abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 juni 2007 @ 14:20:33 #1
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50519091
Beste TRUthers,

De modjes van TRU en de (F)A's willen graag dat TRU een nieuwe impuls krijgt qua activiteit. Want het hele spirituele wint aan populairiteit de laatste jaren maar in TRU wordt het steeds rustiger, dat is vreemd en bovenal jammer.

Echt heel vreemd is het ook weer niet als je ziet dat mensen die wel nieuwsgierig zijn naar onderwerpen die buiten het 'alledaagse' vallen vaak ook meteen 'op hun plek gezet' worden door de mensen die alles menen te weten in de naam der wetenschap. Dit gebeurt meestal op een manier dat andere mensen die ook geïnteresseerd zijn niet meer reageren om welke reden dan ook. Hier gaat in ieder geval strenger op gelet worden. Gronding is ook in TRU iets wat we niet moeten verliezen maar doe het met respect en dram niet door. Geef topics een kans om van de grond te komen zullen we maar zeggen, probeer je gelijk niet te halen ten koste van een potentieel goed topic ( subjectief, dat klopt. Maar hier wordt dus bedoeld goed in de ogen van het subforum TRU).

Als je écht een wetenschappelijk verantwoord topic wilt voeren over een bepaald onderwerp kan je ten alle tijden naar WFL gaan, daar is WFL voor. In TRU is het de bedoeling dat je van je eigen ervaringen uit gaat en die gevoelens voor de verandering eens vertrouwt in plaats dat je deze af doet als onzin. Ook is dit de plaats als je nieuwsgierig bent naar oude spirituele wijsheden, mysterieuze plekken in de wereld, astrologie, mythologie, alternatieve geschiedenis, het bestaan van buitenaardse op de aarde en meer van dat soort 'zweefteverij'.

Dus, in TRU gaan we er voor het gemak even vanuit dat dit allemaal wél kan in plaats van niet. Kritisch zijn is helemaal niet erg maar doe het met respect, geen kleinerende teksten, ook niet tussen de regels door, geen 'zoek een psychiater' achtige opmerkingen of wat dan ook. Hier wordt door alle partijen strenger op gelet. Ook als je misschien maar één keer in de zoveel tijd even langs komt in TRU om iedereen snel voor gek te verklaren om weer een tijd weg te blijven kan het voorkomen dat je op een gegeven moment een TRU-oeuvre ban krijgt voor het gehele forum. Dit doen we dus niet om mensen te pesten maar om TRU weer een beetje actief te krijgen. Users moeten hier weer lekker kunnen posten zonder voor gek uitgemaakt te worden en daar helpen wij graag bij.

Het is dus niet zo dat we de mensen die skeptisch van aard zijn de mond willen snoeren maar dat zij hun plek al hebben, namelijk in WFL. Zeker aangezien het een levensbeschouwelijke keuze is om al dan niet alleen het rationele en/of materiële als enige waarheid te willen accepteren.

Maar dat is niet alles, heeft iemand anders nog plannen voor TRU? Of wat missen jullie? Vertel, spui je ideëen .

[ Bericht 0% gewijzigd door jogy op 16-06-2007 14:58:24 ]
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  zaterdag 16 juni 2007 @ 15:29:44 #2
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_50520479
Respect moet altijd het uitgangspunt zijn vind ik. Af en toe iemand op de hak nemen als geintje is dan wat anders maar iemand doelbewust met bedoelingen de grond in boren, dat doe je in het echte leven ook niet als je een beetje sociaal bent. Waarom zou je op internet ineens wel gedrag gaan vertonen dat niet passend is? Dat op de hak nemen in een serieuze discussie dat maakt dan ook een discussie kapot. Op een gegeven moment wordt het alleen nog maar op de hak nemen omdat als het ene schaap over de dam is de andere als papegaaien volgen.

Vind dan zeker dat je je eigen mening moet mogen geven overal, vrijheid van meningsuiting maar nogmaals dat kapot proberen te maken van een persoon. Groot verschil tussen eigen mening laten zien en iemand de grond intrappen.

Lijkt me overigens wel moeilijk om respectloze berichten voor altijd te voorkomen, het is en blijft internet en dan zul je altijd moeten blijven optreden want als de een gebanned is dan komt er vanzelf een nieuwe terug. Je kunt dan wel een voorbeeld geven door harder op te treden, wie weet dat het dan minder wordt.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 17:24:43 #3
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_50522895
Kan het overigens niet aan de lente en zomer liggen dat er minder gepost wordt hier? Mensen zetten al snel de pc minder vaak aan als het buiten mooier weer wordt. Geen ervaring uit het verleden waaruit blijkt dat het sowieso rustiger is bij mooi weer?
  zaterdag 16 juni 2007 @ 17:29:38 #4
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50523023
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 17:24 schreef Dromenvanger het volgende:
Kan het overigens niet aan de lente en zomer liggen dat er minder gepost wordt hier? Mensen zetten al snel de pc minder vaak aan als het buiten mooier weer wordt. Geen ervaring uit het verleden waaruit blijkt dat het sowieso rustiger is bij mooi weer?
Dat heeft er ook wel mee te maken maar daar heeft het hele forum last van. Hier is het wel een structureel probleem. TRU kan zoveel meer de diepte in dan dat het nu doet. En verder zien we veel te vaak dat er een topic wordt aangemaakt waar de eerste reacties meteen weer verwijderd kunnen worden omdat die totaal nergens op slaan.
Vrijheid
  zaterdag 16 juni 2007 @ 17:36:42 #5
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_50523224
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 17:29 schreef jogy het volgende:

[..]

Dat heeft er ook wel mee te maken maar daar heeft het hele forum last van. Hier is het wel een structureel probleem. TRU kan zoveel meer de diepte in dan dat het nu doet. En verder zien we veel te vaak dat er een topic wordt aangemaakt waar de eerste reacties meteen weer verwijderd kunnen worden omdat die totaal nergens op slaan.
Heeft ook te maken met de reputatie van truth, velen hebben al een oordeel klaar omdat ze wat gehoord hebben erover zonder dat ze ooit hebben stil gestaan waar het over gaat. Dat bedoel ik met papegaaien gedrag. 10 personen vinden het hier een bende idioten en 90 anderen nemen die mening over.

Volgens mij durven dan een aantal geen positieve berichten te posten over dit subforum. Hoe vaak zie je niet dat mensen schrijven dat ze zich schamen dat ze een post in truth hebben staan omdat het topic toevallig verplaats is?

Een slechte reputatie ontstaan door onbegrip wellicht. Niet begrijpen en vervolgens als krankzinnig bestempelen. Alsof je thee vies vindt terwijl je het nooit geproefd hebt. Zeker niet bedoeld dat mensen zich moeten bezig houden hier als ze geen interesse tonen, eerder bedoeld te zeggen dat je al snel iets als idioot ziet als je het niet inziet of begrijpt.

En dan begrijp ik het zeker dat mensen het niet begrijpen hier, zelf zou ik het voor 2000 ook niet begrepen hebben omdat ik met andere zaken bezig was. Maar dan nog zou ik me niet afreageren, kun je beter elders bezig zijn.

Is een opsplitsing tussen paranormaal en spiritueel geen optie? Ontwikkeling van het individu en UFO's en de rest van elkaar scheiden?

Gisteren schreef Nokwanda nog dat psychologie ook met dit forum te maken heeft en had ze het erover dat het eigenlijk truth en psychologie moet heten Niet om meteen truth en psychologie te maken maar dan wel een onderverdeling tussen het zien van een mogelijke UFO en zelf-ontwikkeling op een andere manier beschreven in R&P?
  zaterdag 16 juni 2007 @ 17:43:13 #6
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50523405
Oh ja dat het door onbegrip komt wordt ook niet betwist hoor. En misschien zou het een idee kunnen zijn om het te subsubben in die gedeeltes maar op het moment gaan we even voor de volume, het is helemaal niet erg als mensen het niet geloven maar for the sake of argument is het wel handig om er even vanuit te gaan dat het wel mogelijk is en als mensen beginnen te kloten dan krijgen ze een stuk sneller de deksel op de neus dan voorheen. Op een gegeven moment is het wel duidelijk denk ik en blijven ze wel weg of posten ze normaal. Om psychologie erin te benoemen lijkt me geen strak plan want dan komt de opmerking 'ga naar de psychiater' wel heel snel voorbij en kunnen we er niks aan doen . Dat TRU een reputatie heeft van 'zweefteverij en onzin'is helemaal niet erg, die verander je niet maar zolang die mensen het maar niet in topics posten die daar niet voor bedoelt zijn.
Vrijheid
  zaterdag 16 juni 2007 @ 17:45:19 #7
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_50523470
Een kwestie van discipline dus

Hoor je niet thuis in het topic dan post je er niet. Maar volgens mij is de invoer-knop al snel ingedrukt Velen kunnen het niet laten om in te voeren, ondoordacht posten dus ook. Zoals wel vaker gebeurt Een sterke drang tot posten al is het totaal overbodig en niet gewenst. ( heb ik zelf ook wel vaker last van gehad maar dan op een andere manier)
  zaterdag 16 juni 2007 @ 17:52:11 #8
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50523648
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 17:45 schreef Dromenvanger het volgende:
Een kwestie van discipline dus

Hoor je niet thuis in het topic dan post je er niet. Maar volgens mij is de invoer-knop al snel ingedrukt Velen kunnen het niet laten om in te voeren, ondoordacht posten dus ook. Zoals wel vaker gebeurt Een sterke drang tot posten al is het totaal overbodig en niet gewenst. ( heb ik zelf ook wel vaker last van gehad maar dan op een andere manier)
Juistem, discipline. Voor mijn part maken ze een ONZ topic aan om TRU te pesten, gaan ze in het feedbacktopic klagen of maken ze een FB-topic aan. Maar in het desbetreffende topic zelf post je met respect of anders niet.
Vrijheid
  zaterdag 16 juni 2007 @ 17:56:08 #9
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_50523743
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 17:52 schreef jogy het volgende:

[..]

Juistem, discipline. Voor mijn part maken ze een ONZ topic aan om TRU te pesten, gaan ze in het feedbacktopic klagen of maken ze een FB-topic aan. Maar in het desbetreffende topic zelf post je met respect of anders niet.
Zul je ook horen dat discipline op internet belachelijk is. Zelfs je kont afvegen na het schijten is een vorm van discipline

Soms denk ik ook dat het vaak een dwang-neurose is, users hebben een bepaalde manier van posten en hanteren die uit gewoonte. Je hebt mensen die lopen 30 keer de trap op en af en je hebt mensen die posten iedere keer met dezelfde intentie in een topic, ook buiten the truth.

Baggeraars die constant dezelfde topics openen, alsof ze niet anders kunnen.

Maar dan is dat laatste offtopic, ook een vorm van een neurose
pi_50524721
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 14:20 schreef jogy het volgende:
Kritisch zijn is helemaal niet erg maar doe het met respect, geen kleinerende teksten, ook niet tussen de regels door, geen 'zoek een psychiater' achtige opmerkingen of wat dan ook. Hier wordt door alle partijen strenger op gelet.
Gaan we weer de kant op dat we tegen iemand die hier serieus post dat hij vaak gezichten van mensen in de bus ed in demonische gezichten ziet veranderen en dat we dan niet mogen zeggen dat het misschien verstandig is om naar de huisarts te gaan?

Ik kan me eens zo'n voorval herinneren en toen waren er dus heel wat usertjes die vonden dat er met de TS niks aan de hand was .

Als we die kant opgaan, denk dan eens terug aan de man die onlangs bekende zijn huisgenoot te hebben gefrituurd omdat hij "met hem streed in een andere dimensie". Soortgelijke dingen ben ik hier ook wel eens tegengekomen (hopelijk zonder het frituren-van-huisgenoten-gedeelte).

Respect is een mooi iets, bedenk echter wel dat je ook verantwoordelijkheid hebt over mensen die de realiteit kwijt zijn en duidelijk hulp nodig hebben.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 16 juni 2007 @ 22:03:04 #11
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50530936
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 18:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Gaan we weer de kant op dat we tegen iemand die hier serieus post dat hij vaak gezichten van mensen in de bus ed in demonische gezichten ziet veranderen en dat we dan niet mogen zeggen dat het misschien verstandig is om naar de huisarts te gaan?

Ik kan me eens zo'n voorval herinneren en toen waren er dus heel wat usertjes die vonden dat er met de TS niks aan de hand was .

Als we die kant opgaan, denk dan eens terug aan de man die onlangs bekende zijn huisgenoot te hebben gefrituurd omdat hij "met hem streed in een andere dimensie". Soortgelijke dingen ben ik hier ook wel eens tegengekomen (hopelijk zonder het frituren-van-huisgenoten-gedeelte).

Respect is een mooi iets, bedenk echter wel dat je ook verantwoordelijkheid hebt over mensen die de realiteit kwijt zijn en duidelijk hulp nodig hebben.
Daar zijn wij dan voor . Je kan daarvoor een topicreport geven of een PM mijn of mijn collega 'dr kant op sturen. er wordt nu te snel gegooid met dat soort dingen dus de mensen waar niks mee mis is krijgen de melding ook naar hun kop geslingerd. Sommige dingen die ik heb meegemaakt zouden voor een ander ook een reden kunnen zijn om de opmerking 'zoek hulp' te doen. Terwijl ik iedereen kan verzekeren dat het wel goed zit met mij en ik niemand ga frituren of mijn grote teen ga offeren aan het pimpelpaarse konijn in de 38 dimensie op de planeet Zontankel terwijl ik het lever van mijn kat opeet onder een volle maan, rollend in mijn eigen uitwerpselen
Vrijheid
  zaterdag 16 juni 2007 @ 22:12:14 #12
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_50531209

Jogy laat mij bijna overgaan tot het openen van een topic

" Geluk is een keuze, niet psychologisch van aard maar spiritueel".

Maar ik doe het niet, omdat ik niet zit te wachten op 1 opmerking, 1 foute eventuele opmerking laat mij al tegenhouden tot het openen van zo'n topic. Genoeg reacties gehad dus ook die me niet bevielen.

1 ongewenste opmerking kan al de druppel zijn in mijn geval. Demotivatie komt dan naar voren.

Alsnog zeg ik van...." Geluk is een keuze".

Let the beat control your body
pi_50539046
Een mooi initiatief! een paar observaties van mij:

Waarom ik denk dat TRU rustiger is dan andere forums, is dat het een vrij diep en persoonlijk onderwerp is, wat je niet zomaar snel deelt met wildvreemden. Aangezien iedereen in nederland die fok aanklikt het kan lezen is dat een barriere.

Ik leg zelf ook niet mn diepste zieleroerselen hier neer. Bij sommige users zou ik dat wel doen in een privegesprek, maar niet ten overstaan van heel fok en heel nederland.

De splitsing van BNW helpt ook natuurlijk, aangezien de conspiracy-business vrij populair is, en dat nu ergens anders heengaat.

Strengere moderatie zal wel degelijk helpen, als dat de afkraak-divisie buiten de deur houdt, maar nog altijd zal het publieke eraan de boel remmen om echt de diepte in te gaan.
Ook merk ik dat de wil om een a4-lengte text te lezen er nauwelijks is, en dat er dan al snel niet meer op alles gereageerd wordt of allen maar op delen, zonder de rest erin mee te nemen, of je krijgt simpelweg posts van "je post is te lang"(of de hele post genegeerd).
Daar Truth-onderwerpen nu bij uitstek onderwerpen zijn die niet in frontpage-achtige one liners of 3 regelstukjes passen is dat ook een probleem.

Als laatste denk ik dat fok (en in bepaalde mate internet als geheel), de spirituele mensen niet zo trekt.(en ze kennen nagenoeg allemaal fok niet )
Het gebeurt allemaal daarbuiten(of binnenin je) en niet in een computer. Veel spiritueel actieve mensen gaan ook veel naar bijeenkomsten en festivals en cursussen, en hebben daar meer dan genoeg uitwisseling.
Ik ben zelf ook veel liever 'daarbuiten'. afgelopen weekend nog op een festival geweest waar ik 3 dagen lang de mooiste uitwisselingen heb gehad. Niet eens woordelijk per se, maar ook kwa energie en samen dingen doen. Dat kan niet via een forum.

De truth is niet In here, hij is toch echt Out there (of In there)

Op een forum weet je ook nooit precies met wie en wat je te maken hebt, en mis je de persoonlijke connectie die in spirituele zaken juist zo belangrijk is.
Eigenlijk heb ik nog nergens een echt druk en kwalitatief hoogstaand spiritueel forum gevonden. (Dit hier is m.i. een van de beste nog)
Voornamelijk kom je op het net schreeuwerige conspiracytopics en paranormale welles nietes discussies tegen en maar weinig echte diepgang.
Erg vaak verzanden goede forums en topics uiteindelijk toch weer daarin, omdat er 1 of meerdere mensen opduiken die denken dat zij de absolute waarheid kennen en anderen even moeten 'informeren'.

Uiteindelijk komt het er m.i. op neer dat goede gesprekken(net als IRL) zeldzame samenlopen van omstandigheden en 'juiste personen op het juiste moment op de juiste plaats' gebeurens zijn.
Ik heb hier een aantal mooie discussies gezien en gehad, en op momenten dat ik denk dat ik wat te delen heb zet ik wat neer. Maar ik heb persoonlijk niet echt de behoefte om elke dag een topic neer te zetten om maar 'spiritueel te doen'
Misschien speelt dat ook mee. Mensen die echt bezig zijn met spiritualiteit hebben als het goed is een wat minder opgeblazen ego, en dus minder behoefte zich te profileren en te laten zien. Die schrijven alleen wat als er naar hun mening ook echt wat te zeggen is. Ze denken ook sneller 'jij jouw pad, ik het mijne, laat maar' en pompen dus minder energie in vruchteloos heen en weer gedebatteer.
Wees de verandering die je in de wereld wilt zien!
voor diegenen die willen weten waarom ik bijna "Ohforf'sake" had geheten
  Moderator zondag 17 juni 2007 @ 12:19:21 #14
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_50541039
quote:
Op zondag 17 juni 2007 10:27 schreef Fionn het volgende:
Ook merk ik dat de wil om een a4-lengte text te lezen er nauwelijks is, en dat er dan al snel niet meer op alles gereageerd wordt of allen maar op delen, zonder de rest erin mee te nemen, of je krijgt simpelweg posts van "je post is te lang"(of de hele post genegeerd).
Daar Truth-onderwerpen nu bij uitstek onderwerpen zijn die niet in frontpage-achtige one liners of 3 regelstukjes passen is dat ook een probleem.
Vooral dat stuk ben ik enorm met je eens
En ik begrijp het ook weer wel.

Vooral onderwerpen als astrologie, tarot, en dergelijke vergen een hoop uitleg voor je over iets inhoudelijks kunt gaan discusseren.

Aan de andere kant is het natuurlijk wel heel leuk om over te praten, vooral met mensen die dezelfde intresse hebben en de materie misschien vanuit een andere invalshoek bekijken.
Ik hoop dus echt heel erg hard dat deze aanpak zijn vruchten gaat afwerpen.
We hebben in ieder geval in Lillith_wicca en Jogy twee mods die er helemaal voor gaan, en dat vind ik top
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_50546547
quote:
Op zondag 17 juni 2007 12:19 schreef senesta het volgende:

[..]

Vooral dat stuk ben ik enorm met je eens
En ik begrijp het ook weer wel.

Vooral onderwerpen als astrologie, tarot, en dergelijke vergen een hoop uitleg voor je over iets inhoudelijks kunt gaan discusseren.
Yup, helemaal mee eens, en ook gewoon dat een spirituele visie vaak erg complex is en dus niet in 5 zinnetjes uit te leggen is, anders wordt het weer verkeerd begrepen ed. Vaak is het ook niet alleen hoe je iets ziet, maar ook waarom je het zo ziet en hoe je ertoe bent gekomen... en dat is een wat langer verhaal.
En dat moeten mensen dan maar lezen
quote:
Aan de andere kant is het natuurlijk wel heel leuk om over te praten, vooral met mensen die dezelfde intresse hebben en de materie misschien vanuit een andere invalshoek bekijken.
Natuurlijk, zolang het is met mensen die er ook echt open voor staan, en niet alleen hun eigen visie willen opdringen en al het andere afkraken.
quote:
Ik hoop dus echt heel erg hard dat deze aanpak zijn vruchten gaat afwerpen.
We hebben in ieder geval in Lillith_wicca en Jogy twee mods die er helemaal voor gaan, en dat vind ik top
Yup, helemaal mee eens. echt mods die wat met de materie van dit forum hebben, hun eigen visies geven, en toch objectief blijven. Northernstar was ook goed, maar ja iemand moet toch BNW doen
  zondag 17 juni 2007 @ 23:09:36 #16
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50561349
quote:
Op zondag 17 juni 2007 10:27 schreef Fionn het volgende:
Een mooi initiatief! een paar observaties van mij:[...]
Bedankt . Mooi uitgelegd moet ik zeggen. En TRU zal misschien nooit veel meer worden dan een opstapje. Ik ben door dit subforum juist geïnteresseerd geraakt in de wereld van binnen zullen we maar zeggen en dat gun ik iedereen . Al heb ik wel het idee dat er dus meer uitgehaald kan worden dan nu het geval is, door de strengere moderatie dus. Ik heb niet de illusie dat TRU even druk wordt als bijvoorbeeld KLB oid maar drukker dan nu moet hoe dan ook wel mogelijk zijn.

En wat je zegt over het persoonlijke aspect zou ik juist zeggen dat het voor veel mensen makkelijker zal zijn om hun gedachtes hier lekker anoniem te spuien dan tegen hun omgeving, aangezien veel mensen die iets met spiritualiteit hebben vaak in een omgeving zitten die dat totaal niet hebben aangezien het vaak pas later in beeld komt, of je moet het geluk hebben dat je ouders het ook zijn en dus vroeg geïntroduceert worden in het wereldje met de bijbehorende mensen erin. De meeste van mijn omgeving zijn zo spiritueel ingesteld als een blok beton en dat is helemaal niet erg hoor, ze weten het wel van mij en soms kan ik er ook wel wat over kwijt maar het moet niet te lang duren want dan beginnen ze een beetje raar naar mij te kijken . Hier en daar een tarotlegging vinden ze al meer als genoeg .

Naja, als we hier dan een plekje kunnen maken waar men zonder gezeur een topic kunnen maken zonder bang te hoeven zijn voor kinderachtige reacties ben ik helemaal gelukkig.
Vrijheid
pi_50569943
quote:

...

Maar dat is niet alles, heeft iemand anders nog plannen voor TRU? Of wat missen jullie? Vertel, spui je ideëen .
Goed stuk tekst . Ik ben het er zeker mee eens. Vooral het strakker modereren zal dit forum goed doen. Ik wil er dan wel de kanttekening bij plaatsen dat dat van twee kanten moet komen: zowel naar de sceptici als naar de truthers zelf. Het is namelijk wel zo dat de afgelopen jaren Truth is volgestouwd met allemaal baggertopics, one-liner OP's of pure linkjesspuierij zonder een eigen mening. Ik vind dat je dan wel als truther de verantwoordelijkheid hebt echt wat van je topics te maken en dat dit niet een forum wordt waar iedereen zomaar wat kan neerspuien. Kwaliteit is wel een vereiste voor een goede discussie en vooral nodig voor het vertrouwen om ervaringen uit te wisselen. Je kan daar als moderator ook best streng in zijn vind ik.

Ik moet toegeven dat de kwaliteit hier in dit forum de laatste tijd weer behoorlijk omhoog gaat, dus wie weet . Ik zeg alleen maar dat je het als truther niet gek moet vinden als je niet serieus wordt genomen zolang er topics gemaakt worden waarbij mensen claimen in andere dimensies te leven en dagelijks tegen allemaal rare wezens te vechten. Dat soort mensen neem ik, als die-hard truther, ook niet serieus. Dus vind het als truther ook niet raar dat iemand je voor gek verklaard. Zo raar is dat echt niet! En laat je je er vooral niet door opfokken. Ik heb genoeg gediscussieerd met mensen die dachten dat mijn ervaringen niet klopten, maar met een beetje geduld en de uitleg dat dit mijn ervaring is ontstaat er vaak wederzijds begrip. Daar gaan we toch voor, of niet dan?

Persoonlijk vind ik het ook erg leuk om spirituele ervaringen uit te diepen en te analyseren. Alleen ervaringen uitwisselen is voor mij vaak niet genoeg. Het is ook leuk om te ontdekken wat erachter zit, of dat ik het misschien toch zelf heb verzonnen? Ik vind Truth wel een plek waar we ook gewoon kritisch kunnen zijn op elkaar en de ruimte krijgen dingen te analyseren, zonder een ander zijn ervaring te schaden. Die ervaring is er, punt. Die ervaring is waar en zuiver voor degene die hem ervaart. Waar het door wordt veroorzaakt doet niks af aan de ervaring.

Kijk, ik heb ervaringen met mensen die beweren de reïncarnatie te zijn van Toetanchamon (samen met nog 100 honderd andere mensen). Bij dat soort statements frons ik ook mijn wenkbrauwen. Ieder ander verklaart ze voor gek. In de meest ideale situatie zou je hier in Truth moeten kunnen zeggen: Ok, dat is jouw ervaring, interessant, hoe zit dat? Hoe weet je dat? Waarom weet je het zo zeker? (dat is geen aanvallende vraag) Hoe kan het dan dat zoveel andere mensen dat ook denken? Is er misschien een mogelijkheid dat die ziel gesplitst is in 100 andere incarnaties? Of is het whisfull thinking van jou kant? Etc. Ontdekken, onderzoeken en kritisch zijn, dat kan hier toch ook hoop ik?
  maandag 18 juni 2007 @ 11:04:05 #18
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50570423
quote:
Op maandag 18 juni 2007 10:47 schreef Geartsjuh het volgende:
Ontdekken, onderzoeken en kritisch zijn, dat kan hier toch ook hoop ik?
Kritisch zijn is niks mis mee, ik had het al ergens anders gezegd. Het is goed dat men kritisch is op punten omdat het men uitdaagt tot een goed overdacht antwoord, het gaat ook niet over de kritische noot maar om de denigrerende noot, die moet eruit gejaagd worden . En inderdaad, als een TRUther over de schreef gaat wordt ie ook aangepakt hoor. Al denk ik wel dat nu het conspiracy gedeelte eruit is gehaald dat het niet al te vaak meer zal voorkomen. Wederzijds begrip is wel het doel ja, en dan hoeven we het echt niet met elkaar eens te zijn. .
Vrijheid
pi_50570947
quote:
Op maandag 18 juni 2007 11:04 schreef jogy het volgende:

[..]

Kritisch zijn is niks mis mee, ik had het al ergens anders gezegd. Het is goed dat men kritisch is op punten omdat het men uitdaagt tot een goed overdacht antwoord, het gaat ook niet over de kritische noot maar om de denigrerende noot, die moet eruit gejaagd worden . En inderdaad, als een TRUther over de schreef gaat wordt ie ook aangepakt hoor. Al denk ik wel dat nu het conspiracy gedeelte eruit is gehaald dat het niet al te vaak meer zal voorkomen. Wederzijds begrip is wel het doel ja, en dan hoeven we het echt niet met elkaar eens te zijn. .
Helder . Goed om te horen dit. Ik denk ook zeker dat het dit forum goed zal doen dat de conspiracy's nu hun eigen hoekje hebben. Werkt toch beter denk ik.
pi_50573509
quote:
Maar dat is niet alles, heeft iemand anders nog plannen voor TRU? Of wat missen jullie? Vertel, spui je ideeen .
Ik ben nieuw hier en proefde wel iets.. maar nu ik dit lees, snap ik wat er speelt.

Wat ik kwijt wil: ben er nog maar net, en heb mijn eerste persoonlijke post ook best voorzichtig geplaatst. Nu moet ik zeggen dat de goede moderatie een zetje voor mij in de rug is geweest om hier te blijven

Of er dingen zijn die ik mis? Denk dan meer aan tips hoe je goed kunt 'aarden' of hoe je om kunt gaan met de sceptische mensen om je heen? Denk dat ik daar in de loop van de tijd zelf wel mee aankom

Maarre.. mijn eerste indruk hier is goed! Denk dat de rest vanzelf wel groeit.
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_50573563
quote:
Op maandag 18 juni 2007 11:04 schreef jogy het volgende:
En inderdaad, als een TRUther over de schreef gaat wordt ie ook aangepakt hoor. Al denk ik wel dat nu het conspiracy gedeelte eruit is gehaald dat het niet al te vaak meer zal voorkomen.
Stigmatiserend!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 18 juni 2007 @ 13:12:40 #22
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50574522
quote:
Op maandag 18 juni 2007 12:42 schreef MNR het volgende:

[..]

Ik ben nieuw hier en proefde wel iets.. maar nu ik dit lees, snap ik wat er speelt.

Wat ik kwijt wil: ben er nog maar net, en heb mijn eerste persoonlijke post ook best voorzichtig geplaatst. Nu moet ik zeggen dat de goede moderatie een zetje voor mij in de rug is geweest om hier te blijven

Of er dingen zijn die ik mis? Denk dan meer aan tips hoe je goed kunt 'aarden' of hoe je om kunt gaan met de sceptische mensen om je heen? Denk dat ik daar in de loop van de tijd zelf wel mee aankom

Maarre.. mijn eerste indruk hier is goed! Denk dat de rest vanzelf wel groeit.
Goed om te horen. Zeker omdat je inderdaad relatief nieuw bent hier. Hopen dat het zo blijft, en jij ook natuurlijk .
Vrijheid
  maandag 18 juni 2007 @ 13:21:13 #23
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50574823
quote:
Op maandag 18 juni 2007 12:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Stigmatiserend!
Zo bedoel ik het niet! . Het 'probleem' bij conspiracies is dat het weinig te maken had met de andere onderdelen van TRU en er zat een stuk meer strijd in omdat het veel mensen na aan het hart gaat. Met de andere onderdelen merk ik toch meer een mildere stemming in de topics en dat is alleen maar lekker.
Vrijheid
pi_50575290
Helemaal mee eens! de splitsing van BNW is m.i. een grote vooruitgang. In de conspiracytopics zit een hoop woede en angst-denken (al dan niet aan achtervolgingswaan en paranoia grenzend), die soms echt tot agressieve manieren van praten leidt, en dat is nou eigenlijk het tegenovergestelde van wat je met spiritueel bezig zijn wilt bereiken
  dinsdag 19 juni 2007 @ 16:18:53 #25
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50618505
Maar even resumerend. Dat het conspiracy gedeelte een eigen plek heeft gekregen is dus goed bevallen vooralsnog? Ik moet ook wel zeggen dat het scherpe randje er zeker af is inderdaad. Ok, het is wat rustiger maar met een beetje geluk komt dat dus zelf wel. De ingrediënten zijn nu ok dus lekker laten sudderen. .
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')