wat zou je willen dat het doet dan?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 18:09 schreef Gewas het volgende:
Werkt wierrook tegen geesten?
Ik ben bang dat er geesten in huis zijn...quote:Op vrijdag 6 juli 2007 21:26 schreef maedel het volgende:
[..]
wat zou je willen dat het doet dan?
moeten ze weg? gewoon vragen(en dat meen ik serieus)
volgens mij is dat een beetje offtopic dan in hier, maar, heb je al eens geprobeerd om te vragen of ze weg willen gaan?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 02:23 schreef Gewas het volgende:
[..]
Ik ben bang dat er geesten in huis zijn...
vriendin van me begon tegen d'r gidsen te lullen, wist precies waar ze om d'r heen stonden, begon met automatisch schrift en schreef zo hele boekwerken vol en beweerde dat één van haar gidsen haar eens probeerde te wurgen. Ik had nergens last van maar ben er wel mee gestopt toen ze raar ging doen. Maar ze was al niet zo geestelijk stabiel want ze kraste al in d'r armen voor ze met glaasje draaien begon. Het ligt er maar net aan hoe je er zelf tegenover staat. Ik begin nu steeds skeptischer te worden, maar zij ging er toen echt helemaal in op terwijl er voor hetzelfde geld echt helemaal niks gebeurde. Misschien heeft ze zich alles ingebeeld of ze was er meer vatbaar voor.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 08:13 schreef milagro het volgende:
kan diegene die zegt dat glaasjedraaien bloedlink is, eens komen met aantoonbaar ware gevallen waarbij iemand die glaasje droeiin gevaar is gekomen, doorgedraaid is, voor het leven angstig of whatever, en waar het ook aantoonbaar is dát het door het glaasje draaien komt?
je hoort wel steeds, oe niet doen, en het waarom ervan, maar is dat niet net zo ongeloofwaardig als het hele glaasje draaien zelf/
ja, sorry, aan zo'n verhaal heb ik niets, zeker niet als het een labiele krasser betreft , het voorbeeldquote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:12 schreef CherryLips het volgende:
[..]
vriendin van me begon tegen d'r gidsen te lullen, wist precies waar ze om d'r heen stonden, begon met automatisch schrift en schreef zo hele boekwerken vol en beweerde dat één van haar gidsen haar eens probeerde te wurgen. Ik had nergens last van maar ben er wel mee gestopt toen ze raar ging doen. Maar ze was al niet zo geestelijk stabiel want ze kraste al in d'r armen voor ze met glaasje draaien begon. Het ligt er maar net aan hoe je er zelf tegenover staat. Ik begin nu steeds skeptischer te worden, maar zij ging er toen echt helemaal in op terwijl er voor hetzelfde geld echt helemaal niks gebeurde. Misschien heeft ze zich alles ingebeeld of ze was er meer vatbaar voor.
zoiets jaquote:Op zaterdag 7 juli 2007 16:32 schreef Diederik_Duck het volgende:
Het is flauwekul, en als je ervaringen anders uitwijzen is er iets mis met je perceptie van de werkelijkheid.
Zou je dat nou wel doenquote:Op zaterdag 7 juli 2007 16:38 schreef milagro het volgende:
[..]
zoiets ja
ik ga eens een flinke drol draaien denk ik, kijken wat er dan gebeurt
quote:Op maandag 19 februari 2007 00:23 schreef VaLkyRie het volgende:
Ik heb geen idee of ik erin moet geloven of niet. Heb het nog nooit geprobeerd alhoewel ik het wel interessant vind. Het oudste boek op aarde geeft zelfs al aan dat het bestaat. In de bijbel roept saul samuel op via een medium als ik me niet vergis. Das geen glaasje draaien maar toch...
hoe wil je aan aantoonbare gevallen komen?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 08:13 schreef milagro het volgende:
kan diegene die zegt dat glaasjedraaien bloedlink is, eens komen met aantoonbaar ware gevallen waarbij iemand die glaasje droeiin gevaar is gekomen, doorgedraaid is, voor het leven angstig of whatever, en waar het ook aantoonbaar is dát het door het glaasje draaien komt?
je hoort wel steeds, oe niet doen, en het waarom ervan, maar is dat niet net zo ongeloofwaardig als het hele glaasje draaien zelf/
Ja maar een goochelaar kan ook veel voorbeelden van iets geven met overtuiging, maar dat maakt het niet meer waar hequote:Op zaterdag 7 juli 2007 19:07 schreef huupia het volgende:
[..]
hoe wil je aan aantoonbare gevallen komen?
proces verbalen ofzo?
ik heb de verhalen ook gehoord uit mijn kennissenkring dat bepaalde personen na het glaasje draaien niet meer dezelde waren.
en dat heeft niets te maken of er echt een geest is of niet.
personen die labiel zijn en gaan glaasje draaien hebben een grote kans om een of ander geestelijk trauma op te lopen.
mijn advies is : verre van houden
ps: iemand bekend met het werk van john a. keel ?
ik heb 2 boeken van hem gelezen en hij beweert dat ufo's,geesten,poltergeists,elfen, little man allemaal 1 en dezelfde oorsprong hebben.
hij brengt het iig overtuigend met een hoop voorbeelden
hij noemt ze ultra aardsen of elementalen. zij schijnen alles over ons te weten ( vandaar dat mensen ook denken dat ze echt een famililid hebben opgeroepen)
misschien een aanrader hier voor geinteresserden
al met al is mijn mening dat je je beter niet met dit soort zaken moet bezighouden ( zeker niet als je niet sterk van geest bent)
ufo's - operatie paard van troje 1970
onze belaagde planeet 1971
van een goochelaar weet je van te voren dat je in de maling wordt genomenquote:Op zaterdag 7 juli 2007 19:25 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja maar een goochelaar kan ook veel voorbeelden van iets geven met overtuiging, maar dat maakt het niet meer waar he![]()
dat trauma was dan gewoon 'wating to happen' wmb, hoor, en had door allerhande zooi getriggered kunnen worden.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 19:07 schreef huupia het volgende:
[..]
hoe wil je aan aantoonbare gevallen komen?
proces verbalen ofzo?
ik heb de verhalen ook gehoord uit mijn kennissenkring dat bepaalde personen na het glaasje draaien niet meer dezelde waren.
en dat heeft niets te maken of er echt een geest is of niet.
personen die labiel zijn en gaan glaasje draaien hebben een grote kans om een of ander geestelijk trauma op te lopen.
Ik zou zeggen, bewijs dan maar eens dat dat zo is....quote:Op zaterdag 7 juli 2007 16:32 schreef Diederik_Duck het volgende:
Het is flauwekul, en als je ervaringen anders uitwijzen is er iets mis met je perceptie van de werkelijkheid.
ja en nogmaals, labiele mensen moeten sowieso geen 'rare ervaringen' willen opdoen, die flippen bij het minste geringste.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 19:58 schreef huupia het volgende:
in het vorige topic was het geloof ik de ts die ook ging draaien. daarna kreeg hij toch wel last van allemaal dingen in zijn huis.
of dat ook echt zo is of alleen in zijn geest weet je niet. feit is wel dat labiele personen totaal kunnen wegflippen op zoiets.
vandaar mijn welgemeende advies
mensen die dan gaan roepen " kom op met dat bewijs " zeg ik : ga dan gerust je gang, maar niet later komen piepen als ze stemmetjes gaan horen
Je hebt inderdaad geen glas nodig om jezelf open te stellen voor nare entiteiten, dat is zo... Waarom zou dat ook?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 20:25 schreef milagro het volgende:
heeft dus niets met glaasjes draaien te maken, maar met de labiliteit van die persoon.
Het probleem is dat juist die labiele personen zich vaak aangetrokken voelen tot dit soort geneuzel spiritualiteitquote:Op zaterdag 7 juli 2007 20:25 schreef milagro het volgende:
[..]
ja en nogmaals, labiele mensen moeten sowieso geen 'rare ervaringen' willen opdoen, die flippen bij het minste geringste.
heeft dus niets met glaasjes draaien te maken, maar met de labiliteit van die persoon.
oeps, dit was ff een sneer aan iedereen in dit topic die zich met "draaien" bezighoudquote:Op zaterdag 7 juli 2007 21:20 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Het probleem is dat juist die labiele personen zich vaak aangetrokken voelen tot dit soort geneuzel spiritualiteit
Ik heb hier ook eens gevraagd of het perse een glas moet zijn, of dat het ook kan met een asbak, wc-rol,
of met een computermuis bijvoorbeeld.
Dat je de muiscursor letters op het scherm laat aanwijzen
Hoezo? Ik claim helemaal niets, de glaasjesdraaiers doen dat. Ergo, zij bewijzen maar. Dat gaat uiteraard niet lukken, maar dat terzijde.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 20:21 schreef maedel het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, bewijs dan maar eens dat dat zo is....
nee, je nodigt gewoon de spoken in jezelf uit, tenminste als je een labiele geest hebt.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 20:28 schreef maedel het volgende:
[..]
Je hebt inderdaad geen glas nodig om jezelf open te stellen voor nare entiteiten, dat is zo... Waarom zou dat ook?
Blijft wel dat je met de handeling negatieve figuren uitnodigt.
ja iddquote:Op zondag 8 juli 2007 22:12 schreef osho het volgende:
ik vraag me altijd af waarom al die geesten toch zo'n glas en scrabble fetisj hebben ?
hoe weet jij dat ? hebben ze je dat verteld ?quote:Op zondag 8 juli 2007 23:14 schreef vaika83 het volgende:
Het zijn de overleden mensen niet naar de overkant kunnen of willen die het eerste reageren.
Dat hebben ze je verteld? Of evrzin je dat omdat het je wel interessant lijkt?quote:Op zondag 8 juli 2007 23:14 schreef vaika83 het volgende:
Elke manier van zomaar een willekeurige geest oproepen is gevaarlijk.
Het zijn de overleden mensen niet naar de overkant kunnen of willen die het eerste reageren.
Waarom zou een overleden persoon die in alle vrede over is met een stelletje pubers willen praten die voor sensatie geesten oproepen?quote:Op zondag 8 juli 2007 23:15 schreef osho het volgende:
[..]
hoe weet jij dat ? hebben ze je dat verteld ?
Zuiverende wierrook (salie) helpt om ruimtes te reinigen.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 18:09 schreef Gewas het volgende:
Werkt wierrook tegen geesten?
En waarom zijn er nooit verstandige en weldenkende mensen die hier ervaringen mee hebben? Waarom zijn het altijd de labiele zweverige types?quote:Op zondag 8 juli 2007 23:35 schreef vaika83 het volgende:
[..]
Waarom zou een overleden persoon die in alle vrede over is met een stelletje pubers willen praten die voor sensatie geesten oproepen?
Dat soort overleden mensen komen hoogstens af en toe eens een kijkje nemen bij hun dierbaren op aarde.
Overleden mensen die nog aardgebonden zijn pakken graag de kans aan om met aardgebonden mensen te praten.
Het gevaar kan zijn dat wanneer het om een slechte entiteit gaat diegene voor zijn eigen sensatie je dingen wijsmaakt of je bang maakt.
Hij kan zich ook aan je aura hechten om zo op jouw energie te teren of in het ergste geval bezit van je te nemen.
Ja ik ken iemand die een keer bezeten is geweest. Dat is geen pretje.
Je kan ook iemand treffen die geen idee heeft dat hij overleden is of niet weet wat te doen. In dat geval is het ontzettend sneu om van die persoon misbruik te maken voor je eigen plezier.
Dit weet ik allemaal door eigen en andermans ervaringen.
Je hoeft het niet te geloven, maar waarom je gezondheid riskeren voor iets waar je dan toch niet in geloofd?
Hoe is de bezeten geraakt, hoe uitte zich dat en hoe is het weer overgegaan?quote:Op zondag 8 juli 2007 23:35 schreef vaika83 het volgende:
Ja ik ken iemand die een keer bezeten is geweest. Dat is geen pretje.
ik heb geen idee. maar datzelfde vraag ik me af bij iemand die niet in alle vrede "over" isquote:Op zondag 8 juli 2007 23:35 schreef vaika83 het volgende:
[..]
Waarom zou een overleden persoon die in alle vrede over is met een stelletje pubers willen praten die voor sensatie geesten oproepen?
heb je daar wat overtuigend bronmateriaal bij of denk jij dit ?quote:Dat soort overleden mensen komen hoogstens af en toe eens een kijkje nemen bij hun dierbaren op aarde.
waarom ?quote:Overleden mensen die nog aardgebonden zijn pakken graag de kans aan om met aardgebonden mensen te praten.
ik heb er een keer een film over gezien. Dat was inderdaad geen pretje.quote:Ja ik ken iemand die een keer bezeten is geweest. Dat is geen pretje.
geen idee dat hij/zij dood is, maar wel via een glas en scrabble met je communiceren ?quote:Je kan ook iemand treffen die geen idee heeft dat hij overleden is of niet weet wat te doen. In dat geval is het ontzettend sneu om van die persoon misbruik te maken voor je eigen plezier.
ik zeg nergens dat ik het ga doenquote:Dit weet ik allemaal door eigen en andermans ervaringen.
Je hoeft het niet te geloven, maar waarom je gezondheid riskeren voor iets waar je dan toch niet in geloofd?
quote:Op zondag 8 juli 2007 23:52 schreef osho het volgende:
ik heb er een keer een film over gezien. Dat was inderdaad geen pretje.
Wat versta jij onder verstandige en weldenkende mensen?quote:Op zondag 8 juli 2007 23:44 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
En waarom zijn er nooit verstandige en weldenkende mensen die hier ervaringen mee hebben? Waarom zijn het altijd de labiele zweverige types?
Door te ver open te staan voor energieen zonder dat door te hebben en contact met de verkeerde gemaakt te hebben.quote:Op zondag 8 juli 2007 23:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoe is de bezeten geraakt, hoe uitte zich dat en hoe is het weer overgegaan?
Mezelf o.a.quote:Op maandag 9 juli 2007 00:05 schreef vaika83 het volgende:
[..]
Wat versta jij onder verstandige en weldenkende mensen?
Iig niet wetenschappelijk geschoold neem ik aan.quote:Ik geloof in geesten maar ben absoluut geen zweverig labiel type.
Verslaafden hebben veelal psychoses, en dat is prima behandelbaar met pillen. Echt, bezeten zijn zou ik niet verklaren met geesten van buitenaf, maar met een ontsporende geest van binnen.quote:Ik denk dat die mensen die jij beschrijft er ook slachtoffer van worden, maar zulke dingen voor zich houden omdat ze bang zijn voor gek versleten te worden.
Maar ik denk wel dat ze minder kans hebben om bezeten te raken omdat ze een gezonde aura hebben en als je niet in geesten geloofd sta je er minder open voor.
Labiele mensen, zoals bv verslaafden, hebben zwakke plekken in hun aura waardoor ze makkelijker bezeten kunnen worden of waardoor entiteiten zich makkelijker kunnen vast hechten aan de aura. Ook kunnen mensen te ver open staan voor energieen, zonder dat ze het door hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |