een minister of staassecretaris mag een dubbele nationaliteit hebben in nederland.quote:Op woensdag 28 februari 2007 06:05 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Anyway, ik vind de argumentatie "de discussie is raar omdat deze nergens anders ter wereld op deze manier gevoerd wordt" niet erg steekhoudend. In feite is het gewoon een absolute non-argumentatie.
Omdat WIlders er anders wel op een ander moment mee was gekomen. Je kan al heel lang minister of staatssecretaris worden met twee paspoorten en heel toevallig komt Wilders er precies nu mee. Blijkbaar gaat het hem niet om het principe maar om de personen.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 21:26 schreef Flumina het volgende:
[..]
Sowieso de rest van de Kamer. Ik snap bijvoorbeeld niet waarom die discussie over die dubbele nationaliteiten zo persoonlijk wordt gevoerd en dat er vaak werd gesuggereerd, of glashard beweerd, dat Wilders op etniciteit wilde selecteren.
Dat is toch wel ietjes anders omdat die direct gekozen is.quote:Op woensdag 28 februari 2007 08:56 schreef Elseetje het volgende:
Er zit ook een amerikaan met een dubbel paspoort in de 2e kamer. Wanneer gaat Wilders zich daar druk over maken? Ik bedoel, als je met alles rekening wilt houden; stel je voor dat die ooit minister of zelfs MP wordt!![]()
![]()
Het gaat hem volgens mij meer om hun geloof.quote:Op woensdag 28 februari 2007 09:19 schreef Ooster het volgende:
Je kan al heel lang minister of staatssecretaris worden met twee paspoorten en heel toevallig komt Wilders er precies nu mee. Blijkbaar gaat het hem niet om het principe maar om de personen.
Uhm nee, dat is niet anders. Wilders wil dat ook de dubbele nationaliteit voor tweede kamerleden verboden wordt, maar heef het daarbij alleen over Turken en Marokkanen. Sterker nog, hij heeft het alleen over Albayrak en Aboutaleb, niet eens over de kamerleden die hij ook wil weren.quote:Op woensdag 28 februari 2007 09:23 schreef Ooster het volgende:
[..]
Dat is toch wel ietjes anders omdat die direct gekozen is.
Overigens geldt dat ook voor Albayrak en Aboutaleb kan zijn paspoort niet inleveren maar in principe is er wel een verschil tussen beide gevallen.
Je hebt gelijk lees ik op zijn website. Het slaat nog minder ergens op dan ik al dacht.quote:Op woensdag 28 februari 2007 09:28 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Uhm nee, dat is niet anders. Wilders wil dat ook de dubbele nationaliteit voor tweede kamerleden verboden wordt, maar heef het daarbij alleen over Turken en Marokkanen. Sterker nog, hij heeft het alleen over Albayrak en Aboutaleb, niet eens over de kamerleden die hij ook wil weren.
Dat geldt voor een land als argentinie ook. Daar wordt nooit over gepraat. Het gaat alleen over de moslims met een dubbel paspoort. Dan lijkt me de redenatie dat wilders het op Moslims heeft voorzien niet uit de lucht vallen.quote:Op woensdag 28 februari 2007 05:12 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nou, dat islamitische landen daarmee greep op landgenoten in het buitenland proberen te houden.
Vooral omdat he nog geen probleem was toen Albayrak als kamerlid werd beëdigdquote:Op woensdag 28 februari 2007 09:41 schreef Ooster het volgende:
[..]
Je hebt gelijk lees ik op zijn website. Het slaat nog minder ergens op dan ik al dacht.
wordt het dan niet eens tijd dat je weer teruggaat? Je vind nederland tenslotte niets, maar je profiteert wel van de voorzieningen. Wees dan een echte kerel en doe dat ook niet. Nu bijt je de hand die je voedt.quote:Op woensdag 28 februari 2007 05:41 schreef Megumi het volgende:
Ik trek me niet te veel aan van idioten als Wilders. En word zeker geen Nederlander. Nederland heeft geen reet te vertellen in de wereld. En mijn geboorte land wel.
??quote:Op woensdag 28 februari 2007 08:56 schreef Elseetje het volgende:
Er zit ook een amerikaan met een dubbel paspoort in de 2e kamer. Wanneer gaat Wilders zich daar druk over maken? Ik bedoel, als je met alles rekening wilt houden; stel je voor dat die ooit minister of zelfs MP wordt!![]()
![]()
Er is wel een CDA'er in de Kamer die zo veramerikaniseerd is dat in zijn gezin de voertaal Engels is...quote:Op woensdag 28 februari 2007 12:29 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Laten we hints spelen... Hij zit bij een linkse partij, twee lettergrepen!
quote:En uiteraard ben ik, net als ieder mens, anders dan gemiddeld. Zo spreken wij thuis Engels. Niet omdat we geen Nederlands willen praten, maar omdat ik op de eerste dag in het eerste jaar van mijn studie in de Verenigde Staten, mijn echtgenote Searl heb leren kennen. We waren op slag verliefd (‘struck by lightning’) en omdat haar Nederlands op dat moment nog wat te wensen over liet werd onze voertaal Engels. Met z’n tweeën hebben we vervolgens zo’n beetje overal ter wereld gewoond. Via de Benelux (ik werkte in Rotterdam bij Shell, Searl bij Procter & Gamble in Brussel), China en Bulgarije, (waar ik Shell op mocht bouwen na de val van de muur, een hele spannende tijd!), kwamen we in de VS terecht. Mijn baan daar, was van korte duur. Ik werd ontslagen omdat ik ruzie kreeg met de eigenaar (een echte Wallstreet Cowboy) over de strategie en de manier waarop je met je medewerkers omgaat. Eenmaal terug in Nederland ben ik een eigen bedrijf gestart, omdat ik wist dat het werkelijk beter kon. (Wouter Bos schreef er een boek over, ik deed het). De voertaal bij ons thuis is Engels gebleven. Het verklaart ook de voornamen van drie van mijn kinderen: Alessandra, Winston, Rainier (de oudste zoon heet Jules jr). We hebben een groot respect voor de culturen van alle landen waar we gewoond hebben en voor onze eigen Nederlandse cultuur. Het levert een prachtige balans op waarin Nederland centraal staat in onze internationale wereld. En ook dat respect maakt van mij een typische CDA’er.
http://www.juleskortenhorst.nl/
hmm, http://nl.wikipedia.org/wiki/Lousewies_van_der_Laan is inmiddels uit de kamer dus die is het nietquote:Op woensdag 28 februari 2007 12:29 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Laten we hints spelen... Hij zit bij een linkse partij, twee lettergrepen!
Die is Antiliaans.quote:Op woensdag 28 februari 2007 13:15 schreef du_ke het volgende:
Leerdam misschien?
Waarom, daar heeft hij zelf bewust voor gekozen?quote:Op woensdag 28 februari 2007 13:35 schreef Cajun het volgende:
Waarom zou je ook negatieve aandacht schenken aan die man? Dat is waar die zo op kickt. Ik heb het zo met Wilders te doen, hij kijkt ook altijd zo zielig op tv de laatste tijd. Zou het te maken hebben met het feit dat ie niet mee doet op 7 maart?
Mijn opa heeft zowel een Pools als Nederlands paspoort. De beste man is sinds de jaren 80 niet meer in Polen geweest. Als Nederland tegen Polen voetbalt weet hij niet zo goed voor wie hij moet zijn.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 19:46 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat stukje viel mij dus ook meteen al op. Wat een farce!
Teveel lettergrepen.quote:Op woensdag 28 februari 2007 13:42 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Die is Antiliaans.
Duyvendak wellicht?
Mariko Peters is in ieder geval in de VS geboren, maar het ging om een man geloof ik?quote:
Neehoor. Wilders geeft gewoon gehoor aan de letterlijke betekenis van het begrip "motie van wantrouwen". Dat zou men in de politiek juist vaker moeten doen, in plaats van dat eeuwige gezemel.quote:Op woensdag 28 februari 2007 06:33 schreef Human_Patris het volgende:
[..]
een minister of staassecretaris mag een dubbele nationaliteit hebben in nederland.
als wilders er niet mee eens is , moet hij met een wetsvoorstel komen, en als die wordt aangenommen, wordt dat dan verboden.
maar met een motie van wantrouwen te komen tegen iemand die niks verkeerds gedaan heeft en doet wat de van de wet mag is wel raar maar vooral ook belachelijk![]()
Juist niet, hij zegt geen wantrouwen te hebben in deze ministers.quote:Op woensdag 28 februari 2007 14:53 schreef Lemmeb het volgende:
Wilders geeft gewoon gehoor aan de letterlijke betekenis van het begrip "motie van wantrouwen".
Zegt 'ie dat? Waar staat dat? Dat zou wel zwak zijn van hem, imho.quote:Op woensdag 28 februari 2007 14:54 schreef Monidique het volgende:
[..]
Juist niet, hij zegt geen wantrouwen te hebben in deze ministers.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |