Dat heeft er ook wel mee te maken maar daar heeft het hele forum last van. Hier is het wel een structureel probleem. TRU kan zoveel meer de diepte in dan dat het nu doet. En verder zien we veel te vaak dat er een topic wordt aangemaakt waar de eerste reacties meteen weer verwijderd kunnen worden omdat die totaal nergens op slaan.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 17:24 schreef Dromenvanger het volgende:
Kan het overigens niet aan de lente en zomer liggen dat er minder gepost wordt hier? Mensen zetten al snel de pc minder vaak aan als het buiten mooier weer wordt. Geen ervaring uit het verleden waaruit blijkt dat het sowieso rustiger is bij mooi weer?
Heeft ook te maken met de reputatie van truth, velen hebben al een oordeel klaar omdat ze wat gehoord hebben erover zonder dat ze ooit hebben stil gestaan waar het over gaat. Dat bedoel ik met papegaaien gedrag. 10 personen vinden het hier een bende idioten en 90 anderen nemen die mening over.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 17:29 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat heeft er ook wel mee te maken maar daar heeft het hele forum last van. Hier is het wel een structureel probleem. TRU kan zoveel meer de diepte in dan dat het nu doet. En verder zien we veel te vaak dat er een topic wordt aangemaakt waar de eerste reacties meteen weer verwijderd kunnen worden omdat die totaal nergens op slaan.
Juistem, discipline. Voor mijn part maken ze een ONZ topic aan om TRU te pesten, gaan ze in het feedbacktopic klagen of maken ze een FB-topic aan. Maar in het desbetreffende topic zelf post je met respect of anders niet.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 17:45 schreef Dromenvanger het volgende:
Een kwestie van discipline dus
Hoor je niet thuis in het topic dan post je er niet. Maar volgens mij is de invoer-knop al snel ingedruktVelen kunnen het niet laten om in te voeren, ondoordacht posten dus ook. Zoals wel vaker gebeurt
Een sterke drang tot posten al is het totaal overbodig en niet gewenst. ( heb ik zelf ook wel vaker last van gehad maar dan op een andere manier)
Zul je ook horen dat discipline op internet belachelijk is. Zelfs je kont afvegen na het schijten is een vorm van disciplinequote:Op zaterdag 16 juni 2007 17:52 schreef jogy het volgende:
[..]
Juistem, discipline. Voor mijn part maken ze een ONZ topic aan om TRU te pesten, gaan ze in het feedbacktopic klagen of maken ze een FB-topic aan. Maar in het desbetreffende topic zelf post je met respect of anders niet.
Gaan we weer de kant op dat we tegen iemand die hier serieus post dat hij vaak gezichten van mensen in de bus ed in demonische gezichten ziet veranderen en dat we dan niet mogen zeggen dat het misschien verstandig is om naar de huisarts te gaan?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 14:20 schreef jogy het volgende:
Kritisch zijn is helemaal niet erg maar doe het met respect, geen kleinerende teksten, ook niet tussen de regels door, geen 'zoek een psychiater' achtige opmerkingen of wat dan ook. Hier wordt door alle partijen strenger op gelet.
Daar zijn wij dan voorquote:Op zaterdag 16 juni 2007 18:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Gaan we weer de kant op dat we tegen iemand die hier serieus post dat hij vaak gezichten van mensen in de bus ed in demonische gezichten ziet veranderen en dat we dan niet mogen zeggen dat het misschien verstandig is om naar de huisarts te gaan?
Ik kan me eens zo'n voorval herinneren en toen waren er dus heel wat usertjes die vonden dat er met de TS niks aan de hand was.
Als we die kant opgaan, denk dan eens terug aan de man die onlangs bekende zijn huisgenoot te hebben gefrituurd omdat hij "met hem streed in een andere dimensie". Soortgelijke dingen ben ik hier ook wel eens tegengekomen (hopelijk zonder het frituren-van-huisgenoten-gedeelte).
Respect is een mooi iets, bedenk echter wel dat je ook verantwoordelijkheid hebt over mensen die de realiteit kwijt zijn en duidelijk hulp nodig hebben.
Vooral dat stuk ben ik enorm met je eensquote:Op zondag 17 juni 2007 10:27 schreef Fionn het volgende:
Ook merk ik dat de wil om een a4-lengte text te lezen er nauwelijks is, en dat er dan al snel niet meer op alles gereageerd wordt of allen maar op delen, zonder de rest erin mee te nemen, of je krijgt simpelweg posts van "je post is te lang"(of de hele post genegeerd).
Daar Truth-onderwerpen nu bij uitstek onderwerpen zijn die niet in frontpage-achtige one liners of 3 regelstukjes passen is dat ook een probleem.
Yup, helemaal mee eens, en ook gewoon dat een spirituele visie vaak erg complex is en dus niet in 5 zinnetjes uit te leggen is, anders wordt het weer verkeerd begrepen ed. Vaak is het ook niet alleen hoe je iets ziet, maar ook waarom je het zo ziet en hoe je ertoe bent gekomen... en dat is een wat langer verhaal.quote:Op zondag 17 juni 2007 12:19 schreef senesta het volgende:
[..]
Vooral dat stuk ben ik enorm met je eens![]()
En ik begrijp het ook weer wel.
Vooral onderwerpen als astrologie, tarot, en dergelijke vergen een hoop uitleg voor je over iets inhoudelijks kunt gaan discusseren.
Natuurlijk, zolang het is met mensen die er ook echt open voor staan, en niet alleen hun eigen visie willen opdringen en al het andere afkraken.quote:Aan de andere kant is het natuurlijk wel heel leuk om over te praten, vooral met mensen die dezelfde intresse hebben en de materie misschien vanuit een andere invalshoek bekijken.
Yup, helemaal mee eens. echt mods die wat met de materie van dit forum hebben, hun eigen visies geven, en toch objectief blijven. Northernstar was ook goed, maar ja iemand moet toch BNW doenquote:Ik hoop dus echt heel erg hard dat deze aanpak zijn vruchten gaat afwerpen.
We hebben in ieder geval in Lillith_wicca en Jogy twee mods die er helemaal voor gaan, en dat vind ik top![]()
Bedanktquote:Op zondag 17 juni 2007 10:27 schreef Fionn het volgende:
Een mooi initiatief! een paar observaties van mij:[...]
Goed stuk tekstquote:Op zaterdag 16 juni 2007 14:20 schreef jogy het volgende:
...
Maar dat is niet alles, heeft iemand anders nog plannen voor TRU? Of wat missen jullie? Vertel, spui je ideëen.
Kritisch zijn is niks mis mee, ik had het al ergens anders gezegd. Het is goed dat men kritisch is op punten omdat het men uitdaagt tot een goed overdacht antwoord, het gaat ook niet over de kritische noot maar om de denigrerende noot, die moet eruit gejaagd wordenquote:Op maandag 18 juni 2007 10:47 schreef Geartsjuh het volgende:
Ontdekken, onderzoeken en kritisch zijn, dat kan hier toch ook hoop ik?
Helderquote:Op maandag 18 juni 2007 11:04 schreef jogy het volgende:
[..]
Kritisch zijn is niks mis mee, ik had het al ergens anders gezegd. Het is goed dat men kritisch is op punten omdat het men uitdaagt tot een goed overdacht antwoord, het gaat ook niet over de kritische noot maar om de denigrerende noot, die moet eruit gejaagd worden. En inderdaad, als een TRUther over de schreef gaat wordt ie ook aangepakt hoor. Al denk ik wel dat nu het conspiracy gedeelte eruit is gehaald dat het niet al te vaak meer zal voorkomen. Wederzijds begrip is wel het doel ja, en dan hoeven we het echt niet met elkaar eens te zijn.
.
Ik ben nieuw hier en proefde wel iets.. maar nu ik dit lees, snap ik wat er speelt.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 14:20 schreef jogy het volgende:
Maar dat is niet alles, heeft iemand anders nog plannen voor TRU? Of wat missen jullie? Vertel, spui je ideeen.
Stigmatiserend!quote:Op maandag 18 juni 2007 11:04 schreef jogy het volgende:
En inderdaad, als een TRUther over de schreef gaat wordt ie ook aangepakt hoor. Al denk ik wel dat nu het conspiracy gedeelte eruit is gehaald dat het niet al te vaak meer zal voorkomen.
Goed om te horen. Zeker omdat je inderdaad relatief nieuw bent hier. Hopen dat het zo blijft, en jij ook natuurlijkquote:Op maandag 18 juni 2007 12:42 schreef MNR het volgende:
[..]
Ik ben nieuw hier en proefde wel iets.. maar nu ik dit lees, snap ik wat er speelt.
Wat ik kwijt wil: ben er nog maar net, en heb mijn eerste persoonlijke post ook best voorzichtig geplaatst. Nu moet ik zeggen dat de goede moderatie een zetje voor mij in de rug is geweest om hier te blijven
Of er dingen zijn die ik mis? Denk dan meer aan tips hoe je goed kunt 'aarden' of hoe je om kunt gaan met de sceptische mensen om je heen? Denk dat ik daar in de loop van de tijd zelf wel mee aankom
Maarre.. mijn eerste indruk hier is goed! Denk dat de rest vanzelf wel groeit.
Zo bedoel ik het niet!quote:
Oi negativiteit, dat is ook maar net de associatie die je er zelf bij hebt. En zoeken naar "de waarheid" buiten de 'opgelegde werkelijkheid' is ook de rode draad van BWN.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:17 schreef Fionn het volgende:
Gewoon de onderwerpen die veel negativiteit oproepen apart helpt al veel, en dat is met BNW gebeurd.
Conspiracydingen hebben vaak meer te maken met bang zijn voor dingen, boos zijn op dingen en strijden tegen 'het kwaad'(zoals door de believer gedefinieerd dan) Terwijl spiritualiteit juist meer zoekt naar de waarheid achter dingen, het ontdekken van jezelf en je eigen kracht, aanvaarding en ontstijgen van negativiteit.
Ufo's en paranormale dingen zitten er een beetje tussenin zou je kunnen zeggen.
dus toch niet alleen mijn associatiequote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:31 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Oi negativiteit, dat is ook maar net de associatie die je er zelf bij hebt. En zoeken naar "de waarheid" buiten de 'opgelegde werkelijkheid' is ook de rode draad van BWN.
Maar daar houdt de overeenkomt ongeveer mee op.
De BNW onderwerpen zijn onder andere veel politieker bijvoorbeeld. Dat valt nu het gesplitst is nog meer op. Dat gaat niet erg lekker met onderwerpen die over de menselijke geest en dergelijke gaan. Het gekift zal vast ook niet erg gemist worden hier.
quote:Op zaterdag 16 juni 2007 17:36 schreef Dromenvanger het volgende:
Gisteren schreef Nokwanda nog dat psychologie ook met dit forum te maken heeft en had ze het erover dat het eigenlijk truth en psychologie moet hetenNiet om meteen truth en psychologie te maken maar dan wel een onderverdeling tussen het zien van een mogelijke UFO en zelf-ontwikkeling op een andere manier beschreven in R&P?
Dat vind ik een beetje flauw van je. Je doet nu ook aan stereotypen waar TRU zoveel last van heeft (gehad).quote:Op dinsdag 19 juni 2007 20:22 schreef Fionn het volgende:
[..]
dus toch niet alleen mijn associatie
En ik bedoelde dus meer van die paniekonderwerpen als NWO, chemtrails en dat soort zaken, die toch voornamelijk, angst woede en de neiging tot strijd tegen de vermeende daders van die dingen opwekt inplaats van constructievere dingen. Dat is toch echt wel negatief te noemen.
Ook zeer te merken in de manier van reageren van sommige believers. je post iets normaals en wordt dan soms ineens afgebekt.
Ik zie hier (nu) toch echt voor het grootste deel prettige uitwisselingen waar mensen gewoon hun ideeen posten. Af en toe zit er wel eens een trol tussen maar die houdt vanzelf op als er niemand hapt.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 14:55 schreef NorthernStar het volgende:
Dat vind ik een beetje flauw van je. Je doet nu ook aan stereotypen waar TRU zoveel last van heeft (gehad).
De behandeling die users in conspiracyonderwerpen krijgen verschilt niet zoveel met die van believers in spirituele / paranormale onderwerpen
Appels en peren vergelijken.quote:. Ga eens in voetbal posten dat ze allemaal gek zijn dat ze naar 22 volwassen mannen die achter een bal aanhollen zitten te kijken. Of in F&F dat mensen die van dieren houden niks anders een contactstoornis zitten te compenseren. En dat flink lang volhouden. Kans is groot dat er dan een zo verdedigende sfeer ontstaat waarin afbekken om iets normaals voor kan komen.
Er is ook wel eens kritiek op mensen die nogal stellig zijn in dat hun waarheid en zienswijze de enige ware is. En die van daaruit dan oordelen gaan uitspreken. Dat is ook iets wat wrijving en onnodige conflicten op kan leveren.quote:
Dat is dus precies wat mijn kritiek is op sommige posters in conspiracytopics, en elders. -en dan voornamelijk op de neerbuigende, en soms zelfs agressieve manier waarop het gebracht wordt- (overigens voor de duidelijkheid: zowel sommige believers alsook een aantal bewust irritant doende non-believers)quote:Op zaterdag 23 juni 2007 19:02 schreef NorthernStar het volgende:
Er is ook wel eens kritiek op mensen die nogal stellig zijn in dat hun waarheid en zienswijze de enige ware is. En die van daaruit dan oordelen gaan uitspreken. Dat is ook iets wat wrijving en onnodige conflicten op kan leveren.
Erg mooi gezegd, en ik zou er graag op reageren, (ik had de post al grotendeels klaar) maar dat zou een lange post worden die eigenlijk niet helemaal ontopic is voor dit topic wat gaat over 'hoe nu verder' (met het truth forum) en niet 'hoe nu verder-met de wereld-quote:Op zaterdag 23 juni 2007 18:19 schreef jogy het volgende:
[een mooi, interessant stukje]
Nee ik bedoelde jou.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 22:00 schreef Fionn het volgende:
[..]
dus ik neem maar aan dat je hier die mensen bedoelt die zo vast zitten in de conspiracydenkwijze en het idee dat dat de waarheid is dat ze meteen boos en dergelijke reageren als iemand het met ze oneens is,
Ik lees persoonlijk niks oordelends in Fionn zijn woorden, noch claimt hij dat zijn waarheid de enige is (staat er meerdere keren in vermeld). Ik vind het nogal flauw zo een truth user op zijn mening aan te vallen.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 19:02 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Er is ook wel eens kritiek op mensen die nogal stellig zijn in dat hun waarheid en zienswijze de enige ware is. En die van daaruit dan oordelen gaan uitspreken. Dat is ook iets wat wrijving en onnodige conflicten op kan leveren.
Ja kun je wel zeggen maar het staat er letterlijk. Ook nergens gezegd dat ik je niet begrijp, krijg alleen de indruk of het andersom totaal ontbreekt.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 23:31 schreef Fionn het volgende:
Jammer dat je bewust of onbewust zo enorm mn woorden uit hun verband rukt en verkeerd uitlegt.
Het staat er dus NIET letterlijk. Zoals geartsjuh ook al opmerkte. ik nuanceer steeds.quote:Op zondag 24 juni 2007 07:15 schreef NorthernStar het volgende:
Ja kun je wel zeggen maar het staat er letterlijk.
Dan lees je dus niet goed want je legt me dingen in de mond die ik niet zeg.quote:Ook nergens gezegd dat ik je niet begrijp, krijg alleen de indruk of het andersom totaal ontbreekt.
Bad? nee hoor gewoon een misverstand, of slecht lezen. jij beschuldigt mij van het stigmatiseren van een hele groep, terwijl ik duidelijk zeg dat op sommige mensen en sommige topics die dingen van toepassing zijn. Moet ik de nuanceringen allemaal in bold of caps gaan zetten zodat je er niet overheenleest? ik krijg sterk de indruk dat jij jezelf persoonlijk aangevallen voelt en daarom niet meer goed leest ofzo., -of pissig bent en bewust de boel verdraait, maar daar zullen we dus maar niet vanuit gaan.quote:Blijkbaar de verkeerde verwachtingen mijnerzijds dat iemand die zelf into spirituele dingen is, en dus wellicht zelf wel eens te maken heeft met vooroordelen en mensen die naar het hoofd wijzen, op zijn beurt terughoudend is met soortgelijke dingen over anderen te zeggen. Nou dat is niet het geval. My bad.
Toen ik dit las, vroeg ik me af of dit een oorzaak zou kunnen zijn op de vraag waarom het rustiger wordt. Mij lijkt het dat mensen die hier posten, stiekem mensen zijn die gevoeliger zijn voor kritiek dan de gemiddelde poster zeg maar. Gevoeliger omdat ze zich bezighouden met 'vreemde' dingen en vaak voor 'niet vol' worden aangezien of niet meer serieus worden genomen.quote:Tja, als je het hierbij wilt laten is het best. Ik behoud me echter het recht voor te blijven reageren zolang jij me persoonlijk aanvalt met argumenten die ik niet vind kloppen.
Tja, het is nu juist een prettiger sfeer dan een paar jaar terug. Zoals ik al zei; ik zit al op fokforum als lezer vanaf 2000. Pas in 2006 oid ben ik gaan posten, omdat a) de moderatie nu beter is en de echte pestkoppen er uitgebonjourd worden, en b) omdat ik zelf gewoon beter tegen kritiek (zowel zinnige als onzinnige) kan. Ik weet (enigszins) wie ik ben, waar ik voor sta en wat ik wil, en dus brengt een ander me niet meer zo snel uit balans.quote:Op zondag 24 juni 2007 12:06 schreef MNR het volgende:
Hmmm... ik weet niet hoe ik dit aan ga pakken om dit te verwoorden, maar ga toch een poging wagen.
[..]
Toen ik dit las, vroeg ik me af of dit een oorzaak zou kunnen zijn op de vraag waarom het rustiger wordt. Mij lijkt het dat mensen die hier posten, stiekem mensen zijn die gevoeliger zijn voor kritiek dan de gemiddelde poster zeg maar. Gevoeliger omdat ze zich bezighouden met 'vreemde' dingen en vaak voor 'niet vol' worden aangezien of niet meer serieus worden genomen.
Of allebeiquote:Als 2 visies dan rechtstreeks tegenover elkaar staan, en 1 van die 2 personen voelt zich aangevallen... voila!
wie zijn die "sommige mensen"dan Fion? noem eens namen, zo krijg je duidelijkheid en/of kunnen deze users zich verdedigen, nu weten we niet wie je nu bedoelt..misschien bedoel je mij wel haha, zeg dat dan, dan weet ik het ook..misschien heb ik (of die anderen) wel een plaat voor m'n/z'n hoofd ofzo en ratel maar door, niet wetende dat er iemand (you) zich loopt te irriteren.quote:Op zondag 24 juni 2007 11:38 schreef Fionn het volgende:
[q] jij beschuldigt mij van het stigmatiseren van een hele groep, terwijl ik duidelijk zeg dat op sommige mensen en sommige topics die dingen van toepassing zijn.
eh..nou ok, doe maar.quote:Moet ik de nuanceringen allemaal in bold of caps gaan zetten zodat je er niet overheenleest?
spiegeltje? oooh, vandaar die lange teksten!?quote:ik krijg sterk de indruk dat jij jezelf persoonlijk aangevallen voelt en daarom niet meer goed leest ofzo.,
hoe weet je dat dan? ken je die mensen en wat ze zoal doen? ben je misschien (amateur) psycholoog en kun je dat aan de hand van wat teksten die je leest al beoordelen? goh, knap hoor.quote:En over dat naar voorhoofden wijzen? bij >>>sommige<<< mensen, zowel in de conspiracysubcultuur, alswel in de spirituele zooi (en dus ook buiten Tru en Bnw) is dat zo gek nog niet. Er zitten gewoon mensen tussen die echt het contact met de werkelijkheid kwijt zijn. nogmaals>>> bij lange na niet allemaal<<< (zie je het zo wel?)
bron? gewoon nieuwsgierigheid en voor de lol hoor.quote:Je hebt zelfs een tijd terug een topic gesloten over zo een onderwerp, waarin je zelf zelfs toegaf en postte dat dat onderwerp waarschijnlijk geen conspiracy maar een waanbeeld was. En waar je zegt dat je mensen die dat soort dingen geloven wel vaker naar r&p verwijst.
hoezo feit? bepaal jij dat? alleen dan voor jezelf, toch?quote:Je kan het gewoon niet ontkennen. Puur door de onderwerpmaterie trekt dit soort onderwerpen ook mensen met psychische problemen aan. Is gewoon een feit.
ja, en? ik hoor dit soort dingen ook van 'patienten', weet jij wat die mensen voelen/weten? of trek je gewoon gelijk conclusies van wat je hoort?quote:een aantal van de dingen die ik op conspiracyforums lees hoor ik ook van psychiatrische patienten met achtervolgingswanen en paranoide stoornissen.
je spreekt nu voor jezelf, neem ik aan?quote:het gaat ook niet om vooroordelen, maar gewoon om conclusies die je kan trekken nadat je een discussie een tijd volgt, aan de hand van wat en hoe een persoon post. De discussietechniek die gehanteerd wordt.
vind ik jammer, zo krijg je geen duidelijkheid..jij vindt iets (wat je leest) maar je verwijst er niet naar..quote:En ik ben dus wèl terughoudend om dat te zeggen over anderen. Daarom houd ik het algemeen, zeg ik dat alleen in dit topic, waar het toevallig actueel was, en noem ik geen namen, noch geef ik hier links naar voorbeeldtopics.
spreek voor uzelf aub, ik bv denk er anders over en ben ook 'spiritueel' bezig.quote:Spiritueel bezig zijn is niet maar alles maar ok vinden en met een gelukzalige glimlach alles en iedereen maar vriendelijk toeknikken. Noch is het alles maar geloven, alles slikken en nooit ergens aan twijfelen of tegenin gaan.
Het is juist ook opkomen voor wat je denkt, voelt en ervaart, en ook kritisch zijn op jezelf en anderen. Grenzen stellen ook. En dus ook kunnen aangeven wanneer iemand gewoon te ver gaat en wegzweeft.
te ver voor wie? dan gaan ze toch lekker weg? heerlijk..., blijven alleen de interessantste users over, is toch veel leuker en leerzamer man.quote:Neem de 911 theorieen. Een groot deel van de mensen op aarde staat open voor het idee dat er meer aan de hand is dan alleen wat arabieren en vliegtuigen. Die zijn te overtuigen met goed bewijs. Dat bewijs is er deels(vind ik) Maar als men dan begint er meteen de illuminati bij te halen of reptilians, dan gaan ze meteen weer een paar stappen te ver en ben je dus meteen 90% of meer van je potentiele 'gelovers' kwijt.
zucht, wfl is een paar straten verderop.quote:En hebben de tegenstanders meteen wat om je mee voor gek te verklaren, en de aandacht af te leiden van de wat meer down to earth argumenten, die vaak wel goed zijn. En wetenschappelijk te bediscussieren.
Nou, brrrr, dat klinkt eng.quote:Op zondag 24 juni 2007 12:06 schreef MNR het volgende:
Toen ik dit las, vroeg ik me af of dit een oorzaak zou kunnen zijn op de vraag waarom het rustiger wordt. Mij lijkt het dat mensen die hier posten, stiekem mensen zijn die gevoeliger zijn voor kritiek dan de gemiddelde poster zeg maar. Gevoeliger omdat ze zich bezighouden met 'vreemde' dingen en vaak voor 'niet vol' worden aangezien of niet meer serieus worden genomen.
Je begint met dat "conspiracydingen" negatief zijn. "Conspiracydingen hebben vaak meer te maken met bang zijn voor dingen, boos zijn op dingen en strijden tegen het kwaad." Als jij er zo tegen aan kijkt is dat je goed recht. Maar je brengt het als feit en daarna ga je nog verder en "trekken conspiracytopics veel nare zeikerds aan" en geef je een expose over de echte gekken en waar die allemaal last van hebben.quote:
quote:Op zaterdag 16 juni 2007 14:20 schreef jogy het volgende:
Kritisch zijn is helemaal niet erg maar doe het met respect, geen kleinerende teksten, ook niet tussen de regels door, geen 'zoek een psychiater' achtige opmerkingen of wat dan ook.
LOL!!!quote:Op zondag 24 juni 2007 15:45 schreef Dromenvanger het volgende:
Nieuwe users aanmaken die complimenten geven voor paranormale gavesZodat ze zich geen vreemde eend in de bijt voelen.
Het gaat toch over allerlei doemdingen als mindcontrol, reptilians, gemene mensen die allemaal nare dingen met ons willen doen? dat zijn toch nare dingen? of is dat fijn en leuk? Strijd en andere mensen als 'kwaadaardig' bestempelen, zijn dat dan positieve dingen? het over 1 kam scheren van hele groepen mensen en werknemers van organisaties als deel van een samenzwering, is dat nou genuanceerd en aardig?quote:Op zondag 24 juni 2007 15:43 schreef NorthernStar het volgende:
Je begint met dat "conspiracydingen" negatief zijn. "Conspiracydingen hebben vaak meer te maken met bang zijn voor dingen, boos zijn op dingen en strijden tegen het kwaad." Als jij er zo tegen aan kijkt is dat je goed recht. Maar je brengt het als feit.
En dat doen ze. En daar bedoel ik dus niet de believers mee. Meer de bash-happy club, die mij 5 jaar lang heeft weerhouden me te registreren en te posten op enig deel van fok. lange tijd heb ik hoofdschuddend 'moet dat nou?' zitten te mompelen als ik sommige reacties op mensen die echt iets moois of persoonlijks postten zag.quote:en daarna ga je nog verder en "trekken conspiracytopics veel nare zeikerds aan"
Nee. ik zei alleen maar dat er mensen tussen zitten die uitspraken doen die op zijn minst de indruk wekken dat er sprake zou kunnen zijn van paranoiditeit en achtervolgingswaan.En dat de kans dus groot is dat die mensen er tussen zitten. Mensen met een bepaalde waan worden graag daarin bevestigd, en zoeken dus plekken waar dat kan gebeuren. Dit soort forums is er 1 van.quote:en geef je een expose over de echte gekken en waar die allemaal last van hebben.
Kom op... dat heb ik nergens gezegd. Niemand hier op fok zegt zo vaak 'volgens mij' 'mijns inziens' en dergelijke...er staat toch 'fionn' naast de posts? niet 'god'? de texten verschijnen toch op een scherm en worden niet met donder en bliksem op stenen tafelen gebrand? dan kun je er vanuit gaan dat wat ik post mijn mening is en alleen dat. sorry als ik af en toe eens 'naar mijn mening' of ' ik vind' weglaat. Als ik iets een feit vind en dat wil benadrukken zet ik er 'feit' bij.quote:Allereerst is het in jouw ogen negatief. Het proberen uit te vinden wat er zich achter de schermen afspeelt is voor een ander misschien een heel positieve bezigheid en ervaring. Ook al kun jij dat misschien niet voorstellen. Het is subjectief dus, maar je brengt het als feit. Dat bedoel ik met je eigen waarheid tot de absolute waarheid verheffen. De waarde die jij er aan toekent (negativiteit) tot de absolute waarde verklaren.
Er is geen andere manier om mensen te beoordelen dan aan de hand van wat ze zeggen en doen. Als iemand jou elke dag een klap voor je hoofd geeft of je uitscheldt, dan ga je er toch ook vanuit dat ie het niet aardig bedoelt?quote:En van daaruit geef je een oordeel over andere users.
nee dat is een conclusie aan de hand van ervaringen in een aantal topics die ik heb gelezen of waar ik in discussie ging met mensen.-en ook alleen over die speciefieke topics en die specifieke mensen op dat moment.quote:Wat dus een vooroordeel is imo.
En dat zal waarschijnlijk zo blijven. Die vooroordelen zijn met de splitsing niet weg, en ook het TRU wereldje trekt potentieel rare snuiters aan. Het enige, en daarom wens ik je sterkte met je moderatorschap van BNW, is dat de echte bash-figuren meer naar conspiracytopics neigen, om alle redenen die ik al noemde.quote:Dan kom je aan "mijn users" en neem ik stelling. Waarom ik geprikkeld reageer is dat voor de recente splitsing "we" allemaal TRU-users waren die in hetzelfde schuitje zaten, we te maken hadden met dezelfde vooroordelen.
Dat verschil is er ook niet, beste NS, en dat heb ik ook nooit gezegd.quote:Voor mij was (en is) er geen verschil of iemand gestoord genoemd wordt vanwege 9/11 of vanwege het geloven in geesten...
Ik snap je positie, en ik deel m zelfs. Daarom post ik doorgaans ook zo voorzichtig, en was ik wat ongelukkig met jouw aanval ineens. Wat ik zei was erg voorzichtig, genuanceerd, en nog geen 0.002 % zo erg als veel dingen die in allerlei topics ongemoeid neergezet kunnen worden.quote:Snap je mijn positie?
Die uitspraken tref je dan in mijn posthistory ook niet aan. Sterker nog, een deel van mijn posts wordt beantwoord met "goh dank je voor het mooie stukje" oid. Zolang iemand beleefd en netjes tegen mij is ben ik dat terug. Is iemand dat niet, dan zeg ik er wat van, maar dan blijf ik nog netjes. Hooguit een kleine sarcastische opmerking.quote:En zoals het in de OP staat, het is imo een van de belangrijkste voorwaarden voor een goed en leuk TRU-forum
Op zaterdag 16 juni 2007 14:20 schreef jogy het volgende:
Kritisch zijn is helemaal niet erg maar doe het met respect, geen kleinerende teksten, ook niet tussen de regels door, geen 'zoek een psychiater' achtige opmerkingen of wat dan ook.
Dat kan nog steedsquote:Op maandag 25 juni 2007 02:20 schreef jogy het volgende:
Leuke discussies hier. Ook wel leuk te noemen is dat de manier hoe jij een beetje in het spirituele bent gerold een beetje lijkt op die van mij, eerst een paar jaar in paniek rondjes gerend in mijn hoofd met de gedachte dat we allemaal (eerder) dood gaan ( dan gepland ),
Ik heb ze nog steeds staanquote:ik heb zelfs survival boeken gekocht just in case.
Ha, ik zou mijn verhaal ook wel een beetje willen uitleggen, maar dan voel ik weer een 2x a4 post aankomen. Buiten dat ik daar de tijd nu ff niet voor heb, is het ook offtopic hier, en zijn de mensen hier al genoeg getraumatiseerd met enorme postsquote:en op een gegeven moment heb ik dat los gelaten en ben ik door stom toeval geïnteresseerd graakt in een hele andere kant van de niet zo geaccepteerde realiteit.
In het begin wel(kwa spiritualiteit dan) maar later kwam er voor mij juist meer zekerheid uit.quote:
Het is natuurlijk wel zo dat je voor beide kanten bereidt moet zijn om je zekerheden op te geven en te accepteren dat er dingen gaande zijn die je nooit en te nimmer helemaal zal kunnen begrijpen,
Yup, het zijn ook in elkaar overvloeiende gebieden. De spirituele 'cultuur' houdt zich ook vaak bezig met de komende veranderingen, en daar komen dan ook weer tegenkrachten en conspiracies bij soms.quote:of dat nou geheimzinnige samenzweringen zijn of de wereld van de spiritualiteit. Dus wat dat betreft was het ook logisch dat het in één subforum werd gepropt toendertijd.
I blush!quote:Op zondag 24 juni 2007 18:44 schreef Fionn het volgende:
Ha, gelukkig klink je nu wat minder boos, en dan geef ik je ook met plezier weer een antwoord
sorry dat het weer zo een lange is, maar ja dat is nou eenmaal mijn tic
mensen die er problemen mee hebben scrollen maar door, het is toch voornamelijk voor northernstar.
Het zal de lezer niet zoveel tijd kosten het te lezen alsl het mij kostte om het te schrijven.
Zie het maar als een compliment dat iemand 3 uur de tijd neemt een antwoord voor je te typen
Mjah, het zijn niet de vrolijkste onderwerpen, dat geef ik toe, maar ik kijk er iets anders tegen aan.quote:Verder sta ik bij wat ik eerder zei: die onderwerpen zijn toch negatief? Of is de gevreesde NWO volgens jou een gezellig theekransje waar we allemaal heel happy van worden, en kan je niet wachten tot je de 666 chip mag ontvangen?
het gaat toch over dreigende doemdingen?
Klopt en mee eens. Alleen ben ik daar in mijn TRU-periode eigenlijk niet aan toe gekomen. Mede daarom heb ik me hard gemaakt voor een splitsing. Ik liep als mod steeds tegen dat soort conflicterende situaties aan waarin het keuze is tussen ruimte geven aan mensen hun visie te geven (ook al gaat dat wat ongenuanceerd soms) en puur kijken naar de formulering en woordkeus ed. Een keuze tussen twee kwaaien. Geef je teveel voorrang aan de context, vindt men je subjectief. Ga je technisch modden op wat men post, voelt de andere partij zich tekort gedaan omdat dit het enige plekje is waar ze hun mening kwijt horen te kunnen. Beide hebben gelijk.quote:Overigens hoor je als moderator wel onpartijdig te zijn, en dus zou het wel netjes zijn als je de beschermende houding ook uitspreidt over al die mensen die door believers eventjes tot 'gek' 'de slechterikken' 'dom/gehersenspoeld/achterlijk vee' etc worden bestempeld. Want dat is de andere kant van de medaille. Conspiracy topics bevatten vaak generalisaties, en de believers zijn lang niet altijd aardig tegen mensen met tegenargumenten.
Nee joh, helemaal niet nodig. Het is gewoon een leuke (vind ik dan) uitwisseling.quote:Nou ja, ik hoop dat de zaken nu wat helderder zijn, en dat je mijn insteek wat beter begrijpt, en dat het geenszins mijn bedoeling was iemand of iets te bashen. Mochten mensen zich beledigd hebben gevoeld, dan hebben die mijn oprechte excuses.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |