abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46741802
quote:
Woede over Wilders blijft uit
Nederlandse Turken en Marokkanen maken zich niet heel druk over de uitspraken van Kamerlid Geert Wilders. „Hij is wel heel creatief, hij weet steeds in het nieuws te komen.”
Door Brian van der Bol en Derk Walters
Rotterdam, 26 febr. Discussiediscussie - Mogen bewindslieden een dubbele nationaliteit hebben?
Archief:overzicht - Meer binnenlands nieuws
print artikel mail artikelRotterdam, 26 febr. - Wat moeten we met de uitspraken van Tweede Kamerlid Geert Wilders? Dat is de vraag die Turkse en Marokkaanse organisaties in Nederland zichzelf stellen, nadat de fractievoorzitter van de Partij voor de Vrijheid de discussie over een dubbele nationaliteit van bewindslieden dit weekeinde opnieuw op scherp heeft gezet. De organisaties negeren de uitspraken niet, maar zijn allesbehalve woedend.

Eigenlijk gaat het helemaal niet om de dubbele nationaliteit van bewindslieden, zeggen zij. Sommige Nederlandse Turken en Marokkanen zijn wel ontstemd over uitspraken van Wilders, maar eerder omdat het de zoveelste keer is. Directeur Yusuf Altuntas van Milli Görüs Noord Nederland: „Eerst was er de ‘tsunami van islamisering’, toen de opmerking dat moslims de helft uit de Koran moeten scheuren. Het gaat maar door.”

Geert Wilders veroorzaakte afgelopen week politieke ophef door aan te kondigen dat hij een motie van wantrouwen gaat indienen tegen de staatssecretarissen Aboutaleb (Sociale Zaken) en Albayrak (Justitie). Het Marokkaanse paspoort van Aboutaleb en het Turkse van Albayrak zouden volgens Wilders een dubbele loyaliteit tot gevolg hebben. Andere politici reageren overwegend negatief, maar bij Turkse en Marokkaanse organisaties blijft de woede uit.

Wilders verdient eigenlijk geen aandacht, reageert voorzitter Ugur Pekdemir van het Turks Academisch Netwerk (Tannet). „Het is stemmingmakerij, platte politieke propaganda. De discussie gaat nergens over.” Je moet je niets van Wilders’ uitspraken aantrekken, zegt ook voorzitter Kasim Akdemir van de Turks Islamitische Culturele Federatie. „Al vind ik het wel kwalijk wat hij zegt.”

Pekdemir vermoedt dat het Wilders zelf ook niet om de dubbele nationaliteit van bewindslieden te doen is, zegt hij. „Volgens Wilders deugt het nooit. Eerst moeten allochtonen integreren, vervolgens doen ze dat door de politiek in te gaan en dan is het weer niet goed.” Om die reden maakt Pekdemir zich niet zo druk om de discussie over de paspoorten van Aboutaleb en Albayrak. „Wilders zoekt gewoon iets om moslims tegen zich in het harnas te jagen.”

De meeste Turkse en Marokkaanse jongeren reageren laconiek op de commotie rond Geert Wilders. „Het is natuurlijk weer een roep om aandacht”, zegt Yassmine Elksaihi, voorzitter van de Amsterdamse studentenvereniging Khmisa, die gericht is op de Marokkaanse cultuur. „Wilders is in ieder geval heel creatief.”

Studentenvoorzitter Elksaihi: „Ik heb er eigenlijk wel respect voor dat Wilders toch elke keer weer in het nieuws weet te komen.”

Volgens Ali Susan, voorzitter van de Haagse Turkse studentenvereniging Eurasia, is Wilders vooral uit op „sensatie”. „Er wordt van een mug een olifant gemaakt. Als je weet uit welke hoek het komt, dan moet je het allemaal niet zo serieus nemen”

Toch leeft de kwestie wel, merkt Elksaihi. „Onze achterban heeft er mee te maken. Bij onze studentenvereniging heeft zeker negentig procent ook een Marokkaans paspoort.” En al zou het mogelijk zijn – de Marokkaanse nationaliteit opgeven is verboden –, dan nog zouden de meesten geen afstand doen van hun Marokkaanse paspoort, denkt Elksaihi. „Marokko is toch hun vaderland, maar dat heeft zeker niets te maken met hun loyaliteit ten opzichte van Nederland.”

Iemand die zeker zijn loyaliteit aan Nederland heeft getoond, is Ahmed Aboutaleb. Dat zegt Mohamed Azahaf, woordvoerder van het Amsterdamse jongerencentrum Argan. „Na de moord op Theo van Gogh heeft Aboutaleb alles gedaan om de boel bij elkaar te houden. Hij heeft meer voor de samenleving gevochten dan Geert Wilders”, zegt Azahaf. Zijn jongerencentrum keert zich fel tegen de „stomme uitspraken” van Wilders. Er werd onder meer een open brief aan het nieuwe kabinet op de website www.maroc.nl geplaatst, waarin wordt opgeroepen „op te treden tegen vandalen als de heer Wilders”.

Het heeft geen zin om boos te worden, zegt Kasim Akdemir van de Turks Islamitische Culturele Federatie. „Wilders is maar één van de honderdvijftig Kamerleden. Je mag afstand nemen van zijn uitspraken, maar het is belangrijk om je te beheersen.” Ugur Pekdemir van Tannet signaleert „woede” bij sommige hoogopgeleide Turkse Nederlanders. „Dat praat ik niet goed, maar ik snap dat sommige mensen zich in een hoek gedrukt voelen. Het is nooit goed genoeg.”

Diverse organisaties zien wel de gevaren van de strategie van Wilders. Volgens Pekdemir drijft Wilders „een wig in de samenleving” en gaan mensen door uitspraken van het Kamerlid „meer in wij-zij-termen denken”. Akdemir maakt zich vooral zorgen over de „verharding in de samenleving” die Wilders teweeg zou brengen. Maar, zegt Akdemir, zijn missie zal niet slagen. „Ik heb er alle vertrouwen in dat Nederlanders dit naast zich neer kunnen leggen.”

Yusuf Altuntas van Milli Görüs wil „het hoofd koel houden”. „We moeten ons niet laten provoceren. Wilders probeert zijn gal te spuien op een bekrompen manier, maar zijn opmerkingen zijn geen discussie waard. We negeren hem volledig.”
Ja, het zoveelste Wilders-topic maar dan wel 1 met een andere insteek

Hoe reageren de mensen waar het om gaat zelf eigenlijk? Nou, zoals je hier in het stuk in de NRC kunt lezen: vrij rustig en beheerst. Misschien kunnen autochtonen als ik daar nog wat van leren
pi_46741946
goh, als ze nou ook zo rustig hadden gereageerd toen het over de spotprenten ging, zou ik er nog wat geloof aan kunnen hechten.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 18:57:05 #3
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46741978
Wildgroei van Wilders-topics. Slotje.

On-topic: als allochtonen zich niet laten provoceren, waarom lopen de usual suspects alhier zo te schuimbekken?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_46742151
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:55 schreef duivelin1 het volgende:
goh, als ze nou ook zo rustig hadden gereageerd toen het over de spotprenten ging, zou ik er nog wat geloof aan kunnen hechten.
Daar was in Nederland toch ook niet zoveel ophef over?
  dinsdag 27 februari 2007 @ 19:05:50 #5
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46742345
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:01 schreef SCH het volgende:
Meneer Tonca kon zich niet gedragen, kan ik me nog herinneren.
pi_46742552
Wat een raar suggestief artikel. Waarom zouden allochtonen zich geprovoceerd moeten voelen door Wilders?

Uit welke krant komt dat bericht? NRC
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  dinsdag 27 februari 2007 @ 19:12:16 #7
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_46742584
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:01 schreef SCH het volgende:

[..]

Heb meerdere kwaaie Mederlandse moslims gezien op TV in diverse programmas.
The Light Is Leaving Us All
pi_46742586
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:11 schreef Tikorev het volgende:
Wat een raar suggestief artikel. Waarom zouden allochtonen zich geprovoceerd moeten voelen door Wilders?
quote:
Uit welke krant komt dat bericht?
NRC
pi_46742633
En terecht. Op idioten moet je niet reageren namelijk.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_46742669
Is het zo vreemd dan dat ze zich niet laten provoceren? Ik ben het ook niet eens met sommige linkse partijen, maar maak me er niet druk om, ik stem er gewoon niet op.
pi_46742676
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:12 schreef SCH het volgende:

[..]

De discussie over de dubbele nationaliteit lijkt me heel legitiem. Als Links een generaal pardon wil gaat de NRC toch ook niet allerlei autochtone organisaties bij langs met de vraag of ze zich geprovoceerd voelen?
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_46742745
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:14 schreef Tikorev het volgende:

[..]

De discussie over de dubbele nationaliteit lijkt me heel legitiem. Als Links een generaal pardon wil gaat de NRC toch ook niet allerlei autochtone organisaties bij langs met de vraag of ze zich geprovoceerd voelen?
Als Wilders wil dat je geen politieke functie mag bekleden, dan lijkt me dat best relevant.

Ik zou persoonlijk ook boos zijn als de CU zou zeggen dat homo's niks in de politiek te zoeken hebben ofzo iets.
pi_46742865
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik zou persoonlijk ook boos zijn als de CU zou zeggen dat homo's niks in de politiek te zoeken hebben ofzo iets.
Een dubbele nationaliteit is een keuze geweest van jou of je ouders. Vind ik niet te vergelijken met homoseksualiteit.

Maar goed, stel dat de CU dat standpunt zou hebben. Dan zou dat gewoon als een volwaardig standpunt van de partij worden gezien en niet als provocatie van de homo's. Laat staan dat de NRC zo'n suggestief artikel zou schrijven.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 19:24:19 #14
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46743075
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:16 schreef SCH het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat de SGP ver van dat standpunt af zit. Speaking of which , ben je al klaar met het programma?
  dinsdag 27 februari 2007 @ 19:29:13 #15
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_46743339
Wilders dit, Wilders dat.. het gaat ook niet alleen om Wilders, het gaat ook om die andere 8 kornuiten van hem in de tweede kamer. En 600.000 Nederlanders die op hem gestemd hebben. Ik kan me niet voorstellen dat allochtonen dat niet serieus nemen.
pi_46743413
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:19 schreef Tikorev het volgende:

Een dubbele nationaliteit is een keuze geweest van jou of je ouders. Vind ik niet te vergelijken met homoseksualiteit.
Lijkt me niet echt een keuze maar dan nog, iemand wil je iets afnemen om wat je bent en mag zijn, volstrekt vergelijkbaar.
quote:
Maar goed, stel dat de CU dat standpunt zou hebben. Dan zou dat gewoon als een volwaardig standpunt van de partij worden gezien en niet als provocatie van de homo's. Laat staan dat de NRC zo'n suggestief artikel zou schrijven.
Tuurlijk wordt dat als een provocatie gezien.
pi_46743499
[bashmodus]Die allochtonen weten gewoon dat over twintig jaar ze dik in de meerderheid zijn, ze dan op een moslimpartij kunnen stemmen en dat allah ze helpt te vechten tegen alle niet-moslims.. Als ik dat zou weten zou ik me ook niet heel druk maken over wat één partijTJE te melden heeft..[/bashmodus]
pi_46743599
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:19 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Een marokkaan mag zijn oude marokkaanse paspoort toch niet opgeven van hogere hand?
pi_46743641
quote:
..........Bij onze studentenvereniging heeft zeker negentig procent ook een Marokkaans paspoort.” En al zou het mogelijk zijn – de Marokkaanse nationaliteit opgeven is verboden –, dan nog zouden de meesten geen afstand doen van hun Marokkaanse paspoort, denkt Elksaihi. „Marokko is toch hun vaderland, maar dat heeft zeker niets te maken met hun loyaliteit ten opzichte van Nederland.”......
  † In Memoriam † dinsdag 27 februari 2007 @ 19:38:06 #20
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_46743734
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:35 schreef Godslasteraar het volgende:
Misschien bedoelen ze het letterlijk en dat hun vader daar geboren is?
Carpe Libertatem
pi_46743934
quote:

[..]

Ik kan dat goed begrijpen. Waarom zou je in vredesnaam je paspoort inleveren? Doen heel veel anderen ook nooit.

En het is wel degelijk een provocatie omdat Wilders het louter op Marokkanen en Turken en eigenlijk op moslims gemunt heeft.
pi_46743969
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:38 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Misschien bedoelen ze het letterlijk en dat hun vader daar geboren is?
mja, hij had zeker de in FAQ gezocht naar "hoe schiet ik mijzelf en mijn medeleden in de voet".
pi_46744061
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:43 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

mja, hij had zeker de in FAQ gezocht naar "hoe schiet ik mijzelf en mijn medeleden in de voet".
Nee hoor, hij zegt precies de goede dingen.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 19:46:59 #24
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46744166
quote:

[..]

Dat stukje viel mij dus ook meteen al op. Wat een farce!
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_46744211
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:42 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik kan dat goed begrijpen. Waarom zou je in vredesnaam je paspoort inleveren? Doen heel veel anderen ook nooit.

En het is wel degelijk een provocatie omdat Wilders het louter op Marokkanen en Turken en eigenlijk op moslims gemunt heeft.
Ik denk dat het Wilders gaat om het feit dat ze een politieke functie hebben en dus voor een land moeten staan. Maar diezelfde mensen roepen nog steeds dat hun geboorteland wel hun land is. In dat geval zou het toch beter zijn in zijn ogen daar een politieke functie te bekleden. Hoe kun je als half nederlander je wel voor een hele inzetten? Bovendien zitten die mensen ook nog eens op die functies omdat ze allochtoon zijn, want dat is nou eenmaal in (denk aan onze knuffelmarokkaan ali-b) en trekt stemmers..
  † In Memoriam † dinsdag 27 februari 2007 @ 19:48:59 #26
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_46744285
quote:
Dat iemand een tweede paspoort heeft is onwijs handig voor diegene. Ik zou er zelf ook eentje hebben ware het niet dat ik geen zin heb om daar 180 euro voor neer te leggen.
quote:
Wilders doet toch niet anders en hij doet niet eens zijn best om het echt te verhullen.
Carpe Libertatem
pi_46744293
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:47 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Ik denk dat het Wilders gaat om het feit dat ze een politieke functie hebben en dus voor een land moeten staan. Maar diezelfde mensen roepen nog steeds dat hun geboorteland wel hun land is. In dat geval zou het toch beter zijn in zijn ogen daar een politieke functie te bekleden. Hoe kun je als half nederlander je wel voor een hele inzetten? Bovendien zitten die mensen ook nog eens op die functies omdat ze allochtoon zijn, want dat is nou eenmaal in (denk aan onze knuffelmarokkaan ali-b) en trekt stemmers..
Praat geen onzin joh.
  † In Memoriam † dinsdag 27 februari 2007 @ 19:52:52 #28
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_46744495
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:47 schreef Tarabass het volgende:
Hoe kun je als half nederlander je wel voor een hele inzetten? Bovendien zitten die mensen ook nog eens op die functies omdat ze allochtoon zijn, want dat is nou eenmaal in (denk aan onze knuffelmarokkaan ali-b) en trekt stemmers..
Ik ben half-Nederlander en elk nationalistisch gevoel voor welk land dan ook kan mij gestolen worden, mag ik nu geen minister of staatssecretaris worden?
Carpe Libertatem
  dinsdag 27 februari 2007 @ 19:54:01 #29
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46744554
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:49 schreef SCH het volgende:
Praat geen onzin joh.
Doe eens beargumenteren.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 19:54:28 #30
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46744587
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:52 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik ben half-Nederlander en elk nationalistisch gevoel voor welk land dan ook kan mij gestolen worden, mag ik nu geen minister of staatssecretaris worden?
Hoeveel paspoorten heb je? Ben je moslim?
pi_46747638
quote:

[..]

Het gaat misschien niet eens zozeer om het wel of niet inleveren van dat Marokkaanse paspoort. Als ik dit zo lees vind ik het inderdaad nogal een vreemd stukje tekst. De opmerking wordt gemaakt door een voorzitter van een studentenvereniging. Deze weet te melden dat zijn achterban (in dit geval studenten dus, jonge mensen) hun Marokkaanse paspoort niet eens zouden inleveren, want tja, Marokko is toch hun vaderland.

Betekent dit dan dat deze studenten allemaal daar geboren zijn en sinds kort hier wonen en studeren? Als deze studenten gewoon in Nederland geboren zijn dan klinkt het stukje over Marokko als vaderland nogal vreemd. Natuurlijk kan je vader er geboren zijn (en/of eventueel je moeder) maar dat is dan de enige band met Marokko (en je opgedrongen paspoortje uiteraard). Je zou dus eerder Nederland je vaderland noemen, het land waar je geboren en getogen bent.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 21:26:59 #32
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_46748930
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, het zoveelste Wilders-topic maar dan wel 1 met een andere insteek

Hoe reageren de mensen waar het om gaat zelf eigenlijk? Nou, zoals je hier in het stuk in de NRC kunt lezen: vrij rustig en beheerst. Misschien kunnen autochtonen als ik daar nog wat van leren
Sowieso de rest van de Kamer. Ik snap bijvoorbeeld niet waarom die discussie over die dubbele nationaliteiten zo persoonlijk wordt gevoerd en dat er vaak werd gesuggereerd, of glashard beweerd, dat Wilders op etniciteit wilde selecteren.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
pi_46749367
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:54 schreef PJORourke het volgende:

[..]
Ben je moslim?
pi_46750927
Misschien moet Wilders zich eens gaan druk maken over andere zaken, de stijgingen van de energie-rekeningen bijvoorbeeld.

Denk dat zijn achterban net iets meer baat heeft bij een discussie daarover dan over de paspoorten van 2 staatssecretarissen
pi_46751521
quote:

[..]

Mja, maar goed. Op zich is de discussie over loyaliteit wel interessant, met name als die wat breder wordt getrokken. In hoe verre zijn politici loyaal aan Nederland als samenleving. Is de aanschaf van de JSF een teken van loyaliteit, wordt daarmee de belangen van Nederland behartigd? Of mischien die van een paar carrière-makers. Zie ook het Amerikaanse hondenlijntje waaraan Nederlandse politici sinds jaar en dag lijken te lopen. De HSL, wordt daarmee Nederland gediend, of de ambities van enkele bestuurders, de diepe zakken van aannmerers, bouwbedrijven of wellicht "het netwerk" in het algemeen. Vragen vragen vragen. Jammer dat Wilders zich niet daarmee wat meer bezig houdt. Van de rest hoeven we het ook niet te verwachten.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 22:16:53 #36
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_46751637
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:57 schreef PJORourke het volgende:
Wildgroei van Wilders-topics. Slotje.

On-topic: als allochtonen zich niet laten provoceren, waarom lopen de usual suspects alhier zo te schuimbekken?
Ik loop niet te schuimbekken

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_46752344
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 21:26 schreef Flumina het volgende:

[..]

Sowieso de rest van de Kamer. Ik snap bijvoorbeeld niet waarom die discussie over die dubbele nationaliteiten zo persoonlijk wordt gevoerd en dat er vaak werd gesuggereerd, of glashard beweerd, dat Wilders op etniciteit wilde selecteren.
Snap je dat niet. Ook niet als hij in de krant zegt liever geen moslims in het kabinet te zien?
pi_46755466
Erg verassend hoor... Mensen als Wilders hebben natuurlijk ook fans, maar ik merk in mijn eigen omgeving dat maar weinig mensen deze man nog serieus nemen.
pi_46758428
Hooligans asocialen dieven en rijke mensen zijn fan van Wilders
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  woensdag 28 februari 2007 @ 00:56:41 #40
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_46758753
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 22:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Snap je dat niet. Ook niet als hij in de krant zegt liever geen moslims in het kabinet te zien?
Het is heel makkelijk daar een en een twee van te maken. Zo zie ik dat niet. Kijk, ik ben geen fan van Wilders. Hij is naar mijn mening erg gericht op een probleem in de maatschappij en dat is zijn zogenaamde islamisering. Daarnaast houdt hij niet van nuances. Maar ik vind wel dat hij zijn stellingen onderbouwt en dat hij eerlijk zegt wat hij vindt.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
pi_46761170
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 00:56 schreef Flumina het volgende:

[..]

Het is heel makkelijk daar een en een twee van te maken. Zo zie ik dat niet. Kijk, ik ben geen fan van Wilders. Hij is naar mijn mening erg gericht op een probleem in de maatschappij en dat is zijn zogenaamde islamisering. Daarnaast houdt hij niet van nuances. Maar ik vind wel dat hij zijn stellingen onderbouwt en dat hij eerlijk zegt wat hij vindt.
wat heeft de dubbele nationaliteit met islamiesering te maken?
  woensdag 28 februari 2007 @ 05:12:25 #42
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46761176
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 05:05 schreef Human_Patris het volgende:
wat heeft de dubbele nationaliteit met islamiesering te maken?
Nou, dat islamitische landen daarmee greep op landgenoten in het buitenland proberen te houden.
pi_46761194
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:14 schreef Tikorev het volgende:

[..]

bij het generaal pardon was er geen spraak van culturele of regigeuze achtergrond van de asielzoekers.
het was een generaal pardon voor alle asielzoekers die zich netjes hebben gedragen en das aangenomen door de tweede kamer.
Als wilders tegen de dubbele nationaliteit is moet hij met een wetsvoorstel komen om bewindslieden met een dubbele nationaliteit verbieden hun functie uit te oefenen maar niet met een motie van wantrouwen komen tegen twee personen die niks verkeerds hebben gedaan.
Zolang dat wettelijk toegestaan is mag dat.

maar hij wil een motie van wantrouwen indienen tegen twee bewinslieden omdat ze volgens de regels handelen ????
.
Das toch belachelijk......
  woensdag 28 februari 2007 @ 05:41:56 #44
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_46761212
Ik trek me niet te veel aan van idioten als Wilders. En word zeker geen Nederlander. Nederland heeft geen reet te vertellen in de wereld. En mijn geboorte land wel.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_46761215
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 05:12 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nou, dat islamitische landen daarmee greep op landgenoten in het buitenland proberen te houden.
jij beweerde eerder dat hij eerlijk is.
Als hij echt zo eerlijk was had hij minstens gezegd dat hij moeite heeft met het feit dat ze muslims zijn, maar hij had het over de dubbele nationaliteit, en dat heeft niks te maken met de islamiesering.
Of denk jij dat aboutaleb en albayrak meteen een andere mens worden als ze hun oorsporonkelijke passport weggooien??
wat jij zegt heeft niets en helemaal niets te maken met hoeveel passporten iemand heeft.
hoeveel passporten men heeft zegt helemaal niets over je loyaliteit aan nederland.
ik ken een blanke nederlander, geboren in nederland, met nederlandse ouders, hij is oorspronkelijk uit amsterdam maar woont toevallig bij ons in limburg. Maar hij heeft zelfs een hekel aan nederland en heeft bijna alleenmaar buitenlandse vrinden en wil graag naar amerika gaan wonen.
een stuk papier zegt dus helemaal niks over je denkwijze.
  woensdag 28 februari 2007 @ 05:44:47 #46
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_46761220
Ik vindt de hele duscussie over dubbele nationaliteit raar. Lijkt alleen in Nederland een hot item te zijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 28 februari 2007 @ 05:56:14 #47
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46761238
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 05:44 schreef Megumi het volgende:
Ik vindt de hele duscussie over dubbele nationaliteit raar. Lijkt alleen in Nederland een hot item te zijn.
Dat komt omdat we een beetje voorlopen op de rest. In Duitsland bijvoorbeeld gaat men ernstig gebukt onder schuldgevoelens die alles te maken hebben met WOII. Daarom durft men zich niet openlijk te uiten over dit soort zaken, maar reken maar dat de gemiddelde Duitser stiekem ook kotsmisselijk wordt bij de aanblik van al die hoofddoeken in z'n land.

In België heeft men het cordon sanitaire, en wordt iedereen met kritiek op de multikul simpelweg monddood gemaakt. Maar intussen groeit het Vlaams Blok met de dag.
  woensdag 28 februari 2007 @ 05:58:32 #48
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_46761241
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 05:56 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat komt omdat we een beetje voorlopen op de rest. In Duitsland bijvoorbeeld gaat men ernstig gebukt onder schuldgevoelens die alles te maken hebben met WOII. Daarom durft men zich niet openlijk te uiten over dit soort zaken, maar reken maar dat de gemiddelde Duitser stiekem ook kotsmisselijk wordt bij de aanblik van al die hoofddoeken in z'n land.

In België heeft men het cordon sanitaire, en wordt iedereen met kritiek op de multikul simpelweg monddood gemaakt. Maar intussen groeit het Vlaams Blok met de dag.
Ik kijk een beetje verder dan Europa gelukkig. Er zijn vele landen waar je loyaliteit niet gemeten word aan de hand van het aantal paspoorten en dergelijke.
  woensdag 28 februari 2007 @ 05:59:29 #49
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46761245
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 05:58 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik kijk een beetje verder dan Europa gelukkig. Er zijn vele landen waar je loyaliteit niet gemeten word aan de hand van het aantal paspoorten en dergelijke.
Je bedoelt bijvoorbeeld de VS?
  woensdag 28 februari 2007 @ 06:05:28 #50
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46761252
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 05:58 schreef Megumi het volgende:

[..]

Anyway, ik vind de argumentatie "de discussie is raar omdat deze nergens anders ter wereld op deze manier gevoerd wordt" niet erg steekhoudend. In feite is het gewoon een absolute non-argumentatie.
pi_46761294
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 06:05 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Anyway, ik vind de argumentatie "de discussie is raar omdat deze nergens anders ter wereld op deze manier gevoerd wordt" niet erg steekhoudend. In feite is het gewoon een absolute non-argumentatie.
een minister of staassecretaris mag een dubbele nationaliteit hebben in nederland.
als wilders er niet mee eens is , moet hij met een wetsvoorstel komen, en als die wordt aangenommen, wordt dat dan verboden.
maar met een motie van wantrouwen te komen tegen iemand die niks verkeerds gedaan heeft en doet wat de van de wet mag is wel raar maar vooral ook belachelijk
pi_46762394
Er zit ook een amerikaan met een dubbel paspoort in de 2e kamer. Wanneer gaat Wilders zich daar druk over maken? Ik bedoel, als je met alles rekening wilt houden; stel je voor dat die ooit minister of zelfs MP wordt!
  woensdag 28 februari 2007 @ 09:19:35 #53
157786 Ooster
Alleen nog maar blokzeep!
pi_46762744
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 21:26 schreef Flumina het volgende:

[..]

Omdat WIlders er anders wel op een ander moment mee was gekomen. Je kan al heel lang minister of staatssecretaris worden met twee paspoorten en heel toevallig komt Wilders er precies nu mee. Blijkbaar gaat het hem niet om het principe maar om de personen.
Mocht het hem dan toch niet om de personen gaan dan bedrijft hij incidenten politiek en daar moet je je al helemaal verre van houden want dat werkt rechtsongelijkheid in de hand.
..:: principieel wietteler (en sinds kort ook paddokweker)::..
  woensdag 28 februari 2007 @ 09:23:13 #54
157786 Ooster
pi_46762810
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 08:56 schreef Elseetje het volgende:
Er zit ook een amerikaan met een dubbel paspoort in de 2e kamer. Wanneer gaat Wilders zich daar druk over maken? Ik bedoel, als je met alles rekening wilt houden; stel je voor dat die ooit minister of zelfs MP wordt!
Dat is toch wel ietjes anders omdat die direct gekozen is.

Overigens geldt dat ook voor Albayrak en Aboutaleb kan zijn paspoort niet inleveren maar in principe is er wel een verschil tussen beide gevallen.
pi_46762863
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 09:19 schreef Ooster het volgende:
Je kan al heel lang minister of staatssecretaris worden met twee paspoorten en heel toevallig komt Wilders er precies nu mee. Blijkbaar gaat het hem niet om het principe maar om de personen.
Het gaat hem volgens mij meer om hun geloof.

Hij is ook zo doorzichtig.
pi_46762910
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 09:23 schreef Ooster het volgende:

[..]

Dat is toch wel ietjes anders omdat die direct gekozen is.

Overigens geldt dat ook voor Albayrak en Aboutaleb kan zijn paspoort niet inleveren maar in principe is er wel een verschil tussen beide gevallen.
Uhm nee, dat is niet anders. Wilders wil dat ook de dubbele nationaliteit voor tweede kamerleden verboden wordt, maar heef het daarbij alleen over Turken en Marokkanen. Sterker nog, hij heeft het alleen over Albayrak en Aboutaleb, niet eens over de kamerleden die hij ook wil weren.
  woensdag 28 februari 2007 @ 09:41:17 #57
157786 Ooster
pi_46763218
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 09:28 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Uhm nee, dat is niet anders. Wilders wil dat ook de dubbele nationaliteit voor tweede kamerleden verboden wordt, maar heef het daarbij alleen over Turken en Marokkanen. Sterker nog, hij heeft het alleen over Albayrak en Aboutaleb, niet eens over de kamerleden die hij ook wil weren.
Je hebt gelijk lees ik op zijn website. Het slaat nog minder ergens op dan ik al dacht.
pi_46763265
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 05:12 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat geldt voor een land als argentinie ook. Daar wordt nooit over gepraat. Het gaat alleen over de moslims met een dubbel paspoort. Dan lijkt me de redenatie dat wilders het op Moslims heeft voorzien niet uit de lucht vallen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_46763396
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 09:41 schreef Ooster het volgende:

[..]

Je hebt gelijk lees ik op zijn website. Het slaat nog minder ergens op dan ik al dacht.
Vooral omdat he nog geen probleem was toen Albayrak als kamerlid werd beëdigd .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_46765514
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 05:41 schreef Megumi het volgende:
Ik trek me niet te veel aan van idioten als Wilders. En word zeker geen Nederlander. Nederland heeft geen reet te vertellen in de wereld. En mijn geboorte land wel.
wordt het dan niet eens tijd dat je weer teruggaat? Je vind nederland tenslotte niets, maar je profiteert wel van de voorzieningen. Wees dan een echte kerel en doe dat ook niet. Nu bijt je de hand die je voedt.
pi_46766033
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 08:56 schreef Elseetje het volgende:
??
Wie is die Amerikaan?
pi_46767616
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 11:38 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

??
Wie is die Amerikaan?
Laten we hints spelen... Hij zit bij een linkse partij, twee lettergrepen!
pi_46768261
Geen idee... zeg het nou.. dit is leuk voor slowchat, maar niet hier.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 28-02-2007 13:12:10 ]
pi_46768714
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 12:29 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Er is wel een CDA'er in de Kamer die zo veramerikaniseerd is dat in zijn gezin de voertaal Engels is...
quote:
En uiteraard ben ik, net als ieder mens, anders dan gemiddeld. Zo spreken wij thuis Engels. Niet omdat we geen Nederlands willen praten, maar omdat ik op de eerste dag in het eerste jaar van mijn studie in de Verenigde Staten, mijn echtgenote Searl heb leren kennen. We waren op slag verliefd (‘struck by lightning’) en omdat haar Nederlands op dat moment nog wat te wensen over liet werd onze voertaal Engels. Met z’n tweeën hebben we vervolgens zo’n beetje overal ter wereld gewoond. Via de Benelux (ik werkte in Rotterdam bij Shell, Searl bij Procter & Gamble in Brussel), China en Bulgarije, (waar ik Shell op mocht bouwen na de val van de muur, een hele spannende tijd!), kwamen we in de VS terecht. Mijn baan daar, was van korte duur. Ik werd ontslagen omdat ik ruzie kreeg met de eigenaar (een echte Wallstreet Cowboy) over de strategie en de manier waarop je met je medewerkers omgaat. Eenmaal terug in Nederland ben ik een eigen bedrijf gestart, omdat ik wist dat het werkelijk beter kon. (Wouter Bos schreef er een boek over, ik deed het). De voertaal bij ons thuis is Engels gebleven. Het verklaart ook de voornamen van drie van mijn kinderen: Alessandra, Winston, Rainier (de oudste zoon heet Jules jr). We hebben een groot respect voor de culturen van alle landen waar we gewoond hebben en voor onze eigen Nederlandse cultuur. Het levert een prachtige balans op waarin Nederland centraal staat in onze internationale wereld. En ook dat respect maakt van mij een typische CDA’er.

http://www.juleskortenhorst.nl/
pi_46768940
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 12:29 schreef Elseetje het volgende:

[..]

hmm, http://nl.wikipedia.org/wiki/Lousewies_van_der_Laan is inmiddels uit de kamer dus die is het niet
pi_46769105
Leerdam misschien?
pi_46769778
Waarom zou je ook negatieve aandacht schenken aan die man? Dat is waar die zo op kickt. Ik heb het zo met Wilders te doen, hij kijkt ook altijd zo zielig op tv de laatste tijd. Zou het te maken hebben met het feit dat ie niet mee doet op 7 maart?
  woensdag 28 februari 2007 @ 13:42:16 #68
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_46770002
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 13:15 schreef du_ke het volgende:
Leerdam misschien?
Die is Antiliaans.

Duyvendak wellicht?
  woensdag 28 februari 2007 @ 13:43:56 #69
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_46770046
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 13:35 schreef Cajun het volgende:
Waarom zou je ook negatieve aandacht schenken aan die man? Dat is waar die zo op kickt. Ik heb het zo met Wilders te doen, hij kijkt ook altijd zo zielig op tv de laatste tijd. Zou het te maken hebben met het feit dat ie niet mee doet op 7 maart?
Waarom, daar heeft hij zelf bewust voor gekozen?
pi_46770252
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:46 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat stukje viel mij dus ook meteen al op. Wat een farce!
Mijn opa heeft zowel een Pools als Nederlands paspoort. De beste man is sinds de jaren 80 niet meer in Polen geweest. Als Nederland tegen Polen voetbalt weet hij niet zo goed voor wie hij moet zijn.
Polen blijft altijd zijn vaderland, maar zijn loyaliteit ligt toch hier. Wat is daar zo vreemd aan?
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_46770283
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 13:42 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Die is Antiliaans.

Duyvendak wellicht?
Teveel lettergrepen.
pi_46770524
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 13:50 schreef Cajun het volgende:

[..]

Teveel lettergrepen.
Mariko Peters is in ieder geval in de VS geboren, maar het ging om een man geloof ik?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 28 februari 2007 @ 14:53:07 #73
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46772562
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 06:33 schreef Human_Patris het volgende:

[..]

een minister of staassecretaris mag een dubbele nationaliteit hebben in nederland.
als wilders er niet mee eens is , moet hij met een wetsvoorstel komen, en als die wordt aangenommen, wordt dat dan verboden.
maar met een motie van wantrouwen te komen tegen iemand die niks verkeerds gedaan heeft en doet wat de van de wet mag is wel raar maar vooral ook belachelijk
Neehoor. Wilders geeft gewoon gehoor aan de letterlijke betekenis van het begrip "motie van wantrouwen". Dat zou men in de politiek juist vaker moeten doen, in plaats van dat eeuwige gezemel.
pi_46772598
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 14:53 schreef Lemmeb het volgende:
Wilders geeft gewoon gehoor aan de letterlijke betekenis van het begrip "motie van wantrouwen".
Juist niet, hij zegt geen wantrouwen te hebben in deze ministers.
  woensdag 28 februari 2007 @ 14:55:27 #75
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46772647
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 14:54 schreef Monidique het volgende:

[..]

Juist niet, hij zegt geen wantrouwen te hebben in deze ministers.
Zegt 'ie dat? Waar staat dat? Dat zou wel zwak zijn van hem, imho.
pi_46772725
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 14:55 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Zegt 'ie dat? Waar staat dat? Dat zou wel zwak zijn van hem, imho.
Het staat er net wat anders: "Sterk zei dat er geen enkele aanleiding is om te twijfelen aan de loyaliteit van de twee bewindslieden. Wilders zegt dat trouwens ook niet te doen. "

Wilders is sowieso zwak.
  woensdag 28 februari 2007 @ 15:01:28 #77
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46772864
quote:
Ik zie genoeg grond voor wantrouwen. Neem Ella "CPN" Vogelaar dan ook effe mee.
quote:
Wilders is sowieso zwak.
Citeer je weer je grote roerganger?
pi_46772915
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 15:01 schreef PJORourke het volgende:
Ik zie genoeg grond voor wantrouwen. Neem Ella "CPN" Vogelaar dan ook effe mee.
Dat is dan heel fijn voor het topic "PJORourke wantrouwt een aantal personen".
quote:
Citeer je weer je grote roerganger?
Ik heb geen idee wie dat is, het is geen citaat, wat je duidelijk kunt zien, en het antwoord is dus hoe dan ook: nee.
  woensdag 28 februari 2007 @ 15:03:29 #79
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46772928
quote:
Als dit waar is, dan zou ik dit in een bepaald opzicht vrij zwak van hem vinden. Maar ik begrijp het ergens ook wel weer: als hij teveel op de man speelt krijgt hij weer de antiracismegestapo achter zich aan.
quote:
Wilders is sowieso zwak.
Dat is jouw mening. Mijn mening is dat Wilders als mens bijzonder sterk moet zijn.
pi_46772972
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 15:03 schreef Lemmeb het volgende:

Dat is jouw mening. Mijn mening is dat Wilders als mens bijzonder sterk moet zijn.
Waarom?
pi_46772998
O, ik snap het wel. Met al die bedreigingen en dergelijke en wat er allemaal is gebeurd. Zijn persoonlijkheid is misschien wel dapper of sterk. Zijn standpunten zijn dat echter niet.
  woensdag 28 februari 2007 @ 15:06:25 #82
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46773034
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 15:04 schreef du_ke het volgende:

[..]

Waarom?
Dat lijkt me evident. Als jij dagelijks net zoveel doodsbedreigingen van geestelijk gestoorde moslims en ander vervelend volk in je mailbox zou krijgen, was je allang gevlucht naar donker-Afrika.
  woensdag 28 februari 2007 @ 15:08:36 #83
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46773107
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 15:03 schreef Lemmeb het volgende:
Als dit waar is, dan zou ik dit in een bepaald opzicht vrij zwak van hem vinden. Maar ik begrijp het ergens ook wel weer: als hij teveel op de man speelt krijgt hij weer de antiracismegestapo achter zich aan.
En worden de moties weer door schoolfrik Verbeet gefrustreerd.
pi_46773321
Het irriteert mij sowieso al dat je blijkbaar je 'loyaliteit' aan je land moet tonen tegenwoordig. Ik betaal toch belasting en houdt mij aan de wetten van dit land? Dat doen Albayrak en Aboutaleb ook, dus wat maakt die dubbele nationaliteit dan in hemelsnaam nog uit? Of moeten ze eerst laten zien dat ze het Wilhelmus in zijn geheel mee kunnen zingen en een haring op durven vreten ofzo?
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  woensdag 28 februari 2007 @ 15:15:27 #85
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46773354
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 15:08 schreef PJORourke het volgende:

[..]

En worden de moties weer door schoolfrik Verbeet gefrustreerd.
Uiteraard. Zij maakt als onderdeel van de PvdA gewoon deel uit van de antiracismegestapo, die haar ankers in alle onderdelen van de samenleving heeft uitgegooid.
pi_46773360
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 15:06 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat lijkt me evident. Als jij dagelijks net zoveel doodsbedreigingen van geestelijk gestoorde moslims en ander vervelend volk in je mailbox zou krijgen, was je allang gevlucht naar donker-Afrika.
Er zijn momenteel nauwelijks geen landelijk politicus die niet op zeer regelmatige basis doodwensen opzich afkrijgen. Zelfs een fucking gedeputeerde in Groningen.
Wilders heeft nota bene 2 veroordeelde bedreigers van politici onder z'n tekenaars van steunbetuigingen zitten... De verongelijkte pimmisten zijn er namelijk minstens zo goed in als de moslims .

Hij heeft bedreigingen op regelmatige basis nodig om z'n imago hoog te houden. Zonder dergelijke bedreigingen raakt hij toch een deel van z'n basis kwijt. Het zou me niets verbazen als hij dan op oud Pimmistische wijze z'n eigen doodsbedreigingen gaat versturen.
pi_46773371
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 15:15 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Uiteraard. Zij maakt als onderdeel van de PvdA gewoon deel uit van de antiracismegestapo, die haar ankers in alle onderdelen van de samenleving heeft uitgegooid.
pi_46773398
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 15:14 schreef jellyrose het volgende:
Of moeten ze eerst laten zien dat ze het Wilhelmus in zijn geheel mee kunnen zingen en een haring op durven vreten ofzo?
Dat gaat 90% van de Wilders stemmers al niet eens lukken .
  woensdag 28 februari 2007 @ 15:26:02 #89
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46773770
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 15:15 schreef Monidique het volgende:

[..]

[afbeelding]
De Joden zelf hebben er imho niets mee te maken. Die staan gewoon voor hun zaak en voor hun volk, en dat lijkt me logisch. Daar kunnen wij Nederlanders nog een voorbeeld aan nemen.

Het is eerder iets van links, dat het cultuurrelativisme hier heeft geïntroduceerd en gepropageerd.
  woensdag 28 februari 2007 @ 15:28:57 #90
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46773882
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 15:15 schreef du_ke het volgende:
Er zijn momenteel nauwelijks geen landelijk politicus
Lekker taalgebruik Beetje gestikt in je woede?
quote:
die niet op zeer regelmatige basis doodwensen opzich afkrijgen. Zelfs een fucking gedeputeerde in Groningen.
Noorderlingen sporen niet.
quote:
Wilders heeft nota bene 2 veroordeelde bedreigers van politici onder z'n tekenaars van steunbetuigingen zitten...
Kan hij daar wat aan doen?
quote:
De verongelijkte pimmisten zijn er namelijk minstens zo goed in als de moslims .
Welnee.
quote:
Hij heeft bedreigingen op regelmatige basis nodig om z'n imago hoog te houden. Zonder dergelijke bedreigingen raakt hij toch een deel van z'n basis kwijt. Het zou me niets verbazen als hij dan op oud Pimmistische wijze z'n eigen doodsbedreigingen gaat versturen.
Dit is natuurlijk niets meer dan een soort laster.
  woensdag 28 februari 2007 @ 15:30:12 #91
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46773922
-edit-
Op de man spelen

[ Bericht 95% gewijzigd door Sidekick op 28-02-2007 17:36:12 ]
pi_46773958
Wat is er mis met cultuurrelativisme eigenlijk?
pi_46773982
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 15:26 schreef Lemmeb het volgende:
Het is eerder iets van links, dat het cultuurrelativisme hier heeft geïntroduceerd en gepropageerd.
Yeps, dat is nog steeds een goede zaak. Er is helemaal niks mis met een gezonde dosis cultuurrelativisme!!!
pi_46774035
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 15:30 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Jij bent echt dom als je denkt dat het reële gevaar waaraan Wilders elke dag blootgesteld is ook maar enigszins te vergelijken is met dat van elke willekeurige andere politicus. Voorlopig hebben we al twee politieke doden, alletwee vermoord door daders uit diezelfde groepen waardoor Wilders ook bedreigd wordt (namelijk bomenknuffelaars en moslims).

Het is bijzonder triest dat je dit soort zaken nu nog durft te bagatelliseren. Je lijkt me een bijzonder min mens. Het zou me helemaal niks verbazen als jij Wilders zo nu en dan ook een doodsbedreiging zou sturen.
Als je Wilders sympathiek vindt vanwege z'n doodsbedreigingen, had je eens in de postbus van Saddam Hoessein moeten kijken. Zoveel doodsbedreigingen, dat móet wel een sterke aardige man zijn.
pi_46774132
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 15:28 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Lekker taalgebruik Beetje gestikt in je woede?
[..]
Ben niet boos hoor . Vermaak me prima met de achterlijke volgers van je grote roerganger
quote:
Noorderlingen sporen niet.
[..]
Daarom komen de meeste bedreigers daar ook niet vandaan .
quote:
Kan hij daar wat aan doen?
[..]
Het laat zien wat voor volk hij aantrekt. Ook niet vreemd als je op extreem rechtse sites laat werven.
quote:
Welnee.
[..]
Beter dan?
quote:
Dit is natuurlijk niets meer dan een soort laster.
Het zou slechts het volgen van de traditie zijn .
pi_46774218
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 15:30 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Jij bent echt dom als je denkt dat het reële gevaar waaraan Wilders elke dag blootgesteld is ook maar enigszins te vergelijken is met dat van elke willekeurige andere politicus. Voorlopig hebben we al twee politieke doden, alletwee vermoord door daders uit diezelfde groepen waardoor Wilders ook bedreigd wordt (namelijk bomenknuffelaars en moslims).

Het is bijzonder triest dat je dit soort zaken nu nog durft te bagatelliseren. Je lijkt me een bijzonder min mens. Het zou me helemaal niks verbazen als jij Wilders zo nu en dan ook een doodsbedreiging zou sturen.
Zozo beetje aangebrand jongeman?
Ik stuur niemand bedreigingen, het idee alleen al . Daarvoor moet je een vrij zieke geest hebben volgens mij .
Ik meld slechts dat bijna alle politici worden bedreigd. Er waren recent veroordelingen voor bedreigingen van b.v. Bos en Balkenende. Het zegt niet zoveel.
  woensdag 28 februari 2007 @ 15:39:05 #97
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46774280
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 15:35 schreef du_ke het volgende:
Ben niet boos hoor . Vermaak me prima met de achterlijke volgers van je grote roerganger
Nou, de frustratie druipt er van af.
quote:
Daarom komen de meeste bedreigers daar ook niet vandaan .
Bron?
quote:
Het laat zien wat voor volk hij aantrekt. Ook niet vreemd als je op extreem rechtse sites laat werven.
Zegt iemand van de partij van Duyvendak.
quote:
Het zou slechts het volgen van de traditie zijn .
Hij is niet van de PvdA hoor, met verzonnen doorgeladen pistolen.
  woensdag 28 februari 2007 @ 15:40:40 #98
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46774339
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 15:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Yeps, dat is nog steeds een goede zaak. Er is helemaal niks mis met een gezonde dosis cultuurrelativisme!!!
Een gezonde dosis wel ja. Maar die dosis hebben we in Nederland veruit overschreden.
  woensdag 28 februari 2007 @ 15:42:22 #99
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46774392
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 15:33 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Als je Wilders sympathiek vindt vanwege z'n doodsbedreigingen, had je eens in de postbus van Saddam Hoessein moeten kijken. Zoveel doodsbedreigingen, dat móet wel een sterke aardige man zijn.
Wie heeft het hier over "aardig"? Sterke leiders zijn nooit "aardig" als het er op aankomt. Zij zijn meedogenloos.
pi_46774411
Het is steeds hetzelfde in die Wilderstopics, ik vind het wel knap dat jullie het allemaal volhouden....
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_46774427
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 15:39 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nou, de frustratie druipt er van af.
[..]

Bron?
[..]
De nieuwsberichten over rechtzaken over bedreigingen. Maar die zal je wel niet volgen je zou namelijk eens nieuws of de waarheid tegenkomen .
quote:
Zegt iemand van de partij van Duyvendak.
[..]
Ik ben van geen partij . Maar het is toch op z'n minst opmerkelijk?
quote:
Hij is niet van de PvdA hoor, met verzonnen doorgeladen pistolen.
Nee heb het toch echt over de Pimmistische traditie .
quote:
Werkstraf voor oud-LPF-voorzitter Moleveld

ROTTERDAM - De rechtbank in Rotterdam heeft oud-LPF-voorzitter S. Moleveld maandag veroordeeld tot een werkstraf van honderd uur en twee maanden voorwaardelijke gevangenisstraf. Ook moet hij 1000 euro boete betalen.
De 34-jarige Rotterdammer verzond november vorig jaar zogenaamd uit naam van een islamitische groepering een dreigfax aan zichzelf en een e-mail met dezelfde dreigementen aan Tweede Kamerlid Herben.

Moleveld deed vervolgens aangifte van bedreiging. De rechtbank vindt het vooral kwalijk dat Moleveld zijn dreigementen verstuurde in een ,,precaire tijd,’’ enkele dagen na de moord op Theo van Gogh, toen de Kamerleden Hirsi Ali en Wilders ondergedoken zaten na bedreigingen aan hun adres. Om tegemoet te komen aan de kosten die gemaakt zijn voor extra persoonsbeveiliging van politici en politie-inzet, moet Moleveld een boete betalen. Ook had Moleveld vorig jaar november een publieke functie en had hij dus beter moeten weten, oordeelde de rechtbank.

De politie kwam er binnen een week achter dat de oud-voorzitter de fax zelf had verstuurd vanuit een wegrestaurant. De inspiratie voor de tekst haalde hij uit openbaar gemaakte passages in de brief die een paar dagen eerder was aangetroffen op het lichaam van de vermoorde columnist en regisseur Theo van Gogh. In de verzonnen bedreiging die hij verstuurde stonden zinnen als ,,Stop de moslimhaters’’ en ,,Herben dient losgemaakt te worden van het lichaam van de slang.’’

Moleveld bood tijdens de behandeling van de zaak twee weken geleden meer dan eens zijn excuses aan voor zijn daden. Volgens de officier van justitie zat hij er in november 2004 ,,duidelijk doorheen’. Zijn partij zat diep in de financiële problemen, een deel van de boekhouding was verdwenen en Moleveld had problemen in de privésfeer. Na diverse ruzies binnen de LPF en wisselingen in het bestuur was hij het enige bestuurslid met tekenbevoegdheid.

Uit onderzoek is gebleken dat de verdachte kampt met een persoonlijkheidsstoornis en dat hij verminderd toerekeningsvatbaar is.(ANP)
  woensdag 28 februari 2007 @ 15:43:23 #102
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_46774435
quote:

De linkse Verlichting? Waar Wilders zo mee wegloopt?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_46774591
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 15:31 schreef Puzzelaar het volgende:
Wat is er mis met cultuurrelativisme eigenlijk?
Wilders en consorten hebben eigenhandig een karikatuur van het cultuurrelativisme gemaakt en slaan hier nu hun tegenstanders, die zich er niet in herkennen, mee om de oren.
I´m back.
pi_46774768
Wat mis met cultuurrelativisme volgens Wilderianen is, is dat zij hun eigen normen en waarden aan andere culturen op willen dringen, zoals het al eeuwenlang is gebeurd, namelijk dat Europeanen met hun superieure beschaving even de 'Nieuwe Wereld' (is nu het Midden-Oosten) onder handen nemen.
  woensdag 28 februari 2007 @ 15:51:42 #105
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46774773
-edit-
Op de man spelen

[ Bericht 48% gewijzigd door Sidekick op 28-02-2007 17:41:56 ]
pi_46774898
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 15:40 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Een gezonde dosis wel ja. Maar die dosis hebben we in Nederland veruit overschreden.
Nee hoor, we zijn het juist aan het verliezen.
  woensdag 28 februari 2007 @ 15:59:43 #107
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46775077
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 15:54 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee hoor, we zijn het juist aan het verliezen.
Zolang mensen nog shoama vreten van de Turk en pizza van de Italiaan is er nog meer dan voldoende cultuurrelativisme over.
pi_46775280
Wilders is hypocriet. Als hij echt een anti-cultuurrelativist zou zijn dan zou iets aan de veramerikanisering van onze cultuur doen. De Amerikaanse cultuur heeft de laatste vijftig jaar de Nederlandse cultuur volledig weggevaagd. Wat mij niets kan schelen overigens.

Er is de laatste jaren wel een groei in het aantal moskeeen e.d., maar de Nederlandse cultuur blijft onaangetast. Ze gaan in Jipsingboermussel heus niet minder zaklopen en koekhappen omdat er in Rotterdam een extra moskee bijkomt.
pi_46775289
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 15:58 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat laatste zegt juist helemaal niks, want het is maar net waar justitie het liefste achteraan wil gaan.
Het is een complot
quote:
Aan moslims besteden ze waarschijnlijk al genoeg tijd vanwege anderssoortige delicten, en levensgevaarlijke hypocriete bomenknuffelaars worden in dit land sowieso niet vervolgd (totdat het veel te laat is en het echt niet anders meer kan).
Kan je ook maar iets in deze richting bewijzen ?
quote:
Voorlopig zijn er pas twee politieke doden gevallen en we weten allemaal uit welke hoeken de daders kwamen. Dat lijkt me op dit moment de meest objecteve graadmeter gegeven het bovenstaande.
Een extremistische moslim en een doorgedraaide gek bedoel je?

Komop jongen je kan toch wel wat met wat beters komen dan het complotdenken ?
  woensdag 28 februari 2007 @ 16:07:42 #110
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46775348
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 16:03 schreef du_ke het volgende:
Oh dus omdat je roerganger naar Kamp Zeist ging is hij de koning der bedreigingen? En om cijfertjes vragen, kom zelf maar eens een keer met cijfertjes als daar om gevraagd wordt .
Nou, dat lijkt me niet nodig. Jij roept toch dat de meeste bedreigingen uit Fortuynistische hoek komen? Bewijs dat maar eens. Jij roept dat er op dat front minder Noorderlingen bedreigingen uiten? Toon dat maar eens aan.

Wouter Bos, Cohen en Aboutaleb worden bv. niet naar Kamp Zeist gestuurd. Dat kan twee dingen betekenen:

1. Zij worden niet serieus genoeg bedreigd om uit huis gehaald te worden
2. De overheid doet in hun geval wel z'n best om ze normaal te kunnen laten leven

Ik hou het voorlopig bij punt 1.
pi_46775411
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 15:59 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Zolang mensen nog shoama vreten van de Turk en pizza van de Italiaan is er nog meer dan voldoende cultuurrelativisme over.
OMG, je weet niet eens wat de term betekent
pi_46775475
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 16:07 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nou, dat lijkt me niet nodig. Jij roept toch dat de meeste bedreigingen uit Fortuynistische hoek komen? Bewijs dat maar eens. Jij roept dat er op dat front minder Noorderlingen bedreigd worden? Toon dat maar eens aan.

Wouter Bos, Cohen en Aboutaleb worden bv. niet naar Kamp Zeist gestuurd. Dat kan twee dingen betekenen:

1. Zij worden niet serieus genoeg bedreigd om uit huis gehaald te worden
2. De overheid doet in hun geval wel z'n best om ze normaal te kunnen laten leven

Ik hou het voorlopig bij punt 1.
Sorry maar zolang jij elke keer weigert om met cijfers te komen als daarom wordt gevraagd waarom zou ik dan moeite gaan doen voor jou?
En bij het bedreigen gaat het natuurlijk niet om een wedstrijdje wie het ergst bedreigd wordt . Dat jij er zoiets graag van wilt maken omdat je roerganger er zo graag mee te koop loopt is vooral je eigen probleem .
  woensdag 28 februari 2007 @ 16:11:53 #113
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46775492
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 16:09 schreef SCH het volgende:

[..]

OMG, je weet niet eens wat de term betekent
Natuurlijk weet ik wel wat dat betekent.
pi_46775541
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 16:11 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Natuurlijk weet ik wel wat dat betekent.
Doe dan even je best gekkie
  woensdag 28 februari 2007 @ 16:15:32 #115
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_46775650
Opruimslotje. Zodra ik thuis ben zal ik even wat persoonlijke aanvallen weghalen enzo.
En weer open.

[ Bericht 9% gewijzigd door Sidekick op 28-02-2007 17:43:57 ]
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  woensdag 28 februari 2007 @ 17:52:01 #116
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46779134
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 16:05 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het is een complot
[..]

Kan je ook maar iets in deze richting bewijzen ?
[..]

Een extremistische moslim en een doorgedraaide gek bedoel je?

Komop jongen je kan toch wel wat met wat beters komen dan het complotdenken ?
Wie heeft het hier over een 'complot' ?
pi_46779976
quote:

[..]

De Joden zelf hebben er imho niets mee te maken. Die staan gewoon voor hun zaak en voor hun volk, en dat lijkt me logisch. Daar kunnen wij Nederlanders nog een voorbeeld aan nemen.

Je ziet het niet, hè?
  woensdag 28 februari 2007 @ 18:24:44 #118
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46780032
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:22 schreef Monidique het volgende:

[..]

Je ziet het niet, hè?

Jij ziet het wel? Het grote zionistische complot?
pi_46780126
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:24 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Joden staan voor hun volk, net als moslims doen. Bij de 1 is het een goede zaak, bij de ander zijn ze niet tollerant,
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  woensdag 28 februari 2007 @ 18:42:04 #120
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46780461
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:27 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Joden staan voor hun volk, net als moslims doen. Bij de 1 is het een goede zaak, bij de ander zijn ze niet tollerant,
Kromme vergelijking. Om te beginnen vormen moslims al geen volk. Om te beginnen.
pi_46780480
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:24 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Jouw samenzweringswanen.
pi_46780580
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:42 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Kromme vergelijking. Om te beginnen vormen moslims al geen volk. Om te beginnen.
Hoezo. Het is toch een verzameling mensen.
  woensdag 28 februari 2007 @ 18:45:50 #123
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46780586
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:42 schreef Monidique het volgende:

[..]

Jouw samenzweringswanen.
Nu schrijf je me iets toe dat niet op mij van toepassing is. Ik heb geen last van samenzweringswanen. Jij postte hier een plaatje dat een dergelijk complot suggereerde, niet ik.
pi_46780592
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 13:56 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mariko Peters is in ieder geval in de VS geboren, maar het ging om een man geloof ik?
Excuses, in mijn haast heb ik hij geschreven, niet zij
  woensdag 28 februari 2007 @ 18:46:34 #125
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46780614
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:45 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Hoezo. Het is toch een verzameling mensen.
Jep. Maar geen volk. En dit was nog maar om te beginnen, er klopt nog meer niet aan die vergelijking.
pi_46780626
quote:

Mis.

Het waren de ondernemers en de partijen waarop zij stemden (hint, deze zijn niet links) die al die gastarbeiders hebben toegelaten. Zij hadden immers baat bij goedkope werkkrachten. Het was links die hierna voor hen opkwam, zij betaalden immers ook belasting en premies.
pi_46780640
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:45 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nu schrijf je me iets toe dat niet op mij van toepassing is. Ik heb geen last van samenzweringswanen. Jij postte hier een plaatje dat een dergelijk complot suggereerde, niet ik.
Uhhu... Ik zal maar gewoon concluderen dat je de overeenkomsten niet ziet.
  woensdag 28 februari 2007 @ 18:50:38 #128
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46780727
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:46 schreef jaoka het volgende:

[..]

Mis.

Het waren de ondernemers en de partijen waarop zij stemden (hint, deze zijn niet links) die al die gastarbeiders hebben toegelaten. Zij hadden immers baat bij goedkope werkkrachten. Het was links die hierna voor hen opkwam, zij betaalden immers ook belasting en premies.
Ik heb het over cultuurrelativisme en deze slimmerik begint over gastarbeiders.

Overigens, wat begrijp jij niet aan de term gastarbeiders?
  woensdag 28 februari 2007 @ 18:51:15 #129
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46780742
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:47 schreef Monidique het volgende:

[..]

Uhhu... Ik zal maar gewoon concluderen dat je de overeenkomsten niet ziet.
De overeenkomsten tussen wat en wat?
  † In Memoriam † woensdag 28 februari 2007 @ 18:53:55 #130
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46780830
Jezus, SCH, wat ben je een opportunistische hypocriet.
Ik zie wel hoe de gemiddelde allo reageert, nl. meer in de trant van "ze moesten hem afschieten". Goeie discussie!
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_46781064
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:46 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Jep. Maar geen volk. En dit was nog maar om te beginnen, er klopt nog meer niet aan die vergelijking.
Ik vind het offtopic, maargoed:
qua redenatie zijn moslims net zo veel 'volk' als Joden. Geen ras maar meer dan alleen een religie.
pi_46781208
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:45 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Excuses, in mijn haast heb ik hij geschreven, niet zij
Mariko Peters is dus die Amerikaan.? (nationaliteit)
Ik kan dat niet terugvinden op het internet.. wel dat ze geboren is en gestudeerd heeft in Amerika.
  woensdag 28 februari 2007 @ 19:06:34 #133
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46781247
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 19:01 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Ik vind het offtopic, maargoed:
qua redenatie zijn moslims net zo veel 'volk' als Joden. Geen ras maar meer dan alleen een religie.
Dat is absoluut niet waar. Ga dit maar eens opzoeken ofzo in wikipedia. Kijk vooral naar Joden met de hoofdletter 'J'. En als je dan toch bezig bent, zoek dan meteen eens op uit welke verscheidenheid aan volkeren de moslimgemeenschap is opgebouwd.
pi_46781603
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 19:06 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat is absoluut niet waar. Ga dit maar eens opzoeken ofzo in wikipedia. Kijk vooral naar Joden met de hoofdletter 'J'.
Wow een hoofdletter. Maak me gek.
quote:
En als je dan toch bezig bent, zoek dan meteen eens op uit welke verscheidenheid aan volkeren de moslimgemeenschap is opgebouwd.
LOL, oh! Nou is het opeens wél een divers geloof!
pi_46781747
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 17:52 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Wie heeft het hier over een 'complot' ?
Jij doet suggesties in die richting. Justitie doet niets tegen boomknuffelaars, huil, huil, huil.
  woensdag 28 februari 2007 @ 19:21:57 #136
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46781830
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 19:15 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Wow een hoofdletter. Maak me gek.
quote:
LOL, oh! Nou is het opeens wél een divers geloof!
De islam is een eng en intolerant geloof met een gemeenschap die bestaat uit zeer diverse volkeren.
pi_46782005
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 19:05 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Mariko Peters is dus die Amerikaan.? (nationaliteit)
Ik kan dat niet terugvinden op het internet.. wel dat ze geboren is en gestudeerd heeft in Amerika.
Ik kon er ook geen digitale bevestiging van vinden, maar het stond in een artikel, door GL zelf verspreid...
pi_46782054
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 19:06 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat is absoluut niet waar. Ga dit maar eens opzoeken ofzo in wikipedia. Kijk vooral naar Joden met de hoofdletter 'J'. En als je dan toch bezig bent, zoek dan meteen eens op uit welke verscheidenheid aan volkeren de moslimgemeenschap is opgebouwd.
Nou kijk, feitelijk zijn joden gewoon mensen die het joodse geloof aanhangen. Dan heb je ook nog de joden zoals ze door sommige mensen worden gezien, dat zijn de mensen die in Israël wonen. En feitelijk zijn dat Palestijnen
  woensdag 28 februari 2007 @ 19:30:53 #139
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46782134
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 19:28 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Nou kijk, feitelijk zijn joden gewoon mensen die het joodse geloof aanhangen. Dan heb je ook nog de joden zoals ze door sommige mensen worden gezien, dat zijn de mensen die in Israël wonen. En feitelijk zijn dat Palestijnen

We hadden het over Joden.
pi_46782161
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 19:30 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

We hadden het over Joden.
Ja, en dat zijn Palestijnen. Wist je niet?
  † In Memoriam † woensdag 28 februari 2007 @ 19:34:10 #141
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46782264
Gezeik allemaal, Joden zijn lui uit diverse landen die een gezamelijke religie aanhangen en een specifiek beloofd land hebben. Moslims hetzelfde verhaal, maar geen beloofd land.

1 pot nat, allemaal even fanatiek en arrogant. Ik heb er niets mee met zo'n mentaliteit.
  woensdag 28 februari 2007 @ 19:35:46 #142
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46782330
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 19:34 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Gezeik allemaal, Joden zijn lui uit diverse landen die een gezamelijke religie aanhangen en een specifiek beloofd land hebben. Moslims hetzelfde verhaal, maar geen beloofd land.

1 pot nat, allemaal even fanatiek en arrogant. Ik heb er niets mee met zo'n mentaliteit.
Och, dat ben ik toch niet met je eens. Als ik mag kiezen heb ik liever tien Joden dan één moslim.
  † In Memoriam † woensdag 28 februari 2007 @ 19:38:14 #143
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46782426
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 19:35 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Och, dat ben ik toch niet met je eens. Als ik mag kiezen heb ik liever tien Joden dan één moslim.
Niet de fanatieke, dat ben ik dan niet met je eens.
  woensdag 28 februari 2007 @ 19:39:22 #144
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46782480
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 19:31 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Ja, en dat zijn Palestijnen. Wist je niet?
Je brengt het nu als een absolute waarheid, maar je zit gewoon quasi-bijdehand onzin uit te kramen.
  woensdag 28 februari 2007 @ 19:40:11 #145
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46782509
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 19:38 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Niet de fanatieke, dat ben ik dan niet met je eens.
Goed. Liever tien niet-fanatieke Joden, dan één niet-fantieke moslim?

Zo beter?
  † In Memoriam † woensdag 28 februari 2007 @ 19:40:46 #146
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46782532
Palestijnen zijn net Koerden. Een stel losers die nog nooit iets voor elkaar hebben gekregen, omdat ze onderling altijd ruzie hebben.
  † In Memoriam † woensdag 28 februari 2007 @ 19:41:25 #147
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46782564
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 19:40 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Goed. Liever tien niet-fanatieke Joden, dan één niet-fantieke moslim?

Zo beter?
pi_46783166
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 19:39 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Je brengt het nu als een absolute waarheid, maar je zit gewoon quasi-bijdehand onzin uit te kramen.
Uhm, volgens mij mis je een stukje geschiedenis. Voordat de Britten een tweedeling afdwongen in het gebied dat nu Israël is en nog wat landen, heette het geheel Palestina. Daar leefden Joods-Palestijnen en Arabisch-Palestijnen.
quote:
In 1923 verdeelden de Britten Palestina in twee delen. Joden kregen alleen toestemming west van de rivier de Jordaan te verblijven. Eigenlijk, hebben de Britten 75% van het oorspronkelijk voorgestelde Joods-Palestijnse thuisland afgesneden, en het zaad gelegd voor wat in 1946 de Arabisch-Palestijnse natie "Trans-Jordanie" genoemd zou worden, wat betekent "over de rivier Jordaan.
quote:
1947 De VN neemt resolutie 181 aan, met de aanbeveling

het mandaatgebied Palestina te verdelen in een Joodse en een Arabische staat. Jeruzalem krijgt een internationaal statuut.
  woensdag 28 februari 2007 @ 20:03:19 #149
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46783447
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 19:56 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Uhm, volgens mij mis je een stukje geschiedenis. Voordat de Britten een tweedeling afdwongen in het gebied dat nu Israël is en nog wat landen, heette het geheel Palestina. Daar leefden Joods-Palestijnen en Arabisch-Palestijnen.
[..]

[..]
Ik weet niet precies op wat voor manier jij een aantal zaken een beetje uit hun verband rukt en hercombineert, maar in dat hele stuk op wikipedia over het Joodse volk komt de term Palestijnen niet één keer voor. Wel het volgende:
quote:
De Joden werden door de Romeinen vrijwel geheel uit Palestina verbannen en hebben sindsdien een bewogen bestaan geleid waarin armoede, discriminatie, onderdrukking en uitroeiing, maar ook culturele, economische en individuele bloei voorkwamen.
Op deze manier zou je inderdaad kunnen beweren dat het Joodse volk eigenlijk uit Palestijnen bestaat, maar dat is dan wel net zoiets als roepen dat het Nederlandse volk eigenlijk uit Duitsers en Fransen bestaat.
  † In Memoriam † woensdag 28 februari 2007 @ 20:03:26 #150
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46783456
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 19:56 schreef Elseetje het volgende:

[..]

[..]

[..]
Vroegah heette het Kanaän, daarna noemden de Grieken louter het kustgebied Filistina, de voorloper van de benaming Palestina.
pi_46783517
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 20:03 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik weet niet precies op wat voor manier jij een aantal zaken een beetje uit hun verband rukt en hercombineert, maar in dat hele stuk op wikipedia over het Joodse volk komt de term Palestijnen niet één keer voor. Wel het volgende:
[..]

Op deze manier zou je inderdaad kunnen beweren dat het Joodse volk eigenlijk uit Palestijnen bestaat, maar dat is dan wel net zoiets als roepen dat het Nederlandse volk eigenlijk uit Duitsers en Fransen bestaat.
Heb je de quotes eigenlijk wel gelezen? Eén komt van je geliefde wiki
  woensdag 28 februari 2007 @ 20:08:32 #152
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46783639
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 20:03 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Vroegah heette het Kanaän, daarna noemden de Grieken louter het kustgebied Filistina, de voorloper van de benaming Palestina.
De uitdrukking "naar de Filistijnen gaan" komt niet voor niks daar vandaan...
  † In Memoriam † woensdag 28 februari 2007 @ 20:09:59 #153
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46783700
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 20:08 schreef PJORourke het volgende:

[..]

De uitdrukking "naar de Filistijnen gaan" komt niet voor niks daar vandaan...
  woensdag 28 februari 2007 @ 20:17:05 #154
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46783982
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 20:05 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Heb je de quotes eigenlijk wel gelezen? Eén komt van je geliefde wiki
Je kunt wel weer quasi-bijdehand gaan lopen doen (met je " " ), maar die quotes komen niet van die pagina die ik je eerder al voorschotelde en die specifiek over de Joden als volk gaat. Ga die dus eerst maar eens lezen, misschien dat je dan een klein beetje van deze materie begrijpt en je ook op niveau kunt meediscussiëren.
pi_46784092
wat ik van wilders vind?

hij is niets meer dan een vastgelopen lp

verder dan: "laat de hoofddoeken maar komen, ik lust ze rauw" is meneertjee nooit gekomen
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_46784385
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 20:17 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Je kunt wel weer quasi-bijdehand gaan lopen doen (met je " " ), maar die quotes komen niet van die pagina die ik je eerder al voorschotelde en die specifiek over de Joden als volk gaat. Ga die dus eerst maar eens lezen, misschien dat je dan een klein beetje van deze materie begrijpt en je ook op niveau kunt meediscussiëren.
Ik denk dat ik meer weet van het Joodse volk dan jij, maar ik heb geen pagina gemaakt door mensen die er niet meer van weten dan ik nodig
Lees jij ook maar eens het stukje over Palestina, dat is ook best interessant.
En met bedoel ik puur dat ik het lollig vind, is niet neerbuigend bedoelt. En gebruik jij niet ik
  woensdag 28 februari 2007 @ 20:32:45 #157
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46784641
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 20:26 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Ik denk dat ik meer weet van het Joodse volk dan jij,
Waarom denk je dat? Ben je zelf Joodse?
quote:
maar ik heb geen pagina gemaakt door mensen die er niet meer van weten dan ik nodig
Heb je het stukje nou al gelezen, ja of nee?
quote:
Lees jij ook maar eens het stukje over Palestina, dat is ook best interessant.
Ik zeg ook niet dat je quotes onzin zijn. Ik zeg dat je conclusies uit die quotes verkeerd zijn.
quote:
En met bedoel ik puur dat ik het lollig vind, is niet neerbuigend bedoelt. En gebruik jij niet ik
Joh. Daarom stond die ook tussen aanhalingstekens en die niet.
  woensdag 28 februari 2007 @ 20:32:56 #158
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_46784648
Even een crosspost uit Onno Hoes steunt Wilders in nationaliteitskwestie
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 20:28 schreef Mr_Memory het volgende:
Ik weet niet of iemand net één vandaag heeft gezien.
Daar sprak "een weet ik veel" geleerd wijs man ook over deze kwestie.

Volgens hem waren er toch wel awt haken en ogen aan de benoeming van Albyarak.
Zo moet ze volgens de Turkse grondwet, ten alle tijden loyaal aan de Turkse staat blijven, wat erg botst met de eed van trouw aan NL.

Als ze haar Turkse paspoort inleverd, schijnt ze totaal geen recht meer te hebben in Turkije inzake erfenissen en dergelijke.
Ook als ze bijvoorbeeld een beleid voert waar Turkije niet blij mee is, dan kan, als ze in Turkije is, de Turkse overheid haar verbieden om het land te verlaten.

Ik weet het niet, zou de PVDA (kabinet) niet te snel hebben gehandelt, en niet goed over de consequentie van deze benoeming hebben nagedacht?

Wordt vervolgt...
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 28 februari 2007 @ 20:36:12 #159
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46784758
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 20:19 schreef Slayage het volgende:
verder dan: "laat de hoofddoeken maar komen, ik lust ze rauw" is meneertjee nooit gekomen
Nou, dan heb je toch veel leuks gemist!
pi_46784897
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 20:36 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nou, dan heb je toch veel leuks gemist!
ow?

welke ontwikkeling heeft meneer dan gemaakt de afgelopen jaartjes?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 28 februari 2007 @ 21:47:59 #161
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_46787707
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 19:39 schreef Lemmeb het volgende:
... je zit gewoon quasi-bijdehand onzin uit te kramen.
A fijn, de discussie is weer op niveau! (pakt zijn turfboekje erbij...)
  woensdag 28 februari 2007 @ 21:49:55 #162
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46787781
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 21:47 schreef Woodpecker het volgende:

[..]

Huilen doe je in het feedbacktopic. Wist je dat nog niet?
pi_46787839
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 21:47 schreef Woodpecker het volgende:

[..]

Een boekje van turf???
  woensdag 28 februari 2007 @ 21:54:32 #164
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_46787988
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 21:49 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Huilen doe je in het feedbacktopic. Wist je dat nog niet?
Huilen? Ik vermaak me kostelijk om al dat domme gepraat
pi_46788538
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 21:54 schreef Woodpecker het volgende:

[..]

Huilen? Ik vermaak me kostelijk om al dat domme gepraat
Leuk he, hoe is het met je spierpijn?
  woensdag 28 februari 2007 @ 22:13:55 #166
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_46788864
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 22:05 schreef SCH het volgende:

[..]

Leuk he, hoe is het met je spierpijn?
Praat me d'r niet van, heb al last als ik mijn muis beweeg. Maar dat zal ook wel weer door die luie buitenlanders, de enge moslims en de linkse kerk komen... (om toch een beetje on-topic te blijven)
pi_46789167
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 22:13 schreef Woodpecker het volgende:

[..]

Praat me d'r niet van, heb al last als ik mijn muis beweeg.
Mietje
quote:
Maar dat zal ook wel weer door die luie buitenlanders, de enge moslims en de linkse kerk komen... (om toch een beetje on-topic te blijven)
Zelfs de storing bij de bank kwam door die verrekte luie buitenlanders, die waren natuurlijk eerder naar huis gegaan
  woensdag 28 februari 2007 @ 22:22:57 #168
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_46789292
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 22:20 schreef SCH het volgende:
Zelfs de storing bij de bank kwam door die verrekte luie buitenlanders, die waren natuurlijk eerder naar huis gegaan
Gajes is het. Was er maar een sterke man die er wat aan doet. Iemand die zegt wat hij doet en eerst even goed nadenkt voordat hij wat zegt.
pi_46789332
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 22:22 schreef Woodpecker het volgende:

[..]

Gajes is het. Was er maar een sterke man die er wat aan doet. Iemand die zegt wat hij doet en eerst even goed nadenkt voordat hij wat zegt.
Ik weet er wel eentje maar die heeft het al zo druk
  woensdag 28 februari 2007 @ 22:36:06 #170
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46789882
  donderdag 1 maart 2007 @ 21:28:22 #171
159022 AminBen
El Maestro
pi_46822512
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:52 schreef SCH het volgende:

[..]
Hoe reageren de mensen waar het om gaat zelf eigenlijk?
Ik ben heb de dubbele nationaliteit(nederland&marokko), en mag me dus aangesproken voelen:

Afmaken die gast
pi_46824195
quote:

[..]

Ja zei Wilders vanmiddag op tv, als Aboutaleb blond haar had en een Zweeds paspoort, dan was ik er ook op tegen
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
pi_46826080
Die reactie van Albayrak... Ze zegt dat ze een miljoen mensen vertegenwoordigt en geen knip voor de neus waard zou zijn als ze haar Turkse paspoort inlevert, omdat ze dan die miljoen mensen onbetrouwbaar laat overkomen en ze ervan overtuigd is dat dat allemaal goed Nederlanders zijn...
  vrijdag 2 maart 2007 @ 07:59:40 #174
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_46835531
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 22:03 schreef Ludger het volgende:

[..]

Ja zei Wilders vanmiddag op tv, als Aboutaleb blond haar had en een Zweeds paspoort, dan was ik er ook op tegen
Jaja, je weet hoe Wildes over Zweden denkt....... Zweden en democratie gaan niet samen. Als de oprichter van Zweden nu nog had geleefde (die vuile pedo) dan zouden we hem met pek en veren het land uit sturen. Mensen met een zweeds paspoort moeten de helft van hun favoriete boek verscheuren als ze hier willen wonen. Om nog maar van die tsunami van "verzwedificering" te zwijgen (Ikea, mamma mia the musical etc etc.)

Je kan wel zeggen dat Wilders het niet zo op Zweden heeft.
lege ton
  vrijdag 2 maart 2007 @ 08:20:25 #175
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_46835712
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 21:28 schreef AminBen het volgende:

[..]

Ik ben heb de dubbele nationaliteit(nederland&marokko), en mag me dus aangesproken voelen:

Afmaken die gast
typische murk reactie
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  † In Memoriam † vrijdag 2 maart 2007 @ 08:24:00 #176
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46835740
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 08:20 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

typische murk reactie
Normaal gesproken werd zo'n doodsbedreiging ook gemodereerd en bestraft. Maar al te vaak hoor ik dat soort reakties. Stel dat het geaccepteerd werd om "zo'n gast af te maken", zal de tegenreaktie "kill all the murks" dan ook normaal gevonden worden?
  vrijdag 2 maart 2007 @ 08:48:54 #177
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_46836043
Het zou toch heel bizar zijn, wanneer naar aanleiding van dit onderwerp net zoals in veel landen uit het Midden-Oosten men hier ook van die schuimbekkende, vlagverbrandende en paspoortverscheurende werkloze relschoppers zouden zien.
Dus nee, ik ben niet verbaasd.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')