Nee.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 20:37 schreef renzell het volgende:
[..]
Hij zit, maar gaat ie ook zelf zitten Bass-Miss?
dan zou ik 'm daar eerst maar eens de tijd voor geven, eerlijk! het klinkt heel herkenbaar hoor, maar je wil volgens mij gewoon echt wat te snel. alles op z'n tijd, dat zitten komt nog wel!quote:Op vrijdag 2 maart 2007 20:47 schreef Bass-Miss het volgende:
Nee.
Op zijn buik doet hij kruippogingen (waar hij helemaal uitgeput van raakt.)
Op zijn rug wappert hij alleen maar met zij armen, omrollen of iets dat erop lijkt zit er nog niet in.
Ow, hij hoeft van mij nog niet te zitten hoor, maar ik merk dat hij de dag het vrolijkste door komt met zoveel mogelijk afwisseling in houdingen. Maar ik wil natuurlijk zijn rug niet verpesten, dus het zitten zal voorlopig nog in de relax of op schoot moeten blijkbaar.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 20:49 schreef bixister het volgende:
[..]
dan zou ik 'm daar eerst maar eens de tijd voor geven, eerlijk! het klinkt heel herkenbaar hoor, maar je wil volgens mij gewoon echt wat te snel. alles op z'n tijd, dat zitten komt nog wel!
Ja, zit wat in.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 20:58 schreef bixister het volgende:
die afwisseling in houdingen kan hij dus ook zelf leren bewerkstelligen. als jij 'm die al steeds aanbiedt, zal hij zelf niet meer zo nodig hoeven leren om te rollen, etc. dus soms is het beter om hem wat langer een beetje gefrustreerd te laten wezen.
Dat denk ik dus ook wel, dat hij het zou laten weten als hij niet gemakkelijk zit.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:00 schreef lcicle het volgende:
Het ene kindje is sneller in ontwikkeling dan het andere. Als ik Fons zo op foto's (en filmpjes af en toe) zie is hij gewoon heel snelLijkt mij niet zo'n probleem om hem af en toe te laten zitten.
Merlijn zit al op de bank vanaf 3 maanden (met steun in de rug), toen hij bijna een half jaar was kon hij zonder steun blijven zitten en ging hij ook in de tripp trapp. Met 8 maanden kon hij vanuit liggen zelf gaan zitten.
Je kunt wel alles vanuit het boekje doen.. Soms mag je naar mijn mening ook je moeder instinct laten sprekenJe ziet als moeder toch wel aan je kindje of hij iets prettig vindt of juist niet. Ik zie aan Merlijn dat hij al die beweging geweldig vond/vindt
Wat ik me ook soms afvraag als ik zijn nichtje van twee maanden ouder zie, is dat hij er gewoon ouder uitziet en misschien is daardoor zijn lijfje ook iets sneller stevig dan een kindje dat kleiner is.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:00 schreef lcicle het volgende:
Het ene kindje is sneller in ontwikkeling dan het andere. Als ik Fons zo op foto's (en filmpjes af en toe) zie is hij gewoon heel snel![]()
Zo las ik het ookquote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:07 schreef bixister het volgende:
dus: niet bedoeld als 'zo moet het en niet anders', maar ik wilde jullie mijn ervaring / ideeen hierover toch niet onthouden.
Ja, bij ons gaat het net zo.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:14 schreef lcicle het volgende:
. Ik probeer veel info te verzamelen en dingen vanuit verschillende oogpunten te bekijken, en laat mijn gevoel (moeder instinct) dan bepalen wat het beste is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |