quote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:41 schreef Chicaloca het volgende:
Vanmorgen 3 mandarijntjes, 1 kiwi en een bakje yoghurt
smiddags 1 eierkoek, 2 plakjes donker roggebrood
en 1 aardappel sperzieboontjes en een gehaktbal en bekertje yoghurt gehad
Hopelijk ben ik morgen weer iets lichter!
de komkommer volgens het voedingscentrumquote:Komkommer
De komkommer is een van de meest populaire saladegroenten in ons land. De groente groeit in Nederlandse kassen, maar wordt ook uit Zuid-Europese landen aangevoerd.
Voedingswaarde per 100 gram
Kcal rauw: 8
Vitamine C rauw: 0 mg
IJzer rauw: 0,2 mg
Vezel rauw: 0,7 gram
Kopen, bewaren en koken
Verkrijgbaarheid: goed in de lente en zomer, gemiddeld in de herfst en winter
Nodig voor 2 ons: 200-250 gram
Bewaartijd koele plaats (12-14 °C): 2 weken
Bewaartijd koelkast (4-7 °C): niet in de koelkast bewaren!
Gemiddelde kooktijd: 10 minuten
Bijzonderheden
Komkommer kan ook worden gestoofd en gebakken.
Bewaar de groente niet in de koelkast.
Voor gebruik de komkommer wassen en een stukje van de uiteinden snijden.
Variaties met komkommer
in salade met bolletjes meloen
roerbakken met kerrie
geraspt en vermengd met knoflook en Griekse yoghurt als dipsaus (tzatziki)
in salade met tomaat, ei en garnalen
op brood met kaas, groente- of sandwichspread
omdat komkommer voor een groot deel uit sla bestaat zeker?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Al is komkommer wel een groente, als je daar per dag 200 gram van eet, krijg je niet de voedingsstoffen binnen die je met je groenten binnen zou moeten krijgen.
dan hoor ik voor het eerst dat je komkommer niet in de koelkast moet doen en dat je het ook kunt kokenquote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:52 schreef _Eendje_ het volgende:
Een hele lange link waarbij het nut van stretchen wordt uitgelegd + onderaan kan je klikken op hoe je welke spieren rekt
[..]
de komkommer volgens het voedingscentrum
ik denk dat dit zal zijn omdat komkommer dan sneller uitdroogt (dat heb ik toch al gemerkt)quote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:56 schreef Viking84 het volgende:
[..]
dan hoor ik voor het eerst dat je komkommer niet in de koelkast moet doen en dat je het ook kunt koken. Vroeger aten we wel eens plakjes komkommer in azijn bij het eten en verder ken ik schijfjes pure komkommer alleen van verjaardagsfeestjes, met zo'n goor blokje jonge kaas erop of een dipsaus erbij... dat laatste heb ik nooit begrepen. Heb je iets gezonds naast de chips, kaas en nootjes en dan doop je je komkommer alsnog in een vette saus
.
=> AHA!quote:De koelkast moeten ze ook niet in, want dan treedt het zogenaamde lage-temperatuur-bederf op, waardoor waterige plekken op de schil ontstaan die meestal gaan rotten.
voor mij ookquote:Op vrijdag 2 maart 2007 19:08 schreef Sylvana het volgende:
[..]
zoiets zou mij ook makkelijk lukken hoor, voor mijn doen is dat zelfs nog veel
Dat meen je niet?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 19:08 schreef Sylvana het volgende:
[..]
zoiets zou mij ook makkelijk lukken hoor, voor mijn doen is dat zelfs nog veel
Ik ben niet de enige, voor Miss_S is het ook veel, maar ik ben gewoon gedisciplineerd met eten, en ik denk ook niet de hele dag aan taart, koekjes, chips, snoepjes enzo, scheelt al een stuk hoor. Want zoveel hoef je echt niet op een dag te eten. 3 keer per dag een maaltijd en 2-3 tussendoortjes is voldoende hoorquote:
het ligt er ook aan wat voor leefpatroon je hebt he, als ik de hele dag naar school zou gaan of zou werken zou ik er ook niet genoeg aan hebben, maar als je de hele dag thuis zit dan heb je ook niet zoveel eten nodig natuurlijk.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 19:43 schreef Guppyfriend het volgende:
ik vind dat persoonlijk ook een beetje weinig, maar goed, iedereen heeft een ander eetpatroon natuurlijk!
voor een stukje gebak moet je wel erg lang steppen hoorquote:Op vrijdag 2 maart 2007 17:01 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Gewoon even steppen en het is er af, toch?
idd, op vorige pagina werd 2 uur gezegd geloof ikquote:Op vrijdag 2 maart 2007 20:55 schreef Miss_S het volgende:
[..]
voor een stukje gebak moet je wel erg lang steppen hoor
als het idd niet meer isquote:Op vrijdag 2 maart 2007 20:58 schreef Sylvana het volgende:
[..]
idd, op vorige pagina werd 2 uur gezegd geloof ik
Op die van mij is dat zoooooveel meer.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:02 schreef Miss_S het volgende:
[..]
als het idd niet meer is
ik heb het net 5 minuten gedaan en dat is ongeveer 5kcal
misschien niet helemaal goed uitgelegd, maar het glycogeen levert snelle energie (koolhydraten) daarnaast verbrand je ook een deel vet natuurlijk (afhankelijk van de intensiteit) dus laat ik het erop houden een goed deel vet en een goed deel glycogeen.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:36 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ehm, dan snap ik je even niet, want dan ben je toch niet afgevallen, je hebt alleen maar wat glycogeen opgebruikt, dus geen vet verbrand. En glycogeen wordt zo weer aangevuld..![]()
ligt eraan in welke waarde hij dat aan geeftquote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:40 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Op die van mij is dat zoooooveel meer.Ik vrees dat die van mij dan niet klopt.
toch vervelend dat mensen het altijd over afvallen hebben als je iets weigert (of dat denken..)quote:Op zaterdag 3 maart 2007 00:08 schreef Alcarin het volgende:
Nou, verjaardag overleefd hoor. Het ging ongeveer zo:
- 'Wat voor gebak wil jij?'
* 'geen aub'
Even later:
- 'Wil jij eigenlijk geen gebak??'
* 'nee hoor!'
- 'moet je afvallen ofzo?'
* 'ja'
Einde discussie![]()
Ja, maar dat vind ik ook niks, want ik heb geen zin om me te gaan verontschuldigen voor mijn eetgedrag.. Als ik geen taart wil, dan wil ik gewoon geen taart en ik hoef daar geen reden voor te geven.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 08:39 schreef _Eendje_ het volgende:
het mijne is meestal: "och neen sorry, ik heb mij daarjuist al een beetje overeten" en "ja ik ben echt zeker"![]()
meestal klopt dit wel: heb een relatief kleine maag
heel irritant. Je moet altijd een goede verklaring hebben waarom je geen gebak wilt.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 00:14 schreef profielnaam het volgende:
[..]
toch vervelend dat mensen het altijd over afvallen hebben als je iets weigert (of dat denken..)
Is er geen zinnetje dat de lading dekt dat je niets wil, zonder dat iemand meteen over afvallen oid begint?
ik hoor hier ook niet hoorquote:Op zaterdag 3 maart 2007 09:08 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik schommel al 3 weken rond hetzelfde gewichten nee, ik heb mijn ideale gewicht nog niet bereikt, moet nog 10 kilo voor een gezond BMI. Ik hoor hier dan eigenlijk ook niet, maar het is zo gezellig hier
.
klopt mijn BMI is nu 26,8quote:Op zaterdag 3 maart 2007 10:20 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Met een BMI van 27 was je hier toch al welkom? (Met 5 kilootjes teveel zit je daar toch wel op, en met 10 kilo's bijna lijkt me...?)
mh, dan zou ik toch nog iets kleins eten (iets van fruit?) want meestal slaap je ook veel minder goed wanneer je in bed ligt met honger wat weer resulteert in de volgende dag heeeeel veeeel zin in zoetigheidquote:Op zaterdag 3 maart 2007 10:48 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik ben gisteravond om half 12 echt ziek van de honger maar in m'n bed gaan liggen. Vervolgens nog heel lang wakker in bed gelegen omdat mijn kamer net een iglo is. Wat was het net om half 11 toch heerlijk toen ik weer 2 boterhammen kon eten.(1 boterham met kipfilet en 1 met smeerkaas)
Ik heb echt bewondering voor de mensen die dit met gemak volhouden.![]()
ja die keuze heb je nog steeds welquote:Op zaterdag 3 maart 2007 11:42 schreef Sylvana het volgende:
Maarja, nu heb ik er net zoals de thuiswoners niks over te zeggen wat ik eet, dus dan maar gewoon wel wat eten, maar met mate,
Hoi, welkom!quote:Op zaterdag 3 maart 2007 11:49 schreef Lempicka het volgende:
Ik kom me ook maar eens aanmelden
Nadat mijn gewicht de belachelijke hoogte van 90 kilo had bereikt ben ik op dieet gegaan. inmiddels ben ik
1.82 84.9kilo BMI 25.6 mijn streven is 75 kilo ,in totaal ben ik inmiddels 5.1 kilo afgevallen.
Leve de lightproducten!![]()
niksquote:Op zaterdag 3 maart 2007 13:21 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Wat heb ik nu weer verkeerd gedaan?
O sorry ik dacht dat je het over mij had.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 13:23 schreef Sylvana het volgende:
[..]
niks
die omgwas gewoon onderdeel van mn eigen reactie dat we 2 keer in een weekend gaan gourmetten
Dat is te merken ja, maak je toch es wat minder druk johquote:Op zaterdag 3 maart 2007 13:24 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
O sorry ik dacht dat je het over mij had.En aangezien jij net na mij reageerde.
Sorry ik voel me gewoon snel aangesproken.
![]()
gourmetten vind ik wel altijd erg gezelligquote:Op zaterdag 3 maart 2007 13:17 schreef Sylvana het volgende:
omg
vanavond gaan we dus bij kennissen gourmetten en morgen komen andere kennissen bij ons gourmetten
sausjes nam ik sowieso al nooit, maar meestal hebben ze niet echt magere vleessoorten, maar vooral slavinkjes en hamburgers enzo, dus daar maar gewoon niet teveel van proberen te nemen idd en gewoon wat meer salade/paprika en stokbrood enzo nemenquote:Op zaterdag 3 maart 2007 13:35 schreef conleche het volgende:
@Sylvana: gourmetten hoeft niet zo erg te zijn als je al die sausjes maar laat staan. (of neem een klein beetje ketchup, wel zoet, maar iig niet vet) Meestal staat er ook wel een schaaltje bij met groenten als paprika, uienringen champignons enzo, neem dan vooral dat en de magere vleessoorten. Wees blij dat het geen fondue is!![]()
Ik hou alleen van mixdrankjes, zoals coebergh-7up en rode vokda-redbull, dus dat probeer ik nu alleen met speciale gelegenheden te drinken en niet meer elke avond een paar glaasjes.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 13:35 schreef conleche het volgende:
Hoe doen jullie dat met alcohol? Vroeger toen ik nog niet lijnde nam ik iedere dag 1 wodkaatje met ijs en als ik dan uit (eten) ging ook wijn en soms bier. Nu drink ik principe niks meer behalve bij etentjes zoals gisteravond.
Nou ja! Dat was helemaal hot in de jaren 70 en 80 toen ik kind was! Je zit basically met de frituurpan op tafel en met een speciaal vorkje (ieder een eigen kleur tegen de verwarring, het moet geen mikado worden nl.) prik je dan een stuk vlees en laat dat lekker vet worden. Ter verhoging van de feestvreugde dien je het gefrituurde stukje vlees dan ook nog in een scala van sausjes te dopen. Na afloop stinkt iedereen naar de friettent. Tot zover de beschrijving van het fenomeen fondue.quote:fonduen nog nooit gedaan
Ik vind het er wel gezond uit zien, op de avonden dat je geen vlees eet, neem je dan wel een vleesvervanger, of iets anders met veel eiwitten e.d.? Dat van die zoete trek: heel herkenbaar! Ik wil ook altijd m'n maaltijd afsluiten met iets zoets, alsof ik anders nog niet klaar ben of zo, ik heb het wel vooral na het avondeten. Ik geef er ook gewoon aan toe, neem een klein bakje optimelvla met stukjes verse ananas: heerlijk!quote:Op zaterdag 3 maart 2007 14:08 schreef Quinazoline het volgende:
Ik drink eigenlijk bijna nooit. Heb met mezelf afgesproken dat ik 1 avond in de week met mate mag drinken, maar het komt er in praktijk op neer dat ik eens paar maand een wijntje drink.
Wat vinden jullie van mijn eetpatroon (zie boven)?
Appelstroop schijnt best gezond te zijn, zit ook ijzer in en zo.quote:Misschien kan ik ook een boterham met iets zoets meenemen voor bij de lunch, dan heb ik er toch iets zoets bij.
en geen honger op het moment?quote:Op zaterdag 3 maart 2007 15:48 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ontbijt: 1 boterham met kipfilet en 1 met smeerkaas
Lunch: 1 boterham met kipfilet en 1 met smeerkaas
Net een halve banaan en nu 3 stukjes appel en 2 stukjes peer
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |