abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47396269
Aaah, Beaker....

Wat bij mij goed helpt is het volgende:

Liggen op de bank/bed.
Vanaf je hoofd heel bewust alles richting tenen alles ontspannen. Je mond, tong los, geen frons, bewust van je ademhaling, voorhoofd, nek. Onwijs rustig tempo.

Diep ademhalen, vanuit je flanken (rechts en links onder je borsten). Je ribben uitzetten, laat maar zeggen. Ogen dicht...snap je wat ik bedoel ?

lekker je handen op je buik...
  zondag 18 maart 2007 @ 13:50:07 #102
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47396287
wat voor tips zoek je Beaker? Neem een douche of bad en duik in bed.

Minoes, van harte gefeliciteerd met Quinten!
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_47396376
Marit, dat weet ik niet wat jij omschrijft. Het is toch zo dat je vagina extra doorbloed is enzo tijdens zwangerschap...

Als het jeukt, dan zou ik even langs de huisarts gaan met een potje urine. Even laten testen op infectie ofzoiets ????

Succes
  zondag 18 maart 2007 @ 14:12:27 #104
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_47396998
Minoes, nog gefeliciteerd! Ook een spoedig herstel!
pi_47399078
Beaker... helaas tips genoeg hier omdat ik zelf ook heb gezocht naar hoe daar nou beste mee om te gaan.
Zet vanalles klaar, zodat je ook echt even rustig op de bank/bed kunt hangen!
dienblad met stukje fruit, thee, whatever waardoor je ook nog gevoel krijgt goed voor jezelf te zorgen
Telefoon in de buurt, afstandsbediening... even plassen van te voren en je kunt zeker een uurtje/1,5uur vooruit!
Ik vind inmiddels op de zij liggen prettiger dan op rug, maar dat lijkt me iets dat je zelf wel uit kunt zoeken he?

KP, gelukkig geen jeuk oid !
vandaag ook weer geen last, dus ik heb het idee dat het inderdaad een soort drukkend gevoel is van de extra doorbloeding en misschien ook verminderde afvloed van bloed agv gewicht dat inmiddels op mijn bekken hangt !
pi_47400005
Mijn buik groeit ook enorm op het moment zou dat ook mee kunnen spelen?
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  zondag 18 maart 2007 @ 15:36:07 #107
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_47400242
Beaker, ik had dat vorige week ook. Net alsof mijn buik ineens een stuk groeide, ik voelde me er ook niet echt lekker bij. Hard, beetje zeurderig.
Maar lekker in bad of onder de douche en plat blijven liggen is het beste advies, dan trekt het vanzelf weer weg.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_47401457
ja.. als een spier wordt opgerekt (baamoeder dus ook )
reageert die soms met contractie !

leuk groei-teken dus ook !!
(maar desalniettemin ook een teken om rust te nemen)
pi_47424331
beetje laat maar.... minoes gefeliciteerd met jullie zoon!

oef sta zelf al in de top 3 and counting...
pi_47424855
Ik had gisteren mn eerste ongewenste voeler en er is nog niet eens wat te zien !!!
Oma van lief stak ineens dr hand tussen mn broekband en mn buik en beweerde dat ze absoluut wat voelde. En ik stond met mn bek vol tanden te overdonderd om ook maar iets te kunnen zeggen .
Fake it till you make it...
pi_47425292
Knap dat ze iets gevoelt heeft Nijna.. Bij mij begint dat nu pas..

Van binnen voelde ik het al langer. Maar gisteravond voor de eerste keer echt duidelijk een schopje gevoeld dwars door mijn buik. Gelijk _FlasH_ erbij geroepen, maar frutsel was alweer rustig.
Vanochtend was frutsel weer wakker. Het schoppen begon rechtboven, en elke keer als ik het voelde ging het geschop een paar centimeter naar links. Uiteindelijk helemaal aan de linkerkant geeindigd. Toen vriendlief maar weer geroepen. Maar frutsel heeft het niet zo op vreemde mensen aan mijn buik geloof ik. _FlasH_ heeft wel een paar minuten gevoeld, maar niks meer. En 5 minuten nadat hij weg was, was frutsel ook weer aan het schoppen.

Maar frutsel kan zich niet eeuwig verstopt houden, dus vriendlief zal het ooit wel eens voelen..
pi_47425879
Volgens mij doelde ze vooral op dat ze kon voelen dat ik zwanger was. Wat ik knap zou vinden, want er is dus gewoon echt nog niks te zien, laat staan te voelen . Ben 11 wkn... Maar ja, oma's he...

Hihi wat een eigenwijze frutsel, alleen schoppen als mama alleen is en als vriendlief komt voelen lekker niks doen, haha. Lijkt me heel bijzonder om dat te voelen deepfreeze, zo'n wezentje wat zich laat voelen .
  maandag 19 maart 2007 @ 09:57:44 #113
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_47425968
Hoe voel je dat iemand zwanger is dan? Of zit ze normaal ook met dr hand in je broek zodat ze het verschil kan voelen
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_47426350
Whahahaha Nijna
knappe oma !
pi_47426390
zit op mijn werk nu.. me schuldig te voelen omdat ik een half uur pauze heb
de volgende ouders die op spreekuur komen zijn er al, maar ik ben hard:
ik heb pauze, dus ondanks dat u zo te vroeg bent moet u toch echt even wachten !

goed van me he ?
*duwt schuldgevoel weg en denkt aan meisje in mijn buik *
pi_47426504
Wat doe je voor werk, Marit ?
pi_47426711
ik werk met ouders/kinderen van 0-4 jaar op het cons.buro
pi_47427086
aha, leuk !
pi_47429016
quote:
Op maandag 19 maart 2007 09:57 schreef texelonia het volgende:
Hoe voel je dat iemand zwanger is dan? Of zit ze normaal ook met dr hand in je broek zodat ze het verschil kan voelen
Ik heb geen idee hoe je het kan voelen... En nee normaalgesproken zit ze gelukkig niet met haar hand in mn broek... dat moest er ook nog eens bijkomen .

Aargh, reageer je op een vacature op je werk. Heb je helemaal uitgedacht hoe je het dan eigenlijk het liefst zou willen ook met het oog op kindje op komst. Krijg ik uitnodiging voor gesprek en tussen neus en lippen door wordt ook nog even vermeld dat ze aannemen dat ik ook nog steeds interesse heb in iets waar ik al eerder op gereageerd had. Tja, maar niet tegelijk!
Ik wil straks geen 3 dagen werken, ik vond 2 mooi zat. En nu komen ze ineens met meer uren op de proppen. Wat moet ik hier nou weer mee...
Ik wil eigenlijk nog niet vertellen dat er wat op komst is, straks is dat een reden om me niet aan te nemen en dan loopt mn contract af van de zomer... Maar ik wil ook eigenlijk niet nu akkoord gaan met meer uren en dan straks zeggen: ja maar... dat vind ik ook weer zo wat.

Wat een luxe probleem he...
pi_47429500
maar wel een heel lastig probleem...
pi_47430099
Beaker, ik denk dat je wat meer rust moet nemen
Het is echt een teken van je lichaam dat je teveel doet!

Kalm aan dus!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_47430942
Net mijn lief aan de telefoon gehad... heb even stoom afgeblazen. Ik maak mezelf gewoon overstuur door dingen in te gaan vullen voor anderen en al zo'n end vooruit te gaan denken over wat misschien wel zo zou kunnen zijn zeg maar.
Lief, heel realistisch: ja, maar je kan toch gewoon zeggen dat je geïnteresseerd bent en het er dan op het gesprek over hebben hoe je het zelf ziet enzo... En hoe ze het dan gaan doen dat zoeken ze zelf maar uit, dat hoef jij niet voor hen te doen .
Lekker met zn beide benen op de grond en ik in tranen. Maar ik kan inmiddels wel weer lachen en de tranen die me al het hele weekend dwarszaten zijn er in elk geval wel uit nu!
pi_47431933
kijk..even huilen lucht op

hij heeft wel gelijk... je kan niet meer doen dan gewoon aangeven dat je eigenlijk beide functies wel ziet zitten, maar dat je je maar bepaald aantal uren wil werken.
Aan hun de taak te kijken voor welke functie ze je dan zien zitten !
pi_47442841
Vind het allemaal wel erg confronteren. Ik moet nu nog 3 dagen werken, as vrijdag en volgende maan - en vrijdag. Heb gisteravond gebeld dat ik (vandaag) alleen 's middags zou komen. Vandaag dus gewerkt van 12.30 t/m 16.00 en geheel gesloopt. Confronterend in de zin, dat mijn hoofd wel wil, maar mijn lijf niet.

Ook thuis is het een slakkentempo. Ben nu 27 weken zwanger. De tweeling moet (dat zou mooi zijn)toch nog zeker 7 weken blijven zitten...Het idee dat je steeds minder kan en dat mijn lijf in een rap tempo groeit is toch wel beangstigend. Vrees dat ik mijn huis niet veel meer uitga....

Nou dat waren mijn gedachtengangen......
pi_47443073
pfff vervelend KP... hoop voor je dat als je straks niet meer hoeft te werken je misschien net wat meer energie hebt.

Maar dat je hoofd wel wil, maar je lijf niet... daar heb ik hier ook al flink last van, dus wil niet weten hoe dat voor jou is met 2 meiden in je buik! Suc6, nog ff volhouden en je hebt 2 prachtige meiden.
pi_47444576
Beaker, hoe is het met je ?

Thx, P_iglet
pi_47446041
quote:
Op maandag 19 maart 2007 18:47 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Beaker, hoe is het met je ?

Thx, P_iglet
Gisteren heb ik echt niks gedaan! S'middags nog ff een dutje gedaan en al vroeg weer naar bed
Ik heb sinds twee weken een nieuwe collega en die mag niet blijven ze zijn niet tevreden..... Vanmorgen werd er even tegen haar gezegt dat ze niet meer over mocht werken, want ze kost teveel per uur En ik dan......

Volgende week is mijn andere collega weer terug van vakantie ( full-timer ) en vanaf april is mijn andere part-time collega weer terug en dus kan ik wat meer vrij gaan nemen en daar kijk ik heel erg naar uit
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_47446627
Beaker, je weet dat ze overwerken niet mogen verplichten als je zwanger bent?

Bij mij op het werk ook VEEEEEL tekorten op dit moment, maar ik werk dus echt niet/'nauwelijks extra.
pi_47447338
quote:
Op maandag 19 maart 2007 19:40 schreef p_iglet het volgende:
Beaker, je weet dat ze overwerken niet mogen verplichten als je zwanger bent?

Bij mij op het werk ook VEEEEEL tekorten op dit moment, maar ik werk dus echt niet/'nauwelijks extra.
Ik wou dat ik dat kon! Dat accepteren ze dus echt niet
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_47447469
waarom niet? Jou gezondheid!!!
Anders zit je dadelijk met overbelasting de rest van je zwangerschap in de ziektewet, dan hebben ze helemaal niets aan je.
Ze hebben het maar te accepteren als jij zegt ik werk niet meer als mijn contracturen want meer trek ik nu niet.

Ok ik heb makkelijk praten met werk dat super mee werkt. En nu zelfs het rooster van de stagaire omgegooid heeft zodat ik altijd met zijn 3en op de groep werk.

Maar echt goed op jezelf passen hoor!!
  maandag 19 maart 2007 @ 20:28:41 #131
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_47448940
Aw KP...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  maandag 19 maart 2007 @ 21:52:32 #132
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_47452930
Kapiteintje, ik hoop dat je jezelf er gewoon aan over kunt geven straks. Je hebt 2 (twee!!) kindjes bij je, dat is dubbel zo zwaar. Ik vind het helemaal niet gek dat je dus zo vroeg met verlof gaat. Ik hoop dat je er ook een beetje van kunt gaan genieten... Stilte voor de storm.

Ik ben vandaag naar de verloskundige geweest. Het hartje gehoord (zo mooi! Het zit er echt!) En ik geloof dat ik nu toch maar aan het inslaan ga. Ik had die bevestiging echt weer even nodig. Mijn tweede... Het komt echt!
Waar ik erg om moest lachen..... Ik neem aan dat je deze keer weer thuis gaat bevallen? Of woon je heeel dicht bij het ziekenhuis? En meteen bellen hoor! Of wil je lief het zelf doen? (We bespraken de vorige bevalling, die na dagen voorwerk in 5 uur voorbij was. ) Ik ga er niet vanuit dat het zo snel gaat maar ik vind het ergens wel een geruststelling.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_47453003
KP dikke hou je taai hoor!

Lishe, hartjes horen
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_47461494
jullie zijn lief ! Dank voor de reacties, dat doet een mens goed. Ik geniet ook wel, maar het zijn van die momentjes en daar moet (moest) ik aan wennnen.

En euh Beaker, ik sluit me bij datgene wat de anderen zeggen. Zeg mij maar even na (hardop graag)

" NEE, ik kom morgen niet werken", of
"NEE, ik ga niet overwerken" en
"NEE, ik wacht niet tot April met vrije dagen opnemen, die heb ik namelijk NU nodig".

Grappig, Lishe, dat je ook bij een 2e kindje je twijfels hebt en die bevestiging nodig hebt. Begrijp ik uit je verhaal dat je vriend/man de bevalling heeft gedaan, omdat het zo snel ging ???
  dinsdag 20 maart 2007 @ 08:57:14 #135
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_47461668
Lishe ik zou er wel rekening mee houden dat het zo snel kán gaan hoor! Was het niet LewisdeBoxer tijdens de bevalling van Chantel, waarbij het zo snel ging dat ze nog niemand gebeld hadden omdat het vast nog wel even zou duren en Chantel uiteindelijk al geboren was voordat er hulp was?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_47461733
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 08:48 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
jullie zijn lief ! Dank voor de reacties, dat doet een mens goed. Ik geniet ook wel, maar het zijn van die momentjes en daar moet (moest) ik aan wennnen.

En euh Beaker, ik sluit me bij datgene wat de anderen zeggen. Zeg mij maar even na (hardop graag)

" NEE, ik kom morgen niet werken", of
"NEE, ik ga niet overwerken" en
"NEE, ik wacht niet tot April met vrije dagen opnemen, die heb ik namelijk NU nodig".

Grappig, Lishe, dat je ook bij een 2e kindje je twijfels hebt en die bevestiging nodig hebt. Begrijp ik uit je verhaal dat je vriend/man de bevalling heeft gedaan, omdat het zo snel ging ???
Vandaag ben ik vrij, en vrijdagmiddag en as maandag en woensdag
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  dinsdag 20 maart 2007 @ 09:05:44 #137
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_47461841
Lishe, wat fijn dat je het hartje hebt gehoord! Nu kun je helemaal los! Veel shopplezier.
pi_47462050
Lishe, hartje horen
Wij mogen maandag weer gluren, ik ben zo nieuwsgierig!!!
pi_47462054
Lekker Beaker!
pi_47463710
Jah, hartje luisteren is zo lief..
Wij mogen morgenochtend weer naar de VK, en maandag de screeningsecho.
Vorige keer dat we naar de VK gingen, voelde ik frutsel net een paar dagen bewegen. En nu voel ik frutsel dus ook al aan de buitenkant met mijn hand, weer net voor een VK afspraak.
pi_47464357
Leuk Deepfreeze!!! Frutsel heeft nu al goede timing

Beaker, lekker genieten dan van je vrije dagen!
pi_47464668
Beaker!
dat klinkt goed... die vrije dagen in het vooruitzicht!

ik zit weer even lekker met mijn bakje druifjes te relaxen, ondanks dat er een moeder ruim 30min. te vroeg is
Heb haar vriendelijk laten weten dat ik zo bij haar kom.

Hier zijn de schopjes trouwens sinds week of 2 veranderd in aardbuik-verschuivingen!
pi_47464729
Goedzo Marit, neem je tijd hoor! Goed op jezelf passen!
pi_47475964
lishe, wat heerlijk dat je het hartje weer gehoord hebt! lief!!!

haha marit, buikverschuivingen... het klinkt zo grappig... gaaf hoor!

hier gaat t, ondanks de aanhoudende misselijkheid, en nu ook brandend maagzuur, hartstikke goed! vanmorgen ook het hartje weer gehoord en gisteren heb ik de kleine gevoeld!!! zo gaaf ben apetrots
ik heb een afspraak gemaakt voor de 20weken echo, 23 april, spannend
  dinsdag 20 maart 2007 @ 16:51:41 #145
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_47477300
Mijn 20-weken echo is 16 april. Dus iedereen die nu vraagt wat het wordt, zeg ik dat we het dan weten. Hopelijk houden ze dan eventjes op met vragen

En wat betreft buikvoelers, ja die hebben we ook al gehad... Handjes defensief over buikje helpt enorm. Indien nodig een beetje wegdraaien als ze de hint niet begrijpen
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_47477990
He Gwennert, leuk he dat voelen. Ik had het idee dat ik niet alleen zwanger was, maar dat er ook nog iets levend in mijn buik zat...
pi_47482843
heerlijk is dat ja, het is allemaal zo vreemd, je kent het niet, maar zo mooi! ik blijf van alles onder de indruk...

vandaag ook de eerste buikvoeler gehad... vond het van haar niet zo erg... haha, heb nog niet eens een grote buik (ja mn eigen spekbuik ) maar toch voelde ze... maar de oma van nijna's man/vriend... brrr dat lijkt me toch niks... nu was het voor mij een zeer goede bekende (mijn eigen oppas toen ik klein was) maar iemand die wat verder weg van me staat, zoals de fam van mn man... ieuw, nee dat vind ik niks...
pi_47485193
Zit ik een reactie te typen, wil ik die posten gaat er wat mis...
Nieuwe poging dan maar... Ik heb me stellig voorgenomen om me de volgende keer niet zo te laten overvallen door een eventuele voeler !

Ik heb een zere onderrug, bij mn stuitje en ietsje hoger. Weet niet zo goed of dat met mn zwangerschap (ben nog maar 11 wk dus het lijkt me sterk eigenlijk) te maken heeft of dat ik verkeerd getild heb ofzo... En wat ik ermee moet heb ik ook geen idee van. Het is irritant in elk geval. Als ik nou een bad had dan ging ik daar even in, maar helaas dat hebben we niet.
pi_47486513
Gewoon een warme douche nemen?
Rugpijn kan van zoveel dingen komen, verkeerde houding, raar getild, een opkomend griepje, of misschien toch de zwangerschap.

Ik vind een lekkere massage, met een lekkere spierzalf ook een aanrader. Maar dan moet je even een masseur regelen. Heerlijk even lekker liggen en ontspannen.. Waar het ook door kwam, het gaat daarna vast wel beter...

Aankomende zondag is mijn vader jarig en zie ik waarschijnlijk al mijn ooms en tantes weer eens. Aangezien die me al heeeeel lang niet meer gezien hebben zal het wel een buikvoel-dag worden. Ik heb maar besloten ze een beetje hun gang te laten gaan. om 20+ mensen krampachtig tegen te houden is ook geen doen.
pi_47486640
Bordje omhangen met "Do not touch" erop .

De enige masseur die ik hier in huis kan vinden is op het moment ziek zwak en misselijk dus dat wordt em niet. Maar ik zal zo zelf wel even lekker wat erop smeren voor ik mn bedje in duik.
Griep wil ik niet aan meedoen... (en zo voelt het ook niet echt, maar je weet t natuurlijk maar nooit...).
Morgen gaat t vast weer beter!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')