Rennies mogen toch niet tijdens de zwangerschap? Of heb ik dat verkeerd onthouden?quote:Op donderdag 15 maart 2007 09:34 schreef Kleintje het volgende:
Gelukkig nog geen last van, maar denk dat ik voor het geval dat... toch maar Rennies in huis ga halen.
Wel vreselijk veel moeite met in slaap vallen...
Even opgezocht...quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:06 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Rennies mogen toch niet tijdens de zwangerschap? Of heb ik dat verkeerd onthouden?
Maar omdat ze zei dat haar oudste hier wel wat zou laten weten... daarom is het toch wat 'vreemd'.quote:Op donderdag 15 maart 2007 10:56 schreef Slaapmeisje het volgende:
Als het uiteindelijk toch een keizersnee is geworden, dan is minoes vast nog in het ziekenhuis. En Kleintje je hebt volgens mij nog geen last van zwangerschapsdementie hoor, want ik kan me dat ook herinneren.
quote:Op donderdag 15 maart 2007 10:35 schreef bixister het volgende:
dat zou dan iets voor m@x geweest zijn. die had toch zo'n onbedwingbare trek in krijtjes? ik weet 't niet meer precies, ik vond ze wel lekker, en -niet geheel onbelangrijk- ze hielpen!
Jeetje maar 3quote:Op donderdag 15 maart 2007 12:52 schreef Memmel het volgende:
Hier gelukkig nog geen maagzuur problemen. Wel iets dat lijkt op een beknelde zenuw in mijn linkerbil. Wat doet dat pijn zeg! Ik denk dat ik daar toch maar even mee naar de dokter ga.
P_iglet, hoe is je zwangerschapsgym bevallen? Ben gisteren weer geweest en het clubje was al uitgedund tot wel drie dames.
wel erg lang hoor in het zkh.quote:Op donderdag 15 maart 2007 10:56 schreef Slaapmeisje het volgende:
Als het uiteindelijk toch een keizersnee is geworden, dan is minoes vast nog in het ziekenhuis. En Kleintje je hebt volgens mij nog geen last van zwangerschapsdementie hoor, want ik kan me dat ook herinneren.
Nee, geen idee. Bij ons is het gewoon 's avonds. Ik weet alleen dat les 5 bijzonder is, in verband met de "interessante" video en de partners die erbij zijn. Maar veel van die cursussen gaan er inderdaad vanuit dat je, zodra je zwanger bent alle tijd van de wereld hebt! Alsof je dan niet meer hoeft te werken ofzo.quote:Op donderdag 15 maart 2007 12:55 schreef p_iglet het volgende:
[..]
Jeetje maar 3. En de rest komt ook gewoon niet meer?
Ik heb as dinsdag de eerste les daarvan. Ik ben heel benieuwd. Ik zag op het schema dat ik toegestuurd kreeg dat de laatste les overdag is.... Uhm hallo, dan heb ik nog geen verlof ofzo hoor. Weet jij wat er met die laatste les de bedoeling is?
Cursusleidster is Truska.quote:Op donderdag 15 maart 2007 13:37 schreef Memmel het volgende:
[..]
Nee, geen idee. Bij ons is het gewoon 's avonds. Ik weet alleen dat les 5 bijzonder is, in verband met de "interessante" video en de partners die erbij zijn. Maar veel van die cursussen gaan er inderdaad vanuit dat je, zodra je zwanger bent alle tijd van de wereld hebt! Alsof je dan niet meer hoeft te werken ofzo.
Gisteren het hoofdstuk weeën en persweeën behandeld. Volgende week: de uitdrijving. Wat een woord...
Wie is je cursusleidster?
Niet tijdens een zwangerschapquote:Op donderdag 15 maart 2007 13:57 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Iemand ervaring met "eitjes" (zo noemde de assistente van de huisarts ze, tenminste) die je vaginaal moet inbrengen ?
Zou tegen schimmelinfectie helpen ????
Vrolijke reeksquote:Op donderdag 15 maart 2007 14:25 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
ik heb wel genoeg info en uiteraard ga ik even de vrolijke reeks schimmelinfectie deel 4 bekijken.
Dank u vriendelijk voor de info, ladies !
Als het poezen zijn, anders kan je lang douwen!quote:Op donderdag 15 maart 2007 15:40 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
zal ik het dan maar op mijn katten uitproberen ?
Whehe misschien heeft ze ergens inspiratie opgedaanquote:Op vrijdag 16 maart 2007 19:38 schreef ShaoliN het volgende:
Mooie naam ook, Quinten.
Ik heb geen idee hoe je het kan voelen... En nee normaalgesproken zit ze gelukkig niet met haar hand in mn broek... dat moest er ook nog eens bijkomenquote:Op maandag 19 maart 2007 09:57 schreef texelonia het volgende:
Hoe voel je dat iemand zwanger is dan?Of zit ze normaal ook met dr hand in je broek zodat ze het verschil kan voelen
Gisteren heb ik echt niks gedaan! S'middags nog ff een dutje gedaan en al vroeg weer naar bedquote:Op maandag 19 maart 2007 18:47 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Beaker, hoe is het met je ?
Thx, P_iglet
Ik wou dat ik dat kon! Dat accepteren ze dus echt nietquote:Op maandag 19 maart 2007 19:40 schreef p_iglet het volgende:
Beaker, je weet dat ze overwerken niet mogen verplichten als je zwanger bent?
Bij mij op het werk ook VEEEEEL tekorten op dit moment, maar ik werk dus echt niet/'nauwelijks extra.
Vandaag ben ik vrij, en vrijdagmiddag en as maandag en woensdagquote:Op dinsdag 20 maart 2007 08:48 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
jullie zijn lief ! Dank voor de reacties, dat doet een mens goed. Ik geniet ook wel, maar het zijn van die momentjes en daar moet (moest) ik aan wennnen.
En euh Beaker, ik sluit me bij datgene wat de anderen zeggen. Zeg mij maar even na (hardop graag)
" NEE, ik kom morgen niet werken", of
"NEE, ik ga niet overwerken" en
"NEE, ik wacht niet tot April met vrije dagen opnemen, die heb ik namelijk NU nodig".
Grappig, Lishe, dat je ook bij een 2e kindje je twijfels hebt en die bevestiging nodig hebt. Begrijp ik uit je verhaal dat je vriend/man de bevalling heeft gedaan, omdat het zo snel ging ???
Ben blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. Waren jullie met veel dames? Vergeet niet dat je na je zwangerschap ook nog een aantal keer moet he! Dus het is iets meer dan 7 avonden...quote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:11 schreef p_iglet het volgende:
Vanavond zwangerschapsgym gehad... ok zo'n cursus is dus echt niet mijn ding... Maar goed ik vind van mezelf dat zoiets erbij hoort en ik ga het vast wel 7 avonden overleven hihi
Ja, dat heb ik wel geleerd bij zwangerschapsgym.quote:Op woensdag 21 maart 2007 08:54 schreef DaviniaHR het volgende:
Bij de yoga zei ze dat je door laag te ademen (richten mbv handen laag op buik) endorfines en oxytocine produceert, wat de bevalling sterker maakt en de pijn verzacht. Heb je iets dergelijks gehoord bij de gym? Ben erg benieuwd.
Whahahaha!quote:Op woensdag 21 maart 2007 10:39 schreef p_iglet het volgende:
Memmel, wij waren met 13 dames gisteren. Op zich wel heel grappig om zo allemaal te zien, en iedereen zich voor te horen stellen, want het is nogal een gemelleerde groep qua sociale afkomst zeg maar.
Maar ademhalingstechnieken en al dat soort dingen zijn gewoon niet mijn ding. En rondstappen als een pinguin op muziek al helemaaaaaaaaal niet. Zodra er muziek bij komt kijken ben ik hopeloos motorisch onhandig. Ik ben nog slechter in de kabouterdans als de ernstig meervoudig gehandicapte kids op mijn werk.
![]()
Ik ben zo'n muts die met alles rationalistisch is. Iik heb ooit 5x mensendieck therapie gehad, en vond dat al absoluut niets. Maar het is ongetwijfeld goed om die ademhalingsdingen enzo te leren. Dus daarom moest ik van mezelf ook naar zo'n cursus, en die ga ik overleven ook hihi.
Hahahaquote:Op woensdag 21 maart 2007 13:31 schreef jellyrose het volgende:
Als wraak heb ik ons nu maar opgegeven voor de BeideOuderCursus.. wat betekent dat meneer vrolijk meemag naar pufles![]()
![]()
Hahaha ja dat zou het misschien ook kunnen zijnquote:Op woensdag 21 maart 2007 14:23 schreef marit1978 het volgende:
hahaha
bij een tweede kindje passen ze wel op om weer collectief te gaan zweven !
Nou ja, het is misschien niet verplicht ofzo, maar zo brengt mijn verloskundige het wel een beetje.. ze hebben zelfs een afvink-hokje "zwangerschaps cursus" op de afspraken kaart staanquote:Op woensdag 21 maart 2007 17:27 schreef appelsap het volgende:
Jellyrose waarom moet je dat dan persee?
Ik heb helemaal geen zwangerschapscursus gehad en het puffen ging hier helemaal vanzelf hoor.
Ik merkte vanzelf hoe ik het fijnst kon ademen.
thx dat rug hol/bol maken hielp idd een beetje ter verlichting..quote:Op woensdag 21 maart 2007 21:00 schreef marit1978 het volgende:
ai ai
zéér pijnlijk
warm bad, als je een bad hebt
zijligging in bed...
op handen/knieeën en héél voorzichtig proberen of je je rug hol/bol kunt maken..
ik merk dat je eigenlijk vooral NIET moet gaan liggen,
of moet gaan liggen wetende dat je niet meer op hoeft!
(mocht je alsnog op moeten, via je zij opstaan)
Hm... hoop dat je beetje slaapt !
quote:Op dinsdag 20 maart 2007 16:51 schreef DaviniaHR het volgende:
Mijn 20-weken echo is 16 april. Dus iedereen die nu vraagt wat het wordt, zeg ik dat we het dan weten. Hopelijk houden ze dan eventjes op met vragen
En wat betreft buikvoelers, ja die hebben we ook al gehad... Handjes defensief over buikje helpt enorm. Indien nodig een beetje wegdraaien als ze de hint niet begrijpen
Inderdaad! Het beeld was superduidelijk. Ter geruststelling, het publiek dat bij de echo aanwezg is zit aan je hoofdzijde hoor en kijkt niet en masse mee naar de actie zelf.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:52 schreef jellyrose het volgende:
En je ziet het met zo'n dildocam echt allemaal veel beter dan bij een uitwendige echo, zeker de eerste 12 weken ofzo. Mijn 8 en 10 weken echo foto's (inwendig) zijn veel duidelijker dan de foto's van de 12 weken echo (uitwendig)
Dat had ik dus ookquote:Op zaterdag 24 maart 2007 09:52 schreef LadyS het volgende:
Mijn nieuwsgierigheid naar het wurmpje in mijn buik won het van mijn "angst/schaamte" tegen de dildocam ()
Drie echo's is standaard hier.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 11:26 schreef Martineke het volgende:
en BassMiss jou gyn was raarof ligt dat aan Belgie? hier is dat zo niet hoor
![]()
Ik heb die drang helemaal niet. Is dat stom?quote:Op zaterdag 24 maart 2007 11:00 schreef amaranta het volgende:
Nou ja ben inimddels 7 weken. Ik heb nog niet eens contact opgenomen met een vk. Komt nog wel.
Ik doe heel rustig aan.
En die echo zien we dan wel weer.
Nee, gelukkig niet!quote:Op zaterdag 24 maart 2007 11:41 schreef Martineke het volgende:
tskk ik kijk gewoon verkeerdsorry BassMiss
ik dacht dat jij 3 echo's kreeg INwendig ipv uitwendig, ik las verkeerd.
Waarom zou het stom zijn? Meestal is je eerste controle toch pas rond de 12 wkn toch?quote:Op zaterdag 24 maart 2007 11:41 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik heb die drang helemaal niet. Is dat stom?
Het is wel stom dat ik mezelf kwoot
1 |
Hihi.. Ik kreeg vorige week een brief van CZ om me alvast gerust te stellen dat ze m'n kraampakket echt niet waren vergeten en dat het binnenkort afgeleverd zou worden.. ik ben dus 22 weken zwangerquote:Op dinsdag 27 maart 2007 12:44 schreef p_iglet het volgende:
Zo CZ is een beeeeeeeeeeeetje vroeg.
Er werd hier net een kraampakket bezorgd... ik ben nog geen 28 weken zwanger
hihi maar goed hebben we die ook vast binnen.
Dat zijn van die onderbroeken van gaas, echt heel charmant maar niet heus en die verbanddikte heb je meestal wel nodig de eerste dagen. En dan sta je soms ieder uur een andere in dat prachtige visnetbroekje te proppen.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 13:32 schreef Memmel het volgende:
Ik ook! Ik dacht: hoe groot moeten die onderbroeken in hemelsnaam worden om er zo'n lap in te kunnen huisvesten!
quote:Op dinsdag 27 maart 2007 15:40 schreef cattie het volgende:
Hoe langer ik er over na denk, hoe meer ik denk dat het niet geparfumeerd is. Het zit tenslotte misschien tegen een gehechte knip of scheur aan en moet dus zo min mogelijk gevaar op irritatie en ontsteking geven.
Nee, zou je ons wat blijer willen maken?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 16:28 schreef PM-girl het volgende:
... Heeft iemand jullie al verteld over het allercharmanste spoelflesje dat je krijgt in het ziekenhuis na de bevalling...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |