abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46712582
quote:
Op maandag 26 februari 2007 21:46 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Wat is in dit geval de definitie van een vrouw?
Volgens Van Dale:
quote:
vrouw (de ~ (v.), ~en)
1 volwassen mens van het vrouwelijk geslacht => dame, doos, gleuf, gleufdier, juffrouw, mevrouw, vrouwmens, vrouwspersoon, wijf
2 echtgenote
3 speelkaart met een vrouwenfiguur

vrou·we·lijk (bn.)
1 tot het biologische geslacht behorend dat nakomelingen kan voortbrengen <=> mannelijk
2 zoals van een vrouw verwacht wordt <=> mannelijk, onvrouwelijk
3 [taalk.] behorend tot de naamwoorden, waarnaar verwezen wordt met 'zij' => feminien
Hm, daar schieten we ook weinig mee op. Daar zijn zo veel uitzonderingen op mogelijk dat 't gewoon niet grappig meer is.

Ok, Hildy's grote geslachtsdefinitie: je hebt mensen met een stokje en mensen met een gaatje. Hoe ze zich verder zelf zien is hun zorg.
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
pi_46712588
quote:
Op maandag 26 februari 2007 21:48 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Ik ken ze niet, maar het gaat mij meer om het ongrijpbare van seksuele geaardheid uitdrukken in een percentage. Als je het uitdrukt in een percentage ga ik er vanuit dat je een manier hebt om dat percentage te bepalen en daar ben ik dan weer nieuwsgierig naar.
Ik heb niets om in een percentage uit te drukken. Ik zeg gewoon dat een heteroman (macho of geen macho) zowel voor alleen sex, danwel in een relatie niet op een pre-op kan vallen.

Jij kent ze niet zeg je, dan weet je dus dondersgoed welke mannen ik bedoel.

[ Bericht 6% gewijzigd door patricia27 op 26-02-2007 22:01:08 ]
pi_46713353
quote:
Op maandag 26 februari 2007 21:50 schreef patricia27 het volgende:

[..]

Dit gaf je eerder in deze topic aan:

Ik kan niet precies zeggen hoe hetero mijn vriend is, maar hij is zeker geen 100% man. Wat bedoel jij dan in dit geval met "geen 100% man". En het zijn zeker niet alleen de rugzak vol problemen en onbekende situaties waar ze in terecht raken, maar ook dat een hetero dat psychisch gewoon niet kan trekken.

Wel jammer trouwens dat de om het zo maar te zeggen gewone mannen en vrouwen hier het nu laten afweten.
Vindt het nu eenzijdig worden. Krijg nu alleen maar antwoord van medetransjes. Ben ook wel eens benieuwd hoe die mensen (mannen en vrouwen) erover denken eigenlijk.
Hallo, wat zijn wij dan ? Al in eerdere posts krijg ik het idee dat je voor "ons" alle wilt praten Patricia. Zo nu ook weer blijkt. Ik krijg er een ongemakkelijk gevoel bij. Wanneer je je mening wil geven en dat ook doet, probeer het ajb iets te nuanceren tot je eigen belevenis en niet al te veel te spreken als Woordvoerster.
pi_46713681
Ik ben geen woordvoerster. transsexuelen (transvrouwen) dat zijn wij ja. Transsexueel (transvrouw) dat ben je niet alleen tijdens je transitie, maar ook daarna. Hoeveel verbouwingen je ook hebt gehad en wat er ook in je paspoort staat. Of wil jij wat anders beweren? Kijk maar in het woordenboek of de Dikke van Dale wat een transsexueel is. En ja ik wil ook wel eens meningen hierover lezen van gewone mannen en vrouwen. Anders is het me veel te eenzijdig allemaal. Dan kan ik net zo goed op een transforum gaan zitten.

Wat is voor jou de definitie van een transsexueel dan?

En by the way, wat bedoelde je nou met "geen 100% man"?

[ Bericht 13% gewijzigd door patricia27 op 26-02-2007 22:22:47 ]
pi_46714228
quote:
Op maandag 26 februari 2007 22:11 schreef patricia27 het volgende:
Ik ben geen woordvoerster. transsexuelen (transvrouwen) dat zijn wij ja. Transsexueel (transvrouw) dat ben je niet alleen tijdens je transitie, maar ook daarna. Of wil jij wat anders beweren? En ja ik wil ook wel eens meningen hierover lezen van gewone mannen en vrouwen. Anders is het me veel te eenzijdig allemaal. Dan kan ik net zo goed op een transforum gaan zitten.

En by the way, wat bedoelde je nou met "geen 100% man"?
De vet gedrukte tekst is jouw mening, ik deel hem wel, maar door hem hier te uiten, leg je de andere *medetransjes* waar je het over heb, wel een stelling voor, waar ze het helemaal niet mee eens hoeven te zijn. Jij wil, zover als dat gaat toch ook gewoon als vrouw door het leven gaan straks? en niet je leven lang op fora over je verleden discussieren met je lotgenoten? Ik niet tenminste en ik hoop dat ik het kan, dat ik na de SRS een beetje meer afstand kan nemen van het hele T-wereldje en een normaler en socialer leven kan opbouwen. Ik zal m'n verleden nooit ontkennen, maar jou stelling erkennen als "transvrouw voor het leven" zal ook nooit gebeuren.

Mijn definitie van een transseksueel is iemand die gebonden is aan dat zelfde vervelende woord en gewoon wil leven zoals het hoort te leven. Of hij nu een zij hoort te zijn of andersom. Ik weet niet hoe jij het ziet, maar ik wil me vooral niet in een laten hokje stoppen of iets op het voorhoofd laten tattoeren.

[ Bericht 6% gewijzigd door Meike26 op 26-02-2007 22:34:04 (typefoutje) ]
pi_46714237
Dat mijn vriend een ruimdenkend persoon is. Hij staat voor veel dingen open. Hij is hetero, maar zeker geen homo. Bisexueel zie ik ons als mensheid allemaal wel, maar de voorkeuren voor het tegenovergestelde geslacht kunnen zo sterk zijn, dat de gevoelens voor je mede-sexe er niet toe doen of genegeerd worden. Mijn vriend heeft ook wel eens, vorig jaar ergens.. gezegd dat hij wel begreep dat vrouwen George Clooney of Brad Pitt leuk vinden "Ja die hebben we een goed uiterlijk, het juiste package" maar zelf zou hij nooit, zover ik hem ken, aan de man gaan. Dat bedoelde ik er mee.
pi_46714840
Dit is nou de precieze definitie van een transsexueel:

trans·sek·su·eel1 (de ~ (m.), -elen)

1 iem. die voor het gevoel tot de andere sekse behoort en die een geslachtsverandering verlangend of ondergaan hebbend

Dus een transseksueel blijf je ook na je SRS of je dat nou wil of niet.
pi_46715301
[quote]
pi_46715345
Ja en? Ik wil gewoon leven zoals ik wil... daar heeft ene Patricia27 geen ene hol in te brengen, dus please houd deze stelling of ik bedoel mening, ajb voor je !! Wat ik zeg, ik zal m'n verleden nooit ontkennen, maar ik wil gewoon leven zoals ik wil... en als ik mij na de srs gewoon als vrouw wil zien, heb je daar ook niets over te zeggen.... Beetje nega persoontje ben je..
pi_46715460
quote:
Op maandag 26 februari 2007 22:46 schreef Meike26 het volgende:
Ja en? Ik wil gewoon leven zoals ik wil... daar heeft ene Patricia27 geen ene hol in te brengen, dus please houd deze stelling of ik bedoel mening, ajb voor je !! Wat ik zeg, ik zal m'n verleden nooit ontkennen, maar ik wil gewoon leven zoals ik wil... en als ik mij na de srs gewoon als vrouw wil zien, heb je daar ook niets over te zeggen.... Beetje nega persoontje ben je..
Die hou ik niet voor me. Ik weet wel dondersgoed hoor dat de meeste transjes het niet willen horen of lezen en ervoor weglopen. En toch is het zo of je het nou wel of niet wilt lezen en of je nou wel of niet wilt leven zoals je wilt.

Het is geen mening! Hier nogmaals:

Dit is nou de precieze definitie van een transsexueel:

trans·sek·su·eel1 (de ~ (m.), -elen)

1 iem. die voor het gevoel tot de andere sekse behoort en die een geslachtsverandering verlangend of ondergaan hebbend

Dus een transseksueel blijf je ook na je SRS of je dat nou wil of niet.

Voor de wet bestaat dat hokje nou eenmaal niet, vandaar

[ Bericht 5% gewijzigd door patricia27 op 26-02-2007 22:54:07 ]
pi_46715800
Ik loop er niet mee weg, voorbeeld-transseksueel (zoals je jezelf dus graag wilt zien?)

Ik wil gewoon verder leven nadat ik de dokter een handje heb gegeven.

Alsof een marokaan met een Nederlands paspoort nog steeds een buitenlander is?

Jij bent diegeen die straks leeft met het verleden, niet ik !!
pi_46715863
quote:
Op maandag 26 februari 2007 22:48 schreef patricia27 het volgende:

[..]

Die hou ik niet voor me. Ik weet wel dondersgoed hoor dat de meeste het niet willen horen of lezen en ervoor weglopen.
Dat lijkt me best logisch. Daar constant mee bezig zijn is psychisch ongezond en staat je levensgeluk behoorlijk in de weg lijkt me.
quote:
Het is geen mening! [knip definitie uit Van Dale]
Ja, dat is dus wel een mening! Dat is wat Van Dale vind dat "transseksueel" betekend. Toevallig komt die met die van jou overeen, en dus presenteer je 't zo als feit.

De transseksuele achtergrond, daar kom je natuurlijk niet van af. Maar je gaat dan toch niet door 't dagelijks leven als zijnde transseksueel?

Anyway, kussen is weer eenzaam.
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
pi_46715882
Ik vind patricia27 helemaal niet negatief eigenlijk. 'Verfrissend realistisch' vind ik een betere term.

Kijk, je kan wel op je achterste benen gaan staan, omdat zij zegt dat je toch écht een transseksueel bent en blijft en de opmerking "hoeveel verbouwingen je ook hebt gehad...." , maar je kan het ook zien als zomaar een omschrijving. Om zoiets moet ik nou juist wel gniffelen eigenlijk. Droog, eerlijk, zonder poespas.

Als je echt zo zeker en blij bent met wie je bent, wat kan het je dan inderdaad ene kont schelen hoe patricia27 háárzelf en ander transen noemt?
Al ga je op je hoofd staan, er zijn heel, heel veel mensen die je als 'omgebouwde', transseksueel, ex-man of vrouw-zonder-piemel zullen blijven zien.
So what?
Dan kan je nog in zo'n diepe mantra schieten "het gaat om de persoon, ik ben een vrouw, het gaat niet om de verpakking, het gaat om de persoon, ik ben een vrouw... etc etc" dat verandert het idee wat van anderen van je hebben niet.
En als ik heel eerlijk mag zijn, lijkt het wel alsof het zo vaak herhaald wordt om eerder jezelf te overtuigen dan een ander. (Niet naar iemand specifiek gericht, ik zag het namelijk door meerdere personen herhaald worden.)
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_46715916
quote:
Op maandag 26 februari 2007 22:46 schreef Meike26 het volgende:
Wat ik zeg, ik zal m'n verleden nooit ontkennen, maar ik wil gewoon leven zoals ik wil... en als ik mij na de srs gewoon als vrouw wil zien, heb je daar ook niets over te zeggen
Nee, maar zeg ik dat dan. Ik geef alleen maar weer wat de precieze definitie is van een transseksueel
Wettelijk is er alleen geen hokje voor , dus gaat het allemaal automatisch naar V.
pi_46715940
quote:
Op maandag 26 februari 2007 22:55 schreef Meike26 het volgende:
Ik loop er niet mee weg, voorbeeld-transseksueel (zoals je jezelf dus graag wilt zien?)
Miauw. .
Oi!
pi_46715995
quote:
Op maandag 26 februari 2007 22:56 schreef Hildy het volgende:

[..]

Dat lijkt me best logisch. Daar constant mee bezig zijn is psychisch ongezond en staat je levensgeluk behoorlijk in de weg lijkt me.
[..]
Nee, weet je wat psychisch ongezond is, constant in de verdediging (moeten) gaan als transseksueel.
pi_46716091
quote:
Op maandag 26 februari 2007 22:59 schreef patricia27 het volgende:

[..]

Nee, weet je wat psychisch ongezond is, constant in de verdediging (moeten) gaan als transseksueel.
Inderdaad. Vind jij 't ook zo vervelend voor d'r?
pi_46716100
MUUS, daar heb je ook wel gelijk in en patricia is ook wel realistisch, maar ik vind het niet oke dat zij voor al haar lotgenotes spreekt, van hoe zij het ziet, dat het dan ook zo moet zijn. Houd die menign meer voor jezelf en praat ook voor jezelf...

Ik ga hier ook niemand vertellen dat je je roerei met kaneel suiker moet maken.
pi_46716189
quote:
Op maandag 26 februari 2007 23:01 schreef Meike26 het volgende:
MUUS, daar heb je ook wel gelijk in en patricia is ook wel realistisch, maar ik vind het niet oke dat zij voor al haar lotgenotes spreekt, van hoe zij het ziet, dat het dan ook zo moet zijn. Houd die menign meer voor jezelf en praat ook voor jezelf...

Nee waarom, ik geef de realiteit en dus werkelijkheid gewoon weer. Als jij dan voor jezelf in een sprookje of droom wilt leven, dan doe je dat maar. Zal mij een rotzorg zijn.
pi_46716367
Als je een echte vrouw was geweest, dan was je ook geen geen hormonen en een operatie van onderen nodig geweest. Dat had er dan allemaal al gezeten vanaf je geboorte.

Wij zijn nou eenmaal geen echte vrouwen. En dat zullen we ook nooit worden. Ondanks alle verbouwingen en ondanks dat paspoort. Iets wat er in de buurt komt zal ik maar zeggen. En knoop dat nou maar eens goed in je oren.

Ik ben gewoon transvrouw. Klaar. Punt uit.

Wat overigens niet wil zeggen dat ik er IRL maar te keur en te koop mee loop. Maar als mensen het me vragen, zeg ik het direct en ben ik direct eerlijk.

En dat vindt ik ook realistisch.
pi_46716380
quote:
Op maandag 26 februari 2007 23:01 schreef Meike26 het volgende:
Maar ik zie dat helemaal niet? Waar praat zij voor iedereen dan? Ik zie het echt niet, sorry.
En meningen mogen, daar is een discussieforum voor. Ik zie toch echt een aantal verschillende meningen hier, hoor.

Maar 'lotgenoten', pfoe, wat klinkt dat zwaar, joh.

Is het misschien zo dat patricia meer 'at peace' is met wie ze is dan jij? Dat je daarom best heftig reageert en dus het misschien niet allemaal goed leest? Daar lijkt het wel heel sterk op.

Zei zij voorzichtig...
quote:
Nee, maar nu noem je ook wel iets heel smerigs. .
Oi!
pi_46716442
Het enige waar ik em aan stoor patricia, ondanks je zicht van realiteit, is dat je voor ons allemaal kletst... niet als jezelf. Tuurlijk, ik zal nooit vrij zijn van het woordje/bordje transseksueel dat onzichtbaar om m'n nek hangt. Maar ik ga er niet m'n hele leven mee rondzeulen en ik wil gewoon leven. Sprookje of niet, ik ben een positieveling pur sang en tot nu toe heeft me dat noooooooit in de weg gestaan. Daarom ook dat ik zo tegen je negatieve/realistische instelling (voor mij altans) in ga.

En die rotzorg is net zo goed andersom... puh..

Kitty-fight is over! miauw
pi_46716526
quote:
Op maandag 26 februari 2007 22:56 schreef MUUS het volgende:
Ik vind patricia27 helemaal niet negatief eigenlijk. 'Verfrissend realistisch' vind ik een betere term.

Kijk, je kan wel op je achterste benen gaan staan, omdat zij zegt dat je toch écht een transseksueel bent en blijft en de opmerking "hoeveel verbouwingen je ook hebt gehad...." , maar je kan het ook zien als zomaar een omschrijving. Om zoiets moet ik nou juist wel gniffelen eigenlijk. Droog, eerlijk, zonder poespas.

Als je echt zo zeker en blij bent met wie je bent, wat kan het je dan inderdaad ene kont schelen hoe patricia27 háárzelf en ander transen noemt?
Al ga je op je hoofd staan, er zijn heel, heel veel mensen die je als 'omgebouwde', transseksueel, ex-man of vrouw-zonder-piemel zullen blijven zien.
So what?
Dan kan je nog in zo'n diepe mantra schieten "het gaat om de persoon, ik ben een vrouw, het gaat niet om de verpakking, het gaat om de persoon, ik ben een vrouw... etc etc" dat verandert het idee wat van anderen van je hebben niet.
En als ik heel eerlijk mag zijn, lijkt het wel alsof het zo vaak herhaald wordt om eerder jezelf te overtuigen dan een ander. (Niet naar iemand specifiek gericht, ik zag het namelijk door meerdere personen herhaald worden.)
exact zoals ik het ook ervaar.

lijkt me een stuk relaxter voor jezelf, zo'n houding als van Patries, niet in de verdediging schieten als je niet aangevallen wordt.
het is geen aanval, het is een constateren (da's rationeel ) van een gevoel (dat is dus niet rationeel ) jouw eigen gevoel , en dat staat los van acceptatie van die ander, ja of nee.

het is geen kwestie van een geloofsovertuiging of zo, waar een of ander heilig boek je voorschrijft dat het zondig is en dus onacceptabel.
het heeft niets met niet willen accepteren te maken, het heeft niets met niet kunnen accepteren te maken, het heeft te maken met constateren van iets dat bij jezelf zit en waar je niemand mee lastig valt, of aanvalt, tenzij die ander dat zo wil opvatten en voor die opvatting ben ik niet verantwoordelijk.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_46716858
quote:
Op maandag 26 februari 2007 23:08 schreef Meike26 het volgende:
Het enige waar ik em aan stoor patricia, ondanks je zicht van realiteit, is dat je voor ons allemaal kletst... niet als jezelf. Tuurlijk, ik zal nooit vrij zijn van het woordje/bordje transseksueel dat onzichtbaar om m'n nek hangt. Maar ik ga er niet m'n hele leven mee rondzeulen en ik wil gewoon leven. Sprookje of niet, ik ben een positieveling pur sang en tot nu toe heeft me dat noooooooit in de weg gestaan. Daarom ook dat ik zo tegen je negatieve/realistische instelling (voor mij altans) in ga.

En die rotzorg is net zo goed andersom... puh..

Kitty-fight is over! miauw
Ik praat niet voor iedereen. Als jij jezelf wilt zien na je srs als vrouw, dan doe je dat maar.
Maar in de praktijk en zeker in de maatschappij zul je nog vaak merken dat die "werkelijkheid voor jou" toch even iets anders is.
pi_46716962
quote:
Op maandag 26 februari 2007 22:05 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Hallo, wat zijn wij dan ? Al in eerdere posts krijg ik het idee dat je voor "ons" alle wilt praten Patricia. Zo nu ook weer blijkt. Ik krijg er een ongemakkelijk gevoel bij. Wanneer je je mening wil geven en dat ook doet, probeer het ajb iets te nuanceren tot je eigen belevenis en niet al te veel te spreken als Woordvoerster.
Dit is een van de stukjes die ik in iedergeval zia als.. hallo, waarom spreek je voor ons allemaal? Het is niet in dit topic, maar ook dat van Genderdysforie (deeltje 5 ofzo) heeft ze haar meningen gegeven als iets te veel van het algemene: Zo is het en niet anders...

Kijk, realistisch gezien heeft ze groot gelijk, maar het is niet fijn om dan als medetrans/lotgenote (ik heb het zelf altijd over Lotjes) om je hiermee te moeten laten meten.

Om weer het voorbeeld van een buitenlander naar voren te halen...Het is ook niet fijn als je als "buitenlander" hier in Nederland woont en dat je van een landgenoot, hem of haar hoort dat je altijd als buitenlander zal moeten leven in een gastland, terwijl je al een Nederlands paspoort hebt.
Hij heeft wel gelijk, maar dan is die hoofdpersoon zover op de goede weg, dan heeft hij geen zin om zich aan die stelling te houden van die ene landgenoot, als hij al een goed en sociaal leven heeft. Het ene leven is het ander niet. Ik vind het zelf ook verdomd lastig om alleen voor mezelf te praten en ik moet ook vaak m'n teksten aanpassen, want ik wil hier voor mezelf praten en niet voor anderen...
pi_46717001
quote:
Op maandag 26 februari 2007 23:16 schreef patricia27 het volgende:

[..]

Ik praat niet voor iedereen. Als jij jezelf wilt zien na je srs als vrouw, dan doe je dat maar.
Maar in de praktijk en zeker in de maatschappij zul je nog vaak merken dat die "werkelijkheid voor jou" toch even iets anders is.
En als je accepteert dat men je nu eenmaal anders ziet dan jij zou willen, zullen er ook veel minder momenten zijn dat je gekwetst wordt of in de verdediging 'moet' gaan.
Oi!
pi_46717062
Ik praat niet voor anderen. Ik geef gewoon de werkelijkheid weer zoals die is.
pi_46717151
quote:
Op maandag 26 februari 2007 23:16 schreef patricia27 het volgende:

[..]

Of je geeft een onbepaalde ervaring door aan mij, terwijl ik juist goed in de maatschapij sta. Dit is dus dat ik zeg, je kan je meningen en adviezen wel geven, maar draag ze niet teveel op als levenslessen.

Mijn leven ziet er heel anders uit dan dat van jou, we zijn wel even oud blijkbaar, maar het gaat mij goed voor de wind en zoals ik al zei, mijn positieve instelling heeft me tot nu toe nooit alleen gelaten. Tuurlijk heb ik ook wel m'n dipjes. Maar ik heb de transitie tot nu toe nog niet ervaren als moelijk. Het moeilijkste was het aanmelden bij het VU en het vinden van een juiste parkeerplaats.
pi_46717162
quote:
Op maandag 26 februari 2007 23:19 schreef MUUS het volgende:

[..]

En als je accepteert dat men je nu eenmaal anders ziet dan jij zou willen, zullen er ook veel minder momenten zijn dat je gekwetst wordt of in de verdediging 'moet' gaan.
Precies! De maatschappij verander je toch niet op dat punt, dus dan kan je beter zelf veranderen.
pi_46717235
quote:
Op maandag 26 februari 2007 23:18 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Dit is een van de stukjes die ik in iedergeval zia als.. hallo, waarom spreek je voor ons allemaal? Het is niet in dit topic, maar ook dat van Genderdysforie (deeltje 5 ofzo) heeft ze haar meningen gegeven als iets te veel van het algemene: Zo is het en niet anders...

Kijk, realistisch gezien heeft ze groot gelijk, maar het is niet fijn om dan als medetrans/lotgenote (ik heb het zelf altijd over Lotjes) om je hiermee te moeten laten meten.
Hiermee te moeten laten meten? Dat zie ik niemand hier doen, hoor.
Alleen jijzelf doet dat. . Het is geen wedstrijdje vergelijken.
Oi!
pi_46717253
quote:
Op maandag 26 februari 2007 23:21 schreef patricia27 het volgende:
Dat is dus jouw werkelijkheid... dat bedoel ik dus, want mijn transitie is helemaal niet zo vervelend.. ik word er moe van dat alles zo zielig moet worden gevonden en zo moeilijk... komop zeg... leef is een beetje... ja daarom reageer ik zo fel...
pi_46717342
quote:
Op maandag 26 februari 2007 23:22 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Of je geeft een onbepaalde ervaring door aan mij, terwijl ik juist goed in de maatschapij sta. Dit is dus dat ik zeg, je kan je meningen en adviezen wel geven, maar draag ze niet teveel op als levenslessen.

Mijn leven ziet er heel anders uit dan dat van jou, we zijn wel even oud blijkbaar, maar het gaat mij goed voor de wind en zoals ik al zei, mijn positieve instelling heeft me tot nu toe nooit alleen gelaten. Tuurlijk heb ik ook wel m'n dipjes. Maar ik heb de transitie tot nu toe nog niet ervaren als moelijk. Het moeilijkste was het aanmelden bij het VU en het vinden van een juiste parkeerplaats.
Ik heb verder ook een goed leven hoor en mij gaat het ook goed voor de wind. En ik sta ook goed in de maatschappij. En ik heb ook geen problemen in en met de maatschappij. En m'n transitie gaat me tot nu toe allemaal heel goed af. En ik ervaar het ook zeker niet als moeilijk. Maar hoe weet jij in godsnaam dat mijn leven er anders uitziet dan dat van jou? Ken jij mij in het echt? Ik dacht het niet.
pi_46717425
quote:
Op maandag 26 februari 2007 23:26 schreef patricia27 het volgende:

[..]

Ik heb verder ook een goed leven hoor en mij gaat het ook goed voor de wind. En sta ik ook wel goed in de maatschappij. En ik heb ook geen problemen in en met de maatschappij. En m'n transitie gaat me tot nu toe allemaal heel goed af. En ik ervaar het ook zeker niet als moeilijk. Maar hoe weet jij in godsnaam dat mijn leven er anders uitziet dan dat van jou? Ken jij mij in het echt? Ik dacht het niet.
Hehe, nu zitten we eindelijk op 1 lijn.... of misschien toch nog niet

Natuurlijk ken ik je niet in het echt, maar hoe groot is de kans dat je de zelfde jeugd heb gehad als ik ? Nul komma nul toch ? Ieder plantje komt uit een ander zaadje. Wat ik ook wel eens tegen de vader heb gezegd van de befaamde Kelly... het enige wat Kelly en ik gemeen hebben is dat we weten wie Jos Megens is..

[ Bericht 18% gewijzigd door Meike26 op 26-02-2007 23:35:29 ]
pi_46718028
quote:
Op maandag 26 februari 2007 23:21 schreef patricia27 het volgende:
NEE, jij geeft de werkelijkheid weer zoals jij die ervaart, en ook dat hangt samen met gevoelens, en zal voor een ieder anders zijn.
Ik zal zeker niet tegen iedereen als ze vragen of ik van geslacht veranderd ben JA zeggen. Ik bepaal of ze daar recht op hebben om dat te weten, en of ze er enig belang bij hebben om dat te weten.

Dat gedoe van ik ben een transvrouw vind ik erg onzinnig. Er zijn 2 geslachten, man of vrouw, en je kunt je daar ergens tussen bewegen. Voor mij ben ik vrouw, met een transseksueel verleden. Ik heb niks te maken met wat Van Dale omschrijft. Ik heb te maken met mijn leven, hoe mijn leven is, en hoe ik dat inricht. En hoe mensen mij ervaren. En over het algemeen is dat zonder meer als vrouw in het dagelijks leven. Als mensen mij IRL meemaken.
Mijn verleden verzwijg ik niet, bepaal alleen wanneer dat nodig/nuttig om te zeggen. Bij psychische of medische problemen kun je het niet verzwijgen. Bij seks WIL ik het niet verzwijgen. Maar als iemand mij zomaar aanspreekt ? Nou, dan zal ik het echt niet zeggen.

Ik kien meerdere transseksuelen die zeggen ik blijf me transseksueel noemen, want ze zullen me nooit als vrouw accepteren. Dat gevoel krijg ik ook als ik de term transvrouw hoor.

Ik heb een aangeboren afwijking. Hoe dit ontstaan is ? Weten ze nog niet, er zijn vermoedens. Deze afwijking is gecorrigeerd. En net zo goed als dat je mensen met kanker niet blijft aanspreken op het feit dat ze kanker hebben gehad als ze genezen zijn, vind ik dat je een transseksueel ook niet kunt blijven aanspreken op dat verleden.
Dat mannen een mate van eerlijkheid verwachten vind ik okee. Dat ze het gevoel hebben dat ze met een man neuken als ze met een geopereerde transseksueel kunnen ze pas 100% zeker weten als ze het gedaan hebben. Je kunt wel ergens een afkeer van hebben, een gevoel hebben, van nee , dat wil ik niet. Maar hoe het is en daadwerkelijk voor je is kun je pas zeggen als je het probeert.

Pffff. even mijn hart gelucht. Gelukkig werd ik niet gemist.......
pi_46718131
ja, en "wij" bepalen dat proberen niet nodig is.
en je kan wel degelijk van te voren een inschatting maken over je gevoel naderhand.

als we dat niet zouden kunnen, dan zouden we in 7 sloten tegelijk lopen, en 13 ongelukken ons deel zijn, en 0 ambachten, want dood.
pi_46718144
quote:
Op maandag 26 februari 2007 23:42 schreef AnnaB het volgende:

[..]
Maar als iemand mij zomaar aanspreekt ? Nou, dan zal ik het echt niet zeggen.
Je moet beter lezen, ik zei toch dat ik er ook niet mee te keur en te koop loop. Maar als ik met mensen in gesprek kom en ze vragen het me, dan ben ik er gewoon eerlijk over. En eerlijk is eerlijk, het grootste gedeelte van de maatschappij zal je toch altijd als "anders" blijven zien. Of je dat nou wilt of niet.

De rest van die lange lap tekst ga ik niet stuk voor stuk bijlangs, want soortgelijke stukken die ben ik hier nu van je al in verschillende topics tegengekomen.

En daarbij raken we hier toch niet over uitgesproken.

Jullie denken er maar van wat jullie er van willen denken en ik denk er van wat ik er van wil denken.

[ Bericht 10% gewijzigd door patricia27 op 26-02-2007 23:55:06 ]
pi_46718285
stel nu, hè, dat er aan die "afwijking" wat te doen zou zijn, een ingreep die qua energie, tijd en gedoe van eenzelfde orde zou zijn als de operaties nu (of de operaties buiten beschouwing gelaten all together)

zou je dan je lichaam aan laten passen aan wat je voelt, of je gevoel aan laten passen aan wat je ziet?
de ingrepen zijn gelijk, hè, even ingrijpend of even 'eenvoudig'.

of is dat een niet te beantwoorden vraag ?
pi_46718601
Geboren, 16 mei 1960. Ruim 16 jaar getrouwd geweest, 3 zonen. Ik ben op 19 oktober 1998 door Dr. Hage geopereerd, heb mij eerste gesprek gehad op dinsdag 29 oktober 1996 bij mevr. v.d Linden, in totaal 4 gesprekken gehad, omdat het moest. In het 1e gesprek was het al duidelijk, maar protocol is protocol (mijn tv optreden was ook door haar gezien), waarvoor ik op vrijdag 25 oktober in een talkshow was geweest bij Goedele Liekens.
Op 13 februari 1997 heb ik toestemming gekregen van het genderteam, en op 13 maart 1997 begonnen met hormonen. in april 1998 gescheiden, omdat ik anders na mijn operatie mijn geslacht niet kon veranderen. Ik heb zo mijn problemen, ten dele door de pech dat ik een infectie heb gehad bij een borst implantaat, met als gevolg chronische (neuropathische) pijn.
Mijn leven is totaal anders dan van elke andere transseksueel, gelukkig wel, we zijn allemaal mensen, zijn allemaal anders. Hebben alleen gemeen dat we in het verkeerde lichaam geboren zijn, of als je omdraait, dat onze hersens/gevoelens zeggen dat we vrouw zijn. Daardoor lopen sommige dingen in het leven parallel, zelfde soort problemen, ervaringen. Maar we blijven allemaal anders, met onze eigen gevoelens, en dingen zoals we zelf willen.
We worden alleen regelmatig door de media, en mede daardoor door een deel van de maatschappij als een bijzonderheid gezien.
Ik ga nu NIET zeggen dat het normaal is als je van geslacht veranderd, maar je bent wie je bent, en je voelt wat je voelt. Een ander kan niet hetzelfde voelen als jou.

Nog 1 waarschuwing trouwens voor de dames die nog in de geslachtsveranderende periode zitten, de maatschappij ziet je na je operatie opeens anders, want dan heb je pas een echte einde gemaakt aan je "man" zijn. Daarvoor zullen velen niet eraan denken, of willen denken waar je mee bezig bent.
Ga er niet van uit als alles nu vlekkeloos verloopt dat dat zo loopt. Ik hoop van wel, en bij een redelijk aantal gaat dat gelukkig ook zo. Langzamerhand wordt de acceptatie beter. Het is nu al heel anders als toen ik bijna 10 jaar geleden begon....(alleen de wachttijden helaas niet)

[ Bericht 0% gewijzigd door AnnaB op 27-02-2007 00:24:54 ]
pi_46718681
quote:
Op maandag 26 februari 2007 23:50 schreef milagro het volgende:
stel nu, hè, dat er aan die "afwijking" wat te doen zou zijn, een ingreep die qua energie, tijd en gedoe van eenzelfde orde zou zijn als de operaties nu (of de operaties buiten beschouwing gelaten all together)

zou je dan je lichaam aan laten passen aan wat je voelt, of je gevoel aan laten passen aan wat je ziet?
de ingrepen zijn gelijk, hè, even ingrijpend of even 'eenvoudig'.

of is dat een niet te beantwoorden vraag ?
Ik kan dat heel simpel beantwoorden. Als ze mij hadden gezegd met 10 jaar pillen slikken en therapie kom je ook van dat gevoel af dat je in een verkeerd lichaam leeft had ik dat gedaan, want nu is heel mijn leven op zijn kop gezet, en wordt ik door mensen soms als zonderling beschouwd, of als omgebouwd......
pi_46718734
quote:
Op maandag 26 februari 2007 23:45 schreef patricia27 het volgende:

[..]

Je moet beter lezen, ik zei toch dat ik er ook niet mee te keur en te koop loop. Maar als ik met mensen in gesprek kom en ze vragen het me, dan ben ik er gewoon eerlijk over. En eerlijk is eerlijk, het grootste gedeelte van de maatschappij zal je toch altijd als "anders" blijven zien. Of je dat nou wilt of niet.

De rest van die lange lap tekst ga ik niet stuk voor stuk bijlangs, want soortgelijke stukken die ben ik hier nu van je al in verschillende topics tegengekomen.

En daarbij raken we hier toch niet over uitgesproken.

Jullie denken er maar van wat jullie er van willen denken en ik denk er van wat ik er van wil denken.
Jij mag denken wat jij wil. Maar praat ajb niet over wij transjes en dat soort zaken.........
pi_46718822
ik ook , hoor, nu ja, niet als omgebouwd, maar wel als zonderling, stom, raar, oud, lelijk, gek, suf, debiel, truttig, slordig, sletterig, burgelijk, hoerig, saai, losbandig, vreemd, van god los.....

lekker belangrijk ik richt me wel op hen die wel wat in me zien, op welk vlak dat ook moge zijn.

je bent echt niet uniek in je niet altijd geaccepteerd voelen, dat overkomt meer mensen om andere redenen, maar met soms dezelfde impact, al dan terecht zo geinterpreteerd, dat gevoel van ernietbijhoren.
pi_46718827
quote:
Op maandag 26 februari 2007 23:45 schreef milagro het volgende:
ja, en "wij" bepalen dat proberen niet nodig is.
en je kan wel degelijk van te voren een inschatting maken over je gevoel naderhand.

als we dat niet zouden kunnen, dan zouden we in 7 sloten tegelijk lopen, en 13 ongelukken ons deel zijn, en 0 ambachten, want dood.
Bij elke inschatting die je maakt kun je fouten maken, anders zouden er bv in het verkeer niet zoveel ongelukken gebeuren, zijn regelmatig het gevolg van inschattingsfouten......
pi_46718885
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 00:08 schreef AnnaB het volgende:

[..]

Bij elke inschatting die je maakt kun je fouten maken, anders zouden er bv in het verkeer niet zoveel ongelukken gebeuren, zijn regelmatig het gevolg van inschattingsfouten......
nou en?

wat wil je nu zeggen?
dat ik wat mis als ik het nooit eens met een "omgebouwde vrouw" die nu dus man is, probeer?

ik gok zomaar dat ik helemaal niets mis.
en al zou ik wat missen, dan is dat vette pech, voor mij, waarom trek jij dat nu zo aan
pi_46718920
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 00:07 schreef milagro het volgende:
ik ook , hoor, nu ja, niet als omgebouwd, maar wel als zonderling, stom, raar, oud, lelijk, gek, suf, debiel, truttig, slordig, sletterig, burgelijk, hoerig, saai, losbandig, vreemd, van god los.....

lekker belangrijk ik richt me wel op hen die wel wat in me zien, op welk vlak dat ook moge zijn.

je bent echt niet uniek in je niet altijd geaccepteerd voelen, dat overkomt meer mensen om andere redenen, maar met soms dezelfde impact, al dan terecht zo geinterpreteerd, dat gevoel van ernietbijhoren.
Vroeger op school werd ik uitgescholden als brillenjood , ik was de eerste in de klas met ene bril, en heel lang de enige.
Mensen willen anderen altijd graag in hokjes plaatsen, maar laten ajb respect hebben voor elkaar. Echt, het zinloos geweld wat steeds vaker voorkomt, komt mede doordat we geen respect meer hebben voor elkaar in de Nederlandse samenleving. We hebben al een mening klaar voor iemand is uitgesproken....
pi_46718978
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 00:10 schreef milagro het volgende:

[..]

nou en?

wat wil je nu zeggen?
dat ik wat mis als ik het nooit eens met een "omgebouwde vrouw" die nu dus man is, probeer?

ik gok zomaar dat ik helemaal niets mis.
en al zou ik wat missen, dan is dat vette pech, voor mij, waarom trek jij dat nu zo aan
Zeg ik dan dat je iets mist ? Nee, ik zeg alleen dat je pas 100% je gevoel achteraf kunt bepalen. Je kunt alleen gevoelens hebben als past niet bij mij, wil ik niet. Allemaal 100% gerechtvaardigd. Maar je weet pas hoe iets is als je het geprobeerd hebt. Ken je de reclame van jaren geleden nog van Campari ?
pi_46719046
je gaat nu weer een kant op, pffft, ........ zinloos geweld, daar gaat dit niet over..... en zo weer terug bij af nu.

niet iedereen heeft respect voor een ander, niet iedereen is 24/7 fatsoenlijk, er zullen altijd mensen zijn die je zullen kwetsen, maar dat geldt voor iedereen, niet alleen voor jou.

ik mag niet verwachten dat iedereen me altijd maar ontziet.
gelukkig ook maar dat dat niet gebeurt, zou je geen vergelijk hebben.
pi_46719050
quote:
Op maandag 26 februari 2007 23:28 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Hehe, nu zitten we eindelijk op 1 lijn.... of misschien toch nog niet

Natuurlijk ken ik je niet in het echt, maar hoe groot is de kans dat je de zelfde jeugd heb gehad als ik ? Nul komma nul toch ? Ieder plantje komt uit een ander zaadje. Wat ik ook wel eens tegen de vader heb gezegd van de befaamde Kelly... het enige wat Kelly en ik gemeen hebben is dat we weten wie Jos Megens is..
Ja, en dat Jos weet wie jij bent. Hoe hij het voor elkaar krijgt weet ik niet, maar volgens mij kent ie echt iedereen die al die jaren bij hem aan zijn bureau gepasseerd zijn.
pi_46719120
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 00:18 schreef milagro het volgende:
je gaat nu weer een kant op, pffft, ........ zinloos geweld, daar gaat dit niet over..... en zo weer terug bij af nu.

niet iedereen heeft respect voor een ander, niet iedereen is 24/7 fatsoenlijk, er zullen altijd mensen zijn die je zullen kwetsen, maar dat geldt voor iedereen, niet alleen voor jou.

ik mag niet verwachten dat iedereen me altijd maar ontziet.
gelukkig ook maar dat dat niet gebeurt, zou je geen vergelijk hebben.
Hoe denk dat het overkomt op iemand die net genezen is van kanker als je de hele tijd tegen die persoon zegt "he, loop niet zo te kankeren"?

Natuurlijk is niet iedereen fatsoenlijk. Wordt iedereen weleens gekwetst, maar daarom is het niet zo dat als je weet dat je mensen kwetst met bepaalde zaken, dat je dat kunt voorkomen, als je dat wil tenminste.
pi_46719223
we halen kanker er nu bij, heel fijn

je mist het punt zo ontzettend steeds, heel vermoeiend.

slaap lekker voor straks
pi_46719423
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 00:26 schreef milagro het volgende:
we halen kanker er nu bij, heel fijn

je mist het punt zo ontzettend steeds, heel vermoeiend.

slaap lekker voor straks
Ik mis het punt niet. mensen kwetsen elkaar nu eenmaal, maar als ik voor iedere keer dat het woord omgebouwd gebruikt wordt voor een transseksueel een euro kreeg , was ik nu multi-miljonair geweest. Ik vind dat woord heel erg kwetsend, net zo als dat voorbeeld van mij met kanker. Iemand die HIV positief is, of aids heeft ga je toch ook niet uitschelden ? Dat is wel gebeurd in het verleden, maar die tijd is gelukkig voor een groot deel voorbij. Zo moeten we in Nederland ook maar eens van dat omgebouwd af als we het over een transseksueel hebben na de operatie. Zolang in de media die term ook te pas en te onpas gebruikt wordt, zal er niets veranderen vrees ik. En er blijven nog genoeg andere kwetsende opmerkingen over
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')