Die is al vol, hoor.. Of bedoel je dat niet?quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:15 schreef Godlike02 het volgende:
Apple SC #99
Doe eerste ie maar
Het is geen race
Kan daarna deze weer
Deze is nu weer openquote:Op woensdag 7 maart 2007 09:25 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Die is al vol, hoor.. Of bedoel je dat niet?
Zeker als er geen lekkere wijven zijn.quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:28 schreef Jarno het volgende:
Meetings zijn kut.
Ik plak ze bij iedereen over hun 'Designed for Windows XP' stickers heen...quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:34 schreef Jarno het volgende:
Nutteloze vraag: Wat heeft iedereen hier met de bijgeleverde Apple stickers gedaan die bij de MacBook zitten? Ik wou d'r één op m'n Tucano Work-Out plakken maar dan schreeuwt het wel 'KIJK EEN LAPTOP TAS JAT MIJ!!!'.
quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:56 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ow...deze chick moeten we ook maar 's in de SC zien te halen...![]()
Hey nietzman... weet jij iets van dit?quote:Op woensdag 7 maart 2007 10:20 schreef nietzman het volgende:
Heee hallo sletjes.
Ik heb ze weggetieftquote:Op woensdag 7 maart 2007 09:34 schreef Jarno het volgende:
Nutteloze vraag: Wat heeft iedereen hier met de bijgeleverde Apple stickers gedaan die bij de MacBook zitten? Ik wou d'r één op m'n Tucano Work-Out plakken maar dan schreeuwt het wel 'KIJK EEN LAPTOP TAS JAT MIJ!!!'.
Uiteraard op auto en snowboardquote:Op woensdag 7 maart 2007 09:34 schreef Jarno het volgende:
Ik denk eerder volgende week...quote:Op woensdag 7 maart 2007 14:44 schreef Jarno het volgende:
Vandaag MOET m'n Rise Of Nations er gewoon zijn. Dat MOET.
Wat heb je ervoor betaalt? Seker +/- 40 euries ofsow?quote:Op woensdag 7 maart 2007 14:44 schreef Jarno het volgende:
Vandaag MOET m'n Rise Of Nations er gewoon zijn. Dat MOET.
Mja, ik wil 'm origineel. (En ik had 'm al gedownload maar het is een beetje crappy release.)quote:Op woensdag 7 maart 2007 14:53 schreef whoops het volgende:
-edit-
quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:43 schreef De_Hertog het volgende:
Microsoft heeft zelf ook door wat er precies nodig is voor hun Wow Experience:
[afbeelding]
Een Apple.
Mail steve@mac.com zou ik zeggen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 15:52 schreef menjo het volgende:
Hoi..
Waar blijven de nieuwe iMacs? Ik ga natuurlijk geen model uit september kopen....
Misschien is dit iets...quote:Op woensdag 7 maart 2007 16:49 schreef super-muffin het volgende:
Wie weet een goed en handig programma om relaties in een database te maken zoals dit:
[afbeelding]
Nou ja, rond 1997 stond Apple ook op een absoluut dieptepunt natuurlijk, als Steve niet terug was gekomen waren ze failliet gegaan. Dus dan was er ook geen Office meer geweest. En MS was toen ook op het toppunt van achterbaksheid. Tijden veranderen. Een beetje.quote:Op woensdag 7 maart 2007 18:12 schreef sanni het volgende:
[afbeelding]
Hebben jullie dit pdfje al gelezen waarin staat dat men vroeger op het punt heeft gestaan
om Office voor de Mac te schrappen wegens de lakse houding van de toenmalige Apple-leiding.
Een van de redenen dat men doorging was om nieuwe technieken (en eventuele problemen)
eerst op de Mac uit te kunnen testen. Gelukig maar want anders had de jarige Mac Business-Unit
er nooit zo uitgezien.
Ziet handig uit, ik ga het proberen!quote:Op woensdag 7 maart 2007 17:00 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Misschien is dit iets...
http://www.omnigroup.com/applications/omnigraffle/
Waarom niet? Ze werken primaquote:Op woensdag 7 maart 2007 15:52 schreef menjo het volgende:
Hoi..
Waar blijven de nieuwe iMacs? Ik ga natuurlijk geen model uit september kopen....
Dat doet mijn printer standaard. Dus het moet een instelling zijn.quote:Op woensdag 7 maart 2007 19:20 schreef Rock-shocker het volgende:
Misschien een domme vraag, maar weet iemand of het mogelijk is om een print andersom uit je printer te laten komen? Dus niet dat hij begint met de eerste bladzijde van een document, maar met de laatste?
Is best praktisch namelijk, als je soms nogal lange wetenschappelijke artikelen moet uitprinten...
Mjah, binnenkort zou er upgrade aan moeten komen, ik kan nog wel een maandje wachten... beetje jammer als ik net voor een upgrade een 'oud' apparaat koop. Tot die tijd gebruik ik m'n iBook wel.quote:Op woensdag 7 maart 2007 19:17 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Waarom niet? Ze werken prima(ik heb er twee
).
Dat blijf je houden. Maar Augustus is meer een conferentie voor Developers en niet voor Hardware dingen. Dat komt in Januari wel weer.quote:Op woensdag 7 maart 2007 19:44 schreef menjo het volgende:
[..]
Mjah, binnenkort zou er upgrade aan moeten komen, ik kan nog wel een maandje wachten... beetje jammer als ik net voor een upgrade een 'oud' apparaat koop. Tot die tijd gebruik ik m'n iBook wel.
Nou ja, de ene is van mijn vader (die ik pas over heb laten stappen) en de andere heb ik sinds de zomer welke gewoon op mijn studentenkamer staatquote:Op woensdag 7 maart 2007 19:44 schreef menjo het volgende:
[..]
Mjah, binnenkort zou er upgrade aan moeten komen, ik kan nog wel een maandje wachten... beetje jammer als ik net voor een upgrade een 'oud' apparaat koop. Tot die tijd gebruik ik m'n iBook wel.
wat moet je btw met 2 iMacs, behalve patsen?
ff af-en aanloggen..?quote:Op woensdag 7 maart 2007 21:40 schreef broer het volgende:
Vaag! Ik kan opeens geen programma's meer starten. De icoontjes in het dock blijven maar springen.
Ik wilde op zijn Windows opnieuw opstarten, maar dan zul je zien dat ik daarna ook de programma's die ik nu open heb staan niet meer aan de praat krijg.
Iemand wel eens van dit euvel gehoord?
WTF, ik had vanmiddag exact hetzelfdequote:Op woensdag 7 maart 2007 21:40 schreef broer het volgende:
Vaag! Ik kan opeens geen programma's meer starten. De icoontjes in het dock blijven maar springen.
Ik wilde op zijn Windows opnieuw opstarten, maar dan zul je zien dat ik daarna ook de programma's die ik nu open heb staan niet meer aan de praat krijg.
Iemand wel eens van dit euvel gehoord?
Och ja, elke nieuwe Mac'er is eerst heel erg fundamentalistisch. Neemt wel af.quote:Op woensdag 7 maart 2007 21:35 schreef DutchErrorist het volgende:
Mijn beste vriend wordt een mac-fundamentalist, echt super irritant...
Windows zuigt..
Waarom?
Omdat Mac beter is...
Waarom dan?
Omdat het zo is..etc.
Lol
Alles is te prefereren boven moslim-fundamentalist.quote:Op woensdag 7 maart 2007 21:35 schreef DutchErrorist het volgende:
Mijn beste vriend wordt een mac-fundamentalist, echt super irritant...
Windows zuigt..
Waarom?
Omdat Mac beter is...
Waarom dan?
Omdat het zo is..etc.
Lol
Ik bedoel ik vind mac ook beter maar ik heb windows XP op mijn macbook draaien voor de makkelijkheid en zo nu en dan een spel te spelen maar kom op...quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:15 schreef sooty het volgende:
[..]
Alles is te prefereren boven moslim-fundamentalist.Maar je vriend zal nog wat moeten werken aan zijn argumentatie-technieken.
Moet je maar niet op Hyves gaan rondhangen. Sommige Hyves-profielen laten letterlijk alle browsers crashen.. Firefox, Safari. Camino, IE daarom vind ik het ook zo'n kutsite.quote:Op woensdag 7 maart 2007 23:25 schreef TwyLight het volgende:
Ik heb wel eens gehad dat Safari vast liep.![]()
![]()
Daar heb ik ook last van gehad, nu mijd ik gewoon hyves..quote:Op donderdag 8 maart 2007 00:00 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Moet je maar niet op Hyves gaan rondhangen. Sommige Hyves-profielen laten letterlijk alle browsers crashen.. Firefox, Safari. Camino, IE daarom vind ik het ook zo'n kutsite.
hyvesquote:Op donderdag 8 maart 2007 00:00 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Moet je maar niet op Hyves gaan rondhangen. Sommige Hyves-profielen laten letterlijk alle browsers crashen.. Firefox, Safari. Camino, IE daarom vind ik het ook zo'n kutsite.
werkt nietquote:Op woensdag 7 maart 2007 08:15 schreef sanni het volgende:
Yo Arno...je bent duidelijk nog niet vertrouwd met het Mac OSX gebeuren he?![]()
Als je je dock bedoeld dan is het gewoon aanklikken en verplaatsen.
Bedoel je je menubar rechtsboven,dan is het APPLE-TOETS ingedrukt houden,click
met de muis en slepen maar.![]()
Ik heb er 3quote:Op woensdag 7 maart 2007 19:44 schreef menjo het volgende:
wat moet je btw met 2 iMacs, behalve patsen?
Ah ok, dan heb ik er dus geen ruk aanquote:Op donderdag 8 maart 2007 08:45 schreef Jarno het volgende:
Het werkte bij mij alleen bij items die geen actie hebben bij een muisklik, en bij de originele Apple items. Bijvoorbeeld, dat Missing Sync ding klapt een menu uit als je er op klikt, die kan ik dus niet verplaatsen.
Juist wel. Het enige wat je niet kunt verplaatsen is spotlight en het IChat logo.quote:
Je kan ook F12 gebruiken natuurlijk.quote:Op donderdag 8 maart 2007 08:53 schreef Jarno het volgende:
Ohja, en ik ben verliefd op Dashboard. Wat een briljant systeem! Even met de muis naar rechtsboven en hups, al m'n systeem info, file's, teletekst, smsje sturen, weerbericht, alles in 1 scherm!.
Vergeet niet alle keynote speeches te kijken op YouTube, dan hoor je er pas echt bij.quote:Op donderdag 8 maart 2007 08:50 schreef Jarno het volgende:
Gisteren trouwens even op Wikipedia zitten struinen en lezen over Apple, erg leuk om weer eens te lezen allemaal. Vanaf de oude Apple's, de PowerPc's, het debacle met Sculley en Copland, tot de terugkeer van Jezu... eh, Jobs. Ben weer helemaal bij.
Nah, gewoon enthousiast.quote:
That's like, boring man.quote:Op donderdag 8 maart 2007 08:53 schreef Q. het volgende:
[..]
Vergeet niet alle keynote speeches te kijken op YouTube, dan hoor je er pas echt bij..
En het wifi-logo, accu-logo, bluetooth-logo, display-logo en tijd en datumquote:Op donderdag 8 maart 2007 08:50 schreef sanni het volgende:
[..]
Juist wel. Het enige wat je niet kunt verplaatsen is spotlight en het IChat logo.![]()
Ik had trouwens nog een vraag die niet beantwoord is:![]()
Weet 1 van jullie hoe je het plaatje van een filmpje op het forum krijgt? Ik zie het bij sommige
post zodat je alleen maar erop hoef te klikken om het af te spelen. Dus graag de code zoals
met deeplinken = [url=......]...[/] om het de volgende keer ook te kunnen gebruiken. Dank alvast.
Ik kan ze wel slepen, hou wel command (appeltje) ingedrukt.quote:Op donderdag 8 maart 2007 09:30 schreef Geqxon het volgende:
[..]
En het wifi-logo, accu-logo, bluetooth-logo, display-logo en tijd en datum
Adium, Quicksilver etc kan ik niet slepen.quote:Op donderdag 8 maart 2007 09:42 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Ik kan ze wel slepen, hou wel command (appeltje) ingedrukt.
Werkt hier welquote:
Jep, dat bedoelde ik ook.quote:Op donderdag 8 maart 2007 09:42 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Ik kan ze wel slepen, hou wel command (appeltje) ingedrukt.
Ehhhhh. Nee.quote:Op donderdag 8 maart 2007 10:18 schreef Tijn het volgende:
Heeft je PC deze week al aangestaan, Jarno?
quote:Op donderdag 8 maart 2007 10:18 schreef Tijn het volgende:
Heeft je PC deze week al aangestaan, Jarno?
Once you go mac, you never go Back..quote:
quote:Op donderdag 8 maart 2007 09:30 schreef Geqxon het volgende:
En het wifi-logo, accu-logo, bluetooth-logo, display-logo en tijd en datum
Nou, bij mij werkte het dus ook niet hoor.quote:Op donderdag 8 maart 2007 10:23 schreef sanni het volgende:
[..]
zit je nou maar wat te seggen of heb je het daadwerkelijk uit geprobeerd?
Ik ga toch geen tip doorgeven als het niet werkt. Hou je mond als je niets weet
maar seg niet zomaar wat om wat te seggen. Heel irritant en slecht voor de karma.![]()
sorry voor de uitval maar we gaan weer over tot het normale![]()
Bij mij ook niet. Zou het misschien wat met intel macs te maken kunnen hebben?quote:Op donderdag 8 maart 2007 10:24 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nou, bij mij werkte het dus ook niet hoor.
Ik moet zeggen dat de introductie van de eerste iMac een hoge religieuze factor heeft.quote:Op donderdag 8 maart 2007 09:37 schreef Jarno het volgende:
Welke kun je aanraden, Q?
Is dat ook de keynote dat ze dat kwadranten-systeem introduceren om hun machines in te plaatsen, om een overzichtelijker aanbod te creeeren? Het iMac/PowerMac/iBook/PowerMac gebeuren zeg maar, in plaats van tienduizend modellen in de Performa en Quadra series.quote:Op donderdag 8 maart 2007 10:31 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat de introductie van de eerste iMac een hoge religieuze factor heeft.
Dat zou wel kunnen, die komt daar wel in terug iig, maar ik heb alleen de iMac introductie gezien. Is er dus een veel grotere? Tof.quote:Op donderdag 8 maart 2007 10:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is dat ook de keynote dat ze dat kwadranten-systeem introduceren om hun machines in te plaatsen, om een overzichtelijker aanbod te creeeren? Het iMac/PowerMac/iBook/PowerMac gebeuren zeg maar, in plaats van tienduizend modellen in de Performa en Quadra series.
Is het niet gewoon deze?quote:Op donderdag 8 maart 2007 10:45 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat zou wel kunnen, die komt daar wel in terug iig, maar ik heb alleen de iMac introductie gezien. Is er dus een veel grotere? Tof.
Nou nou seg, op je teentjes getrapt? Ik zeg alleen maar dat het hier prima werktquote:Op donderdag 8 maart 2007 10:23 schreef sanni het volgende:
[..]
zit je nou maar wat te seggen of heb je het daadwerkelijk uit geprobeerd?
Ik ga toch geen tip doorgeven als het niet werkt. Hou je mond als je niets weet
maar seg niet zomaar wat om wat te seggen. Heel irritant en slecht voor de karma.![]()
sorry voor de uitval maar we gaan weer over tot het normale![]()
Dit? want toen introduceerde hij Safari voor de eerste keer.quote:Op donderdag 8 maart 2007 10:51 schreef Mr.Noodle het volgende:
Die presentatie van Steve Jobs dat hij meldt dat hij helemaal van Internet Explorer af is, welk jaar was dat
Toen had Apple geen eigen browser, en was IE de standaard voor OS X.quote:Op donderdag 8 maart 2007 11:06 schreef Remzz het volgende:
Wat was voor Safari dan de browser van Apple?
Echt ?, klinkt me nu echt heel raar in de orenquote:Op donderdag 8 maart 2007 11:09 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Toen had Apple geen eigen browser, en was IE de standaard voor OS X.
Bij de introductie van OS X ging dat ongeveer zo:
<Steve> IE will be the default browser for OS X.
<Zaal> Boe!
<Steve> But you can change it.
<Zaal> Jeej!
Jaaaa, die was gaaf. Jammer dat die niet op YouTube (of Apple.com) staat.quote:Op donderdag 8 maart 2007 10:54 schreef whoops het volgende:
"OS X has been leading a double life over the last 5 years. "
Ow, die was ook geweldig om te zien..quote:Op donderdag 8 maart 2007 11:09 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Toen had Apple geen eigen browser, en was IE de standaard voor OS X.
Bij de introductie van OS X ging dat ongeveer zo:
<Steve> IE will be the default browser for OS X.
<Zaal> Boe!
<Steve> But you can change it.
<Zaal> Jeej!
IE is de default browser van de Mac geworden in 1997. OS 8 was net uit. Het waren andere tijdenquote:Op donderdag 8 maart 2007 11:12 schreef Remzz het volgende:
[..]
Echt ?, klinkt me nu echt heel raar in de oren
En nou niet echt betere tijden.quote:Op donderdag 8 maart 2007 11:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
IE is de default browser van de Mac geworden in 1997. OS 8 was net uit. Het waren andere tijden
Heck, twee jaar later heb ik IE voor onze hele organisatie nog verkozen boven Netscape, omdat Netscape niet meer echt actief ontwikkeld werd...quote:Op donderdag 8 maart 2007 11:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
IE is de default browser van de Mac geworden in 1997. OS 8 was net uit. Het waren andere tijden
Oh jawel hoor. Hier.quote:Op donderdag 8 maart 2007 11:12 schreef Q. het volgende:
Jaaaa, die was gaaf. Jammer dat die niet op YouTube (of Apple.com) staat.
Fanboy...quote:Op donderdag 8 maart 2007 12:04 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Damn...ik heb in vrijwel alle 100 SC gepost..
Al een paar keer gezien, een bijna-religieuze ervaring.quote:Op donderdag 8 maart 2007 11:24 schreef De_Hertog het volgende:
Voor wie de tijd en zin heeft:
Deel 1
Deel 2
Deel 3
9 minuten per stuk.
Oh, het werkt hier toch met alle itemsquote:Op donderdag 8 maart 2007 10:25 schreef Tijn het volgende:
Het werkt alleen voor custom menu-items, niet voor de dingen die Mac OS X zelf neerzet.
Ik heb het net even geprobeerd, ik krijg alleen Spotlight niet op een andere plek... En als ik iets rechts van Spotlight wil zetten verdampt het... Nu dus even kijken hoe ik e.e.a. weer terug krijg...quote:Op donderdag 8 maart 2007 16:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oh, het werkt hier toch met alle items
Command ingedrukt houden.quote:Op donderdag 8 maart 2007 18:00 schreef Rock-shocker het volgende:
Gewoon slepen? Want ik krijg dingen met geen mogelijkheid op een andere plaats.
Hier werkte het de eerste keer gelijk.quote:Op donderdag 8 maart 2007 18:17 schreef Swetsenegger het volgende:
Hee! Na 4 keer opeens wel!
Lekker is het he? Ik heb er ALTIJD problemen mee, op OS X werkt het altijd prima zonder gezeik.quote:Op donderdag 8 maart 2007 21:04 schreef Rock-shocker het volgende:
Kan iemand mij GODVERDOMME uitleggen waarom WiFI onder Windows zo'n tyfuscrime is?! Damn, eerst doet 'ie het wel, tien seconden later weer niet, dan weer wel... Mên...
Heb je een Core 2 Duo iMac ?quote:Op donderdag 8 maart 2007 21:14 schreef TwyLight het volgende:
Hier ook problemen mee, hoewel:
Ik heb hier 2 windows pc's een imac en een Airport Express.
En als ik op mijn imac vista start haal ik als max speed 1100kb/s ofzo, en in OS X maar max 500
Okay dan bied ik 20quote:Op donderdag 8 maart 2007 21:52 schreef TwyLight het volgende:
Niet veel denk ik, een leraar op mijn vorige school had er één gekocht voor ¤25,- o.i.d.
Het is ter vervanging van mijn macbookquote:Op donderdag 8 maart 2007 22:01 schreef TwyLight het volgende:
Ja hij had hem ook helemaal in doos met handleidingen enzo.
PRachtig dat ding, er zit zelfs een programma op waarmee je muziek kan maken.
(verschillende noten e.d.)
oh, hij kan trouwens niet meer als 1 programma tegelijkertijd aan![]()
Hoezo heb je apple ingedrukt?quote:Op donderdag 8 maart 2007 22:06 schreef Q. het volgende:
Dit is al de vijfde keer dat mijn safari adresbalk pfoef zei. Irritant!
Ik wil met command klikken op 1 van de links op mn link-balk zoals ik die gebruik (zodat ze openen in een nieuwe tab):quote:
Ik heb echt geen ruimte meer voor zo'n ding. Hell m'n Macbook past nog maar net op m'n kamer..quote:Op donderdag 8 maart 2007 23:17 schreef DutchErrorist het volgende:
die dude wil 50 euro voor die mac plus...
[afbeelding]
Mmm ik zit te twijfelen want ik wil hem wel, maar tis wel duur op zich
Maar toch ik wil hemquote:Op donderdag 8 maart 2007 23:19 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik heb echt geen ruimte meer voor zo'n ding. Hell m'n Macbook past nog maar net op m'n kamer..
Ik had ook het probleem van het slechte bereik . Ik had een 24" in combi met een Expres.quote:
Niet dat ik het probleem wil goedpraten, maar in een iMac wil je toch ook gewoon een kabel stoppen? Het is niet alsof je vaak gaat wandelen met je 24", lijkt me zo.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:31 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Ik had ook het probleem van het slechte bereik . Ik had een 24" in combi met een Expres.
Nu heb ik de nieuwe extreme , en heb nergens last van.
Is trouwens een bekend probleem.
In mijn geval is dat wel kut want er staan 2 computers boven en om dan een kabel naar boven te maken had niemand zin in.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 17:18 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Niet dat ik het probleem wil goedpraten, maar in een iMac wil je toch ook gewoon een kabel stoppen? Het is niet alsof je vaak gaat wandelen met je 24", lijkt me zo.
Misschien is het dan alsnog sneller om een wireless router boven neer te zetten waar je die twee computers aan verbind? Kabels die er niet zijn zijn lastig, jaquote:Op vrijdag 9 maart 2007 17:21 schreef TwyLight het volgende:
[..]
In mijn geval is dat wel kut want er staan 2 computers boven en om dan een kabel naar boven te maken had niemand zin in.
Maar in mijn eigen huis over een paar jaar ga ik zeker voor kabels hoe snel draadloos dan ook is.
Daar gaat het toch niet om? Als je fanboy/liefhebber bent dan is zoiets een relikwie en diequote:Op donderdag 8 maart 2007 23:17 schreef DutchErrorist het volgende:
die dude wil 50 euro voor die mac plus...
[afbeelding]
Mmm ik zit te twijfelen want ik wil hem wel, maar tis wel duur op zich
Kan , maar dan moet ik een draadje aanleggen en door muren boren . Dit is een wat makkelijkere oplossing .quote:Op vrijdag 9 maart 2007 17:18 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Niet dat ik het probleem wil goedpraten, maar in een iMac wil je toch ook gewoon een kabel stoppen? Het is niet alsof je vaak gaat wandelen met je 24", lijkt me zo.
Die term heb ik iemand eerder zien gebruiken in een bepaalde OP.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 18:35 schreef sanni het volgende:
relikwie
Ik neem aan dat iedereen dat inmiddels wel door had.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 20:35 schreef nietzman het volgende:
[..]
Die term heb ik iemand eerder zien gebruiken in een bepaalde OP..
Firewall aanzetten via "Sharing" in System Preferences. In hetzelfde menu je Mac "19216811" noemen. Alle services in dit menu uitzetten.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 20:41 schreef XL het volgende:
Ik wil mijn mac stealthen. In mijn nieuwe appartement heb ik nog geen eigen internetverbinding. Ik heb echter 2 'gratis' accesspoints in de buurt. Op die accesspoints wil ik zo min mogeljk sporen achterlaten. Ik wil dus niet gezien worden in 'mijn netwerklocaties' van mijn nieuwe internetaanbieder (buren). Ik wil zo min mogelijk zichtbaar zijn.
Waar stel ik wat in?
Ik heb geen 50 euro betaaltquote:Op vrijdag 9 maart 2007 20:58 schreef tonks het volgende:
Als je voortaan 50 euro wilt verspillen steek het gewoon in de fik
Dat jij opnieuw poep praat? Ja,dat heeft iedereen door.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 20:38 schreef XL het volgende:
Ik neem aan dat iedereen dat inmiddels wel door had.
Hallo ispyquote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:40 schreef sanni het volgende:
[..]
Dat jij opnieuw poep praat? Ja,dat heeft iedereen door.![]()
vraagje: Is het geheugen van de MBP 15 inch hetzelfde als die van een PB? 15 inch?
Tonks is het probleem niet...quote:Op zaterdag 10 maart 2007 00:07 schreef FredvZ het volgende:
@tonks: ik hoop dat je er een stijve plassert van krijgt, maar je bent hard bezig om de Apple SC naar z'n grootje te helpen... Dus kappe en zoek een vriendin ofzo.
@andere Aplle-fans: laat die tonks lekker z'n stijve plassert krijgen en negeer hem gewoon.
Zo probleem opgelost en nu weer verder.
mplayer ?quote:Op zaterdag 10 maart 2007 00:16 schreef capibar het volgende:
Even tussendoor; Weet iemand of er een programmatje voor osx is NAAST VLC waarmee ik dvd's met DTS kan afspelen?
dat zeg ik ook niet, maar hij is wel de gene die het deze keer uitlokt en de rest hapt.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 00:14 schreef ChOas het volgende:
Tonks is het probleem niet...
Dat is vreemd... het draait hier als een zonnetje op een ibook, powerbook, en een intel iMac...quote:
Ik probeer nooit 'op de man te spelen', ben het nu ook niet van plan en verwacht dus ook van niemand een reactie op persoonlijk niveau.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 00:34 schreef sanni het volgende:
Word ik genegeerd of weet niemand echt niet het antwoord op mijn vraag?
Is er een verschil tussen het geheugen van een MBP en een PB 15 inch?( 3de keer)
Als zowel MPlayer als VLC crashen zou ik het probleem anders omschrijven. Dat zijn namelijk, naast QuickTime/DVD Player veruit de meest gebruikte, ik geloof niet dat er nog erg veel alternatieven zijn. Ik wist trouwens niet dat de standaard DVD Player niet aan DTS deed.quote:
Zal wel iets met rechten te maken hebben....quote:Op zaterdag 10 maart 2007 00:44 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Als zowel MPlayer als VLC crashen zou ik het probleem anders omschrijven. Dat zijn namelijk, naast QuickTime/DVD Player veruit de meest gebruikte, ik geloof niet dat er nog erg veel alternatieven zijn. Ik wist trouwens niet dat de standaard DVD Player niet aan DTS deed.
Apple History is your friendquote:Op zaterdag 10 maart 2007 00:34 schreef sanni het volgende:
Word ik genegeerd of weet niemand echt niet het antwoord op mijn vraag?
Is er een verschil tussen het geheugen van een MBP en een PB 15 inch?( 3de keer)
MBP Linkjequote:CPU
CPU: PowerPC 7447a
CPU Speed: 1.67 GHz
FPU: integrated
Bus Speed: 166 MHz
Data Path: 64 bit
ROM: 1 MB ROM + 3 MB toolbox ROM loaded into RAM
RAM Type: PC2-4200 DDR SO-DIMM
Minimum RAM Speed: 333 MHz
Onboard RAM: 0 MB
RAM slots: 2
Maximum RAM: 2 GB
Level 1 Cache: 32 kB data, 32 kB instruction
Level 2 Cache: 512 kB onchip, 1:1
Expansion Slots: 1 PC Card (Type I or II)
Geheugen is dus niet hetzelfdequote:CPU
CPU: Intel Core Duo
CPU Speed: 1.83/2.0/2.16 GHz
FPU: integrated
Bus Speed: 667 MHz
Data Path: 64 bit
ROM: 1 MB ROM + 3 MB toolbox ROM loaded into RAM
RAM Type: PC2-5300 SO-DIMM
Minimum RAM Speed: 667 MHz
Onboard RAM: 0 MB
RAM slots: 2
Maximum RAM: 2 GB
Level 1 Cache: 32 kB data, 32 kB instruction
Level 2 Cache: 2 MB onchip, 1:1
Expansion Slots: 1 ExpressCard/34
Apple-O (van Openquote:Op zaterdag 10 maart 2007 13:10 schreef Xilantof het volgende:
met welk tobo-knop kan ik eigenlijk een bestand openen als ik met de pijltjes e.d. door de finder wandel![]()
enter zorgt ervoor dat ik 't bestandnaam kan veranderen... ?
quote:General Motors issued a press release stating: If GM had developed technology like Microsoft, we would all be driving cars with the following characteristics:
1. For no reason whatsoever, your car would crash twice a day.
2. Every time they repainted the lines in the road, you would have to buy a new car.
3. Occasionally your car would die on the freeway for no reason. You would have to pull to the side of the road, close all of the windows, shut off the car, restart it, and reopen the windows before you could continue. For some reason you would simply accept this.
4. Occasionally, executing a maneuver such as a left turn would cause your car to shut down and refuse to restart, in which case you would have to reinstall the engine.
5. Macintosh would make a car that was powered by the sun, was reliable, five times as fast and twice as easy to drive - but would run on only five percent of the roads.
6. The oil, water temperature, and alternator warning lights would all be replaced by a single "This Car Has Performed An Illegal Operation" warning light.
7. The airbag system would ask "Are you sure?" before deploying.
8. Occasionally, for no reason whatsoever, your car would lock you out and refuse to let you in until you simultaneously lifted the door handle, turned the key and grabbed hold of the radio antenna.
9. Every time a new car was introduced car buyers would have to learn how to drive all over again because none of the controls would operate in the same manner as the old car.
10. You'd have to press the "Start" button to turn the engine off.
En met Appeltje klik op de mapnaam in Finder krijg je de bovenliggende mappen te zien.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 13:31 schreef TwyLight het volgende:
lol, heb wat nieuws ontdekt.
Apple -> pijltje naar boven en je browsed naar de bovenliggende map
Ow, die kende ik nog niet. Ik zag hem ergens staan op een Forum. Moest een beetje denken aan Chuck Norris Facts (die overigens offline is...)quote:Op zaterdag 10 maart 2007 13:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Moet je wel ff het hele verhaal vertellen: http://www.snopes.com/humor/jokes/autos.asp
Je kan alleen het geheugen uitbreiden. De enige vorm van uitbreiding die je verder hebt is USB en Firewire.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 14:45 schreef Tranqualizer het volgende:
ik wil misschien ook een imac gaan kopen maar nu had ik ff een vraagje
met een pc kan je bv een nieuwe betere grafische kaart erin doen of zelfs je hele moederbord vervangen
kan dit met een imac ook of kan je alleen maar je geheugen uitbreiden?
Je kunt naast het geheugen geloof ik ook de harddisk vervangen, maar dan heb je het wel een beetje gehad qua upgrades met een iMac.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 14:45 schreef Tranqualizer het volgende:
met een pc kan je bv een nieuwe betere grafische kaart erin doen of zelfs je hele moederbord vervangen
Een iMac is inderdaad minder uitbreidbaar als een gemiddelde pc. Op http://www.xlr8yourmac.com/ kun je kijken wat je zoal met een iMac kunt. 'Makkelijk' is alleen harde schijf en geheugen, processor zou misschien nog kunnen, maar grafische kaart of moederbord is volgens mij niet te doen.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 14:45 schreef Tranqualizer het volgende:
Nee, anders had ik wel een PC gekocht.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 15:21 schreef Tranqualizer het volgende:
missen jullie als imac gebruikers dan niet het feit dat je kan upgraden of is het simpelweg gewoon niet nodig?
Upgraden is voor paupers.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 15:21 schreef Tranqualizer het volgende:
missen jullie als imac gebruikers dan niet het feit dat je kan upgraden of is het simpelweg gewoon niet nodig?
Een iMac is anders prima te upgraden hoor. HDD, CPU, geheugen, DVD-drive, alles kan.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 15:21 schreef Tranqualizer het volgende:
Zonder eerst je machine te slopen natuurlijkquote:Op zaterdag 10 maart 2007 15:31 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Een iMac is anders prima te upgraden hoor. HDD, CPU, geheugen, DVD-drive, alles kan.
Waarom doe je niet direct een versie downloaden van Macromedia zelf ipv één of andere vage site? Ik heb gewoon die gebruikt en alle flash dinger werken zoals het hoort..quote:Op zaterdag 10 maart 2007 15:52 schreef Tomasso het volgende:
M'n Safari lijkt opeens moeite te hebben met Flash. Ik kan op de een of andere manier niet de laatste versie erop zetten, want tijdens het installeren stopt hij, terwijl er nog 4 bestanden moeten worden geinstalleerd. Maargoed, een lange tijd maakte dit niet uit, maar nu kan ik zelfs Youtube etc niet meer bekijken via Safari.
Omdat ik dat ook heb gedaan?quote:Op zaterdag 10 maart 2007 15:55 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Waarom doe je niet direct een versie downloaden van Macromedia zelf ipv één of andere vage site? Ik heb gewoon die gebruikt en alle flash dinger werken zoals het hoort..
Bah, en dan zeker vertaaldquote:Op zaterdag 10 maart 2007 17:39 schreef TwyLight het volgende:
Apple zou ook in Nederland reclame's uit moeten zenden.
quote:Op zaterdag 10 maart 2007 17:44 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ik zie sowieso heel vaak Macs in reclames. Met name de PB en de iBook zijn erg populair. Even een stagaire het appeltje eraf laten photoshoppen, en klaar is Kees..
* verkapte "ik kijk stiekum GTST"-post.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 17:47 schreef TwyLight het volgende:
Mijn zusje kijkt soms goede tijden en daar hebben ze ook altijd een witte sticker over het logo bij de macbooks
Ik ben eens hard aan het nadenken, maar ik kan geen enkele Nederlandse acteur bedenken die zo enorm cocky als de Mac-guy kan zijnquote:Op zaterdag 10 maart 2007 17:44 schreef TwyLight het volgende:
Nee. Nederlandse acteurs, of geen acteurs.
UvA inmiddels. En als ik in de kantine sta kan ik een of ander open netwerk van een hotel in de buurt gebruiken.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 17:54 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
How's life..? Nog steeds op de UU?
Ik wist hetquote:Op zaterdag 10 maart 2007 17:53 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
* verkapte "ik kijk stiekum GTST"-post.
En krijg jij je IMAP aan de praat met je UVA-mail? Hang hier nog steeds aan dat irritante webmail omdat ik met mijn UVANET-id niet kan IMAP-en.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 17:57 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
UvA inmiddels. En als ik in de kantine sta kan ik een of ander open netwerk van een hotel in de buurt gebruiken.. Het UvAnetwerk is een beetje irritant, doet het niet overal. Maar dan parasiteer ik gewoon op dat open netwerk. Blijft leuk. Altijd een beetje een kadootje, als je ergens * zomaar * internet hebt.
Heeft een van jullie ook Plazes ? Kan je tracken waar je geweest bent enzo. En kijken waar je vrienden met hun laptops uithangen.. Ik gebruik het altijd om te kijken wie van mijn vrienden ook in de bieb zit, en dan gaan we over Plazes berichtjes sturen en samen lunchen.
Ik heb ook heel lang in de clinch gelegen om mijn UvA mail via Mail te ontvangen. ik kon de handleidingen steeds maar niet vinden. Ik heb uiteindelijk de jongens van het IC maar gemaild of ze me een direct linkje konden sturen. Misschien kan je dat ook even doen.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 18:06 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
En krijg jij je IMAP aan de praat met je UVA-mail? Hang hier nog steeds aan dat irritante webmail omdat ik met mijn UVANET-id niet kan IMAP-en.
Plazes ken ik niet; zelf het 's ff gaan checken.
Waarom laat je hem dan ook vallenquote:Op zaterdag 10 maart 2007 19:45 schreef sefer het volgende:
Shit, ik heb net mijn macbook laten vallen en nu doet de dvdspeler raar
quote:Further, the [b]built-in iSight has a plastic lens, is fixed-focus, and uses a CMOS Active pixel sensor, rather than the CCD used in the external iSight.
Dat was de totale voorkant, waar een transparant plaatje in zit waar de iSight doorheen kijkt. Maar ik heb niks weggedaan hoorquote:Op zaterdag 10 maart 2007 21:40 schreef Anthraxx het volgende:
Wat lulde je dan 30 topics geleden over een plaatje?
Oh, dat had ik ook. Ik heb mijn iBook een keer uit mijn hoogslaper laten vallen. Godzijdank werd toen de val gebroken door het naast mijn bed staande wasrekje waar ie op viel. De iBook heeft een fikse deuk aan de zijkant waar ie het rekje raakte, maar da's dan ook het enige wat ie eraan over heeft gehouden. Alleen toen het dus net gebeurd was, blokkeerde bij mij de combidrive. Er zat gewoon fysiek iets in de weg waardoor ik er geen cd/dvd meer in kon schuiven. Is dat bij jou ook het geval of is het iets anders ?quote:Op zaterdag 10 maart 2007 19:45 schreef sefer het volgende:
Shit, ik heb net mijn macbook laten vallen en nu doet de dvdspeler raar
Heb je Plazes al gecheckt ?quote:Op zaterdag 10 maart 2007 18:06 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
En krijg jij je IMAP aan de praat met je UVA-mail? Hang hier nog steeds aan dat irritante webmail omdat ik met mijn UVANET-id niet kan IMAP-en.
Plazes ken ik niet; zelf het 's ff gaan checken.
Ja, ik heb die handleidingen allang gevonden maar mijn UVANETID geeft continu 'verkeerd wachtwoord', terwijl ik met hetzelfde ID verder overal op kom.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 19:03 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Ik heb ook heel lang in de clinch gelegen om mijn UvA mail via Mail te ontvangen. ik kon de handleidingen steeds maar niet vinden. Ik heb uiteindelijk de jongens van het IC maar gemaild of ze me een direct linkje konden sturen. Misschien kan je dat ook even doen.
Plazes gecheckt en geinstalleerd. Nu nog op zoek naar contacts....quote:Op zaterdag 10 maart 2007 22:00 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Heb je Plazes al gecheckt ?
En nee, ik lees mijn UvAmail gewoon online. Ik gebruik Mail sowieso niet. Ik vind het fijn om mijn Gmail zo in de Gmail opmaak te lezen, dat alles met hetzelfde onderwerp samen gearchiveerd wordt. Ik ben dat nu zo gewend dat ik die twee dagen dat ik Mail gebruikte me vreselijk zat te ergeren. Maar, ik kan je dus niet helpen.
Toch leuk verhaal, neuken ?quote:Op zaterdag 10 maart 2007 22:59 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ik durfde dat toen niet, ik was bang dat ik mijn OV ofzo erin kwijt zou raken..
Ik heb momenteel ook een lelijk plastic ding aan mijn sleutelbos hangen. Het is een sleutelhanger van ABN Amro, bedoeld voor mensen die veel zeilen, bijvoorbeeld om aan het sleuteltje van je buitenboordmotor te hangen zodat die blijft drijven als je 'm perongeluk in het water laat vallen. Ik heb echter een immense sleutelbos, die van z'n levensdagen niet zal blijven drijven aan dat lelijke groene ding, maar ik heb het eraan hangen bij wijze van het opbouwen van positief drijfkarma, omdat ik er heilig van overtuigd ben dat met mijn onhandigheid, het een kwestie van tijd is voor ik mijn sleutelbos een keer in de gracht laat vallen. Mijn werk is aan de gracht en ik zet mijn fiets altijd aan de reling van de brug daar vast, en ik weet zeker dat ik een keer mijn sleutels ga laten vallen. Vandaar het lelijke plastic ding..
Hmm, nu ik dit hele verhaal uitgetikt heb heeft het toch een stuk minder met pinpassen en combidrives te maken dan toen ik verzon dat het een relevant verhaal was om te vertellen.
Nee hoor, dat was ik. Mwoehaha.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 23:02 schreef tonks het volgende:
CHOAS IK WAS EERDER BARBAAR!
Hmm. Ben jij student of medewerker? Want volgens mij zit er wel wat verschil tussen. Bovendien is mijn uva mail POP en geen IMAP. Maar echt veel verstand heb ik er natuurlijk niet vanquote:Op zaterdag 10 maart 2007 22:16 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ja, ik heb die handleidingen allang gevonden maar mijn UVANETID geeft continu 'verkeerd wachtwoord', terwijl ik met hetzelfde ID verder overal op kom.
Just to be sure: heb je deze servers ook..?
Server inkomende post: imap.uva.nl
Server uitgaande post: smtp2.uva.nl
Moet je weer effe je territorium komen afplassen ?quote:
Ja dat.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 23:12 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Moet je weer effe je territorium komen afplassen ?.
Dat gevoel klinkt me heel bekend in de oren.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 22:59 schreef AudreyHepburn het volgende:
omdat ik er heilig van overtuigd ben dat met mijn onhandigheid, het een kwestie van tijd is voor ik mijn sleutelbos een keer in de gracht laat vallen. Mijn werk is aan de gracht en ik zet mijn fiets altijd aan de reling van de brug daar vast, en ik weet zeker dat ik een keer mijn sleutels ga laten vallen.
I have that effect on people.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 23:14 schreef Sjoewe het volgende:
En als aanstaande MBP eigenaar even om de hoek kijken
Structuur is okéquote:Op zaterdag 10 maart 2007 23:16 schreef Q. het volgende:
Hoi Au3. Als ik mijn fiets bij de gracht neerzet zorg ik dat er een werf onder zit want ik vertrouw mezelf ook niet en ik heb geen reservesleutels. Nergens van..
Ik zeg het je, Macs hebben geen nadelen.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 23:18 schreef tonks het volgende:
Haha sjoewe kan toch geen kindjes meer maken als hij die laptop eenmaal heeft.
Ik maak liever iPodjesquote:Op zaterdag 10 maart 2007 23:18 schreef tonks het volgende:
Haha sjoewe kan toch geen kindjes meer maken als hij die laptop eenmaal heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |