Hoezo? Dit zijn pure feiten.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:16 schreef _Boo_ het volgende:
Probeer je jezelf nou voor de gek te houden?
Het is een beetje de omgekeerde wereld. Een wit bolletje kan natuurlijk veel minder kwaad dan bonbons, ookal heeft het geen "nut".quote:Op vrijdag 23 maart 2007 23:38 schreef Spacehamster het volgende:
[..]
Hoezo? Dit zijn pure feiten.
Wat jij kennelijk leest is dat ik zou beweren dat een bonbon dus gezond is, maar dat staat er dus niet. Lees goed, lees alleen wat er staat, niet wat jij er bij denkt.
Ook staat er dus niet dat het okay is om bonbons te eten. Het zijn en blijven vet en suikerbommen.
Lezen is een kunst he.
Dat hangt dan van de hoeveelheden af.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 00:00 schreef _Boo_ het volgende:
Het is een beetje de omgekeerde wereld. Een wit bolletje kan natuurlijk veel minder kwaad dan bonbons, ookal heeft het geen "nut".
Kom op zeg. Alsof het leven niet al moeilijk genoeg is met alleen erop letten dat je niet teveel calorieën, maar voldoende vitamine c, ijzer, vezels etc binnenkrijgt. Als je dan ook al niets meer mag eten waar lege calorieën in zitten, dan ga je in de richting van een obsessie met eten. Bovendien: ik check net mijn ontbijtkoek en er zitten vezels in, dus wat nou: lege calorieën.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 21:30 schreef Spacehamster het volgende:
[..]
Het zijn lege calorien en dus slecht.
Nou in de hoek gaan staan!![]()
Oh de drama!!!quote:Op zaterdag 24 maart 2007 07:22 schreef Viking84 het volgende:
Ik zit er serieus over te denken om hier weg te blijven, danwel een stuk minder te posten. Ik vind dat een aantal van jullie hier echt doorslaan en ik voel me hier niet langer op m'n gemak. Jammer, want het begon zo leuk.
Als ik eieren eet, dan gooi ik de schalen bij de compost.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 11:16 schreef Sylvana het volgende:
bijvoorbeeld die reactie van Spacehamster gister op wat ik had gegeten, daar viel ik toch wel een beetje van achterover
het gaat niet om die ene post, maar je hele postgedrag hier die erg obsessief overkomtquote:Op zaterdag 24 maart 2007 11:32 schreef Spacehamster het volgende:
[..]
Oh de drama!!!
Welk deel vansnap jij niet???
Die smiley bestaat niet voor niets hoor.
Mopperdemopper...mag hier niet eens meer grapjes maken...mopperdemopper...![]()
Mag ik je een tip geven? Zo niet, dan toch; je hebt hoofdpijn, kan daardoor niet slapen, ik zou als ik jou was eens gewoon lekker in mijn bed blijven liggen en niet achter een beeldscherm kruipen. Je post hier best veel (en nu doe ik een aanname) en ik neem aan dat je niet alleen dit topic bekijkt maar ook andere dingen achter je pc doet. Kruip lekker eens een dag in bed, neem een asperine en rust uit.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 11:10 schreef Miss_S het volgende:
ik heb vannacht weer helemaal niet kunnen slapen door de hoofdpijn
en heb vandaag ook nog niet gegeten ga zo maar yoghurt proberen
geloof me ik heb de afgelopen dagen alleen in bed gelegen en afentoe alleen hier gepostquote:Op zaterdag 24 maart 2007 11:45 schreef Susie het volgende:
[..]
Mag ik je een tip geven? Zo niet, dan toch; je hebt hoofdpijn, kan daardoor niet slapen, ik zou als ik jou was eens gewoon lekker in mijn bed blijven liggen en niet achter een beeldscherm kruipen. Je post hier best veel (en nu doe ik een aanname) en ik neem aan dat je niet alleen dit topic bekijkt maar ook andere dingen achter je pc doet. Kruip lekker eens een dag in bed, neem een asperine en rust uit.
Hoofdpijn is het vervelendste wat er is en bij mij helpt het altijd om lekker in bed te gaan liggen en te slapen.....
daar heb je gelijk in maar ik kan gewoon niet 24 uur lang niets doenquote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:01 schreef Susie het volgende:
Wat ik bedoel te zeggen is dat het kijken naar een beeldscherm niet zo goed is voor de hoofdpijn....
dat vind ik eigenlijk iets te overdrevenquote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:01 schreef Viking84 het volgende:
Misschien is het een idee om voor de gezondheidsfreaks (want dat zijn jullie gewoon) een apart topic op te richten?(er staat een
, maar het is best serieus bedoeld). Heel gezond leven is weliswaar gerelateerd aan afvallen, maar je geeft nieuwe mensen hier wel het idee dat ze niet zullen afvallen, zolang ze zich niet exact aan die maatregelen zullen houden en als je niets van afvallen weet en je komt hier en je leest dat over lege calorieën, eiwitten, het effect van cola light etc etc, dan kan ik me voorstellen dat je denkt: Help! Hoe moet ik hier ooit m'n weg in vinden? en dat je dan maar weer terug kruipt in je schulp en je erbij neerlegt dat je nooit zult afvallen, omdat het allemaal nodeloos ingewikkeld wordt gemaakt. Dat had ik vorig jaar tenminste bij de dieetclub. Nu niet meer, omdat ik weet dat je ook zonder door te slaan gewoon kunt afvallen. Ben tenslotte al ruim 7 kilo kwijt op die manier
.
*zucht*, ik houd erover op. Ga lekker wat anders doen nuquote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:13 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dat vind ik eigenlijk iets te overdreven
daarmee wil je zeggen dat jou manier de enige manier is de rest maar naar een ander topic moeten omdat ze anders dan jou denken
vraag me af waar ik achter moet komen maar goedquote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:28 schreef Viking84 het volgende:
[..]
*zucht*, ik houd erover op. Ga lekker wat anders doen nu.
Je komt er zelf wel achter, of niet natuurlijk.
dat is zeker wel nodig jaquote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:32 schreef Sylvana het volgende:
* strooit wat gezelligheid in dit topic*
[afbeelding]
dat je echt te weinig eet dusquote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:29 schreef Miss_S het volgende:
[..]
vraag me af waar ik achter moet komen maar goed
maar wie zegt dat ik te weinig eetquote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:35 schreef Viking84 het volgende:
[..]
dat je echt te weinig eet dus.
Maar goed, we gaan weer even gezellig doen tegen elkaar, ja? Het was zo leuk hier.
*pikt overal de vruchtjes af* hmmm, dan zijn ze best oke hoorquote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:36 schreef Viking84 het volgende:
ik heb ook wat voor guppyfriend:
[afbeelding]
kies d'r maar één uit.
ze lijken me trouwens niet te vreten![]()
Iew idd, doe mij maar gewoon een stukje appeltaartquote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:36 schreef Viking84 het volgende:
ik heb ook wat voor guppyfriend:
[afbeelding]
kies d'r maar één uit.
ze lijken me trouwens niet te vreten![]()
kheb appelkruimelquote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:38 schreef Sylvana het volgende:
[..]
iew idd, doe mij maar gewoon een stukje appeltaart
nee hoor, ik ben niet de enige die het zo doet. En ja, je kunt op allerlei manieren afvallen, uiteraard is mijn manier niet de enige manier.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:36 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar wie zegt dat ik te weinig eet
behalve jij en je voedingscentrum
en het was best gezellig totdat jij jou manier als de enige manier begon te zien
behalve dat ik dit ook op langere termijn vol houdquote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
nee hoor, ik ben niet de enige die het zo doet. En ja, je kunt op allerlei manieren afvallen, uiteraard is mijn manier niet de enige manier.
Maar om het op de langere termijn vol te kunnen houden, moet je zorgen dat je alles binnen krijgt wat je nodig hebt en dat lijkt me erg sterk in jouw geval, met één bakje yoghurt met cruesli, een appel en een avondmaaltijd.
En dan nog: afvallen is wel leuk, maar je wilt natuurlijk niet dat het er meteen weer aan zit. Dus je kunt gewoon beter zorgen dat je binnen krijgt wat je nodig hebt, alleen dan in iets minder mate. Dat is ook vol te houden voor de rest van je leven. Ik heb ook geen honger als ik alleen maar een appel eet en 's avonds een avondmaaltijd (ik spreek uit ervaring). Maar ik weet dat 1) ik daar niet of weinig van afval (tenzij ik het heel lang vol weet te houden) en 2) dat dat ontzettend slecht is voor mijn lichaam.
Dus ja: er zijn een heleboel manieren om af te vallen, variërend van Atkins, Heller, Sonja Bakker, Montignac, Slimfast tot Voedingswijzer en dan een beetje minder, maar als je tevens wilt zorgen dat je voldoende binnen krijgt, alles binnen krijgt wat je nodig hebt en dat dit ook op de langere termijn het geval is, dan blijft er weinig over.
Ik vind het zo logisch klinken als het maar kan. Snap niet wat het probleem is.
dat heb ik dus ook al eerder in dit topic gezegtquote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:45 schreef Sylvana het volgende:
Viking84, ik kom ook totaal niet aan de waardes van het voedingscentrum hoor. Dat is voor mij ook gewoon veel te veel. Bijvoorbeeld brood, daar eet ik met moeite 2 sneeen van op op een dag, terwijl aanbevolen wordt er 5-7 te eten, maar dat ga ik nooit van mn leven redden. Maar dat wil niet gelijk zeggen dat ik mezelf dan uithonger, voor MIJ is het genoeg wat ik eet, heb nergens last van, heb niet het idee dat ik mezelf uithonger. Maar ik heb gewoon een stuk minder nodig dan een normaal volwassen persoon, omdat ik klein voor mn leeftijd ben en niet actief ben op een dag.
Saskia: lees je de toevoeging op mijn vorige post ook nog even?quote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:45 schreef Sylvana het volgende:
Viking84, ik kom ook totaal niet aan de waardes van het voedingscentrum hoor. Dat is voor mij ook gewoon veel te veel. Bijvoorbeeld brood, daar eet ik met moeite 2 sneeen van op op een dag, terwijl aanbevolen wordt er 5-7 te eten, maar dat ga ik nooit van mn leven redden. Maar dat wil niet gelijk zeggen dat ik mezelf dan uithonger, voor MIJ is het genoeg wat ik eet, heb nergens last van, heb niet het idee dat ik mezelf uithonger. Maar ik heb gewoon een stuk minder nodig dan een normaal volwassen persoon, omdat ik klein voor mn leeftijd ben en niet actief ben op een dag. En dan kan het volgens jou en het voedingscentrum wel te weinig zijn, ik ben geen gemiddeld mens, en daar moet ook gewoon rekening mee gehouden worden
Je moet niet lijnen. Als je een tijdje minder eet en daarna weer meer kom je geheid weer aan.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:48 schreef _Boo_ het volgende:
In het lijstje staan mensen die 80 kilo wegen en mensen die 55 kilo wegen, die kunnen niet allemaal op dezelfde manier afvallen. Bovendien gaan die eerste kilo's er veel makkelijker af dan die laatste. Op een gegeven moment moet je gewoon wat strenger gaan lijnen als je nog meer kwijt wil.
ja maar zo gaat dat niet altijdquote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Je moet niet lijnen. Als je een tijdje minder eet en daarna weer meer kom je geheid weer aan.
En je kunt ook proberen om wat geduldiger te zijn. Als je lichaam die kilo's kwijt wil, dumpt het die vanzelf wel.
ik heb vaak genoeg gezegt dat ik meer eet maar op andere tijdstippenquote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:51 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Saskia eet maar een paar keer per week brood en alleen een appel voor de lunch... Waar haal je je vezels uit (behalve groente en fruit) en waar blijft je zuivel?
Oke "je levensstijl veranderen dan", ik vind dat zo'n jeukterm dat ik altijd gewoon lijnen zeg, waar ik overigens hetzelfde mee bedoel. Als je geen overgewicht hebt, maar toch wat slanker wil zijn dumpt je lichaam echt niet meer vanzelf die kilo's.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Je moet niet lijnen. Als je een tijdje minder eet en daarna weer meer kom je geheid weer aan.
En je kunt ook proberen om wat geduldiger te zijn. Als je lichaam die kilo's kwijt wil, dumpt het die vanzelf wel.
ja het zal wel anders zijn als je wel of niet overgewicht hebt.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:57 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Oke "je levensstijl veranderen dan", ik vind dat zo'n jeukterm dat ik altijd gewoon lijnen zeg, waar ik overigens hetzelfde mee bedoel. Als je geen overgewicht hebt, maar toch wat slanker wil zijn dumpt je lichaam echt niet meer vanzelf die kilo's.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |