Dat heeft er ook wel mee te maken maar daar heeft het hele forum last van. Hier is het wel een structureel probleem. TRU kan zoveel meer de diepte in dan dat het nu doet. En verder zien we veel te vaak dat er een topic wordt aangemaakt waar de eerste reacties meteen weer verwijderd kunnen worden omdat die totaal nergens op slaan.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 17:24 schreef Dromenvanger het volgende:
Kan het overigens niet aan de lente en zomer liggen dat er minder gepost wordt hier? Mensen zetten al snel de pc minder vaak aan als het buiten mooier weer wordt. Geen ervaring uit het verleden waaruit blijkt dat het sowieso rustiger is bij mooi weer?
Heeft ook te maken met de reputatie van truth, velen hebben al een oordeel klaar omdat ze wat gehoord hebben erover zonder dat ze ooit hebben stil gestaan waar het over gaat. Dat bedoel ik met papegaaien gedrag. 10 personen vinden het hier een bende idioten en 90 anderen nemen die mening over.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 17:29 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat heeft er ook wel mee te maken maar daar heeft het hele forum last van. Hier is het wel een structureel probleem. TRU kan zoveel meer de diepte in dan dat het nu doet. En verder zien we veel te vaak dat er een topic wordt aangemaakt waar de eerste reacties meteen weer verwijderd kunnen worden omdat die totaal nergens op slaan.
Juistem, discipline. Voor mijn part maken ze een ONZ topic aan om TRU te pesten, gaan ze in het feedbacktopic klagen of maken ze een FB-topic aan. Maar in het desbetreffende topic zelf post je met respect of anders niet.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 17:45 schreef Dromenvanger het volgende:
Een kwestie van discipline dus
Hoor je niet thuis in het topic dan post je er niet. Maar volgens mij is de invoer-knop al snel ingedruktVelen kunnen het niet laten om in te voeren, ondoordacht posten dus ook. Zoals wel vaker gebeurt
Een sterke drang tot posten al is het totaal overbodig en niet gewenst. ( heb ik zelf ook wel vaker last van gehad maar dan op een andere manier)
Zul je ook horen dat discipline op internet belachelijk is. Zelfs je kont afvegen na het schijten is een vorm van disciplinequote:Op zaterdag 16 juni 2007 17:52 schreef jogy het volgende:
[..]
Juistem, discipline. Voor mijn part maken ze een ONZ topic aan om TRU te pesten, gaan ze in het feedbacktopic klagen of maken ze een FB-topic aan. Maar in het desbetreffende topic zelf post je met respect of anders niet.
Gaan we weer de kant op dat we tegen iemand die hier serieus post dat hij vaak gezichten van mensen in de bus ed in demonische gezichten ziet veranderen en dat we dan niet mogen zeggen dat het misschien verstandig is om naar de huisarts te gaan?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 14:20 schreef jogy het volgende:
Kritisch zijn is helemaal niet erg maar doe het met respect, geen kleinerende teksten, ook niet tussen de regels door, geen 'zoek een psychiater' achtige opmerkingen of wat dan ook. Hier wordt door alle partijen strenger op gelet.
Daar zijn wij dan voorquote:Op zaterdag 16 juni 2007 18:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Gaan we weer de kant op dat we tegen iemand die hier serieus post dat hij vaak gezichten van mensen in de bus ed in demonische gezichten ziet veranderen en dat we dan niet mogen zeggen dat het misschien verstandig is om naar de huisarts te gaan?
Ik kan me eens zo'n voorval herinneren en toen waren er dus heel wat usertjes die vonden dat er met de TS niks aan de hand was.
Als we die kant opgaan, denk dan eens terug aan de man die onlangs bekende zijn huisgenoot te hebben gefrituurd omdat hij "met hem streed in een andere dimensie". Soortgelijke dingen ben ik hier ook wel eens tegengekomen (hopelijk zonder het frituren-van-huisgenoten-gedeelte).
Respect is een mooi iets, bedenk echter wel dat je ook verantwoordelijkheid hebt over mensen die de realiteit kwijt zijn en duidelijk hulp nodig hebben.
Vooral dat stuk ben ik enorm met je eensquote:Op zondag 17 juni 2007 10:27 schreef Fionn het volgende:
Ook merk ik dat de wil om een a4-lengte text te lezen er nauwelijks is, en dat er dan al snel niet meer op alles gereageerd wordt of allen maar op delen, zonder de rest erin mee te nemen, of je krijgt simpelweg posts van "je post is te lang"(of de hele post genegeerd).
Daar Truth-onderwerpen nu bij uitstek onderwerpen zijn die niet in frontpage-achtige one liners of 3 regelstukjes passen is dat ook een probleem.
Yup, helemaal mee eens, en ook gewoon dat een spirituele visie vaak erg complex is en dus niet in 5 zinnetjes uit te leggen is, anders wordt het weer verkeerd begrepen ed. Vaak is het ook niet alleen hoe je iets ziet, maar ook waarom je het zo ziet en hoe je ertoe bent gekomen... en dat is een wat langer verhaal.quote:Op zondag 17 juni 2007 12:19 schreef senesta het volgende:
[..]
Vooral dat stuk ben ik enorm met je eens![]()
En ik begrijp het ook weer wel.
Vooral onderwerpen als astrologie, tarot, en dergelijke vergen een hoop uitleg voor je over iets inhoudelijks kunt gaan discusseren.
Natuurlijk, zolang het is met mensen die er ook echt open voor staan, en niet alleen hun eigen visie willen opdringen en al het andere afkraken.quote:Aan de andere kant is het natuurlijk wel heel leuk om over te praten, vooral met mensen die dezelfde intresse hebben en de materie misschien vanuit een andere invalshoek bekijken.
Yup, helemaal mee eens. echt mods die wat met de materie van dit forum hebben, hun eigen visies geven, en toch objectief blijven. Northernstar was ook goed, maar ja iemand moet toch BNW doenquote:Ik hoop dus echt heel erg hard dat deze aanpak zijn vruchten gaat afwerpen.
We hebben in ieder geval in Lillith_wicca en Jogy twee mods die er helemaal voor gaan, en dat vind ik top![]()
Bedanktquote:Op zondag 17 juni 2007 10:27 schreef Fionn het volgende:
Een mooi initiatief! een paar observaties van mij:[...]
Goed stuk tekstquote:Op zaterdag 16 juni 2007 14:20 schreef jogy het volgende:
...
Maar dat is niet alles, heeft iemand anders nog plannen voor TRU? Of wat missen jullie? Vertel, spui je ideëen.
Kritisch zijn is niks mis mee, ik had het al ergens anders gezegd. Het is goed dat men kritisch is op punten omdat het men uitdaagt tot een goed overdacht antwoord, het gaat ook niet over de kritische noot maar om de denigrerende noot, die moet eruit gejaagd wordenquote:Op maandag 18 juni 2007 10:47 schreef Geartsjuh het volgende:
Ontdekken, onderzoeken en kritisch zijn, dat kan hier toch ook hoop ik?
Helderquote:Op maandag 18 juni 2007 11:04 schreef jogy het volgende:
[..]
Kritisch zijn is niks mis mee, ik had het al ergens anders gezegd. Het is goed dat men kritisch is op punten omdat het men uitdaagt tot een goed overdacht antwoord, het gaat ook niet over de kritische noot maar om de denigrerende noot, die moet eruit gejaagd worden. En inderdaad, als een TRUther over de schreef gaat wordt ie ook aangepakt hoor. Al denk ik wel dat nu het conspiracy gedeelte eruit is gehaald dat het niet al te vaak meer zal voorkomen. Wederzijds begrip is wel het doel ja, en dan hoeven we het echt niet met elkaar eens te zijn.
.
Ik ben nieuw hier en proefde wel iets.. maar nu ik dit lees, snap ik wat er speelt.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 14:20 schreef jogy het volgende:
Maar dat is niet alles, heeft iemand anders nog plannen voor TRU? Of wat missen jullie? Vertel, spui je ideeen.
Stigmatiserend!quote:Op maandag 18 juni 2007 11:04 schreef jogy het volgende:
En inderdaad, als een TRUther over de schreef gaat wordt ie ook aangepakt hoor. Al denk ik wel dat nu het conspiracy gedeelte eruit is gehaald dat het niet al te vaak meer zal voorkomen.
Goed om te horen. Zeker omdat je inderdaad relatief nieuw bent hier. Hopen dat het zo blijft, en jij ook natuurlijkquote:Op maandag 18 juni 2007 12:42 schreef MNR het volgende:
[..]
Ik ben nieuw hier en proefde wel iets.. maar nu ik dit lees, snap ik wat er speelt.
Wat ik kwijt wil: ben er nog maar net, en heb mijn eerste persoonlijke post ook best voorzichtig geplaatst. Nu moet ik zeggen dat de goede moderatie een zetje voor mij in de rug is geweest om hier te blijven
Of er dingen zijn die ik mis? Denk dan meer aan tips hoe je goed kunt 'aarden' of hoe je om kunt gaan met de sceptische mensen om je heen? Denk dat ik daar in de loop van de tijd zelf wel mee aankom
Maarre.. mijn eerste indruk hier is goed! Denk dat de rest vanzelf wel groeit.
Zo bedoel ik het niet!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |