Afgezien van het golvende dak is het een saaie rechthoekige halquote:
het saaie rechthoekige past wel precies bij alle andere architectuur die ze binnen nu en 2025 hier willen neerplempen. Iets anders zal er ook niet echt van te maken zijn, met de verbinding naar HC en het jaarbeurspleinquote:Op maandag 26 februari 2007 00:00 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Afgezien van het golvende dak is het een saaie rechthoekige hal
Station Arnhem gaat wel spectaculair worden:
[afbeelding]
... maar goed, het ging hier over lelijke stations.
Lijkt op station Velperpoort in Arnhemquote:Op zaterdag 24 februari 2007 19:30 schreef tong80 het volgende:
Ik nomineer Zaltbommel
[afbeelding]
Van afstand heeft het nog iets Mondriaans. Van dichtbij is het een betonblok opgevuld met glazen.
Niks leeft in dit gebouw. Waar vroeger de balie was is tegenwoordig een houten plank geplaatst.
Als het heeft geregend moet je uitkijken niet uit te glijden door de gladde wit betegelde vloer.
Waar je in het oude station in een mooie hal kon wachten daar zit je nu door glas omgeven naar de lucht te staren. Het is kil, onpersoonlijk en dodelijk saai.
Jullie voorbeelden.
ik mis de poortjesquote:Op zondag 25 februari 2007 23:54 schreef releaze het volgende:
Ohja, het wordt liefkozend The Sandwich genoemd btw.. (het nieuwe utrecht CS)
Check die neger met zn djoko !quote:Op zondag 25 februari 2007 11:38 schreef Extraordinaire het volgende:
Mwoah, een re-de-lijk station; Leiden Centraal!
[afbeelding]
Een slechte foto, dat wel. Hier alleen heel veel fietsen te zien eigenlijk.
Noord is echt kenkerlelijk ja!quote:Op maandag 26 februari 2007 07:18 schreef no1uknow het volgende:
Rotterdam Noord
[afbeelding]
1 of ander gaar gebouwtje wat nergens voor gebruikt wordt.
[afbeelding]
Echt een pauperbuurt
Deze is inderdaad lelijk. Maar niet zo lelijk dat 't gesloopt hoeft te worden.quote:
En helaas kom ik er weer elke weekquote:Op zaterdag 24 februari 2007 20:37 schreef MaLo het volgende:
[afbeelding] [afbeelding]
Het station van Oldenzaal is ook lelijk
quote:Op zondag 25 februari 2007 13:43 schreef Reya het volgende:
[..]
Het station is in ieder geval absoluut de moeite waard; het is een van de laatste stations die van binnen nog een originele Jugendstil inrichting heeft.
Die is idd erg lelijk geworden. Ze moeten er gewoon een AH ofzo instoppen of slopenquote:Op zondag 25 februari 2007 19:25 schreef DeRCT14 het volgende:
Almelo, vooral nu die grote hal compleet overbodig is geworden door de sluiting der loketten..
[afbeelding]
De achterkant, foto uit de jaren zestig, nu nog verder verpauperd
[afbeelding]
Voorkant, de hal onder de grote onderkapping is nu dus overbodig
Gut joa den okquote:
stond laatst in de panorama wa bij de top 10quote:
Dat klopt ook wel met het ontwerpquote:Op zondag 25 februari 2007 13:31 schreef Djeez het volgende:
Het lelijkste station staat hier in Assen:
[afbeelding]
Dit station wordt door de Assenaren ook wel 'de moskee' genoemd, en terecht!
Jezus, dit is toch wel de meest trieste die ik tot nu toe in dit topic gezien hebquote:Op maandag 26 februari 2007 23:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat klopt ook wel met het ontwerp.
Een station verderop is ook niet veel beter
Haren
[afbeelding]
Het is ook zo dat ze er voordat men kaartenautomaten had overal een perron moest hebben. Dan is een klein gebouwtje op een klein station inderdaad prima maar tegenwoordig zijn die gebouwtjes totaal overbodig en als ze leeg staan lijkt het wel heel triestquote:Op maandag 26 februari 2007 23:12 schreef Anthraxx het volgende:
Ach, de meeste kleine stations zijn gewoon lelijk. Maar om nou voor Schubbekutteveen moeite te gaan doen voor een station voor die tien mensen per uur.
Dat huisje staat ook op Delft-zuidquote:Op maandag 26 februari 2007 23:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat klopt ook wel met het ontwerp.
Een station verderop is ook niet veel beter
Haren
[afbeelding]
quote:Op maandag 26 februari 2007 23:12 schreef Anthraxx het volgende:
... Ik sta elke dag op Rijswijk (helaas) en ik verbaas mij erover hoe verschrikkelijk het daar binnen kan stinken. Het draagt niet bij aan een prettige "wachttijd" en meestal pak ik gewoon de tram naar Den Haag Centraal.
Dat zeshoekige gebouwtje is een tijd als standaardstationsgebouw op kleine stations neergeplempt. Er staan er nog wel meer in den lande.quote:Op maandag 26 februari 2007 23:10 schreef parselmouth het volgende:
[..]
Jezus, dit is toch wel de meest trieste die ik tot nu toe in dit topic gezien heb
Die klassieke muziek draaien ze, naar horen zeggen, om hangjongeren tegen te gaan. Die blijken dat, ook weer van horen zeggen, niet prettig te vinden tijdens het 'hangen'.quote:Op maandag 26 februari 2007 23:18 schreef Anthraxx het volgende:. Nooit opgevallen. Ik loop dan ook meestal met een iPod in.
Bij een of ander winkelcentrum gebruikten ze daar draaiorgelmuziek voor. Schijnt ook erg effectief te zijn.quote:Op maandag 26 februari 2007 23:22 schreef Zephyrus het volgende:
[..]
Die klassieke muziek draaien ze, naar horen zeggen, om hangjongeren tegen te gaan. Die blijken dat, ook weer van horen zeggen, niet prettig te vinden tijdens het 'hangen'.
Bij Utrecht CS wordt richting jaarbeurs ook klassieke muziek gedraaid.quote:Op maandag 26 februari 2007 23:22 schreef Zephyrus het volgende:
[..]
Die klassieke muziek draaien ze, naar horen zeggen, om hangjongeren tegen te gaan. Die blijken dat, ook weer van horen zeggen, niet prettig te vinden tijdens het 'hangen'.
Steenwijk is ook 3 keer niks inderdaad.quote:Op maandag 26 februari 2007 23:20 schreef cityofdelusion het volgende:
is steenwijk al genomineerd?
[afbeelding]
Haha helemaal als de NS de stations steeds meer ombouwt tot winstgevende troetelcentra.quote:Op maandag 26 februari 2007 23:35 schreef Zephyrus het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af of dat weer geen andere 'overlastbezorgers' trekt?
Je weet, wel, de beruchte hang-ouderen. Kan me best voorstellen dat ze collectief besluiten de eetzaal van het verzorgingstehuis c.q. geraniums verruilen voor een stationshal met meer faciliteiten, mét achtergrondmuziek.
Hardewijk ditoquote:Op maandag 26 februari 2007 23:23 schreef Djeez het volgende:
Ik was nog vergeten Beilen te noemen. Die is echt kansloos! Als je van perron 1 naar perron 2 wilt, moet je het spoor oversteken, want er gaat geen trap onder- of bovenlangs. Als je pech hebt, komt er een trein aan en moet je wachten voor een spoorboom om naar het andere perron te komen!
Leeuwarden > Heerenveenquote:Op maandag 26 februari 2007 23:40 schreef parselmouth het volgende:
Ik kan er trouwens erg slecht tegen om te lezen dat de meest loze plaatsen in Nederland (alsin: ik heb er nog NOOIT van gehoord) treinstations hebben, en ik hier dus gewoon niet (ook niet echt in de buurt). Grou-Jirnsum... Misschien ben ik wel gewoon stom, maar waar ligt dat nou helemaal?
Ik wou dat wij zo'n huppelkutstation kregen. Al staat er gewoon alleen het bordje 'hoogkerk' met 2 perronnetjes een bruggetje over het station en een bushalte idee om te schuilen. Zoveel moet dat toch niet kostenquote:
Dat gevoel heb je ook als je op dat station staatquote:Op maandag 26 februari 2007 23:40 schreef parselmouth het volgende:
Ik kan er trouwens erg slecht tegen om te lezen dat de meest loze plaatsen in Nederland (alsin: ik heb er nog NOOIT van gehoord) treinstations hebben, en ik hier dus gewoon niet (ook niet echt in de buurt). Grou-Jirnsum... Misschien ben ik wel gewoon stom, maar waar ligt dat nou helemaal?
En als ik nou vertel dat er in dát loze plaatsje ook nog een intercity stopt.quote:Op maandag 26 februari 2007 23:40 schreef parselmouth het volgende:
Ik kan er trouwens erg slecht tegen om te lezen dat de meest loze plaatsen in Nederland (alsin: ik heb er nog NOOIT van gehoord) treinstations hebben, en ik hier dus gewoon niet (ook niet echt in de buurt). Grou-Jirnsum... Misschien ben ik wel gewoon stom, maar waar ligt dat nou helemaal?
Kut mijn klomp is gebrokenquote:Op maandag 26 februari 2007 23:46 schreef Zephyrus het volgende:
[..]
En als ik nou vertel dat er in dát loze plaatsje ook nog een intercity stopt.
Ze noemen het intercity maar het is gewoon een stoptrein tot aan zwollequote:Op maandag 26 februari 2007 23:46 schreef Zephyrus het volgende:
[..]
En als ik nou vertel dat er in dát loze plaatsje ook nog een intercity stopt.
Ow, ik wou net zeggen. In Zoetermeer stopt niet eens een Intercity (het is überhaupt al een crime om eruit te komen), waarom daar dan wel...quote:Op maandag 26 februari 2007 23:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ze noemen het intercity maar het is gewoon een stoptrein tot aan zwolle. Dat de sneltrein in Steenwijk stopt vind ik veel erger
.
Voor zover ik weet gaat er vanuit Groningen 1 intercity die stopt in elk plaatsjequote:Op maandag 26 februari 2007 23:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ze noemen het intercity maar het is gewoon een stoptrein tot aan zwolle. Overigens is dat ook gewoon met 1 van de intercitytreinen van Groningen naar het zuiden. Dat de sneltrein in Steenwijk stopt vind ik veel erger
.
Belgie is pas gaar die stations daarquote:Op maandag 26 februari 2007 23:55 schreef marcito het volgende:
Jezus, ik lach me dood in dit topic, maar wat zijn die stations triest allemaal.
Lelystad is zoiezo kut.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 22:23 schreef MonopolyMan het volgende:
Is het stationdag?
Lelystad is ook best erg, moet ik zeggen. Voor een stad van die grootte mag het best wat mooier.
Het station in Balenquote:Op maandag 26 februari 2007 23:58 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Belgie is pas gaar die stations daar![]()
Klopt vanuit (en naar) Groningen vertrekken er 3 treinen per uur naar het zuiden. 1 stoptrein op en neer naar Zwolle en 2 intercities die via Zwolle en Amersfoort verder gaan. 1 van die intercities stopt tot Zwolle op alle stations en 1 alleen in Assen.quote:Op maandag 26 februari 2007 23:51 schreef Renesite het volgende:
[..]
Voor zover ik weet gaat er vanuit Groningen 1 intercity die stopt in elk plaatsje
1 stopt in Assen Beilen Hoogeveen en Zwolle
en nog 1 waarvan ik het niet weet
Haren en Meppel (2 dusquote:Op maandag 26 februari 2007 23:51 schreef Renesite het volgende:
[..]
Voor zover ik weet gaat er vanuit Groningen 1 intercity die stopt in elk plaatsje
1 stopt in Assen Beilen Hoogeveen en Zwolle
en nog 1 waarvan ik het niet weet
En Hoogeveen en Meppel geloof ik.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 00:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Klopt vanuit (en naar) Groningen vertrekken er 3 treinen per uur naar het zuiden. 1 stoptrein op en neer naar Zwolle en 2 intercities die via Zwolle en Amersfoort verder gaan. 1 van die intercities stopt tot Zwolle op alle stations en 1 alleen in Assen.
Vind ik dan weer niet zo lelijk, en zeker niet het lelijkste... ja het is niet "modern" maar straalt na-oorlogse bouwglorie uit met oog voor details een franjes...quote:
Je hebt van Zwolle tot Groningen de volgende stationsquote:Op dinsdag 27 februari 2007 00:03 schreef Renesite het volgende:
[..]
En Hoogeveen en Meppel geloof ik.
De echte intercity van groningen naar Zwolle stopt alleen te Assen.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 00:03 schreef Renesite het volgende:
[..]
En Hoogeveen en Meppel geloof ik.
Er rijden 3 treinen per uur tussen Groningen en Zwolle v.v. Tot de invoering van de nieuwe dienstregeling was het altijd 2x per uur een stoptrein, 1x per uur een intercity. Een van de stoptreinen reed vanaf Zwolle door als intercity naar Schiphol/Amsterdam. De intercity reed door naar Rotterdam/Den Haag. Volgens mij is dat niet veranderd met deze dienstregeling. Anders zouden sommige stations een uurdienst krijgen, en die zijn zeldzaam tegenwoordig.quote:Op maandag 26 februari 2007 23:51 schreef Renesite het volgende:
[..]
Voor zover ik weet gaat er vanuit Groningen 1 intercity die stopt in elk plaatsje
1 stopt in Assen Beilen Hoogeveen en Zwolle
en nog 1 waarvan ik het niet weet
Dan is dat veranderd na 1 december. Ja ja, ik reis ook eens met de treinquote:Op dinsdag 27 februari 2007 00:06 schreef freako het volgende:
[..]
Er rijden 3 treinen per uur tussen Groningen en Zwolle v.v. Tot de invoering van de nieuwe dienstregeling was het altijd 2x per uur een stoptrein, 1x per uur een intercity. Een van de stoptreinen reed vanaf Zwolle door als intercity naar Schiphol/Amsterdam. De intercity reed door naar Rotterdam/Den Haag. Volgens mij is dat niet veranderd met deze dienstregeling. Anders zouden sommige stations een uurdienst krijgen, en die zijn zeldzaam tegenwoordig.
De volgorde is Groningen - Haren - Assen (IC-station) - Beilen - Hoogeveen - Meppel - Zwolle.
Nu ze de junks er weg hebben weten te jagen (nou ja min of meer dan) en er op het station meer camera's dan in een TV-studio hangen is het er wel een stuk veiliger geworden. Die ene kaartautomaat is wel irritant.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 00:07 schreef Peterselieman het volgende:
Groningen Noord is echt een gedrocht van een station. Gelukkig ben je daarvandaan wel in 4 minuten op het gewone station in groningen, als je met de trein gaat.
Wat veranderd is, is dat er geen rechtstreekse treinen Amsterdam CS - Groningen en andersom meer bestaan. De trein Schiphol - Duivendrecht - Amersfoort - Zwolle (stoptrein tot) Groningen rijdt nog steeds.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 00:09 schreef Renesite het volgende:
[..]
Dan is dat veranderd na 1 december. Ja ja, ik reis ook eens met de trein![]()
Voorheen ging 1 treindienst rechtstreeks naar Amersfoort, Duivendrecht
1 ging naar Den Haag / Rotterdam
1 ging naar Amsterdam/Schiphol
Watersportgebied, daarom is er (o.a.) een station, als er niets is, dan hoeft er geen station te zijn, maar vanwege de watersportersquote:Op maandag 26 februari 2007 23:40 schreef parselmouth het volgende:
Ik kan er trouwens erg slecht tegen om te lezen dat de meest loze plaatsen in Nederland (alsin: ik heb er nog NOOIT van gehoord) treinstations hebben, en ik hier dus gewoon niet (ook niet echt in de buurt). Grou-Jirnsum... Misschien ben ik wel gewoon stom, maar waar ligt dat nou helemaal?
Het zijn maar kleine veranderingen. 1 gaat er naar Den Haag/Rotterdam, 1 gaat er naar Schiphol (amsterdam is even overstappen in Amersfoort) en de stopper naar Zwolle. De trein naar schiphol is de overal stoppende intercity op het traject Groningen-Zwolle.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 00:09 schreef Renesite het volgende:
[..]
Dan is dat veranderd na 1 december. Ja ja, ik reis ook eens met de trein![]()
Voorheen ging 1 treindienst rechtstreeks naar Amersfoort, Duivendrecht
1 ging naar Den Haag / Rotterdam
1 ging naar Amsterdam/Schiphol
Dan pak ik dus altijd de verkeerde...quote:Op dinsdag 27 februari 2007 00:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het zijn maar kleine veranderingen. 1 gaat er naar Den Haag/Rotterdam, 1 gaat er naar Schiphol (amsterdam is even overstappen in Amersfoort) en de stopper naar Zwolle. De trein naar schiphol is de overal stoppende intercity op het traject Groningen-Zwolle.
Je moet die van -.42 hebben.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 00:15 schreef Renesite het volgende:
[..]
Dan pak ik dus altijd de verkeerde...![]()
Zeker. Liefst die van 7.42 uur. Dat is door de week 12 bakken VIRM. Een lange dubbeldekstrein dus.quote:
Gottegot. Ben ik net een paar maanden weg uit Groningen, gaan ze eindelijk dubbeldekkers inzetten.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 00:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zeker. Liefst die van 7.42 uur. Dat is door de week 12 bakken VIRM. Een lange dubbeldekstrein dus.
Daar binnenin is het nog wel leuk hoor, met 2 kiosk's enzoquote:Op dinsdag 27 februari 2007 00:16 schreef LennyKravitz het volgende:
Station Rdam-Alexander is een grafstation:
[afbeelding]
[afbeelding]
Winderig, vies en niet vrolijk...
Leegstand, verpaupering, ellende. Dat klinkt inderdaad als Oss.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 10:27 schreef apestaartje het volgende:
Voeg daar een al minstens een jaar leegstaand en dagelijks verder verpauperend stations-restaurent bij, en de ellende is compleet.
Als je naar de auto's kijkt zie je dan ook dat het een foto uit de 80'er jaren is.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 08:50 schreef Tammymara het volgende:
[afbeelding]
Station Heerlen
( die bloemen daar voor, die heb ik nog nooit gezien!!)
als ik dat zie krijg ik haast warme gevoelens bij die zeshoekenquote:Op dinsdag 27 februari 2007 11:19 schreef MonopolyMan het volgende:
Als internationaal ook mag...
Highbury & Islington (in Noord Londen) vroeger:
[afbeelding]
Highbury & Islington na een bezoekje van de Duitsers:
[afbeelding]
Station/APK-keuringsstation.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 11:19 schreef MonopolyMan het volgende:
Highbury & Islington na een bezoekje van de Duitsers:
[afbeelding]
Als we dan toch internationaal gaan, vind ik de Victoria Terminus in Mumbai toch alles overtreffenquote:Op dinsdag 27 februari 2007 11:29 schreef Rhanna het volgende:
Mooiste station internationaal is er maar 1 volgens mij
(....)
Wat kom ik er toch graag... ANtwerpen
Zoiets vind ik zeker voor een klein station nog wel wat hebben.quote:
Station Uitgeest is de laatste tijd mooier geworden hoor.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:03 schreef SEMTEX het volgende:
Nog zo'n sfeermaker: ik pakte eens per ongeluk de IC naar Heerlen. Gelukkig stopte die nog op Geleen-Oost. Daar moest ik vervolgens 20 minuten wachten op de IC terug naar Sittard. Wat een sfeerloos voorbijgangers-stationnetje, guur, winderig en met glazen, sfeerloze wachthokjes.
[afbeelding]
[afbeelding]
Nog zo'n doelloos station ergens in the middle of nowhere waar je geen hond ziet: Uitgeest.
[afbeelding]
[afbeelding]
Amsterdam Sloterdijk is idd ook een deprimerend treinspring-station dat junken aantrekt en wat ik dan weer wel een heel mooi station vind en fijn om te wachten: Den Haag Hollands Spoor. Mooi oud station.
Dichtgetimmerde luiken? Geen idee, tijd geleden dat ik daar ben geweest.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:15 schreef SEMTEX het volgende:
Shit, Koog-Zaandijk moet inderdaad ook hoog op de nominatielijst komen.
Zijn alle luiekn er nu dichtgetimmerd?
Jep!quote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:25 schreef Intergalactrick het volgende:
[..]
Station Uitgeest is de laatste tijd mooier geworden hoor.![]()
En in the middle of nowhere..dat valt echt reuze mee!
Ik zag idd op nieuwere foto's dat er een soort glazen wit/blauw overkappinkje/luik was gekomen. Daarvoor was het toch echt doffe ellendequote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:25 schreef Intergalactrick het volgende:
[..]
Station Uitgeest is de laatste tijd mooier geworden hoor.![]()
En in the middle of nowhere..dat valt echt reuze mee!
Dat nemen jullie te letterlijk. Dat station ligt in een groot vlak landschap waar de huizen ver op afstand staan. Je vangt er altijd behoorlijk veel windquote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:47 schreef kevin85 het volgende:
En middle of nowhere..
97quote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:56 schreef Tammymara het volgende:
[..]
Daar ben ik vanmiddag nog geweest en das wel een héle oude foto
Die is echt heel mooi, staat zelfs op de Werelderfgoedlijst van UNESCOquote:Op dinsdag 27 februari 2007 16:34 schreef Zephyrus het volgende:
[..]
Als we dan toch internationaal gaan, vind ik de Victoria Terminus in Mumbai toch alles overtreffen![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
Interieur is echter een ander verhaal
[afbeelding]
Dit even tussendoor dan
idd ubertriest dat station .....quote:Op maandag 26 februari 2007 07:18 schreef no1uknow het volgende:
Rotterdam Noord
[afbeelding]
1 of ander gaar gebouwtje wat nergens voor gebruikt wordt.
[afbeelding]
Echt een pauperbuurt
Haltes zijn dat, niet stations.quote:Op woensdag 28 februari 2007 00:51 schreef knars het volgende:
Hoe kan Soest nou het lelijkste station van nederland zijn? Dat is ten minste nog een sfeervol en historisch gebouw, wat je van een hoop hier geposte stations met een kaal perron en een betonnen wachthokje (of triester nog, met zo'n zeshoekig kneuetrig gebouwtje waar de plaatselijke zwervers niet eens in willen pissen) niet kan zeggen...
vind dit op het eerste gezicht niet heel onaardig.quote:
Ik houd wel van de lichte kleur.quote:Op woensdag 28 februari 2007 00:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
vind dit op het eerste gezicht niet heel onaardig.
Inderdaad wel mooi, en ook Leiden vind ik een goed voorbeeld van een best mooi modern station.quote:
Naarden-Bussum heeft nog de oude perron-overkapping, maar er is later een nieuw (inmiddels alweer oud natuurlijk) stationsgebouw neergezetquote:Maar dat station Naarden-Bussum.. Ik kan me herinneren dat er ergens op de route Utrecht-Weesp een paar prachtige oude perronnetjes zijn. Ik dacht dat dat Naarden-Bussum was?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |