Ik vroeg me gewoon iets af - en in je post voor die van mij zei je zelf notabene nog dat er geen domme vragen zijn ?quote:Op woensdag 14 maart 2007 23:48 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Weet jij eigenlijk wel iets af van het spirituele?
Volgens mij, en je post hierboven, vrij weinig, anders zou je niet met dit soort opmerkingen komen.
Het was de denigrerende ondertoon wat ervoor zorgde dat ik zo reageerde.quote:Op donderdag 15 maart 2007 00:33 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ik vroeg me gewoon iets af - en in je post voor die van mij zei je zelf notabene nog dat er geen domme vragen zijn ?
Ik lees heel vaak in [TRU] dat men met rituelen werkt - salie branden, heksenrituelen, dingen die je moet doen om geesten te verdrijven etc.,
Maar met glaasje draaien doet het ritueel er opeens niet toe.
Dat vind ik vreemd, zo simpel is het.
En zo stom is het toch niet om je dan af te vragen of het ook zou kunnen werken met een muis ?
Denken jullie er zelf uberhaupt weleens over na, of doe je maar klakkeloos wat je verteld wordt ?
Vraag je je weleens af waarom je een glas gebruikt ?
Vraag je je weleens af of het ook met andere voorwerpen kan ?
Soit, misschien is het voor jou niet zo interessant, maar dat vind ik nou weer interessant.
En dan de limit gaan zoeken - wanneer / waarmee werkt het wel, wanneer / waarmee niet... Genoeg leuke proefjes te doen !
Of is het niet de bedoeling om vragen te stellen, is de essentie van open-minded zijn dat je blindelings volgt ?
Is boos op mij worden gewoon makkelijker dan er over nadenken ?
Hoeraaaa, zie je wel dat er ergens diep van binnen in jou een wetenschappertje zit dat schreeuwt om naarbuiten te komen ?quote:Op donderdag 15 maart 2007 08:46 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
En ja, ik heb het met allerlei voorwerpen geprobeerd omdat ik ook zoiets had van; als het met een glas werkt waarom dan niet met bijv. een kopje.
Zover ik denk zijn rituelen en dingen eromheen focuspunten voor jezelf, om te focussen op wat je wilt doen, zijn ze amper tot niet noodzakelijk, dat wil zeggen, als je zonder die hulpmiddelen kan focussen.quote:Op donderdag 15 maart 2007 00:33 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ik vroeg me gewoon iets af - en in je post voor die van mij zei je zelf notabene nog dat er geen domme vragen zijn ?
Ik lees heel vaak in [TRU] dat men met rituelen werkt - salie branden, heksenrituelen, dingen die je moet doen om geesten te verdrijven etc.,
En zo stom is het toch niet om je dan af te vragen of het ook zou kunnen werken met een muis ?
Denken jullie er zelf uberhaupt weleens over na, of doe je maar klakkeloos wat je verteld wordt ?
Soit, misschien is het voor jou niet zo interessant, maar dat vind ik nou weer interessant.
En dan de limit gaan zoeken - wanneer / waarmee werkt het wel, wanneer / waarmee niet... Genoeg leuke proefjes te doen !
Of is het niet de bedoeling om vragen te stellen, is de essentie van open-minded zijn dat je blindelings volgt ?
quote:Op donderdag 15 maart 2007 09:14 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Hoeraaaa, zie je wel dat er ergens diep van binnen in jou een wetenschappertje zit dat schreeuwt om naarbuiten te komen ?
Challenge aangenomen, glaasje draaien.quote:Op donderdag 15 maart 2007 00:33 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 27 februari 2007 13:39 schreef Mirage het volgende:
[..]
Casper is een erg vriendelijk spookje.
en verder... naar mijn idee de volgende dingen;
@QB, als er niets meer aan de hand is, is er niets meer aan de hand.
Gebeuren er nog wel dingen, sluit het dan af voor jezelf.
Schrijf een ritueel op waarmee het jouw bedoeling is dat wat er is te verdrijven of te stoppen.
Ja... schrijf er zelf 1 ! Het is namelijk niet het ritueel dat iets oproept, verdrijft of in gang zet. Het is de intentie, de wil, de bedoeling..... een ritueel is voornamelijk om dat wat je in gedachten hebt tastbaarder/visueler voor jezelf te maken, zodat je gedachten meer kracht krijgen.
In het midden gelaten of de gebeurtenissen te wijten zijn aan een extern iets of aan een deel van jezelf. (jijzelf kan, onbewust, ook van alles in gang zetten en vooral in stand houden), maak een afsluiting voor jezelf)
En nogmaals.. wat het glaasje draaien betreft.
het is niet het glas, het zijn niet de letters.... het zijn niet de "regels" die het "werkend" maken...
ook deze atributen zijn niets meer dan atributen om iets dat zowieso al kan tastbaar te maken waardoor het voor sommige mensen makkelijker/bereikbaarder wordt.
3 mensen willen bijvoorbeeld een appel visualiseren, echt "zien", zonder daadwerkelijk een appel te zien.
De 1 kan het zo zonder hulp of stimulans.
De ander krijgt het in het begin nog niet voor elkaar... hij krijgt het echter wel voor elkaar als hij in bijvoorbeeld in een groene ruimte gaat zitten.
De derde krijgt het ook dan niet voor elkaar, maar bij hem lukt het wel als hij zijn ogen dicht heeft en iets mag voelen wat de vorm van een appel heeft... of wanneer hij een appelgeur ruikt.
Het glas en de "regels", de letters of een bord.... het zijn niets meer dan hulpmiddelen in dezelfde zin als dat persoon 2 en 3 hulpmiddelen gebruiken.
natuurlijk denkt hij dat niet Lilith !quote:Op donderdag 15 maart 2007 10:01 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
![]()
Waarom nou weer zo'n opmerking?
Denk je nou werkelijk dat iedereen die zich bezig houdt met spiritualiteit alles zomaar voor waar aan neemt?
Je geeft die jongen toch niet serieus de term wetenschapper he!?quote:Op donderdag 15 maart 2007 10:49 schreef Mirage het volgende:
[..]
natuurlijk denkt hij dat niet Lilith !
Hoe kan je dat nou denken..... het is een wetenschappertje dat natuurlijk eerst de feiten heeft nagelopen.
En een grove scan door verschillende truth topics geeft al weer dat ook hier een diversiteit aan mensen rondstruint.
Naieve lieve mensen die alles geloven, mensen met ervaring, mensen die onderzoeken, mensen die alles mixen, ongeschreven bladen... en ga zo maar door.
Je moet nu niet insinueren dat L.D. zomaar iets aanneemt zonder onderzoek te verrichten.
hij formuleert hooguit zijn posts wat apart af en toe, waardoor het kan zijn dat sommige mensen de posts wat onjuist interpreteren.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
noooofffffiiiiiii maar ik heb het zonnetje in mijn kop...al weeeeeeeeken.....
en nu komt ie dan eindelijk.narcisjes
![]()
quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:52 schreef Ticker het volgende:
[..]
Je geeft die jongen toch niet serieus de term wetenschapper he!?
T'is gewoon een van de vreemde vogels die hier probeert wetenschappelijk te zijn, maar eigenlijk niet verder nadenken dan hun neus lang is.
Ja, de persoon overlijdtquote:Op donderdag 15 maart 2007 15:10 schreef atmosphere1 het volgende:
Het enige wat we er zeker over weten is dat er tijdens het moment van overleiden iets gebeurd.
Crapquote:Er verdwijnt plotseling een gram of 25 dacht ik dit is meetbaar met een nauwkeurige weegschaal.
Tja, dan zou porcelein of metaal ook moeten werken, een ronde asbak ook, etc.quote:Ik geloof niet dat een glas gaat bewegen . Wel logisch is op zich de keuze voor een glas ,het oppervlak is zeer glad en daardoor kaatst energie er het best op af . Ook is het rond zodat het van meerdere kanten werkt.
Ben je er niet van op de hoogte dat een glas ook helemaal geen must isquote:Op donderdag 15 maart 2007 16:00 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ja, de persoon overlijdt
[..]
Crap
Meneer MacDougall - die dat onderzoek deed in 1907 - gebruikte een onbetrouwbare opstelling / methode,
het was destijds uberhaupt niet goed mogelijk om zo nauwkeurig te meten en hij heeft maar 6 mensen gewogen, waarvan er 2 metingen misgingen.
Zelfs MacDougall zelf zei dat er aan zijn onderzoek geen conclusies verbonden mochten worden.
[..]
Tja, dan zou porcelein of metaal ook moeten werken, een ronde asbak ook, etc.
Dat lijkt me nou leuk om te testen dus.
"zo nauwkeurig" ? Zelfs met een ouderwetse balans uit 1800 kan je per gram meten ! een crap argumentquote:Crap
Meneer MacDougall - die dat onderzoek deed in 1907 - gebruikte een onbetrouwbare opstelling / methode,
het was destijds uberhaupt niet goed mogelijk om zo nauwkeurig te meten en hij heeft maar 6 mensen gewogen, waarvan er 2 metingen misgingen.
Zelfs MacDougall zelf zei dat er aan zijn onderzoek geen conclusies verbonden mochten worden.
Jij beweerd dus wel gewoon dat het glas of wat dan ook met "gedachtekracht" in beweging wordt gezet?quote:Op donderdag 15 maart 2007 16:33 schreef Mirage het volgende:
[..]
Ben je er niet van op de hoogte dat een glas ook helemaal geen must is
Er zijn ook mensen die houten plancettes gebruiken, ikzelf heb een glazen glad rond plat ding.
En glaasje draaien is hetzelfde principe in mijn beleving als automatiasch schrift, tekenen, Ouijabord etc...
het is "een methode".
En welke methode je hanteert is gewoon afhankelijk van wat je ligt en wat voor JOUW symbolische of wat voor waarde dan ook heeft.
quote:
Lol, ja. Nou uhhh...Mirage, ik wil mn hand best een keer op jouw muis leggen hoorquote:Op maandag 19 maart 2007 10:07 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
"Ja glaasje draaien kan, maar een online ouija-board, hoe ken dat nou ?"
Briljante opmerking
Naja, er wordt hier net verteld dat het niet perse met een glas hoeft maar met alles kan.
Dan kun je toch ook "glaasjedraaien" door je hand op je muis te leggen ?
Dan kunnen "geesten" je muiscursor besturen !
Edit:
Nog leuker, als je 2 USB muizen aansluit kun je bv. Pong gaan spelen tegen een geest !![]()
Nee, ik beweer dat het niet uitmaakt wat je gebruikt als het maar goed glijdt (eventueel kan je dat verbeteren door vilt oid eronder te bevestigen).quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:49 schreef atmosphere1 het volgende:
[..]
Jij beweerd dus wel gewoon dat het glas of wat dan ook met "gedachtekracht" in beweging wordt gezet?
Even ter ondersteuning van deze post.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 18:13 schreef atmosphere1 het volgende:
Er bestaat zeker zoiets als je onderbustzijn, daardoor kun je bv 'gevoelsmatig' op iets reageren en daardoor kun je dromen . Het is niet direct controleerbaar.
Ik ben er niet van overtuigd dat iets werkelijk in beweging gezet kan worden door middel van een onbekende energie. Als dat wel kan is het ook niet moeilijk te bewijzen / aan te tonen
Nou ja, onzin, ik denk dat het gewoon een manier is van jezelf openstellen voor contact met een entiteit. Alleen dat hebben veel mensen blijkbaar toch niet echt in de gaten, of nemen dat niet serieus.quote:Op woensdag 21 maart 2007 14:06 schreef Gardner het volgende:
glaasje draaien is onzin, maar de krachten die erdoor vrij kunnen komen niet.
Of het is jezelf openstellen voor je eigen angsten en/of wishful thinking, en heeft het niks met entiteiten enzo te maken.quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:06 schreef maedel het volgende:
[..]
Nou ja, onzin, ik denk dat het gewoon een manier is van jezelf openstellen voor contact met een entiteit. Alleen dat hebben veel mensen blijkbaar toch niet echt in de gaten, of nemen dat niet serieus.
Dus, jezelf openstellen voor je eigen angsten is jezelf opnaaien? Ja, ik denk inderdaad dat het ook beter is om alles weg te stoppen en op je 49e aan een hartkwaal te overlijden.quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:10 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Of het is jezelf openstellen voor je eigen angsten en/of wishful thinking, en heeft het niks met entiteiten enzo te maken.
Kortom jezelf een beetje opnaaien of overtuigen.
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt.quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:29 schreef maedel het volgende:
[..]
Dus, jezelf openstellen voor je eigen angsten is jezelf opnaaien? Ja, ik denk inderdaad dat het ook beter is om alles weg te stoppen en op je 49e aan een hartkwaal te overlijden.
Vergeef me als ik het mis heb, maar ik dacht dat de vraag uit de OP was of het gevaarlijk is , of onzin of...quote:Misschiem moet het woord Cold Readen nog een keer in een reactie van je, dat heb ik hier namelijk nog niet gezien. Waarschijnlijk heeft bij het glaasje draaien namelijk één van je maten een cursus Cold Readen van het web gedaan en zit die de boel op te naaien.![]()
Nou, daar zou ik inderdaad ook heel bang van worden.
Geef me tien minuten en ik ouwehoer hier je reactie om naar het wetenschappelijk bewijzen van de aankoop van een pak melk. <zucht>
Soms kun je dingen ook gewoon aannemen. Daar zijn we tenslotten allemaal ooit mee begonnen.
Euhm ja, dat is dan weer een aanname van jou.quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:40 schreef L.Denninger het volgende:
Voorlopig gebruik je nog steeds internet om te communiceren, geen telepathie of glaasje-draai-telefoon.
dan zeggen ze: ey swa..quote:Op zondag 18 februari 2007 23:16 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dan ken je Amsterdam niet!Just kidding.
![]()
![]()
Laten ze nou hier "boven" geen internet en telefoon hebbenquote:Op woensdag 21 maart 2007 15:40 schreef L.Denninger het volgende:
Voorlopig gebruik je nog steeds internet om te communiceren, geen telepathie of glaasje-draai-telefoon.
Dat was mijn punt, hij kan wel zeggen "vroeger deden we het allemaal op aannames !" maar we zijn juist zo ver gekomen door niet meer zomaar dingen aan te nemenquote:Op woensdag 21 maart 2007 16:56 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Laten ze nou hier "boven" geen internet en telefoon hebben![]()
Daar heb je wel gelijk in maar het een sluit het ander niet uit.quote:Op woensdag 21 maart 2007 17:30 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Dat was mijn punt, hij kan wel zeggen "vroeger deden we het allemaal op aannames !" maar we zijn juist zo ver gekomen door niet meer zomaar dingen aan te nemen
Internet en telefonie is er niet gekomen door aan te nemen dat telepathie bestaat, maar door onderzoek te doen.
Volgens mij is dat er gekomen doordat mensen er behoefte aan hadden om met elkaar te communiceren.quote:Op woensdag 21 maart 2007 17:30 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Internet en telefonie is er niet gekomen door aan te nemen dat telepathie bestaat, maar door onderzoek te doen.
het leuke is, dat we dat allemaal zo normaal vinden dat we internetten etc, maar ergens is het wel heel spooky hoor!quote:Op woensdag 21 maart 2007 16:56 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Laten ze nou hier "boven" geen internet en telefoon hebben![]()
Telepathie was iets heel normaals heel vroeger hoor!quote:Op woensdag 21 maart 2007 17:30 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Dat was mijn punt, hij kan wel zeggen "vroeger deden we het allemaal op aannames !" maar we zijn juist zo ver gekomen door niet meer zomaar dingen aan te nemen
Nu nog in sommige gemeenschappen.quote:Op woensdag 21 maart 2007 21:50 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Telepathie was iets heel normaals heel vroeger hoor!
huh?quote:Op zaterdag 24 maart 2007 14:43 schreef atmosphere1 het volgende:
Telepathie is nu precies iets dat niemand maar dan ook niemand ooit heeft kunnen aantonen, zelfs niet toen er een miljoen klaar lag voor degene die het kon aantonen . Dan is het wat mij betreft ook niet iets waar we rekening mee moeten houden . De mens geloofd graag dat het kan , zou ook erg handig zijn ,maar helaas
hoezo heb je glaasje gedraaidquote:Op vrijdag 6 juli 2007 18:09 schreef Gewas het volgende:
Werkt wierrook tegen geesten?
nou er zijn wel honderden spullen die worden bewogen door bijv geesten en daar zitten je spieren ook niet aanquote:Op zondag 18 februari 2007 22:56 schreef Ferdie88 het volgende:
Omen? Dan heeft de geest in ieder geval een goed gevoel voor horror-films
http://www.imdb.com/title/tt0075005/
Maar persoonlijk denk ik dat het onzin is. De reden waarom je dingen ziet bewegen komt waarschijnlijk door het Carpenter effect
http://nl.wikipedia.org/wiki/Carpenter-effect
dus wat nog niet is aangetoond door de wetenschap omdat ze (nog) niet weten hoe , bestaat dan voor het gemak ook niet ? Het lijkt me dat twee mensen die telepathie hebben toch voor hun zelf hebben aangetoond dat het wel bestaat omdat dat hun ervaring is , hoezo moet je wachten totdat een ander mens op papier heeft gezet dat het bestaat . zijn we mongolen ? mogen we niet zelf denken ? moeten we leren van onze eigen ervaringen of wachten op die van een ander en hoe die ander dat ziet en bepaald of goedkeurt ? het onzichtbare is nog groter dan je kan bedenken , niet zo gek dat de wetenschap dat niet in een hokje heeft kunnen stoppen of kunnen meten of hoe ze het ook aan willen tonen . eigenlijk weten we nog niks , iedereen weet dat tweelingen een soort van telepathie hebben met elkaar ,quote:Op zaterdag 24 maart 2007 14:43 schreef atmosphere1 het volgende:
Telepathie is nu precies iets dat niemand maar dan ook niemand ooit heeft kunnen aantonen, zelfs niet toen er een miljoen klaar lag voor degene die het kon aantonen . Dan is het wat mij betreft ook niet iets waar we rekening mee moeten houden . De mens geloofd graag dat het kan , zou ook erg handig zijn ,maar helaas
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |