abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46542534
Evolutie theorie wetenschappelijk ontkrachten deel 7

Links naar de vorige topics

Evolutie ontkrachten
Evolutie ontkrachten 2
Evolutie ontkrachten #3
Evolutie ontkrachten #4
Evolutie theorie wetenschappelijk ontkrachten Deel 5
Evolutie theorie wetenschappelijk ontkrachten deel 6
quote:
Op zaterdag 27 januarii 2007 12:16 schreef ATuin-hek het volgende:
Om de aanvallen richting evolutie buiten het centrale evolutie topic te houden bij deze dit topic.

Voor de duidelijkheid, het is dus de bedoeling hier een poging te doen om het liefst via de wetenschappelijke methode evolutie te ontkrachten. Kom dus met duidelijke redenen en onderbouw deze, evt. met een linkje naar een artikel of website. game on
En dit waren de 2 laatste posts
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 00:18 schreef Kaffer het volgende:

[..]

Wat zou het ?
Genesis 1 beschrijft de schepping zoals we ze kennen .
Genesis 2 beschrijft eerst de tuin van Eden waaruit de mens werd verbannen .
God had al de mens gemaakt , nadien maakte hij een verbanningsoord de aarde .
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 00:22 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik snap er niks van, maar het zal wel.
Hier kan de discussie dus verder
Science is a philosophy of discovery, intelligent design/God did it is a philosophy of ignorance.
Neil deGrasse Tyson
  woensdag 21 februari 2007 @ 22:59:28 #2
161756 hierissiedan
second first impression
pi_46543494
tvp...

en over dat genesis, je kunt het letterlijk nemen, maar ook figuurlijk en dan past het prima tussen in de evolutie theorie. Neem bijv de ark van Noach, de wereld is verdorven en de zeespiegel stijgt..... (komt mij enigsinds voor in een modern verhaal van het doom senario dat we over ng, 20 veluwe aan de zee hebben....)
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
  donderdag 22 februari 2007 @ 08:54:31 #3
17928 averty
Retroactief ziener
pi_46550017
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 22:59 schreef hierissiedan het volgende:
tvp...

en over dat genesis, je kunt het letterlijk nemen, maar ook figuurlijk en dan past het prima tussen in de evolutie theorie. Neem bijv de ark van Noach, de wereld is verdorven en de zeespiegel stijgt..... (komt mij enigsinds voor in een modern verhaal van het doom senario dat we over ng, 20 veluwe aan de zee hebben....)
Dat is wel handig met die heilige geschriften: Als bij iets, dat er in wordt verkondigd, het ineens een beetje te heet onder de voeten wordt om dit vol te houden in het licht van solide empirisch bewijs, dan 'moet je dat figuurlijk nemen'. En dat niet alleen; dan is het nog eens briljant ook want een duizenden jaar oude waarschuwing voor ons huidige probleem met de stijging van de temperatuur van de aarde?

Ik denk het niet.

En wat mogen wij nog meer figuurlijk nemen uit de bijbel? Dat er een supernatuurlijk wezen is? is een waarschuwing tegen megalomanie?

Ergo conclusio: Ook al staat (bijvoorbeeld) de bijbel vol met niet te substantieren onzin dan neem je wat niet hard te maken is figuurlijk en hoeft er nooit iets te worden aangepast. Alleen ben ik wel bang dat je steeds meer figuurlijk zal moeten nemen, tot uiteindelijk alles? Er is geen enkele aanwijzing dat dat niet het geval zal zijn.
"Belief in that which reason denies is associated with steadfastness and courage, while skepticism is often identified with cynicism and weak character".
pi_46550294
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 08:54 schreef averty het volgende:
Ergo conclusio: Ook al staat (bijvoorbeeld) de bijbel vol met niet te substantieren onzin dan neem je wat niet hard te maken is figuurlijk en hoeft er nooit iets te worden aangepast. Alleen ben ik wel bang dat je steeds meer figuurlijk zal moeten nemen, tot uiteindelijk alles? Er is geen enkele aanwijzing dat dat niet het geval zal zijn.
De Bijbel is een samenraapsel van een aantal geschriften van diverse auteurs uit uiteenlopende tijden.
Bovendien is de samenstelling willekeurig, je had er boeken extra kunnen toevoegen of weglaten.
Verder heb je het OT = geschiedenis en geloof van de Joden en het NT = Leven en leer van Jezus.
Opzich hebben ze weinig met elkaar te maken, behalve het feit dat Jezus een jood was en dat ijn volgelingen een link met het OT legden.

Verder bestaat het OT uit:
- mythes, zoals het scheppingsverhaal
- geboorteregisters
- geschiedkundige feiten, periode in Egypte, Assyrië, etc.
- Wijze raadgevingen -> Prediker
- Poëzie, Hooglied.
- Religieuze waarschuwingen -> profeten
- Wetgeving -> 10 geboden
- etc.

Het NT is weer heel anders van karakter, daar wordt het leven van Jezus gemystificeerd, ook hier is er een mengeling van fictie en feiten.
Je kan dus niet alles klakkeloos op een hoop gooien en zeggen dat alles fictie is.

Een bewijs voor of tegen de evolutietheorie is niet te vinden in de bijbel.
Het schepingsverhaal is dan ook een allegorie
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_46554553
Deel 7 alweer........tvp
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
pi_46558929

Het topic is geopend. We zijn er weer helemaal klaar voor
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  donderdag 22 februari 2007 @ 16:00:57 #7
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_46561497

En het loopt storm
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_46561956
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 09:20 schreef Oud_student het volgende:
Een bewijs voor of tegen de evolutietheorie is niet te vinden in de bijbel.
Het scheppingsverhaal is dan ook een allegorie
Die bevolkingsregisters die regelrecht teruggaan naar Adam en Eva dat zijn dan zeker ook allegoriën?
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
  donderdag 22 februari 2007 @ 17:29:37 #9
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_46564689
edit: -laat maar-
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_46565040
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 22:59 schreef hierissiedan het volgende:
tvp...

en over dat genesis, je kunt het letterlijk nemen, maar ook figuurlijk en dan past het prima tussen in de evolutie theorie.
Dat is een persoonlijke mening, ik ben het er niet mee eens omdat als je genesis figuurlijk neemt omdat het niet klopt kun je na verloop van tijd alles in de bijbel wel figuurlijk gaan nemen.
quote:
Neem bijv de ark van Noach, de wereld is verdorven en de zeespiegel stijgt..... (komt mij enigsinds voor in een modern verhaal van het doom senario dat we over ng, 20 veluwe aan de zee hebben....)
Sorry hoor maar dat slaat nergens op. In het verhaal van noach spoelde der wereld heel snel onder en door klimaat verandering duurd het heel lang dus dat zijn 2 totaal andere dingen. Alleen wel jammer dat het weinig met het ontkrachten van evolutie te maken heeft
Science is a philosophy of discovery, intelligent design/God did it is a philosophy of ignorance.
Neil deGrasse Tyson
pi_46569434
Speciaal een vraag voor degenen die over evolutie willen denken.
Er zijn meerdere evolutiemechanismen. Aan de ene kant de mechanismen die
de genetische diversiteit vergroten, zoals exogamie, gene flow, mutaties, en
aan de andere kant de mechanismen die selecties maken zoals afscheiding,
natuurlijke selectie, en genetische drift.

Wat zal indertijd een grotere rol hebben gespeeld bij het menselijk worden,
natuurlijke selectie of genetische drift? Of zijn beiden belangrijk geweest?
en waarom?

En je zou er ook nog over kunnen denken of die evolutie Allopatrish,
Sympatrisch, of Parapatrisch geweest is.

* barthol gooit maar wat op
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  donderdag 22 februari 2007 @ 20:10:08 #12
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_46570199
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 19:48 schreef barthol het volgende:

Wat zal indertijd een grotere rol hebben gespeeld bij het menselijk worden,
Op macro, of cellulair niveau ? ... Op macro niveau ben ik nogal een Steven Pinker fan...
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_46571872
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 20:10 schreef ChOas het volgende:

[..]

Op macro, of cellulair niveau ? ... Op macro niveau ben ik nogal een Steven Pinker fan...
Ik bedoel zuiver de verschillende stadia van soortvorming, genetisch dus en ook morfologisch.
Over het algemeen is natuurlijke selectie het meest populaire verhaal. Natuurlijke selectie gaat over winners en loosers in de evolutionaire wedloop, en dat doet het altijd goed als je je tot de groep van winners mag rekenen. Maar er zijn blijkbaar in het menselijk genoom ook heel wat founder-effecten te vinden en die wijzen naar genetische drift. Dat zou ook verklaren waarom de genetische diversiteit bij mensen niet heel erg groot is.

Maar vertel gerust over de visie van Steven Pinker, ik ken hem niet zo goed.
  donderdag 22 februari 2007 @ 21:10:25 #14
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_46572858
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 20:50 schreef barthol het volgende:

[..]

Maar vertel gerust over de visie van Steven Pinker, ik ken hem niet zo goed.
Het gaat meer over de evolutie/het ontstaan van intelligentie: http://en.wikipedia.org/wiki/Steven_Pinker
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  donderdag 22 februari 2007 @ 21:30:54 #15
29968 bizo
Dat lucht op!
pi_46573933
Ik heb afgelopen tijd de volgende studies bekeken en ik raad iedereen aan hetzelfde te doen.

Leeftijd van de aarde.[
De Hof van Eden
Dino's en de Bijbelr
Is zindelijk!
  donderdag 22 februari 2007 @ 21:34:52 #16
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_46574096
Ze zijn actief, de grevo-creationisten!
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_46575907
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 21:10 schreef ChOas het volgende:

[..]

Het gaat meer over de evolutie/het ontstaan van intelligentie: http://en.wikipedia.org/wiki/Steven_Pinker
Interessant, ik heb het een en ander op het web bekeken en ik zal zeker meer van hem gaan
lezen. Ik heb wel begrepen dat hij bij het evolutionaire gedeelte verklaringen doet aan de hand
van natuurlijke selectie.
pi_46576204
dr.dino!!!!!!

Studie's , ik ga eerst de verklaring verzinnen en dan ga ik er bewijs bij zoeken, goede studie zeg

age of the earth

truth arguments

the garden of eden

dinosaurs

Een wat kritische kijk op hovind. Hij zit trouwens in de gevangenis voor 10 jaar wegens belastingfraude. Zegt wat over hoe eerlijk hij is.......

[ Bericht 4% gewijzigd door Bart1984 op 22-02-2007 22:21:37 ]
Neil deGrasse Tyson
  donderdag 22 februari 2007 @ 22:38:06 #19
29968 bizo
Dat lucht op!
pi_46577470
In de volgende link staat beschreven waarom en hoe K. Hovind in de gevangenis is gekomen.
K. Hovind in de gevangenis.
Is zindelijk!
  donderdag 22 februari 2007 @ 22:46:45 #20
8369 speknek
Another day another slay
pi_46577905
quote:
“If I would have known that I was doing something unlawful, I would have corrected it.”
.
Hij blijft maar doorgaan met liegen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 03:07:12 #21
161756 hierissiedan
second first impression
pi_46584228
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 17:41 schreef Bart1984 het volgende:

[..]

Dat is een persoonlijke mening, ik ben het er niet mee eens omdat als je genesis figuurlijk neemt omdat het niet klopt kun je na verloop van tijd alles in de bijbel wel figuurlijk gaan nemen.
[..]

Sorry hoor maar dat slaat nergens op. In het verhaal van noach spoelde der wereld heel snel onder en door klimaat verandering duurd het heel lang dus dat zijn 2 totaal andere dingen. Alleen wel jammer dat het weinig met het ontkrachten van evolutie te maken heeft
heeft er eigenlijk niet zo veel mee te maken...
Overigens neem ik de hele bijbel figuurlijk. Het is een voorbeeld, dus is niet algeheel inhoudelijk bedoelt...
Maar goed, ik denk dat er wel meer is overigens tussen hemel en aarde, hoe verklaar je anders dat sommige mensen meer kunnen horen/zien/voelen/ruiken/proeven dan dat tastbaar is... (behalve de verklaring geestesziek...)
Maar goed... het blijft een tvp...
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
pi_46584794
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 03:07 schreef hierissiedan het volgende:

[..]
Maar goed, ik denk dat er wel meer is overigens tussen hemel en aarde, hoe verklaar je anders dat sommige mensen meer kunnen horen/zien/voelen/ruiken/proeven dan dat tastbaar is... (behalve de verklaring geestesziek...)
Maar goed... het blijft een tvp...
Hoe kom je daarbij dar er mensen zijn die dat kunnen? Volgens mij bestaat dat niet. En dan nog, jouw God kan helemaal niks verklaren. Het enige wat je daarmee zegt is "ik weet het niet".
pi_46586461
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 22:38 schreef bizo het volgende:
In de volgende link staat beschreven waarom en hoe K. Hovind in de gevangenis is gekomen.
Nee dat is een verhaaltje waarin Hovind beweert dat zijn gebrek aan juridische kennis even groot is als zijn gebrek aan wetenschappelijke kennis.
Hier staat beschreven hoe en waarom hij in de gevangenis is gekomen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_46587143
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 22:38 schreef bizo het volgende:
Goh een pagina van zijn net zo geschifte zoon, die probeert nog meer geld los te peuteren van domme schaapjes.

Hovind dacht een leuke maas in de wet gevonden te hebben, maar de belastingdienst pakt je echt wel.

En dan die reacties op die pagina
quote:
I’m thinking about printing up a T-shirt that says “FREE KENT HOVIND - POLITICAL PRISONER”.
quote:
The government has no right to take money away from anybody!
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
pi_46587245
Kunnen we ontopic gaan? Evolutie ontkrachten met wetenschappelijke bewijzen. Om evolutie te ontkrachten moet je een betere theorie hebben. De mensen die niet in evolutie geloven in dit topic moeten eerst aangeven welke theorie zij aanhangen (bijv. de Bijbeltheorie) en vervolgens wetenschappelijk aantonen waarom deze theorie beter is.

Kortom, graag wetenschappelijk bewijs dat alle dieren inderdaad tegelijk ontstaan zijn. Bijvoorbeeld een artikel over een hond die in een aardlaag uit het pre-cambrium is gevonden.

Of wellicht nu eindelijk een allesomsluitende definitie van 'soort' waar op wetenschappelijke wijze aan de slag kan worden gegaan. Tot dusver wordt de definitie elke keer aangepast als een argument weerlegd wordt. En zo werkt het niet.
beter een knipoog dan een blauw oog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')