abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 27 februari 2007 @ 19:48:59 #26
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_46744285
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:42 schreef SCH het volgende:
Ik kan dat goed begrijpen. Waarom zou je in vredesnaam je paspoort inleveren? Doen heel veel anderen ook nooit.
Dat iemand een tweede paspoort heeft is onwijs handig voor diegene. Ik zou er zelf ook eentje hebben ware het niet dat ik geen zin heb om daar 180 euro voor neer te leggen.
quote:
En het is wel degelijk een provocatie omdat Wilders het louter op Marokkanen en Turken en eigenlijk op moslims gemunt heeft.
Wilders doet toch niet anders en hij doet niet eens zijn best om het echt te verhullen.
Carpe Libertatem
pi_46744293
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:47 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Ik denk dat het Wilders gaat om het feit dat ze een politieke functie hebben en dus voor een land moeten staan. Maar diezelfde mensen roepen nog steeds dat hun geboorteland wel hun land is. In dat geval zou het toch beter zijn in zijn ogen daar een politieke functie te bekleden. Hoe kun je als half nederlander je wel voor een hele inzetten? Bovendien zitten die mensen ook nog eens op die functies omdat ze allochtoon zijn, want dat is nou eenmaal in (denk aan onze knuffelmarokkaan ali-b) en trekt stemmers..
Praat geen onzin joh.
  † In Memoriam † dinsdag 27 februari 2007 @ 19:52:52 #28
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_46744495
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:47 schreef Tarabass het volgende:
Hoe kun je als half nederlander je wel voor een hele inzetten? Bovendien zitten die mensen ook nog eens op die functies omdat ze allochtoon zijn, want dat is nou eenmaal in (denk aan onze knuffelmarokkaan ali-b) en trekt stemmers..
Ik ben half-Nederlander en elk nationalistisch gevoel voor welk land dan ook kan mij gestolen worden, mag ik nu geen minister of staatssecretaris worden?
Carpe Libertatem
  dinsdag 27 februari 2007 @ 19:54:01 #29
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46744554
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:49 schreef SCH het volgende:
Praat geen onzin joh.
Doe eens beargumenteren.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  dinsdag 27 februari 2007 @ 19:54:28 #30
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46744587
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:52 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik ben half-Nederlander en elk nationalistisch gevoel voor welk land dan ook kan mij gestolen worden, mag ik nu geen minister of staatssecretaris worden?
Hoeveel paspoorten heb je? Ben je moslim?
pi_46747638
quote:

[..]

Ik kan dat goed begrijpen. Waarom zou je in vredesnaam je paspoort inleveren? Doen heel veel anderen ook nooit.

En het is wel degelijk een provocatie omdat Wilders het louter op Marokkanen en Turken en eigenlijk op moslims gemunt heeft.
Het gaat misschien niet eens zozeer om het wel of niet inleveren van dat Marokkaanse paspoort. Als ik dit zo lees vind ik het inderdaad nogal een vreemd stukje tekst. De opmerking wordt gemaakt door een voorzitter van een studentenvereniging. Deze weet te melden dat zijn achterban (in dit geval studenten dus, jonge mensen) hun Marokkaanse paspoort niet eens zouden inleveren, want tja, Marokko is toch hun vaderland.

Betekent dit dan dat deze studenten allemaal daar geboren zijn en sinds kort hier wonen en studeren? Als deze studenten gewoon in Nederland geboren zijn dan klinkt het stukje over Marokko als vaderland nogal vreemd. Natuurlijk kan je vader er geboren zijn (en/of eventueel je moeder) maar dat is dan de enige band met Marokko (en je opgedrongen paspoortje uiteraard). Je zou dus eerder Nederland je vaderland noemen, het land waar je geboren en getogen bent.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 21:26:59 #32
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_46748930
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, het zoveelste Wilders-topic maar dan wel 1 met een andere insteek

Hoe reageren de mensen waar het om gaat zelf eigenlijk? Nou, zoals je hier in het stuk in de NRC kunt lezen: vrij rustig en beheerst. Misschien kunnen autochtonen als ik daar nog wat van leren
Sowieso de rest van de Kamer. Ik snap bijvoorbeeld niet waarom die discussie over die dubbele nationaliteiten zo persoonlijk wordt gevoerd en dat er vaak werd gesuggereerd, of glashard beweerd, dat Wilders op etniciteit wilde selecteren.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
pi_46749367
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:54 schreef PJORourke het volgende:

[..]
Ben je moslim?
pi_46750927
Misschien moet Wilders zich eens gaan druk maken over andere zaken, de stijgingen van de energie-rekeningen bijvoorbeeld.

Denk dat zijn achterban net iets meer baat heeft bij een discussie daarover dan over de paspoorten van 2 staatssecretarissen
pi_46751521
quote:

[..]

Mja, maar goed. Op zich is de discussie over loyaliteit wel interessant, met name als die wat breder wordt getrokken. In hoe verre zijn politici loyaal aan Nederland als samenleving. Is de aanschaf van de JSF een teken van loyaliteit, wordt daarmee de belangen van Nederland behartigd? Of mischien die van een paar carrière-makers. Zie ook het Amerikaanse hondenlijntje waaraan Nederlandse politici sinds jaar en dag lijken te lopen. De HSL, wordt daarmee Nederland gediend, of de ambities van enkele bestuurders, de diepe zakken van aannmerers, bouwbedrijven of wellicht "het netwerk" in het algemeen. Vragen vragen vragen. Jammer dat Wilders zich niet daarmee wat meer bezig houdt. Van de rest hoeven we het ook niet te verwachten.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 22:16:53 #36
136 V.
Like tears in rain...
pi_46751637
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:57 schreef PJORourke het volgende:
Wildgroei van Wilders-topics. Slotje.

On-topic: als allochtonen zich niet laten provoceren, waarom lopen de usual suspects alhier zo te schuimbekken?
Ik loop niet te schuimbekken

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_46752344
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 21:26 schreef Flumina het volgende:

[..]

Sowieso de rest van de Kamer. Ik snap bijvoorbeeld niet waarom die discussie over die dubbele nationaliteiten zo persoonlijk wordt gevoerd en dat er vaak werd gesuggereerd, of glashard beweerd, dat Wilders op etniciteit wilde selecteren.
Snap je dat niet. Ook niet als hij in de krant zegt liever geen moslims in het kabinet te zien?
pi_46755466
Erg verassend hoor... Mensen als Wilders hebben natuurlijk ook fans, maar ik merk in mijn eigen omgeving dat maar weinig mensen deze man nog serieus nemen.
pi_46758428
Hooligans asocialen dieven en rijke mensen zijn fan van Wilders
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  woensdag 28 februari 2007 @ 00:56:41 #40
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_46758753
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 22:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Snap je dat niet. Ook niet als hij in de krant zegt liever geen moslims in het kabinet te zien?
Het is heel makkelijk daar een en een twee van te maken. Zo zie ik dat niet. Kijk, ik ben geen fan van Wilders. Hij is naar mijn mening erg gericht op een probleem in de maatschappij en dat is zijn zogenaamde islamisering. Daarnaast houdt hij niet van nuances. Maar ik vind wel dat hij zijn stellingen onderbouwt en dat hij eerlijk zegt wat hij vindt.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
pi_46761170
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 00:56 schreef Flumina het volgende:

[..]

Het is heel makkelijk daar een en een twee van te maken. Zo zie ik dat niet. Kijk, ik ben geen fan van Wilders. Hij is naar mijn mening erg gericht op een probleem in de maatschappij en dat is zijn zogenaamde islamisering. Daarnaast houdt hij niet van nuances. Maar ik vind wel dat hij zijn stellingen onderbouwt en dat hij eerlijk zegt wat hij vindt.
wat heeft de dubbele nationaliteit met islamiesering te maken?
  woensdag 28 februari 2007 @ 05:12:25 #42
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46761176
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 05:05 schreef Human_Patris het volgende:
wat heeft de dubbele nationaliteit met islamiesering te maken?
Nou, dat islamitische landen daarmee greep op landgenoten in het buitenland proberen te houden.
pi_46761194
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:14 schreef Tikorev het volgende:

[..]

De discussie over de dubbele nationaliteit lijkt me heel legitiem. Als Links een generaal pardon wil gaat de NRC toch ook niet allerlei autochtone organisaties bij langs met de vraag of ze zich geprovoceerd voelen?
bij het generaal pardon was er geen spraak van culturele of regigeuze achtergrond van de asielzoekers.
het was een generaal pardon voor alle asielzoekers die zich netjes hebben gedragen en das aangenomen door de tweede kamer.
Als wilders tegen de dubbele nationaliteit is moet hij met een wetsvoorstel komen om bewindslieden met een dubbele nationaliteit verbieden hun functie uit te oefenen maar niet met een motie van wantrouwen komen tegen twee personen die niks verkeerds hebben gedaan.
Zolang dat wettelijk toegestaan is mag dat.

maar hij wil een motie van wantrouwen indienen tegen twee bewinslieden omdat ze volgens de regels handelen ????
.
Das toch belachelijk......
  woensdag 28 februari 2007 @ 05:41:56 #44
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_46761212
Ik trek me niet te veel aan van idioten als Wilders. En word zeker geen Nederlander. Nederland heeft geen reet te vertellen in de wereld. En mijn geboorte land wel.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_46761215
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 05:12 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nou, dat islamitische landen daarmee greep op landgenoten in het buitenland proberen te houden.
jij beweerde eerder dat hij eerlijk is.
Als hij echt zo eerlijk was had hij minstens gezegd dat hij moeite heeft met het feit dat ze muslims zijn, maar hij had het over de dubbele nationaliteit, en dat heeft niks te maken met de islamiesering.
Of denk jij dat aboutaleb en albayrak meteen een andere mens worden als ze hun oorsporonkelijke passport weggooien??
wat jij zegt heeft niets en helemaal niets te maken met hoeveel passporten iemand heeft.
hoeveel passporten men heeft zegt helemaal niets over je loyaliteit aan nederland.
ik ken een blanke nederlander, geboren in nederland, met nederlandse ouders, hij is oorspronkelijk uit amsterdam maar woont toevallig bij ons in limburg. Maar hij heeft zelfs een hekel aan nederland en heeft bijna alleenmaar buitenlandse vrinden en wil graag naar amerika gaan wonen.
een stuk papier zegt dus helemaal niks over je denkwijze.
  woensdag 28 februari 2007 @ 05:44:47 #46
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_46761220
Ik vindt de hele duscussie over dubbele nationaliteit raar. Lijkt alleen in Nederland een hot item te zijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 28 februari 2007 @ 05:56:14 #47
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46761238
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 05:44 schreef Megumi het volgende:
Ik vindt de hele duscussie over dubbele nationaliteit raar. Lijkt alleen in Nederland een hot item te zijn.
Dat komt omdat we een beetje voorlopen op de rest. In Duitsland bijvoorbeeld gaat men ernstig gebukt onder schuldgevoelens die alles te maken hebben met WOII. Daarom durft men zich niet openlijk te uiten over dit soort zaken, maar reken maar dat de gemiddelde Duitser stiekem ook kotsmisselijk wordt bij de aanblik van al die hoofddoeken in z'n land.

In België heeft men het cordon sanitaire, en wordt iedereen met kritiek op de multikul simpelweg monddood gemaakt. Maar intussen groeit het Vlaams Blok met de dag.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  woensdag 28 februari 2007 @ 05:58:32 #48
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_46761241
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 05:56 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat komt omdat we een beetje voorlopen op de rest. In Duitsland bijvoorbeeld gaat men ernstig gebukt onder schuldgevoelens die alles te maken hebben met WOII. Daarom durft men zich niet openlijk te uiten over dit soort zaken, maar reken maar dat de gemiddelde Duitser stiekem ook kotsmisselijk wordt bij de aanblik van al die hoofddoeken in z'n land.

In België heeft men het cordon sanitaire, en wordt iedereen met kritiek op de multikul simpelweg monddood gemaakt. Maar intussen groeit het Vlaams Blok met de dag.
Ik kijk een beetje verder dan Europa gelukkig. Er zijn vele landen waar je loyaliteit niet gemeten word aan de hand van het aantal paspoorten en dergelijke.
  woensdag 28 februari 2007 @ 05:59:29 #49
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46761245
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 05:58 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik kijk een beetje verder dan Europa gelukkig. Er zijn vele landen waar je loyaliteit niet gemeten word aan de hand van het aantal paspoorten en dergelijke.
Je bedoelt bijvoorbeeld de VS?
  woensdag 28 februari 2007 @ 06:05:28 #50
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46761252
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 05:58 schreef Megumi het volgende:

[..]

Anyway, ik vind de argumentatie "de discussie is raar omdat deze nergens anders ter wereld op deze manier gevoerd wordt" niet erg steekhoudend. In feite is het gewoon een absolute non-argumentatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')