Maar hij is niet dik ofzo... en hij krijgt echt maar 5 voedingen per dag. Soms 4 soms 6... en soms 7 als ie zielig is. Hij komt nog steeds erg veel aan (350gr per week). Zware botten denk ik. Net als zijn moederquote:Op woensdag 28 februari 2007 19:39 schreef cattie het volgende:
Neuk, wat is Brent een enorme vent!8 kg!
Nee hoor! Doe ik ook niet althans!quote:Op woensdag 28 februari 2007 21:12 schreef Neuk het volgende:
[..]
Maar hij is niet dik ofzo... en hij krijgt echt maar 5 voedingen per dag. Soms 4 soms 6... en soms 7 als ie zielig is. Hij komt nog steeds erg veel aan (350gr per week). Zware botten denk ik. Net als zijn moeder![]()
maar moet ik me er druk over maken?
Nog niet erg stabiel hoor, één verkeerde beweging en hij ligt er.quote:Op woensdag 28 februari 2007 19:50 schreef PM-girl het volgende:
En Bass-Miss, kan Fonske nu gewoon al zitten??
Op die van het WHO zie je ook wel een duik maar idd veel minder uitgesproken dan die van het CB.quote:Op woensdag 28 februari 2007 19:39 schreef cattie het volgende:
BM, Fons wordt dus ook iets minder een spek-mannetje! Het zou de bekende borstvoedingsdip kunnen zijn, die is in de cb curve niet meegerekend en bij de who wel beter.
Hier wilden ze Brent met 3 maand al op 4 flessen van 200 a 250 ml hebben... Ik heb geen idee wat ie drinkt. Soms drinkt hij maar 160ml en soms wel ruim 300ml. Als ik een fles geef is het meestal een fles van 230ml en dat gaat er met gemak in. Hij huilt zelfs als het op is...quote:Op donderdag 1 maart 2007 18:55 schreef Meimeltje het volgende:
Nou volgens mij ligt dat van het aantal flessen echt aan welk CB je komt. Hier zitten we ook op 5 flessen.
Op een lijst die ik van het CB heb staat:
4-5 maanden: 5x 180-210 ml
5-6 maanden: 5x 200-220 ml of 4x 210-240 ml
Lijkt me echt geen probleem hoor die 5 flessen per dag, zolang je maar niet boven die liter per dag uitkomt.
Aanvulling: en een berg-explosie op zijn bol!quote:Op vrijdag 2 maart 2007 10:09 schreef PM-girl het volgende:
Zeg, betekent vandaag je 5-maanddag vieren soms dat je eerst een wakkere nacht doormaakten dan een tand krijgt
(en je moeder ECHT ongesteld wordt)? Hier wel kennelijk.....
quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:26 schreef Meimeltje het volgende:
Simon gefeliciteerd met je 5-maandverjaardag! Hij moet toch wel wat versiering hebben, dus dan maar berg-confetti
daar zit hij al 3 maanden inquote:Op vrijdag 2 maart 2007 06:47 schreef Belana het volgende:
Martineke, wat vervelend dat Romijn zo'n hekel aan de auto heeft. misschien dat het veranderd als ie in een stoel mag waarin ie vooruit kijkt.
Heb je al vaseline met haarlotion geprobeert? Bij Mikael helpt dat heel erg goed tegen zijn bergquote:Op vrijdag 2 maart 2007 11:41 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Aanvulling: en een berg-explosie op zijn bol!
Vertel eens, hoe doe je dat? Eerst alles met vaseline insmeren en dan met lotion?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:56 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Heb je al vaseline met haarlotion geprobeert? Bij Mikael helpt dat heel erg goed tegen zijn berg![]()
Nee gewoon een klodder vaseline in je hand uitsmeren, beetje haarlotion en door en dan in de haartjes smeren. Omdat dat de hele dat blijft zitten word de berg steeds minder. Zag bij Mikael na een paar dagen al dat het een heel stuk minder werd.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 13:01 schreef snoopy het volgende:
[..]
Vertel eens, hoe doe je dat? Eerst alles met vaseline insmeren en dan met lotion?
Fons zit dus.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 20:28 schreef Sugar het volgende:
Goeie vraag, zou ik moeten opzoeken, hoe ze dat zien.
Ze mogen zitten als ze echt op het kontje zitten. Als je ze zonder luier op tafel zet en ze zitten echt op hun billen dan is het geen probleem. Zitten ze nog een beetje op hun onderrug dan moet je nog even wachten. Dat is wat ze hier bij het cb zeiden. Mikael zit ook heel veel. Het gaat steeds beter. En als ik Fons zo zie zitten dan denk ik dat ie wel aardig op zijn kontje zitquote:Op vrijdag 2 maart 2007 20:32 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Fons zit dus.
En nu is de vraag of het kwaad kan, en mag hij het oefenen?
Ik denk in die dingen dat ze vast wel gaan huilen of zo als ze te moe worden of pijn hebben.
Of moet je echt wachten tot ze de gemiddelde leeftijd daarvoor hebben...
Dat maakt toch niks uit? In de kinderstoel zitten ze toch ookquote:Op vrijdag 2 maart 2007 20:37 schreef renzell het volgende:
[..]
Hij zit, maar gaat ie ook zelf zitten Bass-Miss?
Ja ging idd over kinderstoel. Maar op het cb zette ze Mikael op de rand van de tafel en toen bleef ie zitten, toen zei ze dat hij dat al wel mocht. Maar ja elke buro is zo verschillendquote:Op vrijdag 2 maart 2007 20:39 schreef Sugar het volgende:
Maar menicole, dat was om in de kinderstoel (dus gesteund) te zitten, toch? Niet om ze los neer te zetten als ze zelf nog niet gáán zitten, toch?
Ja, dat met hun blote billen op tafel las ik al eens en dus uitgetest.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 20:35 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Ze mogen zitten als ze echt op het kontje zitten. Als je ze zonder luier op tafel zet en ze zitten echt op hun billen dan is het geen probleem. Zitten ze nog een beetje op hun onderrug dan moet je nog even wachten. Dat is wat ze hier bij het cb zeiden. Mikael zit ook heel veel. Het gaat steeds beter. En als ik Fons zo zie zitten dan denk ik dat ie wel aardig op zijn kontje zit![]()
Nee.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 20:37 schreef renzell het volgende:
[..]
Hij zit, maar gaat ie ook zelf zitten Bass-Miss?
dan zou ik 'm daar eerst maar eens de tijd voor geven, eerlijk! het klinkt heel herkenbaar hoor, maar je wil volgens mij gewoon echt wat te snel. alles op z'n tijd, dat zitten komt nog wel!quote:Op vrijdag 2 maart 2007 20:47 schreef Bass-Miss het volgende:
Nee.
Op zijn buik doet hij kruippogingen (waar hij helemaal uitgeput van raakt.)
Op zijn rug wappert hij alleen maar met zij armen, omrollen of iets dat erop lijkt zit er nog niet in.
Ow, hij hoeft van mij nog niet te zitten hoor, maar ik merk dat hij de dag het vrolijkste door komt met zoveel mogelijk afwisseling in houdingen. Maar ik wil natuurlijk zijn rug niet verpesten, dus het zitten zal voorlopig nog in de relax of op schoot moeten blijkbaar.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 20:49 schreef bixister het volgende:
[..]
dan zou ik 'm daar eerst maar eens de tijd voor geven, eerlijk! het klinkt heel herkenbaar hoor, maar je wil volgens mij gewoon echt wat te snel. alles op z'n tijd, dat zitten komt nog wel!
Ja, zit wat in.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 20:58 schreef bixister het volgende:
die afwisseling in houdingen kan hij dus ook zelf leren bewerkstelligen. als jij 'm die al steeds aanbiedt, zal hij zelf niet meer zo nodig hoeven leren om te rollen, etc. dus soms is het beter om hem wat langer een beetje gefrustreerd te laten wezen.
Dat denk ik dus ook wel, dat hij het zou laten weten als hij niet gemakkelijk zit.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:00 schreef lcicle het volgende:
Het ene kindje is sneller in ontwikkeling dan het andere. Als ik Fons zo op foto's (en filmpjes af en toe) zie is hij gewoon heel snelLijkt mij niet zo'n probleem om hem af en toe te laten zitten.
Merlijn zit al op de bank vanaf 3 maanden (met steun in de rug), toen hij bijna een half jaar was kon hij zonder steun blijven zitten en ging hij ook in de tripp trapp. Met 8 maanden kon hij vanuit liggen zelf gaan zitten.
Je kunt wel alles vanuit het boekje doen.. Soms mag je naar mijn mening ook je moeder instinct laten sprekenJe ziet als moeder toch wel aan je kindje of hij iets prettig vindt of juist niet. Ik zie aan Merlijn dat hij al die beweging geweldig vond/vindt
Wat ik me ook soms afvraag als ik zijn nichtje van twee maanden ouder zie, is dat hij er gewoon ouder uitziet en misschien is daardoor zijn lijfje ook iets sneller stevig dan een kindje dat kleiner is.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:00 schreef lcicle het volgende:
Het ene kindje is sneller in ontwikkeling dan het andere. Als ik Fons zo op foto's (en filmpjes af en toe) zie is hij gewoon heel snel![]()
Zo las ik het ookquote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:07 schreef bixister het volgende:
dus: niet bedoeld als 'zo moet het en niet anders', maar ik wilde jullie mijn ervaring / ideeen hierover toch niet onthouden.
Ja, bij ons gaat het net zo.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:14 schreef lcicle het volgende:
. Ik probeer veel info te verzamelen en dingen vanuit verschillende oogpunten te bekijken, en laat mijn gevoel (moeder instinct) dan bepalen wat het beste is.
Precies volgens Oei ik groei!quote:
Als Mikael bepaalde dingen nog niet doet kan ik me er ook helemaal niet druk om maken hoor. Ben blij met elk dingentje die hij ineens kan. Ooit zal er een tijd komen dat ie alles kan. Maar tis en blijft wel bijzonder. 7 Maand geleden was ik druk bezig met bevallen en nu is het al echt een stoere binkquote:Op zaterdag 3 maart 2007 10:41 schreef PM-girl het volgende:
Kijk en de mijne mag dan wel groot zijn en spek hebben, maar zitten, rollen of kruipen kan hij nog niet, dus het blijft mijn kleine babymannetje!
Maar goed zeg, dat de mannen hier zo met stappen vooruit gaan, lijkt me zo bijzonder om te zien gebeuren!
Enerzijds wil ik graag dat Ken idd nog even baby blijft, maar ik wil ook wel dat hij een beetje gaat kruipen!quote:Op zaterdag 3 maart 2007 10:41 schreef PM-girl het volgende:
Kijk en de mijne mag dan wel groot zijn en spek hebben, maar zitten, rollen of kruipen kan hij nog niet, dus het blijft mijn kleine babymannetje!
Maar goed zeg, dat de mannen hier zo met stappen vooruit gaan, lijkt me zo bijzonder om te zien gebeuren!
quote:Op zondag 4 maart 2007 01:49 schreef nikky het volgende:
Ah hier moet ik zijn.
Dana is nu 6 en een halve week oud. Nog precies 4 weken en deze mama moet weer aan het werk. Ik weet nu al dat ik dat helemaal niet leuk ga vinden. Ik zou willen dat die kleine gewoon mee zou kunnen.
![]()
. Maar daar hebben er meerderen last van geloof ik
.
Dana is een kleine driftkikkerNet als haar mama
. Als ze in de box ligt en ze wil er niet inliggen dan stampt ze met de voetjes op de bodemplaat van de box. Ze gaan eerst krom-recht-krom-recht alsof ze aan het fietsen en is en daarna gaat het stampwerk worden. En pruilen dat ze kan
. Vooral als de campinamelkfabriek niet snel genoeg tot haar beschikking staat. Wat overigens erg goed gaat. En wat ik erg gezellig vind, die borstvoeding.
Vanaf wanneer gaan ze eigenlijk een beetje "spelen" met bijvoorbeeld een activitycentre?
En woensdag naar CB voor de eerste prikjes. Ook dit zal voor mama erg worden.
Mogen foto's hier of is daar een speciaal topic voor?
Edit: ik hoor het vanzelf wel of het "mag" ja of nee. Ik zie hier nl niet zo veel foto's maar zie dus wel foto's.
Een pruilende Dana.
[afbeelding]
Maar ze kan ook lachen uiteraard
[afbeelding]
Wat ik begreep is dat het geboortekanaal wat moeite had om te ontsluiten, duurde al met al vrij lang, langer dan gemiddeld, eenmaal persen is het normaal gegaan en is de jongen onder water geboren.quote:Op zondag 4 maart 2007 23:31 schreef Neuk het volgende:
Melonovy: was het een zware bevalling?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |