abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46442858
Omdat in de vorige topic teveel gebaggerd was moest hij dicht maar ik vind het toch een interessant onderwerp dus maar een nieuwe geopend nu.

Dit was de vorige openingspost:

'Ik hoor heel vaak van mensen dat het allemaal echt is, maar je hoort nooit verhalen van 'hey is saai en er gebeurd nix'
Ikzelf heb het een keer gedaan en toen raakte veel mensen in paniek en 'k begon zelf ook zomaar te trillen.

Iemand anders ook zoiets meegemaakt?
En ook mensen die het niet geloven en zelf geprobeerd hebben reageren please '

Wat zijn jullie ervaringen met glaasje draaien? Ik heb het vroeger met vrienden gedaan en die geest wist wat voor kleur trui ik aanhad en hij heette Omen en was 14 jaar. Nadat we geesten op hadden geroepen waren we heel bang geworden en ik was ervan overtuigd dat Omen op de trap zat dus toen durfde ik niet door de gang te lopen langs de trap. Ook is er een keer een boek uit de kast gevallen bij een vriend van me en we dachten dat dat door een geest was gebeurd.
pi_46442887
Onzin.
pi_46443157
ik begrijp niet zo goed wat er vreemd is aan het "feit" dat de "geest" de kleur van je trui wist.

Of het nu iemand was die opzettelijk het glas bewoog, of het nou daadwerkelijk een extrerne geest was of dat het jullie gexamelijke onderbewustzijn, of dat van 1 van jullie was...
bij alle opties is het toch niet "vreemd" dat de kleur van je trui goed gezegd wordt ?

en verder.... ik wacht even af waar dit topic naartoe gaat...
het heeft wel een hoog " vrijdag avond televisie" gehalte hoor... Omen
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_46443179
quote:
Op zondag 18 februari 2007 22:46 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Onzin.
of het nou onzin is of niet...
het sluit niet uit dat het ook gevaarlijk kan zijn.

Angst is een slechte raadgever, paniek kan dodelijk zijn.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zondag 18 februari 2007 @ 22:56:31 #5
148362 Ferdie88
Fuck the Norm
pi_46443239
Omen? Dan heeft de geest in ieder geval een goed gevoel voor horror-films
http://www.imdb.com/title/tt0075005/

Maar persoonlijk denk ik dat het onzin is. De reden waarom je dingen ziet bewegen komt waarschijnlijk door het Carpenter effect
http://nl.wikipedia.org/wiki/Carpenter-effect
Hallowed be my name
pi_46443411
De enige keer dat ik 't geprobeerd heb was in Rome op een hotelkamer met twee anderen. Er gebeurde geen ene zak maar dat kan misschien komen omdat we maar een beetje aan 't klooien waren met twee vellen papier op een koffer.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_46443413
quote:
Op zondag 18 februari 2007 22:56 schreef Ferdie88 het volgende:
Omen? Dan heeft de geest in ieder geval een goed gevoel voor horror-films
http://www.imdb.com/title/tt0075005/

Maar persoonlijk denk ik dat het onzin is. De reden waarom je dingen ziet bewegen komt waarschijnlijk door het Carpenter effect
http://nl.wikipedia.org/wiki/Carpenter-effect
maar wat is dan "onzin" ?

Defineer eerst maar eens het doel van het glaasje draaien...,
want het doel kan nogal verschillen.

Ik kan op de automatische piloot hele stukken schrijven over mensen.
Alles klopt dan tot in de detail... of het nu uit een onderbewust deel van mij zelf komt (dat goed emensekennis heeft, dingen opvangt of wag dan ook), of dat het een extern iets is dat mij laat schrijven.... feit blijft dat ik schrijf.
Feit blijft dat het glas beweegt.
en ga zo maar door...

lang niet iedere gebruiker gaat ervoor "contact met een externe geest" te krijgen.
Lang niet iedereen beweert dat dat het geval is.

Net zoals mensen het doel of de werking van tarotkaarten verschillend defineert.
De 1 denkt dat het een soort toekomstvoorspellend iets is, een andewr ziet het als leiddraad voor dat wat hij/zij al wist en weer anderen zien het als "nadenkertjes" die het eigen denken en de inzichten triggeren.

"onzin" ?
defineer wat er onzin is dan ?

Sir Winston Churchill
pi_46443425
Allemaal heel interessant, geesten oproepen enzo... maar datgene wat er is kan toch niet begrepen worden door "mensen".

dus, ga gewoon wat anders doen waar je niets of niemand kwaad mee kan doen
Hardstyyyyleee + BreeZaahz to the bone!!11 :')
Android + Verveling = Titan Turret spelen
pi_46443533
quote:
Op zondag 18 februari 2007 23:02 schreef hardstylesage het volgende:
Allemaal heel interessant, geesten oproepen enzo... maar datgene wat er is kan toch niet begrepen worden door "mensen".
wat valt er te begrijpen aan contact maken ? (met jezelf of iets externs...wat uiteindelijk ook weer een deel van jezelf is... of beter gezegd... een deel van dat ene waar jij ook deel van uitmaakt... naar mijn idee dan )
Het is niet zo dat als je contact maakt je meteen het hele universum moet of wil ontrafelen
quote:
dus, ga gewoon wat anders doen waar je niets of niemand kwaad mee kan doen
hoezo doe je mensen kwaad als je contact legt met gene zijde of met jezelf ?
Sir Winston Churchill
pi_46443610
ik zie trouwens bidden tot God hetzelfde...

dat is ook "contact" maken... oproepen.. aanspreken...

exact hetzelfde, alleen ander jasje.
Sir Winston Churchill
pi_46443648
quote:
Op zondag 18 februari 2007 23:05 schreef Mirage het volgende:

hoezo doe je mensen kwaad als je contact legt met gene zijde of met jezelf ?
Je doet er jezelf kwaad mee. Bepaalde mensen zijn vatbaar voor deze angst en kunnen psychische problemen krijgen. Aangezien er niet zoiets bestaat als contact met geesten, is het oliedom om glaasje te gaan draaien als je psychisch niet helemaal 100 procent bent. Ik zou het willen vergelijken met bungeejumpen als je parkinson hebt, en dat je jezelf moet zekeren. Bungeejumpen an sich is niet gevaarlijk maar als je met je trillende handen je niet kunt zekeren, dan is het wel gevaarlijk.

En tot God bidden is iets anders, dat is een eenzijdig iets. Zou je meer kunnen zien als een soort van 'luchten van je hart'. Sommigen brengen dat tot uiting d.m.v. het kapotslaan van voorwerpen in de kamer danwel het zuipen van liters bier, anderen bidden tot God.
pi_46443739
quote:
Op zondag 18 februari 2007 23:08 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Je doet er jezelf kwaad mee. Bepaalde mensen zijn vatbaar voor deze angst en kunnen psychische problemen krijgen. Aangezien er niet zoiets bestaat als contact met geesten, is het oliedom om glaasje te gaan draaien als je psychisch niet helemaal 100 procent bent. Ik zou het willen vergelijken met bungeejumpen als je parkinson hebt, en dat je jezelf moet zekeren. Bungeejumpen an sich is niet gevaarlijk maar als je met je trillende handen je niet kunt zekeren, dan is het wel gevaarlijk.
dus het is niet per defintie zo dat je iemand kwaad doet.. het is alleen in een "als" geval.
Nou autorijden is ook gevaarlijk.. je doet er anderen kwaad mee.

(ja nou oke... als je half blind bent, stomdronken, last hebt van epileptische aanvallen)

ik heb ook wel eens dit soort dingen gedaan en ben tip top in orde hoor
Sir Winston Churchill
  zondag 18 februari 2007 @ 23:12:36 #13
162268 Knoflook
Lekker bij Döner
pi_46443807
Zelf gedaan... Nooit meer.
Was met mijn beste vriendin want wij geloofden het niet.
Op een gegeven moment spelde ''de geest'' de naam van mijn overleden oma.
ik heb die naam nooit verteld aan die vriendin, en het sterkste is. Iedereen die ik ken noemde mijn oma Rena. haar echte naam werd vrijwel nooit genoemt. En de ''geest'' spelde Irene. Zoals ze echt heet maar bijna niemand weet.

Dat was een van de ziekste dingen, nooit meer gedaan.
Klap eens in je handjes.
pi_46443815
quote:
Op zondag 18 februari 2007 23:08 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

En tot God bidden is iets anders, dat is een eenzijdig iets. Zou je meer kunnen zien als een soort van 'luchten van je hart'. Sommigen brengen dat tot uiting d.m.v. het kapotslaan van voorwerpen in de kamer danwel het zuipen van liters bier, anderen bidden tot God.
Nou dat denk ik niet...
het is niet eenzijdig... mijn God ik denk dat je nu heel de gelovige bevolking voor zijn hoofd stoot..
het is toch te hopen voor hun dat er wel iemand luistert. (en in je hart feedback geeft dat hij er is)

Daarnaast is het principe hetzelfde... je roept ook tot iemand (iets), je legt contact.
Sir Winston Churchill
  zondag 18 februari 2007 @ 23:13:12 #15
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_46443831
Haha, dat hebben we een keer gedaan op een vrijdagavond, toen iedereen half vol was. Lachen was dat man, oproepen van de biergeest. Het onweerde ook, en toen iemand zei: 'Flikker op, die kutgeest komt toch niet' knalde er een bliksemflits door de kamer
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
pi_46443900
quote:
Op zondag 18 februari 2007 23:12 schreef Knoflook het volgende:
Zelf gedaan... Nooit meer.
Was met mijn beste vriendin want wij geloofden het niet.
Op een gegeven moment spelde ''de geest'' de naam van mijn overleden oma.
ik heb die naam nooit verteld aan die vriendin, en het sterkste is. Iedereen die ik ken noemde mijn oma Rena. haar echte naam werd vrijwel nooit genoemt. En de ''geest'' spelde Irene. Zoals ze echt heet maar bijna niemand weet.

Dat was een van de ziekste dingen, nooit meer gedaan.
mag ik vragen waarom je dit ziek vond ?
Wat was er eng aan ?

Oke... er was blijkbaar (in jouw beleving) iets externs dat reageerde op je oproep.
En het wist ook nog de naam van je oma...

is dat eng ?
intimiderend ?
bedreigend ?

zomaar wat vraagjes

Ik denk dat men zichzelf meer angst aanpraat dan dat er daadwerkelijk iets bedreigends aan de hand is.
en daarmee hebben we denk ik ook " het gevaar" bloot gelegd.

loosen up !

als iemand op straat HOI zegt betekend dit ook niet meteen dat hij je wil overvallen
Sir Winston Churchill
pi_46443904
quote:
Op zondag 18 februari 2007 23:12 schreef Mirage het volgende:

[..]

Nou dat denk ik niet...
het is niet eenzijdig... mijn God ik denk dat je nu heel de gelovige bevolking voor zijn hoofd stoot..
het is toch te hopen voor hun dat er wel iemand luistert. (en in je hart feedback geeft dat hij er is)

Daarnaast is het principe hetzelfde... je roept ook tot iemand (iets), je legt contact.
Maar zegt God dingen tegen je? Ik heb het dus over de wat 'bangere, snel angstige' mensen die denken dat zo'n Ouija-bord echt contact legt met de geesten. Iedereen weet wel dat God niet echt tegen je praat, of in ieder geval niet negatief, bij zo'n Ouija-bord lijken sommige mensen het veel te serieus te nemen.
pi_46443937
quote:
Op zondag 18 februari 2007 23:15 schreef Mirage het volgende:
als iemand op straat HOI zegt betekend dit ook niet meteen dat hij je wil overvallen
Dan ken je Amsterdam niet! Just kidding.
pi_46443955
quote:
Op zondag 18 februari 2007 23:15 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Maar zegt God dingen tegen je? Ik heb het dus over de wat 'bangere, snel angstige' mensen die denken dat zo'n Ouija-bord echt contact legt met de geesten. Iedereen weet wel dat God niet echt tegen je praat, of in ieder geval niet negatief, bij zo'n Ouija-bord lijken sommige mensen het veel te serieus te nemen.
praat een Ouijabord negatief dan ??
Sir Winston Churchill
pi_46443967
quote:
Op zondag 18 februari 2007 23:16 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Dan ken je Amsterdam niet! Just kidding.

Sir Winston Churchill
pi_46443981
quote:
Op zondag 18 februari 2007 23:16 schreef Mirage het volgende:

[..]

praat een Ouijabord negatief dan ??
Ik zei dat sommige mensen dat zo interpreteren. Er is een groot verschil in belevingswereld tussen 'geesten/spoken/zielen/whatever' en God. God wordt alom toch als positief ervaren.
pi_46444009
mijn vragen zijn trouwens niet zeikerig bedoeld hoor,
gewoon stukje relativeren...

(en nieuwsgierigheid)
Sir Winston Churchill
pi_46444038
Dikke onzin dat glaasje draaien. Waarom zou een geest in godsnaam in een glaasje gaan zitten? Als ik geest was zou ik in slaapkamers van vrouwelijke personen gaan zitten
pi_46444056
quote:
Op zondag 18 februari 2007 23:19 schreef ach het volgende:
Dikke onzin dat glaasje draaien.
wat is glaasje draaien dan ?

en wie zegt dat de geest in het glas zit ?
Sir Winston Churchill
pi_46444173
quote:
Op zondag 18 februari 2007 23:20 schreef Mirage het volgende:

[..]

wat is glaasje draaien dan ?

en wie zegt dat de geest in het glas zit ?
Weet ik het, daarom vind ik het onzin. Als die geest zou komen als je met zn allen een glaasje vasthoudt dan komt ie ook wel als je in je eentje op je kamertje zit en je er aan denkt.
pi_46444258
Als je bedenkt dat het Ouija bord wordt verkocht door de firma Parker Brothers als een spel en je in de USA behoorlijke schade vergoedingen kan krijgen als een product zorgt voor schade aan personen, dan is wel duidelijk dat het hele principe van glasje draaien grote onzin is.

In een aflevering van Penn en Tellers 'Bullshit' werd dat ook wel duidelijk toen een testteam een Ouijaboard mocht gebruiken en later nog eens geblinddoekt. Alleen wisten ze niet dat het board toen al was omgedraaid en ze dus i.p.v. naar de verwachte Yes naar een stuk op het board gingen waar helemaal niets stond. Meer dan de kracht suggestie is het gewoon niet.
pi_46444262
quote:
Op zondag 18 februari 2007 23:24 schreef ach het volgende:

[..]

Weet ik het, daarom vind ik het onzin. Als die geest zou komen als je met zn allen een glaasje vasthoudt dan komt ie ook wel als je in je eentje op je kamertje zit en je er aan denkt.
dat denk ik ook
en omdat een brief ook wel met de post mee gaat als ik hem op het postkantoor aflever,
wordt hij niet bezorgd als ik hem in een rode brievenbus gooi ?

Sir Winston Churchill
pi_46444330
quote:
Op zondag 18 februari 2007 23:27 schreef Mirage het volgende:

[..]

dat denk ik ook
en omdat een brief ook wel met de post mee gaat als ik hem op het postkantoor aflever,
wordt hij niet bezorgd als ik hem in een rode brievenbus gooi ?

Die snap ik even niet.
pi_46444343
het zijn vooral mensen die snel bang zijn die het spannend vinden om het te proberen denk ik
er zijn geen websites die meer zeggen dan "niet proberen gevaarlijk" enzovoort omdat ze het niet kunnen beschrijven omdat er niets gebeurd
it was not a good game
pi_46444354
quote:
Op zondag 18 februari 2007 23:30 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Die snap ik even niet.
hij denkt dat glaasje draaien onzin is (en er dus geen geest komt), " omdat een geest ook wel zal komen als hij alleen op zijn kamer zit"

het 1 sluit het andere uit ??

Sir Winston Churchill
pi_46444382
quote:
Op zondag 18 februari 2007 23:31 schreef Mirage het volgende:

[..]

hij denkt dat glaasje draaien onzin is (en er dus geen geest komt), " omdat een geest ook wel zal komen als hij alleen op zijn kamer zit"

het 1 sluit het andere uit ??

Hij bedoelt meer als in:

ALS een geest überhaupt bestaat, dan komt 'ie ook wel zonder glaasje te draaien.
pi_46444440
quote:
Op zondag 18 februari 2007 23:32 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Hij bedoelt meer als in:

ALS een geest überhaupt bestaat, dan komt 'ie ook wel zonder glaasje te draaien.
ja zo bedoelde ik het
pi_46445457
quote:
Op zondag 18 februari 2007 23:34 schreef ach het volgende:

[..]

ja zo bedoelde ik het
En zij zegt dat die geest óók komt als je in je eentje aan die geest denkt..
Maar dat dat niet hoeft te betekenen dat diezelfde geest wegblijft als je zo'n bord gebruikt..
  maandag 19 februari 2007 @ 00:23:38 #34
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_46445846
Ik heb geen idee of ik erin moet geloven of niet. Heb het nog nooit geprobeerd alhoewel ik het wel interessant vind. Het oudste boek op aarde geeft zelfs al aan dat het bestaat. In de bijbel roept saul samuel op via een medium als ik me niet vergis. Das geen glaasje draaien maar toch...
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_46445959
quote:
Op maandag 19 februari 2007 00:09 schreef Jeff89 het volgende:

[..]

Maar dat dat niet hoeft te betekenen dat diezelfde geest wegblijft als je zo'n bord gebruikt..
Je verdraait 't te veel. Dat is 't hele punt niet. Zo'n Ouijja-bord is iets extras. Ik zal het even voor je vergemakkelijken:

Stel je moet altijd kotsen in de achtbaan.

Stel nu dat je voor het in de achtbaan gaan nog een boterhammetje eet. Nu kots je ook. Wat heb je nu geleerd over dat boterhammetje? Precies, geen zak.

Stel geesten contacteren je altijd.

Stel nu dat je een Ouijja-bord gaat gebruiken. Er komt een geest. Wat heb je nu geleerd over dat bord? Precies, geen zak.
pi_46449788
quote:
Op maandag 19 februari 2007 00:09 schreef Jeff89 het volgende:

[..]

Ik zei toch niet dat die geest dan wegblijft?

Misschien had ik er bij moeten zeggen dat ik ook totaal niet in geesten en die crap geloof
pi_46451860
waarom gaat het glaasje trouwens niet draaien als het gewoon los op het bord staat. Dus niet met de vingers erop maar vrijstaand.
Dan doet hij het niet... alleen als iedereen er een vinger op legt... en daarom ben ik een beetje sceptisch... en denk dat men toch onbewust het glaasje bestuurd ofzo...
pi_46452259
Ik heb het vroeger echt heel vaak gedaan. Zowel alleen met m'n zusje aan de eettafel als in groter gezelschap als ik moest babysitten. Feit: het glas beweegt en het vertelt je dingen die je nog niet wist.
En toch denk ik dat het eerder met telepatische verschijnselen te maken heeft dan met geesten. Op een zondagmiddag vertelde het glas allerlei dingen over m'n oma en m'n tante en die wist ik niet van te voren, maar m'n vader wel en die deed niet mee, maar zat op de bank een krantje te lezen. Wat ook grappig was: een keer zei het glas dattie zo'n trek had in rum. (ja ja alcoholisme komt overal voor) dat hadden we niet in huis, dus ik zet een borrelglaasje jenever naast het draaiglas, begint ie daar hysterisch tegen aan te bonken totdat er wat over de rand valt, in het plasje jenever begon ie keihard rondjes te draaien en toen schreef ie: BAH en duwde met een enorme kracht het jeneverglas van tafel. (zo hard dat je met je wijsvinger nauwelijks kon bijbenen. We hebben vaak de lottogetallen gevraagd, maar dat klopte dus nooit.
Het enige enge wat er is voorgevallen is het volgende: we waren tijdens babysitten aan het glaasje draaien met wat vrienden en iemand had 2 meisjes meegenomen die ik niet zo goed kende, alleen van gezicht. Het glas zei dat één van die 2 meisjes binnen een maand dood zou gaan. Binnen een maand was het andere meisje dood. (overreden door een bus) Freaky hè?
Heb het daarna nooit meer gedaan.
Wat ik raar vind is dat ik er nooit een wetenschappelijk artikel over heb gelezen. Het lijkt wel of het wordt doodgezwegen in de serieuze pers. Of heb ik gewoon dingen gemist?
  maandag 19 februari 2007 @ 11:22:16 #39
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_46452352
quote:
Op maandag 19 februari 2007 11:17 schreef conleche het volgende:

Het enige enge wat er is voorgevallen is het volgende: we waren tijdens babysitten aan het glaasje draaien met wat vrienden en iemand had 2 meisjes meegenomen die ik niet zo goed kende, alleen van gezicht. Het glas zei dat één van die 2 meisjes binnen een maand dood zou gaan. Binnen een maand was het andere meisje dood. (overreden door een bus) Freaky hè?
Wat ik raar vind is dat ik er nooit een wetenschappelijk artikel over heb gelezen. Het lijkt wel of het wordt doodgezwegen in de serieuze pers. Of heb ik gewoon dingen gemist?
Ik vraag me nou weer af in hoeverre ik je moet geloven.
Bedoel ik geloof zelf zeker in glaasje draaien, maar het komt me te vaak voor dat mensen met een verhaal aankomen met een dodelijk einde.
Ook de manier hoe je het verteld..
"Freaky hé"
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_46452482
Maakt mij niet zoveel uit of je me gelooft, tis toch echt gebeurd. Ik vind het trouwens ook niet raar dat je me niet gelooft want zelf ben ik ook altijd vrij sceptisch. Ik denk ook eigenlijk dat het misschien toeval was. (het was tenslotte ook het ANDERE meisje.) Maar destijds vond ik het erg indrukwekkend.
  maandag 19 februari 2007 @ 11:27:02 #41
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_46452486
quote:
Op maandag 19 februari 2007 11:17 schreef conleche het volgende:
Ik heb het vroeger echt heel vaak gedaan. Zowel alleen met m'n zusje aan de eettafel als in groter gezelschap als ik moest babysitten. Feit: het glas beweegt en het vertelt je dingen die je nog niet wist.
En toch denk ik dat het eerder met telepatische verschijnselen te maken heeft dan met geesten. Op een zondagmiddag vertelde het glas allerlei dingen over m'n oma en m'n tante en die wist ik niet van te voren, maar m'n vader wel en die deed niet mee, maar zat op de bank een krantje te lezen. Wat ook grappig was: een keer zei het glas dattie zo'n trek had in rum. (ja ja alcoholisme komt overal voor) dat hadden we niet in huis, dus ik zet een borrelglaasje jenever naast het draaiglas, begint ie daar hysterisch tegen aan te bonken totdat er wat over de rand valt, in het plasje jenever begon ie keihard rondjes te draaien en toen schreef ie: BAH en duwde met een enorme kracht het jeneverglas van tafel. (zo hard dat je met je wijsvinger nauwelijks kon bijbenen. We hebben vaak de lottogetallen gevraagd, maar dat klopte dus nooit.
omg.

als iemand kan filmen dat er daadwerkelijk een glas gaat bewegen oid ben ik overtuigd.
maar wat een dikke boelshit is dit zeg.

een alcoholistische geest die voorspelt dat '1 van de 2 meissies dood gaat binnen een bepaalde tijd' je hebt toch wel die videoband vernietigt he?

ongeloofelijk
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_46452666
quote:
als iemand kan filmen dat er daadwerkelijk een glas gaat bewegen oid ben ik overtuigd.
maar wat een dikke boelshit is dit zeg.
dat zeg ik: ik vind het vreemd dat ik er nooit iets over heb gezien. Ik bedoel we worden doodgegooid met de Chars en de Jomanda's in blauwe soepjurken van deze wereld.

Laat iemand het eens filmen. Maar ja dan gaat waarschijnlijk iedereen zeggen dat het glas geduwd wordt. Moeilijk. Probeer het zelf dan maar zou ik zeggen.
pi_46453106
Of het onzin is of niet laat ik in het midden, het hoeft niet om "geesten" te gaan, kan ook gewoon met het onderbewuste spelen zijn.
Als het onzin is dan is het wel gevaarlijke onzin.

Je speelt op een ongecontroleerde manier met emotie's, met het onderbewuste, met je hersenen, mensen worden bang en alles, het kan fout gaan en trauma veroorzaken, ook zonder dat je er geesten bijhaalt.

Wat het echt is, ik durf het echt niet met zekerheid te zeggen, het enige wat gezegd kan worden is dat er een naar risiko inzit, dat mensen echt labiel kunnen worden ervan.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_46453494
quote:
Op maandag 19 februari 2007 11:52 schreef erodome het volgende:
Of het onzin is of niet laat ik in het midden, het hoeft niet om "geesten" te gaan, kan ook gewoon met het onderbewuste spelen zijn.
Als het onzin is dan is het wel gevaarlijke onzin.

Je speelt op een ongecontroleerde manier met emotie's, met het onderbewuste, met je hersenen, mensen worden bang en alles, het kan fout gaan en trauma veroorzaken, ook zonder dat je er geesten bijhaalt.

Wat het echt is, ik durf het echt niet met zekerheid te zeggen, het enige wat gezegd kan worden is dat er een naar risiko inzit, dat mensen echt labiel kunnen worden ervan.
Je hebt een punt, maar ik denk wel dat het ook van je persoonlijkheid afhangt. Ben je vrij skeptisch en sta je sterk in je schoenen, zal het niet echt traumatisch voor je uitpakken.
  maandag 19 februari 2007 @ 12:21:06 #45
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_46453788
quote:
Op maandag 19 februari 2007 12:08 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Je hebt een punt, maar ik denk wel dat het ook van je persoonlijkheid afhangt. Ben je vrij skeptisch en sta je sterk in je schoenen, zal het niet echt traumatisch voor je uitpakken.
ik sta behoorlijk sterk in mn schoenen. Maar als ik aan een tafel zou zitten en er gaat een glas rond draaien en allemaal wazige shit doen. dan word ik echt he-le-maal gestoort.

Mja ik heb zo'n gevoel dat dit de dikste boelshit is wat er bestaat. dus t zal wel los lopen.
pi_46454730
quote:
Op maandag 19 februari 2007 12:35 schreef _GdR_ het volgende:

[..]

Wat moet je doen als feyenoord kampioen wordt?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
die geest kan nog wel is gelijk hebben.
Die geesten toch...
  maandag 19 februari 2007 @ 13:00:57 #47
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_46454759
quote:
Op maandag 19 februari 2007 12:59 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Die geesten toch...
ja echt geestig.
  maandag 19 februari 2007 @ 13:04:26 #48
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_46454839
quote:
Op maandag 19 februari 2007 11:52 schreef erodome het volgende:
Dat geldt voor heel [TRU] en alles wat ermee te maken heeft.
Glaasje draaien is in dat opzicht net zo gevaarlijk als geesten fotograferen, tarot leggen, horoscopen trekken etc.
zzz
pi_46454991
quote:
Op maandag 19 februari 2007 12:08 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Je kan skeptisch zijn wat je wil, maar als je met je onderbewuste speelt dan ben je wel met een heel ander spelletje bezig dan waar je skeptisch over bent.

Het is zo dat er verrassende antwoorden uit kunnen komen, als we ervanuit gaan dat het geen geesten zijn komen die uit een gedeeld onderbewustzijn op dat moment, je focust samen met elkaar en daar komen de antwoorden uit uit de personen zelf.

Je speelt met lagen van de hersenen die je niet begrijpt, je weet niet wat trauma kan veroorzaken of niet, is het goed genoeg als jij sterk in je schoenen staat, of kan de lichtelijke labiliteit van een ander je dan aantasten, in hoeverre is het gedeeld, dat is de vraag.
Maar ook wat spreek je aan en wat gebeurt daarmee, hoe spreek je die hersenen aan, maak je misschien doosjes open die juist zo zorgvuldig gesloten zijn door diezelfde hersenen, om jezelf te beschermen?

Dat mensen gezamelijk kunnen focussen om ervaringen sterker te maken is ook een feit, kijk naar transedente meditatie enzo, dat is ook samen focussen en zodoende meer bereiken, je vult elkaar dus absoluut aan.

Daarbij weet je zeker dat je skeptische schoenen het houden als er dingen gebeuren zoals in de ergste verhalen, dat het glas gaat vliegen bv, of dat er andere echt rare dingen gebeuren?

Ik denk ook wel dat je het meeste gevaar loopt als je niet heel sterk in je schoenen staat, als je toch een beetje labiel bent, maar hoe groot dat risiko is weet niemand, het enige wat we weten is dat er skeptische mensen dit soort dingen hebben gedaan en het echt nooit meer willen doen, toch wel de schrik van hun leven hebben gehad.

Om een lang verhaal kort te maken, het hoeven geen geesten te zijn om het schadelijk te maken, het is en blijft een zeer onzeker princiepe waarbij mensen danig in de war kunnen raken, al dan niet met ernstige gevolgen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_46455241
quote:
Op maandag 19 februari 2007 13:04 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Dat geldt voor heel [TRU] en alles wat ermee te maken heeft.
Glaasje draaien is in dat opzicht net zo gevaarlijk als geesten fotograferen, tarot leggen, horoscopen trekken etc.
Nope....

Bij glaasje draaien focus je gezamelijk en spreek je je onderbewustzijn aan op een zeer werkzame, maar ongecontroleerde manier.
Het is gezamelijk focussen, wat de focus sterker maakt en dus ook een groter risiko maakt, dat ook nog in die ongecontroleerde omgeving, vaak helemaal niet serieus, maar met het nodige emotiespel(elkaar bang maken enzo), dat alles bij elkaar maakt het een risiko, ook zonder geesten.

Tarot leggen speelt in op intuitie, wat een redelijk bewust proces is, het is gecontroleerd en veilig, je krijgt dan ook niet meer dan wat advies, waar je mee kan doen wat je wil, je zit niet te spitten in je eigen hersenen zonder dat je weet waar je spit.

Geesten fotograveren enzo, ja, dan moet je iets zien, dat is waarneming, geen spelletjes met emotie's en hersenen, je kan je afvragen of dat persoon niet al een probleem heeft omdat die geesten ziet, dat is wat anders, maar je speelt niet met je hersenen op dat moment, misschien dat je hersenen met jou een spelletje spelen, maar dat is wat anders...

Horoscopen trekken is ook alweer een bewust iets, aan de hand van waarneming(sterrenstanden e.d.) laat je je intuitie spreken, krijg je een advies, maar dat stel je zelf samen, je zit weer niet te graven terwijl je niet weet waar je graaft.

Zo met vele andere dingen op dit gebied, het zijn meestal geen gezamelijke focussen en al helemaal niet op zo'n ongecontroleerde manier.

Voor het echte geesten oproepen is voorbereiding nodig, een gecontroleerde omgeving, dat gebeurt niet in zo'n spel omgeving, het glaasje draaien wordt door de serieuse mensen niet aangeraden, juist omdat het ongecontroleert is.
Als we er vanuit gaan dat het wel echt is dan kan je het zien als open huis houden ipv iemand uitnodigen die je kent en mag, gewoon je deur openzetten, bord aan de deur met gratis bier en elke gek binnenlaten, die laat je binnen in jezelf, je zet jezelf dus wagenwijd open, zonder enige bescherming, zonder enige grens te trekken.

Ook als je niet aan geesten denkt werkt dit nog door, je speelt met je onderbewuste, zonder grensen te stellen, alles open en bloot, alles onder toegang, zonder controle of dat wel goed is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')