Ok, dan is het goedquote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:52 schreef Miss_S het volgende:
nee zo denk ik niet renske
maar zo is mijn smaak nu eenmaal
'vroeger' vond ik friet en dat soort dingen ook nooit lekker
dat heeft niets mee te maken dat het ongezond is
en zo weinig eet ik normaal niet kom toch vaak boven de 1300kcal uit
behalve nu ik ziek ben dan niet
ja ik weet dat jij op 1 boterham de dag door komtquote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:46 schreef Miss_S het volgende:
helemaal niet uitgehongerd zal je bedoelen
4 van de 7 dagen wel maar dan eet ik savonds nog crackersquote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:55 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ok, dan is het goed. Ik dacht echt dat je elke dag alleen maar yoghurt met cruesli, een appel en een avondmaaltijd at
.
en pindakaas en hagelslag en fristiquote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:56 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
ja ik weet dat jij op 1 boterham de dag door komt
maar ik probeer gezond af te vallen
en dus minstens 4 boterhammen te eten..
moet je vooral pindakaas en hagelslag op je brood doenquote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:56 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
ja ik weet dat jij op 1 boterham de dag door komt
maar ik probeer gezond af te vallen
en dus minstens 4 boterhammen te eten..
uh van een boterham met pindakaas/hagelslag en een glas fristi kom je echt niet opeens aan hoorquote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:58 schreef Miss_S het volgende:
[..]
en pindakaas en hagelslag en fristi
dat is wel het tegenovergestelde van mij ja
zoals ik al zei.. daar kom je echt niet gelijk 5 kg van aanquote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:58 schreef Viking84 het volgende:
[..]
moet je vooral pindakaas en hagelslag op je brood doen.
Maar ik heb geen zin in deze speldenprikjes steeds. Als het gezeur over en weer niet ophoudt, blijf ik hier maar weg, hoor.
Het valt mij ook op hoe weinig kCal je eigenlijk eet als je niet snoept en snackt. Ik eet gewoon 5 boterhammen per dag, sultana of fruit tussendoor, en een goede avondmaaltijd (met toetje). Dan kom echt niet in de buurt van de 2000kCal, terwijl dat aanbevolen is. Ik ben natuurlijk maar klein, maar ik kan 2000kCal gewoon niet op volgens mij...quote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:52 schreef Miss_S het volgende:
nee zo denk ik niet renske
maar zo is mijn smaak nu eenmaal
'vroeger' vond ik friet en dat soort dingen ook nooit lekker
dat heeft niets mee te maken dat het ongezond is
en zo weinig eet ik normaal niet kom toch vaak boven de 1300kcal uit
behalve nu ik ziek ben dan niet
oke dan nietquote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:59 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
uh van een boterham met pindakaas/hagelslag en een glas fristi kom je echt niet opeens aan hoor![]()
ja maar als ik het uitreken kom ik altijd rond de 1300kcal uitquote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:00 schreef Unihoc_ACE het volgende:
[..]
Het valt mij ook op hoe weinig kCal je eigenlijk eet als je niet snoept en snackt. Ik eet gewoon 5 boterhammen per dag, sultana of fruit tussendoor, en een goede avondmaaltijd (met toetje). Dan kom echt niet in de buurt van de 2000kCal, terwijl dat aanbevolen is. Ik ben natuurlijk maar klein, maar ik kan 2000kCal gewoon niet op volgens mij...
wat zijn jullie voor gezondheidsgestapo damnquote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:00 schreef Miss_S het volgende:
[..]
oke dan niet
ik heb hier inderdaad ook weinig zin in
dus ga alleen nog maar op de mensen in die serieus bezig zijn hier
nee niet alleen de pindakaasquote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:02 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
wat zijn jullie voor gezondheidsgestapo damn
als het woord pindakaas hier valt begint hier gelijk een hele hetze tegen mij
ik snap die dieetclub nu wel met dat doordraven![]()
ja en als ik gezond ga eten of afvallen ga ik niet leven op 1 boterhamquote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:03 schreef Miss_S het volgende:
[..]
nee niet alleen de pindakaas
maar gewoon alles
ook de hagelslag en de fristi er nog bij dat is gewoon niet gezond
die dingen heb je niet nodig en ga je ook niet eten als je wilt afvallen of gezond leven
als je er vanaf valt tja dan zal het wel goed zijnquote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:05 schreef Viking84 het volgende:
als KKWK er van afvalt, dan is dat alleen maar heel fijn voor hem. Ik weet niet of ik nog zou afvallen als ik hagelslag op m'n brood zou doen en ik hoef het ook niet zo nodig te proberen. Ben tevreden met m'n kaas en kipfilet. Ik vind echter wel: je kunt teveel eten, maar ook te weinig. En dan kun je wel zeggen dat het 'tijdelijk' is, maar denk je niet dat je flink gaat aankomen als je je lichaam de hele tijd uithongert en dan ineens weer wél 3 boterhammen / crackers per dag gaat eten? Ik eet veel meer dan jij en ik kom ergens tussen de 1200 en 1500 uit. Dan kan ik me niet voorstellen dat jij ook op 1500 kcal uit komt.
En waarom ben je niet serieus bezig als je hagelslag op je brood doet? Als je er vanaf valt, dan is er toch niks aan de hand?.
Wel vraag ik me af wat KKWK precies aan zijn eetpatroon heeft veranderd als het niet de boterhammen met hagelslag en pindakaas zijn.
Verder: het is goed om het hier over te hebben, maar dan wel op een normale manier en niet door elkaar een beetje te gaan afzeiken. Dan vind ik het hier niet leuk meer.
ok dan is het goed tochquote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:05 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
ja en als ik gezond ga eten of afvallen ga ik niet leven op 1 boterham
ik snap je punt niet, iedereen is anders (zoals jij heel vaak aangeeft)
en hiermee val ik prima af.
preciesquote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:05 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
ja en als ik gezond ga eten of afvallen ga ik niet leven op 1 boterham
ik snap je punt niet, iedereen is anders (zoals jij heel vaak aangeeft)
en hiermee val ik prima af.
Bedankt voor deze reactie ik dacht dat jij mij ook bekritiseerde om het eten van pindakaasquote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:05 schreef Viking84 het volgende:
als KKWK er van afvalt, dan is dat alleen maar heel fijn voor hem. Ik weet niet of ik nog zou afvallen als ik hagelslag op m'n brood zou doen en ik hoef het ook niet zo nodig te proberen. Ben tevreden met m'n kaas en kipfilet. Ik vind echter wel: je kunt teveel eten, maar ook te weinig. En dan kun je wel zeggen dat het 'tijdelijk' is, maar denk je niet dat je flink gaat aankomen als je je lichaam de hele tijd uithongert en dan ineens weer wél 3 boterhammen / crackers per dag gaat eten? Ik eet veel meer dan jij en ik kom ergens tussen de 1200 en 1500 uit. Dan kan ik me niet voorstellen dat jij ook op 1500 kcal uit komt.
En waarom ben je niet serieus bezig als je hagelslag op je brood doet? Als je er vanaf valt, dan is er toch niks aan de hand?.
Wel vraag ik me af wat KKWK precies aan zijn eetpatroon heeft veranderd als het niet de boterhammen met hagelslag en pindakaas zijn.
Verder: het is goed om het hier over te hebben, maar dan wel op een normale manier en niet door elkaar een beetje te gaan afzeiken. Dan vind ik het hier niet leuk meer.
nou, het gaat niet eens zozeer om uithongeren. Lijkt me niet dat je het 5 jaar volhoudt om jezelf uit te hongeren, maar ook om de vraag: krijg je wel alles binnen wat je nodig hebt? (en dan bedoel ik: wat je nodig hebt volgens de voedingswijzer). Je kunt ook overdreven sceptisch zijn tegenover bepaalde voedingsmiddelen (bijv cola (light), niet-biologische groente en fruit etc) en dan bestaat het risico dat je doordraaft.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:07 schreef Miss_S het volgende:
[..]
als je er vanaf valt tja dan zal het wel goed zijn
maar ik vind het gewoon niet gezond
en ik vind het niet leuk dat er steeds word gezegt dat ik mezelf uithonger want dat doe ik niet, als ik dat zou doen dan zou ik wel zorgen dat ik het goed doe en onder de 1000kcal zou zitten want honger krijg ik toch niet
ik leef zo al 5 jaar en het gaat goed
ja ik begrijp niet waar we cola light voor nodig hebben (ookal heb ik daar nooit iets over gezegt hier hetzelfde over die groente en fruit dus vraag ik me af waar je dat vandaan haalt)quote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:11 schreef Viking84 het volgende:
[..]
nou, het gaat niet eens zozeer om uithongeren. Lijkt me niet dat je het 5 jaar volhoudt om jezelf uit te hongeren, maar ook om de vraag: krijg je wel alles binnen wat je nodig hebt? (en dan bedoel ik: wat je nodig hebt volgens de voedingswijzer). Je kunt ook overdreven sceptisch zijn tegenover bepaalde voedingsmiddelen (bijv cola (light), niet-biologische groente en fruit etc) en dan bestaat het risico dat je doordraaft.
In het begin praatte ik een beetje met iedereen hier meequote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:09 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
Bedankt voor deze reactie ik dacht dat jij mij ook bekritiseerde om het eten van pindakaas![]()
Eerst at ik elke dag een zak chips leeg/zak spekjes/2repen chocolade/pak koekjes of een combinatie. en dan ook nog een pak fristi of een pak chocomel.
En door niet 2/3 van mn calorien uit dat soort eten te halen maar gewoon 4-6 boterhammen + avond te eten val ik af![]()
'je' in de zin van 'men' (slaat dus niet persé op jouquote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:12 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja ik begrijp niet waar we cola light voor nodig hebben (ookal heb ik daar nooit iets over gezegt hier hetzelfde over die groente en fruit dus vraag ik me af waar je dat vandaan haalt)
maar verder zorg ik wel dat ik alles binnen krijg ook vetten enzo
nou, zoals je dus kunt lezen, ben ik nogal een grote fan van het voedingscentrum. Bepaalde mensen hier zijn sceptisch jegens het voedingscentrum, maar ik zie daar geen reden voor. Als je jouw eetpatroon naast de adviezen van het voedingscentrum legt, zul je zien dat je bepaalde dingen die je (volgens het voedingscentrum dan) nodig hebt, niet binnen krijgt, omdat je te weinig eet. Krijg je wel genoeg vezels binnen? Krijg je genoeg fruit binnen? Je eet alleen 's morgens, 's middags en 's avonds, maar dan houd je je verbranding niet op gang. Je kunt het allerbeste 's morgens het meeste eten en dan afbouwen naar de avond. En vooral je verbranding op gang houden dmv tussendoortjes. Zoals Plukie (geloof ik) ook al zei heb je overdag de meeste energie nodig (tenzij je 's avonds nog gaat sporten, dan is het logisch dat je daarna nog wat eet).quote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:18 schreef Miss_S het volgende:
maar renske waarom denk je dat ik het moeilijk heb?
denk je echt als ik het moeilijk vond dat ik het zou blijven doen?
als ik honger zou hebben zou ik wel meer eten
ik ben niet gek
ik heb weinig zin in hulp zolang het goed gaatquote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:24 schreef Viking84 het volgende:
[..]
nou, zoals je dus kunt lezen, ben ik nogal een grote fan van het voedingscentrum. Bepaalde mensen hier zijn sceptisch jegens het voedingscentrum, maar ik zie daar geen reden voor. Als je jouw eetpatroon naast de adviezen van het voedingscentrum legt, zul je zien dat je bepaalde dingen die je (volgens het voedingscentrum dan) nodig hebt, niet binnen krijgt, omdat je te weinig eet. Krijg je wel genoeg vezels binnen? Krijg je genoeg fruit binnen? Je eet alleen 's morgens, 's middags en 's avonds, maar dan houd je je verbranding niet op gang. Je kunt het allerbeste 's morgens het meeste eten en dan afbouwen naar de avond. En vooral je verbranding op gang houden dmv tussendoortjes. Zoals Plukie (geloof ik) ook al zei heb je overdag de meeste energie nodig (tenzij je 's avonds nog gaat sporten, dan is het logisch dat je daarna nog wat eet).
Maar goed, ik geloof wel dat je je niet uithongert, hoor. Ik mag hopen dat je zo verstandig bent. Ik hoop alleen ook dat je niet nog eens geconfronteerd wordt met de gevolgen van je schamele voedselinname. Kun je niet beter naar een diëtist gaan en met behulp van hem / haar proberen je inname weer wat op te vijzelen?
ja maar ja, iedere diëtist zal beamen dat wat jij eet beslist niet genoeg is. Ik zou niet wachten tot het noodlot (misschien wat overdreven geformuleerd) aan de deur staat en je meer móet eten maar niet kán, omdat je lichaam zo aan de 'concentratiekamp'-stand gewend is, om het maar eens luguber te formuleren.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:26 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik heb weinig zin in hulp zolang het goed gaat
en fruit krijg ik zeker genoeg en vezels zou ik inderdaad misschien iets meer binnen moeten krijgen
Zo groot waren die bonbons gelukkig niet en gelukkig heb ik er niet heel veel van genomen. Alleen 1 van iedere soort die lekker leek.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:42 schreef Miss_S het volgende:
je weet wel dat je veel moet bewegen om dat te verbranden he
voor een bonbon ongeveer een half uur crosstrainer
zeker verbrand je met het huishouden ook veelquote:Op vrijdag 23 maart 2007 21:05 schreef Spacehamster het volgende:
[..]
Zo groot waren die bonbons gelukkig niet en gelukkig heb ik er niet heel veel van genomen. Alleen 1 van iedere soort die lekker leek.
Ook scheelt het dat er meer activiteiten zijn waarmee men meer calorieen kan verbranden dan met zitten. Zo is het huis weer een stuk netter.
En toch...gaat het me vandaag waarschijnlijk niet lukken alles te verbranden.
Suiker is slecht slecht slecht....![]()
Zo had ik ooit een buuv die dacht dat naar de winkel om de hoek lopen en daar een magnum kopen en opeten een totaal van 0kcal zou opleveren.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 21:07 schreef Miss_S het volgende:
zeker verbrand je met het huishouden ook veel
maar velen denken dat je snoep enzo wel ´even´ verbrand maar dat is jammer genoeg niet zo
BAD FOOD ALERT! BAD FOOD ALERT!quote:Op vrijdag 23 maart 2007 21:11 schreef Sylvana het volgende:
aangezien ik toch niet kan sporten dan mn eetpatroon maar
half 11: 1 plak ontbijtkoek en een appel
12 uur: 2 sneen bruin brood met 20+ smeerkaas
14 uur: 1 rode paprika
16 uur: 1 appel
18 uur: 2 kommen soep met 2 witte bolletjes
20 uur: 1 rijstwafel en 1 plak ontbijtkoek
In een plak ontbijtkoek zit 60 calorieen en in een rijstwafel 2, dus ik volg je niet helemaalquote:Op vrijdag 23 maart 2007 21:17 schreef Spacehamster het volgende:
[..]
BAD FOOD ALERT! BAD FOOD ALERT!
CALORIE-NAZIES UNITE!
ontbijtkoek: Foei!![]()
Witte bolletjes: Foei!![]()
Rijstwafel: Foei!![]()
Zo, ik ben weer een brave calorie-nazi geweest.![]()
Het zijn lege calorien en dus slecht.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 21:26 schreef Sylvana het volgende:
In een plak ontbijtkoek zit 60 calorieen en in een rijstwafel 2, dus ik volg je niet helemaal
wtf zijn nou weer lege calorieenquote:Op vrijdag 23 maart 2007 21:30 schreef Spacehamster het volgende:
[..]
Het zijn lege calorien en dus slecht.
Nou in de hoek gaan staan!![]()
dan zouden boterhammen ook lege calorieen zijnquote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:07 schreef Spacehamster het volgende:
Lege calorieen = calorieen uit voedsel dat geen voedingswaarde heeft. Geen vitamines, geen vezels, geen mineralen, geen eiwitten. Voedsel dat dus echt niets anders dan calorieen bevat. Kortom volkomen nutteloos voedsel.
Probeer je jezelf nou voor de gek te houden?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:10 schreef Spacehamster het volgende:
Bonbons bevatten een piepklein beetje eiwitten en mineralen die in cacao zitten. Dus zijn ze nuttiger dan een wit bolletje.
Dat bedoel ik dus, 1300kCal vind ik wel weinig. Ik zit denk ik iets hoger, maar toch niet aan de 2000kCal. Met extra "gezonde snacks" (brood, fruit etc.) kom je ook niet eens veel verder.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:01 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja maar als ik het uitreken kom ik altijd rond de 1300kcal uit
ik vind 1300kcal meer als genoegquote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:17 schreef Unihoc_ACE het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus, 1300kCal vind ik wel weinig. Ik zit denk ik iets hoger, maar toch niet aan de 2000kCal. Met extra "gezonde snacks" (brood, fruit etc.) kom je ook niet eens veel verder.
Precies, ik zou 2000 kcal ook nooit op kunnen, zeker nu ik rust moet houden, hoef ik ook niet zoveel te eten. Anders dan kom ik alleen maar heel veel aan omdat ik verder niks verbrand. Als je tussen de 1000-15000 zit vind ik het niet uithongeren, zeker niet als je klein bent.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:18 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik vind 1300kcal meer als genoeg
ik ben niet zo groot
Ik vind 1300 te weinig. Ik kom zo rond de 1600 uit (5-6 boterhammen per dag). Ik ben 10 cm kleiner dan jijquote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:18 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik vind 1300kcal meer als genoeg
ik ben niet zo groot
ja dat is zeker per persoon andersquote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:29 schreef Unihoc_ACE het volgende:
[..]
Ik vind 1300 te weinig. Ik kom zo rond de 1600 uit (5-6 boterhammen per dag). Ik ben 10 cm kleiner dan jij![]()
Zo zie je maar dat iedereen andere energiebehoeftes heeft. Afvallen is gewoon een kwestie van minderen, niet per se onder een bepaalde grens.
Dat is idd per persoon anders, ligt er ook aan hoeveel je beweegt, als je heel actief bent op een dag heb je meer nodig dan wanneer je de hele dag stilzit. Dus jij kunt het voor jezelf wel weinig vinden, voor Saskia kan het wel voldoende zijnquote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:29 schreef Unihoc_ACE het volgende:
[..]
Ik vind 1300 te weinig. Ik kom zo rond de 1600 uit (5-6 boterhammen per dag). Ik ben 10 cm kleiner dan jij![]()
Zo zie je maar dat iedereen andere energiebehoeftes heeft. Afvallen is gewoon een kwestie van minderen, niet per se onder een bepaalde grens.
Hoezo? Dit zijn pure feiten.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:16 schreef _Boo_ het volgende:
Probeer je jezelf nou voor de gek te houden?
Het is een beetje de omgekeerde wereld. Een wit bolletje kan natuurlijk veel minder kwaad dan bonbons, ookal heeft het geen "nut".quote:Op vrijdag 23 maart 2007 23:38 schreef Spacehamster het volgende:
[..]
Hoezo? Dit zijn pure feiten.
Wat jij kennelijk leest is dat ik zou beweren dat een bonbon dus gezond is, maar dat staat er dus niet. Lees goed, lees alleen wat er staat, niet wat jij er bij denkt.
Ook staat er dus niet dat het okay is om bonbons te eten. Het zijn en blijven vet en suikerbommen.
Lezen is een kunst he.
Dat hangt dan van de hoeveelheden af.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 00:00 schreef _Boo_ het volgende:
Het is een beetje de omgekeerde wereld. Een wit bolletje kan natuurlijk veel minder kwaad dan bonbons, ookal heeft het geen "nut".
Kom op zeg. Alsof het leven niet al moeilijk genoeg is met alleen erop letten dat je niet teveel calorieën, maar voldoende vitamine c, ijzer, vezels etc binnenkrijgt. Als je dan ook al niets meer mag eten waar lege calorieën in zitten, dan ga je in de richting van een obsessie met eten. Bovendien: ik check net mijn ontbijtkoek en er zitten vezels in, dus wat nou: lege calorieën.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 21:30 schreef Spacehamster het volgende:
[..]
Het zijn lege calorien en dus slecht.
Nou in de hoek gaan staan!![]()
Oh de drama!!!quote:Op zaterdag 24 maart 2007 07:22 schreef Viking84 het volgende:
Ik zit er serieus over te denken om hier weg te blijven, danwel een stuk minder te posten. Ik vind dat een aantal van jullie hier echt doorslaan en ik voel me hier niet langer op m'n gemak. Jammer, want het begon zo leuk.
Als ik eieren eet, dan gooi ik de schalen bij de compost.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 11:16 schreef Sylvana het volgende:
bijvoorbeeld die reactie van Spacehamster gister op wat ik had gegeten, daar viel ik toch wel een beetje van achterover
het gaat niet om die ene post, maar je hele postgedrag hier die erg obsessief overkomtquote:Op zaterdag 24 maart 2007 11:32 schreef Spacehamster het volgende:
[..]
Oh de drama!!!
Welk deel vansnap jij niet???
Die smiley bestaat niet voor niets hoor.
Mopperdemopper...mag hier niet eens meer grapjes maken...mopperdemopper...![]()
Mag ik je een tip geven? Zo niet, dan toch; je hebt hoofdpijn, kan daardoor niet slapen, ik zou als ik jou was eens gewoon lekker in mijn bed blijven liggen en niet achter een beeldscherm kruipen. Je post hier best veel (en nu doe ik een aanname) en ik neem aan dat je niet alleen dit topic bekijkt maar ook andere dingen achter je pc doet. Kruip lekker eens een dag in bed, neem een asperine en rust uit.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 11:10 schreef Miss_S het volgende:
ik heb vannacht weer helemaal niet kunnen slapen door de hoofdpijn
en heb vandaag ook nog niet gegeten ga zo maar yoghurt proberen
geloof me ik heb de afgelopen dagen alleen in bed gelegen en afentoe alleen hier gepostquote:Op zaterdag 24 maart 2007 11:45 schreef Susie het volgende:
[..]
Mag ik je een tip geven? Zo niet, dan toch; je hebt hoofdpijn, kan daardoor niet slapen, ik zou als ik jou was eens gewoon lekker in mijn bed blijven liggen en niet achter een beeldscherm kruipen. Je post hier best veel (en nu doe ik een aanname) en ik neem aan dat je niet alleen dit topic bekijkt maar ook andere dingen achter je pc doet. Kruip lekker eens een dag in bed, neem een asperine en rust uit.
Hoofdpijn is het vervelendste wat er is en bij mij helpt het altijd om lekker in bed te gaan liggen en te slapen.....
daar heb je gelijk in maar ik kan gewoon niet 24 uur lang niets doenquote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:01 schreef Susie het volgende:
Wat ik bedoel te zeggen is dat het kijken naar een beeldscherm niet zo goed is voor de hoofdpijn....
dat vind ik eigenlijk iets te overdrevenquote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:01 schreef Viking84 het volgende:
Misschien is het een idee om voor de gezondheidsfreaks (want dat zijn jullie gewoon) een apart topic op te richten?(er staat een
, maar het is best serieus bedoeld). Heel gezond leven is weliswaar gerelateerd aan afvallen, maar je geeft nieuwe mensen hier wel het idee dat ze niet zullen afvallen, zolang ze zich niet exact aan die maatregelen zullen houden en als je niets van afvallen weet en je komt hier en je leest dat over lege calorieën, eiwitten, het effect van cola light etc etc, dan kan ik me voorstellen dat je denkt: Help! Hoe moet ik hier ooit m'n weg in vinden? en dat je dan maar weer terug kruipt in je schulp en je erbij neerlegt dat je nooit zult afvallen, omdat het allemaal nodeloos ingewikkeld wordt gemaakt. Dat had ik vorig jaar tenminste bij de dieetclub. Nu niet meer, omdat ik weet dat je ook zonder door te slaan gewoon kunt afvallen. Ben tenslotte al ruim 7 kilo kwijt op die manier
.
*zucht*, ik houd erover op. Ga lekker wat anders doen nuquote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:13 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dat vind ik eigenlijk iets te overdreven
daarmee wil je zeggen dat jou manier de enige manier is de rest maar naar een ander topic moeten omdat ze anders dan jou denken
vraag me af waar ik achter moet komen maar goedquote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:28 schreef Viking84 het volgende:
[..]
*zucht*, ik houd erover op. Ga lekker wat anders doen nu.
Je komt er zelf wel achter, of niet natuurlijk.
dat is zeker wel nodig jaquote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:32 schreef Sylvana het volgende:
* strooit wat gezelligheid in dit topic*
[afbeelding]
dat je echt te weinig eet dusquote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:29 schreef Miss_S het volgende:
[..]
vraag me af waar ik achter moet komen maar goed
maar wie zegt dat ik te weinig eetquote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:35 schreef Viking84 het volgende:
[..]
dat je echt te weinig eet dus.
Maar goed, we gaan weer even gezellig doen tegen elkaar, ja? Het was zo leuk hier.
*pikt overal de vruchtjes af* hmmm, dan zijn ze best oke hoorquote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:36 schreef Viking84 het volgende:
ik heb ook wat voor guppyfriend:
[afbeelding]
kies d'r maar één uit.
ze lijken me trouwens niet te vreten![]()
Iew idd, doe mij maar gewoon een stukje appeltaartquote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:36 schreef Viking84 het volgende:
ik heb ook wat voor guppyfriend:
[afbeelding]
kies d'r maar één uit.
ze lijken me trouwens niet te vreten![]()
kheb appelkruimelquote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:38 schreef Sylvana het volgende:
[..]
iew idd, doe mij maar gewoon een stukje appeltaart
nee hoor, ik ben niet de enige die het zo doet. En ja, je kunt op allerlei manieren afvallen, uiteraard is mijn manier niet de enige manier.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:36 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar wie zegt dat ik te weinig eet
behalve jij en je voedingscentrum
en het was best gezellig totdat jij jou manier als de enige manier begon te zien
behalve dat ik dit ook op langere termijn vol houdquote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
nee hoor, ik ben niet de enige die het zo doet. En ja, je kunt op allerlei manieren afvallen, uiteraard is mijn manier niet de enige manier.
Maar om het op de langere termijn vol te kunnen houden, moet je zorgen dat je alles binnen krijgt wat je nodig hebt en dat lijkt me erg sterk in jouw geval, met één bakje yoghurt met cruesli, een appel en een avondmaaltijd.
En dan nog: afvallen is wel leuk, maar je wilt natuurlijk niet dat het er meteen weer aan zit. Dus je kunt gewoon beter zorgen dat je binnen krijgt wat je nodig hebt, alleen dan in iets minder mate. Dat is ook vol te houden voor de rest van je leven. Ik heb ook geen honger als ik alleen maar een appel eet en 's avonds een avondmaaltijd (ik spreek uit ervaring). Maar ik weet dat 1) ik daar niet of weinig van afval (tenzij ik het heel lang vol weet te houden) en 2) dat dat ontzettend slecht is voor mijn lichaam.
Dus ja: er zijn een heleboel manieren om af te vallen, variërend van Atkins, Heller, Sonja Bakker, Montignac, Slimfast tot Voedingswijzer en dan een beetje minder, maar als je tevens wilt zorgen dat je voldoende binnen krijgt, alles binnen krijgt wat je nodig hebt en dat dit ook op de langere termijn het geval is, dan blijft er weinig over.
Ik vind het zo logisch klinken als het maar kan. Snap niet wat het probleem is.
dat heb ik dus ook al eerder in dit topic gezegtquote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:45 schreef Sylvana het volgende:
Viking84, ik kom ook totaal niet aan de waardes van het voedingscentrum hoor. Dat is voor mij ook gewoon veel te veel. Bijvoorbeeld brood, daar eet ik met moeite 2 sneeen van op op een dag, terwijl aanbevolen wordt er 5-7 te eten, maar dat ga ik nooit van mn leven redden. Maar dat wil niet gelijk zeggen dat ik mezelf dan uithonger, voor MIJ is het genoeg wat ik eet, heb nergens last van, heb niet het idee dat ik mezelf uithonger. Maar ik heb gewoon een stuk minder nodig dan een normaal volwassen persoon, omdat ik klein voor mn leeftijd ben en niet actief ben op een dag.
Saskia: lees je de toevoeging op mijn vorige post ook nog even?quote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:45 schreef Sylvana het volgende:
Viking84, ik kom ook totaal niet aan de waardes van het voedingscentrum hoor. Dat is voor mij ook gewoon veel te veel. Bijvoorbeeld brood, daar eet ik met moeite 2 sneeen van op op een dag, terwijl aanbevolen wordt er 5-7 te eten, maar dat ga ik nooit van mn leven redden. Maar dat wil niet gelijk zeggen dat ik mezelf dan uithonger, voor MIJ is het genoeg wat ik eet, heb nergens last van, heb niet het idee dat ik mezelf uithonger. Maar ik heb gewoon een stuk minder nodig dan een normaal volwassen persoon, omdat ik klein voor mn leeftijd ben en niet actief ben op een dag. En dan kan het volgens jou en het voedingscentrum wel te weinig zijn, ik ben geen gemiddeld mens, en daar moet ook gewoon rekening mee gehouden worden
Je moet niet lijnen. Als je een tijdje minder eet en daarna weer meer kom je geheid weer aan.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:48 schreef _Boo_ het volgende:
In het lijstje staan mensen die 80 kilo wegen en mensen die 55 kilo wegen, die kunnen niet allemaal op dezelfde manier afvallen. Bovendien gaan die eerste kilo's er veel makkelijker af dan die laatste. Op een gegeven moment moet je gewoon wat strenger gaan lijnen als je nog meer kwijt wil.
ja maar zo gaat dat niet altijdquote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Je moet niet lijnen. Als je een tijdje minder eet en daarna weer meer kom je geheid weer aan.
En je kunt ook proberen om wat geduldiger te zijn. Als je lichaam die kilo's kwijt wil, dumpt het die vanzelf wel.
ik heb vaak genoeg gezegt dat ik meer eet maar op andere tijdstippenquote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:51 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Saskia eet maar een paar keer per week brood en alleen een appel voor de lunch... Waar haal je je vezels uit (behalve groente en fruit) en waar blijft je zuivel?
Oke "je levensstijl veranderen dan", ik vind dat zo'n jeukterm dat ik altijd gewoon lijnen zeg, waar ik overigens hetzelfde mee bedoel. Als je geen overgewicht hebt, maar toch wat slanker wil zijn dumpt je lichaam echt niet meer vanzelf die kilo's.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Je moet niet lijnen. Als je een tijdje minder eet en daarna weer meer kom je geheid weer aan.
En je kunt ook proberen om wat geduldiger te zijn. Als je lichaam die kilo's kwijt wil, dumpt het die vanzelf wel.
ja het zal wel anders zijn als je wel of niet overgewicht hebt.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:57 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Oke "je levensstijl veranderen dan", ik vind dat zo'n jeukterm dat ik altijd gewoon lijnen zeg, waar ik overigens hetzelfde mee bedoel. Als je geen overgewicht hebt, maar toch wat slanker wil zijn dumpt je lichaam echt niet meer vanzelf die kilo's.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |