abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47593917
zucht !!!
mijn vriendin belde vanmorgen ... doodleuk met "hoi!"

niets aan de hand daar dus!
balen voor ze hoor!
  vrijdag 23 maart 2007 @ 21:06:46 #202
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_47595550
Ik pas voor een inwenge echo
  vrijdag 23 maart 2007 @ 21:25:14 #203
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_47596112
Ik denk dat je weinig te passen hebt Amaranta, wil je een echo laten maken.
Ik heb ook een inwendige echo gehad en dat stelt werkelijk niets voor.
Als de baby eruit moet kijkt de halve wereld mee daar beneden, dus dan lijkt een echo mij een eitje.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_47596615
Het is vooral het idee van een inwendige echo. En je ligt daar zo ongemakkelijk zeg maar.
Maaaaaar het is dan wel goeie afleiding dat je kan meegluren op het schermpje!
Fake it till you make it...
  vrijdag 23 maart 2007 @ 22:52:19 #205
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_47598737
En je ziet het met zo'n dildocam echt allemaal veel beter dan bij een uitwendige echo, zeker de eerste 12 weken ofzo. Mijn 8 en 10 weken echo foto's (inwendig) zijn veel duidelijker dan de foto's van de 12 weken echo (uitwendig)
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  zaterdag 24 maart 2007 @ 00:19:14 #206
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47601668
Klinkt wel kinky... dildocam
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  zaterdag 24 maart 2007 @ 08:35:34 #207
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_47604952
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 22:52 schreef jellyrose het volgende:
En je ziet het met zo'n dildocam echt allemaal veel beter dan bij een uitwendige echo, zeker de eerste 12 weken ofzo. Mijn 8 en 10 weken echo foto's (inwendig) zijn veel duidelijker dan de foto's van de 12 weken echo (uitwendig)
Inderdaad! Het beeld was superduidelijk. Ter geruststelling, het publiek dat bij de echo aanwezg is zit aan je hoofdzijde hoor en kijkt niet en masse mee naar de actie zelf.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_47604994
Ik heb tijdens mijn zwangerschap helemaal geen inwendige echo gehad omdat het met 12 weken ook gewoon aan de buitenkant kan
En als je het niet wil, is er altijd wat te kiezen hoor. Je bent tenslotte baas over je eigen lichaam! Het kan alleen zijn je dan niet al heel vroeg een echo kunt krijgen. Gewoon even overleggen met de verloskunidge/gyn Amaranta. En misschien stellen de verhalen hier je gerust voor het geval het toch fijn is als er een vroege echo gemaakt wordt.
pi_47605072
Dildocam... Tja het beestje moet een naam hebben... .
Ik hoop dat ze maandag gewoon van de buitenkant onze frummel in beeld kunnen brengen .
pi_47605354
Ik vind een inwendige echo ook niet echt vervelend. (hoewel mijn voorkeur natuurlijk uitgaat naar een uitwendige...) Mijn nieuwsgierigheid naar het wurmpje in mijn buik won het van mijn "angst/schaamte" tegen de dildocam ( )
  zaterdag 24 maart 2007 @ 11:00:51 #211
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_47606200
Nou ja ben inimddels 7 weken. Ik heb nog niet eens contact opgenomen met een vk. Komt nog wel.
Ik doe heel rustig aan.
En die echo zien we dan wel weer.
pi_47606489
Hier ook gewoon een uitwendige echo op 12 weken. En dan nog eentje ronde de 20 en de 34 weken. Als alles goed gaat is dat genoeg.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 11:26:06 #213
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_47606549
bij Maxim alleen maar uitwendige echo's gehad. bij Romijn met 11 weken zwangerschap een inwendige. dan zie je het gewoon mooier, zeker als je van jezelf een beetje stevig bent zoals ik (volgens de gyneacoloog dan he).

en BassMiss jou gyn was raar of ligt dat aan Belgie? hier is dat zo niet hoor
pi_47606613
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 09:52 schreef LadyS het volgende:
Mijn nieuwsgierigheid naar het wurmpje in mijn buik won het van mijn "angst/schaamte" tegen de dildocam ( )
Dat had ik dus ook .
Was het maar vast maandag, ik wil zo graag weer ff kijken .
pi_47606701
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 11:26 schreef Martineke het volgende:
en BassMiss jou gyn was raar of ligt dat aan Belgie? hier is dat zo niet hoor
Drie echo's is standaard hier.
De eerste als termijnecho, de tweede om te kijken of alles goed zit met de organen en zo, en de derde voornamelijk om de ligging te bekijken.

Hoeveel in Nederland dan?
  zaterdag 24 maart 2007 @ 11:41:01 #216
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_47606799
tskk ik kijk gewoon verkeerd sorry BassMiss ik dacht dat jij 3 echo's kreeg INwendig ipv uitwendig, ik las verkeerd.

maar hier is normaal 2 echo's zover ik weet, althans..bij de verloskundige., 1 termijnecho en dan 1 rond 20 weken
in het ziekenhuis kreeg ik er meer, maar dat was om de groei te bepalen.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 11:41:14 #217
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_47606804
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 11:00 schreef amaranta het volgende:
Nou ja ben inimddels 7 weken. Ik heb nog niet eens contact opgenomen met een vk. Komt nog wel.
Ik doe heel rustig aan.
En die echo zien we dan wel weer.
Ik heb die drang helemaal niet. Is dat stom?
Het is wel stom dat ik mezelf kwoot
pi_47606846
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 11:41 schreef Martineke het volgende:
tskk ik kijk gewoon verkeerd sorry BassMiss ik dacht dat jij 3 echo's kreeg INwendig ipv uitwendig, ik las verkeerd.
Nee, gelukkig niet!
pi_47609364
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 11:41 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik heb die drang helemaal niet. Is dat stom?
Het is wel stom dat ik mezelf kwoot
Waarom zou het stom zijn? Meestal is je eerste controle toch pas rond de 12 wkn toch?
pi_47619048
Mijn vriend gaat as vrijdag liever naar de kampioenschapswedstrijd van de Graafschap dan met mij mee naar puf partner avondles....En ..........

hij is ook niet thuis als ik, as vrijdag, mijn laatste werkdag heb gehad.....ook door dat stomme voetbal..

Zal ik hem van 2 of van 3 hoog naar beneden gooien ?
pi_47619298
3 !!!
pi_47619357
Oeh KP, zijn dat de hormonen.... ?

Ik heb mijn lief vanmiddag verzocht om wat liever te zijn tegen me. Ik hap momenteel op alles en daar maakt hij gretig gebruik van. Vanmorgen onder het boodschappen doen had ik best een mep uit willen delen... (hormonen... )
pi_47620433
pfff k_p zwaar vervelend dat je vriend er niet voor je is, vanwege het voetbal.

hihi goh ik ben dus niet de enige die op ALLES hapt!
Ik ben echt in staat om over de meeste knullige dingen knallende ruzie te gaan staan schoppen.
En dan zou ik het liefst als een kleuter gaan staan stampen en janken "nouououou ik wil het, en jij bent niet lief tegen mij".

Wij (naja vriendje) zijn vandaag begonnen met klussen in de babykamer-to be. Morgen worden de muren geverft en eea afgewerkt, maandag gaat als het goed is de laminaatvloer erin en worden de gordijnen opgehangen. En volgende week de meubeltjes halen bij de ikea.
Yahoeoeoeoeoe eindelijk krijgen wij ook een babykamer.

En ik heb een rood met zwarte stippen tik voor alles rondom de babyspullen. En nu kwam mijn schoonmoeder vandaag met de meest geweldige babyverzorgingstas

en dan in deze uitvoering:

Zo leuk met super veel vakjes en ruimte, en handige dingetjes.
pi_47620476
wow!
leuke schoonmoeder !!!

edit: leuke tas bedoel ik dus ook !
pi_47620603
gaaf die tas p_iglet!
pi_47625012
Leuke tas!!! Fijn om te lezen dat jij ook zo happerig bent... Gedeelde smart maakt halve smart toch... (nou ja dat hopen we dan maar).
Ik ga richting mn bed, het is de hoogste tijd en dan gaat die stomme klok ook nog een uur vooruit!
pi_47625043
Die tassen van Sammies zijn echt heel erg fijn p_iglet! Ik heb de grotere uitvoering, in de schildpad kleurtjes
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_47625506
Nou..echt zwaar vervelend vind ik het ook weer niet. Kan me voorstellen dat hij die wedstrijd leuk vindt. Vind het gewoon jammer dat "alles" op 1 dag valt. En ja, dat hij dan kiest voor dat voetbal...hij is degene die tot 4 weken geleden dacht dat baby's altijd met de billen eerst naar buiten komen
" Waarom zou je eerst met je hoofd komen " Hij kan nog wel wat scholing gebruiken, haha.

Dus hormonen zijn onder controle gebleven, als zeg ik het zelf.
pi_47633535
goedemorgen!
eindelijk een mooie dag, blauwe lucht, zon
(vanachter raam beoordeeld allemaal )

Vandaag ga ik de gisteren gekochte spulletjes voor kindje eens bekijken en op hun plek zetten.
2 pakjes gekocht, rompertjes, hydr.luiers etc. dus ook de wasmachine gaat eens aan !
Muziekje erbij ...
Bedacht me vanmorgen in bed dat ik toch maar moet proberen even bewust stil te staan bij NU en dat het zwanger-zijn toch wel bijzonder is.
Tot nu toe lijkt het meestal een bijkomstigheid op weg naar het kindje toe,
maar laatste weken ga ik me maar eens als echte zwangere gedragen !
pi_47636852
ja Marit geniet er nog maar van, straks is je buik in een keer verdwenen....
Ik mis mijn buik toch best wel hoor, en vooral het speciale gevoel dat je hebt als je
zwanger bent.....
Maar we hebben nu wel een prachtig mooi en lief kindje ervoor terug gekregen, en dat
gevoel is helemaal met geen pen te beschrijven.

Gister voor het eerst weg geweest zonder Meike, schoonouders bij ons aan het oppassen. (mijn moeder werd 50) na een uurtje maar eens bellen hoe het ging, hoor ik haar keihard huilen....net zo hard weer terug geraced naar huis....
Je hebt meteen zo'n ontzettend moedergevoel voor zo'n kleintje, heel apart hoor.

En over die inwendige shit, daar paste ik ook voor hoor Amaranta. Ik heb de echo uitgesteld naar 12 weken.... (ik kon met 7 weken al een echo krijgen....maar dat durfde ik dus niet)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 26 maart 2007 @ 09:03:47 #231
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_47662807
Toen we onze eerste echo kregen dachten ze dat de baby 12 weken oud was maar hij/zij bleek pas 10 weken te zijn. Toch was uitwendig ook bij 10 weken totaal geen probleem. Alles was heel duidelijk te zien (schijnt ook te liggen aan de plaats van de placenta) En ze hadden me niet eens verteld dat ik eigenlijk niet moest plassen van tevoren om alles duidelijker te zien dus dat had ik 5 minuten voor de echo nog gedaan (van de zenuwen denk ik )
pi_47669529
Vanochtend gezellig onze echo gehad. we zitten nu op ruim 21 weken, en de echoscopiste heeft alles nagekeken. Wat ze kan zien was allemaal goed. Het hartje, de kaak, de maag, de blaas, de rug, het hoofdje... Qua grootte gaat ook alles goed. Het gemiddelde zat boven de gemiddelde norm. Vooral het buikje was mooi gevuld volgens de echoscopiste. De kleine was ook lekker aan het bewegen, en draaide steeds weg als de echoscopiste het hartje wilde zien. Uiteindelijk is het gelukt door aan de andere kant van mijn buik te gaan porren..
En we hebben ook een vermoeden van het geslacht, maar dat houden we lekker voor onszelf tot frutsel geboren is..
Ik zal de echo's vandaag wel even in het echo topic zetten.

Dit weekend zijn we gezellig bij mijn ouders geweest en hebben we mijn vaders verjaardag gevierd. Maar door alle drukte en het heen-en-weer geloop begin in nu toch wel wat last van mijn rechterheup te krijgen. Het begint op mijn rug, en straalt via mijn bil door naar mijn dijbeen. Aan het eind van de twee weekend dagen kon ik er niet fatsoenlijk meer op lopen.. Maar gelukkig is het vanochtend al weer wat beter. Hopelijk trekt het verder weg, want ik wil nog wel eens gezellig een middagje shoppen binnenkort...
pi_47677970
Fijn Deepfreeze dat alles ok is ! Altijd weer een hele geruststelling.

Ik mag volgende week dinsdag en woensdag weer naar het ziekenhuis. Maandag ook, maar dat is een info avond over bevallen in Bronovo. Ben wel weer toe aan een controle. Ik voel wel van alles en nog wat, maar ik weet niet wie dat doet. Gewoon weer lekker om te horen dat het met allebei goed gaat.
  maandag 26 maart 2007 @ 17:07:57 #234
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_47678151
Mooi, dat echo-topic. Hoe zet je foto's in een post? Wij hebben ook nog onze echo van 9w5d ingescand op de compu ergens staan

Guusje (werknaam, afgeleid van guus geluk (man is Donald Duck-fan), en Guusje is kort voor zowel Guus als Gusta, dus lekker unisex) trapt nu deze hele dag door. En flink hard ook! Dat belooft. Nu weet ik niet of ik flinke darmborrels heb, of dat het Guusje is. Heel vreemd. Bij de lichte bewegingen voel ik het verschil wel, maar bij het grove geweld is het verschil een stuk kleiner.

Werken jullie trouwens allemaal full-time tot aan het verlof? Ik heb morgen gesprek met manager, en heb er niet zoveel zin in, eigenlijk. Heb twee weken geleden heerlijk rustig gehad, vorige week keihard moeten werken, en ik ben drie van de vijf dagen huilend van ellende thuis gekomen. dat wordt dus minderen...
Gelukkig is mijn manager wel heel relaxed erin, maar ik heb ook al wat minder gewerkt in de eerste drie maanden omdat ik anders achter mijn stuur in slaap viel. Lekker, zwanger zijn
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_47678459
euh.. .ik moet alleen nog as vrijdag werken
Dan ben ik op 1 dag na, 29 weken zwanger...
pi_47678680
K_P, 2 dagen onderzoeken? waar gaan ze allemaal naar kijken dan?

Nijna, jij had vandaag toch ook een echo? Hoe is dat gegaan?

DaviniaHR, als je een foto wil posten, dan moet je hem ergens online zetten. Met de link die je dan hebt kun je hem neerzetten met de volgende code in je post...
1[img]http://www.fok.nl/plaatje.jpg[/img]

en dan het http://www.fok.nl/plaatje.jpg vervangen door je eigen link
pi_47678943
Hier wel mijn contracturen werken tot aan mijn verlofdatum 7 mei(ruim 6 weken voor de uitgerekende datum).
Maar in overleg werkt er nu bij iedere dienst die ik werk 1 van de 2 stagaires mee zodat ik geen kinderen meer hoef te tillen of veel moet bukken. Verder werk ik al vanaf 4 maanden zwangerschap geen nachtdiensten meer, en vanaf deze week ook geen vroege diensten met aanvang 6.00 meer.
En in april ben ik zo geroosterd dat ik maximaal 2 dagen op rij werk.

Ook heb ik zelf in april wat vakantiedagen opgenomen zodat ik meer tijd heb om te studeren voor een tentamen van eind april.

Dus al met al nog 14 dagen werken!!
  maandag 26 maart 2007 @ 17:36:25 #238
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47679100
gave tas piglet en al bijna verlog spannend
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_47679313
ene dag een echo, gewoon de reguliere groei echo. Duurt zo'n 45 minuten.
Volgende dag de gyn. Hij meet bloeddruk, voelt aan buik. En ik heb een heeeeleboel vragen voor hem. Het kon niet op 1 dag gepland worden, vandaar.

En p_iglet, dat duurt ook niet zo gek lang meer. Lekker hoor!
pi_47679751
hahaha nog 14 dagen werken klinkt idd heel dichtbij...
maar 7 mei is vanaf nu toch echt nog op de dag af 6 weken...

hihi ok, dat klinkt ook niet al te lang meer.
  maandag 26 maart 2007 @ 18:06:03 #241
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_47680096
Ik kan ook niet wachten tot mijn verlof begint. Ik zit er aardig doorheen op het moment. Zal wel even een dipje zijn, hoop ik. Ik moet nog 4,5 week werken.
pi_47681841
zucht

ik nog incl. deze week nog 4

en toch klinkt het ook nog zó kort !!!
  maandag 26 maart 2007 @ 19:08:00 #243
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_47682205
Pannekoek al bijna met verlof! Lekker joh..!
En die paar weken van de rest.... Heerlijk. En dan genieten van de rust (even ) En het lekkere weer (hopelijk!)
Fijn dat de echo goed was, Deepfreeze!!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_47687356
Vanmorgen echo gehad en wat eerst nog een boon leek heeft nu toch werkelijk wat menselijke vormen gekregen!
Armpjes, beentjes, volgens mij zwaaide Frummel naar me .
Het hartje zien kloppen, Frummel wilde niet zo erg stil blijven liggen en was druk aan het bewegen. Ik ben vlieft .
  maandag 26 maart 2007 @ 21:03:22 #245
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_47687415
Mooi is het he Nijna? Jullie frummel.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_47687696
Jaaaaa .
En dan boodschappen gaan doen en je tas vergeten enzo gewoon omdat je in gedachten heel ergens anders bent .
pi_47688506
nijna...super !!
fijn ook dat het 'menselijke' vormen zijn
pi_47700683
Heerlijk hè, je kleine frummel zo zien bewegen!
Ik ben nu superbenieuwd hoeveel dat kleine wezentje in mijn buik gegroeid is, over 3 weken hebben we een nieuwe echo. (tot nu toe 1 op 7w en 12w-ook van boontje naar mensje dus )

Ik hoop te kunnen werken tot 1 week voor mijn uitgerekende datum, dan kan ik tot het einde van het jaar thuis zijn met mijn kindje... (gewoon zwangerschapsverlof + ouderschapsverlof)
En verder nog afgesproken met mijn bazen dat ik de eerste 4 maanden van 2008 halftijds kom werken, ook in de ouderschapsverlofformule.
Ik werk als administratief bediende, dus zonder gezondheidsproblemen moet het wel lukken denk ik.

Ennehm dames, ik lees/leef echt wel mee, maar reageren lukt niet steeds
pi_47701114
goejesmorgens !

Dat klinkt ook als een goed plan, Iksje..alleen 1 week voor lanceerdatum ?? pffff respect !

Marit, die vriendin van je....?? Jongen of een meisje ?
pi_47701491
Klinkt goed Iksje, maar tot 1 week voor je uitgerekende datum... pfoe. Maar dan heb je wel lekker lang verlof na! Over 3 weken echo, leuk!

Als ik zo zit te bladeren in mn agenda dan komt het erop neer dat ik na de zomervakantie een week zou moeten werken en dan met verlof (als ik voor 6 weken vantevoren ga) en dan zou ik 1 week voor de kerstvakantie weer moeten beginnen zo ongeveer. Maar goed, eerst maar eens zien dat het baan-gebeuren rond komt... Anders heb ik wel lekker lang verlof .
Weet iemand trouwens hoe dat zit als er in je verlofperiode een vakantie valt. Telt dat gewoon mee in die zoveel weken, of krijg je die (bijv een week) nog extra?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')