Dat is 1 manier om er tegenaan te kijken.quote:Op maandag 19 februari 2007 13:21 schreef erodome het volgende:
[..]
Nope....
Bij glaasje draaien focus je gezamelijk en spreek je je onderbewustzijn aan op een zeer werkzame, maar ongecontroleerde manier.
De 'elkaar bang maken'-factor speelt volgens mij dus niet alleen hier, maar voor heel [TRU].quote:Het is gezamelijk focussen, wat de focus sterker maakt en dus ook een groter risiko maakt, dat ook nog in die ongecontroleerde omgeving, vaak helemaal niet serieus, maar met het nodige emotiespel(elkaar bang maken enzo), dat alles bij elkaar maakt het een risiko, ook zonder geesten.
Als mensen via Tarot nare dingen te horen krijgen kunnen ze zich daardoor behoorlijk naar voelen hoor.quote:Tarot leggen speelt in op intuitie, wat een redelijk bewust proces is, het is gecontroleerd en veilig, je krijgt dan ook niet meer dan wat advies, waar je mee kan doen wat je wil, je zit niet te spitten in je eigen hersenen zonder dat je weet waar je spit.
Voor mij gaat het juist hierom, zowel met fotograferen als met glaasje draaien - je hersenen spelen een spelletje met je en je gaat daar te veel waarde aan hechten.quote:Geesten fotograveren enzo, ja, dan moet je iets zien, dat is waarneming, geen spelletjes met emotie's en hersenen, je kan je afvragen of dat persoon niet al een probleem heeft omdat die geesten ziet, dat is wat anders, maar je speelt niet met je hersenen op dat moment, misschien dat je hersenen met jou een spelletje spelen, maar dat is wat anders...
Onzin, als je een geboortehoroscoop trekt van een pasgeboren baby kun je niet weten waar je het over hebt / waar je graaft.quote:Horoscopen trekken is ook alweer een bewust iets, aan de hand van waarneming(sterrenstanden e.d.) laat je je intuitie spreken, krijg je een advies, maar dat stel je zelf samen, je zit weer niet te graven terwijl je niet weet waar je graaft.
Zucht, alhoewel je met de uitkomsten van de dingen die je noemt wel wat zou kunnen doen wat slecht zou kunnen zijn doe je dat niet met de methode zelf....quote:Op maandag 19 februari 2007 13:47 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Dat is 1 manier om er tegenaan te kijken.
Ik zie het meer als "je probeert samen elkaar bang te maken".
[..]
De 'elkaar bang maken'-factor speelt volgens mij dus niet alleen hier, maar voor heel [TRU].
Zolang mensen elkaar gaan bevestigen in hun verhalen gaan mensen het serieuzer nemen dan soms goed voor ze is.
[..]
Als mensen via Tarot nare dingen te horen krijgen kunnen ze zich daardoor behoorlijk naar voelen hoor.
Dit kan je leven behoorlijk beinvloeden.
[..]
Voor mij gaat het juist hierom, zowel met fotograferen als met glaasje draaien - je hersenen spelen een spelletje met je en je gaat daar te veel waarde aan hechten.
[..]
Onzin, als je een geboortehoroscoop trekt van een pasgeboren baby kun je niet weten waar je het over hebt / waar je graaft.
Het gevaar bestaat juist dat je hiermee juist het leven van zo iemand gaat beinvloeden als self-fulfilling prophecy.
Ik ben er in de eerste instantie ook gewoon vanuit gegaan dat het een mindfuck is, spelen met het onderbewuste is een mindfuck, zodra je dit met meerdere mensen doet, de focus zwaarder maakt en dus de mindfuck zwaarder dan komt het risiko al heel snel om de hoek kijken, vooral als er wel veel uitkomt, wat erg goed mogelijk is als de focus maar goed genoeg is.quote:Op maandag 19 februari 2007 14:14 schreef L.Denninger het volgende:
Ik zie niet in waarom met je vinger op een glaasje zitten per definitie gevaarlijk is. (Tenzij er een scherf van het glas gebroken is)
Ik heb het zelf vaak geprobeerd hoor, geen enkel probleem.
Er gebeurde alleen ook niet zoveel.
Daarom denk ik ook dat het gewoon een mindfuck is, en dat het daarom alleen gevaarlijk is als jij je mind laat fucken.
Nogmaals, wat mij betreft geldt dat voor heel [TRU] en alle aanverwante zaken.quote:Op maandag 19 februari 2007 14:21 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik ben er in de eerste instantie ook gewoon vanuit gegaan dat het een mindfuck is, spelen met het onderbewuste is een mindfuck, zodra je dit met meerdere mensen doet, de focus zwaarder maakt en dus de mindfuck zwaarder dan komt het risiko al heel snel om de hoek kijken, vooral als er wel veel uitkomt, wat erg goed mogelijk is als de focus maar goed genoeg is.
Mindfucks kunnen heel erg schadelijk zijn, zeker als je met het onderbewuste speelt en dus niet bewust kan zeggen ik laat me niet mindfucken.
Als er een antwoord uit jouw onderbewuste komt kan die je helemaal omver werpen, zeker als die uit een zorgvuldig gesloten doosje komt, je hersenen zijn gecompliceerde dingen, met open doosjes en dichte doosjes, in je leven zijn heel wat dingen afgesloten, afgeblokt en weet ik veel wat nog meer, allemaal dingen waarmee je niet zomaar behoort te klooien.
Ik geloof wel degelijk dat hoe sterker je in je schoenen staat hoe lager het risiko is, maar je weet gewoon niet alles van jezelf, het risiko is gewoon erg hoog.
Ik heb iemand gekend die stemmetjes in haar hoofd had die eiste dat ze haar polsen door moest snijden, stemmetjes zijn gekomen op het moment dat oma het wel leuk vond in het bijzijn van het toen nog vrij kleine kind met glaasje draaien te klieren.
Als kind in inrichtingen gezeten en alles, zat er nu een geest in haar hoofd, ik weet het niet, maar wat ik wel weet is dat dat spelletje iets gedaan heeft met haar wat haar echt danig beschadigt had.
Djeez, wat een felle reacties! Ik heb het over toen ik 14 of 15 was en ik vond het toen spannend. Niets meer niets minder. Misschien niet echt verstandig maar hé, toen jullie 15 waren deden jullie toen allemaal verstandige dingen. Dacht 't niet.quote:Op maandag 19 februari 2007 14:36 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Typisch slag mensen die zelfs onder het oppassen gaat zitten glaasje draaienOf zondagmiddag in de kamer, als je vader de krant leest
En nog leuker is dat je al in de tweede regel begint met 'Feit:..' terwijl je het jezelf gewoon inbeeld
![]()
Verder heerlijk amusant stukje, chapeau.
Ik ben ook voor.quote:Op maandag 19 februari 2007 21:57 schreef InProduction het volgende:
Dat is al veel vaker geopperd, maar nooit echt uitgevoerd.
Anyway, ik ben opzich voor.
het blijft alleen niet met contact. Actie -> reactie. Je kan het mooi vertellen dat je er deel van het geheel uit maakt maar dat betekend niet dat het automatisch allemaal maar goed is om te doen. Als je het eenmaal ervaren hebt en weet wat er is, is er geen weg meer terug. Dit staat natuurlijk los van het glasje draaien en ik doel meer over het contact zoeken en het doorgraven naar "iets" in algemeen. Alhoewel het glasje draaien een "leuk" opstapje is.quote:Op zondag 18 februari 2007 23:05 schreef Mirage het volgende:
[..]
wat valt er te begrijpen aan contact maken ? (met jezelf of iets externs...wat uiteindelijk ook weer een deel van jezelf is... of beter gezegd... een deel van dat ene waar jij ook deel van uitmaakt... naar mijn idee dan)
Het is niet zo dat als je contact maakt je meteen het hele universum moet of wil ontrafelen
[..]
hoezo doe je mensen kwaad als je contact legt met gene zijde of met jezelf ?
tvpquote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:23 schreef InProduction het volgende:
Vrijdagavond heb ik een 'glaasje draai' avond in de planning staan, georganiseerd door een vriendin van me die er ervaring mee heeft. Ik zal een (misschien live) verslag van maken en dat uiteraard hier plaatsen.
Leukquote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:23 schreef InProduction het volgende:
Vrijdagavond heb ik een 'glaasje draai' avond in de planning staan, georganiseerd door een vriendin van me die er ervaring mee heeft. Ik zal een (misschien live) verslag van maken en dat uiteraard hier plaatsen.
En dat......is het ENIGE gevaarlijke aan glaasje draaien....eigen opgewekte angst....quote:Op zondag 18 februari 2007 22:54 schreef Mirage het volgende:
[..]
Angst is een slechte raadgever, paniek kan dodelijk zijn.
Precies wat ik al zei, het gevaarlijk als je erg labiel bent of al last hebt van psychische stoornissen.quote:Op woensdag 21 februari 2007 08:40 schreef YourGuardian het volgende:
[..]
En dat......is het ENIGE gevaarlijke aan glaasje draaien....eigen opgewekte angst....
Wat maakt jou zo alwetend dan?quote:Op woensdag 21 februari 2007 08:55 schreef Ticker het volgende:
Wow t'zit weer vol in TRU met psychologen in opleiding.
Helaas nu al gefaalt door die onzin die ze uitkramen.
Ach...de onzin van nu...is de waarheid van morgen..quote:Op woensdag 21 februari 2007 08:55 schreef Ticker het volgende:
Wow t'zit weer vol in TRU met psychologen in opleiding.
Helaas nu al gefaalt door die onzin die ze uitkramen.
Op dat moment weet je dat het onserieuze mensen zijn, als iemand serieus is kan het nog steeds door het onderbewustzijn gedaan worden.quote:Op woensdag 21 februari 2007 16:39 schreef Gewas het volgende:
Ik twijfel nog of ik geloof dat het glaasje draaien echt door geesten komt of dat mensen onbewust het glaasje bewegen. Een paar keer toen we glaasje gingen draaien werd het glaasje in ieder geval bewogen door onserieuze mensen die meededen en die lachering zaten te doen. Ik vond het wel een spannende tijd toen we glaasje draaiden en vroeger was ik er echt van overtuigd dat we contact hadden met geesten.
Ik draai glaasjes altijd om als ik het leeg heb gedronken. Daarna seg ik altijd: " Yo..quote:Op zondag 18 februari 2007 22:45 schreef Gewas het volgende:
Wat zijn jullie ervaringen met glaasje draaien?
yo, get back to schoolquote:Op vrijdag 23 februari 2007 22:47 schreef sanni het volgende:
[..]
Ik draai glaasjes altijd om als ik het leeg heb gedronken. Daarna seg ik altijd: " Yo..
barkeeper...next drink "![]()
quote:Stap 5:
Oproepen van de gewenste persoon.
Roep één persoon op.
Wees formeel en vriendelijk (gastvrij).
Stel geen controlerende vragen. Wordt niet op prijs gesteld.
Stap6:
Als persoon vertrekt:
Bedank de persoon
Reinig het glas
Draai het glas om
Spoel het glas om in water
Ruim de spullen op
Maak de ruimte weer vrij
Volgens mij de egyptenaren.quote:Op maandag 26 februari 2007 09:44 schreef feessie het volgende:
Ik vraag mezelf af , wie er ooit achter is gekomen hoe het glaasje draaien echt precies werkt. En welke beschaving hiermee begon.
Op tweakers was dit ooit eens gelukt, incl. camera en pics, helaas gebeurde er toen dus niksquote:
Niks voor vanavond ?quote:Op maandag 26 februari 2007 23:28 schreef _DeMoN_ het volgende:
[..]
Op tweakers was dit ooit eens gelukt, incl. camera en pics, helaas gebeurde er toen dus niks
Ikzelf begrijp dus ook echt niet waarom hier niet filmpjes van te vinden zijn. Zeker nu in dit moderne tijdperk.
Daarom geloof ik het al een HEEL STUK MINDER.
De sterkste verhalen van glazen die alle kanten opschieten e.d. hoor je. Maar NIEMAND die ff zijn nokia met carl zeiss 3MP GSM cam erop zet
Nooit zo geprobeerd. Ik dacht dat de fysieke kracht uit jouw nodig was voor de geest om het glas te manipuleren.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 09:22 schreef Lilith-Wicca het volgende:
In het glas blazen doe ik nooit, ook niet als er anderen bijzitten, zie echt niet de toegevoegde waarde daarvan in.
Ook leg ik geen vinger op het glas, want laten we eerlijk zijn, iedereen "beweegt" ook al denk je dat je je hand stil houdt, en daardoor gaat het glas dan bewegen ja, zeker als er een stuk of wat vingers op het glas liggen.
Ik houd gewoon mijn hand boven het glas, 3 a 4 cm, concentreer me en "vraag" dan of er "iemand" is die mij te woord wil staan.
Als er entiteiten zijn, zijn die gewoon op ieder moment van de dag, niet alleen 's avonds of 's nachts.
Misschien geef ik die fysieke kracht door met mijn handen?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 10:25 schreef Ticker het volgende:
[..]
Nooit zo geprobeerd. Ik dacht dat de fysieke kracht uit jouw nodig was voor de geest om het glas te manipuleren.
Maar zonder aan te raken werkt het dus ook?
Hmmm je maakt me weer nieuwschierig!
Misschien een domme vraag, maar kan je ook entiteiten aantrekken die niet jouw taal spreken?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 09:22 schreef Lilith-Wicca het volgende:
-Knip-
Dus mijn mening:
Glaasje draaien is gevaarlijk mits je het met iemand doet die weet waar hij/zij mee bezig is en ook nuchter genoeg is om niet bij ieder klopje of geluidje in paniek te raken.
Als ik een entiteit voel die minder vriendelijke bedoelingen heeft stuur ik hem weg, gewoon heel zelfverzekerd, en ook gewoon met woorden die ik irl gebruik ("sodemieter een eind op" snapt ook een entiteit).
Er zijn geen domme vragenquote:Op dinsdag 27 februari 2007 12:17 schreef VaLkyRie het volgende:
[..]
Misschien een domme vraag, maar kan je ook entiteiten aantrekken die niet jouw taal spreken?
Een oude germaanse mammoetjager die dus niet snapt wat 'sodemieter op' betekent bijvoorbeeld..
![]()
Dus bij glaasje draaien gaat er een glas of een ander voorwerp daadwerkelijk bewegen?? Nu weet ik dat er in het menselijk lichaam vele stroompjes lopen welk een bepaald magnetisch veld creeëren( dat is een wetmatigheid) en meetbaar zijn zelfs met een goede multimeter. Deze velden zijn echter zo zwak dat je daar geen voorwerp mee verplaatst krijgt, nooit niet . Wat wel kan is een sensor schakelen met dat veld of met lichaamswarmte.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 09:22 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Ik ben het bijna helemaal met Cool-Guy eens, bijna, want ik weet uit ervaring dat het wel werkt.
Maar inderdaad, ik draai ook gewoon s'middag, in de tuin als het weer het toelaat, doe echt geen rituelen vooraf.
Ik werk ook niet met een bord maar gewoon met een zelf gemaakt alfabet ed, een middagje knutselen omdat ik vind dat mijn eigen energie erin moet zitten.
In het glas blazen doe ik nooit, ook niet als er anderen bijzitten, zie echt niet de toegevoegde waarde daarvan in.
Ook leg ik geen vinger op het glas, want laten we eerlijk zijn, iedereen "beweegt" ook al denk je dat je je hand stil houdt, en daardoor gaat het glas dan bewegen ja, zeker als er een stuk of wat vingers op het glas liggen.
Ik houd gewoon mijn hand boven het glas, 3 a 4 cm, concentreer me en "vraag" dan of er "iemand" is die mij te woord wil staan.
Als er entiteiten zijn, zijn die gewoon op ieder moment van de dag, niet alleen 's avonds of 's nachts.
En gevaarlijk, ja, ook weer ervaring.
Maar dat komt dan weer voort uit het feit dat men er zo'n idiote lading aangeeft, mensen die geestelijk wat minder sterk in de schoenen staan zijn inderdaad vaak het slachtoffer van minder vriendelijke entiteiten, zijn wat makkelijker bang te maken en durven vaak ook niet tegen de entiteit in te gaan, bang om bezeten te raken en uit die angst dan ook allerlei zaken uit te voeren waarbij ze zich zelf schade toe kunnen dienen.
Er zijn genoeg gevallen van zelfmoord bekend, voortgekomen uit het glaasje draaien.
Dus mijn mening:
Glaasje draaien is gevaarlijk mits je het met iemand doet die weet waar hij/zij mee bezig is en ook nuchter genoeg is om niet bij ieder klopje of geluidje in paniek te raken.
Als ik een entiteit voel die minder vriendelijke bedoelingen heeft stuur ik hem weg, gewoon heel zelfverzekerd, en ook gewoon met woorden die ik irl gebruik ("sodemieter een eind op" snapt ook een entiteit).
Briljant, wel glaasje draaien maar dan zeggen "van in het glaasje blazen zie ik de toegevoegde waarde niet"quote:Op dinsdag 27 februari 2007 09:22 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Wat een mongool zeg.quote:Op woensdag 14 maart 2007 20:49 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Briljant, wel glaasje draaien maar dan zeggen "van in het glaasje blazen zie ik de toegevoegde waarde niet"
Het ging toch juist ook om het spirituele, het proces, etc. ?
Maakt het wel uit of het daadwerkelijk een glas is of niet ?
Zou je dan net zo makkelijk bijvoorbeeld asbak-draaien, of kurk-draaien ?
Want in dat geval is het nog veel makkelijker, dan zou je ook gewoon je hand op je muis moeten kunnen leggen zodat je cursor letters op je monitor gaat aanwijzen !
Dat vraag ik me dan weer af he....
* L.Denninger zit stil met z'n hand op z'n muis
Weet jij eigenlijk wel iets af van het spirituele?quote:Op woensdag 14 maart 2007 20:49 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Briljant, wel glaasje draaien maar dan zeggen "van in het glaasje blazen zie ik de toegevoegde waarde niet"
Het ging toch juist ook om het spirituele, het proces, etc. ?
Maakt het wel uit of het daadwerkelijk een glas is of niet ?
Zou je dan net zo makkelijk bijvoorbeeld asbak-draaien, of kurk-draaien ?
Want in dat geval is het nog veel makkelijker, dan zou je ook gewoon je hand op je muis moeten kunnen leggen zodat je cursor letters op je monitor gaat aanwijzen !
Dat vraag ik me dan weer af he....
* L.Denninger zit stil met z'n hand op z'n muis
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |