Dat weet ik niet. Ik ken jouw jeugd niet en jij de mijne ook niet. Kelly en jij en ik en nog een aantal hier hebben gemeen dat we allemaal TS zijn.quote:Op maandag 26 februari 2007 23:28 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Hehe, nu zitten we eindelijk op 1 lijn.... of misschien toch nog niet
Natuurlijk ken ik je niet in het echt, maar hoe groot is de kans dat je de zelfde jeugd heb gehad als ik ? Nul komma nul toch ? Ieder plantje komt uit een ander zaadje. Wat ik ook wel eens tegen de vader heb gezegd van de befaamde Kelly... het enige wat Kelly en ik gemeen hebben is dat we weten wie Jos Megens is..
Wat wil jij daar nou aan veranderenquote:Op dinsdag 27 februari 2007 00:36 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Zo moeten we in Nederland ook maar eens van dat omgebouwd af als we het over een transseksueel hebben na de operatie. Zolang in de media die term ook te pas en te onpas gebruikt wordt, zal er niets veranderen vrees ik.
Statistisch gezien is de kans dat je een zelfde jeugd hebt gehad heel klein. Dat er gemeenschappelijke kenmerken zijn, of kunnen zijn, is iets anders dan dezelfde jeugd hebben. Onze ouders zijn ook allemaal anders, onze omgevingen ook. Onze karakters ook.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 00:38 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Ik ken jouw jeugd niet en jij de mijne ook niet. Kelly en jij en ik en nog een aantal hier hebben gemeen dat we allemaal TS zijn.
Dat weet ik natuurlijk ook wel.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 00:42 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Statistisch gezien is de kans dat je een zelfde jeugd hebt gehad heel klein. Dat er gemeenschappelijke kenmerken zijn, of kunnen zijn, is iets anders dan dezelfde jeugd hebben. Onze ouders zijn ook allemaal anders, onze omgevingen ook. Onze karakters ook.
Dat jij daar niks aan wil veranderen mag je zelf bepalen. Ik ben niet bepaald blij met de term omgebouwd. Bovendien veranderd de maatschappij voortdurend. Er zijn landen waar er toch wel iets meer respect getoond wordt voor mensen die van geslacht veranderd zijn. 100% acceptatie zul je nooit bereiken, maar streef bv eens naar 50% van de mensen die een post-op transseksueel niet als omgebouwd beschouwen. En de invloed van de media is heel erg groot in de maatschappij, vergis je daar niet in.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 00:42 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Wat wil jij daar nou aan veranderen. De maatschappij verander je nou eenmaal niet.
En je kan niet alleen de media de schuld geven. Mensen waren er zonder de media ook vast en zeker wel achter gekomen wat een transsexueel is.
Gelukkig zijn we ook allemaal niet even dom als Kelly. (Of doet ze dat expres misschien ?)quote:Op dinsdag 27 februari 2007 00:44 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Dat weet ik natuurlijk ook wel.
Maar we zijn wel allemaal trans (inclusief Kelly)
O dus hierbij geef je toch aan dat we allemaal transseksuelen zijn.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 00:53 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Ja, transseksueel zijn geeft een bepaalde mate van gelijkheid.
Hoezo zielig moet worden gevonden? Dus jij denkt, omdat ik een andere realiteit dan jij voor ogen heb, dat daarom ik mijn transitie als vervelend ervaar. Dus niet. Dan sla je de plank wel mis. Het tegendeel is namelijk waar.quote:Op maandag 26 februari 2007 23:24 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat is dus jouw werkelijkheid... dat bedoel ik dus, want mijn transitie is helemaal niet zo vervelend.. ik word er moe van dat alles zo zielig moet worden gevonden en zo moeilijk... komop zeg... leef is een beetje... ja daarom reageer ik zo fel...
Ja hallo, moet je niet tegen mij zeggen. Ik weet het zelf dondersgoed. Praat dat de andere transjes hier maar aan hun verstand. Dat zal je niet lukken. Zij zijn vrouw, klaar punt uit. Dat valt niet met ze over te discussieren.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 07:42 schreef SunChaser het volgende:
Lieve Schat, dat is nu juist de insteek van dit topic. Het gaat over transeksuelen, niet over vrouwen van geboorte
Wat ben jij trouwens, heb niet alles gelezen. Even korte updatequote:Op dinsdag 27 februari 2007 07:46 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Ja hallo, moet je niet tegen mij zeggen. Ik weet het zelf dondersgoed. Praat dat de andere transjes hier maar aan hun verstand. Dat zal je niet lukken. Zij zijn vrouw, klaar punt uit. Dat valt niet met ze over te discussieren.
[q]
En voor hetero's blijven ze voormalig man. Dat dat gevoelig ligt snap ik, maar hoe wij dingen zien en ervaren kun je niet zomaar terzijde schuiven
[q]
Nou, ze dromen maar lekker verder in hun "droomwereld".
En schijnbaar zien ze zichzelf toch echt wel zo, anders ga je ook niet reageren in topics over transseksuelen.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 07:42 schreef SunChaser het volgende:
Lieve Schat, dat is nu juist de insteek van dit topic. Het gaat over transeksuelen, niet over vrouwen van geboorte
Ik ben zelf ook pre-op transsexueel. Gebruik al wel hormonen, maar nog geen operatie gehad dus.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 08:15 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Wat ben jij trouwens, heb niet alles gelezen. Even korte update
Hoezo kleinerend... transjes...quote:Op dinsdag 27 februari 2007 07:46 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Ja hallo, moet je niet tegen mij zeggen. Ik weet het zelf dondersgoed. Praat dat de andere transjes hier maar aan hun verstand. Dat zal je niet lukken. Zij zijn vrouw, klaar punt uit. Dat valt niet met ze over te discussieren.
Ze willen gewoonweg niet horen of weten dat de realiteit toch wel wat anders is.
Nou, ze dromen maar lekker verder in hun "droomwereld".
Je reageerd trouwens wel laat. We zijn inmiddels 3 bladzijden verder![]()
Ik vind dat wel meevallen. Ik gebruik zelf ook vaak 'transjes'. Vind het eigenlijk vriendelijker klinken dan transseksuelen.quote:
Nog even over die mannen, jij kent ze niet, maar je weet dus wel dondersgoed welke mannen ik bedoel.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 08:31 schreef BetaWolff het volgende:
Jeetje, wat een hoop gezever om niets vannacht.
quote:Op maandag 26 februari 2007 21:52 schreef patricia27 het volgende:
Jij kent ze niet zeg je, dan weet je dus dondersgoed welke mannen ik bedoel.![]()
quote:Ken jij ze dan BetaWolff, heteromannen die een vaste relatie hebben met een pre-op?
Als je even geduld had gehad had je vanzelf mijn reactie gezien.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 08:34 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Nog even over die mannen, jij kent ze niet, maar je weet dus wel dondersgoed welke mannen ik bedoel.
Ik vindt er zelf ook niets kleinerends aan eerlijkgezegd. We zijn toch ook transjes. Of wil jij "alweer" wat anders beweren.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 08:33 schreef BetaWolff het volgende:
[..]
Ik vind dat wel meevallen. Ik gebruik zelf ook vaak 'transjes'. Vind het eigenlijk vriendelijker klinken dan transseksuelen.
En ik vindt transvrouw weer net iets vriendelijker klinken dan omgebouwd of transsexueel.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 08:33 schreef BetaWolff het volgende:
[..]
Ik vind dat wel meevallen. Ik gebruik zelf ook vaak 'transjes'. Vind het eigenlijk vriendelijker klinken dan transseksuelen.
Ja, dat is een transje. Ik ben alleen d'r naam even kwijt. Vrij bekend als model.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 00:57 schreef AnnaB het volgende:
(maar ergens zou het me toch verbazen als ze echt een transseksueel voor die foto gebruikt hebben. Zou het wel goed vinden als dat zo is)
Ja hoor, je hebt helemaal gelijk! Ik ben een faker en zit hier de boel te fakenquote:Op dinsdag 27 februari 2007 08:30 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Ben je trouwens wel echt transseksueel, of ben je een van die leuke mensen die zich in een forum anders voordoen als dat ze in werkelijkheid zijn ????? En lekker de boel opruien ?
Volgens mij is Patries een echte vrouw... en jij trouwens ook. En ze mag dan niet al te subtiel zijn wat d'r posts betreft (heb ook wat van d'r op travestie.org langs zien komen, en ze is d'r idd. wel een keiharde realist) maar ze heeft net zo veel recht op d'r mening als jij.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 08:30 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Ben je trouwens wel echt transseksueel, of ben je een van die leuke mensen die zich in een forum anders voordoen als dat ze in werkelijkheid zijn ????? En lekker de boel opruien ?
Schijnbaar heb je niet goed gelezen, want ik zei tegen Anna dat wij de maatschappij nou eenmaal NIET kunnen veranderen.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 09:15 schreef Meike26 het volgende:
Maar dan moet ze niet tegen Anna gaan zeggen dat je de maatschapij kan veranderen, terwijl ze zelf met een nieuwe beschaving aan komt zetten: "De transvrouwen..."
Zover ik me kan herinneren, altans in mijn jeugd, wilde ik gewoon een meisje zijn...en geen transmeisje/vrouw. Tuurlijk zullen we nooit helemaal vrouw zijn. Hoevaak hebben we wel naar ons hoofd geslingerd gekregen dat we geluk zouden moeten hebben dat we niet ongesteld kunnen raken. Met in het achterhoofd gelijk dat stemmetje dat antwoord: "Ja en dus ook niet zwanger..."
Er is inderdaad bij het VU gewaarschuwd voor het een en ander, maar NOOIT dat we nep zijn en als transvrouw door het leven moeten gaan. Zij helpen je juist om zo passabel mogelijk je leven door te zetten als vrouw.
Daar heb je wel gelijk aan, maar dan ben je nog steeds niet af van de term transseksueel. Die is en zal altijd blijven bestaan. Wat wil je daar aan doen dan als je toch niet in dat hokje ingedeeld wilt worden?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 09:47 schreef AnnaB het volgende:
Wij kunnen de maatschappij niet veranderen, maar de maatschappij veranderd wel voortdurend, en als de media langzamerhand eens gingen ophouden met te praten over oa omgebouwd verdwijnen dat soort termen voor een belangrijk deel uit de maatschappij, nooit helemaal, maar wel voor een deel. En alles is meegenomen toch ?
Dat vindt ik geen reden, ik denk dat er hier wel topics zijn waar het een groter kippenhok is als hier.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 09:46 schreef BetaWolff het volgende:
Misschien dat die zich even niet willen wagen in dit kippenhok.
Oh, vast wel. Misschien projecteer ik een beetje.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 09:52 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Dat vindt ik geen reden, ik denk dat er hier wel topics zijn waar het een groter kippenhok is als hier.![]()
Misschien heeft hij nu wel een date met een transje.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 10:04 schreef patricia27 het volgende:
Ik heb hier trouwens ook nog weinig bijdragen in deze topic gezien van SunChaser.
Of zal die dan toch nog steeds bezig zijn om z'n "angsten" m.b.t. transseksuelen te overwinnen?![]()
Nouja, er wordt wel een hoop off-topic gepost hier, dus echt vreemd vind ik die reactie dan weer niet.quote:Ik heb hem eerlijkgezegd alleen maar gehoord over het feit dat deze topic gaat over transsexuelen en niet over biologisch geboren vrouwen. Dat was allang duidelijk toch dat het daarover gaat![]()
Vast en zeker @ChantalCquote:Op dinsdag 27 februari 2007 10:09 schreef BetaWolff het volgende:
[..]
Misschien heeft hij nu wel een date met een transje.
[..]
k heb naast werk ook nog andere interesses, ben niet van uur tot uuur bezig met transseksualiteit :_quote:Op dinsdag 27 februari 2007 10:04 schreef patricia27 het volgende:
Ik heb hier trouwens ook nog weinig bijdragen in deze topic gezien van SunChaser.
quote:
Hello, meet Caroline Cossey, a.k.a. Tula.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 00:57 schreef AnnaB het volgende:
(maar ergens zou het me toch verbazen als ze echt een transseksueel voor die foto gebruikt hebben. Zou het wel goed vinden als dat zo is)
Van hokjes houden doe ik al helemaal niet, want dan zit ik in teveel hokjes naar mijn zin.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 09:51 schreef patricia27 het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk aan, maar dan ben je nog steeds niet af van de term transseksueel. Die is en zal altijd blijven bestaan. Wat wil je daar aan doen dan als je toch niet in dat hokje ingedeeld wilt worden?
Ik had het ondertussen al gelezen. Niks mis mee zou ik zo zeggen. Het voordeel is wel naarmate je jonger van geslacht veranderd, de kans op een meer geslaagde transitie groter is. De manlijke hormonen hebben dan gewoon toch minder lang hun werk kunnen doen in je lichaam. En ja, de een is van nature al vrouwelijker ook, daar verander je (gelukkig) ook niks aan.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 12:56 schreef MUUS het volgende:
Hello, meet Caroline Cossey, a.k.a. Tula.
Je was toch vrij stellig in je opvattingen... Vanwaar die ommeslag?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |