abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 maart 2007 @ 20:04:40 #1
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_47276386
Ik neem de honeurs maar even waar

Zwangerschap en Geboorte, deel 283

As papa's en mama's :

26 maart 2007: Gabberhead
02 april 2007: Ellesje
22 april 2007: laika
13 mei: 2007: waterfly
15 mei 2007: Snowwww
18 mei 2007: erikh (papa )
25 mei 2007: Memmel
03 juni 2007: Marit1978
13 juni 2007: Beaker
17 juni 2007: kapitein_pannekoek
20 juni 2007: p_iglet
20 juni 2007: Karin
07 juli 2007: Kleintje
23 juli 2007: desiredbard
27 juli 2007: Freudie
28 juli 2007: jellyrose
31 juli 2007: Stiemie
02 augustus 2007: Deepfreeze en _Flash_
09 augustus 2007: marlieske
13 augustus 2007: Iksje
15 augustus 2007: B4CO (papa)
22 augustus 2007: DaviniaHR en PhysicsRules
25 agustus 2007: Razor21
28 augustus 2007: Gwennert
11 september 2007: Lishe en Xtracer
09 oktober 2007: Nijna
09 november 2007: amaranta en mex

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.
[/quote]

[ Bericht 0% gewijzigd door Lois op 16-03-2007 20:43:13 ]
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  Jubileum moderator woensdag 14 maart 2007 @ 20:30:25 #2
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_47277361
Ik dan heb ik het linkje toegevoegd van het oude deel
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_47277400
Nummertje 284 alweer...

Vanmiddag in de supermarkt geprobeerd om inspiratie op te doen voor t avondeten, uiteindelijk werd het dan maar pasta. Gaan we eten, zit mn vent met lange tanden in zn bordje eten te prikken... Er zat teveel groente in naar zn zin... ik hoop dat die kleine niet de lastige eetgewoonten van zijn/haar paps krijgt...
Fake it till you make it...
pi_47277474
Oeh... eten wij hebben vanavond boerenkoolstampot op! erg lekker met monchou en boerenkoolkruiden
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_47277743
Ik heb op het moment echt zo weinig inspiratie voor eten koken... Of ik sta in de supermarkt en heb onwijze zin in iets en dan ben ik het thuis aan het maken en dan hoef ik het al niet meer... .
Ik wilde vandaag dus voor 2 keer boodschappen doen, maar ik heb wel 3 rondjes door de supermarkt gelopen en kon gewoon niet bedenken wat ik dan morgen zou moeten koken.

Maar goed, wie weet heb ik vannacht wel een verhelderende droom ofzo (vast niet)...
pi_47278134
www.voedingscentrum.nl heeft een weekmenu.. dan hoef je er niet meer over na te denken.
pi_47278784
P_iglet, bedankt, het recept voor morgen spreekt me niet zo aan, maar ik kan er vast wel een ander ideetje vinden (dat ik daar zelf niet aan gedacht heb... zijn dat de hormonen?)
  FOK!fossiel woensdag 14 maart 2007 @ 21:07:37 #8
2628 Karin
pi_47278843
Wat zijn eigenlijk de huidige richtlijnen/opinies/onderzoeken over maagzuurmedicatie?
Bij Bram heb ik een fles Gaviscon gehaald en maar 1 x gebruikt, toen ik er echt niet van kon slapen. Maar vond het gewoon eng iets te nemen.
Heb er nu een weekje last van, nog niet zo heel erg maar het begint wel een beetje irritant te worden. En ik vind het ook zo vroeg al.
pi_47278915
ik heb er een tijdje geleden flink last van gehad, en kreeg antagel van de apotheek mee. Volgens hun kon dat geen enkele kwaad.
pi_47278976
ik vond het ook al vroeg!
maar kan niet ontkennen dat ik er soms ook al last van heb hoor!

ik zag in eerder topic 'rennies' voorbijkomen als veilig te gebruiken en goed-werkend !
(heb het nog niet in huis gehaald, omdat ik ook even over drempel van 'iets slikken' heen moet!)
  woensdag 14 maart 2007 @ 21:16:25 #11
108648 cattie
lieve moeder
pi_47279150
Ik had al vanaf halverwege de zwangerschap een flesje cola naast mijn bed staan. Als ik last had van maagzuur nam ik even een paar slokjes en dan ging het wel weer. (Al vond ik het wel vies, lauwe, prikloze mierzoete cola.)
  FOK!fossiel woensdag 14 maart 2007 @ 21:18:23 #12
2628 Karin
pi_47279232
Ah ben gelukkig niet de enige die er al zo vroeg last van heeft.

Cola heb ik inderdaad al geprobeerd Cattie maar helaas wordt het daar alleen maar erger van, erg jammer.
  woensdag 14 maart 2007 @ 21:19:58 #13
108648 cattie
lieve moeder
pi_47279286
He jammer dat dat niet werkt. En vla? Dat schijnt soms ook te werken.
pi_47279360
Karin, Gaviscon kun je gewoon gebruiken Ik zelf neem Rennies want die Gaviscon vind ik zo vies!
Ik heb van de vk een aantal namen gekregen van goed werkende drankjes tegen maagzuur, ik zal morgen even mijn afsprakenkaart erbij pakken en ze dan ff hier vermelden, misschien heb je er wat aan?!

Gaviscon kun je nemen na iedere maaltijd en voor het slapen gaan
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_47280140
en rennies werken voldoende ?

dan ga ik ze toch maar eens halen,
waarom wachten tot de klachten echt vervelend worden!
  FOK!fossiel woensdag 14 maart 2007 @ 21:43:37 #16
2628 Karin
pi_47280258
Bedankt Beaker, ik ga denk morgen gewoon Rennies halen ofzo. Die drankjes vind ik ook vreselijk smerig.

Cattie helaas helpt vla ook niet. Ik weet nog bij Bram dat het erg hielp als ik geen prik meer dronk en geen gekruid eten at. Nu merk ik dat het ook erger lijkt te worden als ik Taksi gedronken heb, laat dat nou net mijn tic zijn deze zwangerschap. Liters van het spul heb ik al op.
  woensdag 14 maart 2007 @ 21:54:09 #17
108648 cattie
lieve moeder
pi_47280768
Een Taksitik! Hopelijk helpen Rennies wel goed! Sterkte, ik weet hoe rot het is.
  woensdag 14 maart 2007 @ 23:58:41 #18
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_47286712
Maalox, Karin! Wel even navragen bij de apotheek, ik kreeg dat in de laatste zwangerschap, maar ik weet niet zeker of dat was vanwege zwangerschapsdiabetes (dan schijn je dus geen gaviscon te mogen gebruiken, en vanillevla/cola is dan helemaal geen optie ) of dat het gewoon onschuldig is.

Werkt wel als een tierelier
pi_47290679
Ik had ook Rennies, dat waren echt mijn beste vriendjes... hielpen ook heel goed!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_47291839
Gelukkig nog geen last van, maar denk dat ik voor het geval dat... toch maar Rennies in huis ga halen.
Wel vreselijk veel moeite met in slaap vallen...
pi_47291959
ik had ReglaPH in plaats van rennies, en dat hielp meestal wel aardig, maar de samenstelling zal elkaar niet veel ontlopen denk ik.
  donderdag 15 maart 2007 @ 10:22:57 #22
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_47292996
dat ReglaPH had ik ook, dat hielp idd wel aardig. Het leek alleen of je een vloeibaar krijtje naar binnen werkt
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_47293011
vloeibaar? ik had ze in zuigtabletjesvorm.
  donderdag 15 maart 2007 @ 10:29:44 #24
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_47293170
ik had een drankje.
Dan had jij zeker het idee dat je daadwerkelijk een krijtje naar binne werkte
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  FOK!fossiel donderdag 15 maart 2007 @ 10:33:39 #25
2628 Karin
pi_47293278
Ze hadden Gaviscon tabletjes bij de drogist Heb ik het maar in huis mocht ik er echt niet van kunnen slapen.

Minoehoes!!! Joehoe!!! Hoe is het bij jullie??
pi_47293313
dat zou dan iets voor m@x geweest zijn. die had toch zo'n onbedwingbare trek in krijtjes? ik weet 't niet meer precies, ik vond ze wel lekker, en -niet geheel onbelangrijk- ze hielpen!
pi_47293637
woehoe, vandaag op de 20 weken.. Al halverwege. Wat gaat de tijd snel. Binnenkort maar serieus aan de kamer en inkopen beginnen.

Hier zit ik ook aan de rennies. Had altijd wel wat last van maagzuur, maar het wordt nu steeds erger. Gelukkig doet wat zuivel of een biscuitje ook nog wel goed werk.

Vreemd dat we nog niks van minoes hebben gehoord. Hopelijk laat ze snel iets van zich horen..
pi_47293729
nu heb ik last van zwangerschapsdementie... maar minoes d'r beebje had toch steeds die intervallen met het hartje???
Zal alles wel oke zijn? Zullen ze niet in het ziekenhuis zijn???
Ben zo benieuwd hoe het is...
En hoe het met haar vader is...
  † In Memoriam † donderdag 15 maart 2007 @ 10:56:38 #29
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_47293914
Als het uiteindelijk toch een keizersnee is geworden, dan is minoes vast nog in het ziekenhuis. En Kleintje je hebt volgens mij nog geen last van zwangerschapsdementie hoor, want ik kan me dat ook herinneren.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_47294230
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 09:34 schreef Kleintje het volgende:
Gelukkig nog geen last van, maar denk dat ik voor het geval dat... toch maar Rennies in huis ga halen.
Wel vreselijk veel moeite met in slaap vallen...
Rennies mogen toch niet tijdens de zwangerschap? Of heb ik dat verkeerd onthouden?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_47294381
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 11:06 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Rennies mogen toch niet tijdens de zwangerschap? Of heb ik dat verkeerd onthouden?
Even opgezocht...
Kan ik dit middel gebruiken als ik zwanger ben, of binnenkort wil worden?
En als ik borstvoeding geef?
Tijdens zwangerschap en borstvoeding kunt u dit antacidum gebruiken, maar houdt u zich aan de gebruikelijke dosering. Aluminium en magnesium worden weliswaar gedeeltelijk in uw bloed opgenomen, en kunnen via de placenta en moedermelk uw kind bereiken, maar tot nu toe heeft dit nog niet tot problemen geleid. Zuurbranden tijdens de zwangerschap komt vaak voor, en wordt meestal bestreden met een antacidum; bij normaal gebruik is dit veilig. Als een antacidum onvoldoende helpt kan de arts omeprazol (een maagzuur-remmer) overwegen.

Bron: http://www.serviceapotheek.nl/geneesmiddelen/index.asp?geneesmiddelId=1835&productId=5063
pi_47294410
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 10:56 schreef Slaapmeisje het volgende:
Als het uiteindelijk toch een keizersnee is geworden, dan is minoes vast nog in het ziekenhuis. En Kleintje je hebt volgens mij nog geen last van zwangerschapsdementie hoor, want ik kan me dat ook herinneren.
Maar omdat ze zei dat haar oudste hier wel wat zou laten weten... daarom is het toch wat 'vreemd'.
Jee, geen dementie hier!
pi_47294559
Het schoot mij ook door het hoofd, die onregelmatige hartslag van minoes' beebje, hopelijk is alles goed!

Ik heb van de gyn wat gekregen tegen maagzuur, omeprazol....omdat rennies en gaviscon niet werkten.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  donderdag 15 maart 2007 @ 11:57:56 #34
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_47295947
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 10:35 schreef bixister het volgende:
dat zou dan iets voor m@x geweest zijn. die had toch zo'n onbedwingbare trek in krijtjes? ik weet 't niet meer precies, ik vond ze wel lekker, en -niet geheel onbelangrijk- ze hielpen!
Nog steeds wel af en toe
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_47296001
ik dacht dat 't echt bij je zwangerschapskwalen hoorde maar deze ben je dus nooit kwijtgeraakt. OFFFF je bent weer zwanger! maar dat lijkt me niet zo heel waarschijnlijk. ... toch?!
  donderdag 15 maart 2007 @ 12:52:09 #36
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_47297692
Hier gelukkig nog geen maagzuur problemen. Wel iets dat lijkt op een beknelde zenuw in mijn linkerbil. Wat doet dat pijn zeg! Ik denk dat ik daar toch maar even mee naar de dokter ga.

P_iglet, hoe is je zwangerschapsgym bevallen? Ben gisteren weer geweest en het clubje was al uitgedund tot wel drie dames.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_47297784
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 12:52 schreef Memmel het volgende:
Hier gelukkig nog geen maagzuur problemen. Wel iets dat lijkt op een beknelde zenuw in mijn linkerbil. Wat doet dat pijn zeg! Ik denk dat ik daar toch maar even mee naar de dokter ga.

P_iglet, hoe is je zwangerschapsgym bevallen? Ben gisteren weer geweest en het clubje was al uitgedund tot wel drie dames.
Jeetje maar 3 . En de rest komt ook gewoon niet meer?

Ik heb as dinsdag de eerste les daarvan. Ik ben heel benieuwd. Ik zag op het schema dat ik toegestuurd kreeg dat de laatste les overdag is.... Uhm hallo, dan heb ik nog geen verlof ofzo hoor. Weet jij wat er met die laatste les de bedoeling is?
  donderdag 15 maart 2007 @ 12:59:39 #38
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_47297931
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 10:56 schreef Slaapmeisje het volgende:
wel erg lang hoor in het zkh.

nou ja, ik hoop maar dat het goed is
  donderdag 15 maart 2007 @ 13:37:19 #39
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_47299206
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 12:55 schreef p_iglet het volgende:

[..]

Jeetje maar 3 . En de rest komt ook gewoon niet meer?

Ik heb as dinsdag de eerste les daarvan. Ik ben heel benieuwd. Ik zag op het schema dat ik toegestuurd kreeg dat de laatste les overdag is.... Uhm hallo, dan heb ik nog geen verlof ofzo hoor. Weet jij wat er met die laatste les de bedoeling is?
Nee, geen idee. Bij ons is het gewoon 's avonds. Ik weet alleen dat les 5 bijzonder is, in verband met de "interessante" video en de partners die erbij zijn. Maar veel van die cursussen gaan er inderdaad vanuit dat je, zodra je zwanger bent alle tijd van de wereld hebt! Alsof je dan niet meer hoeft te werken ofzo.
Gisteren het hoofdstuk weeën en persweeën behandeld. Volgende week: de uitdrijving. Wat een woord...
Wie is je cursusleidster?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_47299726
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 13:37 schreef Memmel het volgende:

[..]

Nee, geen idee. Bij ons is het gewoon 's avonds. Ik weet alleen dat les 5 bijzonder is, in verband met de "interessante" video en de partners die erbij zijn. Maar veel van die cursussen gaan er inderdaad vanuit dat je, zodra je zwanger bent alle tijd van de wereld hebt! Alsof je dan niet meer hoeft te werken ofzo.
Gisteren het hoofdstuk weeën en persweeën behandeld. Volgende week: de uitdrijving. Wat een woord...
Wie is je cursusleidster?
Cursusleidster is Truska.

Tsja behoorlijk vreemd dat ze er meteen zodra je zwanger bent vanuit gaan dat je tijd over hebt. Ik heb het nog nooit zo druk gehad, als de komende 2 maanden
pi_47299937
Iemand ervaring met "eitjes" (zo noemde de assistente van de huisarts ze, tenminste) die je vaginaal moet inbrengen ?
Zou tegen schimmelinfectie helpen ????
pi_47300503
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 13:57 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Iemand ervaring met "eitjes" (zo noemde de assistente van de huisarts ze, tenminste) die je vaginaal moet inbrengen ?
Zou tegen schimmelinfectie helpen ????
Niet tijdens een zwangerschap Maar ja, heb ik wel eens gebruikt en werkt prima. Voor het slapen gaan, en niet vergeten ondergoed aan te doen en een inlegkruisje d'r in Anders wordt 't een beetje een troep. Maar echt, na een dag al een verademing.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_47300506
Ik heb ze wel een paar keer gehad (gynodaktarin). Ook voor een schimmelinfectie. Dat was alleen wel voordat ik zwanger was..
Opzich werkten die eitjes goed. De jeuk was redelijk snel over. En als het inbrengen niet helemaal lukte, gewoon wat glijmiddel op het eitje doen. Dat kan verder geen kwaad..
Ik heb ook nog een creme gehad die je vaginaal in moest brengen (canesten gyno). Die vond ik eigenlijk ook wel prettig werken. Wat dunner dan die eitjes en de creme stonk minder.

Wil je nog meer weten?
pi_47300822
kp, zie anders de vrolijke reeks Schimmelinfectie deel 4
pi_47300897
ik heb wel genoeg info en uiteraard ga ik even de vrolijke reeks schimmelinfectie deel 4 bekijken.

Dank u vriendelijk voor de info, ladies !
pi_47302218
Vrolijke reeks... ...
Geen ervaring hier gelukkig.

Ik heb vaak als ik gewerkt heb, soms ook zonder gewerkt te hebben, pijn helemaal onderin mn rug, daar waar het overgaat in je billen zeg maar. Als ik dan voorover buk doet t zeeeeer .
Toch loop ik niet heel veel te sjouwen, al moet ik bekennen dat ik wel wat kinderen heb lopen tillen vandaag, zou het daaraan liggen?

Had gisteren (dacht ik) van de vk een folder over de zwangerschapsgym gekregen, maar nu kan ik die niet meer vinden. Maar over anderhalve week echo, ook daar dus dan zal ik wel een nieuwe vragen... Want ik wilde wel zoiets gaan doen eigenlijk. Misschien ook wel zwemmen, stond een heel stuk over in het plaatselijke suffertje .
pi_47302357
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 14:25 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
ik heb wel genoeg info en uiteraard ga ik even de vrolijke reeks schimmelinfectie deel 4 bekijken.

Dank u vriendelijk voor de info, ladies !
Vrolijke reeks Gemenerd
Ik ben allergisch voor de eitjes trouwens, en voor Gyno-mik. Dan denk je echt van
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_47303450
Dit staat in de bijsluiter....irritante info vind ik het. Ik ben braaf naar de huisarts geweest, dus het zal wel goed zijn, maar toch lees ik liever : voldoende ipv onvoldoende...

Gebruik bij zwangerschap
Over het gebruik van deze stof tijdens de zwangerschap bij de mens bestaan onvoldoende gegevens om de mogelijke schadelijkheid te beoordelen. Er zijn tot dusver geen aanwijzingen voor schadelijkheid bij dierproeven.
pi_47303558
oh dus je kunt er gerust dierproeven mee doen. veel plezier!
pi_47303594
zal ik het dan maar op mijn katten uitproberen ?
pi_47306593
Bix , je verbaast me
pi_47307383
Om nog even terug te komen op het maagzuur

Bij mij helpt eigenlijk niks, maar Rennies verzacht een beetje

Volgens de vk is vloeibaar echt het beste, hier nog wat aanraders

- Gaviscon
- Antagel
- Maalox

as dinsdag ga ik beginnen met zwangerschapgym ben benieuwd!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  donderdag 15 maart 2007 @ 17:44:21 #53
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_47307835
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 15:40 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
zal ik het dan maar op mijn katten uitproberen ?
Als het poezen zijn, anders kan je lang douwen!

Ik heb het ook 2 keer gehad in de eerste 12 weken van mijn zwangerschap. Ik nog vragen: maar hoe haal ik 'm er dan weer uit? Die apotheker keek me aan, zo van: ben je blond ofzo? Had nog nooit een zetpil gehad en wist niet dat ze oplosten...
pi_47307950
KP, ik heb ze ook gehad tijdens mijn zwangerschap en ze hielpen prima! Wel inlegkruisjes kopen voor de dag erna, je kan wat "nalekken".
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_47308997
okidokie.

Heb nog even navraag gedaan bij vriendin (=huisarts)...en zij zei dat ze het ook vaak voorschreef. Ze vroeg alleen (heel plastisch) of ik er nog wel bij kan, hahaha
pi_47315237
Hallo
Daar ben ik dan eindelijk Even in het kort:
Ik kreeg op woe.7 maart om 14:05u wee 1 en toen nog 3 in dat uur.Om 15:00u kreeg ik er 3 om de 5 minuten,vlos gebeld en toen braken de vliezen en toen kreeg ik er 3 in 7 minuten en moesten we rennen.
We waren om 16:00u in het zieken huis en om 19:11u ben ik bevallen van een zoon en hij heet:
Quinten John 3665 gram en 51 cm.lang.
Moest snel geboren worden,dus infuus erin en heel snel omhoog gedraaid,niet echt een weeënstorm gehad.
Toen zei de gyn:en nu moet hij eruit,de harttonen gaan te ver dippen,naar 60.
Ze gingen de vacuum klaarleggen maar daar had deze mamma geen zin in,dus 2 enorme persweeën erna was hij er
Wel een knip en die is naar achter toe en omhoog uitgescheurt 3 kwartier hechtwerk en toen heb ik liggen gillen,dat ze moesten stoppen.Toen kreeg ik er 3 prikken bij en konden ze verder hechten.
De harttonen van Quinten waren helaas nog niet goed en hij moest dus meteen die nacht op de verkoef aan de hartmonitor Daar heb ik 's nachts wel mogen voeden en dat ging redelijk.De dag erna is nog een hartfilmpje gemaakt en daar was de onregelmatigheid niet te zien.Maar omdat het een momentopname was,moest die nog eens herhaald worden.
Do.middag mocht Quinten met me mee naar de kraamafdeling en mocht hij op zaal staan.Als het de volgende ochtend goed zou zijn,dan mochten we naar huis.........
Helaas,Quinten werd geel.Hij is toen geprikt op bilirubine,dit was niet te hoog,dus niet onder de lamp,maar wel nog een nachtje blijven.
De volgende dag was het wel te hoog,dus een dag en nacht onder de lamp.
Affijn,we moesten dus 6 dagen blijven uiteindelijk en ik had de 2 laatste nachten enorme rotnachten.Eerst lag hij onder de lamp en moest hij veel drinken en kreeg hij kramp en kreeg de verpleging m niet stil,dus toen ben ik ruim 3 uur in de nacht zelf met m bezig geweest.....lekker met zo'n beurse onderkant en jankbuien
De afgelopen 3 dagen thuis waren ook heftig,omdat we erg aan het rommelen zijn met de bv.
Hij pakt de tepel alleen met tepelhoedje en ik moet ook nog wat afkolven voor evt.een beetje bijvoeden als hij om nog meer vraagt.
Verder ook veel problemen met de poeperij en eet me ongans aan fruit en zit nu aan de laxo,want het word er niet beter op.In het zh.ook 1x een klysma ervoor gekregen omdat ik zat de brullen op de pot v/d pijn
Jullie lezen ,een heftige bevalling,gelukkig niet zo lang en van begin tot eind maar in 5 uurtjes.....kwam mijn wens toch uit.
Maar ik vond het verschrikkelijk pijnlijk,kon het me niet zo erg meer herinneren van mijn oudste,die pijn
Mijn jongste dochter is er uiteindelijk bij gebleven tot het persen en toen ging ze de gang op ,de oudste is er de hele tijd bij gebleven en heeft met al haar kracht in mijn rug staan duwen,geweldig
De jongste kwam er helaas bij het hechten weer bij en is enorm geschrokken van mijn geschreeuw,die wil voorlopig dus geen kids
Oh ja,manlief heeft het de hele tijd volgehouden,niet gevloerd en heeft zelfs de navelstreng doorgeknipt
Dat ik dus thuiskwam,had ik nog maar recht op 2 dagen kraamzorg.........ook leuk
Ze zijn toen meteen gaan bellen voor verlening dus toen kreeg ik er nog 2 bij en morgen is dus de laatste dag
Maar goed,dan gaat het me vast alleen lukken.

Nou,tot zover even mijn verhaal.Sorry dat ik niet eerder kon komen,maar zelfs nu kan ik nog niet lang achter elkaar zitten.Morgen ga ik proberen bij te lezen vanaf 7 maart en dan hopenlijk weer even wat reageren.

Groetjes,Minoes

[ Bericht 2% gewijzigd door minoes_ op 16-03-2007 21:37:38 ]
pi_47315390
Fijn om even wat van je te lezen Minoes!
Gefeliciteerd met Quinten!!!
Heftig hoor allemaal, maar fijn dat jullie nu lekker thuis zijn !
pi_47315399
Gefeliciteerd met Quinten!!!!!!

Ik lurk hier mee, en maakte me best wel zorgen dat we niets van je hoorde. Dus fijn iets van je te horen!
pi_47315473
Minoes, gefeliciteerd met Quinten!! Klinkt toch als een heftige bevalling!
Rust maar goed uit!!

♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 15 maart 2007 @ 21:36:55 #60
24188 Belana
kloon van belana
pi_47315799
minoes, van harte gefeliciteerd met Quinten

dis DAT waren die oerkreten die ik hier hoorde nee hoor, geod gedaan joh! sterkte met het herstel!
stormy waters...
sailin'
  donderdag 15 maart 2007 @ 21:38:12 #61
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_47315839
Eindelijk.. Minoezepoesje !
Daar ben je.. Gefeliciteerd met zoonlief Quinten!

Rust goed uit, het klinkt errug heftig!!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  donderdag 15 maart 2007 @ 22:14:54 #62
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_47317287
He Minoes,
we werden al ongerust. Gefeliciteerd met jullie Quinten en sterk lekker aan!
pi_47317988
minoes, gefeliciteerd met quinten!! wat een heftige week achter de rug zeg, sterkte met het bijkomen en hopelijk lukt het snel om er volop van te genieten! heb je nou helemaal geen kraamhulp de eerste dagen thuis?
pi_47325565
Minoes ! Ben ontzettend blij om iets van je te horen, ik heb (echt waar) vannacht over je gedroomd. Gefeliciteerd met Quinten (leuke naam!) en veel sterkte met aansterken. We hebben je gemist hier op FOK!
pi_47325575
Jeetje Minoes wat heftig zeg

Maar gefeleciteerd met jullie zoon en broertje Quinten

Hopenlijk voel je je snel weer de oude en geniet maar van elkaar
pi_47326128
He Minoes, fijn om weer wat van je te horen, we waren hier met zijn allen wel wat ongerust aan het worden. En wat een week heb je achter de rug.

Maar in ieder geval: Heel erg gefeliciteerd met Quinten!!!
pi_47326281
minoes... ontzettend gefeliciteerd !!!
fijn weer wat van je te lezen !

(sterkte met het herstel..)
pi_47326499
Minoes!!!!
Eindelijk ben je er weer! We waren al ongerust!
Van harte met jullie zoon... Quinten John... mooie naam!
Geniet van hem en kom lekker bij.
Heftige bevalling... dat geeft de burger die nog moet heel veel moed
  vrijdag 16 maart 2007 @ 09:18:45 #69
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_47326675
Minoes allereerst gefeliciteerd met jullie zoon! Wat een week heb jij achter de rug zeg. En nu maar lekker gaan bijkomen en genieten hoor!
pi_47326910
Minous gefeliciteerd! Wat een bevalling zeg, fijn dat alles relatief goed gaat. Geniet nog even van je laatste kraamzorgdag en doe rustig aan.
pi_47327486
Minoes gefeiciteerd met jullie zoon en broertje wat een heftige dagen zeg! probeer idd zoveel mogelijk te rusten en hopnlijk komt de bv goed op gang!
  vrijdag 16 maart 2007 @ 11:01:23 #72
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_47329430
hey Minoes, gefeliciteerd metr Quinten ik ben blij dat je wat hebt laten horen, maakte me echt ongerust

klinkt allemaal erg heftug, maar gelukkig is hij er en nu op naar herstel
  vrijdag 16 maart 2007 @ 12:49:28 #73
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_47333006
Minoeeeees! Gefelicitaaaaaaaaaart met Quinten John
Hij mag wel een prachtig menneke zijn, dat je zo (hebt) moet(en) lijden
pi_47333455
Minoes, van harte gefeliciteerd met Quinten!!!
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  vrijdag 16 maart 2007 @ 13:02:12 #75
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_47333490
Gefeliciteerd . Wat verschrikkelijk fijn dat je kindje gezond is!
  vrijdag 16 maart 2007 @ 13:04:27 #76
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_47333559
Gefeliciteerd met Quinten
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_47333697
Minoes wat heftig allemaal zeg! Succes ermee verder
En gefeliciteerd met Quinten natuurlijk!

Amaranta nog gefeliciteerd met je zwangerschap!

[ Bericht 11% gewijzigd door appelsap op 16-03-2007 13:16:57 ]
pi_47334865
He, gelukkig Minoes daar ben je. Ik maakte me best wel zorgen om je. Maar van harte gefeliciteerd met jullie zoon.
Wat heftig zeg allemaal, hopelijk herstel je gauw
  vrijdag 16 maart 2007 @ 13:46:16 #79
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47335289
Minoes wat een gedoe maar van harte met jullie zoontje
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 16 maart 2007 @ 16:12:59 #80
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_47340514
Minoes van harte gefeliciteerd met jullie zoon Quinten

Make love, not war ☮
  vrijdag 16 maart 2007 @ 16:22:07 #81
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_47340792
Minoes, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Quinten. Wat een heftige dagen heb je achter de rug. Hopelijk kan het echte genieten nu beginnen.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  † In Memoriam † vrijdag 16 maart 2007 @ 16:58:05 #82
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_47341996
Ha die minoes! Daar ben je dan eindelijk. Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Quinten! Wat bijzonder dat je twee andere kinderen bij de bevalling waren zeg en zo te lezen hebben jullie allemaal een paar heftige dagen achter de rug. Hopelijk gaat het heel gauw beter en kunnen jullie lekker genieten van jullie nieuwste gezinslid
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 17:23:26 #83
103793 kozakken
Living the life
pi_47342896
Minoes, gefeliciteerd
pi_47343756
Minoes van harte
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_47345791
minoes van harte gefeliciteerd
mama van 3 kids!
  vrijdag 16 maart 2007 @ 19:38:16 #86
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_47347585
Gefeliciteerd.

Mooie naam ook, Quinten.
pi_47347788
Minoes gefeliciteerd met je zoon
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 19:38 schreef ShaoliN het volgende:
Mooie naam ook, Quinten.
Whehe misschien heeft ze ergens inspiratie opgedaan
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  Jubileum moderator vrijdag 16 maart 2007 @ 20:43:49 #88
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_47350036
Beef

Minoes gefeliciteerd met je gezonde zoon!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_47350425
Minoes van harte met jullie Quinten
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 16 maart 2007 @ 20:58:18 #90
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_47350507
Gefeliciteerd Minoes!
pi_47352215
Donderdag moesten we naar het zh voor een hartfilmpje en vandaag kregen we de uitslag.Ze wisten nog niet wat het was en het was ook nog niet helemaal regelmatig,dus we moeten volgende week vrijdag weer terug naar het ziekenhuis voor verdere onderzoeken
Het was niet verontrustend zei de kinderarts,het kon ook niets zijn,maar dokters willen graag alles weten en ze willen dus weten waar t vandaan komt en houden Quinten dus onder controle.
Ik vind het prima,hij doet het verder goed,dus daar maak ik me eig.geen zorgen over.
De kraamhulp is vandaag weggegaan,balen.Ik red t wel,maar voel me erg huilerig en baal,dat ik eig.van voeding naar voeding bezig ben.Kon vandaag niet eens onder de douche,zo lang duurde alles en met wachten op de uitslag bleef er geen tijd voor de rest meer over,waardeloos
Ik moet Quinten nu 7 á 8 borstvoedingen geven,daarna kolven en m dan 50ml.afgekolfd al dan niet aangevuld met flesvoeding bijgeven en dan kan ie pas in bed.Dan ben je dus 1,5 uur verder.En kun je zowat weer met de volgende voeding beginnen.
En met flesvoeding ben je zo klaar,ik krijg er echt jankbuien van,ik doe er zo mijn best voor en dan deze ellende
Maar goed,ik probeer vol te houden.Vannacht hoef ik niet te kolven,maar kan ik alleen flesvoeding bijgeven,dus ben ik heel wat sneller klaar.
Ok,ik ga nog even liggen en om half 11 de laatste voeding en dan vannacht maar weer afwachten.
Alvast weltrusten

Groetjes,Minoes
  vrijdag 16 maart 2007 @ 21:50:44 #92
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_47352271
Ja, dat heb je in de kraamtijd hè? Ik kan het me nog goed herinneren (en velen met mij, denk ik).
pi_47352376
Minoes het klinkt heftig allemaal. Denk j wel een beetje aan jezelf? Hoe vinden de meiden hun broertje? Heeft Quinten nu 3 mama's?
De tranen gaan over, echt
  vrijdag 16 maart 2007 @ 21:55:34 #94
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_47352422
Jammer dat de borstvoeding zo'n enórme opgave voor je is, Minoes. Kom je nog wel een beetje aan genieten toe? Die onzekerheid over Quintens hartje helpt ook niet echt mee. Hopelijk blijkt bij de verdere onderzoeken dat er niets bijzonders aan de hand is.
pi_47361099
Minoes dikke
  zaterdag 17 maart 2007 @ 11:56:46 #96
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_47363787
Minoes, Velen zullen je verhaal herkennen en met je meevoelen!
pi_47366135
Hee Minoes, ten eerste GEFELICITEERD met jullie zoon!! Eindelijk issie er dan! Je bevalling klonk niet echt als een pretje, maar je hebt het achter de rug.

En die tranen.....poeh ik heb volgens mij ook nog nooit zoveel gejankt in de afgelopen weken als in mijn hele leven bij elkaar. Tjonge jonge, ben net een emotioneel wrak. Erg herkenbaar dus. Ook idd dat de kraamhulp wegging, niet grappig. En het idee dat ze naar een ander gezin ging maakte me gewoon jaloers. Belachelijk he.

En dan die gebroken nachten, die heb je met flesvoeding ook hoor. Meike komt keurig om de drie uur, ook 'snachts dus. En dan tijdens de voeding valt ze in slaap, om vervolgens na een uur krijsend wakker te worden....HONGER!

Verder gaat het goed hier, Meike is een lief en rustig meisje.
Zelf ben ik nog erg moe, zit nog aan de staaltabletten om mijn hb op te krikken.

Voor alle zwangeren een dikke knuffel!
pi_47367292
Hey Karin !
Ik kan me haast indenken dat je inderdaad jaloers wordt als je kraamhulp naar ander gezin gaat ...
ik ben benieuwd naar hoe ik dat straks allemaal ga ervaren !!

Hier sinds deze week bijna dagelijks een raar gevoel in mijn kruis, alsof mijn schaamlippen enorm gestuwd zijn ofzo. Geen fijn gevoel
pi_47394171
Tja het is heel apart hoor, ik had vantevoren zoiets van: weet niet of ik het wel zo leuk vind, een vreemde in mijn huis die alle kastjes opentrekt enz...
Maar wat was ik blij met haar zeg....
Ze ging ook zo liefdevol met Meike om, ze belde zelfs nog een keer savonds om te vragen hoe het ging! (toen zat Meike wat te klooien met haar temperatuur)

Wat een irritant gevoel lijkt me dat Marit, dat heb ik niet gehad dus ik kan er verder weinig over zeggen.

Maar ik zal mijn kleine meisje eens even gaan voeden.....Toedeloe!
pi_47395018
Wie heeft er tips?

Omdat ik afgelopen week alleen op mijn werk was ( ivm vakanties collega's ) heb ik 6 dagen gewerkt waarvan dagen van 9 uur Gisteren had ik ontzettend last vanmijn buik, heel hard en het duurde de hele dag door vandaag heb ik het nog, en eigenlijk doe ik niet echt veel op dit moment.

Ik weet dat het een teken is dat ik even wat rustiger aan moet doen, maar wie heeft er tips voor nu? Mijn buik is hard en doet zeer, vooral als ik loop

Marit, dat gevoel ken ik wel en dat is niet fijn nee heb eigenlijk ook geen tips want bij mij is het vanzelf weer weggegaan!

Karin
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_47396269
Aaah, Beaker....

Wat bij mij goed helpt is het volgende:

Liggen op de bank/bed.
Vanaf je hoofd heel bewust alles richting tenen alles ontspannen. Je mond, tong los, geen frons, bewust van je ademhaling, voorhoofd, nek. Onwijs rustig tempo.

Diep ademhalen, vanuit je flanken (rechts en links onder je borsten). Je ribben uitzetten, laat maar zeggen. Ogen dicht...snap je wat ik bedoel ?

lekker je handen op je buik...
  zondag 18 maart 2007 @ 13:50:07 #102
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47396287
wat voor tips zoek je Beaker? Neem een douche of bad en duik in bed.

Minoes, van harte gefeliciteerd met Quinten!
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_47396376
Marit, dat weet ik niet wat jij omschrijft. Het is toch zo dat je vagina extra doorbloed is enzo tijdens zwangerschap...

Als het jeukt, dan zou ik even langs de huisarts gaan met een potje urine. Even laten testen op infectie ofzoiets ????

Succes
  zondag 18 maart 2007 @ 14:12:27 #104
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_47396998
Minoes, nog gefeliciteerd! Ook een spoedig herstel!
pi_47399078
Beaker... helaas tips genoeg hier omdat ik zelf ook heb gezocht naar hoe daar nou beste mee om te gaan.
Zet vanalles klaar, zodat je ook echt even rustig op de bank/bed kunt hangen!
dienblad met stukje fruit, thee, whatever waardoor je ook nog gevoel krijgt goed voor jezelf te zorgen
Telefoon in de buurt, afstandsbediening... even plassen van te voren en je kunt zeker een uurtje/1,5uur vooruit!
Ik vind inmiddels op de zij liggen prettiger dan op rug, maar dat lijkt me iets dat je zelf wel uit kunt zoeken he?

KP, gelukkig geen jeuk oid !
vandaag ook weer geen last, dus ik heb het idee dat het inderdaad een soort drukkend gevoel is van de extra doorbloeding en misschien ook verminderde afvloed van bloed agv gewicht dat inmiddels op mijn bekken hangt !
pi_47400005
Mijn buik groeit ook enorm op het moment zou dat ook mee kunnen spelen?
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  zondag 18 maart 2007 @ 15:36:07 #107
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_47400242
Beaker, ik had dat vorige week ook. Net alsof mijn buik ineens een stuk groeide, ik voelde me er ook niet echt lekker bij. Hard, beetje zeurderig.
Maar lekker in bad of onder de douche en plat blijven liggen is het beste advies, dan trekt het vanzelf weer weg.
pi_47401457
ja.. als een spier wordt opgerekt (baamoeder dus ook )
reageert die soms met contractie !

leuk groei-teken dus ook !!
(maar desalniettemin ook een teken om rust te nemen)
pi_47424331
beetje laat maar.... minoes gefeliciteerd met jullie zoon!

oef sta zelf al in de top 3 and counting...
pi_47424855
Ik had gisteren mn eerste ongewenste voeler en er is nog niet eens wat te zien !!!
Oma van lief stak ineens dr hand tussen mn broekband en mn buik en beweerde dat ze absoluut wat voelde. En ik stond met mn bek vol tanden te overdonderd om ook maar iets te kunnen zeggen .
pi_47425292
Knap dat ze iets gevoelt heeft Nijna.. Bij mij begint dat nu pas..

Van binnen voelde ik het al langer. Maar gisteravond voor de eerste keer echt duidelijk een schopje gevoeld dwars door mijn buik. Gelijk _FlasH_ erbij geroepen, maar frutsel was alweer rustig.
Vanochtend was frutsel weer wakker. Het schoppen begon rechtboven, en elke keer als ik het voelde ging het geschop een paar centimeter naar links. Uiteindelijk helemaal aan de linkerkant geeindigd. Toen vriendlief maar weer geroepen. Maar frutsel heeft het niet zo op vreemde mensen aan mijn buik geloof ik. _FlasH_ heeft wel een paar minuten gevoeld, maar niks meer. En 5 minuten nadat hij weg was, was frutsel ook weer aan het schoppen.

Maar frutsel kan zich niet eeuwig verstopt houden, dus vriendlief zal het ooit wel eens voelen..
pi_47425879
Volgens mij doelde ze vooral op dat ze kon voelen dat ik zwanger was. Wat ik knap zou vinden, want er is dus gewoon echt nog niks te zien, laat staan te voelen . Ben 11 wkn... Maar ja, oma's he...

Hihi wat een eigenwijze frutsel, alleen schoppen als mama alleen is en als vriendlief komt voelen lekker niks doen, haha. Lijkt me heel bijzonder om dat te voelen deepfreeze, zo'n wezentje wat zich laat voelen .
  maandag 19 maart 2007 @ 09:57:44 #113
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_47425968
Hoe voel je dat iemand zwanger is dan? Of zit ze normaal ook met dr hand in je broek zodat ze het verschil kan voelen
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_47426350
Whahahaha Nijna
knappe oma !
pi_47426390
zit op mijn werk nu.. me schuldig te voelen omdat ik een half uur pauze heb
de volgende ouders die op spreekuur komen zijn er al, maar ik ben hard:
ik heb pauze, dus ondanks dat u zo te vroeg bent moet u toch echt even wachten !

goed van me he ?
*duwt schuldgevoel weg en denkt aan meisje in mijn buik *
pi_47426504
Wat doe je voor werk, Marit ?
pi_47426711
ik werk met ouders/kinderen van 0-4 jaar op het cons.buro
pi_47427086
aha, leuk !
pi_47429016
quote:
Op maandag 19 maart 2007 09:57 schreef texelonia het volgende:
Hoe voel je dat iemand zwanger is dan? Of zit ze normaal ook met dr hand in je broek zodat ze het verschil kan voelen
Ik heb geen idee hoe je het kan voelen... En nee normaalgesproken zit ze gelukkig niet met haar hand in mn broek... dat moest er ook nog eens bijkomen .

Aargh, reageer je op een vacature op je werk. Heb je helemaal uitgedacht hoe je het dan eigenlijk het liefst zou willen ook met het oog op kindje op komst. Krijg ik uitnodiging voor gesprek en tussen neus en lippen door wordt ook nog even vermeld dat ze aannemen dat ik ook nog steeds interesse heb in iets waar ik al eerder op gereageerd had. Tja, maar niet tegelijk!
Ik wil straks geen 3 dagen werken, ik vond 2 mooi zat. En nu komen ze ineens met meer uren op de proppen. Wat moet ik hier nou weer mee...
Ik wil eigenlijk nog niet vertellen dat er wat op komst is, straks is dat een reden om me niet aan te nemen en dan loopt mn contract af van de zomer... Maar ik wil ook eigenlijk niet nu akkoord gaan met meer uren en dan straks zeggen: ja maar... dat vind ik ook weer zo wat.

Wat een luxe probleem he...
pi_47429500
maar wel een heel lastig probleem...
pi_47430099
Beaker, ik denk dat je wat meer rust moet nemen
Het is echt een teken van je lichaam dat je teveel doet!

Kalm aan dus!
pi_47430942
Net mijn lief aan de telefoon gehad... heb even stoom afgeblazen. Ik maak mezelf gewoon overstuur door dingen in te gaan vullen voor anderen en al zo'n end vooruit te gaan denken over wat misschien wel zo zou kunnen zijn zeg maar.
Lief, heel realistisch: ja, maar je kan toch gewoon zeggen dat je geïnteresseerd bent en het er dan op het gesprek over hebben hoe je het zelf ziet enzo... En hoe ze het dan gaan doen dat zoeken ze zelf maar uit, dat hoef jij niet voor hen te doen .
Lekker met zn beide benen op de grond en ik in tranen. Maar ik kan inmiddels wel weer lachen en de tranen die me al het hele weekend dwarszaten zijn er in elk geval wel uit nu!
pi_47431933
kijk..even huilen lucht op

hij heeft wel gelijk... je kan niet meer doen dan gewoon aangeven dat je eigenlijk beide functies wel ziet zitten, maar dat je je maar bepaald aantal uren wil werken.
Aan hun de taak te kijken voor welke functie ze je dan zien zitten !
pi_47442841
Vind het allemaal wel erg confronteren. Ik moet nu nog 3 dagen werken, as vrijdag en volgende maan - en vrijdag. Heb gisteravond gebeld dat ik (vandaag) alleen 's middags zou komen. Vandaag dus gewerkt van 12.30 t/m 16.00 en geheel gesloopt. Confronterend in de zin, dat mijn hoofd wel wil, maar mijn lijf niet.

Ook thuis is het een slakkentempo. Ben nu 27 weken zwanger. De tweeling moet (dat zou mooi zijn)toch nog zeker 7 weken blijven zitten...Het idee dat je steeds minder kan en dat mijn lijf in een rap tempo groeit is toch wel beangstigend. Vrees dat ik mijn huis niet veel meer uitga....

Nou dat waren mijn gedachtengangen......
pi_47443073
pfff vervelend KP... hoop voor je dat als je straks niet meer hoeft te werken je misschien net wat meer energie hebt.

Maar dat je hoofd wel wil, maar je lijf niet... daar heb ik hier ook al flink last van, dus wil niet weten hoe dat voor jou is met 2 meiden in je buik! Suc6, nog ff volhouden en je hebt 2 prachtige meiden.
pi_47444576
Beaker, hoe is het met je ?

Thx, P_iglet
pi_47446041
quote:
Op maandag 19 maart 2007 18:47 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Beaker, hoe is het met je ?

Thx, P_iglet
Gisteren heb ik echt niks gedaan! S'middags nog ff een dutje gedaan en al vroeg weer naar bed
Ik heb sinds twee weken een nieuwe collega en die mag niet blijven ze zijn niet tevreden..... Vanmorgen werd er even tegen haar gezegt dat ze niet meer over mocht werken, want ze kost teveel per uur En ik dan......

Volgende week is mijn andere collega weer terug van vakantie ( full-timer ) en vanaf april is mijn andere part-time collega weer terug en dus kan ik wat meer vrij gaan nemen en daar kijk ik heel erg naar uit
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_47446627
Beaker, je weet dat ze overwerken niet mogen verplichten als je zwanger bent?

Bij mij op het werk ook VEEEEEL tekorten op dit moment, maar ik werk dus echt niet/'nauwelijks extra.
pi_47447338
quote:
Op maandag 19 maart 2007 19:40 schreef p_iglet het volgende:
Beaker, je weet dat ze overwerken niet mogen verplichten als je zwanger bent?

Bij mij op het werk ook VEEEEEL tekorten op dit moment, maar ik werk dus echt niet/'nauwelijks extra.
Ik wou dat ik dat kon! Dat accepteren ze dus echt niet
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_47447469
waarom niet? Jou gezondheid!!!
Anders zit je dadelijk met overbelasting de rest van je zwangerschap in de ziektewet, dan hebben ze helemaal niets aan je.
Ze hebben het maar te accepteren als jij zegt ik werk niet meer als mijn contracturen want meer trek ik nu niet.

Ok ik heb makkelijk praten met werk dat super mee werkt. En nu zelfs het rooster van de stagaire omgegooid heeft zodat ik altijd met zijn 3en op de groep werk.

Maar echt goed op jezelf passen hoor!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')