abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 juli 2007 @ 20:40:32 #151
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_51213397
Geef mij maar Amsterdam
  vrijdag 6 juli 2007 @ 21:26:32 #152
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_51214814
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 18:09 schreef Gewas het volgende:
Werkt wierrook tegen geesten?
wat zou je willen dat het doet dan?
moeten ze weg? gewoon vragen (en dat meen ik serieus)
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
  vrijdag 6 juli 2007 @ 21:37:05 #153
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_51215103
Cool onderwerp, tvp-tje.

Voor mij geldt trouwens: ik zou echt niet weten of glaasje draaien echt werkt, of dat het nep is. Logischerwijs zou mijn antwoord moeten zijn: kan niet, is nep. Aan de andere kant heb ik ook genoeg verhalen gehoord over geesten e.d. om me aan het twijfelen te brengen.

Dus vandaar dat ik het zekere voor het onzeker neem, en me niet inlaat met glaasje draaien e.d. Ik heb geen zin om de rest van m'n leven achterom te moeten kijken omdat ik zo graag een keer geesten wilde oproepen.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_51222796
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 21:26 schreef maedel het volgende:

[..]

wat zou je willen dat het doet dan?
moeten ze weg? gewoon vragen (en dat meen ik serieus)
Ik ben bang dat er geesten in huis zijn...

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2007 02:23:37 ]
  zaterdag 7 juli 2007 @ 08:06:09 #155
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_51224319
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 02:23 schreef Gewas het volgende:

[..]

Ik ben bang dat er geesten in huis zijn...
volgens mij is dat een beetje offtopic dan in hier, maar, heb je al eens geprobeerd om te vragen of ze weg willen gaan?
pi_51224356
kan diegene die zegt dat glaasjedraaien bloedlink is, eens komen met aantoonbaar ware gevallen waarbij iemand die glaasje droei in gevaar is gekomen, doorgedraaid is, voor het leven angstig of whatever, en waar het ook aantoonbaar is dát het door het glaasje draaien komt?

je hoort wel steeds, oe niet doen, en het waarom ervan, maar is dat niet net zo ongeloofwaardig als het hele glaasje draaien zelf/
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zaterdag 7 juli 2007 @ 11:27:14 #157
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51226251
Nou-ou,....ik heb het ook ooit gedaan, toen ik 20 was, met 2 vriendinnetjes, en daarna hadden we toch wel last van wat rare dingen, zoals mensen die we 's nachts de trap op hoorden lopen hoorden praten terwijl er niemand was, en pannen die spontaan van het aanrecht vlogen enzo.

Ook heeft die (ik noem het maar even ) "energie" bepaalde dingen vorspeld die later uitkwamen en wij geen van drieen haden kunnen weten

Van angst besloten we toen maar met zijn drietjes in een bed te gaan slapen

Mijn opa had me er altijd al voor gewaarschuwd btw, die was voorzitter van een of andere spiritistische vereniging; "Harmonia" in Utrecht.
Hij deed ook aan magnetiseren bijvoorbeeld en ze hadden daar ook vaak van die avonden dat ze met een kruishout (Ouija) sessies hielden onder begeleiding dan he

Op een avond hadden ze dus weer zo's sessie en maakten ze contact met een entiteit, ze vroegen hem (haar?) zijn naam te spellen, langzaam bewoog het kruishout zich over de letters:

"J"
'"E"
"Z""
"U"
"S"

!

Iedereeen in rep en roer natuurlijk, was het mogelijk, zou het toch echt...?!

Trillend van spanning keken ze wat er nog meer werd gespeld..

Dat was:

"A"
"N"
"N"
"I"
"E"

....
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_51227253
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 08:13 schreef milagro het volgende:
kan diegene die zegt dat glaasjedraaien bloedlink is, eens komen met aantoonbaar ware gevallen waarbij iemand die glaasje droei in gevaar is gekomen, doorgedraaid is, voor het leven angstig of whatever, en waar het ook aantoonbaar is dát het door het glaasje draaien komt?

je hoort wel steeds, oe niet doen, en het waarom ervan, maar is dat niet net zo ongeloofwaardig als het hele glaasje draaien zelf/
vriendin van me begon tegen d'r gidsen te lullen, wist precies waar ze om d'r heen stonden, begon met automatisch schrift en schreef zo hele boekwerken vol en beweerde dat één van haar gidsen haar eens probeerde te wurgen. Ik had nergens last van maar ben er wel mee gestopt toen ze raar ging doen. Maar ze was al niet zo geestelijk stabiel want ze kraste al in d'r armen voor ze met glaasje draaien begon. Het ligt er maar net aan hoe je er zelf tegenover staat. Ik begin nu steeds skeptischer te worden, maar zij ging er toen echt helemaal in op terwijl er voor hetzelfde geld echt helemaal niks gebeurde. Misschien heeft ze zich alles ingebeeld of ze was er meer vatbaar voor.
Tap tap tap
pi_51231270
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 12:12 schreef CherryLips het volgende:

[..]

vriendin van me begon tegen d'r gidsen te lullen, wist precies waar ze om d'r heen stonden, begon met automatisch schrift en schreef zo hele boekwerken vol en beweerde dat één van haar gidsen haar eens probeerde te wurgen. Ik had nergens last van maar ben er wel mee gestopt toen ze raar ging doen. Maar ze was al niet zo geestelijk stabiel want ze kraste al in d'r armen voor ze met glaasje draaien begon. Het ligt er maar net aan hoe je er zelf tegenover staat. Ik begin nu steeds skeptischer te worden, maar zij ging er toen echt helemaal in op terwijl er voor hetzelfde geld echt helemaal niks gebeurde. Misschien heeft ze zich alles ingebeeld of ze was er meer vatbaar voor.
ja, sorry, aan zo'n verhaal heb ik niets, zeker niet als het een labiele krasser betreft , het voorbeeld

nee, gewoon iemand die volkomen normaal was, happy, gezellig in het leven staand, skeptisch maar na een poging tot glaasje draaien wekenlang van slag was, in de war, opgenomen in een kliniek, achtervolgd door geesten, weet ik wat.

er wordt steeds gezegd "doe het niet!!!!!!!! rommel niet met gene zijde als je niet weet waar je mee te maken hebt, niet weet waar je mee bezig bent!!!!!" , maar geef nu eens (niet jij, hoor, maar een algemene vraag) aantoonbare bewijzen dat het slecht met je afloopt als je dat wel doet...
  zaterdag 7 juli 2007 @ 16:01:13 #160
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_51233098
ja, ik vind het eigenlijk niet meer dan logisch.
Je zet daarmee je deur open eigenlijk, voor goede maar ook voor slechte geesten/entiteiten/energieen whatever. En dat je met het glas weggooien/uitspoelen automatisch de deur dichtdoet lijkt me dan weer niet zo logisch. Als je niet weet waar je mee bezig bent, dan is het het wat mij betreft net zoiets als 'snachts je achterdeur open laten staan.

Om bewijzen vragen vind ik flauw (maar dat is altijd in truth ).
En klasgenootje draaide thuis vroeger regelmatig met het hele gezin als avondvermaak. Die zag dan ook 's nachts de geesten boven haar bed hangen. Weet ik veel of ze dat verzonnen heeft.
Ze was er wel bang van geworden in ieder geval.

edit: je zet niet alleen de deur open, je nodigt ze zelfs uit!
  zaterdag 7 juli 2007 @ 16:03:35 #161
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_51233156
Volgens mij heeft het ook met geloven te maken, je gelooft in geesten en je gaat vervolgens spoken zien. Het geloof wordt zichtbaar omdat je ermee bezig bent. Je mind maakt geesten aan.

Of je persee een glas moet gebruiken? Wie weet is geloven voldoende.

Toen ik erg bezig was met geesten zag ik er ook wel eens eentje maar toen was ik er teveel mee bezig en verloor ik mijn hoofd. Alsof je gaat zweven als je ermee bezig bent en ben je dan aan het zweven dan zie je ze zweven of vliegen als het ware, je gaat dan al snel dingen zien die niet hoeven te bestaan en die alleen in jou beleving bestaan. De vraag kun je vervolgens stellen of het echt bestaat als het in je beleving bestaat, wie weet is het een soort van illusie of iets dergelijks. Net zoals je bij het dromen van alles kunt zien.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_51233237
je hoeft die geesten niet te bewijzen, maar hoe slecht gaat het met die klasgenoot, in een psychose geschoten, therapie, opgenomen, de weg kwijt, durft niet meer in huis te zijn, aan lager wal geraakt, verslaafd, dakloos, wat?

al dat "gedreig" met 'je gaat spijt krijgen' is volgens mij allemaal maar interessantdoenerij, niemand heeft ooit echt desastreuze gevolgen ervan ondervonden, hooguit een wat unheimisch gevoel erna, en ja, dan kan je wel eens spoken gaan zien
  zaterdag 7 juli 2007 @ 16:13:05 #163
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_51233421
nou ja, ik heb in ieder geval wel echt vreselijk last gehad van "rondhangende entiteiten".
Daar heb ik verder geen bewijs voor, dan dat toen mijn huis gereinigd is, het over was.

Die klasgenoot, dat was lagere school, en zo'n close contact was het nou ook weer niet hoor
pi_51233944
Er gaan gewoon heel veel broodje-aap verhalen rond. Meisje in de brugklas beweerde eens dat ze het had gedaan en dat het glas was gesprongen. Ze had een litteken van een glasscherp nog in haar arm. Ik denk dan echt van jaja, natuurlijk.
Ik leende in de bieb altijd van die vage boekjes en daarin werd ook altijd gewaarschuwd dat je het niet moet doen. Maar vermeld het dan helemaal niet, nu denkt iedereen 'ooh spannend, ga ik ook doen'. Gewoon dat hele gebeuren niet vermelden. Maar daar stonden dan ook van die waarschuwingsverhalen bij, bijvoorbeeld van een stelletje meisjes die het hadden gedaan en waarbij een meisje vroeg wanneer ze dood zou gaan (domme hut) waarop het antwoord was: morgen twaalf uur. Meisje gaat de volgende ochtend winkelen, valt om klokslag 12 uur van de trap en breekt d'r nek.

.
Dat soort verhalen kan ik maar moeilijk geloven, dus ik ben idd ook benieuwd naar mensen die echt zoiets hebben meegemaakt en dan niet via via via iets hebben gehoord.
Maar wat er toen met die krassende vriendin aan de hand was vond ik ook allemaal een beetje dubieus. De meisjes die geestelijk in orde waren en het deden hadden nergens last van, maar zij ging door het lint. Denk dat het meer in d'r hoofd zat, maar ik vond het wel welletjes zo.
Tap tap tap
pi_51233992
Het is flauwekul, en als je ervaringen anders uitwijzen is er iets mis met je perceptie van de werkelijkheid.
pi_51234130
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 16:32 schreef Diederik_Duck het volgende:
Het is flauwekul, en als je ervaringen anders uitwijzen is er iets mis met je perceptie van de werkelijkheid.
zoiets ja

ik ga eens een flinke drol draaien denk ik, kijken wat er dan gebeurt
pi_51234173
letters poepen .
Tap tap tap
pi_51234186
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 16:38 schreef milagro het volgende:

[..]

zoiets ja

ik ga eens een flinke drol draaien denk ik, kijken wat er dan gebeurt
Zou je dat nou wel doen .

Volgens mij zijn wij te nuchter voor TRU
  zaterdag 7 juli 2007 @ 18:30:50 #169
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_51236837
quote:
Op maandag 19 februari 2007 00:23 schreef VaLkyRie het volgende:
Ik heb geen idee of ik erin moet geloven of niet. Heb het nog nooit geprobeerd alhoewel ik het wel interessant vind. Het oudste boek op aarde geeft zelfs al aan dat het bestaat. In de bijbel roept saul samuel op via een medium als ik me niet vergis. Das geen glaasje draaien maar toch...

Nog voor Saul worden mediums in de bijbel geschreven. Denk aan Biliam, dat was een medium van de tijd voordat de Joden in Israël gingen wonen.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
  zaterdag 7 juli 2007 @ 19:07:06 #170
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_51237864
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 08:13 schreef milagro het volgende:

hoe wil je aan aantoonbare gevallen komen?

proces verbalen ofzo?

ik heb de verhalen ook gehoord uit mijn kennissenkring dat bepaalde personen na het glaasje draaien niet meer dezelde waren.

en dat heeft niets te maken of er echt een geest is of niet.

personen die labiel zijn en gaan glaasje draaien hebben een grote kans om een of ander geestelijk trauma op te lopen.

mijn advies is : verre van houden

ps: iemand bekend met het werk van john a. keel ?

ik heb 2 boeken van hem gelezen en hij beweert dat ufo's,geesten,poltergeists,elfen, little man allemaal 1 en dezelfde oorsprong hebben.

hij brengt het iig overtuigend met een hoop voorbeelden

hij noemt ze ultra aardsen of elementalen. zij schijnen alles over ons te weten ( vandaar dat mensen ook denken dat ze echt een famililid hebben opgeroepen)

misschien een aanrader hier voor geinteresserden

al met al is mijn mening dat je je beter niet met dit soort zaken moet bezighouden ( zeker niet als je niet sterk van geest bent)

ufo's - operatie paard van troje 1970
onze belaagde planeet 1971
  Moderator zaterdag 7 juli 2007 @ 19:25:12 #171
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_51238396
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 19:07 schreef huupia het volgende:

[..]

proces verbalen ofzo?

ik heb de verhalen ook gehoord uit mijn kennissenkring dat bepaalde personen na het glaasje draaien niet meer dezelde waren.

personen die labiel zijn en gaan glaasje draaien hebben een grote kans om een of ander geestelijk trauma op te lopen.

mijn advies is : verre van houden

ps: iemand bekend met het werk van john a. keel ?

ik heb 2 boeken van hem gelezen en hij beweert dat ufo's,geesten,poltergeists,elfen, little man allemaal 1 en dezelfde oorsprong hebben.

hij brengt het iig overtuigend met een hoop voorbeelden

hij noemt ze ultra aardsen of elementalen. zij schijnen alles over ons te weten ( vandaar dat mensen ook denken dat ze echt een famililid hebben opgeroepen)

misschien een aanrader hier voor geinteresserden

al met al is mijn mening dat je je beter niet met dit soort zaken moet bezighouden ( zeker niet als je niet sterk van geest bent)

ufo's - operatie paard van troje 1970
onze belaagde planeet 1971
Ja maar een goochelaar kan ook veel voorbeelden van iets geven met overtuiging, maar dat maakt het niet meer waar he
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 7 juli 2007 @ 19:41:46 #172
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_51238856
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 19:25 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja maar een goochelaar kan ook veel voorbeelden van iets geven met overtuiging, maar dat maakt het niet meer waar he
van een goochelaar weet je van te voren dat je in de maling wordt genomen
ik zeg met nadruk dat vooral mensen die wat minder sterk van geest zijn zich beter niet met dit soort zaken kunnen bezighouden of de geesten nu echt zijn of niet.

ieder expert op dit gebied zal hetzelfde zeggen, dus ik snap je punt niet helemaal
pi_51239131
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 19:07 schreef huupia het volgende:

[..]

proces verbalen ofzo?

dat trauma was dan gewoon 'wating to happen' wmb, hoor, en had door allerhande zooi getriggered kunnen worden.

geef me een sceptisch nuchter persoon die daarna een labiel wrak was, en ik neem ms die spannende waarschuwingen "doe het niet!!!!!" serieus.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 19:58:54 #174
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_51239381
in het vorige topic was het geloof ik de ts die ook ging draaien. daarna kreeg hij toch wel last van allemaal dingen in zijn huis.

of dat ook echt zo is of alleen in zijn geest weet je niet. feit is wel dat labiele personen totaal kunnen wegflippen op zoiets.

vandaar mijn welgemeende advies

mensen die dan gaan roepen " kom op met dat bewijs " zeg ik : ga dan gerust je gang, maar niet later komen piepen als ze stemmetjes gaan horen
pi_51239519
nee, anderen mogen het doen .
Tap tap tap
  zaterdag 7 juli 2007 @ 20:21:06 #176
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_51240074
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 16:32 schreef Diederik_Duck het volgende:
Ik zou zeggen, bewijs dan maar eens dat dat zo is....
pi_51240207
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 19:58 schreef huupia het volgende:
in het vorige topic was het geloof ik de ts die ook ging draaien. daarna kreeg hij toch wel last van allemaal dingen in zijn huis.

of dat ook echt zo is of alleen in zijn geest weet je niet. feit is wel dat labiele personen totaal kunnen wegflippen op zoiets.

vandaar mijn welgemeende advies

mensen die dan gaan roepen " kom op met dat bewijs " zeg ik : ga dan gerust je gang, maar niet later komen piepen als ze stemmetjes gaan horen
ja en nogmaals, labiele mensen moeten sowieso geen 'rare ervaringen' willen opdoen, die flippen bij het minste geringste.

heeft dus niets met glaasjes draaien te maken, maar met de labiliteit van die persoon.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 20:28:28 #178
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_51240305
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 20:25 schreef milagro het volgende:

heeft dus niets met glaasjes draaien te maken, maar met de labiliteit van die persoon.
Je hebt inderdaad geen glas nodig om jezelf open te stellen voor nare entiteiten, dat is zo... Waarom zou dat ook?
Blijft wel dat je met de handeling negatieve figuren uitnodigt.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 21:20:30 #179
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_51242093
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 20:25 schreef milagro het volgende:

[..]

ja en nogmaals, labiele mensen moeten sowieso geen 'rare ervaringen' willen opdoen, die flippen bij het minste geringste.

Het probleem is dat juist die labiele personen zich vaak aangetrokken voelen tot dit soort geneuzel spiritualiteit

Ik heb hier ook eens gevraagd of het perse een glas moet zijn, of dat het ook kan met een asbak, wc-rol,
of met een computermuis bijvoorbeeld.
Dat je de muiscursor letters op het scherm laat aanwijzen
Wel leuk op zich, misschien kun je dan ook wel een turn-based game spelen tegen een geest
zzz
  zaterdag 7 juli 2007 @ 21:23:16 #180
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_51242186
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 21:20 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Het probleem is dat juist die labiele personen zich vaak aangetrokken voelen tot dit soort geneuzel spiritualiteit

Ik heb hier ook eens gevraagd of het perse een glas moet zijn, of dat het ook kan met een asbak, wc-rol,
of met een computermuis bijvoorbeeld.
Dat je de muiscursor letters op het scherm laat aanwijzen
oeps, dit was ff een sneer aan iedereen in dit topic die zich met "draaien" bezighoud
  zaterdag 7 juli 2007 @ 21:31:20 #181
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_51242465
Volgens mij is het glas puur een middel om te focussen hoor...
pi_51242575
wij deden het met het deksel van een gelpot .
Tap tap tap
pi_51271148
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 20:21 schreef maedel het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, bewijs dan maar eens dat dat zo is....
Hoezo? Ik claim helemaal niets, de glaasjesdraaiers doen dat. Ergo, zij bewijzen maar. Dat gaat uiteraard niet lukken, maar dat terzijde.
pi_51272513
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 20:28 schreef maedel het volgende:

[..]

Je hebt inderdaad geen glas nodig om jezelf open te stellen voor nare entiteiten, dat is zo... Waarom zou dat ook?
Blijft wel dat je met de handeling negatieve figuren uitnodigt.
nee, je nodigt gewoon de spoken in jezelf uit, tenminste als je een labiele geest hebt.
pi_51272583
ik vraag me altijd af waarom al die geesten toch zo'n glas en scrabble fetisj hebben ?
pi_51272892
quote:
Op zondag 8 juli 2007 22:12 schreef osho het volgende:
ik vraag me altijd af waarom al die geesten toch zo'n glas en scrabble fetisj hebben ?
ja idd

waarom zo moeilijk doen, letter voor letter.

zul je net zien, ga jij het doen, tref je een leesblinde geest, snap je er weer geen hol van.
pi_51274991
Elke manier van zomaar een willekeurige geest oproepen is gevaarlijk.
Het zijn de overleden mensen niet naar de overkant kunnen of willen die het eerste reageren.
pi_51275052
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:14 schreef vaika83 het volgende:
Het zijn de overleden mensen niet naar de overkant kunnen of willen die het eerste reageren.
hoe weet jij dat ? hebben ze je dat verteld ?
pi_51275688
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:14 schreef vaika83 het volgende:
Elke manier van zomaar een willekeurige geest oproepen is gevaarlijk.
Dat hebben ze je verteld? Of evrzin je dat omdat het je wel interessant lijkt?
pi_51275834
goed opgelet bij Ghost Whisperer ws
pi_51275918
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:15 schreef osho het volgende:

[..]

hoe weet jij dat ? hebben ze je dat verteld ?
Waarom zou een overleden persoon die in alle vrede over is met een stelletje pubers willen praten die voor sensatie geesten oproepen?
Dat soort overleden mensen komen hoogstens af en toe eens een kijkje nemen bij hun dierbaren op aarde.

Overleden mensen die nog aardgebonden zijn pakken graag de kans aan om met aardgebonden mensen te praten.

Het gevaar kan zijn dat wanneer het om een slechte entiteit gaat diegene voor zijn eigen sensatie je dingen wijsmaakt of je bang maakt.
Hij kan zich ook aan je aura hechten om zo op jouw energie te teren of in het ergste geval bezit van je te nemen.

Ja ik ken iemand die een keer bezeten is geweest. Dat is geen pretje.

Je kan ook iemand treffen die geen idee heeft dat hij overleden is of niet weet wat te doen. In dat geval is het ontzettend sneu om van die persoon misbruik te maken voor je eigen plezier.

Dit weet ik allemaal door eigen en andermans ervaringen.

Je hoeft het niet te geloven, maar waarom je gezondheid riskeren voor iets waar je dan toch niet in geloofd?
pi_51276010
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 18:09 schreef Gewas het volgende:
Werkt wierrook tegen geesten?
Zuiverende wierrook (salie) helpt om ruimtes te reinigen.
Maar je kan wat iemand anders al zei ze ook vragen weg te gaan. Elk goed persoon zou dan weggaan.
pi_51276279
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:35 schreef vaika83 het volgende:

[..]

Waarom zou een overleden persoon die in alle vrede over is met een stelletje pubers willen praten die voor sensatie geesten oproepen?
Dat soort overleden mensen komen hoogstens af en toe eens een kijkje nemen bij hun dierbaren op aarde.

Overleden mensen die nog aardgebonden zijn pakken graag de kans aan om met aardgebonden mensen te praten.

Het gevaar kan zijn dat wanneer het om een slechte entiteit gaat diegene voor zijn eigen sensatie je dingen wijsmaakt of je bang maakt.
Hij kan zich ook aan je aura hechten om zo op jouw energie te teren of in het ergste geval bezit van je te nemen.

Je kan ook iemand treffen die geen idee heeft dat hij overleden is of niet weet wat te doen. In dat geval is het ontzettend sneu om van die persoon misbruik te maken voor je eigen plezier.

Je hoeft het niet te geloven, maar waarom je gezondheid riskeren voor iets waar je dan toch niet in geloofd?
En waarom zijn er nooit verstandige en weldenkende mensen die hier ervaringen mee hebben? Waarom zijn het altijd de labiele zweverige types?
pi_51276314
en knoflook
  Moderator zondag 8 juli 2007 @ 23:45:55 #195
5428 crew  miss_sly
pi_51276317
quote:

Hoe is de bezeten geraakt, hoe uitte zich dat en hoe is het weer overgegaan?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_51276570
quote:

[..]

ik heb geen idee. maar datzelfde vraag ik me af bij iemand die niet in alle vrede "over" is
quote:
heb je daar wat overtuigend bronmateriaal bij of denk jij dit ?
quote:
waarom ?
quote:
ik heb er een keer een film over gezien. Dat was inderdaad geen pretje.
quote:
geen idee dat hij/zij dood is, maar wel via een glas en scrabble met je communiceren ?
quote:

ik zeg nergens dat ik het ga doen
  Moderator zondag 8 juli 2007 @ 23:59:24 #197
5428 crew  miss_sly
pi_51276826
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:52 schreef osho het volgende:

ik heb er een keer een film over gezien. Dat was inderdaad geen pretje.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_51277046
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:44 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

En waarom zijn er nooit verstandige en weldenkende mensen die hier ervaringen mee hebben? Waarom zijn het altijd de labiele zweverige types?
Wat versta jij onder verstandige en weldenkende mensen?
Ik geloof in geesten maar ben absoluut geen zweverig labiel type.

Ik denk dat die mensen die jij beschrijft er ook slachtoffer van worden, maar zulke dingen voor zich houden omdat ze bang zijn voor gek versleten te worden.
Maar ik denk wel dat ze minder kans hebben om bezeten te raken omdat ze een gezonde aura hebben en als je niet in geesten geloofd sta je er minder open voor.

Labiele mensen, zoals bv verslaafden, hebben zwakke plekken in hun aura waardoor ze makkelijker bezeten kunnen worden of waardoor entiteiten zich makkelijker kunnen vast hechten aan de aura. Ook kunnen mensen te ver open staan voor energieen, zonder dat ze het door hebben.
pi_51277211
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hoe is de bezeten geraakt, hoe uitte zich dat en hoe is het weer overgegaan?
Door te ver open te staan voor energieen zonder dat door te hebben en contact met de verkeerde gemaakt te hebben.
Hoe diegene precies naar binnen is gekomen geen idee, ze kwam er pas achter toen ie al zat.

Ze hoorde plotseling stemmen die eerst vriendelijk waren maar later niet meer. Zeiden negatieve dingen over haar. Ze rook een soort van rioollucht, werd heel erg moe en later depressief.

Ze is naar een medium gegaan die haar er van verlost heeft. Ik weet niet precies hoe, heb daar zelf geen ervaring mee. Daarna heeft ze nooit meer last gehad.

[ Bericht 9% gewijzigd door vaika83 op 09-07-2007 00:18:02 ]
pi_51277587
quote:
Op maandag 9 juli 2007 00:05 schreef vaika83 het volgende:

[..]

Wat versta jij onder verstandige en weldenkende mensen?
Mezelf o.a.
quote:
Ik geloof in geesten maar ben absoluut geen zweverig labiel type.
Iig niet wetenschappelijk geschoold neem ik aan.
quote:
Ik denk dat die mensen die jij beschrijft er ook slachtoffer van worden, maar zulke dingen voor zich houden omdat ze bang zijn voor gek versleten te worden.
Maar ik denk wel dat ze minder kans hebben om bezeten te raken omdat ze een gezonde aura hebben en als je niet in geesten geloofd sta je er minder open voor.

Labiele mensen, zoals bv verslaafden, hebben zwakke plekken in hun aura waardoor ze makkelijker bezeten kunnen worden of waardoor entiteiten zich makkelijker kunnen vast hechten aan de aura. Ook kunnen mensen te ver open staan voor energieen, zonder dat ze het door hebben.
Verslaafden hebben veelal psychoses, en dat is prima behandelbaar met pillen. Echt, bezeten zijn zou ik niet verklaren met geesten van buitenaf, maar met een ontsporende geest van binnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')