abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47186814
Ik vroeg me af wat het standpunt van de Partij voor de Dieren nou was met betrekking tot vleesetenende dieren?

Ik neem aan dat ze enerzijds niet massaal (slechts een voorbeeld) alle leeuwen in dierentuinen willen af laten schieten, maar anderzijds hebben deze beesten wel kilo's vlees per dag nodig om te overleven. Idem dito voor al die miljoenen katten die Nederlanders als huisdier houden. Dat zijn grote klanten van de biovleesindustrie hoor.

Iemand die het weet? Moeten al deze dieren maar vegatariėr worden?
pi_47189940
Vrij laten in de natuur .

Zodat ze een wrede hongerdood ondergaan maar dat is natuur dan mag het.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_47189990
Goed topic

Maar ik vermoed dat ze willen dat mijn katten dynamischscharrelvlees gaan eten
pi_47190047
We moeten van de bio-industrie af! Dan valt al dat vlees op een meer diervriendelijke manier te vergaren.
feest
pi_47192082
quote:
Op maandag 12 maart 2007 14:23 schreef Big_Boss_Man het volgende:
We moeten van de bio-industrie af! Dan valt al dat vlees op een meer diervriendelijke manier te vergaren.

Nogal ironisch. Ook al hebben de dieren een goed leven gehad, dan slaat het nog nergens op.
pi_47192150
Ik hoop denk dat ze zichzelf gaan opofferen.
pi_47192406
En wacht dacht je van vleesetend planten
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_47192578
quote:
Op maandag 12 maart 2007 15:26 schreef kareltje_de_grote het volgende:
De partij heet Partij voor de Dieren, dus daar besnuif ik geen hypocrisie.
pi_47192635
Wat een walgelijke topic. Alleen maar bedoeld voor stemmingmakerij jegens de PvdD.
pi_47192658
quote:
Op maandag 12 maart 2007 15:26 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Dat is heel simpel . Die moeten gewoon dood .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 12 maart 2007 @ 15:35:55 #11
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_47192758
Ik moet me biefstuk nog halen voor vandaag. Handig topic wat dat aangaat.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_47192852
quote:
Op maandag 12 maart 2007 15:35 schreef Megumi het volgende:
Ik moet me biefstuk nog halen voor vandaag. Handig topic wat dat aangaat.
En als je onderweg wordt gegrepen door een pitbull terrier, dan geven we die hond daarna gewoon een lekker koekje in plaats van dat we hem afschieten.
  maandag 12 maart 2007 @ 15:41:49 #13
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_47193021
quote:
Op maandag 12 maart 2007 15:16 schreef pberends het volgende:

[..]

Nogal ironisch. Ook al hebben de dieren een goed leven gehad, dan slaat het nog nergens op.
't Is niks nieuws dat dieren vlees eten. 80 miljoen jaar geleden toen de huiskat nog in de oerwouden leefde aten ze ook al dieren. Die dieren hadden toen ook een goed leven, beetje in 't oerwoud rond lopen enzo.
feest
pi_47193124
  maandag 12 maart 2007 @ 15:45:33 #15
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_47193191
quote:
Op maandag 12 maart 2007 15:44 schreef jaoka het volgende:
vroegah!
feest
pi_47193198
Katten kunnen niet zonder vlees, veel dieren in de dierentuin ook niet (al vermoed ik dat de PvdD dierentuinen sowieso niet tof vindt).
Verder staat er nergens in het partijprogramma dat de PvdD vindt dat niemand meer vlees mag eten, dus laat staan dat ze eisen dat dieren die niet eens zonder vlees kunnen stoppen met het eten van vlees.
  maandag 12 maart 2007 @ 15:46:28 #17
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_47193234
quote:
Op maandag 12 maart 2007 15:38 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

En als je onderweg wordt gegrepen door een pitbull terrier, dan geven we die hond daarna gewoon een lekker koekje in plaats van dat we hem afschieten.
Ik heb niks tegen het doden van dieren. Alleen als dit nodeloos gebeurt vindt ik dat bezwaarlijk. En heb geen zin als een bleek kop met een tekort aan vitamine B door het leven te gaan. Veel van me vegatarische collegas zijn altijd ziek of onderweg. En die pitbull. Snij eerst de eigenaar de strot door en daarna de hond.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 12 maart 2007 @ 15:54:56 #18
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_47193681
quote:
Op maandag 12 maart 2007 15:46 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik heb niks tegen het doden van dieren. Alleen als dit nodeloos gebeurt vindt ik dat bezwaarlijk. En heb geen zin als een bleek kop met een tekort aan vitamine B door het leven te gaan. Veel van me vegatarische collegas zijn altijd ziek of onderweg. En die pitbull. Snij eerst de eigenaar de strot door en daarna de hond.
Het is bezwaarlijk dat het nodeloos op een wrede manier gebeurt.
feest
pi_47199109
Oh god, gaan we weer. Vegetariers zijn altijd ziek en bleek en mensen met sandalen met sokken er in .
Als je altijd ziek en bleek bent als vegetarier ben je gewoon een mongool die niet weet wat ie moet eten. Zijn genoeg vleeseters die ook altijd verkouden zijn en met een verlepte kop rondlopen, simpelweg omdat ze zo ontzettend acreatief zijn met hun eten en niet kunnen varieren (hoe je het ook wendt of keert: elke dag een lap vlees op je bord is _niet_ gezond).
pi_47199403
quote:
Op maandag 12 maart 2007 15:32 schreef zwambtenaar het volgende:
Wat een walgelijke topic. Alleen maar bedoeld voor stemmingmakerij jegens de PvdD.
Blaat.
  maandag 12 maart 2007 @ 19:38:27 #21
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_47202104
quote:
Op maandag 12 maart 2007 12:52 schreef pberends het volgende:
Ik vroeg me af wat het standpunt van de Partij voor de Dieren nou was met betrekking tot vleesetenende dieren?

Ik neem aan dat ze enerzijds niet massaal (slechts een voorbeeld) alle leeuwen in dierentuinen willen af laten schieten, maar anderzijds hebben deze beesten wel kilo's vlees per dag nodig om te overleven. Idem dito voor al die miljoenen katten die Nederlanders als huisdier houden. Dat zijn grote klanten van de biovleesindustrie hoor.

Iemand die het weet? Moeten al deze dieren maar vegatariėr worden?
Zal ik je nog wat leuks vertellen weet je dat de leden van de PvdD bijnan allemaal huisdieren hebben zoals honden en katten en wat eten die.....

Juist vlees.....
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_47202588
quote:
Op maandag 12 maart 2007 18:33 schreef pberends het volgende:

[..]

Blaat.
Neehoor, hij heeft gelijk. Het gaat er alleen maar om, om een partij belachelijk te maken met een belachelijke stelling.
  maandag 12 maart 2007 @ 22:10:21 #23
51395 K-Billy
Vreemdeling
pi_47208901
quote:
Op maandag 12 maart 2007 14:20 schreef du_ke het volgende:
Vrij laten in de natuur .

Zodat ze een wrede hongerdood ondergaan maar dat is natuur dan mag het.

De Partij voor de Dieren is eigenlijk een Sociaal Darwinistische Partij
  maandag 12 maart 2007 @ 22:13:59 #24
51395 K-Billy
Vreemdeling
pi_47209054
quote:
Op maandag 12 maart 2007 19:52 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Neehoor, hij heeft gelijk. Het gaat er alleen maar om, om een partij belachelijk te maken met een belachelijke stelling.
Nee, het laat juist zien hoe belachelijk het is om als vleeseter op te komen voor de rechten van dieren.
Moeten vleesetende mensen dan maar vegetariėr worden? En hoe zit het dan met vleesetende dieren? En vleesetende planten dan? Moet de moederkoekoek in aanmerking komen voor gezinshulp?
pi_47209174
quote:
Op maandag 12 maart 2007 22:13 schreef K-Billy het volgende:

[..]

Nee, het laat juist zien hoe belachelijk het is om als vleeseter op te komen voor de rechten van dieren.
Moeten vleesetende mensen dan maar vegetariėr worden? En hoe zit het dan met vleesetende dieren? Vleesetende planten wellicht? Moet de moederkoekoek in aanmerking komen voor gezinshulp?
Nee, de TS en kennelijk ook jij begrijpt niet waar het hem in de kern om gaat. Het gaat niet om het vlees eten an sich, het gaat erom hoe dat vlees tot stand komt. De mens is een bewust wezen en kan dus ook bewust omgaan met de wereld. De logica van TS is simpele stemmingmakerij: zoeken naar allerlei zielige argumentjes om de PvdD onderuit te halen. Dat werkt misschien bij mensen die de subtiele verschillen binnen een kwestie niet kunnen ontdekken, maar dat maakt het nog geen goed standpunt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')