Bronquote:Possibly all line-ups updated by end of June?
Sources told MacScoop there is strong possibility that most or all the Mac line-ups will see a refresh by the end of June and that the company should start making its first 2007 Mac hardware announcements as soon as during March.
The three line-ups that have seen the longest product cycles are Xserves (August 2006), Mac Pros (August 2006) and Mac minis (September 2006). With no word from sources on specific Apple hardware refreshes, we can only speculate that these three line-ups will be prioritized.
Black iMac on the way?
The only specific information MacScoop has recently obtained from sources regarding Apple's forthcoming hardware releases is that a black version of the iMac could make its way with the next update of the company's all-in-one consumer desktop Macs.
Sources also told us that - as it is currently the case for the MacBook - the black color could be available only on the high-end 24 inch iMac and possibly the 20 inch as well.
Apple has started making black-flavored products since the introduction of the first generation iPod nano on September 2005, followed by a black video-enabled iPod in October 2005. A few months later, after the huge success of this flavor on the iPod, the company introduced the MacBook (May 2006) which was available in black for the top of the line model. The black MacBook also received very good market acceptance although it was initially criticized for its unfairly high pricing.
Recent hardware rumours roundup:
Previous reports published on MacScoop as well as on other sites provided some early hints on what could be in Apple's product pipeline for 2007.
Mac Pros are said to be ready for the 8-Core jump in their next update while the MacBook Pro line-up could be broaden with a smaller form factor. Other rumours on the Internet suggest that the MacBook will come in a 15 inch version for low-budget big-screen laptop fans.
Meanwhile, Apple Cinema Displays have not seen any major update since June 2004. The company's display line-up was only subject of price-cuts and minor spec changes. Some MacScoop sources recently hinted at new sizes on the product line and believe Apple could introduce HDMI/HDCP capable displays with built-in iSight.
Hardware announcements in time for Leopard and Creative Suite 3 releases?
The coming months will be subject to major software releases for the Mac world both from Apple and third-party software developers.
A recent report claimed that Apple could release Mac OS X Leopard as soon as late March and we expect the company to release iLife '07 and iWork '07 at the same time.
Moreover, a Merill Lynch analyst recently said that Creative Suite 3.0, which is the first Intel native version of Adobe's professional creation software suite, could arrive in the same "late March" timeframe.
Other developers such as Microsoft are expected to deliver Intel-native versions of their software this year. At the end of 2007 the transition to the Intel architecture will be 100% complete.
One can expect both consumer and Pro-oriented hardware updates to coincide with the releases of Leopard and Creative Suite. But again, there is no word from our sources yet on that.
Grappig dit. Ik heb een ander verhaal gehoord dat onlangs is gebeurd bij die anderequote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:41 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik ben tevreden over de MacHouse in Rotterdam, maar sommige mensen in dit topic beginnen al met bakstenen te dreigen als je de naam "MacHouse" alleen maar laat vallen.
Bij de twee iMacs die ik daar gekocht heb werd het geheugen er gratis bijgezet. Ik kreeg zelfs korting omdat er 512 Mb uit één iMac kwam waar weer een reepje van 1 Gb voor terug werd gezet. Het werd gewoon verrekent en dat vind ik wel netjes. Gewoon even bellen en vragen of ze het op voorraad hebben. Zoja, apart laten zetten en je hebt de dag zelf nog een Mac in huis.
Dat werd me ook vermeld toen ik mijn Mac in Amerika kocht, voordat ik ging afrekenen..quote:Op woensdag 28 februari 2007 11:48 schreef sanni het volgende:
[..]
Grappig dit. Ik heb een ander verhaal gehoord dat onlangs is gebeurd bij die andere
premium-seller Mac-centre Rotterdam-Lijnbaan? Iemand had een dag eerder daar iets gekocht,vervolgens merkte hij dat dit apparaat het niet goed deed op zijn Mac,hij belt en
hoort dat hij het gewoon terrug kan brengen,komt daaraan en krijgt ijskoud te horen dat
normaal standaard is dat men 10% van de verkooppijs inhoudt op artikelen waarvan geld
wordt teruggegeven.![]()
Ik heb dat eens nagetrokken maar er staat nergens in het consumentenrecht of het ABW
iets over het automatisch inhouden van 10% over de verkoopprijs van een teruggebracht
arikel. Iemand hierover ander nieuws?
Maar dit is Nederland en wij hebben andere regels dan in Amerika en wij vallen gewoon onderquote:Op woensdag 28 februari 2007 11:49 schreef Mr.Noodle het volgende:
Dat werd me ook vermeld toen ik mijn Mac in Amerika kocht, voordat ik ging afrekenen..
Dies wel lelijk......quote:
Maarquote:Op woensdag 28 februari 2007 11:53 schreef skiczukie het volgende:
[afbeelding]
Deze vind ik dan wel weer tof.
Hoezo niet.quote:Op woensdag 28 februari 2007 12:45 schreef seekfaM het volgende:
[..]
Maar, dat is toch geen apple meer
Maart zou mooi zijn, ik vind het tijd worden voor een nieuwe. Zeker nu mijn scherm het begint te begevenquote:
Waarom koop je niet zo'n rode MacBook!quote:Op woensdag 28 februari 2007 13:47 schreef Jarno het volgende:
Hallo.
Omdat dat stom is.quote:Op woensdag 28 februari 2007 13:58 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Waarom koop je niet zo'n rode MacBook!
En voor die U2-mp3's natuurlijk!quote:Op woensdag 28 februari 2007 14:01 schreef Mr.Noodle het volgende:
Hey, mensen kopen dat ding voor het goeie doel natuurlijk!!!
Ja, het nieuwe album natuurlijk! En Exclusief he?quote:Op woensdag 28 februari 2007 14:03 schreef skiczukie het volgende:
[..]
En voor die U2-mp3's natuurlijk!
quote:Op donderdag 18 mei 2006 08:00 schreef yvonne het volgende:
Geqxonmag 3 maanden wegblijven uit DIG, we blijven geen agentje spelen.
quote:Op vrijdag 19 mei 2006 12:05 schreef Slarioux het volgende:
Huppakee, deeltje zoveel iig.
Wat mij betreft gaan we verder waar we waren, op één simpele voorwaarde. Jullie.
Je hebt deel 96 gewoon over het hoofd gezien.quote:Op woensdag 28 februari 2007 14:06 schreef Geqxon het volgende:
Dat dat zo lang geduurd heeft, dit topic. Had verwacht dat hij na mijn ban al gelijk open zou gaan.
[..]
[..]
Hey, als Kwekson het weer voor ons verneukt met dat [SC] kun je altijd weer verwijzen naar SC nummer 96 een Kweksonloos-topic wat wel goed ging...quote:Op woensdag 28 februari 2007 14:27 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Je hebt deel 96 gewoon over het hoofd gezien.Waarom nu niet?
Ik kijk nooit tussen de DIG-topics, aangezien dat meestal allemaal duffe windows topics zijnquote:Op woensdag 28 februari 2007 14:27 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Je hebt deel 96 gewoon over het hoofd gezien.Waarom nu niet?
Of je verwijst naar nummer 97quote:Op woensdag 28 februari 2007 14:28 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Hey, als Kwekson het weer voor ons verneukt met dat [SC] kun je altijd weer verwijzen naar SC nummer 96 een Kweksonloos-topic wat wel goed ging...![]()
Had je dan niet meteen een rode Macbook kunnen kopen?quote:Op woensdag 28 februari 2007 14:32 schreef DutchErrorist het volgende:
Ik heb zonet een 160gig hardeschijf voor mijn macbook gekocht
quote:Op woensdag 28 februari 2007 14:32 schreef DutchErrorist het volgende:
Ik heb zonet een 160gig hardeschijf voor mijn macbook gekocht
quote:Op woensdag 28 februari 2007 14:39 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Jaeen Western Digital 5400
nog wat
Naja ik zal er wel bij vermelden dat ik zonet een echte Canon Powershot A530 (quote:Op woensdag 28 februari 2007 14:42 schreef Geqxon het volgende:
[..]
En dat gaat vast niet voor vakantiekiekjes gebruikt worden
Je zou ook je Macbook scherm kunnen calibreren in de System Preferences.quote:Op woensdag 28 februari 2007 14:56 schreef Mr.Noodle het volgende:
Godver, die rode Macbook ziet er qua kleur echt f*cking lelijk uit als je het op een Macbook bekijkt
Dat plaatje is op een Windows-PC gemaakt. Hoe krijg je die kleuren fatsoenlijk voor beide platformen?
Nah, dat zou het probleem niet moeten zijn. Zou betekenen dat iedereen zijn standaard kleuren-profiel moet wijzigen. Maar je merkt het duidelijk. Als je het op een normale pc bekijkt en em op een Mac bekijkt.quote:Op woensdag 28 februari 2007 15:06 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Je zou ook je Macbook scherm kunnen calibreren in de System Preferences.
Of je geeft de schuld aan JPEGquote:Op woensdag 28 februari 2007 15:10 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Nah, dat zou het probleem niet moeten zijn. Zou betekenen dat iedereen zijn standaard kleuren-profiel moet wijzigen. Maar je merkt het duidelijk. Als je het op een normale pc bekijkt en em op een Mac bekijkt.
Volgens mij moest er nog iets zijn dat het kleurenpalet naadloos overnam voor beide platformen.
Je hebt de laatste versie / beta?quote:Op woensdag 28 februari 2007 15:48 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Mooi...Parallels gekocht. Hoe krijg ik dat geheel met Bootcamp aan de praat? Bij Select Virtual Hard Disk Option kan ik 'Use Boot Camp' niet selecteren......
Je hebt hem gekocht zonder eerst de trial te proberenquote:Op woensdag 28 februari 2007 15:48 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Mooi...Parallels gekocht. Hoe krijg ik dat geheel met Bootcamp aan de praat? Bij Select Virtual Hard Disk Option kan ik 'Use Boot Camp' niet selecteren......
Kon jij 'm een beetje fatsoenlijk downloaden? Ik heb 'm ook vanochtend maar alvast aangeschaft, omdat ik zeker weet dat het iets is wat ik ga gebruiken enzo, maar m'n download knalde er elke keer uit.quote:Op woensdag 28 februari 2007 15:48 schreef Walter_Sobchak het volgende:
quote:Op woensdag 28 februari 2007 15:51 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Je hebt hem gekocht zonder eerst de trial te proberen
Heb hem via gangbare BT-sites gehaald. Ook op Tweakers.net is een snelle link te vinden.quote:Op woensdag 28 februari 2007 15:53 schreef Jarno het volgende:
[..]
Kon jij 'm een beetje fatsoenlijk downloaden? Ik heb 'm ook vanochtend maar alvast aangeschaft, omdat ik zeker weet dat het iets is wat ik ga gebruiken enzo, maar m'n download knalde er elke keer uit.. En nu heb ik m'n 3 downloads verspeeld ofzo. Of kun je de trial ook registreren naar full?
http://download.parallels(...)03186%20Mac%20en.dmgquote:Op woensdag 28 februari 2007 15:53 schreef Jarno het volgende:
[..]
Kon jij 'm een beetje fatsoenlijk downloaden? Ik heb 'm ook vanochtend maar alvast aangeschaft, omdat ik zeker weet dat het iets is wat ik ga gebruiken enzo, maar m'n download knalde er elke keer uit.. En nu heb ik m'n 3 downloads verspeeld ofzo. Of kun je de trial ook registreren naar full?
quote:Boot Camp Support – Use a Windows XP Boot Camp partition as a virtual hard disk in Parallels Desktop for Mac
Jah.quote:Op woensdag 28 februari 2007 16:12 schreef Anthraxx het volgende:
Het schakelt terug naar OSX skiczukie?
Voor de extra "WoW experience" zekerquote:Op woensdag 28 februari 2007 16:10 schreef skiczukie het volgende:
Ik heb trouwens Parallels 3170, en dan kun je onder Actions Parallels 'Vista Ready' maken.
Die Wow experience is het leukste aan Vistaquote:Op woensdag 28 februari 2007 16:14 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Voor de extra "WoW experience" zeker
Dit snap ik niet. Je kunt dan je XP Bootcamp partitie voorbereiden op een Vista upgrade ofzo?quote:Op woensdag 28 februari 2007 16:16 schreef skiczukie het volgende:
Ik lieg. Er staat 'Prepare Windows Vista Upgrade'.
En daar hebben we dan weer CrossOver voor, dan heb je zo min mogelijk met Windows te makenquote:Op woensdag 28 februari 2007 16:19 schreef skiczukie het volgende:
Ik heb nu trouwens een reden gevonden waarom ik XP met Parallels draai. Je kunt via de ANWB-site je theorie via internet halen, maar natuurlijk alleen met IE.Zelfs Firefox werkt niet.
En dan hebben we ook nog IE voor macquote:Op woensdag 28 februari 2007 16:21 schreef Geqxon het volgende:
[..]
En daar hebben we dan weer CrossOver voor, dan heb je zo min mogelijk met Windows te maken
Dit gaat me te ver.quote:Op woensdag 28 februari 2007 16:27 schreef Anthraxx het volgende:
Waarom CrossOver als je voor hetzelfde geld gewoon een Parallels licentie kan krijgen? Dat draait Windows nog beter ook aangezien Wine ongeveer de helft van alle API's niet kent.
Vergeet de Windows licentie niet, die je met Parallels wel hebt. Voor mijn schoolwebsite is de gratis trial + IE6 meer dan prima.quote:Op woensdag 28 februari 2007 16:27 schreef Anthraxx het volgende:
Waarom CrossOver als je voor hetzelfde geld gewoon een Parallels licentie kan krijgen? Dat draait Windows nog beter ook aangezien Wine ongeveer de helft van alle API's niet kent.
Ik heb XP via Parallels geïnstallerd, en draai geen Boot Camp. Maar ja, je kunt dan je XP voorbereiden op een Vista upgrade.quote:Op woensdag 28 februari 2007 16:19 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dit snap ik niet. Je kunt dan je XP Bootcamp partitie voorbereiden op een Vista upgrade ofzo?
Oh, suf. Kun je wel een clean Vista install doen onder Parallels?quote:Op woensdag 28 februari 2007 16:36 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Ik heb XP via Parallels geïnstallerd, en draai geen Boot Camp. Maar ja, je kunt dan je XP voorbereiden op een Vista upgrade.
[afbeelding]
Yep.quote:Op woensdag 28 februari 2007 16:38 schreef Jarno het volgende:
[..]
Oh, suf. Kun je wel een clean Vista install doen onder Parallels?
Met Boot Camp wel dan?quote:Op woensdag 28 februari 2007 16:41 schreef TwyLight het volgende:
Je kan geen Aera draaien als je vista installeert onder parallels.
Ja, nouja, ik denk toch dat ik voor XP ga op m'n Mac Book. Vista vind ik leuk voor op m'n bad-ass PC thuis, maar voor virtualisatie zoek ik toch een beetje een licht(er) OSje.quote:Op woensdag 28 februari 2007 16:41 schreef TwyLight het volgende:
Je kan geen Aera draaien als je vista installeert onder parallels.
Als je in XP zit draait dat best lekker, maar met 1 Gb is OSX zwaar traag. Tijd voor 2 Gb dus.quote:Op woensdag 28 februari 2007 16:43 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, nouja, ik denk toch dat ik voor XP ga op m'n Mac Book. Vista vind ik leuk voor op m'n bad-ass PC thuis, maar voor virtualisatie zoek ik toch een beetje een licht(er) OSje.
verkapt-kijk-mij-eens-enorm-veel-ruimte-hebben-en-toch-heel-erg-veel-vensters-open-post.quote:Op woensdag 28 februari 2007 16:05 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[afbeelding]
Groter
Het moet werken volgens de PDF, maar ik krijg het met geen mogelijkheid voor mekaar.
En ja, ik heb Vista geinstalleerd via Boot Camp![]()
Sowieso komt er 2GB in.quote:Op woensdag 28 februari 2007 16:45 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Als je in XP zit draait dat best lekker, maar met 1 Gb is OSX zwaar traag. Tijd voor 2 Gb dus.
Ook al staat het al gedownload op mijn desktop.quote:Op woensdag 28 februari 2007 16:46 schreef skiczukie het volgende:
Hmm.. ik hoef niet zo nodig dat Microsoft gedrocht op mijn MacBook te hebben.
Ik zou het handig vinden als ik Visual Studio 2005 zou kunnen draaien en nog 1 of 2 andere losse tools, maar veel verder gaat mijn behoefte niet hoor. Wat ik zeg, daar heb ik een PC voor. En dat kan allemaal prima in XP in een VM.quote:Op woensdag 28 februari 2007 16:46 schreef skiczukie het volgende:
Hmm.. ik hoef niet zo nodig dat Microsoft gedrocht op mijn MacBook te hebben.
Nou, ik heb nog nooit zo makkelijk Windows geinstalleert als met parallelsquote:Op woensdag 28 februari 2007 16:49 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Ook al staat het al gedownload op mijn desktop.Gewoon even kijken of het werkt.
Maar meestal gaat het toch fout of geeft het problemen dus, toch maar niet proberen.
Heb je die achtergrond toevallig ook ergens online staan?quote:Op woensdag 28 februari 2007 16:05 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[afbeelding]
Groter
Het moet werken volgens de PDF, maar ik krijg het met geen mogelijkheid voor mekaar.
En ja, ik heb Vista geinstalleerd via Boot Camp![]()
Ik ook, XP dan.quote:Op woensdag 28 februari 2007 16:57 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Nou, ik heb nog nooit zo makkelijk Windows geinstalleert als met parallels
Studentlicentie kost je niet meer dan 20 euro ofzo.quote:Op woensdag 28 februari 2007 16:36 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Vergeet de Windows licentie niet, die je met Parallels wel hebt. Voor mijn schoolwebsite is de gratis trial + IE6 meer dan prima.
Uiteraardquote:Op woensdag 28 februari 2007 17:23 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik neem aan dat je Paralells op je normale Mac HD kan installeren en bijvoorbeeld Windows XP binnen Parallels op een Externe HD?
Wacht even, dus als je Windows via Parallels installeerd. Dan wordt het geinstalleerd onder 1 image-bestand ofzoiets? Dus je werkt binnen die image? En als je het weer wil verwijderen, flikker je alleen dat ene bestand weg in de prullenbak?quote:Op woensdag 28 februari 2007 17:33 schreef TwyLight het volgende:
Het is trouwens maar 1 bestand dacht ik, dus niet een hele map met allemaal die bestanden.
Je moet in de instellingen shared folders aangeven die je wil gebruiken voor het switchen van bestanden tussen OS X en Windows.quote:Op woensdag 28 februari 2007 17:45 schreef Mr.Noodle het volgende:
Das tof, scheelt een hoop gedoe... Ander punt is alleen als je bijvoorbeeld Autocad Bestanden hebt onder Paralells wat je op wil slaan kun je dat gewoon weer makkelijk wegschrijven naar je Mac-Partitie of wordt het binnen die "image" bewaard?
Finder refreshen is idd geen feature nee. vroeger wel dacht ik maar hebben ze er uit gehaald.quote:Op woensdag 28 februari 2007 17:59 schreef Mr.Noodle het volgende:
Waarom zit er trouwens geen Auto-refresh optie in Mac OS X? Of überhaupt een refresh optie als ik een netwerkshare benader waar ik dingen bij zet?
Of mis ik iets? <Appeltje> <R> werkt iig niet onder Finder...
Omdat hij met cache werkt. En er vast wel een manier is om via de terminal de cache te refreshenquote:Op woensdag 28 februari 2007 17:59 schreef Mr.Noodle het volgende:
Waarom zit er trouwens geen Auto-refresh optie in Mac OS X? Of überhaupt een refresh optie als ik een netwerkshare benader waar ik dingen bij zet?
Of mis ik iets? <Appeltje> <R> werkt iig niet onder Finder...
Waarom zouden ze dat nou weer eruit gehaald hebbenquote:"Finder and applications that allow you to browse the file system now refresh the contents of a remote network volume's folder or directory if the folder's contents change. "
Heel windows (dus alle vensters van windows) zit in "één vakje".quote:Op woensdag 28 februari 2007 20:22 schreef De_Hertog het volgende:
Wat gebeurd er eigenlijk als je een aantal vensters in Parallels Coherence hebt staan en op F9 drukt? Exposeren ze netjes mee, of gaan ze gewoon allemaal één kant op?
Linkquote:Miglia TVMax
Met de TVMax kun je op je Mac live TV kijken, pauseren en terugspoelen. Je kunt ook je favoriete TV programma's opnemen en editen via de eenvoudig te gebruiken EyeTV software. In een behuizing die perfect bij de Mac mini past.
Multi-tasking met minder
De TVMax heeft een ingebouwde hardware encoder voor het comprimeren van audio en video signalen naar MPEG-2, MPEG-4 en DIVX formaat. De Mac blijft hierdoor vrij voor andere taken. Dit betekend dat ook op minder krachtige Mac's hoge kwaliteit video opnamen gemaakt kunnen worden. MPEG is een hoge-kwaliteits video compressie standaard die de basis vormt voor DVD's en digitale televisie.
Je hebt m'n link hierboven gezien toch?quote:Op woensdag 28 februari 2007 20:43 schreef Geqxon het volgende:
Ik ga zondigen. Ik ga een Windows Media Center systeem kopen
Stomme AppleTV ook, hadden ze maar een TV-Tuner en XviD ondersteuning in moeten bouwen
Je hebt geen mini nodig in feite... staat alleen maar mooier. Jammer dan weer dat dit ding geen WiFi support in heeft zitten...quote:Op woensdag 28 februari 2007 20:47 schreef Geqxon het volgende:
Jep. Maar dat ding kost 249 euro. En dan moet ik ook nog de mini á 500+ euro kopen. En dan koop ik liever een Windows systeem, aangezien ik er niet altijd achter zit, en ik hem alleen voor Media Center taken ga gebruiken. En dan heb ik de OS X magie niet echt nodig
Hoe werkt dit precies dan? Je kan je macbook gewoon dichtklappen in de sleepstand, 's morgens gaat die wekker af? Je hoeft geen speakers er standby aangesloten te hebben? En als je wil snoozen, kun je dat met die Apple Remote als ie dichtgeklapt is of wat?quote:Op woensdag 28 februari 2007 23:31 schreef TwyLight het volgende:
Weet niet of mensen hier ook Awaken gebruiken maar er is een update beschikbaar naar versie 3.1
http://embraceware.com/software/awaken/
Ze hebben ook een nieuwe website, en de alarm interface als je niet fullscreen bent is een stuk mooier
én je kan kiezen of je alarm geluid of itunes muziek wil horen. je hoeft dus niet meer een lege playlist als hack te gebruiken om het backup alarm af te spelen.
39 euroquote:Op donderdag 1 maart 2007 00:18 schreef TwyLight het volgende:
Ja dat heb ik me ook vaak afgevraagd.
Koop wel een keer een nieuwe, die dingen zijn niet zo duur toch..?
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlstore.woa/wa/RSLID?mco=6C04E099&nplm=MA128quote:Op donderdag 1 maart 2007 00:18 schreef TwyLight het volgende:
Ja dat heb ik me ook vaak afgevraagd.
Koop wel een keer een nieuwe, die dingen zijn niet zo duur toch..?
Wat is er mis met Alarm Clock 2.quote:Op woensdag 28 februari 2007 23:31 schreef TwyLight het volgende:
Weet niet of mensen hier ook Awaken gebruiken maar er is een update beschikbaar naar versie 3.1
http://embraceware.com/software/awaken/
Ze hebben ook een nieuwe website, en de alarm interface als je niet fullscreen bent is een stuk mooier
én je kan kiezen of je alarm geluid of itunes muziek wil horen. je hoeft dus niet meer een lege playlist als hack te gebruiken om het backup alarm af te spelen.
Uitbreiden naar 2GB, laat ik in de winkel gelijk doen. Weet ik zeker dat het goed is en kan ik er mee terug mocht het niet werken. De schijf laat ik zo (80 GB dus), ben niet zo'n verzamelaar en alle data zoals muziek en foto's staat toch op een NAS-je thuis. En dan de witte 2 Ghz dus.quote:Op donderdag 1 maart 2007 11:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Heftig
Wat ga je met het geheugen doen?
Waarom een PC bouwen? Gewoon ff Bootcamp draaien en daarmee Vista installeren toch?quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:21 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik zou bijna naar Paradigit en Alternate rennen om een PC te gaan bouwen en Vista Ultimate aan te schaffen.![]()
Want eerlijk is eerlijk, tot diep in de nacht met drivers klooien is toch veeeel leuker dan dat het gewoon werktquote:Op donderdag 1 maart 2007 15:21 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik zou bijna naar Paradigit en Alternate rennen om een PC te gaan bouwen en Vista Ultimate aan te schaffen.![]()
We gebruiken in elk geval wel betere computers.quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:25 schreef nietzman het volgende:
Als Jarno straks ook eentje heeft zijn we helemaal niet uniek en elitair meer.
En daardoor ook meteen een betere wereld..quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
We gebruiken in elk geval wel betere computers.
Jarno zou er bijna tof van worden.quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:25 schreef nietzman het volgende:
Als Jarno straks ook eentje heeft zijn we helemaal niet uniek en elitair meer.
Opmerkelijk, zo ver van te voren. Ik hoop dat er vóór 15 april ook nog wat Mac nieuws te melden is. Bovendien denk ik niet dat Leopard op NAB zal worden voorgesteld, het zal hooguit gaan om een update van de pro lijn.quote:Op donderdag 1 maart 2007 21:51 schreef sanni het volgende:
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
Apple inc.zal tijdens de NAB (National Association of Broadcasters) op zondag
15 april een speciaal evenement organiseren.Details zijn tot dusver onbekend.
2 jaar eerder gebruikte Apple hetzelfde evenement om Final Cut Studio en Soundtrack Pro
te lanceren. Gezien het karakter van de NAB beurs is het waarschijnlijk dat mogelijke
aankondigingen verband houden met (professionele) audio- en/of video-applicaties.
Bron
Doet ie automatisch als het goed is, tenzij je het van een externe HD of een andere partitie pakt, dan moet je em nog even aan de search-indexeer lijst toevoegen..quote:Op donderdag 1 maart 2007 23:17 schreef broer het volgende:
Volgens de Apple-site kan Spotlight alles vinden: "Van tekst in een PDF-document tot een foto die je met een bepaalde camera hebt gemaakt."
Nu moest ik in een lijst van zo'n 60 pdf-jes één documentje zoeken. Dus ik dacht: Spotlight! Maar niks. Hij vindt het niet.
Wie vertelt me wat ik verkeerd doe? Moet ik Spotlight eerst de boel nog laten indexeren, of zo?
Dat dacht ik dus ook...quote:Op donderdag 1 maart 2007 23:28 schreef Mr.Noodle het volgende:
Doet ie automatisch als het goed is,
Nee, het bestand staat gewoon in mijn Documenten-map. Wel in een onderliggende map, maar die neemt-ie toch ook gewoon mee, neem ik aan?quote:tenzij je het van een externe HD of een andere partitie pakt, dan moet je em nog even aan de search-indexeer lijst toevoegen..
Ook tekst in de pdf?quote:Mijn macbook staat ook vol pdf en doc bestandjes, kan ze alllemaal via Spotlight vinden![]()
Ik heb net even gezocht op een specifiek woord, wat ik zeker weet dat in de Doc's en PDF'en staan.quote:Op donderdag 1 maart 2007 23:33 schreef broer het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook...
[..]
Nee, het bestand staat gewoon in mijn Documenten-map. Wel in een onderliggende map, maar die neemt-ie toch ook gewoon mee, neem ik aan?
[..]
Ook tekst in de pdf?
Edit:
Vaag. Als ik op andere woorden zoek, krijg ik wel pdf-jes. Die ene die ik zocht - ik heb hem inmiddels uiteraard al zelf gevonden - is gemaakt met 'opslaan als pdf' in het print-menu. Zou dat het zijn?
Ik heb nog maar een maandje 10.4, dus het hele Spotlight-gebeuren is nieuw voor me. In de Systeemvoorkeuren kan dat niet; waar wel?quote:Op donderdag 1 maart 2007 23:38 schreef Mr.Noodle het volgende:
maar je kan altijd zeggen dat ie de "Documenten"-map opnieuw moet indexeren.
http://www.macupdate.com/info.php/id/20236quote:Op donderdag 1 maart 2007 23:44 schreef broer het volgende:
[..]
Ik heb nog maar een maandje 10.4, dus het hele Spotlight-gebeuren is nieuw voor me. In de Systeemvoorkeuren kan dat niet; waar wel?
<Terminal> opstarten en "mdimport ~/Documents" gebruiken. Hij kan vragen om je gebruikersnaam en wachtwoord, vanwege veiligheidstoestanden.quote:Op donderdag 1 maart 2007 23:44 schreef broer het volgende:
[..]
Ik heb nog maar een maandje 10.4, dus het hele Spotlight-gebeuren is nieuw voor me. In de Systeemvoorkeuren kan dat niet; waar wel?
Aha. Dank. En is dat een beetje veilig? Ik bedoel, het ding gaat er wel voor zorgen dat mijn Mac gescand wordt. Is toch een beetje een eng idee met onveilige software.quote:Op donderdag 1 maart 2007 23:46 schreef Geqxon het volgende:
http://www.macupdate.com/info.php/id/20236
Dat ding re"indexed je harde schijf, dat is de functie. Het is niet de bedoeling om jouw gegevens via het internet te verspreiden..quote:Op donderdag 1 maart 2007 23:49 schreef broer het volgende:
[..]
Aha. Dank. En is dat een beetje veilig? Ik bedoel, het ding gaat er wel voor zorgen dat mijn Mac gescand wordt. Is toch een beetje een eng idee met onveilige software.
Nee, dat was ook niet mijn bedoeling. Vandaar.quote:Op donderdag 1 maart 2007 23:51 schreef Mr.Noodle het volgende:
Het is niet de bedoeling om jouw gegevens via het internet te verspreiden..
* bladert rustig broer's vakantiefotos door*quote:Op donderdag 1 maart 2007 23:56 schreef broer het volgende:
[..]
Nee, dat was ook niet mijn bedoeling. Vandaar.
Maar goed. Ik ben gerustgesteld.
Dank, allebei.
quote:Op donderdag 1 maart 2007 23:58 schreef Geqxon het volgende:
[..]
* bladert rustig broer's vakantiefotos door*
Ik heb geen Mac-vrienden.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 00:06 schreef Mr.Noodle het volgende:
Wehehe, ik word uitgescholden door een kameraad van me omdat ik nooit eerder had verteld waar de "delete" knop onder stond. fn+backspace...
Heb je hem al schoongemaakt? Doekje vochtig maken, muis voorzichtig met scrollknopje over doekje heen en weer bewegen, en het zou weer moeten werken.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 07:23 schreef Xilantof het volgende:
Ik heb nu een beetje problemen met mijn WMM!
Hij scrolt gewoon -niet- meer naar beneden... Naar boven is echter geen probleem
Je moet de WMM in zijn totaal 180 graden draaien en het nog eens proberen.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 07:23 schreef Xilantof het volgende:
Ik heb nu een beetje problemen met mijn WMM!
Hij scrolt gewoon -niet- meer naar beneden... Naar boven is echter geen probleem
Ik ben helemaal zenuwelappig.quote:
Je weet toch van die artiesten die erg gevoelig dichtbij hun zelfstaande liedjes 'kapot'moeten zingen voordat ze kunnen optreden?quote:
Whehehehehehe. Volgens mij werkt dat niet bij mij. Ik koop (en verkoop) zo vaak iets nieuws, maar toch vind ik het elke keer weer leuk en spannend om met 'iets nieuws' te speulen. Zeker zoiets als een MacBook, ik ga dat wel leuk vinden denk ik...quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je weet toch van die artiesten die erg gevoelig dichtbij hun zelfstaande liedjes 'kapot'moeten zingen voordat ze kunnen optreden?
Nou zo moet je het ook doen met hardware. Je moet zo vaak zoveel nieuws kopen tot het je geen flikker meer interesseert... uiteraard voor je gemoedsrust en in het verlengde daarvan die van je gezin.
Blijft spannend he...quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:47 schreef Jarno het volgende:
[..]
Whehehehehehe. Volgens mij werkt dat niet bij mij. Ik koop (en verkoop) zo vaak iets nieuws, maar toch vind ik het elke keer weer leuk en spannend om met 'iets nieuws' te speulen. Zeker zoiets als een MacBook, ik ga dat wel leuk vinden denk ik...
Mwoah, het hapert behoorlijk bij mij.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:56 schreef Anthraxx het volgende:
Civilization IV is ook goed speelbaar.
Davinniknieluuk.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:56 schreef Anthraxx het volgende:
Civilization IV is ook goed speelbaar.
Ook stom.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:17 schreef Mr.Noodle het volgende:
C&C Generals daarentegen werkt wel.. met UB patch tegenwoordig.
Ach, ga toch met het playmobiel van je kinderen spelenquote:
Wat voor Mac heb je dan? Mijn iMac speelt het perfect af (okee, ik heb 1.5 Gb geheugen en een Core Duo chipquote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:13 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Mwoah, het hapert behoorlijk bij mij.
In je iMaccert?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:40 schreef tonks het volgende:
Jeej ik heb een nieuwe superdrive!
Heb hem wel al schoongemaakt op een andere manier die ik ook ergens gelezen had. Vandaag of morgen even met een nat doekje proberen!quote:Op vrijdag 2 maart 2007 08:09 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Heb je hem al schoongemaakt? Doekje vochtig maken, muis voorzichtig met scrollknopje over doekje heen en weer bewegen, en het zou weer moeten werken.
Ik heb twee MM dingen waarvan 1 er niet meer scrolledquote:Op vrijdag 2 maart 2007 19:10 schreef TwyLight het volgende:
Het gaat weer over die graf mighty mouse zie ik? Wat een kut muis is dat, kon na 3 weken al niet meer scrollen.
Ik vind het ook een goede muisquote:Op vrijdag 2 maart 2007 19:21 schreef Anthraxx het volgende:
En toch vind ik het wel een fijne muis. Maar ik ben de enige gok ik. Of ik weet niet beter.
Ik heb verder niets te klagen over de muis hoor!quote:Op vrijdag 2 maart 2007 19:24 schreef Kremers het volgende:
[..]
Ik vind het ook een goede muis
En over niet meer kunnen scrollen: Zet hem uit en wrijf hem op zijn kop een paar keer over je spijkerbroek heen en weer, dat helpt somsDat wieltje is waarschijnlijk vies.
Begreep ik inderdaad.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 19:36 schreef De_Hertog het volgende:
Ik vind de MM prima werken, gebruik hem best vaak en heb nergens last van. Alleen dat vies wordende srollwiel is inderdaad ruk. Overigens, Xilantof, gebruik wel een vochtige doek, en geen natte
Het balletje wordt vies en die viezigheid blijft aan de 'ontvanger' plakken. Dat ontvangertje is dat ding dat 'trr' zegt als je scrollt. Als dat te vies is werkt het niet meer. Je kunt niet scrollen, maar hoort ook geen 'trr' meer als je naar beneden scrollt. Boven de muisbal zit ook zo'n ontvanger voor omhoog, maar die gebruik je minder vaak. Die is dus nog niet zo vies. Klonk dat logisch?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 19:50 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Begreep ik inderdaad.
Hoewel trouwens een vieze scrollbal niet zou verklaren waarom ik wel omhoog kan scrollen...
Nouja, zo eerst ff proberen maar.
Ja wel redelijk logisch iddquote:Op vrijdag 2 maart 2007 19:58 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Het balletje wordt vies en die viezigheid blijft aan de 'ontvanger' plakken. Dat ontvangertje is dat ding dat 'trr' zegt als je scrollt. Als dat te vies is werkt het niet meer. Je kunt niet scrollen, maar hoort ook geen 'trr' meer als je naar beneden scrollt. Boven de muisbal zit ook zo'n ontvanger voor omhoog, maar die gebruik je minder vaak. Die is dus nog niet zo vies. Klonk dat logisch?
Je gebruikt wel Adium toch?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 20:06 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ja wel redelijk logisch idd
trouwens: is MSN down?
Dank je.quote:
Hier niet.quote:trouwens: is MSN down?
Mercury of Amsnquote:Op vrijdag 2 maart 2007 20:12 schreef Jarno het volgende:
Welke MSN client moet ik hebben als ik ook de iSight cam wil gebruiken?
Oh, helll no, niet weer die discussie. Feit blijft dat ik em maar een kutmuis blijf vindenquote:Op vrijdag 2 maart 2007 19:26 schreef Q. het volgende:
De MM is nog RSI-opwekkender dan de originele iMac muis.
Nee hoor je bent niet de enigstequote:Op vrijdag 2 maart 2007 19:21 schreef Anthraxx het volgende:
En toch vind ik het wel een fijne muis. Maar ik ben de enige gok ik. Of ik weet niet beter.
De eerste "dit werkt niet", "dat liep vast", "zus is langzaam" en "zo is onvindbaar" tirades verwacht ik rond een uur of 4quote:Op zaterdag 3 maart 2007 09:43 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Is vandaag 'Jarno-krijgt-zijn-nieuwe-Macbook-dag'....? Ben benieuwd...
Opgevolgd met "ik wil nooit meer terug" en "dat de mensheid zo'n groot vertrouwen heeft in Windows terwijl OSX vele malen beter is mag toch wel idioot genoemd worden".quote:Op zaterdag 3 maart 2007 10:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
De eerste "dit werkt niet", "dat liep vast", "zus is langzaam" en "zo is onvindbaar" tirades verwacht ik rond een uur of 4
Hij is al ingepikt. YPPY zit al die boardgames te spelen.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 10:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
De eerste "dit werkt niet", "dat liep vast", "zus is langzaam" en "zo is onvindbaar" tirades verwacht ik rond een uur of 4
ThijsThijs, jouw icon is niet geheel correctquote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:44 schreef ThijsThijs het volgende:
tvp
Whehehe.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 12:44 schreef Jarno het volgende:
[..]
Hij is al ingepikt. YPPY zit al die boardgames te spelen..
Ja... dat wordt een 2e macbook kopen.... over een half jaarquote:Op zaterdag 3 maart 2007 12:44 schreef Jarno het volgende:
[..]
Hij is al ingepikt. YPPY zit al die boardgames te spelen..
Dat is iHeat voor in de Winterquote:Op zaterdag 3 maart 2007 13:48 schreef Jarno het volgende:
Maar goed, het is dus idd de witte 2 Ghz geworden, met 2 GB geheugen, een Tucano workout tasding en een klein wit Macally muisje omdat ik nou eenmaal een muisfreak ben.
Hij staat ondertussen OS X opnieuw te installeren (zonder meuk en bagger en 6000 talen nu) dus dat duurt wel ff. Ding wordt lekker warm, maar dat zal wel zo horen. (Toch?)
Hij kan aardig warm worden maar bij normaal gebruik heb je daar geen last van; ik durf hem gerust op mijn schoot te zetten zonder bang te zijn voor het nageslacht.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 13:48 schreef Jarno het volgende:
Maar goed, het is dus idd de witte 2 Ghz geworden, met 2 GB geheugen, een Tucano workout tasding en een klein wit Macally muisje omdat ik nou eenmaal een muisfreak ben.
Hij staat ondertussen OS X opnieuw te installeren (zonder meuk en bagger en 6000 talen nu) dus dat duurt wel ff. Ding wordt lekker warm, maar dat zal wel zo horen. (Toch?)
Heb ik al... dusseh.quote:
Zolang je hem nog voorzichtig kort kan aanraken noem je dat als Apple-gebruiker warm. Daar doe je verder niet over alsof het iets vreemds is. Heet noem je bijvoorbeeld een Acer laptop waarbij je temperatuur verschillen voelt tussen warmte van het plastic op de kap en aan de onderkant.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 14:07 schreef Jarno het volgende:
Tip: het is handig het plastic van je adapter te halen alvorens deze te gebruiken zodat -ie z'n warmte kwijt kan.. Dem, wat was dat ding heet geworden net.
.
(stomme Apple!)
Als je Office wilt hebben kun je wel even PMen ofzo. Ik heb toch een studentenlicentiequote:Op zaterdag 3 maart 2007 14:00 schreef Jarno het volgende:
Oh en ik kreeg een Epson multifunctional printer/scanner/copier kado..
Of ik kon voor 80 euro Office voor de Mac kopen. Maja. Dan liever een gratis printer.
Is dat zo? Bij mij zit dat plakplastic er nog gewoon op.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 14:07 schreef Jarno het volgende:
Tip: het is handig het plastic van je adapter te halen alvorens deze te gebruiken zodat -ie z'n warmte kwijt kan.. Dem, wat was dat ding heet geworden net.
.
(stomme Apple!)
Dat deed ik ook, maar die adapters beschadigen zo van over de grond zwervenquote:Op zaterdag 3 maart 2007 14:17 schreef Anthraxx het volgende:
Ik haal direct al het plastic eraf.
Jij bent toch niet iemand die overal die plastic laagjes op laat zitten?quote:Op zaterdag 3 maart 2007 14:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Is dat zo? Bij mij zit dat plakplastic er nog gewoon op.
Oh, ik voelde opeens de zijkant van m'n broek gezellig warm worden, dus ik dacht al dat ik een erg enthousiaste reactie op m'n MacBook had gehad ofzo maar het was dus de adapter. Zonder plastic issie een stuk koeler.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 14:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Is dat zo? Bij mij zit dat plakplastic er nog gewoon op.
Dat klopt, maar het ding moet wel gebruikt worden. Ik schrik echt niet van krasjes op mijn laptop of adapters. Over een jaar koop ik toch wel weer een nieuwe omdat deze dood is (het ding wordt intensief gebruiktquote:Op zaterdag 3 maart 2007 14:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat deed ik ook, maar die adapters beschadigen zo van over de grond zwerven
Ik vind het er minder gelikt uitzien als bv office 2003 op windows. Alleen is entourage by far de beste mail client.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 14:17 schreef Jarno het volgende:
Is het wat, dat Office 2004?
Waar ligt je adapter tegen je been aanquote:Op zaterdag 3 maart 2007 14:18 schreef Jarno het volgende:
[..]
Oh, ik voelde opeens de zijkant van m'n broek gezellig warm worden, dus ik dacht al dat ik een erg enthousiaste reactie op m'n MacBook had gehad ofzo maar het was dus de adapter. Zonder plastic issie een stuk koeler.
Maar YPPY vind de MacBook een goede aankoop begrijp ik?quote:Op zaterdag 3 maart 2007 14:18 schreef Jarno het volgende:
[..]
Oh, ik voelde opeens de zijkant van m'n broek gezellig warm worden, dus ik dacht al dat ik een erg enthousiaste reactie op m'n MacBook had gehad ofzo maar het was dus de adapter. Zonder plastic issie een stuk koeler.
Hij was van de leuning van de bank gegleden dus.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 14:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waar ligt je adapter tegen je been aanEr zit een kilometer snoer aan
Nouja, dat is altijd maar tijdelijk geloof ik. M'n DS heeft ze ook stukgespeeld maar die raakt ze nu ook niet meer aan. Maar het heeft wel een bepaalde "oh!' factor ja.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 14:20 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Maar YPPY vind de MacBook een goede aankoop begrijp ik?.
Het wordt tijd voor een draadloze adapter.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 14:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waar ligt je adapter tegen je been aanEr zit een kilometer snoer aan
Jorno doet voetjevrijen met z'n apple!quote:Op zaterdag 3 maart 2007 14:21 schreef Jarno het volgende:
[..]
Hij was van de leuning van de bank gegleden dus.
En anders? Thunderbird?quote:Op zaterdag 3 maart 2007 14:19 schreef Swetsenegger het volgende:
Alleen is entourage by far de beste mail client.
Vergeet m'n iPod niet!quote:Op zaterdag 3 maart 2007 14:23 schreef Anthraxx het volgende:
Ah, een DS en een MacBook. De volgende stap is een Wii.
quote:Op zaterdag 3 maart 2007 14:24 schreef Anthraxx het volgende:
Apple Mail vind ik persoonlijk het beste.
Dat zijn de windowstrekjes.... alles opnieuw installeren als het nieuw is.quote:
Maar Yppy was al big bang board games aan het spelen.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 14:32 schreef XL het volgende:
[..]
Dat zijn de windowstrekjes.... alles opnieuw installeren als het nieuw is.
Kun je hem niet kwalijk nemen.
Dat was voor de herinstallatie.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 14:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Maar Yppy was al big bang board games aan het spelen.
quote:Op zaterdag 3 maart 2007 14:34 schreef TwyLight het volgende:
Maakt bij jullie de dvd drive ook zon herrie als die data van een dvd moet kopieren?
Damnecht niet normaal hier (imac)
quote:Op zaterdag 3 maart 2007 14:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zo eens vragen of hij echt zo windowseriaans bezig is geweest.
Je hebt nog een hoop te leren jarno. Maar dat komt wel als je de migratieassistent ga gebruiken als je je volgende mac kooptquote:Op zaterdag 3 maart 2007 14:39 schreef Jarno het volgende:
[..].
Hoort dat niet dan?
(hey alt-s werkt niet!)
Je moet het hem niet kwalijk nemen, het is nogal wat dat hij achter laat.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 14:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zo eens vragen of hij echt zo windowseriaans bezig is geweest.
Iedereen moet het lerenquote:Op zaterdag 3 maart 2007 14:40 schreef Anthraxx het volgende:
Ctrl + S Jarno.
De toffe versie van Firefox is natuurlijk Camino.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 14:42 schreef Jarno het volgende:
En is Safari tof of is Firefox toffer?
Title-bug is nog steeds niet opgelost met die video-banner enzoquote:Op zaterdag 3 maart 2007 14:46 schreef De_Hertog het volgende:
Als meer mensen Safari gaan gebruiken hier wordt misschien eindelijk die vervelende titel-bug op Fok opgelost. Dus: Safari.
Check mijn Safari dan, die pwnd alle Safari'squote:Op zaterdag 3 maart 2007 14:46 schreef seekfaM het volgende:
Ik heb trouwens een progje best mooi, dat je alles in de stijl van Safari hebt, dus die zilver kleurigheid enzo
Tevens is het programmatje iWow bekendgaat iTunes geluid kwaliteit met 150% op vooruit
, wacht even zoek ik even de link, als daar behoefte aan is temisnte
Okeequote:Op zaterdag 3 maart 2007 14:53 schreef Anthraxx het volgende:
De kernel is het programma dat je computer een computer maakt. Het beheert je geheugen, laadt stuurprogramma's waar nodig, kan processen aanmaken en zorgt tussendoor ook er nog eens voor dat je computer blijft werken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |