Ben blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. Waren jullie met veel dames? Vergeet niet dat je na je zwangerschap ook nog een aantal keer moet he! Dus het is iets meer dan 7 avonden...quote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:11 schreef p_iglet het volgende:
Vanavond zwangerschapsgym gehad... ok zo'n cursus is dus echt niet mijn ding... Maar goed ik vind van mezelf dat zoiets erbij hoort en ik ga het vast wel 7 avonden overleven hihi
Ja, dat heb ik wel geleerd bij zwangerschapsgym.quote:Op woensdag 21 maart 2007 08:54 schreef DaviniaHR het volgende:
Bij de yoga zei ze dat je door laag te ademen (richten mbv handen laag op buik) endorfines en oxytocine produceert, wat de bevalling sterker maakt en de pijn verzacht. Heb je iets dergelijks gehoord bij de gym? Ben erg benieuwd.
Whahahaha!quote:Op woensdag 21 maart 2007 10:39 schreef p_iglet het volgende:
Memmel, wij waren met 13 dames gisteren. Op zich wel heel grappig om zo allemaal te zien, en iedereen zich voor te horen stellen, want het is nogal een gemelleerde groep qua sociale afkomst zeg maar.
Maar ademhalingstechnieken en al dat soort dingen zijn gewoon niet mijn ding. En rondstappen als een pinguin op muziek al helemaaaaaaaaal niet. Zodra er muziek bij komt kijken ben ik hopeloos motorisch onhandig. Ik ben nog slechter in de kabouterdans als de ernstig meervoudig gehandicapte kids op mijn werk.
![]()
Ik ben zo'n muts die met alles rationalistisch is. Iik heb ooit 5x mensendieck therapie gehad, en vond dat al absoluut niets. Maar het is ongetwijfeld goed om die ademhalingsdingen enzo te leren. Dus daarom moest ik van mezelf ook naar zo'n cursus, en die ga ik overleven ook hihi.
Hahahaquote:Op woensdag 21 maart 2007 13:31 schreef jellyrose het volgende:
Als wraak heb ik ons nu maar opgegeven voor de BeideOuderCursus.. wat betekent dat meneer vrolijk meemag naar pufles![]()
![]()
Hahaha ja dat zou het misschien ook kunnen zijnquote:Op woensdag 21 maart 2007 14:23 schreef marit1978 het volgende:
hahaha
bij een tweede kindje passen ze wel op om weer collectief te gaan zweven !
Nou ja, het is misschien niet verplicht ofzo, maar zo brengt mijn verloskundige het wel een beetje.. ze hebben zelfs een afvink-hokje "zwangerschaps cursus" op de afspraken kaart staanquote:Op woensdag 21 maart 2007 17:27 schreef appelsap het volgende:
Jellyrose waarom moet je dat dan persee?
Ik heb helemaal geen zwangerschapscursus gehad en het puffen ging hier helemaal vanzelf hoor.
Ik merkte vanzelf hoe ik het fijnst kon ademen.
thx dat rug hol/bol maken hielp idd een beetje ter verlichting..quote:Op woensdag 21 maart 2007 21:00 schreef marit1978 het volgende:
ai ai
zéér pijnlijk
warm bad, als je een bad hebt
zijligging in bed...
op handen/knieeën en héél voorzichtig proberen of je je rug hol/bol kunt maken..
ik merk dat je eigenlijk vooral NIET moet gaan liggen,
of moet gaan liggen wetende dat je niet meer op hoeft!
(mocht je alsnog op moeten, via je zij opstaan)
Hm... hoop dat je beetje slaapt !
quote:Op dinsdag 20 maart 2007 16:51 schreef DaviniaHR het volgende:
Mijn 20-weken echo is 16 april. Dus iedereen die nu vraagt wat het wordt, zeg ik dat we het dan weten. Hopelijk houden ze dan eventjes op met vragen
En wat betreft buikvoelers, ja die hebben we ook al gehad... Handjes defensief over buikje helpt enorm. Indien nodig een beetje wegdraaien als ze de hint niet begrijpen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |