abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 februari 2007 @ 13:47:46 #51
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_46455955
quote:
Op maandag 19 februari 2007 13:21 schreef erodome het volgende:

[..]

Nope....

Bij glaasje draaien focus je gezamelijk en spreek je je onderbewustzijn aan op een zeer werkzame, maar ongecontroleerde manier.
Dat is 1 manier om er tegenaan te kijken.
Ik zie het meer als "je probeert samen elkaar bang te maken".
quote:
Het is gezamelijk focussen, wat de focus sterker maakt en dus ook een groter risiko maakt, dat ook nog in die ongecontroleerde omgeving, vaak helemaal niet serieus, maar met het nodige emotiespel(elkaar bang maken enzo), dat alles bij elkaar maakt het een risiko, ook zonder geesten.
De 'elkaar bang maken'-factor speelt volgens mij dus niet alleen hier, maar voor heel [TRU].
Zolang mensen elkaar gaan bevestigen in hun verhalen gaan mensen het serieuzer nemen dan soms goed voor ze is.
quote:
Tarot leggen speelt in op intuitie, wat een redelijk bewust proces is, het is gecontroleerd en veilig, je krijgt dan ook niet meer dan wat advies, waar je mee kan doen wat je wil, je zit niet te spitten in je eigen hersenen zonder dat je weet waar je spit.
Als mensen via Tarot nare dingen te horen krijgen kunnen ze zich daardoor behoorlijk naar voelen hoor.
Dit kan je leven behoorlijk beinvloeden.
quote:
Geesten fotograveren enzo, ja, dan moet je iets zien, dat is waarneming, geen spelletjes met emotie's en hersenen, je kan je afvragen of dat persoon niet al een probleem heeft omdat die geesten ziet, dat is wat anders, maar je speelt niet met je hersenen op dat moment, misschien dat je hersenen met jou een spelletje spelen, maar dat is wat anders...
Voor mij gaat het juist hierom, zowel met fotograferen als met glaasje draaien - je hersenen spelen een spelletje met je en je gaat daar te veel waarde aan hechten.
quote:
Horoscopen trekken is ook alweer een bewust iets, aan de hand van waarneming(sterrenstanden e.d.) laat je je intuitie spreken, krijg je een advies, maar dat stel je zelf samen, je zit weer niet te graven terwijl je niet weet waar je graaft.
Onzin, als je een geboortehoroscoop trekt van een pasgeboren baby kun je niet weten waar je het over hebt / waar je graaft.
Het gevaar bestaat juist dat je hiermee juist het leven van zo iemand gaat beinvloeden als self-fulfilling prophecy.
zzz
pi_46456210
quote:
Op maandag 19 februari 2007 13:47 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Dat is 1 manier om er tegenaan te kijken.
Ik zie het meer als "je probeert samen elkaar bang te maken".
[..]

De 'elkaar bang maken'-factor speelt volgens mij dus niet alleen hier, maar voor heel [TRU].
Zolang mensen elkaar gaan bevestigen in hun verhalen gaan mensen het serieuzer nemen dan soms goed voor ze is.
[..]

Als mensen via Tarot nare dingen te horen krijgen kunnen ze zich daardoor behoorlijk naar voelen hoor.
Dit kan je leven behoorlijk beinvloeden.
[..]

Voor mij gaat het juist hierom, zowel met fotograferen als met glaasje draaien - je hersenen spelen een spelletje met je en je gaat daar te veel waarde aan hechten.
[..]

Onzin, als je een geboortehoroscoop trekt van een pasgeboren baby kun je niet weten waar je het over hebt / waar je graaft.
Het gevaar bestaat juist dat je hiermee juist het leven van zo iemand gaat beinvloeden als self-fulfilling prophecy.
Zucht, alhoewel je met de uitkomsten van de dingen die je noemt wel wat zou kunnen doen wat slecht zou kunnen zijn doe je dat niet met de methode zelf....

Bij glaasje draaien is het de methode zelf die het risiko geeft, je speelt met je hersenen, met je onderbewuste op een ongecontroleerde manier, ook mensen die totaal niet in geesten geloven en het alleen voor een lolletje doen kunnen er totaal in de war uitkomen, totaal labiel, tot aan levensgevaarlijke situatie's aan toe.
Dat gaat niet op bij welke andere door jou genoemde methode, die kunnen alleen schade aanrichten als degene die het nieuws/advies ontvangt daar zelf mee gaat draaien en er gek mee doet, maar dan zou het advies van een goedwillende vriend ook gevaarlijk zijn, want daar kan iemand ook wat geks mee doen.

Daar gaat dit niet om, de methode zelf geeft een risiko, ook voor degene die niets met de uitkomst willen doen, die daar totaal geen geloof aan hechten.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 19 februari 2007 @ 14:14:00 #53
31101 _Led_
pi_46456732
Ik zie niet in waarom met je vinger op een glaasje zitten per definitie gevaarlijk is. (Tenzij er een scherf van het glas gebroken is)
Ik heb het zelf vaak geprobeerd hoor, geen enkel probleem.
Er gebeurde alleen ook niet zoveel.
Daarom denk ik ook dat het gewoon een mindfuck is, en dat het daarom alleen gevaarlijk is als jij je mind laat fucken.
zzz
pi_46456923
quote:
Op maandag 19 februari 2007 14:14 schreef L.Denninger het volgende:
Ik zie niet in waarom met je vinger op een glaasje zitten per definitie gevaarlijk is. (Tenzij er een scherf van het glas gebroken is)
Ik heb het zelf vaak geprobeerd hoor, geen enkel probleem.
Er gebeurde alleen ook niet zoveel.
Daarom denk ik ook dat het gewoon een mindfuck is, en dat het daarom alleen gevaarlijk is als jij je mind laat fucken.
Ik ben er in de eerste instantie ook gewoon vanuit gegaan dat het een mindfuck is, spelen met het onderbewuste is een mindfuck, zodra je dit met meerdere mensen doet, de focus zwaarder maakt en dus de mindfuck zwaarder dan komt het risiko al heel snel om de hoek kijken, vooral als er wel veel uitkomt, wat erg goed mogelijk is als de focus maar goed genoeg is.

Mindfucks kunnen heel erg schadelijk zijn, zeker als je met het onderbewuste speelt en dus niet bewust kan zeggen ik laat me niet mindfucken.
Als er een antwoord uit jouw onderbewuste komt kan die je helemaal omver werpen, zeker als die uit een zorgvuldig gesloten doosje komt, je hersenen zijn gecompliceerde dingen, met open doosjes en dichte doosjes, in je leven zijn heel wat dingen afgesloten, afgeblokt en weet ik veel wat nog meer, allemaal dingen waarmee je niet zomaar behoort te klooien.

Ik geloof wel degelijk dat hoe sterker je in je schoenen staat hoe lager het risiko is, maar je weet gewoon niet alles van jezelf, het risiko is gewoon erg hoog.
Ik heb iemand gekend die stemmetjes in haar hoofd had die eiste dat ze haar polsen door moest snijden, stemmetjes zijn gekomen op het moment dat oma het wel leuk vond in het bijzijn van het toen nog vrij kleine kind met glaasje draaien te klieren.
Als kind in inrichtingen gezeten en alles, zat er nu een geest in haar hoofd, ik weet het niet, maar wat ik wel weet is dat dat spelletje iets gedaan heeft met haar wat haar echt danig beschadigt had.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 19 februari 2007 @ 15:03:25 #55
31101 _Led_
pi_46458133
quote:
Op maandag 19 februari 2007 14:21 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik ben er in de eerste instantie ook gewoon vanuit gegaan dat het een mindfuck is, spelen met het onderbewuste is een mindfuck, zodra je dit met meerdere mensen doet, de focus zwaarder maakt en dus de mindfuck zwaarder dan komt het risiko al heel snel om de hoek kijken, vooral als er wel veel uitkomt, wat erg goed mogelijk is als de focus maar goed genoeg is.

Mindfucks kunnen heel erg schadelijk zijn, zeker als je met het onderbewuste speelt en dus niet bewust kan zeggen ik laat me niet mindfucken.
Als er een antwoord uit jouw onderbewuste komt kan die je helemaal omver werpen, zeker als die uit een zorgvuldig gesloten doosje komt, je hersenen zijn gecompliceerde dingen, met open doosjes en dichte doosjes, in je leven zijn heel wat dingen afgesloten, afgeblokt en weet ik veel wat nog meer, allemaal dingen waarmee je niet zomaar behoort te klooien.

Ik geloof wel degelijk dat hoe sterker je in je schoenen staat hoe lager het risiko is, maar je weet gewoon niet alles van jezelf, het risiko is gewoon erg hoog.
Ik heb iemand gekend die stemmetjes in haar hoofd had die eiste dat ze haar polsen door moest snijden, stemmetjes zijn gekomen op het moment dat oma het wel leuk vond in het bijzijn van het toen nog vrij kleine kind met glaasje draaien te klieren.
Als kind in inrichtingen gezeten en alles, zat er nu een geest in haar hoofd, ik weet het niet, maar wat ik wel weet is dat dat spelletje iets gedaan heeft met haar wat haar echt danig beschadigt had.
Nogmaals, wat mij betreft geldt dat voor heel [TRU] en alle aanverwante zaken.

Als je mentaal niet zo stevig in je schoenen staat en mensen gaan je lopen wijsmaken dat er geesten bestaan, dat ze met overledenen kunnen praten en roep het maar kun je je al gauw verliezen in die fantasie en jezelf gaan wijsmaken dat je belaagd wordt, of dat je zelf met overledenen kunt praten en meer van die quatsch.
En voor je het weet hou je je de hele tjid met dat soort zelfbesodemieterij bezig ipv eens wat nuttigs te gaan doen met je tijd, zoals bv. op fora een beetje ruzie stoken en dergelijke
zzz
pi_46459608
quote:
Op maandag 19 februari 2007 14:36 schreef bolletje_25 het volgende:

[..]

Typisch slag mensen die zelfs onder het oppassen gaat zitten glaasje draaien Of zondagmiddag in de kamer, als je vader de krant leest En nog leuker is dat je al in de tweede regel begint met 'Feit:..' terwijl je het jezelf gewoon inbeeld

Verder heerlijk amusant stukje, chapeau.
Djeez, wat een felle reacties! Ik heb het over toen ik 14 of 15 was en ik vond het toen spannend. Niets meer niets minder. Misschien niet echt verstandig maar hé, toen jullie 15 waren deden jullie toen allemaal verstandige dingen. Dacht 't niet.

Ik zeg toch niet dat het geesten waren ik denk inderdaad zoals hier al vaker geopperd is dat het iets met onderbewustzijn en/of telepathie te maken heeft. Het is toch bekend dat je maar een klein percentage van je hersencapaciteit gebruikt, dus dat zou zomaar kunnen.

Ik geloof helemaal niet in geesten, ik weet alleen dat dat glas toen bewoog en hoe dat kwam: ik weet het niet, ik zou daar graag meer over willen weten. Daarom vind ik het jammer dat er weinig serieuze berichtgeving over is. Dat is mijn enige punt.
pi_46460247
Zo opgeruimd.

Het eerste topic hierover is al vol gebaggerd, dit hoeft dus geen tweede keer.
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
pi_46466036
Gevaarlijke onzin? Ik denk dat kwetsbare labiele mensen, erg moeten oppassen met dit soort spelletjes.
  maandag 19 februari 2007 @ 19:36:13 #59
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_46466872
http://users.pandora.be/aura.oasis/Ouija.html

Website met wat aanvullende info. heb me er wat meer in verdiept en kom toch overal nagenoeg dezelfde info tegen. Vind het echt zwaar interessant maar soms ook erg moeilijk te geloven. Sommige 'experts' praten erover alsof ze weten hoe de kosmos in elkaar zit. Dat lijkt mij toch niet...

naja ervaringsdeskundigen meldt u!

[ Bericht 1% gewijzigd door VaLkyRie op 19-02-2007 19:36:44 (typo) ]
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_46467325
Eigenlijken zouden we een glaasje-draaien-meeting moeten houden. Dat er iemand filmt.
  maandag 19 februari 2007 @ 21:57:07 #61
166300 InProduction
zulks een groot ding!
pi_46473706
Dat is al veel vaker geopperd, maar nooit echt uitgevoerd.
Anyway, ik ben opzich voor.
joyridin' with police cars
pi_46477660
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:57 schreef InProduction het volgende:
Dat is al veel vaker geopperd, maar nooit echt uitgevoerd.
Anyway, ik ben opzich voor.
Ik ben ook voor.
pi_46477776
quote:
Op zondag 18 februari 2007 23:05 schreef Mirage het volgende:

[..]

wat valt er te begrijpen aan contact maken ? (met jezelf of iets externs...wat uiteindelijk ook weer een deel van jezelf is... of beter gezegd... een deel van dat ene waar jij ook deel van uitmaakt... naar mijn idee dan )
Het is niet zo dat als je contact maakt je meteen het hele universum moet of wil ontrafelen
[..]

hoezo doe je mensen kwaad als je contact legt met gene zijde of met jezelf ?
het blijft alleen niet met contact. Actie -> reactie. Je kan het mooi vertellen dat je er deel van het geheel uit maakt maar dat betekend niet dat het automatisch allemaal maar goed is om te doen. Als je het eenmaal ervaren hebt en weet wat er is, is er geen weg meer terug. Dit staat natuurlijk los van het glasje draaien en ik doel meer over het contact zoeken en het doorgraven naar "iets" in algemeen. Alhoewel het glasje draaien een "leuk" opstapje is.

Contact leggen met het onbekende blijft altijd riskant. Wil niet zeggen dat het altijd slecht is maar bekijk het liever van de andere kant. Waarom zou iemand contact met jou willen? Om er zelf beter van te worden. En als je hiernaast ook psychologisch niet 100% ben, ben je eigelijk een gevaar voor jezelf.
Hardstyyyyleee + BreeZaahz to the bone!!11 :')
Android + Verveling = Titan Turret spelen
  dinsdag 20 februari 2007 @ 20:23:18 #64
166300 InProduction
zulks een groot ding!
pi_46502238
Vrijdagavond heb ik een 'glaasje draai' avond in de planning staan, georganiseerd door een vriendin van me die er ervaring mee heeft. Ik zal een (misschien live) verslag van maken en dat uiteraard hier plaatsen.
pi_46502365
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 20:23 schreef InProduction het volgende:
Vrijdagavond heb ik een 'glaasje draai' avond in de planning staan, georganiseerd door een vriendin van me die er ervaring mee heeft. Ik zal een (misschien live) verslag van maken en dat uiteraard hier plaatsen.
tvp
pi_46502511
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 20:23 schreef InProduction het volgende:
Leuk
pi_46503151
Ben benieuwd, al geloof ik er geen zak van. Vaak genoeg geprobeerd, maar nooit iets gebeurd.
Ik ben niet verwaand, ik ben gewoon goed.....
pi_46517091
quote:
Op zondag 18 februari 2007 22:54 schreef Mirage het volgende:

[..]

Angst is een slechte raadgever, paniek kan dodelijk zijn.
En dat......is het ENIGE gevaarlijke aan glaasje draaien....eigen opgewekte angst....
pi_46517126
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 08:40 schreef YourGuardian het volgende:

[..]

En dat......is het ENIGE gevaarlijke aan glaasje draaien....eigen opgewekte angst....
Precies wat ik al zei, het gevaarlijk als je erg labiel bent of al last hebt van psychische stoornissen.
pi_46517166
Als je er in geloofd is het gevaarlijk.

Als je er niet in geloofd gebeurd er geen ene zak.

Het zit em tenslotte allemaal tussen de oortjes.
Sowieso schrijf je zo.
  woensdag 21 februari 2007 @ 08:55:12 #71
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_46517260
Wow t'zit weer vol in TRU met psychologen in opleiding.

Helaas nu al gefaalt door die onzin die ze uitkramen.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_46518604
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 08:55 schreef Ticker het volgende:

Wat maakt jou zo alwetend dan?
pi_46520586
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 08:55 schreef Ticker het volgende:

Ach...de onzin van nu...is de waarheid van morgen..
  woensdag 21 februari 2007 @ 12:02:47 #74
169108 Jenn2007
Animus imperat
pi_46521459
persoonlijk gebruik ik mijn glaasje liever voor andere dingen.
Aequalis aequalem delecat
pi_46530009
Ik twijfel nog of ik geloof dat het glaasje draaien echt door geesten komt of dat mensen onbewust het glaasje bewegen. Een paar keer toen we glaasje gingen draaien werd het glaasje in ieder geval bewogen door onserieuze mensen die meededen en die lachering zaten te doen. Ik vond het wel een spannende tijd toen we glaasje draaiden en vroeger was ik er echt van overtuigd dat we contact hadden met geesten.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2007 16:40:24 ]
  donderdag 22 februari 2007 @ 11:52:16 #76
166300 InProduction
zulks een groot ding!
pi_46553974
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 16:39 schreef Gewas het volgende:
Ik twijfel nog of ik geloof dat het glaasje draaien echt door geesten komt of dat mensen onbewust het glaasje bewegen. Een paar keer toen we glaasje gingen draaien werd het glaasje in ieder geval bewogen door onserieuze mensen die meededen en die lachering zaten te doen. Ik vond het wel een spannende tijd toen we glaasje draaiden en vroeger was ik er echt van overtuigd dat we contact hadden met geesten.
Op dat moment weet je dat het onserieuze mensen zijn, als iemand serieus is kan het nog steeds door het onderbewustzijn gedaan worden.
pi_46598873
Ik heb 's nachts wel eens een heel erg luid gezoem gehoord. Leek net vlak boven ons dak. Mijn vriendin en ik hadden echt zoiets van WTF. Omdat we niet van te voren hebben geglaasjedraait, hebben we er nooit aan gedacht dat het misschien wel een "entiteit" zou kunnen zijn, maar eerder een UFO. Dus het hangt er een beetje vanaf waar je je mee bezighoudt, eerdere ervaringen, enz.

Ik geloof best dat het ergens vandaan is gekomen, maar dat nog niet zeker is waarvandaan.

Een aantal jaar geleden, ergens in Clonee, Ierland, stond een huis in the middle of nowhere.
Er woonden 8 mensen, het was een enorm huis namelijk.

Tevens bleek de vorige eigenaar, eigenaardig om het leven gekomen te zijn.
Dit huis, Aylesbury House, bezat een geest. Volgens de inwoners van het dorpje.
Door de enorme drukte in dit huis, waren er weinige rustige momenten, waarop je kon denken dat je misschien niet alleen zou zijn in dit huis. De nodige voorzorgsmaatregelen waren getroffen door kruisjes boven de deur, door een schilderij, waarop een tunnel in kleuren van donker naar licht werd getoond, door de zegeningen van een priester , enz. Ik was sceptisch, en dat ben ik nog steeds, maar iets minder.

We hebben zelfs met onze dronken harses een keer besloten om daar, in de serre, te gaan glaasjedraaien. Mijn sceptische blik bleef niet lang sceptisch, nadat we erachter kwamen dat we inderdaad niet alleen waren. Er zijn een aantal hele specifieke antwoorden gegeven op vragen waar wij nog niet eens het antwoord op wisten, maar moesten navragen om het te verifiëren. Sinds die dag is er iets veranderd in mij, door een stukje bewustwording, dat er meer is tussen hemel en aarde dat onze geest ons bewustzijn kan laten weten. Dat heeft zich ook gemanifesteerd in een aantal rare situaties. Na onze "seance" met de "geest" hebben we een fantastsiche tijd in dat huis gehad met zijn allen. Mede doordat niemand van ons vieren een vervelend gevoel aan het gesprek heeft overgehouden, vond ook niemand meer de merkwaardigheden van het huis merkwaardig.

Eindresultaat:
Ik ben heel nieuwsgierig om erachter te komen wat er allemaal de oorzaak van kan zijn, maar ik blijf wel in de realiteit.
Om maar lukkraak dit soort "evenementen" te gaan doen, zonder bij de gevolgen na te denken, kan verkeerd aflopen. Net als met drugs, alleen heeft dit niet een chemische invloed op de hersenen, maar een geestelijke.

Stel je voor dat een labiel persoon, die aan het glaasjedraaien is, een vreemd geluid hoort die dat persoon op dat moment niet kan plaatsen. Dan schiet die persoon uit de realiteit en blijft gemakkelijker in de waanzin leven, die op dat moment in het hoofd van dat persoon gemanifesteerd is.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 17:36:06 #78
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_46600063
tvp
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  vrijdag 23 februari 2007 @ 22:47:53 #79
167723 sanni
Acima de seu
pi_46609261
quote:
Op zondag 18 februari 2007 22:45 schreef Gewas het volgende:

Wat zijn jullie ervaringen met glaasje draaien?
Ik draai glaasjes altijd om als ik het leeg heb gedronken. Daarna seg ik altijd: " Yo..
barkeeper...next drink "
pi_46609992
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zaterdag 24 februari 2007 @ 10:01:14 #81
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_46617663
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 17:36 schreef Queen_Bee het volgende:
tvp
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
  zaterdag 24 februari 2007 @ 16:27:38 #82
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_46626665
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 22:47 schreef sanni het volgende:

[..]

Ik draai glaasjes altijd om als ik het leeg heb gedronken. Daarna seg ik altijd: " Yo..
barkeeper...next drink "
yo, get back to school
pi_46626930
quote:
Stap 5:
Oproepen van de gewenste persoon.
Roep één persoon op.
Wees formeel en vriendelijk (gastvrij).
Stel geen controlerende vragen. Wordt niet op prijs gesteld.
Stap6:
Als persoon vertrekt:
Bedank de persoon
Reinig het glas
Draai het glas om
Spoel het glas om in water
Ruim de spullen op
Maak de ruimte weer vrij
  zaterdag 24 februari 2007 @ 23:03:57 #84
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_46640252

[ Bericht 100% gewijzigd door TeenWolf op 24-02-2007 23:04:11 ]
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_46686496
Ik vraag mezelf af , wie er ooit achter is gekomen hoe het glaasje draaien echt precies werkt. En welke beschaving hiermee begon.
pi_46696257
Ik heb al sinds geruime tijd een Ouija bord. Ik heb er nooit enig beweging in kunnen krijgen. Waarschinlijk ligt dit dan ook aan het feit dat ik goochelaar ben en wat nuchterter ben. ik gebruik het bord nu voor mn show en ik moet zeggen. hij werkt nu wel:)
Life is a witch and then u fly
pi_46698483
quote:
Op maandag 26 februari 2007 09:44 schreef feessie het volgende:
Ik vraag mezelf af , wie er ooit achter is gekomen hoe het glaasje draaien echt precies werkt. En welke beschaving hiermee begon.
Volgens mij de egyptenaren.
Tap tap tap
pi_46717436
quote:
Op maandag 19 februari 2007 23:40 schreef BabblingBrook het volgende:

[..]

Ik ben ook voor.
Op tweakers was dit ooit eens gelukt, incl. camera en pics, helaas gebeurde er toen dus niks

Ikzelf begrijp dus ook echt niet waarom hier niet filmpjes van te vinden zijn. Zeker nu in dit moderne tijdperk.
Daarom geloof ik het al een HEEL STUK MINDER.
De sterkste verhalen van glazen die alle kanten opschieten e.d. hoor je. Maar NIEMAND die ff zijn nokia met carl zeiss 3MP GSM cam erop zet
Op Fok! sinds 17 / 01 / 2003. Ook wel bekend als "de dag dat de GoT HK dichtging" :P
  Moderator dinsdag 27 februari 2007 @ 08:38:21 #89
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_46722653
Mja ik geloof hier ook to-taal niet in. Ik wil best geloven dat als je daar met een x aantal man zit, en het is avond en donker en spannend, en iedereen heeft hoge verwachtingen etc, dat er dan dingen kunnen gebeuren waar je van zegt "wtf". Maar wat ik dan eigenlijk denk is dat die dingen zelf veroorzaakt zijn, en dan nog eens versterkt door de hele spanning en lading die er omheen hangt.

Dit soort dingen lijken ook altijd gedaan te worden 's avonds/ 's nachts, als het donker is, in een omgeving waar het verder muisstil is, dat soort dingen. Nooit op een zonnige zaterdagmiddag bij 26 graden in de achtertuin bij wijze van spreken. Er schijnt toch van tevoren altijd eerst een soort sfeer gecreerd te moeten worden.

Daarnaast heb je ook van die regels dat iedereen dan een keer in dat glaasje moet blazen ofzo? Wat is dat nou voor onzin? Dus als je met 6 man bent, en 5 blazen in het glaasje en de 6e niet, dat die geest dan denkt van "ja dag vriend, jij blies niet in dat glaasje, dus ik ga me niet aan jullie manifesteren hoor, komnou". Dan moet iedereen een vinger op dat glaasje leggen, en dan gaat dat ding bewegen en iedereen beweert dat 'zij' het glaasje niet bewegen.

Nou als er dus een externe kracht is die dat glas beweegt, dan zou op dat moment iedereen zn vingers van het glaasje moeten kunnen halen, en zou het glas dus verder moeten bewegen. Immers, de deelnemers bewegen het glaasje niet, dus vingers er op of niet, die externe kracht zou hoe dan ook aanwezig moeten zijn, of verdwijnt die ook weer gelijk wanneer de vingers van het glaasje worden gehaald?

Ik snap die regels die erbij komen kijken hoe dan ook niet. Gesteld dat geesten bestaan, en ergens rondwaren, dan hebben die toch nooit een set regels opgesteld die voor elke geest geschikt zijn? Maw, alle geesten zouden die regels moeten kennen, en er ook op moeten letten dat die regels in acht worden genomen. Immers, om het voorbeeld van net aan te houden, iedereen moet in dat glaasje blazen, dus niet alleen moeten alle geesten weten dat elke deelnemer in dat glaasje moet blazen, er moet tussen die geesten ook niet een grappemaker zitten die zoiets heeft van "goh, niet iedereen blies maar ik ben altijd al een dwarsligger geweest dus ik manifesteer me toch wel aan jullie".

Die regels zijn bedacht door mensen, maar waar die dat vandaan halen....ze zullen het neem ik aan niet hebben geprobeerd met trial en error zo van "welke regel werkt wel en welke regel werkt niet..?"

Ik vind het onzin. En trouwens, dan doe je glaasje draaien, zeg in een oud café ergens in Nederland, ik roep maar wat. Dan ga je naar huis toe, en dan zie je soms wel verhalen dat er zich thuis ineens dingen voordeden. Wat...is die geest meegegaan dan met je naar huis? Hij is gezellig op de achterbank gekropen? Ik weet niet hoor.

Als je een dergelijke testsessie goed wil doen moet je er 2 doen denk ik. Een keer op de manier waarop het 'hoort', 's nachts en met alle poeha erbij, en 1x in de zomer midden op de dag in de tuin ofzo, zonder allerlei overbodige opsmuk. Ik denk dat ik weet wat de uitkomst gaat zijn...
Breitling - Instruments for Professionals
pi_46722688
quote:
Op maandag 26 februari 2007 23:28 schreef _DeMoN_ het volgende:

[..]

Op tweakers was dit ooit eens gelukt, incl. camera en pics, helaas gebeurde er toen dus niks

Ikzelf begrijp dus ook echt niet waarom hier niet filmpjes van te vinden zijn. Zeker nu in dit moderne tijdperk.
Daarom geloof ik het al een HEEL STUK MINDER.
De sterkste verhalen van glazen die alle kanten opschieten e.d. hoor je. Maar NIEMAND die ff zijn nokia met carl zeiss 3MP GSM cam erop zet
Niks voor vanavond ?
pi_46723288
Ik ben het bijna helemaal met Cool-Guy eens, bijna, want ik weet uit ervaring dat het wel werkt.

Maar inderdaad, ik draai ook gewoon s'middag, in de tuin als het weer het toelaat, doe echt geen rituelen vooraf.
Ik werk ook niet met een bord maar gewoon met een zelf gemaakt alfabet ed, een middagje knutselen omdat ik vind dat mijn eigen energie erin moet zitten.

In het glas blazen doe ik nooit, ook niet als er anderen bijzitten, zie echt niet de toegevoegde waarde daarvan in.
Ook leg ik geen vinger op het glas, want laten we eerlijk zijn, iedereen "beweegt" ook al denk je dat je je hand stil houdt, en daardoor gaat het glas dan bewegen ja, zeker als er een stuk of wat vingers op het glas liggen.
Ik houd gewoon mijn hand boven het glas, 3 a 4 cm, concentreer me en "vraag" dan of er "iemand" is die mij te woord wil staan.
Als er entiteiten zijn, zijn die gewoon op ieder moment van de dag, niet alleen 's avonds of 's nachts.

En gevaarlijk, ja, ook weer ervaring.
Maar dat komt dan weer voort uit het feit dat men er zo'n idiote lading aangeeft, mensen die geestelijk wat minder sterk in de schoenen staan zijn inderdaad vaak het slachtoffer van minder vriendelijke entiteiten, zijn wat makkelijker bang te maken en durven vaak ook niet tegen de entiteit in te gaan, bang om bezeten te raken en uit die angst dan ook allerlei zaken uit te voeren waarbij ze zich zelf schade toe kunnen dienen.
Er zijn genoeg gevallen van zelfmoord bekend, voortgekomen uit het glaasje draaien.

Dus mijn mening:
Glaasje draaien is gevaarlijk mits je het met iemand doet die weet waar hij/zij mee bezig is en ook nuchter genoeg is om niet bij ieder klopje of geluidje in paniek te raken.
Als ik een entiteit voel die minder vriendelijke bedoelingen heeft stuur ik hem weg, gewoon heel zelfverzekerd, en ook gewoon met woorden die ik irl gebruik ("sodemieter een eind op" snapt ook een entiteit ).
  dinsdag 27 februari 2007 @ 10:25:33 #92
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_46724513
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 09:22 schreef Lilith-Wicca het volgende:

In het glas blazen doe ik nooit, ook niet als er anderen bijzitten, zie echt niet de toegevoegde waarde daarvan in.
Ook leg ik geen vinger op het glas, want laten we eerlijk zijn, iedereen "beweegt" ook al denk je dat je je hand stil houdt, en daardoor gaat het glas dan bewegen ja, zeker als er een stuk of wat vingers op het glas liggen.
Ik houd gewoon mijn hand boven het glas, 3 a 4 cm, concentreer me en "vraag" dan of er "iemand" is die mij te woord wil staan.
Als er entiteiten zijn, zijn die gewoon op ieder moment van de dag, niet alleen 's avonds of 's nachts.
Nooit zo geprobeerd. Ik dacht dat de fysieke kracht uit jouw nodig was voor de geest om het glas te manipuleren.
Maar zonder aan te raken werkt het dus ook?
Hmmm je maakt me weer nieuwschierig!
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_46725340
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 10:25 schreef Ticker het volgende:

[..]

Nooit zo geprobeerd. Ik dacht dat de fysieke kracht uit jouw nodig was voor de geest om het glas te manipuleren.
Maar zonder aan te raken werkt het dus ook?
Hmmm je maakt me weer nieuwschierig!
Misschien geef ik die fysieke kracht door met mijn handen?
Ik weet het niet.

En nieuwsgierig, gewoon proberen
  dinsdag 27 februari 2007 @ 12:17:13 #94
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_46727691
quote:
-Knip-
Dus mijn mening:
Glaasje draaien is gevaarlijk mits je het met iemand doet die weet waar hij/zij mee bezig is en ook nuchter genoeg is om niet bij ieder klopje of geluidje in paniek te raken.
Als ik een entiteit voel die minder vriendelijke bedoelingen heeft stuur ik hem weg, gewoon heel zelfverzekerd, en ook gewoon met woorden die ik irl gebruik ("sodemieter een eind op" snapt ook een entiteit ).
Misschien een domme vraag, maar kan je ook entiteiten aantrekken die niet jouw taal spreken?
Een oude germaanse mammoetjager die dus niet snapt wat 'sodemieter op' betekent bijvoorbeeld..
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_46727905
Ik heb nog een mooi verhaal:

Ik was een jaar of 10 denk ik en ik ging met mn broertje en twee buurjongens geesten oproepen. We hadden de kamer donker gemaakt en een glas in ons midden. En een beetje simsalabim doen. En voor de grap riep ik: "ja zag je dat!!!" en mijn broertje natuurlijk meedoen.

Ok de dag erna was ik alweer vergeten wat er gebeurd was. Dit is nu zo'n 15 jaar geleden. Vorig jaar belde die buurjongen naar mijn broertje op en zei: "weet je nog dat we heel vroeger geesten gingen oproepen". Mijn broertje wist ff niet waar hij het over had en heeft die jongen al jaaaren niet meer gezien, want hij was verhuisd. En toen zei die buurjongen tegen mijn broertje: "Sinds die keer dat we geesten oproepen heb ik niet meer goed geslapen, ik heb het idee dat er geesten onder mn bed zitten"

Die jongen heeft na een onschuldig potje geesten oproepen dus zware problemen overgehouden! terwijl wij voor de grap zoeits uithaalden! Bizar toch
wie zaait zal oogsten.....
pi_46729460
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 12:17 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Misschien een domme vraag, maar kan je ook entiteiten aantrekken die niet jouw taal spreken?
Een oude germaanse mammoetjager die dus niet snapt wat 'sodemieter op' betekent bijvoorbeeld..
Er zijn geen domme vragen

Denk het wel ja, heb tenminste nog nooit meegemaakt dat ze me niet begrepen of dat ik over moest schakelen naar een andere taal

Ik moet eerlijkheidshalve wel bij vermelden dat ik makkelijk overschakel naar het Hongaars (niet mijn geboorteland maar wel van mijn familie, ben dus tweetalig opgevoed) misschien dat dat uitmaakt.
Heb er eerlijk gezegd nog nooit zo over nagedacht, ik draai glaasje, en de ene keer stel ik mijn vraag in het Nederlands en de andere keer in het Hongaars.

[ Bericht 18% gewijzigd door Lilith-Wicca op 27-02-2007 13:21:27 ]
pi_47262287
quote:
Ik ben het bijna helemaal met Cool-Guy eens, bijna, want ik weet uit ervaring dat het wel werkt.

Maar inderdaad, ik draai ook gewoon s'middag, in de tuin als het weer het toelaat, doe echt geen rituelen vooraf.
Ik werk ook niet met een bord maar gewoon met een zelf gemaakt alfabet ed, een middagje knutselen omdat ik vind dat mijn eigen energie erin moet zitten.

En gevaarlijk, ja, ook weer ervaring.
Maar dat komt dan weer voort uit het feit dat men er zo'n idiote lading aangeeft, mensen die geestelijk wat minder sterk in de schoenen staan zijn inderdaad vaak het slachtoffer van minder vriendelijke entiteiten, zijn wat makkelijker bang te maken en durven vaak ook niet tegen de entiteit in te gaan, bang om bezeten te raken en uit die angst dan ook allerlei zaken uit te voeren waarbij ze zich zelf schade toe kunnen dienen.
Er zijn genoeg gevallen van zelfmoord bekend, voortgekomen uit het glaasje draaien.

Dus mijn mening:
Dus bij glaasje draaien gaat er een glas of een ander voorwerp daadwerkelijk bewegen?? Nu weet ik dat er in het menselijk lichaam vele stroompjes lopen welk een bepaald magnetisch veld creeëren( dat is een wetmatigheid) en meetbaar zijn zelfs met een goede multimeter. Deze velden zijn echter zo zwak dat je daar geen voorwerp mee verplaatst krijgt, nooit niet . Wat wel kan is een sensor schakelen met dat veld of met lichaamswarmte.
Warom is het gewoon niet wetenschappelij kaangetoont dat je voorwerpen met gedachte kracht kunt verplaatsen?
Net zoiets als bij telepathie , om het aan te tonen is een miljoen geboden (ligt echt klaar bij de notaris) voor de gene die dat kan . Nog steeds heeft niemand het bewijs geleverd.

Gevaarlijk , haha kom maar op met die glazen ik doe mee , en nog serieus ook

"vanaf dat moment kon hij niet meer goed slapen" dat zou dan moeten bewijzen dat het gevaarlijk is ? Bij gebrek aan een verklaring voor iets gooien men het op een vorm van geloof .
Sommige mensen worden doodsbang in een vliegtuig . Ze worden werkelijk helemaal niet goed/ziek ,dan lijkt het, als je die persoon ziet net of vliegen inderdaad vreselijk gevaarlijk is.
  woensdag 14 maart 2007 @ 20:49:36 #98
31101 _Led_
pi_47278089
quote:
Briljant, wel glaasje draaien maar dan zeggen "van in het glaasje blazen zie ik de toegevoegde waarde niet"

Het ging toch juist ook om het spirituele, het proces, etc. ?
Maakt het wel uit of het daadwerkelijk een glas is of niet ?
Zou je dan net zo makkelijk bijvoorbeeld asbak-draaien, of kurk-draaien ?

Want in dat geval is het nog veel makkelijker, dan zou je ook gewoon je hand op je muis moeten kunnen leggen zodat je cursor letters op je monitor gaat aanwijzen !

Dat vraag ik me dan weer af he....

* L.Denninger zit stil met z'n hand op z'n muis
zzz
  woensdag 14 maart 2007 @ 23:31:55 #99
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_47285760
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 20:49 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Briljant, wel glaasje draaien maar dan zeggen "van in het glaasje blazen zie ik de toegevoegde waarde niet"

Want in dat geval is het nog veel makkelijker, dan zou je ook gewoon je hand op je muis moeten kunnen leggen zodat je cursor letters op je monitor gaat aanwijzen !

Wat een mongool zeg.
Jij dacht echt dat het een soort van "code" was, die je moet uitvoeren voordat je kan beginnen?
Ja, en een glas moet per se van een duits merk zijn, anders werkt het namelijk ook niet.

Wie maakt wie nou belachelijk?
pi_47286392
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 20:49 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Weet jij eigenlijk wel iets af van het spirituele?

Volgens mij, en je post hierboven, vrij weinig, anders zou je niet met dit soort opmerkingen komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')