Ik MOET idd niks, ik heb nu ook een gezond BMI. Maar ik WIL er toch wel zo'n 5 kg vanafquote:Op zondag 4 maart 2007 13:11 schreef Viking84 het volgende:
[..]
maar jij hoeft ws ook niet zoveel af te vallen als ik. Ik moet 10 kg. Dan kun je niet zeggen dat de laatste kg's moeizaam gaan, want dan gaat het me om de laatste 2 kg lijkt me.
Één berichtje per dag, alleen maar op het eind van de dag wat ik gegeten heb, mag dat ook niet? Ik zal proberen verder niet meer lastig te doen dan.quote:Op zondag 4 maart 2007 13:14 schreef Viking84 het volgende:
[..]
je kunt het ook zelf bijhouden in een worddocumentje. Doe ik ook. Als je merkt dat je weer aankomt, kun je meteen controleren hoe dat komt en je evt twijfels hier posten.
Dat je elke keer je dagmenu hier post vind ik een beetje zinloos en het gaat me ook vervelen.
Het is de roosjeroosje-show niet.
Wat bedoel je nu? Nog minder eten?quote:Op zondag 4 maart 2007 13:15 schreef Viking84 het volgende:
[..]
het moet gezegd: wat ben jij een ongelooflijke aanstelster. Pak jezelf eens wat beter aan!
volgens mij heeft viking het niet over je eten maar meer algemeenquote:Op zondag 4 maart 2007 13:36 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Één berichtje per dag, alleen maar op het eind van de dag wat ik gegeten heb, mag dat ook niet? Ik zal proberen verder niet meer lastig te doen dan.
[..]
Wat bedoel je nu? Nog minder eten?
ja ik zag het net pasquote:Op zondag 4 maart 2007 13:42 schreef Sylvana het volgende:
Miss_S, even voor jou, het is op Fok de gewoonte dat degene die de laatste post in een topic heeft het nieuwe topic opentNu heb ik het maar even gedaan, maar dan weet je dat iig voor een eventuele volgende keer
Lijkt me toch wel redelijk als je je dagmenu idd aan het eind van de dag hier kan plaatsenquote:Op zondag 4 maart 2007 13:36 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Één berichtje per dag, alleen maar op het eind van de dag wat ik gegeten heb, mag dat ook niet? Ik zal proberen verder niet meer lastig te doen dan.
[..]
Wat bedoel je nu? Nog minder eten?
Maakt verder niet heel veel uit, zoveel moeite is het nou ook weer nietquote:Op zondag 4 maart 2007 13:43 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja ik zag het net pas
was een online spelletje aan het spelen sorry
Thnx, erg handig, heb het veranderdquote:Op zondag 4 maart 2007 13:55 schreef Thrilled het volgende:
in de OP mag gewoon gelinkt worden naar http://kevinos.technotop.nl/sdhi.png hoor, dan kan ik steeds de nieuwe afbeelding uploaden en blijft de afbeelding elk deel up to date..
[afbeelding]
Ah oke.quote:Op zondag 4 maart 2007 13:45 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Lijkt me toch wel redelijk als je je dagmenu idd aan het eind van de dag hier kan plaatsendan kunnen anderen je vertellen wat goed en niet zo goed was en krijg je een beeld van wat je kan veranderen.
Ja ik moet me inderdaad niet meer zo aanstellen, ik zal hier geen 'boehoe' gedrag meer vertonen.quote:Op zondag 4 maart 2007 13:45 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
En ik denk dat Viking bedoelt dat je er niet zomaar vanuit moet gaan "dat je misselijk gaat worden van de honger" en "dat je niks meer mag eten" en "boehoe nog meer gesnif" maar dat je gewoon het moet doen en maar zien hoe het gaat. Niet bang zijn voor honger lijden, dat hoeft namelijk nietgewoon iets eten als je maag rammelt, anders wordt het ongezond.
Ja maar ik ben nu alleen nog maar iets afgevallen dus ik zal dan nu wel zeker niks verkeerd doen.quote:Op zondag 4 maart 2007 13:48 schreef Sylvana het volgende:
[..]
@roosjeroosje: van mij mag je best 1 keer per dag neerzetten wat je de hele dag hebt gegeten, maar daar gaat het niet echt om, het gaat erom dat je je voedingspatroon voor het leven verandert, en ik hoop niet dat je je hele leven elke dag moet blijven posten wat je hebt gegeten![]()
Maar gewoon zelf in een word-documentje een eetdagboek bijhouden en het melden als er speciale dingen zijn waar je vragen over hebt lijkt mij persoonlijk handiger. Dat je het meldt als je bent aangekomen en je niet weet waardoor het komt ofzo, dan kunnen we kijken waar het aan ligt in je eetpatroonMaar om dat elke dag te doen heeft weinig zin, nou weet je onderhand hopelijk wel wat gezond is en wat niet.
Dat vond ik idd ook heel raar, dat ik juist meer moest gaan eten om af te vallen, maar nu weet ik idd dat het komt om je verbranding op gang te houden. Maar heel vaak heb ik dus ook niet echt honger ofzo, maar zal ik toch tussen de middag gewoon moeten eten.quote:Op zondag 4 maart 2007 14:12 schreef Viking84 het volgende:
Volgens het dieettopic moet ik meer eten. Ik heb nu geen last van een hongergevoel, maar ik moet toch meer eten om m'n verbranding op gang te houden. Raar: eten als je geen honger hebt.
Maar hoe merk je dat dan? Wanneer je meer moet gaan eten?quote:Op zondag 4 maart 2007 14:17 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Dat vond ik idd ook heel raar, dat ik juist meer moest gaan eten om af te vallen, maar nu weet ik idd dat het komt om je verbranding op gang te houden. Maar heel vaak heb ik dus ook niet echt honger ofzo, maar zal ik toch tussen de middag gewoon moeten eten.
In 3 vwo werd ik zo erg gepest dat ik me in de pauzes en tussenuren altijd opsloot op de wc, en als ik op school was at ik dus ook niet, ontbijten deed ik toen ook niet, op een koekje en een glas chocomelk na dan en dan at ik dus gewoon de hele dag niks, tot aan het avondeten, at ik gewoon normaal mee, en dan 's avonds nog een koekje ofzo en meer niet. Maar dat heb ik dus een jaar lang zo gedaan en dat is er dus helemaal ingeslopen dat eetpatroon, na 3vwo naar de havo gegaan en werd ik niet meer gepest, maar uit gewoonte at ik nog niet op school, maar ik kwam dus wel gewoon steeds aan, ook al at ik dus niets overdag. Maar dat heeft dus te maken dat mn verbranding niet op gang kwam. Het laatste jaar ben ik dus al bezig om een gezond eetpatroon aan te leren, eerst heel lang moeite gedaan om tussen de middag gewoon brood te eten, speciaal wekker op half 1 zetten dat ik eraan herinnert werd enzo, en sindskort dus ook aan het leren om te ontbijtenquote:Op zondag 4 maart 2007 14:46 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Maar hoe merk je dat dan? Wanneer je meer moet gaan eten?
O wat vervelend dat je werd gepest! Ik heb dat ook gehad en vanaf m'n 12de t/m m'n 15de heb ik ook op school niet gegeten, niet door dat pesten op school maar gewoon 'iets' hield me tegen om dat te doen, het was altijd veel te druk, je kon echt niet fatsoenlijk iets eten, en ik vond het denk ik daardoor niet fijn om te eten, ik vond het gewoon fijner om het thuis te doen. (Thuis at ik dan wel veel hoor.quote:Op zondag 4 maart 2007 14:52 schreef Sylvana het volgende:
[..]
In 3 vwo werd ik zo erg gepest dat ik me in de pauzes en tussenuren altijd opsloot op de wc, en als ik op school was at ik dus ook niet, ontbijten deed ik toen ook niet, op een koekje en een glas chocomelk na dan en dan at ik dus gewoon de hele dag niks, tot aan het avondeten, at ik gewoon normaal mee, en dan 's avonds nog een koekje ofzo en meer niet. Maar dat heb ik dus een jaar lang zo gedaan en dat is er dus helemaal ingeslopen dat eetpatroon, na 3vwo naar de havo gegaan en werd ik niet meer gepest, maar uit gewoonte at ik nog niet op school, maar ik kwam dus wel gewoon steeds aan, ook al at ik dus niets overdag. Maar dat heeft dus te maken dat mn verbranding niet op gang kwam. Het laatste jaar ben ik dus al bezig om een gezond eetpatroon aan te leren, eerst heel lang moeite gedaan om tussen de middag gewoon brood te eten, speciaal wekker op half 1 zetten dat ik eraan herinnert werd enzo, en sindskort dus ook aan het leren om te ontbijtenEn ontwikkel nu een steeds gezonder eetpatroon dus, met meer eten, om dus af te vallen
Tja, ik ben niet alleen dat jaar erg gepest hoor, maar toen was het wel het ergst en toen dus jaar niet gegeten op school, maar gepest ben ik van mn 7e-16e zo'n beetjequote:Op zondag 4 maart 2007 15:11 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
O wat vervelend dat je werd gepest! Ik heb dat ook gehad en vanaf m'n 12de t/m m'n 15de heb ik ook op school niet gegeten, niet door dat pesten op school maar gewoon 'iets' hield me tegen om dat te doen, het was altijd veel te druk, je kon echt niet fatsoenlijk iets eten, en ik vond het denk ik daardoor niet fijn om te eten, ik vond het gewoon fijner om het thuis te doen. (Thuis at ik dan wel veel hoor.)
ik heb straks een stage op 10min lopen van het station van Utrecht... schiet ook niet echt opquote:Op zondag 4 maart 2007 14:15 schreef Lienekien het volgende:
En je goede voornemen van lopend naar je stage.
Dan maak je een omweg.quote:Op zondag 4 maart 2007 15:43 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
ik heb straks een stage op 10min lopen van het station van Utrecht... schiet ook niet echt op![]()
ja, langs alle leuke winkeltjesquote:
Nee, je moet wel een beetje stevig doorlopen. Is ook beter voor je portemonnee.quote:
alle beetjes helpenquote:Op zondag 4 maart 2007 15:43 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
ik heb straks een stage op 10min lopen van het station van Utrecht... schiet ook niet echt op![]()
@Miss_S, leuke weblog!
Een goede paraplu meenemen. Vind ik nog altijd prettiger dan in een regenpak op de fiets.quote:Op zondag 4 maart 2007 15:55 schreef Viking84 het volgende:
[..]
alle beetjes helpen. Als je maar geen bus pakt naar je stageplek. Ik ben alleen bang dat het morgen regent. Dan ben ik toch geneigd om op de fiets te gaan, anders kom ik zeiknat aan.
Was het maar alvast zomer.
ja paraplu is een optie jaquote:Op zondag 4 maart 2007 15:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een goede paraplu meenemen. Vind ik nog altijd prettiger dan in een regenpak op de fiets.
ja, daar heb je ook weer een punt!quote:Op zondag 4 maart 2007 15:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, je moet wel een beetje stevig doorlopen. Is ook beter voor je portemonnee.![]()
nee, zeg, met de bus doe je er haast nog langer over! zeker in de spitsquote:Op zondag 4 maart 2007 15:55 schreef Viking84 het volgende:
[..]
alle beetjes helpen. Als je maar geen bus pakt naar je stageplek.
Zekersquote:Op zondag 4 maart 2007 16:10 schreef Quinazoline het volgende:
Maar fietsen is al beter dan de bus, toch?
Dat kan wel sneller jaquote:Op zondag 4 maart 2007 16:17 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Zekers.
Ik ben het niet gewend om te fietsen (behalve van en naar de uni / stad dan) en met dit weer is het zo dat ik graag zsm weer binnen wil zijn. Brrr. Er kan zomaar een stortbui vallen, het is koud etc.
Ik krijg wel steeds meer zin om in de zomer te gaan fietsen. Rond Drachten / Beetsterzwaag zal ik niet veel nieuws meer tegenkomen (ik fietste altijd met mijn moeder), maar ik ken Groningen e.o. nog helemaal niet, dus hoog tijd om daar verandering in te brengen. Mp3 spelertje op, water mee, boterhammetjes mee en dan heerlijk een paar uur op de fiets en proberen zoveel mogelijk km in een uur af te leggen. Toen ik vroeger fietste, legde ik zo'n 12 km in een uur af. Zou dat sneller moeten kunnen?
haha.quote:Op zondag 4 maart 2007 16:27 schreef mordradead het volgende:
[..]
Dat kan wel sneller jaik fiets gemiddeld denk ik 25km/u als ik een rondje fiets. Vandaag dus even richting Dokkum geweest maar m'n mp3 speler hield er vroegtijdig mee op waardoor ik maar ben omgekeerd
ik heb dus niet echt veel gefietst maar goed het was wel weer even lekker
25 valt echt wel mee hoor, met de wind mee wat sneller en met wind tegen natuurlijk wat langzamerquote:Op zondag 4 maart 2007 16:30 schreef Viking84 het volgende:
[..]
haha.
Ja, een goed muziekje leidt af van de vermoeidheid. Ik zou ook teruggekeerd zijn
. Wow, 25 km/u. Dat is wel heel stoer. En dan stop je niet onderweg? Ik wil een keer naar m'n ouders fietsen (35 km). Zou dat te doen zijn? Ik keer niet dezelfde dag nog terug natuurlijk
.
Ik woon zelf in Leeuwarden en daar staat 1 heel hoog gebouw en als je buiten Leeuwarden bent zie je die al van ver dus dat is een heel mooi orientatiepunt voor mij, zeker omdat de rest in Friesland zo vlak isquote:Op zondag 4 maart 2007 16:36 schreef Lienekien het volgende:
Ik maak zelden fietstochten buiten de stad omdat ik bang ben de weg kwijt te raken. Hoe doen jullie dat?
ik durf om dezelfde reden niet zo goed alleen te gaan fietsen. Met z'n tweeën verdwalen is toch altijd een stuk prettiger dan alleen verdwalenquote:Op zondag 4 maart 2007 16:36 schreef Lienekien het volgende:
Ik maak zelden fietstochten buiten de stad omdat ik bang ben de weg kwijt te raken. Hoe doen jullie dat?
quote:Op zondag 4 maart 2007 16:51 schreef Lienekien het volgende:
Als je wil fietsen om af te vallen, is een roestige damesfiets geschikter dan een flitsende racefiets of mountainbike. Want dat trapt zwaarder.
Ik denk dat ik maar eens een fietskaart ga kopen. Ik fiets trouwens ook liever alleen. Dat geklets onderweg houdt alleen maar op.
Ik zwaai wel naar je. Dan weet je dat ik het ben.quote:Op zondag 4 maart 2007 16:59 schreef Viking84 het volgende:
[..]. Maar dat schiet niet op. Ik wil ook een beetje opschieten
. Fietskaart kopen ga ik ook doen ja. Misschien komen we elkaar nog wel eens tegen dan
. Jij woont toch ook in Groningen?
dat heb ik ook, dus ik fiets gewoon in de sportschoolquote:Op zondag 4 maart 2007 16:36 schreef Lienekien het volgende:
je moet een pm sturen naar Troel waarin je zegt dat je in dit topic wilt, want iedereen komt automatisch in het lijstje van het dieetclubtopicquote:Op zondag 4 maart 2007 17:17 schreef vrijevogel het volgende:
hmm ik heb een account aangemaakt vanmiddag en een resultaat toegevoegd, maar sta er nog niet tussen. morgen weer ff checken, anders ga ik wel aan de bel trekken
Neej, ik ben snip verkoude. Ik ben nog steeds met mijn gedachte in het zonnetje. Moet ook echt oppassen dat ik niet bijna depressief wordt van dit weer zeg, blergh.quote:Op zondag 4 maart 2007 17:17 schreef vrijevogel het volgende:
hmm ik heb een account aangemaakt vanmiddag en een resultaat toegevoegd, maar sta er nog niet tussen. morgen weer ff checken, anders ga ik wel aan de bel trekken
zwahiel, al weer een beetje gewend aan nederland?
ik zal dit trouwens ook even wat uitgebreider in de OP zetten, want nu staat er alleen dat je Troel moet contacten, maar dat is dus niet echt duidelijk genoeg zo te lezen.quote:Op zondag 4 maart 2007 17:26 schreef Sylvana het volgende:
[..]
je moet een pm sturen naar Troel waarin je zegt dat je in dit topic wilt, want iedereen komt automatisch in het lijstje van het dieetclubtopic
Heel herkenbaar. Helaas.quote:Ik moet ook alles regelen hier in huis
ja daar zat ik zelf ook al over te denken. Aan de andere kant is het niet helemaal zijn schuld (bedenk ik me nadat ik hem de huid heb volgescholdenquote:Op zondag 4 maart 2007 18:09 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Och, zie het voordeel: die kaas zal nu niet jouw gewicht doen toenemen...![]()
Over welk gerecht hebben we het?
toevallig was de AH ook open vandaag, maar natuurlijk weer tot 17 uur. Een uur nadat ik erachter kwam dat ik geen kaas meer had.quote:Op zondag 4 maart 2007 18:15 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Jammer dat je in Groningen zit, anders had je wel wat kaas bij mij kunnen halen...
we hadden nog wel gewone kaasquote:Op zondag 4 maart 2007 18:50 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ga er zo naar toe, ik zal even kijken. Ze verkopen sowieso gewone kaas, dus tsja, als je er zo'n ramp van maakte dat er geen kaas was zou dat ook een optie zijn toch.
... wat hadden we nou gezegd? niet elke keer posten wat je eet.quote:Op zondag 4 maart 2007 19:08 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
'S middags had ik nog stukjes appel op en een banaan en vanavond 2 saté, een half ei met zoetzure saus, tahoe blokjes en wat sperziebonen.
We aten niet thuis! En ik had al zo weinig gegeten vergeleken de anderen en ik heb GEEN ijsje aangenomen. En ik mag toch wel 's avonds posten wat ik heb gegeten? Reageer ik een hele tijd niet, is het weer niet goed.quote:Op zondag 4 maart 2007 19:25 schreef Viking84 het volgende:
[..]
... wat hadden we nou gezegd? niet elke keer posten wat je eet.
En ik hoop dat je weet dat saté erg ongezond is?
Tip: kijk eens op het pakje hoeveel calorieën erin zitten voor je iets in je mond stopt.
ja, maar je zou dan 's avonds 1 keer posten wat je de hele dag gegeten had toch?quote:Op zondag 4 maart 2007 19:37 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
We aten niet thuis! En ik had al zo weinig gegeten vergeleken de anderen en ik heb GEEN ijsje aangenomen. En ik mag toch wel 's avonds posten wat ik heb gegeten? Reageer ik een hele tijd niet, is het weer niet goed.
Ik denk dat ik vanavond weer een cracker neem. Misschien moet ik daar voorlopig een gewoonte van maken om het op gang te houden.
Oh dat valt me mee. Zo'n klein winkeltje en ik dacht dat ze er alleen maar broodjes, drinken e.d. verkochten.quote:Op zondag 4 maart 2007 19:36 schreef DevilsAndDust het volgende:
De AH2go had wel geraspte kaas, btw.
ja, ga gauw joh! Ze mochten hier nog denken dat jij ook een dikkerd bentquote:En nu ga ik snel weer uit het topic
Ja dat is wel makkelijk gezegd maar ik weet nooit hoe ik moet reageren.quote:Op zondag 4 maart 2007 19:49 schreef Sylvana het volgende:
[..]
en misschien dat je ook wat vaker op anderen kunt reageren ipv alleen te vertellen wat je zelf eet en wat je eigen problemen zijn, misschien helpt dat ook om wat meer begrip te krijgen
zo van: "Jullie zijn goed bezig" (ook al meen je het niet, het motiveert ons welquote:Op zondag 4 maart 2007 19:52 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ja dat is wel makkelijk gezegd maar ik weet nooit hoe ik moet reagaren.
idd, dan kun je het net zo goed gewoon in een dagboek schrijven ofzoquote:Op zondag 4 maart 2007 19:53 schreef Viking84 het volgende:
[..]
zo van: "Jullie zijn goed bezig" (ook al meen je het niet, het motiveert ons wel). Hoe zou je het vinden als iedereen hier z'n eigen verhaal zou posten en niet zou reageren op een ander? Wat is dan nog de zin van een forum?
Ja maar jullie zijn denk ik ook heel wat makkelijker in communicatie dan ik. Maar oke: Jullie zijn goed bezig!!!!!quote:Op zondag 4 maart 2007 19:53 schreef Viking84 het volgende:
[..]
zo van: "Jullie zijn goed bezig" (ook al meen je het niet, het motiveert ons wel). Hoe zou je het vinden als iedereen hier z'n eigen verhaal zou posten en niet zou reageren op een ander? Wat is dan nog de zin van een forum?
Dat zou echt een rámp zijn ja!quote:Op zondag 4 maart 2007 19:51 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Oh dat valt me mee. Zo'n klein winkeltje en ik dacht dat ze er alleen maar broodjes, drinken e.d. verkochten.
[..]
ja, ga gauw joh! Ze mochten hier nog denken dat jij ook een dikkerd bent![]()
.
Nou, ik heb ooit eens een tijdje op zo'n hometrainer gezeten en ik werd zo enorm chagrijnig van het feit dat ik wel keihard zat te fietsen maar niets leuks om me heen zag, geen frisse wind in m'n gezicht had en simpelweg niet vooruit kwam. Drie essentiele dingen die ik toch wel bij fietsen vind horen eigenlijkquote:Op zondag 4 maart 2007 17:25 schreef Sylvana het volgende:
[..]
dat heb ik ook, dus ik fiets gewoon in de sportschool
In de sportschool kijk ik gewoon tv ondertussen, hebben apparaten met ingebouwde tv, dus dan is het al weer wat minder erg om te fietsen, gaat tijd wel snel voorbij en af en toe komt er nog een leuke jongen om naar te kijken langslopen enzoquote:Op zondag 4 maart 2007 20:00 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Nou, ik heb ooit eens een tijdje op zo'n hometrainer gezeten en ik werd zo enorm chagrijnig van het feit dat ik wel keihard zat te fietsen maar niets leuks om me heen zag, geen frisse wind in m'n gezicht had en simpelweg niet vooruit kwam. Drie essentiele dingen die ik toch wel bij fietsen vind horen eigenlijk.
Maar goed, ik moet m'n mond houden over sporten want ik ben zo enorm a-sportief dat ik het maar niet moet uitlokken dat mensen mij gaan vragen van "en wat doe jij eigenlijk aan sport".
Drie keer! Wauwquote:Op zondag 4 maart 2007 20:02 schreef Sylvana het volgende:
[..]
In de sportschool kijk ik gewoon tv ondertussen, hebben apparaten met ingebouwde tv, dus dan is het al weer wat minder erg om te fietsen, gaat tijd wel snel voorbij en af en toe komt er nog een leuke jongen om naar te kijken langslopen enzo
Morgenavond maar weer es doen, en dan dinsdag en donderdag ook, hele tijd 2 keer in de week gesport en kijken of ik dat volhield en nu dan opbouwen naar 3 keer in de week
Herkenbaar...quote:Op zondag 4 maart 2007 20:04 schreef Razztwizzle het volgende:
Drie keer! Wauw. Ik sport helemaal niet, wel slecht eigenlijk. Ik houd mezelf voor dat ik het veel te druk heb (kuch.. met Fokken zeker
) en dat m'n scriptie voorgaat (die niet opschiet) en dat ik ook al twee cursussen in de week volg (van 1 en van 1,5 uur.. enorm druk.. )
Allemaal van die nepexcuses eigenlijk.
Ik ken dat wel hoor, ik fitness al sinds mn 16e, maar in die 4 jaar tijd is het ook regelmatig voorgekomen dat ik de sportschool maanden niet van binnen zag. Maar nu laatste tijd gaat het aardig goed met volhouden, alleen die 2 weken net nadat mn vader hersenbloeding had gehad stond mn hoofd er ff niet naar, om in huilen uit te barsten in de sportschool is ook weer zowat. Maar nu laatste paar weken gaat het wel goed en vorige week dus voor het eerst 3 keer gesport en dat beviel wel goed, dus toch maar ff proberen zien vol te houdenquote:Op zondag 4 maart 2007 20:04 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Drie keer! Wauw. Ik sport helemaal niet, wel slecht eigenlijk. Ik houd mezelf voor dat ik het veel te druk heb (kuch.. met Fokken zeker
) en dat m'n scriptie voorgaat (die niet opschiet) en dat ik ook al twee cursussen in de week volg (van 1 en van 1,5 uur.. enorm druk.. )
Allemaal van die nepexcuses eigenlijk.
Doe dat dan ookquote:Op zondag 4 maart 2007 20:10 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Herkenbaar...
Een jaar geleden ging ik 2 of 3x per week naar de sportschool, maar vrat ik me wel vol met troep. Werkte dus niet.
En nu eet ik wel goed, maar sport ik weer niet![]()
Ik moet echt gaan zwemmen!
Inkoppertje: "En wat doe jij eigenlijk aan sport?"quote:Op zondag 4 maart 2007 20:00 schreef Razztwizzle het volgende:
Maar goed, ik moet m'n mond houden over sporten want ik ben zo enorm a-sportief dat ik het maar niet moet uitlokken dat mensen mij gaan vragen van "en wat doe jij eigenlijk aan sport".
ook herkenbaarquote:Op zondag 4 maart 2007 20:10 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Herkenbaar...
Een jaar geleden ging ik 2 of 3x per week naar de sportschool, maar vrat ik me wel vol met troep. Werkte dus niet.
En nu eet ik wel goed, maar sport ik weer niet![]()
Ik moet echt gaan zwemmen!
Nouja, ik doe dus niet aan sport. Dat dat duidelijk is. Ik fiets naar het station, ik loop naar college, ik loop weer terug, en ik fiets (heuvelopquote:Op zondag 4 maart 2007 20:19 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Inkoppertje: "En wat doe jij eigenlijk aan sport?".
Ik ben ook a-sportief, om verschillende redenen:
1) nooit in m'n vrije tijd aan sport gedaan
2) ik was nogal onhandig, dus ik werd vaak als laatste gekozen (en dan krijg je vanzelf weerzin tegen sport
3) ik heb geen zin om helemaal naar de sportschool te fietsen
4) als ik naar de sportschool ga, doe ik altijd maar wat. Eigenlijk zou ik eens een les met een personal trainer moeten boeken die een plan voor me opstelt en me leert hoe ik nu eigenlijk die apparaten moet gebruiken. Je moet die apparaten op een bepaalde manier hanteren, anders loop je kans op blessures of boek je geen vooruitgang en daar ben ik bang voor.
Ooit - dat is: als ik genoeg ruimte heb en genoeg geld- wil ik nog eens een loopband in huis hebben voor de wintermaanden. Maar eerst in de zomer maar eens even buiten lopen
. Het nadeel van buiten lopen / fietsen is natuurlijk dat je misschien te enthousiast bent en dan te moe bent om nog terug te lopen / fietsen
. Als je op een hometrainer fietst, stap je op de plaats van vertrek weer af
.
Tot de zomer ga ik in ieder geval 3 keer per week naar m'n stage lopen en als het mee zit kan ik een begin maken met hardlopen (maar dan moet ik wel weer eens wat afvallen).
Wow, dat is handigquote:Op zondag 4 maart 2007 20:02 schreef Sylvana het volgende:
In de sportschool kijk ik gewoon tv ondertussen, hebben apparaten met ingebouwde tv, dus dan is het al weer wat minder erg om te fietsen, gaat tijd wel snel voorbij en af en toe komt er nog een leuke jongen om naar te kijken langslopen enzo
Goed zegquote:Morgenavond maar weer es doen, en dan dinsdag en donderdag ook, hele tijd 2 keer in de week gesport en kijken of ik dat volhield en nu dan opbouwen naar 3 keer in de week
Ik heb op zolder nog een loopband staan die nu niet heel veel meer doet dan stof vangenquote:Op zondag 4 maart 2007 20:19 schreef Viking84 het volgende:
Ooit - dat is: als ik genoeg ruimte heb en genoeg geld- wil ik nog eens een loopband in huis hebben voor de wintermaanden. Maar eerst in de zomer maar eens even buiten lopen
.
3 Keer per week wandelen is al een prima begin hoorquote:Tot de zomer ga ik in ieder geval 3 keer per week naar m'n stage lopen en als het mee zit kan ik een begin maken met hardlopen (maar dan moet ik wel weer eens wat afvallen).
dat is volgens mij ook het probleemquote:Op zondag 4 maart 2007 20:53 schreef Mezel het volgende:
maar dan moet je wel het verschil tussen lekkere trek en honger kunnen voelen)
Kids say the darndest thingsquote:Op zondag 4 maart 2007 20:59 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dat is volgens mij ook het probleem
ik heb vandaag een verjaardag gehad dus geen geweldige lijn dag maar ook niet heel raar gedaan
mijn neefje had trouwens wel een leuke opmerking die vroeg waarom ik zo´n klein rokje aan had terwijl ik wel al zo groot ben
ik had mijn nieuwe korte schotse rokje aan
Jup zeker handig die tv'squote:Op zondag 4 maart 2007 20:27 schreef Mezel het volgende:
[..]
Wow, dat is handigIk verveel me ook al snel als ik op de crosstrainer sta. Ze staan allemaal recht tegenover een spiegel opgesteld, dus als ik niet 20 minuten lang naar mezelf wil staren moet ik maar gewoon constant naar het calorieentellertje kijken
[..]
Goed zegIk fitness nu al zo'n 2 maanden 2 keer in de week een uurtje, in het begin vond ik dat best zwaar, maar het went steeds meer en ik wil nu ook een keertje extra in de week gaan hardlopen of gewoon lekker een uurtje fietsen
Eigenlijk is het pas woensdag weegdag, maar ik ben stiekem vandaag al op de weegschaal gesprongen en zag dat 'ie op 64.4 stond! Als dat klopt ben ik nu exact op de helft(voor de zekerheid toch maar even wachten hoe de weegschaal er woensdag over denkt)
Ik moet aankomende zondag naar een verjaardag. Ik moest daar vandaag al een koekje afstaan, had niet veel gegeten terwijl er lekkere dingen op tafel stonden en had ook geen ijsje aangenomen. Als ik daar dan ook nog een gebakje moet afstaan kom ik alleen nog maar meer ondankbaar over. Als het nou goed gaat tot die tijd kan ik me toch wel 1 gebakje veroorloven dan? Of een stukje gebak van m'n moeder.quote:Op zondag 4 maart 2007 20:59 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik heb vandaag een verjaardag gehad dus geen geweldige lijn dag maar ook niet heel raar gedaan
Zeg nou eerlijk: maakt het iets uit wat wij zeggen?quote:Op zondag 4 maart 2007 21:28 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Als het nou goed gaat tot die tijd kan ik me toch wel 1 gebakje veroorloven dan? Of een stukje gebak van m'n moeder.![]()
ja want dan krijgt ze weer aandacht en dan is het weer een paar minuten goedquote:Op zondag 4 maart 2007 21:46 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Zeg nou eerlijk: maakt het iets uit wat wij zeggen?
Nee ik denk het eerlijk gezegd niet.quote:Op zondag 4 maart 2007 21:46 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Zeg nou eerlijk: maakt het iets uit wat wij zeggen?
Nou, helemaal je mond houden hoeft ook weer nietquote:Op zondag 4 maart 2007 21:51 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Nee ik denk het eerlijk gezegd niet.Volgens mij kan ik ook beter m'n mond houden inderdaad.
Nou, het kan me niet schelen wat iedereen hier zegt. Maar ik ben net zoals jij. Dat "ene" gebakje, dat "ene" hapje, etc. Maar dat zijn wel de hapjes en snoeperijen waar je uiteindelijk niet door afvalt!quote:Op zondag 4 maart 2007 21:28 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Als het nou goed gaat tot die tijd kan ik me toch wel 1 gebakje veroorloven dan? Of een stukje gebak van m'n moeder.![]()
Dat systeem doe ik ook, maar ik merk wel dat als ik een dag plan dan:quote:Op zondag 4 maart 2007 22:13 schreef Razztwizzle het volgende:
Weet je wat ik doe? Ik stel voor mezelf één dag in de week waarop ik met één ding mag zondigen.
Juist ja!quote:Op maandag 5 maart 2007 09:25 schreef Quinazoline het volgende:
Ik doe ook niet aan snaaidagen. Als ik zin heb in iets lekkers en het de moeite waard vind, neem ik het gewoon. Ben nu al een hele tijd zo bezig en dat kost me weinig moeite, en ik blijf er in ieder geval mee op gewicht, dus ik ben tevreden. Dit is een eetpatroon dat ik kan volhouden en dat gezond is, dus dat heb ik in ieder geval bereikt.
Die laatste paar kilo's moeten er dus af met weer wat strenger dieten maar vooral met meer sporten, maar zoals het nu gaat ben ik ook al best tevreden.
dus de kiwi is het gevecht aan het winnen?quote:Op maandag 5 maart 2007 10:26 schreef Alcarin het volgende:
Soms heb ik zelfs een snaaiweekend![]()
Maar goed, er is snaaien en snaaien. Hele zakken chips gaan er gewoon niet meer in. Maar een paar glazen wijn en wat toastjes dan weer welHeel af en toe dan.
Ik doe intussen verwoede pogingen om een onrijpe kiwi uit zijn velletje te scheppen...![]()
En daar vliegt weer een stuk kiwi door de lucht. Die stomme keiharde witte kern ook he...![]()
Nee hoor, hij wordt alsnog opgegeten!quote:Op maandag 5 maart 2007 10:29 schreef Miss_S het volgende:
dus de kiwi is het gevecht aan het winnen?
wacht jij maar... Revenge of the Kiwi, das niet mis hoorquote:Op maandag 5 maart 2007 10:30 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Nee hoor, hij wordt alsnog opgegeten!
Victory is mine!![]()
een plak ontbijtkoek van 200 kcl?quote:Op maandag 5 maart 2007 11:08 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
'k Moet nog eventjes door op de uni en heb wel trek, dus ik ga maar een plak ontbijtkoek eten, ook al staat er met kleine lettertjes op dat ie wel 200 kcal bevat. Heb niets anders bij en heb met een boterham ontbeten, dus dit lijkt me dan nog de beste keuze.
Is het dan niet zo'n koekreep o.i.d.? Ik zat het laatst te vergelijken, en in die voorverpakte repen zit per 100 gram zoveel meer calorieen dan in gewoon een plak van een normale ontbijtkoek! Ik schrok er van eigenlijk. Die dingen leken me zo handig om mee te nemen, maar je kan beter gewoon zo'n normale ontbijt nemen en daar plakjes van meenemen.quote:Op maandag 5 maart 2007 11:17 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Het is zo'n voorverpakt ding van 70 gram (dus eigenlijk een dubbele).
Ik denk niet dat jezelf straffen de manier is om prettig af te vallen...quote:Op maandag 5 maart 2007 12:00 schreef conleche het volgende:
Dus deze week: Spartaans voor mij, alleen sportschool en droog brood. En voor straf een maand geen alcohol meer!
Dat doe ik ook hoor, het was maar een manier om te zeggen dat ik me nu de komende tijd geen zondetjes ga veroorloven, dat kan echt pas als ik op gewicht ben, dan is zo'n avond als gister helemaal niet erg, maar nu wel, want het afvallen gaat nu zo langzaam dat je moet oppassen niet gedemotiveerd te raken. Dus dat droge brood gaat wel meevallen, maar die alcohol ga ik echt even laten staan, dat wel.quote:Op maandag 5 maart 2007 12:06 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ik denk niet dat jezelf straffen de manier is om prettig af te vallen...
Schrijf het gewoon af als een leuke avond en ga vanaf vandaag weer verder zoals je eerst bezig was!![]()
hahaquote:Op maandag 5 maart 2007 10:26 schreef Alcarin het volgende:
Soms heb ik zelfs een snaaiweekend![]()
Maar goed, er is snaaien en snaaien. Hele zakken chips gaan er gewoon niet meer in. Maar een paar glazen wijn en wat toastjes dan weer welHeel af en toe dan.
Ik doe intussen verwoede pogingen om een onrijpe kiwi uit zijn velletje te scheppen...![]()
En daar vliegt weer een stuk kiwi door de lucht. Die stomme keiharde witte kern ook he...![]()
Nou ik heb nu wel een methode ontwikkeld om dat te voorkomen, maar dan moet het ding wel rijp zijn. Anders kom ik niet door dat harde witte stuk met mn lepeltjequote:Op maandag 5 maart 2007 12:45 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik ken dat gedoe met die kiwi's, ik heb ze nu alweer een tijdje niet gegeten (we hebben ze ook niet in huis) maar als ik ze eet spettert het alle kanten op.![]()
nouja, komt dus, ik heb SPH gedaan, maar ga SPW doen en omdat ik al wel Propedeuse SPH heb, krijg ik dus 1,5 jaar vrijstellingquote:Op maandag 5 maart 2007 13:28 schreef Guppyfriend het volgende:
wow, das super! ik liep ook altijd met dat idee rond, om mn opleiding snel te doen, maar ik doe het nu maar gewoon even in 4 jaar doen hoor! ik ben nu toch al in het derde jaar!
3 toastjes met brie en 2 glazen wijn erboven ongeveerquote:Op maandag 5 maart 2007 14:05 schreef Spacehamster het volgende:
Zeker is dat het werkt om dan wat mer koolhydraten binnen te krijgen, maar hoeveel kcal je dan boven je dieetlimiet mag komen....? Soms lees ik 200 kcals, soms lees ik 100 kcals....en da's wel een heel groot verschil...
Hoeveel kubieke millimeters van elke voedingsmiddel precies?quote:Op maandag 5 maart 2007 14:59 schreef Alcarin het volgende:
3 toastjes met brie en 2 glazen wijn erboven ongeveer![]()
Ik heb naast m'n fiets een Tacx trainer staan waardoor ik ook binnen kan trainen als het vies weer is dat zou je ook kunnen overwegenquote:Op zondag 4 maart 2007 21:18 schreef Viking84 het volgende:
Ik kom een loopband tegen op internet:
http://www.lc-sport.nl/lo(...)pid-36.html?cPath=22
Niet al te duur (vergeleken met andere loopbanden). Mark zegt dat ik het moet doen, maar aan de andere kant: ik koop eigenlijk liever een fiets deze zomer en lopen kan buiten ook wel.
Als je wel gaat voel je je daarna wel stukken beter! Ik ga nu ook (lesje om 6 uur), heb ook niet echt zin, want voel me wat katerig na gisteravond, maar ik weet dat als ik dan thuiskom ik me heerlijk voel en dan mag ik op de bank naar Grey's A. kijken! Onder een dekentje en met een bordje eten op schoot.quote:Op maandag 5 maart 2007 17:29 schreef Miss_S het volgende:
ik heb echt geen zin om te sporten vandaag
heb eigenlijk nergens zin in vandaag
M'n moeder neemt vaak ook van de peer en de cavia krijgt meestal een stukje van de appel.quote:Op maandag 5 maart 2007 18:13 schreef Lienekien het volgende:
Waarom toch altijd stukjes appel en peer? Waarom niet gewoon een hele appel en peer (al dan niet in stukjes)?
Nou alleen morgen nog van die fles en dan niet meer. Zelfs met 1 boterham had ik daarna al snel weer honger.quote:Op maandag 5 maart 2007 18:15 schreef Miss_S het volgende:
en toch vind ik het ontbijt nog steeds dubbelop
in zo´n drink ontbijt zitten meestal toch veel kcal?
Maar drie kleine stukjes appel, is dat driekwart van de appel?quote:Op maandag 5 maart 2007 18:16 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
M'n moeder neemt vaak ook van de peer en de cavia krijgt meestal een stukje van de appel.
en je mag zelf geen fruit pakken?quote:Op maandag 5 maart 2007 18:16 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
M'n moeder neemt vaak ook van de peer en de cavia krijgt meestal een stukje van de appel.
Ja maar het waren wel kleine stukjes.quote:Op maandag 5 maart 2007 18:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar drie kleine stukjes appel, is dat driekwart van de appel?
Was het maar een klein appeltje?quote:Op maandag 5 maart 2007 18:21 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ja maar het waren wel kleine stukjes.
Die stukjes appel en die 2 stukjes peer plus die banaan zijn er toch wel 2?quote:Op maandag 5 maart 2007 18:19 schreef Sylvana het volgende:
qua fruit krijg je zo wel veel te weinig binnen iig, je moet 2 hele stuks fruit nemen per dag, en dat red je niet als je maar een paar stukjes neemt.
idd, lijkt me toch niet dat je alleen fruit mag als je moeder en de cavia het ook etenquote:
Neem dan de volgende keer 7 kleine stukjes appel.quote:
Ach sommige mensen eten bijna nooit fruit.quote:Op maandag 5 maart 2007 18:22 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik zou wel wat meer fruit gaan eten roosjeroosje
ik heb geen idee, niet dat ik me kan herinneren iig, maar lijkt me wel leukquote:Op maandag 5 maart 2007 18:31 schreef Miss_S het volgende:
is er trouwens ooit over nagedacht voor een meeting voor dit topic
net zoals die bij de dieetclub gehouden worden
Die mensen zijn domquote:Op maandag 5 maart 2007 18:24 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ach sommige mensen eten bijna nooit fruit.
mij ookquote:Op maandag 5 maart 2007 18:33 schreef Sylvana het volgende:
[..]
ik heb geen idee, niet dat ik me kan herinneren iig, maar lijkt me wel leuk
hardlopen hou ik geen 20 minuten vol, crosstrainer welquote:Op maandag 5 maart 2007 19:14 schreef Miss_S het volgende:
[..]
mij ook
misschien als er meer geinteresseerd in zijn dat we iets kunnen doen
heb trouwens net 20 minuten hard gelopen
ging beter dan verwacht een paar weken geleden hield ik het nauwelijks 5 minuten vol en nu weer 20 minuten
ik hou het hierbij voor vandaagquote:Op maandag 5 maart 2007 19:23 schreef Sylvana het volgende:
[..]
hardlopen hou ik geen 20 minuten vol, crosstrainer wel
en ga je nu nog meer sporten of hou je het hierbij?
Wow, goed zeg! Dat moet toch zeker wel een verschil maken. Ik zat er aan te denken dat ook te gaan doen, meer lopen. Vooral op de dagen dat ik als ik de trein uitkom geen boodschappen hoef te doen zou ik best heen en terug naar het station kunnen lopen. Wel boodschappen = fietsen, maar met zware fietstassen+rugzak+tassen aan het stuur is dat natuurlijk ook wel goedquote:Op maandag 5 maart 2007 20:49 schreef Viking84 het volgende:
Hoi allemaal,
net thuis (bijna 12 uur weggeweest) en ik heb zere benen
Ik heb in totaal zo'n 65 minuten gelopen vandaag. Voelde het vanochtend branden in m'n kuiten en vanmiddag voelde ik het vooral vlak boven de binnenkant van m'n knie (hoe heet dat ook alweer?). Maar ik ben wel trots op mezelf dat ik dat gedaan heb
. Morgen weer lopend naar stage. Ik loop dan vier dagen per week 40 minuten per dag in flinke pas.
Lijkt me een hele vooruitgang tov eerder. Zo even lekker douchen, dan hh van Paul de Leeuw kijken en dan m'n nestje in.
Wat is bootcamp eigenlijk, Miss_S?quote:Op maandag 5 maart 2007 19:25 schreef Miss_S het volgende:
[..]
denk dat het slimmer is als ik bootcamp en hardlopen niet op dezelfde dag doe maar om en om
en daarbij gewoon iets van crosstrainer of steppen
Ziet er goed uit dat eetpatroon en meer wandelen is altijd goed ja en ook niet zo heel moeilijk om te doen op zichquote:Op maandag 5 maart 2007 21:10 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Wow, goed zeg! Dat moet toch zeker wel een verschil maken. Ik zat er aan te denken dat ook te gaan doen, meer lopen. Vooral op de dagen dat ik als ik de trein uitkom geen boodschappen hoef te doen zou ik best heen en terug naar het station kunnen lopen. Wel boodschappen = fietsen, maar met zware fietstassen+rugzak+tassen aan het stuur is dat natuurlijk ook wel goed.
Vandaag dus de eerste echte "beter op eten letten" dag, en ik vond het best goed gaan. Ontbeten met een geroosterde boterham met kaas+komkommer, een sinaassappel en een glas karnemelk. Lunch een bak sla met tonijn en mandarijntjes en een glas karnemelk. Avondeten een Valess-ding met worteltjes en (heel weinig) gebakken aardappelschijfjes, en als toetje een beker optimel. Voor de rest van de dag veel thee tussendoor. Ik bleef plassen.
een billy blanks workout dvdquote:Op maandag 5 maart 2007 21:16 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Wat is bootcamp eigenlijk, Miss_S?
Valt reuze mee, een broodbeleg is iets van 30 cal. het is mager rundvlees er zit wel olie door, maar ik eet het heel vaak. Ik doe nl. geen boter of margarine op m'n brood dus dat compenseert weer die olie.quote:Maar is filet americain eigenlijk vet? Ik had het op en toen bedacht ik me pas dat ik dat helemaal niet wist!
Zekers.. kheb sowieso altijd al gezegd dat mijn gewicht me niks uitmaakt, als het er allemaal maar strak en goed (gespierd) uitziet.. en mn blokjes beginnen al door te komenquote:Op maandag 5 maart 2007 22:27 schreef Sylvana het volgende:
klinkt goed Thrilled en daar gaat het idd om, lekker in je vel zitten
fijn, nog zo'n medefitnesser die zo enthousiast isquote:Op maandag 5 maart 2007 22:35 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Zekers.. kheb sowieso altijd al gezegd dat mijn gewicht me niks uitmaakt, als het er allemaal maar strak en goed (gespierd) uitziet.. en mn blokjes beginnen al door te komenmn borstspieren ook.. en mn armen ben ik al tevreden over, die spieren hoef ik niet eens meer te spannen om te zien dat ze gespierd zijn hahahaha
![]()
![]()
Fitness
![]()
Ja ik ben erg enthousiastquote:Op maandag 5 maart 2007 22:38 schreef Sylvana het volgende:
[..]
fijn, nog zo'n medefitnesser die zo enthousiast isMet mijn enthousiasme had ik al een paar mensen aangestoken hier, maar echt heerlijk ja
En hier gaat het ook vooral om een strakkere buik, en dan maakt het me ook niet echt uit of ik nou 50 of 51 kg weeg ofzo
niemand?quote:Op maandag 5 maart 2007 21:23 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar niemand geinteresseerd in een meeting behalve ik en sylvana?
Jawel hoor, lijkt me wel eens leuk om iedereen te ontmoeten.quote:Op maandag 5 maart 2007 21:23 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar niemand geinteresseerd in een meeting behalve ik en sylvana?
ben je net pas wakker of gewoon laat ontbeten?quote:
Ik was gewoon nog ff blijven lezen in bed.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:12 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ben je net pas wakker of gewoon laat ontbeten?
Normaal heb ik er niet echt last van, ik voel me hooguit wat flauw de rest van de dag. Als ik al ga sporten zou het ervoor moeten, maar gisteren voelde ik me na het sporten ook wat flauw. Het duurde niet lang, toen ik wat gegeten had was het over. Zou het dan onverstandig zijn om bloed te geven?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:07 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Hoe gaat het bloed geven gewoonlijk? En wil je sporten voor of na het bloedgeven?
Je mag zelfs nog aankomen kijk maar: http://vc01.netcon.nl/body_mass_index/body_mass.htmlquote:Op dinsdag 6 maart 2007 12:56 schreef Sylvana het volgende:
Gewoon een keer op een centraal punt, in Utrecht of Amersfoort ofzo afspreken, dan is het meestal wel te doen om een meeting te organiseren
Welkom Zeeltje en veel succes en Spacehamster, jij bent ook vast geen 1.58
Ik ook niet hoor, ik mag nog *even kijken* bijna 10 kilo kwijt.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 13:02 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik denk ook niet dat Sylvana wil afvallen omdat ze nu zo ongezond is.
Nouja, mn buikomvang is wel veel te hoog hoor, en dat is wel gevaarlijk, zoveel buikvet, dus huisarts had ook gezegd dat het wel slim is om daar iig wat kilo's vet kwijt te rakenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 13:02 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik denk ook niet dat Sylvana wil afvallen omdat ze nu zo ongezond is.
bij mij is het vooral mijn bovenbenen!quote:Op dinsdag 6 maart 2007 13:39 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Daar zijn de meningen ook over verdeeld toch?
Soms wordt er nl. ook gezegd 80% van je heupomtrek (dat zou ik al helemaaaaaaaaaal niet halen)
En 80 cm buikomtrek maximaal heb ik ook gehoord (dat heb ik met mn adem inhouden ongeveer)
als ik google op buikomtrek vrouwen dan staat zo'n beetje overal 88 cm. 80 cm zou ik al helemaaaaal nooit halenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 13:39 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Daar zijn de meningen ook over verdeeld toch?
Soms wordt er nl. ook gezegd 80% van je heupomtrek (dat zou ik al helemaaaaaaaaaal niet halen)
En 80 cm buikomtrek maximaal heb ik ook gehoord (dat heb ik met mn adem inhouden ongeveer)
en helemaal geen tussendoortjes als fruit ofzo gegeten dan?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 13:41 schreef Zeeltje het volgende:
gister had ik 1065 kcal gegeten. En dat met ontbijt, lunch en avond eten..
Mijn moeder vind dat ik moet afvallen ( wat ook waar is )
maar nu begint ze te zeuren dat ik MAAR 1065 kcal binnen heb. En dat terwijl ik niet meer honger had!
De meeting lijkt me best leuk, mits niet te ver van huisquote:Op dinsdag 6 maart 2007 09:37 schreef Miss_S het volgende:
[..]
niemand?
vanmorgen weer voor het ontbijt 15 minuten gesport
vanavond dan eindelijk weer bootcamp
Uhm, ik weet niet of je het topic een beetje volgt verder, maar ik ga al 3 keer in de week naar de sportschool en ben hartstikke gedisciplineerd, dus voor mij hoef je niet streng te zijn hoorquote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:23 schreef Spacehamster het volgende:
Sylvana, ik ben zo'n 3 cm langer. Maar als 94 echt je buikomtrek is, dan verander ik mijn vorige opmerking toch maar in: "Onmiddelijk naar de sportschool jij en ga aan de gewichten! Nee niet die roze rammelaartjes maar die waarmee je nog maar net 12 foutloze reps kan doen. En niet zeuren over te grote spieren want die krijgen alleen de ultragedisciplineerden...als ze mazzel hebben!"
ja appel om 4 uurquote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:20 schreef Sylvana het volgende:
[..]
en helemaal geen tussendoortjes als fruit ofzo gegeten dan?
want daar kan het ook aan liggen dat je niet afvalt, omdat je je verbranding niet op gang houdt als je maar 3 maaltijden per dag eet en verder geen (gezonde) tussendoortjes
Uhm, Dsquared2, dat doen de meesten toch ook niet hier, de meesten passen hier toch EN hun voedingspatroon aan EN gaan dan meer bewegen/sportenquote:Het heeft absoluut GEEN zin om te gaan trainen/cardio als je lichaam geen rust en te weinig of slechte voeding krijgt. Je zal jezelf dan eerder overtrainen, met het resultaat dat je stopt.
Ik had het topic idd niet doorgelezenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:08 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Uhm, Dsquared2, dat doen de meesten toch ook niet hier, de meesten passen hier toch EN hun voedingspatroon aan EN gaan dan meer bewegen/sporten
Misschien dat het handig is als je eerst een topic een beetje volgt voordat je wat zegt
dat heb ik dus ook, zo'n vetrol over je broekrand heen is niet echt charmantquote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:22 schreef Plukie86 het volgende:
Mijn taille is 93 cm, Sylvana heeft een 'lotgenoot'. Ik ben verder ook niet superdik ofzo, en mijn BMI is nog net goed. Maar toch is mijn buikomvang niet gezond. En dat is ook de reden dat ik af wil vallen. Nouja, eigenlijk is de reden dat ik mijn spekrol op mijn buik niet mooi vind en me lelijk voel.
Ehm...quote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:41 schreef knuffeldees het volgende:
2e week bezig met het ziekenhuisdieet, ik heb zon behoefte aan snoep![]()
maar van het weekend mag ik eten wat ik wil en daar probeer ik me maar aan te houden
tis wel héél erg moeilijk
ben vorige vorige week zondag begonnen met 64,1 kg en zat vanmorgen op 60,4
dus ik doe het niet voor niksnog maar 2,4 kilootjes te gaan en ondertussen lurk ik hier lekker verder
![]()
dat ga ik dus idd wat minder proberen te doen, op de weegschaal staan en meer naar die buikomvang te kijken, want daar moet ik centimeters verliezenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:28 schreef _Eendje_ het volgende:
maar het is idd het belangrijkste dat je die cm kwijtraakt, zelfs een paar cm kan een enorm verschil maken qua hoe je kleren passen. Hoewel... het is zo verleidelijk altijd naar die weegschaal te kijken :p
Google er maar eens naar..quote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:43 schreef conleche het volgende:
Wat is het ziekenhuisdieet?
uhm, dat klinkt idd niet echt gezond neequote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:46 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Google er maar eens naar..
Komt erop neer dat je op een dag 2 sinaasappels, 2 beschuiten en wat yoghurt eet, en dan 's avonds bv 2 eieren en nog maar wat yoghurt.
Ik ga er maar niet eens aan beginnen om te vertellen wat hier allemaal fout aan is![]()
Het 5 dagen dieet, ook wel ziekenhuisdieet genoemd.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:43 schreef conleche het volgende:
Wat is het ziekenhuisdieet?
Dat is toch geen avondeten johquote:halve krop sla eventueel met wat olie, azijn en zout
je helpt je lichaam alleen wel naar de vernieling hoor, je krijgt veel te weinig voedingstoffen binnen op deze manier en hoe wil je het na dat dieet gaan doen dan? Dan zit je zo weer op je startgewicht volgens mijquote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:53 schreef knuffeldees het volgende:
kan me niet schelen wat ervan gevonden word, ik heb geen honger en het werkt
En ik kan je garanderen dat je gewicht er net zo snel weer aan zit als het eraf ging, als je ermee stopt.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:53 schreef knuffeldees het volgende:
kan me niet schelen wat ervan gevonden word, ik heb geen honger en het werkt
Idd dat soort dieten werken echt totaal nietquote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:55 schreef Alcarin het volgende:
En ik kan je garanderen dat je gewicht er net zo snel weer aan zit als het eraf ging, als je ermee stopt.
Met misschien zelfs een jojo-bonus!![]()
Ja het kan altijd erger, maar ik vind dit echt niet normaal hoorquote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:57 schreef conleche het volgende:
Ik vind het nogal meevallen met dat ongezonde (zegt iemand die jaren het Atkinsdieet heeft gedaan).
Het is toch niet voor altijd? Niet dat ik het ga doen hoor, maar ik heb ergere dieten gezien, (denk mayo-dieet, brooddieet, sherrydieet)
Alle tijdelijke dieten zijn onzin. Je zult blijvend je eetpatroon moeten veranderen om blijvend af te vallen.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:57 schreef conleche het volgende:
Ik vind het nogal meevallen met dat ongezonde (zegt iemand die jaren het Atkinsdieet heeft gedaan).
Het is toch niet voor altijd? Niet dat ik het ga doen hoor, maar ik heb ergere dieten gezien, (denk mayo-dieet, brooddieet, sherrydieet)
Oja, gebrek aan allerlei gezonde voedingsmiddelen, en dat gaan we aanvullen met chips?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:57 schreef knuffeldees het volgende:
neehoor dat valt wel mee, ik heb veel minder honger nu en als ik straks gewoon af en toe een snoepje of chipje neem is er niks aan de hand.
heb genoeg beweging en sport ook genoeg dit is gewoon de ideale manier om naar mijn streefgewicht te komen.
hier mee eens is, aangezien ik het zelf ook al zeiquote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:58 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Alle tijdelijke dieten zijn onzin. Je zult blijvend je eetpatroon moeten veranderen om blijvend af te vallen.
Zo, Alcarin heeft gesproken!![]()
Wij snappen elkaarquote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:59 schreef Sylvana het volgende:
hier mee eens is, aangezien ik het zelf ook al zei
richting sportschool gaat![]()
wat denk je dat ik in het weekend eet snoep met chips ofzo.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:59 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Oja, gebrek aan allerlei gezonde voedingsmiddelen, en dat gaan we aanvullen met chips?![]()
Okay, ik ga weer lief doenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 19:03 schreef knuffeldees het volgende:
wat denk je dat ik in het weekend eet snoep met chips ofzo.![]()
Jezus jullie doen net ofdat er een wereld vergaat het is maar voor 2 weken
en dan ga ik weer normaal eten zonder jojo of iets dergelijks.
Dit is een ideaal dieet als je snel op je streefgewicht wil komen, en blijven.
En dus níet voor altijd. En makkelijk vol te houden![]()
aan de andere kant is 1kg per week ook weer niet zo weinigquote:Op dinsdag 6 maart 2007 19:07 schreef conleche het volgende:
Kijk, natuurlijk is het beste om je leefpatroon te veranderen en langzaam af te vallen. Maar ik vind het wel erg moeilijk. Normaal als ik dan aan het Atkinsdieet begon was ik binnen een maand 5 kilo kwijt en dat werkt wel motiverend! Nu is het zo dat ik heeeel langzaam afval, maar als ik maar even afwijk van het dieet zit er zo weer een kilo aan waar ik dan weer een week over doe om die eraf te krijgen en ik moet ook vaak vechten tegen de trek. Terwijl bij Atkins had ik NOOIT honger. Dan zou je zeggen dat ik dat dan maar weer moet gaan doen. Maar nee, ik wil het nu echt op de gezonde verantwoorde manier doen, maar makkelijk is anders!
I want to, I want toquote:Op dinsdag 6 maart 2007 19:06 schreef Sylvana het volgende:
* Sylvana sleept _Eendje_ NU mee naar de sportschool
Ben nu aan m'n 2de cracker bezig.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:03 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ontbijt: 1 boterham met kipfilet (en zo'n glas Hero fruit ontbijt)
Lunch: 2 boterhammen met smeerkaas
'S middags: een banaan en 7 kleine stukjes appel
Net: Ravioli en italiaanse groenten (Echt niet normaal hoe lekker!)
Belgenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 19:05 schreef _Eendje_ het volgende:
@ knuffeldees: het probleem met deze diëten is dat je op een bepaald moment lichamelijk zo een nood gaat hebben aan bepaalde dingen dat je er gewoon weer veel te veel van gaat eten.
Zoals hierboven al is gezegd: je moet je hele eetpatroon aanpassen. Meer dan 1kg per week verliezen is trouwens meestal ook niet heel gezond.
@ Conleche yepde frietjes hebben mij weggegeven
![]()
doet dat goed met het sporten![]()
Ik ben nog even aan het twijfelen... nog zoveel te doen... maar ik wil FITNESSS
ze wil vast weten hoeveel calorieën erin zittenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:19 schreef Miss_S het volgende:
vlees, groente, kaas dat soort dingen
en pasta natuurlijk
per 100 gram 113 kcalquote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:21 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ze wil vast weten hoeveel calorieën erin zitten. En roosjeroosje, je hebt verschillende soorten ravioli (dwz: met verschillende vullingen). Dus het hangt voor een groot deel van de vulling af hoeveel calorieën erin zullen zitten.
maar friet is wél heel makkelijk, vooral als je alleen bent en je wilt niet koken. Ik houd niet zo van pizza oid en de friettent is vlakbij dus dan is de keus snel gemaaktquote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:22 schreef Miss_S het volgende:
paprika´s vind ik wel heel lekker (moet ze maar weer eens kopen)
friet enzo vind ik dan weer niet lekker
jaquote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:16 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Belgen.
Je schrijft zo schattig.
Schrijf je ook 'schoon' en 'zie me graag'?.
Bij mij is het net zoiets hoor, taille 65 en heupen 96. Ik ben duidelijk een zandlopertje.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:28 schreef _Eendje_ het volgende:
mh, ik voel mij een echte zeur nu![]()
Mijn taille is 68cm en mn heupen zijn 98 cm
Als Limburgse weet ik uit ervaring dat het heel vervelend kan zijn als mensen je gaan napraten.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:50 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Amai, belgisch spreken is best lastig zenne.
Hoezo dan?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:53 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Als Limburgse weet ik uit ervaring dat het heel vervelend kan zijn als mensen je gaan napraten.
Wel zonder pitjes en zaadlijsten enzo tochquote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:20 schreef Viking84 het volgende:
Wel heb ik vandaag een hele paprika van ca 200 gram weggewerkt. Ik vind het niet echt heel geweldig ofzo, maar goed, dat went wel, zeker als ik 's ochtends een helft neem en 's avonds (nu) een helft.
Inderdaad. Als dit topic er niet was geweest had ik het ook nooit zolang volgehouden.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:58 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Trouwens, dit topic werkt echt motiverendals ik in de verleiding kom dan denk ik "maar wat moet ik dan straks vertellen in het topic
" en dan leg ik het weer weg
erg hè.
Wat voor thee is dat? Die wil ik ookquote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:06 schreef Mini_rulez het volgende:
ik heb helemaal weer de thee (zonder cafeïne) ontdekt
Van de Pickwick site:quote:
Ja maar...dat is geen thee.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 21:12 schreef Razztwizzle het volgende:
Van de Pickwick site:
Alle Rooibos varianten, Sterrenmunt, Kamille honing vanille, Afternoon Spirit, After Dinner Spice en Evening Breeze bevatten geen thee en dus geen theïne.
Ja maar... thee bevat theinequote:
Nou, in groene thee zit net zoveel theine als in gewone thee. Alleen merk je het minder omdat er in groene thee meer looizuur zit wat de werking van de theine weer afzwakt.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 21:17 schreef Alcarin het volgende:
Nou ja, dan hou ik het voorlopig maar op groene thee. Toch een stuk minder caffeine dan gewone thee![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |