abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46703740
quote:
Op maandag 26 februari 2007 18:51 schreef patricia27 het volgende:

[..]

Ik ben er dus ook gewoon eerlijk in. Maar Chantal, zou je dat na je SRS nog zijn?
Of heb jij inmiddels je SRS al gehad?
Mijn SRS gaat dit jaar gebeuren. Maar ook daarna zal ik er eerlijk over zijn. Simpelweg omdat ik vind dat verzwijgen hetzelfde is als liegen. Beter van te voren duidelijk als je een relatie met elkaar overweegt, dan achteraf te moeten vertellen...
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
pi_46703888
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:00 schreef ChantalC het volgende:

[..]

Maar ook daarna zal ik er eerlijk over zijn. Simpelweg omdat ik vind dat verzwijgen hetzelfde is als liegen. Beter van te voren duidelijk als je een relatie met elkaar overweegt, dan achteraf te moeten vertellen...
Daar ben ik het helemaal mee eens. Niks aan toe te voegen.
pi_46704074
quote:
Op maandag 26 februari 2007 18:52 schreef patricia27 het volgende:

Ik weet het niet zeker hoor, maar ik denk dat zeker 60%, zo niet meer van de transjes wel lesbisch zijn.
Hij wou haar pijpen (god, wat klinkt dat raar..). Dat zegt toch wel iets denk ik.

Bovendien zijn verliefdheid en verbondenheid makkelijk te verwarren. Niet dat ik daar dan ervaring in heb (nog nooit gehad), maar die wijsheid komt dan uit de originele discussie hierover.
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
pi_46704492
Even een Quote-je van Patricia uit het vorige topic:
quote:
En dat bedoel ik er nou maar mee

Maar nu graag jullie (bio dames) mening. Kan een echt 100% heteroman vallen op een "vrouw" die nog een pik tussen d'r benen heeft bungelen. En dan voor een relatie. Dat kan gewoon niet. Dat bestaat niet als je het mij vraagt. Na de operatie (vrouw met neo vagina dus) is het al moeilijk om een heteroman te vinden voor een relatie, laat staan in de pre-op fase als er nog een lul tussen hun benen zit.

Waarom beweren veel transen het tegendeel dan. Zijn ze dan echt zo naief of moet ik eerder zeggen labiel?
Of zullen die mannen dan toch bestaan

En in dit geval waar we het nu over hebben zag je het wel, pas later komt de aap uit de mouw en blijkt het geen "hetero" te zijn, maar iemand die zelf worstelt met z'n gevoelens. Zulk soort mannen projecteren zichzelf op een trans volgens mij.
Ik kan niet precies zeggen hoe hetero mijn vriend is, maar hij is zeker geen 100% man. Hij staat open voor mijn situatie, de sex die we hebben, is zogezegd bijna nul. Maar hij heeft me nooit als een "hij", "hem" of "zijn" gezien. M'n vriend zal ik nooit met een andere jongen betrappen maar de term Metro-man die past hem wel Een trendy mannetje, kan goed praten en houd van shoppen.

En nee, hij is niet te leen...
pi_46705026
En hier weer verder..

tvp dus. tot ik weer wat zinvols te melden heb..
pi_46705395
Tvp.

Nu alleen Milagro, MUUS en Sunchaser nog.
Bel 0900-SEX en WIN een weekend met Yvonne
pi_46705665
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:08 schreef Hildy het volgende:

[..]

Hij wou haar pijpen (god, wat klinkt dat raar..). Dat zegt toch wel iets denk ik.

Bovendien zijn verliefdheid en verbondenheid makkelijk te verwarren. Niet dat ik daar dan ervaring in heb (nog nooit gehad), maar die wijsheid komt dan uit de originele discussie hierover.
Ja ik stond er toen zelf ook wel van te kijken.

Weet nu nog niet veel meer, maar hij zegt dat hij dat gewoon 1x wil proberen. En dat niet met een man zou kunnen.
pi_46706953
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:48 schreef Doagere het volgende:

[..]

Weet nu nog niet veel meer, maar hij zegt dat hij dat gewoon 1x wil proberen. En dat niet met een man zou kunnen.
omdat hij niet als homo gezien wil worden

welke hetero vent wil nou een vent pijpen ? ja, een homo dus

of een vent die zich een hetero vrouw voelt, dan kun je dus voor je gevoel zonder te liegen zeggen "ik ben 100% hetero" en laat je "als ik een vrouw zou zijn" voor het gemak even weg
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_46707658
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:48 schreef Doagere het volgende:

[..]

Was dat die knul met die zwaar negatieve cogiati score trouwens? Want dat vind ik dan toch wel weer raar. Of hij heeft 'm niet echt heel erg eerlijk ingevuld...
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
pi_46707816
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:32 schreef Hildy het volgende:

[..]

Was dat die knul met die zwaar negatieve cogiati score trouwens? Want dat vind ik dan toch wel weer raar. Of hij heeft 'm niet echt heel erg eerlijk ingevuld...
Uhm nou, we hadden een verschil van 600 punten geloof ik. Hij mannelijk, ik vrouwelijk.
  Redactie Frontpage maandag 26 februari 2007 @ 20:35:46 #11
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_46707835
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:41 schreef Magicmind het volgende:
Tvp.

Aanwezig
pi_46707921
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:35 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Aanwezig
Bij toeval aanwezig? Of zit je nou ineens alle topics te volgen over "omgebouwde kerels"
Ben je angsten aan het overwinnen

[ Bericht 12% gewijzigd door patricia27 op 26-02-2007 20:55:58 ]
pi_46707993
Sommige mensen kunnen er best hun fantasieen op na houden. Wanneer de vriend van Doagre dus soms het idee heeft een meisje te willen zijn, zal hij ook dus ook z'n (of in dit geval dan haar) fantasieen hebben om een jongen te pijpen, alsof hij(zij) dan van het vrouwelijke en dus tegenovergestelde geslacht is/zou zijn. Behoorlijk zooitje fantasieen/gevoelens en meningen op elkaar gepropt, maar de situatie bij doagre en haar vriend, kan ik me dus wel voorstellen.

Mijn vriend heeft nooit het idee gehad om sex te hebben met mij waarbij dat zaakje mee zou spelen in ons spel. Ikzelf dus ook niet. Soms plaagt ie em wel, om er proberen aan te zitten met een hand, maar dat wil hij zelf niet eens... maar de verdediging is ook kei en keihard..
pi_46708001
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:32 schreef Hildy het volgende:

[..]

Toen wist ie vast nog niet dat ie bisex man of bisex transvrouw was

[ Bericht 2% gewijzigd door patricia27 op 26-02-2007 20:47:57 ]
pi_46708510
Nou en ? Oke dan is hij niet 100% hetero , en dan nog? Doagre heeft zelf ook al meermalen gezegd het zelf ook wel eens niet te weten, ook via msn.

Niet teveel op de persoon inspelen / belachelijk maken.

Als je dit vertaald naar het algemeen kan je gewoon concluderen dat er heeel veel verschillende mensen zijn met elk hun eigen behoeften/fantasieen en daar is ie weer, voorkeuren !!!

Vast staat toch wel dat dat het meest belangrijke is wat "jij" wil, er niet toe doet van discriminatie, maar puur uit eigen belang kies je voor iets of juist iets niet, van wat je wilt, wat je doet en wat dus ook je afkeur krijgt. Nobody touchs that.
pi_46708529
quote:
Aanwezig
Goed zo!

(ik zat nog te twijfelen, zal 'm ook PM'en of wat? )
pi_46708555
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:38 schreef Meike26 het volgende:
Sommige mensen kunnen er best hun fantasieen op na houden. Wanneer de vriend van Doagre dus soms het idee heeft een meisje te willen zijn, zal hij ook dus ook z'n (of in dit geval dan haar) fantasieen hebben om een jongen te pijpen, alsof hij(zij) dan van het vrouwelijke en dus tegenovergestelde geslacht is/zou zijn. Behoorlijk zooitje fantasieen/gevoelens en meningen op elkaar gepropt, maar de situatie bij doagre en haar vriend, kan ik me dus wel voorstellen.

Mijn vriend heeft nooit het idee gehad om sex te hebben met mij waarbij dat zaakje mee zou spelen in ons spel. Ikzelf dus ook niet. Soms plaagt ie em wel, om er proberen aan te zitten met een hand, maar dat wil hij zelf niet eens... maar de verdediging is ook kei en keihard..
Het ging ook eigenlijk niet over een wel of niet voor te stellen situatie, maar of hij nou wel of niet echt heus 100% hetero is .

En verder ging het erover hier of een 100% heteroman uberhaupt wel kan vallen (voor een relatie dan) op een al dan niet geopereerde trans.

[ Bericht 6% gewijzigd door patricia27 op 26-02-2007 20:57:53 ]
pi_46708601
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:37 schreef patricia27 het volgende:
Bij toeval aanwezig? Of zit je nou ineens alle topics te volgen over "omgebouwde kerels"
Je hebt het 1e topic niet gelezen?
pi_46708638
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:41 schreef Magicmind het volgende:
Tvp.

Check.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_46708651
Sunchaser is inmiddels vaste klant ja
pi_46708676
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:49 schreef Meike26 het volgende:
Nou en ? Oke dan is hij niet 100% hetero , en dan nog? Doagre heeft zelf ook al meermalen gezegd het zelf ook wel eens niet te weten, ook via msn.
Dan moet ze ook niet, zelfs vandaag hier nog wel lopen te verkondigen dat hij 100% hetero is.
Ze zei hier direct, hij is echt heus 100% hetero. Hoe kan ze dat dan zo standvastig zeggen als jij zegt dat ze het zelf al niet zeker weet.

[ Bericht 13% gewijzigd door patricia27 op 26-02-2007 21:11:32 ]
pi_46708685
Compleet!
pi_46709286
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:35 schreef Doagere het volgende:

[..]

Uhm nou, we hadden een verschil van 600 punten geloof ik. Hij mannelijk, ik vrouwelijk.
Als 'ie 't eerlijk ingevuld heeft denk ik toch meer aan een soort van seksuele fantasie bij 'm. Daar is op zich niks mis mee overigens.. alleen is 't misschien wel wat vervelend voor jou.
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:38 schreef Meike26 het volgende:
Sommige mensen kunnen er best hun fantasieen op na houden. Wanneer de vriend van Doagre dus soms het idee heeft een meisje te willen zijn, zal hij ook dus ook z'n (of in dit geval dan haar) fantasieen hebben om een jongen te pijpen, alsof hij(zij) dan van het vrouwelijke en dus tegenovergestelde geslacht is/zou zijn.
Ja, inderdaad, 't kan ook maar zo een beetje op hol geslagen sexdrive zijn.

Zo heb ik 't verschil tussen transseksualiteit en travestie aan m'n moeder proberen uit te leggen: travestieten zijn gender eufoor ("hey, dit is ook leuk"), transseksuelen zijn gender dysfoor ("bah, dit is naar, vervelend, etcetera").

[ Bericht 1% gewijzigd door Hildy op 26-02-2007 21:10:42 ]
pi_46709422
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:51 schreef patricia27 het volgende:

[..]

Dan moet ze ook niet, zelfs vandaag hier nog wel lopen te verkondigen dat hij 100% hetero is.
Alsof je daar wakker van ligt ? Wie hier op FOK, of waar dan ook dan ook schrijft over de geaardheid van diens vriend(in). Er is geen peilstok of eenheid om dit precies vast te stellen. Anders krijgen we nog op datingsites een APK-achtige keuring, waar je trots kan vermelden dat je berekend bent op 78 Homojoules . Lekker boeiend. Daogre heeft een vriend en wat ze er over schrijft, mag ze zelf weten.
pi_46709676
quote:
Op maandag 26 februari 2007 21:03 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Alsof je daar wakker van ligt ? Wie hier op FOK, of waar dan ook dan ook schrijft over de geaardheid van diens vriend(in). Er is geen peilstok of eenheid om dit precies vast te stellen. Anders krijgen we nog op datingsites een APK-achtige keuring, waar je trots kan vermelden dat je berekend bent op 78 Homojoules . Lekker boeiend. Daogre heeft een vriend en wat ze er over schrijft, mag ze zelf weten.
Een 100% hetero man kan gewoon nooit op een pre-op vallen. Dat was m'n punt.
Een normale heteroman valt nou eenmaal niet op kul
En transjes die het tegendeel beweren noem ik zeer naief. Dus gaat niet alleen over doagere, maar over alle transjes.
pi_46709798
quote:
Op maandag 26 februari 2007 21:01 schreef Hildy het volgende:

Zo heb ik 't verschil tussen transseksualiteit en travestie aan m'n moeder proberen uit te leggen: travestieten zijn gender eufoor ("hey, dit is ook leuk"), transseksuelen zijn gender dysfoor ("bah, dit is naar, vervelend, etcetera").
Nu schilder je transseksuelen wel weer af als nare negatievelingen die nooit tevreden zijn.
pi_46710020
quote:
Op maandag 26 februari 2007 21:08 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Nu schilder je transseksuelen wel weer af als nare negatievelingen die nooit tevreden zijn.
Pardon, was niet m'n bedoeling.

Ik bedoelde de negatieve houding t.o.v. 't biologische geslacht. Of, volgens meneer Van Dale:
quote:
dys·fo·rie (de ~ (v.))
1 [med.] neerslachtigheid
pi_46710162
Interessant vind ik wel hoe je bepaalt in hoeverre een man (of vrouw desnoods) hetero is. Dat een man die op een mannelijk geslachtsdeel valt niet 100% hetero is lijkt mij evident, maar hoe is de classificatie precies? Wat als je een vent wil die 100% hetero is en denkt dat je vent 100% hetero is, maar hij blijkt maar 99,3% hetero?
pi_46710372
quote:
Op maandag 26 februari 2007 21:06 schreef patricia27 het volgende:

[..]

Een normale heteroman valt nou eenmaal niet op kul
En transjes die het tegendeel beweren noem ik zeer naief. Dus gaat niet alleen over doagere, maar over alle transjes.
Ik zie een licht foutje in je beredenering over de 100% hetero man. Want een homo kan ook macho zijn en een macho man kan ook bisexuele gevoelens hebben. Wat je bedoeld waarschijnlijk is het type man dat zogezegd homofoob is en alles wat "anders" is, al snel afkeurd. Voorbeeldje van een typsiche man vind ik bijvoorbeeld radioDJ Rob van Someren. Erg mannelijk en macho dat hij (over de radio altans)overkomt. Maar neem ik nu een oom van mij...een echte vent/man om te zien. jarenlang kroegbaas geweest..hij is zachtaardig van aard en hij laat iedereen in zijn waarde. Ook totaal niet homofoob ofzo.

Je haalt dus 100% hetero en 100% man/kerel een beetje door elkaar.
pi_46710540
quote:
Op maandag 26 februari 2007 21:12 schreef Hildy het volgende:

[..]

Pardon, was niet m'n bedoeling.

Ik bedoelde de negatieve houding t.o.v. 't biologische geslacht. Of, volgens meneer Van Dale:
[..]
Ik zat een beetje te geinen. Kijk maar eens naar de P.I.
pi_46710696
quote:
Op maandag 26 februari 2007 21:14 schreef BetaWolff het volgende:
Interessant vind ik wel hoe je bepaalt in hoeverre een man (of vrouw desnoods) hetero is. Dat een man die op een mannelijk geslachtsdeel valt niet 100% hetero is lijkt mij evident, maar hoe is de classificatie precies? Wat als je een vent wil die 100% hetero is en denkt dat je vent 100% hetero is, maar hij blijkt maar 99,3% hetero?
Ik denk niet dat een 99,3% heteroman in rokjes gaat lopen (of het moet al een TV zijn) en ook nog steeds niet op kul valt.
pi_46710758
quote:
Op maandag 26 februari 2007 21:19 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Ik zat een beetje te geinen. Kijk maar eens naar de P.I.
Ik zit te suffen hier. Je hebt absoluut 'n punt.
pi_46710883
quote:
Op maandag 26 februari 2007 21:17 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Ik zie een licht foutje in je beredenering over de 100% hetero man. Want een homo kan ook macho zijn en een macho man kan ook bisexuele gevoelens hebben. Wat je bedoeld waarschijnlijk is het type man dat zogezegd homofoob is en alles wat "anders" is, al snel afkeurd. Voorbeeldje van een typsiche man vind ik bijvoorbeeld radioDJ Rob van Someren. Erg mannelijk en macho dat hij (over de radio altans)overkomt. Maar neem ik nu een oom van mij...een echte vent/man om te zien. jarenlang kroegbaas geweest..hij is zachtaardig van aard en hij laat iedereen in zijn waarde. Ook totaal niet homofoob ofzo.

Je haalt dus 100% hetero en 100% man/kerel een beetje door elkaar.
Nee, ik denk dat ik verkeerd begrepen wordt.

Nogmaals:

Een normale heteroman valt nou eenmaal niet op kul. En die kul zit er nog steeds aan vast bij een pre-op

Reageer daar maar op dan : .
pi_46711101
quote:
Op maandag 26 februari 2007 21:22 schreef patricia27 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat een 99,3% heteroman in rokjes gaat lopen (of het moet al een TV zijn) en ook niet op kul valt.
Nooit in Schotland geweest zeker?

Hoe iemand zich wil kleden lijkt me er eigenlijk echt niet toe doen. In bed heb je immers geen kleren aan.
pi_46711225
quote:
Op maandag 26 februari 2007 21:24 schreef patricia27 het volgende:

[..]

Een normale heteroman valt nou eenmaal niet op kul. En die kul zit er nog steeds aan vast bij een pre-op
Bedoel je met "op vallen" verliefd worden of seks hebben met?

Tweede lijkt me nogal wiedes, maar waarom zou 't eerste niet kunnen?
pi_46711256
quote:
Op maandag 26 februari 2007 21:28 schreef Hildy het volgende:

[..]

Nooit in Schotland geweest zeker?

Hoe iemand zich wil kleden lijkt me er eigenlijk echt niet toe doen. In bed heb je immers geen kleren aan.
Nee, maar een heteroman valt nog steeds niet op KUL. Reageer daar nu maar eens op dan
pi_46711415
quote:
Op maandag 26 februari 2007 21:30 schreef patricia27 het volgende:

[..]

Nee, maar een heteroman valt nog steeds niet op KUL. Reageer daar nu maar eens op dan
Maar wat moet een man dan eigenlijk doen/zijn/denken/willen om 100% hetero te zijn en wat is het kleinste dat aanleiding geeft om toch net niet de 100% te halen?
pi_46711521
quote:
Op maandag 26 februari 2007 21:30 schreef Hildy het volgende:

[..]

Bedoel je met "op vallen" verliefd worden of seks hebben met?

Tweede lijkt me nogal wiedes, maar waarom zou 't eerste niet kunnen?
Dat eerste zou wel kunnen, maar dan is het zeker niet wederzijds.

Tweede lijkt me uitgesloten (al beweren toch veel transjes van niet)

one night stand, sexrelatie of gewone relatie.
Doagere heeft hier in andere topics al verteld dat ze sex heeft met d'r vriendje. Terwijl ze zelf nog pre-op is en dus d'r piemeltje ook nog heeft. Daar valt een hetero niet op op piemels. Hoe kon ze dan vanmiddag stellig beweren dat d'r vriendje 100% hetero is. Dat gaat er bij mij niet in.

Dat bedoelde ik ermee.
pi_46711675
quote:

[..]

Ik heb nog nooit van iemand gehoord dat 'ie verliefd werd op genitalien. Dat zou denk ik ook heel ongezond zijn. Daar kan je niet eens een goed gesprek mee houden (vagina monologen tellen niet!), laat staan mee uit.

Mensen worden verliefd op andere mensen, niet op genitalien. Sommige mensen hebben afknappers. Dat kan zijn: roken, te dom, te slim, en ja, ook de verkeerde genitalien. Maar, ik geloof nooit dat dat voor iedereen geldt. Net zoals m'n rokende benedenbuur ook gewoon een vriendin heeft.

Seks is een heel ander onderwerp. Maar dat valt voor mij niet onder "vallen op".
pi_46711691
quote:
Op maandag 26 februari 2007 21:33 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Maar wat moet een man dan eigenlijk doen/zijn/denken/willen om 100% hetero te zijn en wat is het kleinste dat aanleiding geeft om toch net niet de 100% te halen?
Hetero bedoel ik mee alleen voorkeur voor vrouwen. En de rest valt bij mij allemaal onder BI.
pi_46711726
quote:

[..]

Oke oke...reactie

Ik denk dat je een ding vergeet: De instelling van die heteromannen die jij bedoelt. Ik vind het nogal negatief gedacht (waar jij oppert dat het te naief is om te denken dat het wel bestaat) dat een heteroman niet kan "vallen" op een pre-op trans.
Mijn vriend, ik weet het dus niet, omdat daar geen maatstaven voor zijn, hoe hetero hij is. Hij is hetero, maar het percentage is puur nat vingerwerk van/voor omstanders, want de betrokkenen zoals hij en ik dus, die geven er geen biet om en hebben een relatie samen...klaar.

Het enige waar ik je wel gelijk in geef, is dat veel mannen afhaken, omdat ze geen zin hebben in die hele rugzak vol problemen en onbekende situaties waar ze in terecht raken.
pi_46711828
quote:
Op maandag 26 februari 2007 21:35 schreef patricia27 het volgende:

Doagere heeft hier in andere topics al verteld dat ze sex heeft met d'r vriendje. Terwijl ze zelf nog pre-op is en dus d'r piemeltje ook nog heeft. Daar valt een hetero niet op op piemels. Hoe kon ze dan vanmiddag stellig beweren dat d'r vriendje 100% hetero is. Dat gaat er bij mij niet in.
Inderdaad ja. Hij had haar anaal genomen en zij had hem gepijpt. Ik zie 't probleem niet helemaal eigenlijk.

Het werd pas verwarrend toen hij haar wou pijpen.
pi_46711840
Ken jij ze dan BetaWolff, heteromannen die een vaste relatie hebben met een pre-op? Post-op wordt het al moeilijk voor een relatie met een heteroman, laat staan pre-op.
pi_46711873
quote:
Op maandag 26 februari 2007 21:38 schreef patricia27 het volgende:

[..]

Hetero bedoel ik mee alleen voorkeur voor vrouwen. En de rest valt bij mij allemaal onder BI.
Zeg dat niet te hard in een gay bar.
pi_46711959
quote:
Op maandag 26 februari 2007 21:40 schreef Hildy het volgende:

[..]

Inderdaad ja. Hij had haar anaal genomen en zij had hem gepijpt. Ik zie 't probleem niet helemaal eigenlijk.

Het werd pas verwarrend toen hij haar wou pijpen.
Snap je het nou nog steeds niet???? Dan is hij dus geen 100% hetero, maar gewoon bi (of bi in ontkenning).
Moet ze niet stellig gaan beweren dat hij 100% hetero is.
pi_46712021
quote:
Op maandag 26 februari 2007 21:40 schreef patricia27 het volgende:
Ken jij ze dan BetaWolff, heteromannen die een vaste relatie hebben met een pre-op? Post-op wordt het al moeilijk voor een relatie met een heteroman, laat staan pre-op.
Ik heb bijna 2 jaar een relatie, een huis gekocht en zover ik weet, ben ik bi en hij hetero.

Of lees je constant over mij heen
pi_46712222
quote:
Op maandag 26 februari 2007 21:42 schreef patricia27 het volgende:

[..]

Snap je het nou nog steeds niet???? Dan is hij dus geen 100% hetero, maar gewoon bi (of bi in ontkenning).
Moet ze niet stellig gaan beweren dat hij 100% hetero is.
... of een hetero die wel in was voor een experimentje.

Maar waarom zou jij hem in een hokje moeten plaatsen? Dat kan 'ie toch ook lekker zelf? Als'ie zich als 100% hetero wil zien en toch z'n vriendin wil pijpen zie ik daar geen problemen in eigenlijk.

Net zoals je ook mannen hebt die zich als 100% homo zien (en daar ook trots op zijn) en toch zo nu en dan 't eens met een vrouw doen. Maakt ze dat dan een minder "echte" homo? Dat is hun zaak.
pi_46712227
quote:
Op maandag 26 februari 2007 21:38 schreef patricia27 het volgende:

[..]

Wat is in dit geval de definitie van een vrouw?
pi_46712381
quote:
Op maandag 26 februari 2007 21:40 schreef patricia27 het volgende:
Ik ken ze niet, maar het gaat mij meer om het ongrijpbare van seksuele geaardheid uitdrukken in een percentage. Als je het uitdrukt in een percentage ga ik er vanuit dat je een manier hebt om dat percentage te bepalen en daar ben ik dan weer nieuwsgierig naar.
pi_46712499
quote:
Op maandag 26 februari 2007 21:38 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Oke oke...reactie

Ik denk dat je een ding vergeet: De instelling van die heteromannen die jij bedoelt. Ik vind het nogal negatief gedacht (waar jij oppert dat het te naief is om te denken dat het wel bestaat) dat een heteroman niet kan "vallen" op een pre-op trans.
Mijn vriend, ik weet het dus niet, omdat daar geen maatstaven voor zijn, hoe hetero hij is. Hij is hetero, maar het percentage is puur nat vingerwerk van/voor omstanders, want de betrokkenen zoals hij en ik dus, die geven er geen biet om en hebben een relatie samen...klaar.

Het enige waar ik je wel gelijk in geef, is dat veel mannen afhaken, omdat ze geen zin hebben in die hele rugzak vol problemen en onbekende situaties waar ze in terecht raken.
Dit gaf je eerder in deze topic aan:

Ik kan niet precies zeggen hoe hetero mijn vriend is, maar hij is zeker geen 100% man. Wat bedoel jij dan in dit geval met "geen 100% man". En het zijn zeker niet alleen de rugzak vol problemen en onbekende situaties waar ze in terecht raken, maar ook dat een hetero dat psychisch gewoon niet kan trekken.

Wel jammer trouwens dat de om het zo maar te zeggen gewone mannen en vrouwen hier het nu laten afweten.
Vindt het nu eenzijdig worden. Krijg nu alleen maar antwoord van medetransjes. Ben ook wel eens benieuwd hoe die mensen (mannen en vrouwen) erover denken eigenlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door patricia27 op 26-02-2007 21:59:39 ]
pi_46712582
quote:
Op maandag 26 februari 2007 21:46 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Wat is in dit geval de definitie van een vrouw?
Volgens Van Dale:
quote:
vrouw (de ~ (v.), ~en)
1 volwassen mens van het vrouwelijk geslacht => dame, doos, gleuf, gleufdier, juffrouw, mevrouw, vrouwmens, vrouwspersoon, wijf
2 echtgenote
3 speelkaart met een vrouwenfiguur

vrou·we·lijk (bn.)
1 tot het biologische geslacht behorend dat nakomelingen kan voortbrengen <=> mannelijk
2 zoals van een vrouw verwacht wordt <=> mannelijk, onvrouwelijk
3 [taalk.] behorend tot de naamwoorden, waarnaar verwezen wordt met 'zij' => feminien
Hm, daar schieten we ook weinig mee op. Daar zijn zo veel uitzonderingen op mogelijk dat 't gewoon niet grappig meer is.

Ok, Hildy's grote geslachtsdefinitie: je hebt mensen met een stokje en mensen met een gaatje. Hoe ze zich verder zelf zien is hun zorg.
pi_46712588
quote:
Op maandag 26 februari 2007 21:48 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Ik ken ze niet, maar het gaat mij meer om het ongrijpbare van seksuele geaardheid uitdrukken in een percentage. Als je het uitdrukt in een percentage ga ik er vanuit dat je een manier hebt om dat percentage te bepalen en daar ben ik dan weer nieuwsgierig naar.
Ik heb niets om in een percentage uit te drukken. Ik zeg gewoon dat een heteroman (macho of geen macho) zowel voor alleen sex, danwel in een relatie niet op een pre-op kan vallen.

Jij kent ze niet zeg je, dan weet je dus dondersgoed welke mannen ik bedoel.

[ Bericht 6% gewijzigd door patricia27 op 26-02-2007 22:01:08 ]
pi_46713353
quote:
Op maandag 26 februari 2007 21:50 schreef patricia27 het volgende:

[..]

Dit gaf je eerder in deze topic aan:

Ik kan niet precies zeggen hoe hetero mijn vriend is, maar hij is zeker geen 100% man. Wat bedoel jij dan in dit geval met "geen 100% man". En het zijn zeker niet alleen de rugzak vol problemen en onbekende situaties waar ze in terecht raken, maar ook dat een hetero dat psychisch gewoon niet kan trekken.

Wel jammer trouwens dat de om het zo maar te zeggen gewone mannen en vrouwen hier het nu laten afweten.
Vindt het nu eenzijdig worden. Krijg nu alleen maar antwoord van medetransjes. Ben ook wel eens benieuwd hoe die mensen (mannen en vrouwen) erover denken eigenlijk.
Hallo, wat zijn wij dan ? Al in eerdere posts krijg ik het idee dat je voor "ons" alle wilt praten Patricia. Zo nu ook weer blijkt. Ik krijg er een ongemakkelijk gevoel bij. Wanneer je je mening wil geven en dat ook doet, probeer het ajb iets te nuanceren tot je eigen belevenis en niet al te veel te spreken als Woordvoerster.
pi_46713681
Ik ben geen woordvoerster. transsexuelen (transvrouwen) dat zijn wij ja. Transsexueel (transvrouw) dat ben je niet alleen tijdens je transitie, maar ook daarna. Hoeveel verbouwingen je ook hebt gehad en wat er ook in je paspoort staat. Of wil jij wat anders beweren? Kijk maar in het woordenboek of de Dikke van Dale wat een transsexueel is. En ja ik wil ook wel eens meningen hierover lezen van gewone mannen en vrouwen. Anders is het me veel te eenzijdig allemaal. Dan kan ik net zo goed op een transforum gaan zitten.

Wat is voor jou de definitie van een transsexueel dan?

En by the way, wat bedoelde je nou met "geen 100% man"?

[ Bericht 13% gewijzigd door patricia27 op 26-02-2007 22:22:47 ]
pi_46714228
quote:
Op maandag 26 februari 2007 22:11 schreef patricia27 het volgende:
Ik ben geen woordvoerster. transsexuelen (transvrouwen) dat zijn wij ja. Transsexueel (transvrouw) dat ben je niet alleen tijdens je transitie, maar ook daarna. Of wil jij wat anders beweren? En ja ik wil ook wel eens meningen hierover lezen van gewone mannen en vrouwen. Anders is het me veel te eenzijdig allemaal. Dan kan ik net zo goed op een transforum gaan zitten.

En by the way, wat bedoelde je nou met "geen 100% man"?
De vet gedrukte tekst is jouw mening, ik deel hem wel, maar door hem hier te uiten, leg je de andere *medetransjes* waar je het over heb, wel een stelling voor, waar ze het helemaal niet mee eens hoeven te zijn. Jij wil, zover als dat gaat toch ook gewoon als vrouw door het leven gaan straks? en niet je leven lang op fora over je verleden discussieren met je lotgenoten? Ik niet tenminste en ik hoop dat ik het kan, dat ik na de SRS een beetje meer afstand kan nemen van het hele T-wereldje en een normaler en socialer leven kan opbouwen. Ik zal m'n verleden nooit ontkennen, maar jou stelling erkennen als "transvrouw voor het leven" zal ook nooit gebeuren.

Mijn definitie van een transseksueel is iemand die gebonden is aan dat zelfde vervelende woord en gewoon wil leven zoals het hoort te leven. Of hij nu een zij hoort te zijn of andersom. Ik weet niet hoe jij het ziet, maar ik wil me vooral niet in een laten hokje stoppen of iets op het voorhoofd laten tattoeren.

[ Bericht 6% gewijzigd door Meike26 op 26-02-2007 22:34:04 (typefoutje) ]
pi_46714237
Dat mijn vriend een ruimdenkend persoon is. Hij staat voor veel dingen open. Hij is hetero, maar zeker geen homo. Bisexueel zie ik ons als mensheid allemaal wel, maar de voorkeuren voor het tegenovergestelde geslacht kunnen zo sterk zijn, dat de gevoelens voor je mede-sexe er niet toe doen of genegeerd worden. Mijn vriend heeft ook wel eens, vorig jaar ergens.. gezegd dat hij wel begreep dat vrouwen George Clooney of Brad Pitt leuk vinden "Ja die hebben we een goed uiterlijk, het juiste package" maar zelf zou hij nooit, zover ik hem ken, aan de man gaan. Dat bedoelde ik er mee.
pi_46714840
Dit is nou de precieze definitie van een transsexueel:

trans·sek·su·eel1 (de ~ (m.), -elen)

1 iem. die voor het gevoel tot de andere sekse behoort en die een geslachtsverandering verlangend of ondergaan hebbend

Dus een transseksueel blijf je ook na je SRS of je dat nou wil of niet.
pi_46715301
[quote]
pi_46715345
Ja en? Ik wil gewoon leven zoals ik wil... daar heeft ene Patricia27 geen ene hol in te brengen, dus please houd deze stelling of ik bedoel mening, ajb voor je !! Wat ik zeg, ik zal m'n verleden nooit ontkennen, maar ik wil gewoon leven zoals ik wil... en als ik mij na de srs gewoon als vrouw wil zien, heb je daar ook niets over te zeggen.... Beetje nega persoontje ben je..
pi_46715460
quote:
Op maandag 26 februari 2007 22:46 schreef Meike26 het volgende:
Ja en? Ik wil gewoon leven zoals ik wil... daar heeft ene Patricia27 geen ene hol in te brengen, dus please houd deze stelling of ik bedoel mening, ajb voor je !! Wat ik zeg, ik zal m'n verleden nooit ontkennen, maar ik wil gewoon leven zoals ik wil... en als ik mij na de srs gewoon als vrouw wil zien, heb je daar ook niets over te zeggen.... Beetje nega persoontje ben je..
Die hou ik niet voor me. Ik weet wel dondersgoed hoor dat de meeste transjes het niet willen horen of lezen en ervoor weglopen. En toch is het zo of je het nou wel of niet wilt lezen en of je nou wel of niet wilt leven zoals je wilt.

Het is geen mening! Hier nogmaals:

Dit is nou de precieze definitie van een transsexueel:

trans·sek·su·eel1 (de ~ (m.), -elen)

1 iem. die voor het gevoel tot de andere sekse behoort en die een geslachtsverandering verlangend of ondergaan hebbend

Dus een transseksueel blijf je ook na je SRS of je dat nou wil of niet.

Voor de wet bestaat dat hokje nou eenmaal niet, vandaar

[ Bericht 5% gewijzigd door patricia27 op 26-02-2007 22:54:07 ]
pi_46715800
Ik loop er niet mee weg, voorbeeld-transseksueel (zoals je jezelf dus graag wilt zien?)

Ik wil gewoon verder leven nadat ik de dokter een handje heb gegeven.

Alsof een marokaan met een Nederlands paspoort nog steeds een buitenlander is?

Jij bent diegeen die straks leeft met het verleden, niet ik !!
pi_46715863
quote:
Op maandag 26 februari 2007 22:48 schreef patricia27 het volgende:

[..]

Die hou ik niet voor me. Ik weet wel dondersgoed hoor dat de meeste het niet willen horen of lezen en ervoor weglopen.
Dat lijkt me best logisch. Daar constant mee bezig zijn is psychisch ongezond en staat je levensgeluk behoorlijk in de weg lijkt me.
quote:
Het is geen mening! [knip definitie uit Van Dale]
Ja, dat is dus wel een mening! Dat is wat Van Dale vind dat "transseksueel" betekend. Toevallig komt die met die van jou overeen, en dus presenteer je 't zo als feit.

De transseksuele achtergrond, daar kom je natuurlijk niet van af. Maar je gaat dan toch niet door 't dagelijks leven als zijnde transseksueel?

Anyway, kussen is weer eenzaam.
pi_46715882
Ik vind patricia27 helemaal niet negatief eigenlijk. 'Verfrissend realistisch' vind ik een betere term.

Kijk, je kan wel op je achterste benen gaan staan, omdat zij zegt dat je toch écht een transseksueel bent en blijft en de opmerking "hoeveel verbouwingen je ook hebt gehad...." , maar je kan het ook zien als zomaar een omschrijving. Om zoiets moet ik nou juist wel gniffelen eigenlijk. Droog, eerlijk, zonder poespas.

Als je echt zo zeker en blij bent met wie je bent, wat kan het je dan inderdaad ene kont schelen hoe patricia27 háárzelf en ander transen noemt?
Al ga je op je hoofd staan, er zijn heel, heel veel mensen die je als 'omgebouwde', transseksueel, ex-man of vrouw-zonder-piemel zullen blijven zien.
So what?
Dan kan je nog in zo'n diepe mantra schieten "het gaat om de persoon, ik ben een vrouw, het gaat niet om de verpakking, het gaat om de persoon, ik ben een vrouw... etc etc" dat verandert het idee wat van anderen van je hebben niet.
En als ik heel eerlijk mag zijn, lijkt het wel alsof het zo vaak herhaald wordt om eerder jezelf te overtuigen dan een ander. (Niet naar iemand specifiek gericht, ik zag het namelijk door meerdere personen herhaald worden.)
Oi!
pi_46715916
quote:
Op maandag 26 februari 2007 22:46 schreef Meike26 het volgende:
Wat ik zeg, ik zal m'n verleden nooit ontkennen, maar ik wil gewoon leven zoals ik wil... en als ik mij na de srs gewoon als vrouw wil zien, heb je daar ook niets over te zeggen
Nee, maar zeg ik dat dan. Ik geef alleen maar weer wat de precieze definitie is van een transseksueel
Wettelijk is er alleen geen hokje voor , dus gaat het allemaal automatisch naar V.
pi_46715940
quote:
Op maandag 26 februari 2007 22:55 schreef Meike26 het volgende:
Ik loop er niet mee weg, voorbeeld-transseksueel (zoals je jezelf dus graag wilt zien?)
Miauw. .
Oi!
pi_46715995
quote:
Op maandag 26 februari 2007 22:56 schreef Hildy het volgende:

[..]

Dat lijkt me best logisch. Daar constant mee bezig zijn is psychisch ongezond en staat je levensgeluk behoorlijk in de weg lijkt me.
[..]
Nee, weet je wat psychisch ongezond is, constant in de verdediging (moeten) gaan als transseksueel.
pi_46716091
quote:
Op maandag 26 februari 2007 22:59 schreef patricia27 het volgende:

[..]

Nee, weet je wat psychisch ongezond is, constant in de verdediging (moeten) gaan als transseksueel.
Inderdaad. Vind jij 't ook zo vervelend voor d'r?
pi_46716100
MUUS, daar heb je ook wel gelijk in en patricia is ook wel realistisch, maar ik vind het niet oke dat zij voor al haar lotgenotes spreekt, van hoe zij het ziet, dat het dan ook zo moet zijn. Houd die menign meer voor jezelf en praat ook voor jezelf...

Ik ga hier ook niemand vertellen dat je je roerei met kaneel suiker moet maken.
pi_46716189
quote:
Op maandag 26 februari 2007 23:01 schreef Meike26 het volgende:
MUUS, daar heb je ook wel gelijk in en patricia is ook wel realistisch, maar ik vind het niet oke dat zij voor al haar lotgenotes spreekt, van hoe zij het ziet, dat het dan ook zo moet zijn. Houd die menign meer voor jezelf en praat ook voor jezelf...

Nee waarom, ik geef de realiteit en dus werkelijkheid gewoon weer. Als jij dan voor jezelf in een sprookje of droom wilt leven, dan doe je dat maar. Zal mij een rotzorg zijn.
pi_46716367
Als je een echte vrouw was geweest, dan was je ook geen geen hormonen en een operatie van onderen nodig geweest. Dat had er dan allemaal al gezeten vanaf je geboorte.

Wij zijn nou eenmaal geen echte vrouwen. En dat zullen we ook nooit worden. Ondanks alle verbouwingen en ondanks dat paspoort. Iets wat er in de buurt komt zal ik maar zeggen. En knoop dat nou maar eens goed in je oren.

Ik ben gewoon transvrouw. Klaar. Punt uit.

Wat overigens niet wil zeggen dat ik er IRL maar te keur en te koop mee loop. Maar als mensen het me vragen, zeg ik het direct en ben ik direct eerlijk.

En dat vindt ik ook realistisch.
pi_46716380
quote:
Op maandag 26 februari 2007 23:01 schreef Meike26 het volgende:
Maar ik zie dat helemaal niet? Waar praat zij voor iedereen dan? Ik zie het echt niet, sorry.
En meningen mogen, daar is een discussieforum voor. Ik zie toch echt een aantal verschillende meningen hier, hoor.

Maar 'lotgenoten', pfoe, wat klinkt dat zwaar, joh.

Is het misschien zo dat patricia meer 'at peace' is met wie ze is dan jij? Dat je daarom best heftig reageert en dus het misschien niet allemaal goed leest? Daar lijkt het wel heel sterk op.

Zei zij voorzichtig...
quote:
Nee, maar nu noem je ook wel iets heel smerigs. .
Oi!
pi_46716442
Het enige waar ik em aan stoor patricia, ondanks je zicht van realiteit, is dat je voor ons allemaal kletst... niet als jezelf. Tuurlijk, ik zal nooit vrij zijn van het woordje/bordje transseksueel dat onzichtbaar om m'n nek hangt. Maar ik ga er niet m'n hele leven mee rondzeulen en ik wil gewoon leven. Sprookje of niet, ik ben een positieveling pur sang en tot nu toe heeft me dat noooooooit in de weg gestaan. Daarom ook dat ik zo tegen je negatieve/realistische instelling (voor mij altans) in ga.

En die rotzorg is net zo goed andersom... puh..

Kitty-fight is over! miauw
pi_46716526
quote:
Op maandag 26 februari 2007 22:56 schreef MUUS het volgende:
Ik vind patricia27 helemaal niet negatief eigenlijk. 'Verfrissend realistisch' vind ik een betere term.

Kijk, je kan wel op je achterste benen gaan staan, omdat zij zegt dat je toch écht een transseksueel bent en blijft en de opmerking "hoeveel verbouwingen je ook hebt gehad...." , maar je kan het ook zien als zomaar een omschrijving. Om zoiets moet ik nou juist wel gniffelen eigenlijk. Droog, eerlijk, zonder poespas.

Als je echt zo zeker en blij bent met wie je bent, wat kan het je dan inderdaad ene kont schelen hoe patricia27 háárzelf en ander transen noemt?
Al ga je op je hoofd staan, er zijn heel, heel veel mensen die je als 'omgebouwde', transseksueel, ex-man of vrouw-zonder-piemel zullen blijven zien.
So what?
Dan kan je nog in zo'n diepe mantra schieten "het gaat om de persoon, ik ben een vrouw, het gaat niet om de verpakking, het gaat om de persoon, ik ben een vrouw... etc etc" dat verandert het idee wat van anderen van je hebben niet.
En als ik heel eerlijk mag zijn, lijkt het wel alsof het zo vaak herhaald wordt om eerder jezelf te overtuigen dan een ander. (Niet naar iemand specifiek gericht, ik zag het namelijk door meerdere personen herhaald worden.)
exact zoals ik het ook ervaar.

lijkt me een stuk relaxter voor jezelf, zo'n houding als van Patries, niet in de verdediging schieten als je niet aangevallen wordt.
het is geen aanval, het is een constateren (da's rationeel ) van een gevoel (dat is dus niet rationeel ) jouw eigen gevoel , en dat staat los van acceptatie van die ander, ja of nee.

het is geen kwestie van een geloofsovertuiging of zo, waar een of ander heilig boek je voorschrijft dat het zondig is en dus onacceptabel.
het heeft niets met niet willen accepteren te maken, het heeft niets met niet kunnen accepteren te maken, het heeft te maken met constateren van iets dat bij jezelf zit en waar je niemand mee lastig valt, of aanvalt, tenzij die ander dat zo wil opvatten en voor die opvatting ben ik niet verantwoordelijk.
pi_46716858
quote:
Op maandag 26 februari 2007 23:08 schreef Meike26 het volgende:
Het enige waar ik em aan stoor patricia, ondanks je zicht van realiteit, is dat je voor ons allemaal kletst... niet als jezelf. Tuurlijk, ik zal nooit vrij zijn van het woordje/bordje transseksueel dat onzichtbaar om m'n nek hangt. Maar ik ga er niet m'n hele leven mee rondzeulen en ik wil gewoon leven. Sprookje of niet, ik ben een positieveling pur sang en tot nu toe heeft me dat noooooooit in de weg gestaan. Daarom ook dat ik zo tegen je negatieve/realistische instelling (voor mij altans) in ga.

En die rotzorg is net zo goed andersom... puh..

Kitty-fight is over! miauw
Ik praat niet voor iedereen. Als jij jezelf wilt zien na je srs als vrouw, dan doe je dat maar.
Maar in de praktijk en zeker in de maatschappij zul je nog vaak merken dat die "werkelijkheid voor jou" toch even iets anders is.
pi_46716962
quote:
Op maandag 26 februari 2007 22:05 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Hallo, wat zijn wij dan ? Al in eerdere posts krijg ik het idee dat je voor "ons" alle wilt praten Patricia. Zo nu ook weer blijkt. Ik krijg er een ongemakkelijk gevoel bij. Wanneer je je mening wil geven en dat ook doet, probeer het ajb iets te nuanceren tot je eigen belevenis en niet al te veel te spreken als Woordvoerster.
Dit is een van de stukjes die ik in iedergeval zia als.. hallo, waarom spreek je voor ons allemaal? Het is niet in dit topic, maar ook dat van Genderdysforie (deeltje 5 ofzo) heeft ze haar meningen gegeven als iets te veel van het algemene: Zo is het en niet anders...

Kijk, realistisch gezien heeft ze groot gelijk, maar het is niet fijn om dan als medetrans/lotgenote (ik heb het zelf altijd over Lotjes) om je hiermee te moeten laten meten.

Om weer het voorbeeld van een buitenlander naar voren te halen...Het is ook niet fijn als je als "buitenlander" hier in Nederland woont en dat je van een landgenoot, hem of haar hoort dat je altijd als buitenlander zal moeten leven in een gastland, terwijl je al een Nederlands paspoort hebt.
Hij heeft wel gelijk, maar dan is die hoofdpersoon zover op de goede weg, dan heeft hij geen zin om zich aan die stelling te houden van die ene landgenoot, als hij al een goed en sociaal leven heeft. Het ene leven is het ander niet. Ik vind het zelf ook verdomd lastig om alleen voor mezelf te praten en ik moet ook vaak m'n teksten aanpassen, want ik wil hier voor mezelf praten en niet voor anderen...
pi_46717001
quote:
Op maandag 26 februari 2007 23:16 schreef patricia27 het volgende:

[..]

Ik praat niet voor iedereen. Als jij jezelf wilt zien na je srs als vrouw, dan doe je dat maar.
Maar in de praktijk en zeker in de maatschappij zul je nog vaak merken dat die "werkelijkheid voor jou" toch even iets anders is.
En als je accepteert dat men je nu eenmaal anders ziet dan jij zou willen, zullen er ook veel minder momenten zijn dat je gekwetst wordt of in de verdediging 'moet' gaan.
Oi!
pi_46717062
Ik praat niet voor anderen. Ik geef gewoon de werkelijkheid weer zoals die is.
pi_46717151
quote:
Op maandag 26 februari 2007 23:16 schreef patricia27 het volgende:

[..]

Of je geeft een onbepaalde ervaring door aan mij, terwijl ik juist goed in de maatschapij sta. Dit is dus dat ik zeg, je kan je meningen en adviezen wel geven, maar draag ze niet teveel op als levenslessen.

Mijn leven ziet er heel anders uit dan dat van jou, we zijn wel even oud blijkbaar, maar het gaat mij goed voor de wind en zoals ik al zei, mijn positieve instelling heeft me tot nu toe nooit alleen gelaten. Tuurlijk heb ik ook wel m'n dipjes. Maar ik heb de transitie tot nu toe nog niet ervaren als moelijk. Het moeilijkste was het aanmelden bij het VU en het vinden van een juiste parkeerplaats.
pi_46717162
quote:
Op maandag 26 februari 2007 23:19 schreef MUUS het volgende:

[..]

En als je accepteert dat men je nu eenmaal anders ziet dan jij zou willen, zullen er ook veel minder momenten zijn dat je gekwetst wordt of in de verdediging 'moet' gaan.
Precies! De maatschappij verander je toch niet op dat punt, dus dan kan je beter zelf veranderen.
pi_46717235
quote:
Op maandag 26 februari 2007 23:18 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Dit is een van de stukjes die ik in iedergeval zia als.. hallo, waarom spreek je voor ons allemaal? Het is niet in dit topic, maar ook dat van Genderdysforie (deeltje 5 ofzo) heeft ze haar meningen gegeven als iets te veel van het algemene: Zo is het en niet anders...

Kijk, realistisch gezien heeft ze groot gelijk, maar het is niet fijn om dan als medetrans/lotgenote (ik heb het zelf altijd over Lotjes) om je hiermee te moeten laten meten.
Hiermee te moeten laten meten? Dat zie ik niemand hier doen, hoor.
Alleen jijzelf doet dat. . Het is geen wedstrijdje vergelijken.
Oi!
pi_46717253
quote:
Op maandag 26 februari 2007 23:21 schreef patricia27 het volgende:
Dat is dus jouw werkelijkheid... dat bedoel ik dus, want mijn transitie is helemaal niet zo vervelend.. ik word er moe van dat alles zo zielig moet worden gevonden en zo moeilijk... komop zeg... leef is een beetje... ja daarom reageer ik zo fel...
pi_46717342
quote:
Op maandag 26 februari 2007 23:22 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Of je geeft een onbepaalde ervaring door aan mij, terwijl ik juist goed in de maatschapij sta. Dit is dus dat ik zeg, je kan je meningen en adviezen wel geven, maar draag ze niet teveel op als levenslessen.

Mijn leven ziet er heel anders uit dan dat van jou, we zijn wel even oud blijkbaar, maar het gaat mij goed voor de wind en zoals ik al zei, mijn positieve instelling heeft me tot nu toe nooit alleen gelaten. Tuurlijk heb ik ook wel m'n dipjes. Maar ik heb de transitie tot nu toe nog niet ervaren als moelijk. Het moeilijkste was het aanmelden bij het VU en het vinden van een juiste parkeerplaats.
Ik heb verder ook een goed leven hoor en mij gaat het ook goed voor de wind. En ik sta ook goed in de maatschappij. En ik heb ook geen problemen in en met de maatschappij. En m'n transitie gaat me tot nu toe allemaal heel goed af. En ik ervaar het ook zeker niet als moeilijk. Maar hoe weet jij in godsnaam dat mijn leven er anders uitziet dan dat van jou? Ken jij mij in het echt? Ik dacht het niet.
pi_46717425
quote:
Op maandag 26 februari 2007 23:26 schreef patricia27 het volgende:

[..]

Ik heb verder ook een goed leven hoor en mij gaat het ook goed voor de wind. En sta ik ook wel goed in de maatschappij. En ik heb ook geen problemen in en met de maatschappij. En m'n transitie gaat me tot nu toe allemaal heel goed af. En ik ervaar het ook zeker niet als moeilijk. Maar hoe weet jij in godsnaam dat mijn leven er anders uitziet dan dat van jou? Ken jij mij in het echt? Ik dacht het niet.
Hehe, nu zitten we eindelijk op 1 lijn.... of misschien toch nog niet

Natuurlijk ken ik je niet in het echt, maar hoe groot is de kans dat je de zelfde jeugd heb gehad als ik ? Nul komma nul toch ? Ieder plantje komt uit een ander zaadje. Wat ik ook wel eens tegen de vader heb gezegd van de befaamde Kelly... het enige wat Kelly en ik gemeen hebben is dat we weten wie Jos Megens is..

[ Bericht 18% gewijzigd door Meike26 op 26-02-2007 23:35:29 ]
pi_46718028
quote:
Op maandag 26 februari 2007 23:21 schreef patricia27 het volgende:
NEE, jij geeft de werkelijkheid weer zoals jij die ervaart, en ook dat hangt samen met gevoelens, en zal voor een ieder anders zijn.
Ik zal zeker niet tegen iedereen als ze vragen of ik van geslacht veranderd ben JA zeggen. Ik bepaal of ze daar recht op hebben om dat te weten, en of ze er enig belang bij hebben om dat te weten.

Dat gedoe van ik ben een transvrouw vind ik erg onzinnig. Er zijn 2 geslachten, man of vrouw, en je kunt je daar ergens tussen bewegen. Voor mij ben ik vrouw, met een transseksueel verleden. Ik heb niks te maken met wat Van Dale omschrijft. Ik heb te maken met mijn leven, hoe mijn leven is, en hoe ik dat inricht. En hoe mensen mij ervaren. En over het algemeen is dat zonder meer als vrouw in het dagelijks leven. Als mensen mij IRL meemaken.
Mijn verleden verzwijg ik niet, bepaal alleen wanneer dat nodig/nuttig om te zeggen. Bij psychische of medische problemen kun je het niet verzwijgen. Bij seks WIL ik het niet verzwijgen. Maar als iemand mij zomaar aanspreekt ? Nou, dan zal ik het echt niet zeggen.

Ik kien meerdere transseksuelen die zeggen ik blijf me transseksueel noemen, want ze zullen me nooit als vrouw accepteren. Dat gevoel krijg ik ook als ik de term transvrouw hoor.

Ik heb een aangeboren afwijking. Hoe dit ontstaan is ? Weten ze nog niet, er zijn vermoedens. Deze afwijking is gecorrigeerd. En net zo goed als dat je mensen met kanker niet blijft aanspreken op het feit dat ze kanker hebben gehad als ze genezen zijn, vind ik dat je een transseksueel ook niet kunt blijven aanspreken op dat verleden.
Dat mannen een mate van eerlijkheid verwachten vind ik okee. Dat ze het gevoel hebben dat ze met een man neuken als ze met een geopereerde transseksueel kunnen ze pas 100% zeker weten als ze het gedaan hebben. Je kunt wel ergens een afkeer van hebben, een gevoel hebben, van nee , dat wil ik niet. Maar hoe het is en daadwerkelijk voor je is kun je pas zeggen als je het probeert.

Pffff. even mijn hart gelucht. Gelukkig werd ik niet gemist.......
pi_46718131
ja, en "wij" bepalen dat proberen niet nodig is.
en je kan wel degelijk van te voren een inschatting maken over je gevoel naderhand.

als we dat niet zouden kunnen, dan zouden we in 7 sloten tegelijk lopen, en 13 ongelukken ons deel zijn, en 0 ambachten, want dood.
pi_46718144
quote:
Op maandag 26 februari 2007 23:42 schreef AnnaB het volgende:

[..]
Maar als iemand mij zomaar aanspreekt ? Nou, dan zal ik het echt niet zeggen.
Je moet beter lezen, ik zei toch dat ik er ook niet mee te keur en te koop loop. Maar als ik met mensen in gesprek kom en ze vragen het me, dan ben ik er gewoon eerlijk over. En eerlijk is eerlijk, het grootste gedeelte van de maatschappij zal je toch altijd als "anders" blijven zien. Of je dat nou wilt of niet.

De rest van die lange lap tekst ga ik niet stuk voor stuk bijlangs, want soortgelijke stukken die ben ik hier nu van je al in verschillende topics tegengekomen.

En daarbij raken we hier toch niet over uitgesproken.

Jullie denken er maar van wat jullie er van willen denken en ik denk er van wat ik er van wil denken.

[ Bericht 10% gewijzigd door patricia27 op 26-02-2007 23:55:06 ]
pi_46718285
stel nu, hè, dat er aan die "afwijking" wat te doen zou zijn, een ingreep die qua energie, tijd en gedoe van eenzelfde orde zou zijn als de operaties nu (of de operaties buiten beschouwing gelaten all together)

zou je dan je lichaam aan laten passen aan wat je voelt, of je gevoel aan laten passen aan wat je ziet?
de ingrepen zijn gelijk, hè, even ingrijpend of even 'eenvoudig'.

of is dat een niet te beantwoorden vraag ?
pi_46718601
Geboren, 16 mei 1960. Ruim 16 jaar getrouwd geweest, 3 zonen. Ik ben op 19 oktober 1998 door Dr. Hage geopereerd, heb mij eerste gesprek gehad op dinsdag 29 oktober 1996 bij mevr. v.d Linden, in totaal 4 gesprekken gehad, omdat het moest. In het 1e gesprek was het al duidelijk, maar protocol is protocol (mijn tv optreden was ook door haar gezien), waarvoor ik op vrijdag 25 oktober in een talkshow was geweest bij Goedele Liekens.
Op 13 februari 1997 heb ik toestemming gekregen van het genderteam, en op 13 maart 1997 begonnen met hormonen. in april 1998 gescheiden, omdat ik anders na mijn operatie mijn geslacht niet kon veranderen. Ik heb zo mijn problemen, ten dele door de pech dat ik een infectie heb gehad bij een borst implantaat, met als gevolg chronische (neuropathische) pijn.
Mijn leven is totaal anders dan van elke andere transseksueel, gelukkig wel, we zijn allemaal mensen, zijn allemaal anders. Hebben alleen gemeen dat we in het verkeerde lichaam geboren zijn, of als je omdraait, dat onze hersens/gevoelens zeggen dat we vrouw zijn. Daardoor lopen sommige dingen in het leven parallel, zelfde soort problemen, ervaringen. Maar we blijven allemaal anders, met onze eigen gevoelens, en dingen zoals we zelf willen.
We worden alleen regelmatig door de media, en mede daardoor door een deel van de maatschappij als een bijzonderheid gezien.
Ik ga nu NIET zeggen dat het normaal is als je van geslacht veranderd, maar je bent wie je bent, en je voelt wat je voelt. Een ander kan niet hetzelfde voelen als jou.

Nog 1 waarschuwing trouwens voor de dames die nog in de geslachtsveranderende periode zitten, de maatschappij ziet je na je operatie opeens anders, want dan heb je pas een echte einde gemaakt aan je "man" zijn. Daarvoor zullen velen niet eraan denken, of willen denken waar je mee bezig bent.
Ga er niet van uit als alles nu vlekkeloos verloopt dat dat zo loopt. Ik hoop van wel, en bij een redelijk aantal gaat dat gelukkig ook zo. Langzamerhand wordt de acceptatie beter. Het is nu al heel anders als toen ik bijna 10 jaar geleden begon....(alleen de wachttijden helaas niet)

[ Bericht 0% gewijzigd door AnnaB op 27-02-2007 00:24:54 ]
pi_46718681
quote:
Op maandag 26 februari 2007 23:50 schreef milagro het volgende:
stel nu, hè, dat er aan die "afwijking" wat te doen zou zijn, een ingreep die qua energie, tijd en gedoe van eenzelfde orde zou zijn als de operaties nu (of de operaties buiten beschouwing gelaten all together)

zou je dan je lichaam aan laten passen aan wat je voelt, of je gevoel aan laten passen aan wat je ziet?
de ingrepen zijn gelijk, hè, even ingrijpend of even 'eenvoudig'.

of is dat een niet te beantwoorden vraag ?
Ik kan dat heel simpel beantwoorden. Als ze mij hadden gezegd met 10 jaar pillen slikken en therapie kom je ook van dat gevoel af dat je in een verkeerd lichaam leeft had ik dat gedaan, want nu is heel mijn leven op zijn kop gezet, en wordt ik door mensen soms als zonderling beschouwd, of als omgebouwd......
pi_46718734
quote:
Op maandag 26 februari 2007 23:45 schreef patricia27 het volgende:

[..]

Je moet beter lezen, ik zei toch dat ik er ook niet mee te keur en te koop loop. Maar als ik met mensen in gesprek kom en ze vragen het me, dan ben ik er gewoon eerlijk over. En eerlijk is eerlijk, het grootste gedeelte van de maatschappij zal je toch altijd als "anders" blijven zien. Of je dat nou wilt of niet.

De rest van die lange lap tekst ga ik niet stuk voor stuk bijlangs, want soortgelijke stukken die ben ik hier nu van je al in verschillende topics tegengekomen.

En daarbij raken we hier toch niet over uitgesproken.

Jullie denken er maar van wat jullie er van willen denken en ik denk er van wat ik er van wil denken.
Jij mag denken wat jij wil. Maar praat ajb niet over wij transjes en dat soort zaken.........
pi_46718822
ik ook , hoor, nu ja, niet als omgebouwd, maar wel als zonderling, stom, raar, oud, lelijk, gek, suf, debiel, truttig, slordig, sletterig, burgelijk, hoerig, saai, losbandig, vreemd, van god los.....

lekker belangrijk ik richt me wel op hen die wel wat in me zien, op welk vlak dat ook moge zijn.

je bent echt niet uniek in je niet altijd geaccepteerd voelen, dat overkomt meer mensen om andere redenen, maar met soms dezelfde impact, al dan terecht zo geinterpreteerd, dat gevoel van ernietbijhoren.
pi_46718827
quote:
Op maandag 26 februari 2007 23:45 schreef milagro het volgende:
ja, en "wij" bepalen dat proberen niet nodig is.
en je kan wel degelijk van te voren een inschatting maken over je gevoel naderhand.

als we dat niet zouden kunnen, dan zouden we in 7 sloten tegelijk lopen, en 13 ongelukken ons deel zijn, en 0 ambachten, want dood.
Bij elke inschatting die je maakt kun je fouten maken, anders zouden er bv in het verkeer niet zoveel ongelukken gebeuren, zijn regelmatig het gevolg van inschattingsfouten......
pi_46718885
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 00:08 schreef AnnaB het volgende:

[..]

Bij elke inschatting die je maakt kun je fouten maken, anders zouden er bv in het verkeer niet zoveel ongelukken gebeuren, zijn regelmatig het gevolg van inschattingsfouten......
nou en?

wat wil je nu zeggen?
dat ik wat mis als ik het nooit eens met een "omgebouwde vrouw" die nu dus man is, probeer?

ik gok zomaar dat ik helemaal niets mis.
en al zou ik wat missen, dan is dat vette pech, voor mij, waarom trek jij dat nu zo aan
pi_46718920
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 00:07 schreef milagro het volgende:
ik ook , hoor, nu ja, niet als omgebouwd, maar wel als zonderling, stom, raar, oud, lelijk, gek, suf, debiel, truttig, slordig, sletterig, burgelijk, hoerig, saai, losbandig, vreemd, van god los.....

lekker belangrijk ik richt me wel op hen die wel wat in me zien, op welk vlak dat ook moge zijn.

je bent echt niet uniek in je niet altijd geaccepteerd voelen, dat overkomt meer mensen om andere redenen, maar met soms dezelfde impact, al dan terecht zo geinterpreteerd, dat gevoel van ernietbijhoren.
Vroeger op school werd ik uitgescholden als brillenjood , ik was de eerste in de klas met ene bril, en heel lang de enige.
Mensen willen anderen altijd graag in hokjes plaatsen, maar laten ajb respect hebben voor elkaar. Echt, het zinloos geweld wat steeds vaker voorkomt, komt mede doordat we geen respect meer hebben voor elkaar in de Nederlandse samenleving. We hebben al een mening klaar voor iemand is uitgesproken....
pi_46718978
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 00:10 schreef milagro het volgende:

[..]

nou en?

wat wil je nu zeggen?
dat ik wat mis als ik het nooit eens met een "omgebouwde vrouw" die nu dus man is, probeer?

ik gok zomaar dat ik helemaal niets mis.
en al zou ik wat missen, dan is dat vette pech, voor mij, waarom trek jij dat nu zo aan
Zeg ik dan dat je iets mist ? Nee, ik zeg alleen dat je pas 100% je gevoel achteraf kunt bepalen. Je kunt alleen gevoelens hebben als past niet bij mij, wil ik niet. Allemaal 100% gerechtvaardigd. Maar je weet pas hoe iets is als je het geprobeerd hebt. Ken je de reclame van jaren geleden nog van Campari ?
pi_46719046
je gaat nu weer een kant op, pffft, ........ zinloos geweld, daar gaat dit niet over..... en zo weer terug bij af nu.

niet iedereen heeft respect voor een ander, niet iedereen is 24/7 fatsoenlijk, er zullen altijd mensen zijn die je zullen kwetsen, maar dat geldt voor iedereen, niet alleen voor jou.

ik mag niet verwachten dat iedereen me altijd maar ontziet.
gelukkig ook maar dat dat niet gebeurt, zou je geen vergelijk hebben.
pi_46719050
quote:
Op maandag 26 februari 2007 23:28 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Natuurlijk ken ik je niet in het echt, maar hoe groot is de kans dat je de zelfde jeugd heb gehad als ik ? Nul komma nul toch ? Ieder plantje komt uit een ander zaadje. Wat ik ook wel eens tegen de vader heb gezegd van de befaamde Kelly... het enige wat Kelly en ik gemeen hebben is dat we weten wie Jos Megens is..
Ja, en dat Jos weet wie jij bent. Hoe hij het voor elkaar krijgt weet ik niet, maar volgens mij kent ie echt iedereen die al die jaren bij hem aan zijn bureau gepasseerd zijn.
pi_46719120
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 00:18 schreef milagro het volgende:
je gaat nu weer een kant op, pffft, ........ zinloos geweld, daar gaat dit niet over..... en zo weer terug bij af nu.

niet iedereen heeft respect voor een ander, niet iedereen is 24/7 fatsoenlijk, er zullen altijd mensen zijn die je zullen kwetsen, maar dat geldt voor iedereen, niet alleen voor jou.

ik mag niet verwachten dat iedereen me altijd maar ontziet.
gelukkig ook maar dat dat niet gebeurt, zou je geen vergelijk hebben.
Hoe denk dat het overkomt op iemand die net genezen is van kanker als je de hele tijd tegen die persoon zegt "he, loop niet zo te kankeren"?

Natuurlijk is niet iedereen fatsoenlijk. Wordt iedereen weleens gekwetst, maar daarom is het niet zo dat als je weet dat je mensen kwetst met bepaalde zaken, dat je dat kunt voorkomen, als je dat wil tenminste.
pi_46719223
we halen kanker er nu bij, heel fijn

je mist het punt zo ontzettend steeds, heel vermoeiend.

slaap lekker voor straks
pi_46719423
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 00:26 schreef milagro het volgende:
we halen kanker er nu bij, heel fijn

je mist het punt zo ontzettend steeds, heel vermoeiend.

slaap lekker voor straks
Ik mis het punt niet. mensen kwetsen elkaar nu eenmaal, maar als ik voor iedere keer dat het woord omgebouwd gebruikt wordt voor een transseksueel een euro kreeg , was ik nu multi-miljonair geweest. Ik vind dat woord heel erg kwetsend, net zo als dat voorbeeld van mij met kanker. Iemand die HIV positief is, of aids heeft ga je toch ook niet uitschelden ? Dat is wel gebeurd in het verleden, maar die tijd is gelukkig voor een groot deel voorbij. Zo moeten we in Nederland ook maar eens van dat omgebouwd af als we het over een transseksueel hebben na de operatie. Zolang in de media die term ook te pas en te onpas gebruikt wordt, zal er niets veranderen vrees ik. En er blijven nog genoeg andere kwetsende opmerkingen over
pi_46719470
quote:
Op maandag 26 februari 2007 23:28 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Ik ken jouw jeugd niet en jij de mijne ook niet. Kelly en jij en ik en nog een aantal hier hebben gemeen dat we allemaal TS zijn.
pi_46719532
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 00:36 schreef AnnaB het volgende:

[..]
Zo moeten we in Nederland ook maar eens van dat omgebouwd af als we het over een transseksueel hebben na de operatie. Zolang in de media die term ook te pas en te onpas gebruikt wordt, zal er niets veranderen vrees ik.
Wat wil jij daar nou aan veranderen . De maatschappij verander je nou eenmaal niet.
En je kan niet alleen de media de schuld geven. Mensen waren er zonder de media ook vast en zeker wel achter gekomen wat een transsexueel is.
pi_46719542
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 00:38 schreef patricia27 het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Ik ken jouw jeugd niet en jij de mijne ook niet. Kelly en jij en ik en nog een aantal hier hebben gemeen dat we allemaal TS zijn.
Statistisch gezien is de kans dat je een zelfde jeugd hebt gehad heel klein. Dat er gemeenschappelijke kenmerken zijn, of kunnen zijn, is iets anders dan dezelfde jeugd hebben. Onze ouders zijn ook allemaal anders, onze omgevingen ook. Onze karakters ook.
pi_46719570
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 00:42 schreef AnnaB het volgende:

[..]

Statistisch gezien is de kans dat je een zelfde jeugd hebt gehad heel klein. Dat er gemeenschappelijke kenmerken zijn, of kunnen zijn, is iets anders dan dezelfde jeugd hebben. Onze ouders zijn ook allemaal anders, onze omgevingen ook. Onze karakters ook.
Dat weet ik natuurlijk ook wel.
Maar we zijn wel allemaal trans (inclusief Kelly)
pi_46719631
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 00:42 schreef patricia27 het volgende:

[..]

Wat wil jij daar nou aan veranderen . De maatschappij verander je nou eenmaal niet.
En je kan niet alleen de media de schuld geven. Mensen waren er zonder de media ook vast en zeker wel achter gekomen wat een transsexueel is.
Dat jij daar niks aan wil veranderen mag je zelf bepalen. Ik ben niet bepaald blij met de term omgebouwd. Bovendien veranderd de maatschappij voortdurend. Er zijn landen waar er toch wel iets meer respect getoond wordt voor mensen die van geslacht veranderd zijn. 100% acceptatie zul je nooit bereiken, maar streef bv eens naar 50% van de mensen die een post-op transseksueel niet als omgebouwd beschouwen. En de invloed van de media is heel erg groot in de maatschappij, vergis je daar niet in.
pi_46719748
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 00:44 schreef patricia27 het volgende:

[..]

Dat weet ik natuurlijk ook wel.
Maar we zijn wel allemaal trans (inclusief Kelly)
Gelukkig zijn we ook allemaal niet even dom als Kelly. (Of doet ze dat expres misschien ?)
Ja, transseksueel zijn geeft een bepaalde mate van gelijkheid. En daar blijft het gelukkig ook bij. Ik moet er niet aan denken als iedereeen gelijk zou zijn aan elkaar (alle vrouwen hetzelfde, alle mannen hetzelfde, een beetje science fiction beeld. Transseksualiteit bestaat dan niet, want je lichaam wordt compleet getransformeerd (klinkt een stuk beter dan omgebouwd...) tot vrouw, inclusief de 4-wekelijkse ongemakjes, die ik graag gehad zou hebben....)
pi_46719759

Ik vind 'm geweldig. .
Oi!
pi_46719842
Hij IS geweldig.... Is niet respectloos ofzo. Geeft alleen aan dat niet alles altijd is als dan dat je denkt dat het is. Schitterend

(maar ergens zou het me toch verbazen als ze echt een transseksueel voor die foto gebruikt hebben. Zou het wel goed vinden als dat zo is)
pi_46722145
Mannen vinden dit trouwens alleen maar een interessant onderwerp als het gaat om dit:
Verder boeit het ze niet...

Moet een transseksueel... aan een wipkip vertellen dat ze ooit een man was? Moet een transseksueel.....

Kijk en als er hier topics worden geopend over mensen zoals WIJ, dan wordt het aangeduid met transseksuelen.
Kijk maar naar het bovenste voorbeeld. Anders had er wel gestaan: MOET EEN VROUW VERTELLEN AAN EEN WIPKIP DAT ZE OOIT EEN MAN WAS.

En dat verschil zal er altijd blijven. Hoe hard dat voor sommigen hier ook mag zijn...
Het is wel de harde realiteit.

[ Bericht 10% gewijzigd door patricia27 op 27-02-2007 08:06:49 ]
pi_46722176
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 00:53 schreef AnnaB het volgende:

[..]

Ja, transseksueel zijn geeft een bepaalde mate van gelijkheid.
O dus hierbij geef je toch aan dat we allemaal transseksuelen zijn.
  Redactie Frontpage dinsdag 27 februari 2007 @ 07:42:41 #111
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_46722221
Lieve Schat, dat is nu juist de insteek van dit topic. Het gaat over transeksuelen, niet over vrouwen van geboorte
pi_46722233
quote:
Op maandag 26 februari 2007 23:24 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Dat is dus jouw werkelijkheid... dat bedoel ik dus, want mijn transitie is helemaal niet zo vervelend.. ik word er moe van dat alles zo zielig moet worden gevonden en zo moeilijk... komop zeg... leef is een beetje... ja daarom reageer ik zo fel...
Hoezo zielig moet worden gevonden? Dus jij denkt, omdat ik een andere realiteit dan jij voor ogen heb, dat daarom ik mijn transitie als vervelend ervaar. Dus niet. Dan sla je de plank wel mis. Het tegendeel is namelijk waar.

Ik blijf gewoon de realiteit onder ogen zien zoals het is en niet anders.

In het UMCG of VU wordt ook duidelijk gezegd in het begin door die dokters, besef goed waar je aan begint en besef wel dat het allemaal kunstmatig (en dus nep) is.
Het wordt gewoon nooit echt. Hoe graag je dat ook zou willen.
En daar ben ik mij dus terdege van bewust. Maar ik kan daar wel mee leven.
HET WORDT GEWOON NOOIT ECHT

Wij zijn nou eenmaal geen echte vrouwen. Wanneer dringt dat eens tot jullie hersens door.

En zoals ik ook al zei, daar zullen jullie ook IRL nog vaak mee geconfronteerd worden.

Hard om te horen he? Maar is wel de waarheid!

Daarom spreek ik dan zelf liever over transvrouw i.p.v. vrouw
En ja, dat ondanks dat ik overal waar ik ook kom gewoon netjes met mevrouw aangesproken wordt.

[ Bericht 2% gewijzigd door patricia27 op 27-02-2007 08:30:51 ]
pi_46722239
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 07:42 schreef SunChaser het volgende:
Lieve Schat, dat is nu juist de insteek van dit topic. Het gaat over transeksuelen, niet over vrouwen van geboorte
Ja hallo, moet je niet tegen mij zeggen. Ik weet het zelf dondersgoed. Praat dat de andere transjes hier maar aan hun verstand. Dat zal je niet lukken. Zij zijn vrouw, klaar punt uit. Dat valt niet met ze over te discussieren.

Ze willen gewoonweg niet horen of weten dat de realiteit toch wel wat anders is.

Nou, ze dromen maar lekker verder in hun "droomwereld".

Je reageerd trouwens wel laat. We zijn inmiddels 3 bladzijden verder

[ Bericht 8% gewijzigd door patricia27 op 27-02-2007 08:13:04 ]
  Redactie Frontpage dinsdag 27 februari 2007 @ 08:15:05 #114
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_46722412
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 07:46 schreef patricia27 het volgende:

[..]

Ja hallo, moet je niet tegen mij zeggen. Ik weet het zelf dondersgoed. Praat dat de andere transjes hier maar aan hun verstand. Dat zal je niet lukken. Zij zijn vrouw, klaar punt uit. Dat valt niet met ze over te discussieren.

[q]

En voor hetero's blijven ze voormalig man. Dat dat gevoelig ligt snap ik, maar hoe wij dingen zien en ervaren kun je niet zomaar terzijde schuiven

[q]

Wat ben jij trouwens, heb niet alles gelezen. Even korte update
pi_46722424
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 07:42 schreef SunChaser het volgende:
En schijnbaar zien ze zichzelf toch echt wel zo, anders ga je ook niet reageren in topics over transseksuelen.
Dan zit je wel in topics voor gewone vrouwen Mja, dan houden ze zichzelf weer gigantisch voor de gek, want dat zijn ze niet.

[ Bericht 3% gewijzigd door patricia27 op 27-02-2007 08:25:25 ]
pi_46722435
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 08:15 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Wat ben jij trouwens, heb niet alles gelezen. Even korte update
Ik ben zelf ook pre-op transsexueel. Gebruik al wel hormonen, maar nog geen operatie gehad dus.
Zo genoeg duidelijk

Gek eigenlijk he, dat ik er dan toch zo realistisch en eerlijk over ben en denk
pi_46722553
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 07:46 schreef patricia27 het volgende:

[..]

Ze willen gewoonweg niet horen of weten dat de realiteit toch wel wat anders is.

Je reageerd trouwens wel laat. We zijn inmiddels 3 bladzijden verder
Hoezo kleinerend... transjes...

Bovendien is tegen mij bij het nooit gezegd dat het allemaal nep is, dat we nepvrouwen zouden zijn. Ik heb tegenover mijn psychologe moeten bewijzen dat het gevoel van vrouw zijn onverdringbaar was...Wat is er dan nep ? mijn vagina ? Zij wordt niet vanzelf vochtig, hebben biologische vrouwen ook weleens last van. Borsten ? Zijn 100% borst, ik heb zelfs een tijdje melkafgifte gehad. En welke man of vrouw behalve transseksuelen moeten bewijzen dat ze anders zijn .Is ook wel logisch, maar wat is nu het belangrijkste, dat schilletje ? Voor mij niet. Ik voel me vrouw, dus ben ik een vrouw. Lees het boek "Ich bin mein eigene frau" maar eens van een duits travestiet/transseksueel maar eens. Die buitenkant is voor de buitenwereld van belang. Ik voel me geen 2e rangs vrouw of wat dan ook. De natuur maakt nog wel meer rare fouten dan alleen transseksuelen......
En ik leef niet in een droomwereld. wat is er mis mee dat ik mezelf geen transvrouw voel ???? Gevoelens zijn persoonlijk, en voor iedereen anders. Accepteer dat nou maar eens ipv van lotgenoten lekker aan te vallen.
Ben je trouwens wel echt transseksueel, of ben je een van die leuke mensen die zich in een forum anders voordoen als dat ze in werkelijkheid zijn ????? En lekker de boel opruien ?
pi_46722565
Jeetje, wat een hoop gezever om niets vannacht.
pi_46722590
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 08:30 schreef AnnaB het volgende:

[..]

Hoezo kleinerend... transjes...
Ik vind dat wel meevallen. Ik gebruik zelf ook vaak 'transjes'. Vind het eigenlijk vriendelijker klinken dan transseksuelen.
pi_46722597
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 08:31 schreef BetaWolff het volgende:
Jeetje, wat een hoop gezever om niets vannacht.
Nog even over die mannen, jij kent ze niet, maar je weet dus wel dondersgoed welke mannen ik bedoel.
pi_46722614
quote:
Op maandag 26 februari 2007 21:52 schreef patricia27 het volgende:

Jij kent ze niet zeg je, dan weet je dus dondersgoed welke mannen ik bedoel.
quote:
Ken jij ze dan BetaWolff, heteromannen die een vaste relatie hebben met een pre-op?
pi_46722620
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 08:34 schreef patricia27 het volgende:

[..]

Nog even over die mannen, jij kent ze niet, maar je weet dus wel dondersgoed welke mannen ik bedoel.
Als je even geduld had gehad had je vanzelf mijn reactie gezien. Maar volgens mij is er een beetje een misverstand ofzo.
pi_46722626
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 08:33 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Ik vind dat wel meevallen. Ik gebruik zelf ook vaak 'transjes'. Vind het eigenlijk vriendelijker klinken dan transseksuelen.
Ik vindt er zelf ook niets kleinerends aan eerlijkgezegd. We zijn toch ook transjes. Of wil jij "alweer" wat anders beweren.

[ Bericht 7% gewijzigd door patricia27 op 27-02-2007 08:45:26 ]
pi_46722674
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 08:33 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

En ik vindt transvrouw weer net iets vriendelijker klinken dan omgebouwd of transsexueel.
pi_46722687
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 00:57 schreef AnnaB het volgende:
(maar ergens zou het me toch verbazen als ze echt een transseksueel voor die foto gebruikt hebben. Zou het wel goed vinden als dat zo is)
Ja, dat is een transje. Ik ben alleen d'r naam even kwijt. Vrij bekend als model.
pi_46722766
quote:

[..]

Ben je trouwens wel echt transseksueel, of ben je een van die leuke mensen die zich in een forum anders voordoen als dat ze in werkelijkheid zijn ????? En lekker de boel opruien ?
Ja hoor, je hebt helemaal gelijk! Ik ben een faker en zit hier de boel te faken

Baaj The Weey, we waren toch geen transsexuelen, maar vrouwen
Nu heb je het toch weer over transsexuelen.

Anders had je wel neergezet: Ben je trouwens wel echt vrouw, of ben je een van die leuke mensen die zich in een forum anders voordoen als dat ze in werkelijkheid zijn ????? En lekker de boel opruien ?

[ Bericht 13% gewijzigd door patricia27 op 27-02-2007 09:03:27 ]
pi_46722957
Gelukkig leven we in een vrije wereld. k voel me ondanks mijn transseksueel verleden vrouw. En een ieder heeft zijn eigen gevoelens en ideeën daarover. Laten we elkaar dan ook daarin in elkaars waarde laten !
pi_46723008
quote:

[..]

Volgens mij is Patries een echte vrouw... en jij trouwens ook. En ze mag dan niet al te subtiel zijn wat d'r posts betreft (heb ook wat van d'r op travestie.org langs zien komen, en ze is d'r idd. wel een keiharde realist) maar ze heeft net zo veel recht op d'r mening als jij.

Ze moet niet doen alsof haar mening de Enige Ware is, maar dat is een heel ander punt...
pi_46723180
Maar dan moet ze niet tegen Anna gaan zeggen dat je de maatschapij kan veranderen, terwijl ze zelf met een nieuwe beschaving aan komt zetten: "De transvrouwen..."

Zover ik me kan herinneren, altans in mijn jeugd, wilde ik gewoon een meisje zijn...en geen transmeisje/vrouw. Tuurlijk zullen we nooit helemaal vrouw zijn. Hoevaak hebben we wel naar ons hoofd geslingerd gekregen dat we geluk zouden moeten hebben dat we niet ongesteld kunnen raken. Met in het achterhoofd gelijk dat stemmetje dat antwoord: "Ja en dus ook niet zwanger..."

Er is inderdaad bij het VU gewaarschuwd voor het een en ander, maar NOOIT dat we nep zijn en als transvrouw door het leven moeten gaan. Zij helpen je juist om zo passabel mogelijk je leven door te zetten als vrouw.
pi_46723332
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 09:15 schreef Meike26 het volgende:
Maar dan moet ze niet tegen Anna gaan zeggen dat je de maatschapij kan veranderen, terwijl ze zelf met een nieuwe beschaving aan komt zetten: "De transvrouwen..."

Zover ik me kan herinneren, altans in mijn jeugd, wilde ik gewoon een meisje zijn...en geen transmeisje/vrouw. Tuurlijk zullen we nooit helemaal vrouw zijn. Hoevaak hebben we wel naar ons hoofd geslingerd gekregen dat we geluk zouden moeten hebben dat we niet ongesteld kunnen raken. Met in het achterhoofd gelijk dat stemmetje dat antwoord: "Ja en dus ook niet zwanger..."

Er is inderdaad bij het VU gewaarschuwd voor het een en ander, maar NOOIT dat we nep zijn en als transvrouw door het leven moeten gaan. Zij helpen je juist om zo passabel mogelijk je leven door te zetten als vrouw.
Schijnbaar heb je niet goed gelezen, want ik zei tegen Anna dat wij de maatschappij nou eenmaal NIET kunnen veranderen.

Kunstmatig is toch hetzelfde als nep, en dus niet echt. Of zie ik dat verkeerd? Kunstmatig is net even iets netter verwoord. Het is maar net hoe jij het wil zien of lezen. Je moet je gewoon realiseren dat alles gemaakt wordt en niet echt is dus. Er wordt naar gestreefd om het zo "natuurlijk" mogelijk te maken
En je hebt mij niet horen zeggen dat het VU zegt dat je als transvrouw door het leven moet gaan. Maar ze waaschuwen je wel dat je je goed moet realiseren dat het nooit echt wordt. Althans daar komt het wel op neer.
Ook een groot deel van de maatschappij zal het altijd zo blijven zien als geen echte vrouw.

[ Bericht 0% gewijzigd door patricia27 op 27-02-2007 10:32:51 ]
pi_46723650
Nog steeds jammer trouwens dat er bijna helemaal geen biologische mannen en vrouwen reageren (terwijl die hier in overgrote meerderheid zitten).
Hier zitten mensen van alle leeftijden en pluimages, dus ik denk dat dat best wel een redelijke afspiegeling is van de maatschappij. Jammer dat zij niet massaal reageren. Ben benieuwd naar hun mening. Dan is het tenminste ook niet zo eenzijdig.

Zij (de mannen dan) vinden het schijnbaar alleen maar belangrijk of een trans tijdens een sexdate vooraf al dan niet eerlijk is over zijn/haar verleden

[ Bericht 13% gewijzigd door patricia27 op 27-02-2007 09:48:10 ]
pi_46723722
Misschien dat die zich even niet willen wagen in dit kippenhok.
pi_46723724
Wij kunnen de maatschappij niet veranderen, maar de maatschappij veranderd wel voortdurend, en als de media langzamerhand eens gingen ophouden met te praten over oa omgebouwd verdwijnen dat soort termen voor een belangrijk deel uit de maatschappij, nooit helemaal, maar wel voor een deel. En alles is meegenomen toch ?
pi_46723802
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 09:47 schreef AnnaB het volgende:
Wij kunnen de maatschappij niet veranderen, maar de maatschappij veranderd wel voortdurend, en als de media langzamerhand eens gingen ophouden met te praten over oa omgebouwd verdwijnen dat soort termen voor een belangrijk deel uit de maatschappij, nooit helemaal, maar wel voor een deel. En alles is meegenomen toch ?
Daar heb je wel gelijk aan, maar dan ben je nog steeds niet af van de term transseksueel. Die is en zal altijd blijven bestaan. Wat wil je daar aan doen dan als je toch niet in dat hokje ingedeeld wilt worden?
pi_46723807
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 09:46 schreef BetaWolff het volgende:
Misschien dat die zich even niet willen wagen in dit kippenhok.
Dat vindt ik geen reden, ik denk dat er hier wel topics zijn waar het een groter kippenhok is als hier.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 09:56:38 #136
128702 ChantalC
it's a girl!
pi_46723872
quote:

[..]

Aanwezig
Daten?
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
pi_46723931
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 09:52 schreef patricia27 het volgende:

[..]

Dat vindt ik geen reden, ik denk dat er hier wel topics zijn waar het een groter kippenhok is als hier.
Oh, vast wel. Misschien projecteer ik een beetje.
pi_46724003
Ik heb hier trouwens ook nog weinig bijdragen in deze topic gezien van SunChaser.
Of zal die dan toch nog steeds bezig zijn om z'n "angsten" m.b.t. transseksuelen te overwinnen?

Ik heb hem eerlijkgezegd alleen maar gehoord over het feit dat deze topic gaat over transsexuelen en niet over biologisch geboren vrouwen. Dat was allang duidelijk toch dat het daarover gaat
pi_46724135
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 10:04 schreef patricia27 het volgende:
Ik heb hier trouwens ook nog weinig bijdragen in deze topic gezien van SunChaser.
Of zal die dan toch nog steeds bezig zijn om z'n "angsten" m.b.t. transseksuelen te overwinnen?
Misschien heeft hij nu wel een date met een transje.
quote:
Ik heb hem eerlijkgezegd alleen maar gehoord over het feit dat deze topic gaat over transsexuelen en niet over biologisch geboren vrouwen. Dat was allang duidelijk toch dat het daarover gaat
Nouja, er wordt wel een hoop off-topic gepost hier, dus echt vreemd vind ik die reactie dan weer niet.
pi_46724175
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 10:09 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Misschien heeft hij nu wel een date met een transje.
[..]
Vast en zeker @ChantalC
Misschien is z'n moeder er wel bij om z'n handje vast te houden
  Redactie Frontpage dinsdag 27 februari 2007 @ 10:30:37 #141
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_46724670
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 10:04 schreef patricia27 het volgende:
k heb naast werk ook nog andere interesses, ben niet van uur tot uuur bezig met transseksualiteit :_
  Redactie Frontpage dinsdag 27 februari 2007 @ 10:31:24 #142
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_46724693
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 09:56 schreef ChantalC het volgende:

[..]

Daten?
Seksdate?
pi_46725707
Dus toch !! :p
  dinsdag 27 februari 2007 @ 12:50:33 #144
128702 ChantalC
it's a girl!
pi_46728753
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 10:31 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Seksdate?
Neuh durf je toch niet...
chantalcoolsma.nl
pi_46728949
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 00:57 schreef AnnaB het volgende:

Hello, meet Caroline Cossey, a.k.a. Tula.

Geopereerd in 1974. Fotomodel en figurant geweest in een James Bond film. (Zie foto, Tula staat helemaal links in de witte bikini.)
Oi!
pi_46730414
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 09:51 schreef patricia27 het volgende:

[..]

Daar heb je wel gelijk aan, maar dan ben je nog steeds niet af van de term transseksueel. Die is en zal altijd blijven bestaan. Wat wil je daar aan doen dan als je toch niet in dat hokje ingedeeld wilt worden?
Van hokjes houden doe ik al helemaal niet, want dan zit ik in teveel hokjes naar mijn zin.
De term transseksualiteit krijg je niet weg. Dat je ook na je operatie nog transseksueel BENT okay, maar ik voel me geen transseksueel meer, ik voel me gewoon vrouw. En hoe een ander zich voelt, daar heb ik mij niet mee te bemoeien.
Het gaat mij trouwens ook om de term omgebouwd die ik graag zo min mogelijk gebruikt zou willen zien/horen.

[ Bericht 6% gewijzigd door AnnaB op 27-02-2007 13:43:07 ]
pi_46730541
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 12:56 schreef MUUS het volgende:

Hello, meet Caroline Cossey, a.k.a. Tula.
Ik had het ondertussen al gelezen. Niks mis mee zou ik zo zeggen. Het voordeel is wel naarmate je jonger van geslacht veranderd, de kans op een meer geslaagde transitie groter is. De manlijke hormonen hebben dan gewoon toch minder lang hun werk kunnen doen in je lichaam. En ja, de een is van nature al vrouwelijker ook, daar verander je (gelukkig) ook niks aan.
  Redactie Frontpage dinsdag 27 februari 2007 @ 13:59:58 #148
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_46731164
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 12:50 schreef ChantalC het volgende:

[..]

Neuh durf je toch niet...
Met jou wel hoor
  dinsdag 27 februari 2007 @ 14:19:18 #149
128702 ChantalC
it's a girl!
pi_46731772
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 13:59 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Met jou wel hoor
Je was toch vrij stellig in je opvattingen... Vanwaar die ommeslag?
chantalcoolsma.nl
pi_46733402
Hij is tot inkeer gekomen na de foto van Tula !!
  dinsdag 27 februari 2007 @ 16:07:07 #151
128702 ChantalC
it's a girl!
pi_46735606
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 15:05 schreef Meike26 het volgende:
Hij is tot inkeer gekomen na de foto van Tula !!
Ja ik denk het...
chantalcoolsma.nl
  Redactie Frontpage dinsdag 27 februari 2007 @ 16:13:36 #152
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_46735875
Nou, er zit idd verschil in de ene transeksueel en de andere

Maar ik begrijp dat je echt openstaat voor een seksdate ChantalC?
  Redactie Frontpage dinsdag 27 februari 2007 @ 16:14:34 #153
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_46735912
Even wat anders, ik zou wel een special over dit onderwerp willen houden in FOK!radio. Moet t overleggen met Nolius, maar wie wil eventueel op de radio in Utrecht en bv as maandag?
  dinsdag 27 februari 2007 @ 16:25:53 #154
128702 ChantalC
it's a girl!
pi_46736356
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 16:13 schreef SunChaser het volgende:

Maar ik begrijp dat je echt openstaat voor een seksdate ChantalC?
Wat denk je zelf? No way dus... Ik ga alleen voor het echte langdurige werk...
chantalcoolsma.nl
pi_46736639
<< Geen intresse in Fok!Radio... dan mag ik wel in Utrecht wonen, maar na een eenmalig televisie-optreden en een artikeltje in een hip meidenblad, houd ik het voor gezien
pi_46736708
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 16:25 schreef ChantalC het volgende:

[..]

Wat denk je zelf? No way dus... Ik ga alleen voor het echte langdurige werk...
Sommige one-night stands kunnen heel lang duren hoor Chantal
pi_46736874
Ik heb ook weinig zin om mee te doen in een radioitem.
pi_46741284
@SC: goed idee, eindelijk een reden om fok!radio te luisteren.

(meedoen lijkt me niks voor mij overigens.. ik ben al zo schuw in 't dagelijks leven, en ik ben nou ook niet dat je zegt representatief...)
pi_46741476
Maar zo te zien kan ie nog geen kandidate vinden.... dus nog maar afwachten of het luisteren je beloond word Hildy. En daarbij... als dit topic al 5 pagina's ken, ben ik wel beneiuwd hoeveel zendtijd ze voor dit item gaan inboeken...
pi_46741637
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 09:25 schreef patricia27 het volgende:

[..]

Kunstmatig is toch hetzelfde als nep, en dus niet echt. Of zie ik dat verkeerd? Kunstmatig is net even iets netter verwoord. Het is maar net hoe jij het wil zien of lezen. Je moet je gewoon realiseren dat alles gemaakt wordt en niet echt is dus.
Misschien een mooie analogie: ik heb Asperger. Dat betekend heel concreet dat ik een hele hoop sociale dingen gewoon moet faken. Kunstmatig dus. Maar dat betekend absoluut niet dat dat dan nep is, dat ik maar doe alsof wat sociale dingen betreft. Het is alleen dat ik als ik wil dat mensen de juiste dingen over mij opvangen, ik er bewust voor moet kiezen dat uit te stralen in plaats van dat dat bij mij automatisch gaat zoals bij de meeste mensen.

Zo zit 't ook bij transjes naar mijn idee: een transvrouw is misschien dan een kunstmatige vrouw, maar zeker geen nepvrouw. Een travo, dat is een nepvrouw.

Maar dat is mijn haarkloverij...

[ Bericht 1% gewijzigd door Hildy op 27-02-2007 18:53:55 ]
pi_46741739
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:42 schreef Meike26 het volgende:
Maar zo te zien kan ie nog geen kandidate vinden.... dus nog maar afwachten of het luisteren je beloond word Hildy. En daarbij... als dit topic al 5 pagina's ken, ben ik wel beneiuwd hoeveel zendtijd ze voor dit item gaan inboeken...
Hm. MP3 is ongeveer een halve meg per minuut voor spraak, dus met 1 gigabyte als maximum voor de uitzending zit je op iets meer dan 34 uur. Mwoah,.. is te doen.
pi_46741904
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 09:42 schreef patricia27 het volgende:
Nog steeds jammer trouwens dat er bijna helemaal geen biologische mannen en vrouwen reageren (terwijl die hier in overgrote meerderheid zitten).
Hoi, ik zat wel in het vorige topic en vond het ook interessant maar mij ontgaat een beetje wat in dit topic de discussiewaarde is. Dus poneer een stelling of een vraag en ik ben weer van de partij
pi_46742288
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:55 schreef Xennia het volgende:

[..]

Hoi, ik zat wel in het vorige topic en vond het ook interessant maar mij ontgaat een beetje wat in dit topic de discussiewaarde is. Dus poneer een stelling of een vraag en ik ben weer van de partij
Jij kan toch ook een goede stelling poneren?
Als je d'r eentje heb dan tenminste.

Stiekem weet ik dan waarschijnlijk alweer welke het wordt. Zal vast wel deze zijn
Moet een transseksueel.....

Maar daar is in dat topic (7 bladzijden) ook al genoeg over gezegd.
pi_46742699
Misschien een mooie nieuwe stelling voor de niet-transjes: is een transseksuele vrouw een echte vrouw?
pi_46742792
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:15 schreef Hildy het volgende:
Misschien een mooie nieuwe stelling voor de niet-transjes: is een transseksuele vrouw een echte vrouw?
Ja, ik ben benieuwd hoeveel er reageren. Ik denk weinig. Er wordt vast en zeker gewoon overheen gelezen.

[ Bericht 6% gewijzigd door patricia27 op 27-02-2007 19:35:57 ]
  Redactie Frontpage dinsdag 27 februari 2007 @ 19:18:40 #166
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_46742816
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:42 schreef Meike26 het volgende:
2,5 uur, een special dus
pi_46742965
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:18 schreef SunChaser het volgende:

[..]

2,5 uur, een special dus
Da's serieus nog best lang eigenlijk. Dan zou je haast kunnen proberen of je ook hulpverleners/behandelaars te pakken kunt krijgen.
pi_46743222
Misschien wel Jos (coördinator genderteam VU) nog wel iets zeggen, Of dr. Luc Gijs (hoofd psychologen genderteam VU), of dr. Van Trotsenburg (Hoofd van het genderteam, Prof. Gooren doet geen uitvoerend werk meer, alleen nog wetenschappelijk onderzoek etc).....
  dinsdag 27 februari 2007 @ 19:27:19 #169
128702 ChantalC
it's a girl!
pi_46743231
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 16:34 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Sommige one-night stands kunnen heel lang duren hoor Chantal
Ja boeien... Ik wil gewoon een vent met net als ik een BMW onder zijn kont...
chantalcoolsma.nl
pi_46743289
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:27 schreef AnnaB het volgende:
Misschien wel Jos (coördinator genderteam VU) nog wel iets zeggen, Of dr. Luc Gijs (hoofd psychologen genderteam VU), of dr. Van Trotsenburg (Hoofd van het genderteam, Prof. Gooren doet geen uitvoerend werk meer, alleen nog wetenschappelijk onderzoek etc).....
Of bijv. iemand als Arianne v/d Ven. Die is gendertherapeute geweest en zelf ook trans. Ze is nu journaliste en is dus absoluut niet mediaschuw.
  Redactie Frontpage dinsdag 27 februari 2007 @ 19:29:34 #171
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_46743358
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:22 schreef Hildy het volgende:

[..]

Da's serieus nog best lang eigenlijk. Dan zou je haast kunnen proberen of je ook hulpverleners/behandelaars te pakken kunt krijgen.
Er moet iig een gast zi9jn
  dinsdag 27 februari 2007 @ 19:32:25 #172
128702 ChantalC
it's a girl!
pi_46743478
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:29 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Er moet iig een gast zi9jn
Joh?
chantalcoolsma.nl
pi_46743668
Als je toch zo veel tijd hebt kan je trouwens ook kijken of je een van de trans-heren kunt strikken.
pi_46744096
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:15 schreef Hildy het volgende:
Ik vind en dat is mijn persoonlijke, subjectieve mening dat een transseksuele vrouw het vrouw-zijn dicht kan benaderen, maar nooit een echte vrouw zal zijn.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 19:58:11 #175
128702 ChantalC
it's a girl!
pi_46744754
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:45 schreef Xennia het volgende:

[..]

Ik vind en dat is mijn persoonlijke, subjectieve mening dat een transseksuele vrouw het vrouw-zijn dicht kan benaderen, maar nooit een echte vrouw zal zijn.
Wat is een "echte vrouw"? Aangezien de meeste mensen afgaan op uiterlijkheden (tastbare zaken) kan ik me het antwoord wel voorstellen. Echter persoonlijk denk ik dat er meer is dan alleen het omhulsel. Mentaal (ontastbaar) telt voor mij meer.
chantalcoolsma.nl
pi_46745091
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:58 schreef ChantalC het volgende:

[..]

Wat is een "echte vrouw"? Aangezien de meeste mensen afgaan op uiterlijkheden (tastbare zaken) kan ik me het antwoord wel voorstellen. Echter persoonlijk denk ik dat er meer is dan alleen het omhulsel. Mentaal (ontastbaar) telt voor mij meer.
Een ''echte vrouw'' is naar mijn mening een biologische vrouw. Mentaal gezien kan een man vrouwelijke trekken hebben en een vrouw mannelijke trekken.

[ Bericht 20% gewijzigd door Xennia op 27-02-2007 20:22:55 ]
pi_46745185
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:18 schreef SunChaser het volgende:

[..]

2,5 uur, een special dus
Weet Nolius dat al?
Oi!
pi_46745745
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 20:06 schreef Xennia het volgende:

[..]

Een ''echte vrouw'' is naar mijn mening een biologische vrouw. Mentaal gezien kan een man vrouwelijke trekken hebben en een vrouw mannelijke trekken
Maar mannelijke trekken bij vrouwen worden veel makkelijker geaccepteerd dan vrouwelijke trekken bij mannen. Wat als een man nu zo vrouwelijk is dat "hij" beter af is als vrouw? Is het dan een man of een vrouw voor je?
pi_46745900
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 20:21 schreef Hildy het volgende:

[..]

Maar mannelijke trekken bij vrouwen worden veel makkelijker geaccepteerd dan vrouwelijke trekken bij mannen. Wat als een man nu zo vrouwelijk is dat "hij" beter af is als vrouw? Is het dan een man of een vrouw voor je?
Ik geloof wel dat er mannen zijn die zich meer vrouw voelen en zo door het leven willen gaan, of zelfs geen andere keuze hebben dan dat. Dat ontken ik niet. En ik geloof ook best dat hij gelukkiger kan zijn in een vrouwenlichaam. Voor mij blijft het gevoelsmatig en genetisch echter in aanleg een man.
Klein voorbeeld: ik ben blond en als ik mijn haar zwart verf (de buitenkant verander), ben ik genetisch gezien nog steeds een blondine. Nu is je haarkleur veranderen wel omkeerbaar en een geslachtsoperatie niet, maar je genetische constitutie is ongewijzigd. Je hebt nog steeds een X en een Y, ook al lijk je een XX
pi_46746257
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 20:24 schreef Xennia het volgende:

[..]

Ik geloof wel dat er mannen zijn die zich meer vrouw voelen en zo door het leven willen gaan, of zelfs geen andere keuze hebben dan dat. Dat ontken ik niet. En ik geloof ook best dat hij gelukkiger kan zijn in een vrouwenlichaam. Voor mij blijft het gevoelsmatig en genetisch echter in aanleg een man.
Klein voorbeeld: ik ben blond en als ik mijn haar zwart verf (de buitenkant verander), ben ik genetisch gezien nog steeds een blondine. Nu is je haarkleur veranderen wel omkeerbaar en een geslachtsoperatie niet, maar je genetische constitutie is ongewijzigd. Je hebt nog steeds een X en een Y, ook al lijk je een XX
Zijn AIS-vrouwen daarmee voor jou ook mannen?
pi_46746883
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 20:24 schreef Xennia het volgende:

[..]

Blijft een feit dat wetenschappelijk is bewezen dat de chromosomen , je lichaan dus niet je genderidenteit bepalen, anders was er ook iets van in DSM gekomen. Op een of andere manier zijn er mannenlichamen met een psychische een vrouw van binnnen en andersom, en in de geschiedenis zijn er bewijzen dat dit altijd al heeft voorgekomen, en in bijna alle culturen voorkomt/voorkwam. Men neemt aan dat bv medicijnmannen vroeger ook weleens dit soort afwijkingen gehad kunnen hebben.
pi_46747146
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 20:32 schreef BetaWolff het volgende:
Zijn AIS-vrouwen daarmee voor jou ook mannen?
Moeilijk te zeggen, maar ik denk dat zij ''gewoon'' interseksueel zijn.
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 20:46 schreef AnnaB het volgende:
Blijft een feit dat wetenschappelijk is bewezen dat de chromosomen , je lichaan dus niet je genderidenteit bepalen, anders was er ook iets van in DSM gekomen. Op een of andere manier zijn er mannenlichamen met een psychische een vrouw van binnnen en andersom, en in de geschiedenis zijn er bewijzen dat dit altijd al heeft voorgekomen, en in bijna alle culturen voorkomt/voorkwam. Men neemt aan dat bv medicijnmannen vroeger ook weleens dit soort afwijkingen gehad kunnen hebben.
Dat bestrijd ik ook niet. Je kunt er als een man uitzien, maar je vrouw voelen. Dat is een feit.
pi_46747630
Kan iemand mij in één zin uitleggen waar dit topic over gaat? Alvast bedankt.
pi_46747739
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 21:03 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
Kan iemand mij in één zin uitleggen waar dit topic over gaat? Alvast bedankt.
if it looks like a duck, walks like duck, quacks like a duck, will it fuck like a duck?
pi_46747795
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 20:53 schreef Xennia het volgende:

[..]

Moeilijk te zeggen, maar ik denk dat zij ''gewoon'' interseksueel zijn.
AIS is een vorm van interseksualiteit, maar daarmee blijft de genetische blauwdruk een man. Zijn het werkelijk de genen die voor jou bepalend zijn? Weet je zeker dat het niet iets zuiver gevoelsmatigs is?
pi_46747900
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 21:06 schreef milagro het volgende:

[..]

if it looks like a duck, walks like duck, quacks like a duck, will it fuck like a duck?
Briljant
pi_46748055
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 21:09 schreef Xennia het volgende:

[..]

Briljant
Toch gaat het daar niet helemaal over. Er zijn genoeg mannen in het vorige topic en dit topic die als een transje als een eend neukt (om maar in het voorbeeld te blijven ) zich alsnog benadeeld voelen. Het is dus niet het enige dat meespeelt.
pi_46748095
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 21:07 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

AIS is een vorm van interseksualiteit, maar daarmee blijft de genetische blauwdruk een man. Zijn het werkelijk de genen die voor jou bepalend zijn? Weet je zeker dat het niet iets zuiver gevoelsmatigs is?
Het gevoelsmatige overweegt zeker. Ik ben niet zo thuis in AIS, maar dat is toch iemand met het genotype van een man (XY), maar die er wel sinds de geboorte uit ziet (fenotype) als en behandeld wordt als vrouw?
pi_46748189
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 21:12 schreef Xennia het volgende:

[..]

Het gevoelsmatige overweegt zeker. Ik ben niet zo thuis in AIS, maar dat is toch iemand met het genotype van een man (XY), maar die er wel sinds de geboorte uit ziet (fenotype) als en behandeld wordt als vrouw?
Klopt. Vaak ontdekt een AIS vrouw pas in de pubertijd zelf dat er sprake is van AIS doordat menstruatie uitblijft.
pi_46748784
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 21:06 schreef milagro het volgende:

[..]

Ja hoor, en Kwik glijdt uit over de Kwak van Kwek, zo ken ik er ook nog een paar. Wat dacht je van deze: Kwek struikelt over de Kwak van Kwik.

Nee serieus, ik weet dat het over TV/TS gaat, maar wat is nu de issue? Ik heb geen zin alles door te lezen. Het is zo "verwarrend"; mannen die eruit zien en zich gedragen als een vrouw.

Wilt TS dan een ONS?
pi_46748988
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 21:24 schreef TheHamsterSlayer het volgende:

[..]

Ja hoor, en Kwik glijdt uit over de Kwak van Kwek, zo ken ik er ook nog een paar. Wat dacht je van deze: Kwek struikelt over de Kwak van Kwik.

Nee serieus, ik weet dat het over TV/TS gaat, maar wat is nu de issue? Ik heb geen zin alles door te lezen. Het is zo "verwarrend"; mannen die eruit zien en zich gedragen als een vrouw.

Wilt TS dan een ONS?
De oorspronkelijke vraag was of een transseksuele dame bij een one night stand voordat ze het bed induikt moet vertellen dat ze in een mannelijk lichaam is geboren en of ze dat moet doen bij een langdurigere relatie.

TV is overigens iets heel anders dan TS, daar gaat dit topic nu net niet over.
pi_46749021
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 21:24 schreef TheHamsterSlayer het volgende:

[..]

Wilt TS dan een ONS?
Het begon zo: Moet een transseksueel.....
Oi!
pi_46753718
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 21:13 schreef BetaWolff het volgende:
Klopt. Vaak ontdekt een AIS vrouw pas in de pubertijd zelf dat er sprake is van AIS doordat menstruatie uitblijft.
Aangezien iemand met AIS er sinds de geboorte uitziet als een vrouw en ook als zodanig erkend wordt, ben ik geneigd te zeggen dat het meer een vrouw is dan een man
pi_46758466
Om het helemaal verwarrend te maken, je hebt mannen met een vrouwelijk genotype (dus genetisch 46,XX). Dat komt omdat er een kopieerfoutje heeft plaatsgevonden waardoor 't SRY-gen (wat zorgt voor de ontwikkeling van testikels) perongeluk van het Y-chromosoom naar het X-chromosoom is verplaatst. Ze zijn verder onvruchtbaar (geen genen voor spermazoide-productie).

Hoe moet ik dat dan zien? En stel nou dat zo iemand zich toch vrouw voelt (niet onwaarschijnlijk, gezien de gemiddeld lagere testosteronniveau's)?

Of ben ik nu te veel met theoretische haarkloverij bezig?
pi_46763292
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 22:57 schreef Xennia het volgende:

[..]

Aangezien iemand met AIS er sinds de geboorte uitziet als een vrouw en ook als zodanig erkend wordt, ben ik geneigd te zeggen dat het meer een vrouw is dan een man
Het gaat voor jou dus eigenlijk helemaal niet om genen, maar puur om het lichaam waar iemand in wordt geboren. Wordt iemand in een mannelijk lichaam geboren, is diegene een man; wordt iemand in een vrouwelijk lichaam geboren, is diegene een vrouw. Ongeacht de gender-identiteit.
pi_46764678
Heel toevallig kwam ik een artikeltje daar over tegen: The truth about transgender issues.
quote:
Men are men, women are women, but about 1.7 per cent of people are neither 100 per cent male nor 100 per cent female. Categorising this minority is not an easy task in some cases, and it?s complicated by the rare conditions like 5ARD, in which a person?s apparent sex changes over their lifetime.
Ok, interseks-condities zijn zeldzaam, niet? Maar, transseksualiteit is ook als een vorm van intersex te zien, namelijk van de hersenen. Er zit gewoon een gebiedje in je hersenen (het BSTc) wat je vertelt of je een jongetje of een meisje bent. Ik kan 't net zo min ontkennen als iedere bio-vrouw (en geloof maar dat ik dat geprobeerd heb).

5-alpha-reductase-deficientie (5ARD) is trouwens mijn favoriet wat interseks condities betreft: denk geboren meisjes waarbij in de puberteit de testikels indalen, ze de baard in de keel krijgen en de clitoris uitgroeit tot volwaardige penis. Voor praktisch allemaal komt 't niet als een verrassing, eerder als een zegen.

(De auteur van de eerste 2 hierboven gelinkte artikelen is trouwens ook een beetje een origineel geval: ze is "slachtoffer" van een spontane gedeeltelijke geslachtsverandering, van man naar vrouw)

Hoe zou ik geslacht definieren? Hormoon-dominantie. Is testosteron dominant (en kunnen de cellen daar wat mee) dan is 't een jongetje, anders is 't een meisje. Dat is ook hoe jouw individuele lichaamscellen dat zien. Mijn cellen denken nog dat ik een jongetje ben (testosteron is nog dominant), maar die van BetaWolff weten echt niet beter dan dat ze een meisje is, ook al was dat in 't verleden misschien anders.

[ Bericht 11% gewijzigd door Hildy op 28-02-2007 11:01:43 ]
pi_46765372
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 13:41 schreef AnnaB het volgende:

[..]

Ik had het ondertussen al gelezen. Niks mis mee zou ik zo zeggen. Het voordeel is wel naarmate je jonger van geslacht veranderd, de kans op een meer geslaagde transitie groter is. De manlijke hormonen hebben dan gewoon toch minder lang hun werk kunnen doen in je lichaam. En ja, de een is van nature al vrouwelijker ook, daar verander je (gelukkig) ook niks aan.
Vandaar dat ik begonnen ben op mijn 18'e.
pi_46766353
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 13:41 schreef AnnaB het volgende:

[..]

Dan zijn er nog een groot aantal dingen die echt niet veranderen door hormonen. Denk maar aan mannelijke haarlijn, mannelijke kaaklijn, stem, lichaamsbouw, enz, enz. En op die dingen hebben hormonen nou eenmaal geen invloed. Of je nu 8 of 80 bent.

Dan zou je echt een grote FFS (gezichtsverbouwing) moeten laten uitvoeren.
En door logopedie leren ze je stem dan wel anders te gebruiken, maar je blijft het echt wel horen.

Het enigste voordeel als je je heel vroeg aanmeld bij een genderteam is, dat je dan eerst tot je 18e puberteitsremmers krijgt. Krijg je in ieder geval niet de baard in de keel.

Daarnaast durf ik best te beweren dat het merendeel van de transsexuelen lesbisch zijn. Dat zijn ook (vaak dan) de stoere ex-hetero's met vrouw en kinderen. Die hebben altijd in zware mannenberoepen gewerkt. Die hebben zich altijd als man willen of moeten bewijzen. Die zijn vaak ook erg vermannelijkt. "De meestal jongere TS'en die gewoon hetero zijn en gewoon op normale mannen vallen, ontwikkelen zich vaak veel vrouwelijker dan de hierboven genoemde.

Daarnaast zie je bijna altijd op tv (naast Kelly dan) juist die groep (de stoere lesbische "ex-hetero" transsexuelen met vrouw en kinderen).

Ik weet wel, je kan niet iedereen met iedereen vergelijken. Maar ik snap ook niet dat zij er zo laat achter kwamen. Ik wist al op m'n 7e al precies wat er met mij aan de hand was, ondanks dat ik er nog nooit iets over gehoord, gezien of gelezen had.

[ Bericht 1% gewijzigd door patricia27 op 28-02-2007 15:43:09 ]
pi_46766582
Ik ken zelfs een TS op internet (die nog steeds bezig is met FFS'en) die zou als het kon zelfs een operatie aan d'r borstkas en botten willen laten uitvoeren als het mogelijk was. Dan heb ik zoiets van, volgens mij kan je dan beter eerst een goede psychiater opzoeken.

Zoals die gezichtsverbouwingen, het kan wel leuk zijn, maar wanneer of liever gezegd waar houdt het op dan?

Ik zou zoiets zelf nooit doen. Ondanks dat ik het wel zou kunnen betalen.

Ik ken ook een transsexueel die het laat doen omdat ze op straat constant lastig gevallen wordt. Ze denkt dat het komt door haar mannelijke gelaatstrekken i.c.m. haar lengte.

Van zo iemand zou ik me nog kunnen voorstellen dat je dan zoiets laat doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door patricia27 op 28-02-2007 12:02:19 ]
pi_46767670
Ik snap trouwens niet dat de meeste van jullie zo in de verdediging gaan hier. Het is toch ook niet echt. Wij zijn toch ook geen biologische vrouwen. Iets wat er in de buurt komt ja. Maar echt zal het nooit worden. We zijn geboren als man en later getransformeerd tot vrouw. Dat is nog altijd wat anders dan als vrouw geboren worden. Dat is een biologische vrouw. Dit kunnen jullie toch niet allemaal gaan ontkennen.

[ Bericht 8% gewijzigd door patricia27 op 28-02-2007 12:40:29 ]
pi_46767920
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:45 schreef Xennia het volgende:

[..]

Ik kan het hier alleen maar mee eens zijn. Maar dat weet je toch ook als je zo'n proces instapt. Werd ook duidelijk gezegd door het genderteam, besef wel dat het allemaal kunstmatig is en dat het nooit echt zal zijn.

"Echt" slaat dus op biologisch.

[ Bericht 3% gewijzigd door patricia27 op 28-02-2007 12:50:15 ]
pi_46768010
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 12:31 schreef patricia27 het volgende:
Ik snap trouwens niet dat de meeste van jullie zo in de verdediging gaan hier. Het is toch ook niet echt. Wij zijn toch ook geen biologische vrouwen. Iets wat er in de buurt komt ja. Maar echt zal het nooit worden. We zijn geboren als man en later getransformeerd tot vrouw. Dat is nog altijd wat anders dan als vrouw geboren worden. Dat is een biologische vrouw.
Ik denk dat het draait om wat er allemaal aan vast hangt. De afwijzing van mannen als gevolg van die gedachte (zal bij heteroseksuele transjes meer spelen dan bij homoseksuele/lesbische), confrontaties met mensen die menen alles te kunnen maken daardoor, mensen die menen dat er niets mis is om een transdame volledig als man te behandelen etc. Het is geen noodzakelijk gevolg van die gedachte, maar zonder die gedachte zouden die dingen die ik net opnoemde waarschijnlijk helemaal niet of slechts in veel mindere mate leven.
pi_46768147
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 12:42 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

confrontaties met mensen die menen alles te kunnen maken daardoor, mensen die menen dat er niets mis is om een transdame volledig als man te behandelen etc.
Nee eigenlijk zou dat ook niet moeten kunnen, maar wat kan je daar aan veranderen dan? Die categorie mensen hou je toch. Volgens mij maar een zeer klein gedeelte.

Zelf heb ik er gelukkig geen last van.
pi_46768346
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 12:46 schreef patricia27 het volgende:

[..]

Nee eigenlijk zou dat ook niet moeten kunnen, maar wat kan je daar aan veranderen dan? Die categorie mensen hou je toch. Volgens mij maar een zeer klein gedeelte.

Zelf heb ik er gelukkig geen last van.
Die mensen zul je blijven houden. Wat is er echter mis met zoveel mogelijk de grondslag voor dat soort gedrag weg te nemen? Ik heb er zelf in de regel ook geen last van en in het bijzondere geval dat het voorkomt zet ik dat soort lui op hun plek. Waar het op mannen aankomt ervaar ik echter wel meer problemen. Natuurlijk wist ik van te voren dat dat zo is, soit. Het komt echter voort uit de gedachte dat een transdame geen echte vrouw is. Het was dus een voorbeeld wat iemand (zoals ik ook) tegen die gedachte kan hebben.
pi_46768512
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 12:53 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Die mensen zul je blijven houden. Wat is er echter mis met zoveel mogelijk de grondslag voor dat soort gedrag weg te nemen?
Nee maar wat schiet je ermee op dan als die mensen niet veranderen? Of heb jij mensen daardoor concreet zien veranderen?
pi_46768637
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 12:59 schreef patricia27 het volgende:

[..]

Nee maar wat schiet je ermee op dan als die mensen niet veranderen? Of heb jij mensen daardoor concreet zien veranderen?
Ik heb mensen wel eens tot andere inzichten zien komen. Zelf kom ik ook regelmatig tot nieuwe inzichten.

Mag ik trouwens vragen waarom je steeds maar op de helft van mijn post ingaat?
pi_46768813
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 13:03 schreef BetaWolff het volgende:

[..]
Mag ik trouwens vragen waarom je steeds maar op de helft van mijn post ingaat?
Je wilt graag mijn mening horen zeker over afwijzingen door mannen. Dat klopt ook wel. Heb je gelijk aan.
Ligt er natuurlijk wel aan welke soort mannen he. Hetero doen er moeilijker over dan bi-mannen.
Hetero's vallen nou eenmaal sowieso niet op kul (pre-op) afgezien van het niet psychisch kunnen trekken (zowel pre-op als post-op)

En het maakt natuurlijk een groot verschil of je al dan niet geopereerd bent.
Het zal altijd wel moeilijk blijven, maar ook ietsjes makkelijker denk ik als post-op.

Alleen voor sexdates (pre-op of post op) zal niet al te moeilijk zijn denk ik.
Maar daar moet je ook maar zelf op uit zijn... Ik niet dus.

Voor iets vasts dan zal het een stuk moeilijker worden.

[ Bericht 9% gewijzigd door patricia27 op 28-02-2007 13:13:54 ]
pi_46769064
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 13:07 schreef patricia27 het volgende:

[..]

Je wilt graag mijn mening horen zeker over afwijzingen door mannen. Dat klopt ook wel. Heb je gelijk aan.
Ligt er natuurlijk wel aan welke soort mannen he. Hetero doen er moeilijker over dan bi-mannen.
Dat is zo. Voor bi-mannen speelt geslacht een veel kleinere rol.
quote:
En het maakt natuurlijk een groot verschil of je al dan niet geopereerd bent.
Het zal altijd wel moeilijk blijven, maar ook ietsjes makkelijker denk ik als post-op.
Als post-op is het denk ik makkelijker, maar zeker weten doe ik dat niet. Voor de operatie zag ik zelf een relatie met een man niet zitten, sowieso al niet omdat toch de seks dan ontbreekt (Ik werd in ieder geval niet goed van het idee om seks te hebben met het lichaam dat ik toen had). Zelf kan ik me ook niet voorstellen dat ik me seksueel aangetrokken zou voelen tot een man met een vagina..

Ach, de cliche's zullen vast ook voor transjes wel opgaan uiteindelijk.

Begrijp je nu wel een beetje wat andere transjes tegen de gedachte kunnen hebben dat een transvrouw nooit een echte vrouw zal zijn?
quote:
Alleen voor sexdates (pre-op of post op) zal niet al te moeilijk zijn denk ik.
Er zijn er genoeg die dat willen inderdaad.
quote:
Maar daar moet je ook maar zelf op uit zijn... Ik niet dus.
Dat "probleem" heb ik ook.
quote:
Voor iets vasts dan zal het een stuk moeilijker worden.
Helaas, ja...
pi_46769395
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 13:14 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Dat is zo. Voor bi-mannen speelt geslacht een veel kleinere rol.
[..]

Als post-op is het denk ik makkelijker, maar zeker weten doe ik dat niet. Voor de operatie zag ik zelf een relatie met een man niet zitten, sowieso al niet omdat toch de seks dan ontbreekt (Ik werd in ieder geval niet goed van het idee om seks te hebben met het lichaam dat ik toen had). Zelf kan ik me ook niet voorstellen dat ik me seksueel aangetrokken zou voelen tot een man met een vagina..

Ach, de cliche's zullen vast ook voor transjes wel opgaan uiteindelijk.

Begrijp je nu wel een beetje wat andere transjes tegen de gedachte kunnen hebben dat een transvrouw nooit een echte vrouw zal zijn?
Maar die bi-mannen heb je weer niet voor jezelf denk ik zo, want die neigen ook naar mannen.

Als ik wil kan ik nu als pre-op wel 10 sexdates op een dag krijgen met mannen. Maar daar zit ik gewoon niet op te wachten. Zo ben ik gewoon niet. Jij moet dan ook wel dondersgoed weten hoeveel kerels "stiekem" wel kicken op een pre-op . Een vrouw met nog iets "extra's". Dat zijn er echt heel wat . Daar sta je gewoon versteld van . En ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat allemaal alleen maar bi-mannen zouden zijn.
Aan de andere kant bi-mannen zijn ook een grote trend volgens mij tegenwoordig. Zijn er heel wat van (al dan niet in ontkenning)

Mijn maatschappelijk werkster van het genderteam gaat prive ook wel met een aantal post-op transjes om. Ze is zelfs al een paar keer op een bruiloft geweest van transjes. Dus er zijn toch ook wel transjes die zelfs getrouwd zijn. Dan vraag ik me af, zijn dat dan allemaal bi-mannen waarmee zij getrouwd zijn? Dacht het niet.

Maar je kreeg borstjes als pre-op en met een man in die tijd had je ook gewoon dat "ding" kunnen ontzien. Gewoon je onderbroekje aanhouden. Dat was het enigste wat je nog in de weg zat. Er zijn op sexgebied zoveel andere dingen dan alleen dat die je wel kan doen.
En ik heb zoiets als iemand echt van je houdt en om je geeft moet ie maar een jaartje geduld hebben tot het wel kan.

Dat "ding" zit (pre-op) dan geen leven meer in, maar je hebt er tegelijkertijd ook door die oestrogenen een ander sexgevoel of gevoel van opwinding voor teruggekregen (wat meer in het hoofd speelt en dus meer vrouwelijk is) en gevoelige borstjes natuurlijk.

En ja, ik begrijp wel wat andere transjes tegen de gedachte kunnen hebben dat een transvrouw nooit een echte vrouw zal zijn. Maar het is wel helaas de realiteit. Dat moet je zeker in je achterhoofd houden.
En juist als er dan dingen gebeuren die jij opnoemde, dan wordt die realiteit je weer pijnlijk duidelijk denk ik dan.

[ Bericht 1% gewijzigd door patricia27 op 28-02-2007 13:58:28 ]
pi_46770520
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 11:49 schreef patricia27 het volgende:

[..]

Ik weet wel, je kan niet iedereen met iedereen vergelijken. Maar ik snap ook niet dat zij er zo laat achter kwamen. Ik wist al op m'n 7e al precies wat er met mij aan de hand was, ondanks dat ik er nog nooit iets over gehoord, gezien of gelezen had.
Ik kan je wel vertellen waarom ik er nu pas aan toe kom: ik wilde helemaal geen trans zijn, ik wilde gewoon vrouw zijn.

Maar ook ik wist 't eigenlijk al best op m'n 7de.
pi_46770660
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 13:56 schreef Hildy het volgende:

[..]

Ik kan je wel vertellen waarom ik er nu pas aan toe kom: ik wilde helemaal geen trans zijn, ik wilde gewoon vrouw zijn.

Maar ook ik wist 't eigenlijk al best op m'n 7de.
Ja dat had ik ook. Pas later wist ik dat de benaming voor zoiets transsexueel is.
pi_46770779
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 13:24 schreef patricia27 het volgende:

[..]

Maar die bi-mannen heb je weer niet voor jezelf denk ik zo, want die neigen ook naar mannen.
Dat vind ik onzin. Een hetero-man valt ook op andere vrouwen en niet alleen op mij, maar kiest voor mij. Een bi-man valt alleen op 2 keer zoveel andere mensen dan een hetero-man...
quote:
Als ik wil kan ik nu als pre-op wel 10 sexdates op een dag krijgen met mannen. Maar daar zit ik gewoon niet op te wachten. Zo ben ik gewoon niet. Jij moet dan ook wel dondersgoed weten hoeveel kerels "stiekem" wel kicken op een pre-op . Een vrouw met nog iets "extra's". Dat zijn er echt heel wat . Daar sta je gewoon versteld van . En ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat allemaal alleen maar bi-mannen zouden zijn.
Aan de andere kant bi-mannen is ook een grote trend volgens mij tegenwoordig. Zijn er heel wat van (al dan niet in ontkenning)
Het zou best kunnen dat het er heel veel zijn. Ik heb er niet echt zicht op en ken ook geen onderzoeken in die richting. Ik denk wel dat het aantal sowieso hoger ligt doordat veel mannen die daar op kicken het verzwijgen...
quote:
Mijn maatschappelijk werkster van het genderteam gaat prive ook wel met een aantal post-op transjes om. Ze is zelfs al een paar keer op een bruiloft geweest van transjes. Dus er zijn toch ook wel transjes die zelfs getrouwd zijn. Dan vraag ik me af, zijn dat dan allemaal bi-mannen waarmee zij getrouwd zijn? Dacht het niet.
Tja, wat is dan een bi-man? Wanneer is een man bi en wanneer net-niet-bi? In hoeverre weet een man zelf hoe dat bij hem ligt in plaats van simpelweg uit te gaan van heteroseksualiteit? Is denk ik ook niet te bepalen.
quote:
Maar je kreeg borstjes als pre-op en met een man in die tijd had je ook gewoon dat "ding" kunnen ontzien. Gewoon je onderbroekje aanhouden. Dat was het enigste wat je nog in de weg zat. Er zijn op sexgebied zoveel andere dingen dan alleen dat die je wel kan doen.
[/uote]

Had gekund, maar ik had me daar toch niet prettig bij gevoeld. Voor mij niet dus.

[quote]
En ik heb zoiets als iemand echt van je houdt en om je geeft moet ie maar een jaartje geduld hebben tot het wel kan.
Ik durf niet met zekerheid te zeggen dat dat zo is. Je kunt niet verwachten dat een seksueel actief mens die instincten uit kan schakelen voor langere tijd.
quote:
Dat "ding" zit (pre-op) dan geen leven meer in, maar je hebt er tegelijkertijd ook door die oestrogenen een ander sexgevoel of gevoel van opwinding voor teruggekregen (wat meer in het hoofd speelt en dus meer vrouwelijk is) en gevoelige borstjes natuurlijk.
Voor mij was het feit dat het ding er zat een show stopper. Voor jou ligt dat misschien anders.
quote:
En ja, ik begrijp wel wat andere transjes tegen de gedachte kunnen hebben dat een transvrouw nooit een echte vrouw zal zijn. Maar het is wel helaas de realiteit. Dat moet je zeker niet uit het oog verliezen.
En juist als er dan de dingen gebeuren die jij opnoemde, dan wordt die realiteit je weer pijnlijk duidelijk denk ik dan.
Niet uit het oog verliezen dat die gedachte heerst is weer net iets anders dan zelf die gedachte aannemen en uitdragen.
pi_46771267
Ik vindt ChantalC wel een lekkertje hoor! Kom je hier nog weleens?
(__/)
(O.o )
(&gt; &lt; )
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
pi_46771822
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 14:03 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Dat vind ik onzin. Een hetero-man valt ook op andere vrouwen en niet alleen op mij, maar kiest voor mij. Een bi-man valt alleen op 2 keer zoveel andere mensen dan een hetero-man...
Een bi-man valt ook op mannen en niet alleen op jou als vrouw, maar hij kiest wel voor jou.

Ik heb het hier over praktiserend bi. En dat zijn de meeste wel.
Is geen onzin dus, want een praktiserend bi-man zal naast de vaste relatie met jou (vroeg of laat) ook sex willen hebben met een man of mannen.
Die valt immers op beide. En ik neem aan dat ze dat dan ook in de praktijk (willen) uitvoeren.
Dat is iets wat je als vrouw van zo'n man van tevoren haast al zeker weet.

Of je moet al een man hebben die zeer, zeer, zeer licht bi is. Die zal misschien wel verlangens hebben naar een man, maar het nooit in de praktijk ten uitvoer (willen) brengen.

En dat bedoelde ik er dus mee

[ Bericht 1% gewijzigd door patricia27 op 28-02-2007 14:50:51 ]
pi_46772397
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 14:19 schreef TA het volgende:
Ik vindt ChantalC wel een lekkertje hoor! Kom je hier nog weleens?
Oh? Waar heb ik die eer vandaan?
chantalcoolsma.nl
pi_46773538
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 14:32 schreef patricia27 het volgende:

[..]

Een bi-man valt ook op mannen en niet alleen op jou als vrouw, maar hij kiest wel voor jou.

Ik heb het hier over praktiserend bi. En dat zijn de meeste wel.
Je bedoelt niet zo zeer praktiserend, maar je bedoelt een bi die het tegelijkertijd met zowel een man als vrouw wil doen?
quote:
Die valt immers op beide. En ik neem aan dat ze dat dan ook in de praktijk (willen) uitvoeren.
Waarom neem je aan dat iemand het met beiden tegelijk wil uitvoeren?

quote:
En dat bedoelde ik er dus mee
Ok. Ik vraag me nog steeds af in hoeverre het in de werkelijkheid zo is...
pi_46774250
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 15:20 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Je bedoelt niet zo zeer praktiserend, maar je bedoelt een bi die het tegelijkertijd met zowel een man als vrouw wil doen?
[..]

Waarom neem je aan dat iemand het met beiden tegelijk wil uitvoeren?

[..]

Ok. Ik vraag me nog steeds af in hoeverre het in de werkelijkheid zo is...
Een bi-man valt (sexueel) op vrouwen en mannen. Dan denk ik dat hij in en tijdens de relatie met jou als vrouw ook sex (al dan niet met jou erbij) zal willen hebben met een man of mannen. Ga ik vanuit tenminste.

Ja, je weet toch van tevoren dat een biman sexueel op beide geslachten valt en naar ik aanneem daar ook wat mee doet

[ Bericht 2% gewijzigd door patricia27 op 28-02-2007 15:53:12 ]
pi_46777836
Weetje waar het allemaal op neer komt..? 1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen.

Lees voor de grap deze reacties is hier in de topic Fok!Sters Sexy en Gewaagd #24
  Redactie Frontpage woensdag 28 februari 2007 @ 18:29:36 #219
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_46780173
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 14:32 schreef patricia27 het volgende:

[..]

Ligt er ook nog aan op welk gebied, kan ook alleen seksueel zijn en niet wb relaties, gekdt ook voor vrouwen die bi zijn
pi_46780245
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 17:12 schreef Doagere het volgende:
Weetje waar het allemaal op neer komt..? 1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen.

Lees voor de grap deze reacties is hier in de topic Fok!Sters Sexy en Gewaagd #24
Ik snap 'm niet... de foute combinatie van heupbroeken en boxershorts, bedoel je dat?
pi_46781023
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:32 schreef Hildy het volgende:

[..]

Ik snap 'm niet... de foute combinatie van heupbroeken en boxershorts, bedoel je dat?
Ik bedoel het precies zoals het er staat, de reacties van mensen tegen de foto's van mij .
pi_46781413
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 00:48 schreef Hildy het volgende:
Om het helemaal verwarrend te maken, je hebt mannen met een vrouwelijk genotype (dus genetisch 46,XX). Dat komt omdat er een kopieerfoutje heeft plaatsgevonden waardoor 't SRY-gen (wat zorgt voor de ontwikkeling van testikels) perongeluk van het Y-chromosoom naar het X-chromosoom is verplaatst. Ze zijn verder onvruchtbaar (geen genen voor spermazoide-productie).

Hoe moet ik dat dan zien? En stel nou dat zo iemand zich toch vrouw voelt (niet onwaarschijnlijk, gezien de gemiddeld lagere testosteronniveau's)?

Of ben ik nu te veel met theoretische haarkloverij bezig?
Wist helemaal niet dat er zo veel afwijkingen waren. Mijn sekse en gender-identiteit zijn voor mij zo vanzelfsprekend. Vind het wel interessante materie
pi_46782108
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:59 schreef Doagere het volgende:

[..]

Ik bedoel het precies zoals het er staat, de reacties van mensen tegen de foto's van mij .
Oh, je bedoelt 6 degrees of separation: iedereen kent de hele wereldbevolking via 6 stappen.

Ja, dat kan inderdaad een probleem zijn.
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 19:10 schreef Xennia het volgende:

[..]

Wist helemaal niet dat er zo veel afwijkingen waren. Mijn sekse en gender-identiteit zijn voor mij zo vanzelfsprekend. Vind het wel interessante materie
Ja, bij jou paste 't. Jij vond jezelf altijd een meisje, en de rest van de wereld ook. En dan kan ik me best voorstellen dat je daar niet zo bij stil staat. Want moeke Natuur doet ook maar wat, en dat gaat niet altijd goed.

[ Bericht 36% gewijzigd door Hildy op 28-02-2007 19:39:05 ]
pi_46783119
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 19:30 schreef Hildy het volgende:
Ja, bij jou paste 't. Jij vond jezelf altijd een meisje, en de rest van de wereld ook.
Ja, al laat ik wel boeren op commando, heb ik nog nooit een dieet gevolgd en praat ik platvloers over seks
pi_46783835
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 19:55 schreef Xennia het volgende:

[..]

Ja, al laat ik wel boeren op commando, heb ik nog nooit een dieet gevolgd en praat ik platvloers over seks
Hee, een rolmodel
pi_46784938
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 19:55 schreef Xennia het volgende:

[..]

Straks ga je ook nog beweren dat je poept.
pi_46785394
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 11:49 schreef patricia27 het volgende:

[..]Daarnaast durf ik best te beweren dat het merendeel van de transsexuelen lesbisch zijn. Dat zijn ook (vaak dan) de stoere ex-hetero's met vrouw en kinderen. Die hebben altijd in zware mannenberoepen gewerkt. Die hebben zich altijd als man willen of moeten bewijzen. Die zijn vaak ook erg vermannelijkt. "De meestal jongere TS'en die gewoon hetero zijn en gewoon op normale mannen vallen, ontwikkelen zich vaak veel vrouwelijker dan de hierboven genoemde.
Volgens onderzoeken van rond het jaar 2000 is 40% van de m2f transsekuelen lesbisch, het percentage is daarmee ruim hoger dan het normale, en wordt oa verweten aan het feit dat man een m2f (man naar vrouw) transseksueel eerder afwijzen dan een vrouw.
Dat van die zware mannenberoepen is in praktijk niet waar, ook dat is ongeveer de helft, de andere helft kom je letterlijk overal tegen, zelfs huisarts en professor. Ook dat het altijd aan de stem te horen is, is absoluut niet waar. Als ik enige aandacht besteedt aan miijn stem, is die zeker gezien mijn postuur en wordt voor 99% van de mensen zonder meer vrouwelijk bevonden. Ik heb ook maar 7 logopedielessen gehad, en bij het VU vonden ze het niet nodig om nog een stemspectrum analyse te doen, dus zal het hun ook goed geklonken hebben.
Ik ben trouwens erg benieuwd of jij een jaar of 3-5 na je operatie je zelf nog steeds trans-vrouw betiteld. De operatie heeft ook weer psychische invloed op je. Volgens Petra Klene, ben je in feite pas ongeveer 10 jaar na je operatie helemaal klaar met je transitie/transformatie. Je blijft al die tijd doorgroeien in je vrouw-zijn.
Dat is natuurlijk niet allemaal voor iedereen hetzelfde. Ik ken iemand die is een jaar na mij geopereerd, maar is inderdaad van het door jou omschreven stoere mannetje geweest, en ook ruim 10 jaar ouder dan mij, en die voelt zichzelf vrouw, maar durft dat niet altijd aan de buitenwereld zo te verkopen. Ze loopt ook nog wel een beetje als een bootwerker, en heeft nooit de stem goed op orde gekregen.
Ik zelf heb altijd in de automatisering gewerkt (een beetje mannen beroep, maar niet per definitie). Ik ben wel getrouwd, en maar om 1 reden, van jongs af aan is tegen mij verteld dat ik stamhouder was en moest zorgen voor nakomelingen ( en daar heb ik ook voor gezorgd, 3 stuks). Ik heb tot mijn 22e nooit seks gehad, en ook nooit met een andere vrouw dan met mijn ex. Die ook wel zegt dat ze eigenlijk altijd wel vrouwelijk heeft gevonden. En enige tijd geleden bekend heeft nog steeds verliefd op mij te zijn. Helaas is dat niet wederzijds. Ik ben wel bi, maar wel voorkeur voor mannen.
Het is toch zo net als bij alle andere mensen pak er 100, en ze zijn alle 100 anders. Natuurlijk zijn er gemeenschappelijke dingen, maar als je een willekeurige groep van 100 mensen pakt zul je ook zien dat daar groepen in zijn die dingen gemeenschappelijk hebben.
Ik ben trouwens erg tegen het generaliseren. Ik vind dit dus moet een ander ook dat vinden. Ik betrap me zelf er ook op dat ik het doe hoor. Maar een ieder is anders, ook elke (ex)transseksueel is anders. En als ik woordje transseksueel toch moet gebruiken zal ik er het liefst ex bijzeggen, ondanks de definitie van van Dale.
Voor de rest, zoals eerder gezegd. Wat bepaald nu echt wat je bent ? Je lichaam, of je geest, of de combinatie daarvan ?
Ik heb gesproken jaren geleden met een duidelijke vrouw naar man transseksueel, die vroeg aan mij wat te vertellen over hoe of wat. Hij/zij werkte in de verpleging, gedroeg zich behoorlijk manlijk, en werd daarin niet gestoord door de omgeving. Partner (een vrouw) zou geslachtsverandering niet erg vinden. De familie zou het waarschijnlijk niet accepteren. Na mijn verhaal gehoord te hebben wat je wachten staat, wat je kunt verwachten, ook seksueel heeft die besloten in ieder op dat moment toch als manlijke vrouw te blijven leven. Is ook makkelijk als vrouw om manlijker te gedargen dan andersom. Ik heb altijd een man in mijn omgeving zoveel mogelijk geïmiteerd, heb mezelf nooit echt man gevoeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door AnnaB op 28-02-2007 21:10:36 ]
pi_46785460
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 20:41 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Straks ga je ook nog beweren dat je poept.
Hoe zit dat eigenlijk met transseksuele vrouwen? Poepen die nog na de transitie?
pi_46785595
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 20:55 schreef Xennia het volgende:

[..]

Hoe zit dat eigenlijk met transseksuele vrouwen? Poepen die nog na de transitie?
Helaas wel. Ons spijsverteringsstelsel heeft dat aangeleerd en kan dat niet meer afleren.
pi_46785716
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:29 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Ligt er ook nog aan op welk gebied, kan ook alleen seksueel zijn en niet wb relaties, gekdt ook voor vrouwen die bi zijn
Ik heb voor mijn operatie contact gehad met enkele bimannen die wel seks met mij wilde hebben, maar die waren toch heel erg teleurgesteld in mij. Dat dingetje dat werkte niet meer, en verder denk ik dat ze toch een wat manlijker iets verwacht hadden (ik woog toen ook rond de 87 kilo, had goed zichtbare vrouwelijke jukbeender structuur etc, alleen dat dingetje zat in de weg, was echt veschrompeld tot in slappe toestand zo'n 2a3 cm, stijf worden gebeurde echt niet)
pi_46785746
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 20:57 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Helaas wel. Ons spijsverteringsstelsel heeft dat aangeleerd en kan dat niet meer afleren.
Zie je wel, nooit helemaal een vrouw

Ergens zijn jullie echter wel te benijden, jullie menstrueren niet
pi_46785840
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 21:00 schreef Xennia het volgende:

[..]

In de toekomst vindt de medische wetenschap daar vast wel een oplossing voor! En als de medische wetenschap het niet doet komt er vast wel weer iemand met een nieuw dieet waarbij niets eten als gezond geldt, waardoor ook transvrouwen niet meer hoeven te poepen.
pi_46785902
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 20:57 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Ja, maar er wordt ons wel netjes geleerd van voren naar achteren afvegen, anders wordt de kans op blaas infecties een stuk groter (is mij tenminste echt duidelijk verteld)
pi_46785992
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 21:00 schreef Xennia het volgende:

[..]

Ergens zijn jullie echter wel te benijden, jullie menstrueren niet
Kon ik maar menstrueren, dan had ik een baarmoeder en was er een kans dat ik zelf kinderen kon baren.... Ik ben altijd stik jaloers geweest op mijn ex tijdens elke zwangerschap, en de bevalling is zwaar, en dat heb ik altijd beseft, en haar daar zo goed mogelijk in gesteund. Maar wat was ik jaloers......
pi_46786082
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 21:03 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

In de toekomst vindt de medische wetenschap daar vast wel een oplossing voor! En als de medische wetenschap het niet doet komt er vast wel weer iemand met een nieuw dieet waarbij niets eten als gezond geldt, waardoor ook transvrouwen niet meer hoeven te poepen.
De paar dagen na je operatie hoef je in ieder geval niet te poepen, is ook wel erg fijn dan ... alleen dat streng vloeibaar dieet is niet alles. Helaas vond ik de bosvruchten erg lekker, en ben ik gedurende de opname aangekomen, terwijl de meeste juist afvallen.....
pi_46786165
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 21:04 schreef AnnaB het volgende:

[..]

Ja, maar er wordt ons wel netjes geleerd van voren naar achteren afvegen, anders wordt de kans op blaas infecties een stuk groter (is mij tenminste echt duidelijk verteld)
Klopt
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 21:07 schreef AnnaB het volgende:
Kon ik maar menstrueren, dan had ik een baarmoeder en was er een kans dat ik zelf kinderen kon baren.... Ik ben altijd stik jaloers geweest op mijn ex tijdens elke zwangerschap, en de bevalling is zwaar, en dat heb ik altijd beseft, en haar daar zo goed mogelijk in gesteund. Maar wat was ik jaloers......
Die ervaring zou ik ook niet willen missen in de toekomst, maar waarom tussen je 13e en 50e menstrueren als je maar 2 a 3 kinderen wilt
pi_46786261
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 21:09 schreef AnnaB het volgende:

[..]

De paar dagen na je operatie hoef je in ieder geval niet te poepen, is ook wel erg fijn dan ... alleen dat streng vloeibaar dieet is niet alles. Helaas vond ik de bosvruchten erg lekker, en ben ik gedurende de opname aangekomen, terwijl de meeste juist afvallen.....
Knap inderdaad. Met het dieet voor en na de operatie en misschien ook wel door al die troep aan medicijnen daarna ben ik denk ik toch wel zo'n 10 kilo afgevallen. Na een paar maanden gelukkig weer terug op mijn oude gewicht.
pi_46786325
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 21:10 schreef Xennia het volgende:

[..]

Klopt
[..]

Die ervaring zou ik ook niet willen missen in de toekomst, maar waarom tussen je 13e en 50e menstrueren als je maar 2 a 3 kinderen wilt
Wachten we tot iemand hem inkopt of zullen we het zelf doen?
pi_46786833
quote:

[..]

Klopt
[..]

Als je gewoon continue de anti-conceptiepil blijft gebruiken, menstrueer je ook niet meer, of je laat je eierstokken en baarmoeder verwijderen (o nee, dan ga je teveel veel op een ex-transeksueel lijken...)
pi_46786955
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 21:27 schreef AnnaB het volgende:

[..]

Als je gewoon continue de anti-conceptiepil blijft gebruiken, menstrueer je ook niet meer, of je laat je eierstokken en baarmoeder verwijderen (o nee, dan ga je teveel veel op een ex-transeksueel lijken...)
Waarom eistokken en baarmoeder? Alleen eistokken zou voldoende moeten zijn.

We dwalen lekker af.
pi_46787632
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 21:13 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Met het dieet voor en na de operatie en misschien ook wel door al die troep aan medicijnen daarna ben ik denk ik toch wel zo'n 10 kilo afgevallen.
Wat is dat dieet? D'r moet nog 10 kilo af bij mij
pi_46787844
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 21:46 schreef Hildy het volgende:

[..]

Wat is dat dieet? D'r moet nog 10 kilo af bij mij
Een paar dagen alleen een beetje fruit en ongeveer een week lang alleen vloeibaar. Eventueel aangevuld met een maand lang pijnstillers, ontstekingsremmers, anti-biotica en slaapmiddelen.
pi_46788178
Oei. Dat valt goed af ja.

Ik denk dat ik 't bij wat meer bewegen houd (elke dag 25 minuten van 't station naar m'n werk lopen doet ook wonderen).
pi_46788317
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 21:58 schreef Hildy het volgende:
Oei. Dat valt goed af ja.

Ik denk dat ik 't bij wat meer bewegen houd (elke dag 25 minuten van 't station naar m'n werk lopen doet ook wonderen).
Is vast ook een stuk gezonder.
pi_46788540
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 20:53 schreef AnnaB het volgende:

Ik zelf heb altijd in de automatisering gewerkt (een beetje mannen beroep, maar niet per definitie).
Ik had altijd juist 't idee dat als je ergens veel transjes ziet 't wel in de IT is. Maar misschien dat dat meer is omdat die wat aanweziger zijn op 't internet.
pi_46788677
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 22:00 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Is vast ook een stuk gezonder.
Ja, om nou aan de anti-biotica te gaan om af te vallen..

Is de eerste keer poepen trouwens dan niet vreselijk pijnlijk? Het is daar beneden dan helemaal bont en blauw, ik kan me niet voorstellen dat dat van een leien dakje gaat.
pi_46789027
quote:

Ik heb begrepen dat je bij sommige transjes nog iets gekkers ziet: geen menstruatie, geen maandelijkse hormooncyclus, maar wel een maandelijkse stemmings-cyclus.
pi_46789086
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 22:17 schreef Hildy het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat je bij sommige transjes nog iets gekkers ziet: geen menstruatie, geen maandelijkse hormooncyclus, maar wel een maandelijkse stemmings-cyclus.
Oh, bij mij is het omgekeerd. Geen maandelijkse stemmingscyclus, wel menstruatie
pi_46789185
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 22:09 schreef Hildy het volgende:

[..]

Ja, om nou aan de anti-biotica te gaan om af te vallen..

Is de eerste keer poepen trouwens dan niet vreselijk pijnlijk? Het is daar beneden dan helemaal bont en blauw, ik kan me niet voorstellen dat dat van een leien dakje gaat.
Eigenlijk geen last van gehad. Door de medicijnen is het sowieso bijna vloeibaar waardoor je geen druk hoeft te zetten ofzo. Het kan echter zijn dat dit niet voor alle operatie-technieken geldt. Er zijn operatie-technieken waarbij zelfs zitten al zeer doet. Verder kan het ook zijn dat ik sowieso een gelukkige uitzondering ben, want ik had ook geen pijn in rust en heb daarom ook geen pijnstillers meer gebruikt toen ik zelf medicatie in de gaten moest gaan houden (dit tot verbazing van de verplegers).
pi_46789281
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 22:17 schreef Hildy het volgende:

[..]

Als ik een dosis hormonen vergeet krijg ik ook last van stemmingsproblemen die wat weg hebben van PMS.
pi_46790865
Over die operatietechnieken gesproken. Waarom lopen ze hier eigenlijk nog wat achter op dit gebied vergeleken met het buitenland? In het buitenland worden ook vaak andere technieken gebruikt. En daarnaast, hier in NL is er ook maar 1 chirurg naar mijn weten die en binnenste en buitenste schaamlippen en het clitorishoedje maakt. Over het algemeen maken ze hier alleen maar buitenste schaamlippen volgens mij.

[ Bericht 6% gewijzigd door patricia27 op 28-02-2007 23:08:53 ]
pi_46791801
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 22:20 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Eigenlijk geen last van gehad. Door de medicijnen is het sowieso bijna vloeibaar waardoor je geen druk hoeft te zetten ofzo. Het kan echter zijn dat dit niet voor alle operatie-technieken geldt. Er zijn operatie-technieken waarbij zelfs zitten al zeer doet. Verder kan het ook zijn dat ik sowieso een gelukkige uitzondering ben, want ik had ook geen pijn in rust en heb daarom ook geen pijnstillers meer gebruikt toen ik zelf medicatie in de gaten moest gaan houden (dit tot verbazing van de verplegers).
Ik heb van de vaginaplastiek ook eigenlijk geen pijnklachten gehad. Wel van de borstvergroting. En de ontlasting ? Nee, totaal geen last. Het gebruik van (lichte) opiaten geeft beduidend meer problemen. Er werd ook met medicatie geholpen om de ontlasting weer een beetje op gang te krijgen.
En oh, wat was de eerste keer zelf op het toilet plassen fijn, niks piemeltje naar beneden duwen. Wel weer lastig na een andere operatie later om op de pan te plassen, was toch erg bang om er overheen te plassen, maar ging goed hoor.
pi_46792212
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 22:58 schreef patricia27 het volgende:
Over die operatietechnieken gesproken. Waarom lopen ze hier eigenlijk nog wat achter op dit gebied vergeleken met het buitenland? In het buitenland worden ook vaak andere technieken gebruikt. En daarnaast, hier in NL is er ook maar 1 chirurg naar mijn weten die en binnenste en buitenste schaamlippen en het clitorishoedje maakt. Over het algemeen maken ze hier alleen maar buitenste schaamlippen volgens mij.
Ze lopen achter omdat Dr. Hage is weggegaan vermoed ik (Hij is in 1998 of 1999 uitgeroepen tot 's werelds beste chirurg op dit gebied, maken clitoris is Amsterdams idee/uitvinding). Ruzie met prof. Mulder gehad dat zijn leerlingen (oa Dr. Karim) na afronding opleiding niet bij het VU in dienst mochten blijven. Het hele fijne weet ik daar niet van. Ik heb trouwens wel kleine schaamlippen, zijn alleen wel echt erg klein. En clitorishoedje zegt mij niet zo veel, een stukje huid over de clitoris ? Hmmm, is dat echt nodig gezien het stukje van de eikel wat gebruikt wordt ?
Wat betreft wat alleen de buitenste schaamlippen. Het idee van Dr Hage in zijn jaren (tot febr. 2000) was ik probeer het bij de 1e operatie meteen (die duurde bij hem echt niet langer dan 1,5 uur, erg snel), en lukt het niet doe ik liever later een kleine correctie operatie mits de patiënt het zelf wil. Bij mij was de correctie door dr. Hage al toegezegd, maar helaas was hij weg voordat hij het kon uitvoeren, en prof. Mulder vond het absoluut niet nodig, en dan ben je vlug uitgepraat, zeker bij hem toentertijd.
Ook bij biologische vrouwen zit er een groot verschil tussen de schaamlippen en kleine en grote schaamlippen. En ik heb het idee dat na een bevalling hierin ook nog wel verandering in op kan treden, maar misschien dat ik dat helemaal fout heb. Zou ik best graag willen weten.
  Redactie Frontpage woensdag 28 februari 2007 @ 23:37:27 #254
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_46792398
Iemand die in principe wel een keer naar fokradio wil? PM me dan, dan leg iki uit hoe ik t zie
pi_46793617
Een keer misschien wel, maar zit momenteel in verhuizing, dus komende weken helaas geen tijd.....(ben al ooit eerder op de radio geweest, live uitzending bij de ncrv, heb ik nog een bandje van, kan ik wel een keer overzetten en mp3 van maken en je mailen, alleen tijd......
pi_46797885
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 22:58 schreef patricia27 het volgende:
Over die operatietechnieken gesproken. Waarom lopen ze hier eigenlijk nog wat achter op dit gebied vergeleken met het buitenland?
Ik vermoed een of meer van de volgende redenen:

- Nederland heeft weinig gespecialiseerde SRS chirurgen, dus ook minder uitschieters.
- Nederland heeft geen commerciele gezondheidszorg, dus innovatie is geen (financiele) noodzaak.
- Ziekenhuizen moeten verantwoording afleggen aan zorgverzekeraars en zijn daardoor ook beperkt in hun doen en laten.
pi_46813309
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 23:32 schreef AnnaB het volgende:

[..]

Ze lopen achter omdat Dr. Hage is weggegaan vermoed ik (Hij is in 1998 of 1999 uitgeroepen tot 's werelds beste chirurg op dit gebied, maken clitoris is Amsterdams idee/uitvinding). Ruzie met prof. Mulder gehad dat zijn leerlingen (oa Dr. Karim) na afronding opleiding niet bij het VU in dienst mochten blijven. Het hele fijne weet ik daar niet van. Ik heb trouwens wel kleine schaamlippen, zijn alleen wel echt erg klein. En clitorishoedje zegt mij niet zo veel, een stukje huid over de clitoris ? Hmmm, is dat echt nodig gezien het stukje van de eikel wat gebruikt wordt ?
Wat betreft wat alleen de buitenste schaamlippen. Het idee van Dr Hage in zijn jaren (tot febr. 2000) was ik probeer het bij de 1e operatie meteen (die duurde bij hem echt niet langer dan 1,5 uur, erg snel), en lukt het niet doe ik liever later een kleine correctie operatie mits de patiënt het zelf wil. Bij mij was de correctie door dr. Hage al toegezegd, maar helaas was hij weg voordat hij het kon uitvoeren, en prof. Mulder vond het absoluut niet nodig, en dan ben je vlug uitgepraat, zeker bij hem toentertijd.
Ook bij biologische vrouwen zit er een groot verschil tussen de schaamlippen en kleine en grote schaamlippen. En ik heb het idee dat na een bevalling hierin ook nog wel verandering in op kan treden, maar misschien dat ik dat helemaal fout heb. Zou ik best graag willen weten.
Hier in Nederland heb je inderdaad niets te kiezen. VU en UMCG hebben monopolieposities.
In andere landen is dat niet zo volgens mij. Daar valt er wat te kiezen tenminste.

In Duitsland bij Frau Krege gebeurd de ingreep in 2 keer. Tijdens de 1e ingreep maakt ze de binnenste kleine schaamlippen en clitje natuurlijk en ze laat voldoende huid over om tijdens de 2e ingreep daarvan de grote buitenste schaamlippen te maken. Tijdens de 2e ingreep (ongeveer 8 tot 16 weken na de 1e) worden de buitenste (grote) schaamlippen en het clitorishoedje gemaakt en alles wordt cosmetisch mooier gemaakt + indien nodig borstvergroting. En ik heb begrepen van anderen die daar ook geholpen zijn dat het in die 8 tot 16 weken geen lekker gevoel is, omdat de clit bloot ligt. Kan je vergelijken dacht ik dan met besneden zijn. Dat schuurt in en langs je onderbroekje. En dat is later weg als dat hoedje erover zit. Maar ik weet niet hoe dat hier in Nederland zit. Misschien gebruiken ze in Duitsland wel een groter deel van het eikeltopje. En dat het clitje daarom misschien wat meer bloot ligt.

Ik wil gewoon geholpen worden waar ik naar mijn mening het beste uit ben en dus het beste resultaat behaal. En dat is niet hier in NL naar mijn mening. En als je dan voor de tijd kan kiezen om uit te wijken naar elders, dan zou je toch gek zijn als je het niet doet. En Duitsland staat en heeft altijd gestaan in alles voor degelijkheid. Dus ook in de gezondheidszorg.

[ Bericht 0% gewijzigd door patricia27 op 01-03-2007 17:40:40 ]
pi_46823698
Ik kan je verzekeren dat je bij Dr. Karim een hele goede leerling van Dr. Hage vindt. Hij heeft weliswaar een paar jaar geen srs operaties gedaan, maar doet ze nu weer wel, en heeft op de achtergrond nog steun van dr. Hage. En ga maar zooeken op zijn naam, waarschijnlijk zul je dan veel positieve dingen lezen. Als hij als prive chirurg naar de VS was gegaan was hij waarschijnlijk een van de kendste nog steeds geweest. Maar het is iemand met ideeele basis. Hij is nu hoofd plastische chirurgie bij het Antonivan Leeuwenhoekziekenhuis.

Ik kan je verzekeren dat zoals de clitoris zoals hier gemaakt wordt zonder meer goed is. Het is geen grote stuk, maar vergis je niet, het is wel en Nederland uitgedacht, en andere chirurgen interpreteren zaken op hun manier. De gevoeligheid is zonder meer goed bij mij. Misschien dat andere post-ops ook hun mening kunnen en willen geven ?
Ik weet zeker dat er bij het VU en OLVG geen slechte chirurgen zitten, misschien niet meer de beste ter wereld,maar zeker wel goed. Groningen doet er naar mijn smaak te weinig per jaar.

De borstvergroting zul je trouwens zelf moeten betalen, tenzij opeens de regels toch anders geïnterpreteerd werden. In mijn tijd werd er met 2 team geopereerd, 1 team neovaginaplastiek, andere team borstvergroting. Resultaat, korte tijd onder narcose, dus minder nare bijwerkingen mogelijk.
pi_46823849
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 08:58 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Ik vermoed een of meer van de volgende redenen:

- Nederland heeft weinig gespecialiseerde SRS chirurgen, dus ook minder uitschieters.
- Nederland heeft geen commerciele gezondheidszorg, dus innovatie is geen (financiele) noodzaak.
- Ziekenhuizen moeten verantwoording afleggen aan zorgverzekeraars en zijn daardoor ook beperkt in hun doen en laten.
Lopen ze in Nederland wel zo ver achter ? Misschien tijdelijk zo geweest, maar het genderteam van het VU als totaal staat nog steeds te boek als 1 van de beste ter wereld.
pi_46824498
Ik hoop helemaal geen borstvergroting nodig te zijn eigenlijk. Als ik door hormonen op een ruime B cup kom, dan laat ik er niets aan doen. Heb nu een krappe A na 4 maand. Nog niet veel. Maar valt me niet tegen van 4 maand hormonen.

Waar is het nou eigenlijk allemaal van afhankelijk die borstgroei door hormonen? Het heeft toch ook voor een deel te maken met genen en erfelijkheid.

Zit er trouwens nog wel een fatsoenlijk gevoel in je borsten als er implantaten inzitten?

[ Bericht 10% gewijzigd door patricia27 op 01-03-2007 22:18:20 ]
pi_46824644
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 21:56 schreef AnnaB het volgende:

[..]

Lopen ze in Nederland wel zo ver achter ? Misschien tijdelijk zo geweest, maar het genderteam van het VU als totaal staat nog steeds te boek als 1 van de beste ter wereld.
Ik denk niet dat Nederland achter loopt, maar het is nu ook weer niet een topprodukt. Dat Nederland het als genderteam wereldwijd goed doet verbaast me echter niet. Een genderteam is iets dat in veel landen niet in die vorm bestaat.
pi_46824704
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 21:52 schreef AnnaB het volgende:

Ik kan je verzekeren dat zoals de clitoris zoals hier gemaakt wordt zonder meer goed is. Het is geen grote stuk, maar vergis je niet, het is wel en Nederland uitgedacht, en andere chirurgen interpreteren zaken op hun manier. De gevoeligheid is zonder meer goed bij mij. Misschien dat andere post-ops ook hun mening kunnen en willen geven ?
Waar wil je precies een mening over hebben?
pi_46824760
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 22:13 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Waar wil je precies een mening over hebben?
Vast en zeker over de gevoeligheid van de clit bij post-ops
pi_46824935
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 22:14 schreef patricia27 het volgende:

[..]

Vast en zeker over de gevoeligheid van de clit bij post-ops
Oh, ik zag het zo snel niet. Daar kan ik tevreden over zijn, ik vind het gevoel prima. Het is iets dat zich niet echt laat vergelijken denk is, want ik weet niet hoe gevoelig de clit van andere dames is.
pi_46827640
Gutgut, en dan vragen ze zich af waarom de cisgender populatie niet reageert... 't moet weer over operatietechnieken gaan hoor
pi_46840558
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 23:16 schreef Hildy het volgende:
Gutgut, en dan vragen ze zich af waarom de cisgender populatie niet reageert... 't moet weer over operatietechnieken gaan hoor
Nee, maar over wel of niet als transje je geschiedenis vooraf vertellen tijdens date en one night stands weten we nu toch ook al hoe gemiddeld Fok (inclusief transjes zelf) daarover denken

[ Bericht 4% gewijzigd door patricia27 op 02-03-2007 16:22:21 ]
  vrijdag 2 maart 2007 @ 11:54:11 #267
128702 ChantalC
it's a girl!
pi_46840730
Dan ga je toch hier verder?

Genderdysforie deeltje 5
chantalcoolsma.nl
pi_46848065
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 11:54 schreef ChantalC het volgende:
Dan ga je toch hier verder?

Genderdysforie deeltje 5
Gedaan......
  zaterdag 3 maart 2007 @ 07:59:20 #269
128702 ChantalC
it's a girl!
pi_46870964
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 23:37 schreef SunChaser het volgende:
Iemand die in principe wel een keer naar fokradio wil? PM me dan, dan leg iki uit hoe ik t zie
Ben wel benieuwd... Heb je al iemand gevonden? En zo ja, wanneer is het op Fok!Radio?
chantalcoolsma.nl
pi_46871950
Kitty Mermaid. Die wil vast wel.
pi_46875770
Kelly ook vast en zeker wel !
pi_46879381
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:53 schreef AnnaB het volgende:
Kelly ook vast en zeker wel !
Kunnen ze fijn saampies . Zijn er al 2
pi_46881352
Het zijn vriendinnen van elkaar, zover ik weet, dus best mogelijk ja. Zelf zou ik ook wel voor een dubbele gast zijn, zowaar je kan aantonen dat het rolmodel "transseksueel" wat meer in de ijskast geschoven kan worden. Maar dan wel met 2 totaal verschillende karakters.

En nee, ik heb nog steeds geen intresse
pi_46969618
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 15:59 schreef patricia27 het volgende:

[..]

Kunnen ze fijn saampies . Zijn er al 2
Hebben ze steun aan elkaar, hebben ze vast nodig
pi_50517908
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 03:51 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ik heb mijn avond doorgebracht met het lezen van alle relevante topics. Dames, bedankt!! Ik ben weer een hoop wijzer geworden. Het meest gelachen heb ik met de topics over 'Over transeksuelen, daten en one night stands'

Afgezien van de stomme spelfout in de topictitel (mist een 's') heb ik het idee dat de ' stoere' mannen op FOK! alleen maar eisen dat een trans-mevrouw van tevoren mededeelt dat ze ' zo' is omdat deze mannen zich in hun machozijn aangetast voelen. Met andere woorden, ze vinden de dames mooi. Willen seks met hen omdat het aantrekkelijke vrouwen zijn, maar balen achteraf gezien dat ze seks hebben gehad met een ts. En alleen maar om de reden dat ze een inschattingsfout hebben gemaakt! ( ' Hey! Ik weet hoe een mooie vrouw eruit ziet!! En deze ga ik scoren' )

Ze kunnen dus niet volledig op hun macho zijn, namelijk het inschatten van mooie vrouwen die ' sekswaardig' zijn, afgaan. Ze voelen zich ' bedot' , omdat ze zich lieten verleiden door een vrouw die in een verkeerd lijf is geboren, zonder dat ze dit, met hun macho kennis die uiteraard geweeeeeeeeldig is, doorhadden..

Vrij sneu
pi_50584551
Ik vond de reactie van Mojorisin hilarisch:
quote:
Als je geboren wordt als man, en je valt op mannen ben je aangetrokken tot je eigen geslacht en dus homo. dat je vervolgens je wormvormig aanhangels laat omvouwen tot een puike vlees envelop en twee zakjes zoutwater op je pectoralis laat vrotten maakt je nog steeds geen vrouw. Je bent genetisch een man, en blijft alszodanig gewoon homo.

Kom, zo moeilijk is dat niet, toch?
Kzie het al voor me, kom ik een bekende tegen met het uitgaan, heb ik een vriendin, vraagt die bekende 'ah, je bent dus uiteindelijk toch lesbi geworden' Waarop ik andwoord, neej joh ik ben gewoon hetro, jeweeettoch!
pi_51493375
Och, sommige mensen zullen het nooit WILLEN snappen/begrijpen. Dat zijn vaak ook mensen die op hun werk ook zeer geliefd zijn omdat ze hun werk zo goed doen en zo collegiaal zijn (NOT dus)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')