of het nou onzin is of niet...quote:Op zondag 18 februari 2007 22:46 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Onzin.
maar wat is dan "onzin" ?quote:Op zondag 18 februari 2007 22:56 schreef Ferdie88 het volgende:
Omen? Dan heeft de geest in ieder geval een goed gevoel voor horror-films
http://www.imdb.com/title/tt0075005/
Maar persoonlijk denk ik dat het onzin is. De reden waarom je dingen ziet bewegen komt waarschijnlijk door het Carpenter effect
http://nl.wikipedia.org/wiki/Carpenter-effect
wat valt er te begrijpen aan contact maken ? (met jezelf of iets externs...wat uiteindelijk ook weer een deel van jezelf is... of beter gezegd... een deel van dat ene waar jij ook deel van uitmaakt... naar mijn idee danquote:Op zondag 18 februari 2007 23:02 schreef hardstylesage het volgende:
Allemaal heel interessant, geesten oproepen enzo... maar datgene wat er is kan toch niet begrepen worden door "mensen".
hoezo doe je mensen kwaad als je contact legt met gene zijde of met jezelf ?quote:dus, ga gewoon wat anders doen waar je niets of niemand kwaad mee kan doen
Je doet er jezelf kwaad mee. Bepaalde mensen zijn vatbaar voor deze angst en kunnen psychische problemen krijgen. Aangezien er niet zoiets bestaat als contact met geesten, is het oliedom om glaasje te gaan draaien als je psychisch niet helemaal 100 procent bent. Ik zou het willen vergelijken met bungeejumpen als je parkinson hebt, en dat je jezelf moet zekeren. Bungeejumpen an sich is niet gevaarlijk maar als je met je trillende handen je niet kunt zekeren, dan is het wel gevaarlijk.quote:Op zondag 18 februari 2007 23:05 schreef Mirage het volgende:
hoezo doe je mensen kwaad als je contact legt met gene zijde of met jezelf ?
dus het is niet per defintie zo dat je iemand kwaad doet.. het is alleen in een "als" geval.quote:Op zondag 18 februari 2007 23:08 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Je doet er jezelf kwaad mee. Bepaalde mensen zijn vatbaar voor deze angst en kunnen psychische problemen krijgen. Aangezien er niet zoiets bestaat als contact met geesten, is het oliedom om glaasje te gaan draaien als je psychisch niet helemaal 100 procent bent. Ik zou het willen vergelijken met bungeejumpen als je parkinson hebt, en dat je jezelf moet zekeren. Bungeejumpen an sich is niet gevaarlijk maar als je met je trillende handen je niet kunt zekeren, dan is het wel gevaarlijk.![]()
Nou dat denk ik niet...quote:Op zondag 18 februari 2007 23:08 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
En tot God bidden is iets anders, dat is een eenzijdig iets. Zou je meer kunnen zien als een soort van 'luchten van je hart'. Sommigen brengen dat tot uiting d.m.v. het kapotslaan van voorwerpen in de kamer danwel het zuipen van liters bier, anderen bidden tot God.
mag ik vragen waarom je dit ziek vond ?quote:Op zondag 18 februari 2007 23:12 schreef Knoflook het volgende:
Zelf gedaan... Nooit meer.
Was met mijn beste vriendin want wij geloofden het niet.
Op een gegeven moment spelde ''de geest'' de naam van mijn overleden oma.
ik heb die naam nooit verteld aan die vriendin, en het sterkste is. Iedereen die ik ken noemde mijn oma Rena. haar echte naam werd vrijwel nooit genoemt. En de ''geest'' spelde Irene. Zoals ze echt heet maar bijna niemand weet.
Dat was een van de ziekste dingen, nooit meer gedaan.
Maar zegt God dingen tegen je? Ik heb het dus over de wat 'bangere, snel angstige' mensen die denken dat zo'n Ouija-bord echt contact legt met de geesten. Iedereen weet wel dat God niet echt tegen je praat, of in ieder geval niet negatief, bij zo'n Ouija-bord lijken sommige mensen het veel te serieus te nemen.quote:Op zondag 18 februari 2007 23:12 schreef Mirage het volgende:
[..]
Nou dat denk ik niet...
het is niet eenzijdig... mijn Godik denk dat je nu heel de gelovige bevolking voor zijn hoofd stoot..
het is toch te hopen voor hun dat er wel iemand luistert. (en in je hart feedback geeft dat hij er is)
Daarnaast is het principe hetzelfde... je roept ook tot iemand (iets), je legt contact.
Dan ken je Amsterdam niet!quote:Op zondag 18 februari 2007 23:15 schreef Mirage het volgende:
als iemand op straat HOI zegt betekend dit ook niet meteen dat hij je wil overvallen![]()
praat een Ouijabord negatief dan ??quote:Op zondag 18 februari 2007 23:15 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Maar zegt God dingen tegen je? Ik heb het dus over de wat 'bangere, snel angstige' mensen die denken dat zo'n Ouija-bord echt contact legt met de geesten. Iedereen weet wel dat God niet echt tegen je praat, of in ieder geval niet negatief, bij zo'n Ouija-bord lijken sommige mensen het veel te serieus te nemen.
quote:Op zondag 18 februari 2007 23:16 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dan ken je Amsterdam niet!Just kidding.
![]()
![]()
Ik zei dat sommige mensen dat zo interpreteren. Er is een groot verschil in belevingswereld tussen 'geesten/spoken/zielen/whatever' en God. God wordt alom toch als positief ervaren.quote:Op zondag 18 februari 2007 23:16 schreef Mirage het volgende:
[..]
praat een Ouijabord negatief dan ??
wat is glaasje draaien dan ?quote:Op zondag 18 februari 2007 23:19 schreef ach het volgende:
Dikke onzin dat glaasje draaien.
Weet ik het, daarom vind ik het onzin. Als die geest zou komen als je met zn allen een glaasje vasthoudt dan komt ie ook wel als je in je eentje op je kamertje zit en je er aan denkt.quote:Op zondag 18 februari 2007 23:20 schreef Mirage het volgende:
[..]
wat is glaasje draaien dan ?
en wie zegt dat de geest in het glas zit ?
dat denk ik ookquote:Op zondag 18 februari 2007 23:24 schreef ach het volgende:
[..]
Weet ik het, daarom vind ik het onzin. Als die geest zou komen als je met zn allen een glaasje vasthoudt dan komt ie ook wel als je in je eentje op je kamertje zit en je er aan denkt.
Die snap ik even niet.quote:Op zondag 18 februari 2007 23:27 schreef Mirage het volgende:
[..]
dat denk ik ook
en omdat een brief ook wel met de post mee gaat als ik hem op het postkantoor aflever,
wordt hij niet bezorgd als ik hem in een rode brievenbus gooi ?
hij denkt dat glaasje draaien onzin is (en er dus geen geest komt), " omdat een geest ook wel zal komen als hij alleen op zijn kamer zit"quote:
Hij bedoelt meer als in:quote:Op zondag 18 februari 2007 23:31 schreef Mirage het volgende:
[..]
hij denkt dat glaasje draaien onzin is (en er dus geen geest komt), " omdat een geest ook wel zal komen als hij alleen op zijn kamer zit"
het 1 sluit het andere uit ??
ja zo bedoelde ik hetquote:Op zondag 18 februari 2007 23:32 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Hij bedoelt meer als in:
ALS een geest überhaupt bestaat, dan komt 'ie ook wel zonder glaasje te draaien.![]()
En zij zegt dat die geest óók komt als je in je eentje aan die geest denkt..quote:
Je verdraait 't te veel. Dat is 't hele punt niet. Zo'n Ouijja-bord is iets extras. Ik zal het even voor je vergemakkelijken:quote:Op maandag 19 februari 2007 00:09 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
En zij zegt dat die geest óók komt als je in je eentje aan die geest denkt..
Maar dat dat niet hoeft te betekenen dat diezelfde geest wegblijft als je zo'n bord gebruikt..
Ik zei toch niet dat die geest dan wegblijft?quote:Op maandag 19 februari 2007 00:09 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
En zij zegt dat die geest óók komt als je in je eentje aan die geest denkt..
Maar dat dat niet hoeft te betekenen dat diezelfde geest wegblijft als je zo'n bord gebruikt..
Ik vraag me nou weer af in hoeverre ik je moet geloven.quote:Op maandag 19 februari 2007 11:17 schreef conleche het volgende:
Het enige enge wat er is voorgevallen is het volgende: we waren tijdens babysitten aan het glaasje draaien met wat vrienden en iemand had 2 meisjes meegenomen die ik niet zo goed kende, alleen van gezicht. Het glas zei dat één van die 2 meisjes binnen een maand dood zou gaan. Binnen een maand was het andere meisje dood. (overreden door een bus) Freaky hè?
Heb het daarna nooit meer gedaan.
Wat ik raar vind is dat ik er nooit een wetenschappelijk artikel over heb gelezen. Het lijkt wel of het wordt doodgezwegen in de serieuze pers. Of heb ik gewoon dingen gemist?
omg.quote:Op maandag 19 februari 2007 11:17 schreef conleche het volgende:
Ik heb het vroeger echt heel vaak gedaan. Zowel alleen met m'n zusje aan de eettafel als in groter gezelschap als ik moest babysitten. Feit: het glas beweegt en het vertelt je dingen die je nog niet wist.
En toch denk ik dat het eerder met telepatische verschijnselen te maken heeft dan met geesten. Op een zondagmiddag vertelde het glas allerlei dingen over m'n oma en m'n tante en die wist ik niet van te voren, maar m'n vader wel en die deed niet mee, maar zat op de bank een krantje te lezen. Wat ook grappig was: een keer zei het glas dattie zo'n trek had in rum. (ja ja alcoholisme komt overal voor) dat hadden we niet in huis, dus ik zet een borrelglaasje jenever naast het draaiglas, begint ie daar hysterisch tegen aan te bonken totdat er wat over de rand valt, in het plasje jenever begon ie keihard rondjes te draaien en toen schreef ie: BAH en duwde met een enorme kracht het jeneverglas van tafel. (zo hard dat je met je wijsvinger nauwelijks kon bijbenen. We hebben vaak de lottogetallen gevraagd, maar dat klopte dus nooit.
Het enige enge wat er is voorgevallen is het volgende: we waren tijdens babysitten aan het glaasje draaien met wat vrienden en iemand had 2 meisjes meegenomen die ik niet zo goed kende, alleen van gezicht. Het glas zei dat één van die 2 meisjes binnen een maand dood zou gaan. Binnen een maand was het andere meisje dood. (overreden door een bus) Freaky hè?
Heb het daarna nooit meer gedaan.
Wat ik raar vind is dat ik er nooit een wetenschappelijk artikel over heb gelezen. Het lijkt wel of het wordt doodgezwegen in de serieuze pers. Of heb ik gewoon dingen gemist?
dat zeg ik: ik vind het vreemd dat ik er nooit iets over heb gezien. Ik bedoel we worden doodgegooid met de Chars en de Jomanda's in blauwe soepjurken van deze wereld.quote:als iemand kan filmen dat er daadwerkelijk een glas gaat bewegen oid ben ik overtuigd.
maar wat een dikke boelshit is dit zeg.
Je hebt een punt, maar ik denk wel dat het ook van je persoonlijkheid afhangt. Ben je vrij skeptisch en sta je sterk in je schoenen, zal het niet echt traumatisch voor je uitpakken.quote:Op maandag 19 februari 2007 11:52 schreef erodome het volgende:
Of het onzin is of niet laat ik in het midden, het hoeft niet om "geesten" te gaan, kan ook gewoon met het onderbewuste spelen zijn.
Als het onzin is dan is het wel gevaarlijke onzin.
Je speelt op een ongecontroleerde manier met emotie's, met het onderbewuste, met je hersenen, mensen worden bang en alles, het kan fout gaan en trauma veroorzaken, ook zonder dat je er geesten bijhaalt.
Wat het echt is, ik durf het echt niet met zekerheid te zeggen, het enige wat gezegd kan worden is dat er een naar risiko inzit, dat mensen echt labiel kunnen worden ervan.
ik sta behoorlijk sterk in mn schoenen. Maar als ik aan een tafel zou zitten en er gaat een glas rond draaien en allemaal wazige shit doen. dan word ik echt he-le-maal gestoort.quote:Op maandag 19 februari 2007 12:08 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Je hebt een punt, maar ik denk wel dat het ook van je persoonlijkheid afhangt. Ben je vrij skeptisch en sta je sterk in je schoenen, zal het niet echt traumatisch voor je uitpakken.
quote:Op maandag 19 februari 2007 12:35 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
Wat moet je doen als feyenoord kampioen wordt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.die geest kan nog wel is gelijk hebben.![]()
Die geesten toch...
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
Dat geldt voor heel [TRU] en alles wat ermee te maken heeft.quote:Op maandag 19 februari 2007 11:52 schreef erodome het volgende:
Je speelt op een ongecontroleerde manier met emotie's, met het onderbewuste, met je hersenen, mensen worden bang en alles, het kan fout gaan en trauma veroorzaken, ook zonder dat je er geesten bijhaalt.
Je kan skeptisch zijn wat je wil, maar als je met je onderbewuste speelt dan ben je wel met een heel ander spelletje bezig dan waar je skeptisch over bent.quote:Op maandag 19 februari 2007 12:08 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Je hebt een punt, maar ik denk wel dat het ook van je persoonlijkheid afhangt. Ben je vrij skeptisch en sta je sterk in je schoenen, zal het niet echt traumatisch voor je uitpakken.
Nope....quote:Op maandag 19 februari 2007 13:04 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Dat geldt voor heel [TRU] en alles wat ermee te maken heeft.
Glaasje draaien is in dat opzicht net zo gevaarlijk als geesten fotograferen, tarot leggen, horoscopen trekken etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |