of het nou onzin is of niet...quote:Op zondag 18 februari 2007 22:46 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Onzin.
maar wat is dan "onzin" ?quote:Op zondag 18 februari 2007 22:56 schreef Ferdie88 het volgende:
Omen? Dan heeft de geest in ieder geval een goed gevoel voor horror-films
http://www.imdb.com/title/tt0075005/
Maar persoonlijk denk ik dat het onzin is. De reden waarom je dingen ziet bewegen komt waarschijnlijk door het Carpenter effect
http://nl.wikipedia.org/wiki/Carpenter-effect
wat valt er te begrijpen aan contact maken ? (met jezelf of iets externs...wat uiteindelijk ook weer een deel van jezelf is... of beter gezegd... een deel van dat ene waar jij ook deel van uitmaakt... naar mijn idee danquote:Op zondag 18 februari 2007 23:02 schreef hardstylesage het volgende:
Allemaal heel interessant, geesten oproepen enzo... maar datgene wat er is kan toch niet begrepen worden door "mensen".
hoezo doe je mensen kwaad als je contact legt met gene zijde of met jezelf ?quote:dus, ga gewoon wat anders doen waar je niets of niemand kwaad mee kan doen
Je doet er jezelf kwaad mee. Bepaalde mensen zijn vatbaar voor deze angst en kunnen psychische problemen krijgen. Aangezien er niet zoiets bestaat als contact met geesten, is het oliedom om glaasje te gaan draaien als je psychisch niet helemaal 100 procent bent. Ik zou het willen vergelijken met bungeejumpen als je parkinson hebt, en dat je jezelf moet zekeren. Bungeejumpen an sich is niet gevaarlijk maar als je met je trillende handen je niet kunt zekeren, dan is het wel gevaarlijk.quote:Op zondag 18 februari 2007 23:05 schreef Mirage het volgende:
hoezo doe je mensen kwaad als je contact legt met gene zijde of met jezelf ?
dus het is niet per defintie zo dat je iemand kwaad doet.. het is alleen in een "als" geval.quote:Op zondag 18 februari 2007 23:08 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Je doet er jezelf kwaad mee. Bepaalde mensen zijn vatbaar voor deze angst en kunnen psychische problemen krijgen. Aangezien er niet zoiets bestaat als contact met geesten, is het oliedom om glaasje te gaan draaien als je psychisch niet helemaal 100 procent bent. Ik zou het willen vergelijken met bungeejumpen als je parkinson hebt, en dat je jezelf moet zekeren. Bungeejumpen an sich is niet gevaarlijk maar als je met je trillende handen je niet kunt zekeren, dan is het wel gevaarlijk.![]()
Nou dat denk ik niet...quote:Op zondag 18 februari 2007 23:08 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
En tot God bidden is iets anders, dat is een eenzijdig iets. Zou je meer kunnen zien als een soort van 'luchten van je hart'. Sommigen brengen dat tot uiting d.m.v. het kapotslaan van voorwerpen in de kamer danwel het zuipen van liters bier, anderen bidden tot God.
mag ik vragen waarom je dit ziek vond ?quote:Op zondag 18 februari 2007 23:12 schreef Knoflook het volgende:
Zelf gedaan... Nooit meer.
Was met mijn beste vriendin want wij geloofden het niet.
Op een gegeven moment spelde ''de geest'' de naam van mijn overleden oma.
ik heb die naam nooit verteld aan die vriendin, en het sterkste is. Iedereen die ik ken noemde mijn oma Rena. haar echte naam werd vrijwel nooit genoemt. En de ''geest'' spelde Irene. Zoals ze echt heet maar bijna niemand weet.
Dat was een van de ziekste dingen, nooit meer gedaan.
Maar zegt God dingen tegen je? Ik heb het dus over de wat 'bangere, snel angstige' mensen die denken dat zo'n Ouija-bord echt contact legt met de geesten. Iedereen weet wel dat God niet echt tegen je praat, of in ieder geval niet negatief, bij zo'n Ouija-bord lijken sommige mensen het veel te serieus te nemen.quote:Op zondag 18 februari 2007 23:12 schreef Mirage het volgende:
[..]
Nou dat denk ik niet...
het is niet eenzijdig... mijn Godik denk dat je nu heel de gelovige bevolking voor zijn hoofd stoot..
het is toch te hopen voor hun dat er wel iemand luistert. (en in je hart feedback geeft dat hij er is)
Daarnaast is het principe hetzelfde... je roept ook tot iemand (iets), je legt contact.
Dan ken je Amsterdam niet!quote:Op zondag 18 februari 2007 23:15 schreef Mirage het volgende:
als iemand op straat HOI zegt betekend dit ook niet meteen dat hij je wil overvallen![]()
praat een Ouijabord negatief dan ??quote:Op zondag 18 februari 2007 23:15 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Maar zegt God dingen tegen je? Ik heb het dus over de wat 'bangere, snel angstige' mensen die denken dat zo'n Ouija-bord echt contact legt met de geesten. Iedereen weet wel dat God niet echt tegen je praat, of in ieder geval niet negatief, bij zo'n Ouija-bord lijken sommige mensen het veel te serieus te nemen.
quote:Op zondag 18 februari 2007 23:16 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dan ken je Amsterdam niet!Just kidding.
![]()
![]()
Ik zei dat sommige mensen dat zo interpreteren. Er is een groot verschil in belevingswereld tussen 'geesten/spoken/zielen/whatever' en God. God wordt alom toch als positief ervaren.quote:Op zondag 18 februari 2007 23:16 schreef Mirage het volgende:
[..]
praat een Ouijabord negatief dan ??
wat is glaasje draaien dan ?quote:Op zondag 18 februari 2007 23:19 schreef ach het volgende:
Dikke onzin dat glaasje draaien.
Weet ik het, daarom vind ik het onzin. Als die geest zou komen als je met zn allen een glaasje vasthoudt dan komt ie ook wel als je in je eentje op je kamertje zit en je er aan denkt.quote:Op zondag 18 februari 2007 23:20 schreef Mirage het volgende:
[..]
wat is glaasje draaien dan ?
en wie zegt dat de geest in het glas zit ?
dat denk ik ookquote:Op zondag 18 februari 2007 23:24 schreef ach het volgende:
[..]
Weet ik het, daarom vind ik het onzin. Als die geest zou komen als je met zn allen een glaasje vasthoudt dan komt ie ook wel als je in je eentje op je kamertje zit en je er aan denkt.
Die snap ik even niet.quote:Op zondag 18 februari 2007 23:27 schreef Mirage het volgende:
[..]
dat denk ik ook
en omdat een brief ook wel met de post mee gaat als ik hem op het postkantoor aflever,
wordt hij niet bezorgd als ik hem in een rode brievenbus gooi ?
hij denkt dat glaasje draaien onzin is (en er dus geen geest komt), " omdat een geest ook wel zal komen als hij alleen op zijn kamer zit"quote:
Hij bedoelt meer als in:quote:Op zondag 18 februari 2007 23:31 schreef Mirage het volgende:
[..]
hij denkt dat glaasje draaien onzin is (en er dus geen geest komt), " omdat een geest ook wel zal komen als hij alleen op zijn kamer zit"
het 1 sluit het andere uit ??
ja zo bedoelde ik hetquote:Op zondag 18 februari 2007 23:32 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Hij bedoelt meer als in:
ALS een geest überhaupt bestaat, dan komt 'ie ook wel zonder glaasje te draaien.![]()
En zij zegt dat die geest óók komt als je in je eentje aan die geest denkt..quote:
Je verdraait 't te veel. Dat is 't hele punt niet. Zo'n Ouijja-bord is iets extras. Ik zal het even voor je vergemakkelijken:quote:Op maandag 19 februari 2007 00:09 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
En zij zegt dat die geest óók komt als je in je eentje aan die geest denkt..
Maar dat dat niet hoeft te betekenen dat diezelfde geest wegblijft als je zo'n bord gebruikt..
Ik zei toch niet dat die geest dan wegblijft?quote:Op maandag 19 februari 2007 00:09 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
En zij zegt dat die geest óók komt als je in je eentje aan die geest denkt..
Maar dat dat niet hoeft te betekenen dat diezelfde geest wegblijft als je zo'n bord gebruikt..
Ik vraag me nou weer af in hoeverre ik je moet geloven.quote:Op maandag 19 februari 2007 11:17 schreef conleche het volgende:
Het enige enge wat er is voorgevallen is het volgende: we waren tijdens babysitten aan het glaasje draaien met wat vrienden en iemand had 2 meisjes meegenomen die ik niet zo goed kende, alleen van gezicht. Het glas zei dat één van die 2 meisjes binnen een maand dood zou gaan. Binnen een maand was het andere meisje dood. (overreden door een bus) Freaky hè?
Heb het daarna nooit meer gedaan.
Wat ik raar vind is dat ik er nooit een wetenschappelijk artikel over heb gelezen. Het lijkt wel of het wordt doodgezwegen in de serieuze pers. Of heb ik gewoon dingen gemist?
omg.quote:Op maandag 19 februari 2007 11:17 schreef conleche het volgende:
Ik heb het vroeger echt heel vaak gedaan. Zowel alleen met m'n zusje aan de eettafel als in groter gezelschap als ik moest babysitten. Feit: het glas beweegt en het vertelt je dingen die je nog niet wist.
En toch denk ik dat het eerder met telepatische verschijnselen te maken heeft dan met geesten. Op een zondagmiddag vertelde het glas allerlei dingen over m'n oma en m'n tante en die wist ik niet van te voren, maar m'n vader wel en die deed niet mee, maar zat op de bank een krantje te lezen. Wat ook grappig was: een keer zei het glas dattie zo'n trek had in rum. (ja ja alcoholisme komt overal voor) dat hadden we niet in huis, dus ik zet een borrelglaasje jenever naast het draaiglas, begint ie daar hysterisch tegen aan te bonken totdat er wat over de rand valt, in het plasje jenever begon ie keihard rondjes te draaien en toen schreef ie: BAH en duwde met een enorme kracht het jeneverglas van tafel. (zo hard dat je met je wijsvinger nauwelijks kon bijbenen. We hebben vaak de lottogetallen gevraagd, maar dat klopte dus nooit.
Het enige enge wat er is voorgevallen is het volgende: we waren tijdens babysitten aan het glaasje draaien met wat vrienden en iemand had 2 meisjes meegenomen die ik niet zo goed kende, alleen van gezicht. Het glas zei dat één van die 2 meisjes binnen een maand dood zou gaan. Binnen een maand was het andere meisje dood. (overreden door een bus) Freaky hè?
Heb het daarna nooit meer gedaan.
Wat ik raar vind is dat ik er nooit een wetenschappelijk artikel over heb gelezen. Het lijkt wel of het wordt doodgezwegen in de serieuze pers. Of heb ik gewoon dingen gemist?
dat zeg ik: ik vind het vreemd dat ik er nooit iets over heb gezien. Ik bedoel we worden doodgegooid met de Chars en de Jomanda's in blauwe soepjurken van deze wereld.quote:als iemand kan filmen dat er daadwerkelijk een glas gaat bewegen oid ben ik overtuigd.
maar wat een dikke boelshit is dit zeg.
Je hebt een punt, maar ik denk wel dat het ook van je persoonlijkheid afhangt. Ben je vrij skeptisch en sta je sterk in je schoenen, zal het niet echt traumatisch voor je uitpakken.quote:Op maandag 19 februari 2007 11:52 schreef erodome het volgende:
Of het onzin is of niet laat ik in het midden, het hoeft niet om "geesten" te gaan, kan ook gewoon met het onderbewuste spelen zijn.
Als het onzin is dan is het wel gevaarlijke onzin.
Je speelt op een ongecontroleerde manier met emotie's, met het onderbewuste, met je hersenen, mensen worden bang en alles, het kan fout gaan en trauma veroorzaken, ook zonder dat je er geesten bijhaalt.
Wat het echt is, ik durf het echt niet met zekerheid te zeggen, het enige wat gezegd kan worden is dat er een naar risiko inzit, dat mensen echt labiel kunnen worden ervan.
ik sta behoorlijk sterk in mn schoenen. Maar als ik aan een tafel zou zitten en er gaat een glas rond draaien en allemaal wazige shit doen. dan word ik echt he-le-maal gestoort.quote:Op maandag 19 februari 2007 12:08 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Je hebt een punt, maar ik denk wel dat het ook van je persoonlijkheid afhangt. Ben je vrij skeptisch en sta je sterk in je schoenen, zal het niet echt traumatisch voor je uitpakken.
quote:Op maandag 19 februari 2007 12:35 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
Wat moet je doen als feyenoord kampioen wordt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.die geest kan nog wel is gelijk hebben.![]()
Die geesten toch...
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
Dat geldt voor heel [TRU] en alles wat ermee te maken heeft.quote:Op maandag 19 februari 2007 11:52 schreef erodome het volgende:
Je speelt op een ongecontroleerde manier met emotie's, met het onderbewuste, met je hersenen, mensen worden bang en alles, het kan fout gaan en trauma veroorzaken, ook zonder dat je er geesten bijhaalt.
Je kan skeptisch zijn wat je wil, maar als je met je onderbewuste speelt dan ben je wel met een heel ander spelletje bezig dan waar je skeptisch over bent.quote:Op maandag 19 februari 2007 12:08 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Je hebt een punt, maar ik denk wel dat het ook van je persoonlijkheid afhangt. Ben je vrij skeptisch en sta je sterk in je schoenen, zal het niet echt traumatisch voor je uitpakken.
Nope....quote:Op maandag 19 februari 2007 13:04 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Dat geldt voor heel [TRU] en alles wat ermee te maken heeft.
Glaasje draaien is in dat opzicht net zo gevaarlijk als geesten fotograferen, tarot leggen, horoscopen trekken etc.
Dat is 1 manier om er tegenaan te kijken.quote:Op maandag 19 februari 2007 13:21 schreef erodome het volgende:
[..]
Nope....
Bij glaasje draaien focus je gezamelijk en spreek je je onderbewustzijn aan op een zeer werkzame, maar ongecontroleerde manier.
De 'elkaar bang maken'-factor speelt volgens mij dus niet alleen hier, maar voor heel [TRU].quote:Het is gezamelijk focussen, wat de focus sterker maakt en dus ook een groter risiko maakt, dat ook nog in die ongecontroleerde omgeving, vaak helemaal niet serieus, maar met het nodige emotiespel(elkaar bang maken enzo), dat alles bij elkaar maakt het een risiko, ook zonder geesten.
Als mensen via Tarot nare dingen te horen krijgen kunnen ze zich daardoor behoorlijk naar voelen hoor.quote:Tarot leggen speelt in op intuitie, wat een redelijk bewust proces is, het is gecontroleerd en veilig, je krijgt dan ook niet meer dan wat advies, waar je mee kan doen wat je wil, je zit niet te spitten in je eigen hersenen zonder dat je weet waar je spit.
Voor mij gaat het juist hierom, zowel met fotograferen als met glaasje draaien - je hersenen spelen een spelletje met je en je gaat daar te veel waarde aan hechten.quote:Geesten fotograveren enzo, ja, dan moet je iets zien, dat is waarneming, geen spelletjes met emotie's en hersenen, je kan je afvragen of dat persoon niet al een probleem heeft omdat die geesten ziet, dat is wat anders, maar je speelt niet met je hersenen op dat moment, misschien dat je hersenen met jou een spelletje spelen, maar dat is wat anders...
Onzin, als je een geboortehoroscoop trekt van een pasgeboren baby kun je niet weten waar je het over hebt / waar je graaft.quote:Horoscopen trekken is ook alweer een bewust iets, aan de hand van waarneming(sterrenstanden e.d.) laat je je intuitie spreken, krijg je een advies, maar dat stel je zelf samen, je zit weer niet te graven terwijl je niet weet waar je graaft.
Zucht, alhoewel je met de uitkomsten van de dingen die je noemt wel wat zou kunnen doen wat slecht zou kunnen zijn doe je dat niet met de methode zelf....quote:Op maandag 19 februari 2007 13:47 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Dat is 1 manier om er tegenaan te kijken.
Ik zie het meer als "je probeert samen elkaar bang te maken".
[..]
De 'elkaar bang maken'-factor speelt volgens mij dus niet alleen hier, maar voor heel [TRU].
Zolang mensen elkaar gaan bevestigen in hun verhalen gaan mensen het serieuzer nemen dan soms goed voor ze is.
[..]
Als mensen via Tarot nare dingen te horen krijgen kunnen ze zich daardoor behoorlijk naar voelen hoor.
Dit kan je leven behoorlijk beinvloeden.
[..]
Voor mij gaat het juist hierom, zowel met fotograferen als met glaasje draaien - je hersenen spelen een spelletje met je en je gaat daar te veel waarde aan hechten.
[..]
Onzin, als je een geboortehoroscoop trekt van een pasgeboren baby kun je niet weten waar je het over hebt / waar je graaft.
Het gevaar bestaat juist dat je hiermee juist het leven van zo iemand gaat beinvloeden als self-fulfilling prophecy.
Ik ben er in de eerste instantie ook gewoon vanuit gegaan dat het een mindfuck is, spelen met het onderbewuste is een mindfuck, zodra je dit met meerdere mensen doet, de focus zwaarder maakt en dus de mindfuck zwaarder dan komt het risiko al heel snel om de hoek kijken, vooral als er wel veel uitkomt, wat erg goed mogelijk is als de focus maar goed genoeg is.quote:Op maandag 19 februari 2007 14:14 schreef L.Denninger het volgende:
Ik zie niet in waarom met je vinger op een glaasje zitten per definitie gevaarlijk is. (Tenzij er een scherf van het glas gebroken is)
Ik heb het zelf vaak geprobeerd hoor, geen enkel probleem.
Er gebeurde alleen ook niet zoveel.
Daarom denk ik ook dat het gewoon een mindfuck is, en dat het daarom alleen gevaarlijk is als jij je mind laat fucken.
Nogmaals, wat mij betreft geldt dat voor heel [TRU] en alle aanverwante zaken.quote:Op maandag 19 februari 2007 14:21 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik ben er in de eerste instantie ook gewoon vanuit gegaan dat het een mindfuck is, spelen met het onderbewuste is een mindfuck, zodra je dit met meerdere mensen doet, de focus zwaarder maakt en dus de mindfuck zwaarder dan komt het risiko al heel snel om de hoek kijken, vooral als er wel veel uitkomt, wat erg goed mogelijk is als de focus maar goed genoeg is.
Mindfucks kunnen heel erg schadelijk zijn, zeker als je met het onderbewuste speelt en dus niet bewust kan zeggen ik laat me niet mindfucken.
Als er een antwoord uit jouw onderbewuste komt kan die je helemaal omver werpen, zeker als die uit een zorgvuldig gesloten doosje komt, je hersenen zijn gecompliceerde dingen, met open doosjes en dichte doosjes, in je leven zijn heel wat dingen afgesloten, afgeblokt en weet ik veel wat nog meer, allemaal dingen waarmee je niet zomaar behoort te klooien.
Ik geloof wel degelijk dat hoe sterker je in je schoenen staat hoe lager het risiko is, maar je weet gewoon niet alles van jezelf, het risiko is gewoon erg hoog.
Ik heb iemand gekend die stemmetjes in haar hoofd had die eiste dat ze haar polsen door moest snijden, stemmetjes zijn gekomen op het moment dat oma het wel leuk vond in het bijzijn van het toen nog vrij kleine kind met glaasje draaien te klieren.
Als kind in inrichtingen gezeten en alles, zat er nu een geest in haar hoofd, ik weet het niet, maar wat ik wel weet is dat dat spelletje iets gedaan heeft met haar wat haar echt danig beschadigt had.
Djeez, wat een felle reacties! Ik heb het over toen ik 14 of 15 was en ik vond het toen spannend. Niets meer niets minder. Misschien niet echt verstandig maar hé, toen jullie 15 waren deden jullie toen allemaal verstandige dingen. Dacht 't niet.quote:Op maandag 19 februari 2007 14:36 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Typisch slag mensen die zelfs onder het oppassen gaat zitten glaasje draaienOf zondagmiddag in de kamer, als je vader de krant leest
En nog leuker is dat je al in de tweede regel begint met 'Feit:..' terwijl je het jezelf gewoon inbeeld
![]()
Verder heerlijk amusant stukje, chapeau.
Ik ben ook voor.quote:Op maandag 19 februari 2007 21:57 schreef InProduction het volgende:
Dat is al veel vaker geopperd, maar nooit echt uitgevoerd.
Anyway, ik ben opzich voor.
het blijft alleen niet met contact. Actie -> reactie. Je kan het mooi vertellen dat je er deel van het geheel uit maakt maar dat betekend niet dat het automatisch allemaal maar goed is om te doen. Als je het eenmaal ervaren hebt en weet wat er is, is er geen weg meer terug. Dit staat natuurlijk los van het glasje draaien en ik doel meer over het contact zoeken en het doorgraven naar "iets" in algemeen. Alhoewel het glasje draaien een "leuk" opstapje is.quote:Op zondag 18 februari 2007 23:05 schreef Mirage het volgende:
[..]
wat valt er te begrijpen aan contact maken ? (met jezelf of iets externs...wat uiteindelijk ook weer een deel van jezelf is... of beter gezegd... een deel van dat ene waar jij ook deel van uitmaakt... naar mijn idee dan)
Het is niet zo dat als je contact maakt je meteen het hele universum moet of wil ontrafelen
[..]
hoezo doe je mensen kwaad als je contact legt met gene zijde of met jezelf ?
tvpquote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:23 schreef InProduction het volgende:
Vrijdagavond heb ik een 'glaasje draai' avond in de planning staan, georganiseerd door een vriendin van me die er ervaring mee heeft. Ik zal een (misschien live) verslag van maken en dat uiteraard hier plaatsen.
Leukquote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:23 schreef InProduction het volgende:
Vrijdagavond heb ik een 'glaasje draai' avond in de planning staan, georganiseerd door een vriendin van me die er ervaring mee heeft. Ik zal een (misschien live) verslag van maken en dat uiteraard hier plaatsen.
En dat......is het ENIGE gevaarlijke aan glaasje draaien....eigen opgewekte angst....quote:Op zondag 18 februari 2007 22:54 schreef Mirage het volgende:
[..]
Angst is een slechte raadgever, paniek kan dodelijk zijn.
Precies wat ik al zei, het gevaarlijk als je erg labiel bent of al last hebt van psychische stoornissen.quote:Op woensdag 21 februari 2007 08:40 schreef YourGuardian het volgende:
[..]
En dat......is het ENIGE gevaarlijke aan glaasje draaien....eigen opgewekte angst....
Wat maakt jou zo alwetend dan?quote:Op woensdag 21 februari 2007 08:55 schreef Ticker het volgende:
Wow t'zit weer vol in TRU met psychologen in opleiding.
Helaas nu al gefaalt door die onzin die ze uitkramen.
Ach...de onzin van nu...is de waarheid van morgen..quote:Op woensdag 21 februari 2007 08:55 schreef Ticker het volgende:
Wow t'zit weer vol in TRU met psychologen in opleiding.
Helaas nu al gefaalt door die onzin die ze uitkramen.
Op dat moment weet je dat het onserieuze mensen zijn, als iemand serieus is kan het nog steeds door het onderbewustzijn gedaan worden.quote:Op woensdag 21 februari 2007 16:39 schreef Gewas het volgende:
Ik twijfel nog of ik geloof dat het glaasje draaien echt door geesten komt of dat mensen onbewust het glaasje bewegen. Een paar keer toen we glaasje gingen draaien werd het glaasje in ieder geval bewogen door onserieuze mensen die meededen en die lachering zaten te doen. Ik vond het wel een spannende tijd toen we glaasje draaiden en vroeger was ik er echt van overtuigd dat we contact hadden met geesten.
Ik draai glaasjes altijd om als ik het leeg heb gedronken. Daarna seg ik altijd: " Yo..quote:Op zondag 18 februari 2007 22:45 schreef Gewas het volgende:
Wat zijn jullie ervaringen met glaasje draaien?
yo, get back to schoolquote:Op vrijdag 23 februari 2007 22:47 schreef sanni het volgende:
[..]
Ik draai glaasjes altijd om als ik het leeg heb gedronken. Daarna seg ik altijd: " Yo..
barkeeper...next drink "![]()
quote:Stap 5:
Oproepen van de gewenste persoon.
Roep één persoon op.
Wees formeel en vriendelijk (gastvrij).
Stel geen controlerende vragen. Wordt niet op prijs gesteld.
Stap6:
Als persoon vertrekt:
Bedank de persoon
Reinig het glas
Draai het glas om
Spoel het glas om in water
Ruim de spullen op
Maak de ruimte weer vrij
Volgens mij de egyptenaren.quote:Op maandag 26 februari 2007 09:44 schreef feessie het volgende:
Ik vraag mezelf af , wie er ooit achter is gekomen hoe het glaasje draaien echt precies werkt. En welke beschaving hiermee begon.
Op tweakers was dit ooit eens gelukt, incl. camera en pics, helaas gebeurde er toen dus niksquote:
Niks voor vanavond ?quote:Op maandag 26 februari 2007 23:28 schreef _DeMoN_ het volgende:
[..]
Op tweakers was dit ooit eens gelukt, incl. camera en pics, helaas gebeurde er toen dus niks
Ikzelf begrijp dus ook echt niet waarom hier niet filmpjes van te vinden zijn. Zeker nu in dit moderne tijdperk.
Daarom geloof ik het al een HEEL STUK MINDER.
De sterkste verhalen van glazen die alle kanten opschieten e.d. hoor je. Maar NIEMAND die ff zijn nokia met carl zeiss 3MP GSM cam erop zet
Nooit zo geprobeerd. Ik dacht dat de fysieke kracht uit jouw nodig was voor de geest om het glas te manipuleren.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 09:22 schreef Lilith-Wicca het volgende:
In het glas blazen doe ik nooit, ook niet als er anderen bijzitten, zie echt niet de toegevoegde waarde daarvan in.
Ook leg ik geen vinger op het glas, want laten we eerlijk zijn, iedereen "beweegt" ook al denk je dat je je hand stil houdt, en daardoor gaat het glas dan bewegen ja, zeker als er een stuk of wat vingers op het glas liggen.
Ik houd gewoon mijn hand boven het glas, 3 a 4 cm, concentreer me en "vraag" dan of er "iemand" is die mij te woord wil staan.
Als er entiteiten zijn, zijn die gewoon op ieder moment van de dag, niet alleen 's avonds of 's nachts.
Misschien geef ik die fysieke kracht door met mijn handen?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 10:25 schreef Ticker het volgende:
[..]
Nooit zo geprobeerd. Ik dacht dat de fysieke kracht uit jouw nodig was voor de geest om het glas te manipuleren.
Maar zonder aan te raken werkt het dus ook?
Hmmm je maakt me weer nieuwschierig!
Misschien een domme vraag, maar kan je ook entiteiten aantrekken die niet jouw taal spreken?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 09:22 schreef Lilith-Wicca het volgende:
-Knip-
Dus mijn mening:
Glaasje draaien is gevaarlijk mits je het met iemand doet die weet waar hij/zij mee bezig is en ook nuchter genoeg is om niet bij ieder klopje of geluidje in paniek te raken.
Als ik een entiteit voel die minder vriendelijke bedoelingen heeft stuur ik hem weg, gewoon heel zelfverzekerd, en ook gewoon met woorden die ik irl gebruik ("sodemieter een eind op" snapt ook een entiteit).
Er zijn geen domme vragenquote:Op dinsdag 27 februari 2007 12:17 schreef VaLkyRie het volgende:
[..]
Misschien een domme vraag, maar kan je ook entiteiten aantrekken die niet jouw taal spreken?
Een oude germaanse mammoetjager die dus niet snapt wat 'sodemieter op' betekent bijvoorbeeld..
![]()
Dus bij glaasje draaien gaat er een glas of een ander voorwerp daadwerkelijk bewegen?? Nu weet ik dat er in het menselijk lichaam vele stroompjes lopen welk een bepaald magnetisch veld creeëren( dat is een wetmatigheid) en meetbaar zijn zelfs met een goede multimeter. Deze velden zijn echter zo zwak dat je daar geen voorwerp mee verplaatst krijgt, nooit niet . Wat wel kan is een sensor schakelen met dat veld of met lichaamswarmte.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 09:22 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Ik ben het bijna helemaal met Cool-Guy eens, bijna, want ik weet uit ervaring dat het wel werkt.
Maar inderdaad, ik draai ook gewoon s'middag, in de tuin als het weer het toelaat, doe echt geen rituelen vooraf.
Ik werk ook niet met een bord maar gewoon met een zelf gemaakt alfabet ed, een middagje knutselen omdat ik vind dat mijn eigen energie erin moet zitten.
In het glas blazen doe ik nooit, ook niet als er anderen bijzitten, zie echt niet de toegevoegde waarde daarvan in.
Ook leg ik geen vinger op het glas, want laten we eerlijk zijn, iedereen "beweegt" ook al denk je dat je je hand stil houdt, en daardoor gaat het glas dan bewegen ja, zeker als er een stuk of wat vingers op het glas liggen.
Ik houd gewoon mijn hand boven het glas, 3 a 4 cm, concentreer me en "vraag" dan of er "iemand" is die mij te woord wil staan.
Als er entiteiten zijn, zijn die gewoon op ieder moment van de dag, niet alleen 's avonds of 's nachts.
En gevaarlijk, ja, ook weer ervaring.
Maar dat komt dan weer voort uit het feit dat men er zo'n idiote lading aangeeft, mensen die geestelijk wat minder sterk in de schoenen staan zijn inderdaad vaak het slachtoffer van minder vriendelijke entiteiten, zijn wat makkelijker bang te maken en durven vaak ook niet tegen de entiteit in te gaan, bang om bezeten te raken en uit die angst dan ook allerlei zaken uit te voeren waarbij ze zich zelf schade toe kunnen dienen.
Er zijn genoeg gevallen van zelfmoord bekend, voortgekomen uit het glaasje draaien.
Dus mijn mening:
Glaasje draaien is gevaarlijk mits je het met iemand doet die weet waar hij/zij mee bezig is en ook nuchter genoeg is om niet bij ieder klopje of geluidje in paniek te raken.
Als ik een entiteit voel die minder vriendelijke bedoelingen heeft stuur ik hem weg, gewoon heel zelfverzekerd, en ook gewoon met woorden die ik irl gebruik ("sodemieter een eind op" snapt ook een entiteit).
Briljant, wel glaasje draaien maar dan zeggen "van in het glaasje blazen zie ik de toegevoegde waarde niet"quote:Op dinsdag 27 februari 2007 09:22 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Wat een mongool zeg.quote:Op woensdag 14 maart 2007 20:49 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Briljant, wel glaasje draaien maar dan zeggen "van in het glaasje blazen zie ik de toegevoegde waarde niet"
Het ging toch juist ook om het spirituele, het proces, etc. ?
Maakt het wel uit of het daadwerkelijk een glas is of niet ?
Zou je dan net zo makkelijk bijvoorbeeld asbak-draaien, of kurk-draaien ?
Want in dat geval is het nog veel makkelijker, dan zou je ook gewoon je hand op je muis moeten kunnen leggen zodat je cursor letters op je monitor gaat aanwijzen !
Dat vraag ik me dan weer af he....
* L.Denninger zit stil met z'n hand op z'n muis
Weet jij eigenlijk wel iets af van het spirituele?quote:Op woensdag 14 maart 2007 20:49 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Briljant, wel glaasje draaien maar dan zeggen "van in het glaasje blazen zie ik de toegevoegde waarde niet"
Het ging toch juist ook om het spirituele, het proces, etc. ?
Maakt het wel uit of het daadwerkelijk een glas is of niet ?
Zou je dan net zo makkelijk bijvoorbeeld asbak-draaien, of kurk-draaien ?
Want in dat geval is het nog veel makkelijker, dan zou je ook gewoon je hand op je muis moeten kunnen leggen zodat je cursor letters op je monitor gaat aanwijzen !
Dat vraag ik me dan weer af he....
* L.Denninger zit stil met z'n hand op z'n muis
Ik vroeg me gewoon iets af - en in je post voor die van mij zei je zelf notabene nog dat er geen domme vragen zijn ?quote:Op woensdag 14 maart 2007 23:48 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Weet jij eigenlijk wel iets af van het spirituele?
Volgens mij, en je post hierboven, vrij weinig, anders zou je niet met dit soort opmerkingen komen.
Het was de denigrerende ondertoon wat ervoor zorgde dat ik zo reageerde.quote:Op donderdag 15 maart 2007 00:33 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ik vroeg me gewoon iets af - en in je post voor die van mij zei je zelf notabene nog dat er geen domme vragen zijn ?
Ik lees heel vaak in [TRU] dat men met rituelen werkt - salie branden, heksenrituelen, dingen die je moet doen om geesten te verdrijven etc.,
Maar met glaasje draaien doet het ritueel er opeens niet toe.
Dat vind ik vreemd, zo simpel is het.
En zo stom is het toch niet om je dan af te vragen of het ook zou kunnen werken met een muis ?
Denken jullie er zelf uberhaupt weleens over na, of doe je maar klakkeloos wat je verteld wordt ?
Vraag je je weleens af waarom je een glas gebruikt ?
Vraag je je weleens af of het ook met andere voorwerpen kan ?
Soit, misschien is het voor jou niet zo interessant, maar dat vind ik nou weer interessant.
En dan de limit gaan zoeken - wanneer / waarmee werkt het wel, wanneer / waarmee niet... Genoeg leuke proefjes te doen !
Of is het niet de bedoeling om vragen te stellen, is de essentie van open-minded zijn dat je blindelings volgt ?
Is boos op mij worden gewoon makkelijker dan er over nadenken ?
Hoeraaaa, zie je wel dat er ergens diep van binnen in jou een wetenschappertje zit dat schreeuwt om naarbuiten te komen ?quote:Op donderdag 15 maart 2007 08:46 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
En ja, ik heb het met allerlei voorwerpen geprobeerd omdat ik ook zoiets had van; als het met een glas werkt waarom dan niet met bijv. een kopje.
Zover ik denk zijn rituelen en dingen eromheen focuspunten voor jezelf, om te focussen op wat je wilt doen, zijn ze amper tot niet noodzakelijk, dat wil zeggen, als je zonder die hulpmiddelen kan focussen.quote:Op donderdag 15 maart 2007 00:33 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ik vroeg me gewoon iets af - en in je post voor die van mij zei je zelf notabene nog dat er geen domme vragen zijn ?
Ik lees heel vaak in [TRU] dat men met rituelen werkt - salie branden, heksenrituelen, dingen die je moet doen om geesten te verdrijven etc.,
En zo stom is het toch niet om je dan af te vragen of het ook zou kunnen werken met een muis ?
Denken jullie er zelf uberhaupt weleens over na, of doe je maar klakkeloos wat je verteld wordt ?
Soit, misschien is het voor jou niet zo interessant, maar dat vind ik nou weer interessant.
En dan de limit gaan zoeken - wanneer / waarmee werkt het wel, wanneer / waarmee niet... Genoeg leuke proefjes te doen !
Of is het niet de bedoeling om vragen te stellen, is de essentie van open-minded zijn dat je blindelings volgt ?
quote:Op donderdag 15 maart 2007 09:14 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Hoeraaaa, zie je wel dat er ergens diep van binnen in jou een wetenschappertje zit dat schreeuwt om naarbuiten te komen ?
Challenge aangenomen, glaasje draaien.quote:Op donderdag 15 maart 2007 00:33 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 27 februari 2007 13:39 schreef Mirage het volgende:
[..]
Casper is een erg vriendelijk spookje.
en verder... naar mijn idee de volgende dingen;
@QB, als er niets meer aan de hand is, is er niets meer aan de hand.
Gebeuren er nog wel dingen, sluit het dan af voor jezelf.
Schrijf een ritueel op waarmee het jouw bedoeling is dat wat er is te verdrijven of te stoppen.
Ja... schrijf er zelf 1 ! Het is namelijk niet het ritueel dat iets oproept, verdrijft of in gang zet. Het is de intentie, de wil, de bedoeling..... een ritueel is voornamelijk om dat wat je in gedachten hebt tastbaarder/visueler voor jezelf te maken, zodat je gedachten meer kracht krijgen.
In het midden gelaten of de gebeurtenissen te wijten zijn aan een extern iets of aan een deel van jezelf. (jijzelf kan, onbewust, ook van alles in gang zetten en vooral in stand houden), maak een afsluiting voor jezelf)
En nogmaals.. wat het glaasje draaien betreft.
het is niet het glas, het zijn niet de letters.... het zijn niet de "regels" die het "werkend" maken...
ook deze atributen zijn niets meer dan atributen om iets dat zowieso al kan tastbaar te maken waardoor het voor sommige mensen makkelijker/bereikbaarder wordt.
3 mensen willen bijvoorbeeld een appel visualiseren, echt "zien", zonder daadwerkelijk een appel te zien.
De 1 kan het zo zonder hulp of stimulans.
De ander krijgt het in het begin nog niet voor elkaar... hij krijgt het echter wel voor elkaar als hij in bijvoorbeeld in een groene ruimte gaat zitten.
De derde krijgt het ook dan niet voor elkaar, maar bij hem lukt het wel als hij zijn ogen dicht heeft en iets mag voelen wat de vorm van een appel heeft... of wanneer hij een appelgeur ruikt.
Het glas en de "regels", de letters of een bord.... het zijn niets meer dan hulpmiddelen in dezelfde zin als dat persoon 2 en 3 hulpmiddelen gebruiken.
natuurlijk denkt hij dat niet Lilith !quote:Op donderdag 15 maart 2007 10:01 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
![]()
Waarom nou weer zo'n opmerking?
Denk je nou werkelijk dat iedereen die zich bezig houdt met spiritualiteit alles zomaar voor waar aan neemt?
Je geeft die jongen toch niet serieus de term wetenschapper he!?quote:Op donderdag 15 maart 2007 10:49 schreef Mirage het volgende:
[..]
natuurlijk denkt hij dat niet Lilith !
Hoe kan je dat nou denken..... het is een wetenschappertje dat natuurlijk eerst de feiten heeft nagelopen.
En een grove scan door verschillende truth topics geeft al weer dat ook hier een diversiteit aan mensen rondstruint.
Naieve lieve mensen die alles geloven, mensen met ervaring, mensen die onderzoeken, mensen die alles mixen, ongeschreven bladen... en ga zo maar door.
Je moet nu niet insinueren dat L.D. zomaar iets aanneemt zonder onderzoek te verrichten.
hij formuleert hooguit zijn posts wat apart af en toe, waardoor het kan zijn dat sommige mensen de posts wat onjuist interpreteren.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
noooofffffiiiiiii maar ik heb het zonnetje in mijn kop...al weeeeeeeeken.....
en nu komt ie dan eindelijk.narcisjes
![]()
quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:52 schreef Ticker het volgende:
[..]
Je geeft die jongen toch niet serieus de term wetenschapper he!?
T'is gewoon een van de vreemde vogels die hier probeert wetenschappelijk te zijn, maar eigenlijk niet verder nadenken dan hun neus lang is.
Ja, de persoon overlijdtquote:Op donderdag 15 maart 2007 15:10 schreef atmosphere1 het volgende:
Het enige wat we er zeker over weten is dat er tijdens het moment van overleiden iets gebeurd.
Crapquote:Er verdwijnt plotseling een gram of 25 dacht ik dit is meetbaar met een nauwkeurige weegschaal.
Tja, dan zou porcelein of metaal ook moeten werken, een ronde asbak ook, etc.quote:Ik geloof niet dat een glas gaat bewegen . Wel logisch is op zich de keuze voor een glas ,het oppervlak is zeer glad en daardoor kaatst energie er het best op af . Ook is het rond zodat het van meerdere kanten werkt.
Ben je er niet van op de hoogte dat een glas ook helemaal geen must isquote:Op donderdag 15 maart 2007 16:00 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ja, de persoon overlijdt
[..]
Crap
Meneer MacDougall - die dat onderzoek deed in 1907 - gebruikte een onbetrouwbare opstelling / methode,
het was destijds uberhaupt niet goed mogelijk om zo nauwkeurig te meten en hij heeft maar 6 mensen gewogen, waarvan er 2 metingen misgingen.
Zelfs MacDougall zelf zei dat er aan zijn onderzoek geen conclusies verbonden mochten worden.
[..]
Tja, dan zou porcelein of metaal ook moeten werken, een ronde asbak ook, etc.
Dat lijkt me nou leuk om te testen dus.
"zo nauwkeurig" ? Zelfs met een ouderwetse balans uit 1800 kan je per gram meten ! een crap argumentquote:Crap
Meneer MacDougall - die dat onderzoek deed in 1907 - gebruikte een onbetrouwbare opstelling / methode,
het was destijds uberhaupt niet goed mogelijk om zo nauwkeurig te meten en hij heeft maar 6 mensen gewogen, waarvan er 2 metingen misgingen.
Zelfs MacDougall zelf zei dat er aan zijn onderzoek geen conclusies verbonden mochten worden.
Jij beweerd dus wel gewoon dat het glas of wat dan ook met "gedachtekracht" in beweging wordt gezet?quote:Op donderdag 15 maart 2007 16:33 schreef Mirage het volgende:
[..]
Ben je er niet van op de hoogte dat een glas ook helemaal geen must is
Er zijn ook mensen die houten plancettes gebruiken, ikzelf heb een glazen glad rond plat ding.
En glaasje draaien is hetzelfde principe in mijn beleving als automatiasch schrift, tekenen, Ouijabord etc...
het is "een methode".
En welke methode je hanteert is gewoon afhankelijk van wat je ligt en wat voor JOUW symbolische of wat voor waarde dan ook heeft.
quote:
Lol, ja. Nou uhhh...Mirage, ik wil mn hand best een keer op jouw muis leggen hoorquote:Op maandag 19 maart 2007 10:07 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
"Ja glaasje draaien kan, maar een online ouija-board, hoe ken dat nou ?"
Briljante opmerking
Naja, er wordt hier net verteld dat het niet perse met een glas hoeft maar met alles kan.
Dan kun je toch ook "glaasjedraaien" door je hand op je muis te leggen ?
Dan kunnen "geesten" je muiscursor besturen !
Edit:
Nog leuker, als je 2 USB muizen aansluit kun je bv. Pong gaan spelen tegen een geest !![]()
Nee, ik beweer dat het niet uitmaakt wat je gebruikt als het maar goed glijdt (eventueel kan je dat verbeteren door vilt oid eronder te bevestigen).quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:49 schreef atmosphere1 het volgende:
[..]
Jij beweerd dus wel gewoon dat het glas of wat dan ook met "gedachtekracht" in beweging wordt gezet?
Even ter ondersteuning van deze post.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 18:13 schreef atmosphere1 het volgende:
Er bestaat zeker zoiets als je onderbustzijn, daardoor kun je bv 'gevoelsmatig' op iets reageren en daardoor kun je dromen . Het is niet direct controleerbaar.
Ik ben er niet van overtuigd dat iets werkelijk in beweging gezet kan worden door middel van een onbekende energie. Als dat wel kan is het ook niet moeilijk te bewijzen / aan te tonen
Nou ja, onzin, ik denk dat het gewoon een manier is van jezelf openstellen voor contact met een entiteit. Alleen dat hebben veel mensen blijkbaar toch niet echt in de gaten, of nemen dat niet serieus.quote:Op woensdag 21 maart 2007 14:06 schreef Gardner het volgende:
glaasje draaien is onzin, maar de krachten die erdoor vrij kunnen komen niet.
Of het is jezelf openstellen voor je eigen angsten en/of wishful thinking, en heeft het niks met entiteiten enzo te maken.quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:06 schreef maedel het volgende:
[..]
Nou ja, onzin, ik denk dat het gewoon een manier is van jezelf openstellen voor contact met een entiteit. Alleen dat hebben veel mensen blijkbaar toch niet echt in de gaten, of nemen dat niet serieus.
Dus, jezelf openstellen voor je eigen angsten is jezelf opnaaien? Ja, ik denk inderdaad dat het ook beter is om alles weg te stoppen en op je 49e aan een hartkwaal te overlijden.quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:10 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Of het is jezelf openstellen voor je eigen angsten en/of wishful thinking, en heeft het niks met entiteiten enzo te maken.
Kortom jezelf een beetje opnaaien of overtuigen.
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt.quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:29 schreef maedel het volgende:
[..]
Dus, jezelf openstellen voor je eigen angsten is jezelf opnaaien? Ja, ik denk inderdaad dat het ook beter is om alles weg te stoppen en op je 49e aan een hartkwaal te overlijden.
Vergeef me als ik het mis heb, maar ik dacht dat de vraag uit de OP was of het gevaarlijk is , of onzin of...quote:Misschiem moet het woord Cold Readen nog een keer in een reactie van je, dat heb ik hier namelijk nog niet gezien. Waarschijnlijk heeft bij het glaasje draaien namelijk één van je maten een cursus Cold Readen van het web gedaan en zit die de boel op te naaien.![]()
Nou, daar zou ik inderdaad ook heel bang van worden.
Geef me tien minuten en ik ouwehoer hier je reactie om naar het wetenschappelijk bewijzen van de aankoop van een pak melk. <zucht>
Soms kun je dingen ook gewoon aannemen. Daar zijn we tenslotten allemaal ooit mee begonnen.
Euhm ja, dat is dan weer een aanname van jou.quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:40 schreef L.Denninger het volgende:
Voorlopig gebruik je nog steeds internet om te communiceren, geen telepathie of glaasje-draai-telefoon.
dan zeggen ze: ey swa..quote:Op zondag 18 februari 2007 23:16 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dan ken je Amsterdam niet!Just kidding.
![]()
![]()
Laten ze nou hier "boven" geen internet en telefoon hebbenquote:Op woensdag 21 maart 2007 15:40 schreef L.Denninger het volgende:
Voorlopig gebruik je nog steeds internet om te communiceren, geen telepathie of glaasje-draai-telefoon.
Dat was mijn punt, hij kan wel zeggen "vroeger deden we het allemaal op aannames !" maar we zijn juist zo ver gekomen door niet meer zomaar dingen aan te nemenquote:Op woensdag 21 maart 2007 16:56 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Laten ze nou hier "boven" geen internet en telefoon hebben![]()
Daar heb je wel gelijk in maar het een sluit het ander niet uit.quote:Op woensdag 21 maart 2007 17:30 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Dat was mijn punt, hij kan wel zeggen "vroeger deden we het allemaal op aannames !" maar we zijn juist zo ver gekomen door niet meer zomaar dingen aan te nemen
Internet en telefonie is er niet gekomen door aan te nemen dat telepathie bestaat, maar door onderzoek te doen.
Volgens mij is dat er gekomen doordat mensen er behoefte aan hadden om met elkaar te communiceren.quote:Op woensdag 21 maart 2007 17:30 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Internet en telefonie is er niet gekomen door aan te nemen dat telepathie bestaat, maar door onderzoek te doen.
het leuke is, dat we dat allemaal zo normaal vinden dat we internetten etc, maar ergens is het wel heel spooky hoor!quote:Op woensdag 21 maart 2007 16:56 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Laten ze nou hier "boven" geen internet en telefoon hebben![]()
Telepathie was iets heel normaals heel vroeger hoor!quote:Op woensdag 21 maart 2007 17:30 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Dat was mijn punt, hij kan wel zeggen "vroeger deden we het allemaal op aannames !" maar we zijn juist zo ver gekomen door niet meer zomaar dingen aan te nemen
Nu nog in sommige gemeenschappen.quote:Op woensdag 21 maart 2007 21:50 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Telepathie was iets heel normaals heel vroeger hoor!
huh?quote:Op zaterdag 24 maart 2007 14:43 schreef atmosphere1 het volgende:
Telepathie is nu precies iets dat niemand maar dan ook niemand ooit heeft kunnen aantonen, zelfs niet toen er een miljoen klaar lag voor degene die het kon aantonen . Dan is het wat mij betreft ook niet iets waar we rekening mee moeten houden . De mens geloofd graag dat het kan , zou ook erg handig zijn ,maar helaas
hoezo heb je glaasje gedraaidquote:Op vrijdag 6 juli 2007 18:09 schreef Gewas het volgende:
Werkt wierrook tegen geesten?
nou er zijn wel honderden spullen die worden bewogen door bijv geesten en daar zitten je spieren ook niet aanquote:Op zondag 18 februari 2007 22:56 schreef Ferdie88 het volgende:
Omen? Dan heeft de geest in ieder geval een goed gevoel voor horror-films
http://www.imdb.com/title/tt0075005/
Maar persoonlijk denk ik dat het onzin is. De reden waarom je dingen ziet bewegen komt waarschijnlijk door het Carpenter effect
http://nl.wikipedia.org/wiki/Carpenter-effect
dus wat nog niet is aangetoond door de wetenschap omdat ze (nog) niet weten hoe , bestaat dan voor het gemak ook niet ? Het lijkt me dat twee mensen die telepathie hebben toch voor hun zelf hebben aangetoond dat het wel bestaat omdat dat hun ervaring is , hoezo moet je wachten totdat een ander mens op papier heeft gezet dat het bestaat . zijn we mongolen ? mogen we niet zelf denken ? moeten we leren van onze eigen ervaringen of wachten op die van een ander en hoe die ander dat ziet en bepaald of goedkeurt ? het onzichtbare is nog groter dan je kan bedenken , niet zo gek dat de wetenschap dat niet in een hokje heeft kunnen stoppen of kunnen meten of hoe ze het ook aan willen tonen . eigenlijk weten we nog niks , iedereen weet dat tweelingen een soort van telepathie hebben met elkaar ,quote:Op zaterdag 24 maart 2007 14:43 schreef atmosphere1 het volgende:
Telepathie is nu precies iets dat niemand maar dan ook niemand ooit heeft kunnen aantonen, zelfs niet toen er een miljoen klaar lag voor degene die het kon aantonen . Dan is het wat mij betreft ook niet iets waar we rekening mee moeten houden . De mens geloofd graag dat het kan , zou ook erg handig zijn ,maar helaas
wat zou je willen dat het doet dan?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 18:09 schreef Gewas het volgende:
Ik ben bang dat er geesten in huis zijn...quote:Op vrijdag 6 juli 2007 21:26 schreef maedel het volgende:
[..]
wat zou je willen dat het doet dan?
moeten ze weg? gewoon vragen(en dat meen ik serieus)
volgens mij is dat een beetje offtopic dan in hier, maar, heb je al eens geprobeerd om te vragen of ze weg willen gaan?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 02:23 schreef Gewas het volgende:
[..]
Ik ben bang dat er geesten in huis zijn...
vriendin van me begon tegen d'r gidsen te lullen, wist precies waar ze om d'r heen stonden, begon met automatisch schrift en schreef zo hele boekwerken vol en beweerde dat één van haar gidsen haar eens probeerde te wurgen. Ik had nergens last van maar ben er wel mee gestopt toen ze raar ging doen. Maar ze was al niet zo geestelijk stabiel want ze kraste al in d'r armen voor ze met glaasje draaien begon. Het ligt er maar net aan hoe je er zelf tegenover staat. Ik begin nu steeds skeptischer te worden, maar zij ging er toen echt helemaal in op terwijl er voor hetzelfde geld echt helemaal niks gebeurde. Misschien heeft ze zich alles ingebeeld of ze was er meer vatbaar voor.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 08:13 schreef milagro het volgende:
kan diegene die zegt dat glaasjedraaien bloedlink is, eens komen met aantoonbaar ware gevallen waarbij iemand die glaasje droeiin gevaar is gekomen, doorgedraaid is, voor het leven angstig of whatever, en waar het ook aantoonbaar is dát het door het glaasje draaien komt?
je hoort wel steeds, oe niet doen, en het waarom ervan, maar is dat niet net zo ongeloofwaardig als het hele glaasje draaien zelf/
ja, sorry, aan zo'n verhaal heb ik niets, zeker niet als het een labiele krasser betreft , het voorbeeldquote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:12 schreef CherryLips het volgende:
[..]
vriendin van me begon tegen d'r gidsen te lullen, wist precies waar ze om d'r heen stonden, begon met automatisch schrift en schreef zo hele boekwerken vol en beweerde dat één van haar gidsen haar eens probeerde te wurgen. Ik had nergens last van maar ben er wel mee gestopt toen ze raar ging doen. Maar ze was al niet zo geestelijk stabiel want ze kraste al in d'r armen voor ze met glaasje draaien begon. Het ligt er maar net aan hoe je er zelf tegenover staat. Ik begin nu steeds skeptischer te worden, maar zij ging er toen echt helemaal in op terwijl er voor hetzelfde geld echt helemaal niks gebeurde. Misschien heeft ze zich alles ingebeeld of ze was er meer vatbaar voor.
zoiets jaquote:Op zaterdag 7 juli 2007 16:32 schreef Diederik_Duck het volgende:
Het is flauwekul, en als je ervaringen anders uitwijzen is er iets mis met je perceptie van de werkelijkheid.
Zou je dat nou wel doenquote:Op zaterdag 7 juli 2007 16:38 schreef milagro het volgende:
[..]
zoiets ja
ik ga eens een flinke drol draaien denk ik, kijken wat er dan gebeurt
quote:Op maandag 19 februari 2007 00:23 schreef VaLkyRie het volgende:
Ik heb geen idee of ik erin moet geloven of niet. Heb het nog nooit geprobeerd alhoewel ik het wel interessant vind. Het oudste boek op aarde geeft zelfs al aan dat het bestaat. In de bijbel roept saul samuel op via een medium als ik me niet vergis. Das geen glaasje draaien maar toch...
hoe wil je aan aantoonbare gevallen komen?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 08:13 schreef milagro het volgende:
kan diegene die zegt dat glaasjedraaien bloedlink is, eens komen met aantoonbaar ware gevallen waarbij iemand die glaasje droeiin gevaar is gekomen, doorgedraaid is, voor het leven angstig of whatever, en waar het ook aantoonbaar is dát het door het glaasje draaien komt?
je hoort wel steeds, oe niet doen, en het waarom ervan, maar is dat niet net zo ongeloofwaardig als het hele glaasje draaien zelf/
Ja maar een goochelaar kan ook veel voorbeelden van iets geven met overtuiging, maar dat maakt het niet meer waar hequote:Op zaterdag 7 juli 2007 19:07 schreef huupia het volgende:
[..]
hoe wil je aan aantoonbare gevallen komen?
proces verbalen ofzo?
ik heb de verhalen ook gehoord uit mijn kennissenkring dat bepaalde personen na het glaasje draaien niet meer dezelde waren.
en dat heeft niets te maken of er echt een geest is of niet.
personen die labiel zijn en gaan glaasje draaien hebben een grote kans om een of ander geestelijk trauma op te lopen.
mijn advies is : verre van houden
ps: iemand bekend met het werk van john a. keel ?
ik heb 2 boeken van hem gelezen en hij beweert dat ufo's,geesten,poltergeists,elfen, little man allemaal 1 en dezelfde oorsprong hebben.
hij brengt het iig overtuigend met een hoop voorbeelden
hij noemt ze ultra aardsen of elementalen. zij schijnen alles over ons te weten ( vandaar dat mensen ook denken dat ze echt een famililid hebben opgeroepen)
misschien een aanrader hier voor geinteresserden
al met al is mijn mening dat je je beter niet met dit soort zaken moet bezighouden ( zeker niet als je niet sterk van geest bent)
ufo's - operatie paard van troje 1970
onze belaagde planeet 1971
van een goochelaar weet je van te voren dat je in de maling wordt genomenquote:Op zaterdag 7 juli 2007 19:25 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja maar een goochelaar kan ook veel voorbeelden van iets geven met overtuiging, maar dat maakt het niet meer waar he![]()
dat trauma was dan gewoon 'wating to happen' wmb, hoor, en had door allerhande zooi getriggered kunnen worden.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 19:07 schreef huupia het volgende:
[..]
hoe wil je aan aantoonbare gevallen komen?
proces verbalen ofzo?
ik heb de verhalen ook gehoord uit mijn kennissenkring dat bepaalde personen na het glaasje draaien niet meer dezelde waren.
en dat heeft niets te maken of er echt een geest is of niet.
personen die labiel zijn en gaan glaasje draaien hebben een grote kans om een of ander geestelijk trauma op te lopen.
Ik zou zeggen, bewijs dan maar eens dat dat zo is....quote:Op zaterdag 7 juli 2007 16:32 schreef Diederik_Duck het volgende:
Het is flauwekul, en als je ervaringen anders uitwijzen is er iets mis met je perceptie van de werkelijkheid.
ja en nogmaals, labiele mensen moeten sowieso geen 'rare ervaringen' willen opdoen, die flippen bij het minste geringste.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 19:58 schreef huupia het volgende:
in het vorige topic was het geloof ik de ts die ook ging draaien. daarna kreeg hij toch wel last van allemaal dingen in zijn huis.
of dat ook echt zo is of alleen in zijn geest weet je niet. feit is wel dat labiele personen totaal kunnen wegflippen op zoiets.
vandaar mijn welgemeende advies
mensen die dan gaan roepen " kom op met dat bewijs " zeg ik : ga dan gerust je gang, maar niet later komen piepen als ze stemmetjes gaan horen
Je hebt inderdaad geen glas nodig om jezelf open te stellen voor nare entiteiten, dat is zo... Waarom zou dat ook?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 20:25 schreef milagro het volgende:
heeft dus niets met glaasjes draaien te maken, maar met de labiliteit van die persoon.
Het probleem is dat juist die labiele personen zich vaak aangetrokken voelen tot dit soort geneuzel spiritualiteitquote:Op zaterdag 7 juli 2007 20:25 schreef milagro het volgende:
[..]
ja en nogmaals, labiele mensen moeten sowieso geen 'rare ervaringen' willen opdoen, die flippen bij het minste geringste.
heeft dus niets met glaasjes draaien te maken, maar met de labiliteit van die persoon.
oeps, dit was ff een sneer aan iedereen in dit topic die zich met "draaien" bezighoudquote:Op zaterdag 7 juli 2007 21:20 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Het probleem is dat juist die labiele personen zich vaak aangetrokken voelen tot dit soort geneuzel spiritualiteit
Ik heb hier ook eens gevraagd of het perse een glas moet zijn, of dat het ook kan met een asbak, wc-rol,
of met een computermuis bijvoorbeeld.
Dat je de muiscursor letters op het scherm laat aanwijzen
Hoezo? Ik claim helemaal niets, de glaasjesdraaiers doen dat. Ergo, zij bewijzen maar. Dat gaat uiteraard niet lukken, maar dat terzijde.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 20:21 schreef maedel het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, bewijs dan maar eens dat dat zo is....
nee, je nodigt gewoon de spoken in jezelf uit, tenminste als je een labiele geest hebt.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 20:28 schreef maedel het volgende:
[..]
Je hebt inderdaad geen glas nodig om jezelf open te stellen voor nare entiteiten, dat is zo... Waarom zou dat ook?
Blijft wel dat je met de handeling negatieve figuren uitnodigt.
ja iddquote:Op zondag 8 juli 2007 22:12 schreef osho het volgende:
ik vraag me altijd af waarom al die geesten toch zo'n glas en scrabble fetisj hebben ?
hoe weet jij dat ? hebben ze je dat verteld ?quote:Op zondag 8 juli 2007 23:14 schreef vaika83 het volgende:
Het zijn de overleden mensen niet naar de overkant kunnen of willen die het eerste reageren.
Dat hebben ze je verteld? Of evrzin je dat omdat het je wel interessant lijkt?quote:Op zondag 8 juli 2007 23:14 schreef vaika83 het volgende:
Elke manier van zomaar een willekeurige geest oproepen is gevaarlijk.
Het zijn de overleden mensen niet naar de overkant kunnen of willen die het eerste reageren.
Waarom zou een overleden persoon die in alle vrede over is met een stelletje pubers willen praten die voor sensatie geesten oproepen?quote:Op zondag 8 juli 2007 23:15 schreef osho het volgende:
[..]
hoe weet jij dat ? hebben ze je dat verteld ?
Zuiverende wierrook (salie) helpt om ruimtes te reinigen.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 18:09 schreef Gewas het volgende:
En waarom zijn er nooit verstandige en weldenkende mensen die hier ervaringen mee hebben? Waarom zijn het altijd de labiele zweverige types?quote:Op zondag 8 juli 2007 23:35 schreef vaika83 het volgende:
[..]
Waarom zou een overleden persoon die in alle vrede over is met een stelletje pubers willen praten die voor sensatie geesten oproepen?
Dat soort overleden mensen komen hoogstens af en toe eens een kijkje nemen bij hun dierbaren op aarde.
Overleden mensen die nog aardgebonden zijn pakken graag de kans aan om met aardgebonden mensen te praten.
Het gevaar kan zijn dat wanneer het om een slechte entiteit gaat diegene voor zijn eigen sensatie je dingen wijsmaakt of je bang maakt.
Hij kan zich ook aan je aura hechten om zo op jouw energie te teren of in het ergste geval bezit van je te nemen.
Ja ik ken iemand die een keer bezeten is geweest. Dat is geen pretje.
Je kan ook iemand treffen die geen idee heeft dat hij overleden is of niet weet wat te doen. In dat geval is het ontzettend sneu om van die persoon misbruik te maken voor je eigen plezier.
Dit weet ik allemaal door eigen en andermans ervaringen.
Je hoeft het niet te geloven, maar waarom je gezondheid riskeren voor iets waar je dan toch niet in geloofd?
Hoe is de bezeten geraakt, hoe uitte zich dat en hoe is het weer overgegaan?quote:Op zondag 8 juli 2007 23:35 schreef vaika83 het volgende:
Ja ik ken iemand die een keer bezeten is geweest. Dat is geen pretje.
ik heb geen idee. maar datzelfde vraag ik me af bij iemand die niet in alle vrede "over" isquote:Op zondag 8 juli 2007 23:35 schreef vaika83 het volgende:
[..]
Waarom zou een overleden persoon die in alle vrede over is met een stelletje pubers willen praten die voor sensatie geesten oproepen?
heb je daar wat overtuigend bronmateriaal bij of denk jij dit ?quote:Dat soort overleden mensen komen hoogstens af en toe eens een kijkje nemen bij hun dierbaren op aarde.
waarom ?quote:Overleden mensen die nog aardgebonden zijn pakken graag de kans aan om met aardgebonden mensen te praten.
ik heb er een keer een film over gezien. Dat was inderdaad geen pretje.quote:Ja ik ken iemand die een keer bezeten is geweest. Dat is geen pretje.
geen idee dat hij/zij dood is, maar wel via een glas en scrabble met je communiceren ?quote:Je kan ook iemand treffen die geen idee heeft dat hij overleden is of niet weet wat te doen. In dat geval is het ontzettend sneu om van die persoon misbruik te maken voor je eigen plezier.
ik zeg nergens dat ik het ga doenquote:Dit weet ik allemaal door eigen en andermans ervaringen.
Je hoeft het niet te geloven, maar waarom je gezondheid riskeren voor iets waar je dan toch niet in geloofd?
quote:Op zondag 8 juli 2007 23:52 schreef osho het volgende:
ik heb er een keer een film over gezien. Dat was inderdaad geen pretje.
Wat versta jij onder verstandige en weldenkende mensen?quote:Op zondag 8 juli 2007 23:44 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
En waarom zijn er nooit verstandige en weldenkende mensen die hier ervaringen mee hebben? Waarom zijn het altijd de labiele zweverige types?
Door te ver open te staan voor energieen zonder dat door te hebben en contact met de verkeerde gemaakt te hebben.quote:Op zondag 8 juli 2007 23:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoe is de bezeten geraakt, hoe uitte zich dat en hoe is het weer overgegaan?
Mezelf o.a.quote:Op maandag 9 juli 2007 00:05 schreef vaika83 het volgende:
[..]
Wat versta jij onder verstandige en weldenkende mensen?
Iig niet wetenschappelijk geschoold neem ik aan.quote:Ik geloof in geesten maar ben absoluut geen zweverig labiel type.
Verslaafden hebben veelal psychoses, en dat is prima behandelbaar met pillen. Echt, bezeten zijn zou ik niet verklaren met geesten van buitenaf, maar met een ontsporende geest van binnen.quote:Ik denk dat die mensen die jij beschrijft er ook slachtoffer van worden, maar zulke dingen voor zich houden omdat ze bang zijn voor gek versleten te worden.
Maar ik denk wel dat ze minder kans hebben om bezeten te raken omdat ze een gezonde aura hebben en als je niet in geesten geloofd sta je er minder open voor.
Labiele mensen, zoals bv verslaafden, hebben zwakke plekken in hun aura waardoor ze makkelijker bezeten kunnen worden of waardoor entiteiten zich makkelijker kunnen vast hechten aan de aura. Ook kunnen mensen te ver open staan voor energieen, zonder dat ze het door hebben.
quote:Op zondag 8 juli 2007 23:52 schreef osho het volgende:
[..]
ik heb geen idee. maar datzelfde vraag ik me af bij iemand die niet in alle vrede "over" is
[..]
Om energie te tappen van een levend persoon. Om aanspraak te hebben, om maar contact te houden met de plek waar ze niet vandaan willen en wie weet waarom nog meer. Loslaten kan soms verrekt moeilijk zijn
heb je daar wat overtuigend bronmateriaal bij of denk jij dit ?
[..]
Dat weet ik,omdat ik soms overleden dierbaren van mezelf en van anderen kan zien of voelen.
Andere overledenen ook soms.
Heb geen tastbaar bewijs. ALs ik dat al wel had werd het toch voor vals uitgemaakt, dus waarom moeite doen. Daarbij maakt mij niks uit als anderen niet in geesten geloven
waarom ?
[..]
[b[zie 2 antwoorden naar boven. [/b]
geen idee dat hij/zij dood is, maar wel via een glas en scrabble met je communiceren ?
[..]
neuh wsl niet. Maar je hoeft niet perse geesten op te roepen via glaasje draaien of zo'n bord. Gewoon roepen kan ook werken, t gaat om de gedachtekracht. Zo werkt dat bord en glas ook.
ik zeg nergens dat ik het ga doen
mooi![]()
quote:Op maandag 9 juli 2007 00:22 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Mezelf o.a.![]()
[..]
wat voor een persoon ben jij dan, en wie zijn die o.a.?
Iig niet wetenschappelijk geschoold neem ik aan.
Ik ben met een 8 voor scheikunde geslaagd, verder niks mee gedaan. Wetenschap is interessant maar verklaart naar mijn idee niet alles.
Verslaafden hebben veelal psychoses, en dat is prima behandelbaar met pillen. Echt, bezeten zijn zou ik niet verklaren met geesten van buitenaf, maar met een ontsporende geest van binnen.
Ik geloof dat beide mogelijk is
Ik ben wel nieuwsgierig naar hoe men dit soort zaken kan geloven, en dit topic kwam voorbij in de AT. Maar ik geloof er zelf niets van; alhoewel ik altijd opensta voor onderbouwde opvattingen. Helaas gaan die in dit soort topics meestal niet verder dan 'maar ik voel dat er meer is', 'de wetenschap weet/verklaart ook niet alles' etc. Het is veelal de weg van de makkelijkste verklaring kiezen, en daar ben ik niet erg van onder de indruk.quote:Op maandag 9 juli 2007 00:44 schreef vaika83 het volgende:
Waarom zitten alle mensen die niet in geesten geloven in dit topic/subfora eigenlijk?
Gewoon nieuwschierig![]()
Ik ben extreem rationeel, ik geef het toe. Ik ben dan ook absoluut niet vatbaar voor zweverige verklaringen.quote:
Ik heb geloof ik een boel posts terug al gevraagd om "bewijs" dat het niet zo is. Dat heb ik vooralsnog nog niet gezien. M.a.w. tot nu toe ga jij meer uit van aannames dan degenen die zeggen het zelf meegemaakt te hebben.quote:Op maandag 9 juli 2007 00:52 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik ben extreem rationeel, ik geef het toe. Ik ben dan ook absoluut niet vatbaar voor zweverige verklaringen.
Een acht voor scheikunde, op VWO niveau? Dat is onvergelijkbaar met een WO manier van denken...
En dat de wetenschap niet alles verklaart, dat ben ik helemaal met je eens. Het biedt echter wel de middelen om tot steekhoudende verklaringen te komen, iets waar het in dit soort topics nogal eens aan schort.
Onzin, ik claim niets; althans niets anders dan dat ik zonder steekhoudende bewijzen niet geloof dat glaasjedraaien iets anders is dan volksverlakkerij; waar de glaasjedraaiers claimen dat er allerlei tot op heden onbewezen zaken optreden bij het glaasjedraaien, wat ze van mij dan ook mogen aantonen. Dat lijkt mij een keurige bewijslastverdeling.quote:Op maandag 9 juli 2007 07:40 schreef maedel het volgende:
[..]
Ik heb geloof ik een boel posts terug al gevraagd om "bewijs" dat het niet zo is. Dat heb ik vooralsnog nog niet gezien. M.a.w. tot nu toe ga jij meer uit van aannames dan degenen die zeggen het zelf meegemaakt te hebben.
Ach ja, het zal wel. Je kan jezelf ook van alles wijsmaken (de eigen geest is heel creatief wat dat betreft), die optie ook wel eens overwogen?quote:Rationeel denken is ook niet alles hoor
Ik heb een iq van 143 en ben universitair geschoold, en tóch had ik een aanhechting en negatieve entiteiten in mijn huis. Sinds die weg zijn gaat het een stuk beter.
In je priveleven misschien, maar laten we alsjeblieft niet doen alsof subjectieve belevingen meer zijn dan dat: subjectieve belevingen.quote:Ik heb ook "geestactiviteiten" op film, maar die durf ik niet te laten zien uit angst voor de reacties die je hier altijd leest. Waarom zou ik mezelf voor gek laten zetten?
Het is echt heel jammer dat de westerse maatschappij zo in elkaar steekt dat mensen opgevoed worden als dat rationeel denken het allebeste is wat er is. Dat is het niet naar mijn idee. Je moet het allebei doen.
Ik geloof daar niet zo in, maar goed dat had je al door geloof ik.quote:Wat glaasje draaien betreft, kijk eens naar wat figuren hier op fok, die het gewoon leuk vinden om overal te zieken. Entiteiten zijn net mensen hoor, zulke lui hangen er ook. En ze hebben alle tijd van de wereld.
Stel je hebt er zo eentje constant bij je.![]()
En dan heb je 'm nog zelf uitgenodigd ook![]()
Inderdaad, dat had ik allang door.quote:Op maandag 9 juli 2007 09:59 schreef Diederik_Duck het volgende:
Ik geloof daar niet zo in, maar goed dat had je al door geloof ik.
wat mij betreft moet je helemaal niets bewijzen. je mag verkondigen wat je gelooft net als dat ieder ander dat mag.quote:Op maandag 9 juli 2007 10:14 schreef maedel het volgende:
Blijft nog steeds mijn vraag eigenlijk, waarom de mensen die dan het tegenover gestelde geloven iets zouden moeten bewijzen.
ik weet niet of wat "normaal" is wat de meeste mensen denken. als we het hebben over wetenschap als graadmeter voor "normaal" denk ik niet dat dat direkt is wat de meeste mensen denken.quote:Die andere dingen, ja, goed, jij mag van mij best alleen rationeel blijven denken hoor. Prima
Het komt alleen altijd een beetje zo over alsof de mensen die iets anders geloven dan mensen zoals jij (ik gooi het voor het gemak even op één hoop n.o.i.) labiel zijn. En dat de het rationele, bewezen verhaal het enige is, en al het andere een gevolg van "geestelijk niet in orde zijn".
Wat normaal is, is dat al ooit bewezen? Normaal is gewoon "dat wat de meeste mensen denken en hebben". Niet meer en niet minder.
in ieder geval blijft het niet meer dan een ervaring. maar prima verder hoorquote:Op mijn ervaringen, die ik dus bereid ben om je te vertellen, omdat je om "bewijzen" vraagt, krijg ik als antwoord "ach ja, het zal wel". Wat is dat nou voor antwoord? Kwam je er even niet meer uit? Zo kun je toch geen gesprek/discussie voeren?
En ja, ik heb overwogen dat het mijn eigen geest is. Natuurlijk is het mijn eigen geest. Hoe kan ik het anders ervaren?
nee, vind ik ook niet normaalquote:Als ik er zo eens goed over nadenk, is dat eigenlijk best wel een jaren 50 mentaliteit.
Waarom beginnen mensen die iets niet geloven toch altijd over bewijs? Bewijs dan eens dat de bijbel waar is. Hele volksstammen die op basis daarvan naar de kerk rennen en van alles en nog wat afwijzen. Vind je dat dan wel normaal?
En waarom zijn zij dan niet labiel?quote:Op maandag 9 juli 2007 10:42 schreef osho het volgende:
nee, vind ik ook niet normaal
maar daarmee zijn die gelovigen niet labiel hoor. dan zou ik m'n eigen ouders labiel moeten vinden.
en waarom wordt dan de hele tijd de suggestie gewekt dat mensen die geloven dat je met glaasje draaien een poort openzet voor entiteiten, én dat je daar ook veel last van kunt hebben, wél labiel zijn?quote:Op maandag 9 juli 2007 10:50 schreef osho het volgende:
[..]
omdat je voor geloof in iets onbewijsbaars niet persé labiel hoeft te zijn
En gij gleuft dá?quote:Op maandag 9 juli 2007 10:50 schreef osho het volgende:
[..]
omdat je voor geloof in iets onbewijsbaars niet persé labiel hoeft te zijn
dat weet ik niet. er zullen vast labiele types tussen zitten. maar dat heb je ook met mensen die niets gelovenquote:Op maandag 9 juli 2007 10:56 schreef maedel het volgende:
[..]
en waarom wordt dan de hele tijd de suggestie gewekt dat mensen die geloven dat je met glaasje draaien een poort openzet voor entiteiten, én dat je daar ook veel last van kunt hebben, wél labiel zijn?
mja, Balkenende en Rouvoet geloven ook stellig in een almachtige god, maar ze komen op mij niet labiel overquote:
ach ja, rationelen wordt dan weer verteld dat ze niet openminded zijn. maar goed, je moet op het laatst openminded zijn voor zoveel elkaar tegensprekende "theorieën"quote:Op maandag 9 juli 2007 11:07 schreef maedel het volgende:
ik word er in ieder geval niet echt vrolijk van, dat iedere keer mensen die iets anders dan "rationele gedachten" beweren/geloven voor labiel en geestesziek uitgemaakt worden.
Ik denk eerlijk gezegd dat dat komt omdat er van de "rationelen" vaak vrij snel een "bewijs dan"-reactie komt. En dat "je bent labiel" verwijt. Dan kun je ook niet zoveel meer eigenlijk.quote:Op maandag 9 juli 2007 11:27 schreef osho het volgende:
[..]
ach ja, rationelen wordt dan weer verteld dat ze niet openminded zijn. maar goed, je moet op het laatst openminded zijn voor zoveel elkaar tegensprekende "theorieën"
het labiel-gedeelte hoeft voor mij an sich ook niet zo nodig, hoewel ik persoonlijk ook wel van mening ben dat labiele mensen eerder te maken denken te krijgen met negatieve energie of hoe je dat noemen wilt, dan stabiele mensen.quote:Op maandag 9 juli 2007 11:28 schreef maedel het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat dat komt omdat er van de "rationelen" vaak vrij snel een "bewijs dan"-reactie komt. En dat "je bent labiel" verwijt. Dan kun je ook niet zoveel meer eigenlijk.
als er tegen je wordt gezegd dat je niet openminded genoeg bent dan kun je ook weinig meer. net als een gebedsgenezer tegen je zegt dat je geloof niet sterk genoeg is als z'n genezing niet blijkt aan te slaanquote:Op maandag 9 juli 2007 11:28 schreef maedel het volgende:
[..]
Dan kun je ook niet zoveel meer eigenlijk.
Je kunt stabiel dan ook vertalen als 'een gezonde, gesloten aura". En labiel als het tegenovergestelde. Dan hebben we het uiteindelijk wel over hetzelfde.quote:Op maandag 9 juli 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
het labiel-gedeelte hoeft voor mij an sich ook niet zo nodig, hoewel ik persoonlijk ook wel van mening ben dat labiele mensen eerder te maken denken te krijgen met negatieve energie of hoe je dat noemen wilt, dan stabiele mensen.
Ok, ik denk dus dat er veel meer mensen met een niet zo sterke afscherming rondlopen dan we denken, en dat die mensen dus vatbaar zijn voor negatieve energieën. Als je niet uitnodigt zou je je beschermlaag als gesloten(er) kunnen zien. Als je, serieus, glaasje draait (en dus geesten uitnodigt contact met je te maken), zet je in die beschermlaag een deurtje open. Daar kan dus op dat moment iedereen door naar binnen, als jij zelf geen ervaren poortwachter bent.quote:Het vragen om een bewijs vind ik zo gek nog niet, eigenlijk. Als je iemand ten sterkste afraadt om glaasje te draaien omdat het gevaarlijk zou zijn, vind ik een goede, onweerlegbare argumentatie toch wel gewenst.
Zo'n gebedsgenezer (die dat zegt), daar moet je naar mijn idee ook heel hard van wegrennenquote:Op maandag 9 juli 2007 11:36 schreef osho het volgende:
[..]
als er tegen je wordt gezegd dat je niet openminded genoeg bent dan kun je ook weinig meer. net als een gebedsgenezer tegen je zegt dat je geloof niet sterk genoeg is als z'n genezing niet blijkt aan te slaan
negatieve energie vind ik wat vaag. ik denk eerder dat dergelijke mensen wat somber zijn en dit aan een extern iets willen toeschrijven. da's makkelijk, dan ligt de oorzaak niet bij jezelf en hoef je zelf niets te doen.quote:Op maandag 9 juli 2007 11:43 schreef maedel het volgende:
en dat die mensen dus vatbaar zijn voor negatieve energieën.
van de andere kant, heb je nooit dat je met iemand die heel moeilijk doet een zwaar gesprek moet voeren? Hoe voel je je dan achteraf? Moe?quote:Op maandag 9 juli 2007 12:45 schreef osho het volgende:
[..]
negatieve energie vind ik wat vaag. ik denk eerder dat dergelijke mensen wat somber zijn en dit aan een extern iets willen toeschrijven. da's makkelijk, dan ligt de oorzaak niet bij jezelf en hoef je zelf niets te doen.
je zal daar soms best moe van worden ja.quote:Op maandag 9 juli 2007 13:03 schreef maedel het volgende:
[..]
van de andere kant, heb je nooit dat je met iemand die heel moeilijk doet een zwaar gesprek moet voeren? Hoe voel je je dan achteraf? Moe?
Dat hoeft niet alleen in een zwaar gesprek zo te zijn, je hebt gewoon mensen die ten alle tijde jouw energie weg halen, zelfs op feestjes bijv.quote:Op maandag 9 juli 2007 13:03 schreef maedel het volgende:
[..]
van de andere kant, heb je nooit dat je met iemand die heel moeilijk doet een zwaar gesprek moet voeren? Hoe voel je je dan achteraf? Moe?
Nou, daar doelde ik dus op.quote:Op maandag 9 juli 2007 13:35 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Dat hoeft niet alleen in een zwaar gesprek zo te zijn, je hebt gewoon mensen die ten alle tijde jouw energie weg halen, zelfs op feestjes bijv.
Dat soort mensen noemt men "energie-vampieren".
Hoe is het mogelijk dat ik dat helemaal gemist heb...quote:Op maandag 9 juli 2007 13:43 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Mag ik iedereen die in dit topic steeds vraagt om (wetenschappelijke) bewijzen nog even op het volgende wijzen:
Hoe nu verder?
Wie stelt, bewijst. Zo werkt het nu eenmaal. Je moet niet van mij gaan verwachten dat ik ga proberen te bewijzen dat ik gelijk heb, daarbij: het is onmogelijk te bewijzen dat iets niet bestaat.quote:Op maandag 9 juli 2007 10:14 schreef maedel het volgende:
[..]
Inderdaad, dat had ik allang door.
Blijft nog steeds mijn vraag eigenlijk, waarom de mensen die dan het tegenover gestelde geloven iets zouden moeten bewijzen.
Dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg alleen: dat wat niet bewezen is, moet je niet met een zweverige verklaring proberen te verklaren, dat verklaart namelijk helemaal niets.quote:Die andere dingen, ja, goed, jij mag van mij best alleen rationeel blijven denken hoor. Prima
Het komt alleen altijd een beetje zo over alsof de mensen die iets anders geloven dan mensen zoals jij (ik gooi het voor het gemak even op één hoop n.o.i.) labiel zijn. En dat de het rationele, bewezen verhaal het enige is, en al het andere een gevolg van "geestelijk niet in orde zijn".
Als iedereen waandenkbeelden zou hebben, zouden dat nog steeds waandenkbeelden zijn; het gedraag is dan wel 'normaal', de waarneming is verstoord.quote:Wat normaal is, is dat al ooit bewezen? Normaal is gewoon "dat wat de meeste mensen denken en hebben". Niet meer en niet minder.
Jawel hoor. Mensen die geestverschijningen zien beroepen zich altijd op eigen ervaringen, maar wat kan ik daar nu mee? Moet ik je op je blauwe ogen geloven dat het toch echt zo is? Daarom concentreer ik me op de aannemelijkheid, en tja, die is nihil.quote:Op mijn ervaringen, die ik dus bereid ben om je te vertellen, omdat je om "bewijzen" vraagt, krijg ik als antwoord "ach ja, het zal wel". Wat is dat nou voor antwoord? Kwam je er even niet meer uit? Zo kun je toch geen gesprek/discussie voeren?
Klopt. Dat zegt echter niet dat je je waarneming (daar ding ik niets op af!) goed hebt geduid.quote:En ja, ik heb overwogen dat het mijn eigen geest is. Natuurlijk is het mijn eigen geest. Hoe kan ik het anders ervaren?
Daar geloof ik dan ook niets van. Kom: hoe aannemelijk is het dat Jezus over water liep? Niet toch.quote:Als ik er zo eens goed over nadenk, is dat eigenlijk best wel een jaren 50 mentaliteit.
Waarom beginnen mensen die iets niet geloven toch altijd over bewijs? Bewijs dan eens dat de bijbel waar is. Hele volksstammen die op basis daarvan naar de kerk rennen en van alles en nog wat afwijzen. Vind je dat dan wel normaal?
Prima hoor.quote:Oh, en ik vind nog steeds dat glaasjedraaien heel erg af te raden is voor mensen die niet weten wat ze doen.
mag ik jou dan even wijzen op de TT?quote:Op maandag 9 juli 2007 13:43 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Mag ik iedereen die in dit topic steeds vraagt om (wetenschappelijke) bewijzen nog even op het volgende wijzen:
Hoe nu verder?
Wat voor jou onzin is wil dat nog niet zeggen dat dat voor een ander ook zo is, gelukkig is niet ieder mens hetzelfde.quote:Op maandag 9 juli 2007 14:51 schreef milagro het volgende:
[..]
mag ik jou dan even wijzen op de TT?
hoe wil je onzin ontkrachten dan?
oh wacht, met faith natuurlijk, willen geloven en dan is het zo.
En wat zeg je nu precies? Inderdaad: je zegt dat eenieder een eigen mening heeft. Mooi hoor.quote:Op maandag 9 juli 2007 15:18 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Wat voor jou onzin is wil dat nog niet zeggen dat dat voor een ander ook zo is, gelukkig is niet ieder mens hetzelfde.
Nee. Als er geen basis is in de realiteit, is het onzin, hoe veel meningen je er ook tegenover zet.quote:En wat de TT betreft, je kunt gewoon je mening geven, tuurlijk, maar ga niet vragen om wat voor (wetenschappelijk) bewijs dan ook.
Als jij het onzin vind, prima, maar dat is jouw mening.
Nee, voor jou is er geen basis in de realiteit, voor anderen wel.quote:Op maandag 9 juli 2007 15:20 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
En wat zeg je nu precies? Inderdaad: je zegt dat eenieder een eigen mening heeft. Mooi hoor.
[..]
Nee. Als er geen basis is in de realiteit, is het onzin, hoe veel meningen je er ook tegenover zet.
quote:Op maandag 9 juli 2007 15:18 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Wat voor jou onzin is wil dat nog niet zeggen dat dat voor een ander ook zo is, gelukkig is niet ieder mens hetzelfde.
En wat de TT betreft, je kunt gewoon je mening geven, tuurlijk, maar ga niet vragen om wat voor (wetenschappelijk) bewijs dan ook.
Met als verschil dat van degenen die zeggen dat je met glaasjedraaien of wat ook contact kunt maken met entiteiten niet beweren dat degenen die dat niet zo zien labiele persoonlijkheden zijn.quote:Op maandag 9 juli 2007 15:28 schreef milagro het volgende:
zolang men maar met wazige "het is nu eenmaal zo, geloof het of niet, klaar" komt aanzetten, moet je ook de 'onzin' reacties velen, die overigens lang zo onzinnig zijn als jij doet voorkomen, wel erg makkelijk afschuiven is dat.
Zo werkt het niet he. De realiteit is iets dat er is zonder daar een mening voor nodig te hebben. Dus: dat jij vindt dat iets zo moet zijn, zegt helegaar niks over hoe het werkelijk zit.quote:Op maandag 9 juli 2007 15:24 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Nee, voor jou is er geen basis in de realiteit, voor anderen wel.
ja, well fucking duhquote:Op maandag 9 juli 2007 15:30 schreef maedel het volgende:
[..]
Met als verschil dat van degenen die zeggen dat je met glaasjedraaien of wat ook contact kunt maken met entiteiten niet beweren dat degenen die dat niet zo zien labiele persoonlijkheden zijn.![]()
quote:Op maandag 9 juli 2007 15:35 schreef milagro het volgende:
[..]
ja, well fucking duh
wat valt er te labiliseren aan de zaken zien zoals ze zijn,
hallo, ik introduceerde het woord labiel niet, dat deed een glaasjesdraaier, vervolgens melden er meer dan alleen hij of zij dat het idd ms wel vaak labielo's betrof.quote:Op maandag 9 juli 2007 15:42 schreef maedel het volgende:
[..]
![]()
Nou, en dat is nou het verschill. Misschien zie ik wel iets heel anders, maar is het voor mij helemaal de waarheid. Waarom ben ik dan wel labiel, en jij niet?![]()
Stoer woord trouwens, labiliseren![]()
Ik vind het wel jammer dat je nou geen antwoord op mijn vraag geeft, maar goed, maakt niet uitquote:Op maandag 9 juli 2007 15:51 schreef milagro het volgende:
[..]
hallo, ik introduceerde het woord labiel niet, dat deed een glaasjesdraaier, vervolgens melden er meer dan alleen hij of zij dat het idd ms wel vaak labielo's betrof.
Ik kan me voorstellen dat jij (en anderen) het waarschuwen voor glaasje draaien onzin vinden.quote:Op maandag 9 juli 2007 15:51 schreef milagro het volgende:
[..]
hallo, ik introduceerde het woord labiel niet, dat deed een glaasjesdraaier, vervolgens melden er meer dan alleen hij of zij dat het idd ms wel vaak labielo's betrof.
dat 'toeval' constateerde ik niet, ik beaam het enkel maar, omdat het ook wel klopt.
discussies als deze zijn volkomen zinloos, als er van de sceptici verwacht wordt compleet open te staan, maar niet van de believers om eens buiten het 'geloof' te treden.
de vraag was "is glaasje draaien nu gevaarlijk of is dat onzin" , ik zeg nogmaals, als het geen onzin is, leg dan eens een aantoonbare link tussen het glaasje draaien en wat er daarna allemaal mis ging en kom dan niet met "labiele" voorbeelden zelf aanzetten (ik deed dat niet, nogmaals, de andere partij deed dat) maar met stabielo's... vooralsnog is dat niet gebeurd, dus ik wacht.
en tot die tijd zeg ik "onzin, dat gedreig met 'doe het niet, je roept iets op wat niet terug te draaien is".
kunnen we er dan niet beter een poll van makenquote:Op maandag 9 juli 2007 15:18 schreef Lilith-Wicca het volgende:
En wat de TT betreft, je kunt gewoon je mening geven, tuurlijk, maar ga niet vragen om wat voor (wetenschappelijk) bewijs dan ook.
ja, eigenlijk zou het dan moeten zijn:quote:Op maandag 9 juli 2007 16:45 schreef osho het volgende:
[..]
kunnen we er dan niet beter een poll van maken
1. onzin
2. gevaarlijk
![]()
figure of speechquote:Op maandag 9 juli 2007 13:35 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Dat soort mensen noemt men "energie-vampieren".
Ik begrijp dat dit zo overtuigend is, dat iedereen met stomheid geslagen is. Mooi.quote:Op maandag 9 juli 2007 15:45 schreef Diederik_Duck het volgende:
Even iets anders, wellicht verhelderend. Toen ik zes was geloofde ik in Sinterklaas. Ik had heel wat goede punten om erin te geloven: hij reed echt voorbij op zijn paard, ik zag het echt. Van zijn Pieten kreeg ik pepernoten, lekker hoor. Tevens kreeg ik cadeautjes, ook heel tastbaar. Toch was het volksverlakkerij, althans was mijn interpretatie van de werkelijkheid een onjuiste. Waarom zou iets anders gelden voor die geesten? Omdat jullie nu volwassen zijn?
ja, met stomheid geslagen, maar dan eigenlijk meer van "ja, dat gaat niks worden".quote:Op maandag 9 juli 2007 23:34 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik begrijp dat dit zo overtuigend is, dat iedereen met stomheid geslagen is. Mooi.
precies. Lekker latenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 08:05 schreef maedel het volgende:
[..]
ja, met stomheid geslagen, maar dan eigenlijk meer van "ja, dat gaat niks worden".
Het houdt ergens op hè, hoever je wilt gaan in een gesprek. Soms denk je gewoon van "laat maar". Dat was bij mij in ieder geval wel zo.
Eensquote:Op dinsdag 10 juli 2007 09:11 schreef vaika83 het volgende:
[..]
precies. Lekker laten![]()
Het is alleen beetje zonde er zo enorm van de orginele vraag afgeweken wordt.
Maar daar heb ik helaas nog geen reacties op gezien.quote:Op maandag 9 juli 2007 15:56 schreef maedel het volgende:
Nou oké, laten we het dan eens omdraaien, want met wel of niet labiel komen we er nooit denk ik. En in over en weer "schelden" heeft niemand zin denk ik.![]()
Waarom zou je nou glaasjedraaien als je geen contact maakt met overledenen? Wat is het doel dan?
Dat geeft precies aan hoe open minded men hier is. Er wordt geeist van de non-believers dat ze zich volledig openstellen voor alternatieve verklaringen, maar de believers mogen lekker vasthouden aan hun eigen meningen, iedereen heeft immers zijn eigen waarheid. Kijk, ik sta gewoon open voor andere verklaringen, maar alleen als die plausibel zijn. Ik verwacht dat ook van mijn gesprekspartners, maar dat is hier blijkbaar teveel gevraagd.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 08:05 schreef maedel het volgende:
[..]
ja, met stomheid geslagen, maar dan eigenlijk meer van "ja, dat gaat niks worden".
Het houdt ergens op hè, hoever je wilt gaan in een gesprek. Soms denk je gewoon van "laat maar". Dat was bij mij in ieder geval wel zo.
Dat is inderdaad een zeer interessant studiedoel. Nog interessanter is dan om uit zoeken of dat bewust of onbewust gebeurt.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 09:56 schreef L.Denninger het volgende:
Het doel kan bijvoorbeeld zijn om erachter te komen wie van de 5 mensen die zn vinger op het glaasje heeft het probeert te sturen
Van mij hoeven non-believers zich niet totaal open te gooien voor verklaringen. Ik begrijp best dat er mensen zijn die er niet in geloven. Dat vind ik helemaal prima.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:07 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat geeft precies aan hoe open minded men hier is. Er wordt geeist van de non-believers dat ze zich volledig openstellen voor alternatieve verklaringen, maar de believers mogen lekker vasthouden aan hun eigen meningen, iedereen heeft immers zijn eigen waarheid. Kijk, ik sta gewoon open voor andere verklaringen, maar alleen als die plausibel zijn. Ik verwacht dat ook van mijn gesprekspartners, maar dat is hier blijkbaar teveel gevraagd.
Dat is toch niet de aanleiding dan? Het gaat er mij om waarom je op het idee komt om glaasje te gaan draaien.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 09:56 schreef L.Denninger het volgende:
Het doel kan bijvoorbeeld zijn om erachter te komen wie van de 5 mensen die zn vinger op het glaasje heeft het probeert te sturen
Als je denkt dat mijn Sinterklaasverhaal bedoeld is om belachelijk te maken, dan kan ik je verzekeren dat dat niet zo is... Het is een sprekend voorbeeld van iets wat we allemaal kennen, en het illustreert uitstekend dat een beeld wat je als zeer gefundeerd beschouwde niet meer is/behoeft te zijn dan dat, een beeld.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:42 schreef vaika83 het volgende:
[..]
Van mij hoeven non-believers zich niet totaal open te gooien voor verklaringen. Ik begrijp best dat er mensen zijn die er niet in geloven. Dat vind ik helemaal prima.
Maar wat ik wel jammer vind is dat sommige van die mensen, mensen die er wel in geloven hier een beetje belachelijk komen maken.
Nu ja, dan zal je mij in ieder geval niet overtuigen.quote:Ik wil best uitleggen waarom ik iets vind of denk, maar als daar op flauw gereageerd word houd het voor mij op.
Ik kom hier om over bepaalde onderwerpen te praten, te leren en om mensen te helpen, en niet om bewijzen te leveren.
Je kunt op dat idee komen doordat andere mensen bijvoorbeeld heel stellig verkondigen dat ze met hun dode oma kunnen communiceren door een glas ondersteboven op tafel te zetten en hun vinger erop te leggen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:45 schreef maedel het volgende:
[..]
Dat is toch niet de aanleiding dan? Het gaat er mij om waarom je op het idee komt om glaasje te gaan draaien.
Maar er mag toch wel over gediscussieerd worden over en weer - met argumenten ?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:42 schreef vaika83 het volgende:
[..]
Ik kom hier om over bepaalde onderwerpen te praten, te leren en om mensen te helpen, en niet om bewijzen te leveren.
nou, kom dan eens met steekhoudende argumenten waarom het niet zo zou zijn? Behalve dan " dat het niet bewezen is"?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:02 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Maar er mag toch wel over gediscussieerd worden over en weer - met argumenten ?
Dat is ook de insteek van dit topic - zie de TT.
"Dat het niet bewezen is" is een argument. Ik zie niet in waarom dat in dit geval opeens niet gebruikt zou mogen worden, maar soit.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:18 schreef maedel het volgende:
[..]
nou, kom dan eens met steekhoudende argumenten waarom het niet zo zou zijn? Behalve dan " dat het niet bewezen is"?
En die Randi figuur mag er ook buiten gelaten worden
ja, dan is " omdat ik het meegemaakt heb" toch ook een argument?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 15:24 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
"Dat het niet bewezen is" is een argument. Ik zie niet in waarom dat in dit geval opeens niet gebruikt zou mogen worden, maar soit.
Wederom, jij vindt dat er een bijzondere claim gemaakt wordt, anderen vinden het allemaal helemaal niet zo bijzonder.quote:Uiteindelijk hou ik voor mezelf aan dat het uiteindelijk degene is die bijzondere claims maakt, die ook bijzonder bewijs moet leveren.
Nee, want dat mist de wetenschappelijke onderbouwing.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 15:38 schreef maedel het volgende:
[..]
ja, dan is " omdat ik het meegemaakt heb" toch ook een argument?
Dat is natuurlijk quatsch, ik kan ook zeggen dat de roze eenhoorn claimen niet bijzonder is "want hij bestaat gewoon".quote:Wederom, jij vindt dat er een bijzondere claim gemaakt wordt, anderen vinden het allemaal helemaal niet zo bijzonder.
Ja, sorry, maar zo sterk vind ik het allemaal niet hoor. Alles wat jij aanvoert kan gewoon met je eigen woorden weerlegt worden.
Nee hoor, ik ben alleen van mening dat je de bewijslast wilt omdraaien en niet zo goed bent in redeneren.quote:Waarschijnlijk ga je zometeen zeggen dat ik labiel ben, niet wetenschappelijk onderlegt, of, erger nog, " ok het zal wel" ....
ik begrijp, nu ik jou zo krom alles naar je toe zie redeneren, helemaal waarom jij gelooft wat je gelooftquote:Op dinsdag 10 juli 2007 15:38 schreef maedel het volgende:
[..]
ja, dan is " omdat ik het meegemaakt heb" toch ook een argument?
[..]
Wederom, jij vindt dat er een bijzondere claim gemaakt wordt, anderen vinden het allemaal helemaal niet zo bijzonder.
Ja, sorry, maar zo sterk vind ik het allemaal niet hoor. Alles wat jij aanvoert kan gewoon met je eigen woorden weerlegt worden.
Waarschijnlijk ga je zometeen zeggen dat ik labiel ben, niet wetenschappelijk onderlegt, of, erger nog, " ok het zal wel" ....
Ik ben er nu in ieder geval wel uit dat dit goedkoop is wat je doet. En je weet het ook (hoop ik).quote:Op dinsdag 10 juli 2007 15:55 schreef milagro het volgende:
[..]
ik begrijp, nu ik jou zo krom alles naar je toe zie redeneren, helemaal waarom jij gelooft wat je gelooft![]()
de bewijslast lígt ten alle tijden bij diegene die claimt, zo werkt dat.
je kan niet niets bewijzen, dat is rare onzinpraat, omdat je jezelf vastgeluld hebt en je dat weet
Aha, dus eigenlijk maakt het je niet uit wat andere mensen zeggen, je staat er toch niet voor open.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:22 schreef maedel het volgende:
[..]
Vastgeluld niet, ik kan dit eeuwig volhouden. Of ik het wil is een tweede eigenlijk.
Wat een nikszeggende opmerkingquote:Ik geloof helemaal niet wat ik geloof, ik geloof wat ik logisch acht.
Lees nou eens de definitie van 'wetenschap'.quote:Ik redeneer ook helemaal niet alles naar me toe. ik heb het niet eens over het onderwerp. Ik heb het er over dat men iets wetenschappelijk noemt, wat misschien wel helemaal niet wetenschappelijk is. Misschien is er wel meer over nagedacht dan je denkt.
Maar dat is waarschijnlijk te ingewikkeld voor sommige mensen, en al helemaal niet wetenschappelijk verifieerbaar. En godzijdank niet in een laboratorium aantoonbaar.
Jawel hoor, ik ben er op ingegaan, jij bent er niet meer op verder gegaan.quote:Ik heb geprobeerd om het topic weer vlot te trekken met de vraag waarom iemand dan überhaupt glaasje zou gaan draaien, maar daar is blijkbaar geen belangstelling voor.
Sommige mensen opperen mogelijkheden en vertellen waarom ze dingen wel of niet logisch vinden,quote:Elke poging tot een open gesprek wordt hier door bepaalde lieden afgezeken, zie ook de link waar eerder naar verwezen wordt. Elk topic waarin bepaalde mensen voorbij komen is gedoemd te mislukken.
Misschien ben ik ook wel één van die mensen. Prima dan. Ik heb het wel weer even gehad met TRU.
Ik laat me niet in mijn vrije tijd zo afzeiken. Discussiëren is prima, maar iemand krom, onzinpratend en labiel noemen gaat me te ver.
Soit, ik heb het 15 jaar geleden gedaan en mijn leven is sindsdien alleen maar fijner gewordenquote:Verder blijf ik bij mijn standpunt, glaasjedraaien is geen goed idee als je niet weeet waar je mee bezig bent. Als je jezelf graag toch een enkele reis PAAZ-afdeling bezorgt, dan moet je dat maar lekker doen. Succes ermee. Ieder moet toch z'n weg afleggen, hoe dan ook.
Nou, dan kun jij ons de andere kant van het verhaal vertellen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:43 schreef L.Denninger het volgende:
Soit, ik heb het 15 jaar geleden gedaan en mijn leven is sindsdien alleen maar fijner geworden
Ho ho, niet gelijk overhaaste conclusies gaan trekken, ik heb niet gezegd dat het een met het ander te maken hadquote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:06 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Nou, dan kun jij ons de andere kant van het verhaal vertellen.
Waarom is jouw leven sindsdien fijner geworden en hoe weet jij dat het door het glaasje draaien is gebeurd?
Had jouw leven niet hetzelfde gelopen als je geen glaasje had gedraaid?
Nou, ik vind dat toch een behoorlijk zekere stelling.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:43 schreef L.Denninger het volgende:
Soit, ik heb het 15 jaar geleden gedaan en mijn leven is sindsdien alleen maar fijner geworden
Maar waarom is dat dan zo?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:08 schreef L.Denninger het volgende:
Hoogstens even een voorbeeldje geven dat mensen die een keertje glaasje draaien niet gelijk in een gesticht eindigen of door Pinhead opgehaald worden
Ik denk dat de meeste het doen uit nieuwsgierigheid.quote:Op maandag 9 juli 2007 15:56 schreef maedel het volgende:
Waarom zou je nou glaasjedraaien als je geen contact maakt met overledenen? Wat is het doel dan?
"sindsdien" geeft alleen een temporale vergelijking aan, geen causaal verbandquote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:13 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Nou, ik vind dat toch een behoorlijk zekere stelling.
Je zegt zelf dat sindsdien je leven alleen maar fijner is geworden, dan kan ik er toch niets anders lezen dat het een duidelijk wel met het ander te maken heeft.
Mja, ik weet het ook niet.quote:Maar waarom is dat dan zo?
En het gegeven over het wel of niet labiel zijn laten we even buiten beschouwing, het zal er best mee te maken hebben maar het gebeurd ook met mensen die heel sterk in hun schoenen staan en het gewoon voor de lol eens proberen.
Dat is dan weer het volgende punt - de een vertelt me dat het contact inhoudt met overledenen ("want ik kreeg informatie die ik anders nooit zou kunnen weten !"), de ander dat het kennis is uit je onderbewustzijn, en dat je dus nooit antwoorden zult krijgen die je stiekem niet zelf al weet.quote:En hoewel ik regelmatig glaasje draai weet ik ook niet zeker of ik werkelijk met overledenen te maken heb.
Waar de antwoorden dan wel vandaan komen weet ik ook niet, ik ga er voor mezelf altijd vanuit dat ze uit mijn onderbewuste komen.
O daar kan ik heel duidelijk in hoorquote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:05 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
[..]
Dat is dan weer het volgende punt - de een vertelt me dat het contact inhoudt met overledenen ("want ik kreeg informatie die ik anders nooit zou kunnen weten !"), de ander dat het kennis is uit je onderbewustzijn, en dat je dus nooit antwoorden zult krijgen die je stiekem niet zelf al weet.
Het zou fijn zijn als op zijn minst daar consensus over bereikt kon worden
dat kan gewoon hoor, sommige overledenen blijven nog even in de geestenwereld hangen voordat ze reïncarneren.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:20 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Vandaar dat ik niet zal zeggen dat ik contact heb met overledenen
Ja dat weet ik wel, maar ik vind het toch vreemd dat iedereen, op wat voor manier dan ook, je hoort zeggen: ik heb contact met je opa-oma-tante enz.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 20:10 schreef osho het volgende:
[..]
dat kan gewoon hoor, sommige overledenen blijven nog even in de geestenwereld hangen voordat ze reïncarneren.
Nou mijn ervaring is , die paar keren dat ik een geest zag of voelde dat die geest wel komt ook als ik er niet aan denk of samen ben of alleen in mijn kamertje , dus daar heb je gelijk in ,quote:Op zondag 18 februari 2007 23:24 schreef ach het volgende:
[..]
Weet ik het, daarom vind ik het onzin. Als die geest zou komen als je met zn allen een glaasje vasthoudt dan komt ie ook wel als je in je eentje op je kamertje zit en je er aan denkt.
Als jij een roze eenhoorn hebt gezien met je eigen ogen en hij heeft bijvoorbeeld aan je gesnuffeld en je aaide hem ( ik zeg maar wat) dan bestaat die toch voor jou ook al heeft een ander die niet gezien ?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 15:24 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
"Dat het niet bewezen is" is een argument. Ik zie niet in waarom dat in dit geval opeens niet gebruikt zou mogen worden, maar soit.
Uiteindelijk hou ik voor mezelf aan dat het uiteindelijk degene is die bijzondere claims maakt, die ook bijzonder bewijs moet leveren.
Anders kom je op het verhaal van de roze eenhoorn - als ik zeg dat ie bestaat, en jij zegt van niet, ligt de bewijslast dan bij jou ?
Bestaat de roze eenhoorn dan tot jij kunt bewijzen dat het niet zo is ?
Hij bestaat voor jou ja, maar is zijn bestaan daarmee voor iedereen bewezen? Nee dat is het niet. En dat is nou juist het hele punt ....quote:Op zaterdag 21 juli 2007 12:18 schreef Summers het volgende:
[..]
Als jij een roze eenhoorn hebt gezien met je eigen ogen en hij heeft bijvoorbeeld aan je gesnuffeld en je aaide hem ( ik zeg maar wat) dan bestaat die toch voor jou ook al heeft een ander die niet gezien ?
Ervaringen komen voor het bewijs .quote:Op zaterdag 21 juli 2007 15:59 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Hij bestaat voor jou ja, maar is zijn bestaan daarmee voor iedereen bewezen? Nee dat is het niet. En dat is nou juist het hele punt ....
'quote:
Je mist het punt, ik trek alleen die vergelijking om aan te tonen dat wat je ervaart niet de waarheid hoeft te zijn.quote:Op maandag 23 juli 2007 12:35 schreef Ticker het volgende:
Die goeie ouwe vergelijking tussen mensen die Napoleon beweren te zijn, en mensen die een schim of geest menen gezien te hebben... die vind ik ondertussen zo uitgekauwd.
Zoek anders de statistieken erbij, zullen er vast net zo veel zijn. Niet.
dan zit het gekkenhuis vol met miskendenquote:
Kennelijk nog lang niet vol genoegquote:Op maandag 23 juli 2007 13:19 schreef milagro het volgende:
[..]
dan zit het gekkenhuis vol met miskenden
Gevaarlijk vind ik het pas als ik er iemand aan dood zie gaan, maar ik zou het zelf dan ook wel weer niet niet doen in mijn eigen woning.quote:Op zondag 18 februari 2007 22:45 schreef Gewas het volgende:
Omdat in de vorige topic teveel gebaggerd was moest hij dicht maar ik vind het toch een interessant onderwerp dus maar een nieuwe geopend nu.
Dit was de vorige openingspost:
'Ik hoor heel vaak van mensen dat het allemaal echt is, maar je hoort nooit verhalen van 'hey is saai en er gebeurd nix'
Ikzelf heb het een keer gedaan en toen raakte veel mensen in paniek en 'k begon zelf ook zomaar te trillen.
Iemand anders ook zoiets meegemaakt?
En ook mensen die het niet geloven en zelf geprobeerd hebben reageren please '
Wat zijn jullie ervaringen met glaasje draaien? Ik heb het vroeger met vrienden gedaan en die geest wist wat voor kleur trui ik aanhad en hij heette Omen en was 14 jaar. Nadat we geesten op hadden geroepen waren we heel bang geworden en ik was ervan overtuigd dat Omen op de trap zat dus toen durfde ik niet door de gang te lopen langs de trap. Ook is er een keer een boek uit de kast gevallen bij een vriend van me en we dachten dat dat door een geest was gebeurd.
Ikke wel.quote:Op maandag 23 juli 2007 19:14 schreef McKillem het volgende:
[..]
ik zou het zelf dan ook wel weer niet niet doen in mijn eigen woning.
Laten we de zieken erbuiten laten .. ik bedoel normaal gesproken zonder dat je ziek bent .quote:Op maandag 23 juli 2007 12:09 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
'
Aha.
Dus iemand die gek in z'n hoofd is en denkt dat ie Napoleon is, die is volgens jou ook Napoleon, want hij ervaart het tenslotte.
Het punt is juist dat je hersenen je voor de gek kunnen houden.
Dat je iets ervaart wil niet zeggen dat het echt is.
Goed voorbeeld , waarom zou in jouw geval iets anders gelden voor het NIET zien van de geesten ?quote:Op maandag 9 juli 2007 15:45 schreef Diederik_Duck het volgende:
Even iets anders, wellicht verhelderend. Toen ik zes was geloofde ik in Sinterklaas. Ik had heel wat goede punten om erin te geloven: hij reed echt voorbij op zijn paard, ik zag het echt. Van zijn Pieten kreeg ik pepernoten, lekker hoor. Tevens kreeg ik cadeautjes, ook heel tastbaar. Toch was het volksverlakkerij, althans was mijn interpretatie van de werkelijkheid een onjuiste. Waarom zou iets anders gelden voor die geesten? Omdat jullie nu volwassen zijn?
Dat is het hem nou juist. Er beginnen steeds meer aanwijzingen te komen dat het horen van stemmen en het zien van geesten in je hoofd zit. Het is dus zeer goed mogelijk (en imho het meest logische) dat je hersens een spelletje met je spelen.quote:Op woensdag 25 juli 2007 18:01 schreef Summers het volgende:
[..]
Laten we de zieken erbuiten laten .. ik bedoel normaal gesproken zonder dat je ziek bent .
Ook voor jou geldt :quote:Op woensdag 25 juli 2007 18:01 schreef Summers het volgende:
[..]
Laten we de zieken erbuiten laten .. ik bedoel normaal gesproken zonder dat je ziek bent .
Nee, omdat we die wetenschappelijk kunnen verifieren.quote:Goed voorbeeld , waarom zou in jouw geval iets anders gelden voor het NIET zien van de geesten ?
wie zegt dat jouw interpretatie van de werkelijkheid nu wel de juiste is ? omdat je volwassen bent ?
Komisch. Dit is de beste reactie, gestaaft met feiten en niemand die erop reageerd.quote:Op zondag 18 februari 2007 23:27 schreef Ericr het volgende:
Als je bedenkt dat het Ouija bord wordt verkocht door de firma Parker Brothers als een spel en je in de USA behoorlijke schade vergoedingen kan krijgen als een product zorgt voor schade aan personen, dan is wel duidelijk dat het hele principe van glasje draaien grote onzin is.
In een aflevering van Penn en Tellers 'Bullshit' werd dat ook wel duidelijk toen een testteam een Ouijaboard mocht gebruiken en later nog eens geblinddoekt. Alleen wisten ze niet dat het board toen al was omgedraaid en ze dus i.p.v. naar de verwachte Yes naar een stuk op het board gingen waar helemaal niets stond. Meer dan de kracht suggestie is het gewoon niet.
Had je iets anders verwacht in dit forum?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 08:15 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Komisch. Dit is de beste reactie, gestaaft met feiten en niemand die erop reageerd.
ThaMadEd , er zijn wel honderden voorbeelden te noemen op het gebied van bovennatuurlijke zaken die je niet zou kunnen hallucineren .. hoe zit het anders met de fysieke uitingen ? doe ik dat zelf met gedachtenkracht ? zie ik het andere mensen doen met hun gedachtenkracht ? dat is nog veel fantastischer dan en nog hoger gegrepen .quote:Op donderdag 26 juli 2007 17:45 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Dat is het hem nou juist. Er beginnen steeds meer aanwijzingen te komen dat het horen van stemmen en het zien van geesten in je hoofd zit. Het is dus zeer goed mogelijk (en imho het meest logische) dat je hersens een spelletje met je spelen.
Waarom denk je dat er vaak geesten worden gezien in grote oude gebouwen? Veel luchtstromingen die een ongemakkelijk en zelfs hallucinerend gevoel kunnen geven. Dit effect schijnt overigens nagebootst te kunnen worden met een ventilator in een warme ruimte. Ook kunnen bepaalde geluidsfrequenties angsten oproepen en tot slot zijn de hersenen van bepaalde mensen ook gevoelig voor fluctuaties in magnetische velden, wat hallunicerende beelden kan opleveren.
Wat het horen van stemmen betreft: daar heeft de UU laatst onderzoek naar gedaan en de conclusie die daaruit getrokken werd was dat het allemaal in het hoofd zit. Degene die stemmen hoort, produceert namelijk de stemmen in zijn eigen brein! Heb even geen zin om een uitgebreide toelichting erbij te geven maar tot zover![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |