Zo voelt het ookquote:Op maandag 12 maart 2007 19:11 schreef Bluezz het volgende:
Klinkt goed Bar, en moeilijk tegelijkertijd!
Oh, maar dan ben je wel op het goeie spoor!quote:Op maandag 12 maart 2007 19:22 schreef _Bar_ het volgende:
Zo voelt het ook
Het is een schuldgevoel wat ik heb, ik neem het mezelf kwalijk, ik heb het idee dat ik gestraft ben voor het geen wat er in het verleden gebeurd is...
En heb me dat heel erg onderbewust aangetrokken, waardoor ik me dus aldoor als ik het de pijn en het heftige verdriet rondom Thijs zijn overlijden geconfronteerd word, ook dat schuldgevoel aanwakker, waardoor ik me daardoor weer deppressief voel.
Het geeft niet dat het klinisch is hoorquote:Op maandag 12 maart 2007 19:32 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Oh, maar dan ben je wel op het goeie spoor!
Als je bij die kern bent, en dat flink uitspit onder begeleiding, kan het alleen maar heel voorzichtig beter gaan Bar
(ik zeg het een beetje klinisch, sorry)
Ik sluit me helemaal bij bar aan!!quote:Op zondag 18 maart 2007 16:32 schreef _Bar_ het volgende:Pluphy voor jou en Jeroen kan momenteel niet de woorden vinden die ik jullie zeggen wil...
Vind het alleen al heel bijzonder dat het "goed"voelt
En ook een beetje dankzij jullie, want de schommel is mede van de FOK! inzameling betaald.quote:Op zondag 18 maart 2007 12:40 schreef Tinkepink het volgende:
Ik ben zo blij voor jullie dat het allemaal zo goed voelde pluphy. En dat goede gevoel, dat komt zeker weer terug. Denk maar aan al die kindjes die straks als de zon schijnt fijn met hun papa en mama kunnen schommelen en al die vlindertjes die een kijkje komen nemen, later als de tuin klaar is.... En dat allemaal dankzij jullie en Danyel.
Ja de tijd is voor mijn gevoel ook echt omgevlogen, en het staat me nog zo bij als de dag van gisteren.quote:Op zondag 18 maart 2007 22:04 schreef phluphy het volgende:
Voor jullie ook al weer 9 maanden Bar... vind jij overigens dat die tijd snel is gegaan?
Als ik eraan denk dat het alweer een jaar geleden is, vind ik dat het omgevlogen is, terwijl Jeroen juist vindt dat het heel langzaam is gegaan.
Wat een heerlijke foto is die onderste, je zou bijna met je mond op het beeldscherm die kruimpjes weghappen.![]()
quote:I cried for you
And the sky cried for you
And when you went
I became a hopeless drifter
But this life was not for you
Though I learned from you
That beauty need only be a whisper
quote:Op zondag 25 maart 2007 20:58 schreef mama_van_pepijn het volgende:
![]()
![]()
Mijn neefje van 10 maanden is vanochtend vroeg dood in zijn bedje aangetroffen door zijn mama. Ze weten nog niet hoe het komt.![]()
Alsof de familie nog niet genoeg doorgemaakt had.
Dit zijn van die momenten dat ik echt op wil geven hoor. Het is zo oneerlijk.
Ik ging langs mijn eigen mannen vandaag en de gedachte dat er weer een grafje bij komt. Soms is sterk zijn heel moeilijk.
![]()
![]()
![]()
Bronquote:26-03-2007
Monument voor een verloren zoon
Zes jaar geleden verloren Inge Diepman en Sylia de Graaf hun zoon David. Hij werd vijf weken oud.
Ter nagedachtenis aan hem schreven de twee vrouwen de roman ‘Diep’, die in veel opzichten het verhaal van hun eigen leven vertelt. Over de verschillen, de overeenkomsten en over de wet van Murphy.
David noemden ze hun zoon, wat betekent: lieveling, geliefde, vriend. Deze David moest nog sterker zijn dan z’n naamgenoot die Goliath versloeg, want hij werd veel te vroeg geboren en begon meteen hierna aan een dapper gevecht in zijn couveuse.
In de roman Diep heten zijn moeders Britt en Paula en om beurten schrijven ze een hoofdstuk om de lezer te vertellen over het korte leven van hun geliefde zoon. De David uit het boek zal het gevecht verliezen, net als de David die Inge Diepman in 2001 ter wereld bracht. Samen met haar vriendin Sylia de Graaf schreef de televisiepresentatrice deze roman, ‘gekneed naar de werkelijkheid’ zoals ze beiden uitleggen.
Het is geen verwerkingsroman waarin ze hun verdriet van zich afschrijven, noch een pure autobiografie. ,,We wilden gewoon een mooi boek schrijven over David,’’ zegt De Graaf, ,,we voelden dat we in staat waren om boven ons verhaal te staan, dingen weg te laten. Als je de dood van je kind nog niet hebt verwerkt, is elk detail in jouw ogen belangrijk.’’ Diepman vult aan: ,,De werkelijkheid is veel rauwer dan ons boek, maar je wilt een roman schrijven die mensen vasthoudt en ook nog leuk is om te lezen.’’
Wel waren de ingrediënten uit hun eigen leven te mooi om te laten liggen. Zo begint als een soort running gag in een van de eerste hoofdstukken de verbouwing van hun huis die op den duur dramatisch - en heel herkenbaar - uit de hand loopt. Britt presenteert het televisieprogramma De Zondebok, de mannelijke variant op het echte programma Het Zwarte Schaap. Haar werk maakt het contrast zichtbaar tussen de zorgen die door haar hoofd spelen als haar zwangerschap niet van een leien dakje gaat en de knop die om moet om te kunnen stralen op de beeldbuis. Diepman: ,,Zo’n kijkje achter de schermen heeft natuurlijk extra attentiewaarde. Nadat David was overleden, heb ik een paar interviews over hem gegeven. Daar hebben we toen veel reacties op gekregen, onder andere van een vrouw die schreef dat zijzelf ook een kind had verloren. Ze kwam daar maar niet overheen, totdat ze las dat ik hetzelfde had meegemaakt en toen dacht ze: als zij het leven weer op kan pakken, kan ik het ook.’’ De Graaf: ,,Het verschil is dat wij nu de macht hebben gegrepen en ons verhaal in onze eigen woorden vertellen. Wij hebben dit keer bepaald wat er op papier kwam, niet de interviewer.’’
Net als in het echte leven hebben de twee vrouwen uit het boek al een dochter van drie als David wordt geboren. Paula is haar biologische moeder en ze weten dat het levensgevaarlijk is als zij nogmaals zwanger wordt. Dus besluiten ze dat Britt ditmaal aan de beurt is: We hebben gelukkig twee baarmoeders tot onze beschikking, laten we daar nou gebruik van maken. Maar dan wordt hun afspraak in het ziekenhuis afgezegd: het zou tegenover heterostellen niet eerlijk zijn om beide vrouwen het recht te geven op een zaaddonor. Pas na maanden bellen en soebatten krijgen ze hun zin omdat Britt wel alle vooronderzoeken heeft ondergaan en pas werd afgewezen nadat ze eerst was geaccepteerd.
Hoewel Diepman en De Graaf vinden dat hun partnerschap in dit verhaal niet verschilt van welk ander stel ook, moeten ze toegeven dat het ergens toch een extra laag geeft. ,,Voor ons is het vanzelfsprekend dat wij twee vrouwen zijn,’’ zegt Diepman, ,,Maar Sylia/Paula weet natuurlijk wel uit ervaring wat het is om een zware zwangerschap mee te maken en een kind te baren. Dat geeft ook frictie. Het doet Britt bijvoorbeeld extra beseffen dat háár lichaam haar in de steek laat, terwijl uit dat van Paula een gezond kind is voortgekomen.’’
Alle namen uit het boek zijn veranderd, behalve die van David. Dat brachten de schrijfsters niet op. De kleine Ingeborg werd gemodelleerd naar hun dochter Dagmar. Diepman: ,,Hoe hard het ook klinkt, als je al een kind hebt wanneer je een kind verliest, is dat een zegen: je blijft ouder voor je omgeving. Het lijkt me vreselijk wanneer zoiets gebeurt als je geen kinderen hebt. Want je bent voor de rest van je leven ouder, maar niet meer zichtbaar. Je kunt er geen uiting meer aan geven.’’
,,Een kind dwingt je ook om duidelijk te zijn,’’ vertelt De Graaf, ,,De eerste keer dat je moet zeggen dat je zoon doodgaat, is dat niet te doen. Die woorden zijn veel te hard. Maar onze dochter maakte het nodig dat je zoiets uitspreekt.’’
En zo kon het zelfs gebeuren dat de twee vrouwen, in afwachting van belangrijke onderzoeksuitslagen over David, samen met hun dochter in een pretpark belandden. De Graaf: ,,Thuis hadden we natuurlijk de verbouwing, dus daar konden we niet terecht. Britt en Paula wilden Ingeborg laten zien dat het leven ook leuk kon zijn, ondanks alles.’’
Wanneer de toestand van David toch nog onverwachts verslechtert, wordt duidelijk dat hij het niet gaat redden. Na vijf weken te hebben geleefd, wordt hij van de beademing gehaald. Zijn overlijden wordt ontroerend eenvoudig beschreven, net als de reactie van ‘Ingeborg’. Het lachwekkende gedrag van de begrafenisondernemer brengt enige verlichting.
Wat er na zijn dood volgt, valt volgens Diepman onder de wet van Murphy: alles wat mis kan gaan, gaat mis. Een van de meest bizarre momenten is de miskraam die Britt op vakantie krijgt, notabene op 11 september 2001. Ze zien op televisie hoe het vliegtuig de tweede WTC toren invliegt.
Diepman: ,,Ook dat is echt zo gebeurd. De wereld stortte in op macroniveau, het fundament onder onze westerse veiligheid werd weggeslagen. En heel micro, in mijn lichaam zelf, donderde er nog een torentje om. Iets waarvan we dachten dat het ons na David wel vergund zou zijn. Als je zoiets zou verzinnen, zouden de mensen zeggen dat het veel te ver gezocht is.’’
De titel van het boek, Diep, is afkomstig van tekstdichter en vriend Ivo de Wijs. De Graaf: ,,We hadden hem wat titels voorgelegd die hij niets vond. Toen zei hij: waarom noemen jullie het niet gewoon Diep? Hoe langer we daarover nadachten, hoe mooier we het vonden. Diep is een soort geuzennaam voor David, die uiteindelijk een Diepman was. En zo kort als de titel is, zoveel gedachten kun je eraan blijven wijden. Kort maar hevig. Het past bij hem, en bij de intense periode die we met hem beleefden.’’
‘Diep’ door Inge Diepman en Sylia de Graaf verschijnt 28 maart bij uitgeverij Archipel.
Het is mooi Flufquote:Op donderdag 29 maart 2007 15:06 schreef phluphy het volgende:
Hier staat het boompje op zijn bestemming
Nee vind je het gek, je hebt nogal wat erbij gekregen in je 'rugzak'quote:Op zondag 1 april 2007 13:31 schreef mama_van_pepijn het volgende:
Bah, zelfs het goede weer kan me niet opvrolijken en ik heb nog geen zin om uitgebreid over afgelopen week te schrijven.
Herkenbaar Pluphy, Ook hier de afgelopen week veel met Thijs bezig geweest, tijdens dromen, of als ik even rustig op de bank ging liggen overviel het mij gewoon.quote:Op vrijdag 6 april 2007 20:02 schreef phluphy het volgende:
Het gaat wel redelijk Bar.Ik heb afgelopen week heel vaak over Danyel gedroomd, niet echt leuk, ook niet echt vervelend. Wel raar dat het opeens zo vaak gebeurde.
Heel herkenbaar omschreven dit, pluphy.quote:Dat gevoel van "druk in je hoofd" herken is goed, ik raak het maar niet kwijt. Ik heb het gevoel alsof mijn linker hersenhelft een doorlopend "things to do" lijstje is, en de rechter helft een opeenhoping van herinneringen. Beide kanten komen maar niet tot rust.
Wat jij nu schrijft Pluphy is idd zeer herkenbaarquote:Op zaterdag 7 april 2007 15:20 schreef phluphy het volgende:
Stom is dat hé, soms willen de radertjes gewoon niet stoppen. Wat je ook doet, er is altijd een verband te leggen met alles dat gebeurd is. Een datum, een handdoek, een zak knikkers in de winkel, een afgedankte kinderwagen bij de ijzerhandel. Dan doet echt alles aan Danyel denken.
Dat gevoel van "druk in je hoofd" herken is goed, ik raak het maar niet kwijt. Ik heb het gevoel alsof mijn linker hersenhelft een doorlopend "things to do" lijstje is, en de rechter helft een opeenhoping van herinneringen. Beide kanten komen maar niet tot rust.
Vanochtend had ik -eindelijk- eens een hele fijne droom over Danyel, maar werd ik bruut gewekt door de wekker die niet af had hoeven gaan, maar die Jeroen vergeten was uit te zetten....![]()
Met als gevolg dat ik al de hele dag supersjachie ben. De achterlijke drukte in de supermarkt maakte het er niet beter op.
Goed dat je gehoor geeft aan je gevoel Bar, en een paar dagen niet bent gaan werken. Hebben ze daar gewoon begrip voor op je werk? Anders krijg je dat gezeik ook nog...
Phluph je bent liefquote:Op vrijdag 6 april 2007 20:02 schreef phluphy het volgende:
mvp, je hoeft niet te reageren als je het niet trekt, alle begrip. Wil wel even laten weten dat ook ik me afvroeg hoe het met je gaat. Sterkte weer!
Heel mooi, kreeg deze ooit eens via mail, samen met het volgende verhaal:quote:
Aan het eind van volgend jaar gaat een groot gedeelte verhuizen naar Polen in het kader van alles moet goedkoper en daardoor is het een vrij onrustige omgeving om in te werken omdat er veel verloop is. Ze hadden het idee dat ik daar niet de juiste persoon voor benquote:
Poeh heey mooi en ook heel erg herkenbaar en waar. (iig voor mij was dat wel zo)quote:Op dinsdag 24 april 2007 21:23 schreef Vivi het volgende:
Nog een mooie tekst van de site van een oud vriendinnetje van mij die helaas haar zoontje is verloren door vroeggeboorte;
I Lost My Child Today
I lost my child today
People came to weep and cry
As I just sat and stared, dry eyed
They struggled to find words to say
To try and make the pain go away
I walked the floor in disbelief
I lost my child today.
I lost my child last month
Most of the people went away
Some still call and some still stay
I wait to wake up from this dream
This can't be real, I want to scream
Yet everything is locked inside
God, help me, I want to die
I lost my child last month.
I lost my child last year
Now people who had came, have gone
I sit and struggle all day long
To bear the pain so deep inside
And now my friends just question Why?
Why does this mother not move on?
Just sits and sings the same old song
Good heavens, it has been so long
I lost my child last year.
Time has not moved on for me
The numbness it has disappeared
My eyes have now cried many tears
I see the look upon your face
"She must move on and leave this place"
Yet I am trapped right here in time
The songs the same, as is the rhyme
I lost my child.........Today
~ Netta Wilson 1996 ~
Heel fijne vakantie toegewenst phluphy!!quote:Op donderdag 19 april 2007 17:41 schreef phluphy het volgende:
Ik hoop dat het een goed teken is dat het hier zo rustig is.
Hier praktische huis-tuin-en-keuken drukte i.v.m. vakantievoorbereiding. Overmogen vertrekken we voor een weekje naar Gran Canaria, de eerste keer weer op vakantie sinds de zwangerschap (eind 2003).
Alles is geregeld, inclusief een tante die het weer (qua regen) in de gaten houdt, ik had namelijk net wat gras bijgezaaid rondom het grafje.
Ik heb er zin in, ook het vliegen, dan ben ik eventjes dichterbij Danyel.![]()
Liefs voor jullie.![]()
ff-ies dikke kus en knuffels voor jou!quote:Op dinsdag 24 april 2007 23:11 schreef mama_van_pepijn het volgende:
Viev, na een vervelende aanvaring met een oud vriendin van mij vandaag, doet dit de tranen over mijn wangen rollen.
Bah vandaag heb ik geen zin om 'vooruit te kijken'. Let me be en in mijn sop gaar koken ofzo maar ga me niet bekritiseren omdat we 'al' 2 jaar verder zijn.
Ik heb de half af zijnde lantaarn van William laten vallen. Ik voel me zo'n oelewapperen 't voelt alsof samen met het glas mijn hart ook weer in honderd scherven ligt
Bah
Bah
Bah
Had ik al bah gezegd vandaag?
Ja, begin nu eindelijk echt te kunnen genieten van dit nieuwe leventje.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 14:32 schreef Martineke het volgende:
hier is al een tijdje niks meer gepost *gelukkig maar aan de ene kant*
maar ik ben wel benieuwd hoe het met iedereen gaat? flufs bijv? Humpeltje? Mama van Pepijn?
Oh wat mooi....quote:Op zondag 29 april 2007 21:50 schreef kozakken het volgende:
(Soms denk ik dan: zouden al die kleintjes dan lekker samen lopen te razen, gezond te zijn en iedereen zo vrolijk maken dat ze vergeten dat de lente nog voor de zomer zit)
Humpeltje... Moeilijk moeilijk hoor, maar ik kan me wel enigzins voorstellen hoe moeilijk het allemaal bij elkaar niet is.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 22:50 schreef humpeltje het volgende:
[..]
Sem was erbij, maar inmiddels al weer weken geen contact. Maandag a.s. laatste poging bij bemiddelings gesprek. Hoe kan iemand zijn kind niet willen zien opgroeien. We hebben ervaren hoe kwetsbaar leven is. En dat je moet genieten van alles dat je krijgt. Je weet immers nooit, of iets blijven mag.
En nu sinds kort, kan ik meer open staan voor wat er om me heen gebeurd. Soms is het leven zo mooi, soms de vlagen van overheersend gemis.
Ik heb weer 3 meiden, wat een ongelooflijke rijkdom...
Was er toen helemaal voor ons. Hadden vlak voor geboorte weer beetje contact.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 22:56 schreef Vivi het volgende:
Ik snap het niet helemaal Humpeltje, zoals je het op je site omschrijft lijkt het alsof de papa wél actief deelneemt?
Wat is het toch triest dat zo weinig mensen hun verdriet SAMEN lijken te kunnen verwerkenquote:Op zaterdag 12 mei 2007 23:32 schreef humpeltje het volgende:
[..]
Was er toen helemaal voor ons. Hadden vlak voor geboorte weer beetje contact.
Was gelijk heel blij met zijn dochter. Kwam in het begin veel langs en weer voorbij....
Heeft haar nu al ruim maand niet meer gezien of geïnformeerd.
Had 4 maanden een relatie met Sem, toen Esmée doodging.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 23:31 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Humpeltje... Moeilijk moeilijk hoor, maar ik kan me wel enigzins voorstellen hoe moeilijk het allemaal bij elkaar niet is.
Als ik alleen al naar je site kijk en daarin lees hoe "moeilijk het voor jou geweest is, hoe moet het dan niet voor Sem zijn...
Nogmaals elk idividu verwerkt het echt op zijn eigen unieke voor hem/haar eigen fijne mannier, en dat is soms moeilijk moeilijk voor elkaar, moeilijk voor jezelf, moeilijk voor de omgeving.
Ik kan me wel voorstellen dat ook juist de geboorte van zijn 4de dochter ontzettend veel naar boven gehaald heeft, de dag ervoor een jaar geleden was Esmee overleden, en nu een jaar en een dag later word zijn nieuwste dochter geboren... je voelt je blij maar ook nog erg verdrietig want je mist toch juist dat ene kindje...
Denk niet dat je juist nu moet trekken, druk moet uitoefenen, maar het de tijd en de ruimte moet geven, om ook hierin Sem tegemoet te komen in zijn eigen verwerking van dit alles.
En als ik het zo lees heeft Sem er alles voor gedaan om juist bij de geboorte van zijn jongste dochter te zijn....
En nu viel mijn oog op je stukje Ik heb weer 3 meiden... Lieve Schat je hebt 4 meiden, Esmee zal voor altijd jou dochter zijn en blijven vergeet dat niet
Jawel maar ook hij heeft van dichtbij meegemaakt hoe het is om een kindje te zien overlijden, zien te verliezen, onderschat dat verdriet ook nietquote:Op zaterdag 12 mei 2007 23:37 schreef humpeltje het volgende:
[..]
Had 4 maanden een relatie met Sem, toen Esmée doodging.
Es vergeten, onmogelijk! Maar zal er nooit 4 bij elkaar hebben. Er lopen [een ligt nog] er maar 3 rond. Zal nooit weten hoe het is, om er 4 tegelijk te hebben rondlopen.
Verdriet is wat hem betreft over, voor mij is het er wel altijd.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 23:36 schreef Vivi het volgende:
[..]
Wat is het toch triest dat zo weinig mensen hun verdriet SAMEN lijken te kunnen verwerken
Heel veel sterkte! Ik hoop dat alles goed komt voor jullie gezinnetje
Logisch, je voelt je geamputeerd...excuus, ik was in de veronderstelling dat hij ook de vader was van Esmée.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 23:42 schreef humpeltje het volgende:
[..]
Verdriet is wat hem betreft over, voor mij is het er wel altijd.
De eerste maanden konden we het heel goed delen, nu speelt het bij hem eigenlijk niet meer zo.
Voor mij wel, ik mis haar nog altijd heel erg.
Het is en blijft een heel moeilijk iets hoor, rouwverwerking...quote:Op zaterdag 12 mei 2007 23:42 schreef humpeltje het volgende:
[..]
Verdriet is wat hem betreft over, voor mij is het er wel altijd.
De eerste maanden konden we het heel goed delen, nu speelt het bij hem eigenlijk niet meer zo.
Voor mij wel, ik mis haar nog altijd heel erg.
Voel me niet aangesproken ofzo hoor, want zoals al opmerkt zal zijn ben ik momenteel op fok nergens meer te vinden... Een keus die ik zelf gemaakt heb.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 23:52 schreef Martineke het volgende:
en ik bedoel ook Bar erbij, hoe gaat het met jou Bar? sorry dat ik je naam er zo niet bij had gezet, maar wil van jou natuurlijk ook weten hoe het gaat
We weten heel duidelijk van elkaar hoe onze gevoelens ten opzichte van Esmée zijn.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 23:57 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Het is en blijft een heel moeilijk iets hoor, rouwverwerking...
En er is geen lijn te trekken op hoe iemand zou moeten doen, moeten reageren, en zeker niet hoelang men moet rouwen.
En ben daar in zekere zin blij om... Het punt zit em vaker in hoe men ermee gaat, hoe men de overleden persoon in kwestie blijft herrineren...
En dat is vaak niet altijd aan de buitenkant te zien, je kan er dan nog wel zo luchtig overdoen, maar de pijn in voelbaar inside het lichaam...
Ik kan jou ook wel begrijpen, je wilt het liefste dat Sem actief meevaderd over zijn kleine meid, maar wie weet komt het nog,
Wie weet zit hij met zoveel angst in zijn lichaam omdat hij ook mee heeft gemaakt hoe het is om een kleine te verliezen, welliswaar niet zijn eigen kind maar wel jou kind, hij heeft van dichtbij meegemaakt, meegreken wat het met jou doet, wat het met het gezin doet...
En ook al was het maar 4 maanden, hij heeft het meegemaakt....
Maak het niet te moeilijk voor allebei niet
uhh nee was mij eigenlijk niet opgevallenquote:Op zaterdag 12 mei 2007 23:59 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Voel me niet aangesproken ofzo hoor, want zoals al opmerkt zal zijn ben ik momenteel op fok nergens meer te vinden... Een keus die ik zelf gemaakt heb.
Het gaat met mij ronduit goed, klinkt misschien raar, maar zo voelt het...
Mijn hoofd is leeg, sta weer open voor steeds meer leuke dingen, begin mijn leven steeds meer en meer terug op te pakken.
verhuis wel even naar het bankje Martinneke...quote:Op zondag 13 mei 2007 00:03 schreef Martineke het volgende:
[..]
uhh nee was mij eigenlijk niet opgevallenben er zelf ook maar weinig.
maar fijn dat het goed met je gaat, erg fijn!
ik moest er laatst nog aan denken dat je het wel erg goed doet na je nieuwsjaarsvoornemen, goed hoor
Ja ik vond het zo mooi. Helemaal omdat ik jullie kleine ventje helemaal niet ken enzoquote:Op donderdag 17 mei 2007 20:09 schreef phluphy het volgende:
Wat mooi MeNicole.Onwerkelijk gevoel geeft zoiets hé?
MvP, nog even voortbordurend op je "moederdagvraagstuk" vond ik het volgende gedichtje:quote:Op zaterdag 19 mei 2007 14:44 schreef mama_van_pepijn het volgende:
Ik zit er vandaag even zo doorheen dat ik alleen maar kan![]()
Ik voel me zo eenzaam op vrije dagen dat ik het liefst gewoon elke dag zou werken zodat ik de dagen door kom.
En ik wil zo graag weer eens een kindje vasthouden, knuffelen, gewoon dat zwitsal luchtje ruiken...
*einde klaagzang*
Blij dat je het mooi vindt, ik kan niet veel doen, behalve meelevenquote:Op zondag 20 mei 2007 00:43 schreef mama_van_pepijn het volgende:
Viev dank je wel dat je dit gedicht wilde delen. Ik vind 'm prachtig. Ik denk dat ik 'm uit ga printen en op ga hangen. Gewoon ter inspiratie af en toe.
Ik denk dat het nooit te begrijpen zal zijn, voor niemand, waarom dit soort dingen gebeuren. Dat is voor velen juist datgene wat het extra moeilijk maakt.quote:Op zondag 20 mei 2007 12:27 schreef enter het volgende:
Hallo, mijn collega is 1,5 maand geleden veel te vroeg bevallen, de kleine vent is in Amsterdam geboren waar ze met spoed zijn heen gebracht, elke dag is gewoon spannend. Gelukkig gaat het elke dag beter en hij is zelfs vanuit Amsterdam overgeplaatst naar een ziekenhuis in onze omgeving.
Toch vind ik het moeilijk te begrijpen waarom dit moest gebeuren. Ongeboren kindjes zijn onschuldig![]()
Gisteravond moest ik daardoor ineens aan Danyel denken. In 2004/05 was ik erg actief met lezen op fok, een tijd lang hield ik bij hoe het met Danyel ging en stak zelfs een kaarsje op.
Daarna ben ik erg druk geworden met mijn eigen leventje en tot die tijd tot nu dacht ik dat het beter ging met hem en vandaag kwam ik eigenlijk even kijken.
Al snel lees ik in dit topic dat hij is overleden.
Lieve ouders van Danyel, ik heb zo veel bewondering voor jullie en kleine Danyel, en wil dat toch nog even met alle liefde meegeven.
Bij een "betere" zaak misschien wel, maar ik denk dat je meer kans maakt door naar een glaszetter te gaan. Die snijden zo'n glasplaatje zo op maat voor je.quote:Op zondag 20 mei 2007 20:40 schreef mama_van_pepijn het volgende:
Er is een glaasje kapot in de lantaarn van Pepijn. Ik weet niet hoe het komt maar het raakt me verschrikkelijk.
Zou je één zo'n glas deel los kunnen kopen?
Je bent me voor, ik lag gisteren in bed te bedenken dat ik het stilletjes vond in dit topic en wilde ook om een update-je gaan vragen.quote:Op maandag 28 mei 2007 23:41 schreef livelink het volgende:
Mama_van_Pepijn, hoe gaat het nu met je? En heb je het glaasje in de lantaarn nog weten te maken?
Phluphy, en hoe is het met jullie? Ik heb net weer even jullie site bekeken, hij is zo mooi. Wat zullen jullie Danyel toch vreselijk missen. Zo onvoorstelbaar.
Bar, is er van jouw kant nog een kleine update te verwachten? Ik ben heel benieuwd waar je nu bent en hoe het met je gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |