abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 maart 2007 @ 19:55:10 #101
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47592986
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 19:52 schreef Miss_S het volgende:
nee zo denk ik niet renske
maar zo is mijn smaak nu eenmaal
'vroeger' vond ik friet en dat soort dingen ook nooit lekker
dat heeft niets mee te maken dat het ongezond is

en zo weinig eet ik normaal niet kom toch vaak boven de 1300kcal uit
behalve nu ik ziek ben dan niet
Ok, dan is het goed . Ik dacht echt dat je elke dag alleen maar yoghurt met cruesli, een appel en een avondmaaltijd at .
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 23 maart 2007 @ 19:56:36 #102
152738 KingKullWarriorKing
romantically challenged
pi_47593054
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 19:46 schreef Miss_S het volgende:
helemaal niet uitgehongerd zal je bedoelen
ja ik weet dat jij op 1 boterham de dag door komt
maar ik probeer gezond af te vallen
en dus minstens 4 boterhammen te eten..
veni vidi gebanned
pi_47593092
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 19:55 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ok, dan is het goed . Ik dacht echt dat je elke dag alleen maar yoghurt met cruesli, een appel en een avondmaaltijd at .
4 van de 7 dagen wel maar dan eet ik savonds nog crackers
ik kom aan genoeg kcal maar ik eet in een beetje rare volgorde
misschien dat ik daar nog ooit van af kom maarja nu ff niet
pi_47593114
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 19:56 schreef KingKullWarriorKing het volgende:

[..]

en pindakaas en hagelslag en fristi
dat is wel het tegenovergestelde van mij ja
  vrijdag 23 maart 2007 @ 19:58:37 #105
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47593135
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 19:56 schreef KingKullWarriorKing het volgende:

[..]

moet je vooral pindakaas en hagelslag op je brood doen .

Maar ik heb geen zin in deze speldenprikjes steeds. Als het gezeur over en weer niet ophoudt, blijf ik hier maar weg, hoor .
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 23 maart 2007 @ 19:59:08 #106
romantically challenged
pi_47593150
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 19:58 schreef Miss_S het volgende:

[..]

en pindakaas en hagelslag en fristi
dat is wel het tegenovergestelde van mij ja
uh van een boterham met pindakaas/hagelslag en een glas fristi kom je echt niet opeens aan hoor
veni vidi gebanned
  vrijdag 23 maart 2007 @ 20:00:18 #107
romantically challenged
pi_47593190
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 19:58 schreef Viking84 het volgende:

[..]

moet je vooral pindakaas en hagelslag op je brood doen .

Maar ik heb geen zin in deze speldenprikjes steeds. Als het gezeur over en weer niet ophoudt, blijf ik hier maar weg, hoor .
zoals ik al zei.. daar kom je echt niet gelijk 5 kg van aan
en misschien heb ik wel meer nodig om de dag door te komen, soit.
veni vidi gebanned
pi_47593200
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 19:52 schreef Miss_S het volgende:
nee zo denk ik niet renske
maar zo is mijn smaak nu eenmaal
'vroeger' vond ik friet en dat soort dingen ook nooit lekker
dat heeft niets mee te maken dat het ongezond is

en zo weinig eet ik normaal niet kom toch vaak boven de 1300kcal uit
behalve nu ik ziek ben dan niet
Het valt mij ook op hoe weinig kCal je eigenlijk eet als je niet snoept en snackt. Ik eet gewoon 5 boterhammen per dag, sultana of fruit tussendoor, en een goede avondmaaltijd (met toetje). Dan kom echt niet in de buurt van de 2000kCal, terwijl dat aanbevolen is. Ik ben natuurlijk maar klein, maar ik kan 2000kCal gewoon niet op volgens mij...
Trust me, I know what I'm doing.
pi_47593217
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 19:59 schreef KingKullWarriorKing het volgende:

[..]

uh van een boterham met pindakaas/hagelslag en een glas fristi kom je echt niet opeens aan hoor
oke dan niet

ik heb hier inderdaad ook weinig zin in
dus ga alleen nog maar op de mensen in die serieus bezig zijn hier
pi_47593244
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 20:00 schreef Unihoc_ACE het volgende:

[..]

Het valt mij ook op hoe weinig kCal je eigenlijk eet als je niet snoept en snackt. Ik eet gewoon 5 boterhammen per dag, sultana of fruit tussendoor, en een goede avondmaaltijd (met toetje). Dan kom echt niet in de buurt van de 2000kCal, terwijl dat aanbevolen is. Ik ben natuurlijk maar klein, maar ik kan 2000kCal gewoon niet op volgens mij...
ja maar als ik het uitreken kom ik altijd rond de 1300kcal uit
  vrijdag 23 maart 2007 @ 20:02:12 #111
romantically challenged
pi_47593255
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 20:00 schreef Miss_S het volgende:

[..]

oke dan niet

ik heb hier inderdaad ook weinig zin in
dus ga alleen nog maar op de mensen in die serieus bezig zijn hier
wat zijn jullie voor gezondheidsgestapo damn
als het woord pindakaas hier valt begint hier gelijk een hele hetze tegen mij
ik snap die dieetclub nu wel met dat doordraven
veni vidi gebanned
pi_47593279
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 20:02 schreef KingKullWarriorKing het volgende:

[..]

wat zijn jullie voor gezondheidsgestapo damn
als het woord pindakaas hier valt begint hier gelijk een hele hetze tegen mij
ik snap die dieetclub nu wel met dat doordraven
nee niet alleen de pindakaas
maar gewoon alles
ook de hagelslag en de fristi er nog bij dat is gewoon niet gezond
die dingen heb je niet nodig en ga je ook niet eten als je wilt afvallen of gezond leven
  vrijdag 23 maart 2007 @ 20:05:07 #113
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47593357
als KKWK er van afvalt, dan is dat alleen maar heel fijn voor hem . Ik weet niet of ik nog zou afvallen als ik hagelslag op m'n brood zou doen en ik hoef het ook niet zo nodig te proberen. Ben tevreden met m'n kaas en kipfilet. Ik vind echter wel: je kunt teveel eten, maar ook te weinig. En dan kun je wel zeggen dat het 'tijdelijk' is, maar denk je niet dat je flink gaat aankomen als je je lichaam de hele tijd uithongert en dan ineens weer wél 3 boterhammen / crackers per dag gaat eten? Ik eet veel meer dan jij en ik kom ergens tussen de 1200 en 1500 uit. Dan kan ik me niet voorstellen dat jij ook op 1500 kcal uit komt.

En waarom ben je niet serieus bezig als je hagelslag op je brood doet? Als je er van afvalt, dan is er toch niks aan de hand? .

Wel vraag ik me af wat KKWK precies aan zijn eetpatroon heeft veranderd als het niet de boterhammen met hagelslag en pindakaas zijn .

Verder: het is goed om het hier over te hebben, maar dan wel op een normale manier en niet door elkaar een beetje te gaan afzeiken. Dan vind ik het hier niet leuk meer.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 23 maart 2007 @ 20:05:21 #114
romantically challenged
pi_47593365
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 20:03 schreef Miss_S het volgende:

[..]

nee niet alleen de pindakaas
maar gewoon alles
ook de hagelslag en de fristi er nog bij dat is gewoon niet gezond
die dingen heb je niet nodig en ga je ook niet eten als je wilt afvallen of gezond leven
ja en als ik gezond ga eten of afvallen ga ik niet leven op 1 boterham
ik snap je punt niet, iedereen is anders (zoals jij heel vaak aangeeft)
en hiermee val ik prima af.
veni vidi gebanned
pi_47593430
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 20:05 schreef Viking84 het volgende:
als KKWK er van afvalt, dan is dat alleen maar heel fijn voor hem . Ik weet niet of ik nog zou afvallen als ik hagelslag op m'n brood zou doen en ik hoef het ook niet zo nodig te proberen. Ben tevreden met m'n kaas en kipfilet. Ik vind echter wel: je kunt teveel eten, maar ook te weinig. En dan kun je wel zeggen dat het 'tijdelijk' is, maar denk je niet dat je flink gaat aankomen als je je lichaam de hele tijd uithongert en dan ineens weer wél 3 boterhammen / crackers per dag gaat eten? Ik eet veel meer dan jij en ik kom ergens tussen de 1200 en 1500 uit. Dan kan ik me niet voorstellen dat jij ook op 1500 kcal uit komt.

En waarom ben je niet serieus bezig als je hagelslag op je brood doet? Als je er vanaf valt, dan is er toch niks aan de hand? .

Wel vraag ik me af wat KKWK precies aan zijn eetpatroon heeft veranderd als het niet de boterhammen met hagelslag en pindakaas zijn .

Verder: het is goed om het hier over te hebben, maar dan wel op een normale manier en niet door elkaar een beetje te gaan afzeiken. Dan vind ik het hier niet leuk meer.
als je er vanaf valt tja dan zal het wel goed zijn
maar ik vind het gewoon niet gezond

en ik vind het niet leuk dat er steeds word gezegt dat ik mezelf uithonger want dat doe ik niet, als ik dat zou doen dan zou ik wel zorgen dat ik het goed doe en onder de 1000kcal zou zitten want honger krijg ik toch niet
ik leef zo al 5 jaar en het gaat goed
pi_47593455
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 20:05 schreef KingKullWarriorKing het volgende:

[..]

ok dan is het goed toch
ik val hier ook prima mee af
  vrijdag 23 maart 2007 @ 20:08:08 #117
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47593456
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 20:05 schreef KingKullWarriorKing het volgende:

[..]

precies . Ik probeer zo veel mogelijk de richtlijnen van het voedingscentrum aan te houden. Dwz dat ik qua variatie goed volgens de voedingswijzer leef en ook de juiste producten neem, maar omdat ik aan het afvallen ben, ga ik wel onder de aanbevolen hoeveelheden zitten, anders val ik natuurlijk niet af .
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 23 maart 2007 @ 20:09:35 #118
romantically challenged
pi_47593498
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 20:05 schreef Viking84 het volgende:

En waarom ben je niet serieus bezig als je hagelslag op je brood doet? Als je er vanaf valt, dan is er toch niks aan de hand? .

Bedankt voor deze reactie ik dacht dat jij mij ook bekritiseerde om het eten van pindakaas
Eerst at ik elke dag een zak chips leeg/zak spekjes/2repen chocolade/pak koekjes of een combinatie. en dan ook nog een pak fristi of een pak chocomel.
En door niet 2/3 van mn calorien uit dat soort eten te halen maar gewoon 4-6 boterhammen + avond te eten val ik af
veni vidi gebanned
  vrijdag 23 maart 2007 @ 20:11:27 #119
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47593566
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 20:07 schreef Miss_S het volgende:

[..]

als je er vanaf valt tja dan zal het wel goed zijn
maar ik vind het gewoon niet gezond

en ik vind het niet leuk dat er steeds word gezegt dat ik mezelf uithonger want dat doe ik niet, als ik dat zou doen dan zou ik wel zorgen dat ik het goed doe en onder de 1000kcal zou zitten want honger krijg ik toch niet
ik leef zo al 5 jaar en het gaat goed
nou, het gaat niet eens zozeer om uithongeren. Lijkt me niet dat je het 5 jaar volhoudt om jezelf uit te hongeren, maar ook om de vraag: krijg je wel alles binnen wat je nodig hebt? (en dan bedoel ik: wat je nodig hebt volgens de voedingswijzer). Je kunt ook overdreven sceptisch zijn tegenover bepaalde voedingsmiddelen (bijv cola (light), niet-biologische groente en fruit etc) en dan bestaat het risico dat je doordraaft.
Niet meer actief op Fok!
pi_47593621
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 20:11 schreef Viking84 het volgende:

[..]

nou, het gaat niet eens zozeer om uithongeren. Lijkt me niet dat je het 5 jaar volhoudt om jezelf uit te hongeren, maar ook om de vraag: krijg je wel alles binnen wat je nodig hebt? (en dan bedoel ik: wat je nodig hebt volgens de voedingswijzer). Je kunt ook overdreven sceptisch zijn tegenover bepaalde voedingsmiddelen (bijv cola (light), niet-biologische groente en fruit etc) en dan bestaat het risico dat je doordraaft.
ja ik begrijp niet waar we cola light voor nodig hebben (ookal heb ik daar nooit iets over gezegt hier hetzelfde over die groente en fruit dus vraag ik me af waar je dat vandaan haalt)
maar verder zorg ik wel dat ik alles binnen krijg ook vetten enzo
  vrijdag 23 maart 2007 @ 20:16:13 #121
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47593736
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 20:09 schreef KingKullWarriorKing het volgende:

[..]

Bedankt voor deze reactie ik dacht dat jij mij ook bekritiseerde om het eten van pindakaas
Eerst at ik elke dag een zak chips leeg/zak spekjes/2repen chocolade/pak koekjes of een combinatie. en dan ook nog een pak fristi of een pak chocomel.
En door niet 2/3 van mn calorien uit dat soort eten te halen maar gewoon 4-6 boterhammen + avond te eten val ik af
In het begin praatte ik een beetje met iedereen hier mee . Maar nu ik een tijdje bezig ben, merk ik dat het nergens voor nodig is om zó ontzettend streng te zijn voor jezelf. Als ik lees wat bepaalde mensen hier zichzelf aan doen, denk ik toch bij mezelf: wat maak je het jezelf ontzettend moeilijk! Is dat nou echt nodig?

Uiteindelijk gaat het erom dat je: 1) afvalt en 2) dat je een eetpatroon ontwikkelt waar je jezelf prettig bij voelt (= een voorwaarde om het vol te houden) en dat natuurlijk binnen de grenzen van het afvallen. Je moet natuurlijk wel íets opgeven, anders kom je er niet . Maar als je eerst elke dag chips, koekjes en cola nam, ben je al heel goed op weg. Als je maar zorgt dat je meer calorieën verbruikt dan je inneemt, maar ook weer niet té weinig. 500 - 1000 calorieën minder dan de dagelijks aanbevolen hoeveelheid heb ik als richtlijn horen noemen.
Niet meer actief op Fok!
pi_47593826
maar renske waarom denk je dat ik het moeilijk heb?
denk je echt als ik het moeilijk vond dat ik het zou blijven doen?

als ik honger zou hebben zou ik wel meer eten
ik ben niet gek
  vrijdag 23 maart 2007 @ 20:18:52 #123
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47593846
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 20:12 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ja ik begrijp niet waar we cola light voor nodig hebben (ookal heb ik daar nooit iets over gezegt hier hetzelfde over die groente en fruit dus vraag ik me af waar je dat vandaan haalt)
maar verder zorg ik wel dat ik alles binnen krijg ook vetten enzo
'je' in de zin van 'men' (slaat dus niet persé op jou ). Nee, cola light is ook nergens voor nodig, hoor, maar ik bedoelde gewoon maar even de discussie die gaande is over het effect van cola light op het hongergevoel en het gevaar van aspartaam. Ik bedoel: als je van elk product gaat uitzoeken wat er minder goed aan is, blijft er maar weinig over om nog te eten. We leven nu eenmaal in een maatschappij waarin we weinig controle hebben over wat er precies in onze voeding zit .
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 23 maart 2007 @ 20:24:00 #124
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47594043
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 20:18 schreef Miss_S het volgende:
maar renske waarom denk je dat ik het moeilijk heb?
denk je echt als ik het moeilijk vond dat ik het zou blijven doen?

als ik honger zou hebben zou ik wel meer eten
ik ben niet gek
nou, zoals je dus kunt lezen, ben ik nogal een grote fan van het voedingscentrum. Bepaalde mensen hier zijn sceptisch jegens het voedingscentrum, maar ik zie daar geen reden voor. Als je jouw eetpatroon naast de adviezen van het voedingscentrum legt, zul je zien dat je bepaalde dingen die je (volgens het voedingscentrum dan) nodig hebt, niet binnen krijgt, omdat je te weinig eet. Krijg je wel genoeg vezels binnen? Krijg je genoeg fruit binnen? Je eet alleen 's morgens, 's middags en 's avonds, maar dan houd je je verbranding niet op gang. Je kunt het allerbeste 's morgens het meeste eten en dan afbouwen naar de avond. En vooral je verbranding op gang houden dmv tussendoortjes. Zoals Plukie (geloof ik) ook al zei heb je overdag de meeste energie nodig (tenzij je 's avonds nog gaat sporten, dan is het logisch dat je daarna nog wat eet).

Maar goed, ik geloof wel dat je je niet uithongert, hoor. Ik mag hopen dat je zo verstandig bent . Ik hoop alleen ook dat je niet nog eens geconfronteerd wordt met de gevolgen van je schamele voedselinname. Kun je niet beter naar een diëtist gaan en met behulp van hem / haar proberen je inname weer wat op te vijzelen?
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 23 maart 2007 @ 20:24:28 #125
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47594069
Anyway, ik ga even douchen nu en dan even lekker bankhangen en knuffelen met Mark, want hij is ook weer thuis . Lief zijn voor elkander en weltrusten .
Niet meer actief op Fok!
pi_47594145
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 20:24 schreef Viking84 het volgende:

[..]

nou, zoals je dus kunt lezen, ben ik nogal een grote fan van het voedingscentrum. Bepaalde mensen hier zijn sceptisch jegens het voedingscentrum, maar ik zie daar geen reden voor. Als je jouw eetpatroon naast de adviezen van het voedingscentrum legt, zul je zien dat je bepaalde dingen die je (volgens het voedingscentrum dan) nodig hebt, niet binnen krijgt, omdat je te weinig eet. Krijg je wel genoeg vezels binnen? Krijg je genoeg fruit binnen? Je eet alleen 's morgens, 's middags en 's avonds, maar dan houd je je verbranding niet op gang. Je kunt het allerbeste 's morgens het meeste eten en dan afbouwen naar de avond. En vooral je verbranding op gang houden dmv tussendoortjes. Zoals Plukie (geloof ik) ook al zei heb je overdag de meeste energie nodig (tenzij je 's avonds nog gaat sporten, dan is het logisch dat je daarna nog wat eet).

Maar goed, ik geloof wel dat je je niet uithongert, hoor. Ik mag hopen dat je zo verstandig bent . Ik hoop alleen ook dat je niet nog eens geconfronteerd wordt met de gevolgen van je schamele voedselinname. Kun je niet beter naar een diëtist gaan en met behulp van hem / haar proberen je inname weer wat op te vijzelen?
ik heb weinig zin in hulp zolang het goed gaat

en fruit krijg ik zeker genoeg en vezels zou ik inderdaad misschien iets meer binnen moeten krijgen
  vrijdag 23 maart 2007 @ 20:46:17 #127
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47594918
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 20:26 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ik heb weinig zin in hulp zolang het goed gaat

en fruit krijg ik zeker genoeg en vezels zou ik inderdaad misschien iets meer binnen moeten krijgen
ja maar ja, iedere diëtist zal beamen dat wat jij eet beslist niet genoeg is. Ik zou niet wachten tot het noodlot (misschien wat overdreven geformuleerd) aan de deur staat en je meer móet eten maar niet kán, omdat je lichaam zo aan de 'concentratiekamp'-stand gewend is, om het maar eens luguber te formuleren.

Overigens: je zegt dat je geen honger hebt. Nee, ik heb ook geen honger tussen ontbijt en lunch in, maar ik weet dat ik bepaalde voedingsstoffen nodig heb, dus ook al heb ik geen honger, ik eet toch (behalve als ik bomvol zit natuurlijk, maar dat gebeurt niet zo vaak ). Bovendien blijft mijn verbranding gewoon lekker op gang, zolang ik blijf eten .

Overigens heb ik vanavond alleen maar wat druiven gehad. Heb geen trek meer na mijn McDonalds-avontuur en voor een keertje vind ik het niet zo erg als ik niet alles binnen krijg wat ik nodig heb. Moet er echter geen gewoonte van maken.

Nu ga ik echt weg, hoor. Tschüss! .
Niet meer actief op Fok!
pi_47595083

[ Bericht 100% gewijzigd door Miss_S op 23-03-2007 20:56:23 ]
  vrijdag 23 maart 2007 @ 21:05:52 #129
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_47595524
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 19:42 schreef Miss_S het volgende:
je weet wel dat je veel moet bewegen om dat te verbranden he
voor een bonbon ongeveer een half uur crosstrainer
Zo groot waren die bonbons gelukkig niet en gelukkig heb ik er niet heel veel van genomen. Alleen 1 van iedere soort die lekker leek.
Ook scheelt het dat er meer activiteiten zijn waarmee men meer calorieen kan verbranden dan met zitten. Zo is het huis weer een stuk netter.
En toch...gaat het me vandaag waarschijnlijk niet lukken alles te verbranden.
Suiker is slecht slecht slecht....
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
pi_47595556
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 21:05 schreef Spacehamster het volgende:

[..]

Zo groot waren die bonbons gelukkig niet en gelukkig heb ik er niet heel veel van genomen. Alleen 1 van iedere soort die lekker leek.
Ook scheelt het dat er meer activiteiten zijn waarmee men meer calorieen kan verbranden dan met zitten. Zo is het huis weer een stuk netter.
En toch...gaat het me vandaag waarschijnlijk niet lukken alles te verbranden.
Suiker is slecht slecht slecht....
zeker verbrand je met het huishouden ook veel
maar velen denken dat je snoep enzo wel ´even´ verbrand maar dat is jammer genoeg niet zo
  vrijdag 23 maart 2007 @ 21:09:18 #131
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_47595621
Lees ik hier het woord pindakaas??
Yay pindakaas!*O*
pi_47595687
aangezien ik toch niet kan sporten dan mn eetpatroon maar

half 11: 1 plak ontbijtkoek en een appel
12 uur: 2 sneen bruin brood met 20+ smeerkaas
14 uur: 1 rode paprika
16 uur: 1 appel
18 uur: 2 kommen soep met 2 witte bolletjes
20 uur: 1 rijstwafel en 1 plak ontbijtkoek
  vrijdag 23 maart 2007 @ 21:14:53 #133
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_47595786
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 21:07 schreef Miss_S het volgende:
zeker verbrand je met het huishouden ook veel
maar velen denken dat je snoep enzo wel ´even´ verbrand maar dat is jammer genoeg niet zo
Zo had ik ooit een buuv die dacht dat naar de winkel om de hoek lopen en daar een magnum kopen en opeten een totaal van 0kcal zou opleveren.
En dat je van 1 keer in de week 5 minuten stretchen afvalt.

Wat wel werkt is naar de stad lopen (minstens een kilometer heenweg) en daar een fairtrade chocolade reepje van 15 gram (78 kcal) kopen. Dan is iets meer dan de reep verbrand.
Maar ik hou het liever op een theelepeltje cacao door de weishake. En voor onderweg een klein appeltje.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 21:17:27 #134
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_47595884
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 21:11 schreef Sylvana het volgende:
aangezien ik toch niet kan sporten dan mn eetpatroon maar

half 11: 1 plak ontbijtkoek en een appel
12 uur: 2 sneen bruin brood met 20+ smeerkaas
14 uur: 1 rode paprika
16 uur: 1 appel
18 uur: 2 kommen soep met 2 witte bolletjes
20 uur: 1 rijstwafel en 1 plak ontbijtkoek
BAD FOOD ALERT! BAD FOOD ALERT!
CALORIE-NAZIES UNITE!
ontbijtkoek: Foei!
Witte bolletjes: Foei!
Rijstwafel: Foei!

Zo, ik ben weer een brave calorie-nazi geweest.
pi_47596154
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 21:17 schreef Spacehamster het volgende:

[..]

BAD FOOD ALERT! BAD FOOD ALERT!
CALORIE-NAZIES UNITE!
ontbijtkoek: Foei!
Witte bolletjes: Foei!
Rijstwafel: Foei!

Zo, ik ben weer een brave calorie-nazi geweest.
In een plak ontbijtkoek zit 60 calorieen en in een rijstwafel 2, dus ik volg je niet helemaal

Geloof niet dat ik uitzonderlijk veel calorieen binnen heb gekregen met al dat fruit en die soep
  vrijdag 23 maart 2007 @ 21:30:58 #136
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_47596258
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 21:26 schreef Sylvana het volgende:
In een plak ontbijtkoek zit 60 calorieen en in een rijstwafel 2, dus ik volg je niet helemaal
Het zijn lege calorien en dus slecht.
Nou in de hoek gaan staan!
pi_47596307
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 21:30 schreef Spacehamster het volgende:

[..]

Het zijn lege calorien en dus slecht.
Nou in de hoek gaan staan!
wtf zijn nou weer lege calorieen

en bij mijn weten zijn ontbijtkoek en (volkoren) rijstwafels hartstikke gezond ( als je maar niet een heel pak er van eet op een dag natuurlijk )
pi_47596668
Aah dats echt heel ruk voor je Sylvana, klinkt echt onwijs pijnlijk . Ik moet er niet aan denken zeg .

En ik heb het zwaar! Ik heb zo onwijs zin in blokjes kaas! Volvette kaas! Liefst een plankje met brie en jonge kaas en oude kaas en ananasring!

vrijdag 23 maart 2007 @ 22:07:22 #139
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_47597334
pi_47597379
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 22:07 schreef Spacehamster het volgende:
Lege calorieen = calorieen uit voedsel dat geen voedingswaarde heeft. Geen vitamines, geen vezels, geen mineralen, geen eiwitten. Voedsel dat dus echt niets anders dan calorieen bevat. Kortom volkomen nutteloos voedsel.
dan zouden boterhammen ook lege calorieen zijn

maar volgens mij zijn bonbons pas echt lege calorieen
  vrijdag 23 maart 2007 @ 22:10:12 #141
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_47597433
Bonbons bevatten een piepklein beetje eiwitten en mineralen die in cacao zitten. Dus zijn ze nuttiger dan een wit bolletje.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 22:16:28 #142
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_47597667
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 22:10 schreef Spacehamster het volgende:
Bonbons bevatten een piepklein beetje eiwitten en mineralen die in cacao zitten. Dus zijn ze nuttiger dan een wit bolletje.
Probeer je jezelf nou voor de gek te houden?
pi_47597692
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 20:01 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ja maar als ik het uitreken kom ik altijd rond de 1300kcal uit
Dat bedoel ik dus, 1300kCal vind ik wel weinig. Ik zit denk ik iets hoger, maar toch niet aan de 2000kCal. Met extra "gezonde snacks" (brood, fruit etc.) kom je ook niet eens veel verder.

Als contrast is het dan weer grappig om te zien hoe hard het ineens gaat als je ongezond snackt met frisdrank, koek, snoep en chips. Dat is meteen weer heel calorierijk. Als iemand hier komt en zegt af te vallen door al dat ongezonde snacken te stoppen, geloof ik dat best. Eigenlijk heb ik dat ook gedaan, maar heb ik het weer aangevuld met gezondere dingen.
pi_47597723
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 22:17 schreef Unihoc_ACE het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus, 1300kCal vind ik wel weinig. Ik zit denk ik iets hoger, maar toch niet aan de 2000kCal. Met extra "gezonde snacks" (brood, fruit etc.) kom je ook niet eens veel verder.
ik vind 1300kcal meer als genoeg
ik ben niet zo groot
pi_47597801
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 22:18 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ik ben niet zo groot
Precies, ik zou 2000 kcal ook nooit op kunnen, zeker nu ik rust moet houden, hoef ik ook niet zoveel te eten. Anders dan kom ik alleen maar heel veel aan omdat ik verder niks verbrand. Als je tussen de 1000-15000 zit vind ik het niet uithongeren, zeker niet als je klein bent.

Het voedingscentrum zegt bijvoorbeeld dat je 5-7 boterhammen op een dag moet eten, ik ben al blij als ik er 2 of 3 op kan.
pi_47598087
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 22:18 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ik ben niet zo groot
Ik vind 1300 te weinig. Ik kom zo rond de 1600 uit (5-6 boterhammen per dag). Ik ben 10 cm kleiner dan jij
Zo zie je maar dat iedereen andere energiebehoeftes heeft. Afvallen is gewoon een kwestie van minderen, niet per se onder een bepaalde grens.
pi_47598123
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 22:29 schreef Unihoc_ACE het volgende:

[..]

Ik vind 1300 te weinig. Ik kom zo rond de 1600 uit (5-6 boterhammen per dag). Ik ben 10 cm kleiner dan jij
Zo zie je maar dat iedereen andere energiebehoeftes heeft. Afvallen is gewoon een kwestie van minderen, niet per se onder een bepaalde grens.
ja dat is zeker per persoon anders
pi_47598194
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 22:29 schreef Unihoc_ACE het volgende:

[..]

Dat is idd per persoon anders, ligt er ook aan hoeveel je beweegt, als je heel actief bent op een dag heb je meer nodig dan wanneer je de hele dag stilzit. Dus jij kunt het voor jezelf wel weinig vinden, voor Saskia kan het wel voldoende zijn
pi_47599377
ik weet niet of ik hem al heb laten zien maar hier is mijn projectje , bijna klaar:

pi_47599481
ik had hem al gezien en ziet er echt leuk uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')