me voorstellen dat je denkt: Help! Hoe moet ik hier ooit m'n weg in vinden? en dat je dan maar weer terug kruipt in je schulp en je erbij neerlegt dat je nooit zult afvallen, omdat het allemaal nodeloos ingewikkeld wordt gemaakt. Dat had ik vorig jaar tenminste bij de dieetclub. Nu niet meer, omdat ik weet dat je ook zonder door te slaan gewoon kunt afvallen. Ben tenslotte al ruim 7 kilo kwijt op die manier
.
maar vaak hangt dat wel samenquote:Op zaterdag 24 maart 2007 18:46 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
vind ik wel een goeie want dit is slank de zomer in deel 60
en niet hoe leef ik zo gezond mogelijk deel 60
ja helaas wel, slaap ook slechts en heb wel zware pijnstillers, maar evengoed heb ik nog wel pijn, ook als ik gewoon zitquote:Op zaterdag 24 maart 2007 19:12 schreef Quinazoline het volgende:
Sylvana, vervelend voor je! Heb je er nog veel pijn aan?
bel de huisarts en vraag om diclofenacquote:Op zaterdag 24 maart 2007 19:21 schreef Miss_S het volgende:
ik wil ook zwaardere pijnstillers, paracetamol werkt ook niet
Noem me maar gewoon Nathali (vreselijke username is in een opwelling getypt)...maarre, ja misschien een beetje vaag, ik ben ook tevreden met mijn gewicht hoor, maar wil het wel zo houden en ik heb steeds zoiets van..als ik iets minder weeg dan mijn streefgewicht, zal ik daar ook niet zo snel boven gaan zitten, als je begrijpt wat ik bedoel. Al was mijn streefgewicht 65 kilo, dus ik zit daar sowieso onder. Maar als je afvalt wil je altijd meer. Het is heel tegenstrijdig, maar dat heb ik de laatste tijd vaak merk ikquote:Op zaterdag 24 maart 2007 20:15 schreef Viking84 het volgende:
Welkom -x-natali-x-. Mag ik vragen waarom je er nog 2 kg af wilt? Je hebt toch een prima gewicht zo? (sterker nog: ik zou een moord doen voor dat gewicht
).
Je maag uitrekken?quote:Op zaterdag 24 maart 2007 19:12 schreef Quinazoline het volgende:
Klopt dat/wat denken jullie daarvan?
that's mequote:Op zaterdag 24 maart 2007 13:00 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ja het zal wel anders zijn als je wel of niet overgewicht hebt.
Maar ik denk dan ook: als je al slank bent, waar doe je dan moeilijk over? (en dan heb ik het niet over maat 36 / 38 met een vetrol, logisch dat iemand daar vanaf wil). Je moet wel kunnen stoppen en jezelf niet vergelijken met supermodellen die op een blaadje sla per dag leven en die misschien een heel andere bouw hebben dan jij.
Ben al even wakkerquote:Op zondag 25 maart 2007 11:10 schreef Sylvana het volgende:
wakker worden allemaal, het is stralend weer
en als je wakker bent verbrand je meer dan als je slaapt
Euh??quote:Op zondag 25 maart 2007 12:14 schreef veldmuis het volgende:
Is dit het dikzakkentopic?
meer voor skinny-wannabe's denk ikquote:Op zondag 25 maart 2007 12:14 schreef veldmuis het volgende:
Is dit het dikzakkentopic?
idd, lekker iets buiten doen, balkon opruimen, buitenramen wassen ofzoquote:Op zondag 25 maart 2007 12:14 schreef Viking84 het volgende:
Hier is het volgende week koopzondag, maar ik heb toch niks nodig.
Verder wil ik hierbij toch even gebruik maken van de gelegenheid om die mongolen die flesjes op het fietspad kapot gooien uit te schelden. Zó irritant.
Wat zal ik nu eens gaan doen? Fietsen heb ik al gedaan... even eten om een uur of 13 (heb nu nog geen honger) en ik ga het balkon even opruimen, denk ik.
Ik ga straks eerst maar eens even douchen, dan de vissen vers water gevenquote:Op zondag 25 maart 2007 12:23 schreef Sylvana het volgende:
[..]
idd, lekker iets buiten doen, balkon opruimen, buitenramen wassen ofzo
en das idd zwaar irritant ja, mensen die flesjes op het fietspad kapot gooien
Fietcomputers hebben niets met dynamo's te maken. Zowel met draad als zonder draad hebben ze gewoon een batterijtje voor de stroom. Het draadje loopt van de sensor bij je wiel naar het computertje zelf op je stuur. Draadloze exemplaren hebben geen draadje, maar doen het met radiosignalen.quote:Op zondag 25 maart 2007 12:08 schreef Viking84 het volgende:
@ Tangarine: het waait hier nog wel hard, hoor.
Ik heb net ook gefietst en het ging heerlijk hard. Mark kon me met z'n drie versnellingen eigenlijk niet bijhouden en sommeerde me op een gegeven moment dan ook wat kalmer aan te doen, want hij was moe, had last van z'n knie etc en ik had nergens last van. Op de terugweg ging het helaas een stuk minder snel, want toen had ik de wind tegen
.
Maar de fiets blijkt dus wél degelijk snel te kunnen. Heerlijk om op de 21e versnelling te fietsen. Ik heb een fietscomputer gekocht, maar die is met draad en dat kan niet als je geen dynamo hebt volgens mij. Dus zal hem even inwisselen. Heb ook een stuurtas. Even kijken of die past. Flesje water is toch wel lekker. Toen ik bovenaan een wegheuvel was gekomen was ik helemaal gebroken. Droge keel, had het gevoel dat ik moest kotsen...
. En Mark ging ook nog eens competitie doen
.
Tangarine, ik pm je even met een vraag.
nee, natuurlijk dacht ik dat nietquote:Op zondag 25 maart 2007 13:06 schreef Unihoc_ACE het volgende:
[..]
Fietcomputers hebben niets met dynamo's te maken. Zowel met draad als zonder draad hebben ze gewoon een batterijtje voor de stroom. Het draadje loopt van de sensor bij je wiel naar het computertje zelf op je stuur. Draadloze exemplaren hebben geen draadje, maar doen het met radiosignalen.
Sommige mensen vinden het draadje lelijk/lastig, maar als je hem goed vastmaakt aan je frame heb je er geen last van. Mijn eigen voorkeur gaat uit naar een draadje, omdat dat gewoon lekker betrouwbaar is en je geen storing hebt van andere draadloze apparaten.
Je dacht toch niet dat je de hele tijd met je dynamo aan moest gaan fietsen om je fietscomputer aan te drijven?![]()
ik voel me nu een verschrikkelijke n00bquote:Op zondag 25 maart 2007 13:15 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Als je trouwens een verende voorvork hebt op je mountainbike moet je wel wat speling laten bij het vastmaken van je draadje. Je vork kan ook uitveren bij een hobbel en het zou zonde zijn als je draadje daardoor knapte.
Hoezo heb je geen draadje gezien? Net zei je dat je een fietcomputer met draadje had die je in wilde ruilen...
Ik ook als n00b zou zeggen ja; gezien die rubberen dingen daar bij je voorwiel....quote:Op zondag 25 maart 2007 13:24 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ik voel me nu een verschrikkelijke n00b(ben ik ook natuurlijk, maar het is fijn als je dat zoveel mogelijk verborgen weet te houden
).
Over dat draadje: laat maar, ik heb waarschijnlijk iets verkeerd begrepen toen ik dat las.
Geen idee of ik een verende voorvork heb (hoezo n00b?), maar ik zal sowieso voor wat speling zorgen. Ga hem zometeen even vastmaken met mijn huisgenoot en kijken hoe en of het werkt
.
Het is deze mtb trouwens, misschien dat jij zo kunt zien of er een verende voorvork op zit?
http://www.aximax.nl/catalog/images/vrijetijd/Stonewell-4.jpg
Yup, verende voorvork, en volverend frame zelfs. Dat kun je merken als je door een kuil rijdt ofzo. Dan veert de vork wat in, zodat je zelf minder last hebt van de hobbel.quote:Op zondag 25 maart 2007 13:24 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ik voel me nu een verschrikkelijke n00b(ben ik ook natuurlijk, maar het is fijn als je dat zoveel mogelijk verborgen weet te houden
).
Over dat draadje: laat maar, ik heb waarschijnlijk iets verkeerd begrepen toen ik dat las.
Geen idee of ik een verende voorvork heb (hoezo n00b?), maar ik zal sowieso voor wat speling zorgen. Ga hem zometeen even vastmaken met mijn huisgenoot en kijken hoe en of het werkt
.
Het is deze mtb trouwens, misschien dat jij zo kunt zien of er een verende voorvork op zit?
http://www.aximax.nl/catalog/images/vrijetijd/Stonewell-4.jpg
Bedankt voor je reactiequote:Op zondag 25 maart 2007 13:37 schreef Unihoc_ACE het volgende:
[..]
Yup, verende voorvork, en volverend frame zelfs. Dat kun je merken als je door een kuil rijdt ofzo. Dan veert de vork wat in, zodat je zelf minder last hebt van de hobbel.
Kun je ook testen in de schuur/tuin. Als je (stilstaand) je voorrem inknijpt en hard duwt op het stuur zul je zien dat het een beetje veert. Dat veren zorgt dus voor comfort in onverhard terrein. Het veert nu waarschijnlijk niet heel veel, maar schokken van kuilen enzo zijn nog veel harder dan jij zo kunt duwen, dus dan veert het nog meer.
Ik merk dat je vrij weinig van fietsen weet. Staat het zadel wel op een juiste hoogte? Als dat niet klopt kun je wel last van je benen/rug krijgen. Als je trapt en je been is helemaal beneden, dan moet je been niet helemaal gestrekt zijn. Nog net iets krom is goed. Iets lager (dus iets krommer been) mag ook als je dat fijner vindt.
Stuurhoogte moet je gewoon lekker uitproberen. Hoe lager, hoe sportiever. Maar je eigen comfort is daarin leidend. Een lager stuur geeft meer buiging in je rug en maar gewicht op je handen. Gewoon uitproberen wat je lekker vindt.
Toppie Miasan!! Wat een verschil kan dat maken he? - 3 kilo....dat hoop ik dus ook!quote:Op zondag 25 maart 2007 14:05 schreef Miasan het volgende:
Ik pas weer in mijn korte broekje van maat 36!![]()
![]()
Vond het zooo vervelend altijd dat mijn bovenbenen e.d. zo breed waren dat ik maat 40 broeken moest kopen... nu pas ik in maat 38 en soms zelfs in maat 36 broekenEn dat door 3+ kilo te verliezen
Toch nog maar even proberen door te lijnen tot 65 kg... ik hang nu de hele tijd op 66,5 (ben begonnen op 70 kg). Even mijn streefgewicht aanpassen dus, die had ik oorspronkelijk op 60 kg maar dit is ook goed ^_^
Hoera hoera hoera![]()
Hmm ok, maar je hoeft er ook geen last van te hebben.. Veel artsen schrijven al standaard een maagzuurremmer voor als ze diclofenac geven, gewoon voor de zekerheid, kost bijna niks en je hebt er geen last van verder. Maar ze vergeten het nog wel eens. Zeker als je het lang gebruikt is het niet echt tof spul voor je maag namelijkquote:Op zondag 25 maart 2007 20:29 schreef Sylvana het volgende:
En nee, heb er geen maagzuurremmer bij gekregen, maar heb er ook geen last van verder, slik al redelijk lang diclofenac, eerst nl spiertje in mn nek gescheurd ( maand terug) en daar was ik net vanaf toen dit gebeurde.
Hangt er vanaf hoeveel groente je erin gooitquote:Op zondag 25 maart 2007 21:01 schreef Plukie86 het volgende:
Is lasagne eigenlijk gezond?
Vergeet de bechamelsaus niet. Als je die vervangt door tomatensaus, en mager runder gehakt of tartaar en 30+ kaas gebruikt valt het wel mee denk ik.quote:Op zondag 25 maart 2007 21:11 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Hangt er vanaf hoeveel groente je erin gooit![]()
En hoeveel vlees, en hoe vet dat vlees is, en hoeveel kaas...
Het hangt ook van je definitie van gezond af heIk denk persoonlijk dat het heel gezond is om af en toe dingen te eten die niet 'gezond' zijn, maar die je wel erg lekker vindt
![]()
(zoals paturain)
dankjewelquote:Op zondag 25 maart 2007 21:01 schreef Plukie86 het volgende:
Miss_S: Beterschap he?
Het viel mij inderdaad ook op dat er verscheidene mensen zijn die een andere mening hebben op het gebied van gezond eten. Ik hoop niet dat ik met mijn post de hele discussie weer omhoog haal, maar ik wilde toch nog graag ff reageren.
In grote lijnen ben ik het met Viking eens. Bepaalde mensen hebben een scheef beeld van gezond eten, en krijgen naar mijn mening niet alle voedingsstoffen binnen. Daar mag best iets op gezegd worden!
nou van vorige zaterdag t/m gister elke dag heel veel en ongezond gegetenquote:Op zondag 25 maart 2007 22:05 schreef Miss_S het volgende:
als je een keer slecht gegeten hebt zit het er natuurlijk ook niet meteen de dag erna aan
zo snel merk je dat niet
vaak merk je dat de week daarna pas dat het erg langzaam of helemaal niet afvaltquote:Op zondag 25 maart 2007 22:11 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
nou van vorige zaterdag t/m gister elke dag heel veel en ongezond gegeten
dus had er in principe wel iets van moeten merken![]()
daar zeg je wat.quote:Op zondag 25 maart 2007 22:13 schreef Miss_S het volgende:
[..]
vaak merk je dat de week daarna pas dat het erg langzaam of helemaal niet afvalt
ik hoop voor je dat het bij jou niet gebeurd maar waarschijnlijk wel ooitquote:Op zondag 25 maart 2007 22:35 schreef Viking84 het volgende:
[..]
daar zeg je wat.
Ik merk eigenlijk geen verschil qua afvallen als ik wel of niet ongezond gegeten heb. Ik kom ook niet aan ofzo. Maar kan zijn dat dat voor anderen wel opgaat (en misschien voor mij straks ook). Maar goed, ik heb maar 2 dagen minder gezond gegeten (vrijdag mac, gister burrito's en vandaag weer normaal
).
jammer genoeg voel ik me nog te ziek om ook blij te zijnquote:Op zondag 25 maart 2007 22:45 schreef Alcarin het volgende:
Ik heb hier even een blijheidsaanval!!![]()
Mijn taille is 77 cm
Mijn BMI is 24,7
Ik voel me geweldig
Er steekt geen vetrol meer boven mijn broek uit
Ik ga morgen lekker weer zwemmen
![]()
![]()
![]()
Blij! Wie doet er mee?![]()
De stand verschilt per crosstrainer. Bij ons op de sportschool is 2 bijvoorbeeld al heel zwaar. Tijd ligt aan je conditie, 15 a 30 minuten misschien? Er zit toch wel een boekje bij neem ik aan?quote:Op zondag 25 maart 2007 22:47 schreef SeLLeM het volgende:
Hey ,
ik heb vandaag een crosstrainer besteld (niet al te duur hoor) en ik wil graag een paar kilo kwijt.
Kan iemand mij adviseren hoe ik het beste kan beginnen qua tijd en de stand
txh
ik wil wel blij voor je zijn hoorquote:Op zondag 25 maart 2007 22:45 schreef Alcarin het volgende:
Ik heb hier even een blijheidsaanval!!![]()
Mijn taille is 77 cm
Mijn BMI is 24,7
Ik voel me geweldig
Er steekt geen vetrol meer boven mijn broek uit
Ik ga morgen lekker weer zwemmen
![]()
![]()
![]()
Blij! Wie doet er mee?![]()
Make-up kan je reddenquote:Op maandag 26 maart 2007 08:12 schreef Viking84 het volgende:
*grmmbbll*, ik moet morgen foto's laten maken voor m'n nieuwe ID-kaart, maar ik heb een restant van een puistje op m'n kin zitten. Ik zit er steeds aan en dat heb ik pas in de gaten als ik er weer aan gezeten heb. Ik wil niet vereeuwigd worden met een rode punt op m'n kin
.
Hoe word jij zonder wekker wakker om 7 uur?quote:Op maandag 26 maart 2007 07:45 schreef Viking84 het volgende:
ik kwam ook maar met moeite mn bed uit. Kon me om 7 uur niet nog even omdraaien, want m'n wekker is stuk, dus moet ik extra alert zijn om me niet te verslapen.
niet te laat en niet te diep gaan slapenquote:Op maandag 26 maart 2007 08:26 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Hoe word jij zonder wekker wakker om 7 uur?![]()
zo snel gaat dat ook nietquote:Op maandag 26 maart 2007 11:52 schreef Sylvana het volgende:
balen zeg mini-rulez, vind het ook wel erg veel 1kg na 1 etentje aankomen
Dus je wilt zeggen dat mijn weegschaal liegt?quote:
Daar gaat het helemaal niet over, ik vind het gewoon alleen erg apart dat je er dan gelijk 1 kg van aankomt. Ik heb ook wel eens een etentje gehad waarin ik ontzettend gezondigd heb, maar toen was ik maar een paar ons aangekomen. Dus vind het gewoon erg veel als er dan gelijk 1 kg aanzit, dan moeten er idd ook andere factoren meewegen zoals je zelf al zegt, dat je misschien minder gesport hebt, of minder water gedronken hebt dan normaal, dan is het al een stuk beter te verklarenquote:Op maandag 26 maart 2007 12:07 schreef Mini_rulez het volgende:
Sorry hoor, grote goeroes, dat ik me zo verschrikkelijk heb laten gaan.
Ik zal voortaan wel m'n mond houden als ik geen goede resultaten te melden heb.
Ik heb het eigenlijk niet echt verteld.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 22:15 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
that's mewie heeft er eigenlijk aan zn omgeving verteld dat ie bezig is meet "afvallen" ?
Een kilo is 7000kcal, ik denk dat je met een ongezond etentje hooguit 1000 kcal teveel binnenkrijgt. Dus een kilo lijkt me ook overdreven. Je kan best een kilo aangekomen zijn, maar dat kan nooit alleen door een etentje komen. Er zullen dus wel meer factoren meespelen, zoals vocht enzovoort.quote:Op maandag 26 maart 2007 09:26 schreef Mini_rulez het volgende:
Hier is er trouwens weer ongeveer een kilo aan. Van het weekend uit eten geweest (moest nog voor de 50e verjaardag van vriendje's moeder) en ze hadden weinig gezonde dingen in dat restaurant. Verder heb ik me wel ingehouden, na het eten bijna niks meer gehad en de rest van het weekend ook rustig aan gedaan. Straks nog even lekker sporten en dan verdwijnt die kilo wel weer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |