*schaam*quote:
Ik heb idd eindelijk eens 6 uur achter elkaar kunnen slapen zonder eruit te hoeven!quote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:49 schreef dutchie het volgende:
Poeh 5x! Cattie wat zwaar voor je man.
Dan valt die 1 tot 2x voor jou iedere nacht bijna mee. Maar zonder gekheid, kun je op deze manier zelf ook een beetje bij tanken in de nacht. Da's op zich ook wat waard toch?
(..)
Pas maar op, vandaag of morgen tref je hem dubbel geklapt aanquote:Op woensdag 21 februari 2007 19:37 schreef PM-girl het volgende:
Chacama, goed van Maud zeg!
Simon traint echt zijn buikspieren, wanneer hij ligt of in het wipstoeltje zit, komt hij telkens tot bijna zitten omhoog
Lief dat je er naar vraagt. Gaat goed met me. Ben aan de slag en ga vanaf 1maart hele dagen werken. Maar heb er zin in (zolang het zonnetje schijnt)quote:Op woensdag 21 februari 2007 15:53 schreef Stiekemurd het volgende:
Met recht trots Chaca. Hoe gaat het verder met je? Al aan de arbeid?
Nah, Thies krijste alles bij elkaar en na een kwartier viel hij als een blok in slaap. Verder niets aan gemerkt. Maar ik weet niet of dat algemeen is? Fijn dat ze er weinig last van lijkt te hebben.quote:Op woensdag 21 februari 2007 21:05 schreef chacama het volgende:
Maud gaat tot nog toe lachend en slapend door de prik heen. Dus het lijkt tot nu toe nog mee te vallen. Maar wie weet wat de dag van morgen brengt....wat is de tendens van de tweede prik?
quote:Op woensdag 21 februari 2007 20:20 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Pas maar op, vandaag of morgen tref je hem dubbel geklapt aan![]()
Zegt ze uit ervaring![]()
Mikael in wipsoel met hoofd op zijn voeten en gewoon niet meer terug kunnen. Was heel zielig en hij doet het ook nooooit meerquote:
Hmm dat zou ik maar niet te hard roepen. Ik wil niemand ongerust maken of zo hoor, maar ik werd er ten tijde van Benthe voor gewaarschuwd dat het belangrijk is dat ze zou leren kruipen en niet billenschuiven. Ik moest dan echt naast haar gaan zitten en voordoen hoe dat moest. Toevallig gaat het nu in een ander topic daar ook over....quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:29 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Hiihihi! Een kontschuiver, ja die heb je er ook bij. Maar daar is niets mis mee, toch?
quote:Op donderdag 22 februari 2007 11:15 schreef poemojn het volgende:
Als je graag wat ermee wilt doen kun je misschien oefeningen doen?
Heb je van je fysiotherapeut ook 'huiswerk' opgekregen zoals http://www.fysiotherapied(...)billenschuivers.html ?
Ja hier op het cb waarschuwden ze me er ook voor. Kontschuivers missen een stukje ontwikkeling die ze later nodig hebben ofzo.quote:Op donderdag 22 februari 2007 15:30 schreef Stiekemurd het volgende:
[..]
Hmm dat zou ik maar niet te hard roepen. Ik wil niemand ongerust maken of zo hoor, maar ik werd er ten tijde van Benthe voor gewaarschuwd dat het belangrijk is dat ze zou leren kruipen en niet billenschuiven. Ik moest dan echt naast haar gaan zitten en voordoen hoe dat moest. Toevallig gaat het nu in een ander topic daar ook over....
[..]
Jouw verhaal is ook precies zoals wij het destijds te horen kregen.quote:Op donderdag 22 februari 2007 15:46 schreef Saffier het volgende:
Ik moest me er dus niet té druk om maken, een kontschuivertje krijg je bijna nooit meer aan het kruipen zei zij.overigens heeft Tobias veeeel meer gekropen dan zijn vader of ik hebben gedaan, vader was een kontschuiver
Yep, mee eens. Kinderen die dyslectisch zijn hebben "vaak" niet gekropen. Het hoeft natuurlijk niet, maar het kan. Het kan ermee te maken hebben, zeg maar.quote:Op donderdag 22 februari 2007 21:06 schreef ik80 het volgende:
Maar het gaat er ook om dat kruipen weer met leren schrijven te maken heeft. Door te kruipen maak je een bepaalde kruistechniek waardoor je je hersenen traint. Heb je niet gekropen dan kan je problemen krijgen met leren lezen en schrijven.
Hoe dan ook, erg fijnquote:Op vrijdag 23 februari 2007 09:37 schreef PM-girl het volgende:
Jippie! Net nadat ik had besloten dat ik Simon niet elke keer zijn speentje zou geven om 2:00, 2:30, 3:00, 4:00, 4:15 uur enz. enz, besluit meneer zelf al twee nachten tot 6:00 te slapen!
Wet van Fok / Murphy enzo...
quote:Op donderdag 22 februari 2007 21:06 schreef ik80 het volgende:
Maar het gaat er ook om dat kruipen weer met leren schrijven te maken heeft. Door te kruipen maak je een bepaalde kruistechniek waardoor je je hersenen traint. Heb je niet gekropen dan kan je problemen krijgen met leren lezen en schrijven.
nog even,quote:Op vrijdag 23 februari 2007 07:05 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Yep, mee eens. Kinderen die dyslectisch zijn hebben "vaak" niet gekropen. Het hoeft natuurlijk niet, maar het kan. Het kan ermee te maken hebben, zeg maar.
Wat fijn PM!quote:Op vrijdag 23 februari 2007 09:37 schreef PM-girl het volgende:
Jippie! Net nadat ik had besloten dat ik Simon niet elke keer zijn speentje zou geven om 2:00, 2:30, 3:00, 4:00, 4:15 uur enz. enz, besluit meneer zelf al twee nachten tot 6:00 te slapen!
Wet van Fok / Murphy enzo...
Bij mijn cb zeiden ze dat het zo was dat kinderen die dyslectisch zijn meestal niet hebben gekropen. Maar dat dat niet betekent dat als een kind niet kruipt dat het dan dyslectisch wordt.quote:Op donderdag 22 februari 2007 21:06 schreef ik80 het volgende:
Nee, vroeg ik me ook al af pas.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 10:09 schreef owlet het volgende:
Weet iemand hoe het met Merel, Isis en Xanthe is?
Toevallig heeft Tinka er vandaag 2 keer in gezeten; 1 keer bij Ballorig vanmorgen, overigens een versie met tafelblad wat ik nog mooier vind, en vanmiddag in het ziekenhuis in deze versie. Geniaal zijn ze; makkelijk te verstellen en makkelijk schoon te houden. Jammer dat ik al stoelen heb, zeker als ze maar 12 euro kosten.quote:
quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:53 schreef Moonah het volgende:
Kan die wet ook bij ons in gang gezet worden?
Goed!quote:Op vrijdag 23 februari 2007 10:09 schreef owlet het volgende:
[..]
Weet iemand hoe het met Merel, Isis en Xanthe is?
Dat is fijn om te lezen.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 09:50 schreef Githa het volgende:
[..]
Goed!Merel is alweer een tijdje thuis....
verkeerd topicquote:Op zaterdag 24 februari 2007 11:17 schreef Moonah het volgende:
Githa, hoe gaat het inmiddels met jou? Jij zat vorige week toch niet zo lekker?
En M@x? Hoe is het nu met jou?
Wellicht hebben jullie dat allemaal al gemeld op het speeltuinbankje of in de topics over jullie kinderen, maar daar kom ik nooit...
quote:Op zaterdag 24 februari 2007 09:48 schreef PM-girl het volgende:
meneer draait zich in een soort omgekeerde banaan-stand om de tv dan te kunnen zien!
Oh ja, ik ga naar het moedertopic!quote:
ok dan. ik zal dus zorgen voor veel liefde en weinig ergernis....quote:Op zaterdag 24 februari 2007 11:15 schreef Moonah het volgende:
Om maar even bij de sprongen te blijven...
Die 19wekensprong zou zich volgens het boek al vroeg aandienen. Vanaf week 15 al. Dus Chaca en Neuk, het zou best kunnen dat Maud en Brent er idd ook tegenaan hikken.
Wij hebben het écht aan Thies gemerkt. Ik had alleen niet door dat ook de onrustigere nachten er verband mee zouden houden.![]()
Maxim kon met 6 mnd blijven zitten, Romijn ook.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 22:02 schreef Belana het volgende:
heej martineke, ik verbaas me iedere keer zo erover hoe hard Romijn gaat. hij kon al snel zitten ook he? was Maxim ook zo snel?
jamaaar Maud was te vroeg. wat wordt het dan?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 14:51 schreef PM-girl het volgende:
Sprongetjes kunnen ook eerder komen volgens oei ik groei als een kindje te laat geboren is. Wanneer een sprong normaal met 10 weken komt, maar je baby 1 week te laat is geboren, komt het dus met 9 weken al. Ze tellen vanaf de 40 weken denk ik.
Aldus Oei ik groei!quote:Is je baby twee weken te laat geboren, dan komt het twee weken eerder. Is hij vier weken te vroeg, dan komt het vier weken later. Ook dit verschijnsel wijst erop dat ieder sprongetje sterk verbonden is met de groei van de hersens van de baby.
Nee, 16 weken... Maar wel flink overtijd gedragen naar alle waarschijnlijkheid (en ja volgens mijn eigen berekeningen is hij 3 weken verder).quote:Op zaterdag 24 februari 2007 09:03 schreef snoopy het volgende:
Brent ook 19 weken soms?
Ronja kreeg er ook twee tegelijkquote:Op zaterdag 24 februari 2007 16:49 schreef ik80 het volgende:
Lotte is volgens mij ook aan het springen, en ze heeft last van doorkomende tandjes. Ik zie meerdere witte plekjes in haar mond op haar onderkaakje. Er komen toch niet meerdere tandjes door?
We gaan vanavond naar een verjaardag, als dat maar goed gaat. En anders gaan we gewoon weer naar huis.
witte plekjes zijn vaak geen tanden, maar talgophopingen in de kaak ofzoiets.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 16:49 schreef ik80 het volgende:
Lotte is volgens mij ook aan het springen, en ze heeft last van doorkomende tandjes. Ik zie meerdere witte plekjes in haar mond op haar onderkaakje. Er komen toch niet meerdere tandjes door?
We gaan vanavond naar een verjaardag, als dat maar goed gaat. En anders gaan we gewoon weer naar huis.
quote:Op zaterdag 24 februari 2007 20:55 schreef Tazz het volgende:
Ze is 8585 gram bij 73,6 cm.
Oh Cattiequote:Op zondag 25 februari 2007 17:43 schreef cattie het volgende:
Ik ben nu al 3 kwartier aan het proberen om Ive te laten slapen. Hij is echt moe, maar huilt alleen maar in zijn bedje. Niets helpt. Wiegen, liedje zingen, bij hem zitten, hem even vast houden... Nog even en ik ga zelf ook meehuilen...
Edit: de wet van fok!!Ik drukte op invoeren en het werd opeens stil in de kamer van Ive!!!
Godzijdank.
quote:Op zondag 25 februari 2007 18:49 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben net bespuugt!Door
Dean
. Het liep zo via mijn decolleté mijn navel in!
Wat een lekker ventje zeg!
En Thies is ook zo'n lekkertje! Heel mooi rond koppie met een paar prachtige ogen.
*zwijmel*
En als het talgophopingen zijn, is het dan gewoon? Of moet ik daar iets mee doen?quote:Op zondag 25 februari 2007 13:17 schreef pinquit het volgende:
[..]
witte plekjes zijn vaak geen tanden, maar talgophopingen in de kaak ofzoiets.
bij max zien doorkomende tandjes eruit als een sneetje in zn tandvlees met een soort donkerdoorzichtig streepje erin. als het wit is moet je ze kunnen voelen![]()
Maar het kan wel dat er meerdere tandjes doorkomen hoor!!
Idd, schopje naar TRU, dit moet worden uitgezocht.quote:Op zondag 25 februari 2007 13:20 schreef lcicle het volgende:
[..]ze lijken écht op elkaar he!?
Merlijn was op 8 feb. 8430 gram en 72 cm
Eind van de middag weer raak, veel huilen en niet te troosten.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 20:55 schreef Tazz het volgende:
Weet iemand wat voor sprongetje je hebt met 9 maanden?
Ach, ik denk dat het meer komt door een griepje, wat tandjes, en vanmidag een slaapje verslaan... pffftt..
BE... heb je er niet eens 1 meegenomen in een boodschappentas???quote:
quote:Op maandag 26 februari 2007 09:19 schreef Kleintje het volgende:
[..]
BE... heb je er niet eens 1 meegenomen in een boodschappentas???
Van de week toevallig eentje gepost hoor. Pagina 1 fototopic.quote:Dat van Thies geloof ik niet hoor! Te lang geleden volgens mij, dat we daar een foto van hebben gezien! Eerst zien, dan pas geloven
Sugar ze gaan het via foto's en echo kijken of het zo is. Ze heeft een verkort beentje en een hoogstaande knie en meer abductie in haar linkerbeentje. Dus alles wijst er op...quote:Op maandag 26 februari 2007 06:47 schreef Sugar het volgende:
Mibos, heeft Kaithlynn heupdysplasie of luxatie? Vanwege je vraag in het modtopic?
Mijn dochter heeft dat gehad (dysplasie/subluxatie), dus als je er iets over wilt weten, vraag maar!
Het ligt er een beetje aan of ze reageert op de lactose of op het koemelkeiwit, dat sowieso.quote:Op maandag 26 februari 2007 11:01 schreef Moonah het volgende:
En Owlet, waarom geen hypoallergene melk?
wat owlet zegt, het heetf met name te maken met verknipte eiwit ketens.quote:Op maandag 26 februari 2007 11:12 schreef owlet het volgende:
[..]
Het ligt er een beetje aan of ze reageert op de lactose of op het koemelkeiwit, dat sowieso.
Maar hypoallergene melk is eigenlijk gewone melk die voorverteerd is waardoor de kortere eiwitketens makkelijker door het kind verder verteerd worden en het lichaam ze minder snel als lichaamsvreemd herkent.
Het is dus alleen geschikt om een allergie te voorkomen (of uit te stellen, het is maar hoe je het ziet). Als er al allergisch wordt gereageerd dan denk ik je al richting bijvoorbeeld de Pepti of zelfs verder (nutramigen e.d.) moet gaan kijken.
geitenmelk is niet voor goor koemelk allergie! even zo als soja/schapen/paardenlama of wat voor soort melk ze nog meer verkopenquote:Op maandag 26 februari 2007 11:03 schreef cattie het volgende:
Wisten jullie trouwens dat hypoallergene melk ook van koemelk is gemaakt? Toen ik dat zag staan vond ik dat toch wel vreemd. Het zal wel erg bewerkt zijn, maar toch. Het blijft op basis van koemelk.
Ben zelf wel koemelk-vrij aan het eten vanaf dat Maud een maand was omdat ze zo spuugde. Dus inderdaad geen melk, yoghurt, chocola ect. Juist omdat ik al merkte dat ze daar op reageerde met spugen. En achteraf gezien was het natuurlijk enorm stom van me om deze friso te geven. Maar ik dacht dat 30 cc op 120 bv niet zo'n indruk zou maken. Hoe dom kon ik zijn.quote:Op maandag 26 februari 2007 12:01 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
wat owlet zegt, het heetf met name te maken met verknipte eiwit ketens.
Echter denk ik niet zozeer aan koemelk allergie nog, maar aan stuctuur en andere bijstoffen.
Want maud krijgt ook gewoon bv zonder weglaten van producten ( zover ik weet dan anders neem ik mijn woorden terug )
daarbij is friso nou niet het je van het van voeding![]()
nutramigen is erg duur, en wordt niet vergoed voordat je bewezen allergies hebt.
Maar als chacama gewoon melk dirnkt en melkproducten als chocolade etc. gebruikt zou ik me er niet te druk om maken nog.
daarbij heeft maud in den beginne ook bijvoeding gehad toch? en geen zulke problemen gehad.
domme vraag was het een nieuw oak of een oud pak?
wel enorm naar dat zoiets gebeurt chaca![]()
Ik ben dan nu erg blij dat ik 's ochtends en 's middags zo goed als altijd hetzelfde eet. Het gaat dus met name om de tussendoortjes en het avondeten.quote:Op maandag 26 februari 2007 13:47 schreef Anitra het volgende:
Chacma het is ff heftig alles opschrijven en doen, sterkte
ik word er verdrietig van als ik lees over allergie.
Zat inderdaad even in de verkeerde topic Martineke. Maar ik kwam deze topic tegen, begon te lezen en de tranen sprongen weer in mijn ogen. Ik wil de ouders die hun kinderen voor altijd moeten missen een hart onder de riem steken.quote:Op maandag 26 februari 2007 12:51 schreef Martineke het volgende:
och Eliminator, ik weet natuurlijk niet wat er aan de hand is, maar ik heb wel met je te doen.
je mist zoveel zo van kleine Dylan en Senna
mag ik vragen of dit iets te maken heeft met haar ouders? ik kan me nog iets herinneren nl dat er toen jullie erachter kwamen dat jullie kindjes kregen ze moeilijkheden met haar ouders had omdat ze iets met jou had, of zoiets?
nou ja, maakt ook niet uit verder. veel sterkte en een dikke knuf en
Ja, eind maart komt de zaak voor de rechter, ben al aan het aftellen.quote:Op maandag 26 februari 2007 21:24 schreef YPPY het volgende:
Wat moet dat verschrikkelijk zijn, als je je kind niet mag zijn. Heb je er uitzicht op dat je ze binnenkort wel weer mag zien?
Shockerend en afgrijslijk....quote:Op maandag 26 februari 2007 21:41 schreef Eliminator20 het volgende:
Dit heeft niks te maken met de kinderen zelf, en/of ik een goede vader ben of niet, maar een persoonlijke vete tegen mij. Ze wist hoe ze mij het hardst kon pakken, en dat is de kinderen van me weghouden. Dat heeft ze volledig benut.
Ben ik het helemaal mee eens!quote:Op maandag 26 februari 2007 21:56 schreef _evenstar_ het volgende:
eliminator ten eerste dat het verschrikkelijk wat er gebeurt is, echter denk ik dat het misschien niet verstandig is open en bloot hier te posten, " anything u say can and will be used against u"
zolang de rechtszaak loopt lijkt het me verstandig om over de ex de situatie etc. geen uitingen te doen.
Zal er inhoudelijk ook verder niet op in gaan.quote:Op maandag 26 februari 2007 21:56 schreef _evenstar_ het volgende:
eliminator ten eerste dat het verschrikkelijk wat er gebeurt is, echter denk ik dat het misschien niet verstandig is open en bloot hier te posten, " anything u say can and will be used against u"
zolang de rechtszaak loopt lijkt het me verstandig om over de ex de situatie etc. geen uitingen te doen.
Wij zijn gisteren ook weer geweest.quote:
Aaaahh, lief he?quote:Op woensdag 28 februari 2007 10:06 schreef chacama het volgende:
En vanochtend heeft ze voor het eerst hard op gelachen.
Maar hij is niet dik ofzo... en hij krijgt echt maar 5 voedingen per dag. Soms 4 soms 6... en soms 7 als ie zielig is. Hij komt nog steeds erg veel aan (350gr per week). Zware botten denk ik. Net als zijn moederquote:Op woensdag 28 februari 2007 19:39 schreef cattie het volgende:
Neuk, wat is Brent een enorme vent!8 kg!
Nee hoor! Doe ik ook niet althans!quote:Op woensdag 28 februari 2007 21:12 schreef Neuk het volgende:
[..]
Maar hij is niet dik ofzo... en hij krijgt echt maar 5 voedingen per dag. Soms 4 soms 6... en soms 7 als ie zielig is. Hij komt nog steeds erg veel aan (350gr per week). Zware botten denk ik. Net als zijn moeder![]()
maar moet ik me er druk over maken?
Nog niet erg stabiel hoor, één verkeerde beweging en hij ligt er.quote:Op woensdag 28 februari 2007 19:50 schreef PM-girl het volgende:
En Bass-Miss, kan Fonske nu gewoon al zitten??
Op die van het WHO zie je ook wel een duik maar idd veel minder uitgesproken dan die van het CB.quote:Op woensdag 28 februari 2007 19:39 schreef cattie het volgende:
BM, Fons wordt dus ook iets minder een spek-mannetje! Het zou de bekende borstvoedingsdip kunnen zijn, die is in de cb curve niet meegerekend en bij de who wel beter.
Hier wilden ze Brent met 3 maand al op 4 flessen van 200 a 250 ml hebben... Ik heb geen idee wat ie drinkt. Soms drinkt hij maar 160ml en soms wel ruim 300ml. Als ik een fles geef is het meestal een fles van 230ml en dat gaat er met gemak in. Hij huilt zelfs als het op is...quote:Op donderdag 1 maart 2007 18:55 schreef Meimeltje het volgende:
Nou volgens mij ligt dat van het aantal flessen echt aan welk CB je komt. Hier zitten we ook op 5 flessen.
Op een lijst die ik van het CB heb staat:
4-5 maanden: 5x 180-210 ml
5-6 maanden: 5x 200-220 ml of 4x 210-240 ml
Lijkt me echt geen probleem hoor die 5 flessen per dag, zolang je maar niet boven die liter per dag uitkomt.
Aanvulling: en een berg-explosie op zijn bol!quote:Op vrijdag 2 maart 2007 10:09 schreef PM-girl het volgende:
Zeg, betekent vandaag je 5-maanddag vieren soms dat je eerst een wakkere nacht doormaakten dan een tand krijgt
(en je moeder ECHT ongesteld wordt)? Hier wel kennelijk.....
quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:26 schreef Meimeltje het volgende:
Simon gefeliciteerd met je 5-maandverjaardag! Hij moet toch wel wat versiering hebben, dus dan maar berg-confetti
daar zit hij al 3 maanden inquote:Op vrijdag 2 maart 2007 06:47 schreef Belana het volgende:
Martineke, wat vervelend dat Romijn zo'n hekel aan de auto heeft. misschien dat het veranderd als ie in een stoel mag waarin ie vooruit kijkt.
Heb je al vaseline met haarlotion geprobeert? Bij Mikael helpt dat heel erg goed tegen zijn bergquote:Op vrijdag 2 maart 2007 11:41 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Aanvulling: en een berg-explosie op zijn bol!
Vertel eens, hoe doe je dat? Eerst alles met vaseline insmeren en dan met lotion?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:56 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Heb je al vaseline met haarlotion geprobeert? Bij Mikael helpt dat heel erg goed tegen zijn berg![]()
Nee gewoon een klodder vaseline in je hand uitsmeren, beetje haarlotion en door en dan in de haartjes smeren. Omdat dat de hele dat blijft zitten word de berg steeds minder. Zag bij Mikael na een paar dagen al dat het een heel stuk minder werd.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 13:01 schreef snoopy het volgende:
[..]
Vertel eens, hoe doe je dat? Eerst alles met vaseline insmeren en dan met lotion?
Fons zit dus.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 20:28 schreef Sugar het volgende:
Goeie vraag, zou ik moeten opzoeken, hoe ze dat zien.
Ze mogen zitten als ze echt op het kontje zitten. Als je ze zonder luier op tafel zet en ze zitten echt op hun billen dan is het geen probleem. Zitten ze nog een beetje op hun onderrug dan moet je nog even wachten. Dat is wat ze hier bij het cb zeiden. Mikael zit ook heel veel. Het gaat steeds beter. En als ik Fons zo zie zitten dan denk ik dat ie wel aardig op zijn kontje zitquote:Op vrijdag 2 maart 2007 20:32 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Fons zit dus.
En nu is de vraag of het kwaad kan, en mag hij het oefenen?
Ik denk in die dingen dat ze vast wel gaan huilen of zo als ze te moe worden of pijn hebben.
Of moet je echt wachten tot ze de gemiddelde leeftijd daarvoor hebben...
Dat maakt toch niks uit? In de kinderstoel zitten ze toch ookquote:Op vrijdag 2 maart 2007 20:37 schreef renzell het volgende:
[..]
Hij zit, maar gaat ie ook zelf zitten Bass-Miss?
Ja ging idd over kinderstoel. Maar op het cb zette ze Mikael op de rand van de tafel en toen bleef ie zitten, toen zei ze dat hij dat al wel mocht. Maar ja elke buro is zo verschillendquote:Op vrijdag 2 maart 2007 20:39 schreef Sugar het volgende:
Maar menicole, dat was om in de kinderstoel (dus gesteund) te zitten, toch? Niet om ze los neer te zetten als ze zelf nog niet gáán zitten, toch?
Ja, dat met hun blote billen op tafel las ik al eens en dus uitgetest.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 20:35 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Ze mogen zitten als ze echt op het kontje zitten. Als je ze zonder luier op tafel zet en ze zitten echt op hun billen dan is het geen probleem. Zitten ze nog een beetje op hun onderrug dan moet je nog even wachten. Dat is wat ze hier bij het cb zeiden. Mikael zit ook heel veel. Het gaat steeds beter. En als ik Fons zo zie zitten dan denk ik dat ie wel aardig op zijn kontje zit![]()
Nee.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 20:37 schreef renzell het volgende:
[..]
Hij zit, maar gaat ie ook zelf zitten Bass-Miss?
dan zou ik 'm daar eerst maar eens de tijd voor geven, eerlijk! het klinkt heel herkenbaar hoor, maar je wil volgens mij gewoon echt wat te snel. alles op z'n tijd, dat zitten komt nog wel!quote:Op vrijdag 2 maart 2007 20:47 schreef Bass-Miss het volgende:
Nee.
Op zijn buik doet hij kruippogingen (waar hij helemaal uitgeput van raakt.)
Op zijn rug wappert hij alleen maar met zij armen, omrollen of iets dat erop lijkt zit er nog niet in.
Ow, hij hoeft van mij nog niet te zitten hoor, maar ik merk dat hij de dag het vrolijkste door komt met zoveel mogelijk afwisseling in houdingen. Maar ik wil natuurlijk zijn rug niet verpesten, dus het zitten zal voorlopig nog in de relax of op schoot moeten blijkbaar.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 20:49 schreef bixister het volgende:
[..]
dan zou ik 'm daar eerst maar eens de tijd voor geven, eerlijk! het klinkt heel herkenbaar hoor, maar je wil volgens mij gewoon echt wat te snel. alles op z'n tijd, dat zitten komt nog wel!
Ja, zit wat in.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 20:58 schreef bixister het volgende:
die afwisseling in houdingen kan hij dus ook zelf leren bewerkstelligen. als jij 'm die al steeds aanbiedt, zal hij zelf niet meer zo nodig hoeven leren om te rollen, etc. dus soms is het beter om hem wat langer een beetje gefrustreerd te laten wezen.
Dat denk ik dus ook wel, dat hij het zou laten weten als hij niet gemakkelijk zit.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:00 schreef lcicle het volgende:
Het ene kindje is sneller in ontwikkeling dan het andere. Als ik Fons zo op foto's (en filmpjes af en toe) zie is hij gewoon heel snelLijkt mij niet zo'n probleem om hem af en toe te laten zitten.
Merlijn zit al op de bank vanaf 3 maanden (met steun in de rug), toen hij bijna een half jaar was kon hij zonder steun blijven zitten en ging hij ook in de tripp trapp. Met 8 maanden kon hij vanuit liggen zelf gaan zitten.
Je kunt wel alles vanuit het boekje doen.. Soms mag je naar mijn mening ook je moeder instinct laten sprekenJe ziet als moeder toch wel aan je kindje of hij iets prettig vindt of juist niet. Ik zie aan Merlijn dat hij al die beweging geweldig vond/vindt
Wat ik me ook soms afvraag als ik zijn nichtje van twee maanden ouder zie, is dat hij er gewoon ouder uitziet en misschien is daardoor zijn lijfje ook iets sneller stevig dan een kindje dat kleiner is.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:00 schreef lcicle het volgende:
Het ene kindje is sneller in ontwikkeling dan het andere. Als ik Fons zo op foto's (en filmpjes af en toe) zie is hij gewoon heel snel![]()
Zo las ik het ookquote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:07 schreef bixister het volgende:
dus: niet bedoeld als 'zo moet het en niet anders', maar ik wilde jullie mijn ervaring / ideeen hierover toch niet onthouden.
Ja, bij ons gaat het net zo.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:14 schreef lcicle het volgende:
. Ik probeer veel info te verzamelen en dingen vanuit verschillende oogpunten te bekijken, en laat mijn gevoel (moeder instinct) dan bepalen wat het beste is.
Precies volgens Oei ik groei!quote:
Als Mikael bepaalde dingen nog niet doet kan ik me er ook helemaal niet druk om maken hoor. Ben blij met elk dingentje die hij ineens kan. Ooit zal er een tijd komen dat ie alles kan. Maar tis en blijft wel bijzonder. 7 Maand geleden was ik druk bezig met bevallen en nu is het al echt een stoere binkquote:Op zaterdag 3 maart 2007 10:41 schreef PM-girl het volgende:
Kijk en de mijne mag dan wel groot zijn en spek hebben, maar zitten, rollen of kruipen kan hij nog niet, dus het blijft mijn kleine babymannetje!
Maar goed zeg, dat de mannen hier zo met stappen vooruit gaan, lijkt me zo bijzonder om te zien gebeuren!
Enerzijds wil ik graag dat Ken idd nog even baby blijft, maar ik wil ook wel dat hij een beetje gaat kruipen!quote:Op zaterdag 3 maart 2007 10:41 schreef PM-girl het volgende:
Kijk en de mijne mag dan wel groot zijn en spek hebben, maar zitten, rollen of kruipen kan hij nog niet, dus het blijft mijn kleine babymannetje!
Maar goed zeg, dat de mannen hier zo met stappen vooruit gaan, lijkt me zo bijzonder om te zien gebeuren!
quote:Op zondag 4 maart 2007 01:49 schreef nikky het volgende:
Ah hier moet ik zijn.
Dana is nu 6 en een halve week oud. Nog precies 4 weken en deze mama moet weer aan het werk. Ik weet nu al dat ik dat helemaal niet leuk ga vinden. Ik zou willen dat die kleine gewoon mee zou kunnen.
![]()
. Maar daar hebben er meerderen last van geloof ik
.
Dana is een kleine driftkikkerNet als haar mama
. Als ze in de box ligt en ze wil er niet inliggen dan stampt ze met de voetjes op de bodemplaat van de box. Ze gaan eerst krom-recht-krom-recht alsof ze aan het fietsen en is en daarna gaat het stampwerk worden. En pruilen dat ze kan
. Vooral als de campinamelkfabriek niet snel genoeg tot haar beschikking staat. Wat overigens erg goed gaat. En wat ik erg gezellig vind, die borstvoeding.
Vanaf wanneer gaan ze eigenlijk een beetje "spelen" met bijvoorbeeld een activitycentre?
En woensdag naar CB voor de eerste prikjes. Ook dit zal voor mama erg worden.
Mogen foto's hier of is daar een speciaal topic voor?
Edit: ik hoor het vanzelf wel of het "mag" ja of nee. Ik zie hier nl niet zo veel foto's maar zie dus wel foto's.
Een pruilende Dana.
[afbeelding]
Maar ze kan ook lachen uiteraard
[afbeelding]
Wat ik begreep is dat het geboortekanaal wat moeite had om te ontsluiten, duurde al met al vrij lang, langer dan gemiddeld, eenmaal persen is het normaal gegaan en is de jongen onder water geboren.quote:Op zondag 4 maart 2007 23:31 schreef Neuk het volgende:
Melonovy: was het een zware bevalling?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |