abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 maart 2007 @ 17:09:40 #101
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_46852052
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 17:07 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik kreeg net te horen dat we zondag bij m'n tante gaan eten. Help als het maar niks ongezonds etc. is. En dan wordt er natuurlijk van me verwacht dat ik ook nog een toetje neem.
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:47 schreef Lienekien het volgende:
Roosjeroosje, maak je toch niet zo druk!
The love you take is equal to the love you make.
pi_46852090
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 17:08 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Wow 2 uur steppen is niet niks.
Is maar een wilde gok hoor, het kan net zo goed 5 uur zijn. In elk geval een hoop.
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 17:12:20 #103
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46852111
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 17:08 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Wow 2 uur steppen is niet niks.
nee, dus begin maar vast.
En als je toch op een feestje bent, krijg je vast ook wel chips, nootjes, kaas, worst etc binnen, dus mag je de volgende dag de hele dag uittrekken voor steppen .
Niet meer actief op Fok!
pi_46852550
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:50 schreef Viking84 het volgende:

[..]

maak je niet zo druk om wat anderen van je denken. Ik heb ook jarenlang te horen gekregen op feestjes als ik geen gebak oid wilde: "onzin, je hoeft niks af te vallen" tot ik dat ineens wel moest, toen gingen ze me raar zitten aankijken als ik een gebakje at, terwijl zij altijd degenen waren die zeiden dat het niet hoefde.

Verder: ik heb gemerkt dat het andere mensen niet eens opvalt of je wel of niet een gebakje wilt. Ik dacht dat iedereen er bij mij wel een opmerking over zou maken een tijdje geleden, maar niemand zág het ook maar dat ik geen gebakje had.

En je valt af voor jezelf en daar heeft een ander zich niet mee te bemoeien . Dus laat je niet ompraten door zielige verhalen als "speciaal voor jou gekocht", "anders blijf ik met zoveel gebak zitten", "ja maar gebak is toch gezéllig!", want dan bedrieg je jezelf .
Idd daar stond ik ook van te kijken. Op de verjaardag van mn vader en daarna op die van mn moeder nam ik ook geen gebak en gewoon niemand die er wat over zei. En normaal eet ik ook altijd hele schaal met toastjes met brie enzo leeg, en nootjes enzo, maar heb me toen echt goed in kunnen houden Wel wat gehad natuurlijk, maar niet o overdreven veel als ik normaal deed. Morgenavond gourmetten, dan eet ik normaal ook door tot alles op is, maar morgen ook maar beetje proberen in te houden

Maar goed, ik weet niet wat mn lichaam laatste 2 dagen heeft, want nog steeds totaal geen honger, ik eet maar gewoon omdat het moet, vandaag 2 plakken ontibjtkoek gehad en 1 snee bruin brood met smeerkaas, maar verder echt totaal geen honger ofzo

[ Bericht 7% gewijzigd door _Hestia_ op 02-03-2007 17:36:57 ]
pi_46852871
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:25 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Weten jullie misschien hoe je op de goeie plaatsen kan afvallen? In mijn geval in mijn brede dijen cellulite benen inplaats van in mijn gezicht. (Of weet iemand nog een andere manier om van cellulite af te komen? Je ziet gewoon aan mijn benen dat ik het heel erg zal krijgen. Ik heb eerder al verschillende anti-cellulite smeer middeltjes geprobeerd maar die helpen niet.) Mijn benen kloppen gewoon niet in verhouding met mijn bovenlichaam.
Was het maar waar dat je plaatselijk af kon vallen, maar helaas is dat niet zo

Waarschijnlijk val je dus eerst af op de plekken waar je het niet wil en pas daarna op de plekken waar je graag wilt afvallen
pi_46853351
Eerste 300 gram van de 500 gram kwijt, vandaag 133 kilometers op de racefiets gereden zo doen we dat hehe.

oh ja gelukkig ook nog nauwelijks honger, handig een beetje reserve in mn spieren.
pi_46853532
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:25 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Weten jullie misschien hoe je op de goeie plaatsen kan afvallen? In mijn geval in mijn brede dijen cellulite benen inplaats van in mijn gezicht. (Of weet iemand nog een andere manier om van cellulite af te komen? Je ziet gewoon aan mijn benen dat ik het heel erg zal krijgen. Ik heb eerder al verschillende anti-cellulite smeer middeltjes geprobeerd maar die helpen niet.) Mijn benen kloppen gewoon niet in verhouding met mijn bovenlichaam.
zoals hierboven vermeld: plaatselijk vermageren is jammer genoeg meestal geen optie...
Cellulitis vermindert (bij mij toch) meestal wel heel erg als je een tijdje al echt op je eten en beweging let. Je kan wel niet verwachten dat het van de ene op de andere dag gewoon weg is, maar met genoeg water te drinken en gezond te eten kan je echt heel veel schade ongedaan maken

aan je bouw zal je niet veel kunnen veranderen (spreek zelf uit ondervinding ) maar je kan door mooi gedefinieerde spieren te kweken ipv het "vet" dat er nu zit wel het uitzicht veranderen
(ook stretchen helpt daarvoor normaal, om mooiere langere spieren te krijgen)
  vrijdag 2 maart 2007 @ 18:03:19 #108
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_46853582
Het was vandaag ook mooi weer om te fietsen ik moest zo'n beetje de hele dat post wegbrengen vanuit huis dus daarom heb ik niet lekker gefietst. Ik denk dat ik zondag (als het lekker weer is) maar even een stuk ga fietsen
Bernie en ik zijn tof.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 18:13:30 #109
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_46853875
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:11 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik hoefde vandaag helemaal niet te koken zoals ik dacht. Dus ook niks geks gegeten.

Ontbijt: 1 boterham met kipfilet en 1 met smeerkaas
Lunch: 2 boterhammen met pindakaas
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:29 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Aanvulling: Nu 8 kleine stukjes appel.
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:06 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

[..]

En nu een banaan. Is dit geen gezond eetpatroon?
Aanvulling: een stukje komkommer en bietjes (dus ook aardappelen en boter).
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 18:01 schreef _Eendje_ het volgende:

[..]

zoals hierboven vermeld: plaatselijk vermageren is jammer genoeg meestal geen optie...
Cellulitis vermindert (bij mij toch) meestal wel heel erg als je een tijdje al echt op je eten en beweging let. Je kan wel niet verwachten dat het van de ene op de andere dag gewoon weg is, maar met genoeg water te drinken en gezond te eten kan je echt heel veel schade ongedaan maken

aan je bouw zal je niet veel kunnen veranderen (spreek zelf uit ondervinding ) maar je kan door mooi gedefinieerde spieren te kweken ipv het "vet" dat er nu zit wel het uitzicht veranderen
(ook stretchen helpt daarvoor normaal, om mooiere langere spieren te krijgen)
Hoe doe je stretchen precies?
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 17:56 schreef profielnaam het volgende:
Eerste 300 gram van de 500 gram kwijt, vandaag 133 kilometers op de racefiets gereden zo doen we dat hehe.

oh ja gelukkig ook nog nauwelijks honger, handig een beetje reserve in mn spieren.
Wat bedoel je precies met reserve in je spieren?
pi_46854290
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 18:13 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

Wat bedoel je precies met reserve in je spieren?
Dat is de voorraad glycogeen waar je lichaam rechtstreeks energie vandaan trekt (mits je nog voorraad hebt) als die op is dan wordt het gene dat je gegeten hebt gebruikt en anders je reserve, vet.
Als de glycogeeen voorraad op is dan heb je zeker bij inspanning heel snel honger, vandaar dat ik blij was dat ik nog een voorraad glycogeen had
  vrijdag 2 maart 2007 @ 18:35:41 #111
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46854526
Nu een (waarschijnlijke) welles/nietes vraag .

Is komkommer nou groente of fruit? Ik dacht altijd dat het groente was, maar bij That's the Question ( ) zeiden ze dat het fruit was. En hoe zit dat met tomaten?

Ik heb altijd groentegebrek en dus eet ik dan komkommer of tomaat, maar als dat gewoon fruit is, schiet ik ook nog niet veel op .
Niet meer actief op Fok!
pi_46854556
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 18:27 schreef profielnaam het volgende:
Dat is de voorraad glycogeen waar je lichaam rechtstreeks energie vandaan trekt (mits je nog voorraad hebt) als die op is dan wordt het gene dat je gegeten hebt gebruikt en anders je reserve, vet.
Als de glycogeeen voorraad op is dan heb je zeker bij inspanning heel snel honger, vandaar dat ik blij was dat ik nog een voorraad glycogeen had
Ehm, dan snap ik je even niet, want dan ben je toch niet afgevallen, je hebt alleen maar wat glycogeen opgebruikt, dus geen vet verbrand. En glycogeen wordt zo weer aangevuld..
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_46854603
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 18:35 schreef Viking84 het volgende:

Is komkommer nou groente of fruit? Ik dacht altijd dat het groente was, maar bij That's the Question ( ) zeiden ze dat het fruit was. En hoe zit dat met tomaten?

Ik heb altijd groentegebrek en dus eet ik dan komkommer of tomaat, maar als dat gewoon fruit is, schiet ik ook nog niet veel op .
Niemand weet het Zelfs wikipedia niet!
Hangt er vanaf welke definitie je gebruikt. Ik vind komkommer en tomaat groente. Maar het zijn vruchten, dus zou het weer geen groente zijn..ofzo.
Maar uiteindelijk maakt het ook niet zoveel uit, groente is gezond, fruit is gezond

Misschien is paprika iets voor je? Kun je nog smaakjes uitzoeken ook!
  vrijdag 2 maart 2007 @ 18:39:47 #114
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_46854632
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 18:35 schreef Viking84 het volgende:

Ik denk dat je beter kunt kijken naar wat er in zit. Of komkommer nou groente of fruit is, het blijft water in een groen schilletje.
pi_46854675
Ik ben al 1 kilo afgevallen!

Denk gewoon vocht omdat ik ongesteld was maar ben wel blij dat t eraf is en voel me ook al minder opgezwollen en dik.

Nu let ik erg op wat ik eet..

Vanmorgen 3 mandarijntjes, 1 kiwi en een bakje yoghurt

smiddags 1 eierkoek, 2 plakjes donker roggebrood

en 1 aardappel sperzieboontjes en een gehaktbal en bekertje yoghurt gehad

Hopelijk ben ik morgen weer iets lichter!
  vrijdag 2 maart 2007 @ 18:42:03 #116
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46854681
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 18:38 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Niemand weet het
Hangt er vanaf welke definitie je gebruikt. Ik vind komkommer en tomaat groente. Maar het zijn vruchten, dus zou het weer geen groente zijn..ofzo.
Maar uiteindelijk maakt het ook niet zoveel uit, groente is gezond, fruit is gezond
Ja, dat weet ik wel, dat het allebei gezond is, maar het punt is dat ik al voldoende fruit binnen krijg op een dag (2 á 3 stuks), maar vaak niet voldoende groente.

Met name groenten en aardappelen werkt niet goed bij mij. De groente moet echt ergens doorheen zitten, dus door rijst of pasta (dan mik ik er zo'n groentepakket door). En dan kom bij het volgende probleem: in zo'n groentepakket is het hoofdbestanddeel sla en ik eet al 2 keer per week spinazie. Spinazie en sla behoren tot de nitraatrijke groenten en nitraatrijke groenten mag je maar 2 keer per week hebben.

Mijn probleem is dus echt: help, wat voor groente moet ik nou nemen? Ik heb nog wel van die centrumpilletjes liggen die eea schijnen te compenseren, maar het lijkt me dat 200 gram verse groente op je bord meer goed doet dan zo'n pilletje .
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 2 maart 2007 @ 18:43:05 #117
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46854707
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 18:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik denk dat je beter kunt kijken naar wat er in zit. Of komkommer nou groente of fruit is, het blijft water in een groen schilletje.
maar als ik verder geen groente neem op een dag (zoals vaak voorkomt), zou ik graag 200 gram komkommer willen eten, maar als dat gewoon fruit is, heb ik alsnog geen groente gehad .
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 2 maart 2007 @ 18:44:30 #118
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_46854765
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 18:43 schreef Viking84 het volgende:

[..]

maar als ik verder geen groente neem op een dag (zoals vaak voorkomt), zou ik graag 200 gram komkommer willen eten, maar als dat gewoon fruit is, heb ik alsnog geen groente gehad .
Al is komkommer wel een groente, als je daar per dag 200 gram van eet, krijg je niet de voedingsstoffen binnen die je met je groenten binnen zou moeten krijgen.
pi_46854787
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 18:42 schreef Viking84 het volgende:
Mijn probleem is dus echt: help, wat voor groente moet ik nou nemen? Ik heb nog wel van die centrumpilletjes liggen die eea schijnen te compenseren, maar het lijkt me dat 200 gram verse groente op je bord meer goed doet dan zo'n pilletje .
Neem een wokpakket, met tauge en prei en courgette en weet ik wat allemaal, kip erbij, klaar! En er zit geen sla in:)
Of hak een paprika in stukken en eet die gewoon overdag op. Werkt ook met wortel.
pi_46854794
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 18:42 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik wel, dat het allebei gezond is, maar het punt is dat ik al voldoende fruit binnen krijg op een dag (2 á 3 stuks), maar vaak niet voldoende groente.

Met name groenten en aardappelen werkt niet goed bij mij. De groente moet echt ergens doorheen zitten, dus door rijst of pasta (dan mik ik er zo'n groentepakket door). En dan kom bij het volgende probleem: in zo'n groentepakket is het hoofdbestanddeel sla en ik eet al 2 keer per week spinazie. Spinazie en sla behoren tot de nitraatrijke groenten en nitraatrijke groenten mag je maar 2 keer per week hebben.

Maar er zijn toch zo enorm veel mogelijkheden om groente wèl lekker te maken? Ik hou ook niet van gekookte boontjes, maar met wat olijfolie en tijm eroverheen zijn ze goddelijk lekker. Of doe er wat geroosterde en daarna geplette knoflook doorheen. Net als prei: niet te eten. Maar als je het wokt met witte wijn of wat balsamicoazijn en dan wat basilicum of rozemarijn erdoorheen gooit is het wèl heerlijk. Worteltjes kook ik met een schepje zoetstof en daarna dille eroverheen.. hmm! Worteltjes met gember zijn trouwens ook lekker. Broccoli met wat sesamzaadjes en een klein scheutje zoute ketjap, ook super. Chinese kool met kerrie, of spruitjes met cashewnoten en kerrie, ook zoiets waarmee je saaie en niet al te geweldige groenten ineens heel lekker maakt.

Je kan met groente zoveel doen waardoor het wèl lekker wordt. Ik heb het ook moeten leren, maar er zijn echt zat mogelijkheden. En in plaats van gekookte aardappelen, die ik niet zo lekker vind, rooster ik aardappelen in de oven (gewoon zonder vet!) of pof ik ze in de magnetron. En af en toe aardappelpuree is ook best lekker.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2007 18:47:57 ]
pi_46854847
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 18:41 schreef Chicaloca het volgende:
Vanmorgen 3 mandarijntjes, 1 kiwi en een bakje yoghurt

smiddags 1 eierkoek, 2 plakjes donker roggebrood

en 1 aardappel sperzieboontjes en een gehaktbal en bekertje yoghurt gehad

Hopelijk ben ik morgen weer iets lichter!

Hoe kun je daarop leven...
pi_46855026
Een hele lange link waarbij het nut van stretchen wordt uitgelegd + onderaan kan je klikken op hoe je welke spieren rekt
quote:
Komkommer

De komkommer is een van de meest populaire saladegroenten in ons land. De groente groeit in Nederlandse kassen, maar wordt ook uit Zuid-Europese landen aangevoerd.

Voedingswaarde per 100 gram

Kcal rauw: 8

Vitamine C rauw: 0 mg

IJzer rauw: 0,2 mg

Vezel rauw: 0,7 gram

Kopen, bewaren en koken

Verkrijgbaarheid: goed in de lente en zomer, gemiddeld in de herfst en winter

Nodig voor 2 ons: 200-250 gram

Bewaartijd koele plaats (12-14 °C): 2 weken

Bewaartijd koelkast (4-7 °C): niet in de koelkast bewaren!

Gemiddelde kooktijd: 10 minuten

Bijzonderheden

Komkommer kan ook worden gestoofd en gebakken.

Bewaar de groente niet in de koelkast.

Voor gebruik de komkommer wassen en een stukje van de uiteinden snijden.

Variaties met komkommer

in salade met bolletjes meloen
roerbakken met kerrie
geraspt en vermengd met knoflook en Griekse yoghurt als dipsaus (tzatziki)
in salade met tomaat, ei en garnalen
op brood met kaas, groente- of sandwichspread
de komkommer volgens het voedingscentrum
  vrijdag 2 maart 2007 @ 18:53:23 #123
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46855067
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 18:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Al is komkommer wel een groente, als je daar per dag 200 gram van eet, krijg je niet de voedingsstoffen binnen die je met je groenten binnen zou moeten krijgen.
omdat komkommer voor een groot deel uit sla bestaat zeker? .

Die tip van het wokpakket vind ik goed. Dank je wel . Daar ga ik volgende week zeker even naar op zoek. Zelfde geldt voor de paprika.

Misschien moet ik idd wat meer experimenteren om groente lekker te maken. Met gekookte aardappelen zijn groenten zo aanwezig. Ik lust bijna geen enkele groente, maar in een groentepakket vind ik alles lekker (behalve broccoli en spruiten ).

Ik eet nu ook aardappelschijfjes uit de oven . Eerst 10 minuten gekookt, toen in schijfjes gesneden en toen 20 minuten in de oven (op bakpapier, dus helemaal geen vet gebruikt ).
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 2 maart 2007 @ 18:56:06 #124
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46855146
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 18:52 schreef _Eendje_ het volgende:
Een hele lange link waarbij het nut van stretchen wordt uitgelegd + onderaan kan je klikken op hoe je welke spieren rekt
[..]

de komkommer volgens het voedingscentrum
dan hoor ik voor het eerst dat je komkommer niet in de koelkast moet doen en dat je het ook kunt koken . Vroeger aten we wel eens plakjes komkommer in azijn bij het eten en verder ken ik schijfjes pure komkommer alleen van verjaardagsfeestjes, met zo'n goor blokje jonge kaas erop of een dipsaus erbij... dat laatste heb ik nooit begrepen. Heb je iets gezonds naast de chips, kaas en nootjes en dan doop je je komkommer alsnog in een vette saus .
Niet meer actief op Fok!
pi_46855284
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 18:56 schreef Viking84 het volgende:

[..]

dan hoor ik voor het eerst dat je komkommer niet in de koelkast moet doen en dat je het ook kunt koken . Vroeger aten we wel eens plakjes komkommer in azijn bij het eten en verder ken ik schijfjes pure komkommer alleen van verjaardagsfeestjes, met zo'n goor blokje jonge kaas erop of een dipsaus erbij... dat laatste heb ik nooit begrepen. Heb je iets gezonds naast de chips, kaas en nootjes en dan doop je je komkommer alsnog in een vette saus .
ik denk dat dit zal zijn omdat komkommer dan sneller uitdroogt (dat heb ik toch al gemerkt)

quote:
De koelkast moeten ze ook niet in, want dan treedt het zogenaamde lage-temperatuur-bederf op, waardoor waterige plekken op de schil ontstaan die meestal gaan rotten.
=> AHA! dit zou ook wel kunnen
pi_46855582
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 18:46 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Hoe kun je daarop leven...
zoiets zou mij ook makkelijk lukken hoor, voor mijn doen is dat zelfs nog veel
pi_46855612
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 19:08 schreef Sylvana het volgende:

[..]

voor mij ook
  vrijdag 2 maart 2007 @ 19:10:10 #128
157031 roosjeroosje1988
pi_46855630
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 19:08 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Dat meen je niet?

Maar jullie worden dan niet misselijk, duizelig etc?
pi_46855781
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 19:10 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Dat meen je niet?
Ik ben niet de enige, voor Miss_S is het ook veel, maar ik ben gewoon gedisciplineerd met eten, en ik denk ook niet de hele dag aan taart, koekjes, chips, snoepjes enzo, scheelt al een stuk hoor. Want zoveel hoef je echt niet op een dag te eten. 3 keer per dag een maaltijd en 2-3 tussendoortjes is voldoende hoor

En nee, dan word ik niet duizelig ofzo, gewoon die 5 eetmomenten op een dag goed spreiden en dan is het prima te doen

Je hoeft echt niet elk uur of elke 2 uur te eten Ik eet meestal om de 2,5-3 uur zo'n beetje.

11 uur: ontbijt
half2-2 uur: middageten
rond 4 uur: tussendoortje ( fruit/vitalineabakje ofzo)
half 7-7 uur: avondeten
half 10-10 uur nog tussendoortje en dan verder niks meer, terwijl ik meestal tot een uur of 2-3 opblijf
  Moderator vrijdag 2 maart 2007 @ 19:43:04 #130
155227 crew  Guppy
dus
pi_46856773
ik vind dat persoonlijk ook een beetje weinig, maar goed, iedereen heeft een ander eetpatroon natuurlijk!
vandaag was ik bij een ontwerper in amsterdam om hem te ontmoeten en zijn werk te bekijken. we waren met 3 meiden daar, en die man trakteerde ons op heerlijke pizza!!! jammie!!! ik heb er echt van genoten.
en ja, ik was inderdaad aan het afvallen, maar goed, ik hou morgen wel een balansdag
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_46856852
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 19:43 schreef Guppyfriend het volgende:
ik vind dat persoonlijk ook een beetje weinig, maar goed, iedereen heeft een ander eetpatroon natuurlijk!
het ligt er ook aan wat voor leefpatroon je hebt he, als ik de hele dag naar school zou gaan of zou werken zou ik er ook niet genoeg aan hebben, maar als je de hele dag thuis zit dan heb je ook niet zoveel eten nodig natuurlijk.
  Moderator vrijdag 2 maart 2007 @ 19:48:49 #132
155227 crew  Guppy
dus
pi_46856943
dat is ook zo natuurlijk! ik sta vaak om 06.15 op en ben dan om 19.00 uur pas weer thuis. en ja, dan eet je wel wat meer. maar op dagen dat ik gewoon thuis zit, is dat ook wel iets minder inderdaad (gelukkig)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_46857395
ik ben van 11 tot 19 uur van huis en werk met kinderen dus toch best wel actief
maar heb kennelijk gewoon weinig nodig
(in de eerste 15 jaar van mijn leven kennelijk meer dan genoeg gegeten)
  Moderator vrijdag 2 maart 2007 @ 20:03:38 #134
155227 crew  Guppy
dus
pi_46857415
lol, zo kan je het ook zien
  vrijdag 2 maart 2007 @ 20:15:02 #135
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_46857797
Bleh, naast mijn overactieve baarmoeder ben ik ook nog ziek aan het worden.

Maar ja, trek in eten heb ik niet, dat zie ik dan maar als een voordeel...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_46857909
das idd wel een voordeel van ziek zijn, maar beterschap dan maar
pi_46859257
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 17:01 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Gewoon even steppen en het is er af, toch?
voor een stukje gebak moet je wel erg lang steppen hoor
pi_46859376
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 20:55 schreef Miss_S het volgende:

[..]

voor een stukje gebak moet je wel erg lang steppen hoor
idd, op vorige pagina werd 2 uur gezegd geloof ik
pi_46859542
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 20:58 schreef Sylvana het volgende:

[..]

idd, op vorige pagina werd 2 uur gezegd geloof ik
als het idd niet meer is
ik heb het net 5 minuten gedaan en dat is ongeveer 5kcal
  vrijdag 2 maart 2007 @ 21:40:26 #140
157031 roosjeroosje1988
pi_46860998
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 21:02 schreef Miss_S het volgende:

[..]

als het idd niet meer is
ik heb het net 5 minuten gedaan en dat is ongeveer 5kcal
Op die van mij is dat zoooooveel meer. Ik vrees dat die van mij dan niet klopt.
pi_46861978
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 18:36 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Ehm, dan snap ik je even niet, want dan ben je toch niet afgevallen, je hebt alleen maar wat glycogeen opgebruikt, dus geen vet verbrand. En glycogeen wordt zo weer aangevuld..
misschien niet helemaal goed uitgelegd, maar het glycogeen levert snelle energie (koolhydraten) daarnaast verbrand je ook een deel vet natuurlijk (afhankelijk van de intensiteit) dus laat ik het erop houden een goed deel vet en een goed deel glycogeen.
pi_46862734
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 21:40 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Op die van mij is dat zoooooveel meer. Ik vrees dat die van mij dan niet klopt.
ligt eraan in welke waarde hij dat aan geeft
bij mij geeft hij het ook als meer aan maar omgerekend is het maar zo weinig kcal

maar dan weet je dus wel dat je met een beetje steppen niets op schiet tegen een gebakje
pi_46866407
Nou, verjaardag overleefd hoor. Het ging ongeveer zo:
- 'Wat voor gebak wil jij?'
* 'geen aub'

Even later:
- 'Wil jij eigenlijk geen gebak??'
* 'nee hoor!'
- 'moet je afvallen ofzo?'
* 'ja '

Einde discussie
pi_46866617
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 00:08 schreef Alcarin het volgende:
Nou, verjaardag overleefd hoor. Het ging ongeveer zo:
- 'Wat voor gebak wil jij?'
* 'geen aub'

Even later:
- 'Wil jij eigenlijk geen gebak??'
* 'nee hoor!'
- 'moet je afvallen ofzo?'
* 'ja '

Einde discussie
toch vervelend dat mensen het altijd over afvallen hebben als je iets weigert (of dat denken..)

Is er geen zinnetje dat de lading dekt dat je niets wil, zonder dat iemand meteen over afvallen oid begint ?

[ Bericht 4% gewijzigd door profielnaam op 03-03-2007 00:39:26 ]
pi_46871056
het mijne is meestal: "och neen sorry, ik heb mij daarjuist al een beetje overeten" en "ja ik ben echt zeker"
meestal klopt dit wel: heb een relatief kleine maag
pi_46871091
Had ik net de banner geupdate, staat er al een ander

Nja, ik ga zo lekker een lesje bodypumpen, daarna nog wat krachttraining en beetje cardio...
pi_46871129
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 08:39 schreef _Eendje_ het volgende:
het mijne is meestal: "och neen sorry, ik heb mij daarjuist al een beetje overeten" en "ja ik ben echt zeker"
meestal klopt dit wel: heb een relatief kleine maag
Ja, maar dat vind ik ook niks, want ik heb geen zin om me te gaan verontschuldigen voor mijn eetgedrag.. Als ik geen taart wil, dan wil ik gewoon geen taart en ik hoef daar geen reden voor te geven.
Hmm, dit zijn nog de overblijfselen van een hele slechte relatie
  zaterdag 3 maart 2007 @ 09:08:48 #148
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46871160
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 00:14 schreef profielnaam het volgende:

[..]

toch vervelend dat mensen het altijd over afvallen hebben als je iets weigert (of dat denken..)

Is er geen zinnetje dat de lading dekt dat je niets wil, zonder dat iemand meteen over afvallen oid begint ?
heel irritant. Je moet altijd een goede verklaring hebben waarom je geen gebak wilt.
Voor mij geldt bovendien dat ik niet zozeer op dieet ben, maar dat ik een ander voedingspatroon heb aangenomen en gebak past daar (voorlopig iig) niet in. Zal het natuurlijk wel weer eens doen als ik op mijn streefgewicht zit, maar dan ook echt met mate.

De moeder van mijn huisgenoot denkt dat ze ons blij kan maken met eten. Komt ze langs, neemt ze allemaal dingen van de bakker mee (ik heb nog geluk dat ik puddingbroodjes afgrijselijk vind) en als wij daar komen, is er altijd chips, want we staan kennelijk bekend als chipseters. Ik vind het weinig flatterend om die reputatie te hebben. Gelukkig zijn we nu allebei op di... eh, we zijn allebei ons voedingspatroon aan het veranderen en straks hebben we hopelijk de reputatie van gezondheidsfreaks .

Ik schommel al 3 weken rond hetzelfde gewicht en nee, ik heb mijn ideale gewicht nog niet bereikt, moet nog 10 kilo voor een gezond BMI. Ik hoor hier dan eigenlijk ook niet, maar het is zo gezellig hier .

Ik denk dat ik ook maar eens meer ga varieren met m'n eten. Nu eet ik yoghurt met cruesli (wat een calorieënbom is dat trouwens) en morgen weer yoghurt met banaan, om en om.
Niet meer actief op Fok!
pi_46871422
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 09:08 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik schommel al 3 weken rond hetzelfde gewicht en nee, ik heb mijn ideale gewicht nog niet bereikt, moet nog 10 kilo voor een gezond BMI. Ik hoor hier dan eigenlijk ook niet, maar het is zo gezellig hier .
ik hoor hier ook niet hoor
daarvoor moet ik nog 5 kilo afvallen
pi_46871694
Met een BMI van 27 was je hier toch al welkom? (Met 5 kilootjes teveel zit je daar toch wel op, en met 10 kilo's bijna lijkt me...?)

Hier gaat het nu vrij langzaam (net geen kilootje eraf in 3 weken, maar moet ongesteld worden).
Ben weer een weekendje thuis en het is best gezellig enzo, maar m'n moeder gaat allemaal dingetjes in huis halen voor mij, en gister frietjes gegeten terwijl ze dat normaal ook nooit doen, dat is wel jammer.... Zou het expres zijn
Ik heb wel nog steeds twijfels wat ik het beste om 4 uur kan nemen als ik echt wat moet qua flauwigheid, elke keer een appel is zo eentonig... Maar als je die meeneemkoekjes bekijkt in de supermarkt schrik je eigenlijk wel hoeveel calorieën daar wel niet inzitten. En een plakje ontbijtkoek raakt elke keer helemaal geplet in m'n tas vol boeken, dat is dan dus niet zo lekker meer.
Ohja de grootste frustratie is m'n buik, die is wel geslonken, maar niet zo erg veel eigenlijk... Buikspieroefeningen dan maar? (Ik heb weleens gehoord dat het laagje vet blijft bestaan over de laag spieren, dan blijft de buik bestaan natuurlijk, en dat wil ik niet!)
Het mooi kotsende meisje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')