abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 maart 2007 @ 19:55:10 #101
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47592986
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 19:52 schreef Miss_S het volgende:
nee zo denk ik niet renske
maar zo is mijn smaak nu eenmaal
'vroeger' vond ik friet en dat soort dingen ook nooit lekker
dat heeft niets mee te maken dat het ongezond is

en zo weinig eet ik normaal niet kom toch vaak boven de 1300kcal uit
behalve nu ik ziek ben dan niet
Ok, dan is het goed . Ik dacht echt dat je elke dag alleen maar yoghurt met cruesli, een appel en een avondmaaltijd at .
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 23 maart 2007 @ 19:56:36 #102
152738 KingKullWarriorKing
romantically challenged
pi_47593054
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 19:46 schreef Miss_S het volgende:
helemaal niet uitgehongerd zal je bedoelen
ja ik weet dat jij op 1 boterham de dag door komt
maar ik probeer gezond af te vallen
en dus minstens 4 boterhammen te eten..
veni vidi gebanned
pi_47593092
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 19:55 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ok, dan is het goed . Ik dacht echt dat je elke dag alleen maar yoghurt met cruesli, een appel en een avondmaaltijd at .
4 van de 7 dagen wel maar dan eet ik savonds nog crackers
ik kom aan genoeg kcal maar ik eet in een beetje rare volgorde
misschien dat ik daar nog ooit van af kom maarja nu ff niet
pi_47593114
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 19:56 schreef KingKullWarriorKing het volgende:

[..]

en pindakaas en hagelslag en fristi
dat is wel het tegenovergestelde van mij ja
  vrijdag 23 maart 2007 @ 19:58:37 #105
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47593135
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 19:56 schreef KingKullWarriorKing het volgende:

[..]

moet je vooral pindakaas en hagelslag op je brood doen .

Maar ik heb geen zin in deze speldenprikjes steeds. Als het gezeur over en weer niet ophoudt, blijf ik hier maar weg, hoor .
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 23 maart 2007 @ 19:59:08 #106
romantically challenged
pi_47593150
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 19:58 schreef Miss_S het volgende:

[..]

en pindakaas en hagelslag en fristi
dat is wel het tegenovergestelde van mij ja
uh van een boterham met pindakaas/hagelslag en een glas fristi kom je echt niet opeens aan hoor
veni vidi gebanned
  vrijdag 23 maart 2007 @ 20:00:18 #107
romantically challenged
pi_47593190
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 19:58 schreef Viking84 het volgende:

[..]

moet je vooral pindakaas en hagelslag op je brood doen .

Maar ik heb geen zin in deze speldenprikjes steeds. Als het gezeur over en weer niet ophoudt, blijf ik hier maar weg, hoor .
zoals ik al zei.. daar kom je echt niet gelijk 5 kg van aan
en misschien heb ik wel meer nodig om de dag door te komen, soit.
veni vidi gebanned
pi_47593200
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 19:52 schreef Miss_S het volgende:
nee zo denk ik niet renske
maar zo is mijn smaak nu eenmaal
'vroeger' vond ik friet en dat soort dingen ook nooit lekker
dat heeft niets mee te maken dat het ongezond is

en zo weinig eet ik normaal niet kom toch vaak boven de 1300kcal uit
behalve nu ik ziek ben dan niet
Het valt mij ook op hoe weinig kCal je eigenlijk eet als je niet snoept en snackt. Ik eet gewoon 5 boterhammen per dag, sultana of fruit tussendoor, en een goede avondmaaltijd (met toetje). Dan kom echt niet in de buurt van de 2000kCal, terwijl dat aanbevolen is. Ik ben natuurlijk maar klein, maar ik kan 2000kCal gewoon niet op volgens mij...
Trust me, I know what I'm doing.
pi_47593217
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 19:59 schreef KingKullWarriorKing het volgende:

[..]

uh van een boterham met pindakaas/hagelslag en een glas fristi kom je echt niet opeens aan hoor
oke dan niet

ik heb hier inderdaad ook weinig zin in
dus ga alleen nog maar op de mensen in die serieus bezig zijn hier
pi_47593244
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 20:00 schreef Unihoc_ACE het volgende:

[..]

Het valt mij ook op hoe weinig kCal je eigenlijk eet als je niet snoept en snackt. Ik eet gewoon 5 boterhammen per dag, sultana of fruit tussendoor, en een goede avondmaaltijd (met toetje). Dan kom echt niet in de buurt van de 2000kCal, terwijl dat aanbevolen is. Ik ben natuurlijk maar klein, maar ik kan 2000kCal gewoon niet op volgens mij...
ja maar als ik het uitreken kom ik altijd rond de 1300kcal uit
  vrijdag 23 maart 2007 @ 20:02:12 #111
romantically challenged
pi_47593255
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 20:00 schreef Miss_S het volgende:

[..]

oke dan niet

ik heb hier inderdaad ook weinig zin in
dus ga alleen nog maar op de mensen in die serieus bezig zijn hier
wat zijn jullie voor gezondheidsgestapo damn
als het woord pindakaas hier valt begint hier gelijk een hele hetze tegen mij
ik snap die dieetclub nu wel met dat doordraven
veni vidi gebanned
pi_47593279
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 20:02 schreef KingKullWarriorKing het volgende:

[..]

wat zijn jullie voor gezondheidsgestapo damn
als het woord pindakaas hier valt begint hier gelijk een hele hetze tegen mij
ik snap die dieetclub nu wel met dat doordraven
nee niet alleen de pindakaas
maar gewoon alles
ook de hagelslag en de fristi er nog bij dat is gewoon niet gezond
die dingen heb je niet nodig en ga je ook niet eten als je wilt afvallen of gezond leven
  vrijdag 23 maart 2007 @ 20:05:07 #113
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47593357
als KKWK er van afvalt, dan is dat alleen maar heel fijn voor hem . Ik weet niet of ik nog zou afvallen als ik hagelslag op m'n brood zou doen en ik hoef het ook niet zo nodig te proberen. Ben tevreden met m'n kaas en kipfilet. Ik vind echter wel: je kunt teveel eten, maar ook te weinig. En dan kun je wel zeggen dat het 'tijdelijk' is, maar denk je niet dat je flink gaat aankomen als je je lichaam de hele tijd uithongert en dan ineens weer wél 3 boterhammen / crackers per dag gaat eten? Ik eet veel meer dan jij en ik kom ergens tussen de 1200 en 1500 uit. Dan kan ik me niet voorstellen dat jij ook op 1500 kcal uit komt.

En waarom ben je niet serieus bezig als je hagelslag op je brood doet? Als je er van afvalt, dan is er toch niks aan de hand? .

Wel vraag ik me af wat KKWK precies aan zijn eetpatroon heeft veranderd als het niet de boterhammen met hagelslag en pindakaas zijn .

Verder: het is goed om het hier over te hebben, maar dan wel op een normale manier en niet door elkaar een beetje te gaan afzeiken. Dan vind ik het hier niet leuk meer.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 23 maart 2007 @ 20:05:21 #114
romantically challenged
pi_47593365
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 20:03 schreef Miss_S het volgende:

[..]

nee niet alleen de pindakaas
maar gewoon alles
ook de hagelslag en de fristi er nog bij dat is gewoon niet gezond
die dingen heb je niet nodig en ga je ook niet eten als je wilt afvallen of gezond leven
ja en als ik gezond ga eten of afvallen ga ik niet leven op 1 boterham
ik snap je punt niet, iedereen is anders (zoals jij heel vaak aangeeft)
en hiermee val ik prima af.
veni vidi gebanned
pi_47593430
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 20:05 schreef Viking84 het volgende:
als KKWK er van afvalt, dan is dat alleen maar heel fijn voor hem . Ik weet niet of ik nog zou afvallen als ik hagelslag op m'n brood zou doen en ik hoef het ook niet zo nodig te proberen. Ben tevreden met m'n kaas en kipfilet. Ik vind echter wel: je kunt teveel eten, maar ook te weinig. En dan kun je wel zeggen dat het 'tijdelijk' is, maar denk je niet dat je flink gaat aankomen als je je lichaam de hele tijd uithongert en dan ineens weer wél 3 boterhammen / crackers per dag gaat eten? Ik eet veel meer dan jij en ik kom ergens tussen de 1200 en 1500 uit. Dan kan ik me niet voorstellen dat jij ook op 1500 kcal uit komt.

En waarom ben je niet serieus bezig als je hagelslag op je brood doet? Als je er vanaf valt, dan is er toch niks aan de hand? .

Wel vraag ik me af wat KKWK precies aan zijn eetpatroon heeft veranderd als het niet de boterhammen met hagelslag en pindakaas zijn .

Verder: het is goed om het hier over te hebben, maar dan wel op een normale manier en niet door elkaar een beetje te gaan afzeiken. Dan vind ik het hier niet leuk meer.
als je er vanaf valt tja dan zal het wel goed zijn
maar ik vind het gewoon niet gezond

en ik vind het niet leuk dat er steeds word gezegt dat ik mezelf uithonger want dat doe ik niet, als ik dat zou doen dan zou ik wel zorgen dat ik het goed doe en onder de 1000kcal zou zitten want honger krijg ik toch niet
ik leef zo al 5 jaar en het gaat goed
pi_47593455
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 20:05 schreef KingKullWarriorKing het volgende:

[..]

ok dan is het goed toch
ik val hier ook prima mee af
  vrijdag 23 maart 2007 @ 20:08:08 #117
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47593456
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 20:05 schreef KingKullWarriorKing het volgende:

[..]

precies . Ik probeer zo veel mogelijk de richtlijnen van het voedingscentrum aan te houden. Dwz dat ik qua variatie goed volgens de voedingswijzer leef en ook de juiste producten neem, maar omdat ik aan het afvallen ben, ga ik wel onder de aanbevolen hoeveelheden zitten, anders val ik natuurlijk niet af .
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 23 maart 2007 @ 20:09:35 #118
romantically challenged
pi_47593498
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 20:05 schreef Viking84 het volgende:

En waarom ben je niet serieus bezig als je hagelslag op je brood doet? Als je er vanaf valt, dan is er toch niks aan de hand? .

Bedankt voor deze reactie ik dacht dat jij mij ook bekritiseerde om het eten van pindakaas
Eerst at ik elke dag een zak chips leeg/zak spekjes/2repen chocolade/pak koekjes of een combinatie. en dan ook nog een pak fristi of een pak chocomel.
En door niet 2/3 van mn calorien uit dat soort eten te halen maar gewoon 4-6 boterhammen + avond te eten val ik af
veni vidi gebanned
  vrijdag 23 maart 2007 @ 20:11:27 #119
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47593566
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 20:07 schreef Miss_S het volgende:

[..]

als je er vanaf valt tja dan zal het wel goed zijn
maar ik vind het gewoon niet gezond

en ik vind het niet leuk dat er steeds word gezegt dat ik mezelf uithonger want dat doe ik niet, als ik dat zou doen dan zou ik wel zorgen dat ik het goed doe en onder de 1000kcal zou zitten want honger krijg ik toch niet
ik leef zo al 5 jaar en het gaat goed
nou, het gaat niet eens zozeer om uithongeren. Lijkt me niet dat je het 5 jaar volhoudt om jezelf uit te hongeren, maar ook om de vraag: krijg je wel alles binnen wat je nodig hebt? (en dan bedoel ik: wat je nodig hebt volgens de voedingswijzer). Je kunt ook overdreven sceptisch zijn tegenover bepaalde voedingsmiddelen (bijv cola (light), niet-biologische groente en fruit etc) en dan bestaat het risico dat je doordraaft.
Niet meer actief op Fok!
pi_47593621
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 20:11 schreef Viking84 het volgende:

[..]

nou, het gaat niet eens zozeer om uithongeren. Lijkt me niet dat je het 5 jaar volhoudt om jezelf uit te hongeren, maar ook om de vraag: krijg je wel alles binnen wat je nodig hebt? (en dan bedoel ik: wat je nodig hebt volgens de voedingswijzer). Je kunt ook overdreven sceptisch zijn tegenover bepaalde voedingsmiddelen (bijv cola (light), niet-biologische groente en fruit etc) en dan bestaat het risico dat je doordraaft.
ja ik begrijp niet waar we cola light voor nodig hebben (ookal heb ik daar nooit iets over gezegt hier hetzelfde over die groente en fruit dus vraag ik me af waar je dat vandaan haalt)
maar verder zorg ik wel dat ik alles binnen krijg ook vetten enzo
  vrijdag 23 maart 2007 @ 20:16:13 #121
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47593736
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 20:09 schreef KingKullWarriorKing het volgende:

[..]

Bedankt voor deze reactie ik dacht dat jij mij ook bekritiseerde om het eten van pindakaas
Eerst at ik elke dag een zak chips leeg/zak spekjes/2repen chocolade/pak koekjes of een combinatie. en dan ook nog een pak fristi of een pak chocomel.
En door niet 2/3 van mn calorien uit dat soort eten te halen maar gewoon 4-6 boterhammen + avond te eten val ik af
In het begin praatte ik een beetje met iedereen hier mee . Maar nu ik een tijdje bezig ben, merk ik dat het nergens voor nodig is om zó ontzettend streng te zijn voor jezelf. Als ik lees wat bepaalde mensen hier zichzelf aan doen, denk ik toch bij mezelf: wat maak je het jezelf ontzettend moeilijk! Is dat nou echt nodig?

Uiteindelijk gaat het erom dat je: 1) afvalt en 2) dat je een eetpatroon ontwikkelt waar je jezelf prettig bij voelt (= een voorwaarde om het vol te houden) en dat natuurlijk binnen de grenzen van het afvallen. Je moet natuurlijk wel íets opgeven, anders kom je er niet . Maar als je eerst elke dag chips, koekjes en cola nam, ben je al heel goed op weg. Als je maar zorgt dat je meer calorieën verbruikt dan je inneemt, maar ook weer niet té weinig. 500 - 1000 calorieën minder dan de dagelijks aanbevolen hoeveelheid heb ik als richtlijn horen noemen.
Niet meer actief op Fok!
pi_47593826
maar renske waarom denk je dat ik het moeilijk heb?
denk je echt als ik het moeilijk vond dat ik het zou blijven doen?

als ik honger zou hebben zou ik wel meer eten
ik ben niet gek
  vrijdag 23 maart 2007 @ 20:18:52 #123
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47593846
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 20:12 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ja ik begrijp niet waar we cola light voor nodig hebben (ookal heb ik daar nooit iets over gezegt hier hetzelfde over die groente en fruit dus vraag ik me af waar je dat vandaan haalt)
maar verder zorg ik wel dat ik alles binnen krijg ook vetten enzo
'je' in de zin van 'men' (slaat dus niet persé op jou ). Nee, cola light is ook nergens voor nodig, hoor, maar ik bedoelde gewoon maar even de discussie die gaande is over het effect van cola light op het hongergevoel en het gevaar van aspartaam. Ik bedoel: als je van elk product gaat uitzoeken wat er minder goed aan is, blijft er maar weinig over om nog te eten. We leven nu eenmaal in een maatschappij waarin we weinig controle hebben over wat er precies in onze voeding zit .
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 23 maart 2007 @ 20:24:00 #124
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47594043
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 20:18 schreef Miss_S het volgende:
maar renske waarom denk je dat ik het moeilijk heb?
denk je echt als ik het moeilijk vond dat ik het zou blijven doen?

als ik honger zou hebben zou ik wel meer eten
ik ben niet gek
nou, zoals je dus kunt lezen, ben ik nogal een grote fan van het voedingscentrum. Bepaalde mensen hier zijn sceptisch jegens het voedingscentrum, maar ik zie daar geen reden voor. Als je jouw eetpatroon naast de adviezen van het voedingscentrum legt, zul je zien dat je bepaalde dingen die je (volgens het voedingscentrum dan) nodig hebt, niet binnen krijgt, omdat je te weinig eet. Krijg je wel genoeg vezels binnen? Krijg je genoeg fruit binnen? Je eet alleen 's morgens, 's middags en 's avonds, maar dan houd je je verbranding niet op gang. Je kunt het allerbeste 's morgens het meeste eten en dan afbouwen naar de avond. En vooral je verbranding op gang houden dmv tussendoortjes. Zoals Plukie (geloof ik) ook al zei heb je overdag de meeste energie nodig (tenzij je 's avonds nog gaat sporten, dan is het logisch dat je daarna nog wat eet).

Maar goed, ik geloof wel dat je je niet uithongert, hoor. Ik mag hopen dat je zo verstandig bent . Ik hoop alleen ook dat je niet nog eens geconfronteerd wordt met de gevolgen van je schamele voedselinname. Kun je niet beter naar een diëtist gaan en met behulp van hem / haar proberen je inname weer wat op te vijzelen?
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 23 maart 2007 @ 20:24:28 #125
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47594069
Anyway, ik ga even douchen nu en dan even lekker bankhangen en knuffelen met Mark, want hij is ook weer thuis . Lief zijn voor elkander en weltrusten .
Niet meer actief op Fok!
pi_47594145
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 20:24 schreef Viking84 het volgende:

[..]

nou, zoals je dus kunt lezen, ben ik nogal een grote fan van het voedingscentrum. Bepaalde mensen hier zijn sceptisch jegens het voedingscentrum, maar ik zie daar geen reden voor. Als je jouw eetpatroon naast de adviezen van het voedingscentrum legt, zul je zien dat je bepaalde dingen die je (volgens het voedingscentrum dan) nodig hebt, niet binnen krijgt, omdat je te weinig eet. Krijg je wel genoeg vezels binnen? Krijg je genoeg fruit binnen? Je eet alleen 's morgens, 's middags en 's avonds, maar dan houd je je verbranding niet op gang. Je kunt het allerbeste 's morgens het meeste eten en dan afbouwen naar de avond. En vooral je verbranding op gang houden dmv tussendoortjes. Zoals Plukie (geloof ik) ook al zei heb je overdag de meeste energie nodig (tenzij je 's avonds nog gaat sporten, dan is het logisch dat je daarna nog wat eet).

Maar goed, ik geloof wel dat je je niet uithongert, hoor. Ik mag hopen dat je zo verstandig bent . Ik hoop alleen ook dat je niet nog eens geconfronteerd wordt met de gevolgen van je schamele voedselinname. Kun je niet beter naar een diëtist gaan en met behulp van hem / haar proberen je inname weer wat op te vijzelen?
ik heb weinig zin in hulp zolang het goed gaat

en fruit krijg ik zeker genoeg en vezels zou ik inderdaad misschien iets meer binnen moeten krijgen
  vrijdag 23 maart 2007 @ 20:46:17 #127
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47594918
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 20:26 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ik heb weinig zin in hulp zolang het goed gaat

en fruit krijg ik zeker genoeg en vezels zou ik inderdaad misschien iets meer binnen moeten krijgen
ja maar ja, iedere diëtist zal beamen dat wat jij eet beslist niet genoeg is. Ik zou niet wachten tot het noodlot (misschien wat overdreven geformuleerd) aan de deur staat en je meer móet eten maar niet kán, omdat je lichaam zo aan de 'concentratiekamp'-stand gewend is, om het maar eens luguber te formuleren.

Overigens: je zegt dat je geen honger hebt. Nee, ik heb ook geen honger tussen ontbijt en lunch in, maar ik weet dat ik bepaalde voedingsstoffen nodig heb, dus ook al heb ik geen honger, ik eet toch (behalve als ik bomvol zit natuurlijk, maar dat gebeurt niet zo vaak ). Bovendien blijft mijn verbranding gewoon lekker op gang, zolang ik blijf eten .

Overigens heb ik vanavond alleen maar wat druiven gehad. Heb geen trek meer na mijn McDonalds-avontuur en voor een keertje vind ik het niet zo erg als ik niet alles binnen krijg wat ik nodig heb. Moet er echter geen gewoonte van maken.

Nu ga ik echt weg, hoor. Tschüss! .
Niet meer actief op Fok!
pi_47595083

[ Bericht 100% gewijzigd door Miss_S op 23-03-2007 20:56:23 ]
  vrijdag 23 maart 2007 @ 21:05:52 #129
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_47595524
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 19:42 schreef Miss_S het volgende:
je weet wel dat je veel moet bewegen om dat te verbranden he
voor een bonbon ongeveer een half uur crosstrainer
Zo groot waren die bonbons gelukkig niet en gelukkig heb ik er niet heel veel van genomen. Alleen 1 van iedere soort die lekker leek.
Ook scheelt het dat er meer activiteiten zijn waarmee men meer calorieen kan verbranden dan met zitten. Zo is het huis weer een stuk netter.
En toch...gaat het me vandaag waarschijnlijk niet lukken alles te verbranden.
Suiker is slecht slecht slecht....
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
pi_47595556
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 21:05 schreef Spacehamster het volgende:

[..]

Zo groot waren die bonbons gelukkig niet en gelukkig heb ik er niet heel veel van genomen. Alleen 1 van iedere soort die lekker leek.
Ook scheelt het dat er meer activiteiten zijn waarmee men meer calorieen kan verbranden dan met zitten. Zo is het huis weer een stuk netter.
En toch...gaat het me vandaag waarschijnlijk niet lukken alles te verbranden.
Suiker is slecht slecht slecht....
zeker verbrand je met het huishouden ook veel
maar velen denken dat je snoep enzo wel ´even´ verbrand maar dat is jammer genoeg niet zo
  vrijdag 23 maart 2007 @ 21:09:18 #131
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_47595621
Lees ik hier het woord pindakaas??
Yay pindakaas!*O*
pi_47595687
aangezien ik toch niet kan sporten dan mn eetpatroon maar

half 11: 1 plak ontbijtkoek en een appel
12 uur: 2 sneen bruin brood met 20+ smeerkaas
14 uur: 1 rode paprika
16 uur: 1 appel
18 uur: 2 kommen soep met 2 witte bolletjes
20 uur: 1 rijstwafel en 1 plak ontbijtkoek
  vrijdag 23 maart 2007 @ 21:14:53 #133
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_47595786
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 21:07 schreef Miss_S het volgende:
zeker verbrand je met het huishouden ook veel
maar velen denken dat je snoep enzo wel ´even´ verbrand maar dat is jammer genoeg niet zo
Zo had ik ooit een buuv die dacht dat naar de winkel om de hoek lopen en daar een magnum kopen en opeten een totaal van 0kcal zou opleveren.
En dat je van 1 keer in de week 5 minuten stretchen afvalt.

Wat wel werkt is naar de stad lopen (minstens een kilometer heenweg) en daar een fairtrade chocolade reepje van 15 gram (78 kcal) kopen. Dan is iets meer dan de reep verbrand.
Maar ik hou het liever op een theelepeltje cacao door de weishake. En voor onderweg een klein appeltje.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 21:17:27 #134
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_47595884
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 21:11 schreef Sylvana het volgende:
aangezien ik toch niet kan sporten dan mn eetpatroon maar

half 11: 1 plak ontbijtkoek en een appel
12 uur: 2 sneen bruin brood met 20+ smeerkaas
14 uur: 1 rode paprika
16 uur: 1 appel
18 uur: 2 kommen soep met 2 witte bolletjes
20 uur: 1 rijstwafel en 1 plak ontbijtkoek
BAD FOOD ALERT! BAD FOOD ALERT!
CALORIE-NAZIES UNITE!
ontbijtkoek: Foei!
Witte bolletjes: Foei!
Rijstwafel: Foei!

Zo, ik ben weer een brave calorie-nazi geweest.
pi_47596154
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 21:17 schreef Spacehamster het volgende:

[..]

BAD FOOD ALERT! BAD FOOD ALERT!
CALORIE-NAZIES UNITE!
ontbijtkoek: Foei!
Witte bolletjes: Foei!
Rijstwafel: Foei!

Zo, ik ben weer een brave calorie-nazi geweest.
In een plak ontbijtkoek zit 60 calorieen en in een rijstwafel 2, dus ik volg je niet helemaal

Geloof niet dat ik uitzonderlijk veel calorieen binnen heb gekregen met al dat fruit en die soep
  vrijdag 23 maart 2007 @ 21:30:58 #136
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_47596258
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 21:26 schreef Sylvana het volgende:
In een plak ontbijtkoek zit 60 calorieen en in een rijstwafel 2, dus ik volg je niet helemaal
Het zijn lege calorien en dus slecht.
Nou in de hoek gaan staan!
pi_47596307
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 21:30 schreef Spacehamster het volgende:

[..]

wtf zijn nou weer lege calorieen

en bij mijn weten zijn ontbijtkoek en (volkoren) rijstwafels hartstikke gezond ( als je maar niet een heel pak er van eet op een dag natuurlijk )
pi_47596668
Aah dats echt heel ruk voor je Sylvana, klinkt echt onwijs pijnlijk . Ik moet er niet aan denken zeg .

En ik heb het zwaar! Ik heb zo onwijs zin in blokjes kaas! Volvette kaas! Liefst een plankje met brie en jonge kaas en oude kaas en ananasring!

vrijdag 23 maart 2007 @ 22:07:22 #139
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_47597334
pi_47597379
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 22:07 schreef Spacehamster het volgende:
Lege calorieen = calorieen uit voedsel dat geen voedingswaarde heeft. Geen vitamines, geen vezels, geen mineralen, geen eiwitten. Voedsel dat dus echt niets anders dan calorieen bevat. Kortom volkomen nutteloos voedsel.
dan zouden boterhammen ook lege calorieen zijn

maar volgens mij zijn bonbons pas echt lege calorieen
  vrijdag 23 maart 2007 @ 22:10:12 #141
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_47597433
Bonbons bevatten een piepklein beetje eiwitten en mineralen die in cacao zitten. Dus zijn ze nuttiger dan een wit bolletje.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 22:16:28 #142
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_47597667
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 22:10 schreef Spacehamster het volgende:
Bonbons bevatten een piepklein beetje eiwitten en mineralen die in cacao zitten. Dus zijn ze nuttiger dan een wit bolletje.
Probeer je jezelf nou voor de gek te houden?
pi_47597692
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 20:01 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ja maar als ik het uitreken kom ik altijd rond de 1300kcal uit
Dat bedoel ik dus, 1300kCal vind ik wel weinig. Ik zit denk ik iets hoger, maar toch niet aan de 2000kCal. Met extra "gezonde snacks" (brood, fruit etc.) kom je ook niet eens veel verder.

Als contrast is het dan weer grappig om te zien hoe hard het ineens gaat als je ongezond snackt met frisdrank, koek, snoep en chips. Dat is meteen weer heel calorierijk. Als iemand hier komt en zegt af te vallen door al dat ongezonde snacken te stoppen, geloof ik dat best. Eigenlijk heb ik dat ook gedaan, maar heb ik het weer aangevuld met gezondere dingen.
pi_47597723
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 22:17 schreef Unihoc_ACE het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus, 1300kCal vind ik wel weinig. Ik zit denk ik iets hoger, maar toch niet aan de 2000kCal. Met extra "gezonde snacks" (brood, fruit etc.) kom je ook niet eens veel verder.
ik vind 1300kcal meer als genoeg
ik ben niet zo groot
pi_47597801
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 22:18 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ik ben niet zo groot
Precies, ik zou 2000 kcal ook nooit op kunnen, zeker nu ik rust moet houden, hoef ik ook niet zoveel te eten. Anders dan kom ik alleen maar heel veel aan omdat ik verder niks verbrand. Als je tussen de 1000-15000 zit vind ik het niet uithongeren, zeker niet als je klein bent.

Het voedingscentrum zegt bijvoorbeeld dat je 5-7 boterhammen op een dag moet eten, ik ben al blij als ik er 2 of 3 op kan.
pi_47598087
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 22:18 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ik ben niet zo groot
Ik vind 1300 te weinig. Ik kom zo rond de 1600 uit (5-6 boterhammen per dag). Ik ben 10 cm kleiner dan jij
Zo zie je maar dat iedereen andere energiebehoeftes heeft. Afvallen is gewoon een kwestie van minderen, niet per se onder een bepaalde grens.
pi_47598123
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 22:29 schreef Unihoc_ACE het volgende:

[..]

Ik vind 1300 te weinig. Ik kom zo rond de 1600 uit (5-6 boterhammen per dag). Ik ben 10 cm kleiner dan jij
Zo zie je maar dat iedereen andere energiebehoeftes heeft. Afvallen is gewoon een kwestie van minderen, niet per se onder een bepaalde grens.
ja dat is zeker per persoon anders
pi_47598194
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 22:29 schreef Unihoc_ACE het volgende:

[..]

Dat is idd per persoon anders, ligt er ook aan hoeveel je beweegt, als je heel actief bent op een dag heb je meer nodig dan wanneer je de hele dag stilzit. Dus jij kunt het voor jezelf wel weinig vinden, voor Saskia kan het wel voldoende zijn
pi_47599377
ik weet niet of ik hem al heb laten zien maar hier is mijn projectje , bijna klaar:

pi_47599481
ik had hem al gezien en ziet er echt leuk uit
  vrijdag 23 maart 2007 @ 23:38:36 #151
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_47600357
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 22:16 schreef _Boo_ het volgende:
Probeer je jezelf nou voor de gek te houden?
Hoezo? Dit zijn pure feiten.
Wat jij kennelijk leest is dat ik zou beweren dat een bonbon dus gezond is, maar dat staat er dus niet. Lees goed, lees alleen wat er staat, niet wat jij er bij denkt.
Ook staat er dus niet dat het okay is om bonbons te eten. Het zijn en blijven vet en suikerbommen.
Lezen is een kunst he.
pi_47601120
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 23:38 schreef Spacehamster het volgende:

[..]

Hoezo? Dit zijn pure feiten.
Wat jij kennelijk leest is dat ik zou beweren dat een bonbon dus gezond is, maar dat staat er dus niet. Lees goed, lees alleen wat er staat, niet wat jij er bij denkt.
Ook staat er dus niet dat het okay is om bonbons te eten. Het zijn en blijven vet en suikerbommen.
Lezen is een kunst he.
Het is een beetje de omgekeerde wereld. Een wit bolletje kan natuurlijk veel minder kwaad dan bonbons, ookal heeft het geen "nut".
  zaterdag 24 maart 2007 @ 00:20:06 #153
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_47601694
Ik heb ooit meegedaan met fitclub; hele registratie ingevuld (welk werk je doet, sport etc), aan de hand daarvan werd een schema opgebouwd en "mocht" ik dus tussen 1300 en 1400 kcal....ook heb ik 5 jaar geleden di-plan gevolgd (via een sportschool) en daar kreeg ik menus tussen de 1700 en 1800 kcal en ook daar viel ik af. Bij beiden geld; sporten/bewegen. Bij di-plan werd ik echt "gewongen" om 3 keer in de week te komen en ja, ik viel af. Bij Fitclub is het wat improviseren en zelfstandig alles wat je eet registreren (ben een lastige eter, lust niet alles wat er voorgeschreven werd, datzelfde geld voor di-plan), maar werkt ook wel. Kortom; een ieder moet doen wat voor hem of haar het juiste is en werkt. En alles is afhankelijk van hoeveel je verbrand, wat voor werk je doet en uiteraard: waar je je goed bij voelt.

Overigens heb ik vandaag me even niet in kunnen houden en 2 blokjes chocola gegeten en ik vond het heerlijk!!! En ook niet gesport vandaag, dus zo wat!? Morgen weer een dag! Ik voel me prettig en die kilo's gaan er eens af....alleen vandaag dus even niet
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  zaterdag 24 maart 2007 @ 01:15:01 #154
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_47602982
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 00:00 schreef _Boo_ het volgende:
Het is een beetje de omgekeerde wereld. Een wit bolletje kan natuurlijk veel minder kwaad dan bonbons, ookal heeft het geen "nut".
Dat hangt dan van de hoeveelheden af.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 07:22:20 #155
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47604677
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 21:30 schreef Spacehamster het volgende:

[..]

Kom op zeg. Alsof het leven niet al moeilijk genoeg is met alleen erop letten dat je niet teveel calorieën, maar voldoende vitamine c, ijzer, vezels etc binnenkrijgt. Als je dan ook al niets meer mag eten waar lege calorieën in zitten, dan ga je in de richting van een obsessie met eten. Bovendien: ik check net mijn ontbijtkoek en er zitten vezels in, dus wat nou: lege calorieën.

Ik zit er serieus over te denken om hier weg te blijven, danwel een stuk minder te posten. Ik vind dat een aantal van jullie hier echt doorslaan en ik voel me hier niet langer op m'n gemak . Jammer, want het begon zo leuk.
Niet meer actief op Fok!
pi_47604871
Wauw, ik dacht de eerste te zijn van deze zaterdagochtend;) vroeg hoor renske

W.b. dat streng zijn ben ik ook met je eens. Ik denk dat stiekem Atkins best veel impact heeft (koolhydraten zijn slecht ) en dat daarom hier enkelen proberen zo weinig mogelijk brood ed te eten. Ik moet zeggen dat ik er best van overtuigd ben dat 'overprocessed food' eigenlijk altijd slechter is. Koekjes eet ik echt BIJNA nooit meer, in plaats daarvan een appel. Cola-light echter soms wel, en af en toe een boterham met hagelslag moet wel kunnen en voorkomt dat ik in de supermarkt zo'n hele reep meeneem. Verder hou ik van yoghurt met fruit en een beetje muesli (nog liever crusli natuurlijk erdoor. Veel gezonder dan een almhoff toetje en bijna net zo lekker!
Natuurlijk spreek ik hier slechts voor mezelf, maar het is echt niet niks wat ik ben afgevallen eigenlijk. Ook denk ik dat ik dit wel vol moet kunnen houden voor de rest van m'n leven.
Het mooi kotsende meisje.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 08:55:50 #157
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47605032
Ik ben al sinds een uurtje aan het schoonmaken . Eerst even wastafels boenen etc en over een half uurtje kan de stofzuiger wel aan, hoop ik .
Niet meer actief op Fok!
  Moderator zaterdag 24 maart 2007 @ 09:39:30 #158
155227 crew  Guppy
dus
pi_47605264
ik ben morgen jarig

dus heb ik net vast een stukje appelkruimelvlaai geproefd
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_47605275
Ooh wat goed! (ik ben best slecht in schoonmaken ben al blij als ik de afwas doe en stofzuig )
Ben aan het leren voor herkansing van mn tentamen over biochemie van voeding. Door m'n afslankgedoe heb ik daar in elk geval meer van onthouden dan tijdens de colleges ed vorig jaar
In de collegesheats wordt een verlies van 5 tot 10 kg per jaar trouwens al als 'major weight loss' beschouwd. Dan gaan we hier allemaal wel erg snel lijkt me
En minder positief: 90% is na 2 jaar weer op originele gewicht of hoger...

En gefeliciteerd alvast guppyfriend!! Geniet er maar van hoor

[ Bericht 6% gewijzigd door veiligheidsspeldje op 24-03-2007 09:43:17 (de jarige) ]
Het mooi kotsende meisje.
  Moderator zaterdag 24 maart 2007 @ 10:15:46 #160
155227 crew  Guppy
dus
pi_47605598
ik ben ook niet zo goed in schoonmaken... ik doe wel mn best, maar het schiet er vaak bij in.
en ik geniet er zeker wel van hoor. ik ga tegenwoordig niet meer voor kwantiteit maar voor kwaliteit
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 24 maart 2007 @ 10:58:36 #161
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47606158
@ veiligheidsspeldje: 5 tot 10 kg per jaar lijkt me echt niet teveel, hoor. Als je bij een diëtist komt, raadt ze 1 kg per maand aan. Ik vind dit trouwens maar onzinverhalen. Ik eet voldoende, maar denk wel om de calorieën, beweeg meer en ik eet gevarieerd. Kan ik het helpen dat ik dan meer afval dan 1 kg per maand? . En ik ben er niet bang voor dat ik weer aankom hoor. Daarvoor ben ik veel te blij met m'n nieuwe levenswijze. Zoals in m'n signature al staat: "morgen is de eerste dag van een glorieuze toekomst". Ik heb dus een beslissing voor de rest van m'n leven genomen.

Maar goed, die cijfers zijn maar deprimerend. Ik ben geen cijfer, maar een weldenkend mens .

Vanochtend was ik 79 kg, ondanks de big mac van gisteren. Moet daar wel bij zeggen dat het eigenlijk ook bij een mcmenu is gebleven gisteren, want gisteravond heb ik alleen nog maar wat druiven gehad. Zat gewoon nog vol van Mac .

Ik heb weer flink schoongemaakt. Ik maak elke zaterdag mijn kamer schoon: afstoffen, stofzuigen, opruimen. En eens in de 2 weken wordt hier schoongemaakt (schoonmaakrooster samen met 2 huisgenoten). Deze week was ik aan de beurt en ik moet dus ook nog m'n eigen kamer doen. Heb al afgestoft en een beetje opgeruimd, dus zometeen nog even stofzuigen en klaar is Renske .

Ik kwam trouwens bij het opruimen allemaal voor mij bestemde, maar ongeopende brieven tegen bij het oud papier. Daar werd ik dus níet vrolijk van. Allemaal dingen waar ik al op had moeten reageren etc, er lag een Psychologie Magazine van maart, waar ik nog achteraan heb gemaild dat ik hem niet had gekregen... erg irritant. Ga voortaan wel beter opletten wat er tussen de folders zit. Meestal lees ik die folders wel (dus een: nee-sticker op de deur is niet nodig), maar soms heb ik er even geen zin in en dan keil ik ze direct bij het oud papier.
Niet meer actief op Fok!
pi_47606349
ik heb vannacht weer helemaal niet kunnen slapen door de hoofdpijn
en heb vandaag ook nog niet gegeten ga zo maar yoghurt proberen
pi_47606439
Goeiemorgen

Wat zijn sommigen vroeg wakker in het weekend zeg. En dan ook nog gaan schoonmaken, goed hoor Ik hou het schoonmaken wel goed bij in mn kamer, elke dag ruim ik mn kamer wel op, afwas naar de keuken brengen, oud papier weg enzo, zorgen dat het er netjes uitziet en dan 1 keer in de week dan ga ik ook echt schoonmaken en stofzuigen enzo. Alleen nu moet ik nog ff bedenken hoe ik dat allemaal ga doen, want op 2 krukken lopen en stofzuigen gaat bijvoorbeeld erg lastig worden, dus daar maar wat op proberen te verzinnen. 2 Maanden mn kamer niet stofzuigen is ook weer zo wat. In de keuken heb ik nu een krukje staan waar ik tijdens de afwas en het eten koken mn been op kan leggen en in de douche staat een krukje waar ik op kan zitten tijdens het douchen. Maar voor een paar dingen heb ik nog geen oplossing gevonden dus Gelukkig ben ik de laatste geweest die de keuken, badkamer en wc heeft schoongemaakt, dus dat hoef ik voorlopig niet te doen, eerst mn andere 2 huisgenoten weer aan de beurt.

Dat is idd niet handig nee Renske, als er allemaal post bij het oud papier ligt, gelukkig dat je het nog wel gevonden hebt voor het oud papier weggebracht werd.

Ik vind ook dat sommige mensen hier een beetje erg doorslaan wat eten betreft en dat ook over willen brengen op andere mensen. Ik vind dat zelf ook niet fijn, bijvoorbeeld die reactie van Spacehamster gister op wat ik had gegeten, daar viel ik toch wel een beetje van achterover, want ik vond het toch best gezond allemaal. En in ontbijtkoek zitten bijvoorbeeld vezels, dus dat van die lege calorieen slaat nergens op, en al was het zo, lekker boeiend dan. Beter iets van ontbijtkoek of een rijstwafel eten dan helemaal niks, moet die verbranding toch ergens mee op gang houden. En eet 's ochtends altijd ontbijtkoek, omdat ik dan nog geen zin heb in brood, en dus maar 1 of 2 plakken ontbijtkoek neem. En lijkt me dat dat beter is dan helemaal niet ontbijten.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 11:24:14 #164
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_47606515
Ondanks de 3 blokje chocolade gisteren, gaf de weegschaal 74,5 aan vanmorgen!! Hahaha, volgens mij klopt dat ding van geen kant! Dat zou betekenen dat ik nog geen week 2 kg kwijt zou zijn....zou leuk zijn, maar ik trap er niet in. Zondag is mijn officiele weegdag (ook al heb ik van de week mijn gegevens aangepast, maar dat was omdat ik zo graag in het lijstje wilde staan )
  zaterdag 24 maart 2007 @ 11:32:43 #165
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_47606652
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 07:22 schreef Viking84 het volgende:
Ik zit er serieus over te denken om hier weg te blijven, danwel een stuk minder te posten. Ik vind dat een aantal van jullie hier echt doorslaan en ik voel me hier niet langer op m'n gemak . Jammer, want het begon zo leuk.
Oh de drama!!!
Welk deel van snap jij niet???
Die smiley bestaat niet voor niets hoor.

Mopperdemopper...mag hier niet eens meer grapjes maken...mopperdemopper...
  zaterdag 24 maart 2007 @ 11:37:32 #166
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_47606734
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 11:16 schreef Sylvana het volgende:
bijvoorbeeld die reactie van Spacehamster gister op wat ik had gegeten, daar viel ik toch wel een beetje van achterover
Als ik eieren eet, dan gooi ik de schalen bij de compost.
Ik gooi ze niet op de grond om er vervolgens heel voorzichtig overheen te lopen want dat is te veel gedoe.

Ik snap het al... Ik mag hier niets zeggen tenzij het supersuperserieus is.
Pfff, droog hoor.
Ik geloof niet in het droogkloot-dieet...eh...droogbrood...och, whatever...
pi_47606742
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 11:32 schreef Spacehamster het volgende:

[..]

Oh de drama!!!
Welk deel van snap jij niet???
Die smiley bestaat niet voor niets hoor.

Mopperdemopper...mag hier niet eens meer grapjes maken...mopperdemopper...
het gaat niet om die ene post, maar je hele postgedrag hier die erg obsessief overkomt

edit: en als je het dan allemaal als grapje bedoelt, dan zou ik het op een andere manier posten, want het komt dus niet over alsof je het niet meent.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 11:45:42 #168
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_47606873
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 11:10 schreef Miss_S het volgende:
ik heb vannacht weer helemaal niet kunnen slapen door de hoofdpijn
en heb vandaag ook nog niet gegeten ga zo maar yoghurt proberen
Mag ik je een tip geven? Zo niet, dan toch; je hebt hoofdpijn, kan daardoor niet slapen, ik zou als ik jou was eens gewoon lekker in mijn bed blijven liggen en niet achter een beeldscherm kruipen. Je post hier best veel (en nu doe ik een aanname) en ik neem aan dat je niet alleen dit topic bekijkt maar ook andere dingen achter je pc doet. Kruip lekker eens een dag in bed, neem een asperine en rust uit.
Hoofdpijn is het vervelendste wat er is en bij mij helpt het altijd om lekker in bed te gaan liggen en te slapen.....
pi_47606907
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 11:45 schreef Susie het volgende:

[..]

Mag ik je een tip geven? Zo niet, dan toch; je hebt hoofdpijn, kan daardoor niet slapen, ik zou als ik jou was eens gewoon lekker in mijn bed blijven liggen en niet achter een beeldscherm kruipen. Je post hier best veel (en nu doe ik een aanname) en ik neem aan dat je niet alleen dit topic bekijkt maar ook andere dingen achter je pc doet. Kruip lekker eens een dag in bed, neem een asperine en rust uit.
Hoofdpijn is het vervelendste wat er is en bij mij helpt het altijd om lekker in bed te gaan liggen en te slapen.....
geloof me ik heb de afgelopen dagen alleen in bed gelegen en afentoe alleen hier gepost
en ik heb een laptop dus dat heb ik vanuit bed gedaan
  zaterdag 24 maart 2007 @ 12:01:30 #170
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47607159
Exact, Sylvana . Spacehamster, ik heb het ook niet over een bepaalde post van jou, maar over je postgedrag in het algemeen. Daar heb je vanuit de dieetclub ook al kritiek op gehad.
Ik vind de mensen in de dieetclub over het algemeen te laks en niet gemotiveerd genoeg (vandaar dat velen al jaren daar posten, maar niet afvallen), maar een paar mensen hier zijn weer doorgeschoten naar de andere kant.

Misschien is het een idee om voor de gezondheidsfreaks (want dat zijn jullie gewoon) een apart topic op te richten? (er staat een , maar het is best serieus bedoeld). Heel gezond leven is weliswaar gerelateerd aan afvallen, maar je geeft nieuwe mensen hier wel het idee dat ze niet zullen afvallen, zolang ze zich niet exact aan die maatregelen zullen houden en als je niets van afvallen weet en je komt hier en je leest dat over lege calorieën, eiwitten, het effect van cola light etc etc, dan kan ik me voorstellen dat je denkt: Help! Hoe moet ik hier ooit m'n weg in vinden? en dat je dan maar weer terug kruipt in je schulp en je erbij neerlegt dat je nooit zult afvallen, omdat het allemaal nodeloos ingewikkeld wordt gemaakt. Dat had ik vorig jaar tenminste bij de dieetclub. Nu niet meer, omdat ik weet dat je ook zonder door te slaan gewoon kunt afvallen. Ben tenslotte al ruim 7 kilo kwijt op die manier .
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 24 maart 2007 @ 12:01:42 #171
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_47607166
Wat ik bedoel te zeggen is dat het kijken naar een beeldscherm niet zo goed is voor de hoofdpijn....
pi_47607377
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 12:01 schreef Susie het volgende:
Wat ik bedoel te zeggen is dat het kijken naar een beeldscherm niet zo goed is voor de hoofdpijn....
daar heb je gelijk in maar ik kan gewoon niet 24 uur lang niets doen
en die paar minuten zal ik wel overleven
pi_47607401
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 12:01 schreef Viking84 het volgende:

Misschien is het een idee om voor de gezondheidsfreaks (want dat zijn jullie gewoon) een apart topic op te richten? (er staat een , maar het is best serieus bedoeld). Heel gezond leven is weliswaar gerelateerd aan afvallen, maar je geeft nieuwe mensen hier wel het idee dat ze niet zullen afvallen, zolang ze zich niet exact aan die maatregelen zullen houden en als je niets van afvallen weet en je komt hier en je leest dat over lege calorieën, eiwitten, het effect van cola light etc etc, dan kan ik me voorstellen dat je denkt: Help! Hoe moet ik hier ooit m'n weg in vinden? en dat je dan maar weer terug kruipt in je schulp en je erbij neerlegt dat je nooit zult afvallen, omdat het allemaal nodeloos ingewikkeld wordt gemaakt. Dat had ik vorig jaar tenminste bij de dieetclub. Nu niet meer, omdat ik weet dat je ook zonder door te slaan gewoon kunt afvallen. Ben tenslotte al ruim 7 kilo kwijt op die manier .
dat vind ik eigenlijk iets te overdreven
daarmee wil je zeggen dat jou manier de enige manier is de rest maar naar een ander topic moeten omdat ze anders dan jou denken
  zaterdag 24 maart 2007 @ 12:28:23 #174
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47607753
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 12:13 schreef Miss_S het volgende:

[..]

dat vind ik eigenlijk iets te overdreven
daarmee wil je zeggen dat jou manier de enige manier is de rest maar naar een ander topic moeten omdat ze anders dan jou denken
*zucht*, ik houd erover op. Ga lekker wat anders doen nu .
Je komt er zelf wel achter, of niet natuurlijk.
Niet meer actief op Fok!
pi_47607780
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 12:28 schreef Viking84 het volgende:

[..]

*zucht*, ik houd erover op. Ga lekker wat anders doen nu .
Je komt er zelf wel achter, of niet natuurlijk.
vraag me af waar ik achter moet komen maar goed
pi_47607840
* strooit wat gezelligheid in dit topic*

Vast voor Guppiefriends verjaardag morgen
pi_47607875
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 12:32 schreef Sylvana het volgende:
* strooit wat gezelligheid in dit topic*

[afbeelding]
dat is zeker wel nodig ja
  Moderator zaterdag 24 maart 2007 @ 12:33:55 #178
155227 crew  Guppy
dus
pi_47607879
*vangt wat gezelligheid op*

vlaggetjes thankies Syl
  zaterdag 24 maart 2007 @ 12:35:12 #179
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47607908
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 12:29 schreef Miss_S het volgende:

[..]

vraag me af waar ik achter moet komen maar goed
dat je echt te weinig eet dus .

Maar goed, we gaan weer even gezellig doen tegen elkaar, ja? Het was zo leuk hier .
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 24 maart 2007 @ 12:36:13 #180
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47607925
ik heb ook wat voor guppyfriend:

kies d'r maar één uit .

ze lijken me trouwens niet te vreten
Niet meer actief op Fok!
pi_47607928
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 12:35 schreef Viking84 het volgende:

[..]

dat je echt te weinig eet dus .

Maar goed, we gaan weer even gezellig doen tegen elkaar, ja? Het was zo leuk hier .
maar wie zegt dat ik te weinig eet
behalve jij en je voedingscentrum

en het was best gezellig totdat jij jou manier als de enige manier begon te zien
  Moderator zaterdag 24 maart 2007 @ 12:38:05 #182
155227 crew  Guppy
dus
pi_47607979
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 12:36 schreef Viking84 het volgende:

[afbeelding]

kies d'r maar één uit .

*pikt overal de vruchtjes af* hmmm, dan zijn ze best oke hoor
pi_47607994
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 12:36 schreef Viking84 het volgende:

[afbeelding]

kies d'r maar één uit .

Iew idd, doe mij maar gewoon een stukje appeltaart

Van de week 1 stukje gehad toen mn broertje jarig was

En verder niks genomen toen, maar de zelfgemaakte appeltaart van mn oma is gewoon niet te weerstaan
  Moderator zaterdag 24 maart 2007 @ 12:41:58 #184
155227 crew  Guppy
dus
pi_47608075
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 12:38 schreef Sylvana het volgende:

[..]

iew idd, doe mij maar gewoon een stukje appeltaart
kheb appelkruimel
  zaterdag 24 maart 2007 @ 12:42:45 #185
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47608088
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 12:36 schreef Miss_S het volgende:

[..]

maar wie zegt dat ik te weinig eet
behalve jij en je voedingscentrum

en het was best gezellig totdat jij jou manier als de enige manier begon te zien
nee hoor, ik ben niet de enige die het zo doet. En ja, je kunt op allerlei manieren afvallen, uiteraard is mijn manier niet de enige manier.
Maar om het op de langere termijn vol te kunnen houden, moet je zorgen dat je alles binnen krijgt wat je nodig hebt en dat lijkt me erg sterk in jouw geval, met één bakje yoghurt met cruesli, een appel en een avondmaaltijd.
En dan nog: afvallen is wel leuk, maar je wilt natuurlijk niet dat het er meteen weer aan zit. Dus je kunt gewoon beter zorgen dat je binnen krijgt wat je nodig hebt, alleen dan in iets minder mate. Dat is ook vol te houden voor de rest van je leven. Ik heb ook geen honger als ik alleen maar een appel eet en 's avonds een avondmaaltijd (ik spreek uit ervaring). Maar ik weet dat 1) ik daar niet of weinig van afval (tenzij ik het heel lang vol weet te houden) en 2) dat dat ontzettend slecht is voor mijn lichaam.

Dus ja: er zijn een heleboel manieren om af te vallen, variërend van Atkins, Heller, Sonja Bakker, Montignac, Slimfast tot Voedingswijzer en dan een beetje minder, maar als je tevens wilt zorgen dat je voldoende binnen krijgt, alles binnen krijgt wat je nodig hebt en dat dit ook op de langere termijn het geval is, dan blijft er weinig over.

Ik vind het zo logisch klinken als het maar kan. Snap niet wat het probleem is .

Oh ja, nog even dit: waar ik me ook een beetje zorgen om maak. Jij bent een soort van voorbeeldfiguur voor de nieuwelingen in dit topic. Je bent een regular, je bent al heel lang bezig en dus zul jij er wel alles van weten. Je geeft ook advies aan nieuwelingen en dat heb je ook altijd goed gedaan (vind ik dan ), maar ik schrok toch echt toen ik jouw eetpatroon zag. Voor jou persoonlijk kan het misschien goed werken, maar ik ben er stellig van overtuigd dat de meeste mensen meer dan dat nodig hebben. Dus ik vind het een slechte zaak als je andere mensen het idee geeft dat jouw manier van afvallen een goede is, want voor veel mensen is jouw dieet gewoon een hongerdieet. Je hebt zelf ook meerdere keren laten doorschemeren dat je 'later' misschien wel weer anders zou willen eten (hoewel je een andere keer weer zegt dat je dit de rest van je leven wilt volhouden), dus je geeft zelf eigenlijk ook al aan dat je niet zo bezig bent als het hoort en ik heb het idee dat je het alleen maar doet omdat je anders niet afvalt, snap je?
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 24 maart 2007 @ 12:43:37 #186
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47608108
nieuwe poging dan :

oeh .
Niet meer actief op Fok!
pi_47608151
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 12:42 schreef Viking84 het volgende:

[..]

nee hoor, ik ben niet de enige die het zo doet. En ja, je kunt op allerlei manieren afvallen, uiteraard is mijn manier niet de enige manier.
Maar om het op de langere termijn vol te kunnen houden, moet je zorgen dat je alles binnen krijgt wat je nodig hebt en dat lijkt me erg sterk in jouw geval, met één bakje yoghurt met cruesli, een appel en een avondmaaltijd.
En dan nog: afvallen is wel leuk, maar je wilt natuurlijk niet dat het er meteen weer aan zit. Dus je kunt gewoon beter zorgen dat je binnen krijgt wat je nodig hebt, alleen dan in iets minder mate. Dat is ook vol te houden voor de rest van je leven. Ik heb ook geen honger als ik alleen maar een appel eet en 's avonds een avondmaaltijd (ik spreek uit ervaring). Maar ik weet dat 1) ik daar niet of weinig van afval (tenzij ik het heel lang vol weet te houden) en 2) dat dat ontzettend slecht is voor mijn lichaam.

Dus ja: er zijn een heleboel manieren om af te vallen, variërend van Atkins, Heller, Sonja Bakker, Montignac, Slimfast tot Voedingswijzer en dan een beetje minder, maar als je tevens wilt zorgen dat je voldoende binnen krijgt, alles binnen krijgt wat je nodig hebt en dat dit ook op de langere termijn het geval is, dan blijft er weinig over.

Ik vind het zo logisch klinken als het maar kan. Snap niet wat het probleem is .
behalve dat ik dit ook op langere termijn vol houd
anders was ik nu geen 23 kilo kwijt geweest
ik houd dit al 5 jaar vol dus over 5 jaar praten we verder
pi_47608153
Viking84, ik kom ook totaal niet aan de waardes van het voedingscentrum hoor. Dat is voor mij ook gewoon veel te veel. Bijvoorbeeld brood, daar eet ik met moeite 2 sneeen van op op een dag, terwijl aanbevolen wordt er 5-7 te eten, maar dat ga ik nooit van mn leven redden. Maar dat wil niet gelijk zeggen dat ik mezelf dan uithonger, voor MIJ is het genoeg wat ik eet, heb nergens last van, heb niet het idee dat ik mezelf uithonger. Maar ik heb gewoon een stuk minder nodig dan een normaal volwassen persoon, omdat ik klein voor mn leeftijd ben en niet actief ben op een dag. En dan kan het volgens jou en het voedingscentrum wel te weinig zijn, ik ben geen gemiddeld mens, en daar moet ook gewoon rekening mee gehouden worden En ik ken mezelf het beste tenslotte
pi_47608170
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 12:45 schreef Sylvana het volgende:
Viking84, ik kom ook totaal niet aan de waardes van het voedingscentrum hoor. Dat is voor mij ook gewoon veel te veel. Bijvoorbeeld brood, daar eet ik met moeite 2 sneeen van op op een dag, terwijl aanbevolen wordt er 5-7 te eten, maar dat ga ik nooit van mn leven redden. Maar dat wil niet gelijk zeggen dat ik mezelf dan uithonger, voor MIJ is het genoeg wat ik eet, heb nergens last van, heb niet het idee dat ik mezelf uithonger. Maar ik heb gewoon een stuk minder nodig dan een normaal volwassen persoon, omdat ik klein voor mn leeftijd ben en niet actief ben op een dag.
dat heb ik dus ook al eerder in dit topic gezegt
pi_47608219
In het lijstje staan mensen die 80 kilo wegen en mensen die 55 kilo wegen, die kunnen niet allemaal op dezelfde manier afvallen. Bovendien gaan die eerste kilo's er veel makkelijker af dan die laatste. Op een gegeven moment moet je gewoon wat strenger gaan lijnen als je nog meer kwijt wil.
  Moderator zaterdag 24 maart 2007 @ 12:50:17 #191
155227 crew  Guppy
dus
pi_47608251
*valt voor de appeltaart*
  zaterdag 24 maart 2007 @ 12:51:20 #192
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47608270
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 12:45 schreef Sylvana het volgende:
Viking84, ik kom ook totaal niet aan de waardes van het voedingscentrum hoor. Dat is voor mij ook gewoon veel te veel. Bijvoorbeeld brood, daar eet ik met moeite 2 sneeen van op op een dag, terwijl aanbevolen wordt er 5-7 te eten, maar dat ga ik nooit van mn leven redden. Maar dat wil niet gelijk zeggen dat ik mezelf dan uithonger, voor MIJ is het genoeg wat ik eet, heb nergens last van, heb niet het idee dat ik mezelf uithonger. Maar ik heb gewoon een stuk minder nodig dan een normaal volwassen persoon, omdat ik klein voor mn leeftijd ben en niet actief ben op een dag. En dan kan het volgens jou en het voedingscentrum wel te weinig zijn, ik ben geen gemiddeld mens, en daar moet ook gewoon rekening mee gehouden worden
Saskia: lees je de toevoeging op mijn vorige post ook nog even?
En dan vooral het punt: waarom zeg je de ene keer dat je het altijd zo wilt blijven doen, terwijl je een andere keer weer zegt dat je nog wel eens meer wilt gaan eten? Dat laatste geeft voor mij nml aan dat je zelf je eigen dieet ook niet goed vindt, maar het niet anders wilt, omdat je bang bent dat je dan weer aan komt.

@ Sylvana: als ik het over het voedingscentrum heb, dan heb ik het vooral over de voedingswijzer en niet zozeer over de hoeveelheden. Ik ga ook echt geen 5-7 stukken brood per dag eten, sterker nog: ik eet niet eens elke dag brood. Ik eet zo'n 2 dagen per week crackers. Als ik ga sporten wil ik wel 1 á 2 extra boterhammen per dag nemen. Dan kom op 4. Ik let dus vooral op wat volgens het voedingscentrum een goede keus is en wat niet. Dus volkorenbrood, kipfilet, halvarine op brood, genoeg fruit, groente. Maar jij eet gewoon wel brood, al is het maar 2 sneeën per dag (ik eet er ook maar 2, is voor mij ook genoeg). Saskia eet maar een paar keer per week brood en alleen een appel voor de lunch... Waar haal je je vezels uit (behalve groente en fruit) en waar blijft je zuivel?
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 24 maart 2007 @ 12:52:52 #193
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47608305
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 12:48 schreef _Boo_ het volgende:
In het lijstje staan mensen die 80 kilo wegen en mensen die 55 kilo wegen, die kunnen niet allemaal op dezelfde manier afvallen. Bovendien gaan die eerste kilo's er veel makkelijker af dan die laatste. Op een gegeven moment moet je gewoon wat strenger gaan lijnen als je nog meer kwijt wil.
Je moet niet lijnen. Als je een tijdje minder eet en daarna weer meer kom je geheid weer aan.
En je kunt ook proberen om wat geduldiger te zijn. Als je lichaam die kilo's kwijt wil, dumpt het die vanzelf wel.
Niet meer actief op Fok!
pi_47608376
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 12:52 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Je moet niet lijnen. Als je een tijdje minder eet en daarna weer meer kom je geheid weer aan.
En je kunt ook proberen om wat geduldiger te zijn. Als je lichaam die kilo's kwijt wil, dumpt het die vanzelf wel.
ja maar zo gaat dat niet altijd
daarom zei ik al dat je er over 5 jaar waarschijnlijk anders over denkt

en ja ik wil zo blijven leven en nee ik wil niet meer gaan eten
als ik dat wel ooit eens gezegt hebt dan heb ik mezelf vast verkeerd uitgelegt
pi_47608398
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 12:51 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Saskia eet maar een paar keer per week brood en alleen een appel voor de lunch... Waar haal je je vezels uit (behalve groente en fruit) en waar blijft je zuivel?
ik heb vaak genoeg gezegt dat ik meer eet maar op andere tijdstippen
pi_47608401
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 12:52 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Oke "je levensstijl veranderen dan", ik vind dat zo'n jeukterm dat ik altijd gewoon lijnen zeg, waar ik overigens hetzelfde mee bedoel. Als je geen overgewicht hebt, maar toch wat slanker wil zijn dumpt je lichaam echt niet meer vanzelf die kilo's.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 13:00:46 #197
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47608476
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 12:57 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Oke "je levensstijl veranderen dan", ik vind dat zo'n jeukterm dat ik altijd gewoon lijnen zeg, waar ik overigens hetzelfde mee bedoel. Als je geen overgewicht hebt, maar toch wat slanker wil zijn dumpt je lichaam echt niet meer vanzelf die kilo's.
ja het zal wel anders zijn als je wel of niet overgewicht hebt.
Maar ik denk dan ook: als je al slank bent, waar doe je dan moeilijk over? (en dan heb ik het niet over maat 36 / 38 met een vetrol, logisch dat iemand daar vanaf wil). Je moet wel kunnen stoppen en jezelf niet vergelijken met supermodellen die op een blaadje sla per dag leven en die misschien een heel andere bouw hebben dan jij.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 24 maart 2007 @ 13:27:02 #198
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_47609021
Ik heb het al eens eerder gezegd; iedereen doet het op zijn of haar manier; lekker zo laten!! Ik dacht dat dit topic was om elkaar te motiveren, tips geven (en dan meer in de trant van "joh, dit is lekker met weinig kcal" etc), niet om elkaar levensstijl af te kraken. De een heeft baat bij het een en de ander bij het ander.

Ik zal het even bot zeggen; Lekker belangrijk als de ander op een ongezonde manier bezig is af te vallen, wat boeit het?? Lekker laten gaan en zorgen dat je zelf afvalt!!
  zaterdag 24 maart 2007 @ 13:28:34 #199
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_47609048
@Guppiefriend; alvast een fijne verjaardag morgen!!
pi_47609091
Jeej, het gaat hier onwijs lekker . Ik merk dat als ik wil beginnen met afvallen, de eerste week altijd erg moeilijk gaat en dan zondig ik vrij veel. Maar nu zit ik er een kleine week echt in en ben alweer 1 kilo lichter . Ik wil eerst nog een paar weken m'n lichaam aan mn nieuwe eetpatroon laten wennen, en dan het sporten langzaam opbouwen. Dan hoop ik dat die 6 kilo er voor juli af zijn . Maar dat gaat lukken . Ik keek net een krantje door met allemaal ongezonde lekkere dingen, maar het deed me niks . Ik begin de dag met Special K en een stuk fruit (tussen 7 uur en half 8), rond half elf een tussendoortje (granenkoekjes), rond 1 uur lunch (2 boterhammen met mager beleg), rond 4 uur nog een tussendoortje en dan avondeten rond 7 uur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')