Eensquote:Op vrijdag 23 februari 2007 16:43 schreef pberends het volgende:
De laatste jaren heb je toch wel een revolutie in design gezien op het gebied van pc-kasten. Maar nu lijkt het wel of het weer de verkeerde kant op gaat:
¤ 1250 Systeem Test
[afbeelding]
Behalve die van Dell (ook niet best), vind ik ze echt graflelijk. Zeer rommelig en zwart-graffig en ook al die stickers op de behuizingen, wie verzint dat? Mooie behuizingen zijn stickervrij, dat staat beter. Iemand met me eens?
En dan heb ik het nog niet eens over die speciale game-kasten, die zien er vaak ook niet uit.
Veel, pc's zijn immers niet goedkoop. Bovendien is onder je bureau zetten zeer slecht voor de stofontwikkeling in je kast. Onder je bureau heeft je pc minstens dubbel zoveel last van stof.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 16:45 schreef Repeat het volgende:
wtf boeit het, ik dump dat ding toch onder mn bureau.
ziet eruit als een pc die je bij de aldi kooptquote:Op vrijdag 23 februari 2007 16:49 schreef pberends het volgende:
Neem deze bijvoorbeeld van Antec,
[afbeelding]
toch veel mooier?
Nou oke, de OP is niet helemaal correct, ik bedoel meer: wat een graflelijke pc-kasten kiezen systeembouwers uitquote:Op vrijdag 23 februari 2007 16:49 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Waar haal jij die inspiratie vandaag pberends? En volgens mij zijn dat ook OEM kasten die jij laat zien. Kijk eens naar Antec of Coolermaster kasten?
Dan hebben ze daar wel mooie pc kasten. Ziet er erg netjes en totaal niet rommelig uit, in tegenstelling tot de grafkasten in de OP.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 16:50 schreef Onderbroek het volgende:
[..]
ziet eruit als een pc die je bij de aldi koopt
Kjik, daar heb je een puntquote:Op vrijdag 23 februari 2007 16:51 schreef pberends het volgende:
[..]
Nou oke, de OP is niet helemaal correct, ik bedoel meer: wat een graflelijke pc-kasten kiezen systeembouwers uit.
hou op man, ik heb een pc die al een jaar of 4 onder mn bureau staat. Draait prima hoor.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 16:50 schreef pberends het volgende:
[..]
Veel, pc's zijn immers niet goedkoop. Bovendien is onder je bureau zetten zeer slecht voor de stofontwikkeling in je kast. Onder je bureau heeft je pc minstens dubbel zoveel last van stof.
Oh jottem!quote:
Vind je het gek dat je de rest van de kasten dan lelijk vind.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 16:49 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
toch veel mooier?
Dat er Cooler Master op staat hoeft van mij niet. En het onderste gedeelte is ook minder, met van die rare inhammen opeens, met de frontpanel en de rest. En de gaatjesquote:Op vrijdag 23 februari 2007 17:00 schreef -En4Cer- het volgende:
Wat is er nou mis met die 2e?
Dat is de Coolermaster Centurion 5, heb ik zelf ook.
Zeer mooie kast naar mijn mening.
[afbeelding]
Je betoog klopt, maar die kasten vind ik ook graflelijk.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 17:06 schreef hoerezooi het volgende:
OMG wie koopt er in hemelsnaam zon kast waar een windows sticker voor je zit opgeplakt of zon pauper camper kast met die plastic goedkopie look + teveel lelijke lichtjes?
gewoon Antec:
http://www.hardware.no/tester/kabinett/antec_sonata2/1.jpg
of duurder maar top kwaliteit Lian Li
http://www.tsukumo.co.jp/bto/help/img/pc-v1000.jpg
ik zou zeggen omg wat voor poepnerd geeft er veel te veel geld uit voor iets wat veel goedkoper kan terwijl dat net zo goed werkt.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 17:06 schreef hoerezooi het volgende:
OMG wie koopt er in hemelsnaam zon kast waar een windows sticker voor je zit opgeplakt of zon pauper camper kast met die plastic goedkopie look + teveel lelijke lichtjes?
gewoon Antec:
http://www.hardware.no/tester/kabinett/antec_sonata2/1.jpg
of duurder maar top kwaliteit Lian Li
http://www.tsukumo.co.jp/bto/help/img/pc-v1000.jpg
tja jij hebt dus totaal geen probleem met een poeplijke HP/compaq crappy kasten? Als je dan toch een pc koopt is 50 tot hooguit 80 euro meer voor een goede kast bijna niks op de prijs van een heel systeem.(of meot ik ook nog gaan uitlegge waarom zon kast beter is behalve uiterlijk?)quote:Op vrijdag 23 februari 2007 17:09 schreef Repeat het volgende:
[..]
ik zou zeggen omg wat voor poepnerd geeft er veel te veel geld uit voor iets wat veel goedkoper kan terwijl dat net zo goed werkt.
Vertel eens?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 17:18 schreef hoerezooi het volgende:
[..]
tja jij hebt dus totaal geen probleem met een poeplijke HP/compaq crappy kasten? Als je dan toch een pc koopt is 50 tot hooguit 80 euro meer voor een goede kast bijna niks op de prijs van een heel systeem.(of meot ik ook nog gaan uitlegge waarom zon kast beter is behalve uiterlijk?)
Dat zijn toch zakelijke systemenquote:Op vrijdag 23 februari 2007 17:18 schreef hoerezooi het volgende:
[..]
tja jij hebt dus totaal geen probleem met een poeplijke HP/compaq crappy kasten? Als je dan toch een pc koopt is 50 tot hooguit 80 euro meer voor een goede kast bijna niks op de prijs van een heel systeem.(of meot ik ook nog gaan uitlegge waarom zon kast beter is behalve uiterlijk?)
ja boeit geen hol nl.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 17:18 schreef hoerezooi het volgende:
[..]
je wilt helaas niet weten hoeveel mensen er zo een thuis hebben staan + zijn ook voor thuisgebruik. Maar wil wel eens weten waar de TS nou eigelijk naar op zoek is aangezien alle voorstellen in dit topic lelijk zijnquote:Op vrijdag 23 februari 2007 17:32 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
Dat zijn toch zakelijke systemen![]()
dat noem ik nou graflelijk..quote:Op vrijdag 23 februari 2007 16:49 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
toch veel mooier?
voor de standaard gebruiker ruled dell echt...quote:Op vrijdag 23 februari 2007 17:46 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Tegenwoordig nog een Dell kopenEn zeker voor thuisgebruik.
die heb ik hier staan, ook een prima kast.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 17:00 schreef -En4Cer- het volgende:
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 23 februari 2007 18:08 schreef mschol het volgende:
[..]
dat noem ik nou graflelijk..
liever iets als dit:
[afbeelding]
Bizarquote:
OMG, that's butt-ugly!quote:Op vrijdag 23 februari 2007 18:08 schreef mschol het volgende:
[..]
dat noem ik nou graflelijk..
liever iets als dit:
[afbeelding]
Als je dan een Mac koopt, dan koop je toch niet zo'n debiel geval.... dan koop je toch meteen een fatsoenlijke Powermac G5, zodat je er ook nog eens een extra HDD, of in de toekomst een HD-DVD brander ofzo erin kan zetten? Of een zwaardere grafische kaart etc.....quote:Op vrijdag 23 februari 2007 18:24 schreef Tijn het volgende:
Computerkasten zijn zoooo 2003
[afbeelding]
Deze kast heb ik ook gezien toen ik de mijne kocht. Ik vond het deurtje dus echt van dat cheap-plastic, en wilde liever iets met een metalen frame erin. (Zie mijn kast hierboven, stevige deur).quote:Op vrijdag 23 februari 2007 18:42 schreef Black_Ninja het volgende:
[afbeelding]
Ben erg benieuwd naar jullie mening...
Deurtje heb je helemaal gelijk in, daarintegen moet ik wel eerlijk bekennen dat het niet er vanaf straalt dat het cheap ass plastic is.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 18:44 schreef maartena het volgende:
[..]
Deze kast heb ik ook gezien toen ik de mijne kocht. Ik vond het deurtje dus echt van dat cheap-plastic, en wilde liever iets met een metalen frame erin. (Zie mijn kast hierboven, stevige deur).
En toch vind ik de powermac in mijn plaatje echt een stuk mooier dan die lelijke iMac.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 18:43 schreef Tijn het volgende:
Ik werk zelf dagelijks met een paar iMac G5's en Core Duo's en ik vind ze supermooi. Extra harddisks sluit ik eventueel wel extern aan, maar eigenlijk heb ik meer dan genoeg aan wat er standaard in zit. Bij m'n laptop heb ik de behoefte ook niet om 'em uit te breiden, waarom zou ik dat bij een desktop wel hebben?
Whehehe. Dat zijn ook mooie machines natuurlijk. Goeie kasten ook, met 1 beweging open te maken en zonder schroeven of kabels harddisks bij plaatsenquote:Op vrijdag 23 februari 2007 18:47 schreef maartena het volgende:
[..]
En toch vind ik de powermac in mijn plaatje echt een stuk mooier dan die lelijke iMac.
Uiteraard kun je gewoon een extra scherm aansluiten, er zit een mini-DVI aansluiting op.quote:Moet je nu twee van die dingen kopen als je twee monitoren wil hebben, of kun je nog een extra monitor aansluiten aan de iMac?
Komt inderdaad in de buurt van wel een mooie behuizing.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 18:42 schreef maartena het volgende:
[..]
Als je dan een Mac koopt, dan koop je toch niet zo'n debiel geval.... dan koop je toch meteen een fatsoenlijke Powermac G5, zodat je er ook nog eens een extra HDD, of in de toekomst een HD-DVD brander ofzo erin kan zetten? Of een zwaardere grafische kaart etc.....
Sorry, maar ik vind de Powermac echt een verdomd mooi apparaat:
[afbeelding]
Die beeldbuis-met-ingebouwde-computer die jij daar laat zien is gewoon echt superlelijk.
Ik had net even een systeem van $11000 samengesteldquote:Op vrijdag 23 februari 2007 16:54 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Zoiets al bekeken?
Alleen zijn die machines absurd duur
http://www.alienware.com/product_pages/desktop_all_default.aspx
De eerste is echt superlelijk.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 20:09 schreef Godslasteraar het volgende:
[afbeelding]
http://www.caseking.de/shop/catalog/product_info.php?cPath=29_1263&products_id=6041
http://www.caseking.de heeft meer geinigs in de aanbieding. Check ook LianLi en Silverstone
http://www.caseking.de/shop/catalog/default.php?cPath=29_398_592
Silverstone
[afbeelding]
[afbeelding]
punt is alleen dat veel consumenten voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten, en dat betekent dat de gebruikte kasten zo goedkoop mogelijk moeten zijn, met alle gevolgen van dien. Op zich is het de moeite waard om een goede kast te kopen, die kan immers meerdere pc-generaties mee.
Inderdaad. Mijn kast is niet een van de duurdere, maar zeker niet een goedkope plastic kast. Ik denk dat je zeker 100 tot 150 euro moet budgetteren voor een kast, inclusief voeding.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 20:09 schreef Godslasteraar het volgende:
punt is alleen dat veel consumenten voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten, en dat betekent dat de gebruikte kasten zo goedkoop mogelijk moeten zijn, met alle gevolgen van dien. Op zich is het de moeite waard om een goede kast te kopen, die kan immers meerdere pc-generaties mee.
Bij een PC-kast moet je niet alleen naar de mooiheid kijken, maar ook of er fatsoenlijke koeling is. Je kunt al goedkoop een mooie, strakke kast krijgen. Alleen hebben die vaak een erg slechte airflow, geen front-intake, geen fans aan de zijkant, en moet je met schroefjes en gekloot werken om een harde schijf ofzo bij te bouwen.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 20:19 schreef pberends het volgende:
En een mooie pc kast hoeft echt niet duur te zijn, het design moet gewoon simpel en mooi zijn, dat hoeft niet veel meer te kosten.
Tis opzich indrukwekkend... maar gewoon retelelijk. Het is typisch zo'n ding dat op zichzelf mooi is, maar totaal niet bij welk interieur dan ook aansluit.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 20:22 schreef Mr.Noodle het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ga zelf liever voor de Mac Pro kast die eronder staat maar goed.. Alienware maakt wel top of de bill Game-PC'squote:Op vrijdag 23 februari 2007 20:26 schreef pberends het volgende:
[..]
Tis opzich indrukwekkend... maar gewoon retelelijk. Het is typisch zo'n ding dat op zichzelf mooi is, maar totaal niet bij welk interieur dan ook aansluit.
mischien is de Antec p150 iets voor je, wordt geleverd inclusief een hele goede Antec voeding.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 20:19 schreef pberends het volgende:
[..]
De eerste is echt superlelijk.
De andere 2 zijn wel aardig.
En een mooie pc kast hoeft echt niet duur te zijn, het design moet gewoon simpel en mooi zijn, dat hoeft niet veel meer te kosten.
Nou, als er 1x 12cm fan aan de achterkant zit is dat meestal voldoende, mits het roostertje voor die fan niet al te dicht is. Die nieuwe Intels en AMD's worden nauwelijks warm, en ik meen dat pberends niet van plan is te gaan overklokken. En een fan die over de hd's blaast is ook wel een pré.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 20:19 schreef maartena het volgende:
[..]
Inderdaad. Mijn kast is niet een van de duurdere, maar zeker niet een goedkope plastic kast. Ik denk dat je zeker 100 tot 150 euro moet budgetteren voor een kast, inclusief voeding.
Als je een flinke CPU, flinke grafische kaart etc, koopt.... koop dan geen kastje met weinig ruimte, slechte airflow, en maar 1 fan aan de achterkant. Dat is gewoon vragen om problemen.
Grappig dat je het zegt, ik heb deze aangeschaft:quote:Op vrijdag 23 februari 2007 20:34 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
mischien is de Antec p150 iets voor je, wordt geleverd inclusief een hele goede Antec voeding.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ik heb zelf een Coolermaster Stacker, ben er zeer tevreden mee, maar was deze Antec er toen al geweest had ik'm gekocht. Lollige is ook dat de harddiscs in rubber plugjes vastgeschroef worden, scheelt een hoop resonantie en dus lawaai uit de kast. De voeding schijnt volledig geruisloos te zijn
(moet je wel een witte DVD-speler aanschaffen. http://www.azerty.nl heeft het allemaal)
ah, juist, een zwarte variant, lijkt me een uitstekende keus!quote:Op vrijdag 23 februari 2007 20:59 schreef pberends het volgende:
[..]
Grappig dat je het zegt, ik heb deze aangeschaft:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Simpel en mooi.
Die witte is ook wel aardig, maar wit is niet erg in meer... je hebt tegenwoordig meer moeite om witte frontjes te krijgen.
Ziet er toch redelijk uit of niet? En dat voor een zeer schappelijke prijs. Inclusief 430watt voeding, 12cm Antec fan en stroomkabelquote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:08 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
ah, juist, een zwarte variant, lijkt me een uitstekende keus!
125 euro voor zulks een lelijk ding. Ik vind kasten zoiezo al duur.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 18:38 schreef maartena het volgende:
Dit is mijn kast: De Raidmax Smilodon.
[afbeelding]
Kostte mij $125 met een 500 Watt voeding erbij.
-knip pimp tekst
[afbeelding]
-knip pimp tekst
zonder meer een hele mooie kast, en zo'n zwart-zilveren combinatie is vermoedelijk ook nog eens tijdlozer dan een geheel witte kast. Wat dat betreft een betere prijs-kwaliteitsverhouding dan die Silverstone's die ik poste.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:09 schreef pberends het volgende:
[..]
Ziet er toch redelijk uit of niet? En dat voor een zeer schappelijke prijs. Inclusief 430watt voeding, 12cm Antec fan en stroomkabel. Deze kasten zijn ook nog eens reuzestil.
Veel beter dan die lelijke grafkasten uit de OP. En dat voor 9 tientjes.
Ah, ik ben dus niet de enige.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:21 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
zonder meer een hele mooie kast, en zo'n zwart-zilveren combinatie is vermoedelijk ook nog eens tijdlozer dan een geheel witte kast. Wat dat betreft een betere prijs-kwaliteitsverhouding dan die Silverstone's die ik poste.![]()
Dat is het nerd-equivalent van een wit-met-goudkleurig stenen bulldog in de huiskamer.quote:
Butt-ugly. Fuck man, zijn jullie blind?quote:
Als je ook maar iets om je pc geeft dan pleur je 'm nooit onder je bureau. Zowel onpraktisch als erg slecht voor de pc omdat het veel meer stof doet opwaaien. Een mooie kast hoeft zeker niet te mistaan in een kamer.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:26 schreef Nosh het volgende:
[..]
Dat is het nerd-equivalent van een wit-met-goudkleurig stenen bulldog in de huiskamer.
Sowieso, pc-kasten dump je onder je bureau. Zulke dingen passen nóóit in het interieur, tenzij je zo'n walgelijk strak art-deco interieur hebt, en zelfs je wc matzwart met chroom is.
Dollar, geen euro. En ik vind em mooi!quote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:13 schreef dikkedorus het volgende:
125 euro voor zulks een lelijk ding.
Je snapt het niet hequote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:30 schreef pberends het volgende:
[..]
Butt-ugly. Fuck man, zijn jullie blind?
Idd, ¤ 67,- (exl voeding), héél ruim, geen cheap-ass uiterlijk/materiaal, goede airflow, vele opties en wat anders dan de standaard kast, maar niet lelijk/opvallend!quote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:32 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Je snapt het niet he![]()
Dat ding kan nergens anders dan op mijn bureau staan, midden in het zicht. Dan wil ik niet zo'n afzichtelijke blokkendoos, maar een kast met wat uitstraling. Verder is deze stil, ruim, praktisch en betaalbaar, dus wat is je probleem?
Zo'n batmanding vind ik wel over the line. Die extreme kasten hebben een nogal goedkope uitstraling over het algemeen.
dit concept valt imo eigenlijk nauwelijks te verbeteren, heel efficient. Mooi ook dat er fans voor de hd's geplaatst kunnen worden, zeker als je alle 5 slots gebruikt. En de kast is ook niet te groot.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:23 schreef pberends het volgende:
[..]
Ah, ik ben dus niet de enige.
Hier een review: http://www.cluboc.net/reviews/cases/antec/NSK6500/Index.htm
maar ik moet 'm nog krijgen, maar ik was zeer tevreden over het bijna soortgelijke broertje van deze kast. De kasten zijn echt uber-stil, mooi en betaalbaar.
Best aardig inderdaad.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 22:31 schreef Geqxon het volgende:
Nadeel van goedkope kasten is het dunne slecht afgewerkte staal. Dit resulteert in gerammel ivm. de HDDs en ventilatoren. Daarnaast snij je er vaak je klauwen aan open. Zelf heb ik al weer een jaar of 3-4 deze jongen:
[afbeelding]
Staal met een plastic front. Geen stickers meer, het A-Open logo is vervangen voor een zwarte dummy. De pootjes zijn uiteraard in geklapt. De groen/oranje LEDs vervangen door blauwe LEDs. Een echte aanraden
Concept is heel efficient. Enige 2 nadelen: - maar 2 sata voedingsaansluitingen (hadden er toch echt 4 moeten zijn, maar goed, dit is makkelijk op te lossen met zo'n extra voedingsconnector).quote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:52 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
dit concept valt imo eigenlijk nauwelijks te verbeteren, heel efficient. Mooi ook dat er fans voor de hd's geplaatst kunnen worden, zeker als je alle 5 slots gebruikt. En de kast is ook niet te groot.
God, ugly!!!quote:Op vrijdag 23 februari 2007 22:48 schreef Geqxon het volgende:
En dan hebben we ook zijn kleine gehandicapte broertje nog:
[afbeelding]
Ik heb deze jongen ook... mijn ervaringen:quote:Op vrijdag 23 februari 2007 17:00 schreef -En4Cer- het volgende:
[afbeelding]
Iets mooisquote:Op vrijdag 23 februari 2007 23:18 schreef switchboy het volgende:
[afbeelding]
Simpel, groot en een la voor je mobo. wat wil je nog meer?
Sonata, een van de meest stille kasten ooit. En, vergeleken met veel, ook nog redelijk te doen qua uiterlijk.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 18:42 schreef Black_Ninja het volgende:
[afbeelding]
Goede en bescheiden kast.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 18:42 schreef Black_Ninja het volgende:
[afbeelding]
Onhandig en te groot.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 18:42 schreef FredvZ het volgende:
dit is mijn "kastje":
[afbeelding]
En de binnenkant:
[afbeelding]
6x5.25" Extern
8x3.50" Intern
2x3.50" Extern
Geen verkeerde maar ook net wat te goedkoop qua uiterlijk.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 03:32 schreef RecomServ het volgende:
[afbeelding]
Heerlijke kast die Antec P150.
Het maakt niet uit of je witte,zwarte of gele CD/DVD drives hebt. Ze komen toch achter de eigen klepjes te zitten.
Het inbouwen van je hardware is ook erg makkelijk en snel in deze kast!
maar een heel rack met die servers staat wel tofquote:Op zaterdag 24 februari 2007 13:11 schreef dikkedorus het volgende:
Jammer dat die kasten nog lelijker zijn dan die plastic dozen in OP.
Ik ookquote:Op vrijdag 23 februari 2007 22:31 schreef Geqxon het volgende:
Nadeel van goedkope kasten is het dunne slecht afgewerkte staal. Dit resulteert in gerammel ivm. de HDDs en ventilatoren. Daarnaast snij je er vaak je klauwen aan open. Zelf heb ik al weer een jaar of 3-4 deze jongen:
[afbeelding]
Staal met een plastic front. Geen stickers meer, het A-Open logo is vervangen voor een zwarte dummy. De pootjes zijn uiteraard in geklapt. De groen/oranje LEDs vervangen door blauwe LEDs. Een echte aanraden
Leuk man, een 19" rack in je kamerquote:Op zaterdag 24 februari 2007 13:21 schreef mschol het volgende:
[..]
maar een heel rack met die servers staat wel tof![]()
OMG, wat lelijkquote:
De voeding heb ik inmiddels ook vervangen, maar dat was meer omdat de 12v lijn opeens 12,8v gaf. En als echte nerd koop je dan gelijk een nieuwequote:Op zaterdag 24 februari 2007 13:29 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
Ik ook
Alleen klapte de voeding er binnen een week uit
quote:Op zaterdag 24 februari 2007 13:32 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Leuk man, een 19" rack in je kamer![]()
Zo'n ruit in de zijkant van je pcquote:Op zaterdag 24 februari 2007 03:55 schreef schvvmert het volgende:
Zelf houd ik van 't tijdloze en strakke design van een LianLi kast.
De hardware veranderd steeds maar de kast blijft een tijd.
[afbeelding]
Heel tijdloos en strak ookquote:Op zaterdag 24 februari 2007 15:11 schreef Repeat het volgende:
[..]
Zo'n ruit in de zijkant van je pc
Wat voor 1 heb je er ingestopt?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 15:09 schreef Geqxon het volgende:
[..]
De voeding heb ik inmiddels ook vervangen, maar dat was meer omdat de 12v lijn opeens 12,8v gaf. En als echte nerd koop je dan gelijk een nieuwe
je moet vaio`s kopen een ware verademingquote:Op vrijdag 23 februari 2007 16:43 schreef pberends het volgende:
De laatste jaren heb je toch wel een revolutie in design gezien op het gebied van pc-kasten. Maar nu lijkt het wel of het weer de verkeerde kant op gaat:
¤ 1250 Systeem Test
[afbeelding]
Behalve die van Dell (ook niet best), vind ik ze echt graflelijk. Zeer rommelig en zwart-graffig en ook al die stickers op de behuizingen, wie verzint dat? Mooie behuizingen zijn stickervrij, dat staat beter. Iemand met me eens?
En dan heb ik het nog niet eens over die speciale game-kasten, die zien er vaak ook niet uit.
Paradigit silent gevalletje. 300 watt, genoeg voor mijn setupquote:Op zaterdag 24 februari 2007 15:28 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
Wat voor 1 heb je er ingestopt?
heeft er 1 uit de oudere seriequote:Op zaterdag 24 februari 2007 13:51 schreef Bigs het volgende:
Behalve Applekasten vind ik de Vaio PC's van Sony ook best mooi:
[afbeelding]
Verder zijn de meeste kasten gewoon lelijk, zeker van die goedkope klonenbouwer-kasten
Betere koeling voor de rest de zelfde redenen als waarom je een design bank of tv koopt je zit er de hele dag tegen aan te kijken dus het kan er maar beter mooi uit zien.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 16:53 schreef Oldbie het volgende:
Kan iemand mij de meerwaarde uitleggen van een duur, "mooi", pc kast?
quote:Op zaterdag 24 februari 2007 16:53 schreef Oldbie het volgende:
Kan iemand mij de meerwaarde uitleggen van een duur, "mooi", pc kast?
quote:Van Dale schrijft het volgende:
mooi (bn.)
1 aangenaam om naar te kijken => fraai, het oog wil ook wat, schoon; <=> lelijk
2 uitstekend
3 grappig
4 gunstig
5 flink, behoorlijk
Jep, want mooie kasten zijn altijd beter geventileerdquote:Op zaterdag 24 februari 2007 16:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Betere koeling voor de rest de zelfde redenen als waarom je een design bank of tv koopt je zit er de hele dag tegen aan te kijken dus het kan er maar beter mooi uit zien.
De Apple Cube was inderdaad een toonbeeld van uitgekiend bedachte koeling.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 16:57 schreef dikkedorus het volgende:
Jep, want mooie kasten zijn altijd beter geventileerd
Eeehm ,ik kijk niet naar mijn pc kast....ik kijk naar mijn monitorquote:Op zaterdag 24 februari 2007 16:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Betere koeling voor de rest de zelfde redenen als waarom je een design bank of tv koopt je zit er de hele dag tegen aan te kijken dus het kan er maar beter mooi uit zien.
Uitgekiend bedacht nog wel... Maar Karel de vijfde was inderdaad de zoon van Filips de Schone en Johanna van Kastilië.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 17:03 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
De Apple Cube was inderdaad een toonbeeld van uitgekiend bedachte koeling.
Handig, dan kan je jouw mobo in een bananendoos schroeven. Scheelt je veel geldquote:Op zaterdag 24 februari 2007 17:04 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Eeehm ,ik kijk niet naar mijn pc kast....ik kijk naar mijn monitor
Ik heb een enorm oud pc kastje. Maakt me werkelijk geen reet uit hoe hij eruit zit.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 17:07 schreef dikkedorus het volgende:
[..]
Handig, dan kan je jouw mobo in een bananendoos schroeven. Scheelt je veel geld
En als heel je computerkast meetrilt omdat je wat vanaf de hardeschijf aan het kopieren bent. Dan maakt het je alsnog geen reet uit?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 17:32 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Ik heb een enorm oud pc kastje. Maakt me werkelijk geen reet uit hoe hij eruit zit.
Ik vind prestaties van mijn PC veel belangrijker dan het uiterlijk van een achterlijke PC kast.....een kast waar niemand ooit naar kijkt.....
zelfs mn uberlelijke witte rotkast van 25 piek doet dat niet.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 17:58 schreef Geqxon het volgende:
[..]
En als heel je computerkast meetrilt omdat je wat vanaf de hardeschijf aan het kopieren bent. Dan maakt het je alsnog geen reet uit?
nee, want een weldenkend mens zet dat ding onder zn bureau.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 16:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 17:58 schreef Geqxon het volgende:
[..]
En als heel je computerkast meetrilt omdat je wat vanaf de hardeschijf aan het kopieren bent. Dan maakt het je alsnog geen reet uit?
en zijn die machines niet eens zo goedquote:Op vrijdag 23 februari 2007 16:54 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Zoiets al bekeken?
Alleen zijn die machines absurd duur
http://www.alienware.com/product_pages/desktop_all_default.aspx
Rare inhammen. En er zit een of andere rare streep om de connectoren in. Niet echt mooi, maar kan er mee door.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 18:35 schreef greatchampion het volgende:
deze kast is toch niet lelijk
[afbeelding]
mooie kast vind ik. heb ik zelf namelijk ook![]()
Die kasten zijn top en superstil.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 18:58 schreef Flaccid het volgende:
[..]
en zijn die machines niet eens zo goed
En alles boven alles, mijn kast staat onder mijn bureau en zie hem alleen tijdens het aan zetten, en de dvd drive openen. Als ie maar stil is, zo'n Antec NSK4000 voggesmij
Ik snap die LED hype ook niet. Vreselijk!!!!!! en ontzettend lelijk.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 19:44 schreef RainofDeath het volgende:
Ik heb zelf een Coolermaster Centurion 5, prachtig ding alleen de LEDjes zijn me te fel, dus misschien verwissel ik die ooit nog wel een keer.
Gatver, wat lelijk! Soort dikke dwerg.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 21:27 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Je zou natuurlijk ook nog voor een Shuttle kunnen gaan:
[afbeelding]
Ben er zelf erg tevreden over. Voor mij geen lomp grote kast meer.
De afmetingen zijn ong 30 bij 30 cm.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 21:29 schreef pberends het volgende:
Gatver, wat lelijk! Soort dikke dwerg.
Oke, dan valt de lelijkheid minder op.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 21:32 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
De afmetingen zijn ong 30 bij 30 cm.
Tis maar wat je simpel noemt. Wil je er een dvd indoen moet je eerste een deurtje openen zeker? Ik háát kasten met een deurtje. Ziet er niet uit.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 21:33 schreef Tha_Flash het volgende:
Ik heb deze, lekker simpel :
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat is hopelijk net als bij de kofferbak van je auto, het zou wat zijn als hij elke keer "PSSSSSST" zou doenquote:
Die gaten aan de voorkant blijf je houden, de meeste kasten hebben nou eenmaal een front intake fan en die moet ergens zijn lucht vandaan halen zonder dat ie gaat fluiten. En om nou 1 rondje aan gaatjes te hebben, en de rest helemaal dicht... dat ziet er niet uit.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 21:35 schreef pberends het volgende:
[..]
Tis maar wat je simpel noemt. Wil je er een dvd indoen moet je eerste een deurtje openen zeker? Ik háát kasten met een deurtje. Ziet er niet uit.
En er staat gigantisch groot een merknaam ook. Ook zo lelijk! en dan die gaten aan de voorkant :S.
Alleen intern ziet het er redelijk uit, maar daar kijk je normaliter toch niet naar.
Geen psssst idd, maar de deur komt rustig omhoog.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 21:39 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dat is hopelijk net als bij de kofferbak van je auto, het zou wat zijn als hij elke keer "PSSSSSST" zou doen
Waarvoor is dat bakje onderin?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 21:33 schreef Tha_Flash het volgende:
Ik heb deze, lekker simpel :
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Idd, wat is er mis met de Centurion 5?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 17:00 schreef -En4Cer- het volgende:
[afbeelding]
Vreselijk gekopieerd dus van de mac proquote:Op zondag 25 februari 2007 10:45 schreef spectrumanalyser het volgende:
wat vinden jullie van deze
Codegen 6099 C9
[afbeelding]
Goedkoop uitziende kopie.quote:Op zondag 25 februari 2007 10:45 schreef spectrumanalyser het volgende:
Codegen 6099 C9
[afbeelding]
he bok eens op met mijn avatar.quote:Op zondag 25 februari 2007 10:45 schreef spectrumanalyser het volgende:
Codegen 6099 C9
[afbeelding]
Ik heb die onderste. Idd een erg mooie oplossing. Jammer dat ze de voorkant zo hebben "gepimpt" met die verlichting.quote:Op zondag 25 februari 2007 13:47 schreef badboynova het volgende:
niks mis met de coolermaster centurion 5 , maar de 531 versie (heb ik zelf) vind ik zelf mooier dan de de normale 5.
het mooie van deze kast is dat de usb en fireware en mic en koptelefoon aan de boven kant zitten, dus hij kan lekker op de grond staan en je hoef niet op je kniënen te gaan om bv je usb stick er in te steken.
centurion 5
www.4gamer.net/specials/2005summer/img/006.jpg
centurion 531
www.microconcept.com/html/prod/BT2ACMRC531.jpg
maar sommige mensen wel omdat hij in de huiskamer staatquote:Op zaterdag 24 februari 2007 17:04 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Eeehm ,ik kijk niet naar mijn pc kast....ik kijk naar mijn monitor
De sharkquote:
pianolak zwartquote:Op zondag 25 februari 2007 14:01 schreef Dementor het volgende:
We moeten ook eens af van dat lelijke zwart!
zelf vind ik het pimp gehalte standaard wel mee vallen, zelf heb ik er nog een aerogate 2 er in gestopt en 2 zwarte branders en 1 zwart en 1 zilver (origineel) afdek plaatje.quote:Op zondag 25 februari 2007 14:00 schreef dikkedorus het volgende:
[..]
Ik heb die onderste. Idd een erg mooie oplossing. Jammer dat ze de voorkant zo hebben "gepimpt" met die verlichting.
`quote:Op zondag 25 februari 2007 14:14 schreef Dementor het volgende:
Zwart is echt zo'n kleur voor een kast die je koopt bij gebrek aan beter.
Er is wit (beige) en er is echt wit.quote:Op zondag 25 februari 2007 14:17 schreef Vegnagun het volgende:
[..]
`
Liever zwart dan dat vieze wit, of zilver.. bah
Of je gebruk thumbscrews:quote:Op zondag 25 februari 2007 15:37 schreef Flaccid het volgende:
Ik wil zo eentje die zegmaar zonder schroeven aan de zijkant open kan. Das best handig
kit een oplossinge misschienquote:Op zondag 25 februari 2007 15:37 schreef Flaccid het volgende:
Ik wil zo eentje die zegmaar zonder schroeven aan de zijkant open kan. Das best handig
Neem de Thermaltake Soprano:quote:Op zondag 25 februari 2007 15:37 schreef Flaccid het volgende:
Ik doe al jaren met mijn chieftech, geweldige kasten!quote:Op zondag 25 februari 2007 16:27 schreef swollywood het volgende:
Chieftec
[afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding]
http://www.chieftec.com/products/Workcolor/NewCX.htm
Fijne kasten (heb er 2) , op de harde schijf rekjes na...quote:Op zondag 25 februari 2007 16:27 schreef swollywood het volgende:
Chieftec
[afbeelding]
Toolless noemen ze diequote:Op maandag 26 februari 2007 11:07 schreef mschol het volgende:
mijn volgende kast word een kast a la dell:
geen schroeven nodig behalve voor het vast zetten van het moederbord, hopen dat dat soort kasten (behalve die van dell) bestaan
das leuk met zo'n deurtje!quote:Op zondag 25 februari 2007 16:27 schreef swollywood het volgende:
Chieftec
[afbeelding]
Erg steekhoudend ja.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 17:46 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Tegenwoordig nog een Dell kopenEn zeker voor thuisgebruik.
ja maarjah, ik denk dat de koeling van een desktop pc in een kast toch vel maten beter isquote:Op maandag 26 februari 2007 11:22 schreef gday het volgende:
[..]
Erg steekhoudend ja.![]()
Als iedereen nou gewoon laptops zou kopen, hoefden we überhaupt geen lelijke grote kasten meer te zien, en bovendien daalt het energiegebruik dan drastisch.
Als iedereen nou helemaal geen energie meer zou gebruiken, dát zou pas schelen.quote:Op maandag 26 februari 2007 11:22 schreef gday het volgende:
Als iedereen nou gewoon laptops zou kopen, hoefden we überhaupt geen lelijke grote kasten meer te zien, en bovendien daalt het energiegebruik dan drastisch.
Oja want iedereen heeft genoeg aan een laptop hequote:Op maandag 26 februari 2007 11:22 schreef gday het volgende:
[..]
Juist!quote:Op zondag 25 februari 2007 16:46 schreef Geqxon het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Lian Li
Jam-mer-dat-het-een-le-lijk-kut-ding-is.quote:Op maandag 26 februari 2007 17:08 schreef Jarno het volgende:
[..]
Juist!
Dees heb ik:
[afbeelding].
Su-per-kast.
Lelijk niet maar wel te hoog.quote:Op maandag 26 februari 2007 19:49 schreef dikkedorus het volgende:
[..]
Jam-mer-dat-het-een-le-lijk-kut-ding-is.
Lian-Li's zijn echt DE kastenquote:Op maandag 26 februari 2007 19:49 schreef dikkedorus het volgende:
[..]
Jam-mer-dat-het-een-le-lijk-kut-ding-is.
Mensen die in de computerwereld blindelings een merk vererenquote:Op donderdag 1 maart 2007 23:44 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Lian-Li's zijn echt DE kasten.
Heerlijk simplistisch, geen rare alien vormen, je kan je drives makkelijk stealthen. Ze vallen niet op.
De ultieme computerkast voor de mens met smaak.
mooi, en je scherm lekker op goede hoogtequote:Op vrijdag 23 februari 2007 18:24 schreef Tijn het volgende:
Computerkasten zijn zoooo 2003
[afbeelding]
nee man.quote:Op zondag 4 maart 2007 00:28 schreef Geqxon het volgende:
Het instapmodel iMac heeft het anders wel iets te laag zitten.
Je koopt toch ook geen TV, koffiezetapparaat of bank die je lelijk vindt. Waarom is het bij computers dan wel acceptabel?quote:Op zondag 4 maart 2007 00:27 schreef Repeat het volgende:
"stealthen"
dan moet je het nerdzijn echt tot een hoger niveau verheven hebben
wtf boeit het dat je een cd speler ziet zitten, die gebruik je toch? Het is gvd een computer, geen picasso die je aan de muur hangt en uren naar gaat zitten kijken
Omdat mn pc onder mn bureau staat, op zolder, op de grond, die ik niet zie. Daarom.quote:Op zondag 4 maart 2007 00:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je koopt toch ook geen TV, koffiezetapparaat of bank die je lelijk vindt. Waarom is het bij computers dan wel acceptabel?
Tsja, bij sommige mensen staat 'ie in de huiskamer of, in het geval van een laptop, hebben ze 'em elke dag bij zich. Dan wil je toch dat je omgeving braakneigingen krijgt bij het aanschouwen ervan. Vrij normaal lijkt me dat je een beetje let op de looks van iets waar je geld aan uitgeeft.quote:Op zondag 4 maart 2007 00:34 schreef Repeat het volgende:
[..]
koffiezetapparaat
Omdat mn pc onder mn bureau staat, op zolder, op de grond, die ik niet zie. Daarom.
Nee.quote:En iedere tv ziet er hetzelfde uit. Vierkante kast met glas erin. Die zijn eigenlijk allemaal wel mooi.
Nee, maakt dat uit in deze contextquote:Op zondag 4 maart 2007 00:25 schreef Geqxon het volgende:
Heb je ook maar enig idee hoe goed de kwaliteit van de kast is?
Dat goddelijke lichaam van je, dat zit meestal toch ook onder een t-shirt of trui? Nou, wat is daar nou het nut van?quote:Op zondag 4 maart 2007 00:34 schreef Repeat het volgende:
[..]
Omdat mn pc onder mn bureau staat, op zolder, op de grond, die ik niet zie. Daarom.
En iedere tv ziet er hetzelfde uit. Vierkante kast met glas erin. Die zijn eigenlijk allemaal wel mooi.
Repeat heeft wel gelijk wat mij betreft. Je kijkt nooit naar je PC. Een TV kijk je veel naar, en een bank bepaalt voor een groot gedeelte de uitstraling van een ruimte. Een lelijk koffieapparaat zou ik zonder problemen mee kunnen leven, al ben ik wel gelukkig met mijn Senseo.quote:Op zondag 4 maart 2007 00:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je koopt toch ook geen TV, koffiezetapparaat of bank die je lelijk vindt. Waarom is het bij computers dan wel acceptabel?
Spreek voor jezelf aub, Ik heb de kast op een verhoging staan, best prominent in zicht. Dus dan mag ik best een degelijke kast hebben, vind ik.quote:Op zondag 4 maart 2007 02:56 schreef gday het volgende:
[..]
Repeat heeft wel gelijk wat mij betreft. Je kijkt nooit naar je PC. Een TV kijk je veel naar, en een bank bepaalt voor een groot gedeelte de uitstraling van een ruimte. Een lelijk koffieapparaat zou ik zonder problemen mee kunnen leven, al ben ik wel gelukkig met mijn Senseo.
Ja, dat mag. Ik heb mijn PC's (waar ik trouwens sowieso nooit meer achter zit) niet in het zicht staan, dus ze hoeven van mijn geen flitsend uiterlijk te hebben.quote:Op zondag 4 maart 2007 11:09 schreef dikkedorus het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf aub, Ik heb de kast op een verhoging staan, best prominent in zicht. Dus dan mag ik best een degelijke kast hebben, vind ik.![]()
Heb dezelfdequote:Op zondag 25 februari 2007 16:27 schreef swollywood het volgende:
Chieftec
[afbeelding]
Ik had ook dat het deurtje niet dicht kon met de Live!-drive van mijn Creative Live Platinum er in.quote:Op zondag 4 maart 2007 16:33 schreef Neverstop het volgende:
[..]
Heb dezelfde. Twee zelfs.
Prima dingen, behalve de voeding. Die begon bij beiden aan te lopen.
En mooi natuurlijk. Al heb ik het deurtje eraf moeten halen om de break-out-box van m'n Audigy erin te kunnen stoppen. En ik heb het powerledje niet aangesloten omdat m'n vriendin gek werd van het ultra felle licht
.
Prachtigquote:Op vrijdag 23 februari 2007 16:49 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
toch veel mooier?
Als ik zoeen computer heb, gaat iedereen me vragen waarom ik 2 subwoofers hebquote:Op zondag 25 februari 2007 16:46 schreef Geqxon het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Lian Li
Wat een rommel daarbinnen.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 00:22 schreef schvvmert het volgende:
En een raam in de PC is best wel handig om te zien of het stoffig is daarbinnen.![]()
[afbeelding]
ooh, zo'n compaqje, die heb ik ook staan als serverquote:Op maandag 26 februari 2007 17:24 schreef punkjunk het volgende:
[afbeelding]
Alleen zit er bij mij geen front meer op maar ik heb er een 12cm fan in gezet. Ik wil het wel nog mooi afwerken met 2 lage plexie. Één dikke en 1 dunne. De dunne dan aan de achterkant zwart verven en een lampje er achter zodat ik een oplichtende rand heb. Heb alleen nog niet goedkoop plexi glas kunnen vinden van 1cm en zeker omdat ik maar een heel klein stukje hoef, weet iemand waar ik dat kan krijgen?
Goeie kast, Thermaltake staat bekend om hun handige kasten.quote:Op zondag 25 februari 2007 16:11 schreef yosander het volgende:
[..]
Neem de Thermaltake Soprano:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Link
Geweldige kast.![]()
Die heb ik ook! Ik vind hem zelf wel mooi.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 18:42 schreef Black_Ninja het volgende:
[afbeelding]
Hehe dan moet ik echt gaten in de voorkant gaan zagen.quote:Op zondag 4 maart 2007 18:34 schreef swollywood het volgende:
[..]
Ik had ook dat het deurtje niet dicht kon met de Live!-drive van mijn Creative Live Platinum er in.
Maar ff het deurtje aangepast aan de binnenkant en het deurtje kon weer dicht
Niet mooi, maar opzich wel gaafquote:
Die heb ik.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 17:00 schreef -En4Cer- het volgende:
[afbeelding]
Tis ook meer een budget pc kast maar wel een hele goede. De 9600 versie is daarentegen wel uitmuntend, en dat voor maar een tientje meer.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |