Heb je geen weegschaal die per 100 gram gaatquote:Op zondag 4 maart 2007 09:24 schreef Viking84 het volgende:
Bleh, ik ben boos. Ik zit al een maand lang op hetzelfde gewicht en het gaat er gewoon maar níet af
. De ene dag weer 0,5 kg lichter, volgende dag zit die 0,5 kg er weer bij
en ik moet er gewoon 10 kg af hebben voor een gezond gewicht. Ik kijk het nog een maandje aan en dan ga ik toch maar weer eens naar de diëtist denk ik
. Kutlijf van mij
.
ja, die van mij gaat per 100 gram, ja. En ik heb het dus over een halve kilo lichter. Ik blijf steeds hangen rond de 82,5.quote:Op zondag 4 maart 2007 09:42 schreef profielnaam het volgende:
[..]
Heb je geen weegschaal die per 100 gram gaat? of begrijp ik het ff verkeerd.
Het zou wel flink veel gezonder zijn om meer plant te eten. Het is altijd gezonder, zelfs.quote:Op zondag 4 maart 2007 10:13 schreef Viking84 het volgende:
Ik ga vanaf morgen iig zorgen dat ik elke dag 200 gram groente binnen krijg, want daar heeft het een beetje aan geschort de afgelopen 2 weken. Misschien dat dat de oorzaak is dat ik niet afval.
Omdat morgen de winkels weer open zijn misschienquote:Op zondag 4 maart 2007 10:25 schreef Spacehamster het volgende:
Het zou wel flink veel gezonder zijn om meer plant te eten. Het is altijd gezonder, zelfs.
En nou de vraag: Waarom morgen pas?
omdat ik nu niks in huis heb (alleen spinazie, knoflook, ui etc voor vanavond) en dat 'geen groente eten' er als het ware ingeslopen is. Bovendien at ik voorheen zelden groenten, dus vond ik 2 keer per week wel genoeg en daarbij wist ik niet wat het wel of niet eten van groente voor verschil zou maken mbt het afvallen. Mijn gewicht is nu gestagneerd en dat zou aan het gebrek aan groente kunnen liggen. Dat is de voornaamste reden om het toch maar weer te gaan eten.quote:Op zondag 4 maart 2007 10:25 schreef Spacehamster het volgende:
[..]
Het zou wel flink veel gezonder zijn om meer plant te eten. Het is altijd gezonder, zelfs.
En nou de vraag: Waarom morgen pas?
Tja dat helpt idd niet.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 23:29 schreef Sylvana het volgende:
Ik snoepte voordat ik ging afvallen al sowieso weinig en nu met afvallen eigenlijk helemaal niet meer, ben niet zo'n zoetekou
Alleen vanmiddag wel als middageten 1 bolletje met knakworst op en vanmiddag bij het voetballen nog 1 broodje frikadel
Met wandelen loop je in ieder geval minder risico op blessures. Wandelen is ook minder 'high impact', waardoor je eerder vet verbrandt. MP3-spelertje mee, flinke pas erin, paar keer per week een half uur en je zult zeker resultaat zien en voelen.quote:Op zondag 4 maart 2007 10:46 schreef Viking84 het volgende:
Ik wil eigenlijk ook gaan hardlopen (zeker nu ik zo blijf hangen), maar ik ben bang dat ik m'n knieën teveel belast. Ik schommel nu rond de 82 en ik wil naar de 70 uiteindelijk. Ik ben 1,72 m lang. Ik las ergens op een hardloopsite dat het voor mensen met meer dan 10 kg overgewicht niet goed is om te gaan hardlopen, die moesten eerst maar gaan wandelen. Nou, als ik érgens een hekel aan heb.....
Beetje dubbelop. Dat fruitontbijt is bedoeld om je hele maaltijd mee te doen.quote:Op zondag 4 maart 2007 10:59 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Mijn ontbijt was 1 boterham met kipfilet en 1 met smeerkaas en een glas Hero fruitontbijt. Normaal zet ik hier nooit m'n drinken neer maar dit drinken was in de reclame en dronk ik voor het eerst en ik wil graag weten wat jullie van dat gezonde drinken vinden?![]()
is hero fruitontbijt niet bedoeld als maaltijdvervanger? (maw: als snel ontbijt als je haast hebt).quote:Op zondag 4 maart 2007 10:59 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Mijn ontbijt was 1 boterham met kipfilet en 1 met smeerkaas en een glas Hero fruitontbijt. Normaal zet ik hier nooit m'n drinken neer maar dit drinken was in de reclame en dronk ik voor het eerst en ik wil graag weten wat jullie van dat gezonde drinken vinden?![]()
Nu heb je dus een dubbel ontbijt gehadquote:Op zondag 4 maart 2007 11:02 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ojee, dat was dus de eerste en meteen de laatste keer.![]()
Ik heb hier nog een zak kroketten liggen. Die moeten ook eerst op natuurlijkquote:Op zondag 4 maart 2007 11:02 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Nouja ik moet wel die bus eerst leegmaken natuurlijk.
Wat voor bus?quote:Op zondag 4 maart 2007 11:02 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Dan neem je morgenochtend een goed glas van dat spul als je ontbijt. En verder niks.quote:Op zondag 4 maart 2007 11:05 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Sorry ik bedoelde die fles van dat sap.![]()
dat kan ookquote:Op zondag 4 maart 2007 11:02 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Maar ik weet nu al dat ik dan kotsmisselijk word van de honger.quote:Op zondag 4 maart 2007 11:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan neem je morgenochtend een goed glas van dat spul als je ontbijt. En verder niks.
Lijkt me niet zo ingewikkeld.
Als je kotsmisselijk wordt van de honger, neem je een appel of een boterham met 20+ smeerkaas.quote:Op zondag 4 maart 2007 11:07 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Maar ik weet nu al dat ik dan kotsmisselijk word van de honger.
waarom blijf je dan advies vragen?quote:Op zondag 4 maart 2007 11:07 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Maar ik weet nu al dat ik dan kotsmisselijk word van de honger.
dat zou idd erg goed zijnquote:Op zondag 4 maart 2007 11:41 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb net bedacht dat ik voortaan naar stage ga lopen ipv fietsen. 3 keer per week 20 tot 30 minuten heen en 20 tot 30 minuten heen en terug. Heb ik zeker zo'n 45 minuten goed bewogen.
quote:Op zondag 4 maart 2007 11:52 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dat zou idd erg goed zijn
ik mis het lopen naar school maar lopen naar stage zou echt te ver zijn
gezelligquote:Op zondag 4 maart 2007 11:55 schreef vrijevogel het volgende:
ik ga ook meedoen! ik deed al eerder mee (onder een andere naam)
van 81 kilo ben ik naar 74 gegaan en ik wil er nog een kilo'tje of 5 af.
Dat schiet idd niet echt op neequote:Op zondag 4 maart 2007 09:24 schreef Viking84 het volgende:
Bleh, ik ben boos. Ik zit al een maand lang op hetzelfde gewicht en het gaat er gewoon maar níet af
. De ene dag weer 0,5 kg lichter, volgende dag zit die 0,5 kg er weer bij
en ik moet er gewoon 10 kg af hebben voor een gezond gewicht. Ik kijk het nog een maandje aan en dan ga ik toch maar weer eens naar de diëtist denk ik
. Kutlijf van mij
.
dankje!quote:
hehehe herkenbaar. ik heb 8 maanden gedaan over een scriptie waar 3 maanden voor stond. ik ben uiteindelijk maar de scriptie gaan schrijven op de afdeling van de docent... anders kwam er gewoon niets van! en toen was ie binnen een maand af.quote:Op zondag 4 maart 2007 11:58 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik post al wel eens hier, af en toe. Misschien moet ik dan toch ook maar officieel mee gaan doen
Wil graag van de 83 (denk ik? Ik heb geen weegschaal- laatste keer bij m'n ouders was het 83 in ieder geval) terug naar een kilo of 75. Ben 1,81 lang, trouwens.
Op het moment ben ik bezig met het schrijven van m'n masterscriptie en dat gehang achter die pc zonder dat er werkelijk een woord op papier komt te staan is zo frustrerend dat ik maar even heel veel fruit in huis moet gaan halen morgen voordat ik m'n huisgenoot ga vragen om z'n chocoladekoekjes
Dat is zeker een goed voornemenquote:Op zondag 4 maart 2007 11:41 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb net bedacht dat ik voortaan naar stage ga lopen ipv fietsen. 3 keer per week 20 tot 30 minuten heen en 20 tot 30 minuten heen en terug. Heb ik zeker zo'n 45 minuten goed bewogen.
ik ken dat gevoel welquote:Op zondag 4 maart 2007 11:55 schreef Viking84 het volgende:
[..]. Ik ben nu weer blij. Was echt een beetje depri vanochtend
.
Trouwens: toen ik net bezig was, had ik vaak wel een leeg gevoel in m'n maag, maar zonder echt honger te hebben en toen viel ik dus wel af. De laatste tijd heb ik dat niet meer. Ik ben ahw altijd gevuld.
Is het niet zo dat ik dat lege gevoel had, omdat mijn lichaam de boel aan het verteren was? Dan zou ik dus moeten zorgen dat ik niet continue een gevuld gevoel heb, right?
Nu: 2 stukjes stokbrood met kruidenboter en 1 boterham met kipfiletquote:Op zondag 4 maart 2007 10:59 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Jij gebruikt dit topic geloof ik als je persoonlijke eetdagboek, hè?quote:Op zondag 4 maart 2007 13:05 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Nu: 2 stukjes stokbrood met kruidenboter en 1 boterham met kipfilet
Mag dat niet dan? Oke sorry ik zal het voortaan wel gewoon 's avonds allemaal in 1 berichtje zetten dan.quote:Op zondag 4 maart 2007 13:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij gebruikt dit topic geloof ik als je persoonlijke eetdagboek, hè?
tja, ik ken dat gevoel ook wel, heb het elke dag, maar ik val evengoed niet afquote:Op zondag 4 maart 2007 12:05 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik ken dat gevoel wel
en dat heb ik inderdaad ook alleen op de moment dat ik ook afval
dus misschien heb je wel gelijk
Het mag wel, maar wat is het nut? Zou je niet liever zelf leren in te schatten wat goed is om te eten?quote:Op zondag 4 maart 2007 13:07 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Mag dat niet dan? Oke sorry ik zal het voortaan wel gewoon 's avonds allemaal in 1 berichtje zetten dan.
maar jij hoeft ws ook niet zoveel af te vallen als ik. Ik moet 10 kg. Dan kun je niet zeggen dat de laatste kg's moeizaam gaan, want dan gaat het me om de laatste 2 kg lijkt mequote:Op zondag 4 maart 2007 13:09 schreef Sylvana het volgende:
[..]
tja, ik ken dat gevoel ook wel, heb het elke dag, maar ik val evengoed niet af
mijn lichaam is echt vaag.
Het nut is dat als ik het hier zeg dat ik me dan gemotiveerder voel. Als ik het hier niet had opgeschreven had ik het waarschijnlijk ook geen dag volgehouden.quote:Op zondag 4 maart 2007 13:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het mag wel, maar wat is het nut? Zou je niet liever zelf leren in te schatten wat goed is om te eten?
Nee maar dan heb ik geen gemotiveerd gevoel meer en hou ik het niet meer vol.quote:Op zondag 4 maart 2007 13:11 schreef Viking84 het volgende:
[..]
@ roosjeroosje: als wij al hebben gezegd dat een boterham met kipfilet goed is en een boterham met pindakaas minder, dan hoef je dat toch niet elke dag te posten?
je kunt het ook zelf bijhouden in een worddocumentje. Doe ik ook. Als je merkt dat je weer aankomt, kun je meteen controleren hoe dat komt en je evt twijfels hier posten.quote:Op zondag 4 maart 2007 13:13 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Het nut is dat als ik het hier zeg dat ik me dan gemotiveerder voel. Als ik het hier niet had opgeschreven had ik het waarschijnlijk ook geen dag volgehouden.
het moet gezegd: wat ben jij een ongelooflijke aanstelster. Pak jezelf eens wat beter aan!quote:Op zondag 4 maart 2007 13:14 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Nee maar dan heb ik geen gemotiveerd gevoel meer en hou ik het niet meer vol.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |