abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46858959
bass-miss, gewoon laten liggen. lekker een kleed op de grond en laat 'm maar liggen, afwisselend op de buik en op de rug, vandaaruit oefenen ze dan al heel veel bewegingen en worden de spieren sterker. al dat helpen maakt 't voor het kind uiteindelijk echt niet makkelijker!
  vrijdag 2 maart 2007 @ 20:46:14 #252
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46858983
k wil nie lullig zijn, maar hij hangt best voorover nog hoor.. het zou gewoon zonde zijn als je zijn rugje verpest..
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_46859011
Ik denk dat het idd per kind ook wel heel verschillend is. Mika kan bijvoorbeeld al heel goed draaien en probeert ook al te kruipen. Gooit ie zijn kontje omhoog maar krijgt zijn armen nog niet mee de lucht in. Als ie dat allemaal nog niet zou doen dan had ik hem ook niet vaak zittend neer gezet denk ik. Zoals Bix al zei ben ik dan bang dat ie het allemaal wel makkelijk gaat vinden.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_46859012
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 20:37 schreef renzell het volgende:

[..]

Hij zit, maar gaat ie ook zelf zitten Bass-Miss?
Nee.
Op zijn buik doet hij kruippogingen (waar hij helemaal uitgeput van raakt. )
Op zijn rug wappert hij alleen maar met zijn armen, omrollen of iets dat erop lijkt zit er nog niet in.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bass-Miss op 02-03-2007 22:09:47 ]
pi_46859064
Maar goed.
Blijkbaar is de regel dus pas laten zitten als ze zelf gaan zitten uit lig.
pi_46859067
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 20:47 schreef Bass-Miss het volgende:
Nee.
Op zijn buik doet hij kruippogingen (waar hij helemaal uitgeput van raakt. )
Op zijn rug wappert hij alleen maar met zij armen, omrollen of iets dat erop lijkt zit er nog niet in.
dan zou ik 'm daar eerst maar eens de tijd voor geven, eerlijk! het klinkt heel herkenbaar hoor, maar je wil volgens mij gewoon echt wat te snel. alles op z'n tijd, dat zitten komt nog wel!

en ze zitten toch al best vaak: op schoot, in de wipper. bij jullie dus vaak ook nog in de bumbo of hoe heet dat stoeltje. genoeg gelegenheid om 'rechtop' rond te kijken. als je dan voor de andere wakkere momenten zorgt voor een fijn speelkleed op de grond of gewoon nog in de box (is ook fijn omdat ze zich dan op kunnen trekken aan de spijlen) geef je 'm een veel betere kans om zich te ontwikkelen dan door allerlei stappen over te helpen slaan.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 20:52:03 #257
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46859147
menicole sommige zijn idd heel snel, amber van vicky kon al heel snel zelf zitten.

Ik denk dat je beter gewoon zoals bix ook zegt het kindje het tempo aan laten geven
  vrijdag 2 maart 2007 @ 20:53:37 #258
103793 kozakken
Living the life
pi_46859201
Bij Jonne liep ik bij de fysio en die heeft me echt heel driftig afgeraden om hem zelf zittend neer te zetten. Hij moest het zelf maar gaan doen omdat hij anders (zoals bv. bix ook zegt) te lui wordt en ook niet meer gemotiveerd werd om zelf iets te gaan ondernemen.
(Was ook zo btw, wat heeft hij gebleerd toen hij het niet meer voor elkaar kreeg bij ons )
pi_46859215
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 20:49 schreef bixister het volgende:

[..]

dan zou ik 'm daar eerst maar eens de tijd voor geven, eerlijk! het klinkt heel herkenbaar hoor, maar je wil volgens mij gewoon echt wat te snel. alles op z'n tijd, dat zitten komt nog wel!
Ow, hij hoeft van mij nog niet te zitten hoor, maar ik merk dat hij de dag het vrolijkste door komt met zoveel mogelijk afwisseling in houdingen. Maar ik wil natuurlijk zijn rug niet verpesten, dus het zitten zal voorlopig nog in de relax of op schoot moeten blijkbaar.
pi_46859352
die afwisseling in houdingen kan hij dus ook zelf leren bewerkstelligen. als jij 'm die al steeds aanbiedt, zal hij zelf niet meer zo nodig hoeven leren om te rollen, etc. dus soms is het beter om hem wat langer een beetje gefrustreerd te laten wezen.
pi_46859435
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 20:58 schreef bixister het volgende:
die afwisseling in houdingen kan hij dus ook zelf leren bewerkstelligen. als jij 'm die al steeds aanbiedt, zal hij zelf niet meer zo nodig hoeven leren om te rollen, etc. dus soms is het beter om hem wat langer een beetje gefrustreerd te laten wezen.
Ja, zit wat in.
Maar ik heb liever dat hij lacht dan dat hij neut.
pi_46859463
Het ene kindje is sneller in ontwikkeling dan het andere. Als ik Fons zo op foto's (en filmpjes af en toe) zie is hij gewoon heel snel Lijkt mij niet zo'n probleem om hem af en toe te laten zitten.
Merlijn zit al op de bank vanaf 3 maanden (met steun in de rug), toen hij bijna een half jaar was kon hij zonder steun blijven zitten en ging hij ook in de tripp trapp. Met 8 maanden kon hij vanuit liggen zelf gaan zitten.

Je kunt wel alles vanuit het boekje doen.. Soms mag je naar mijn mening ook je moeder instinct laten spreken Je ziet als moeder toch wel aan je kindje of hij iets prettig vindt of juist niet. Ik zie aan Merlijn dat hij al die beweging geweldig vond/vindt
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_46859513
BM, ik snap 't echt heel goed, heb bij piet ook altijd meteen klaargestaan als ik dacht hem daar een plezier mee te doen (o, wat was ik sensitief dacht ik. ) maar daar ben ik dus heel erg van teruggekomen.
pi_46859534
Ohja, valt me nu ineens in.. Ik had het er op het consultatiebureau ook over waarom het niet goed zou zijn. Het was niet goed voor de spieren in de zij (lende?). Die moeten getraind worden door inderdaad om te rollen en zelf proberen te gaan zitten.
pi_46859587
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 21:00 schreef lcicle het volgende:
Het ene kindje is sneller in ontwikkeling dan het andere. Als ik Fons zo op foto's (en filmpjes af en toe) zie is hij gewoon heel snel Lijkt mij niet zo'n probleem om hem af en toe te laten zitten.
Merlijn zit al op de bank vanaf 3 maanden (met steun in de rug), toen hij bijna een half jaar was kon hij zonder steun blijven zitten en ging hij ook in de tripp trapp. Met 8 maanden kon hij vanuit liggen zelf gaan zitten.

Je kunt wel alles vanuit het boekje doen.. Soms mag je naar mijn mening ook je moeder instinct laten spreken Je ziet als moeder toch wel aan je kindje of hij iets prettig vindt of juist niet. Ik zie aan Merlijn dat hij al die beweging geweldig vond/vindt
Dat denk ik dus ook wel, dat hij het zou laten weten als hij niet gemakkelijk zit.
Maar anderzijds, wat Bix zegt, kan ik ook weer inkomen, dat ze dan zelf niet leren om te gaan zitten.
Hoewel hij veel langer per dag op zijn buik of rug ligt dan te zitten natuurlijk.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 21:06:06 #266
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_46859660
Simon kan in ieder geval nog helemaal niet zitten, die begint echt te puffen en steunen als hij even vrij zit, hij heeft onze steun echt nog nodig!
Neuk, wat je zegt over het borstelen kan best eens kloppen, toen ik je post las, besefte ik me dat ik de borstel al even kwijt ben en dus al een week zijn haar niet meer geborsteld heb!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_46859697
icicle, ik dacht ook heus wel dat ik het beste deed voor mijn kind, en ik voelde precies aan wanneer hij zin had om te zitten bij wijze van spreken. maar soms moet je dingen toch gewoon even ergens horen/lezen. ik vernam die tip over nooit zittend neerzetten pas veel later, was er gewoon echt niet opgekomen. en dat terwijl ik er met mijn vakgebied (ontwikkelingspsychologie) toch best veel van dacht te weten.
dus: niet bedoeld als 'zo moet het en niet anders', maar ik wilde jullie mijn ervaring / ideeen hierover toch niet onthouden.
pi_46859778
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 21:00 schreef lcicle het volgende:
Het ene kindje is sneller in ontwikkeling dan het andere. Als ik Fons zo op foto's (en filmpjes af en toe) zie is hij gewoon heel snel
Wat ik me ook soms afvraag als ik zijn nichtje van twee maanden ouder zie, is dat hij er gewoon ouder uitziet en misschien is daardoor zijn lijfje ook iets sneller stevig dan een kindje dat kleiner is.
Je merkt vooral aan hun fijne motoriek (dingen grijpen en zo) dat zij eigenlijk een stuk ouder is en niet zo onhandig dan Fons.
pi_46859905
piet was ook al snel 'groot' en oogde altijd al ouder/wijzer dan z'n werkelijke leeftijd. maar dat kan juist een valkuil zijn, omdat je verwachtingen zich daar dan vaak onterecht bij aansluiten. kan een behoorlijke last zijn voor een kind als hij voortdurend net iets boven z'n eigenlijke kunnen wordt aangesproken.
pi_46860004
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 21:07 schreef bixister het volgende:
dus: niet bedoeld als 'zo moet het en niet anders', maar ik wilde jullie mijn ervaring / ideeen hierover toch niet onthouden.
Zo las ik het ook Maar dat was ook de reden dat ik mijn ervaring hier neer wilde zetten. Om aan te geven dat alle kindjes anders zijn. Bass-Miss zou dan voor zichzelf een conclusie kunnen trekken
Althans, zo probeer ik 'op te voeden'. Ik probeer veel info te verzamelen en dingen vanuit verschillende oogpunten te bekijken, en laat mijn gevoel (moeder instinct) dan bepalen wat het beste is.
pi_46860049
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 21:14 schreef lcicle het volgende:
. Ik probeer veel info te verzamelen en dingen vanuit verschillende oogpunten te bekijken, en laat mijn gevoel (moeder instinct) dan bepalen wat het beste is.
Ja, bij ons gaat het net zo.
Heel herkenbaar.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 21:16:11 #272
11682 Moonah
Jolie femme
pi_46860053
Ooooh, dat rollen is zo leuk!
Thies is al weken aan het oefenen en sinds een paar dagen kan hij het helemaal zelf. Van rug naar buik. Op een gegeven moment is hij moe en valt zijn hoofd omlaag, TOK, dan stoot hij zijn neus...
Nu maar hopen dat hij snel leert terugrollen naar zijn rug....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 21:16:53 #273
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46860082
lief Moonah foto :
  vrijdag 2 maart 2007 @ 21:17:30 #274
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_46860108
Maar als ze zelf gaan zitten zijn de spieren in hun rug ook stevig genoeg om de wervels te ondersteunen.
Ik heb het met Freek ook gedaan hoor. Die verveelde zich ellendig op zijn rug/buik (en lag dan ook maar als een soort larf te liggen, niks niet bewegen of omrollen ), en te mopperen dus.

Achteraf vraag ik me nog steeds af of ie is gaan billenschuiven omdat ie domweg dus nooit geleerd had zich anders te verplaatsen. Zal heus wel niet, maar nr twee heb ik lekker zelf aan laten klooien (en je wordt al een stuk minder gevoelig voor het het gemopper bij een tweede ).
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_46860169
tsja, ik geloof er wel in leah, piet schoof ook bil. en inderdaad, je kunt bij een tweede vaak niet anders dan hem/haar wat langer laten mopperen maar je wordt er ook echt beter in.

moonah, wat goed van thies!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')