quote:Op vrijdag 2 maart 2007 17:07 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik kreeg net te horen dat we zondag bij m'n tante gaan eten. Help als het maar niks ongezonds etc. is.En dan wordt er natuurlijk van me verwacht dat ik ook nog een toetje neem.
![]()
quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:47 schreef Lienekien het volgende:
Roosjeroosje, maak je toch niet zo druk!
Is maar een wilde gok hoor, het kan net zo goed 5 uur zijn.quote:
nee, dus begin maar vast.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 17:08 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Wow 2 uur steppen is niet niks.![]()
Idd daar stond ik ook van te kijken. Op de verjaardag van mn vader en daarna op die van mn moeder nam ik ook geen gebak en gewoon niemand die er wat over zei. En normaal eet ik ook altijd hele schaal met toastjes met brie enzo leeg, en nootjes enzo, maar heb me toen echt goed in kunnen houdenquote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:50 schreef Viking84 het volgende:
[..]
maak je niet zo druk om wat anderen van je denken. Ik heb ook jarenlang te horen gekregen op feestjes als ik geen gebak oid wilde: "onzin, je hoeft niks af te vallen" tot ik dat ineens wel moest, toen gingen ze me raar zitten aankijken als ik een gebakje at, terwijl zij altijd degenen waren die zeiden dat het niet hoefde.
Verder: ik heb gemerkt dat het andere mensen niet eens opvalt of je wel of niet een gebakje wilt. Ik dacht dat iedereen er bij mij wel een opmerking over zou maken een tijdje geleden, maar niemand zág het ook maar dat ik geen gebakje had.
En je valt af voor jezelf en daar heeft een ander zich niet mee te bemoeien. Dus laat je niet ompraten door zielige verhalen als "speciaal voor jou gekocht", "anders blijf ik met zoveel gebak zitten", "ja maar gebak is toch gezéllig!", want dan bedrieg je jezelf
.
Was het maar waar dat je plaatselijk af kon vallen, maar helaas is dat niet zoquote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:25 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Weten jullie misschien hoe je op de goeie plaatsen kan afvallen? In mijn geval in mijn brede dijen cellulite benen inplaats van in mijn gezicht. (Of weet iemand nog een andere manier om van cellulite af te komen? Je ziet gewoon aan mijn benen dat ik het heel erg zal krijgen. Ik heb eerder al verschillende anti-cellulite smeer middeltjes geprobeerd maar die helpen niet.) Mijn benen kloppen gewoon niet in verhouding met mijn bovenlichaam.
zoals hierboven vermeld: plaatselijk vermageren is jammer genoeg meestal geen optie...quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:25 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Weten jullie misschien hoe je op de goeie plaatsen kan afvallen? In mijn geval in mijn brede dijen cellulite benen inplaats van in mijn gezicht. (Of weet iemand nog een andere manier om van cellulite af te komen? Je ziet gewoon aan mijn benen dat ik het heel erg zal krijgen. Ik heb eerder al verschillende anti-cellulite smeer middeltjes geprobeerd maar die helpen niet.) Mijn benen kloppen gewoon niet in verhouding met mijn bovenlichaam.
quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:11 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik hoefde vandaag helemaal niet te koken zoals ik dacht. Dus ook niks geks gegeten.![]()
Ontbijt: 1 boterham met kipfilet en 1 met smeerkaas
Lunch: 2 boterhammen met pindakaas
quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:29 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Aanvulling: Nu 8 kleine stukjes appel.
Aanvulling: een stukje komkommer en bietjes (dus ook aardappelen en boter).quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:06 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
[..]
En nu een banaan. Is dit geen gezond eetpatroon?
Hoe doe je stretchen precies?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:01 schreef _Eendje_ het volgende:
[..]
zoals hierboven vermeld: plaatselijk vermageren is jammer genoeg meestal geen optie...
Cellulitis vermindert (bij mij toch) meestal wel heel erg als je een tijdje al echt op je eten en beweging let. Je kan wel niet verwachten dat het van de ene op de andere dag gewoon weg is, maar met genoeg water te drinken en gezond te eten kan je echt heel veel schade ongedaan maken
aan je bouw zal je niet veel kunnen veranderen (spreek zelf uit ondervinding) maar je kan door mooi gedefinieerde spieren te kweken ipv het "vet" dat er nu zit wel het uitzicht veranderen
(ook stretchen helpt daarvoor normaal, om mooiere langere spieren te krijgen)
Wat bedoel je precies met reserve in je spieren?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 17:56 schreef profielnaam het volgende:
Eerste 300 gram van de 500 gram kwijt, vandaag 133 kilometers op de racefiets geredenzo doen we dat hehe.
oh ja gelukkig ook nog nauwelijks honger, handig een beetje reserve in mn spieren.
Dat is de voorraad glycogeen waar je lichaam rechtstreeks energie vandaan trekt (mits je nog voorraad hebt) als die op is dan wordt het gene dat je gegeten hebt gebruikt en anders je reserve, vet.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:13 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Wat bedoel je precies met reserve in je spieren?
Ehm, dan snap ik je even niet, want dan ben je toch niet afgevallen, je hebt alleen maar wat glycogeen opgebruikt, dus geen vet verbrand. En glycogeen wordt zo weer aangevuld..quote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:27 schreef profielnaam het volgende:
Dat is de voorraad glycogeen waar je lichaam rechtstreeks energie vandaan trekt (mits je nog voorraad hebt) als die op is dan wordt het gene dat je gegeten hebt gebruikt en anders je reserve, vet.
Als de glycogeeen voorraad op is dan heb je zeker bij inspanning heel snel honger, vandaar dat ik blij was dat ik nog een voorraad glycogeen had
Niemand weet hetquote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:35 schreef Viking84 het volgende:
Nu een (waarschijnlijke) welles/nietes vraag.
Is komkommer nou groente of fruit? Ik dacht altijd dat het groente was, maar bij That's the Question () zeiden ze dat het fruit was. En hoe zit dat met tomaten?
Ik heb altijd groentegebrek en dus eet ik dan komkommer of tomaat, maar als dat gewoon fruit is, schiet ik ook nog niet veel op.
Ik denk dat je beter kunt kijken naar wat er in zit. Of komkommer nou groente of fruit is, het blijft water in een groen schilletje.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:35 schreef Viking84 het volgende:
Nu een (waarschijnlijke) welles/nietes vraag.
Is komkommer nou groente of fruit? Ik dacht altijd dat het groente was, maar bij That's the Question () zeiden ze dat het fruit was. En hoe zit dat met tomaten?
Ik heb altijd groentegebrek en dus eet ik dan komkommer of tomaat, maar als dat gewoon fruit is, schiet ik ook nog niet veel op.
Ja, dat weet ik wel, dat het allebei gezond is, maar het punt is dat ik al voldoende fruit binnen krijg op een dag (2 á 3 stuks), maar vaak niet voldoende groente.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:38 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Niemand weet het![]()
Hangt er vanaf welke definitie je gebruikt. Ik vind komkommer en tomaat groente. Maar het zijn vruchten, dus zou het weer geen groente zijn..ofzo.
Maar uiteindelijk maakt het ook niet zoveel uit, groente is gezond, fruit is gezond![]()
maar als ik verder geen groente neem op een dag (zoals vaak voorkomt), zou ik graag 200 gram komkommer willen eten, maar als dat gewoon fruit is, heb ik alsnog geen groente gehadquote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik denk dat je beter kunt kijken naar wat er in zit. Of komkommer nou groente of fruit is, het blijft water in een groen schilletje.
Al is komkommer wel een groente, als je daar per dag 200 gram van eet, krijg je niet de voedingsstoffen binnen die je met je groenten binnen zou moeten krijgen.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:43 schreef Viking84 het volgende:
[..]
maar als ik verder geen groente neem op een dag (zoals vaak voorkomt), zou ik graag 200 gram komkommer willen eten, maar als dat gewoon fruit is, heb ik alsnog geen groente gehad.
Neem een wokpakket, met tauge en prei en courgette en weet ik wat allemaal, kip erbij, klaar! En er zit geen sla in:)quote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:42 schreef Viking84 het volgende:
Mijn probleem is dus echt: help, wat voor groente moet ik nou nemen? Ik heb nog wel van die centrumpilletjes liggen die eea schijnen te compenseren, maar het lijkt me dat 200 gram verse groente op je bord meer goed doet dan zo'n pilletje.
Maar er zijn toch zo enorm veel mogelijkheden om groente wèl lekker te maken? Ik hou ook niet van gekookte boontjes, maar met wat olijfolie en tijm eroverheen zijn ze goddelijk lekker. Of doe er wat geroosterde en daarna geplette knoflook doorheen. Net als prei: niet te eten. Maar als je het wokt met witte wijn of wat balsamicoazijn en dan wat basilicum of rozemarijn erdoorheen gooit is het wèl heerlijk. Worteltjes kook ik met een schepje zoetstof en daarna dille eroverheen.. hmm! Worteltjes met gember zijn trouwens ook lekker. Broccoli met wat sesamzaadjes en een klein scheutje zoute ketjap, ook super. Chinese kool met kerrie, of spruitjes met cashewnoten en kerrie, ook zoiets waarmee je saaie en niet al te geweldige groenten ineens heel lekker maakt.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik wel, dat het allebei gezond is, maar het punt is dat ik al voldoende fruit binnen krijg op een dag (2 á 3 stuks), maar vaak niet voldoende groente.
Met name groenten en aardappelen werkt niet goed bij mij. De groente moet echt ergens doorheen zitten, dus door rijst of pasta (dan mik ik er zo'n groentepakket door). En dan kom bij het volgende probleem: in zo'n groentepakket is het hoofdbestanddeel sla en ik eet al 2 keer per week spinazie. Spinazie en sla behoren tot de nitraatrijke groenten en nitraatrijke groenten mag je maar 2 keer per week hebben.
Mijn probleem is dus echt: help, wat voor groente moet ik nou nemen? Ik heb nog wel van die centrumpilletjes liggen die eea schijnen te compenseren, maar het lijkt me dat 200 gram verse groente op je bord meer goed doet dan zo'n pilletje.
quote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:41 schreef Chicaloca het volgende:
Vanmorgen 3 mandarijntjes, 1 kiwi en een bakje yoghurt
smiddags 1 eierkoek, 2 plakjes donker roggebrood
en 1 aardappel sperzieboontjes en een gehaktbal en bekertje yoghurt gehad
Hopelijk ben ik morgen weer iets lichter!
de komkommer volgens het voedingscentrumquote:Komkommer
De komkommer is een van de meest populaire saladegroenten in ons land. De groente groeit in Nederlandse kassen, maar wordt ook uit Zuid-Europese landen aangevoerd.
Voedingswaarde per 100 gram
Kcal rauw: 8
Vitamine C rauw: 0 mg
IJzer rauw: 0,2 mg
Vezel rauw: 0,7 gram
Kopen, bewaren en koken
Verkrijgbaarheid: goed in de lente en zomer, gemiddeld in de herfst en winter
Nodig voor 2 ons: 200-250 gram
Bewaartijd koele plaats (12-14 °C): 2 weken
Bewaartijd koelkast (4-7 °C): niet in de koelkast bewaren!
Gemiddelde kooktijd: 10 minuten
Bijzonderheden
Komkommer kan ook worden gestoofd en gebakken.
Bewaar de groente niet in de koelkast.
Voor gebruik de komkommer wassen en een stukje van de uiteinden snijden.
Variaties met komkommer
in salade met bolletjes meloen
roerbakken met kerrie
geraspt en vermengd met knoflook en Griekse yoghurt als dipsaus (tzatziki)
in salade met tomaat, ei en garnalen
op brood met kaas, groente- of sandwichspread
omdat komkommer voor een groot deel uit sla bestaat zeker?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Al is komkommer wel een groente, als je daar per dag 200 gram van eet, krijg je niet de voedingsstoffen binnen die je met je groenten binnen zou moeten krijgen.
dan hoor ik voor het eerst dat je komkommer niet in de koelkast moet doen en dat je het ook kunt kokenquote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:52 schreef _Eendje_ het volgende:
Een hele lange link waarbij het nut van stretchen wordt uitgelegd + onderaan kan je klikken op hoe je welke spieren rekt
[..]
de komkommer volgens het voedingscentrum
ik denk dat dit zal zijn omdat komkommer dan sneller uitdroogt (dat heb ik toch al gemerkt)quote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:56 schreef Viking84 het volgende:
[..]
dan hoor ik voor het eerst dat je komkommer niet in de koelkast moet doen en dat je het ook kunt koken. Vroeger aten we wel eens plakjes komkommer in azijn bij het eten en verder ken ik schijfjes pure komkommer alleen van verjaardagsfeestjes, met zo'n goor blokje jonge kaas erop of een dipsaus erbij... dat laatste heb ik nooit begrepen. Heb je iets gezonds naast de chips, kaas en nootjes en dan doop je je komkommer alsnog in een vette saus
.
=> AHA!quote:De koelkast moeten ze ook niet in, want dan treedt het zogenaamde lage-temperatuur-bederf op, waardoor waterige plekken op de schil ontstaan die meestal gaan rotten.
voor mij ookquote:Op vrijdag 2 maart 2007 19:08 schreef Sylvana het volgende:
[..]
zoiets zou mij ook makkelijk lukken hoor, voor mijn doen is dat zelfs nog veel
Dat meen je niet?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 19:08 schreef Sylvana het volgende:
[..]
zoiets zou mij ook makkelijk lukken hoor, voor mijn doen is dat zelfs nog veel
Ik ben niet de enige, voor Miss_S is het ook veel, maar ik ben gewoon gedisciplineerd met eten, en ik denk ook niet de hele dag aan taart, koekjes, chips, snoepjes enzo, scheelt al een stuk hoor. Want zoveel hoef je echt niet op een dag te eten. 3 keer per dag een maaltijd en 2-3 tussendoortjes is voldoende hoorquote:
het ligt er ook aan wat voor leefpatroon je hebt he, als ik de hele dag naar school zou gaan of zou werken zou ik er ook niet genoeg aan hebben, maar als je de hele dag thuis zit dan heb je ook niet zoveel eten nodig natuurlijk.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 19:43 schreef Guppyfriend het volgende:
ik vind dat persoonlijk ook een beetje weinig, maar goed, iedereen heeft een ander eetpatroon natuurlijk!
voor een stukje gebak moet je wel erg lang steppen hoorquote:Op vrijdag 2 maart 2007 17:01 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Gewoon even steppen en het is er af, toch?
idd, op vorige pagina werd 2 uur gezegd geloof ikquote:Op vrijdag 2 maart 2007 20:55 schreef Miss_S het volgende:
[..]
voor een stukje gebak moet je wel erg lang steppen hoor
als het idd niet meer isquote:Op vrijdag 2 maart 2007 20:58 schreef Sylvana het volgende:
[..]
idd, op vorige pagina werd 2 uur gezegd geloof ik
Op die van mij is dat zoooooveel meer.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:02 schreef Miss_S het volgende:
[..]
als het idd niet meer is
ik heb het net 5 minuten gedaan en dat is ongeveer 5kcal
misschien niet helemaal goed uitgelegd, maar het glycogeen levert snelle energie (koolhydraten) daarnaast verbrand je ook een deel vet natuurlijk (afhankelijk van de intensiteit) dus laat ik het erop houden een goed deel vet en een goed deel glycogeen.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:36 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ehm, dan snap ik je even niet, want dan ben je toch niet afgevallen, je hebt alleen maar wat glycogeen opgebruikt, dus geen vet verbrand. En glycogeen wordt zo weer aangevuld..![]()
ligt eraan in welke waarde hij dat aan geeftquote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:40 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Op die van mij is dat zoooooveel meer.Ik vrees dat die van mij dan niet klopt.
toch vervelend dat mensen het altijd over afvallen hebben als je iets weigert (of dat denken..)quote:Op zaterdag 3 maart 2007 00:08 schreef Alcarin het volgende:
Nou, verjaardag overleefd hoor. Het ging ongeveer zo:
- 'Wat voor gebak wil jij?'
* 'geen aub'
Even later:
- 'Wil jij eigenlijk geen gebak??'
* 'nee hoor!'
- 'moet je afvallen ofzo?'
* 'ja'
Einde discussie![]()
Ja, maar dat vind ik ook niks, want ik heb geen zin om me te gaan verontschuldigen voor mijn eetgedrag.. Als ik geen taart wil, dan wil ik gewoon geen taart en ik hoef daar geen reden voor te geven.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 08:39 schreef _Eendje_ het volgende:
het mijne is meestal: "och neen sorry, ik heb mij daarjuist al een beetje overeten" en "ja ik ben echt zeker"![]()
meestal klopt dit wel: heb een relatief kleine maag
heel irritant. Je moet altijd een goede verklaring hebben waarom je geen gebak wilt.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 00:14 schreef profielnaam het volgende:
[..]
toch vervelend dat mensen het altijd over afvallen hebben als je iets weigert (of dat denken..)
Is er geen zinnetje dat de lading dekt dat je niets wil, zonder dat iemand meteen over afvallen oid begint?
ik hoor hier ook niet hoorquote:Op zaterdag 3 maart 2007 09:08 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik schommel al 3 weken rond hetzelfde gewichten nee, ik heb mijn ideale gewicht nog niet bereikt, moet nog 10 kilo voor een gezond BMI. Ik hoor hier dan eigenlijk ook niet, maar het is zo gezellig hier
.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |