Of je nou wilt of niet, maar je bent in Nederland onderdaan van het Koninkrijk der Nederlanden. Daarmee verklaar je loyaliteit aan dat koninkrijk.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 19:31 schreef Argento het volgende:
[..]
Loyaliteit?
Nee hoor. Ik heb een Nederlands paspoort gekregen omdat mijn ouders de Nederlandse nationaliteit hebben. Niet omdat ik trouw heb gezworen aan de Nederlandse staat. Andere staten verlenen individuen weer haar nationaliteit puur en alleen omdat dat individu op het grondgebied van die staat is geboren. Ook als dat individu kort na zn geboorte elders gaat vertoeven en nooit meer een voet op dat grondgebied zet.
Lees de moties even na, en bedenk wat Wilders er zoal over gezegd heeft.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 19:27 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik heb de PVV dat niet zo stellig horen beweren.
Paspoorten zijn niet loyaal. Als iemand touw zweert aan Nederland vervalt daarmee geen buitenlands paspoort, en geen buitenlandse nationaliteit.quote:Verder ondersteunt een 2e paspoort geen gezworen loyaliteit. Dat is een contradictie.
Niet helemaal. Een paspoort kan je weigeren, inleveren, ongeldig maken. In tegenstelling tot een nationaliteit.quote:
Ha kijk, nu komen we ergens. Dit zou kunnen, ware het niet dat je dan niet een regeltje aan moet passen maar het hele rechtstselsel. Dat gaat namelijk uit van het idee dat je als persoon zelf iets gedaan moet hebben om er zelf voor gestraft te kunnen worden.quote:[..]
Nou, innocent until proven guilty? Blijkt er een tweede nationaliteit te bestaan, vervalt de Nederlandse automatisch.
Nouja, wijselijk... ik vond het geen relevante vraag.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 19:27 schreef sigme het volgende:
Niet paspoorten. Nationaliteit.
Lemmeb beantwoordde 'm wijselijk niet: hoe ga je bepalen of een kind geboren uit twee Nederlandse ouders de Nederlandse nationaliteit krijgt?
Met dat paspoort wordt loyaliteit bekrachtigd. Wat heb ik aan iemands blauwe ogen?quote:Op zaterdag 17 februari 2007 19:38 schreef sigme het volgende:
[..]
Lees de moties even na, en bedenk wat Wilders er zoal over gezegd heeft.
[..]
Paspoorten zijn niet loyaal. Als iemand touw zweert aan Nederland vervalt daarmee geen buitenlands paspoort, en geen buitenlandse nationaliteit.
Als jij trouw zweert aan de Marokaanse koning vervalt ook niet je Nederlandse paspoort.
Maar: als je trouw zweert, zweer je trouw. Jij wou loyaliteit toetsten? Wel, dat doe je door de persoon in kwestie te vragen naar z'n loyaliteit, op een heel serieuze manier.
Niet door z'n flapjes te tellen. Of z'n boekjes. Als een persoon trouw zweert en de meerderheid van de kamer gelooft het, dan is het getoetst en in orde bevonden.
Onzin. Er wordt staatsburgerschap mee bekrachtigd. Waarvoor je alleen maar op de juiste plaats of uit de juiste ouders hoeft te zijn geboren. Nederlanders zweren geen eed van loyaliteit of zo voordat je Nederlander mag worden. Jij wel?quote:Op zaterdag 17 februari 2007 19:43 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Met dat paspoort wordt loyaliteit bekrachtigd. Wat heb ik aan iemands blauwe ogen?
Schaf dan ieder officieel document af, als het geen waarde heeft.![]()
Dus: je hebt Nederlanders. En die kunnen vervolgens een tweede nationaliteit verkrijgen. Ze *kunnen* dan afstand doen van de Nederlandse, maar jij verplicht het ze niet? Dan zijn ze dus volwaardig Nederlander. Ook met een 2e nationaliteit ernaast. Zoals we nu dus hebbenquote:Op zaterdag 17 februari 2007 19:42 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nouja, wijselijk... ik vond het geen relevante vraag.
Een kind geboren uit twee Nederlandse ouders krijgt de Nederlandse nationaliteit. Maar moet daar ook afstand van kunnen doen in het geval er ook sprake is van een andere nationaliteit. Als dat laatste niet kan, dan is Nederland net zo slecht bezig als Marokko.
Ik zie niet in hoe het 1 het gevolg is van het ander.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 19:37 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Vervolg van [Wilders 6] 'Smoren discussie dubbel paspoort schandalig'
[..]
Of je nou wilt of niet, maar je bent in Nederland onderdaan van het Koninkrijk der Nederlanden. Daarmee verklaar je loyaliteit aan dat koninkrijk..
Nee, maar als jij loyaliteit aan een ander land biedt, dan vervalt daarmee je recht op je NL-paspoort.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 19:45 schreef sigme het volgende:
[..]
Onzin. Er wordt staatsburgerschap mee bekrachtigd. Waarvoor je alleen maar op de juiste plaats of uit de juiste ouders hoeft te zijn geboren. Nederlanders zweren geen eed van loyaliteit of zo voordat je Nederlander mag worden. Jij wel?
Onzin, je bent dan gewoon misdadig bezig.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 19:48 schreef Argento het volgende:
[..]
Ik zie niet in hoe het 1 het gevolg is van het ander.
Ik ben Nederlander, heb een Nederlands paspoort en daarom ben ik, hoe dan ook, loyaal aan Nederland? Ik kan geen terroristische misdrijven plegen tegen de Nederlandse samenleving? Een paspoort maakt mij dat fysiek onmogelijk? Hoe werkt dat?
Ja, dusquote:Op zaterdag 17 februari 2007 19:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Dus: je hebt Nederlanders. En die kunnen vervolgens een tweede nationaliteit verkrijgen. Ze *kunnen* dan afstand doen van de Nederlandse, maar jij verplicht het ze niet? Dan zijn ze dus volwaardig Nederlander. Ook met een 2e nationaliteit ernaast. Zoals we nu dus hebben.
In deze discussie wordt hetzelfde bedoeld.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 19:42 schreef sigme het volgende:
Niet helemaal. Een paspoort kan je weigeren, inleveren, ongeldig maken. In tegenstelling tot een nationaliteit.
Nee, het is geen straf, maar een eis voor het Nederlanderschap. Dat is alleen geldig als dat de enige nationaliteit is. Ongeveer dezelfde redenering als die van Verdonk omtrent de geldigheid van haar paspoort (in eerste instantie). Finland hanteert dit systeem al.quote:Ha kijk, nu komen we ergens. Dit zou kunnen, ware het niet dat je dan niet een regeltje aan moet passen maar het hele rechtstselsel. Dat gaat namelijk uit van het idee dat je als persoon zelf iets gedaan moet hebben om er zelf voor gestraft te kunnen worden.
Voor iemand die een tweede nationaliteit bezit is het vaak niet de persoon zelf die dit heeft verzocht. Laat je diegene toch z'n Nederlands staatsburgerschap verliezen stap je af van het idee van de individuele verantwoordelijkheid.
Je krijgt dan een soort erfzonde. Kan wel, maar betekent een complete aanpassing van ons totale rechtssyteem, aangezien dat enigzins samenhangend moet zijn om te kunnen functioneren.
Dat zou je moeten zijn, ja. Maar dit is natuurlijk verder niet zo belangrijk als je in de IT werkt voor één of ander bedrijf ofzo. Belangrijker wordt die loyaliteit als je in de regering plaatsneemt.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 19:48 schreef Argento het volgende:
[..]
Ik zie niet in hoe het 1 het gevolg is van het ander.
Ik ben Nederlander, heb een Nederlands paspoort en daarom ben ik, hoe dan ook, loyaal aan Nederland?
Dat kun je doen ja. Maar daarmee maak je jezelf wel een outcast van die Nederlandse samenleving. Het is dat mensen schijnbaar niet nationaliteitsloos door het leven mogen gaan, anders zou ik het een gegronde reden vinden om jou in zo'n geval de Nederlandse nationaliteit te ontnemen.quote:Ik kan geen terroristische misdrijven plegen tegen de Nederlandse samenleving?
Paspoort kan alleen ontnomen worden bij hoogverraad, en dan nog alleen als er een andere nationaliteit aanwezig is. Dus: door een rechter. Niet door een automatisme.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 19:49 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nee, maar als jij loyaliteit aan een ander land biedt, dan vervalt daarmee je recht op je NL-paspoort.
Zullen we de kleine lettertjes van het paspoort eens gaan lezen?![]()
Ben je d'r weer?quote:Op zaterdag 17 februari 2007 22:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Paspoort kan alleen ontnomen worden bij hoogverraad, en dan nog alleen als er een andere nationaliteit aanwezig is. Dus: door een rechter. Niet door een automatisme.
Aangezien Albayrak en Aboutaleb een Nederlands paspoort hebben, zijn ze dus loyaal. Soms kan een conclusie zo simpel zijn.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 19:37 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Of je nou wilt of niet, maar je bent in Nederland onderdaan van het Koninkrijk der Nederlanden. Daarmee verklaar je loyaliteit aan dat koninkrijk..
Je hebt de topictitel verkloot.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 22:21 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Aangezien Albayrak en Aboutaleb een Nederlands paspoort hebben, zijn ze dus loyaal. Soms kan een conclusie zo simpel zijn.
Heel eenvoudig: Nederland voert niet de administratie van *andere* staatsburgerschappen dan het eigen, en kán dus er geen regelgeving op maken.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 19:50 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ja, dus
Ik heb wel vaker het idee dat wij op twee totaal verschillende niveaus discussieren. Jij op een (imho) compleet irrelevant theoretisch niveau, terwijl ik meer naar een praktische oplossing zoek voor een weldegelijk aanwezig praktisch probleem. Het zorgt soms voor nogal wat spraakverwarring.
Wat wil je nu eigenlijk aantonen, liefst in één regel?
Ja, ik moest even slapen om zometeen nog een paar uur door te halen bij vrienden. Ben zo wegquote:
De toekenning van die andere nationaliteit valt inderdaad buiten de Nederlandse wet. Maar dat betekent nog niet dat we er niet allerlei regelgeving over kunnen maken als zo'n andere, tweede nationaliteit nu eenmaal aan de orde is. Sterker nog, die regelgeving is er al gewoon.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 22:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Heel eenvoudig: Nederland voert niet de administratie van *andere* staatsburgerschappen dan het eigen, en kán dus er geen regelgeving op maken.
Het valt, letterlijk en figuurlijk, buiten de Nederlandse wet.
Niet helemaal.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 19:52 schreef PJORourke het volgende:
[..]
In deze discussie wordt hetzelfde bedoeld.
Het maakt niet uit of het een straf is: het is een persoonlijke consequentie van een actie voor een persoon, terwijl die persoon die actie niet heeft uitgevoerd, geen toestemming voor heeft gegeven en niet kan beinvloeden (herroepen oid).quote:[..]
Nee, het is geen straf, maar een eis voor het Nederlanderschap. Dat is alleen geldig als dat de enige nationaliteit is.
quote:Ongeveer dezelfde redenering als die van Verdonk omtrent de geldigheid van haar paspoort (in eerste instantie). Finland hanteert dit systeem al.
Maar niet op het niveau van staatsburgerschap. Er is geen voorwaardelijk staatsburgerschap. Logisch, want de voorwaarde (geen *ander* staatsburgerschap) valt buiten Nederlandse administratie. En doordat we er niet aan ontkomen kinderen geboren aan 2 Nederlandse ouders ook Nederlander te laten zijn, en die ouders dat kind een tweede staatsburgerschap kunnen bezorgen, zitten we met een probleem dat binnen ons stelsel niet op te lossen is. Je kan niet "gewoon" een of ander wetje maken dat dit oplost.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 22:28 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
De toekenning van die andere nationaliteit valt inderdaad buiten de Nederlandse wet. Maar dat betekent nog niet dat we er niet allerlei regelgeving over kunnen maken als zo'n andere, tweede nationaliteit nu eenmaal aan de orde is. Sterker nog, die regelgeving is er al gewoon.
Ik bedoelde de motivering van Verdonk om Hirsi Ali het paspoort af te nemen.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 22:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Niet helemaal.
[..]
Het maakt niet uit of het een straf is: het is een persoonlijke consequentie van een actie voor een persoon, terwijl die persoon die actie niet heeft uitgevoerd, geen toestemming voor heeft gegeven en niet kan beinvloeden (herroepen oid).
[..]
Verdonk?
Finland weet ik weinig van, België heeft een soort 1 nationaliteit-regel. Die lossen het probleem op door niet in te gaan op nationaliteiten die buiten hun gezag vallen. Hun Marokkaanse Belgen zijn volgens hun alleen Belg. Dat de koning van Marokko daarover anders denkt negeren ze gewoon.
Welke andere fanatici?quote:Op zaterdag 17 februari 2007 22:30 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Flikker op met je racisme, wil je.![]()
Maar idd, ik ben overtuigd. Dat citaat bewijst het immers. Ze komen er aan en we kunnen niks doen! Ideologisch hebben ze ons zwak gemaakt! Sorry, verdiep je eerst maar eens in de macht van die andere religieuze fanatici, die wel macht, geld, wapens hebben om de wereld om zeep te helpen.
Ik zie liever feiten, dan kan Balk er ook gehakt van maken.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 22:48 schreef Godslasteraar het volgende:
maar goed, Aboutaleb. Nog meer interessante geruchten over deze ladykiller?
De 80 miljoen christen fundamentalisten in de VS alleen die op leiders stemmen die onzinnige oorlogen ontketenen waardoor hier de boel polariseert? Je moet die mensen daar ook niet onderschatten hoor.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 22:45 schreef typtypo het volgende:
[..]
Welke andere fanatici?
Ik heb alleen last van moslims zoals de rest van de wereld sinds de 7de eeuw.
Toen bestond de VS nog niet en was de staat Israël al uit een gevallen dus dat konden ze niet als excuus aanvoeren om hun hysterie te verklaren.
De islam zwemt letterlijk in het geld. Waar denk je dat die moskees die wereld wijd neer geplempt worden van betaald worden? Olie zegt dat je iets?
De massa's islamieten in onze steden zijn macht en de wapens van de islam.
De nazi's waren nog geen 10% van de bevolking.
Dat is al wat nodig is om een volk over te nemen.
Dus bagetalliseerd het niet telkens.
Neem deze mensen nou eens serieus en niet zo minderwaardig over ze denken alsof ze niet in staat zouden zijn dit voor elkaar te krijgen.
Dan weet ik al helemaal niet waarover je het hebt.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 22:44 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik bedoelde de motivering van Verdonk om Hirsi Ali het paspoort af te nemen.
het was maar een stiekeme tvp hoorquote:Op zaterdag 17 februari 2007 22:49 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik zie liever feiten, dan kan Balk er ook gehakt van maken.
Uit elkaar gaan.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 22:56 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ow trouwens, wat is jullie eindoplossing voor het probleem?
Ja haal er maar weer wat christenen bij.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 22:51 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
De 80 miljoen christen fundamentalisten in de VS alleen die op leiders stemmen die onzinnige oorlogen ontketenen waardoor hier de boel polariseert? Je moet die mensen daar ook niet onderschatten hoor.![]()
De olie is helemaal niet in handen van de fundamentalisten (islamisten) de olie is in handen van gematigde door het westen gesteunde sjeiks. Als de fundamentalisten aan olie komen dan is het Amerika die daar toch echt voor gezorgd heeft door Irak te laten verscheuren. Maar ja, dat zie je niet als je alleen in goed en kwaad denkt he. Er zijn immers geen goeie moslims. Wie discrimineert hier nu?
deze regering moet plat, zo snel mogelijk, nieuwe verkiezingen. De CU, de PVDA en het CDA in de plee, en dan ..... eeeuhquote:Op zaterdag 17 februari 2007 22:56 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ow trouwens, wat is jullie eindoplossing voor het probleem?
Toffe ellende wil iets met gas horen.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 23:02 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
deze regering moet plat, zo snel mogelijk, nieuwe verkiezingen. De CU, de PVDA en het CDA in de plee, en dan ..... eeeuh![]()
ow ow ow, ik weet het al, dan werp ik mij op als LEIDER! En dan wordt het weer gezellig, en wee degene die zich daartegen verzet![]()
Je gaat er verder niet op in. Dus je ontkent het probleem van die fundamentalisten daar gewoon? Maar ik neem aan dat je Bush-aanhanger bent. Die zijn niet zo kritisch op de Amerikaanse politiek geloof ik... maar goed. Jij gelooft in een groot complot. Ik zie enkel een roerige periode over een termijn van een tiental jaren tussen christenfundamentalisten en moslimfundamentalisten. Een nieuwe koude oorlog die zich afspeelt met name in het Midden-oosten. Ik heb gewoon te veel vertrouwen in welwillende Europeanen en Amerikanen. Het laatste wat we nodig hebben is polariserende taal van Wilders, Le Pen, Bush en andere schertsfiguren.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 23:00 schreef typtypo het volgende:
[..]
Ja haal er maar weer wat christenen bij.
Dat moet een nieuwe variatie godwin worden. Bush of chrristenen als het over moslims gaat erbij halen.
Je zou zweren dat je TAQIYYA aan het bedrijven bent.
Islamic spokesmen commonly use taqiyya as a form of ‘outwitting’. The matter under discussion is not to be debated or discussed; rather the opponent is to ‘outwitted’ through taqiyya, by diversion of the subject and obfuscation
http://www.ci-ce-ct.com/Feature%20articles/02-12-2002.asp
Saoedi -arabië is een grote financier van wahabisme wereldwijd.
Ze zetten eerst een moskee neer met als voorwaarde dat ze invloed willen hebben.
Dus lul niet zo ongeinformeerd wil je.
En treinen. Liefst veel treinen.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 23:04 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Toffe ellende wil iets met gas horen.
Als het kan graagquote:Op zaterdag 17 februari 2007 23:04 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
nou, ik heb wel een beetje teveel gegeten vanavond, en nu een beetje last van ...quote:Op zaterdag 17 februari 2007 23:04 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ja, maar probeer dat maar eens met dit kabinet. Het wordt een apartheidsstaat: ongelovigen tegen gelovigen.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 23:07 schreef Godslasteraar het volgende:
maar serieus, die islam moet gewoon weg. kansloos, een pederastische struikrover als profeet van een zogenaamd almachtig monster die niets beters weet te produceren dan een vunzig boekje volgepeopt met pure bullshit.
Als je er even bij stilstaat is de banaliteit van galactische proporties![]()
Je kunt dat wel vinden. Maar hoe reeel is dat? En waarom hoor ik niks over de christenen, die hebben de kots in hun boek staan. En over de joden? Maar daar mag je niet eens meer wat over zeggen geloof ik. Ik zie liever ook al die epileptici wereldwijd (95% of zo) normaal gaan doen en de wetenschap gaan aanhangen of zo... daarom vroeg ik ook naar de oplossing. Er is volgens een aantal hier alleen een radicale oplossing mogelijk.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 23:07 schreef Godslasteraar het volgende:
maar serieus, die islam moet gewoon weg. kansloos, een pederastische struikrover als profeet van een zogenaamd almachtig monster die niets beters weet te produceren dan een vunzig boekje volgepeopt met pure bullshit.
Als je er even bij stilstaat is de banaliteit van galactische proporties![]()
Het internet kan beter maar reukloos blijvenquote:Op zaterdag 17 februari 2007 23:09 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
nou, ik heb wel een beetje teveel gegeten vanavond, en nu een beetje last van ...![]()
maar weet je zeker dat Toffe Ellende dit wil horen?
Wacht even... wat moet er in jouw ogen precies 'opgelost' worden?quote:Op zaterdag 17 februari 2007 22:34 schreef sigme het volgende:
[..]
Maar niet op het niveau van staatsburgerschap. Er is geen voorwaardelijk staatsburgerschap. Logisch, want de voorwaarde (geen *ander* staatsburgerschap) valt buiten Nederlandse administratie. En doordat we er niet aan ontkomen kinderen geboren aan 2 Nederlandse ouders ook Nederlander te laten zijn, en die ouders dat kind een tweede staatsburgerschap kunnen bezorgen, zitten we met een probleem dat binnen ons stelsel niet op te lossen is. Je kan niet "gewoon" een of ander wetje maken dat dit oplost.
Nu vergeet je de zwarte uniformen.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 23:07 schreef PJORourke het volgende:
[..]
En treinen. Liefst veel treinen.
`quote:Op zaterdag 17 februari 2007 23:06 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Je gaat er verder niet op in. Dus je ontkent het probleem van die fundamentalisten daar gewoon? Maar ik neem aan dat je Bush-aanhanger bent. Die zijn niet zo kritisch op de Amerikaanse politiek geloof ik... maar goed. Jij gelooft in een groot complot. Ik zie enkel een roerige periode over een termijn van een tiental jaren tussen christenfundamentalisten en moslimfundamentalisten. Een nieuwe koude oorlog die zich afspeelt met name in het Midden-oosten. Ik heb gewoon te veel vertrouwen in welwillende Europeanen en Amerikanen. Het laatste wat we nodig hebben is polariserende taal van Wilders, Le Pen, Bush en andere schertsfiguren.
Zie boven. Ik snap werkelijk ook niet waarom iemand pro-islam kan zijn. Het is pervers.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 23:09 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
nou, ik heb wel een beetje teveel gegeten vanavond, en nu een beetje last van ...![]()
maar weet je zeker dat Toffe Ellende dit wil horen?
Nou ja, ik zie het ook niet zo somber in. Een aantal landen zoals Algerije en Egypte hebben de islamisten nooit een poot aan de grond gekregen, simpelweg omdat het volk het niet zag zitten. Daar gaat het nu veel beter mee en zal het ook goed mee gaan als je de mensen daar geen reden geeft om ons te haten. En dat is precies wat Amerika in Irak te verwijten valt. Dat mensen net zo zwart/wit gaan denken als alle fundamentalisten. Churchill zou geen antwoord hebben op dit probleem. Zijn Engeland is een van de meest veranwoordelijke landen samen met Frankrijk voor de shit in het Midden-Oosten uberhaupt. Hij zou zich schamen voor zijn voorgangers misschien.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 23:11 schreef typtypo het volgende:
[..]
`
Natuurlijk we allemaal zonnige verhalen horen.
Zo zit een mens in elkaar.
Zo werd Churchill bespot belachelijk gemaakt en uigemaakt voor oorloghitser.
De geschiedenis heeft uitgewezen wie gelijk had.
Ik snap ook niet waarom iemand pro-religie kan zijn. Heeft ons alleen veel ellende opgeleverd. Eigenlijk zouden de atheisten, de wetenschappers een raket moeten bouwen om ons van deze planeet af te halen. Maar dat begint ook ergens op religie te lijken.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 23:18 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Zie boven. Ik snap werkelijk ook niet waarom iemand pro-islam kan zijn. Het is pervers.
Dus:
knakkers, noem voordelen van de islam op.
Nadelen kennen we wel.
Raad eens wie de Britse minister van Kolonieen was die de grenzen in het Midden-Oosten trok?quote:Op zaterdag 17 februari 2007 23:18 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Churchill zou geen antwoord hebben op dit probleem. Zijn Engeland is een van de meest veranwoordelijke landen samen met Frankrijk voor de shit in het Midden-Oosten uberhaupt. Hij zou zich schamen voor zijn voorgangers misschien.
In de basis zijn we het dus eens. Ik vraag mij serieus af wat tot een "oplossing" kan leiden. Vanuit het christendom zie ik vredelievendheid, maar geldt dat daadwerkelijk ook voor de islam?quote:Op zaterdag 17 februari 2007 23:21 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waarom iemand pro-religie kan zijn. Heeft ons alleen veel ellende opgeleverd. Eigenlijk zouden de atheisten, de wetenschappers een raket moeten bouwen om ons van deze planeet af te halen. Maar dat begint ook ergens op religie te lijken.
de hele crux van dit verhaal is nu juist dat men wel alles mag vinden van christenen (terecht) maar dat men mbt tot de islam opeens verkrampt, en over islamofobie begint te miepen. Gelijke monniken, gelijke kappen.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 23:10 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Je kunt dat wel vinden. Maar hoe reeel is dat? En waarom hoor ik niks over de christenen, die hebben de kots in hun boek staan. En over de joden? Maar daar mag je niet eens meer wat over zeggen geloof ik. Ik zie liever ook al die epileptici wereldwijd (95% of zo) normaal gaan doen en de wetenschap gaan aanhangen of zo... daarom vroeg ik ook naar de oplossing. Er is volgens een aantal hier alleen een radicale oplossing mogelijk.
Ja, ik zeg ook niet dat het democratisch ging. Als de mensen die fundi's echt zouden willen, dan zouden ze het land leiden.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 23:22 schreef PJORourke het volgende:
Het leger heeft het FIS buiten de deur gehouden in Algerije, nadat ze de verkiezingen hadden gewonnen, en in Egypte doet de Nationalistische Partij van Moebarak dat.
Shit in het midden oosten komt voort uit de islam.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 23:18 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Nou ja, ik zie het ook niet zo somber in. Een aantal landen zoals Algerije en Egypte hebben de islamisten nooit een poot aan de grond gekregen, simpelweg omdat het volk het niet zag zitten. Daar gaat het nu veel beter mee en zal het ook goed mee gaan als je de mensen daar geen reden geeft om ons te haten. En dat is precies wat Amerika in Irak te verwijten valt. Dat mensen net zo zwart/wit gaan denken als alle fundamentalisten. Churchill zou geen antwoord hebben op dit probleem. Zijn Engeland is een van de meest veranwoordelijke landen samen met Frankrijk voor de shit in het Midden-Oosten uberhaupt. Hij zou zich schamen voor zijn voorgangers misschien.
quote:Nederland slikt te veel onzin van moslims
Hafid Bouazza
..................................
........Hier komt de truc naar voren waarmee de Nederlanders steeds worden begoocheld. Elke kritiek op de islam wordt afgedaan als onwetendheid, hoewel met alle informatie en waninformatie waaronder wij bedolven worden, elke haringboer zich een specialist op het gebied van de islam kan noemen. Maar wat onder onwetendheid wordt begrepen is de onwil van niet-moslims om met dezelfde kortzichtige ogen te kijken als de goede gelovigen. Met andere woorden: ons wordt steeds gezegd dat we de islam kunnen waarderen als we maar met islamitische ogen kijken. Maar er zijn, de menselijke intelligentie zij dank, meer zienswijzen dan die van de mohammedanen. En het schokkendste is dat Nederland maar al te bereid is om elk fatsoen, elke intellectuele verworvenheid overboord te gooien om op zijn hurken gezellig met moslims te kouten.Om maar te zwijgen over de bereidheid en vaardigheid van Nederland om elke onzin en historische leugen te slikken voor waarachtige koek. ............
....
Je weet duidelijk niet wanneer en hoe de islamisten zijn begonnen. Dat is de belangrijkste oorzaak van de fundamentalistische islam op dit moment. Natuurlijk, door de eeuwen heen waren er al conflicten. Maar dat was de tijd dat onze voorvaderen ook niet echt netjes omgingen met andere culturenquote:Op zaterdag 17 februari 2007 23:32 schreef typtypo het volgende:
[..]
Shit in het midden oosten komt voort uit de islam.
Zoals er ook shit is in kasmir in india en talloze landen die niets met Engeland, Frankrijk en het midden-oosten van doen hebben behalve de islam gemeen hebben.
Toen de moslims aan de poorten van wenen stonden in 1683 was dat niet omdat Engeland of Frankrijk iets in het midden oosten aan het uitvreten waren het was om het simpele feit dat NOT ALL RELIGION IS FOR ALLAH.
Dat soort aan de haren erbij gesleepte zaken heeft er niets mee te maken.
Het feit dat Engeland of Frankrijk bestaan en GEEN islamitische landen zijn is voor een moslim genoeg om daar verbitterd over te zijn.
Dus telkens dit soort excuses voor zoete koek aan te nemen zonder de achtergrond van de islam te kennen is volkomen zinloos en leidt alleen tot meer dhimmificatie van non-moslims.
Wat komt er voor en wat komt er na? Ben wel nieuwsgierig naar wat hij te zeggen heeft hierover. Overigens weet ik niet wat hij bedoelt met het slikken van leugens. Over welke historische dingen heeft hij het en wie stinken er in?quote:Op zaterdag 17 februari 2007 23:36 schreef Godslasteraar het volgende:
uit een andere topic, maar blijft leuk:
[..]
voila: (pdf's)quote:Op zaterdag 17 februari 2007 23:47 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Wat komt er voor en wat komt er na? Ben wel nieuwsgierig naar wat hij te zeggen heeft hierover. Overigens weet ik niet wat hij bedoelt met het slikken van leugens. Over welke historische dingen heeft hij het en wie stinken er in?
Intelligent en beschaafd betoog. Zie je veel te weinig natuurlijk.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 23:49 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
voila: (pdf's)
1. Nederland slikt te veel onzin van moslims
2. Nederland is blind voor moslimextremisme
Daar ga je weer jij gelooft echt niet dat deze mensen in staat zijn onze vrije wereld iets aan te doen.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 23:45 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Je weet duidelijk niet wanneer en hoe de islamisten zijn begonnen. Dat is de belangrijkste oorzaak van de fundamentalistische islam op dit moment. Natuurlijk, door de eeuwen heen waren er al conflicten. Maar dat was de tijd dat onze voorvaderen ook niet echt netjes omgingen met andere culturenDe moderne conflicten zijn terug te verwijzen naar een paar gebeurtenissen: het tekenen van de kaart van het midden-oosten, het begin van de staat israel, de Islamitische revolutie en elf september 2001. Maar we mogen het schisma tussen sjieten en soennieten natuurlijk niet vergeten. De reden waarom er wereldwijd nooit een groot front gevormd zal worden: er is te veel gezeik onderling. Zeg maar dag tegen je complot. Jij gelooft in het superieure Europese ras vs. die wraaklustige moslims gezien jouw reactie. Ik niet.
Volgens mij is het juridisch vrijwel onmogelijk iemand de Nederlandse nationaliteit te ontnemen, tenzij er sprake is van terreurdreiging. En dan nog is het een kwestie die via de minister gaat. Maar ik kan het mishebben.quote:Op zondag 18 februari 2007 00:14 schreef Mr_Memory het volgende:
Even een vraag tussen door.
Als een Marokkaan in Nederland geboren, een dodelijke roofoverval pleegt, wordt er vaak geroepen, uitzetten die hap!
Als wederwoord hoor je dan altijd, dat kan niet want hij is Nederlander.
Maar als hij tevens een (wettelijk verplicht) Marokkaans paspoort heeft, waarom kan dat dan niet?
Je kan dan toch zijn Nederlandse nationaliteit afnemen, en terug sturen naar zijn andere nationaliteit = Marokko.
Is dit not done, of heeft dit andere wettelijke redenen?
Moet je bij sigme voor zijn hè, die heeft tijdens kantooruren ruim de tijd om dit soort netelige juridische vraagstukken via google uit te zoeken.quote:Op zondag 18 februari 2007 02:11 schreef Ringo het volgende:
[..]
Volgens mij is het juridisch vrijwel onmogelijk iemand de Nederlandse nationaliteit te ontnemen, tenzij er sprake is van terreurdreiging. En dan nog is het een kwestie die via de minister gaat. Maar ik kan het mishebben.
Natuurlijk kan het wel, je moet de wet even aanpassen en daar is alleen wil en een beetje durf voor nodig (die zijn beiden afwezig bij het gros van onze politici)quote:Op zondag 18 februari 2007 00:14 schreef Mr_Memory het volgende:
Even een vraag tussen door.
Als een Marokkaan in Nederland geboren, een dodelijke roofoverval pleegt, wordt er vaak geroepen, uitzetten die hap!
Als wederwoord hoor je dan altijd, dat kan niet want hij is Nederlander.
Maar als hij tevens een (wettelijk verplicht) Marokkaans paspoort heeft, waarom kan dat dan niet?
Je kan dan toch zijn Nederlandse nationaliteit afnemen, en terug sturen naar zijn andere nationaliteit = Marokko.
Is dit not done, of heeft dit andere wettelijke redenen?
You gotta be shittin' me.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 19:28 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Komt op hetzelfde neer.
[..]
Nou, innocent until proven guilty? Blijkt er een tweede nationaliteit te bestaan, vervalt de Nederlandse automatisch.
Voor mij is het niet meer dan het is. Een reisdocument. Dat is het, geen bijbel, geen auto, geen bewijs van loyaliteit en ook geen space shuttle. Hoe graag iemand anders dat ook zou willen dat het wel zo was.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 19:25 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Begrijp ik langzamerhand uit de discussie dat een paspoort geen waarde heeft?
Als ze dat gedaan hebben moeten ze van Wilders vast wel en public de halve koran verscheuren, vervolgens mogen ze van hem niet meer naar een imam luisteren (dus niet meer naar de moskee), en zo kan de fantasie van Wilders nog wel even doorgaan.quote:Op zondag 18 februari 2007 09:43 schreef Dittohead het volgende:
tis allemaal zo simpel...
Ze hoeven in de kamer maar 1 vraag te stellen a publiek wat uitgezonden word op ieder tv kanaal.
Vraag : Al er oorlog uitbreekt met Turkije en/of Maroko vecht u dan aan Nederlandse zijde ?
Als ze ja zeggen a publiek op alle tv kanalen is dat genoeg voor mij.
=)
Dat is de korte naam. De volledige naam is:quote:
Wat het voor jou betekent moet je zelf weten, het is ten eerste een identificatie-document en eigendom van de Staat. Dat papiertje krijg je dus niet voor niets.quote:Op zondag 18 februari 2007 09:31 schreef Yildiz het volgende:
Voor mij is het niet meer dan het is. Een reisdocument. Dat is het, geen bijbel, geen auto, geen bewijs van loyaliteit en ook geen space shuttle. Hoe graag iemand anders dat ook zou willen dat het wel zo was.
Dat is de kern van de zaak. Het gaat Wilders helemaal niet om de tweede nationaliteit, het gaat om het feit dat het moslims zijn. Maar dat kon hij niet zeggen, natuurlijk. Maar als je de discussie maar lang genoeg laat slepen, dan komt die waarheid vanzelf boven tafel. QED.quote:Op zondag 18 februari 2007 09:40 schreef Yildiz het volgende:
Oh, nu gaat het ineens over de islam, kan iemand mij uitleggen wat dat met een 2e paspoort te maken heeft?
Nee, een reisdocument. Daarná een identificatie-document. Vroeger, in die goede oude tijd, had je dat paspoort nagenoeg alleen maar nodig als je flink wou gaan reizen.quote:Op zondag 18 februari 2007 09:53 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Wat het voor jou betekent moet je zelf weten, het is ten eerste een identificatie-document en eigendom van de Staat.
Je hoeft er niet loyaal voor te zijn, je hoeft er niet voor je op de kop te gaan staan, geen eed af te leggen of wat dan ook. Ook al denken sommige mensen dat je loyaal moet zijn voor het bezit ervan.quote:Dat papiertje krijg je dus niet voor niets.
En ook geen bewijs van loyaliteit.quote:En nee, het is geen space shuttle.![]()
Hij was toch van dat riedeltje met 'ik zeg waar het op staat', toch?quote:Op zondag 18 februari 2007 09:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat is de kern van de zaak. Het gaat Wilders helemaal niet om de tweede nationaliteit, het gaat om het feit dat het moslims zijn. Maar dat kon hij niet zeggen, natuurlijk. Maar als je de discussie maar lang genoeg laat slepen, dan komt die waarheid vanzelf boven tafel. QED.
Het lijkt inderdaad sterk op de maaiveldcultuur. Iemand anders is net even anders, en heeft toevallig net iets meer bereikt door harder te werken. Schijnbaar worden sommige mensen daar op de 1 of andere manier niet blij van.quote:Op zondag 18 februari 2007 10:07 schreef jaoka het volgende:
Wat een gezeik om niets zeg, verschrikkelijk. Lijkt wel een kippehok vol kippen die zelfs niet elkaars veren meer hebben om over te roddelen.
Dat die twee loyaliteit aan Nederland hebben lijkt me wel duidelijk. Niet per se omdat ze zooo veel van Nederland en de NL-cultuur houden, maar gewoon omdat ze hun leuke inkomsten en status danken aan de Nederlandse staat.
Dat is een zwakke basis voor loyaliteit.quote:Op zondag 18 februari 2007 10:07 schreef jaoka het volgende:
Wat een gezeik om niets zeg, verschrikkelijk. Lijkt wel een kippehok vol kippen die zelfs niet elkaars veren meer hebben om over te roddelen.
Dat die twee loyaliteit aan Nederland hebben lijkt me wel duidelijk. Niet per se omdat ze zooo veel van Nederland en de NL-cultuur houden, maar gewoon omdat ze hun leuke inkomsten en status danken aan de Nederlandse staat.
Noem je net een term die bij links gretig aftrek vindt. Iedereen die bovengemiddeld werkt is asociaal.quote:Op zondag 18 februari 2007 10:10 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Het lijkt inderdaad sterk op de maaiveldcultuur. Iemand anders is net even anders, en heeft toevallig net iets meer bereikt door harder te werken. Schijnbaar worden sommige mensen daar op de 1 of andere manier niet blij van.
Treurig.
Wat bedoel je met een crisissituatie? Als we in oorlog zijn met Marokko of zo?quote:Op zondag 18 februari 2007 10:11 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dat is een zwakke basis voor loyaliteit.
De gewetensvraag voor wie ze partij zouden kiezen in crisistijd zal de werkelijke loyaliteit aantonen. Kijken hoe Marokko en Turkije dan reageren, want daar is loyaliteit nog gewoon belangrijk en komt het je op landverraad te staan als je een andere partij kiest.
Zeg. Denk je nu echt dat alleen "de linksuh mensuh" het oneens zijn met jullie politiestaat-standpunten?quote:Op zondag 18 februari 2007 10:13 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Noem je net een term die bij links gretig aftrek vindt. Iedereen die bovengemiddeld werkt is asociaal.
Man, ik neem je werkelijk niet serieus met je internetwijsheden.![]()
Je argument valt als een kaartenhuis in elkaar omdat het een kaartenhuis is.quote:Op zondag 18 februari 2007 10:11 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dat is een zwakke basis voor loyaliteit.
De gewetensvraag voor wie ze partij zouden kiezen in crisistijd zal de werkelijke loyaliteit aantonen. Kijken hoe Marokko en Turkije dan reageren, want daar is loyaliteit nog gewoon belangrijk en komt het je op landverraad te staan als je een andere partij kiest. Maar ja, die landen zijn opportunistisch en zien het wel zitten dat hun burgers in NL de touwtjes in handen krijgen. Over een tig aantal jaren zal dit de voeding voor een burgeroorlog blijken te zijn geweest en mogen heren als Bos verantwoording afleggen. (als ze dan niet al gevlucht zijn met hun centjes)
No shit Sherlock, dat beweerd men. Daarom gebruik ik die term ook.quote:Op zondag 18 februari 2007 10:13 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Noem je net een term die bij links gretig aftrek vindt. Iedereen die bovengemiddeld werkt is asociaal.
Man, ik neem je werkelijk niet serieus met je internetwijsheden.![]()
Snap je dat niet?quote:Op zondag 18 februari 2007 09:40 schreef Yildiz het volgende:
Oh, nu gaat het ineens over de islam, kan iemand mij uitleggen wat dat met een 2e paspoort te maken heeft?
quote:De Profeet zegt: Jullie moeten allemaal naar Nederland komen en je paspoort van je geboorteland houden.
quote:Op zondag 18 februari 2007 10:21 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
Snap je dat niet?
Soera 3 vers huppelepup uit de Koran:
[..]
Oh, juist. Daar is de wet een soort natuurwet. Nee, dan kan het niet he?quote:Op zondag 18 februari 2007 10:20 schreef Yildiz het volgende:
Ten eerste kan Aboutaleb of Maxima niet de 2e nationaliteit afstaan. Dat gaat gewoon niet. Of hij / zij zou daar ter plaatse op de 1 of andere manier de wet moeten veranderen, zoals Wilders, laconiek en jofel even zegt.
En dat is relevant op welke manier?quote:Op zondag 18 februari 2007 10:26 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Oh, juist. Daar is de wet een soort natuurwet. Nee, dan kan het niet he?
Ik weet in ieder geval zeker dat er geen hollander bewindsman kan worden in Turkije of Marokko. Daar heb je je wederkerigheid.![]()
Tof mên, je gaat gewoon niet in op de kern van mijn reactie, maar betwist enkel even de haalbaarheid.quote:Op zondag 18 februari 2007 10:26 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik weet in ieder geval zeker dat er geen hollander bewindsman kan worden in Turkije of Marokko. Daar heb je je wederkerigheid.![]()
Geen natuurwet, maar common sense.quote:Op zondag 18 februari 2007 10:26 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Oh ja en zoals Turkije en Marokko hun dingen regelen, zo moeten wij het ook doen.quote:Ik weet in ieder geval zeker dat er geen hollander bewindsman kan worden in Turkije of Marokko. Daar heb je je wederkerigheid.![]()
Nee, maar ik zie dan ook niet in waarom iemand uit hun land dan wel in NL eventjes bewindsman mag worden. Oftewel, pas die wet aan of zoek het uit. Loyaliteit aan 2 landen, vrouwen, honden, whatever bestaat gewoon niet. Zoek de grens van loyaliteit op en je weet waarom. Dat is precies wat die hoogleraar aangaf.quote:Op zondag 18 februari 2007 10:29 schreef jaoka het volgende:
[..]
En dat is relevant op welke manier?
Lijkt me dat we onze eigen wetten hier mogen maken en geen voorbeeld hoeven te nemen aan Turkije of Marokko. Of ben je zo'n groot fan van hun systeem?
Maxime Verhagen is loyaal aan de Nederlandse staat én aan de Rooms-Katholieke Kerk.quote:Op zondag 18 februari 2007 10:31 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nee, maar ik zie dan ook niet in waarom iemand uit hun land dan wel in NL eventjes bewindsman mag worden. Oftewel, pas die wet aan of zoek het uit. Loyaliteit aan 2 landen, vrouwen, honden, whatever bestaat gewoon niet. Zoek de grens van loyaliteit op en je weet waarom. Dat is precies wat die hoogleraar aangaf.
quote:Op zondag 18 februari 2007 10:31 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nee, maar ik zie dan ook niet in waarom iemand uit hun land dan wel in NL eventjes bewindsman mag worden. Oftewel, pas die wet aan of zoek het uit. Loyaliteit aan 2 landen, vrouwen, honden, whatever bestaat gewoon niet. Zoek de grens van loyaliteit op en je weet waarom. Dat is precies wat die hoogleraar aangaf.
En hoogleraren kunnen zo veel zeggen afhankelijk van hun voorkeuren. Denk niet dat je hoogleraren met een of ander pro-multiculti standpunt erbij zou halen. Doe dat dan nu ook niet.quote:Op zondag 18 februari 2007 10:14 schreef jaoka het volgende:
Mochten ze die loyaliteitsgevoelens hebben in het geval van zo'n oorlog, dan zullen die niet opeens verdwijnen wanneer ze enkel Nederlands staatsburgerschap hebben.
Denk dat het verleden trouwens wel heeft aangetoond dat mensen geen tweede paspoort nodig hebben om te heulen met een bezettingsmacht.
Is dat waar het om draait? Waarom dat mag? Dat vraag je je af? Wat denk je zelf?quote:Op zondag 18 februari 2007 10:31 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nee, maar ik zie dan ook niet in waarom iemand uit hun land dan wel in NL eventjes bewindsman mag worden.
Het blijft hetzelfde onzinnige loyaliteit-riedeltje, zelfs al zóu je dat paspoort afnemen, is er weer iets anders waarom men niet loyaal zou zijn.quote:Oftewel, pas die wet aan of zoek het uit. Loyaliteit aan 2 landen, vrouwen, honden, whatever bestaat gewoon niet. Zoek de grens van loyaliteit op en je weet waarom. Dat is precies wat die hoogleraar aangaf.
Jij probeert mij nu ergens op te spelden waar ik niet zit.quote:Op zondag 18 februari 2007 10:36 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Aan loyaliteit is niets onzinnig, als je dat niet snapt dan heeft een discussie geen enkele zin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |