Uiteraardquote:Op woensdag 28 februari 2007 17:23 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik neem aan dat je Paralells op je normale Mac HD kan installeren en bijvoorbeeld Windows XP binnen Parallels op een Externe HD?
Wacht even, dus als je Windows via Parallels installeerd. Dan wordt het geinstalleerd onder 1 image-bestand ofzoiets? Dus je werkt binnen die image? En als je het weer wil verwijderen, flikker je alleen dat ene bestand weg in de prullenbak?quote:Op woensdag 28 februari 2007 17:33 schreef TwyLight het volgende:
Het is trouwens maar 1 bestand dacht ik, dus niet een hele map met allemaal die bestanden.
Je moet in de instellingen shared folders aangeven die je wil gebruiken voor het switchen van bestanden tussen OS X en Windows.quote:Op woensdag 28 februari 2007 17:45 schreef Mr.Noodle het volgende:
Das tof, scheelt een hoop gedoe... Ander punt is alleen als je bijvoorbeeld Autocad Bestanden hebt onder Paralells wat je op wil slaan kun je dat gewoon weer makkelijk wegschrijven naar je Mac-Partitie of wordt het binnen die "image" bewaard?
Finder refreshen is idd geen feature nee. vroeger wel dacht ik maar hebben ze er uit gehaald.quote:Op woensdag 28 februari 2007 17:59 schreef Mr.Noodle het volgende:
Waarom zit er trouwens geen Auto-refresh optie in Mac OS X? Of überhaupt een refresh optie als ik een netwerkshare benader waar ik dingen bij zet?
Of mis ik iets? <Appeltje> <R> werkt iig niet onder Finder...
Omdat hij met cache werkt. En er vast wel een manier is om via de terminal de cache te refreshenquote:Op woensdag 28 februari 2007 17:59 schreef Mr.Noodle het volgende:
Waarom zit er trouwens geen Auto-refresh optie in Mac OS X? Of überhaupt een refresh optie als ik een netwerkshare benader waar ik dingen bij zet?
Of mis ik iets? <Appeltje> <R> werkt iig niet onder Finder...
Waarom zouden ze dat nou weer eruit gehaald hebbenquote:"Finder and applications that allow you to browse the file system now refresh the contents of a remote network volume's folder or directory if the folder's contents change. "
Heel windows (dus alle vensters van windows) zit in "één vakje".quote:Op woensdag 28 februari 2007 20:22 schreef De_Hertog het volgende:
Wat gebeurd er eigenlijk als je een aantal vensters in Parallels Coherence hebt staan en op F9 drukt? Exposeren ze netjes mee, of gaan ze gewoon allemaal één kant op?
Linkquote:Miglia TVMax
Met de TVMax kun je op je Mac live TV kijken, pauseren en terugspoelen. Je kunt ook je favoriete TV programma's opnemen en editen via de eenvoudig te gebruiken EyeTV software. In een behuizing die perfect bij de Mac mini past.
Multi-tasking met minder
De TVMax heeft een ingebouwde hardware encoder voor het comprimeren van audio en video signalen naar MPEG-2, MPEG-4 en DIVX formaat. De Mac blijft hierdoor vrij voor andere taken. Dit betekend dat ook op minder krachtige Mac's hoge kwaliteit video opnamen gemaakt kunnen worden. MPEG is een hoge-kwaliteits video compressie standaard die de basis vormt voor DVD's en digitale televisie.
Je hebt m'n link hierboven gezien toch?quote:Op woensdag 28 februari 2007 20:43 schreef Geqxon het volgende:
Ik ga zondigen. Ik ga een Windows Media Center systeem kopen
Stomme AppleTV ook, hadden ze maar een TV-Tuner en XviD ondersteuning in moeten bouwen
Je hebt geen mini nodig in feite... staat alleen maar mooier. Jammer dan weer dat dit ding geen WiFi support in heeft zitten...quote:Op woensdag 28 februari 2007 20:47 schreef Geqxon het volgende:
Jep. Maar dat ding kost 249 euro. En dan moet ik ook nog de mini á 500+ euro kopen. En dan koop ik liever een Windows systeem, aangezien ik er niet altijd achter zit, en ik hem alleen voor Media Center taken ga gebruiken. En dan heb ik de OS X magie niet echt nodig
Hoe werkt dit precies dan? Je kan je macbook gewoon dichtklappen in de sleepstand, 's morgens gaat die wekker af? Je hoeft geen speakers er standby aangesloten te hebben? En als je wil snoozen, kun je dat met die Apple Remote als ie dichtgeklapt is of wat?quote:Op woensdag 28 februari 2007 23:31 schreef TwyLight het volgende:
Weet niet of mensen hier ook Awaken gebruiken maar er is een update beschikbaar naar versie 3.1
http://embraceware.com/software/awaken/
Ze hebben ook een nieuwe website, en de alarm interface als je niet fullscreen bent is een stuk mooier
én je kan kiezen of je alarm geluid of itunes muziek wil horen. je hoeft dus niet meer een lege playlist als hack te gebruiken om het backup alarm af te spelen.
39 euroquote:Op donderdag 1 maart 2007 00:18 schreef TwyLight het volgende:
Ja dat heb ik me ook vaak afgevraagd.
Koop wel een keer een nieuwe, die dingen zijn niet zo duur toch..?
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlstore.woa/wa/RSLID?mco=6C04E099&nplm=MA128quote:Op donderdag 1 maart 2007 00:18 schreef TwyLight het volgende:
Ja dat heb ik me ook vaak afgevraagd.
Koop wel een keer een nieuwe, die dingen zijn niet zo duur toch..?
Wat is er mis met Alarm Clock 2.quote:Op woensdag 28 februari 2007 23:31 schreef TwyLight het volgende:
Weet niet of mensen hier ook Awaken gebruiken maar er is een update beschikbaar naar versie 3.1
http://embraceware.com/software/awaken/
Ze hebben ook een nieuwe website, en de alarm interface als je niet fullscreen bent is een stuk mooier
én je kan kiezen of je alarm geluid of itunes muziek wil horen. je hoeft dus niet meer een lege playlist als hack te gebruiken om het backup alarm af te spelen.
Uitbreiden naar 2GB, laat ik in de winkel gelijk doen. Weet ik zeker dat het goed is en kan ik er mee terug mocht het niet werken. De schijf laat ik zo (80 GB dus), ben niet zo'n verzamelaar en alle data zoals muziek en foto's staat toch op een NAS-je thuis. En dan de witte 2 Ghz dus.quote:Op donderdag 1 maart 2007 11:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Heftig
Wat ga je met het geheugen doen?
Waarom een PC bouwen? Gewoon ff Bootcamp draaien en daarmee Vista installeren toch?quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:21 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik zou bijna naar Paradigit en Alternate rennen om een PC te gaan bouwen en Vista Ultimate aan te schaffen.![]()
Want eerlijk is eerlijk, tot diep in de nacht met drivers klooien is toch veeeel leuker dan dat het gewoon werktquote:Op donderdag 1 maart 2007 15:21 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik zou bijna naar Paradigit en Alternate rennen om een PC te gaan bouwen en Vista Ultimate aan te schaffen.![]()
We gebruiken in elk geval wel betere computers.quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:25 schreef nietzman het volgende:
Als Jarno straks ook eentje heeft zijn we helemaal niet uniek en elitair meer.
En daardoor ook meteen een betere wereld..quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
We gebruiken in elk geval wel betere computers.
Jarno zou er bijna tof van worden.quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:25 schreef nietzman het volgende:
Als Jarno straks ook eentje heeft zijn we helemaal niet uniek en elitair meer.
Opmerkelijk, zo ver van te voren. Ik hoop dat er vóór 15 april ook nog wat Mac nieuws te melden is. Bovendien denk ik niet dat Leopard op NAB zal worden voorgesteld, het zal hooguit gaan om een update van de pro lijn.quote:Op donderdag 1 maart 2007 21:51 schreef sanni het volgende:
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
Apple inc.zal tijdens de NAB (National Association of Broadcasters) op zondag
15 april een speciaal evenement organiseren.Details zijn tot dusver onbekend.
2 jaar eerder gebruikte Apple hetzelfde evenement om Final Cut Studio en Soundtrack Pro
te lanceren. Gezien het karakter van de NAB beurs is het waarschijnlijk dat mogelijke
aankondigingen verband houden met (professionele) audio- en/of video-applicaties.
Bron
Doet ie automatisch als het goed is, tenzij je het van een externe HD of een andere partitie pakt, dan moet je em nog even aan de search-indexeer lijst toevoegen..quote:Op donderdag 1 maart 2007 23:17 schreef broer het volgende:
Volgens de Apple-site kan Spotlight alles vinden: "Van tekst in een PDF-document tot een foto die je met een bepaalde camera hebt gemaakt."
Nu moest ik in een lijst van zo'n 60 pdf-jes één documentje zoeken. Dus ik dacht: Spotlight! Maar niks. Hij vindt het niet.
Wie vertelt me wat ik verkeerd doe? Moet ik Spotlight eerst de boel nog laten indexeren, of zo?
Dat dacht ik dus ook...quote:Op donderdag 1 maart 2007 23:28 schreef Mr.Noodle het volgende:
Doet ie automatisch als het goed is,
Nee, het bestand staat gewoon in mijn Documenten-map. Wel in een onderliggende map, maar die neemt-ie toch ook gewoon mee, neem ik aan?quote:tenzij je het van een externe HD of een andere partitie pakt, dan moet je em nog even aan de search-indexeer lijst toevoegen..
Ook tekst in de pdf?quote:Mijn macbook staat ook vol pdf en doc bestandjes, kan ze alllemaal via Spotlight vinden![]()
Ik heb net even gezocht op een specifiek woord, wat ik zeker weet dat in de Doc's en PDF'en staan.quote:Op donderdag 1 maart 2007 23:33 schreef broer het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook...
[..]
Nee, het bestand staat gewoon in mijn Documenten-map. Wel in een onderliggende map, maar die neemt-ie toch ook gewoon mee, neem ik aan?
[..]
Ook tekst in de pdf?
Edit:
Vaag. Als ik op andere woorden zoek, krijg ik wel pdf-jes. Die ene die ik zocht - ik heb hem inmiddels uiteraard al zelf gevonden - is gemaakt met 'opslaan als pdf' in het print-menu. Zou dat het zijn?
Ik heb nog maar een maandje 10.4, dus het hele Spotlight-gebeuren is nieuw voor me. In de Systeemvoorkeuren kan dat niet; waar wel?quote:Op donderdag 1 maart 2007 23:38 schreef Mr.Noodle het volgende:
maar je kan altijd zeggen dat ie de "Documenten"-map opnieuw moet indexeren.
http://www.macupdate.com/info.php/id/20236quote:Op donderdag 1 maart 2007 23:44 schreef broer het volgende:
[..]
Ik heb nog maar een maandje 10.4, dus het hele Spotlight-gebeuren is nieuw voor me. In de Systeemvoorkeuren kan dat niet; waar wel?
<Terminal> opstarten en "mdimport ~/Documents" gebruiken. Hij kan vragen om je gebruikersnaam en wachtwoord, vanwege veiligheidstoestanden.quote:Op donderdag 1 maart 2007 23:44 schreef broer het volgende:
[..]
Ik heb nog maar een maandje 10.4, dus het hele Spotlight-gebeuren is nieuw voor me. In de Systeemvoorkeuren kan dat niet; waar wel?
Aha. Dank. En is dat een beetje veilig? Ik bedoel, het ding gaat er wel voor zorgen dat mijn Mac gescand wordt. Is toch een beetje een eng idee met onveilige software.quote:Op donderdag 1 maart 2007 23:46 schreef Geqxon het volgende:
http://www.macupdate.com/info.php/id/20236
Dat ding re"indexed je harde schijf, dat is de functie. Het is niet de bedoeling om jouw gegevens via het internet te verspreiden..quote:Op donderdag 1 maart 2007 23:49 schreef broer het volgende:
[..]
Aha. Dank. En is dat een beetje veilig? Ik bedoel, het ding gaat er wel voor zorgen dat mijn Mac gescand wordt. Is toch een beetje een eng idee met onveilige software.
Nee, dat was ook niet mijn bedoeling. Vandaar.quote:Op donderdag 1 maart 2007 23:51 schreef Mr.Noodle het volgende:
Het is niet de bedoeling om jouw gegevens via het internet te verspreiden..
* bladert rustig broer's vakantiefotos door*quote:Op donderdag 1 maart 2007 23:56 schreef broer het volgende:
[..]
Nee, dat was ook niet mijn bedoeling. Vandaar.
Maar goed. Ik ben gerustgesteld.
Dank, allebei.
quote:Op donderdag 1 maart 2007 23:58 schreef Geqxon het volgende:
[..]
* bladert rustig broer's vakantiefotos door*
Ik heb geen Mac-vrienden.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 00:06 schreef Mr.Noodle het volgende:
Wehehe, ik word uitgescholden door een kameraad van me omdat ik nooit eerder had verteld waar de "delete" knop onder stond. fn+backspace...
Heb je hem al schoongemaakt? Doekje vochtig maken, muis voorzichtig met scrollknopje over doekje heen en weer bewegen, en het zou weer moeten werken.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 07:23 schreef Xilantof het volgende:
Ik heb nu een beetje problemen met mijn WMM!
Hij scrolt gewoon -niet- meer naar beneden... Naar boven is echter geen probleem
Je moet de WMM in zijn totaal 180 graden draaien en het nog eens proberen.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 07:23 schreef Xilantof het volgende:
Ik heb nu een beetje problemen met mijn WMM!
Hij scrolt gewoon -niet- meer naar beneden... Naar boven is echter geen probleem
Ik ben helemaal zenuwelappig.quote:
Je weet toch van die artiesten die erg gevoelig dichtbij hun zelfstaande liedjes 'kapot'moeten zingen voordat ze kunnen optreden?quote:
Whehehehehehe. Volgens mij werkt dat niet bij mij. Ik koop (en verkoop) zo vaak iets nieuws, maar toch vind ik het elke keer weer leuk en spannend om met 'iets nieuws' te speulen. Zeker zoiets als een MacBook, ik ga dat wel leuk vinden denk ik...quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je weet toch van die artiesten die erg gevoelig dichtbij hun zelfstaande liedjes 'kapot'moeten zingen voordat ze kunnen optreden?
Nou zo moet je het ook doen met hardware. Je moet zo vaak zoveel nieuws kopen tot het je geen flikker meer interesseert... uiteraard voor je gemoedsrust en in het verlengde daarvan die van je gezin.
Blijft spannend he...quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:47 schreef Jarno het volgende:
[..]
Whehehehehehe. Volgens mij werkt dat niet bij mij. Ik koop (en verkoop) zo vaak iets nieuws, maar toch vind ik het elke keer weer leuk en spannend om met 'iets nieuws' te speulen. Zeker zoiets als een MacBook, ik ga dat wel leuk vinden denk ik...
Mwoah, het hapert behoorlijk bij mij.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:56 schreef Anthraxx het volgende:
Civilization IV is ook goed speelbaar.
Davinniknieluuk.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:56 schreef Anthraxx het volgende:
Civilization IV is ook goed speelbaar.
Ook stom.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:17 schreef Mr.Noodle het volgende:
C&C Generals daarentegen werkt wel.. met UB patch tegenwoordig.
Ach, ga toch met het playmobiel van je kinderen spelenquote:
Wat voor Mac heb je dan? Mijn iMac speelt het perfect af (okee, ik heb 1.5 Gb geheugen en een Core Duo chipquote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:13 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Mwoah, het hapert behoorlijk bij mij.
In je iMaccert?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:40 schreef tonks het volgende:
Jeej ik heb een nieuwe superdrive!
Heb hem wel al schoongemaakt op een andere manier die ik ook ergens gelezen had. Vandaag of morgen even met een nat doekje proberen!quote:Op vrijdag 2 maart 2007 08:09 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Heb je hem al schoongemaakt? Doekje vochtig maken, muis voorzichtig met scrollknopje over doekje heen en weer bewegen, en het zou weer moeten werken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |