Volgens Van Dale:quote:Op maandag 26 februari 2007 21:46 schreef BetaWolff het volgende:
[..]
Wat is in dit geval de definitie van een vrouw?
Hm, daar schieten we ook weinig mee op. Daar zijn zo veel uitzonderingen op mogelijk dat 't gewoon niet grappig meer is.quote:vrouw (de ~ (v.), ~en)
1 volwassen mens van het vrouwelijk geslacht => dame, doos, gleuf, gleufdier, juffrouw, mevrouw, vrouwmens, vrouwspersoon, wijf
2 echtgenote
3 speelkaart met een vrouwenfiguur
vrou·we·lijk (bn.)
1 tot het biologische geslacht behorend dat nakomelingen kan voortbrengen <=> mannelijk
2 zoals van een vrouw verwacht wordt <=> mannelijk, onvrouwelijk
3 [taalk.] behorend tot de naamwoorden, waarnaar verwezen wordt met 'zij' => feminien
Ik heb niets om in een percentage uit te drukken. Ik zeg gewoon dat een heteroman (macho of geen macho) zowel voor alleen sex, danwel in een relatie niet op een pre-op kan vallen.quote:Op maandag 26 februari 2007 21:48 schreef BetaWolff het volgende:
[..]
Ik ken ze niet, maar het gaat mij meer om het ongrijpbare van seksuele geaardheid uitdrukken in een percentage. Als je het uitdrukt in een percentage ga ik er vanuit dat je een manier hebt om dat percentage te bepalen en daar ben ik dan weer nieuwsgierig naar.
Hallo, wat zijn wij dan ? Al in eerdere posts krijg ik het idee dat je voor "ons" alle wilt praten Patricia. Zo nu ook weer blijkt. Ik krijg er een ongemakkelijk gevoel bij. Wanneer je je mening wil geven en dat ook doet, probeer het ajb iets te nuanceren tot je eigen belevenis en niet al te veel te spreken als Woordvoerster.quote:Op maandag 26 februari 2007 21:50 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Dit gaf je eerder in deze topic aan:
Ik kan niet precies zeggen hoe hetero mijn vriend is, maar hij is zeker geen 100% man. Wat bedoel jij dan in dit geval met "geen 100% man". En het zijn zeker niet alleen de rugzak vol problemen en onbekende situaties waar ze in terecht raken, maar ook dat een hetero dat psychisch gewoon niet kan trekken.
Wel jammer trouwens dat de om het zo maar te zeggen gewone mannen en vrouwen hier het nu laten afweten.
Vindt het nu eenzijdig worden. Krijg nu alleen maar antwoord van medetransjes. Ben ook wel eens benieuwd hoe die mensen (mannen en vrouwen) erover denken eigenlijk.
De vet gedrukte tekst is jouw mening, ik deel hem wel, maar door hem hier te uiten, leg je de andere *medetransjes* waar je het over heb, wel een stelling voor, waar ze het helemaal niet mee eens hoeven te zijn. Jij wil, zover als dat gaat toch ook gewoon als vrouw door het leven gaan straks? en niet je leven lang op fora over je verleden discussieren met je lotgenoten? Ik niet tenminste en ik hoop dat ik het kan, dat ik na de SRS een beetje meer afstand kan nemen van het hele T-wereldje en een normaler en socialer leven kan opbouwen. Ik zal m'n verleden nooit ontkennen, maar jou stelling erkennen als "transvrouw voor het leven" zal ook nooit gebeuren.quote:Op maandag 26 februari 2007 22:11 schreef patricia27 het volgende:
Ik ben geen woordvoerster. transsexuelen (transvrouwen) dat zijn wij ja. Transsexueel (transvrouw) dat ben je niet alleen tijdens je transitie, maar ook daarna. Of wil jij wat anders beweren? En ja ik wil ook wel eens meningen hierover lezen van gewone mannen en vrouwen. Anders is het me veel te eenzijdig allemaal. Dan kan ik net zo goed op een transforum gaan zitten.
En by the way, wat bedoelde je nou met "geen 100% man"?
Die hou ik niet voor me. Ik weet wel dondersgoed hoor dat de meeste transjes het niet willen horen of lezen en ervoor weglopen. En toch is het zo of je het nou wel of niet wilt lezen en of je nou wel of niet wilt leven zoals je wilt.quote:Op maandag 26 februari 2007 22:46 schreef Meike26 het volgende:
Ja en? Ik wil gewoon leven zoals ik wil... daar heeft ene Patricia27 geen ene hol in te brengen, dus please houd deze stelling of ik bedoel mening, ajb voor je !! Wat ik zeg, ik zal m'n verleden nooit ontkennen, maar ik wil gewoon leven zoals ik wil... en als ik mij na de srs gewoon als vrouw wil zien, heb je daar ook niets over te zeggen.... Beetje nega persoontje ben je..
Dat lijkt me best logisch. Daar constant mee bezig zijn is psychisch ongezond en staat je levensgeluk behoorlijk in de weg lijkt me.quote:Op maandag 26 februari 2007 22:48 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Die hou ik niet voor me. Ik weet wel dondersgoed hoor dat de meeste het niet willen horen of lezen en ervoor weglopen.
Ja, dat is dus wel een mening! Dat is wat Van Dale vind dat "transseksueel" betekend. Toevallig komt die met die van jou overeen, en dus presenteer je 't zo als feit.quote:Het is geen mening! [knip definitie uit Van Dale]
Nee, maar zeg ik dat dan. Ik geef alleen maar weer wat de precieze definitie is van een transseksueelquote:Op maandag 26 februari 2007 22:46 schreef Meike26 het volgende:
Wat ik zeg, ik zal m'n verleden nooit ontkennen, maar ik wil gewoon leven zoals ik wil... en als ik mij na de srs gewoon als vrouw wil zien, heb je daar ook niets over te zeggen
Miauw.quote:Op maandag 26 februari 2007 22:55 schreef Meike26 het volgende:
Ik loop er niet mee weg, voorbeeld-transseksueel (zoals je jezelf dus graag wilt zien?)
Nee, weet je wat psychisch ongezond is, constant in de verdediging (moeten) gaan als transseksueel.quote:Op maandag 26 februari 2007 22:56 schreef Hildy het volgende:
[..]
Dat lijkt me best logisch. Daar constant mee bezig zijn is psychisch ongezond en staat je levensgeluk behoorlijk in de weg lijkt me.
[..]
Inderdaad. Vind jij 't ook zo vervelend voor d'r?quote:Op maandag 26 februari 2007 22:59 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Nee, weet je wat psychisch ongezond is, constant in de verdediging (moeten) gaan als transseksueel.
Nee waarom, ik geef de realiteit en dus werkelijkheid gewoon weer. Als jij dan voor jezelf in een sprookje of droom wilt leven, dan doe je dat maar. Zal mij een rotzorg zijn.quote:Op maandag 26 februari 2007 23:01 schreef Meike26 het volgende:
MUUS, daar heb je ook wel gelijk in en patricia is ook wel realistisch, maar ik vind het niet oke dat zij voor al haar lotgenotes spreekt, van hoe zij het ziet, dat het dan ook zo moet zijn. Houd die menign meer voor jezelf en praat ook voor jezelf...
Ik ga hier ook niemand vertellen dat je je roerei met kaneel suiker moet maken.
Maar ik zie dat helemaal niet? Waar praat zij voor iedereen dan? Ik zie het echt niet, sorry.quote:Op maandag 26 februari 2007 23:01 schreef Meike26 het volgende:
MUUS, daar heb je ook wel gelijk in en patricia is ook wel realistisch, maar ik vind het niet oke dat zij voor al haar lotgenotes spreekt, van hoe zij het ziet, dat het dan ook zo moet zijn. Houd die menign meer voor jezelf en praat ook voor jezelf...
Nee, maar nu noem je ook wel iets heel smerigs.quote:Ik ga hier ook niemand vertellen dat je je roerei met kaneel suiker moet maken.
exact zoals ik het ook ervaar.quote:Op maandag 26 februari 2007 22:56 schreef MUUS het volgende:
Ik vind patricia27 helemaal niet negatief eigenlijk. 'Verfrissend realistisch' vind ik een betere term.
Kijk, je kan wel op je achterste benen gaan staan, omdat zij zegt dat je toch écht een transseksueel bent en blijft en de opmerking "hoeveel verbouwingen je ook hebt gehad...." , maar je kan het ook zien als zomaar een omschrijving. Om zoiets moet ik nou juist wel gniffelen eigenlijk. Droog, eerlijk, zonder poespas.
Als je echt zo zeker en blij bent met wie je bent, wat kan het je dan inderdaad ene kont schelen hoe patricia27 háárzelf en ander transen noemt?
Al ga je op je hoofd staan, er zijn heel, heel veel mensen die je als 'omgebouwde', transseksueel, ex-man of vrouw-zonder-piemel zullen blijven zien.
So what?
Dan kan je nog in zo'n diepe mantra schieten "het gaat om de persoon, ik ben een vrouw, het gaat niet om de verpakking, het gaat om de persoon, ik ben een vrouw... etc etc" dat verandert het idee wat van anderen van je hebben niet.
En als ik heel eerlijk mag zijn, lijkt het wel alsof het zo vaak herhaald wordt om eerder jezelf te overtuigen dan een ander. (Niet naar iemand specifiek gericht, ik zag het namelijk door meerdere personen herhaald worden.)
Ik praat niet voor iedereen. Als jij jezelf wilt zien na je srs als vrouw, dan doe je dat maar.quote:Op maandag 26 februari 2007 23:08 schreef Meike26 het volgende:
Het enige waar ik em aan stoor patricia, ondanks je zicht van realiteit, is dat je voor ons allemaal kletst... niet als jezelf. Tuurlijk, ik zal nooit vrij zijn van het woordje/bordje transseksueel dat onzichtbaar om m'n nek hangt. Maar ik ga er niet m'n hele leven mee rondzeulen en ik wil gewoon leven. Sprookje of niet, ik ben een positieveling pur sang en tot nu toe heeft me dat noooooooit in de weg gestaan. Daarom ook dat ik zo tegen je negatieve/realistische instelling (voor mij altans) in ga.
En die rotzorg is net zo goed andersom... puh..![]()
Kitty-fight is over! miauw![]()
Dit is een van de stukjes die ik in iedergeval zia als.. hallo, waarom spreek je voor ons allemaal? Het is niet in dit topic, maar ook dat van Genderdysforie (deeltje 5 ofzo) heeft ze haar meningen gegeven als iets te veel van het algemene: Zo is het en niet anders...quote:Op maandag 26 februari 2007 22:05 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Hallo, wat zijn wij dan ? Al in eerdere posts krijg ik het idee dat je voor "ons" alle wilt praten Patricia. Zo nu ook weer blijkt. Ik krijg er een ongemakkelijk gevoel bij. Wanneer je je mening wil geven en dat ook doet, probeer het ajb iets te nuanceren tot je eigen belevenis en niet al te veel te spreken als Woordvoerster.
En als je accepteert dat men je nu eenmaal anders ziet dan jij zou willen, zullen er ook veel minder momenten zijn dat je gekwetst wordt of in de verdediging 'moet' gaan.quote:Op maandag 26 februari 2007 23:16 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Ik praat niet voor iedereen. Als jij jezelf wilt zien na je srs als vrouw, dan doe je dat maar.
Maar in de praktijk en zeker in de maatschappij zul je nog vaak merken dat die "werkelijkheid voor jou" toch even iets anders is.
Of je geeft een onbepaalde ervaring door aan mij, terwijl ik juist goed in de maatschapij sta. Dit is dus dat ik zeg, je kan je meningen en adviezen wel geven, maar draag ze niet teveel op als levenslessen.quote:Op maandag 26 februari 2007 23:16 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Ik praat niet voor iedereen. Als jij jezelf wilt zien na je srs als vrouw, dan doe je dat maar.
Maar in de praktijk en zeker in de maatschappij zul je nog vaak merken dat die "werkelijkheid voor jou" toch even iets anders is.
Precies! De maatschappij verander je toch niet op dat punt, dus dan kan je beter zelf veranderen.quote:Op maandag 26 februari 2007 23:19 schreef MUUS het volgende:
[..]
En als je accepteert dat men je nu eenmaal anders ziet dan jij zou willen, zullen er ook veel minder momenten zijn dat je gekwetst wordt of in de verdediging 'moet' gaan.
Hiermee te moeten laten meten? Dat zie ik niemand hier doen, hoor.quote:Op maandag 26 februari 2007 23:18 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dit is een van de stukjes die ik in iedergeval zia als.. hallo, waarom spreek je voor ons allemaal? Het is niet in dit topic, maar ook dat van Genderdysforie (deeltje 5 ofzo) heeft ze haar meningen gegeven als iets te veel van het algemene: Zo is het en niet anders...
Kijk, realistisch gezien heeft ze groot gelijk, maar het is niet fijn om dan als medetrans/lotgenote (ik heb het zelf altijd over Lotjes) om je hiermee te moeten laten meten.
Dat is dus jouw werkelijkheid... dat bedoel ik dus, want mijn transitie is helemaal niet zo vervelend.. ik word er moe van dat alles zo zielig moet worden gevonden en zo moeilijk... komop zeg... leef is een beetje... ja daarom reageer ik zo fel...quote:Op maandag 26 februari 2007 23:21 schreef patricia27 het volgende:
Ik praat niet voor anderen. Ik geef gewoon de werkelijkheid weer zoals die is.
Ik heb verder ook een goed leven hoor en mij gaat het ook goed voor de wind. En ik sta ook goed in de maatschappij. En ik heb ook geen problemen in en met de maatschappij. En m'n transitie gaat me tot nu toe allemaal heel goed af. En ik ervaar het ook zeker niet als moeilijk. Maar hoe weet jij in godsnaam dat mijn leven er anders uitziet dan dat van jou? Ken jij mij in het echt? Ik dacht het niet.quote:Op maandag 26 februari 2007 23:22 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Of je geeft een onbepaalde ervaring door aan mij, terwijl ik juist goed in de maatschapij sta. Dit is dus dat ik zeg, je kan je meningen en adviezen wel geven, maar draag ze niet teveel op als levenslessen.
Mijn leven ziet er heel anders uit dan dat van jou, we zijn wel even oud blijkbaar, maar het gaat mij goed voor de wind en zoals ik al zei, mijn positieve instelling heeft me tot nu toe nooit alleen gelaten. Tuurlijk heb ik ook wel m'n dipjes. Maar ik heb de transitie tot nu toe nog niet ervaren als moelijk. Het moeilijkste was het aanmelden bij het VU en het vinden van een juiste parkeerplaats.
Hehe, nu zitten we eindelijk op 1 lijn.... of misschien toch nog nietquote:Op maandag 26 februari 2007 23:26 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Ik heb verder ook een goed leven hoor en mij gaat het ook goed voor de wind. En sta ik ook wel goed in de maatschappij. En ik heb ook geen problemen in en met de maatschappij. En m'n transitie gaat me tot nu toe allemaal heel goed af. En ik ervaar het ook zeker niet als moeilijk. Maar hoe weet jij in godsnaam dat mijn leven er anders uitziet dan dat van jou? Ken jij mij in het echt? Ik dacht het niet.
NEE, jij geeft de werkelijkheid weer zoals jij die ervaart, en ook dat hangt samen met gevoelens, en zal voor een ieder anders zijn.quote:Op maandag 26 februari 2007 23:21 schreef patricia27 het volgende:
Ik praat niet voor anderen. Ik geef gewoon de werkelijkheid weer zoals die is.
Je moet beter lezen, ik zei toch dat ik er ook niet mee te keur en te koop loop. Maar als ik met mensen in gesprek kom en ze vragen het me, dan ben ik er gewoon eerlijk over. En eerlijk is eerlijk, het grootste gedeelte van de maatschappij zal je toch altijd als "anders" blijven zien. Of je dat nou wilt of niet.quote:Op maandag 26 februari 2007 23:42 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Maar als iemand mij zomaar aanspreekt ? Nou, dan zal ik het echt niet zeggen.
Ik kan dat heel simpel beantwoorden. Als ze mij hadden gezegd met 10 jaar pillen slikken en therapie kom je ook van dat gevoel af dat je in een verkeerd lichaam leeft had ik dat gedaan, want nu is heel mijn leven op zijn kop gezet, en wordt ik door mensen soms als zonderling beschouwd, of als omgebouwd......quote:Op maandag 26 februari 2007 23:50 schreef milagro het volgende:
stel nu, hè, dat er aan die "afwijking" wat te doen zou zijn, een ingreep die qua energie, tijd en gedoe van eenzelfde orde zou zijn als de operaties nu (of de operaties buiten beschouwing gelaten all together)
zou je dan je lichaam aan laten passen aan wat je voelt, of je gevoel aan laten passen aan wat je ziet?
de ingrepen zijn gelijk, hè, even ingrijpend of even 'eenvoudig'.
of is dat een niet te beantwoorden vraag ?
Jij mag denken wat jij wil. Maar praat ajb niet over wij transjes en dat soort zaken.........quote:Op maandag 26 februari 2007 23:45 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Je moet beter lezen, ik zei toch dat ik er ook niet mee te keur en te koop loop. Maar als ik met mensen in gesprek kom en ze vragen het me, dan ben ik er gewoon eerlijk over. En eerlijk is eerlijk, het grootste gedeelte van de maatschappij zal je toch altijd als "anders" blijven zien. Of je dat nou wilt of niet.
De rest van die lange lap tekst ga ik niet stuk voor stuk bijlangs, want soortgelijke stukken die ben ik hier nu van je al in verschillende topics tegengekomen.
En daarbij raken we hier toch niet over uitgesproken.
Jullie denken er maar van wat jullie er van willen denken en ik denk er van wat ik er van wil denken.
Bij elke inschatting die je maakt kun je fouten maken, anders zouden er bv in het verkeer niet zoveel ongelukken gebeuren, zijn regelmatig het gevolg van inschattingsfouten......quote:Op maandag 26 februari 2007 23:45 schreef milagro het volgende:
ja, en "wij" bepalen dat proberen niet nodig is.
en je kan wel degelijk van te voren een inschatting maken over je gevoel naderhand.
als we dat niet zouden kunnen, dan zouden we in 7 sloten tegelijk lopen, en 13 ongelukken ons deel zijn, en 0 ambachten, want dood.
nou en?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 00:08 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Bij elke inschatting die je maakt kun je fouten maken, anders zouden er bv in het verkeer niet zoveel ongelukken gebeuren, zijn regelmatig het gevolg van inschattingsfouten......
Vroeger op school werd ik uitgescholden als brillenjood , ik was de eerste in de klas met ene bril, en heel lang de enige.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 00:07 schreef milagro het volgende:
ik ook , hoor, nu ja, niet als omgebouwd, maar wel als zonderling, stom, raar, oud, lelijk, gek, suf, debiel, truttig, slordig, sletterig, burgelijk, hoerig, saai, losbandig, vreemd, van god los.....
lekker belangrijk ik richt me wel op hen die wel wat in me zien, op welk vlak dat ook moge zijn.
je bent echt niet uniek in je niet altijd geaccepteerd voelen, dat overkomt meer mensen om andere redenen, maar met soms dezelfde impact, al dan terecht zo geinterpreteerd, dat gevoel van ernietbijhoren.
Zeg ik dan dat je iets mist ? Nee, ik zeg alleen dat je pas 100% je gevoel achteraf kunt bepalen. Je kunt alleen gevoelens hebben als past niet bij mij, wil ik niet. Allemaal 100% gerechtvaardigd. Maar je weet pas hoe iets is als je het geprobeerd hebt. Ken je de reclame van jaren geleden nog van Campari ?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 00:10 schreef milagro het volgende:
[..]
nou en?
wat wil je nu zeggen?
dat ik wat mis als ik het nooit eens met een "omgebouwde vrouw" die nu dus man is, probeer?
ik gok zomaar dat ik helemaal niets mis.
en al zou ik wat missen, dan is dat vette pech, voor mij, waarom trek jij dat nu zo aan
Ja, en dat Jos weet wie jij bent. Hoe hij het voor elkaar krijgt weet ik niet, maar volgens mij kent ie echt iedereen die al die jaren bij hem aan zijn bureau gepasseerd zijn.quote:Op maandag 26 februari 2007 23:28 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Hehe, nu zitten we eindelijk op 1 lijn.... of misschien toch nog niet
Natuurlijk ken ik je niet in het echt, maar hoe groot is de kans dat je de zelfde jeugd heb gehad als ik ? Nul komma nul toch ? Ieder plantje komt uit een ander zaadje. Wat ik ook wel eens tegen de vader heb gezegd van de befaamde Kelly... het enige wat Kelly en ik gemeen hebben is dat we weten wie Jos Megens is..
Hoe denk dat het overkomt op iemand die net genezen is van kanker als je de hele tijd tegen die persoon zegt "he, loop niet zo te kankeren"?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 00:18 schreef milagro het volgende:
je gaat nu weer een kant op, pffft, ........ zinloos geweld, daar gaat dit niet over..... en zo weer terug bij af nu.
niet iedereen heeft respect voor een ander, niet iedereen is 24/7 fatsoenlijk, er zullen altijd mensen zijn die je zullen kwetsen, maar dat geldt voor iedereen, niet alleen voor jou.
ik mag niet verwachten dat iedereen me altijd maar ontziet.
gelukkig ook maar dat dat niet gebeurt, zou je geen vergelijk hebben.
Ik mis het punt niet. mensen kwetsen elkaar nu eenmaal, maar als ik voor iedere keer dat het woord omgebouwd gebruikt wordt voor een transseksueel een euro kreeg , was ik nu multi-miljonair geweest. Ik vind dat woord heel erg kwetsend, net zo als dat voorbeeld van mij met kanker. Iemand die HIV positief is, of aids heeft ga je toch ook niet uitschelden ? Dat is wel gebeurd in het verleden, maar die tijd is gelukkig voor een groot deel voorbij. Zo moeten we in Nederland ook maar eens van dat omgebouwd af als we het over een transseksueel hebben na de operatie. Zolang in de media die term ook te pas en te onpas gebruikt wordt, zal er niets veranderen vrees ik. En er blijven nog genoeg andere kwetsende opmerkingen overquote:Op dinsdag 27 februari 2007 00:26 schreef milagro het volgende:
we halen kanker er nu bij, heel fijn
je mist het punt zo ontzettend steeds, heel vermoeiend.
slaap lekker voor straks
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |