abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46885542
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 19:30 schreef Miss_S het volgende:
dan eet ik inderdaad een appel extra
en als je wilt afvallen lijkt het me ook slimmer om iets zoals yoghurt en fruit te eten ipv een boterham maarja ik moest dan ook echt afvallen en jullie niet
Wij moeten ook echt afvallen, alleen iets minder misschien
Maar ik snap je punt
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 19:55:18 #202
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_46885863
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 18:43 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ben je van plan verder niets meer te eten vandaag dan?
waarom anderhalve filet? waarom niet gewoon 1
Nou omdat ik niet elke avond zo beroerd naar bed wil gaan.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 19:57:08 #203
157031 roosjeroosje1988
pi_46885930
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 19:26 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Tja, niet zo gek, als ik 4 boterhammen en een appel eet heb ik 's avonds ook honger.
Misschien eet jij minder, maar iedereen heeft een ander lichaam dat anders werkt he

Honger lijden is gewoon niet slim, omdat je het misschien wel volhoudt als je wilt afvallen, maar daarna niet meer. En dan denkt je lichaam al dat het hongerwinter is, dus kom je vanzelf weer aan als je meer gaat eten. Dus roosje.. eet maar gewoon een boterham als je honger hebt, echt honger dus he
Je zei: 'dus kom je vanzelf weer aan als je meer gaat eten.' Maar hoe voorkom je dat dan? Als ik weer meer ga eten wil ik niet aankomen.
pi_46886008
wat denk jezelf?
pi_46886035
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 19:57 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Je zei: 'dus kom je vanzelf weer aan als je meer gaat eten.' Maar hoe voorkom je dat dan? Als ik weer meer ga eten wil ik niet aankomen.
niet meer gaan eten
en dus zorgen dat je een etenspatroon krijgt die je kan volhouden
pi_46886100
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 20:00 schreef Miss_S het volgende:
niet meer gaan eten
Dat dus.
En (mede) daarom is het zo belangrijk dat je jezelf niet uithongert. Dat houd je gewoon niet vol.
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 20:04:14 #207
157031 roosjeroosje1988
pi_46886199
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 20:00 schreef Miss_S het volgende:

[..]

niet meer gaan eten
Ja maar ik wil niet altijd dit eetpatroon aanhouden. Ik wil net als vroeger weer chocolade, gebak, koekjes, pannenkoeken, poffertjes etc. kunnen eten. Ik ben sinds ik minder eet al extra geirriteerd enzo.
pi_46886224
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 20:04 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Ja maar ik wil niet altijd dit eetpatroon aanhouden. Ik wil net als vroeger weer chocolade, gebak, koekjes, pannenkoeken, poffertjes etc. kunnen eten. Ik ben sinds ik minder eet al extra geirriteerd enzo.
dan valt er verder meer weinig te zeggen tegen je volgens mij
als je slecht wilt blijven eten ga je niet afvallen en alleen maar aankomen
  zaterdag 3 maart 2007 @ 20:05:41 #209
157031 roosjeroosje1988
pi_46886247
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 20:01 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Dat dus.
En (mede) daarom is het zo belangrijk dat je jezelf niet uithongert. Dat houd je gewoon niet vol.
Ik heb vooral 's avonds honger, maar dan moet je toch ook juist niet meer (al te veel) eten?
pi_46886275
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 20:04 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Als je dat allemaal wilt kunnen eten, en niet wilt aankomen, zul je veel (heel veel) moeten sporten. Dus niet alleen een half uurtje per dag steppen.
Dat, of je moet gewoon een supersnelle stofwisseling hebben, maar je zit hier, dus ik denk niet dat je die hebt.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 20:07:34 #211
157031 roosjeroosje1988
pi_46886310
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 20:05 schreef Miss_S het volgende:

[..]

dan valt er verder meer weinig te zeggen tegen je volgens mij
als je slecht wilt blijven eten ga je niet afvallen en alleen maar aankomen
Ik bedoelde toch ook geen 20 pannenkoeken of 10 repen chocolade of een paar pakken koekjes op een dag? Maar dus als ik het goed begrijp snoepen jullie nooit meer?
pi_46886332
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 20:05 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik heb vooral 's avonds honger, maar dan moet je toch ook juist niet meer (al te veel) eten?
Ik geloof daar eigenlijk niet zo in, ik denk niet dat je meer aankomt als je iets 's avonds eet dan wanneer je het om 10 uur 's ochtends zou eten. Als je honger hebt, eet dan gewoon iets gezonds
Maar goed, er zijn ook mensen die het niet met mij eens zijn
pi_46886338
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 20:07 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Ik bedoelde toch ook geen 20 pannenkoeken of 10 repen chocolade of een paar pakken koekjes op een dag? Maar dus als ik het goed begrijp snoepen jullie nooit meer?
1 pannekoek en chocolade reep per dag elke dag is al genoeg hoor

ik snoep al 5 jaar niet meer
tenminste niet meer dan 5x per jaar ofzo
pi_46886360
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 20:08 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Ik geloof daar eigenlijk niet zo in, ik denk niet dat je meer aankomt als je iets 's avonds eet dan wanneer je het om 10 uur 's ochtends zou eten. Als je honger hebt, eet dan gewoon iets gezonds
Maar goed, er zijn ook mensen die het niet met mij eens zijn
dat geloof ik ook hoor
ik eet altijd in de avond nog iets (zelfs meer dan overdag vaak) en merk er verder niets van
pi_46886407
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 20:07 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Zo weinig mogelijk. De laatste tijd in elk geval helemaal niet.
Snoepen is niet 'normaal' meer voor mij.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 20:11:49 #216
157031 roosjeroosje1988
pi_46886443
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 20:08 schreef Miss_S het volgende:

[..]

1 pannekoek en chocolade reep per dag elke dag is al genoeg hoor

ik snoep al 5 jaar niet meer
tenminste niet meer dan 5x per jaar ofzo
Wow ik zou daar echt niet blij van worden.
pi_46886503
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 20:11 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Wow ik zou daar echt niet blij van worden.
word jij dan wel blij van chocolade en koek en snoep?
want dat is ook niet echt goed als dat zo is
  zaterdag 3 maart 2007 @ 20:15:20 #218
157031 roosjeroosje1988
pi_46886542
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 20:14 schreef Miss_S het volgende:

[..]

word jij dan wel blij van chocolade en koek en snoep?
want dat is ook niet echt goed als dat zo is
Ja ik wel hoor. En van chocolade is het toch algemeen bekend?
pi_46886764
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 20:15 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ja ik wel hoor. En van chocolade is het toch algemeen bekend?
Van XTC ook
pi_46888063
Ik heb ooit rond m'n 20e in Zuid Frankrijk gewoond en ik was al die tijd (3 jaar) zo tussen de 50 en 53 kilo (daarvoor in Nederland altijd zo rond de 58) Ik denk dat het door de warmte kwam daar, dat mijn eetlust veel minder was. Ik at daar altijd heel gezond, veel salades en lichte maaltijden. Maar ik had 2 zondes: elke zondag 2 verse croissants bij het ontbijt en 1x in de week naar de Mac voor een macchicken en een sunday-ijsje als avondmaaltijd. Dus ik denk dat als je eenmaal op je streefgewicht bent je je 1x in de week een zonde kan veroorloven. Maar niet zolang je wil afvallen. En Roosjeroos, als je denkt dat je je ooit weer een kilo paaseitjes in 4 dagen kan permitteren: wake up!! Het gaat alleen maar erger worden als je ouder wordt, dan komen de kilo's er sneller bij en gaan ze er moeilijker weer af.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 21:16:03 #221
157031 roosjeroosje1988
pi_46888319
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 21:06 schreef conleche het volgende:
Ik heb ooit rond m'n 20e in Zuid Frankrijk gewoond en ik was al die tijd (3 jaar) zo tussen de 50 en 53 kilo (daarvoor in Nederland altijd zo rond de 58) Ik denk dat het door de warmte kwam daar, dat mijn eetlust veel minder was. Ik at daar altijd heel gezond, veel salades en lichte maaltijden. Maar ik had 2 zondes: elke zondag 2 verse croissants bij het ontbijt en 1x in de week naar de Mac voor een macchicken en een sunday-ijsje als avondmaaltijd. Dus ik denk dat als je eenmaal op je streefgewicht bent je je 1x in de week een zonde kan veroorloven. Maar niet zolang je wil afvallen.
Was je niet heel mager die tijd dan?
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 21:06 schreef conleche het volgende:
En Roosjeroos, als je denkt dat je je ooit weer een kilo paaseitjes in 4 dagen kan permitteren: wake up!! Het gaat alleen maar erger worden als je ouder wordt, dan komen de kilo's er sneller bij en gaan ze er moeilijker weer af.
Dat was inderdaad wel een beetje te erg toen ik er zoveel at, maar ze zijn ook zó lekker! M'n moeder zat net chips te eten, ik zie haar de hele tijd koekjes, ontbijtkoek, beschuiten met hagelslag en chips eten enzo en het is niet makkelijk om daar dan niet aan te denken omdat je aan de lijn bent.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 21:27:15 #222
157031 roosjeroosje1988
pi_46888615
Ik krijg nu al hoofdpijn. Kan iemand ff een rijtje voor mij opnoemen met dingen die vullen (alleen voor je gevoel) en die je dus met gemak 's avonds wel kunt eten?
pi_46888667
Ok, even serieus: volgens mij zegt roosje gewoon als enige wat iedereen hier denkt, namelijk:
Het is niet eerlijk!
pi_46888681
veel water drinken vult ook echt
pi_46888702
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 21:29 schreef Alcarin het volgende:
Ok, even serieus: volgens mij zegt roosje gewoon als enige wat iedereen hier denkt, namelijk:
Het is niet eerlijk!
dat vind ik niet
misschien niet iedereen komt aan van snoepen enzo maar voor niemand is het gezond alleen merken ze het pas als het te laat is
  zaterdag 3 maart 2007 @ 21:31:20 #226
157031 roosjeroosje1988
pi_46888724
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 21:29 schreef Miss_S het volgende:
veel water drinken vult ook echt
Ik had net al 1 glas siroop met water op maar als ik nog meer drink zit ik de hele nacht op de WC.
pi_46888749
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 21:30 schreef Miss_S het volgende:
dat vind ik niet
misschien niet iedereen komt aan van snoepen enzo maar voor niemand is het gezond alleen merken ze het pas als het te laat is
Nee, dat bedoel ik ook niet. Meer: het is niet eerlijk dat veel dingen die lekker zijn (of die veel mensen lekker vinden tenminste) ongezond zijn! Het is niet eerlijk dat mijn lichaam zomaar besluit dat er vet opgeslagen moet worden!
Zoiets
  zaterdag 3 maart 2007 @ 21:32:26 #228
157031 roosjeroosje1988
pi_46888753
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 21:30 schreef Miss_S het volgende:

[..]

dat vind ik niet
En wat merken ze dan? Wat zijn dan de andere gevolgen?
pi_46888802
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 21:32 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
En wat merken ze dan? Wat zijn dan de andere gevolgen?
Euh, hart- en vaatziekten, kanker, noem het maar op.
En het ergste: later worden ze ineens wel dik!
  zaterdag 3 maart 2007 @ 21:36:49 #230
157031 roosjeroosje1988
pi_46888868
Maar weet iemand nou wat je 's avonds wel kunt eten? Al is het 1 droog crackertje, dat helpt toch wel een beetje denk ik.
pi_46888969
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 21:36 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Maar weet iemand nou wat je 's avonds wel kunt eten? Al is het 1 droog crackertje, dat helpt toch wel een beetje denk ik.
het gaat om de calorieën he dus dan kan je paar crackertjes nemen bijvoorbeeld. dat is ongeveer hetzelfde als een banaan..
pi_46889003
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 21:40 schreef profielnaam het volgende:

[..]

het gaat om de calorieën he dus dan kan je paar crackertjes nemen bijvoorbeeld. dat is ongeveer hetzelfde als een banaan..
ligt eraan wat voor crackers en hoeveel maar dat kan altijd
en tja ik hou het toch op water, zo erg is het niet om een paar keer wakker te worden snachts
  zaterdag 3 maart 2007 @ 21:45:59 #233
157031 roosjeroosje1988
pi_46889123
Ik heb zojuist toch maar even een cracker genomen, er zit zo weinig in en dan is m'n hongergevoel tenminste weg.
pi_46889353
Als ik in de avond nog wat wil (eigenlijk wel 5x in de week denk ik) neem ik een van deze:

- een bakje yoghurt met muesli en evt wat extra rozijntjes/stukjes fruit
- fruit
- een knackebrodding
- worteltjes/komkommer
- heldere cup a soup achtig iets
Dat kan niet zo veel kwaad lijkt me
De dingen voor rond 11/16 uur zijn verraderlijker, want die moeten in de tas meegenomen en tussen de colleges door genuttigd kunnen worden.
Het mooi kotsende meisje.
pi_46889540
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 21:16 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Was je niet heel mager die tijd dan?
[..]

Dat was inderdaad wel een beetje te erg toen ik er zoveel at, maar ze zijn ook zó lekker! M'n moeder zat net chips te eten, ik zie haar de hele tijd koekjes, ontbijtkoek, beschuiten met hagelslag en chips eten enzo en het is niet makkelijk om daar dan niet aan te denken omdat je aan de lijn bent.
Nee ik was niet te mager, want ik ben niet zo lang. Wel superslank en ik denk ook niet dat ik ooit weer zo word hoor en dat hoeft ook niet, als ik rond de 58 weeg en veel sport dan heb ik een prima figuur. Is jouw moeder dan niet heel dik als ze zoveel rotzooi eet? Het is sowieso heel ongezond ook al blijf je er dun bij, om maar niet te spreken over je tanden met al die suiker. Als je 's avonds honger heb mag je best iets eten: crackertje met slankie smeerkaas, worteltjes, kopje cup a soup, bedenk gewoon iets wat je lekker vind van de GEZONDE EN CALORIE-ARME dingen en neem dat dan. Ik eet bv. best veel ananas, ik vind het echt heel erg lekker en per 100 gr. zitten er maar 50 calorieen in.
pi_46889598
HA ik zie dat ik veel dezelfde dingen neem als veiligheidsspeldje, ben een zeer langzame typer!
  zaterdag 3 maart 2007 @ 22:05:16 #237
157031 roosjeroosje1988
pi_46889730
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 21:58 schreef conleche het volgende:

[..]

Is jouw moeder dan niet heel dik als ze zoveel rotzooi eet?
Nee hoor maar ze eet ook niet zoveel maar toch zie ik haar regelmatig wel iets nemen.
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 21:58 schreef conleche het volgende:

[..]

Als je 's avonds honger heb mag je best iets eten: crackertje met slankie smeerkaas, worteltjes, kopje cup a soup, bedenk gewoon iets wat je lekker vind van de GEZONDE EN CALORIE-ARME dingen en neem dat dan. Ik eet bv. best veel ananas, ik vind het echt heel erg lekker en per 100 gr. zitten er maar 50 calorieen in.
Ik denk dat ik zo lang ik aan de lijn doe 's avonds gewoon 1 cracker neem.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 22:36:12 #238
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46890596
, ik ben weer terug. Hebben jullie mij gemist? .
Vandaag naar m'n zus in Amersfoort geweest, verlate verjaardagsvisite voor haar man. Op de vraag of ik 'appelkruimelgebak of X (niet verstaan) wilde' antwoordde ik zonder de minste schroom: 'Ik hoef niet'. Toen kreeg ik 2 Liga koekjes . Verder ook niet zitten snaaien van tafel. Paar stukjes worst gehad en that's it. Ik ben trots op mezelf, maar aan de andere kant: het kostte me totaal geen moeite om het te laten. Verder zei iedereen dat ze konden zien dat ik afgevallen was, met name rond mijn zij .

Wel de hele dag met buikpijn gezeten, want ik moest een half uur voor we daar waren ontzettend nodig plassen, maar ik wilde mijn medepassagiers niet tot last zijn, dus niks gezegd. Maar sjonge, op den duur brak het zweet me uit en kreeg ik buik- en rugpijn. Ik kon amper meer lopen toen ik eenmaal op de plaats van bestemming was en toen ik op de wc zat en eindelijk kon plassen, duurde het ook even voor het ook echt lukte. Ik laat het nooit weer zo ver komen. Bah!

Ik kreeg in de auto per ongeluk een dropje in m'n mond. Ging heus per ongeluk, maar dat geloven jullie natuurlijk niet . Ik zat met m'n moeder te beppen (zij zat achterin, ik voorin) en zij was onderwijl snoepjes aan het uitdelen. Geheel automatisch pakte ik het snoepje uit en deed het in m'n mond en toen ineens: "he ik heb een dropje in m'n mond, dat was niet de bedoeling" .

Dan nog even een vraag:

bij mijn zus stonden zoetjes van Low Sweetener op tafel. Ik mik zo'n zoetje in m'n thee en het viel me meteen op dat dit zoetje anders was dan mijn normale zoetje. Het tabletje begon heel erg te bruisen en kwam pijlsnel weer aan de oppervlakte. Toen keek ik eens op het etiket om te zien wat dat voor spul was en er stond geen aspartaam op, maar twee samenstellingen met natrium. Natriumcarbonide oid en nog iets. Is dat iets anders dan aspartaam en zo ja: is het ook beter dan aspartaam?

@ Conleche: ik drink praktisch nooit alcohol, behalve als ik in de stemming wil komen voor bepaalde niet nader te noemen activiteiten .

Ik heb het plan opgevat om óf de mountainbike van m'n huisgenoot op te laten knappen (even algehele check en banden op laten pompen) óf zelf een mountainbike aan te schaffen. Ik wil in ieder geval in m'n eentje lange fietstochten gaan maken hier in de omgeving. Mp3-speler op. Het lijkt me super om na een training van een paar weken 35 km naar m'n ouders te kunnen afleggen .

@ Roosjeroosje:

je schrijft dat je weer chocola, pannenkoeken e.d. wilt eten. Dat hoef je ook niet te laten voor de rest van je leven. Alleen nu even niet, tót je je streefgewicht hebt bereikt. Maarrrrr... dat betekent niet dat je dan je oude eetpatroon weer kunt hervatten. Dan kom je in no time weer aan (en snel ook!). Dus wat je doet: nu even geen chocola e.d. tot je op je streefgewicht zit en daarna snoep je met mate. Waarom neem je een chocolaatje? Omdat je dat zo lekker vindt neem ik aan. Maar wat is dan het verschil tussen 1 chocolaatje en 5 chocolaatjes? Met 1 chocolaatje heb je ook de smaak geproefd, dus voegen 4 extra chocolaatjes daar niets aan toe. Toch? En verder: precies wat Conleche al zegt: als je eenmaal op je streefgewicht bent, kun je je wel eens een zonde veroorloven. Tijdens het afvallen echter niet. Wat niet wil zeggen dat ik nooit zondig. Ik moet echt eens per 2/3 weken een patatje met een kroket hebben, hoor . Moet wel zeggen dat ik daar helemaal niet van aankom, dus zo erg is dat niet .

*hijg puf*, zo, ik ben weer helemaal bij. En nu niet allemaal over mijn met bloed, zweet en tranen getypte post heen gaan lezen hè .
Niet meer actief op Fok!
pi_46890599
Gourmetten was gezellig, alleen was er niet echt heel veel salade en paprika enzo, dus wel redelijk wat vlees gegeten nog, maar daarnaast wel steeds tussendoor met de hond wezen wandelen die mee was en morgen als we hier gaan gourmetten heeft mn ma wel een heleboel salade en groenten enzo, dus dan gewoon morgen daar meer van eten en wat minder vlees en dan volgende week gewoon weer 3 keer naar de sportschool en dna hoop ik dat de schade meevalt
pi_46890725
@ viking84

dat plas ophouden is idd niet echt fijn nee, ik vind het ook altijd irri om te zeggen dat ik moet als we in de auto zitten, en houd het dan maar op, maar is idd niet echt prettig.

Goed dat je weer wilt mountainbiken, lijkt mij ook heerlijk om te doen aan de ene kant, aan de andere kant ben ik als de dood dat ik verdwaal Ik fiets wel veilig op mn fiets in de sportschool

Ik heb geen idee hoe dat met die zoetjes zit, ik gebruik nooit zoetjes, eigenlijk nooit losse suiker, behalve een klein beetje als ik thee drink, maar dat is ook amper

Goed dat je je zo hebt ingehouden met snaaien, in het begin is het lastig, maar ook mij lukt het nu ook redelijk, vanavond bijvoorbeeld maar 1 toastje met brie gehad, terwijl ik er normaal gelijk een stuk of 5/6 toastjes van eet als het niet meer is.
pi_46890881
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 22:36 schreef Viking84 het volgende:
Hele bloed , zweet en tranen verhaal
helemaal gelezen!
  zaterdag 3 maart 2007 @ 22:46:53 #242
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46890885
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 22:41 schreef Sylvana het volgende:
@ viking84

dat plas ophouden is idd niet echt fijn nee, ik vind het ook altijd irri om te zeggen dat ik moet als we in de auto zitten, en houd het dan maar op, maar is idd niet echt prettig.
en dan te bedenken dat ik het al een half uur ophield. Een half uur heeft nog nooit zo lang geduurd .
quote:
Goed dat je weer wilt mountainbiken, lijkt mij ook heerlijk om te doen aan de ene kant, aan de andere kant ben ik als de dood dat ik verdwaal Ik fiets wel veilig op mn fiets in de sportschool
ja dat vind ik ook een beetje griezelig. Met z'n tweeën verdwalen is toch leuker dan . Maar ik vind alleen fietsen dan weer prettiger . Ik ga dan wel eerst een goede kaart kopen en die uitgebreid bestuderen .
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 3 maart 2007 @ 22:49:35 #243
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_46890960
Ik las net vandaag wat grappigs:
Het Flavor Point Diet
http://abcnews.go.com/GMA/Books/story?id=1486534

Het artikel zit natuurlijk vol met dat je hun dieet moet volgen, het boe kopen en/of de onlijn info kopen.....
Maar de hoofdlijnen, of beter de essentie, is duidelijk: Verandering van spijs doet eten, dus minder variatie van eten...of beter van smaken, doet minder eten.
Door de jaren heen heb ik van kookboeken en programma's geleerd dat hoe meer soorten smaken in het eten, hoe lekkerder het wordt. Ik leerde voedsel maken die deed eten en ik vrat me er regelmatig aan kapot en ik was meestal niet de enige die een of meer nieuwe porties nam.
Fijn zo'n kookvaardigheid, maar het moedigde dus niet een gezonde etensstijl aan.
Wat het Flavor Point Diet aanraadt is te beginnen met iedere dag een smaakthema geven en die in elke maaltijd te verwerken. De smaakpapillen zullen van minder smaken eerder tevreden zijn. Daarna heeft alleen iedere maaltijd nog 1 thema.

Ik geloof er wel in, al zal ik het boek niet kopen. Er zit wat in om de smaak per maaltijd eenvoediger te maken ipv de tong iedere keer het hoofd op hol te brengen.
En misschien wordt een junkdag ook minder heftig als er niet EN een zak chups EN chocolaatjes worden verorberd.
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 23:17:19 #244
157031 roosjeroosje1988
pi_46891866
Morgenavond gaan we bij m'n tante eten (zal wel vreemd zijn zonder m'n oma erbij, die ligt momenteel nog in het ziekenhuis maar gaat over een paar dagen naar een verpleeghuis) maar ik weet gewoon niet wat we daar gaan eten. Ik heb eigenlijk niet zo'n zin want ik ben zojuist ook nog eens ongesteld geworden. De eerste dagen zijn zo hevig, echt een ramp en een drama altijd. (Niet dat dat iets met dit topic te maken heeft. ) Ik hoop maar dat we er niet te lang zijn dan. Maar dan heb ik het woensdag t/m vrijdag gelukkig wat minder want dat zou nog erger zijn. Oke ik hou op. Ik vertel morgen dan wel wat ik daar gegeten heb.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 23:27:44 #245
98634 Lempicka
Back to Life
pi_46892232
Over snoepen gesproken, ik heb dat boek gelezen van Allen Carr "En nu Afvallen" en ik heb echt veel minder zin in snoep, en ook minder trek in eten.mijn maaltijden zijn zonder moeite minstens de helft kleiner geworden.Aanrader wat mij betreft.
"Sex Is Nice And Pleasure Is Good For You"
pi_46892302
Ik snoepte voordat ik ging afvallen al sowieso weinig en nu met afvallen eigenlijk helemaal niet meer, ben niet zo'n zoetekou

Alleen vanmiddag wel als middageten 1 bolletje met knakworst op en vanmiddag bij het voetballen nog 1 broodje frikadel
pi_46893376
Veel water drinken
  Moderator zondag 4 maart 2007 @ 07:21:56 #248
155227 crew  Guppy
dus
pi_46898278
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 22:36 schreef Sylvana het volgende:
Gourmetten was gezellig, alleen was er niet echt heel veel salade en paprika enzo, dus wel redelijk wat vlees gegeten nog, maar daarnaast wel steeds tussendoor met de hond wezen wandelen die mee was en morgen als we hier gaan gourmetten heeft mn ma wel een heleboel salade en groenten enzo, dus dan gewoon morgen daar meer van eten en wat minder vlees en dan volgende week gewoon weer 3 keer naar de sportschool en dna hoop ik dat de schade meevalt
tuurlijk valt de 'schade' wel mee! zeker als je gewoon weer gaat sporten (Y)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 4 maart 2007 @ 09:24:36 #249
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46898666
Bleh, ik ben boos . Ik zit al een maand lang op hetzelfde gewicht en het gaat er gewoon maar níet af . De ene dag weer 0,5 kg lichter, volgende dag zit die 0,5 kg er weer bij en ik moet er gewoon 10 kg af hebben voor een gezond gewicht. Ik kijk het nog een maandje aan en dan ga ik toch maar weer eens naar de diëtist denk ik . Kutlijf van mij .
Niet meer actief op Fok!
  zondag 4 maart 2007 @ 09:33:17 #250
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_46898715
Wat doe je eigenlijk aan sport?
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')