Mandarijnen zijn gewoon fruit, maar wel het ergst vervuilde fruit wat je kunt krijgen. Landbouwgif, dus. En niet alleen op de schil, maar in het hele ding. Ik verzin het niet hoor, en ik baal er zelf ook van.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 13:06 schreef Razztwizzle het volgende:
Mandarijnen zijn gewoon fruit en koffie is niks mis mee mits je het niet volgooit met bergen suiker en melk.
zeuren magquote:Op vrijdag 2 maart 2007 13:03 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ok, ik ga even zeuren.
Cruesli en Liga's zitten vol suiker.
Mandarijnen zitten helaas vol gif.
En over koffie ga ik maar niks zeggen![]()
Geen idee of je trager afvalt als je vaak hetzelfde eet, maar als je moeder die ervaring heeft, dan denk ik dat het in elk geval voor haar zo is. Probeer het anders gewoon een tijdje uit![]()
Mja, ik overdrijf misschien in vergelijking een beetje, ik ben ook meer bezig met gezond eten en minder met echt afvallen. Suiker is dus (in mijn ogen) nooit verantwoord, maakt niet uit wat ze erop zetten en hoeveel vitamines ze eraan toevoegen en hoe vetvrij en vezelrijk het wel niet is. Het blijft koek.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 13:37 schreef _Flame_ het volgende:
zeuren mag
liga zit mischien vol suiker, maar t schijnt wel een "verantwoord" tussendoortje te zijn.
En aangezien ik ook eigenlijk niet echt echt veel hoef af te vallen (hooguit een kilo of mischien 2) vindt ik t best oke...
juist omdat dit iets moet zijn wat ik ook volhou![]()
(maar heb dit idd niet gegeten toen er meer af moestwant je hebt wel gelijk..)
En mandarijnen vol gif...tja nog niet eerder gehoord, maar denk dat je dan t zelfde kunt zeggen over andere fruit en groentes die niet biologisch zijn?
en koffie heb ik al heel erg ingeperkt voor mijn doen
In mijn Liga zitten er 71, ietsje meer maar scheelt niet heel veel. En 4,7 gram suikers, geen idee of dat veel is? Ik ben niet zo bezig met tellen van kcal, suikers en vetten. Ik probeer gewoon op te letten en gezonder te eten, een Liga is altijd beter dan 2 tosti's of een pak stroopwafelsquote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:03 schreef Sylvana het volgende:
in een plakje ontbijtkoek zitten bij mij 60 kcal
Hmm ja, als je dat zo op gaat tellen valt het best wel tegenquote:dat van die 700 cal verbranden om 100 gram vet te veliezen klopt volgens mij wel, 3 keer in de sportschool getrained van de week, totaal zo'n 700 cal aan cardio gedaan en ben idd 100 gram lichter na een week. Maarja, das dus niet echt veel als je hoort dat sommigen een kilo afvallen in een week.
maar wat eet jij dat buiten fruit om als tussendoortjes bijvoorbeeld?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 13:44 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Mja, ik overdrijf misschien in vergelijking een beetje, ik ben ook meer bezig met gezond eten en minder met echt afvallen. Suiker is dus (in mijn ogen) nooit verantwoord, maakt niet uit wat ze erop zetten en hoeveel vitamines ze eraan toevoegen en hoe vetvrij en vezelrijk het wel niet is. Het blijft koek.
Veel soorten fruit en groente (vlees trouwens ook) zitten vol gif inderdaad, maar mandarijnen spannen echt de kroon. En ik heb nog geen biologische mandarijnen kunnen vinden in mijn buurt. Daarom eet ik geen mandarijnen meer, ik eet alleen maar biologisch spul, voor zover dat mogelijk is.
Maar goed, jullie zullen me wel een doorgeschoten gezondheidsfreak vinden, en dat is primaIk voel me in elk geval heel lekker door wat ik eet
![]()
En ik zal er verder niet meer over gaan zeuren![]()
Veel fruit en groente. Af en toe walnoten. Als ik echt honger heb, gewoon een boterham. Ontbijtkoek is inderdaad ook koek, en ik wil niks waar suiker (geraffineerde suiker) in zit, en ook geen zoetstoffen. Ik ben namelijk 10x zo blij als ik dat niet eet, echt weird. Of ik word gewoon minder blij van suiker, zo kun je het ook zienquote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:28 schreef _Flame_ het volgende:
maar wat eet jij dat buiten fruit om als tussendoortjes bijvoorbeeld?
want ontbijt koek is dan in jou ogen ook koek en valt dan in dezelfde categorie als liga?
Scheelt weerquote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:11 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik hoefde vandaag helemaal niet te koken zoals ik dacht. Dus ook niks geks gegeten.![]()
Nou op de school waar ik hiervoor zat wel.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:13 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Scheelt weer![]()
Maar als je iets hebt gekookt hoef je het toch niet op te eten?![]()
minder blij worden van suiker zou echt DE oplossing zijn voor veel mensenquote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:10 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Veel fruit en groente. Af en toe walnoten. Als ik echt honger heb, gewoon een boterham. Ontbijtkoek is inderdaad ook koek, en ik wil niks waar suiker (geraffineerde suiker) in zit, en ook geen zoetstoffen. Ik ben namelijk 10x zo blij als ik dat niet eet, echt weird. Of ik word gewoon minder blij van suiker, zo kun je het ook zien![]()
Ik ben er ook pas net achter hoor, maar het effect is zo duidelijk en de verandering zo makkelijk dat ik van plan ben dit mijn hele leven vol te houden![]()
Aanvulling: Nu 8 kleine stukjes appel.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:11 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ontbijt: 1 boterham met kipfilet en 1 met smeerkaas
Lunch: 2 boterhammen met pindakaas
Ik denk dat veel mensen minder blij worden van suiker, maar je weet het pas als je een tijdje (zoveel mogelijk) zonder suiker doet.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:23 schreef _Flame_ het volgende:
minder blij worden van suiker zou echt DE oplossing zijn voor veel mensen![]()
in de zomer is t niet zo moeilijk om gewoon meer fruit te eten, maar zodra t weer wat minder is heb ik toch behoefte aan iets "niet fruitigs" tussendoor..mischien dan maar een droge sesamcracker ofzo![]()
maar woon je alleen of heeft je partner t zelfde eetgedrag?
hetl ijkt me nl heel moeilijk om zoiets je hele leven vol te houden als je iemans naast je hebt die wel "normaal" eet![]()
jullie hebben elkaar dus wel gevondenquote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:42 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mensen minder blij worden van suiker, maar je weet het pas als je een tijdje (zoveel mogelijk) zonder suiker doet.
Ik woon alleen, maar zit in het weekend vaak bij mijn vriend (of hij bij mij). Het mooie (nou ja..) is dat hij ook nogal gevoelig is voor suiker, hij at het ook al erg weinig. Als hij suiker eet, krijgt hij even een kick, en 15 minuten later stort ie in van de flauwheid. Dus nu zijn we samen suikerloosEn fruit gaat er bij hem ook wel in
![]()
quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:11 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
En nu een banaan. Is dit geen gezond eetpatroon?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:29 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Aanvulling: Nu 8 kleine stukjes appel.
Doe alsof je misselijk bent.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:11 schreef Alcarin het volgende:
En ik ga zometeen naar een verjaardag...
En dan geen taart eten!![]()
Het zal me wel weer kwalijk worden genomen, want er zijn daar veel mensen in de familie die dikker zijn dan ik, en als ik dan geen taart eet denken ze dat ik vind dat zij moeten afvallen en dus ook geen taart moeten eten. Krom, maar het werkt wel zo![]()
Haha, nou ik ga er niet over liegen hoor, als ze zich aangesproken voelen dan is dat hun probleemquote:
Mijn nichtje is binnenkort jarig, ik zie nog wel hoe ik er dan tegenover sta en of ik dan gebak neem. Ik ben wel dól op gebak.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:20 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Haha, nou ik ga er niet over liegen hoor, als ze zich aangesproken voelen dan is dat hun probleem![]()
Ik mis de frituur.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:06 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
[..]
En nu een banaan. Is dit geen gezond eetpatroon?
Het kan slechter, maar er zit 1 woord van 9 letters in waar wij het al 1000 keer over hebben gehad en ik ga het ook niet weer zeggen, want je luister toch niet. Het begint met een p en het eindigt op s.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:06 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
[..]
Zo slecht is pindakaas nu ook weer niet, je smeert geen hele pot op een boterhamquote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:35 schreef Viking84 het volgende:
Het kan slechter, maar er zit 1 woord van 9 letters in waar wij het al 1000 keer over hebben gehad en ik ga het ook niet weer zeggen, want je luister toch niet. Het begint met een p en het eindigt op s.
En die kaasschnitzel van gisteravond vind ik ook niet zo heel verstandig.
Pindakaas? Ik doe het er zó dun op. En hoezo dan, 'Het kan slechter?', een appel en een banaan zijn toch gezond of ben ik nou gek?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:35 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Het kan slechter, maar er zit 1 woord van 9 letters in waar wij het al 1000 keer over hebben gehad en ik ga het ook niet weer zeggen, want je luister toch niet. Het begint met een p en het eindigt op s.
Nee maar ík bepaal toch niet wat we eten!quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:35 schreef Viking84 het volgende:
[..]
En die kaasschnitzel van gisteravond vind ik ook niet zo heel verstandig.
Ik ben nog maar 1 week bezig (nog erger) en als ik geen gebak neem dan kom ik weer zo nagetief etc. over.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:35 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Daarbij: er zijn hier mensen die al maanden bezig zijn en in die tijd geen gebakje hebben aangeraakt. Jij bent 2 weken bezig en praat nu alweer over gebak. Ik weet nu al dat jij dat niet kan weerstaan op de verjaardag van je nichtje.
maak je niet zo druk om wat anderen van je denken. Ik heb ook jarenlang te horen gekregen op feestjes als ik geen gebak oid wilde: "onzin, je hoeft niks af te vallen" tot ik dat ineens wel moest, toen gingen ze me raar zitten aankijken als ik een gebakje at, terwijl zij altijd degenen waren die zeiden dat het niet hoefde.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:45 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Pindakaas? Ik doe het er zó dun op. En hoezo dan, 'Het kan slechter?', een appel en een banaan zijn toch gezond of ben ik nou gek?
[..]
Nee maar ík bepaal toch niet wat we eten!
[..]
Ik ben nog maar 1 week bezig (nog erger) en als ik geen gebak neem dan kom ik weer zo nagetief etc. over.
quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:49 schreef Alcarin het volgende:
Ik eet trouwens roomboter op mijn brood.
Elke dag. En zeer bewust trouwens.
Kom maar op met het commentaar![]()
Nou, bij mij letten ze er toch echt wel op. Je krijgt standaard gebak in je handen geduwd, dus je moet echt duidelijk maken dat je het niet wilt. Gedoe altijd, het is maar goed dat ik heel zeker weet dat ik geen gebak hoefquote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:50 schreef Viking84 het volgende:
Verder: ik heb gemerkt dat het andere mensen niet eens opvalt of je wel of niet een gebakje wilt. Ik dacht dat iedereen er bij mij wel een opmerking over zou maken een tijdje geleden, maar niemand zág het ook maar dat ik geen gebakje had.
Omdat in halvarine en margarine nog slechtere vetten zitten dan in roomboter (transvetten), dat wordt nu wel minder sinds ze daar achter zijn en de productiemethoden hebben aangepast, maar het zit er nog steeds in.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:50 schreef Viking84 het volgende:
*adem in, adem uit*
.
Waarom doe je dat?.
Maar 1 keer een gebakje maakt toch niet uit denk ik? Als je nou al een tijdje bijna niet meer snoept kan een gebakje toch geen kwaad lijkt mij? Gewoon even steppen en het is er af, toch?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:51 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Nou, bij mij letten ze er toch echt wel op. Je krijgt standaard gebak in je handen geduwd, dus je moet echt duidelijk maken dat je het niet wilt. Gedoe altijd, het is maar goed dat ik heel zeker weet dat ik geen gebak hoef![]()
Het gaat mij niet om de calorieen, maar om de suikerquote:Op vrijdag 2 maart 2007 17:01 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Maar 1 keer een gebakje maakt toch niet uit denk ik? Als je nou al een tijdje bijna niet meer snoept kan een gebakje toch geen kwaad lijkt mij? Gewoon even steppen en het is er af, toch?
Wow 2 uur steppen is niet niks.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 17:04 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om de calorieen, maar om de suiker![]()
Ik ben helemaal afgekickt en blij, dus ik begin er niet aan, ook niet 1 gebakje.
Maar dat even steppen... Volgens mij moet je wel 2 uur of langer steppen om 1 gebakje eraf te krijgen hoor. Het is zoet en vet, calorieenbom dus![]()
quote:Op vrijdag 2 maart 2007 17:07 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik kreeg net te horen dat we zondag bij m'n tante gaan eten. Help als het maar niks ongezonds etc. is.En dan wordt er natuurlijk van me verwacht dat ik ook nog een toetje neem.
![]()
quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:47 schreef Lienekien het volgende:
Roosjeroosje, maak je toch niet zo druk!
Is maar een wilde gok hoor, het kan net zo goed 5 uur zijn.quote:
nee, dus begin maar vast.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 17:08 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Wow 2 uur steppen is niet niks.![]()
Idd daar stond ik ook van te kijken. Op de verjaardag van mn vader en daarna op die van mn moeder nam ik ook geen gebak en gewoon niemand die er wat over zei. En normaal eet ik ook altijd hele schaal met toastjes met brie enzo leeg, en nootjes enzo, maar heb me toen echt goed in kunnen houdenquote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:50 schreef Viking84 het volgende:
[..]
maak je niet zo druk om wat anderen van je denken. Ik heb ook jarenlang te horen gekregen op feestjes als ik geen gebak oid wilde: "onzin, je hoeft niks af te vallen" tot ik dat ineens wel moest, toen gingen ze me raar zitten aankijken als ik een gebakje at, terwijl zij altijd degenen waren die zeiden dat het niet hoefde.
Verder: ik heb gemerkt dat het andere mensen niet eens opvalt of je wel of niet een gebakje wilt. Ik dacht dat iedereen er bij mij wel een opmerking over zou maken een tijdje geleden, maar niemand zág het ook maar dat ik geen gebakje had.
En je valt af voor jezelf en daar heeft een ander zich niet mee te bemoeien. Dus laat je niet ompraten door zielige verhalen als "speciaal voor jou gekocht", "anders blijf ik met zoveel gebak zitten", "ja maar gebak is toch gezéllig!", want dan bedrieg je jezelf
.
Was het maar waar dat je plaatselijk af kon vallen, maar helaas is dat niet zoquote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:25 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Weten jullie misschien hoe je op de goeie plaatsen kan afvallen? In mijn geval in mijn brede dijen cellulite benen inplaats van in mijn gezicht. (Of weet iemand nog een andere manier om van cellulite af te komen? Je ziet gewoon aan mijn benen dat ik het heel erg zal krijgen. Ik heb eerder al verschillende anti-cellulite smeer middeltjes geprobeerd maar die helpen niet.) Mijn benen kloppen gewoon niet in verhouding met mijn bovenlichaam.
zoals hierboven vermeld: plaatselijk vermageren is jammer genoeg meestal geen optie...quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:25 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Weten jullie misschien hoe je op de goeie plaatsen kan afvallen? In mijn geval in mijn brede dijen cellulite benen inplaats van in mijn gezicht. (Of weet iemand nog een andere manier om van cellulite af te komen? Je ziet gewoon aan mijn benen dat ik het heel erg zal krijgen. Ik heb eerder al verschillende anti-cellulite smeer middeltjes geprobeerd maar die helpen niet.) Mijn benen kloppen gewoon niet in verhouding met mijn bovenlichaam.
quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:11 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik hoefde vandaag helemaal niet te koken zoals ik dacht. Dus ook niks geks gegeten.![]()
quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:29 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Aanvulling: Nu 8 kleine stukjes appel.
Aanvulling: een stukje komkommer en bietjes (dus ook aardappelen en boter).quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:06 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
[..]
Hoe doe je stretchen precies?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:01 schreef _Eendje_ het volgende:
[..]
zoals hierboven vermeld: plaatselijk vermageren is jammer genoeg meestal geen optie...
Cellulitis vermindert (bij mij toch) meestal wel heel erg als je een tijdje al echt op je eten en beweging let. Je kan wel niet verwachten dat het van de ene op de andere dag gewoon weg is, maar met genoeg water te drinken en gezond te eten kan je echt heel veel schade ongedaan maken
aan je bouw zal je niet veel kunnen veranderen (spreek zelf uit ondervinding) maar je kan door mooi gedefinieerde spieren te kweken ipv het "vet" dat er nu zit wel het uitzicht veranderen
(ook stretchen helpt daarvoor normaal, om mooiere langere spieren te krijgen)
Wat bedoel je precies met reserve in je spieren?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 17:56 schreef profielnaam het volgende:
Eerste 300 gram van de 500 gram kwijt, vandaag 133 kilometers op de racefiets geredenzo doen we dat hehe.
oh ja gelukkig ook nog nauwelijks honger, handig een beetje reserve in mn spieren.
Dat is de voorraad glycogeen waar je lichaam rechtstreeks energie vandaan trekt (mits je nog voorraad hebt) als die op is dan wordt het gene dat je gegeten hebt gebruikt en anders je reserve, vet.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:13 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Wat bedoel je precies met reserve in je spieren?
Ehm, dan snap ik je even niet, want dan ben je toch niet afgevallen, je hebt alleen maar wat glycogeen opgebruikt, dus geen vet verbrand. En glycogeen wordt zo weer aangevuld..quote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:27 schreef profielnaam het volgende:
Dat is de voorraad glycogeen waar je lichaam rechtstreeks energie vandaan trekt (mits je nog voorraad hebt) als die op is dan wordt het gene dat je gegeten hebt gebruikt en anders je reserve, vet.
Als de glycogeeen voorraad op is dan heb je zeker bij inspanning heel snel honger, vandaar dat ik blij was dat ik nog een voorraad glycogeen had
Niemand weet hetquote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:35 schreef Viking84 het volgende:
Nu een (waarschijnlijke) welles/nietes vraag.
Is komkommer nou groente of fruit? Ik dacht altijd dat het groente was, maar bij That's the Question () zeiden ze dat het fruit was. En hoe zit dat met tomaten?
Ik heb altijd groentegebrek en dus eet ik dan komkommer of tomaat, maar als dat gewoon fruit is, schiet ik ook nog niet veel op.
Ik denk dat je beter kunt kijken naar wat er in zit. Of komkommer nou groente of fruit is, het blijft water in een groen schilletje.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:35 schreef Viking84 het volgende:
Nu een (waarschijnlijke) welles/nietes vraag.
Is komkommer nou groente of fruit? Ik dacht altijd dat het groente was, maar bij That's the Question () zeiden ze dat het fruit was. En hoe zit dat met tomaten?
Ik heb altijd groentegebrek en dus eet ik dan komkommer of tomaat, maar als dat gewoon fruit is, schiet ik ook nog niet veel op.
Ja, dat weet ik wel, dat het allebei gezond is, maar het punt is dat ik al voldoende fruit binnen krijg op een dag (2 á 3 stuks), maar vaak niet voldoende groente.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:38 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Niemand weet het![]()
Hangt er vanaf welke definitie je gebruikt. Ik vind komkommer en tomaat groente. Maar het zijn vruchten, dus zou het weer geen groente zijn..ofzo.
Maar uiteindelijk maakt het ook niet zoveel uit, groente is gezond, fruit is gezond![]()
maar als ik verder geen groente neem op een dag (zoals vaak voorkomt), zou ik graag 200 gram komkommer willen eten, maar als dat gewoon fruit is, heb ik alsnog geen groente gehadquote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik denk dat je beter kunt kijken naar wat er in zit. Of komkommer nou groente of fruit is, het blijft water in een groen schilletje.
Al is komkommer wel een groente, als je daar per dag 200 gram van eet, krijg je niet de voedingsstoffen binnen die je met je groenten binnen zou moeten krijgen.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:43 schreef Viking84 het volgende:
[..]
maar als ik verder geen groente neem op een dag (zoals vaak voorkomt), zou ik graag 200 gram komkommer willen eten, maar als dat gewoon fruit is, heb ik alsnog geen groente gehad.
Neem een wokpakket, met tauge en prei en courgette en weet ik wat allemaal, kip erbij, klaar! En er zit geen sla in:)quote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:42 schreef Viking84 het volgende:
Mijn probleem is dus echt: help, wat voor groente moet ik nou nemen? Ik heb nog wel van die centrumpilletjes liggen die eea schijnen te compenseren, maar het lijkt me dat 200 gram verse groente op je bord meer goed doet dan zo'n pilletje.
Maar er zijn toch zo enorm veel mogelijkheden om groente wèl lekker te maken? Ik hou ook niet van gekookte boontjes, maar met wat olijfolie en tijm eroverheen zijn ze goddelijk lekker. Of doe er wat geroosterde en daarna geplette knoflook doorheen. Net als prei: niet te eten. Maar als je het wokt met witte wijn of wat balsamicoazijn en dan wat basilicum of rozemarijn erdoorheen gooit is het wèl heerlijk. Worteltjes kook ik met een schepje zoetstof en daarna dille eroverheen.. hmm! Worteltjes met gember zijn trouwens ook lekker. Broccoli met wat sesamzaadjes en een klein scheutje zoute ketjap, ook super. Chinese kool met kerrie, of spruitjes met cashewnoten en kerrie, ook zoiets waarmee je saaie en niet al te geweldige groenten ineens heel lekker maakt.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik wel, dat het allebei gezond is, maar het punt is dat ik al voldoende fruit binnen krijg op een dag (2 á 3 stuks), maar vaak niet voldoende groente.
Met name groenten en aardappelen werkt niet goed bij mij. De groente moet echt ergens doorheen zitten, dus door rijst of pasta (dan mik ik er zo'n groentepakket door). En dan kom bij het volgende probleem: in zo'n groentepakket is het hoofdbestanddeel sla en ik eet al 2 keer per week spinazie. Spinazie en sla behoren tot de nitraatrijke groenten en nitraatrijke groenten mag je maar 2 keer per week hebben.
Mijn probleem is dus echt: help, wat voor groente moet ik nou nemen? Ik heb nog wel van die centrumpilletjes liggen die eea schijnen te compenseren, maar het lijkt me dat 200 gram verse groente op je bord meer goed doet dan zo'n pilletje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |