17 euro klinkt beter dan mijn kuurtjesquote:Op maandag 5 maart 2007 13:58 schreef Anubis1984 het volgende:
Omdat mijn topic een beetje overbodig was kick ik deze maar even. Hier iemand die chronisch infecties heeft, minstens 5 tot 6 keer per jaar. Krijg ook telkens paaseitjes ervoor, werkt wel prima overigens. Maargoed, wil er gewoon af, dit gaat al een jaar of 5-6 zo....
Net ff bij de apotheek geweest en capsules voor darmflora meegekregen. Schijnt ook preventief tegen schimmelinfecties te werken, omdat die schimmels ontstaan in de darmen. Ben benieuwd, als t werkt ben ik blij, als t niet werkt ben ik 17 euro armer en gaan we weer wat nieuws proberen![]()
Ik geef wel even namens haar antwoord.quote:Op maandag 5 maart 2007 14:01 schreef Syrena het volgende:
Maar het heeft wel geholpenHoe heten de capsules die je hebt gekregen?
Ik heb trouwens ook een spastische darm, heb me altijd afgevraagd of dat er soms mee te maken had.
Chloorwater kan je klachten verergeren, het wordt je dan ook afgeraden door de dokter. Schimmelinfecties zijn wel besmettelijk ja, je vriend moet sowieso ook een kuurtje halen anders blijven jullie elkaar besmetten.quote:Op woensdag 21 maart 2007 19:10 schreef Twinky het volgende:
Hoi, ik moet ook in dit topic
Ook nuvaring, zou het echt zo'n toeval zijn? Verder afgelopen week erg veel stress en sinds een maand weer seks sinds heel lang, en een erg gevoelig lichaam dus tja.
Vorige week dinsdag begon het, met een heel klein beetje jeuk en irritatie, toen tot uiteindelijk vrijdag wat meer, maar ook niet zo erg, toen werd het weer minder. Ik ging toch maar even langs de dokter omdat ik bang was voor een SOA, en voor het eerst in mijn leven met de beentjes wijdNou, hup, schimmeltje, en ik hoefde maar een halve kuur, Canesten, omdat het zo weinig was. Ben ik vergeten af te kloppen, en maandagmiddag (eergisteren dus) kwamen die witte 'vlokjes' met dat brandende gevoel. Auwauwauw, wat een marteling, maar toen ik alles had weggepoetst en nabehandeld met zo'n intiem-doekje van het kruidvat, ging het wel weer enigszins, en toen 's avonds de zalf eringespoten. Ook heb ik van mijn moeder die gelei gekregen, dat is ook wel fijn.
Ik heb echt respect voor de die-hard candidaatjes. Godver, wat doet dat pijn!
Nu heb ik twee vragen: hoe zit het met schimpie's en seks, waar moet je op letten en wat moet je wel/niet doen? en mag je zwemmen in het chloor? (dat zou ik graag voor vanavond kwart voor acht (hydrofitness vanwege chronische pijn) weten, bedenk ik me net ineens)
Als je nu sex hebt dan wordt t erger(althans bij mij) dan is het vaak ook te pijnlijk om het te doenquote:Op woensdag 21 maart 2007 19:17 schreef Twinky het volgende:
goed, dan gaan we niet zwemmen
ik denk niet dat hij het heeft nu, het is dinsdag heel langzaamaan begonnen, en zondag hadden we voor het laatst seks, dus ik denk dat het echt 'ontstaan' is, en niet als reactie op. meer als ik nu seks wil wat ik dan moet doen om te voorkomen dat het bij mij erger wordt/ langer blijft of dat hij het krijgt enzo.
Ik hoop het ook voor je...het is een heel vervelend iets. Gelukkig heb ik het nu al een hele tijd niet meer gehadquote:Op woensdag 21 maart 2007 19:51 schreef Twinky het volgende:jammer. Hoop ik maar dat het snel overgaat. En nooit meer terugkomt..
* Syrena too ! *heel hard afklopt*quote:Op woensdag 21 maart 2007 19:56 schreef zwartedoos het volgende:
[..]
Ik hoop het ook voor je...het is een heel vervelend iets. Gelukkig heb ik het nu al een hele tijd niet meer gehad![]()
Oeh, van vaginale douches word ik toch wel een beetje kriebelig. Dat verstoort de balans wel heel erg allemaal enzo, net zoals dat ik erg voorzichting ben met Lactacyd. Ik heb dus van die kruidvat-doekjes die gewoon even lekker opfrissen, zeker fijn bij avondjes uit of dreigende seks enzo.quote:Op woensdag 21 maart 2007 21:43 schreef Syrena het volgende:
Ja die Bioclin is idd geweldig! Bij mijn brandt het alleen als de HEL de eerste minuten, maar daarna *zalig*. Ik gebruik 'm trouwens ook wel eens na de sex, als ik denk dat ik wat teveel ben "doorgeschuurd". Heb je ook dat opzetstukje, dat je het wat dieper kan inbrengen?
Ik heb ook hun vaginale douche. Heel fijn ding. Niet enorm groot, wel flexibel en fijn met inbrengen. Hij was prijzig, maar was het wel waard.
Oja, mocht je nu vaker schimmels krijgen (wat ik je niet toewenst, ik duim dat het eenmalig was!) dan is het mss ook een idee om preventief Diflucan te gaan nemen voor 6 mnd. Dan moet je op de laatste dag van je menstruatie een tablet nemen. Heeft bij mij goed geholpen (al neem ik een tablet op de vierde dag, omdat ik dan meestal een beetje jeukerig/raar gevoel kreeg down under).
Maar ik ga er vanuit dat het niet nodig is
Je hebt het dus altijd, maar pas als de balans wordt verstoord krijg je er last van.quote:candida komt voor in de slokdarm, mond, vagina, keel en ingewanden. In een normale situatie heeft de mens geen last van deze gist, die in een gezonde balans leeft met bacteriën. De groei van candida wordt meestal gereguleerd door bacteriën die in deze lichaamsdelen voorkomen.
Nee hoor, heb t inmiddels zo'n 7x gehad en 1x deed het maar pijn, toen was het een stagairequote:Op dinsdag 3 april 2007 14:44 schreef Take_A_Picture het volgende:
Maar die zgn 'eendenbek', doet dat niet pijn?
idd zo is dat bij mij ookquote:Op dinsdag 3 april 2007 14:50 schreef teigan het volgende:
Eendebek doet geen pijn..
Maar ik heb geloof ik maar 1 keer gehad dat ze met een eendebek gingen kijken, voor de rest geloofde mijn huisarts mij wel op mijn woord. Ik heb het zelfs wel via de assistente gemeld, en medicijnen voorgeschreven gekregen.
Ik heb er best spijt van dat ik haar toen niet heb gebeld, dat schreef ze namelijk.quote:Wij zagen steeds bij vrouwen met recidiverende candidiasis Diflucan als medicatie. Dit middel is absoluut niet geschikt daarvoor, omdat het niet de cellen binnen kan dringen, waar de schimmelsporen zich schuil houden. Met Trisporal en een aantal nevenadviezen oogsten wij goed succes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |