Opmerkelijk, zo ver van te voren. Ik hoop dat er vóór 15 april ook nog wat Mac nieuws te melden is. Bovendien denk ik niet dat Leopard op NAB zal worden voorgesteld, het zal hooguit gaan om een update van de pro lijn.quote:Op donderdag 1 maart 2007 21:51 schreef sanni het volgende:
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
Apple inc.zal tijdens de NAB (National Association of Broadcasters) op zondag
15 april een speciaal evenement organiseren.Details zijn tot dusver onbekend.
2 jaar eerder gebruikte Apple hetzelfde evenement om Final Cut Studio en Soundtrack Pro
te lanceren. Gezien het karakter van de NAB beurs is het waarschijnlijk dat mogelijke
aankondigingen verband houden met (professionele) audio- en/of video-applicaties.
Bron
Doet ie automatisch als het goed is, tenzij je het van een externe HD of een andere partitie pakt, dan moet je em nog even aan de search-indexeer lijst toevoegen..quote:Op donderdag 1 maart 2007 23:17 schreef broer het volgende:
Volgens de Apple-site kan Spotlight alles vinden: "Van tekst in een PDF-document tot een foto die je met een bepaalde camera hebt gemaakt."
Nu moest ik in een lijst van zo'n 60 pdf-jes één documentje zoeken. Dus ik dacht: Spotlight! Maar niks. Hij vindt het niet.
Wie vertelt me wat ik verkeerd doe? Moet ik Spotlight eerst de boel nog laten indexeren, of zo?
Dat dacht ik dus ook...quote:Op donderdag 1 maart 2007 23:28 schreef Mr.Noodle het volgende:
Doet ie automatisch als het goed is,
Nee, het bestand staat gewoon in mijn Documenten-map. Wel in een onderliggende map, maar die neemt-ie toch ook gewoon mee, neem ik aan?quote:tenzij je het van een externe HD of een andere partitie pakt, dan moet je em nog even aan de search-indexeer lijst toevoegen..
Ook tekst in de pdf?quote:Mijn macbook staat ook vol pdf en doc bestandjes, kan ze alllemaal via Spotlight vinden![]()
Ik heb net even gezocht op een specifiek woord, wat ik zeker weet dat in de Doc's en PDF'en staan.quote:Op donderdag 1 maart 2007 23:33 schreef broer het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook...
[..]
Nee, het bestand staat gewoon in mijn Documenten-map. Wel in een onderliggende map, maar die neemt-ie toch ook gewoon mee, neem ik aan?
[..]
Ook tekst in de pdf?
Edit:
Vaag. Als ik op andere woorden zoek, krijg ik wel pdf-jes. Die ene die ik zocht - ik heb hem inmiddels uiteraard al zelf gevonden - is gemaakt met 'opslaan als pdf' in het print-menu. Zou dat het zijn?
Ik heb nog maar een maandje 10.4, dus het hele Spotlight-gebeuren is nieuw voor me. In de Systeemvoorkeuren kan dat niet; waar wel?quote:Op donderdag 1 maart 2007 23:38 schreef Mr.Noodle het volgende:
maar je kan altijd zeggen dat ie de "Documenten"-map opnieuw moet indexeren.
http://www.macupdate.com/info.php/id/20236quote:Op donderdag 1 maart 2007 23:44 schreef broer het volgende:
[..]
Ik heb nog maar een maandje 10.4, dus het hele Spotlight-gebeuren is nieuw voor me. In de Systeemvoorkeuren kan dat niet; waar wel?
<Terminal> opstarten en "mdimport ~/Documents" gebruiken. Hij kan vragen om je gebruikersnaam en wachtwoord, vanwege veiligheidstoestanden.quote:Op donderdag 1 maart 2007 23:44 schreef broer het volgende:
[..]
Ik heb nog maar een maandje 10.4, dus het hele Spotlight-gebeuren is nieuw voor me. In de Systeemvoorkeuren kan dat niet; waar wel?
Aha. Dank. En is dat een beetje veilig? Ik bedoel, het ding gaat er wel voor zorgen dat mijn Mac gescand wordt. Is toch een beetje een eng idee met onveilige software.quote:Op donderdag 1 maart 2007 23:46 schreef Geqxon het volgende:
http://www.macupdate.com/info.php/id/20236
Dat ding re"indexed je harde schijf, dat is de functie. Het is niet de bedoeling om jouw gegevens via het internet te verspreiden..quote:Op donderdag 1 maart 2007 23:49 schreef broer het volgende:
[..]
Aha. Dank. En is dat een beetje veilig? Ik bedoel, het ding gaat er wel voor zorgen dat mijn Mac gescand wordt. Is toch een beetje een eng idee met onveilige software.
Nee, dat was ook niet mijn bedoeling. Vandaar.quote:Op donderdag 1 maart 2007 23:51 schreef Mr.Noodle het volgende:
Het is niet de bedoeling om jouw gegevens via het internet te verspreiden..
* bladert rustig broer's vakantiefotos door*quote:Op donderdag 1 maart 2007 23:56 schreef broer het volgende:
[..]
Nee, dat was ook niet mijn bedoeling. Vandaar.
Maar goed. Ik ben gerustgesteld.
Dank, allebei.
quote:Op donderdag 1 maart 2007 23:58 schreef Geqxon het volgende:
[..]
* bladert rustig broer's vakantiefotos door*
Ik heb geen Mac-vrienden.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 00:06 schreef Mr.Noodle het volgende:
Wehehe, ik word uitgescholden door een kameraad van me omdat ik nooit eerder had verteld waar de "delete" knop onder stond. fn+backspace...
Heb je hem al schoongemaakt? Doekje vochtig maken, muis voorzichtig met scrollknopje over doekje heen en weer bewegen, en het zou weer moeten werken.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 07:23 schreef Xilantof het volgende:
Ik heb nu een beetje problemen met mijn WMM!
Hij scrolt gewoon -niet- meer naar beneden... Naar boven is echter geen probleem
Je moet de WMM in zijn totaal 180 graden draaien en het nog eens proberen.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 07:23 schreef Xilantof het volgende:
Ik heb nu een beetje problemen met mijn WMM!
Hij scrolt gewoon -niet- meer naar beneden... Naar boven is echter geen probleem
Ik ben helemaal zenuwelappig.quote:
Je weet toch van die artiesten die erg gevoelig dichtbij hun zelfstaande liedjes 'kapot'moeten zingen voordat ze kunnen optreden?quote:
Whehehehehehe. Volgens mij werkt dat niet bij mij. Ik koop (en verkoop) zo vaak iets nieuws, maar toch vind ik het elke keer weer leuk en spannend om met 'iets nieuws' te speulen. Zeker zoiets als een MacBook, ik ga dat wel leuk vinden denk ik...quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je weet toch van die artiesten die erg gevoelig dichtbij hun zelfstaande liedjes 'kapot'moeten zingen voordat ze kunnen optreden?
Nou zo moet je het ook doen met hardware. Je moet zo vaak zoveel nieuws kopen tot het je geen flikker meer interesseert... uiteraard voor je gemoedsrust en in het verlengde daarvan die van je gezin.
Blijft spannend he...quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:47 schreef Jarno het volgende:
[..]
Whehehehehehe. Volgens mij werkt dat niet bij mij. Ik koop (en verkoop) zo vaak iets nieuws, maar toch vind ik het elke keer weer leuk en spannend om met 'iets nieuws' te speulen. Zeker zoiets als een MacBook, ik ga dat wel leuk vinden denk ik...
Mwoah, het hapert behoorlijk bij mij.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:56 schreef Anthraxx het volgende:
Civilization IV is ook goed speelbaar.
Davinniknieluuk.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:56 schreef Anthraxx het volgende:
Civilization IV is ook goed speelbaar.
Ook stom.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:17 schreef Mr.Noodle het volgende:
C&C Generals daarentegen werkt wel.. met UB patch tegenwoordig.
Ach, ga toch met het playmobiel van je kinderen spelenquote:
Wat voor Mac heb je dan? Mijn iMac speelt het perfect af (okee, ik heb 1.5 Gb geheugen en een Core Duo chipquote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:13 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Mwoah, het hapert behoorlijk bij mij.
In je iMaccert?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:40 schreef tonks het volgende:
Jeej ik heb een nieuwe superdrive!
Heb hem wel al schoongemaakt op een andere manier die ik ook ergens gelezen had. Vandaag of morgen even met een nat doekje proberen!quote:Op vrijdag 2 maart 2007 08:09 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Heb je hem al schoongemaakt? Doekje vochtig maken, muis voorzichtig met scrollknopje over doekje heen en weer bewegen, en het zou weer moeten werken.
Ik heb twee MM dingen waarvan 1 er niet meer scrolledquote:Op vrijdag 2 maart 2007 19:10 schreef TwyLight het volgende:
Het gaat weer over die graf mighty mouse zie ik? Wat een kut muis is dat, kon na 3 weken al niet meer scrollen.
Ik vind het ook een goede muisquote:Op vrijdag 2 maart 2007 19:21 schreef Anthraxx het volgende:
En toch vind ik het wel een fijne muis. Maar ik ben de enige gok ik. Of ik weet niet beter.
Ik heb verder niets te klagen over de muis hoor!quote:Op vrijdag 2 maart 2007 19:24 schreef Kremers het volgende:
[..]
Ik vind het ook een goede muis
En over niet meer kunnen scrollen: Zet hem uit en wrijf hem op zijn kop een paar keer over je spijkerbroek heen en weer, dat helpt somsDat wieltje is waarschijnlijk vies.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |