Dat iemand een tweede paspoort heeft is onwijs handig voor diegene. Ik zou er zelf ook eentje hebben ware het niet dat ik geen zin heb om daar 180 euro voor neer te leggen.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 19:42 schreef SCH het volgende:
Ik kan dat goed begrijpen. Waarom zou je in vredesnaam je paspoort inleveren? Doen heel veel anderen ook nooit.
Wilders doet toch niet anders en hij doet niet eens zijn best om het echt te verhullen.quote:En het is wel degelijk een provocatie omdat Wilders het louter op Marokkanen en Turken en eigenlijk op moslims gemunt heeft.
Praat geen onzin joh.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 19:47 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Ik denk dat het Wilders gaat om het feit dat ze een politieke functie hebben en dus voor een land moeten staan. Maar diezelfde mensen roepen nog steeds dat hun geboorteland wel hun land is. In dat geval zou het toch beter zijn in zijn ogen daar een politieke functie te bekleden. Hoe kun je als half nederlander je wel voor een hele inzetten? Bovendien zitten die mensen ook nog eens op die functies omdat ze allochtoon zijn, want dat is nou eenmaal in (denk aan onze knuffelmarokkaan ali-b) en trekt stemmers..
Ik ben half-Nederlander en elk nationalistisch gevoel voor welk land dan ook kan mij gestolen worden, mag ik nu geen minister of staatssecretaris worden?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 19:47 schreef Tarabass het volgende:
Hoe kun je als half nederlander je wel voor een hele inzetten? Bovendien zitten die mensen ook nog eens op die functies omdat ze allochtoon zijn, want dat is nou eenmaal in (denk aan onze knuffelmarokkaan ali-b) en trekt stemmers..
Doe eens beargumenteren.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 19:49 schreef SCH het volgende:
Praat geen onzin joh.
Hoeveel paspoorten heb je? Ben je moslim?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 19:52 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik ben half-Nederlander en elk nationalistisch gevoel voor welk land dan ook kan mij gestolen worden, mag ik nu geen minister of staatssecretaris worden?
Het gaat misschien niet eens zozeer om het wel of niet inleveren van dat Marokkaanse paspoort. Als ik dit zo lees vind ik het inderdaad nogal een vreemd stukje tekst. De opmerking wordt gemaakt door een voorzitter van een studentenvereniging. Deze weet te melden dat zijn achterban (in dit geval studenten dus, jonge mensen) hun Marokkaanse paspoort niet eens zouden inleveren, want tja, Marokko is toch hun vaderland.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 19:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik kan dat goed begrijpen. Waarom zou je in vredesnaam je paspoort inleveren? Doen heel veel anderen ook nooit.
En het is wel degelijk een provocatie omdat Wilders het louter op Marokkanen en Turken en eigenlijk op moslims gemunt heeft.
Sowieso de rest van de Kamer. Ik snap bijvoorbeeld niet waarom die discussie over die dubbele nationaliteiten zo persoonlijk wordt gevoerd en dat er vaak werd gesuggereerd, of glashard beweerd, dat Wilders op etniciteit wilde selecteren.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 18:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, het zoveelste Wilders-topic maar dan wel 1 met een andere insteek![]()
Hoe reageren de mensen waar het om gaat zelf eigenlijk? Nou, zoals je hier in het stuk in de NRC kunt lezen: vrij rustig en beheerst. Misschien kunnen autochtonen als ik daar nog wat van leren![]()
Mja, maar goed. Op zich is de discussie over loyaliteit wel interessant, met name als die wat breder wordt getrokken. In hoe verre zijn politici loyaal aan Nederland als samenleving. Is de aanschaf van de JSF een teken van loyaliteit, wordt daarmee de belangen van Nederland behartigd? Of mischien die van een paar carrière-makers. Zie ook het Amerikaanse hondenlijntje waaraan Nederlandse politici sinds jaar en dag lijken te lopen. De HSL, wordt daarmee Nederland gediend, of de ambities van enkele bestuurders, de diepe zakken van aannmerers, bouwbedrijven of wellicht "het netwerk" in het algemeen. Vragen vragen vragen. Jammer dat Wilders zich niet daarmee wat meer bezig houdt. Van de rest hoeven we het ook niet te verwachten.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 19:42 schreef SCH het volgende:
[..]
En het is wel degelijk een provocatie omdat Wilders het louter op Marokkanen en Turken en eigenlijk op moslims gemunt heeft.
Ik loop niet te schuimbekkenquote:Op dinsdag 27 februari 2007 18:57 schreef PJORourke het volgende:
Wildgroei van Wilders-topics. Slotje.![]()
On-topic: als allochtonen zich niet laten provoceren, waarom lopen de usual suspects alhier zo te schuimbekken?
Snap je dat niet. Ook niet als hij in de krant zegt liever geen moslims in het kabinet te zien?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 21:26 schreef Flumina het volgende:
[..]
Sowieso de rest van de Kamer. Ik snap bijvoorbeeld niet waarom die discussie over die dubbele nationaliteiten zo persoonlijk wordt gevoerd en dat er vaak werd gesuggereerd, of glashard beweerd, dat Wilders op etniciteit wilde selecteren.
Het is heel makkelijk daar een en een twee van te maken. Zo zie ik dat niet. Kijk, ik ben geen fan van Wilders. Hij is naar mijn mening erg gericht op een probleem in de maatschappij en dat is zijn zogenaamde islamisering. Daarnaast houdt hij niet van nuances. Maar ik vind wel dat hij zijn stellingen onderbouwt en dat hij eerlijk zegt wat hij vindt.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Snap je dat niet. Ook niet als hij in de krant zegt liever geen moslims in het kabinet te zien?
wat heeft de dubbele nationaliteit met islamiesering te maken?quote:Op woensdag 28 februari 2007 00:56 schreef Flumina het volgende:
[..]
Het is heel makkelijk daar een en een twee van te maken. Zo zie ik dat niet. Kijk, ik ben geen fan van Wilders. Hij is naar mijn mening erg gericht op een probleem in de maatschappij en dat is zijn zogenaamde islamisering. Daarnaast houdt hij niet van nuances. Maar ik vind wel dat hij zijn stellingen onderbouwt en dat hij eerlijk zegt wat hij vindt.
Nou, dat islamitische landen daarmee greep op landgenoten in het buitenland proberen te houden.quote:Op woensdag 28 februari 2007 05:05 schreef Human_Patris het volgende:
wat heeft de dubbele nationaliteit met islamiesering te maken?![]()
bij het generaal pardon was er geen spraak van culturele of regigeuze achtergrond van de asielzoekers.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 19:14 schreef Tikorev het volgende:
[..]
De discussie over de dubbele nationaliteit lijkt me heel legitiem. Als Links een generaal pardon wil gaat de NRC toch ook niet allerlei autochtone organisaties bij langs met de vraag of ze zich geprovoceerd voelen?
jij beweerde eerder dat hij eerlijk is.quote:Op woensdag 28 februari 2007 05:12 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nou, dat islamitische landen daarmee greep op landgenoten in het buitenland proberen te houden.
Dat komt omdat we een beetje voorlopen op de rest. In Duitsland bijvoorbeeld gaat men ernstig gebukt onder schuldgevoelens die alles te maken hebben met WOII. Daarom durft men zich niet openlijk te uiten over dit soort zaken, maar reken maar dat de gemiddelde Duitser stiekem ook kotsmisselijk wordt bij de aanblik van al die hoofddoeken in z'n land.quote:Op woensdag 28 februari 2007 05:44 schreef Megumi het volgende:
Ik vindt de hele duscussie over dubbele nationaliteit raar. Lijkt alleen in Nederland een hot item te zijn.
Ik kijk een beetje verder dan Europa gelukkig. Er zijn vele landen waar je loyaliteit niet gemeten word aan de hand van het aantal paspoorten en dergelijke.quote:Op woensdag 28 februari 2007 05:56 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat komt omdat we een beetje voorlopen op de rest. In Duitsland bijvoorbeeld gaat men ernstig gebukt onder schuldgevoelens die alles te maken hebben met WOII. Daarom durft men zich niet openlijk te uiten over dit soort zaken, maar reken maar dat de gemiddelde Duitser stiekem ook kotsmisselijk wordt bij de aanblik van al die hoofddoeken in z'n land.
In België heeft men het cordon sanitaire, en wordt iedereen met kritiek op de multikul simpelweg monddood gemaakt. Maar intussen groeit het Vlaams Blok met de dag.
Je bedoelt bijvoorbeeld de VS?quote:Op woensdag 28 februari 2007 05:58 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik kijk een beetje verder dan Europa gelukkig. Er zijn vele landen waar je loyaliteit niet gemeten word aan de hand van het aantal paspoorten en dergelijke.
Anyway, ik vind de argumentatie "de discussie is raar omdat deze nergens anders ter wereld op deze manier gevoerd wordt" niet erg steekhoudend. In feite is het gewoon een absolute non-argumentatie.quote:Op woensdag 28 februari 2007 05:58 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik kijk een beetje verder dan Europa gelukkig. Er zijn vele landen waar je loyaliteit niet gemeten word aan de hand van het aantal paspoorten en dergelijke.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |