abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 februari 2007 @ 16:07:07 #151
128702 ChantalC
it's a girl!
pi_46735606
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 15:05 schreef Meike26 het volgende:
Hij is tot inkeer gekomen na de foto van Tula !!
Ja ik denk het...
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
  Redactie Frontpage dinsdag 27 februari 2007 @ 16:13:36 #152
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_46735875
Nou, er zit idd verschil in de ene transeksueel en de andere

Maar ik begrijp dat je echt openstaat voor een seksdate ChantalC?
  Redactie Frontpage dinsdag 27 februari 2007 @ 16:14:34 #153
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_46735912
Even wat anders, ik zou wel een special over dit onderwerp willen houden in FOK!radio. Moet t overleggen met Nolius, maar wie wil eventueel op de radio in Utrecht en bv as maandag?
  dinsdag 27 februari 2007 @ 16:25:53 #154
128702 ChantalC
it's a girl!
pi_46736356
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 16:13 schreef SunChaser het volgende:

Maar ik begrijp dat je echt openstaat voor een seksdate ChantalC?
Wat denk je zelf? No way dus... Ik ga alleen voor het echte langdurige werk...
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
pi_46736639
<< Geen intresse in Fok!Radio... dan mag ik wel in Utrecht wonen, maar na een eenmalig televisie-optreden en een artikeltje in een hip meidenblad, houd ik het voor gezien
pi_46736708
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 16:25 schreef ChantalC het volgende:

[..]

Wat denk je zelf? No way dus... Ik ga alleen voor het echte langdurige werk...
Sommige one-night stands kunnen heel lang duren hoor Chantal
pi_46736874
Ik heb ook weinig zin om mee te doen in een radioitem.
pi_46741284
@SC: goed idee, eindelijk een reden om fok!radio te luisteren.

(meedoen lijkt me niks voor mij overigens.. ik ben al zo schuw in 't dagelijks leven, en ik ben nou ook niet dat je zegt representatief...)
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
pi_46741476
Maar zo te zien kan ie nog geen kandidate vinden.... dus nog maar afwachten of het luisteren je beloond word Hildy. En daarbij... als dit topic al 5 pagina's ken, ben ik wel beneiuwd hoeveel zendtijd ze voor dit item gaan inboeken...
pi_46741637
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 09:25 schreef patricia27 het volgende:

[..]

Kunstmatig is toch hetzelfde als nep, en dus niet echt. Of zie ik dat verkeerd? Kunstmatig is net even iets netter verwoord. Het is maar net hoe jij het wil zien of lezen. Je moet je gewoon realiseren dat alles gemaakt wordt en niet echt is dus.
Misschien een mooie analogie: ik heb Asperger. Dat betekend heel concreet dat ik een hele hoop sociale dingen gewoon moet faken. Kunstmatig dus. Maar dat betekend absoluut niet dat dat dan nep is, dat ik maar doe alsof wat sociale dingen betreft. Het is alleen dat ik als ik wil dat mensen de juiste dingen over mij opvangen, ik er bewust voor moet kiezen dat uit te stralen in plaats van dat dat bij mij automatisch gaat zoals bij de meeste mensen.

Zo zit 't ook bij transjes naar mijn idee: een transvrouw is misschien dan een kunstmatige vrouw, maar zeker geen nepvrouw. Een travo, dat is een nepvrouw.

Maar dat is mijn haarkloverij...

[ Bericht 1% gewijzigd door Hildy op 27-02-2007 18:53:55 ]
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
pi_46741739
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:42 schreef Meike26 het volgende:
Maar zo te zien kan ie nog geen kandidate vinden.... dus nog maar afwachten of het luisteren je beloond word Hildy. En daarbij... als dit topic al 5 pagina's ken, ben ik wel beneiuwd hoeveel zendtijd ze voor dit item gaan inboeken...
Hm. MP3 is ongeveer een halve meg per minuut voor spraak, dus met 1 gigabyte als maximum voor de uitzending zit je op iets meer dan 34 uur. Mwoah,.. is te doen.
pi_46741904
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 09:42 schreef patricia27 het volgende:
Nog steeds jammer trouwens dat er bijna helemaal geen biologische mannen en vrouwen reageren (terwijl die hier in overgrote meerderheid zitten).
Hoi, ik zat wel in het vorige topic en vond het ook interessant maar mij ontgaat een beetje wat in dit topic de discussiewaarde is. Dus poneer een stelling of een vraag en ik ben weer van de partij
pi_46742288
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:55 schreef Xennia het volgende:

[..]

Hoi, ik zat wel in het vorige topic en vond het ook interessant maar mij ontgaat een beetje wat in dit topic de discussiewaarde is. Dus poneer een stelling of een vraag en ik ben weer van de partij
Jij kan toch ook een goede stelling poneren?
Als je d'r eentje heb dan tenminste.

Stiekem weet ik dan waarschijnlijk alweer welke het wordt. Zal vast wel deze zijn
Moet een transseksueel.....

Maar daar is in dat topic (7 bladzijden) ook al genoeg over gezegd.
pi_46742699
Misschien een mooie nieuwe stelling voor de niet-transjes: is een transseksuele vrouw een echte vrouw?
pi_46742792
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:15 schreef Hildy het volgende:
Misschien een mooie nieuwe stelling voor de niet-transjes: is een transseksuele vrouw een echte vrouw?
Ja, ik ben benieuwd hoeveel er reageren. Ik denk weinig. Er wordt vast en zeker gewoon overheen gelezen.

[ Bericht 6% gewijzigd door patricia27 op 27-02-2007 19:35:57 ]
  Redactie Frontpage dinsdag 27 februari 2007 @ 19:18:40 #166
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_46742816
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:42 schreef Meike26 het volgende:
2,5 uur, een special dus
pi_46742965
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:18 schreef SunChaser het volgende:

[..]

2,5 uur, een special dus
Da's serieus nog best lang eigenlijk. Dan zou je haast kunnen proberen of je ook hulpverleners/behandelaars te pakken kunt krijgen.
pi_46743222
Misschien wel Jos (coördinator genderteam VU) nog wel iets zeggen, Of dr. Luc Gijs (hoofd psychologen genderteam VU), of dr. Van Trotsenburg (Hoofd van het genderteam, Prof. Gooren doet geen uitvoerend werk meer, alleen nog wetenschappelijk onderzoek etc).....
  dinsdag 27 februari 2007 @ 19:27:19 #169
128702 ChantalC
it's a girl!
pi_46743231
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 16:34 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Sommige one-night stands kunnen heel lang duren hoor Chantal
Ja boeien... Ik wil gewoon een vent met net als ik een BMW onder zijn kont...
chantalcoolsma.nl
pi_46743289
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:27 schreef AnnaB het volgende:
Misschien wel Jos (coördinator genderteam VU) nog wel iets zeggen, Of dr. Luc Gijs (hoofd psychologen genderteam VU), of dr. Van Trotsenburg (Hoofd van het genderteam, Prof. Gooren doet geen uitvoerend werk meer, alleen nog wetenschappelijk onderzoek etc).....
Of bijv. iemand als Arianne v/d Ven. Die is gendertherapeute geweest en zelf ook trans. Ze is nu journaliste en is dus absoluut niet mediaschuw.
  Redactie Frontpage dinsdag 27 februari 2007 @ 19:29:34 #171
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_46743358
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:22 schreef Hildy het volgende:

[..]

Da's serieus nog best lang eigenlijk. Dan zou je haast kunnen proberen of je ook hulpverleners/behandelaars te pakken kunt krijgen.
Er moet iig een gast zi9jn
  dinsdag 27 februari 2007 @ 19:32:25 #172
128702 ChantalC
it's a girl!
pi_46743478
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:29 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Er moet iig een gast zi9jn
Joh?
chantalcoolsma.nl
pi_46743668
Als je toch zo veel tijd hebt kan je trouwens ook kijken of je een van de trans-heren kunt strikken.
pi_46744096
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:15 schreef Hildy het volgende:
Ik vind en dat is mijn persoonlijke, subjectieve mening dat een transseksuele vrouw het vrouw-zijn dicht kan benaderen, maar nooit een echte vrouw zal zijn.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 19:58:11 #175
128702 ChantalC
it's a girl!
pi_46744754
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:45 schreef Xennia het volgende:

[..]

Ik vind en dat is mijn persoonlijke, subjectieve mening dat een transseksuele vrouw het vrouw-zijn dicht kan benaderen, maar nooit een echte vrouw zal zijn.
Wat is een "echte vrouw"? Aangezien de meeste mensen afgaan op uiterlijkheden (tastbare zaken) kan ik me het antwoord wel voorstellen. Echter persoonlijk denk ik dat er meer is dan alleen het omhulsel. Mentaal (ontastbaar) telt voor mij meer.
chantalcoolsma.nl
pi_46745091
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:58 schreef ChantalC het volgende:

[..]

Wat is een "echte vrouw"? Aangezien de meeste mensen afgaan op uiterlijkheden (tastbare zaken) kan ik me het antwoord wel voorstellen. Echter persoonlijk denk ik dat er meer is dan alleen het omhulsel. Mentaal (ontastbaar) telt voor mij meer.
Een ''echte vrouw'' is naar mijn mening een biologische vrouw. Mentaal gezien kan een man vrouwelijke trekken hebben en een vrouw mannelijke trekken.

[ Bericht 20% gewijzigd door Xennia op 27-02-2007 20:22:55 ]
pi_46745185
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:18 schreef SunChaser het volgende:

[..]

2,5 uur, een special dus
Weet Nolius dat al?
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_46745745
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 20:06 schreef Xennia het volgende:

[..]

Een ''echte vrouw'' is naar mijn mening een biologische vrouw. Mentaal gezien kan een man vrouwelijke trekken hebben en een vrouw mannelijke trekken
Maar mannelijke trekken bij vrouwen worden veel makkelijker geaccepteerd dan vrouwelijke trekken bij mannen. Wat als een man nu zo vrouwelijk is dat "hij" beter af is als vrouw? Is het dan een man of een vrouw voor je?
pi_46745900
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 20:21 schreef Hildy het volgende:

[..]

Maar mannelijke trekken bij vrouwen worden veel makkelijker geaccepteerd dan vrouwelijke trekken bij mannen. Wat als een man nu zo vrouwelijk is dat "hij" beter af is als vrouw? Is het dan een man of een vrouw voor je?
Ik geloof wel dat er mannen zijn die zich meer vrouw voelen en zo door het leven willen gaan, of zelfs geen andere keuze hebben dan dat. Dat ontken ik niet. En ik geloof ook best dat hij gelukkiger kan zijn in een vrouwenlichaam. Voor mij blijft het gevoelsmatig en genetisch echter in aanleg een man.
Klein voorbeeld: ik ben blond en als ik mijn haar zwart verf (de buitenkant verander), ben ik genetisch gezien nog steeds een blondine. Nu is je haarkleur veranderen wel omkeerbaar en een geslachtsoperatie niet, maar je genetische constitutie is ongewijzigd. Je hebt nog steeds een X en een Y, ook al lijk je een XX
pi_46746257
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 20:24 schreef Xennia het volgende:

[..]

Ik geloof wel dat er mannen zijn die zich meer vrouw voelen en zo door het leven willen gaan, of zelfs geen andere keuze hebben dan dat. Dat ontken ik niet. En ik geloof ook best dat hij gelukkiger kan zijn in een vrouwenlichaam. Voor mij blijft het gevoelsmatig en genetisch echter in aanleg een man.
Klein voorbeeld: ik ben blond en als ik mijn haar zwart verf (de buitenkant verander), ben ik genetisch gezien nog steeds een blondine. Nu is je haarkleur veranderen wel omkeerbaar en een geslachtsoperatie niet, maar je genetische constitutie is ongewijzigd. Je hebt nog steeds een X en een Y, ook al lijk je een XX
Zijn AIS-vrouwen daarmee voor jou ook mannen?
pi_46746883
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 20:24 schreef Xennia het volgende:

[..]

Blijft een feit dat wetenschappelijk is bewezen dat de chromosomen , je lichaan dus niet je genderidenteit bepalen, anders was er ook iets van in DSM gekomen. Op een of andere manier zijn er mannenlichamen met een psychische een vrouw van binnnen en andersom, en in de geschiedenis zijn er bewijzen dat dit altijd al heeft voorgekomen, en in bijna alle culturen voorkomt/voorkwam. Men neemt aan dat bv medicijnmannen vroeger ook weleens dit soort afwijkingen gehad kunnen hebben.
pi_46747146
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 20:32 schreef BetaWolff het volgende:
Zijn AIS-vrouwen daarmee voor jou ook mannen?
Moeilijk te zeggen, maar ik denk dat zij ''gewoon'' interseksueel zijn.
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 20:46 schreef AnnaB het volgende:
Blijft een feit dat wetenschappelijk is bewezen dat de chromosomen , je lichaan dus niet je genderidenteit bepalen, anders was er ook iets van in DSM gekomen. Op een of andere manier zijn er mannenlichamen met een psychische een vrouw van binnnen en andersom, en in de geschiedenis zijn er bewijzen dat dit altijd al heeft voorgekomen, en in bijna alle culturen voorkomt/voorkwam. Men neemt aan dat bv medicijnmannen vroeger ook weleens dit soort afwijkingen gehad kunnen hebben.
Dat bestrijd ik ook niet. Je kunt er als een man uitzien, maar je vrouw voelen. Dat is een feit.
pi_46747630
Kan iemand mij in één zin uitleggen waar dit topic over gaat? Alvast bedankt.
pi_46747739
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 21:03 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
Kan iemand mij in één zin uitleggen waar dit topic over gaat? Alvast bedankt.
if it looks like a duck, walks like duck, quacks like a duck, will it fuck like a duck?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_46747795
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 20:53 schreef Xennia het volgende:

[..]

Moeilijk te zeggen, maar ik denk dat zij ''gewoon'' interseksueel zijn.
AIS is een vorm van interseksualiteit, maar daarmee blijft de genetische blauwdruk een man. Zijn het werkelijk de genen die voor jou bepalend zijn? Weet je zeker dat het niet iets zuiver gevoelsmatigs is?
pi_46747900
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 21:06 schreef milagro het volgende:

[..]

if it looks like a duck, walks like duck, quacks like a duck, will it fuck like a duck?
Briljant
pi_46748055
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 21:09 schreef Xennia het volgende:

[..]

Briljant
Toch gaat het daar niet helemaal over. Er zijn genoeg mannen in het vorige topic en dit topic die als een transje als een eend neukt (om maar in het voorbeeld te blijven ) zich alsnog benadeeld voelen. Het is dus niet het enige dat meespeelt.
pi_46748095
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 21:07 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

AIS is een vorm van interseksualiteit, maar daarmee blijft de genetische blauwdruk een man. Zijn het werkelijk de genen die voor jou bepalend zijn? Weet je zeker dat het niet iets zuiver gevoelsmatigs is?
Het gevoelsmatige overweegt zeker. Ik ben niet zo thuis in AIS, maar dat is toch iemand met het genotype van een man (XY), maar die er wel sinds de geboorte uit ziet (fenotype) als en behandeld wordt als vrouw?
pi_46748189
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 21:12 schreef Xennia het volgende:

[..]

Het gevoelsmatige overweegt zeker. Ik ben niet zo thuis in AIS, maar dat is toch iemand met het genotype van een man (XY), maar die er wel sinds de geboorte uit ziet (fenotype) als en behandeld wordt als vrouw?
Klopt. Vaak ontdekt een AIS vrouw pas in de pubertijd zelf dat er sprake is van AIS doordat menstruatie uitblijft.
pi_46748784
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 21:06 schreef milagro het volgende:

[..]

Ja hoor, en Kwik glijdt uit over de Kwak van Kwek, zo ken ik er ook nog een paar. Wat dacht je van deze: Kwek struikelt over de Kwak van Kwik.

Nee serieus, ik weet dat het over TV/TS gaat, maar wat is nu de issue? Ik heb geen zin alles door te lezen. Het is zo "verwarrend"; mannen die eruit zien en zich gedragen als een vrouw.

Wilt TS dan een ONS?
pi_46748988
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 21:24 schreef TheHamsterSlayer het volgende:

[..]

Ja hoor, en Kwik glijdt uit over de Kwak van Kwek, zo ken ik er ook nog een paar. Wat dacht je van deze: Kwek struikelt over de Kwak van Kwik.

Nee serieus, ik weet dat het over TV/TS gaat, maar wat is nu de issue? Ik heb geen zin alles door te lezen. Het is zo "verwarrend"; mannen die eruit zien en zich gedragen als een vrouw.

Wilt TS dan een ONS?
De oorspronkelijke vraag was of een transseksuele dame bij een one night stand voordat ze het bed induikt moet vertellen dat ze in een mannelijk lichaam is geboren en of ze dat moet doen bij een langdurigere relatie.

TV is overigens iets heel anders dan TS, daar gaat dit topic nu net niet over.
pi_46749021
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 21:24 schreef TheHamsterSlayer het volgende:

[..]

Wilt TS dan een ONS?
Het begon zo: Moet een transseksueel.....
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_46753718
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 21:13 schreef BetaWolff het volgende:
Klopt. Vaak ontdekt een AIS vrouw pas in de pubertijd zelf dat er sprake is van AIS doordat menstruatie uitblijft.
Aangezien iemand met AIS er sinds de geboorte uitziet als een vrouw en ook als zodanig erkend wordt, ben ik geneigd te zeggen dat het meer een vrouw is dan een man
pi_46758466
Om het helemaal verwarrend te maken, je hebt mannen met een vrouwelijk genotype (dus genetisch 46,XX). Dat komt omdat er een kopieerfoutje heeft plaatsgevonden waardoor 't SRY-gen (wat zorgt voor de ontwikkeling van testikels) perongeluk van het Y-chromosoom naar het X-chromosoom is verplaatst. Ze zijn verder onvruchtbaar (geen genen voor spermazoide-productie).

Hoe moet ik dat dan zien? En stel nou dat zo iemand zich toch vrouw voelt (niet onwaarschijnlijk, gezien de gemiddeld lagere testosteronniveau's)?

Of ben ik nu te veel met theoretische haarkloverij bezig?
pi_46763292
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 22:57 schreef Xennia het volgende:

[..]

Aangezien iemand met AIS er sinds de geboorte uitziet als een vrouw en ook als zodanig erkend wordt, ben ik geneigd te zeggen dat het meer een vrouw is dan een man
Het gaat voor jou dus eigenlijk helemaal niet om genen, maar puur om het lichaam waar iemand in wordt geboren. Wordt iemand in een mannelijk lichaam geboren, is diegene een man; wordt iemand in een vrouwelijk lichaam geboren, is diegene een vrouw. Ongeacht de gender-identiteit.
pi_46764678
Heel toevallig kwam ik een artikeltje daar over tegen: The truth about transgender issues.
quote:
Men are men, women are women, but about 1.7 per cent of people are neither 100 per cent male nor 100 per cent female. Categorising this minority is not an easy task in some cases, and it?s complicated by the rare conditions like 5ARD, in which a person?s apparent sex changes over their lifetime.
Ok, interseks-condities zijn zeldzaam, niet? Maar, transseksualiteit is ook als een vorm van intersex te zien, namelijk van de hersenen. Er zit gewoon een gebiedje in je hersenen (het BSTc) wat je vertelt of je een jongetje of een meisje bent. Ik kan 't net zo min ontkennen als iedere bio-vrouw (en geloof maar dat ik dat geprobeerd heb).

5-alpha-reductase-deficientie (5ARD) is trouwens mijn favoriet wat interseks condities betreft: denk geboren meisjes waarbij in de puberteit de testikels indalen, ze de baard in de keel krijgen en de clitoris uitgroeit tot volwaardige penis. Voor praktisch allemaal komt 't niet als een verrassing, eerder als een zegen.

(De auteur van de eerste 2 hierboven gelinkte artikelen is trouwens ook een beetje een origineel geval: ze is "slachtoffer" van een spontane gedeeltelijke geslachtsverandering, van man naar vrouw)

Hoe zou ik geslacht definieren? Hormoon-dominantie. Is testosteron dominant (en kunnen de cellen daar wat mee) dan is 't een jongetje, anders is 't een meisje. Dat is ook hoe jouw individuele lichaamscellen dat zien. Mijn cellen denken nog dat ik een jongetje ben (testosteron is nog dominant), maar die van BetaWolff weten echt niet beter dan dat ze een meisje is, ook al was dat in 't verleden misschien anders.

[ Bericht 11% gewijzigd door Hildy op 28-02-2007 11:01:43 ]
pi_46765372
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 13:41 schreef AnnaB het volgende:

[..]

Ik had het ondertussen al gelezen. Niks mis mee zou ik zo zeggen. Het voordeel is wel naarmate je jonger van geslacht veranderd, de kans op een meer geslaagde transitie groter is. De manlijke hormonen hebben dan gewoon toch minder lang hun werk kunnen doen in je lichaam. En ja, de een is van nature al vrouwelijker ook, daar verander je (gelukkig) ook niks aan.
Vandaar dat ik begonnen ben op mijn 18'e.
pi_46766353
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 13:41 schreef AnnaB het volgende:

[..]

Ik had het ondertussen al gelezen. Niks mis mee zou ik zo zeggen. Het voordeel is wel naarmate je jonger van geslacht veranderd, de kans op een meer geslaagde transitie groter is. De manlijke hormonen hebben dan gewoon toch minder lang hun werk kunnen doen in je lichaam. En ja, de een is van nature al vrouwelijker ook, daar verander je (gelukkig) ook niks aan.
Dan zijn er nog een groot aantal dingen die echt niet veranderen door hormonen. Denk maar aan mannelijke haarlijn, mannelijke kaaklijn, stem, lichaamsbouw, enz, enz. En op die dingen hebben hormonen nou eenmaal geen invloed. Of je nu 8 of 80 bent.

Dan zou je echt een grote FFS (gezichtsverbouwing) moeten laten uitvoeren.
En door logopedie leren ze je stem dan wel anders te gebruiken, maar je blijft het echt wel horen.

Het enigste voordeel als je je heel vroeg aanmeld bij een genderteam is, dat je dan eerst tot je 18e puberteitsremmers krijgt. Krijg je in ieder geval niet de baard in de keel.

Daarnaast durf ik best te beweren dat het merendeel van de transsexuelen lesbisch zijn. Dat zijn ook (vaak dan) de stoere ex-hetero's met vrouw en kinderen. Die hebben altijd in zware mannenberoepen gewerkt. Die hebben zich altijd als man willen of moeten bewijzen. Die zijn vaak ook erg vermannelijkt. "De meestal jongere TS'en die gewoon hetero zijn en gewoon op normale mannen vallen, ontwikkelen zich vaak veel vrouwelijker dan de hierboven genoemde.

Daarnaast zie je bijna altijd op tv (naast Kelly dan) juist die groep (de stoere lesbische "ex-hetero" transsexuelen met vrouw en kinderen).

Ik weet wel, je kan niet iedereen met iedereen vergelijken. Maar ik snap ook niet dat zij er zo laat achter kwamen. Ik wist al op m'n 7e al precies wat er met mij aan de hand was, ondanks dat ik er nog nooit iets over gehoord, gezien of gelezen had.

[ Bericht 1% gewijzigd door patricia27 op 28-02-2007 15:43:09 ]
pi_46766582
Ik ken zelfs een TS op internet (die nog steeds bezig is met FFS'en) die zou als het kon zelfs een operatie aan d'r borstkas en botten willen laten uitvoeren als het mogelijk was. Dan heb ik zoiets van, volgens mij kan je dan beter eerst een goede psychiater opzoeken.

Zoals die gezichtsverbouwingen, het kan wel leuk zijn, maar wanneer of liever gezegd waar houdt het op dan?

Ik zou zoiets zelf nooit doen. Ondanks dat ik het wel zou kunnen betalen.

Ik ken ook een transsexueel die het laat doen omdat ze op straat constant lastig gevallen wordt. Ze denkt dat het komt door haar mannelijke gelaatstrekken i.c.m. haar lengte.

Van zo iemand zou ik me nog kunnen voorstellen dat je dan zoiets laat doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door patricia27 op 28-02-2007 12:02:19 ]
pi_46767670
Ik snap trouwens niet dat de meeste van jullie zo in de verdediging gaan hier. Het is toch ook niet echt. Wij zijn toch ook geen biologische vrouwen. Iets wat er in de buurt komt ja. Maar echt zal het nooit worden. We zijn geboren als man en later getransformeerd tot vrouw. Dat is nog altijd wat anders dan als vrouw geboren worden. Dat is een biologische vrouw. Dit kunnen jullie toch niet allemaal gaan ontkennen.

[ Bericht 8% gewijzigd door patricia27 op 28-02-2007 12:40:29 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')