kijk-ik-weet-iets-over-stations-reactie + subtiele spamquote:Op zaterdag 24 februari 2007 19:35 schreef benfotogek het volgende:
[afbeelding]
het mooiste station van Nederland... en houtencastellum is echt te lelijkste... brrrrr
althands de kleinste
Ga toch je site ergens anders spammenquote:Op zaterdag 24 februari 2007 19:35 schreef benfotogek het volgende:
[afbeelding]
het mooiste station van Nederland... en houtencastellum is echt te lelijkste... brrrrr
althands de kleinste
quote:Op zaterdag 24 februari 2007 19:47 schreef bijdehand het volgende:
[..]
kijk-ik-weet-iets-over-stations-reactie + subtiele spam![]()
google:quote:Op zaterdag 24 februari 2007 20:40 schreef MaLo het volgende:
Kunnen jullie ook foto's posten van jullie lelijke stations? Ik ben nog nooit op Rijswijk of Den Helder-zuid of Sloterdijk geweest
Dit is idd wel heel erg deprimerend.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 20:37 schreef MaLo het volgende:
[afbeelding] [afbeelding]
Het station van Oldenzaal is ook lelijk
Je mist het punt gewoonquote:
quote:Op zaterdag 24 februari 2007 20:40 schreef MaLo het volgende:
Kunnen jullie ook foto's posten van jullie lelijke stations? Ik ben nog nooit op Rijswijk of Den Helder-zuid of Sloterdijk geweest
Het wordt wel mooier volgens het plaatje: http://nl.wikipedia.org/w(...)entraalUNStudio.jpegquote:Op zaterdag 24 februari 2007 20:42 schreef Adelante het volgende:
Op het moment (tenmisnte de afgelopen 5 jaar en de komende 5 jaar ook nog wel) station a.k.a. bouwput Arnhem
[afbeelding]
Ow zit het zoquote:Op zaterdag 24 februari 2007 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je mist het punt gewoon
Dat station is gebouwd om te lijken op een Philips-radio uit de jaren '60
Echt, bedenk je dat eens, en kijk er dan nogeens naar
wat doet die enorme guillotine daar? voor de zwartreizers?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 20:37 schreef MaLo het volgende:
[afbeelding]
quote:Op zaterdag 24 februari 2007 21:17 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
wat doet die enorme guillotine daar? voor de zwartreizers?
sowieso is het kut dat je eerst een kilometer om moet lopen voordat je het station uit bentquote:Op zaterdag 24 februari 2007 20:42 schreef Adelante het volgende:
Op het moment (tenmisnte de afgelopen 5 jaar en de komende 5 jaar ook nog wel) station a.k.a. bouwput Arnhem
[afbeelding]
Zeer onverkapte spam hoor..quote:Op zaterdag 24 februari 2007 19:35 schreef benfotogek het volgende:
[afbeelding]
althands de kleinste
Alleen het station maar?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 20:37 schreef MaLo het volgende:
Ziet er juist wel lekker sfeervol en verghetto'd uit met al die graff..quote:Op zaterdag 24 februari 2007 19:33 schreef TC03 het volgende:
Duidelijk Rotterdam Hofplein.Al is dit station niet meer in gebruik voor treinen, de RandstadRail rijdt/reed er tijdelijk.
[afbeelding]
Die radio's waren ook lelijk.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Je mist het punt gewoon
Mooi!quote:Op zondag 25 februari 2007 06:46 schreef Loedertje het volgende:
Dit is het allermooiste station van Nederland.
.quote:
Ja , ik vind hem nu nog mooierquote:Op zaterdag 24 februari 2007 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je mist het punt gewoon
quote:Op zondag 25 februari 2007 08:51 schreef haaahaha het volgende:
lol, die foto van het station met die naakte kerel, waar is die?
uhuhquote:Op zondag 25 februari 2007 06:46 schreef Loedertje het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Al hoewel het oude station vroeger wel zijn charme had, DAt was op het laatst ook niet meer.quote:
iddquote:Op zaterdag 24 februari 2007 20:37 schreef MaLo het volgende:
Barneveld Centrum is niet al te daverend inderdaad, maar Barneveld Noord valt toch wel mee? Zeker nu dat transferium er staat.quote:Op zondag 25 februari 2007 10:54 schreef bietser het volgende:
Barneveld noord en Barneveld centrum kunnen ook op de lijst
http://stationsweb.brinkster.net/afbeelding.asp?dir=barneveldnoord&num=5
Wat een schitterend gebouw!quote:
Waar heb je het in hemelsnaam overquote:Op zondag 25 februari 2007 10:54 schreef B4CO het volgende:
Tong, verzin een keer wat originelers dan of oneliners OF lemmings.. je kan het best!
Waar is dit?quote:Op zondag 25 februari 2007 06:46 schreef Loedertje het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Moet je zeker doen! Zeer de moeite waardquote:Op zondag 25 februari 2007 12:49 schreef freako het volgende:
[..]
Wat een schitterend gebouw!. Ik rij er geregeld langs in de trein, maar ik had niet gedacht dat er zo'n gebouw aan vastzat. Toch eens een keer uitstappen dan.
Dat je een keer een kwaliteitstopic moet openen en niet steeds kut-lemmings ( zie Het mooiste station van Nederland. )quote:
Da's Groningenquote:
Wat is er mis met dit topicquote:Op zondag 25 februari 2007 13:18 schreef B4CO het volgende:
[..]
Dat je een keer een kwaliteitstopic moet openen en niet steeds kut-lemmings ( zie Het mooiste station van Nederland. )
![]()
Copy/Paste topics zijn zooo foutquote:Op zondag 25 februari 2007 13:25 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat is er mis met dit topic
En is deze Openingspost naar uw zin ?
Het grote Johan Cruijff topic. Op naar zijn 60ste verjaardag
Het station is in ieder geval absoluut de moeite waard; het is een van de laatste stations die van binnen nog een originele Jugendstil inrichting heeft.quote:Op zondag 25 februari 2007 12:49 schreef freako het volgende:
[..]
Wat een schitterend gebouw!. Ik rij er geregeld langs in de trein, maar ik had niet gedacht dat er zo'n gebouw aan vastzat. Toch eens een keer uitstappen dan.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik alleen het eenzame spoortje ken dat net na de aftakking richting Barneveld centrum ligt. Deze mooie verlichte loopbrug heb ik nog niet gezien. Wil dan ook graag de nominatie van Barneveld noord omzetten naar Waddinxveen noord.quote:Op zondag 25 februari 2007 12:42 schreef freako het volgende:
[..]
Barneveld Centrum is niet al te daverend inderdaad, maar Barneveld Noord valt toch wel mee? Zeker nu dat transferium er staat.
[afbeelding]
[afbeelding]
Het "station" (een perron met kaartjesautomaat) bevindt zich rechts naast de trap op de onderste foto. Het is het eerste station op de spoorlijn richting Barneveld en Ede-Wageningen, die zich net 100 meter daarvoor heeft afgetakt van de lijn Amersfoort-Apeldoorn. De trein die je daar voorbij ziet razen is de trein Amersfoort-Apeldoorn. Als je op het perron van Barneveld-Noord staat is de bovenste foto je uitzcht (al sta je dan met je rug naar de rails..). Ik heb beroerdere stations gezien.
Nee.quote:Op zondag 25 februari 2007 13:31 schreef Djeez het volgende:
Ook een lelijk station:
[afbeelding]
Hilversum Sportpark, vlakbij de school waar ik ooit eens op zat, het ATC. Het enige stattion met betonnen dingen voor de bovenleiding, omdat de Duitsers het staal hadden gebruikt voor kanonnen.
Met als gevolg dat dit traject unieke bovenleiding heeft.quote:Op zondag 25 februari 2007 15:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee.
Hollandsche Rading heeft ook boogjes. En de Duitsers hadden het staal niet gebruikt voor kanonnen, er was gewoon te weinig staal ten tijde van de electrificering van dat traject
Station Leiden zou toch wel in m'n top 10 lelijkste stations staan.quote:Op zondag 25 februari 2007 11:38 schreef Extraordinaire het volgende:
Mwoah, een re-de-lijk station; Leiden Centraal!
Dit is geen lemming topicquote:Op zondag 25 februari 2007 13:18 schreef B4CO het volgende:
[..]
Dat je een keer een kwaliteitstopic moet openen en niet steeds kut-lemmings ( zie Het mooiste station van Nederland. )
![]()
Ik kom er toch elke dag langs en zal een paar verantwoorde foto's van nemen als het mooi weer is.quote:Op zondag 25 februari 2007 12:49 schreef freako het volgende:
[..]
co-signing your postquote:Op zondag 25 februari 2007 17:26 schreef lnino het volgende:
[afbeelding]
A'dam Lelylaan.
Op het plaatje ziet het er nog redelijk uit, maar met al die hekken voor de trappen naar de perrons is het net een gevangenis. Volgens mij is dit station ook een keer genomineerd voor lelijkste plek van Nederland, en wmb terecht!
Wanneer is dat station nou klaar?quote:Op zondag 25 februari 2007 20:24 schreef Hagelkaas het volgende:
Centraal Station van Amsterdam is zeker het mooiste
[afbeelding]
[afbeelding]
Nondejuquote:Op zaterdag 24 februari 2007 21:15 schreef -Marjo- het volgende:
Alkmaar-Noord
[afbeelding]
[afbeelding]
Kon je op wachten he, zo vlak naast Naaldwijk en dat soort plekkenquote:
Den Haag Centrale Sjoelbak?quote:Op zondag 25 februari 2007 22:38 schreef Renesite het volgende:
Den Haag CS... Je zou niet zeggen dat het een station is![]()
Ik liep daar uit, ik draaide me om en ik dacht "Oh? Héééééél wat anders dan Groningen Centraalquote:
Ja duhquote:Op zondag 25 februari 2007 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:
kwou zeggen ja, ZO anders is groningen ook niet hoor. Da's ook een kopstation, op dat ene slaoliedoosje naar Grijpskerk per uur na dan
Tsja, zo kan je ook zien. Verbaast me eigenlijk dat het kantoor nog steeds te huur/koop staat. Wie wil er nou geen kantoor mét eigen station?quote:Op zondag 25 februari 2007 22:43 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik liep daar uit, ik draaide me om en ik dacht "Oh? Héééééél wat anders dan Groningen Centraal![]()
Het is gewoon de begane grond van een kantoorcomplex met een aantal treinen die daar eindigen.
Waar GAAT dit over?quote:Op zondag 25 februari 2007 22:53 schreef Renesite het volgende:
Als je eens o routenet kijkt zie je zélf ook wel dat daar een lijn heen gaat en er van terug die gesplitst word en vervolgens naar het noorden wéér afgesplitst word.
3 treinen in het uur gaan naar groningen Noordquote:
Tja. meer dan dat 1e treintje naar Grijpskerk - aangezien er 2 treinen voorbij razen en er 1 in het uur daar stopt.quote:
Ik leg het ff uitquote:Grijpskerk (Gronings: Gruupskerk) is een dorp in de gemeente Zuidhorn, provincie Groningen (Nederland). Het is ontstaan vanuit een dijkdorp. De inwoners van de plaats hadden vroeger als Groningse bijnaam Smaalruggen dat ook als scheldwoord wordt gebruikt door de rivaliserende groep NOK. Het dorp telt ongeveer 2.800 inwoners.
Hihihihihihiquote:Op zondag 25 februari 2007 23:09 schreef Dr_Flash het volgende:
tof
ik leg hetook ff uit:
"zou het?" klinkt als "Sauwerd?" na ja, je had erbij moeten zijn
Iemand moet het doen.quote:Op zondag 25 februari 2007 23:14 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Met alle respect, jij bent de kneus.
Afgezien van het golvende dak is het een saaie rechthoekige halquote:
het saaie rechthoekige past wel precies bij alle andere architectuur die ze binnen nu en 2025 hier willen neerplempen. Iets anders zal er ook niet echt van te maken zijn, met de verbinding naar HC en het jaarbeurspleinquote:Op maandag 26 februari 2007 00:00 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Afgezien van het golvende dak is het een saaie rechthoekige hal
Station Arnhem gaat wel spectaculair worden:
[afbeelding]
... maar goed, het ging hier over lelijke stations.
Lijkt op station Velperpoort in Arnhemquote:Op zaterdag 24 februari 2007 19:30 schreef tong80 het volgende:
Ik nomineer Zaltbommel
[afbeelding]
Van afstand heeft het nog iets Mondriaans. Van dichtbij is het een betonblok opgevuld met glazen.
Niks leeft in dit gebouw. Waar vroeger de balie was is tegenwoordig een houten plank geplaatst.
Als het heeft geregend moet je uitkijken niet uit te glijden door de gladde wit betegelde vloer.
Waar je in het oude station in een mooie hal kon wachten daar zit je nu door glas omgeven naar de lucht te staren. Het is kil, onpersoonlijk en dodelijk saai.
Jullie voorbeelden.
ik mis de poortjesquote:Op zondag 25 februari 2007 23:54 schreef releaze het volgende:
Ohja, het wordt liefkozend The Sandwich genoemd btw.. (het nieuwe utrecht CS)
Check die neger met zn djoko !quote:Op zondag 25 februari 2007 11:38 schreef Extraordinaire het volgende:
Mwoah, een re-de-lijk station; Leiden Centraal!
[afbeelding]
Een slechte foto, dat wel. Hier alleen heel veel fietsen te zien eigenlijk.
Noord is echt kenkerlelijk ja!quote:Op maandag 26 februari 2007 07:18 schreef no1uknow het volgende:
Rotterdam Noord
[afbeelding]
1 of ander gaar gebouwtje wat nergens voor gebruikt wordt.
[afbeelding]
Echt een pauperbuurt
Deze is inderdaad lelijk. Maar niet zo lelijk dat 't gesloopt hoeft te worden.quote:
En helaas kom ik er weer elke weekquote:Op zaterdag 24 februari 2007 20:37 schreef MaLo het volgende:
quote:Op zondag 25 februari 2007 13:43 schreef Reya het volgende:
[..]
Het station is in ieder geval absoluut de moeite waard; het is een van de laatste stations die van binnen nog een originele Jugendstil inrichting heeft.
Die is idd erg lelijk geworden. Ze moeten er gewoon een AH ofzo instoppen of slopenquote:Op zondag 25 februari 2007 19:25 schreef DeRCT14 het volgende:
Almelo, vooral nu die grote hal compleet overbodig is geworden door de sluiting der loketten..
[afbeelding]
De achterkant, foto uit de jaren zestig, nu nog verder verpauperd
[afbeelding]
Voorkant, de hal onder de grote onderkapping is nu dus overbodig
Gut joa den okquote:
stond laatst in de panorama wa bij de top 10quote:
Dat klopt ook wel met het ontwerpquote:Op zondag 25 februari 2007 13:31 schreef Djeez het volgende:
Het lelijkste station staat hier in Assen:
[afbeelding]
Dit station wordt door de Assenaren ook wel 'de moskee' genoemd, en terecht!
Jezus, dit is toch wel de meest trieste die ik tot nu toe in dit topic gezien hebquote:Op maandag 26 februari 2007 23:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat klopt ook wel met het ontwerp.
Een station verderop is ook niet veel beter
Haren
[afbeelding]
Het is ook zo dat ze er voordat men kaartenautomaten had overal een perron moest hebben. Dan is een klein gebouwtje op een klein station inderdaad prima maar tegenwoordig zijn die gebouwtjes totaal overbodig en als ze leeg staan lijkt het wel heel triestquote:Op maandag 26 februari 2007 23:12 schreef Anthraxx het volgende:
Ach, de meeste kleine stations zijn gewoon lelijk. Maar om nou voor Schubbekutteveen moeite te gaan doen voor een station voor die tien mensen per uur.
Dat huisje staat ook op Delft-zuidquote:Op maandag 26 februari 2007 23:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat klopt ook wel met het ontwerp.
Een station verderop is ook niet veel beter
Haren
[afbeelding]
quote:Op maandag 26 februari 2007 23:12 schreef Anthraxx het volgende:
... Ik sta elke dag op Rijswijk (helaas) en ik verbaas mij erover hoe verschrikkelijk het daar binnen kan stinken. Het draagt niet bij aan een prettige "wachttijd" en meestal pak ik gewoon de tram naar Den Haag Centraal.
Dat zeshoekige gebouwtje is een tijd als standaardstationsgebouw op kleine stations neergeplempt. Er staan er nog wel meer in den lande.quote:Op maandag 26 februari 2007 23:10 schreef parselmouth het volgende:
[..]
Jezus, dit is toch wel de meest trieste die ik tot nu toe in dit topic gezien heb
Die klassieke muziek draaien ze, naar horen zeggen, om hangjongeren tegen te gaan. Die blijken dat, ook weer van horen zeggen, niet prettig te vinden tijdens het 'hangen'.quote:Op maandag 26 februari 2007 23:18 schreef Anthraxx het volgende:. Nooit opgevallen. Ik loop dan ook meestal met een iPod in.
Bij een of ander winkelcentrum gebruikten ze daar draaiorgelmuziek voor. Schijnt ook erg effectief te zijn.quote:Op maandag 26 februari 2007 23:22 schreef Zephyrus het volgende:
[..]
Die klassieke muziek draaien ze, naar horen zeggen, om hangjongeren tegen te gaan. Die blijken dat, ook weer van horen zeggen, niet prettig te vinden tijdens het 'hangen'.
Bij Utrecht CS wordt richting jaarbeurs ook klassieke muziek gedraaid.quote:Op maandag 26 februari 2007 23:22 schreef Zephyrus het volgende:
[..]
Die klassieke muziek draaien ze, naar horen zeggen, om hangjongeren tegen te gaan. Die blijken dat, ook weer van horen zeggen, niet prettig te vinden tijdens het 'hangen'.
Steenwijk is ook 3 keer niks inderdaad.quote:Op maandag 26 februari 2007 23:20 schreef cityofdelusion het volgende:
is steenwijk al genomineerd?
[afbeelding]
Haha helemaal als de NS de stations steeds meer ombouwt tot winstgevende troetelcentra.quote:Op maandag 26 februari 2007 23:35 schreef Zephyrus het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af of dat weer geen andere 'overlastbezorgers' trekt?
Je weet, wel, de beruchte hang-ouderen. Kan me best voorstellen dat ze collectief besluiten de eetzaal van het verzorgingstehuis c.q. geraniums verruilen voor een stationshal met meer faciliteiten, mét achtergrondmuziek.
Hardewijk ditoquote:Op maandag 26 februari 2007 23:23 schreef Djeez het volgende:
Ik was nog vergeten Beilen te noemen. Die is echt kansloos! Als je van perron 1 naar perron 2 wilt, moet je het spoor oversteken, want er gaat geen trap onder- of bovenlangs. Als je pech hebt, komt er een trein aan en moet je wachten voor een spoorboom om naar het andere perron te komen!
Leeuwarden > Heerenveenquote:Op maandag 26 februari 2007 23:40 schreef parselmouth het volgende:
Ik kan er trouwens erg slecht tegen om te lezen dat de meest loze plaatsen in Nederland (alsin: ik heb er nog NOOIT van gehoord) treinstations hebben, en ik hier dus gewoon niet (ook niet echt in de buurt). Grou-Jirnsum... Misschien ben ik wel gewoon stom, maar waar ligt dat nou helemaal?
Ik wou dat wij zo'n huppelkutstation kregen. Al staat er gewoon alleen het bordje 'hoogkerk' met 2 perronnetjes een bruggetje over het station en een bushalte idee om te schuilen. Zoveel moet dat toch niet kostenquote:
Dat gevoel heb je ook als je op dat station staatquote:Op maandag 26 februari 2007 23:40 schreef parselmouth het volgende:
Ik kan er trouwens erg slecht tegen om te lezen dat de meest loze plaatsen in Nederland (alsin: ik heb er nog NOOIT van gehoord) treinstations hebben, en ik hier dus gewoon niet (ook niet echt in de buurt). Grou-Jirnsum... Misschien ben ik wel gewoon stom, maar waar ligt dat nou helemaal?
En als ik nou vertel dat er in dát loze plaatsje ook nog een intercity stopt.quote:Op maandag 26 februari 2007 23:40 schreef parselmouth het volgende:
Kut mijn klomp is gebrokenquote:Op maandag 26 februari 2007 23:46 schreef Zephyrus het volgende:
[..]
En als ik nou vertel dat er in dát loze plaatsje ook nog een intercity stopt.
Ze noemen het intercity maar het is gewoon een stoptrein tot aan zwollequote:Op maandag 26 februari 2007 23:46 schreef Zephyrus het volgende:
[..]
En als ik nou vertel dat er in dát loze plaatsje ook nog een intercity stopt.
Ow, ik wou net zeggen. In Zoetermeer stopt niet eens een Intercity (het is überhaupt al een crime om eruit te komen), waarom daar dan wel...quote:Op maandag 26 februari 2007 23:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ze noemen het intercity maar het is gewoon een stoptrein tot aan zwolle. Dat de sneltrein in Steenwijk stopt vind ik veel erger
.
Voor zover ik weet gaat er vanuit Groningen 1 intercity die stopt in elk plaatsjequote:Op maandag 26 februari 2007 23:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ze noemen het intercity maar het is gewoon een stoptrein tot aan zwolle. Overigens is dat ook gewoon met 1 van de intercitytreinen van Groningen naar het zuiden. Dat de sneltrein in Steenwijk stopt vind ik veel erger
.
Belgie is pas gaar die stations daarquote:Op maandag 26 februari 2007 23:55 schreef marcito het volgende:
Jezus, ik lach me dood in dit topic, maar wat zijn die stations triest allemaal.
Lelystad is zoiezo kut.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 22:23 schreef MonopolyMan het volgende:
Is het stationdag?
Lelystad is ook best erg, moet ik zeggen. Voor een stad van die grootte mag het best wat mooier.
Het station in Balenquote:Op maandag 26 februari 2007 23:58 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Belgie is pas gaar die stations daar![]()
Klopt vanuit (en naar) Groningen vertrekken er 3 treinen per uur naar het zuiden. 1 stoptrein op en neer naar Zwolle en 2 intercities die via Zwolle en Amersfoort verder gaan. 1 van die intercities stopt tot Zwolle op alle stations en 1 alleen in Assen.quote:Op maandag 26 februari 2007 23:51 schreef Renesite het volgende:
[..]
Voor zover ik weet gaat er vanuit Groningen 1 intercity die stopt in elk plaatsje
1 stopt in Assen Beilen Hoogeveen en Zwolle
en nog 1 waarvan ik het niet weet
Haren en Meppel (2 dusquote:Op maandag 26 februari 2007 23:51 schreef Renesite het volgende:
[..]
Voor zover ik weet gaat er vanuit Groningen 1 intercity die stopt in elk plaatsje
En Hoogeveen en Meppel geloof ik.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 00:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Klopt vanuit (en naar) Groningen vertrekken er 3 treinen per uur naar het zuiden. 1 stoptrein op en neer naar Zwolle en 2 intercities die via Zwolle en Amersfoort verder gaan. 1 van die intercities stopt tot Zwolle op alle stations en 1 alleen in Assen.
Vind ik dan weer niet zo lelijk, en zeker niet het lelijkste... ja het is niet "modern" maar straalt na-oorlogse bouwglorie uit met oog voor details een franjes...quote:
Je hebt van Zwolle tot Groningen de volgende stationsquote:Op dinsdag 27 februari 2007 00:03 schreef Renesite het volgende:
[..]
En Hoogeveen en Meppel geloof ik.
De echte intercity van groningen naar Zwolle stopt alleen te Assen.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 00:03 schreef Renesite het volgende:
[..]
En Hoogeveen en Meppel geloof ik.
Er rijden 3 treinen per uur tussen Groningen en Zwolle v.v. Tot de invoering van de nieuwe dienstregeling was het altijd 2x per uur een stoptrein, 1x per uur een intercity. Een van de stoptreinen reed vanaf Zwolle door als intercity naar Schiphol/Amsterdam. De intercity reed door naar Rotterdam/Den Haag. Volgens mij is dat niet veranderd met deze dienstregeling. Anders zouden sommige stations een uurdienst krijgen, en die zijn zeldzaam tegenwoordig.quote:Op maandag 26 februari 2007 23:51 schreef Renesite het volgende:
[..]
Dan is dat veranderd na 1 december. Ja ja, ik reis ook eens met de treinquote:Op dinsdag 27 februari 2007 00:06 schreef freako het volgende:
[..]
Er rijden 3 treinen per uur tussen Groningen en Zwolle v.v. Tot de invoering van de nieuwe dienstregeling was het altijd 2x per uur een stoptrein, 1x per uur een intercity. Een van de stoptreinen reed vanaf Zwolle door als intercity naar Schiphol/Amsterdam. De intercity reed door naar Rotterdam/Den Haag. Volgens mij is dat niet veranderd met deze dienstregeling. Anders zouden sommige stations een uurdienst krijgen, en die zijn zeldzaam tegenwoordig.
De volgorde is Groningen - Haren - Assen (IC-station) - Beilen - Hoogeveen - Meppel - Zwolle.
Nu ze de junks er weg hebben weten te jagen (nou ja min of meer dan) en er op het station meer camera's dan in een TV-studio hangen is het er wel een stuk veiliger geworden. Die ene kaartautomaat is wel irritant.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 00:07 schreef Peterselieman het volgende:
Groningen Noord is echt een gedrocht van een station. Gelukkig ben je daarvandaan wel in 4 minuten op het gewone station in groningen, als je met de trein gaat.
Wat veranderd is, is dat er geen rechtstreekse treinen Amsterdam CS - Groningen en andersom meer bestaan. De trein Schiphol - Duivendrecht - Amersfoort - Zwolle (stoptrein tot) Groningen rijdt nog steeds.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 00:09 schreef Renesite het volgende:
[..]
Dan is dat veranderd na 1 december. Ja ja, ik reis ook eens met de trein![]()
Voorheen ging 1 treindienst rechtstreeks naar Amersfoort, Duivendrecht
1 ging naar Den Haag / Rotterdam
1 ging naar Amsterdam/Schiphol
Watersportgebied, daarom is er (o.a.) een station, als er niets is, dan hoeft er geen station te zijn, maar vanwege de watersportersquote:Op maandag 26 februari 2007 23:40 schreef parselmouth het volgende:
Het zijn maar kleine veranderingen. 1 gaat er naar Den Haag/Rotterdam, 1 gaat er naar Schiphol (amsterdam is even overstappen in Amersfoort) en de stopper naar Zwolle. De trein naar schiphol is de overal stoppende intercity op het traject Groningen-Zwolle.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 00:09 schreef Renesite het volgende:
[..]
Dan is dat veranderd na 1 december. Ja ja, ik reis ook eens met de trein![]()
Voorheen ging 1 treindienst rechtstreeks naar Amersfoort, Duivendrecht
1 ging naar Den Haag / Rotterdam
1 ging naar Amsterdam/Schiphol
Dan pak ik dus altijd de verkeerde...quote:Op dinsdag 27 februari 2007 00:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het zijn maar kleine veranderingen. 1 gaat er naar Den Haag/Rotterdam, 1 gaat er naar Schiphol (amsterdam is even overstappen in Amersfoort) en de stopper naar Zwolle. De trein naar schiphol is de overal stoppende intercity op het traject Groningen-Zwolle.
Je moet die van -.42 hebben.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 00:15 schreef Renesite het volgende:
[..]
Dan pak ik dus altijd de verkeerde...![]()
Zeker. Liefst die van 7.42 uur. Dat is door de week 12 bakken VIRM. Een lange dubbeldekstrein dus.quote:
Gottegot. Ben ik net een paar maanden weg uit Groningen, gaan ze eindelijk dubbeldekkers inzetten.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 00:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zeker. Liefst die van 7.42 uur. Dat is door de week 12 bakken VIRM. Een lange dubbeldekstrein dus.
Daar binnenin is het nog wel leuk hoor, met 2 kiosk's enzoquote:Op dinsdag 27 februari 2007 00:16 schreef LennyKravitz het volgende:
Station Rdam-Alexander is een grafstation:
[afbeelding]
[afbeelding]
Winderig, vies en niet vrolijk...
Leegstand, verpaupering, ellende. Dat klinkt inderdaad als Oss.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 10:27 schreef apestaartje het volgende:
Voeg daar een al minstens een jaar leegstaand en dagelijks verder verpauperend stations-restaurent bij, en de ellende is compleet.
Als je naar de auto's kijkt zie je dan ook dat het een foto uit de 80'er jaren is.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 08:50 schreef Tammymara het volgende:
[afbeelding]
Station Heerlen
( die bloemen daar voor, die heb ik nog nooit gezien!!)
als ik dat zie krijg ik haast warme gevoelens bij die zeshoekenquote:Op dinsdag 27 februari 2007 11:19 schreef MonopolyMan het volgende:
Als internationaal ook mag...
Highbury & Islington (in Noord Londen) vroeger:
[afbeelding]
Highbury & Islington na een bezoekje van de Duitsers:
[afbeelding]
Station/APK-keuringsstation.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 11:19 schreef MonopolyMan het volgende:
Highbury & Islington na een bezoekje van de Duitsers:
[afbeelding]
Als we dan toch internationaal gaan, vind ik de Victoria Terminus in Mumbai toch alles overtreffenquote:Op dinsdag 27 februari 2007 11:29 schreef Rhanna het volgende:
Mooiste station internationaal is er maar 1 volgens mij
(....)
Wat kom ik er toch graag... ANtwerpen
Zoiets vind ik zeker voor een klein station nog wel wat hebben.quote:
Station Uitgeest is de laatste tijd mooier geworden hoor.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:03 schreef SEMTEX het volgende:
Nog zo'n sfeermaker: ik pakte eens per ongeluk de IC naar Heerlen. Gelukkig stopte die nog op Geleen-Oost. Daar moest ik vervolgens 20 minuten wachten op de IC terug naar Sittard. Wat een sfeerloos voorbijgangers-stationnetje, guur, winderig en met glazen, sfeerloze wachthokjes.
[afbeelding]
[afbeelding]
Nog zo'n doelloos station ergens in the middle of nowhere waar je geen hond ziet: Uitgeest.
[afbeelding]
[afbeelding]
Amsterdam Sloterdijk is idd ook een deprimerend treinspring-station dat junken aantrekt en wat ik dan weer wel een heel mooi station vind en fijn om te wachten: Den Haag Hollands Spoor. Mooi oud station.
Dichtgetimmerde luiken? Geen idee, tijd geleden dat ik daar ben geweest.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:15 schreef SEMTEX het volgende:
Shit, Koog-Zaandijk moet inderdaad ook hoog op de nominatielijst komen.
Zijn alle luiekn er nu dichtgetimmerd?
Jep!quote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:25 schreef Intergalactrick het volgende:
[..]
Station Uitgeest is de laatste tijd mooier geworden hoor.![]()
En in the middle of nowhere..dat valt echt reuze mee!
Ik zag idd op nieuwere foto's dat er een soort glazen wit/blauw overkappinkje/luik was gekomen. Daarvoor was het toch echt doffe ellendequote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:25 schreef Intergalactrick het volgende:
[..]
Station Uitgeest is de laatste tijd mooier geworden hoor.![]()
En in the middle of nowhere..dat valt echt reuze mee!
Dat nemen jullie te letterlijk. Dat station ligt in een groot vlak landschap waar de huizen ver op afstand staan. Je vangt er altijd behoorlijk veel windquote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:47 schreef kevin85 het volgende:
En middle of nowhere..
97quote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:56 schreef Tammymara het volgende:
[..]
Daar ben ik vanmiddag nog geweest en das wel een héle oude foto
Die is echt heel mooi, staat zelfs op de Werelderfgoedlijst van UNESCOquote:Op dinsdag 27 februari 2007 16:34 schreef Zephyrus het volgende:
[..]
Als we dan toch internationaal gaan, vind ik de Victoria Terminus in Mumbai toch alles overtreffen![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
Interieur is echter een ander verhaal
[afbeelding]
Dit even tussendoor dan
idd ubertriest dat station .....quote:Op maandag 26 februari 2007 07:18 schreef no1uknow het volgende:
Rotterdam Noord
[afbeelding]
1 of ander gaar gebouwtje wat nergens voor gebruikt wordt.
[afbeelding]
Echt een pauperbuurt
Haltes zijn dat, niet stations.quote:Op woensdag 28 februari 2007 00:51 schreef knars het volgende:
Hoe kan Soest nou het lelijkste station van nederland zijn? Dat is ten minste nog een sfeervol en historisch gebouw, wat je van een hoop hier geposte stations met een kaal perron en een betonnen wachthokje (of triester nog, met zo'n zeshoekig kneuetrig gebouwtje waar de plaatselijke zwervers niet eens in willen pissen) niet kan zeggen...
vind dit op het eerste gezicht niet heel onaardig.quote:
Ik houd wel van de lichte kleur.quote:Op woensdag 28 februari 2007 00:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
vind dit op het eerste gezicht niet heel onaardig.
Inderdaad wel mooi, en ook Leiden vind ik een goed voorbeeld van een best mooi modern station.quote:
Naarden-Bussum heeft nog de oude perron-overkapping, maar er is later een nieuw (inmiddels alweer oud natuurlijk) stationsgebouw neergezetquote:Maar dat station Naarden-Bussum.. Ik kan me herinneren dat er ergens op de route Utrecht-Weesp een paar prachtige oude perronnetjes zijn. Ik dacht dat dat Naarden-Bussum was?
Je komt uit Utrecht, je werkt in Amersfoort en je schrijft over "provincialen"?quote:Op zondag 25 februari 2007 13:56 schreef Nosh het volgende:
voor alle stressende wereldvreemde provincialen
Ach voor ons mensjes in Amsterdam Noord zal het een hele verbetering zijn en hier hebben we niet heel veel last van de bouwwerkzaamheden aan de Noord-Zuid lijn. Het duurt alleen wel lang tot het klaar is. Maar kijk eens in de middenhal op Centraal. Mooi gerestaureerd plafond.quote:Op woensdag 28 februari 2007 09:50 schreef Leef het volgende:
Barneveld Noord is het lelijkste
oh wacht... maar A'dam CS is het vervelendste.
Ik kan er elke dag nog niet over uit dat die ellendige gemeente besloten heeft dat we een Noord Zuid metrolijn willen waar niemand op zit te wachten EN DAT DAARDOOR ONS STATION EN ONZE HELE STAD VERDOMME VOOR TWAALF TOT VIJFTIEN JAAR 1 GROTE BOUWPUT IS ik ben er nu al doodziek van.
Je kan de Damstraat niet meer door je kan de Vijzelstraat niet meer door je kan het Rokin niet meer door je kan Nergens Waar Je Moet Zijn meer gewoon bereiken op je fiets.
Als die Noord Zuid lijn ooit afkomt hoop ik dat al Qaida hem op de eerste dag OPBLAAST!!!!!!!!
Vlaardingen Centrum was ik gister nog, dat perron daar is echt heel lang niet schoongemaakt, er zit zoveel mos tussen de tegels dat er dalijk nog bomen uit groeien daarquote:Op woensdag 28 februari 2007 01:43 schreef reem het volgende:
Lelijkste stations: Vlaardingen Centrum, Nieuw-Vennep, Tilburg, Ede-Wageningen.
Kan dat mooi het groenste station van Nederland worden.quote:Op woensdag 28 februari 2007 11:04 schreef Agiath het volgende:
[..]
Vlaardingen Centrum was ik gister nog, dat perron daar is echt heel lang niet schoongemaakt, er zit zoveel mos tussen de tegels dat er dalijk nog bomen uit groeien daar
ja, die helemaal. Maar in Eindhoven is uitbreiden eigenlijk onmogelijk nu. en invaliden hebben helemaal een probleem, die moeten via een vage aparte tunnel, als dat überhaupt nog mag.quote:Op woensdag 28 februari 2007 11:52 schreef apestaartje het volgende:
Station Eindhoven onpraktisch? Valt toch wel mee? Zeer overzichtelijk station, hoor. Station Haarlem, dát is onpraktisch (wel mooi, maar toch).
Ja klopt, Barneveld Centrum is ook lelijk trouwens.quote:Op woensdag 28 februari 2007 09:50 schreef Leef het volgende:
Barneveld Noord is het lelijkste
Station Geleen-Oost is identiek aan station Bunde en wil ik daarom bij deze ook nomineren voor lelijkste station van Nederland.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:03 schreef SEMTEX het volgende:
Nog zo'n sfeermaker: ik pakte eens per ongeluk de IC naar Heerlen. Gelukkig stopte die nog op Geleen-Oost. Daar moest ik vervolgens 20 minuten wachten op de IC terug naar Sittard. Wat een sfeerloos voorbijgangers-stationnetje, guur, winderig en met glazen, sfeerloze wachthokjes.
[afbeelding]
[afbeelding]
Nog zo'n doelloos station ergens in the middle of nowhere waar je geen hond ziet: Uitgeest.
[afbeelding]
[afbeelding]
Amsterdam Sloterdijk is idd ook een deprimerend treinspring-station dat junken aantrekt en wat ik dan weer wel een heel mooi station vind en fijn om te wachten: Den Haag Hollands Spoor. Mooi oud station.
Valkenburgquote:Op woensdag 28 februari 2007 11:38 schreef gr8w8 het volgende:
[afbeelding]
Komt zeker in de buurt van de mooste van NL. En Eindhoven is zeker niet de lelijkste. Wel onpraktisch, maar dat komt dan weer omdat er niks aan mag gebeuren vanwege de status als monument.
Zelfde is het geval in Vlaardingen-Oostquote:Op woensdag 28 februari 2007 11:04 schreef Agiath het volgende:
[..]
Vlaardingen Centrum was ik gister nog, dat perron daar is echt heel lang niet schoongemaakt, er zit zoveel mos tussen de tegels dat er dalijk nog bomen uit groeien daar
De helft is achteraf voor de trein gesprongen.quote:Op woensdag 28 februari 2007 17:01 schreef Bigfoot414 het volgende:
Aan dit topic te zien zijn de meeste stationsontwerpers zwaar depressieve figuren...![]()
Klopt... en ze zijn nog ranzig ook... overal condooms en tamponsquote:
Oh wacht ff, nog lelijker: Beek-Elsloo. Dan valt Bunde nog wel mee, dat zit middenin een woonwijk.quote:Op woensdag 28 februari 2007 15:49 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Station Geleen-Oost is identiek aan station Bunde en wil ik daarom bij deze ook nomineren voor lelijkste station van Nederland.
Ziet er toch best gezellig uit?quote:Op woensdag 28 februari 2007 19:21 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Oh wacht ff, nog lelijker: Beek-Elsloo. Dan valt Bunde nog wel mee, dat zit middenin een woonwijk.
Dat station is een typisch voorbeeld van het 'Nieuwe Bouwen' zoals Bauhaus deed.quote:Op woensdag 28 februari 2007 17:48 schreef leolinedance het volgende:
En Station EIndhoven lelijk noemenDat is cultuur!
Ik ga vrij weinig met de trein die kant op maar de laatste keer dat ik daar was zat daar nog een winkeltje of kiosk of zo met drinken,broodjes etcquote:Op woensdag 28 februari 2007 16:56 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Alleen jammer dat je het hele gebouw niet gebruikt
Delft gaat helemaal niet zichtbaarder meer worden trouwensquote:
Daar heb je toch nog zo'n shopje zitten? Dat heb je in Bunde niet meerquote:Op woensdag 28 februari 2007 19:21 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Oh wacht ff, nog lelijker: Beek-Elsloo. Dan valt Bunde nog wel mee, dat zit middenin een woonwijk.
Er wordt niet zo veel in oude staat gebracht. Corio, de eigenaar van Hoog Catherijne, mag zelfs nog wat extra gaan bouwen, al worden de gevels langs de weer met water vol te gooien Catherijnesingel wel wat mooier van ontwerp. Het stationsgebied zoals het was voor de bouw van HC komt nooit meer terug dus echt oude staat wordt het niet.quote:Op woensdag 28 februari 2007 17:05 schreef Kluupkluup het volgende:
Utrecht.. Als je Hoog-Catherijnen erbij betrekt..
Heel stuk mooi oud binnenstad verneukt..
Maar er liggen plannen om het gedeeltelijk weer in 'de oude staat' te herstellen..
Zo willen ze de weg die onder hoog-catherijnen doorloopt weer volgooien met water en zo de 'oude' staat weer herstellen (het was ooit een gracht)..
Mijn god ik moet het treinsurfen!quote:Op donderdag 1 maart 2007 09:44 schreef Sorbootje het volgende:
Station Mantgum. (lijn Leeuwarden-Stavoren)
[afbeelding]
[afbeelding]
En die prehistorische treinen rijden er dus nog steeds![]()
Valt me nog mee dat er een omroepsysteem in die treinen zitquote:Op donderdag 1 maart 2007 12:54 schreef Sorbootje het volgende:
Tja, 't zijn van die schuifraampjes, ik weet niet tot hoever ze open kunnen.
Maar die treinen zijn écht verrot. Laatst werd er omgeroepen in de trein: "Dames en heren, ik heb geen controle meer over de deuren!"![]()
Ook wel eens gehad in een tram.. "dames en heren, wilt u bij de deuren vandaan blijven, ik rijd zonder vergrendeling"...quote:Op donderdag 1 maart 2007 12:54 schreef Sorbootje het volgende:
Maar die treinen zijn écht verrot. Laatst werd er omgeroepen in de trein: "Dames en heren, ik heb geen controle meer over de deuren!"![]()
Dan krijgen we van die acties in India als de trein vol zitquote:Op donderdag 1 maart 2007 13:24 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Ook wel eens gehad in een tram.. "dames en heren, wilt u bij de deuren vandaan blijven, ik rijd zonder vergrendeling"...
Schuifraampjes... Als ze helemaal open kunnen kan je naar het dak
Dat lijkt erg lachwekkend als het zo leest, maar o wee als je er zelf in zit.quote:Op donderdag 1 maart 2007 12:54 schreef Sorbootje het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |