abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47172212
Scherp.
pi_47172423
quote:
Op zondag 11 maart 2007 14:16 schreef Aoristus het volgende:
Om eerlijk te zijn, ik ken die hele vent niet. De traditie van buitenhof is er wel eentje van: haal de grootst mogelijk excentrieke mensen binnen die zo gek zijn om elke zondag een paar minuten zendtijd vol te lullen. Totnutoe zijn dat meestal rechts conservatieve zeikerds zoals die Philipse of van Brederode
Zowel Philipse als Brederode zijn prettig om naar te luisteren. Wat is er mis met deze twee?
  zondag 11 maart 2007 @ 23:33:03 #253
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_47177494
.
pi_47177953
Binnenkort gaat er weer een Bushiet weg, waarschijnlijk. En een van de meest minne.
pi_47178368
God hates us all!
pi_47178625
Antichrist in the name of God!
pi_47178701
Killing fields!
pi_47179924
Goeiemorgen!

Ik vond het wel tijd voor rokjesdag .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_47179973
quote:
Op zondag 11 maart 2007 22:27 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Zowel Philipse als Brederode zijn prettig om naar te luisteren. Wat is er mis met deze twee?
Wat is er trouwens rechts aan Desanne van Brederode?
pi_47180331
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 20:11 schreef Monidique het volgende:
Volgende keer een scherp mesje nemen en gewoon even normaal doen.
quote:
()
Hoe anders gaat het toe in de scheerindustrie mannenverzorgingsbranche. Toen het eerste dons dat de moeite van het verwijderen waard was zich op mijn wangen verzamelde, schafte ik voor die heuglijke gebeurtenis een setje Gillette Sensor Excel aan. Juist op tijd had zich een revolutie in het scheren voltrokken: twee mesjes met elk een eigen functie zorgden voor een dubbel zo scherp resultaat. Scheren? Eens maar nooit weer, dacht ik.

Niemand die op dat moment nog kon bevroeden dat drie mesjes tot een nóg gladder resultaat zouden leiden; die ontdekking kwam later pas.

Inmiddels zitten we op vijf mesjes die zogenaamd allemaal iets anders doen. Insteken, omslaan, doorhalen, af laten gaan, dat idee. Nieuwste van het nieuwste is de Gillette Fusion, u weet wel, met Erben Wennemars als amb-b-bassad-deur. Nog nooit was het resultaat zo glad, maar als je niet tevreden bent, kun je als bewust natte scheerder ook nog een batterij in het apparaat stoppen. Ingebouwde kaboutertjes, of waren het Duracell-konijnen, betreden dan het slagveld en vernietigen de overeind gebleven stoppels.

De volgende revolutie laat zich raden. Ik denk dat het iets met zes mesjes zal zijn, waarbij de kabouters speciale vliegtuigjes tot hun beschikking hebben om miniclusterbommen op de restanten baardhaar te droppen. Voor een gegarandeerd glad resultaat.

En zo houdt de mesjesindustrie zichzelf in stand met steeds weer nieuwe snufjes die steeds weer meer geld kosten, maar nog altijd niet meer stoppels kunnen verwijderen dan er zijn. En een mes ontwikkelen dat niet na vier keer scheren zo bot is als een pollepel, ho maar. Gillette en co zijn een beetje zoals Sergej Boebka, die zijn wereldrecord polsstokhoogspringen steeds met 1 centimeter verbeterde om maar zo veel mogelijk premies op te strijken, terwijl hij in werkelijkheid nog veel hoger kon.

Mannen, trap er niet in! We worden kaalgeplukt en ze zeggen nog dat dat hun motto is ook. Doe als ik en laat dat mes gedurende de werkweek gewoon liggen.
Van zero's weblog. Ondanks alles ben ik toch aan 'm gehecht.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 12 maart 2007 @ 08:57:31 #262
66825 Reya
Fier Wallon
pi_47180480
quote:
Op maandag 12 maart 2007 07:56 schreef sigme het volgende:
Goeiemorgen!

Hopelijk ben je niet de enige die dat vindt.
pi_47180569
quote:
Op maandag 12 maart 2007 07:56 schreef sigme het volgende:
Goeiemorgen!

Ik mag toch wel hopen onder de knie.
pi_47180639
quote:
Op maandag 12 maart 2007 09:04 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Ik mag toch wel hopen onder de knie.
Ik heb de rokjes wel onder de knie ja, maar het rokje zelf is van hoger niveau.
pi_47182233
Even een popje parkeren:

Vast nog wel eens bruikbaar, voor SCH of zo.
pi_47182751
quote:
Op maandag 12 maart 2007 08:57 schreef Reya het volgende:

[..]

Hopelijk ben je niet de enige die dat vindt.
Ik ben er ook voor. In de hoop dat dan iedereen die rookt gaat stoppen.
  maandag 12 maart 2007 @ 11:26:53 #267
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_47183754
God, wat staan er een hoop links en plaatjes en stukjes tekst in dit topic zeg!
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_47184413
quote:
Op maandag 12 maart 2007 11:26 schreef JAM het volgende:
Ja hier wordt een hoop troep verzameld .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_47184633
quote:
Op maandag 12 maart 2007 11:26 schreef JAM het volgende:
Ene grote vuilnisbelt speciaal voor diegenen die geen zin meer hebben in een zinvolle discussie. Je kan het ook zien als een soort kerkhof...
  maandag 12 maart 2007 @ 12:49:22 #270
158555 Pius_XII
Pastor angelicus
pi_47186709
quote:
Op maandag 12 maart 2007 08:04 schreef Chewie het volgende:
Wat is er trouwens rechts aan Desanne van Brederode?
Wat is er eigenlijk precies links aan haar? Ik sluit het niet helemaal uit hoor, maar écht heel erg links is ze toch ook niet. Anders produceer je ook niet zo'n cullumn:
quote:
Solidariteit
Column Desanne van Brederode 1 oktober
In de Kamer-debatten van de afgelopen dagen viel geregeld het woord solidariteit. Over één ding leken regering en oppositie het eens: solidariteit is een kwestie van werkgelegenheid en koopkracht, van belastingen en toeslagen - kortom, van geld.
Ook in de Dikke Van Dale is de eerste betekenis van solidariteit een financiële: het heet daar "hoofdelijkheid, zowel ten aanzien van schuldeisers, als van schuldenaren".
De tweede betekenis luidt: een bewustzijn van saamhorigheid en bereidheid om de consequenties daarvan te dragen. En al riep Wouter Bos de eerste dag van de Algemene Beschouwingen reeds: 'Het financieringstekort is opgeruimd, maar het moreel tekort blijft', ook hij suggereerde in zijn kritiek dat solidariteit een kwestie is van het van regeringswege eerlijk verdelen van geld.
Ik zie om me heen veel solidaire mensen die het tegendeel bewijzen. Die hun weekenden niet gebruiken om een design kookeiland te installeren, maar om voor hun zieke moeder te zorgen. Die een deeltijdbaan hebben, niet om op hun vrij dag uitgebreid te kunnen winkelen, maar om een asielzoeker wegwijs te maken in de stad. Die kinderen met een taalachterstand helpen met lezen, of met buurtgenoten een creatief plan opstellen tegen dreigende eenvormigheid. Die hun Marokkaanse buurman helpen bij het invullen van zijn belastingpapieren, om een half jaar later plotseling te worden getrakteerd op een uitbundige Itfarmaaltijd. Ze ervaren het delen van hun kennis, moeite, zorg en tijd als iets dat intrinsiek voldoening geeft, dat soms frustrerend, maar vaker leuk en verrassend is - omdat je onvermoede kanten ontdekt in andere mensen en jezelf. Aan het sterfbed van je opa kun je tot grotere inzichten komen dan tijdens een door je bedrijf verplichte workshop teambuilding. In de debatten viel het woord rat-race niet, maar die nadruk op economische vooruitgang maakt van mensen op den duur wel ratten, die zich rot rennen van kantoor naar crèche, van Drie Dwaze Dagen naar exotische vakantie, van bijscholingscursus naar relatietherapie, van pretpark naar popfestival, hebberig van al het hips dat de collega al hééft. We jagen ieder voor zich, solitair dus - en soms vrees ik dat dit de bedoeling is van grote woorden als vrijheid en gelijkheid; dat iedereen aan de strijd om nieuwer, beter en mooier moet kunnen meedoen.
Broederschap, de derde waarde, hoeft niet meer, want is niet maakbaar, niet van bovenaf te dicteren. Solidariteit is gulheid van binnenuit, waar je, meestal per ongeluk, innerlijk rijker van wordt. Die rijkdom is een gevoel, van hartwarme interesse en enthousiasme, en dat gevoel kun je niet meten of vastleggen in harde cijfers. Voor je het weet verzand je in zweverige praatjes, dus preek er niet te veel over. Maar het begrip reduceren tot zijn economische definitie, is vragen om een verdere inflatie van het moreel.
Zodra begrippen die verwijzen naar geestelijke waarden, zoals bewustzijn, empathie, saamhorigheid en geweten uit het vertoog verdwijnen, zijn we gecapituleerd voor het materialisme. Dan zijn we daarin net zo fundamentalistisch als 'die anderen' in hun religies.
bron

Daar spreekt toch wel en zekere afkeer uit van de linkse maakbaarheidsgedachte.

Overigens, als iemand eens in het hoofd van een katholieke mystica wil duiken, kan ik van harte haar debuutroman aanraden.
pi_47187928
'Verkeersborden over 20 jaar verdwenen'
Let op het woordje 'alle'.
Waarom zou je in godsnaam een dynamisch bord willen hebben om aan te duiden dat je een woonerf binnen rijdt?
Alle gekheid op een stokje, want daar hoort gekheid thuis, nietwaar. Het zou toch gek zijn als we het in een doosje zouden stoppen, danwel theelepelsgewijs op zouden hangen aan een rekje... - G. de Vader
pi_47188046
Goeiemorgen, de ontzettende slimme jongen is er weer.
pi_47188093
Blij toe.
pi_47188138
quote:
Op maandag 12 maart 2007 13:26 schreef Verfokker het volgende:
'Verkeersborden over 20 jaar verdwenen'
Let op het woordje 'alle'.
Waarom zou je in godsnaam een dynamisch bord willen hebben om aan te duiden dat je een woonerf binnen rijdt?
"Goedenavond, meneer De Vries, welkom in uw wijk. U heeft 3 openstaande overheidstaken:
1. Verzend uw belastingformulier
2. Maak uw oprit schoon
3. Verlaag de massa plastic in uw GFT-bak

- uw overheid"
  maandag 12 maart 2007 @ 13:34:44 #276
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_47188231
quote:
Op maandag 12 maart 2007 13:28 schreef Chewie het volgende:
Zoals de naam Stephen Schneider dus

Kom op Moni dat kun je wel beter.
Ik heb geen idee wie dat is, die Schneider.
pi_47188268
even wat terug lezen in dat topic
pi_47188295
Hij werd genoemd, maar ik zie niet helemaal in wat dat met mijn reactie te maken had. Maar goed, dat kan wel in een ander topic.
pi_47188380
Als zelfs de Elsevier zich al tegen Geert Wilders keert, dan kun je toch wel beginnen te concluderen dat het een paria is geworden. Die zeventien zetels in de peilingen zeggen wat anders.
pi_47188385
quote:
Op maandag 12 maart 2007 13:32 schreef Autodidact het volgende:

[..]

"Goedenavond, meneer De Vries, welkom in uw wijk. U heeft 3 openstaande overheidstaken:
1. Verzend uw belastingformulier
2. Maak uw oprit schoon
3. Verlaag de massa plastic in uw GFT-bak

- uw overheid"
Aha, het is dus een complot van the man om ons in de gaten te houden! Big Brother! BIG BROTHER!
...ok
Mooi weer hier.
Alle gekheid op een stokje, want daar hoort gekheid thuis, nietwaar. Het zou toch gek zijn als we het in een doosje zouden stoppen, danwel theelepelsgewijs op zouden hangen aan een rekje... - G. de Vader
pi_47188499
quote:
Op maandag 12 maart 2007 13:38 schreef Monidique het volgende:
Als zelfs de Elsevier zich al tegen Geert Wilders keert, dan kun je toch wel beginnen te concluderen dat het een paria is geworden. Die zeventien zetels in de peilingen zeggen wat anders.
Heb je die open brief van Ephimenco gezien?
Ephimenco `Open Brief aan Wilders `
pi_47188624
Ja, ik ben het ermee eens. Ik ken die Ephimenco trouwens niet.
  maandag 12 maart 2007 @ 13:47:35 #284
37950 JAM
pi_47188729
Mijn God! Nog meer linkjes en stukken tekst! .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_47188747
quote:
Op maandag 12 maart 2007 13:38 schreef Monidique het volgende:
leger en politie keren zich ook al tegen hem

Leger en politie hekelen Wilders

HP/deTijd had een paar weken geleden ook al een redelijk negatief stuk over Wilders.
  maandag 12 maart 2007 @ 13:48:14 #286
37950 JAM
pi_47188757
Stel je voor dat je 't allemaal zou moeten lezen zeg -- dat ze je ertoe zouden verplichten (!)
pi_47189220
Ik ben gek dat ik 't doe, maar die zwendel-documentaire wordt met 400Kb/s gedownload en ik zal 'm kijken. Ik heb er al genoeg over gelezen om te weten dat het waardeloze propaganda is, maar toch!
pi_47189329
quote:
Op maandag 12 maart 2007 13:48 schreef JAM het volgende:
Stel je voor dat je 't allemaal zou moeten lezen zeg -- dat ze je ertoe zouden verplichten (!)
Het is niet verplicht natuurlijk, maar wel gebruikelijk om elkaars posten te lezen, hier.
pi_47189836
quote:
Op maandag 12 maart 2007 13:59 schreef Monidique het volgende:
Ik ben gek dat ik 't doe, maar die zwendel-documentaire wordt met 400Kb/s gedownload en ik zal 'm kijken. Ik heb er al genoeg over gelezen om te weten dat het waardeloze propaganda is, maar toch!
Maar echt veel zin heb ik er al niet in. Als ik lees dat ze al komen met dat wijn-in-Engeland-verhaal en dat Groenland zo lekker groen was, dan vrees ik dat ik niet anderhalf uur naar dergelijke onzin kan kijken.
pi_47189941
quote:
Op maandag 12 maart 2007 14:16 schreef Monidique het volgende:

[..]

Maar echt veel zin heb ik er al niet in. Als ik lees dat ze al komen met dat wijn-in-Engeland-verhaal en dat Groenland zo lekker groen was, dan vrees ik dat ik niet anderhalf uur naar dergelijke onzin kan kijken.
Over welke documentaire heb je het eigenlijk?
pi_47190066
quote:
Op maandag 12 maart 2007 13:48 schreef JAM het volgende:
Een groot deel van de troep moet je er inderdaad vooraf uitfilteren .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_47190279
pi_47190469
quote:
Bart Jan Spruyt deelt die opvatting. Geert Wilders, zegt hij, is een roeptoeter. Hij verwoordt een bepaald onbehagen dat in de maatschappij leeft, maar kaapt met al zijn geroep ook thema’s. ‘Dat doet hij door de hyperbolische manier waarop hij erover praat — altijd over de top, zichzelf overschreeuwend — en door de vulgarisering van op zich fatsoenlijke en van anderen gejatte argumenten. Door zijn optreden bevestigt hij de karikatuur die in de ‘linkse’ pers van ‘rechtse’ opiniemakers is geschetst.
Over de top? Is dat een Nederlands gezegde, of wordt hier het Engelse 'vertaald'?
pi_47190555
quote:
Op maandag 12 maart 2007 14:35 schreef Monidique het volgende:

[..]

Over de top? Is dat een Nederlands gezegde, of wordt hier het Engelse 'vertaald'?
Ik zeg het ook, van oudsher. Als het een Engels overzetsel is dan in elk geval niet van heel recente datum.
pi_47190609
Gisteren helaas niet meer door de wind in de buurt van je landgoed gekomen Sigme, nog wel aardig wat kilometers gefietst.

Beetje opgeschoten met metselen?
pi_47190901
quote:
Op maandag 12 maart 2007 14:39 schreef Chewie het volgende:
Gisteren helaas niet meer door de wind in de buurt van je landgoed gekomen Sigme, nog wel aardig wat kilometers gefietst.

Beetje opgeschoten met metselen?
Het vordert langzaam maar gestaag. De buitenmuur is rond; nog niet overal op hoogte, er is begonnen met de binnenmuur. Daartussen moeten sommige stukken beraapt worden (mijn werk), of piepschuim om maat gemaakt worden (mijn werk).

Ik metsel zelf alleen kleine stukjes puin met overgeschoten specie aan mijn mini-folly, genaamd de rotstuin.

Lekker gefietst? Ik zit volgens mij wel een end bij je vandaan hoor.
pi_47193136
Hallo.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')