klopt mijn BMI is nu 26,8quote:Op zaterdag 3 maart 2007 10:20 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Met een BMI van 27 was je hier toch al welkom? (Met 5 kilootjes teveel zit je daar toch wel op, en met 10 kilo's bijna lijkt me...?)
mh, dan zou ik toch nog iets kleins eten (iets van fruit?) want meestal slaap je ook veel minder goed wanneer je in bed ligt met honger wat weer resulteert in de volgende dag heeeeel veeeel zin in zoetigheidquote:Op zaterdag 3 maart 2007 10:48 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik ben gisteravond om half 12 echt ziek van de honger maar in m'n bed gaan liggen. Vervolgens nog heel lang wakker in bed gelegen omdat mijn kamer net een iglo is. Wat was het net om half 11 toch heerlijk toen ik weer 2 boterhammen kon eten.(1 boterham met kipfilet en 1 met smeerkaas)
Ik heb echt bewondering voor de mensen die dit met gemak volhouden.![]()
ja die keuze heb je nog steeds welquote:Op zaterdag 3 maart 2007 11:42 schreef Sylvana het volgende:
Maarja, nu heb ik er net zoals de thuiswoners niks over te zeggen wat ik eet, dus dan maar gewoon wel wat eten, maar met mate,
Hoi, welkom!quote:Op zaterdag 3 maart 2007 11:49 schreef Lempicka het volgende:
Ik kom me ook maar eens aanmelden
Nadat mijn gewicht de belachelijke hoogte van 90 kilo had bereikt ben ik op dieet gegaan. inmiddels ben ik
1.82 84.9kilo BMI 25.6 mijn streven is 75 kilo ,in totaal ben ik inmiddels 5.1 kilo afgevallen.
Leve de lightproducten!![]()
niksquote:Op zaterdag 3 maart 2007 13:21 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Wat heb ik nu weer verkeerd gedaan?
O sorry ik dacht dat je het over mij had.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 13:23 schreef Sylvana het volgende:
[..]
niks
die omgwas gewoon onderdeel van mn eigen reactie dat we 2 keer in een weekend gaan gourmetten
Dat is te merken ja, maak je toch es wat minder druk johquote:Op zaterdag 3 maart 2007 13:24 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
O sorry ik dacht dat je het over mij had.En aangezien jij net na mij reageerde.
Sorry ik voel me gewoon snel aangesproken.
![]()
gourmetten vind ik wel altijd erg gezelligquote:Op zaterdag 3 maart 2007 13:17 schreef Sylvana het volgende:
omg
vanavond gaan we dus bij kennissen gourmetten en morgen komen andere kennissen bij ons gourmetten
sausjes nam ik sowieso al nooit, maar meestal hebben ze niet echt magere vleessoorten, maar vooral slavinkjes en hamburgers enzo, dus daar maar gewoon niet teveel van proberen te nemen idd en gewoon wat meer salade/paprika en stokbrood enzo nemenquote:Op zaterdag 3 maart 2007 13:35 schreef conleche het volgende:
@Sylvana: gourmetten hoeft niet zo erg te zijn als je al die sausjes maar laat staan. (of neem een klein beetje ketchup, wel zoet, maar iig niet vet) Meestal staat er ook wel een schaaltje bij met groenten als paprika, uienringen champignons enzo, neem dan vooral dat en de magere vleessoorten. Wees blij dat het geen fondue is!![]()
Ik hou alleen van mixdrankjes, zoals coebergh-7up en rode vokda-redbull, dus dat probeer ik nu alleen met speciale gelegenheden te drinken en niet meer elke avond een paar glaasjes.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 13:35 schreef conleche het volgende:
Hoe doen jullie dat met alcohol? Vroeger toen ik nog niet lijnde nam ik iedere dag 1 wodkaatje met ijs en als ik dan uit (eten) ging ook wijn en soms bier. Nu drink ik principe niks meer behalve bij etentjes zoals gisteravond.
Nou ja! Dat was helemaal hot in de jaren 70 en 80 toen ik kind was! Je zit basically met de frituurpan op tafel en met een speciaal vorkje (ieder een eigen kleur tegen de verwarring, het moet geen mikado worden nl.) prik je dan een stuk vlees en laat dat lekker vet worden. Ter verhoging van de feestvreugde dien je het gefrituurde stukje vlees dan ook nog in een scala van sausjes te dopen. Na afloop stinkt iedereen naar de friettent. Tot zover de beschrijving van het fenomeen fondue.quote:fonduen nog nooit gedaan
Ik vind het er wel gezond uit zien, op de avonden dat je geen vlees eet, neem je dan wel een vleesvervanger, of iets anders met veel eiwitten e.d.? Dat van die zoete trek: heel herkenbaar! Ik wil ook altijd m'n maaltijd afsluiten met iets zoets, alsof ik anders nog niet klaar ben of zo, ik heb het wel vooral na het avondeten. Ik geef er ook gewoon aan toe, neem een klein bakje optimelvla met stukjes verse ananas: heerlijk!quote:Op zaterdag 3 maart 2007 14:08 schreef Quinazoline het volgende:
Ik drink eigenlijk bijna nooit. Heb met mezelf afgesproken dat ik 1 avond in de week met mate mag drinken, maar het komt er in praktijk op neer dat ik eens paar maand een wijntje drink.
Wat vinden jullie van mijn eetpatroon (zie boven)?
Appelstroop schijnt best gezond te zijn, zit ook ijzer in en zo.quote:Misschien kan ik ook een boterham met iets zoets meenemen voor bij de lunch, dan heb ik er toch iets zoets bij.
en geen honger op het moment?quote:Op zaterdag 3 maart 2007 15:48 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ontbijt: 1 boterham met kipfilet en 1 met smeerkaas
Lunch: 1 boterham met kipfilet en 1 met smeerkaas
Net een halve banaan en nu 3 stukjes appel en 2 stukjes peer
Heb je daar een link van? Ik heb net na m'n pilatesles sushi op als ietwat verlate lunch. 390 calorieen, dat dan weer wel en geen groente want dat verdwaalde stukje komkommer tel ik natuurlijk niet mee. Ik denk dat ik vanavond dan alleen maar wokgroente ga eten met een beetje kip en de koolhydraten weglaat. Het was wel goddelijk.quote:En als je perfectionistisch bent, dan heb je een proggie die alle voedingsstoffen voor je bijhoudt.
Net: Broccoli, gebakken aardappelschijfjes en anderhalve vegatarische filet. Toen ik die aardappelschijfjes aan het eten was proefde ik ineens friet.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 15:48 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ontbijt: 1 boterham met kipfilet en 1 met smeerkaas
Lunch: 1 boterham met kipfilet en 1 met smeerkaas
Net een halve banaan en nu 3 stukjes appel en 2 stukjes peer
Dus je wordt zeg maar "droger" door eiwitten te eten toch?quote:Op zaterdag 3 maart 2007 17:19 schreef mordradead het volgende:
Ik geloof dat eiwitten de spiergroei stimuleren. Een vriend van me doet ook veel krachttraing icm regelmatig eten (6x per dag) en eiwitshakes, het resultaat is bij hem wel te zien dus afvallen zal wel lukken maar lichter worden misschien niet.
Dan moet je er wel veel bij trainen, hoor.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 18:25 schreef Rejected het volgende:
[..]
Dus je wordt zeg maar "droger" door eiwitten te eten toch?
Zijn er ook nadelen aan eiwitten?
Als de baleinen anders in je huid prikken leer je het snel, denk ikquote:Op zaterdag 3 maart 2007 18:29 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Het belangrijkste waarvoor ik een korset gekocht heb is mijn houding, want ik zit altijd onderuit gezakt. Misschien verandert dat nu eindelijk eens.
Dat is ook helemaal mijn bedoeling...quote:Op zaterdag 3 maart 2007 18:33 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Als de baleinen anders in je huid prikken leer je het snel, denk ik![]()
ben je van plan verder niets meer te eten vandaag dan?quote:Op zaterdag 3 maart 2007 18:34 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Was mijn eetpatroon van vandaag goed?
Waarschijnlijk omdat ze over de rest van de dag maar 4 boterhammen had gegeten en dus enorme honger had?quote:Op zaterdag 3 maart 2007 18:43 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ben je van plan verder niets meer te eten vandaag dan?
waarom anderhalve filet? waarom niet gewoon 1
maar 4 boterhammen?quote:Op zaterdag 3 maart 2007 19:14 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat ze over de rest van de dag maar 4 boterhammen had gegeten en dus enorme honger had?
Maar ik neem aan dat als jij maar 1 boterham eet over de hele dag dat je dan wel extra fruit/yoghurt/weetikveel eet? 1 boterham en dan je avondeten is niet echt een lekkere manier om je lichaam aan het verbranden te houden.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 19:17 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar 4 boterhammen?
ik eet vaker 1 boterham of minder dan 4 boterhammen
en het valt me gewoon op dat er vaker bij haar meer dan een portie ergens van opstaat daarom reageerde ik daar nu ook op
Tja, niet zo gek, als ik 4 boterhammen en een appel eet heb ik 's avonds ook honger.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 19:17 schreef Miss_S het volgende:
maar 4 boterhammen?
ik eet vaker 1 boterham of minder dan 4 boterhammen
en het valt me gewoon op dat er vaker bij haar meer dan een portie ergens van opstaat daarom reageerde ik daar nu ook op
dan eet ik inderdaad een appel extraquote:Op zaterdag 3 maart 2007 19:25 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Maar ik neem aan dat als jij maar 1 boterham eet over de hele dag dat je dan wel extra fruit/yoghurt/weetikveel eet? 1 boterham en dan je avondeten is niet echt een lekkere manier om je lichaam aan het verbranden te houden.
daar heb je gelijk in maar als je in je hoofd blijft denken dat je honger hebt en steeds maar blijft eten ga je ook niet afvallenquote:Op zaterdag 3 maart 2007 19:26 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Tja, niet zo gek, als ik 4 boterhammen en een appel eet heb ik 's avonds ook honger.
Misschien eet jij minder, maar iedereen heeft een ander lichaam dat anders werkt he![]()
Honger lijden is gewoon niet slim, omdat je het misschien wel volhoudt als je wilt afvallen, maar daarna niet meer. En dan denkt je lichaam al dat het hongerwinter is, dus kom je vanzelf weer aan als je meer gaat eten. Dus roosje.. eet maar gewoon een boterham als je honger hebt, echt honger dus he![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |