abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46902927

Voor wie is "'Slank de lente in"', ookwel bekend als "Slank de zomer in" bedoeld?
De Slank-de-zomer-in-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilotjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben.
Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Fok Dieetclub deel 140 Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je één keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal één update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt moet je Troel even een pm sturen dat je in dit lijstje wilt van slank de lente in, want iedereen komt automatisch in het dieetclubtopic.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje wat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

[ Bericht 2% gewijzigd door _Hestia_ op 04-03-2007 17:34:52 ]
pi_46902986
quote:
Op zondag 4 maart 2007 13:11 schreef Viking84 het volgende:

[..]

maar jij hoeft ws ook niet zoveel af te vallen als ik. Ik moet 10 kg. Dan kun je niet zeggen dat de laatste kg's moeizaam gaan, want dan gaat het me om de laatste 2 kg lijkt me .
Ik MOET idd niks, ik heb nu ook een gezond BMI. Maar ik WIL er toch wel zo'n 5 kg vanaf Wil qua gewicht rond de 50 kg zitten en een strakkere buik hebben. En 50 kg is niet veel, heb ik een bmi van 20, maar daar voel ik me wel het prettigst bij, omdat ik ook zo klein ben

De linkjes in de OP doen het ook allemaal weer, waren wat linkjes verdwenen in het vorige topic, maar die staan er weer bij Alleen de banner loopt dus weer 1 achter, maar t gaat ook zo snel met dit topic Als iemand een nieuwe banner heeft dan zet ik die er wel weer bij
  zondag 4 maart 2007 @ 13:36:51 #3
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_46903133
quote:
Op zondag 4 maart 2007 13:14 schreef Viking84 het volgende:

[..]

je kunt het ook zelf bijhouden in een worddocumentje. Doe ik ook. Als je merkt dat je weer aankomt, kun je meteen controleren hoe dat komt en je evt twijfels hier posten.
Dat je elke keer je dagmenu hier post vind ik een beetje zinloos en het gaat me ook vervelen.
Het is de roosjeroosje-show niet.
Één berichtje per dag, alleen maar op het eind van de dag wat ik gegeten heb, mag dat ook niet? Ik zal proberen verder niet meer lastig te doen dan.
quote:
Op zondag 4 maart 2007 13:15 schreef Viking84 het volgende:

[..]

het moet gezegd: wat ben jij een ongelooflijke aanstelster. Pak jezelf eens wat beter aan!
Wat bedoel je nu? Nog minder eten?
pi_46903185
quote:
Op zondag 4 maart 2007 13:36 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Één berichtje per dag, alleen maar op het eind van de dag wat ik gegeten heb, mag dat ook niet? Ik zal proberen verder niet meer lastig te doen dan.
[..]

volgens mij heeft viking het niet over je eten maar meer algemeen
pi_46903294
Miss_S, even voor jou, het is op Fok de gewoonte dat degene die de laatste post in een topic heeft het nieuwe topic opent Nu heb ik het maar even gedaan, maar dan weet je dat iig voor een eventuele volgende keer
pi_46903315
quote:
Op zondag 4 maart 2007 13:42 schreef Sylvana het volgende:
Miss_S, even voor jou, het is op Fok de gewoonte dat degene die de laatste post in een topic heeft het nieuwe topic opent Nu heb ik het maar even gedaan, maar dan weet je dat iig voor een eventuele volgende keer
ja ik zag het net pas
was een online spelletje aan het spelen sorry
pi_46903355
quote:
Op zondag 4 maart 2007 13:36 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

[..]

Lijkt me toch wel redelijk als je je dagmenu idd aan het eind van de dag hier kan plaatsen dan kunnen anderen je vertellen wat goed en niet zo goed was en krijg je een beeld van wat je kan veranderen.

En ik denk dat Viking bedoelt dat je er niet zomaar vanuit moet gaan "dat je misselijk gaat worden van de honger" en "dat je niks meer mag eten" en "boehoe nog meer gesnif" maar dat je gewoon het moet doen en maar zien hoe het gaat. Niet bang zijn voor honger lijden, dat hoeft namelijk niet gewoon iets eten als je maag rammelt, anders wordt het ongezond.
pi_46903408
Als je heel veel twijfels hebt over je eetpatroon kan je op www.valtaf.nl ook een profiel aanmaken. Daar kan je precies je eet & beweegdagboek bijhouden en dan krijg je een grafiekje te zien hoeveel je afvalt. Af en toe krijg je een mailtje dat je je gewicht moet invullen (eens per week dacht ik). Is misschien een goed idee.
Het mooi kotsende meisje.
pi_46903411
quote:
Op zondag 4 maart 2007 13:43 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ja ik zag het net pas
was een online spelletje aan het spelen sorry
Maakt verder niet heel veel uit, zoveel moeite is het nou ook weer niet

@roosjeroosje: van mij mag je best 1 keer per dag neerzetten wat je de hele dag hebt gegeten, maar daar gaat het niet echt om, het gaat erom dat je je voedingspatroon voor het leven verandert, en ik hoop niet dat je je hele leven elke dag moet blijven posten wat je hebt gegeten

Maar gewoon zelf in een word-documentje een eetdagboek bijhouden en het melden als er speciale dingen zijn waar je vragen over hebt lijkt mij persoonlijk handiger. Dat je het meldt als je bent aangekomen en je niet weet waardoor het komt ofzo, dan kunnen we kijken waar het aan ligt in je eetpatroon Maar om dat elke dag te doen heeft weinig zin, nou weet je onderhand hopelijk wel wat gezond is en wat niet.
pi_46903571
in de OP mag gewoon gelinkt worden naar http://kevinos.technotop.nl/sdhi.png hoor, dan kan ik steeds de nieuwe afbeelding uploaden en blijft de afbeelding elk deel up to date..

pi_46903609
quote:
Op zondag 4 maart 2007 13:55 schreef Thrilled het volgende:
in de OP mag gewoon gelinkt worden naar http://kevinos.technotop.nl/sdhi.png hoor, dan kan ik steeds de nieuwe afbeelding uploaden en blijft de afbeelding elk deel up to date..

[afbeelding]
Thnx, erg handig, heb het veranderd
  zondag 4 maart 2007 @ 14:06:17 #12
157031 roosjeroosje1988
pi_46903838
Ik heb een beetje een misselijk gevoel van dat stokboord. Ik heb het wel eens vaker gegeten en altijd weer dat gevoel. Dat ik eet dus niet meer.
  zondag 4 maart 2007 @ 14:10:05 #13
157031 roosjeroosje1988
pi_46903943
quote:
Op zondag 4 maart 2007 13:45 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Lijkt me toch wel redelijk als je je dagmenu idd aan het eind van de dag hier kan plaatsen dan kunnen anderen je vertellen wat goed en niet zo goed was en krijg je een beeld van wat je kan veranderen.
Ah oke.
quote:
Op zondag 4 maart 2007 13:45 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

En ik denk dat Viking bedoelt dat je er niet zomaar vanuit moet gaan "dat je misselijk gaat worden van de honger" en "dat je niks meer mag eten" en "boehoe nog meer gesnif" maar dat je gewoon het moet doen en maar zien hoe het gaat. Niet bang zijn voor honger lijden, dat hoeft namelijk niet gewoon iets eten als je maag rammelt, anders wordt het ongezond.
Ja ik moet me inderdaad niet meer zo aanstellen, ik zal hier geen 'boehoe' gedrag meer vertonen.
quote:
Op zondag 4 maart 2007 13:48 schreef Sylvana het volgende:

[..]

@roosjeroosje: van mij mag je best 1 keer per dag neerzetten wat je de hele dag hebt gegeten, maar daar gaat het niet echt om, het gaat erom dat je je voedingspatroon voor het leven verandert, en ik hoop niet dat je je hele leven elke dag moet blijven posten wat je hebt gegeten

Maar gewoon zelf in een word-documentje een eetdagboek bijhouden en het melden als er speciale dingen zijn waar je vragen over hebt lijkt mij persoonlijk handiger. Dat je het meldt als je bent aangekomen en je niet weet waardoor het komt ofzo, dan kunnen we kijken waar het aan ligt in je eetpatroon Maar om dat elke dag te doen heeft weinig zin, nou weet je onderhand hopelijk wel wat gezond is en wat niet.
Ja maar ik ben nu alleen nog maar iets afgevallen dus ik zal dan nu wel zeker niks verkeerd doen.
  zondag 4 maart 2007 @ 14:12:51 #14
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46904037
Ik bedoelde idd dat Roosjeroosje zich overal veel te druk over maakt en gewoon eens wat moet proberen. Ik ken ook mensne die alleen afvallen als ze hagelslag op hun brood doen, dus voor iedereen is het verschillend. Het kost wat tijd om uit te vinden wat voor jou het meest geschikt is (en denk nou niet meteen: jippie! ik mag elke dag 4 boterhammen met pindakaas! want je moet uitvinden hoe je lichaam daarop reageert).

Volgens het dieettopic moet ik meer eten. Ik heb nu geen last van een hongergevoel, maar ik moet toch meer eten om m'n verbranding op gang te houden. Raar: eten als je geen honger hebt .
Niet meer actief op Fok!
  zondag 4 maart 2007 @ 14:15:08 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_46904098
En je goede voornemen van lopend naar je stage.
The love you take is equal to the love you make.
pi_46904147
quote:
Op zondag 4 maart 2007 14:12 schreef Viking84 het volgende:

Volgens het dieettopic moet ik meer eten. Ik heb nu geen last van een hongergevoel, maar ik moet toch meer eten om m'n verbranding op gang te houden. Raar: eten als je geen honger hebt .
Dat vond ik idd ook heel raar, dat ik juist meer moest gaan eten om af te vallen, maar nu weet ik idd dat het komt om je verbranding op gang te houden. Maar heel vaak heb ik dus ook niet echt honger ofzo, maar zal ik toch tussen de middag gewoon moeten eten.
  zondag 4 maart 2007 @ 14:46:51 #17
157031 roosjeroosje1988
pi_46905038
quote:
Op zondag 4 maart 2007 14:17 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Dat vond ik idd ook heel raar, dat ik juist meer moest gaan eten om af te vallen, maar nu weet ik idd dat het komt om je verbranding op gang te houden. Maar heel vaak heb ik dus ook niet echt honger ofzo, maar zal ik toch tussen de middag gewoon moeten eten.
Maar hoe merk je dat dan? Wanneer je meer moet gaan eten?
pi_46905241
quote:
Op zondag 4 maart 2007 14:46 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Maar hoe merk je dat dan? Wanneer je meer moet gaan eten?
In 3 vwo werd ik zo erg gepest dat ik me in de pauzes en tussenuren altijd opsloot op de wc, en als ik op school was at ik dus ook niet, ontbijten deed ik toen ook niet, op een koekje en een glas chocomelk na dan en dan at ik dus gewoon de hele dag niks, tot aan het avondeten, at ik gewoon normaal mee, en dan 's avonds nog een koekje ofzo en meer niet. Maar dat heb ik dus een jaar lang zo gedaan en dat is er dus helemaal ingeslopen dat eetpatroon, na 3vwo naar de havo gegaan en werd ik niet meer gepest, maar uit gewoonte at ik nog niet op school, maar ik kwam dus wel gewoon steeds aan, ook al at ik dus niets overdag. Maar dat heeft dus te maken dat mn verbranding niet op gang kwam. Het laatste jaar ben ik dus al bezig om een gezond eetpatroon aan te leren, eerst heel lang moeite gedaan om tussen de middag gewoon brood te eten, speciaal wekker op half 1 zetten dat ik eraan herinnert werd enzo, en sindskort dus ook aan het leren om te ontbijten En ontwikkel nu een steeds gezonder eetpatroon dus, met meer eten, om dus af te vallen
  zondag 4 maart 2007 @ 15:01:49 #19
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_46905585
Wow, ging net even op de weegschaal staan, en er stond 63,4. Ik merk het ook in mijn kleding.

Helaas zal het ongetwijfeld allemaal spierweefsel zijn wat verloren is gegaan, maar het is wel een leuke oppepper na een periode van je ellendig voelen...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zondag 4 maart 2007 @ 15:11:53 #20
157031 roosjeroosje1988
pi_46905933
quote:
Op zondag 4 maart 2007 14:52 schreef Sylvana het volgende:

[..]

In 3 vwo werd ik zo erg gepest dat ik me in de pauzes en tussenuren altijd opsloot op de wc, en als ik op school was at ik dus ook niet, ontbijten deed ik toen ook niet, op een koekje en een glas chocomelk na dan en dan at ik dus gewoon de hele dag niks, tot aan het avondeten, at ik gewoon normaal mee, en dan 's avonds nog een koekje ofzo en meer niet. Maar dat heb ik dus een jaar lang zo gedaan en dat is er dus helemaal ingeslopen dat eetpatroon, na 3vwo naar de havo gegaan en werd ik niet meer gepest, maar uit gewoonte at ik nog niet op school, maar ik kwam dus wel gewoon steeds aan, ook al at ik dus niets overdag. Maar dat heeft dus te maken dat mn verbranding niet op gang kwam. Het laatste jaar ben ik dus al bezig om een gezond eetpatroon aan te leren, eerst heel lang moeite gedaan om tussen de middag gewoon brood te eten, speciaal wekker op half 1 zetten dat ik eraan herinnert werd enzo, en sindskort dus ook aan het leren om te ontbijten En ontwikkel nu een steeds gezonder eetpatroon dus, met meer eten, om dus af te vallen
O wat vervelend dat je werd gepest! Ik heb dat ook gehad en vanaf m'n 12de t/m m'n 15de heb ik ook op school niet gegeten, niet door dat pesten op school maar gewoon 'iets' hield me tegen om dat te doen, het was altijd veel te druk, je kon echt niet fatsoenlijk iets eten, en ik vond het denk ik daardoor niet fijn om te eten, ik vond het gewoon fijner om het thuis te doen. (Thuis at ik dan wel veel hoor. )
pi_46906060
quote:
Op zondag 4 maart 2007 15:11 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

O wat vervelend dat je werd gepest! Ik heb dat ook gehad en vanaf m'n 12de t/m m'n 15de heb ik ook op school niet gegeten, niet door dat pesten op school maar gewoon 'iets' hield me tegen om dat te doen, het was altijd veel te druk, je kon echt niet fatsoenlijk iets eten, en ik vond het denk ik daardoor niet fijn om te eten, ik vond het gewoon fijner om het thuis te doen. (Thuis at ik dan wel veel hoor. )
Tja, ik ben niet alleen dat jaar erg gepest hoor, maar toen was het wel het ergst en toen dus jaar niet gegeten op school, maar gepest ben ik van mn 7e-16e zo'n beetje

Alleen verschil met jou was dus dat ik thuis ook niet veel ar, mn lichaam was er gewoon aan gewend dat ik niks at, dus had ook geen honger ofzo dan dat ik thuis alles opat wat er binnen handbereik was.
  Moderator zondag 4 maart 2007 @ 15:43:58 #22
155227 crew  Guppy
dus
pi_46906910
quote:
Op zondag 4 maart 2007 14:15 schreef Lienekien het volgende:
En je goede voornemen van lopend naar je stage.
ik heb straks een stage op 10min lopen van het station van Utrecht... schiet ook niet echt op

@Miss_S, leuke weblog!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 4 maart 2007 @ 15:45:07 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_46906948
quote:
Op zondag 4 maart 2007 15:43 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

ik heb straks een stage op 10min lopen van het station van Utrecht... schiet ook niet echt op
Dan maak je een omweg.
  Moderator zondag 4 maart 2007 @ 15:47:57 #24
155227 crew  Guppy
dus
pi_46907044
quote:
Op zondag 4 maart 2007 15:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dan maak je een omweg.
ja, langs alle leuke winkeltjes
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 4 maart 2007 @ 15:49:01 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_46907080
quote:
Op zondag 4 maart 2007 15:47 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

ja, langs alle leuke winkeltjes
Nee, je moet wel een beetje stevig doorlopen. Is ook beter voor je portemonnee.
  zondag 4 maart 2007 @ 15:55:49 #26
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46907303
quote:
Op zondag 4 maart 2007 15:43 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

@Miss_S, leuke weblog!
alle beetjes helpen . Als je maar geen bus pakt naar je stageplek. Ik ben alleen bang dat het morgen regent. Dan ben ik toch geneigd om op de fiets te gaan, anders kom ik helemáál zeiknat aan.

Was het maar alvast zomer .

En verder ben ik hongerig vandaag. Appel, eierkoek en twee evergreens weggewerkt, maar ik ben nog steeds niet verzadigd. Maar ik houd nu wel op te snaaien tot etenstijd .
Niet meer actief op Fok!
  zondag 4 maart 2007 @ 15:57:04 #27
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_46907357
quote:
Op zondag 4 maart 2007 15:55 schreef Viking84 het volgende:

[..]

alle beetjes helpen . Als je maar geen bus pakt naar je stageplek. Ik ben alleen bang dat het morgen regent. Dan ben ik toch geneigd om op de fiets te gaan, anders kom ik zeiknat aan.

Was het maar alvast zomer .
Een goede paraplu meenemen. Vind ik nog altijd prettiger dan in een regenpak op de fiets.
  zondag 4 maart 2007 @ 15:58:22 #28
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46907406
quote:
Op zondag 4 maart 2007 15:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Een goede paraplu meenemen. Vind ik nog altijd prettiger dan in een regenpak op de fiets.
ja paraplu is een optie ja . Fietsen met paraplu vind ik niks, want dan rukt dat ding je alle kanten op. Dus dat is een extra reden om lopend te gaan Dan blijf ik iig droog .
Niet meer actief op Fok!
  Moderator zondag 4 maart 2007 @ 16:04:43 #29
155227 crew  Guppy
dus
pi_46907628
quote:
Op zondag 4 maart 2007 15:49 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, je moet wel een beetje stevig doorlopen. Is ook beter voor je portemonnee.
ja, daar heb je ook weer een punt!
quote:
Op zondag 4 maart 2007 15:55 schreef Viking84 het volgende:

[..]

alle beetjes helpen . Als je maar geen bus pakt naar je stageplek.
nee, zeg, met de bus doe je er haast nog langer over! zeker in de spits
  zondag 4 maart 2007 @ 16:06:43 #30
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_46907715
Zow nog even en ik ga de een na laatste fase in, terug naar mijn dieetje voor eventjes en dan de sportschool stalken
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_46907865
Ik ben weer terug van 2 uur racefietsen. Twas de eerste keer dit seizoen, maar met mijn vriend als windscherm ging het erg lekker. Op het einde had ik wel wat last van mijn knieen, maar dat denk ik omdat ik het niet meer gewend ben. Heb nu wel ook een mooi rondje van zo'n 40 kilometer dat ik kan rijden om te trainen, allemaal fietspad en redelijk breed, dus kan daar lekker doorrijden .

Goed dat jullie van plan zijn om naar je stage/school te gaan lopen. Ik pak tegenwoordig bijna altijd de fiets naar mijn stage (tis een uur lopen en dat is dus net te lang. Maar fietsen is al beter dan de bus, toch?
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_46908142
Zo, de was en afwas zijn weer gedaan, en ik heb ook al gestofzuigd en gedweild!
Hoeveel activity points levert dat op?
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  zondag 4 maart 2007 @ 16:17:01 #33
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46908169
quote:
Op zondag 4 maart 2007 16:10 schreef Quinazoline het volgende:
Maar fietsen is al beter dan de bus, toch?
Zekers .

Ik ben het niet gewend om te fietsen (behalve van en naar de uni / stad dan) en met dit weer is het zo dat ik graag zsm weer binnen wil zijn. Brrr. Er kan zomaar een stortbui vallen, het is koud etc.

Ik krijg wel steeds meer zin om in de zomer te gaan fietsen. Rond Drachten / Beetsterzwaag zal ik niet veel nieuws meer tegenkomen (ik fietste altijd met mijn moeder), maar ik ken Groningen e.o. nog helemaal niet, dus hoog tijd om daar verandering in te brengen. Mp3 spelertje op, water mee, boterhammetjes mee en dan heerlijk een paar uur op de fiets en proberen zoveel mogelijk km in een uur af te leggen. Toen ik vroeger fietste, legde ik zo'n 12 km in een uur af. Zou dat sneller moeten kunnen?
Niet meer actief op Fok!
  zondag 4 maart 2007 @ 16:27:03 #34
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_46908643
quote:
Op zondag 4 maart 2007 16:17 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Zekers .

Ik ben het niet gewend om te fietsen (behalve van en naar de uni / stad dan) en met dit weer is het zo dat ik graag zsm weer binnen wil zijn. Brrr. Er kan zomaar een stortbui vallen, het is koud etc.

Ik krijg wel steeds meer zin om in de zomer te gaan fietsen. Rond Drachten / Beetsterzwaag zal ik niet veel nieuws meer tegenkomen (ik fietste altijd met mijn moeder), maar ik ken Groningen e.o. nog helemaal niet, dus hoog tijd om daar verandering in te brengen. Mp3 spelertje op, water mee, boterhammetjes mee en dan heerlijk een paar uur op de fiets en proberen zoveel mogelijk km in een uur af te leggen. Toen ik vroeger fietste, legde ik zo'n 12 km in een uur af. Zou dat sneller moeten kunnen?
Dat kan wel sneller ja ik fiets gemiddeld denk ik 25km/u als ik een rondje fiets. Vandaag dus even richting Dokkum geweest maar m'n mp3 speler hield er vroegtijdig mee op waardoor ik maar ben omgekeerd ik heb dus niet echt veel gefietst maar goed het was wel weer even lekker
Bernie en ik zijn tof.
  zondag 4 maart 2007 @ 16:30:41 #35
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46908808
quote:
Op zondag 4 maart 2007 16:27 schreef mordradead het volgende:

[..]

Dat kan wel sneller ja ik fiets gemiddeld denk ik 25km/u als ik een rondje fiets. Vandaag dus even richting Dokkum geweest maar m'n mp3 speler hield er vroegtijdig mee op waardoor ik maar ben omgekeerd ik heb dus niet echt veel gefietst maar goed het was wel weer even lekker
haha.
Ja, een goed muziekje leidt af van de vermoeidheid . Ik zou ook teruggekeerd zijn . Wow, 25 km/u. Dat is wel heel stoer. En dan stop je niet onderweg? Ik wil een keer naar m'n ouders fietsen (35 km). Zou dat te doen zijn? Ik keer niet dezelfde dag nog terug natuurlijk .
Niet meer actief op Fok!
  zondag 4 maart 2007 @ 16:36:50 #36
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_46909084
Ik maak zelden fietstochten buiten de stad omdat ik bang ben de weg kwijt te raken. Hoe doen jullie dat?
  zondag 4 maart 2007 @ 16:44:51 #37
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_46909420
quote:
Op zondag 4 maart 2007 16:30 schreef Viking84 het volgende:

[..]

haha.
Ja, een goed muziekje leidt af van de vermoeidheid . Ik zou ook teruggekeerd zijn . Wow, 25 km/u. Dat is wel heel stoer. En dan stop je niet onderweg? Ik wil een keer naar m'n ouders fietsen (35 km). Zou dat te doen zijn? Ik keer niet dezelfde dag nog terug natuurlijk .
25 valt echt wel mee hoor, met de wind mee wat sneller en met wind tegen natuurlijk wat langzamer
Onderweg stop ik soms wel maar meestal niet, gewoon een willekeurig rondje.
Ik fiets wel op een racefiets wat echt wel een boel scheelt in vergelijking met een normale fiets, in de zomervakantie ben ik op m'n normale fiets naar m'n opa en oma gefietst die in Groningen wonen. Dat was op zo'n zwarte herenfiets met terugtraprem enzo en dan 60km, ik had toen wel last van m'n kont trouwens maar goed
35 Km is in een keer prima te fietsen denk ik het liefst met wind mee natuurlijk en dan gewoon lekker doortrappen en het liefst natuurlijk met iemand anders zodat je niet alleen aan het fietsen zelf denkt
quote:
Op zondag 4 maart 2007 16:36 schreef Lienekien het volgende:
Ik maak zelden fietstochten buiten de stad omdat ik bang ben de weg kwijt te raken. Hoe doen jullie dat?
Ik woon zelf in Leeuwarden en daar staat 1 heel hoog gebouw en als je buiten Leeuwarden bent zie je die al van ver dus dat is een heel mooi orientatiepunt voor mij, zeker omdat de rest in Friesland zo vlak is
Verder zijn er genoeg borden en paddestoelen om de weg te vinden en anders kun je altijd nog iemand om hulp vragen natuurlijk
Bernie en ik zijn tof.
  zondag 4 maart 2007 @ 16:47:09 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_46909493
Als ik die zie, ben ik wel erg ver uit de richting.
  zondag 4 maart 2007 @ 16:48:50 #39
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46909546
dubbel.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 4 maart 2007 @ 16:49:03 #40
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46909556
quote:
ik durf om dezelfde reden niet zo goed alleen te gaan fietsen. Met z'n tweeën verdwalen is toch altijd een stuk prettiger dan alleen verdwalen . Maar toch zou ik liever alleen fietsen. Kan een ander je niet ophouden, heerlijk genieten van de omgeving etc. Ik zou wel mijn mobieltje meenemen, voor de zekerheid, maar ik denk dat de angst om te verdwalen me er niet van moet weerhouden om te gaan fietsen.

Ik wil een mountainbike gaan kopen binnenkort. Nu een beetje aan het oriënteren op wat er allemaal is. Ik heb een beperkt budget (300 tot 500 euro), fiets vooral op de wegen (dus niet door velden, ik heb begrepen dat dat nogal wat uitmaakt)... heeft iemand een idee wat geschikt voor mij zou zijn? . Zal deze vraag ook even in 'Sport' stellen.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 4 maart 2007 @ 16:51:36 #41
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_46909633
Ik dacht er eerst ook aan om een mountainbike te kopen maar omdat ik nooit door bossen fiets heb ik toch maar gekozen om een racefiets te kopen. Als je het beide wilt kun je misschien naar een cyclocross fiets kijken. Dat zijn zegmaar racefietsen met profielbanden dus ideaal voor op de weg en ook voor de ruigere terreinen.
Ik heb zelf een tijdje marktplaats in de gaten gehouden en toen voor 50 euro een fiets gekocht waar ik nog het een en ander aan heb opgeknapt en samen met m'n fietskleding was ik denk ik ongeveer 250 euro kwijt dus dat zit zelfs nog onder je budget
Bernie en ik zijn tof.
  zondag 4 maart 2007 @ 16:51:42 #42
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_46909635
Als je wil fietsen om af te vallen, is een roestige damesfiets geschikter dan een flitsende racefiets of mountainbike. Want dat trapt zwaarder.

Ik denk dat ik maar eens een fietskaart ga kopen. Ik fiets trouwens ook liever alleen. Dat geklets onderweg houdt alleen maar op.
pi_46909930
zow, terug van een uur wandelen. ff lekker frisse lucht gesnoven. Ik zit al de hele dag binnen, ik ben verhuisdozen aan het inpakken (ben al op 16!!, maar het worden er wel 30 denk ik ik ben nog wel even bezig dus! )

Fietsen is toch net zo goed als wandelen? je bent er alleen eerder met de fiets, waardoor je uiteindelijk minder verbrandt, omdat je simpelweg minder lang in beweging bent.

Mijn nieuwe huisje is veel dichter bij mijn werk als het huidige..... ik zou ook kunnen gaan wandelen... daar moet ik nog eens over nadenken
  zondag 4 maart 2007 @ 16:59:34 #44
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46909944
quote:
Op zondag 4 maart 2007 16:51 schreef Lienekien het volgende:
Als je wil fietsen om af te vallen, is een roestige damesfiets geschikter dan een flitsende racefiets of mountainbike. Want dat trapt zwaarder.

Ik denk dat ik maar eens een fietskaart ga kopen. Ik fiets trouwens ook liever alleen. Dat geklets onderweg houdt alleen maar op.
. Maar dat schiet niet op. Ik wil ook een beetje opschieten . Fietskaart kopen ga ik ook doen ja. Misschien komen we elkaar nog wel eens tegen dan . Jij woont toch ook in Groningen?
Niet meer actief op Fok!
  zondag 4 maart 2007 @ 17:03:53 #45
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46910093
Ik zie bij het voedingsadviesbureau dat je met een half uur rustig fietsen meer calorieën verbrandt dan met een half uur lopen.
Maar idd: op de fiets ben je sneller op je plaats van bestemming . Ik doe het lopen trouwens ook als voorbereiding op het hardlopen straks. Is mijn lichaam er al een beetje aan gewend en als ik moet opschieten kan ik zelfs nog wel een sprintje maken ook . Zal morgen eens kijken hoeveel tijd ik nodig heb .
Niet meer actief op Fok!
  zondag 4 maart 2007 @ 17:11:51 #46
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_46910389
quote:
Op zondag 4 maart 2007 16:59 schreef Viking84 het volgende:

[..]

. Maar dat schiet niet op. Ik wil ook een beetje opschieten . Fietskaart kopen ga ik ook doen ja. Misschien komen we elkaar nog wel eens tegen dan . Jij woont toch ook in Groningen?
Ik zwaai wel naar je. Dan weet je dat ik het ben.
  zondag 4 maart 2007 @ 17:15:16 #47
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_46910510
Ik moet nog weer een fiets kopen, omdat mijn fiets gestolen was vlak voor ik naar Chili ging

Ik werk op Janskerkhof en loop het stuk telkens vanuit de Vleutenseweg nu. Naar de Uithof gaat 't met lijn 12 of 11. Echt tijd voor de fiets!
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_46910578
hmm ik heb een account aangemaakt vanmiddag en een resultaat toegevoegd, maar sta er nog niet tussen. morgen weer ff checken, anders ga ik wel aan de bel trekken

zwahiel, al weer een beetje gewend aan nederland?
pi_46910878
quote:
dat heb ik ook, dus ik fiets gewoon in de sportschool

daar is het moeilijk verdwalen
pi_46910911
quote:
Op zondag 4 maart 2007 17:17 schreef vrijevogel het volgende:
hmm ik heb een account aangemaakt vanmiddag en een resultaat toegevoegd, maar sta er nog niet tussen. morgen weer ff checken, anders ga ik wel aan de bel trekken
je moet een pm sturen naar Troel waarin je zegt dat je in dit topic wilt, want iedereen komt automatisch in het lijstje van het dieetclubtopic
  zondag 4 maart 2007 @ 17:31:16 #51
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_46911076
quote:
Op zondag 4 maart 2007 17:17 schreef vrijevogel het volgende:

zwahiel, al weer een beetje gewend aan nederland?
Neej, ik ben snip verkoude. Ik ben nog steeds met mijn gedachte in het zonnetje. Moet ook echt oppassen dat ik niet bijna depressief wordt van dit weer zeg, blergh.

Ik zag gisteren dat het abo van mijn sportschool ook weer begonnen is. Dat is echt prima geregeld zeg. Ik had een jaar abo van 12 maanden dus, maar aangezien ik weg moest heb ik dat met een telefoontje tijdelijk opgezegd en het is vanzelf weer per maart begonnen Moet weer even mijn pasje zoeken om morgen maar 's te gaan, in elk geval zonnebanken en in de sauna
pi_46911153
quote:
Op zondag 4 maart 2007 17:26 schreef Sylvana het volgende:

[..]

je moet een pm sturen naar Troel waarin je zegt dat je in dit topic wilt, want iedereen komt automatisch in het lijstje van het dieetclubtopic
ik zal dit trouwens ook even wat uitgebreider in de OP zetten, want nu staat er alleen dat je Troel moet contacten, maar dat is dus niet echt duidelijk genoeg zo te lezen.
pi_46911246
@sylvana, ik had het inderdaad niet goed begrepen uit de OP. Ik heb haar net een pm gestuurd, het gaat wel goed komen denk ik!

@zwahiel, nou, volgens mij komt er nu weer wat beter weer aan! Vandaag was een veel belovende dag....een lekker warm zonnetje, hmm
  zondag 4 maart 2007 @ 17:39:21 #54
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_46911375
Warm zonnetje? Waar? Niet in Nederland hoor

Het enige warme plekje hier in voor de open haard, in bed en in de douche... Daarom morgen de zonnebank + de sauna. Denk niet dat ik ga sporten omdat mijn kleding nog allemaal bij mijn ouders ligt. Heb uit ellende gisteren nieuwe kleren moeten kopen
pi_46911454
Hier in het midden van het land was het 15 graden vanmiddag met een heerlijk zonnetje. Ik ben lekker op de fiets naar mn vader in het verpleeghuis geweest, dus toch wel weer totaal een half uur fietsen
  zondag 4 maart 2007 @ 17:50:31 #56
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_46911763
Maar ik ben wel blij dat ik weer terug ben in NL hoor

Moet alleen op het eten gaan letten, want in de keuken is het zo makkelijk om in de fout te gaan...
  zondag 4 maart 2007 @ 18:04:07 #57
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46912273
, mannen!

Mark heeft ons eten van vanavond verpest, want de finishing touch (nl de kaas) ontbreekt, omdat hij het nodig vond om een heel zakje over zijn zes (!) burrito's heen te gooien. En dan vindt hij het gek dat hij weer aankomt .

Sorry, ben echt even boos nu . Ik moet ook alles regelen hier in huis .
Niet meer actief op Fok!
  zondag 4 maart 2007 @ 18:09:13 #58
12913 GreatWhiteSilence
pi_46912457
Och, zie het voordeel: die kaas zal nu niet jouw gewicht doen toenemen...

Over welk gerecht hebben we het?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_46912491
quote:
Ik moet ook alles regelen hier in huis
Heel herkenbaar. Helaas.

Vanavond weer een etentje, heb ik even geen zin in, ben moe (hele dag gewerkt) en wil op de bank hangen. Bovendien: alle leuke kleren passen momenteel even niet zo goed, dus ben ik ook nog es uren bezig om een outfit te vinden waarin ik er niet als een worst in uitzie.
  zondag 4 maart 2007 @ 18:14:10 #60
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46912641
quote:
Op zondag 4 maart 2007 18:09 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Och, zie het voordeel: die kaas zal nu niet jouw gewicht doen toenemen...

Over welk gerecht hebben we het?
ja daar zat ik zelf ook al over te denken. Aan de andere kant is het niet helemaal zijn schuld (bedenk ik me nadat ik hem de huid heb volgescholden ). Ik wist dat hij burrito's ging maken, maar hij wist niet dat ik vandaag iets met kaas erin wilde eten .

Nu zijn we boos op elkaar en zitten we allebei met de deur van onze kamer dicht. Hoe kinderachtig .

Het gaat om dit recept trouwens:

http://www.ah.nl/allerhande/kookschrift/recept_ah.jsp?id=373086
Niet meer actief op Fok!
  zondag 4 maart 2007 @ 18:15:44 #61
12913 GreatWhiteSilence
pi_46912688
Jammer dat je in Groningen zit, anders had je wel wat kaas bij mij kunnen halen...
  zondag 4 maart 2007 @ 18:16:32 #62
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46912719
quote:
Op zondag 4 maart 2007 18:15 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Jammer dat je in Groningen zit, anders had je wel wat kaas bij mij kunnen halen...
toevallig was de AH ook open vandaag, maar natuurlijk weer tot 17 uur. Een uur nadat ik erachter kwam dat ik geen kaas meer had.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 4 maart 2007 @ 18:18:14 #63
12913 GreatWhiteSilence
pi_46912780
Geen bekenden of familie die misschien wat kaas in huis hebben?
pi_46912957
Ik heb de koelkast vol kaas. Amsterdam. Tot straks!!
  zondag 4 maart 2007 @ 18:30:43 #65
12913 GreatWhiteSilence
pi_46913212
Twee uur onderweg voor 100 gram pittige geraspte kaas?

Daarom zei ik ook al: het is jammer dat ze in Groningen zit, ik heb precies in de kast liggen wat ze nodig heeft. Maar ja, twee uur rijden voor 100 gram kaas...
pi_46913308
En ze moet het ook nog zelf raspen, dat ook nog want tis een groot blok Milner 30+
pi_46913434
Viking84, ik weet niet waar je woont in Groningen precies, maar de AH2go in het UMCG is nog gewoon open hoor!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zondag 4 maart 2007 @ 18:37:02 #68
12913 GreatWhiteSilence
pi_46913449
Dan kan ze beter naar mij komen, iets langer rijden, maar het is wel al geraspt...
  zondag 4 maart 2007 @ 18:38:26 #69
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_46913490
Ik zit zo eens in dit topic te kijken, maar gewicht heeft toch eigenlijk weinig met slank te maken?
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  zondag 4 maart 2007 @ 18:40:54 #70
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_46913590
Een vraagje trouwens. Ik fiets elke dag 25km, en mijn onderbenen zijn dus redelijk gespierd. Alleen mijn bovenbenen zijn best dik, hoe kan ik dat het beste trainen?
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  zondag 4 maart 2007 @ 18:40:59 #71
12913 GreatWhiteSilence
pi_46913593
Natuurkundig gezien heeft gewicht helemaal niets te maken met 'slank', maar gaat het om de massa.

Als ik in een vliegtuig zit wat een paraboolvlucht maakt, weeg ik op sommige momenten zelfs helemaal niets...
  zondag 4 maart 2007 @ 18:48:31 #72
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46913909
Bedankt voor alle adviezen, hoor, maar het is inmiddels al op . En het smaakte nog niet eens zo verschrikkelijk . En Mark en ik zijn weer vriendjes .

@devilsanddust: ik denk niet dat de AH to go geraspte kaas verkoopt .
Niet meer actief op Fok!
pi_46913989
Ik ga er zo naar toe, ik zal even kijken. Ze verkopen sowieso gewone kaas, dus tsja, als je er zo'n ramp van maakte dat er geen kaas was zou dat ook een optie zijn toch.
  zondag 4 maart 2007 @ 18:51:21 #74
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46914013
quote:
Op zondag 4 maart 2007 18:50 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ga er zo naar toe, ik zal even kijken. Ze verkopen sowieso gewone kaas, dus tsja, als je er zo'n ramp van maakte dat er geen kaas was zou dat ook een optie zijn toch.
we hadden nog wel gewone kaas . Maar in plakken en dat raspt een beetje lastig. We hebben er nog wel wat uit kunnen krijgen, though .
Niet meer actief op Fok!
pi_46914102
Vanavond makkelijk gegeten: tomatensoep met een klein afbakbroodje en salade met ijsbergsla, tomaat, ui, mais en champignons. En dan komt nu de uitdaging - vanavond geen lekkere dingen pakken.

Ik heb uit voorzorg allerlei slechte dingen alvast maar opgeborgen en de sinaasappels staan ruim in het zicht, net als m'n kan thee. Als het me vanavond lukt om tijdens het schrijven niet te gaan snoepen, dan moet het in de toekomst toch zeker ook lukken!

Viking - ik heb dat recept ooit eens gemaakt zonder kaas en het was heerlijk hoor
Maar het is inderdaad vervelend als mensen je etensplannen in de war gooien. Ik weet nog dat ik vorig jaar zomer zo woedend was dat huisgenoot ineens al m'n fruit had opgegeten en het was duur!

Christiaan - hier staan wat oefeningen die je kan proberen voor bovenbenen.
  zondag 4 maart 2007 @ 19:08:54 #76
157031 roosjeroosje1988
pi_46914591
'S middags had ik nog stukjes appel op en een banaan en vanavond 2 saté, een half ei met zoetzure saus, tahoe blokjes en wat sperziebonen.
  zondag 4 maart 2007 @ 19:25:15 #77
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46915075
quote:
Op zondag 4 maart 2007 19:08 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
'S middags had ik nog stukjes appel op en een banaan en vanavond 2 saté, een half ei met zoetzure saus, tahoe blokjes en wat sperziebonen.
... wat hadden we nou gezegd? niet elke keer posten wat je eet.
En ik hoop dat je weet dat saté erg ongezond is?

Tip: kijk eens op het pakje hoeveel calorieën erin zitten voor je iets in je mond stopt.
Niet meer actief op Fok!
pi_46915409
De AH2go had wel geraspte kaas, btw.

En nu ga ik snel weer uit het topic
  zondag 4 maart 2007 @ 19:37:23 #79
157031 roosjeroosje1988
pi_46915443
quote:
Op zondag 4 maart 2007 19:25 schreef Viking84 het volgende:

[..]

... wat hadden we nou gezegd? niet elke keer posten wat je eet.
En ik hoop dat je weet dat saté erg ongezond is?

Tip: kijk eens op het pakje hoeveel calorieën erin zitten voor je iets in je mond stopt.
We aten niet thuis! En ik had al zo weinig gegeten vergeleken de anderen en ik heb GEEN ijsje aangenomen. En ik mag toch wel 's avonds posten wat ik heb gegeten? Reageer ik een hele tijd niet, is het weer niet goed.

Ik denk dat ik vanavond weer een cracker neem. Misschien moet ik daar voorlopig een gewoonte van maken om het op gang te houden.

[ Bericht 9% gewijzigd door roosjeroosje1988 op 04-03-2007 19:46:43 ]
pi_46915910
quote:
Op zondag 4 maart 2007 19:37 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

We aten niet thuis! En ik had al zo weinig gegeten vergeleken de anderen en ik heb GEEN ijsje aangenomen. En ik mag toch wel 's avonds posten wat ik heb gegeten? Reageer ik een hele tijd niet, is het weer niet goed.

Ik denk dat ik vanavond weer een cracker neem. Misschien moet ik daar voorlopig een gewoonte van maken om het op gang te houden.
ja, maar je zou dan 's avonds 1 keer posten wat je de hele dag gegeten had toch?

maar goed van je dat je geen ijsje aangenomen hebt hoor

en misschien dat je ook wat vaker op anderen kunt reageren ipv alleen te vertellen wat je zelf eet en wat je eigen problemen zijn, misschien helpt dat ook om wat meer begrip te krijgen
  zondag 4 maart 2007 @ 19:51:58 #81
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46916009
quote:
Op zondag 4 maart 2007 19:36 schreef DevilsAndDust het volgende:
De AH2go had wel geraspte kaas, btw.
Oh dat valt me mee. Zo'n klein winkeltje en ik dacht dat ze er alleen maar broodjes, drinken e.d. verkochten.
quote:
En nu ga ik snel weer uit het topic
ja, ga gauw joh! Ze mochten hier nog denken dat jij ook een dikkerd bent .
Niet meer actief op Fok!
  zondag 4 maart 2007 @ 19:52:30 #82
157031 roosjeroosje1988
pi_46916025
quote:
Op zondag 4 maart 2007 19:49 schreef Sylvana het volgende:

[..]

en misschien dat je ook wat vaker op anderen kunt reageren ipv alleen te vertellen wat je zelf eet en wat je eigen problemen zijn, misschien helpt dat ook om wat meer begrip te krijgen
Ja dat is wel makkelijk gezegd maar ik weet nooit hoe ik moet reageren.
  zondag 4 maart 2007 @ 19:53:33 #83
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46916074
quote:
Op zondag 4 maart 2007 19:52 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Ja dat is wel makkelijk gezegd maar ik weet nooit hoe ik moet reagaren.
zo van: "Jullie zijn goed bezig" (ook al meen je het niet, het motiveert ons wel ). Hoe zou je het vinden als iedereen hier z'n eigen verhaal zou posten en niet zou reageren op een ander? Wat is dan nog de zin van een forum?
Niet meer actief op Fok!
pi_46916119
quote:
Op zondag 4 maart 2007 19:53 schreef Viking84 het volgende:

[..]

zo van: "Jullie zijn goed bezig" (ook al meen je het niet, het motiveert ons wel ). Hoe zou je het vinden als iedereen hier z'n eigen verhaal zou posten en niet zou reageren op een ander? Wat is dan nog de zin van een forum?
idd, dan kun je het net zo goed gewoon in een dagboek schrijven ofzo
  zondag 4 maart 2007 @ 19:55:42 #85
157031 roosjeroosje1988
pi_46916160
quote:
Op zondag 4 maart 2007 19:53 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja maar jullie zijn denk ik ook heel wat makkelijker in communicatie dan ik. Maar oke: Jullie zijn goed bezig!!!!!
pi_46916312
quote:
Op zondag 4 maart 2007 19:51 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Oh dat valt me mee. Zo'n klein winkeltje en ik dacht dat ze er alleen maar broodjes, drinken e.d. verkochten.
[..]

ja, ga gauw joh! Ze mochten hier nog denken dat jij ook een dikkerd bent .
Dat zou echt een rámp zijn ja!

Grapje uiteraard. Maar ik heb ondergewicht, niet over, dus ik heb hier niets te zoeken. Gelul over kaas verveelt ook snel
pi_46916318
Hier het gourmetten weer achter de rug, voornamelijk kip gegeten en de kip die over is die mag ik meenemen naar mn eigen huis, dus dat kan ik van de week dan goed gebruiken met wokken En ik heb in mn eentje het schaaltje paprika opgegeten zo'n beetje En was ook wel weer gezellig, alleen 2 keer gourmetten in 1 weekend is voorlopig ook wel weer genoeg
pi_46916353
quote:
Op zondag 4 maart 2007 17:25 schreef Sylvana het volgende:

[..]

dat heb ik ook, dus ik fiets gewoon in de sportschool
Nou, ik heb ooit eens een tijdje op zo'n hometrainer gezeten en ik werd zo enorm chagrijnig van het feit dat ik wel keihard zat te fietsen maar niets leuks om me heen zag, geen frisse wind in m'n gezicht had en simpelweg niet vooruit kwam. Drie essentiele dingen die ik toch wel bij fietsen vind horen eigenlijk .

Maar goed, ik moet m'n mond houden over sporten want ik ben zo enorm a-sportief dat ik het maar niet moet uitlokken dat mensen mij gaan vragen van "en wat doe jij eigenlijk aan sport" .
pi_46916433
quote:
Op zondag 4 maart 2007 20:00 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Nou, ik heb ooit eens een tijdje op zo'n hometrainer gezeten en ik werd zo enorm chagrijnig van het feit dat ik wel keihard zat te fietsen maar niets leuks om me heen zag, geen frisse wind in m'n gezicht had en simpelweg niet vooruit kwam. Drie essentiele dingen die ik toch wel bij fietsen vind horen eigenlijk .

Maar goed, ik moet m'n mond houden over sporten want ik ben zo enorm a-sportief dat ik het maar niet moet uitlokken dat mensen mij gaan vragen van "en wat doe jij eigenlijk aan sport" .
In de sportschool kijk ik gewoon tv ondertussen, hebben apparaten met ingebouwde tv, dus dan is het al weer wat minder erg om te fietsen, gaat tijd wel snel voorbij en af en toe komt er nog een leuke jongen om naar te kijken langslopen enzo

Morgenavond maar weer es doen, en dan dinsdag en donderdag ook, hele tijd 2 keer in de week gesport en kijken of ik dat volhield en nu dan opbouwen naar 3 keer in de week
pi_46916485
quote:
Op zondag 4 maart 2007 20:02 schreef Sylvana het volgende:

[..]

In de sportschool kijk ik gewoon tv ondertussen, hebben apparaten met ingebouwde tv, dus dan is het al weer wat minder erg om te fietsen, gaat tijd wel snel voorbij en af en toe komt er nog een leuke jongen om naar te kijken langslopen enzo

Morgenavond maar weer es doen, en dan dinsdag en donderdag ook, hele tijd 2 keer in de week gesport en kijken of ik dat volhield en nu dan opbouwen naar 3 keer in de week
Drie keer! Wauw . Ik sport helemaal niet, wel slecht eigenlijk. Ik houd mezelf voor dat ik het veel te druk heb (kuch.. met Fokken zeker ) en dat m'n scriptie voorgaat (die niet opschiet) en dat ik ook al twee cursussen in de week volg (van 1 en van 1,5 uur.. enorm druk.. )

Allemaal van die nepexcuses eigenlijk.
pi_46916732
quote:
Op zondag 4 maart 2007 20:04 schreef Razztwizzle het volgende:
Drie keer! Wauw . Ik sport helemaal niet, wel slecht eigenlijk. Ik houd mezelf voor dat ik het veel te druk heb (kuch.. met Fokken zeker ) en dat m'n scriptie voorgaat (die niet opschiet) en dat ik ook al twee cursussen in de week volg (van 1 en van 1,5 uur.. enorm druk.. )

Herkenbaar...
Een jaar geleden ging ik 2 of 3x per week naar de sportschool, maar vrat ik me wel vol met troep. Werkte dus niet.
En nu eet ik wel goed, maar sport ik weer niet
Ik moet echt gaan zwemmen!
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  zondag 4 maart 2007 @ 20:11:44 #92
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_46916777
Ik vind dat binnen fietsen ook helemaal niks, ik heb zelf een trainer voor m'n fiets maar die gebruik ik eigenlijk nooit
Bernie en ik zijn tof.
pi_46916782
quote:
Op zondag 4 maart 2007 20:04 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Ik ken dat wel hoor, ik fitness al sinds mn 16e, maar in die 4 jaar tijd is het ook regelmatig voorgekomen dat ik de sportschool maanden niet van binnen zag. Maar nu laatste tijd gaat het aardig goed met volhouden, alleen die 2 weken net nadat mn vader hersenbloeding had gehad stond mn hoofd er ff niet naar, om in huilen uit te barsten in de sportschool is ook weer zowat. Maar nu laatste paar weken gaat het wel goed en vorige week dus voor het eerst 3 keer gesport en dat beviel wel goed, dus toch maar ff proberen zien vol te houden Dan komt het hopelijk met die strakke buik van de zomer wel goed
pi_46916854
quote:
Op zondag 4 maart 2007 20:10 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Herkenbaar...
Een jaar geleden ging ik 2 of 3x per week naar de sportschool, maar vrat ik me wel vol met troep. Werkte dus niet.
Doe dat dan ook

Het zou handig geweest zijn als iedereen gewoon bij iedereen in de buurt woonde, gewoon samen sporten dan Dan motiveer je elkaar een stuk sneller om toch maar wel te gaan
  zondag 4 maart 2007 @ 20:19:31 #95
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46917110
quote:
Op zondag 4 maart 2007 20:00 schreef Razztwizzle het volgende:
Inkoppertje: "En wat doe jij eigenlijk aan sport?" .

Ik ben ook a-sportief, om verschillende redenen:

1) nooit in m'n vrije tijd aan sport gedaan
2) ik was nogal onhandig, dus ik werd vaak als laatste gekozen (en dan krijg je vanzelf weerzin tegen sport
3) ik heb geen zin om helemaal naar de sportschool te fietsen
4) als ik naar de sportschool ga, doe ik altijd maar wat. Eigenlijk zou ik eens een les met een personal trainer moeten boeken die een plan voor me opstelt en me leert hoe ik nu eigenlijk die apparaten moet gebruiken. Je moet die apparaten op een bepaalde manier hanteren, anders loop je kans op blessures of boek je geen vooruitgang en daar ben ik bang voor.

Ooit - dat is: als ik genoeg ruimte heb en genoeg geld - wil ik nog eens een loopband in huis hebben voor de wintermaanden. Maar eerst in de zomer maar eens even buiten lopen . Het nadeel van buiten lopen / fietsen is natuurlijk dat je misschien te enthousiast bent en dan te moe bent om nog terug te lopen / fietsen . Als je op een hometrainer fietst, stap je op de plaats van vertrek weer af .

Tot de zomer ga ik in ieder geval 3 keer per week naar m'n stage lopen en als het mee zit kan ik een begin maken met hardlopen (maar dan moet ik wel weer eens wat afvallen ).
Niet meer actief op Fok!
  zondag 4 maart 2007 @ 20:22:19 #96
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46917232
quote:
Op zondag 4 maart 2007 20:10 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Herkenbaar...
ook herkenbaar . En ik snapte maar niet waarom ik geen resultaat zag van al dat steppen .
Je moet ook wel erg veel steppen om 2 keer per week burrito's weg te krijgen .
En omdat ik geen resultaat zag en m'n conditie er niet op vooruitging (ik zweette alleen maar) heb ik nu niet zo heel veel zin om weer te gaan steppen. Ik vind het bij sport vooral belangrijk om de vetreserves weg te krijgen en een goede conditie op te bouwen.
Niet meer actief op Fok!
pi_46917455
quote:
Op zondag 4 maart 2007 20:19 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Inkoppertje: "En wat doe jij eigenlijk aan sport?" .

Ik ben ook a-sportief, om verschillende redenen:

1) nooit in m'n vrije tijd aan sport gedaan
2) ik was nogal onhandig, dus ik werd vaak als laatste gekozen (en dan krijg je vanzelf weerzin tegen sport
3) ik heb geen zin om helemaal naar de sportschool te fietsen
4) als ik naar de sportschool ga, doe ik altijd maar wat. Eigenlijk zou ik eens een les met een personal trainer moeten boeken die een plan voor me opstelt en me leert hoe ik nu eigenlijk die apparaten moet gebruiken. Je moet die apparaten op een bepaalde manier hanteren, anders loop je kans op blessures of boek je geen vooruitgang en daar ben ik bang voor.

Ooit - dat is: als ik genoeg ruimte heb en genoeg geld - wil ik nog eens een loopband in huis hebben voor de wintermaanden. Maar eerst in de zomer maar eens even buiten lopen . Het nadeel van buiten lopen / fietsen is natuurlijk dat je misschien te enthousiast bent en dan te moe bent om nog terug te lopen / fietsen . Als je op een hometrainer fietst, stap je op de plaats van vertrek weer af .

Tot de zomer ga ik in ieder geval 3 keer per week naar m'n stage lopen en als het mee zit kan ik een begin maken met hardlopen (maar dan moet ik wel weer eens wat afvallen ).
Nouja, ik doe dus niet aan sport. Dat dat duidelijk is. Ik fiets naar het station, ik loop naar college, ik loop weer terug, en ik fiets (heuvelop ) weer terug. Verder fiets ik met boodschappen enzo, dus het kan allemaal erger, maar effectief gezien sport ik dus gewoon niet.

Ik heb vroeger wel getennist, aan jazzballet gedaan en op badminton gezeten. Tennis heb ik enorme aversie tegen ontwikkeld, jazzballet is leuk als je 11 en dun bent en badminton kreeg ik polsblessures van waardoor ik geen piano meer kon spelen. Daar ben ik dus mee opgehouden.

Samen met m'n vriend heb ik wel het plan om naar de sportschool te gaan hier. Ze hebben een heel mooi systeem waarbij je je eigen usb-stick krijgt waar je hele persoonlijke trainingsplan opstaat. Na een bepaalde tijd op een apparaat geeft dat ding dus aan dat je naar een volgend apparaat moet gaan, etc. Best heel handig! Het is alleen wel prijzig, dus ik moet even gaan kijken hoe ik dat ga incalculeren.

Verder wordt het mooier weer nu, dus meer buiten lopen moet ook wel gaan lukken. Doe ik teninste nog eens iets nuttigs i.p.v. zinloos zitten internetten of met de kat spelen .
pi_46917470
quote:
Op zondag 4 maart 2007 20:02 schreef Sylvana het volgende:
Wow, dat is handig Ik verveel me ook al snel als ik op de crosstrainer sta. Ze staan allemaal recht tegenover een spiegel opgesteld, dus als ik niet 20 minuten lang naar mezelf wil staren moet ik maar gewoon constant naar het calorieentellertje kijken
quote:
Goed zeg Ik fitness nu al zo'n 2 maanden 2 keer in de week een uurtje, in het begin vond ik dat best zwaar, maar het went steeds meer en ik wil nu ook een keertje extra in de week gaan hardlopen of gewoon lekker een uurtje fietsen

Eigenlijk is het pas woensdag weegdag, maar ik ben stiekem vandaag al op de weegschaal gesprongen en zag dat 'ie op 64.4 stond! Als dat klopt ben ik nu exact op de helft (voor de zekerheid toch maar even wachten hoe de weegschaal er woensdag over denkt)
  zondag 4 maart 2007 @ 20:49:07 #99
157031 roosjeroosje1988
pi_46918426
Ik weet dat ik het niet mag zeggen maar ik heb vanavond 2 crackers op om het op gang te houden, maar ik had ook niet zo veel gemaaltijd (of hoe je dat ook zegt ). Mijn hongergevoel wordt ook wel steeds minder lijkt wel. Het kan ook gewoon zijn dat dat alleen vandaag zo is en morgen weer niet maar na het avondeten had ik helemaal niet zo'n hongergevoel.
pi_46918606
Misschien begin je er nu langzaam aan te wennen dat je wat minder eet (snoept!). Met een echt hongergevoel zitten is nooit goed,(maar dan moet je wel het verschil tussen lekkere trek en honger kunnen voelen ), die 1 of 2 crackers op een avond schelen misschien net dat beetje om niet misselijk van de honger in bed te liggen.
quote:
Op zondag 4 maart 2007 20:19 schreef Viking84 het volgende:
Ooit - dat is: als ik genoeg ruimte heb en genoeg geld - wil ik nog eens een loopband in huis hebben voor de wintermaanden. Maar eerst in de zomer maar eens even buiten lopen .
Ik heb op zolder nog een loopband staan die nu niet heel veel meer doet dan stof vangen Ooit een keer met de beste bedoelingen gekocht, maar ik vond het veel te saai en ik begon me te ergeren aan het geluid dat de band maakte als 'ie rondging , dus na een paar weken is hij al naar zolder verdwenen (en dat was op zichzelf al een workout ) Het is op zich best een leuk ding, hij is niet elektrisch, maar je kunt hem wel in verschillende standen (heuvelop) zetten. Op marktplaats was 'ie alleen niet erg populair
quote:
3 Keer per week wandelen is al een prima begin hoor
pi_46918843
quote:
Op zondag 4 maart 2007 20:53 schreef Mezel het volgende:
maar dan moet je wel het verschil tussen lekkere trek en honger kunnen voelen )
dat is volgens mij ook het probleem

ik heb vandaag een verjaardag gehad dus geen geweldige lijn dag maar ook niet heel raar gedaan
mijn neefje had trouwens wel een leuke opmerking die vroeg waarom ik zo´n klein rokje aan had terwijl ik wel al zo groot ben
ik had mijn nieuwe korte schotse rokje aan

[ Bericht 21% gewijzigd door Miss_S op 04-03-2007 21:17:57 ]
  zondag 4 maart 2007 @ 21:18:10 #102
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46919566
Ik kom een loopband tegen op internet:

http://www.lc-sport.nl/lo(...)pid-36.html?cPath=22

Niet al te duur (vergeleken met andere loopbanden). Mark zegt dat ik het moet doen, maar aan de andere kant: ik koop eigenlijk liever een fiets deze zomer en lopen kan buiten ook wel.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 4 maart 2007 @ 21:19:10 #103
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46919602
quote:
Op zondag 4 maart 2007 20:59 schreef Miss_S het volgende:

[..]

dat is volgens mij ook het probleem

ik heb vandaag een verjaardag gehad dus geen geweldige lijn dag maar ook niet heel raar gedaan
mijn neefje had trouwens wel een leuke opmerking die vroeg waarom ik zo´n klein rokje aan had terwijl ik wel al zo groot ben
ik had mijn nieuwe korte schotse rokje aan
Kids say the darndest things .
Niet meer actief op Fok!
pi_46919812
quote:
Op zondag 4 maart 2007 20:27 schreef Mezel het volgende:

[..]

Wow, dat is handig Ik verveel me ook al snel als ik op de crosstrainer sta. Ze staan allemaal recht tegenover een spiegel opgesteld, dus als ik niet 20 minuten lang naar mezelf wil staren moet ik maar gewoon constant naar het calorieentellertje kijken
[..]

Goed zeg Ik fitness nu al zo'n 2 maanden 2 keer in de week een uurtje, in het begin vond ik dat best zwaar, maar het went steeds meer en ik wil nu ook een keertje extra in de week gaan hardlopen of gewoon lekker een uurtje fietsen

Eigenlijk is het pas woensdag weegdag, maar ik ben stiekem vandaag al op de weegschaal gesprongen en zag dat 'ie op 64.4 stond! Als dat klopt ben ik nu exact op de helft (voor de zekerheid toch maar even wachten hoe de weegschaal er woensdag over denkt)
Jup zeker handig die tv's Voordat de sportschool helemaal verbouwd werd deed ik eigenlijk alleen maar groepslessen, omdat ik fitness zo saai vond, maar sinds er allemaal nieuwe apparaten zijn met tv en muziek enzo ben ik helemaal verslaafd aan de sportschool. Ook zijn alle apparaten aangesloten op het Fitlinxx systeem, heb je een eigen code, moet je de eerste keer alle apparaten die je doet invoeren met hoeveel kg en aantal herhalingen en dat staat dan allemaal in de computer en als je dan naar een apparaat gaat, dan voer je op een schermpje je code in en dan staat er dus hoeveel herhalingen je met welk gewicht moet doen, wat je de laatste keer gedaan hebt en houdt ie dus weer bij hoeveel je er aan het doen bent. En je kunt dan zelf ook het gewicht laten verhogen ( of verlagen) en dan houdt ie dat dus ook bij en aan het eind dan meld je je dus weer af en krijg je dus je resultaten te zien, erg handig systeem dus

Zou lekker zijn als je al over de helft bent zeg Ik vind het ook moeilijk om maar 1 keer per week op de weegschaal te staan, omdat ik maar 1 kamer heb staat ie altijd vriendelijk naar me te lonken en sta ik er ook wel eens stiekum wat vaker op. Maar goed, denk dat ik nu maar ga proberen om er gewoon een tijdje niet op te staan, want hij merkt niet echt dat ik zoveel sport en gezond eet enzo, kan beter gewoon naar mn buikomvang gaan kijken, hoe mn broeken zitten enzo. Want daar gaat het me dus vooral om Ben benieuwd of jouw weegschaal woensdag nog steeds zulk goed nieuws heeft
  zondag 4 maart 2007 @ 21:28:52 #105
157031 roosjeroosje1988
pi_46919994
quote:
Op zondag 4 maart 2007 20:59 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Ik moet aankomende zondag naar een verjaardag. Ik moest daar vandaag al een koekje afstaan, had niet veel gegeten terwijl er lekkere dingen op tafel stonden en had ook geen ijsje aangenomen. Als ik daar dan ook nog een gebakje moet afstaan kom ik alleen nog maar meer ondankbaar over. Als het nou goed gaat tot die tijd kan ik me toch wel 1 gebakje veroorloven dan? Of een stukje gebak van m'n moeder.
pi_46920830
quote:
Op zondag 4 maart 2007 21:28 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Als het nou goed gaat tot die tijd kan ik me toch wel 1 gebakje veroorloven dan? Of een stukje gebak van m'n moeder.
Zeg nou eerlijk: maakt het iets uit wat wij zeggen?
pi_46920943
quote:
Op zondag 4 maart 2007 21:46 schreef Alcarin het volgende:

[..]

ja want dan krijgt ze weer aandacht en dan is het weer een paar minuten goed
  zondag 4 maart 2007 @ 21:51:39 #108
157031 roosjeroosje1988
pi_46921054
quote:
Op zondag 4 maart 2007 21:46 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Nee ik denk het eerlijk gezegd niet. Volgens mij kan ik ook beter m'n mond houden inderdaad.
pi_46921105
quote:
Op zondag 4 maart 2007 21:51 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Nee ik denk het eerlijk gezegd niet. Volgens mij kan ik ook beter m'n mond houden inderdaad.
Nou, helemaal je mond houden hoeft ook weer niet
Maar om elke cracker advies vragen is ook weer zoiets he..
pi_46922181
quote:
Op zondag 4 maart 2007 21:28 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Als het nou goed gaat tot die tijd kan ik me toch wel 1 gebakje veroorloven dan? Of een stukje gebak van m'n moeder.
Nou, het kan me niet schelen wat iedereen hier zegt. Maar ik ben net zoals jij. Dat "ene" gebakje, dat "ene" hapje, etc. Maar dat zijn wel de hapjes en snoeperijen waar je uiteindelijk niet door afvalt!
Weet je wat ik doe? Ik stel voor mezelf één dag in de week waarop ik met één ding mag zondigen.
Dan spreek ik af "ik heb zaterdag een verjaardag en dan neem ik één gebakje". Dan wordt het niet compleet onhaalbaar om af te vallen, aangezien je eetpatroon de week daarvoor en daarna weer netjes en gezond is.
Als je geen verjaardagen hebt is het fijn dat je toch elke week op die dag iets 'slechts' mag. Als je wel verjaardagen hebt is het goed die dag op zo'n verjaardag te laten vallen, dan is het hele afval-plan niet verloren.
  zondag 4 maart 2007 @ 23:59:06 #111
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_46926635
Mijn crosstrainer staat op de tv gericht.Alleen zo hou ik het vol.
Helaas is er 's ochtends echter geen zak op tv, dus moet dat 's avonds.

Inmiddels heb ik een account aangemaakt op http://valtaf.nl, dus er is nu een http://spacehamster.valtaf.nl.
Ik vind wel tof dat je daar dagboeken kan maken waarin de kcals en koolh, en eiwitten en vetten staan en beweging ook wordt meegeteld.
Mijn dagboel staat openbaar dus heb ik nu een hele grote stevige stok achter de deur.
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
  maandag 5 maart 2007 @ 00:14:39 #112
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_46927034
quote:
Op zondag 4 maart 2007 22:13 schreef Razztwizzle het volgende:
Weet je wat ik doe? Ik stel voor mezelf één dag in de week waarop ik met één ding mag zondigen.
Dat systeem doe ik ook, maar ik merk wel dat als ik een dag plan dan:
- Loop ik vantevoren al helemaal te kwijlen om de dag
- Kan ik die dag niet nalaten er nog wat lekkers bij te nemen want anders duurt het weer een week tot het kan.
- Is er minstens nog een dag waarop ongeplande en sterke verleidingen mijn pad kruisen.

Dus nu plan ik die dagen maar niet meer en zie wel hoe de verleidingen mijn kant op komen. Als ik minstens 5 dagen netjes heb gegeten dan mag ik bezwijken voor een verleiding. Anders niet.
  maandag 5 maart 2007 @ 07:54:43 #113
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46931284
Ik plan ook geen snaaidag.
Had me eerst voorgenomen om op zaterdag te mogen snaaien, maar vaak had ik op zaterdag überhaupt geen zin in snaaien, dus dan voelde ik me weer verplicht om het te doen. En zonder een vaste dag heb ik geen houvast meer. Nu doe ik het dus maar helemaal niet meer en ik mis het ook absoluut niet, hoor . Voorheen liep het water me in de mond bij het zien van chips en nootjes en ik at uit verveling. Nu zorg ik dat ik me niet verveel en ga ik op feestjes gezellig met mensen zitten kleppen. Bij voorkeur met degenen die zo ver mogelijk bij de hapjes vandaan zitten .

En ik heb vaag gedroomd, dus ik voel me een beetje gek. Ik droomde dat m'n broer een relatie had met een ex van mij. Nou, ik mag echt hopen dat dat nooit gaat gebeuren .
Niet meer actief op Fok!
pi_46931420
alleen vrijdag en zaterdag eet ik na het avond eten nog stokbrood en drink ik wijn maar ik heb in een week zoveel balansdagen dat dat niet uitmaakt
pi_46931454
ik plan ook geen snaaidagen in, alleen met feestjes of etentjes ofzo neem ik es een keer wat ik normaal niet eet, maar verder komt er gewoon geen snoep/koek/chips of brie in huis
pi_46931841
Snaaidagen, brrr...
pi_46932161
Ik doe ook niet aan snaaidagen. Als ik zin heb in iets lekkers en het de moeite waard vind, neem ik het gewoon. Ben nu al een hele tijd zo bezig en dat kost me weinig moeite, en ik blijf er in ieder geval mee op gewicht, dus ik ben tevreden. Dit is een eetpatroon dat ik kan volhouden en dat gezond is, dus dat heb ik in ieder geval bereikt.
Die laatste paar kilo's moeten er dus af met weer wat strenger dieten maar vooral met meer sporten, maar zoals het nu gaat ben ik ook al best tevreden.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_46932426
quote:
Op maandag 5 maart 2007 09:25 schreef Quinazoline het volgende:
Ik doe ook niet aan snaaidagen. Als ik zin heb in iets lekkers en het de moeite waard vind, neem ik het gewoon. Ben nu al een hele tijd zo bezig en dat kost me weinig moeite, en ik blijf er in ieder geval mee op gewicht, dus ik ben tevreden. Dit is een eetpatroon dat ik kan volhouden en dat gezond is, dus dat heb ik in ieder geval bereikt.
Die laatste paar kilo's moeten er dus af met weer wat strenger dieten maar vooral met meer sporten, maar zoals het nu gaat ben ik ook al best tevreden.
Juist ja!
Dat vind ik veel beter dan snaaidagen, nu moet ik me er ook aan proberen te houden, laatste week ging heel goed!
pi_46932921
Ik vind het woord 'snaaidag' eerlijk gezegd ook niet echt de lading dekken van wat ik bedoel het is niet alsof ik die dag de schade inhaal van wat ik door de week niet heb gesnoept ofzo. Het is meer het idee 'als ik dan iets 'slechts' eet, dan maar op die dag'.

Ik vind het voor mezelf makkelijk om op de doordeweekse avonden gewoon alleen thee te drinken en wat fruit of een biscuitje te eten. Dat ene gebakje, of een paar toastjes brie of een paar blokjes kaas eet ik dan liever in het weekend. Dan zijn de avonden ook langer en krijg ik automatisch meer zin in 'iets lekkers'. Het is natuurlijk voor iedereen anders hoe je het het beste volhoudt, dit werkt voor mij. Zeker omdat ik in het weekend vaak bij m'n ouders ben en er dus ook vaak iets is van vlaai of een gevulde koek. Ik haal zelf die dingen gewoon niet eens in huis.

Het enig wat hier in huis komt is chips omdat m'n vriend dat graag eet ik vind het eerlijk gezegd best moeilijk om niet met hem mee te snaaien op zo'n moment. Maar dan neem ik een sinaasappel en een glas water of wat yoghurt en dan is het ook wel weer goed
pi_46933239
Soms heb ik zelfs een snaaiweekend
Maar goed, er is snaaien en snaaien. Hele zakken chips gaan er gewoon niet meer in. Maar een paar glazen wijn en wat toastjes dan weer wel Heel af en toe dan.

Ik doe intussen verwoede pogingen om een onrijpe kiwi uit zijn velletje te scheppen...
En daar vliegt weer een stuk kiwi door de lucht. Die stomme keiharde witte kern ook he...
pi_46933316
quote:
Op maandag 5 maart 2007 10:26 schreef Alcarin het volgende:
Maar goed, er is snaaien en snaaien. Hele zakken chips gaan er gewoon niet meer in. Maar een paar glazen wijn en wat toastjes dan weer wel Heel af en toe dan.

Ik doe intussen verwoede pogingen om een onrijpe kiwi uit zijn velletje te scheppen...
En daar vliegt weer een stuk kiwi door de lucht. Die stomme keiharde witte kern ook he...
dus de kiwi is het gevecht aan het winnen?
pi_46933339
quote:
Op maandag 5 maart 2007 10:29 schreef Miss_S het volgende:
dus de kiwi is het gevecht aan het winnen?
Nee hoor, hij wordt alsnog opgegeten!
Victory is mine!
  Moderator maandag 5 maart 2007 @ 10:53:53 #123
155227 crew  Guppy
dus
pi_46933893
quote:
Op maandag 5 maart 2007 10:30 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Nee hoor, hij wordt alsnog opgegeten!
Victory is mine!
wacht jij maar... Revenge of the Kiwi, das niet mis hoor
pi_46934244
Wat doen jullie het allemaal goed zeg, zo te horen amper ongezonde dingetjes tussendoor! Dit weekend weer redelijk wat dingen aangeboden gekregen die ik zelf nooit in huis gehaald zou hebben, maar de weegschaal gaf geen gewichtsverhoging meer aan. (Nou ja, 63,9 kg). Het daalt zeer gestaag, maar dat geeft niet. Ook van familie best veel complimentjes gehad dat ik er zo goed uit zag, daar word je weer best blij van k Zeg dan altijd maar 'heb er wel hard voor moeten werken'.
Die valtaf.nl site vul ik niet heel consistent in, maar het is wel af en toe handig om te kijken hoeveel je die dag wel niet binnen gekregen hebt. En als je dan ook nog eens elke dag je ochtend en avond gewicht invoert, is dat mij een beetje obsessief eigenlijk.

'k Moet nog eventjes door op de uni en heb wel trek, dus ik ga maar een plak ontbijtkoek eten, ook al staat er met kleine lettertjes op dat ie wel 200 kcal bevat. Heb niets anders bij en heb met een boterham ontbeten, dus dit lijkt me dan nog de beste keuze.
pi_46934414
quote:
Op maandag 5 maart 2007 11:08 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

'k Moet nog eventjes door op de uni en heb wel trek, dus ik ga maar een plak ontbijtkoek eten, ook al staat er met kleine lettertjes op dat ie wel 200 kcal bevat. Heb niets anders bij en heb met een boterham ontbeten, dus dit lijkt me dan nog de beste keuze.
een plak ontbijtkoek van 200 kcl?

die van mij is 60 kcal
pi_46934504
Het is zo'n voorverpakt ding van 70 gram (dus eigenlijk een dubbele).
pi_46934639
quote:
Op maandag 5 maart 2007 11:17 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Het is zo'n voorverpakt ding van 70 gram (dus eigenlijk een dubbele).
Is het dan niet zo'n koekreep o.i.d.? Ik zat het laatst te vergelijken, en in die voorverpakte repen zit per 100 gram zoveel meer calorieen dan in gewoon een plak van een normale ontbijtkoek! Ik schrok er van eigenlijk. Die dingen leken me zo handig om mee te nemen, maar je kan beter gewoon zo'n normale ontbijt nemen en daar plakjes van meenemen.
pi_46934787
Het is een plak kruidkoek van de C1000, je hebt het ook van 'snelle jelle ofzo'. 300 kcal/100 gram, dat is wel normaal voor dat soort dingen toch? Je hebt natuurlijk ook van die ontbijtkoekdingetjes met suikertjes aan de zijkant en erin, die zijn inderdaad nog veeeeeeeeel slechter.

Heb het meegekregen van m'n moeder, heb er nu nog 3. Het is dus eigenlijk geen aanrader om te kopen (dikke plak) en ik zal dat niet zelf doen, maar ik maak me er niet druk over en ze gaan nog gewoon op denk ik.
pi_46935686
Ja, zo gaat het nooit lukken natuurlijk. Gisteravond bij het etentje (toch erg gezellig uiteindelijk) begon ik nog goed met vitello tonnato als voorgerecht en dorade als hoofd. Maar toen werd er een bord met chocotaart voor m'n neus gezet en nee ik had het niet besteld, (maar het stond er toch want het etentje werd gegeven door een vriend die jarig was, dus vandaar de taart voor iedereen , zo'n 50 man, dure aangelegenheid voor die jongen trouwens, maar goed) En ik heb dus om een lang verhaal eindelijk af te sluiten: die taart opgegeten tot de laatste kruimel. Ik had nl. zoveel wijn op (4 glazen) dat ik er niet eens over dacht om het te laten staan. Dus deze week: Spartaans voor mij, alleen sportschool en droog brood. En voor straf een maand geen alcohol meer!
pi_46935916
quote:
Op maandag 5 maart 2007 12:00 schreef conleche het volgende:
Dus deze week: Spartaans voor mij, alleen sportschool en droog brood. En voor straf een maand geen alcohol meer!
Ik denk niet dat jezelf straffen de manier is om prettig af te vallen...
Schrijf het gewoon af als een leuke avond en ga vanaf vandaag weer verder zoals je eerst bezig was!
pi_46936122
quote:
Op maandag 5 maart 2007 12:06 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Ik denk niet dat jezelf straffen de manier is om prettig af te vallen...
Schrijf het gewoon af als een leuke avond en ga vanaf vandaag weer verder zoals je eerst bezig was!
Dat doe ik ook hoor, het was maar een manier om te zeggen dat ik me nu de komende tijd geen zondetjes ga veroorloven, dat kan echt pas als ik op gewicht ben, dan is zo'n avond als gister helemaal niet erg, maar nu wel, want het afvallen gaat nu zo langzaam dat je moet oppassen niet gedemotiveerd te raken. Dus dat droge brood gaat wel meevallen, maar die alcohol ga ik echt even laten staan, dat wel.
  maandag 5 maart 2007 @ 12:34:28 #132
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46936713
quote:
Op maandag 5 maart 2007 10:26 schreef Alcarin het volgende:

haha .
Ja nogal een gedoe met die kiwi's ja. Vooral als je tussendoor ook nog wilt fokken . Zit je hele toetsenbord onder het kiwisap.

En het irritante is: ze voelen soms heel zacht aan, maar als je ze door midden snijdt zijn ze intussen toch keihard .

Ik zit nog een half uurtje op stage. Gaat erg lekker hier. Ik merk wel dat ik me steeds lekkerder ga voelen hier. Het is toch wel wat om ineens aan het werk te moeten als je dat niet gewend bent. Maar het gaat steeds beter en ik word bij de dagelijkse gang van zaken betrokken enzo .

Vanochtend hiernaartoe gelopen. Flink de pas erin, maar ik was er met 20 minuten al (en dan stond ik ook nog 2 min voor het stoplicht). Dus het schoot wel lekker op, al had ik liever 30 minuten gelopen. Kan ook langzamer gaan lopen, maar dan helpt het weer niet .

Straks ook even naar mijn ouders lopen vanaf het stationsplein in Drachten. Dan ben ik wel een half uurtje bezig . En dan vanmiddag auto rijden, ook al zo leuk .

Nou ze hebben in de gaten dat ik een beetje zit te fokken geloof ik, dus ik ga maar weer even wat nuttigs doen . Tot vanavond! .
Niet meer actief op Fok!
  maandag 5 maart 2007 @ 12:45:37 #133
157031 roosjeroosje1988
pi_46937050
Ik ken dat gedoe met die kiwi's, ik heb ze nu alweer een tijdje niet gegeten (we hebben ze ook niet in huis) maar als ik ze eet spettert het alle kanten op.
pi_46937882
quote:
Op maandag 5 maart 2007 12:45 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik ken dat gedoe met die kiwi's, ik heb ze nu alweer een tijdje niet gegeten (we hebben ze ook niet in huis) maar als ik ze eet spettert het alle kanten op.
Nou ik heb nu wel een methode ontwikkeld om dat te voorkomen, maar dan moet het ding wel rijp zijn. Anders kom ik niet door dat harde witte stuk met mn lepeltje
pi_46937974
Zo, ik ben al heen en weer naar mn nieuwe school gefietst ( 2 keer 10 minuten) en kwam terug met goed nieuws, want ipv 3 jaar doen over SPW ga ik het gewoon ff lekker snel in 1,5 jaar doen

En daarna boodschappen gedaan: vanavond chicken tonight hawaii eten en zometeen groentensoep en verder komkommer, cherrytomaatjes, appels, paprika ( gele en ode) 20+ smeerkaas, jong belegen kaas en een fles cola light gekocht, dus kan steeds beter tegen de verleidingen in de supermarkt
  Moderator maandag 5 maart 2007 @ 13:28:03 #136
155227 crew  Guppy
dus
pi_46938412
wow, das super! ik liep ook altijd met dat idee rond, om mn opleiding snel te doen, maar ik doe het nu maar gewoon even in 4 jaar doen hoor! ik ben nu toch al in het derde jaar!
pi_46938455
quote:
Op maandag 5 maart 2007 13:28 schreef Guppyfriend het volgende:
wow, das super! ik liep ook altijd met dat idee rond, om mn opleiding snel te doen, maar ik doe het nu maar gewoon even in 4 jaar doen hoor! ik ben nu toch al in het derde jaar!
nouja, komt dus, ik heb SPH gedaan, maar ga SPW doen en omdat ik al wel Propedeuse SPH heb, krijg ik dus 1,5 jaar vrijstelling
  Moderator maandag 5 maart 2007 @ 13:45:54 #138
155227 crew  Guppy
dus
pi_46938958
netjes
pi_46939336
Zo, net terug van het sporten. Het was de eerste keer in heeeel lange tijd, dus ik ben maar niet te lang doorgegaan. Kwartiertje op zo'n fiets (en een kwartier op een echte fiets, tussen de sportschool en mijn huis ) en een half uurtje op de crosstrainer. Volgens de tellers van die apparaten zou ik ruim 400kcal verbrand moeten hebben, zou mooi zijn.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_46939396
Goed dat je bent wezen sporten, maar 400 kcal dat lijkt mij wel erg veel hoor

Met een half uur op de crosstrainer verbrand ik 170 kcal ongeveer en met een kwartiertje fietsen zo'n 50
pi_46939542
Het leek mij inderdaad ook al veel. Ik heb wel aardig doorgefietst/gecrosstraind(?), maar dan nog. Ach ja, het is in elk geval beter dan thuis op de bank zitten met je neus in een wiskundeboek.
pi_46939579
400 kcal daar moet ik ongeveer 1,5 uur voor sporten
  maandag 5 maart 2007 @ 14:05:46 #143
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_46939637
Ach joh, een dag in de week is het toch juist fantastisch om een beetje(!) uit de band te springen?
Goed voor de stofwisseling juist.
Maar het is dus wel onwijs een grote kunst om het beperkt genoeg te houden.
Ik heb alleen nooit goed begrepen wat nou de beste manier is om een snaaidag/junkdag/refeed te doen. Zeker is dat het werkt om dan wat mer koolhydraten binnen te krijgen, maar hoeveel kcal je dan boven je dieetlimiet mag komen....? Soms lees ik 200 kcals, soms lees ik 100 kcals....en da's wel een heel groot verschil...
pi_46941468
quote:
Op maandag 5 maart 2007 14:05 schreef Spacehamster het volgende:
Zeker is dat het werkt om dan wat mer koolhydraten binnen te krijgen, maar hoeveel kcal je dan boven je dieetlimiet mag komen....? Soms lees ik 200 kcals, soms lees ik 100 kcals....en da's wel een heel groot verschil...
3 toastjes met brie en 2 glazen wijn erboven ongeveer
  maandag 5 maart 2007 @ 15:47:51 #145
157031 roosjeroosje1988
pi_46943188
Ik zei dat we geen kiwi meer in huis hadden maar zag er net toch 1 liggen. Nouja ik ga hem niet eten ook, heb geen zin in een kliederboel.
  maandag 5 maart 2007 @ 16:29:13 #146
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_46944972
quote:
Op maandag 5 maart 2007 14:59 schreef Alcarin het volgende:
3 toastjes met brie en 2 glazen wijn erboven ongeveer
Hoeveel kubieke millimeters van elke voedingsmiddel precies?
  maandag 5 maart 2007 @ 16:42:52 #147
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_46945546
quote:
Op zondag 4 maart 2007 21:18 schreef Viking84 het volgende:
Ik kom een loopband tegen op internet:

http://www.lc-sport.nl/lo(...)pid-36.html?cPath=22

Niet al te duur (vergeleken met andere loopbanden). Mark zegt dat ik het moet doen, maar aan de andere kant: ik koop eigenlijk liever een fiets deze zomer en lopen kan buiten ook wel.
Ik heb naast m'n fiets een Tacx trainer staan waardoor ik ook binnen kan trainen als het vies weer is dat zou je ook kunnen overwegen
Vandaag prima dag gehad en straks spinazie eten
Bernie en ik zijn tof.
pi_46946998
snaaien gebeurt bij mij altijd als ik naar de supermarkt geweest ben als ik nog niet gegeten heb...dan koop ik chips en koekjes en chocolade en thuis kan ik er dan niet vanaf blijven!! Het is vaak wel in één avond op, zodat ik de rest van de week niet kan snaaien....Discipline heb ik dus niet echt.

vanavond druk ga ik me voor bereiden op een sollicitatie (morgen 12 uur), spannend!!!
pi_46947431
ik heb echt geen zin om te sporten vandaag
heb eigenlijk nergens zin in vandaag
pi_46947923
quote:
Op maandag 5 maart 2007 17:29 schreef Miss_S het volgende:
ik heb echt geen zin om te sporten vandaag
heb eigenlijk nergens zin in vandaag
Als je wel gaat voel je je daarna wel stukken beter! Ik ga nu ook (lesje om 6 uur), heb ook niet echt zin, want voel me wat katerig na gisteravond, maar ik weet dat als ik dan thuiskom ik me heerlijk voel en dan mag ik op de bank naar Grey's A. kijken! Onder een dekentje en met een bordje eten op schoot.
*schopt miss_s zachtjes naar de sportschool*
pi_46948201
miss_S, lekker gaan!! je voelt je zó lekker erna...
pi_46948400
Inderdaad toch gewoon gaan miss-S

Ik was vanmiddag ook helemaal niet lekker, moe enzo, vanochtend druk bezig geweest, maar net toch geweest en nu heb ik weer energie voor 10 een voel me weer kei lekker

Vrijevogel, veel succes met je sollicitatie morgen, waarvoor is het?
pi_46948918
ik ga zometeen maar eerst 20 minuutjes hardlopen en dan kijk ik of ik nog een uurtje bootcamp doe
  maandag 5 maart 2007 @ 18:11:43 #154
157031 roosjeroosje1988
pi_46948964
Ontbijt: 1 boterham met kipfilet (en een glas van dat Hero fruitontbijt)
Lunch: 2 boterhammen met smeerkaas
'S middags: 3 kleine stukjes appel, een banaan en 2 stukjes peer
Net: aardappelen, sperziebonen en een paprika rondo
  maandag 5 maart 2007 @ 18:13:43 #155
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_46949048
Waarom toch altijd stukjes appel en peer? Waarom niet gewoon een hele appel en peer (al dan niet in stukjes)?
pi_46949106
en toch vind ik het ontbijt nog steeds dubbelop
in zo´n drink ontbijt zitten meestal toch veel kcal?
  maandag 5 maart 2007 @ 18:16:47 #157
157031 roosjeroosje1988
pi_46949166
quote:
Op maandag 5 maart 2007 18:13 schreef Lienekien het volgende:
Waarom toch altijd stukjes appel en peer? Waarom niet gewoon een hele appel en peer (al dan niet in stukjes)?
M'n moeder neemt vaak ook van de peer en de cavia krijgt meestal een stukje van de appel.
  maandag 5 maart 2007 @ 18:18:44 #158
157031 roosjeroosje1988
pi_46949245
quote:
Op maandag 5 maart 2007 18:15 schreef Miss_S het volgende:
en toch vind ik het ontbijt nog steeds dubbelop
in zo´n drink ontbijt zitten meestal toch veel kcal?
Nou alleen morgen nog van die fles en dan niet meer. Zelfs met 1 boterham had ik daarna al snel weer honger.
pi_46949255
qua fruit krijg je zo wel veel te weinig binnen iig, je moet 2 hele stuks fruit nemen per dag, en dat red je niet als je maar een paar stukjes neemt.
  maandag 5 maart 2007 @ 18:19:20 #160
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_46949271
quote:
Op maandag 5 maart 2007 18:16 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

M'n moeder neemt vaak ook van de peer en de cavia krijgt meestal een stukje van de appel.
Maar drie kleine stukjes appel, is dat driekwart van de appel?
pi_46949316
quote:
Op maandag 5 maart 2007 18:16 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

en je mag zelf geen fruit pakken?
  maandag 5 maart 2007 @ 18:21:06 #162
157031 roosjeroosje1988
pi_46949322
quote:
Op maandag 5 maart 2007 18:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar drie kleine stukjes appel, is dat driekwart van de appel?
Ja maar het waren wel kleine stukjes.
  maandag 5 maart 2007 @ 18:21:37 #163
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_46949345
quote:
Op maandag 5 maart 2007 18:21 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Ja maar het waren wel kleine stukjes.
Was het maar een klein appeltje?
  maandag 5 maart 2007 @ 18:22:01 #164
157031 roosjeroosje1988
pi_46949361
quote:
Op maandag 5 maart 2007 18:19 schreef Sylvana het volgende:
qua fruit krijg je zo wel veel te weinig binnen iig, je moet 2 hele stuks fruit nemen per dag, en dat red je niet als je maar een paar stukjes neemt.
Die stukjes appel en die 2 stukjes peer plus die banaan zijn er toch wel 2?
pi_46949364
quote:
Op maandag 5 maart 2007 18:20 schreef Miss_S het volgende:

[..]

idd, lijkt me toch niet dat je alleen fruit mag als je moeder en de cavia het ook eten

Ik zou wel wat meer fruit gaan eten roosjeroosje

edit: o sorry, had over die banaan heen gekeken
  maandag 5 maart 2007 @ 18:22:49 #166
157031 roosjeroosje1988
pi_46949382
quote:
Op maandag 5 maart 2007 18:20 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Jawel hoor.
  maandag 5 maart 2007 @ 18:23:10 #167
157031 roosjeroosje1988
pi_46949389
quote:
Op maandag 5 maart 2007 18:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Was het maar een klein appeltje?
Ja.
  maandag 5 maart 2007 @ 18:23:45 #168
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_46949408
quote:
Op maandag 5 maart 2007 18:23 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Ja.
Neem dan de volgende keer 7 kleine stukjes appel.
  maandag 5 maart 2007 @ 18:24:18 #169
157031 roosjeroosje1988
pi_46949417
quote:
Op maandag 5 maart 2007 18:22 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik zou wel wat meer fruit gaan eten roosjeroosje
Ach sommige mensen eten bijna nooit fruit. Gelukkig vind ik het wel lekker.
pi_46949637
is er trouwens ooit over nagedacht voor een meeting voor dit topic
net zoals die bij de dieetclub gehouden worden
pi_46949678
quote:
Op maandag 5 maart 2007 18:31 schreef Miss_S het volgende:
is er trouwens ooit over nagedacht voor een meeting voor dit topic
net zoals die bij de dieetclub gehouden worden
ik heb geen idee, niet dat ik me kan herinneren iig, maar lijkt me wel leuk
pi_46950435
quote:
Op maandag 5 maart 2007 18:24 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ach sommige mensen eten bijna nooit fruit.
Die mensen zijn dom
pi_46951073
quote:
Op maandag 5 maart 2007 18:33 schreef Sylvana het volgende:

[..]

ik heb geen idee, niet dat ik me kan herinneren iig, maar lijkt me wel leuk
mij ook
misschien als er meer geinteresseerd in zijn dat we iets kunnen doen

heb trouwens net 20 minuten hard gelopen
ging beter dan verwacht een paar weken geleden hield ik het nauwelijks 5 minuten vol en nu weer 20 minuten
pi_46951443
quote:
Op maandag 5 maart 2007 19:14 schreef Miss_S het volgende:

[..]

mij ook
misschien als er meer geinteresseerd in zijn dat we iets kunnen doen

heb trouwens net 20 minuten hard gelopen
ging beter dan verwacht een paar weken geleden hield ik het nauwelijks 5 minuten vol en nu weer 20 minuten
hardlopen hou ik geen 20 minuten vol, crosstrainer wel

en ga je nu nog meer sporten of hou je het hierbij?
pi_46951527
quote:
Op maandag 5 maart 2007 19:23 schreef Sylvana het volgende:

[..]

hardlopen hou ik geen 20 minuten vol, crosstrainer wel

en ga je nu nog meer sporten of hou je het hierbij?
ik hou het hierbij voor vandaag
denk dat het slimmer is als ik bootcamp en hardlopen niet op dezelfde dag doe maar om en om
en daarbij gewoon iets van crosstrainer of steppen

en hardlopen kan je heel makkelijk opbouwen zodat je binnen een paar weken wel zo lang achter elkaar kan lopen
  maandag 5 maart 2007 @ 20:49:01 #176
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46955065
Hoi allemaal ,

net thuis (bijna 12 uur weggeweest ) en ik heb zere benen Ik heb in totaal zo'n 65 minuten gelopen vandaag. Voelde het vanochtend branden in m'n kuiten en vanmiddag voelde ik het vooral vlak boven de binnenkant van m'n knie (hoe heet dat ook alweer?). Maar ik ben wel trots op mezelf dat ik dat gedaan heb . Morgen weer lopend naar stage. Ik loop dan vier dagen per week 40 minuten per dag in flinke pas.
Lijkt me een hele vooruitgang tov eerder . Zo even lekker douchen, dan hh van Paul de Leeuw kijken en dan m'n nestje in.
Niet meer actief op Fok!
pi_46955421
goed bezig hoor Viking84
pi_46955461
ben benieuwd hoeveel je zo gaat afvallen binnen een paar weeken Viking
lopen is erg goed voor je
pi_46955879
quote:
Op maandag 5 maart 2007 20:49 schreef Viking84 het volgende:
Hoi allemaal ,

net thuis (bijna 12 uur weggeweest ) en ik heb zere benen Ik heb in totaal zo'n 65 minuten gelopen vandaag. Voelde het vanochtend branden in m'n kuiten en vanmiddag voelde ik het vooral vlak boven de binnenkant van m'n knie (hoe heet dat ook alweer?). Maar ik ben wel trots op mezelf dat ik dat gedaan heb . Morgen weer lopend naar stage. Ik loop dan vier dagen per week 40 minuten per dag in flinke pas.
Lijkt me een hele vooruitgang tov eerder . Zo even lekker douchen, dan hh van Paul de Leeuw kijken en dan m'n nestje in.
Wow, goed zeg! Dat moet toch zeker wel een verschil maken. Ik zat er aan te denken dat ook te gaan doen, meer lopen. Vooral op de dagen dat ik als ik de trein uitkom geen boodschappen hoef te doen zou ik best heen en terug naar het station kunnen lopen. Wel boodschappen = fietsen, maar met zware fietstassen+rugzak+tassen aan het stuur is dat natuurlijk ook wel goed .

Vandaag dus de eerste echte "beter op eten letten" dag, en ik vond het best goed gaan. Ontbeten met een geroosterde boterham met kaas+komkommer, een sinaassappel en een glas karnemelk. Lunch een bak sla met tonijn en mandarijntjes en een glas karnemelk. Avondeten een Valess-ding met worteltjes en (heel weinig) gebakken aardappelschijfjes, en als toetje een beker optimel. Voor de rest van de dag veel thee tussendoor. Ik bleef plassen .

- Edit - Ik vergeet het enige ding waar ik over twijfelde nog te vermelden ook !

Ik had een vrij vroege lunch (11.45) en toen moest ik naar college. Om 17u was college afgelopen, en moest ik op het station 20 minuten wachten op de trein. Wij eten altijd laat, zo rond 20u, en op het station heb ik toen als tussendoortje een broodje filet americain gehaald bij de AH to go omdat m'n maag helemaal stukrammelde

Maar is filet americain eigenlijk vet? Ik had het op en toen bedacht ik me pas dat ik dat helemaal niet wist!

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2007 21:20:24 ]
  maandag 5 maart 2007 @ 21:14:29 #180
157031 roosjeroosje1988
pi_46956053
Had vanavond ook weer 2 crackers gegeten.
pi_46956154
quote:
Op maandag 5 maart 2007 19:25 schreef Miss_S het volgende:

[..]

denk dat het slimmer is als ik bootcamp en hardlopen niet op dezelfde dag doe maar om en om
en daarbij gewoon iets van crosstrainer of steppen
Wat is bootcamp eigenlijk, Miss_S?
pi_46956201
quote:
Op maandag 5 maart 2007 21:10 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Wow, goed zeg! Dat moet toch zeker wel een verschil maken. Ik zat er aan te denken dat ook te gaan doen, meer lopen. Vooral op de dagen dat ik als ik de trein uitkom geen boodschappen hoef te doen zou ik best heen en terug naar het station kunnen lopen. Wel boodschappen = fietsen, maar met zware fietstassen+rugzak+tassen aan het stuur is dat natuurlijk ook wel goed .

Vandaag dus de eerste echte "beter op eten letten" dag, en ik vond het best goed gaan. Ontbeten met een geroosterde boterham met kaas+komkommer, een sinaassappel en een glas karnemelk. Lunch een bak sla met tonijn en mandarijntjes en een glas karnemelk. Avondeten een Valess-ding met worteltjes en (heel weinig) gebakken aardappelschijfjes, en als toetje een beker optimel. Voor de rest van de dag veel thee tussendoor. Ik bleef plassen .
Ziet er goed uit dat eetpatroon en meer wandelen is altijd goed ja en ook niet zo heel moeilijk om te doen op zich Gewoon wat vaker wandelen ipv fietsen als het kan of een halte eerder uitstappen met de bus om het laatste stukje te lopen is te doen lijkt me

Wat ik vandaag heb gegeten:
ontbijt: 2 plakken ontbijtkoek
lunch: 2 kommen groentensoep met 2 sneeen bruin brood
tussendoor: vitalinea bakje en paprika
avondeten: chicken tonight
tussendoor: bakje cherrytomaatjes
pi_46956448
quote:
Op maandag 5 maart 2007 21:16 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Wat is bootcamp eigenlijk, Miss_S?
een billy blanks workout dvd

maar niemand geinteresseerd in een meeting behalve ik en sylvana?
pi_46956562
quote:
Maar is filet americain eigenlijk vet? Ik had het op en toen bedacht ik me pas dat ik dat helemaal niet wist!
Valt reuze mee, een broodbeleg is iets van 30 cal. het is mager rundvlees er zit wel olie door, maar ik eet het heel vaak. Ik doe nl. geen boter of margarine op m'n brood dus dat compenseert weer die olie.
pi_46958898
Net weer terug van fitness... mn gewicht blijft echt de hele tijd schommelen.. ik kom niet onder de 80 maar ook niet boven de 83... ik ben gestopt met het letten op de kilo's.. ik kijk liever naar de spiegel, begin daar namelijk wel resultaten te zien...
af en toe onder de zonnebank voor een mooi gebruinde huid en ik kruip langzaam richting mijn doel(en)!! ik begin echt steeds tevredener te worden, mn zelfvertrouwen schiet omhoog en zit lekker in mn vel...
dan weeg ik maar 81/82/83 kilo.. ben nu vooral kracht aan het trainen.. buikspieren, rpm lessen daarnaast.. echt naar mn zin!
pi_46959242
klinkt goed Thrilled en daar gaat het idd om, lekker in je vel zitten
pi_46959515
quote:
Op maandag 5 maart 2007 22:27 schreef Sylvana het volgende:
klinkt goed Thrilled en daar gaat het idd om, lekker in je vel zitten
Zekers.. kheb sowieso altijd al gezegd dat mijn gewicht me niks uitmaakt, als het er allemaal maar strak en goed (gespierd) uitziet.. en mn blokjes beginnen al door te komen mn borstspieren ook.. en mn armen ben ik al tevreden over, die spieren hoef ik niet eens meer te spannen om te zien dat ze gespierd zijn hahahaha Fitness
pi_46959640
quote:
Op maandag 5 maart 2007 22:35 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Zekers.. kheb sowieso altijd al gezegd dat mijn gewicht me niks uitmaakt, als het er allemaal maar strak en goed (gespierd) uitziet.. en mn blokjes beginnen al door te komen mn borstspieren ook.. en mn armen ben ik al tevreden over, die spieren hoef ik niet eens meer te spannen om te zien dat ze gespierd zijn hahahaha Fitness
fijn, nog zo'n medefitnesser die zo enthousiast is Met mijn enthousiasme had ik al een paar mensen aangestoken hier, maar echt heerlijk ja En hier gaat het ook vooral om een strakkere buik, en dan maakt het me ook niet echt uit of ik nou 50 of 51 kg weeg ofzo
pi_46959696
ik wil ook buikspieren............
pi_46959736
quote:
Op maandag 5 maart 2007 22:38 schreef Sylvana het volgende:

[..]

fijn, nog zo'n medefitnesser die zo enthousiast is Met mijn enthousiasme had ik al een paar mensen aangestoken hier, maar echt heerlijk ja En hier gaat het ook vooral om een strakkere buik, en dan maakt het me ook niet echt uit of ik nou 50 of 51 kg weeg ofzo
Ja ik ben erg enthousiast Ik zit sinds september op fitness.. en tot aan Januari ging ik 2 keer in de week ofzo.. en soms had ik geen zin en dan ging ik niet.. was gewoon lui.. en 1 januari was ik het zat mn maat kwam ook op fitness en we hadden allebei voornemens.. sinds 1 januari gaan we 6x in de week naar de sportschool ma/di/wo/do/vrijdag avonden, en zaterdagochtend.. elke dag zijn er leuke lessen... ontzettend leuke instructreurs/instructrices en de meisjes daar mogen er ook zijn Ik ben het nog steeds niet zat om zo vaak te fitnessen.. merk wel dat ik meer kleren moet kopen
pi_46959853
hehe, 6 keer in de week, dat vink wel veel ik ben nu net van 2 naar 3 keer per week gegaan en als ik dat volhou vind ik het al best maarja, ik ga ook in mn eentje
  dinsdag 6 maart 2007 @ 00:28:43 #192
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_46962915
Oei, ik zit vandaag tussen de 1600 en 1700 kcals
De kipfilet lukte een beetje te goed want ik had inspiratie en toen lustte mijn vriend een stuk niet..... Het helpt niet om eigen kookkunst lekker te vinden.
Maargoed, de afgelopen dagen heb ik netjes gegeten, ik heb flink gefitnessed en morgen ga ik weer keurig op de 1200 kcals, waar ik kennelijk thuishoor.
Vandaag was een onverwacht half junkdagje.
Zo zie je maar...die dingen moeten niet geplanned worden. Beter dit dan een 200 gram zak vette mierzoete paaseitjes van minstens 1000 hoogkoolhydratische kcals.
pi_46965550
Whieoew ik heb er weer zin in Zit nu lekker te forummen met mn flesje water naast me Die galajurk gaat mooi zitten in april!

Ohja ik heb ook een nieuw baantje...ga van ¤3,59 naar ¤8,50 per uur..
pi_46966415
quote:
Op maandag 5 maart 2007 21:23 schreef Miss_S het volgende:

[..]

niemand?

vanmorgen weer voor het ontbijt 15 minuten gesport
vanavond dan eindelijk weer bootcamp
  dinsdag 6 maart 2007 @ 09:53:04 #195
12913 GreatWhiteSilence
pi_46966727
Misschien na mijn huwelijk... Maar iedereen is zo ver weg...
pi_46966788
quote:
Op maandag 5 maart 2007 21:23 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Jawel hoor, lijkt me wel eens leuk om iedereen te ontmoeten.
pi_46966807
Ik zit trouwens een beetje te twijfelen of ik zou gaan sporten vandaag. Op zich wil ik wel graag, maar ik moet ook bloed gaan geven, dus misschien is dat niet zo'n handige combinatie.
Iemand daar ervaring mee?
  dinsdag 6 maart 2007 @ 10:07:35 #198
12913 GreatWhiteSilence
pi_46967035
Hoe gaat het bloed geven gewoonlijk? En wil je sporten voor of na het bloedgeven?
  dinsdag 6 maart 2007 @ 11:10:04 #199
157031 roosjeroosje1988
pi_46968572
Ik heb zojuist pas ontbeten.
pi_46968645
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 11:10 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik heb zojuist pas ontbeten.
ben je net pas wakker of gewoon laat ontbeten?

ik weet trouwens niet hoe het zit met bloedgeven, heb het zelf nog nooit gedaan
  dinsdag 6 maart 2007 @ 11:13:51 #201
157031 roosjeroosje1988
pi_46968673
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 11:12 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ben je net pas wakker of gewoon laat ontbeten?
Ik was gewoon nog ff blijven lezen in bed.
pi_46968995
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 10:07 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Hoe gaat het bloed geven gewoonlijk? En wil je sporten voor of na het bloedgeven?
Normaal heb ik er niet echt last van, ik voel me hooguit wat flauw de rest van de dag. Als ik al ga sporten zou het ervoor moeten, maar gisteren voelde ik me na het sporten ook wat flauw. Het duurde niet lang, toen ik wat gegeten had was het over. Zou het dan onverstandig zijn om bloed te geven?

Ach ja, ik doe het gewoon. Eerst sporten, dan avondeten en dan naar de bloedbank. Als er genoeg tijd tussen zit, zou het toch goed moeten gaan.
pi_46969337
Ik had gehoopt dat de schade mee zou vallen na die 2 keer gourmetten, maar er zit gewoon een kilo aan

Dus dat word wel erg hard sporten deze week dan om het er weer af te krijgen.
pi_46969403
Ik heb wel eens gehoord dat je voor elke gram vet 3 gram water vasthoudt. Dat gaat er gelukkig ook weer sneller af. Als je nu weer goed op gaat letten, ben je het vast zo weer kwijt.
pi_46969585
ik hoop het maar, nu let ik er wel weer goed op iig, geen slechte dingen in huis gehaald en weer sporten, maar toch baal ik er van, want die 56 kg wil ik echt niet meer zien gewoon
  dinsdag 6 maart 2007 @ 12:10:08 #206
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_46970294
Hey ik meld me ook aan!

Ben zelf veels te zwaar voor mijn lengte! dus er moet wat af.
Ik sport zeker 3 dagen per week. Vooral cardio
Ik eet gezond. Thuis koken we ook gezond.
Ik snoep niet maar toch val ik niet af.. grrr
The girl that lost her mind
  dinsdag 6 maart 2007 @ 12:41:44 #207
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_46971254
* Spacehamster wou dat ze 56 kilo was....

Ik ga weer es ff te voet naar de supermarkt.
(Jammer dat die super zo vlakbij is...)
pi_46971415
Ik heb een nieuw doel voor mezelf ingesteld: geen gewichtsdoel, (want ik weet wel zo onderhand dat het nu nog wel, maar erg langzaam gaat), maar vooral die vette buik minder krijgen. Het is al minder dik, maar nog niet bepaald mooi (zeker de verhouding boven/ onderlichaam). Dus flink buikspieroefeningen doen denk ik maar, verder weet ik het niet zo.
Een meeting lijkt me wel een idee, maar zoiets lijkt me vrij lastig te organiseren aangezien veel mensen druk zijn en we verspreid wonen (neem ik zo eventjes aan).
pi_46971633
Gewoon een keer op een centraal punt, in Utrecht of Amersfoort ofzo afspreken, dan is het meestal wel te doen om een meeting te organiseren

Welkom Zeeltje en veel succes en Spacehamster, jij bent ook vast geen 1.58
  dinsdag 6 maart 2007 @ 12:59:51 #210
157031 roosjeroosje1988
pi_46971744
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 12:56 schreef Sylvana het volgende:
Gewoon een keer op een centraal punt, in Utrecht of Amersfoort ofzo afspreken, dan is het meestal wel te doen om een meeting te organiseren

Welkom Zeeltje en veel succes en Spacehamster, jij bent ook vast geen 1.58
Je mag zelfs nog aankomen kijk maar: http://vc01.netcon.nl/body_mass_index/body_mass.html
pi_46971817
Ik denk ook niet dat Sylvana wil afvallen omdat ze nu zo ongezond is.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 13:06:15 #212
157031 roosjeroosje1988
pi_46971893
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:02 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik ook niet hoor, ik mag nog *even kijken* bijna 10 kilo kwijt. Niet dat dat gaat gebeuren ofzo.
pi_46971950
Ik reageer ook maar weer eens na een weekje. Het gaat niet zo goed, maar de verklaring ligt voor de hand: Morgen ben ik jarig . Zondag heb ik het al met schoonfamilie gevierd, dus toastjes met eiersalade, worst, kaas, taart en ga zo maar door. Plus dat zwager met een enorm lekkere doos luxe bonbons aan komt zetten als cadeau!
En ik ben morgen pas jarig... Vanavond komt iemand langs, dus taart eten. Morgen weer, en de dag daarna ook nog op mijn werk taart mee! Argh.... Monchoutaart trouwens.
En ik ben nu ook nog eens thuis in plaats van op mijn kamer, en dan eet ik automatisch ongezonder omdat hier wel koekjes in huis zijn.

Iedereen zal nu wel denken 'je hoeft toch geen lekkers te nemen', maar ik kan de verleiding dan niet weerstaan! En ik ben maar één keer per jaar jarig, en ik wordt maar één keer in mijn leven 21. Mag het dus best wel vieren aan de ene kant, maar ik weet nu al dat ik volgende week extra kilometers ga hardlopen!
pi_46972215
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:02 schreef Mini_rulez het volgende:
Nouja, mn buikomvang is wel veel te hoog hoor, en dat is wel gevaarlijk, zoveel buikvet, dus huisarts had ook gezegd dat het wel slim is om daar iig wat kilo's vet kwijt te raken

Mn buikomvang is 94 cm, terwijl voor vrouwen onder de 88 cm gezond is

[ Bericht 8% gewijzigd door _Hestia_ op 06-03-2007 13:26:14 ]
pi_46973027
Daar zijn de meningen ook over verdeeld toch?
Soms wordt er nl. ook gezegd 80% van je heupomtrek (dat zou ik al helemaaaaaaaaaal niet halen)
En 80 cm buikomtrek maximaal heb ik ook gehoord (dat heb ik met mn adem inhouden ongeveer )
  dinsdag 6 maart 2007 @ 13:41:36 #216
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_46973087
gister had ik 1065 kcal gegeten. En dat met ontbijt, lunch en avond eten..
Mijn moeder vind dat ik moet afvallen ( wat ook waar is )
maar nu begint ze te zeuren dat ik MAAR 1065 kcal binnen heb. En dat terwijl ik niet meer honger had!
  dinsdag 6 maart 2007 @ 13:42:27 #217
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_46973108
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:39 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Soms wordt er nl. ook gezegd 80% van je heupomtrek (dat zou ik al helemaaaaaaaaaal niet halen)
En 80 cm buikomtrek maximaal heb ik ook gehoord (dat heb ik met mn adem inhouden ongeveer )
bij mij is het vooral mijn bovenbenen!
mijn buik is 86 cm dus net net onder haha..
  dinsdag 6 maart 2007 @ 13:49:13 #218
157031 roosjeroosje1988
pi_46973324
Ik heb geen idee wat mijn omtrekken zijn?
pi_46973425
Pak de centimeter en huppakee...

Dat vind ik trouwens vaak een betere maat dan gewicht. Je gewicht wordt mede bepaald door dingen als vocht en spieren en botten, terwijl het er uiteindelijk om gaat dat je dunner wilt zijn, dus een kleinere omtrek wilt hebben.
Ik weet alleen mijn eigen buikomtrek niet, ik meet altijd alleen m'n taille en m'n heupen. Toch eens meten.
pi_46974376
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:39 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
als ik google op buikomtrek vrouwen dan staat zo'n beetje overal 88 cm. 80 cm zou ik al helemaaaaal nooit halen

als ik gewoon wat vet van mn buik naar mn armen of bovenbenen kon knippen en plakken dan was het goed geweest, want ik heb dus wel een te dikke buik, maar hele dunne armen en onderbenen
pi_46974431
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:41 schreef Zeeltje het volgende:
gister had ik 1065 kcal gegeten. En dat met ontbijt, lunch en avond eten..
Mijn moeder vind dat ik moet afvallen ( wat ook waar is )
maar nu begint ze te zeuren dat ik MAAR 1065 kcal binnen heb. En dat terwijl ik niet meer honger had!
en helemaal geen tussendoortjes als fruit ofzo gegeten dan?

want daar kan het ook aan liggen dat je niet afvalt, omdat je je verbranding niet op gang houdt als je maar 3 maaltijden per dag eet en verder geen (gezonde) tussendoortjes
  dinsdag 6 maart 2007 @ 14:23:35 #222
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_46974585
Sylvana, ik ben zo'n 3 cm langer. Maar als 94 echt je buikomtrek is, dan verander ik mijn vorige opmerking toch maar in: "Onmiddelijk naar de sportschool jij en ga aan de gewichten! Nee niet die roze rammelaartjes maar die waarmee je nog maar net 12 foutloze reps kan doen. En niet zeuren over te grote spieren want die krijgen alleen de ultragedisciplineerden...als ze mazzel hebben!"

Ff opscheppen met mijn buikomtrek: die zit de afgelopen dagen tussen de 85 en 83 cm.
Hebben we wel allemaal een meetlint??
Roosje, ga jij es ff als de donder naar de super om een meetlint aan te schaffen!
Hup hup!

Ik ben in een strenge bui vandaag... Gnagna..
Wie wil er nog meer op de donder?
pi_46974601
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 09:37 schreef Miss_S het volgende:

[..]

niemand?

vanmorgen weer voor het ontbijt 15 minuten gesport
vanavond dan eindelijk weer bootcamp
De meeting lijkt me best leuk, mits niet te ver van huis Ik zelf woon in Vlissingen (zeeland) ...

Verder weten sommige misschien nog wel dat ik een omtrek-foto had gemaakt van mezelf.. ontbloot bovenlijf voor de spiegel ( ) en aan jullie gevraagd waar ik moest meten dat heb ik nu weer gedaan, alleen balen dat ik de oude foto kwijt ben, kon ik een beetje vergelijken

Maar mn huidige maten zijn als volgt:
Thv mn tepels: 95 cm
Thv mn navel: 90 cm
Taille? (net boven mn zwembandjes het smalste gedeeltje van mn bovenlichaam in ieder geval): 83

Fotooo

Het is de slaapkamer van mn vader trouwens, dont mind the mess

edit//

Ik had de oude foto nog wel!!!

pi_46974734
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:23 schreef Spacehamster het volgende:
Sylvana, ik ben zo'n 3 cm langer. Maar als 94 echt je buikomtrek is, dan verander ik mijn vorige opmerking toch maar in: "Onmiddelijk naar de sportschool jij en ga aan de gewichten! Nee niet die roze rammelaartjes maar die waarmee je nog maar net 12 foutloze reps kan doen. En niet zeuren over te grote spieren want die krijgen alleen de ultragedisciplineerden...als ze mazzel hebben!"
Uhm, ik weet niet of je het topic een beetje volgt verder, maar ik ga al 3 keer in de week naar de sportschool en ben hartstikke gedisciplineerd, dus voor mij hoef je niet streng te zijn hoor want dat ben ik wel voor mezelf en gaat hartstikke goed, alleen dat vet is er gewoon niet met een paar weken af, dat duurt wel een paar maanden. Je moet 7000 kcal verbranden om 1 kg vet te verliezen, dus bij mij duurt dat wel een maand of 5 denk ik

[ Bericht 5% gewijzigd door _Hestia_ op 06-03-2007 14:33:09 ]
  dinsdag 6 maart 2007 @ 14:36:00 #225
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_46975066
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:20 schreef Sylvana het volgende:

[..]

en helemaal geen tussendoortjes als fruit ofzo gegeten dan?

want daar kan het ook aan liggen dat je niet afvalt, omdat je je verbranding niet op gang houdt als je maar 3 maaltijden per dag eet en verder geen (gezonde) tussendoortjes
ja appel om 4 uur
pi_46975294
Hoe (on)gezond is ragout?
pi_46976186
Uit een blikje? Dat verschilt per merk, dus ik denk dat je het beste even op het blikje kunt kijken.

Ontopic: ik heb helemaal weer de thee (zonder cafeïne) ontdekt, heb al 2 potten op vandaag. Je blijft wel naar de wc rennen, maar volgens mij is het wel erg gezond.
Ook wat gesnoept, dus dat wordt extra hard sporten.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 15:18:46 #228
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46976637
Zo, H&M is weer wat rijker . Eén dunne wollen trui, een soort vest met bijbehorende blouse en een polo met lange mouwen gekocht . Bij gebrek aan maat XL heb ik de polo in maat L gepast en hij paste gewoon. Ruim nog wel. Voortaan toch maar weer eens maat L proberen dan. Heb me ook in een broekmaat 42 weten te wurmen, maar daarin had ik varkenspootjes, dus dat leek me geen goed plan . Maar was allang blij dat de broek dicht ging zonder m'n adem in te houden. In mijn huidige maat 44 had ik ook varkenspootjes in die broek, dus kennelijk is het voor dat model de bedoeling dat je varkenspootjes hebt .

Ook nog een nieuwe riem gekocht (maat 100 *grom* ) en ik wilde nog schoenen, rokjes en een broek gaan kopen, maar ik vond het eigenlijk wel even genoeg geweest zo . Nu heb ik iig weer iets fatsoenlijks om aan te trekken .

Zonet een aardbeiensmoothie weggewerkt en zo dadelijk zet in m'n tanden in een appel. Ik zit nu nog op stage, maar officieel hoef ik maar tot 13 uur. Dus spullen hier gelaten en gaan shoppen (stage zit midden in het centrum van Groningen). Straks om 16 uur nog college en dan ben ik om 18:30 weer thuis.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 6 maart 2007 @ 15:21:51 #229
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46976759
Over dat meten: waar moet ik precies meten? Kan iemand dat even inzichtelijk maken? (plaatje enzo ).
Niet meer actief op Fok!
pi_46978281
Knip en jat van de Wehkampsite

1. Lichaamslengte
Kan het gemakkelijkst gemeten worden langs bijv. een deurpost (wel even de schoenen uittrekken).
2. Halsomvang
De centimeter zo om de hals leggen, dat er iets ruimte overblijft. De boordmaat van overhemden is de halsomvang in cm.
3. Bovenwijdte/Bustewijdte
Borstwijdte gemeten over de grootste omvang.
4. Onderbustewijdte
Omtrek gemeten precies onder de buste.
5. Taillewijdte
De kleinste omtrek tussen borst en heup.
6. Heupwijdte
Gemeten over het breedste deel van de heupen.
7. Binnenbeenlengte
Gemeten met gestrekte benen van grond tot kruis.
pi_46978659
Hier druk aan het calorieen verbranden met schoonmaken. Ik heb al afgewassen en de keuken en de badkamre helemaal schoongemaakt en zo de wc nog schoonmaken en nog het hele huis stofzuigen. en ben al 2 keer op en neer naar de winkel geweest en naar het ROC gefietst en vanavond nog sporten, dus wel actief dagje
  dinsdag 6 maart 2007 @ 17:06:16 #232
157990 Dsquared2
fresh & funky
pi_46980931
Het heeft helemaal geen zin om al die onzin van die sites enzovoorts te geloven.
Iedereen is anders en elk lichaam heeft andere eisen kwa energieconsumptie.
Ik kan eten wat ik wil. Hamburgers, friet, het maakt niet uit, ik kom niet aan . Ik gebruik tegenwoordig eiwit shakes icm voedingssuplementen en een goede voeding om meer volume te krijgen..
Het blijft echter een feit, dat tussendoortjes (doner, na het uitgaan) ontzettend slecht zijn. Ook uitgaan en roken is slecht. Wil je afvallen schaf dan eerst deze slechte gewoontes af...
Het heeft absoluut GEEN zin om te gaan trainen/cardio als je lichaam geen rust en te weinig of slechte voeding krijgt. Je zal jezelf dan eerder overtrainen, met het resultaat dat je stopt.
pi_46981013
quote:
Het heeft absoluut GEEN zin om te gaan trainen/cardio als je lichaam geen rust en te weinig of slechte voeding krijgt. Je zal jezelf dan eerder overtrainen, met het resultaat dat je stopt.
Uhm, Dsquared2, dat doen de meesten toch ook niet hier, de meesten passen hier toch EN hun voedingspatroon aan EN gaan dan meer bewegen/sporten

Misschien dat het handig is als je eerst een topic een beetje volgt voordat je wat zegt
  dinsdag 6 maart 2007 @ 17:23:53 #234
157990 Dsquared2
fresh & funky
pi_46981613
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 17:08 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Uhm, Dsquared2, dat doen de meesten toch ook niet hier, de meesten passen hier toch EN hun voedingspatroon aan EN gaan dan meer bewegen/sporten

Misschien dat het handig is als je eerst een topic een beetje volgt voordat je wat zegt
Ik had het topic idd niet doorgelezen Maar het was meer een opmerking in het algemeen. Ik zie veel mensen die vol enthousiast beginnen, en dan na 2 maanden weer afhaken, puur om de boven genoemde redenen.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 18:03:36 #235
157031 roosjeroosje1988
pi_46983263
Ontbijt: 1 boterham met kipfilet (en zo'n glas Hero fruit ontbijt)
'S middags: een banaan en 7 kleine stukjes appel
Net: Ravioli en italiaanse groenten (Echt niet normaal hoe lekker! )

[ Bericht 3% gewijzigd door roosjeroosje1988 op 06-03-2007 18:15:33 ]
pi_46983508
Mijn taille is 79 cm
Win ik nu een wasmachine?
pi_46983715
68 cm, yeah baby...
Trust me, I know what I'm doing.
pi_46983773
jullie mogen best een beetje van mij hoor
pi_46983804
Ik ben dan ook meer een peertje. Vet komt op de heupen...
Trust me, I know what I'm doing.
pi_46983873
Mijn taille is 93 cm, Sylvana heeft een 'lotgenoot'. Ik ben verder ook niet superdik ofzo, en mijn BMI is nog net goed. Maar toch is mijn buikomvang niet gezond. En dat is ook de reden dat ik af wil vallen. Nouja, eigenlijk is de reden dat ik mijn spekrol op mijn buik niet mooi vind en me lelijk voel.
pi_46983946
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 18:22 schreef Plukie86 het volgende:
Mijn taille is 93 cm, Sylvana heeft een 'lotgenoot'. Ik ben verder ook niet superdik ofzo, en mijn BMI is nog net goed. Maar toch is mijn buikomvang niet gezond. En dat is ook de reden dat ik af wil vallen. Nouja, eigenlijk is de reden dat ik mijn spekrol op mijn buik niet mooi vind en me lelijk voel.
dat heb ik dus ook, zo'n vetrol over je broekrand heen is niet echt charmant

welkom bij de club dan
pi_46984073
mh, ik voel mij een echte zeur nu

Mijn taille is 68cm en mn heupen zijn 98 cm

moet er wel bijzeggen ik heb een enorme wespentaille van mijzelf

maar het is idd het belangrijkste dat je die cm kwijtraakt, zelfs een paar cm kan een enorm verschil maken qua hoe je kleren passen. Hoewel... het is zo verleidelijk altijd naar die weegschaal te kijken :p
pi_46984167
Mijn taille is 78 en ik begon met 82, dus het sporten heeft effect! Heup is: 100, die had ik in het begin niet gemeten dus het verschil weet ik niet. Maar de meeste centimeters ben ik kwijt bij m'n bovenbenen: ze zijn nu 57 en ik begon met 62. Gaat de goeie kant op!
pi_46984307
idd

en qua cm op je heupen zal het dan ook iets van een 4cm schelen, dat is bij mij meestal toch het geval de cm die eraf gaan op de buik gaan er ook ongeveer af op de heupen

en qua bovenbenen zit ik ook op dezelfde dikte ongeveer denk ik met jou, daar gaat het altijd het traagst
  dinsdag 6 maart 2007 @ 18:41:28 #245
34182 knuffeldees
Fris en Fruitig
pi_46984411
2e week bezig met het ziekenhuisdieet, ik heb zon behoefte aan snoep
maar van het weekend mag ik eten wat ik wil en daar probeer ik me maar aan te houden

tis wel héél erg moeilijk

ben vorige vorige week zondag begonnen met 64,1 kg en zat vanmorgen op 60,4
dus ik doe het niet voor niks nog maar 2,4 kilootjes te gaan en ondertussen lurk ik hier lekker verder
Dubbel zo Frissss
pi_46984439
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 18:41 schreef knuffeldees het volgende:
2e week bezig met het ziekenhuisdieet, ik heb zon behoefte aan snoep
maar van het weekend mag ik eten wat ik wil en daar probeer ik me maar aan te houden

tis wel héél erg moeilijk

ben vorige vorige week zondag begonnen met 64,1 kg en zat vanmorgen op 60,4
dus ik doe het niet voor niks nog maar 2,4 kilootjes te gaan en ondertussen lurk ik hier lekker verder
Ehm...
Het ziekenhuisdieet is niet, ik herhaal niet gezond, en heeft ook niets met ziekenhuizen te maken.
pi_46984467
Wat is het ziekenhuisdieet?
pi_46984512
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 18:28 schreef _Eendje_ het volgende:

maar het is idd het belangrijkste dat je die cm kwijtraakt, zelfs een paar cm kan een enorm verschil maken qua hoe je kleren passen. Hoewel... het is zo verleidelijk altijd naar die weegschaal te kijken :p
dat ga ik dus idd wat minder proberen te doen, op de weegschaal staan en meer naar die buikomvang te kijken, want daar moet ik centimeters verliezen

zo maar weer es richting sportschool
pi_46984578
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 18:43 schreef conleche het volgende:
Google er maar eens naar..
Komt erop neer dat je op een dag 2 sinaasappels, 2 beschuiten en wat yoghurt eet, en dan 's avonds bv 2 eieren en nog maar wat yoghurt.

Ik ga er maar niet eens aan beginnen om te vertellen wat hier allemaal fout aan is
pi_46984672
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 18:46 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Google er maar eens naar..
Komt erop neer dat je op een dag 2 sinaasappels, 2 beschuiten en wat yoghurt eet, en dan 's avonds bv 2 eieren en nog maar wat yoghurt.

Ik ga er maar niet eens aan beginnen om te vertellen wat hier allemaal fout aan is
uhm, dat klinkt idd niet echt gezond nee
pi_46984676
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 18:43 schreef conleche het volgende:
Het 5 dagen dieet, ook wel ziekenhuisdieet genoemd.

Iedere ochtend:

1 sinaasappel of grapefruit
1 beschuit of geroosterde boterham
koffie of thee zonder suiker of melk

Maandagmiddag:

1 ei
2 bekers yoghurt, halvol of vol
2 beschuiten of geroosterde boterhammen

Maandagavond:

2 tomaten
2 eieren
1 beker yoghurt, halfvol of vol
halve krop sla eventueel met wat olie, azijn en zout

Dinsdagmiddag:

1 ei
2 bekers yoghurt, halvol of vol

Dindsdagavond:

1 tomaat
1 beker yoghurt, halvol of vol
1 bief tartaar eventueel gegrild
Woensdagmiddag:

1 ei
2 bekers yoghurt, halfvol of vol

Woensdagavond:

125 gram biefstuk gegrild
1 beker yoghurt, halfvol of vol
1 beschuit pf geroosterde boterham
Donderdagmiddag:

125 gram kwark
1 tomaat
1 zure augurk

Donderdagavond:

1 appel
2 tomaten
1 bief tartaar eventueel gegrild

Vrijdagmiddag:

200 gram vis naar keuze
1 tomaat

Vrijdagavond:

1 ei
1 tomaat

Koffie en thee zonder suiker of melk, en mineraalwater mag je onbeperkt drinken.

In het weekend mag je normaal eten.

Je blijft op je streefgewicht door iedere maandag het volgende te eten:

's morgens : 1 glas water met een citroen
's middags : 1 appel, 1 beschuit of 1 geroosterde boterham
's avonds : halve krop sla, 1 ei en 1 tomaat

ok... ik denk dat ik hierbij op zaterdag naar het frietkot kruip en mij een groot pak met pickles bestel
pi_46984725
Damn, ik snap echt niet wie er in hemelsnaam zo'n ongezond dieet kan verzinnen zeg
quote:
Dat is toch geen avondeten joh

En alleen biefstuk lijkt me ook niet echt wat

Ik zou zeggen tegen die persoon die dit doet: eet gewoon 3 normale maaltijden per dag en beweeg wat meer en dan val je op een veel gezondere manier af
  dinsdag 6 maart 2007 @ 18:53:09 #253
34182 knuffeldees
Fris en Fruitig
pi_46984780
kan me niet schelen wat ervan gevonden word, ik heb geen honger en het werkt
Dubbel zo Frissss
pi_46984815
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 18:53 schreef knuffeldees het volgende:
je helpt je lichaam alleen wel naar de vernieling hoor, je krijgt veel te weinig voedingstoffen binnen op deze manier en hoe wil je het na dat dieet gaan doen dan? Dan zit je zo weer op je startgewicht volgens mij
pi_46984824
ik heb nu wel zin gekregen op nog een klein snackje... geroosterd brood met een beetje plattekaas
pi_46984858
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 18:53 schreef knuffeldees het volgende:
En ik kan je garanderen dat je gewicht er net zo snel weer aan zit als het eraf ging, als je ermee stopt.
Met misschien zelfs een jojo-bonus!

Je loopt een hoop mis op deze manier.. eiwitten, vet, vitaminen, vezels en nog allerlei andere stofjes die misschien niet eens ontdekt zijn maar wel in lekker vers eten zitten, en je gezond houden!
pi_46984903
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 18:55 schreef Alcarin het volgende:
En ik kan je garanderen dat je gewicht er net zo snel weer aan zit als het eraf ging, als je ermee stopt.
Met misschien zelfs een jojo-bonus!
Idd dat soort dieten werken echt totaal niet

Je kunt echt beter gewoon een leefpatroon aanleren dat je altijd volhoudt, dus gewoon ontbijt, lunch, avondeten, gezonde tussendoortjes en sporten, dat is een stuk beter vol te houden dan zo'n crashdieet
pi_46984921
Ik vind het nogal meevallen met dat ongezonde (zegt iemand die jaren het Atkinsdieet heeft gedaan).
Het is toch niet voor altijd? Niet dat ik het ga doen hoor, maar ik heb ergere dieten gezien, (denk mayo-dieet, brooddieet, sherrydieet)
  dinsdag 6 maart 2007 @ 18:57:47 #259
34182 knuffeldees
Fris en Fruitig
pi_46984951
neehoor dat valt wel mee, ik heb veel minder honger nu en als ik straks gewoon af en toe een snoepje of chipje neem is er niks aan de hand.

heb genoeg beweging en sport ook genoeg dit is gewoon de ideale manier om naar mijn streefgewicht te komen.
Dubbel zo Frissss
pi_46984967
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 18:57 schreef conleche het volgende:
Ik vind het nogal meevallen met dat ongezonde (zegt iemand die jaren het Atkinsdieet heeft gedaan).
Het is toch niet voor altijd? Niet dat ik het ga doen hoor, maar ik heb ergere dieten gezien, (denk mayo-dieet, brooddieet, sherrydieet)
Ja het kan altijd erger, maar ik vind dit echt niet normaal hoor
pi_46984973
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 18:57 schreef conleche het volgende:
Alle tijdelijke dieten zijn onzin. Je zult blijvend je eetpatroon moeten veranderen om blijvend af te vallen.
Zo, Alcarin heeft gesproken!
pi_46984988
Eendje, kom jij uit Belgie? Je hebt allemaal van die schattige uitdrukkingen, als plattekaas en frietkot.
pi_46984990
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 18:57 schreef knuffeldees het volgende:
neehoor dat valt wel mee, ik heb veel minder honger nu en als ik straks gewoon af en toe een snoepje of chipje neem is er niks aan de hand.

heb genoeg beweging en sport ook genoeg dit is gewoon de ideale manier om naar mijn streefgewicht te komen.
Oja, gebrek aan allerlei gezonde voedingsmiddelen, en dat gaan we aanvullen met chips?
pi_46985002
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 18:58 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Alle tijdelijke dieten zijn onzin. Je zult blijvend je eetpatroon moeten veranderen om blijvend af te vallen.
Zo, Alcarin heeft gesproken!
hier mee eens is, aangezien ik het zelf ook al zei

richting sportschool gaat
pi_46985041
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 18:59 schreef Sylvana het volgende:
hier mee eens is, aangezien ik het zelf ook al zei

richting sportschool gaat
Wij snappen elkaar
Sportze!
  dinsdag 6 maart 2007 @ 19:03:18 #266
34182 knuffeldees
Fris en Fruitig
pi_46985122
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 18:59 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Oja, gebrek aan allerlei gezonde voedingsmiddelen, en dat gaan we aanvullen met chips?
wat denk je dat ik in het weekend eet snoep met chips ofzo.

Jezus jullie doen net ofdat er een wereld vergaat het is maar voor 2 weken
en dan ga ik weer normaal eten zonder jojo of iets dergelijks.

Dit is een ideaal dieet als je snel op je streefgewicht wil komen, en blijven.
En dus níet voor altijd. En makkelijk vol te houden
Dubbel zo Frissss
pi_46985202
@ knuffeldees: het probleem met deze diëten is dat je op een bepaald moment lichamelijk zo een nood gaat hebben aan bepaalde dingen dat je er gewoon weer veel te veel van gaat eten.

Zoals hierboven al is gezegd: je moet je hele eetpatroon aanpassen. Meer dan 1kg per week verliezen is trouwens meestal ook niet heel gezond.

@ Conleche yep de frietjes hebben mij weggegeven

doet dat goed met het sporten

Ik ben nog even aan het twijfelen... nog zoveel te doen... maar ik wil FITNESSS
pi_46985272
* Sylvana sleept _Eendje_ NU mee naar de sportschool
pi_46985293
zo jullie hebben veel gekletst vandaag
we kunnen beginnen met erover te hebben welke steden het beste voor een meeting zijn, inderdaad iets centraals zou leuk zijn
maar er moet ook iets te doen zijn

ik ben net pas thuis dus weinig zin om te sporten maar begin toch zo met bootcamp
buikomtrek meet ik trouwens op het smalste gedeelte en dat is bij mij 78cm
pi_46985295
Kijk, natuurlijk is het beste om je leefpatroon te veranderen en langzaam af te vallen. Maar ik vind het wel erg moeilijk. Normaal als ik dan aan het Atkinsdieet begon was ik binnen een maand 5 kilo kwijt en dat werkt wel motiverend! Nu is het zo dat ik heeeel langzaam afval, maar als ik maar even afwijk van het dieet zit er zo weer een kilo aan waar ik dan weer een week over doe om die eraf te krijgen en ik moet ook vaak vechten tegen de trek. Terwijl bij Atkins had ik NOOIT honger. Dan zou je zeggen dat ik dat dan maar weer moet gaan doen. Maar nee, ik wil het nu echt op de gezonde verantwoorde manier doen, maar makkelijk is anders!
pi_46985356
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 19:03 schreef knuffeldees het volgende:
wat denk je dat ik in het weekend eet snoep met chips ofzo.

Jezus jullie doen net ofdat er een wereld vergaat het is maar voor 2 weken
en dan ga ik weer normaal eten zonder jojo of iets dergelijks.

Dit is een ideaal dieet als je snel op je streefgewicht wil komen, en blijven.
En dus níet voor altijd. En makkelijk vol te houden
Okay, ik ga weer lief doen
Die opmerking over chips maakte ik omdat jij zei dat je 'er wat chipjes bij ging eten' of iets dergelijks. Ik nam aan dat dat bij het dieet hierboven was, jij bedoelde waarschijnlijk bij je normale eten, na het hele dieet.
Als jij blij wordt van dit dieet, moet je het vooral doen. Ik denk alleen niet dat het de gezondste optie is, en ik vrees dat het geen blijvend gewichtsverlies oplevert. Bij 4 kilo per week gaat er ergens een lampje aan in mijn hoofd en naast dat lampje staat: ongezond.
De schade zal na 2 weken inderdaad wel meevallen, maar er zijn ook mensen die dit langer doen dan 2 weken.
Ik hoop dat je gewicht eraf blijft als je weer normaal gaat eten
pi_46985508
@eendje: ik herkende het want ik kom ook heel vaak in Belgie, ik heb daar nl. m'n atelier! Dus ik zit daar zo'n 2 weken van iedere maand
pi_46985716
Zo, ik vind mezelf vandaag zielig dus mag ik een bak kwark met banaan
pi_46985883
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 19:07 schreef conleche het volgende:
Kijk, natuurlijk is het beste om je leefpatroon te veranderen en langzaam af te vallen. Maar ik vind het wel erg moeilijk. Normaal als ik dan aan het Atkinsdieet begon was ik binnen een maand 5 kilo kwijt en dat werkt wel motiverend! Nu is het zo dat ik heeeel langzaam afval, maar als ik maar even afwijk van het dieet zit er zo weer een kilo aan waar ik dan weer een week over doe om die eraf te krijgen en ik moet ook vaak vechten tegen de trek. Terwijl bij Atkins had ik NOOIT honger. Dan zou je zeggen dat ik dat dan maar weer moet gaan doen. Maar nee, ik wil het nu echt op de gezonde verantwoorde manier doen, maar makkelijk is anders!
aan de andere kant is 1kg per week ook weer niet zo weinig
(ok... ik ben bevooroordeeld er moet ook maar 4kg af)
en trouwens echt enkel naar het gewicht kijken mag je ook niet doen, je moet vooral naar je kleding kijken, ik ben iemand die 2kg aankomt wanneer ze gaat sporten, ik bouw heel gemakkelijk spiermassa op. Ik pas dus wel beter in mijn kleren maar mijn weegschaal weigert nog naar beneden te gaan
Dus dan kan ik bv 2kg vermagert zijn qua massa maar wel 1,5 spieren bij hebben en dus maar een deprimerende 500gr vermagert zijn op enkele weken

Diëten in het land van de bourgondiers... nog moeilijker
pi_46986020
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 19:06 schreef Sylvana het volgende:
* Sylvana sleept _Eendje_ NU mee naar de sportschool
I want to, I want to

maar mijn stagemappen moeten morgen binnen
pi_46986104
ik zou eigenlijk nu ook mijn stage papieren eindelijk eens gaan invullen
maar goed sporten is belangrijker op het moment
  dinsdag 6 maart 2007 @ 20:14:41 #277
157031 roosjeroosje1988
pi_46988371
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 18:03 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ontbijt: 1 boterham met kipfilet (en zo'n glas Hero fruit ontbijt)
'S middags: een banaan en 7 kleine stukjes appel
Net: Ravioli en italiaanse groenten (Echt niet normaal hoe lekker! )
Ben nu aan m'n 2de cracker bezig. Wat zit er eigenlijk allemaal in Ravioli?
  dinsdag 6 maart 2007 @ 20:16:06 #278
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46988449
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 19:05 schreef _Eendje_ het volgende:
@ knuffeldees: het probleem met deze diëten is dat je op een bepaald moment lichamelijk zo een nood gaat hebben aan bepaalde dingen dat je er gewoon weer veel te veel van gaat eten.

Zoals hierboven al is gezegd: je moet je hele eetpatroon aanpassen. Meer dan 1kg per week verliezen is trouwens meestal ook niet heel gezond.

@ Conleche yep de frietjes hebben mij weggegeven

doet dat goed met het sporten

Ik ben nog even aan het twijfelen... nog zoveel te doen... maar ik wil FITNESSS
Belgen .
Je schrijft zo schattig.
Schrijf je ook 'schoon' en 'zie me graag'? .
Niet meer actief op Fok!
pi_46988636
vlees, groente, kaas dat soort dingen
en pasta natuurlijk
  dinsdag 6 maart 2007 @ 20:20:07 #280
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46988683
Ik heb vandaag gezondigd. Maar ik was dan ook heul zielig. Vanochtend om 8:30 al met de benenwagen naar stage, toen moest ik met m'n begeleidster naar een school in Gorredijk, daarna heb ik geshopt dus (ja daar word je ook moe van, hoor ), daarna college en pas om 18:00 kon ik op huis aan. Toen had ik honger en Mark had al eten voor zichzelf en ik had niet zoveel zin om aardappels te schillen, in stukjes te snijden, half uur in oven...

dus ff een raspatatje met een kroket gehaald . Wel heb ik vandaag een hele paprika van ca 200 gram weggewerkt. Ik vind het niet echt heel geweldig ofzo, maar goed, dat went wel, zeker als ik 's ochtends een helft neem en 's avonds (nu) een helft.
Ik vond Liga koekjes eerst ook maar vies, maar nu vind ik ze erg lekker, vooral de crunchy .

(ik eet trouwens paprika of worteltjes op dagen dat ik anders niet of niet voldoende groenten binnen krijg).
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 6 maart 2007 @ 20:21:47 #281
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46988788
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:19 schreef Miss_S het volgende:
vlees, groente, kaas dat soort dingen
en pasta natuurlijk
ze wil vast weten hoeveel calorieën erin zitten . En roosjeroosje, je hebt verschillende soorten ravioli (dwz: met verschillende vullingen). Dus het hangt voor een groot deel van de vulling af hoeveel calorieën erin zullen zitten.

Ik was verleden zomer in Italië en daar hadden ze ravioli met spinazievulling. Zó lekker hè . Gelukkig hebben ze dat hier niet, anders at ik elke avond ravioli .
Niet meer actief op Fok!
pi_46988839
paprika´s vind ik wel heel lekker (moet ze maar weer eens kopen)
friet enzo vind ik dan weer niet lekker
pi_46988888
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:21 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ze wil vast weten hoeveel calorieën erin zitten . En roosjeroosje, je hebt verschillende soorten ravioli (dwz: met verschillende vullingen). Dus het hangt voor een groot deel van de vulling af hoeveel calorieën erin zullen zitten.
per 100 gram 113 kcal
maar dat zal ook verschillend zijn
  dinsdag 6 maart 2007 @ 20:25:44 #284
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46989017
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:22 schreef Miss_S het volgende:
paprika´s vind ik wel heel lekker (moet ze maar weer eens kopen)
friet enzo vind ik dan weer niet lekker
maar friet is wél heel makkelijk, vooral als je alleen bent en je wilt niet koken. Ik houd niet zo van pizza oid en de friettent is vlakbij dus dan is de keus snel gemaakt .

Kroketjes .
Niet meer actief op Fok!
pi_46989984
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:16 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Belgen .
Je schrijft zo schattig.
Schrijf je ook 'schoon' en 'zie me graag'? .
ja
en... goesting
  dinsdag 6 maart 2007 @ 20:50:13 #286
157031 roosjeroosje1988
pi_46990155
Amai, belgisch spreken is best lastig zenne.
pi_46990269
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 18:28 schreef _Eendje_ het volgende:
mh, ik voel mij een echte zeur nu

Mijn taille is 68cm en mn heupen zijn 98 cm
Bij mij is het net zoiets hoor, taille 65 en heupen 96. Ik ben duidelijk een zandlopertje.
Maar goed, voor iemand van 1m59 is 96cm heupomtrek nog best breed.
pi_46990298
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:50 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Amai, belgisch spreken is best lastig zenne.
Als Limburgse weet ik uit ervaring dat het heel vervelend kan zijn als mensen je gaan napraten.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 20:54:34 #289
157031 roosjeroosje1988
pi_46990354
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:53 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Als Limburgse weet ik uit ervaring dat het heel vervelend kan zijn als mensen je gaan napraten.
Hoezo dan? Ik praat toch niemand na?
pi_46990544
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:20 schreef Viking84 het volgende:
Wel heb ik vandaag een hele paprika van ca 200 gram weggewerkt. Ik vind het niet echt heel geweldig ofzo, maar goed, dat went wel, zeker als ik 's ochtends een helft neem en 's avonds (nu) een helft.
Wel zonder pitjes en zaadlijsten enzo toch anders val je straks behoorlijk snel af
Wat een geklets hier mensen! Ben ik een dagje echt actief bezig voor m'n scriptie, mag ik de hele avond weer bijlezen, daar gaat m'n tijd

Dat ziekenhuisdieet heeft m'n moeder ook ooit gedaan wat een gedoe. We noemen het nu het appeltje-eitje-dieet en ze heeft plechtig beloofd het nooit meer te doen want mensen, wat was ze chagrijnig toen ze dat volgde. Het is echt veel en veel te weinig en ja, na een tijdje zat alles + nog wat extra kilo's er weer aan.

Moet ik er natuurlijk wel bij vertellen dat mijn moeder mijn grote afvalvoorbeeld is, want toen ze te horen kreeg dat ze suikerziekte had en dat het wel eens veel minder erg zou kunnen worden als ze af zou vallen is ze met een nieuwe levensstijl en eetpatroon 35 kilo afgevallen. Dat is nu 2 jaar geleden en het is er nog steeds af zo stoer hè!

Vandaag ben ik best weer goed bezig geweest. Potten groene thee weggewerkt, ontbijt een geroosterde boterham met ham en komkommer en een appel, lunch 2 geroosterde boterhammen met kaas en komkommer en een klein bakje yoghurt met een sinaasappel. Avondeten couscous met wokgroentes en kip, en nu zo nog een beker optimel. Tussendoor bij de AH to go nog een bruin broodje met gerookte kip genomen, want ik had weer eens een wachttijd-honger.

Ik eet wel veel brood, maar ik ben nou eenmaal echt een broodliefhebster, dus als ik er verder geen gekke dingen bij eet moet het gewoon kunnen vind ik.

Trouwens, dit topic werkt echt motiverend als ik in de verleiding kom dan denk ik "maar wat moet ik dan straks vertellen in het topic " en dan leg ik het weer weg erg hè.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 21:00:50 #291
157031 roosjeroosje1988
pi_46990618
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:58 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Trouwens, dit topic werkt echt motiverend als ik in de verleiding kom dan denk ik "maar wat moet ik dan straks vertellen in het topic " en dan leg ik het weer weg erg hè.
Inderdaad. Als dit topic er niet was geweest had ik het ook nooit zolang volgehouden.
pi_46990819
roosjeroosje: het is Vlaams of Belgisch Nederlands

Mini-Rulez: idd dat is het lastigste in principe hebben we een droomfiguur, moesten we nu gewoon 5 cm groter zijn

Razztwizzle: liever een boterhammetje meer dan van pure frustratie een pakje chips openen ofzo
pi_46990875
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:06 schreef Mini_rulez het volgende:
ik heb helemaal weer de thee (zonder cafeïne) ontdekt
Wat voor thee is dat? Die wil ik ook
pi_46991016
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 21:08 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Wat voor thee is dat? Die wil ik ook
Van de Pickwick site:
Alle Rooibos varianten, Sterrenmunt, Kamille honing vanille, Afternoon Spirit, After Dinner Spice en Evening Breeze bevatten geen thee en dus geen theïne.
pi_46991027
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 21:12 schreef Razztwizzle het volgende:
Van de Pickwick site:
Alle Rooibos varianten, Sterrenmunt, Kamille honing vanille, Afternoon Spirit, After Dinner Spice en Evening Breeze bevatten geen thee en dus geen theïne.
Ja maar...dat is geen thee.
pi_46991101
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 21:12 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Ja maar...dat is geen thee.
Ja maar... thee bevat theine dus ook cafeine.
Voor zover ik weet heeft zonnatura ook "cafeinevrije" thee maar dat is ook kruidenthee achtig spul.
Ik drink trouwens ook veel thee, ongeveer 2 potten per dag (à 1,5 liter) maar dat is wel gewone thee, dus met theine. Ik heb er eigenlijk niet zo'n last van.

Ik vind cafeinevrije koffie trouwens ook geen koffie .

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2007 21:16:35 ]
pi_46991143
Ik had inderdaad Evening Breeze, 's ochtends. Alle kruidenthee bevat in principe geen theïne, toch?
Misschien is het officieel geen thee, maar ik vind hem wel lekker.
pi_46991182
Nou ja, dan hou ik het voorlopig maar op groene thee. Toch een stuk minder caffeine dan gewone thee
pi_46991837
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 21:17 schreef Alcarin het volgende:
Nou ja, dan hou ik het voorlopig maar op groene thee. Toch een stuk minder caffeine dan gewone thee
Nou, in groene thee zit net zoveel theine als in gewone thee. Alleen merk je het minder omdat er in groene thee meer looizuur zit wat de werking van de theine weer afzwakt.
Okee, genoeg thee nerdisme

Er bestaat ook witte thee, daar zit bijna geen theine in. Ik weet alleen niet of dat in de supermarkt te koop is.
pi_46992387
quote:
Er bestaat ook witte thee, daar zit bijna geen theine in. Ik weet alleen niet of dat in de supermarkt te koop is.
Ja gewoon bij de super, van Pickwick, ik heb hier een pakje staan, smaakt als gewone thee, best lekker dus, je brengt me op een idee.
*loopt naar de keuken om water op te zetten*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')