En dit waren de 2 laatste postsquote:Op zaterdag 27 januarii 2007 12:16 schreef ATuin-hek het volgende:
Om de aanvallen richting evolutie buiten het centrale evolutie topic te houden bij deze dit topic.
Voor de duidelijkheid, het is dus de bedoeling hier een poging te doen om het liefst via de wetenschappelijke methode evolutie te ontkrachten. Kom dus met duidelijke redenen en onderbouw deze, evt. met een linkje naar een artikel of website. game on
quote:Op woensdag 21 februari 2007 00:18 schreef Kaffer het volgende:
[..]
Wat zou het ?
Genesis 1 beschrijft de schepping zoals we ze kennen .
Genesis 2 beschrijft eerst de tuin van Eden waaruit de mens werd verbannen .
God had al de mens gemaakt , nadien maakte hij een verbanningsoord de aarde .
Hier kan de discussie dus verderquote:Op woensdag 21 februari 2007 00:22 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik snap er niks van, maar het zal wel.![]()
Dat is wel handig met die heilige geschriften: Als bij iets, dat er in wordt verkondigd, het ineens een beetje te heet onder de voeten wordt om dit vol te houden in het licht van solide empirisch bewijs, dan 'moet je dat figuurlijk nemen'. En dat niet alleen; dan is het nog eens briljant ook want een duizenden jaar oude waarschuwing voor ons huidige probleem met de stijging van de temperatuur van de aarde?quote:Op woensdag 21 februari 2007 22:59 schreef hierissiedan het volgende:
tvp...
en over dat genesis, je kunt het letterlijk nemen, maar ook figuurlijk en dan past het prima tussen in de evolutie theorie. Neem bijv de ark van Noach, de wereld is verdorven en de zeespiegel stijgt..... (komt mij enigsinds voor in een modern verhaal van het doom senario dat we over ng, 20 veluwe aan de zee hebben....)
De Bijbel is een samenraapsel van een aantal geschriften van diverse auteurs uit uiteenlopende tijden.quote:Op donderdag 22 februari 2007 08:54 schreef averty het volgende:
Ergo conclusio: Ook al staat (bijvoorbeeld) de bijbel vol met niet te substantieren onzin dan neem je wat niet hard te maken is figuurlijk en hoeft er nooit iets te worden aangepast. Alleen ben ik wel bang dat je steeds meer figuurlijk zal moeten nemen, tot uiteindelijk alles? Er is geen enkele aanwijzing dat dat niet het geval zal zijn.
Die bevolkingsregisters die regelrecht teruggaan naar Adam en Eva dat zijn dan zeker ook allegoriën?quote:Op donderdag 22 februari 2007 09:20 schreef Oud_student het volgende:
Een bewijs voor of tegen de evolutietheorie is niet te vinden in de bijbel.
Het scheppingsverhaal is dan ook een allegorie
Dat is een persoonlijke mening, ik ben het er niet mee eens omdat als je genesis figuurlijk neemt omdat het niet klopt kun je na verloop van tijd alles in de bijbel wel figuurlijk gaan nemen.quote:Op woensdag 21 februari 2007 22:59 schreef hierissiedan het volgende:
tvp...
en over dat genesis, je kunt het letterlijk nemen, maar ook figuurlijk en dan past het prima tussen in de evolutie theorie.
Sorry hoor maar dat slaat nergens op. In het verhaal van noach spoelde der wereld heel snel onder en door klimaat verandering duurd het heel lang dus dat zijn 2 totaal andere dingen. Alleen wel jammer dat het weinig met het ontkrachten van evolutie te maken heeftquote:Neem bijv de ark van Noach, de wereld is verdorven en de zeespiegel stijgt..... (komt mij enigsinds voor in een modern verhaal van het doom senario dat we over ng, 20 veluwe aan de zee hebben....)
Op macro, of cellulair niveau ? ... Op macro niveau ben ik nogal een Steven Pinker fan...quote:Op donderdag 22 februari 2007 19:48 schreef barthol het volgende:
Wat zal indertijd een grotere rol hebben gespeeld bij het menselijk worden,
Ik bedoel zuiver de verschillende stadia van soortvorming, genetisch dus en ook morfologisch.quote:Op donderdag 22 februari 2007 20:10 schreef ChOas het volgende:
[..]
Op macro, of cellulair niveau ? ... Op macro niveau ben ik nogal een Steven Pinker fan...
Het gaat meer over de evolutie/het ontstaan van intelligentie: http://en.wikipedia.org/wiki/Steven_Pinkerquote:Op donderdag 22 februari 2007 20:50 schreef barthol het volgende:
[..]
Maar vertel gerust over de visie van Steven Pinker, ik ken hem niet zo goed.
Interessant, ik heb het een en ander op het web bekeken en ik zal zeker meer van hem gaanquote:Op donderdag 22 februari 2007 21:10 schreef ChOas het volgende:
[..]
Het gaat meer over de evolutie/het ontstaan van intelligentie: http://en.wikipedia.org/wiki/Steven_Pinker
quote:“If I would have known that I was doing something unlawful, I would have corrected it.”
heeft er eigenlijk niet zo veel mee te maken...quote:Op donderdag 22 februari 2007 17:41 schreef Bart1984 het volgende:
[..]
Dat is een persoonlijke mening, ik ben het er niet mee eens omdat als je genesis figuurlijk neemt omdat het niet klopt kun je na verloop van tijd alles in de bijbel wel figuurlijk gaan nemen.
[..]
Sorry hoor maar dat slaat nergens op. In het verhaal van noach spoelde der wereld heel snel onder en door klimaat verandering duurd het heel lang dus dat zijn 2 totaal andere dingen. Alleen wel jammer dat het weinig met het ontkrachten van evolutie te maken heeft
Hoe kom je daarbij dar er mensen zijn die dat kunnen? Volgens mij bestaat dat niet. En dan nog, jouw God kan helemaal niks verklaren. Het enige wat je daarmee zegt is "ik weet het niet".quote:Op vrijdag 23 februari 2007 03:07 schreef hierissiedan het volgende:
[..]
Maar goed, ik denk dat er wel meer is overigens tussen hemel en aarde, hoe verklaar je anders dat sommige mensen meer kunnen horen/zien/voelen/ruiken/proeven dan dat tastbaar is... (behalve de verklaring geestesziek...)
Maar goed... het blijft een tvp...
Nee dat is een verhaaltje waarin Hovind beweert dat zijn gebrek aan juridische kennis even groot is als zijn gebrek aan wetenschappelijke kennis.quote:Op donderdag 22 februari 2007 22:38 schreef bizo het volgende:
In de volgende link staat beschreven waarom en hoe K. Hovind in de gevangenis is gekomen.
K. Hovind in de gevangenis.
Goh een pagina van zijn net zo geschifte zoon, die probeert nog meer geld los te peuteren van domme schaapjes.quote:Op donderdag 22 februari 2007 22:38 schreef bizo het volgende:
In de volgende link staat beschreven waarom en hoe K. Hovind in de gevangenis is gekomen.
K. Hovind in de gevangenis.
quote:I’m thinking about printing up a T-shirt that says “FREE KENT HOVIND - POLITICAL PRISONER”.
quote:The government has no right to take money away from anybody!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |