abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47702035
Da's hier de gewoonte hoor... tot 1 à 2 weken voor de uitgerekende datum werken... tenzij voor risicoberoepen als verzorgenden enzo...
1 week moet je verplicht nemen voor je datum, in totaal heb je 15 weken zwangerschapsverlof. Maar je kan ook al 6 weken voor je datum stoppen, dat staat vrij

Nijna, wanneer ga je nieuws hebben rond je baan-gebeuren?
pi_47702182
Nou ik ga zo bellen over wat ik graag zou willen, wat dus niet helemaal is wat zij willen. Het aanbod wat ik kreeg is voor meer uren, maar ook met het oog op het aanstaande mensje wil ik dat eigenlijk gewoon niet. Dus eens zien of we daarin tot elkaar kunnen komen zeg maar... Ze weten alleen nog niet dat ik zwanger ben, dat komt nog wel over een aantal weken ofzo .
Fake it till you make it...
pi_47702377
jeetje... 1 week tot uitgerekende datum
(neem aan dat die toch echt bij 40weken is ?? )

Zo'n dag als vandaag; héérlijk !
ik heb vanmorgen mijn vriend niet op horen staan, werd even wakker toen hij om 7:45 thee kwam brengen en ben eigenlijk direct weer in diepe slaap gevallen tot 8:45 !
Nu zo'n mooi lente-weertje... word er helemaal blij van.
Nu maar hopen dat het vanaf 20april ook zulk mooi weer is!
Dan kom ik die weken verlof en wachten op het kleintje wel door

Tja..die vriendin... géén bericht nog !
ik verwacht vanavond zeker iets, gezien ze zondag gestart zijn
en het er dus toch wel uiterlijk gisteren moet zijn geboren!
pi_47702547
Nijna, ik krijg de week/weken gecompenseerd. Maar volgens mij is dat niet overal zo.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 10:01:34 #255
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_47702575
Nijna, hoe bedoel je precies: vakanties in je verlof? Ik heb bijvoorbeeld geen vaste vakanties, dus dat is vrij om op te nemen en wordt niet gecompenseerd in mijn verlof.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_47703028
Op mijn werk (peuterspeelzaal) hebben we net als op de basisschool de vakanties. Dus in mijn verlof valt een week herfstvakantie, vandaar dat ik het vroeg. Maar dit ga ik tzt ook nog wel vragen. Maar nu ga ik eerst bellen of ze me nog wel willen als ik minder uren wil werken...
pi_47703340
hahaha
ik zou het iets anders formuleren
  dinsdag 27 maart 2007 @ 10:34:40 #258
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_47703566
Hm.. ik kreeg net een telefoontje van het cursuscentrum en alle zwangerschapscursussen voor beide ouders zitten al vol.. er zijn dus meer vrouwen zoals ik, denk ik zo

Nu ga ik alsnog naar een gewone cursus, maar die is gelukkig wel vlakbij.. dat scheelt. Meh, heb er nog steeds geen zin in

Ik heb trouwens net alles rond m'n verlof geregeld en ik heb zelfs al m'n vervanger geregeld Als het goed is ga ik per 2 juli met verlof en kom ik rond 22 oktober weer terug. Ik werk nu nog steeds fulltime, maar niet meer fulltime++ (50+ uur per week), ik ben in de 5 jaar dat ik hier werk nog nooi zoveel keurig om half 6 naar huis gegaan
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_47703951
Hallo dames, mag ik even jullie nuchtere mening?
Ik ben 24 januari voor het laatst ongesteld geweest, heb sindsdien wel seks gehad, voor het zingen de kerk uit dus niet heel bewust een zwangerschap veroorzaakt. (het is wel welkom hoor, absoluut)
Nu heb ik dus al een paar weken last van misselijkheid, vermoeidheid en nu sinds een paar dagen ook zere borsten. Ik heb vorige week zaterdag getest, en de woensdag daarvoor ook. Beide waren negatief.
Omdat ik niet weet wanneer ik mijn eisprong heb gehad, ben vaak erg onregelmatig, vraag ik me af wanneer ik kan testen? Nu al, aangezien ik kwaaltjes heb, of voor de zekerheid wachten tot, zeg, zaterdag?
om bestwil
pi_47704651
ik had zelf ook eerder klachten dan een positieve test !
ik heb zelf toen na een week weer getest...

en toen die pos. was daarna nog een keer of 6 .. om het zeker te weten
pi_47705173
Ik heb een baan! En het aantal uur wat ik zelf in gedachten had en ik heb zelfs maar op tafel gegooid dat ik zwanger ben .
pi_47705453
Nijna, gefeliciteerd... Wat lekker zeg, dat het lukt zoals je zelf wil. Dat geeft vast weer wat meer rust.

[ Bericht 0% gewijzigd door Deepfreeze op 27-03-2007 11:50:21 ]
pi_47705825
Nijna, gefeliciteerd!!!!!!
  dinsdag 27 maart 2007 @ 11:52:33 #264
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_47706208
Gefeliciteerd Nijna!!
Red de zeehond!
pi_47706405
nijna gefeliciteerd
mama van 3 kids!
pi_47706516
Er is een hele last van mn schouders gevallen, ook dat ik nu verteld heb dat er wat op komst is .
  dinsdag 27 maart 2007 @ 12:04:25 #267
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_47706635
Gefeliciteerd Nijna met je nieuwe baan! Fijn gevoel is dat he als alles lekker geregeld is?
pi_47708055
Zo CZ is een beeeeeeeeeeeetje vroeg.

Er werd hier net een kraampakket bezorgd... ik ben nog geen 28 weken zwanger

hihi maar goed hebben we die ook vast binnen.
pi_47708231
hahaha
hier was ie toen ook binnen hoor! (VGZ)
precies zoals 'hoort' .. voorzover ik overal gelezen heb.

Nijna, gefeliciteerd !!
Goed nieuws!
pi_47708346
hihi ok, ik had hier een aantal keer gelezen dat mensen echt ruim de 30 soms zelfs 35 weken gepasseerd waren en er nog op zaten te wachten.

Zetje Zebra kan straks iig op de babykamer (zodra die over een week of 2-3 af is )
  dinsdag 27 maart 2007 @ 13:03:50 #271
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_47708772
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 12:44 schreef p_iglet het volgende:
Zo CZ is een beeeeeeeeeeeetje vroeg.

Er werd hier net een kraampakket bezorgd... ik ben nog geen 28 weken zwanger

hihi maar goed hebben we die ook vast binnen.
Hihi.. Ik kreeg vorige week een brief van CZ om me alvast gerust te stellen dat ze m'n kraampakket echt niet waren vergeten en dat het binnenkort afgeleverd zou worden.. ik ben dus 22 weken zwanger
Red de zeehond!
  dinsdag 27 maart 2007 @ 13:05:23 #272
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_47708828
Hahaha Piglet, hier was het kraampakket ook al rond de 17 weken zwangerschap binnen. Ik heb 'm snel opengemaakt om het cadeautje eruit te halen (boek) en 'm daarna snel weer dichtgedaan en helemaal achter in de kast gezet... Ik heb alleen een pak maandverband gezien waarvan ik dacht dat dat formaat alleen nog 10 jaar geleden in Oostbloklanden gemaakt werd brrrr dat was meteen genoeg

[ Bericht 2% gewijzigd door Stiemie op 27-03-2007 13:45:25 ]
  dinsdag 27 maart 2007 @ 13:32:33 #273
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_47709945
Ik ook! Ik dacht: hoe groot moeten die onderbroeken in hemelsnaam worden om er zo'n lap in te kunnen huisvesten!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_47710067
ok dan was het dus niet CZ die vroeg was, maar mijn verwachtingspatroon wat een beetje mis zat
pi_47710345
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 13:32 schreef Memmel het volgende:
Ik ook! Ik dacht: hoe groot moeten die onderbroeken in hemelsnaam worden om er zo'n lap in te kunnen huisvesten!
Dat zijn van die onderbroeken van gaas, echt heel charmant maar niet heus en die verbanddikte heb je meestal wel nodig de eerste dagen. En dan sta je soms ieder uur een andere in dat prachtige visnetbroekje te proppen.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 14:55:57 #276
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_47712810
Brrr ja ik heb ook wat boeken van de bieb geleend over bevallen enzo. Daarin las ik dat je de eerste week stolsels ter grootte van een tennisbal (IIIEEEEKKKSSS) kunt verliezen. Ik was meteen in een soort shock...

Dan denk ik maar dat het allemaal niet zo heel horrorachtig moet zijn omdat er echt mensen met meer dan 1 kind bestaan. Die zouden er anders nooooooooit meer aan denken om weer zwanger te willen worden. Toch????
  dinsdag 27 maart 2007 @ 14:57:40 #277
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_47712876
Jaja, die broekjes. Ook heel charmant. Maar ik denk dat ik tzt blij ben dat ik het allemaal heb!!
pi_47713831
de onderbroeken van gaas heb ik nooit aangehad, heb maar wat oma-onderbroeken bij de Wibra gekocht niet charmant, wel handig haha
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_47713962
om maar even door te gaan over het onderwerp kraampakket inhoud en veel te grote maandverbandjes,

weet iemand hier of die dingen net zoals gewoon maandverband geparfumeerd zijn?

Ik ben namelijk allergisch voor gewoon maandverband, en als dat dus ook voor die kraamverband dingen is moet ik even tijdig op jacht naar een andere oplossing
  dinsdag 27 maart 2007 @ 15:39:15 #280
108648 cattie
lieve moeder
pi_47714360
Piglet, het kraamverband was bij mij niet geparfumeerd, zou het ook een beetje raar vinden als dat wel zo zou zijn. Het heeft bijv. ook geen plastic in zich, ivm broeigevaar. Er wordt aangeraden om als de kraamverbanden niet meer hoeven en je naar gewoon maandverband over kunt, het goedkoopste van het goedkoopste te halen, dus ook geen plastic of geurtjes en zo.
Die enorme verbanden had ik alleen de eerste 5 dagen of zo nodig en toen was dat wel het laatste waar ik mee bezig was, charmant er uit zien stond laag op het prioriteiten lijstje. Wat pijnlijk duidelijk wordt als je de foto's van de eerste week na de bevalling ziet!
  dinsdag 27 maart 2007 @ 15:40:59 #281
108648 cattie
lieve moeder
pi_47714444
Hoe langer ik er over na denk, hoe meer ik denk dat het niet geparfumeerd is. Het zit tenslotte misschien tegen een gehechte knip of scheur aan en moet dus zo min mogelijk gevaar op irritatie en ontsteking geven.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 16:00:04 #282
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_47715170
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 15:40 schreef cattie het volgende:
Hoe langer ik er over na denk, hoe meer ik denk dat het niet geparfumeerd is. Het zit tenslotte misschien tegen een gehechte knip of scheur aan en moet dus zo min mogelijk gevaar op irritatie en ontsteking geven.
Ik zal wel een onwijze aansteller zijn hoor, maar ik raak nu al bijna in paniek als ik er aan denk dat er straks misschien iemand in m'n kut vagina gaat knippen.. woei! (ik ging net ook echt met m'n benen over elkaar zitten.. haha)
Red de zeehond!
pi_47715366
En de clichezin "dat kan je op dat moment niets meer schelen" helpt zeker niet he
maar serieus, dat kan je straks niets meer schelen

edit: Piglet, ik geloof ook niet dat ze geparfumeerd zijn. Het zijn hele simpele verbanden van watten met een papieren laagje. De grote kraamverbanden hebben vaak niet eens een plakstrip.
pi_47715530
ok zou mooi zijn als ze idd niet geparfumeerd zijn en zonder creatieve opzuigkorrels vol chemische troep...
bij dat soort dingen verwacht je ook niet dat ze geparfumeerd zijn, maar ik heb me wel eens vaker vergist en het gevolg is dan niet leuk.

JEUK!!
pi_47715612
mijn vriendin belde net ...

vanaf een bankje voor het ziekenhuis!
zondag éérste keer gel ingebracht... 's avonds om 21:00uur naar huis ivm geen effect
maandag 'rustdag'
vanmorgen weer om half 8 in het ziekenhuis, tweede keer gel... en nu om 16:00uur géén resultaat!
Ziet er naar uit dat ze dus vanavond weer naar huis kunnen, zonder kindje
en dat ze morgen voor de derde inleid-poging gaan ( en laatste hoop ik toch ! )

Inmiddels 42wkn + 2dgn
maar nog goede ctg en bewegingen van kindje.
(dat nog niet ingedaald is trouwens... )

Als ik dit allemaal zo hoor heb ik ten eerste bewondering voor die twee daar op het bankje voor het ziekenhuis
en ten tweede denk ik: dat wordt een sectio !

Brrr, zoveel geduld zou ik niet kunnen opbrengen vrees ik
(en ja, ik weet het... ik zou wel moeten )
  dinsdag 27 maart 2007 @ 16:15:28 #286
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_47715675
De broekjes zijn zoooo lelijk, maar ideaal. En die inlegvellen... Ik heb pakken verbruikt..
Ik heb net de kraamzorg geregeld. (pas ) Maar ik stond ervan te kijken dat er een eigen bijdrage van 3,60 per uur is. Hebben jullie dat allemaal? De meneer aan de telefoon zei dat het bij mijn vorige zwangerschap ook zo was, maar dat heb ik denk ik gedelete.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 27 maart 2007 @ 16:28:02 #287
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_47716095
Krijg je dat niet vergoed van je zorgverzekeraar Lishe? Ik wel, ik moest alleen de uren van de bevalling zelf bijbetalen, iets van 5 euro ofzo (anderhalf uur bevallingshulp gehad)

En ja, die kraamverbanden, de eerste dagen liep ik er met twee in mijn rolladenetje!! Heeft iemand jullie al verteld over het allercharmanste spoelflesje dat je krijgt in het ziekenhuis na de bevalling...
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_47716098
Die eigen bijdrage is landelijk geregeld.. Alleen als je flink bijverzekerd bent, dan wordt het soms vergoed door de verzekering.

Ik ga binnenkort ook maar eens achter mijn kraampakket aan. Schijn het met 24 weken op te mogen halen bij een van de verzekeringswinkels. En dat is niet handig als je in Enschede woont, en je verzekeraar alleen winkels in friesland heeft. Maar misschien willen ze hem wel opsturen..
  dinsdag 27 maart 2007 @ 16:42:18 #289
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_47716600
Het hangt id af per verzekering of je kraamzorg vergoed krijgt. Ik heb ook machtiging afgegeven dat ze het konden afschrijven, en dat kan ik daarna weer terugclaimen van de verzekering. Omdat we collectief verzekerd zijn of zo, zat dat standaard in het pakket (fijne woordspeling, urg) erbij.

Zitten die broekjes ook in het kraampakket?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 16:50:35 #290
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_47716877
Dank jullie wel!

De broekjes zitten inderdaad ook in het kraampakket. De kraamverbanden heb ik na de vorige bevallig nog extra bij moeten halen. (Man, man, ik was dat vergeeeeten. Die week after zegmaar.)
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_47717276
Gefeliciteerd met je baan, Nijna!

En dat kraampakket, wat een doos ellende.
pi_47717417
Wij moeten volgens mij ook die eigen bijdrage betalen, want we zijn niet superaanvullend verzekerd zeg maar. Ook het kraampakket valt niet binnen mn pakket. En aangezien ik er dan zelf voor mag betalen en er een foeilelijke luiertas bij krijg... heb ik besloten om tzt zelf maar inkopen te gaan doen (kan je het hele zwikkie bij de apotheek halen bijvoorbeeld?). En als het te ingewikkeld wordt dan ga ik misschien toch maar alsnog achter dat kraampakket met die lelijke tas aan .
pi_47717550
hihi, die luiertas inderdaad....heel modieus en zo ontzettend 1980
pi_47717581
Zit jij soms bij dezelfde verzekering KP? Is het een paarse tas?
pi_47717645
zit bij de OHRA, volgens mij was hij zwart met een enorm leuk OHRA logo.
Wie wil dat nou eigenlijk niet
  dinsdag 27 maart 2007 @ 17:19:12 #296
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_47717917
Joepie, ik krijg al helemaal zin in het kraampakket
Om de bevallin gmaar gezellig mee af te sluiten, zeg maar.
Jottem!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 17:19:51 #297
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_47717944
Uh Nijna? Het kraampakket valt toch bij elke verzekeraar gewoon onder de normale/standaard verzekering - ik dacht dat wettelijk zo geregeld was eigenlijk?
Red de zeehond!
pi_47718857
Nijna gefeliciteerd met je baan!

Kraampakket zat bij mij gewoon in de basis verzekering.
Ik krijg van die 3.60 per uur de helft terug, maar dat is wel afhankelijk van je aanvullende verzekering.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 17:53:38 #299
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_47719079
hihi grappig al die verhalen over de kraamverbanden, had er geen ergen in, paste prima in zwangerschaps ondergoed, en heb maar 1 netbroekje aangekregen.

Werd er ook niet "bang"van of wat dan ook, ook niet zo van die Stolsels enz enz.
Zal ook we komen omdat ik gewoon te druk al die tijd geweest ben, dan echt bewust mijn mijn bevalling bezig te zijn, en heb het heerlijk over mij heen laten komen.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_47719615
hihi ik ga net de overbuurman in het portiek geld brengen van de portiekverlichting.
Begint ie heel zenuwachtig, ja ik wil je toch wat zeggen, een beetje een advies geven...
Of ik toch maar niet meer met mijn fiets van de stoep wou fietsen, want hij was bang dat
die kleine in mijn buik dan los zou raken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')